[Speedlinq] Ervaringen - Deel 7

Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste
Acties:
  • 20.959 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:15

gwystyl

Beugeltje dan maar?

RichieB schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 10:01:
[...]

Doe eens een "telnet waarbenjij.nu 80". Mocht je verbinding krijgen, type dan:

GET / HTTP/1.0

(en dan twee keer enter).
ik krijg hierbij alleen een knipperende cursor, zowel met cmd.exe onder XP als via Putty onder Vista. Als ik dan wat intyp stopt telnet/Putty er mee (venster sluit, geen foutmeldingen oid)
Installeer Wireshark een kijk eens wat er precies aan pakketten van/naar waarbenjij.nu voorbij komt op je netwerk.
Er komen geen pakketjes van/naar waarbenjij.nu of het ip dat ik via ping heb gevonden langs. Bij andere sites zie ik elke keer de url verschijnen bij een live capture. Ik zie alleen heel vaak 81.173.3.130 langskomen (van mijn computer naar 81.173.3.130 TCP, van 81.173.3.130 naar mijn computer via HTTP).
Ik ken het programma verder niet, dus het kan zijn dat ik op een verkeerde plek aan het kijken ben?

Ik heb trouwens een Speedtouch 716v5 met firmware 6.1.7.2, en kan niets vinden in de logs via web-admin. De modem reset zich een paar keer per dag waarbij de logs geflusht worden volgens mij, want ik kan geen logs vinden van meer dan een paar uur oud.

[ Voor 11% gewijzigd door gwystyl op 29-08-2007 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226147

Anoniem: 231247 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:03:
[...]

mooi

verandert naar firmare 6.2.17.5 en nu wel volledige snelheid met 1 thread, ongeveer 825 kB.

Weet iemand of deze firmware stabiel is, speedlinq adviseert namelijk de oudere firmware.
Speedlinq adviseert de oude firmware, omdat bij de nieuwe firmware speedlinq bellen niet goed werkt (mensen horen je niet niet tijdens het bellen, jij hoort alleen hun).

Dit is op te lossen met de stappen die ik geplaatst heb in een eerdere post in dit topic:

http://gathering.tweakers...message/28608668#28608668

Dus als je geen gebruik maakt van VOIP (speedlinq bellen), dan werkt het zowieso gelijk goed.
Anders effe de stappen doorlopen en dan werkt het ook perfect met speedlinq bellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:52
Is er eigenlijk iemand die Digitenne bij een speedlinq abonnement heeft genomen? Ik begrijp de insteek van Speedlinq namelijk niet helemaal aangezien zij 9,95 per maand vragen en KPN 6,95.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Schweino schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 13:50:
Is er eigenlijk iemand die Digitenne bij een speedlinq abonnement heeft genomen? Ik begrijp de insteek van Speedlinq namelijk niet helemaal aangezien zij 9,95 per maand vragen en KPN 6,95.....
Daar zat ik me net ook al over te verbazen; volgens mij heeft KPN de prijzen nog niet zolang geleden verlaagd, dus misschien volgt Speedlinq nog? Verder kan er verschil zitten in de ontvanger die je krijgt of het zenderaanbod. Wel iets om in mijn achterhoofd te houden bij mijn aanstaande verhuizing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:05
gwystyl schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 11:24:
Er komen geen pakketjes van/naar waarbenjij.nu of het ip dat ik via ping heb gevonden langs. Bij andere sites zie ik elke keer de url verschijnen bij een live capture. Ik zie alleen heel vaak 81.173.3.130 langskomen (van mijn computer naar 81.173.3.130 TCP, van 81.173.3.130 naar mijn computer via HTTP).
Volgens mijn DNS server is het ip adres van waarbenjij.nu 217.148.82.132. Je kan het zoeken vergemakkelijken door in Wireshark in het filter in te stellen:

ip.addr == 217.148.82.132

Zie je echt niets voorbij komen dan maakt je browser dus geen contact met die server. Dan zou ik het in de DNS zoeken. Maar als "ping waarbenjij.nu" wel een IP adres laat zien lijkt de DNS te werken. Je kan met Wireshark ook kijken of het DNS verzoek wel goed gaat.
Ik ken het programma verder niet, dus het kan zijn dat ik op een verkeerde plek aan het kijken ben?
Als je wel andere URLs die je bezoekt voorbij ziet komen kijk je op de juiste plek.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-01 16:26
gwystyl schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 09:34:
Ik heb sinds een week ongeveer dat http://waarbenjij.nu (en onderliggende sites) niet meer bereikbaar zijn.
Ik heb net even op die site gekeken, maar je mist niks hoor... _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

RichieB schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 15:19:
[...]

Volgens mijn DNS server is het ip adres van waarbenjij.nu 217.148.82.132. Je kan het zoeken vergemakkelijken door in Wireshark in het filter in te stellen:

ip.addr == 217.148.82.132
Als ik dat filter instel krijg ik het volgende te zien:
HTTP/1.1 403 Forbidden
Het lijkt er dus op dat Speedlinq bij hun op een zwarte lijst staat ofzo? Dit krijg ik zowel bij waarbenjij.nu als een subdomein.
Zie je echt niets voorbij komen dan maakt je browser dus geen contact met die server. Dan zou ik het in de DNS zoeken. Maar als "ping waarbenjij.nu" wel een IP adres laat zien lijkt de DNS te werken. Je kan met Wireshark ook kijken of het DNS verzoek wel goed gaat.
Daarom vond ik het ook een raar probleem: de ping geeft aan dat DNS wel werkt, browsers (zowel IE als FF) geven geen foutmeldingen maar geven de pagina ook niet weer.
[...]

Als je wel andere URLs die je bezoekt voorbij ziet komen kijk je op de juiste plek.
basduijn schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 15:39:
[...]

Ik heb net even op die site gekeken, maar je mist niks hoor... _O-
Ach, je kan er weblogs maken (lelijke, maar toch), en mijn zusje doet dat. Ik wil haar verhalen wel graag lezen. Ik mis dus wel wat.

[ Voor 13% gewijzigd door gwystyl op 29-08-2007 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
gwystyl schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 15:57:
HTTP/1.1 403 Forbidden
Het lijkt er dus op dat Speedlinq bij hun op een zwarte lijst staat ofzo? Dit krijg ik zowel bij waarbenjij.nu als een subdomein.
Die melding betekent meestal dat je in moet loggen voordat je de pagina mag zien. Wel raar dat je web browser geen pop-up geeft om een username en wachtwoord in te vullen.

Kortom, je zal bij de beheerders van de site moeten gaan navragen wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-07 13:01
Anoniem: 226147 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 12:38:
[...]

Speedlinq adviseert de oude firmware, omdat bij de nieuwe firmware speedlinq bellen niet goed werkt (mensen horen je niet niet tijdens het bellen, jij hoort alleen hun).

Dit is op te lossen met de stappen die ik geplaatst heb in een eerdere post in dit topic:

Ow, voor deze gouden tip moet ik Airwin en jou trouwens nog ff hartelijk bedanken, ik had bij m'n ouders precies dat probleem en het is door jullie spitwerk gefixed!! Tx!! _/-\o_

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231247

Doane schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 17:24:
[...]
Ow, voor deze gouden tip moet ik Airwin en jou trouwens nog ff hartelijk bedanken, ik had bij m'n ouders precies dat probleem en het is door jullie spitwerk gefixed!! Tx!! _/-\o_
Idd bedankt voor deze fijne tip!

Ga het straks even doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203551

Betaal je bij speedlinq per 2 maanden of 1 maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-07 09:40

cruncher

wanna crunch someone?

Ik heb problemen met speedlinq (klapperende verbinding).
Nu ben ik aan het kijken of DMT-tool kan helpen.
Kan iemand iets afleiden uit bijgaande schermafdruk van DMT?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~erikje38/DMT.jpg

can you read my mind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
@cruncher: een SNRM van 9.5 dB is prima, daar zou je aan moeten hoeven te sleutelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruncher

cruncher

wanna crunch someone?

Ok, zodra ik een DMT-tool heb waarmee ik de modem-configuratie kan aanpassen (heb ik blijkbaar nu niet) dan zijn er mogelijkheden?

Ik zie nu trouwens een SNRM van 8.0 dB..........
RichieB schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 20:41:
@cruncher: een SNRM van 9.5 dB is prima, daar zou je aan moeten hoeven te sleutelen.

[ Voor 7% gewijzigd door cruncher op 29-08-2007 20:55 ]

can you read my mind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07 23:40
Iemand nog tips voor een telefoon icm Speedlinq bbned 20mbit? Nummerweergave is het belangrijkste. Mijn modem is een Speedtouch 706.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
cruncher schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 20:53:
Ok, zodra ik een DMT-tool heb waarmee ik de modem-configuratie kan aanpassen (heb ik blijkbaar nu niet) dan zijn er mogelijkheden?
Zie de startpost. Eerst lezen, dan pas vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Eiríkr schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 22:31:
Iemand nog tips voor een telefoon icm Speedlinq bbned 20mbit? Nummerweergave is het belangrijkste. Mijn modem is een Speedtouch 706.
Koop een Siemens telefoon (ik heb zelf een SL150) in Duitsland. Veel goedkoper, en de FSK nummerweergave doet het prima icm de Speedtouch modems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 01-07 15:37
@cruncher

Het 'klappert' door de lijnfouten (CRC) op je upstream. Je ziet ook dat je SNR daar ook wat lager is al dan de 6dB die BBned en KPN instellen als 'doel SNR' bij het verbinden.

Blijkbaar verstoort iets de upstream frequenties dermate dat de SNR van 6dB niet voldoende is om dat te voorkomen. Bij teveel fouten (CRC) gaat de verbindig dan onderuit doordat je modem of de DSLAM de verbinding laat vallen en opnieuw gaat opbouwen.

Zo te zien een annexB verbinding (ADSL over ISDN), dan kan je het niet foutief aansluiten bijna aangezien je alleen een NT1 op de lijn aansluit.

Dan kunnen het een paar dingen zijn:

• NT1 is van type S3 of ouder en verstoort de boel.
• verkeerde splitter (geen ISDN splitter) of een niet zo'n beste splitter.
• Lange verleng kabels (of slechte) vanaf je ISRA naar je splitter en/of van je splitter naar je modem.

In het ergste geval kan het ook nog een slechte kabel zijn tussen splitter en NT1. Of het ligt buiten de deur de verstoring en is het op te lossen alleen door Speedlinq/BBned (oplossing kan ook zijn snelheid iets omlaag, hoeft geen oplosbaar probleem te zijn).

Al eens geprobeerd met alleen je modem aangesloten, zonder splitter en zonder NT1 direct op ISRA?

[ Voor 70% gewijzigd door bjck op 29-08-2007 23:17 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Schweino
  • Laatst online: 23:52
Eiríkr schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 22:31:
Ik gebruik zelf naar volle tevredenheid een Panasonic DECT set. Had hiervoor een Samsung DECT set maar die werkte niet goed icm mijn 706.

• Ruimzicht
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-07 15:56
Morgen wordt mijn SL verbinding opgeleverd (hoop ik). KPN 20/1 Annex B (ISDN). Nu vraag ik me af of het gebruik van een splitter überhaupt nog wel nodig is? Kan het telefoonsignaal het ADSL signaal verstoren als je het modem dierct op het ISRA punt aansluit?

Zelfde geldt voor de NT1: wat doe je daar nog mee als je zoals ik KPN hebt opgezegd?

• RichieB
Je hebt KPN opgezegd en nu alleen nog ADSL over je Annex B (ISDN). Wow, ik wist niet dat dat kon. Is de lijnhuur voor een Annex B ook gewoon 9,50 euro?

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Wordt isdn en adsl niet apart geleverd over de 2 aderparen?

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-07 21:01
RichieB schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 09:54:
Je hebt KPN opgezegd en nu alleen nog ADSL over je Annex B (ISDN). Wow, ik wist niet dat dat kon. Is de lijnhuur voor een Annex B ook gewoon 9,50 euro?
Ja, die is hetzelfde.
cornfed99111 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 10:00:
Nee. ISDN wordt ook shared opgeleverd anders zit je sowiezo aan die aparte lijnhuur vast.

• RichieB
@trolleystad: Ja, lijnsharing met ISDN kan prima. Maar je kan op een ISDN lijn geen belbasis abbo krijgen. Dus ik verbaas me er over dat als je een Annex B met alleen ADSL (en geen KPN abbo meer) hebt, je maar 9,50 euro betaald voor de lijnhuur. Kan Ruimzicht dit bevestigen? Of wordt de Annex B eerst omgezet naar een Annex A als het KPN abbo eraf wordt gehaald?

• Dolan
RichieB schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 13:03:
@trolleystad: Ja, lijnsharing met ISDN kan prima. Maar je kan op een ISDN lijn geen belbasis abbo krijgen. Dus ik verbaas me er over dat als je een Annex B met alleen ADSL (en geen KPN abbo meer) hebt, je maar 9,50 euro betaald voor de lijnhuur. Kan Ruimzicht dit bevestigen? Of wordt de Annex B eerst omgezet naar een Annex A als het KPN abbo eraf wordt gehaald?
Lijnhuur is altijd hetzelfde, maakt niet uit wat het lijntype is. En nee, lijntype wordt niet naar Annex A omgezet. De lijnhuur is niet gebasseerd op het belbasis abbo. Die staan los van elkaar.

• Ruimzicht
cornfed99111 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 10:00:
Nee, je gebruikt maar 1 aderpaar (bij analoog ook trouwens). Vandaar die splitter...
RichieB schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 13:03:
[...]
Dus ik verbaas me er over dat als je een Annex B met alleen ADSL (en geen KPN abbo meer) hebt, je maar 9,50 euro betaald voor de lijnhuur. Kan Ruimzicht dit bevestigen? Of wordt de Annex B eerst omgezet naar een Annex A als het KPN abbo eraf wordt gehaald?
Dat vermoedde ik dus aanvakelijk ook maar kennelijk blijft het ISDN. Misschien was het slim om eerst om te gaan van Annex B naar A? Maar dat leek me toch te veel gedoe voor een klein beetje meer flexibiliteit

De aanbieding is idd. 24,95 p/m inclusief lijnhuur ongeacht je lijntype. Wel beinvloedt het het type modem: ik heb inmiddels een Speedtouch 780 binnen en neem aan dat dat de Annex B variant is en de 706 de Annex A. Daaruit heb ik eigenlijk pas opgemaakt dat de lijn dus ISDN blijft.... Maar die huurt SL dan waarschijnlijk van KPN.

Maar we dwalen af: wat moet ik nou met die NT1 en splitter :?

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:16
Hier staat hoe je ADSL over ISDN moet aansluiten :)
http://www.dds.nl/downloads/bbned/schema_isdn.pdf

Als je je KPN lijn hebt opgezegd heb je de splitter en de NT1 dus niet nodig :)

[ Voor 28% gewijzigd door Flappie op 30-08-2007 14:43 ]

Anoniem: 231546

ik heb een copperjet 810 met een speedlinq aansluiting.
bij gebruik van azureus gaat de verbinding niet al te snel al is nu mijn snelheid verhoogd via speedlinq all inn 20000. hoe kan ik dit veranderen en welke poort moet ik gebruiken. of weet iemand een link naar info???
alvast bedankt

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Anoniem: 226147 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 12:38:
[...]

Dus als je geen gebruik maakt van VOIP (speedlinq bellen), dan werkt het zowieso gelijk goed.
Anders effe de stappen doorlopen en dan werkt het ook perfect met speedlinq bellen. :)
Ik heb niet het hele topic gelezen, dat is niet te doen ...

Vraagje: heeft die nieuwe firmware zin? Tot-op-heden heb ik nog geen klachten met de firmware die SL aanbeveelt.

Thanks @ hieronder!

offtopic:
Ennuh: stomme redenen bestaan niet :P

[ Voor 4% gewijzigd door pven op 30-08-2007 17:28 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

pven schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 16:08:
[...]

Ik heb niet het hele topic gelezen, dat is niet te doen ...
offtopic:
stomme reden, desnoods zoek je binnen het topic op firmware?
Vraagje: heeft die nieuwe firmware zin? Tot-op-heden heb ik nog geen klachten met de firmware die SL aanbeveelt.
Als je geen problemen hebt met de oude firmware zou ik hem lekker laten lopen. De nieuwe heeft een iets andere interface (rood, lijkt minder configureerbaar) en heeft volgens mij geen hele handige nieuwe functies tov 6.1.7.2. Ik heb hem er vandaag opgezet omdat ik problemen had om waarbenjij.nu te zien. Dat probleem blijkt niet opgelost met 6.2.17.5, en de interface is alleen in het Engels. Mijn ouders kunnen dat niet (zo goed), dus ik denk dat ik 6.1.7.2 terugzet.

• RichieB
Ruimzicht schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 14:17:
ik heb inmiddels een Speedtouch 780 binnen en neem aan dat dat de Annex B variant is en de 706 de Annex A. Daaruit heb ik eigenlijk pas opgemaakt dat de lijn dus ISDN blijft....
Zowel de ST706 en ST780 zijn in Annex A en Annex B leverbaar. Welk type je hebt moet er ergens op staan (waarschijnlijk in een langere versie van het typenummer) of anders moet je het in het webinterface wel kunnen zien.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

RichieB schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 17:15:
[...]

Zowel de ST706 en ST780 zijn in Annex A en Annex B leverbaar. Welk type je hebt moet er ergens op staan (waarschijnlijk in een langere versie van het typenummer) of anders moet je het in het webinterface wel kunnen zien.
Ik dacht dat de Copperjets dmv firmware om te zetten waren van A naar B (en omgekeerd uiteraard). Kan dat met de Speedtouches ook?

• Ruimzicht
RichieB schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 17:15:
[...]
Inmiddels gevonden:

De Thomson Gateway bestaat in twee ADSL-varianten:
POTS: De Thomson Gateway780 (WL) wordt aangesloten op een conventionele telefoonlijn (Plain Old Telephone Line - POTS).
ISDN: De Thomson Gateway780i (WL) wordt aangesloten op een ISDN-lijn, zodat woningen met een
ISDN-lijn de ADSL-service kunnen gebruiken.

Het verschil zit dus in de "i". Had het zelf kunnen bedenken...

Dus: splitter weg, ISRA lijn in de DSL poort en gaan!

• MikeWazowski
  • Laatst online: 04-07 18:24

MikeWazowski

Look into my eye

sweeper73 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 14:21:
Ik heb al veel gelezen in de vorige topics, maar ik zie even door alle getallen niet meer wat ik zoek :? : Is het standaardmodem bij ADSL Comfort 6016 (6016/ 768 Kbit/s) bellen (via KPN dus) aan te raden of kan je ivm kwaliteit beter overstappen naar een duurder modem? Ik heb al een Linksys WRT54g v2.2, dus draadloos is niet perse noodzakelijk.

Als ik weet welk modem het is ga ik even kijken of ik een USB-apparaat kan aansluiten op het modem om te delen in het netwerk (net zoals nu bij mijn Planet VOIP-modem) - tenzij iemand me dat ook al meteen kan vertellen :9....
Deze vraag/vragen staat nog open, ik heb het nog steeds niet kunnen vinden.... En nog maar 5 dagen om over te stappen :9

[ Voor 6% gewijzigd door MikeWazowski op 30-08-2007 22:38 ]

• cruncher

cruncher

wanna crunch someone?

Alle mogelijke interne problemen uitgesloten;
Op advies van Speedlinq destijds, NT1 en splitter verwijderd, modem nu rechtstreeks aangesloten.
Het enige wat ik nog kan bedenken is dat het ISRA-punt op een andere plek is dan waar ik dat nu kan zien. Ik woon hier 2 jaar en ISRA-punt is, voorzover ik kan zien, in de woonkamer aan de wegzijde......
Andere mogelijkheid is, en dat zullen ze niet snel toegeven, is slechte bekabeling naar mijn woning toe.....

Ik ga in ieder geval even stoeien met DMT-tool om de upstream SNR te verbeteren.
bjck schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 23:13:
@cruncher

Het 'klappert' door de lijnfouten (CRC) op je upstream. Je ziet ook dat je SNR daar ook wat lager is al dan de 6dB die BBned en KPN instellen als 'doel SNR' bij het verbinden.

Blijkbaar verstoort iets de upstream frequenties dermate dat de SNR van 6dB niet voldoende is om dat te voorkomen. Bij teveel fouten (CRC) gaat de verbindig dan onderuit doordat je modem of de DSLAM de verbinding laat vallen en opnieuw gaat opbouwen.

Zo te zien een annexB verbinding (ADSL over ISDN), dan kan je het niet foutief aansluiten bijna aangezien je alleen een NT1 op de lijn aansluit.

Dan kunnen het een paar dingen zijn:

• NT1 is van type S3 of ouder en verstoort de boel.
• verkeerde splitter (geen ISDN splitter) of een niet zo'n beste splitter.
• Lange verleng kabels (of slechte) vanaf je ISRA naar je splitter en/of van je splitter naar je modem.

In het ergste geval kan het ook nog een slechte kabel zijn tussen splitter en NT1. Of het ligt buiten de deur de verstoring en is het op te lossen alleen door Speedlinq/BBned (oplossing kan ook zijn snelheid iets omlaag, hoeft geen oplosbaar probleem te zijn).

Al eens geprobeerd met alleen je modem aangesloten, zonder splitter en zonder NT1 direct op ISRA?
toon volledige bericht

can you read my mind?

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-07 12:25
ik heb hier ook last van een klaperende verbinding zeker elke avond 1 keer rond 9 a 10 uur
Modemstate : up
Operation Mode : G.992.5 Annex A
Channel Mode : interleaved
Number of resets : 26
Vendor Local Remote
Country : 0f b5
Vendor : TMMB BDCM
VendorSpecific : 3c61 6110
StandardRevisionNr : 00 02
Downstream Upstream
Margin [dB] : 7.0 7.5
Attenuation [dB] : 15.5 6.5
OutputPower [dBm] : 17.5 12.0
Intrinsic/Actual Bandwidth %
Upstream : 100
Downstream : 100
Available Bandwidth Cells/s Kbit/s
Downstream : 45268 19194
Upstream : 2955 1253
Transfer statistics
Errors
Received FEC : 0
Received CRC : 0
Received HEC : 0
Transmitted FEC : 0
Transmitted CRC : 18
Transmitted HEC : 667
Near end failures since reset
Loss of frame: 0 failures
Loss of signal: 6 failures
Loss of power: 0 failures
Errored seconds: 5970 seconds
Near end failures last 15 minutes
Loss of frame: 0 seconds
Loss of signal: 0 seconds
Loss of power: 0 seconds
Errored seconds: 5 seconds
Near end failures current day
Errored seconds: 133 seconds
Near end failures previous day
Errored seconds: 871 seconds

is dat nog wat aan te doen via DMT ?

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

Anoniem: 231591

Ik heb onlangs een Speedlinq 20MB ADSL+bellen abonnement afgesloten.

Vandaag heb ik me gewaagd aan de installatie procedure. Heb al meerdere ADSL abonnementen geïnstalleerd met succes dus werd appeltje eitje dacht ik.

Ik heb een Speedtouch 716 Wireless modem erbij gekregen. Alles aangesloten en configureert met de bijgeleverde CD-Rom. Firmware versies van modem gecheckt en dit is de nieuwste.
Nadat ik alles geïnstalleerd had was er wel verbinding tussen m'n modem en de pc maar niet met het internet. Daarop heb ik besloten te helpdesk te bellen en deze vertede me dat de afstand van ISRA punt tot modem te groot was. Ik dus met modem en computer naar onder en alles vlak naast elkaar gezet...dus daar kan t probleem niet meer zitten.

Vervolgens modem gereset, opnieuw geïnstalleerd, terwijl ik met de helpdesk belde. Ze zeiden dat ze nog steeds geen IP aanvraag binnen kregen van mij. Dit lag mogelijk aan Windows Vista (zeiden ze egt.. :S ) en adviseerde me om met een andere pc te proberen. Zo gezegd zo gedaan.
Echter, nog steeds geen internet.

Volgens de helpdesk was de internetlijn wel al opgeleverd.
Wanneer ik in menu van speedtouch op internet controleren klik krijg ik de volgende resultaten:
- DSL actief
- ATM inactief
- Ethernet inactief (terwijl pc middels ethernet verbonden is met modem, en het lampje op modem gewoon brandt)

Bij helpdesk wisten ze het inmiddels niet meer. Ze hebben er een "ticket" van gemaakt en doorgestuurd naar KPN. Ze zouden me terug bellen.
Ik twijfel iig op dat mijn probleem gaat verhelpen, vandar dat ik hulp zoek.
Mijn oude ADSL abonnement van Orange loopt namelijk 1 sept. af....

Weet iemand wat ik fout heb gedaan/waar het aan zou kunnen liggen?

• cruncher

cruncher

wanna crunch someone?

Heb je misschien het oude abo van Orange nog lopen?
Anoniem: 231591 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 22:55:

Vandaag heb ik me gewaagd aan de installatie procedure. Heb al meerdere ADSL abonnementen geïnstalleerd met succes dus werd appeltje eitje dacht ik.

Ik heb een Speedtouch 716 Wireless modem erbij gekregen. Alles aangesloten en configureert met de bijgeleverde CD-Rom. Firmware versies van modem gecheckt en dit is de nieuwste.
Nadat ik alles geïnstalleerd had was er wel verbinding tussen m'n modem en de pc maar niet met het internet. Daarop heb ik besloten te helpdesk te bellen en deze vertede me dat de afstand van ISRA punt tot modem te groot was. Ik dus met modem en computer naar onder en alles vlak naast elkaar gezet...dus daar kan t probleem niet meer zitten.

Vervolgens modem gereset, opnieuw geïnstalleerd, terwijl ik met de helpdesk belde. Ze zeiden dat ze nog steeds geen IP aanvraag binnen kregen van mij. Dit lag mogelijk aan Windows Vista (zeiden ze egt.. :S ) en adviseerde me om met een andere pc te proberen. Zo gezegd zo gedaan.

Wanneer ik in menu van speedtouch op internet controleren klik krijg ik de volgende resultaten:
- DSL actief
- ATM inactief
- Ethernet inactief (terwijl pc middels ethernet verbonden is met modem, en het lampje op modem gewoon brandt)

Bij helpdesk wisten ze het inmiddels niet meer. Ze hebben er een "ticket" van gemaakt en doorgestuurd naar KPN. Ze zouden me terug bellen.

toon volledige bericht

can you read my mind?

Anoniem: 231591

ja, maar maakt dat uit dan.
Mn oude abonnement loopt morgen af.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Jouw CRC errors vallen nog mee :P Check de mijne:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Transfer statistics
    Errors
      Received FEC    :                0
      Received CRC    :            79200
      Received HEC    :            76053
      Transmitted FEC :                0
      Transmitted CRC :             6210
      Transmitted HEC :            20878

:X

Maargoed. Met DMT kan je de marge signal to noise marge omhoog gooien. Dan heb je weliswaar een lagere snelheid maar is je verbinding veel stabieler. Ik haalde eerst 8 mbit maar wel om het uur disconnects. Nu heb ik 5,5mbit (meer dan genoeg) en nu crasht die nog maar 1 keer per dag..

Let er wel op dat je in DMT op apply moet drukken, anders veranderd die niks :P

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
sweeper73 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 19:50:
Is het standaardmodem bij ADSL Comfort 6016 (6016/ 768 Kbit/s) bellen (via KPN dus) aan te raden of kan je ivm kwaliteit beter overstappen naar een duurder modem?
Dat is helemaal afhankelijk van welk modem je krijgt en of je er problemen mee hebt. Gewoon eerst proberen.
Als ik weet welk modem het is ga ik even kijken of ik een USB-apparaat kan aansluiten op het modem om te delen in het netwerk
Waarschijnlijk krijg je een Speedtouch en die modems hebben voor zover ik weet geen USB poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aobh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-07 13:27
Op dit forum zie ik aardig veel dat er gesproken word over een DMT tool. Zit die binnen de modem of is het een windows applicatie? En als het windows programma is, waar kan ik die dan downloaden?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

aobh schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:22:
Op dit forum zie ik aardig veel dat er gesproken word over een DMT tool. Zit die binnen de modem of is het een windows applicatie? En als het windows programma is, waar kan ik die dan downloaden?

Thanks!
Het is een windows programma, en niet zover hierboven wordt nog een linkje gegeven naar de homepage. Even zoeken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruncher

cruncher

wanna crunch someone?

Probeer je dan met de oude provider (orange) connectie te krijgen of met Speedlinq?
Anoniem: 231591 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 23:20:

can you read my mind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
@aobh: De DMT tool staat gewoon vermeld in de start post. Je weet wel, dat bericht dat je wordt geacht te lezen voordat je hier vragen stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
RichieB schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:14:
[...]
Waarschijnlijk krijg je een Speedtouch en die modems hebben voor zover ik weet geen USB poort.
De Speedtouch 780i heeft wel een USB poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Ruimzicht schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:59:
[...]

ja, maar dat is volgens mij een zgn. slave USB poort, je kunt er alleen een PC op aansluiten die dan via USB het internet op kan. Externe hardeschijven e.d. gaan niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
Anoniem: 226147 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 14:04:
[...]
Dat is een probleempje in de nieuwste firmware van de speedtouch (6.2), dan werkt speedlinq bellen niet goed.

Hoewel, met een paar aanpassingetjes werkt de nieuwste firmware gewoon perfect.

De aanpassingetjes (Mede dank aan Airwin voor het uitzoeken van de meeste settings):

1. download en flash de nieuwste firmware van de speedtouch site ( Http://www.speedtouch.nl/drivers.html )(voordat je flashed altijd eerst de factory defaults laden)
2. Gebruik de configurator V14 ( Http://www.speedtouch.nl/drivers.html ), en kies Router RFC1483 standaard met VOIP, en vul je gegevens in de wizard in.
3. Login via telnet op het modem en voer de volgende commando's een voor een in:
connection unbind application=SIP port=5060
connection bind application=SIP port=38383
service system modify name=VOIP_SIP port=38383
saveall
system reboot

Je modem reboot nu met de goede settings geladen.
Nu werkt speedlinq bellen perfect met de nieuwste speedtouch firmware. :)
toon volledige bericht
Werkt dit ook met de Speedtouch 780?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Ruimzicht schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:59:
En dat is dus niet het standaard singlePC modem, maar de 4 ports / wireless zie ik in de specs bij Speedtouch. Het is een USB 1.1 poort, dus dat schiet dan ook niet echt op voor een externe HD waarop ik alle shared bestanden wou zetten.....

Laat ik mijn vraag anders stellen: werkt het standaard singlePC modem met mijn WRT54g? Ik vind het namelijk zonde als ik 80 euro moet uitgeven voor nieuwe apparatuur, terwijl ik met 20 euro en mijn bestaande apparatuur ook alles kan doen......
( * MikeWazowski blijft een twijfelkont :/ )

[ Voor 59% gewijzigd door MikeWazowski op 31-08-2007 20:35 . Reden: Topic nog eens doorgelezen - Dread vroeg hetzelfde... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anjin
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-02 21:45

anjin

We are in control.

Ik heb deze week mijn speedlinq 20 mbit abbonement (tiscali) opgeleverd gekregen.
Aangezien ik geen kpn had heb ik gebruik gemaakt van de new line service om signaal op mijn telefoonlijn te krijgen.
Nadat ik alles heb aangesloten blijkt mijn snelheid dramatisch slecht te zijn en ik vermoed dan ook dat er ergens niet goed zit.

Mijn telefoonkabel komt vanuit de kruipruimte rechtstreeks naar een wandcontactdoos in huis. (waar je een telefoonstekker in steekt.) De rode ader zit op 1a en de blauwe ader op 1b.
Verder zit er nog een oranje ,witte en een koperdraad in. Deze zijn niet aangesloten in de wanddoos.

Ik heb een telefoonstekker met kabel in de wanddoos gestoken en direkt zonder splitter (aangezien ik geen telefoonsignaal heb) op de speedtouch aangesloten.
Mijn afstand tot de centrale is ongeveer 1500m volgens de postcode check.

DMT laat deze waarden zien:

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a173/bonobo3/dmtm20070830_1055.jpg

De helft van het spectrum lijkt te ontbreken?
Kan iemand me vertellen wat er mogelijk aan de hand zou kunnen zijn?

Tnx

Who is this general failure and why is he reading my drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
anjin schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:00:
Ik heb deze week mijn speedlinq 20 mbit abbonement (tiscali) opgeleverd gekregen.
Aangezien ik geen kpn had heb ik gebruik gemaakt van de new line service om signaal op mijn telefoonlijn te krijgen.
Nadat ik alles heb aangesloten blijkt mijn snelheid dramatisch slecht te zijn en ik vermoed dan ook dat er ergens niet goed zit.

Mijn telefoonkabel komt vanuit de kruipruimte rechtstreeks naar een wandcontactdoos in huis. (waar je een telefoonstekker in steekt.) De rode ader zit op 1a en de blauwe ader op 1b.
Verder zit er nog een oranje ,witte en een koperdraad in. Deze zijn niet aangesloten in de wanddoos.

Ik heb een telefoonstekker met kabel in de wanddoos gestoken en direkt zonder splitter (aangezien ik geen telefoonsignaal heb) op de speedtouch aangesloten.

[afbeelding]

Tnx
toon volledige bericht
Dat is echt duidelijk NIET goed. Sluit alles eens opnieuw aan. Je ISRA zit in de kruipruimte? Misschien last van vocht? Hoe lang is de draad tusen modem en ISRA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Zucht .. ben ik er achter wat ik wil (het MultiPC niet wireless modem), kan ik de KPN postcodecheck niet uitvoeren ivm onderhoud dit weekend! Ach, kan ik dit weekend rustig slapen en de twijfel tot maandag uitstellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@ Anjin
Die grafiek ziet er goed fout uit. Ook attenuation (up/down) liggen er ver uit elkaar.
Lijkt me echt een bekabelingsprobleem. Probeer eens met oranje en wit draadje met je modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anjin

anjin

We are in control.

Ja het lijkt mij ook een probleem met de aangesloten aders. De modem heb ik al met verschillende snoertjes aangesloten op de wanddoos met geen verbetering.
Bij mij komt er gewoon een grijze ronde pvc telefoonkabel vanuit de kruipruimte in de hal rechtstreeks naar mijn contactdoos met varkenssnuit verderop in de woonkamer. Dus dat moet mijn isra punt zijn. Verder heb ik geen contactdozen.

Gekke is dat mijn modem dus wel contact kan maken dus dan zou je denken dat het adsl signaal wel op rood en blauw zou moeten staan.
Omdat ik niet thuis was is mijn nieuwe aansluiting dus niet door kpn getest vanaf locatie.
Ik zal eens kijken of oranje en wit het beter willen doen en anders maar bellen met speedlinq of de kpn monteur nog een keer langs kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
Vanmorgen ineens geen (XS4ALL) internet meer. Vandaag zou Speedlinq de 20/1 lijn opleveren dus op zich niet zo vreemd. Vanavond aansluiten, binnen een half uur alles up and running... Grafiek is me nog niet helemaal duidelijk maar ziet het er best gezond uit toch?

Afbeeldingslocatie: http://img184.imageshack.us/img184/3412/dmtm200708312328yz4.png

Morgen met de telefonie aan de slag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 231591 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 22:55:

- DSL actief
- ATM inactief

toon volledige bericht
Anoniem: 231591 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 23:20:
Als je een overstap hebt aangevraagd moet je even wachten tot je verbinding ook werkelijk is omgeprikt. Het is dan of Orange op de lijn of Speedlinq, niet beide op dezelfde lijn dat kan immers niet.

Als ze naast elkaar liggen op een aparte lijn, dan hebben beide modems ook tegelijk een linesync, zou het wel al moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavors
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-07 10:40
Goedemorgen,

Sinds gisteren overgestapt naar speedlinq 8064/1024. Inderdaad was gisteren alles overgezet, kon alleen geen verbinding krijgen nog. Ik dus de speedlinq helpdesk bellen, zeiden ze dat mijn lijn nog niet opgeleverd was, prima. ook vermelden ze mij (aangezien ik wat dingen had zien staan bij de modeminstellingen die ik onduidelijk vond) om de installatie cd van speedlinq te gebruiken. De vriendelijke vrienden hadden die echter niet meegeleverd :S. niet zo'n groot probleem, gewoon ff cd'tje bij de overburen gehaald (ook speedlinq, ook ik geïnstalleerd) en installeren. Opeens wel connectie, beetje vaag.

Nu de vraag, bij Het Net (waar ik eerst zat) had ik netjes op mijn speedtouch 716 het PPP lampje branden. Bij speedlinq is deze opeens van de aardbodem verdwenen. Is dit normaal?

En, ik haal nu maar de snelheid van 464 / 4.627. dat is ruim 50% minder. Kan dit komen omdat bij speedlinq de lijn nog niet als opgeleverd staat, of ligt het probleem echt ergens ander. Ik heb trouwens de DMT tool al geprobeerd, dan zakken de snelheden naar (downstream) 39**.

-edit-: Typo's (trouwenD moest trouwenS, ik denk dat ik toch liefdes frustraties heb ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door Mavors op 01-09-2007 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-03 13:04
Zonder dit gelijk een speedlinq support topic te maken; maar ik heb een upgrade besteld (4 weken geleden) van 4mbit naar het 20mbit abbo en hier ook al een email factuur voor gekregen. Maar verder niks gehoord.
Krijg je hier nog een brief over wanneer het ongeveer in werking treed?
Ik draai namelijk nu op 6mbit (1100 m van de centrale).

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/180450999.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156697

xAndyx schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 10:10:
Zonder dit gelijk een speedlinq support topic te maken; maar ik heb een upgrade besteld (4 weken geleden) van 4mbit naar het 20mbit abbo en hier ook al een email factuur voor gekregen. Maar verder niks gehoord.

[afbeelding]
bij mijn upgrade naar 20mb maandje geleden kreeg ik een bevestiging per email en de upgrade zou binnen zeven dagen geregeld zijn , en na een paar dagen merkte ik dat de snelheid opgeschroefd was
chapeau voor speedlinq goede snelheid download 1.6mb/s gezien de afstand tot de centrale perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111

[afbeelding]
Volgens mij heb jij de upgrade al gehad. Je had eerst 4mb en nu sta je ongeveer rond de 6mb.
Kijk eens in de router wat die voor waardes aangeeft. Houdt ook rekening met je afstand tot de centrale.
Geef die gegevens eens, dan kijken we verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Mavors schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 09:52:
Goedemorgen,

Sinds gisteren overgestapt naar speedlinq 8064/1024. Inderdaad was gisteren alles overgezet, kon alleen geen verbinding krijgen nog. Ik dus de speedlinq helpdesk bellen, zeiden ze dat mijn lijn nog

......................

-edit-: Typo's (trouwenD moest trouwenS, ik denk dat ik toch liefdes frustraties heb ;) )
Wederom, geef de gegevens door die in de router staan. En de afstand tot de centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02:20

Speedmaster

Make my day...

[afbeelding]
Doe eens een modem reset, of heb je het verkeerde profiel in je modem staan ADSL1 ipv ADSL2(+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Laatst online: 25-06 22:10

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Vandaag ook maar speedlinq adsl+bellen (20mbit) aangevraag. We zitten nu nog bij Tele2 met bellen + adsl (nog een Versatel-abbo, betalen 55 euro / maand voor bellen + adsl met gratis naar vaste nummers bellen).
Voor mensen die hun tele2-telefoonnummer willen meenemen naar Speedlinq: volgens de helpdesk moet je dan je oude Tele2 abbo NIET opzeggen, maar pas als je adsl is overgezet, anders kunnen ze het nummer niet meenemen. Ben benieuwd hoe dit gaat lopen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavors
cornfed99111 schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 12:23:
[...]

Wederom, geef de gegevens door die in de router staan. En de afstand tot de centrale.
Sorry van de late reply, moest opeens op komen draven om te werken.

de website van de tu delft geeft geen afstand tot de centrale. gebaseerd op het adres is het hemelsbreed 1000 meter.

Hieronder de info uit de router, zoals gezegd had ik dmt tools al geprobeerd. Als je meer info nodig hebt, hoor ik dat uiteraard graag. alvast bedankt :D Afgezien van de lage snelheid is speedlinq in mijn geval wel super stabiel, in tegenstelling tot Het Net (die om de haverklap uitviel) nog geen downtime gehad.

Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 0:02:15
Modulatie: G.992.3 Annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 460 / 4.107
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [KB/MB]: 99,00 / 1,08
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 19,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 42,0 / 41,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,5 / 6,5
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 1 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 267 / 1
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 383 / 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
  • Laatst online: 27-03 13:04
cornfed99111 schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 12:08:
[...]
Volgens mij heb jij de upgrade al gehad. Je had eerst 4mb en nu sta je ongeveer rond de 6mb.
Kijk eens in de router wat die voor waardes aangeeft. Houdt ook rekening met je afstand tot de centrale.
Geef die gegevens eens, dan kijken we verder.
Ik heb de firmware van mijn draytek 2700g even geupgrade naar de nieuwste versie en toen moest ik ook weer even uitvogelen hoe mijn connectie settings ook alweer waren:
-MPoA (RFC1483/2684) Mode
-Multi-PVC channel: 2
-Encapsulation: 1483 Bridged IP LLC
-VPI: 0
-VCI: 34
-Modulation: ADSL2+ (G.992.5)

En dan nu ziet mijn verbinding er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/180700977.png

Gegevens uit het status scherm van mn modem:
Up Speed: 980000
Down Speed: 16992000
SNR Margin: 7
Loop Att.: 23

Zijn dit een beetje ok waardes of moet ik ergens nog wat tweaken?
(zou kunnen dat mn telefoon kabels naar de modem niet echt al te goed zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@ Nightspark

Afstand zou 1,3 km zijn. Je hebt KPN netwerk? Volgens Yabu is de modulatie G.992.1...??!!

@ xAndyx

Ziet op zich prima uit. Je moet de kabel van je ISRA punt tot je modem zo kort mogelijk houden.
En een splitter alleen gebruiken als er nog analoge telefonie is.
Die Speedtest.net is niet al te best voor accurate snelheidsmeting. Het beste is om een
grote download te starten en dan te kijken. Je moet dan rond 16-17 Mbit moet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavors
cornfed99111 schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 21:16:
@ Nightspark

Afstand zou 1,3 km zijn. Je hebt KPN netwerk? Volgens Yabu is de modulatie G.992.1...??!
Ey, je hebt inderdaad gelijk. hmm.. ik ben niet zo thuis in de internettechnologie en had hier helemaal niet naar gekeken. had wel veel forums bezocht, maar dit nog niet tegengekomen. Dankjewel. Dit is alleen maar door kpn in de centrale te veranderen toch (voor zover ik het begrijp iig).

Ik ga in ieder geval even bij de overburen kijken welke modulatie zij hebben, wellicht is dat het geval en kan ik daardoor niet hoger. Thnx mate :D

-Edit: Na nog eens nazoeken de interceptie webbrowsing uitgeschakeld, dit heeft geen effect.

-Edit2: Dmv telnet geprobeerd de instellingen van de router naar multimodem te zetten en te kijken wat hiervan het gevolg is. geen verandering merkbaar, de snelheid blijft gewoon op 4000kbps staan.

[ Voor 19% gewijzigd door Mavors op 01-09-2007 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230737

Toch nog maar eens dezelfde vraag, voordat het wordt ondergesneeuwd.

Welk modem geeft wel het KPN nummer in de nummerweergave door?
Ik heb twee nummers: oud KPN telefoonnummer en speedling telefoonnummer. De personen die naar het speedlinq nummer bellen kan ik wel zien in de nummerweergave. De personen die naar het KPN nummer bellen niet. Ookal is nummerweergave bij KPN ingeschakeld.

Ik vind dit een zeer vervelende bug van de 706 wlan. Graag een alternatief??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavors
Nog een kleine aanvulling. Ik denk dat Telnet niet helemaal goed werkt, heb het aangepast en daarna nog een keer gecontroleerd. stond de Opermode weer op Multiadsl (oude instelling). er wordt ook gezegd dat ik opnieuw moet connecten nadat ik de aanpassing heb gedaan, kan alleen mn connect knop niet meer vinden. kan dit liggen aan de nieuwe firmware (v6)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
anjin schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:00:

[afbeelding]

Tnx
toon volledige bericht
anjin schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 21:05:
Ja het lijkt mij ook een probleem met de aangesloten aders. De modem heb ik al met verschillende snoertjes aangesloten op de wanddoos met geen verbetering.
Bij mij komt er gewoon een grijze ronde pvc telefoonkabel vanuit de kruipruimte in de hal rechtstreeks naar mijn contactdoos met varkenssnuit verderop in de woonkamer. Dus dat moet mijn isra punt zijn. Verder heb ik geen contactdozen.

Gekke is dat mijn modem dus wel contact kan maken dus dan zou je denken dat het adsl signaal wel op rood en blauw zou moeten staan.
Omdat ik niet thuis was is mijn nieuwe aansluiting dus niet door kpn getest vanaf locatie.
Ik zal eens kijken of oranje en wit het beter willen doen en anders maar bellen met speedlinq of de kpn monteur nog een keer langs kan komen.
Zoals je zelf al aangeeft zit ergens een ader niet goed. Je verbinding draait nog net-aan op één adertje eigenlijk, zo goed als kun je wel stellen.

Je bent verbonden op G992.3 annexL, dat is 'Reach Extended ADSL2'. Dat gebeurt bij het Tiscali netwerk als je verbinding zo beroerd is dat dit als laatste uitweg nog een beetje kan werken, andere ADSL standaarden faalden dan compleet op je lijn.

Er kan 1 reden zijn dat het hoort te gebeuren, dat is als je een monsterlijk lange verbinding hebt van zo'n 8000m of meer. Gebeurt het om een andere reden dan zit ergens een draadbreek, draad niet goed vast of maakt in ieder geval nauwelijks contact. Of je hebt een verkeerde draad en een goede draad aangesloten en zit erg dicht bij de centrale waardoor het misschien kan werken.

Kijk thuis even of alles netjes contact maakt, ook in de aansluitdoos (wand contact doos). Strip de draadjes desnoods opnieuw en schroef ze netjes vast zodat ze goed contact maken. Kijk of de aansluitpunten ook niet helemaal zwart zijn ondertussen wat het contact kan verstoren.

Zorg ook bij zo'n varkensneus aansluiting dat de stekker goed contact maakt. Soms willen nieuwe stekkers vrij 'smalle' pinnen hebben en dan voel je ook dat hij niet goed klemt als je hem erin steekt. Probeer dan de poortjes iets dichter bij elkaar te buigen in de contactdoos in/aan de muur of probeer een andere stekker.

Andere mogelijkheid is om een stuk draad met RJ11 stekker door te knippen en die te strippen aan het einde. Schroef dan de twee middelste draadjes (van de RJ11) op de twee aansluitingen erbij. Zorg wel dat je een kabeltje hebt met goede (vaste) koper draadjes, niet zo'n kabeltje met van die minuscuul dunne koper draadjes met nylon vezeltjes ertussen. Dat maakt echt een beroerde aansluiting en is alleen bedoeld voor RJ11 knijp stekkertjes.

Helpt het allemaal niet ligt het buitenshuis en kan Speedlinq de storing bij Tiscali melden zodat die de lijn kunnen (laten) controleren tot aan je ISRA. Of je modem is niet helemaal 100% in orde, dat kan natuurlijk ook nog.

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 01-09-2007 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@ Nightspark

Effe checkku: je doet toch wel "saveall" in telnet voor je reboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Iemand hier wel eens gespeeld met http://www.opendns.com/? Ik vraag me af of SpeedLinq er sneller door wordt. Heb er zelf helaas even geen tijd voor, omdat ik mijn internet even niet kan missen. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavors
cornfed99111 schreef op zondag 02 september 2007 @ 01:07:
@ Nightspark

Effe checkku: je doet toch wel "saveall" in telnet voor je reboot?
hmm.... nou, ik kan niet eens bij Ok komen als ik de mode heb aangepast. laat staan terug in het menu om saveall te doen. zit al ellenlang te zoeken naar de manier om Ok te kunnen geven, kan nergens een goeie tutorial vinden hiervoor :S

Ok, wel gefixt. heb na wat dingen proberen de goeie command lines gevonden. snelheid is wel wat hoger (4500 ip 4000 kbit down en 416 up) en mn modulatie is nu G.992.1 Annex A. Ik ga nog wel even wat andere dingen proberen, denk dat ik mn kabels maar eens ga controleren. Bedankt iig.

[ Voor 27% gewijzigd door Mavors op 02-09-2007 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anjin

anjin

We are in control.

Bedankt voor je uitleg bjck.
Ik weet niet of het wat uitmaakt maar bijn de activatie bleek mijn laptop een netwerk van de buren te hebben opgepikt en volgens mij is het abbonement toen via hun wlan verbinding geactiveerd. Misschien is daarom mijn lijn zo beroerd ingesteld? Ik heb getracht om opnieuw te activeren vanaf een laptop met xp pro ipv vista en de wireless lan kaart uitgeschakeld maar ik krijg geen verbinding meer met het activatie ip adres. Wat is dat trouwens voor een adres 1.254.254.253? Zeker een intern adres van het tiscali lan?

IPconfig geeft trouwens hetvolgende over mijn ethernet adapter weer:

Microsoft Windows [versie 6.0.6000]
Copyright (c) 2006 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

Windows IP-configuratie

Hostnaam . . . . . . . . . . . . : vostro
Primair DNS-achtervoegsel . . . . :
Knooppunttype . . . . . . . . . . : hybride
IP-routering ingeschakeld . . . . : nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee
DNS-achtervoegselzoeklijst. . . . : lan

Ethernet-adapter Bluetooth-netwerkverbinding:

Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving. . . . . . . . . . . : Bluetooth-apparaat (Personal Area Network
)
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-19-7E-DA-34-9F
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld : ja

Adapter voor draadloos LAN Draadloze netwerkverbinding:

Beschrijving. . . . . . . . . . . : Intel(R) Wireless WiFi Link 4965AGN
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-13-E8-73-E6-67

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: lan
Beschrijving. . . . . . . . . . . : Broadcom 440x 10/100 Integrated Controlle
r
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-1C-23-82-EA-9B
Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::80c9:e613:dd48:e102%9(voorkeur)
IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.65(voorkeur)
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Lease verkregen . . . . . . . . . : zondag 2 september 2007 8:54:29
Lease verlopen. . . . . . . . . . : maandag 3 september 2007 8:54:29
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.254
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.254
DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 201333795
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.254
NetBIOS via TCPIP . . . . . . . . : ingeschakeld

Tunnel-adapter LAN-verbinding*:

Beschrijving. . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interface
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 02-00-54-55-4E-01
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : nee

Tunnel-adapter LAN-verbinding* 2:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: lan
Beschrijving. . . . . . . . . . . : isatap.lan
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::5efe:192.168.1.65%14(voorkeur)
Standaardgateway. . . . . . . . . :
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.254
NetBIOS via TCPIP . . . . . . . . : uitgeschakeld

Tunnel-adapter LAN-verbinding* 7:

Beschrijving. . . . . . . . . . . : isatap.{F9C1971F-B798-44E7-8F75-FB6165ABA
84D}

Tunnel-adapter LAN-verbinding* 9:

Beschrijving. . . . . . . . . . . : isatap.{8F185B4F-AC55-4DE3-B1E4-A82918EF5
90D}
Standaardgateway. . . . . . . . . :
NetBIOS via TCPIP . . . . . . . . : uitgeschakeld

Morgen op het werk ga ik eerst eens speedlinq helpdesk bellen of er iets anders mis kan zijn dan mijn telefoonaders. (wie weet) Wanneer volgens hun alles goed staat vanaf hun kant ga ik de aders op mijn wanddoos eens opnieuw strippen en goed verbinden. Die tip van die gestripte utp kabel rechtstreeks op de lijn lijkt me een goed plan. Ook zal ik dan de oranje en witte kabel eens proberen wanneer dit niets uithaalt. Maar het lijkt me dat kpn wel wat had gezegd wanneer ze oranje en wit hebben gebruikt om het signaal op te zetten. Bovendien zit er gewoon signaal op rood en blauw (of idd rood OF blauw) al is het zeer slecht. Ook kan ik proberen wanneer niets werkt om de kabel direkt te verbinden waar hij de kruipruimte uitkomt.
Maar zoals gezegd ziet alles er op het oog goed uit. De kabel vanuit de kruipruimte is niet gehavend en er zitten geen knikken in. En in de wanddoos ziet het er ook gewoon goed uit met goed vast gedraaide contacten en obeschadigde aders op het oog.. Ik krijg ze niet eens losgedraaid met de schroevendraaiers die ik heb. Ook heb ik verschillende telefoonstekkers geprobeerd met en zonder kapje op de wanddoos maar dit zorgde voor geen verbetering.

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a173/bonobo3/283.jpg

bedankt voor het meedenken!

[ Voor 68% gewijzigd door anjin op 02-09-2007 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

pven schreef op zondag 02 september 2007 @ 09:02:
Iemand hier wel eens gespeeld met http://www.opendns.com/? Ik vraag me af of SpeedLinq er sneller door wordt. Heb er zelf helaas even geen tijd voor, omdat ik mijn internet even niet kan missen. :)
Dat kan je gerust testen hoor. Mijn ervaring is dat het er niet sneller van wordt, maar toen ik DNS-problemen had met Speedlinq (afgelopen voorjaar), was de verbinding met de OpenDNS servers wat stabieler. Als de Speedlinq DNS servers het doen zijn ze in principe snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
anjin schreef op zondag 02 september 2007 @ 12:01:
Bedankt voor je uitleg bjck.
Ik weet niet of het wat uitmaakt maar bijn de activatie bleek mijn laptop een netwerk van de buren te hebben opgepikt en volgens mij is het abbonement toen via hun wlan verbinding geactiveerd. Misschien is daarom mijn lijn zo beroerd ingesteld? Ik heb getracht om opnieuw te activeren vanaf een laptop met xp pro ipv vista en de wireless lan kaart uitgeschakeld maar ik krijg geen verbinding meer met het activatie ip adres. Wat is dat trouwens voor een adres 1.254.254.253? Zeker een intern adres van het tiscali lan?
Dat IP adres (1.254.254.253) en hele subnet is inderdaad intern bij Tiscali, dat wordt gebruikt voor verbindingen die nog niet zijn geactiveerd. Daarna als je op de knop gedrukt hebt op de activatie pagina (enige die je kan zien en naartoe kan surfen dan) wordt je verbinding door Tiscali in het juiste netwerk gezet, in jouw geval dus Speedlinq die de verbinding heeft besteld bij Tiscali.

Dat je via de buurman online was heeft echt niets te maken met jouw verbinding, echt 0,0.
[...]

Morgen op het werk ga ik eerst eens speedlinq helpdesk bellen of er iets anders mis kan zijn dan mijn telefoonaders. (wie weet) Wanneer volgens hun alles goed staat vanaf hun kant ga ik de aders op mijn wanddoos eens opnieuw strippen en goed verbinden. Die tip van die gestripte utp kabel rechtstreeks op de lijn lijkt me een goed plan. Ook zal ik dan de oranje en witte kabel eens proberen wanneer dit niets uithaalt. Maar het lijkt me dat kpn wel wat had gezegd wanneer ze oranje en wit hebben gebruikt om het signaal op te zetten. Bovendien zit er gewoon signaal op rood en blauw (of idd rood OF blauw) al is het zeer slecht. Ook kan ik proberen wanneer niets werkt om de kabel direkt te verbinden waar hij de kruipruimte uitkomt.
Maar zoals gezegd ziet alles er op het oog goed uit. De kabel vanuit de kruipruimte is niet gehavend en er zitten geen knikken in. En in de wanddoos ziet het er ook gewoon goed uit met goed vast gedraaide contacten en obeschadigde aders op het oog.. Ik krijg ze niet eens losgedraaid met de schroevendraaiers die ik heb. Ook heb ik verschillende telefoonstekkers geprobeerd met en zonder kapje op de wanddoos maar dit zorgde voor geen verbetering.

[afbeelding]

bedankt voor het meedenken!
toon volledige bericht
Komt hij vanuit de kruipruimte direct naar dit aansluitpunt? Of zit er nog iets voor/tussen wat je los kan halen zonder iets te moeten doorknippen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satfreak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-06 16:20
Op dit moment heb ik nog XS4ALL Only 8Mb down/ 1Mb up voor 59,95 per maand. Maar omdat er sinds mijn overstap naar only zoveel storingen zijn heb ik besloten om over te stappen naar Speedlinq. Dit scheel ook nog eens veel geld (45 euro) in de maand,...1e jaar 14,95 voor dezelfde snelheid als bij XS4ALL. Ben alleen heel benieuwd hoe stabiel het netwerk van Speedlinq via KPN is ??? Ik kan het eventueel nog annuleren 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Satfreak op 02-09-2007 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@ Satfreak

Simpel!
XS4ALL werkt via het KPN Netwerk en Speedlinq (KPN netwerk) werkt ook via het KPN netwerk.
Je vraagt of het water uit de kraan bij de buren beter smaakt als bij jou.
Van belang is hoe lang de afstand en de lijnkwaliteit is vanaf de telefooncentrale tot bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212818

hoi,
ik heb een vraagje

ik heb 20MB internet van speedlinq(+ bellen), en zit ongeveer op 500KB/sec download

dit hoort toch veel sneller te zijn ?, die man die de ADSL lijn heeft gecontroleert zei, dat ik rond de 17MB zou moeten zitten, dit is dus niet het geval

kan het zijn dat er bij mij mischien iets niet klopt ?

bedankt

W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satfreak
In mijn Draytek Vigor 2800 staan de volgende waardes.: SNR Margin 14.5 Loop ATT 6.0 en ik zit ± 1400 meter vanaf de Centrale. Maar ik kan hem vanuit het dakraam zien. Bij xs4all haal ik het maximale van gemiddeld 834 kb/sec. Hoop dat ik dat dan ook haal bij Speedlinq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
cornfed99111 schreef op zondag 02 september 2007 @ 22:32:
@ Satfreak

Simpel!
XS4ALL werkt via het KPN Netwerk en Speedlinq (KPN netwerk) werkt ook via het KPN netwerk.
Je vraagt of het water uit de kraan bij de buren beter smaakt als bij jou.
Van belang is hoe lang de afstand en de lijnkwaliteit is vanaf de telefooncentrale tot bij jou.
Dat is natuurlijk niet helemaal zo, niet compleet thans.

Beide maken gebruik van hetzelfde KPN Wholesale xDSL netwerk, dat klopt. Als daar een probleem is of een probleem met je verbinding zelf (tussen modem en centrale) zal je dat ook bij Speedlinq hebben.

Echter zijn problemen er om ook opgelost te worden. Dus als XS4all je niet helpt of je niet serieus neemt kan het bij een andere ISP anders zijn en zo opgelost zijn wellicht.

Buiten dat het xDSL netwerk van KPN hetzelfde is wordt het door beide partijen natuurlijk wel gekoppeld met eigen apparatuur, met eigen instellingen en eigen beheer. Daar kan een verschil in zitten en is net zo belangrijk voor de gehele dienst.

Verschil kan er ook zijn in peering en transit keuze van Speedlinq ten opzichte van XS4all. Misschien heeft een van beide wel kortere routes naar een bepaald netwerk waar net die ene gameserver in gehost wordt waar je altijd op speelt. Of net een betere route met meer throughput (snelheid) vanaf je usenet aanbieder die je gekozen hebt.

En als laatste kan er nog een verschil zijn in de aanverwante extra services/diensten. Dingen zoals mail, storings meldingen en andere diensten.
Anoniem: 212818 schreef op zondag 02 september 2007 @ 23:01:
ik heb 20MB internet van speedlinq(+ bellen), en zit ongeveer op 500KB/sec download

dit hoort toch veel sneller te zijn ?, die man die de ADSL lijn heeft gecontroleert zei, dat ik rond de 17MB zou moeten zitten, dit is dus niet het geval

kan het zijn dat er bij mij mischien iets niet klopt ?
Je ADSL verbinding is gecontroleerd en blijkbaar 17Mbit.

Je behaalde snelheid is lager wat jij merkt, waar dat ligt kan 1001 plaatsen zijn. Begin eens met de meest voorkomende fouten/problemen:

• Niet via Wireless testen, dat gaat vaak/altijd langzamer.
• Test niet met speedtest.nl of dat soort pagina's. Pak een download van 100mb vanaf een webserver zoals vanaf http://test.leaseweb.nl/ die in de buurt staat van het Speedlinq netwerk.
• Draai eens TCPOptimizer op je computer, kies de juiste netwerk kaart waarmee je verbonden bent en zet hem op 20000kbps en onderaan op 'optimized'. Dan apply en herstarten.

Meer uitleg over TCPOptimizer en wat, waarom en hoe het wat doet kan je hier vinden.

[ Voor 28% gewijzigd door bjck op 02-09-2007 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212818

• Niet via Wireless testen, dat gaat vaak/altijd langzamer.
• Test niet met speedtest.nl of dat soort pagina's. Pak een download van 100mb vanaf een webserver zoals vanaf http://test.leaseweb.nl/ die in de buurt staat van het Speedlinq netwerk.
• Draai eens TCPOptimizer op je computer, kies de juiste netwerk kaart waarmee je verbonden bent en zet hem op 20000kbps en onderaan op 'optimized'. Dan apply en herstarten.
ik gebruik gewoon een modum, er zit wel een hub tussen om de verbinding te verdelen tussen de 4 PC's
zit ongeveer op 550KB/sec
gedaan, heeft niet veel effect gehad

ik hoor net van me vader dat die hub al ong 3 jaar oud is, kan het helpen als er een nieuwere tussen zit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 212818 schreef op zondag 02 september 2007 @ 23:32:
[...]

ik gebruik gewoon een modum, er zit wel een hub tussen om de verbinding te verdelen tussen de 4 PC's
zit ongeveer op 550KB/sec
gedaan, heeft niet veel effect gehad

ik hoor net van me vader dat die hub al ong 3 jaar oud is, kan het helpen als er een nieuwere tussen zit ?
Sluit 1 PC aan zonder de hub er tussen en kijk wat je dan haalt. Als het nog een oud 10Mbit hubje is kan het prima zijn dat die 550kB/s het maximale is door de hub.

Vervang hem dan niet door weer een hub, als je die al kunt vinden nog nieuw, maar door een switch.

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 02-09-2007 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen84
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-06 22:04
Vraagje..

Op mijn locatie kan ik met alle drie de netwerken een Speedlink 20 Mbps abbonement nemen.

Zijn er nog verschillen tussen de netwerken kwa ping tijden en kwaliteit?

Thanks in advance :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
jeroen84 schreef op maandag 03 september 2007 @ 09:13:
Vraagje..

Op mijn locatie kan ik met alle drie de netwerken een Speedlink 20 Mbps abbonement nemen.

Zijn er nog verschillen tussen de netwerken kwa ping tijden en kwaliteit?
Netwerken van KPN en BBned hebben een iets lagere latency, zo rond de 8 a 12ms op je ADSL verbinding tot aan het netwerk van Speedlinq. De verbindingen via BaByXL (Tiscali) hebben een iets hogere latency van 18 a 20ms op de lijn zelf. BaByXL doet een iets hogere foutcorrectie op de ADSL instellingen waardoor het iets hoger is.

Kwaliteit is iets wat uit 1001 factoren bestaat en ook persoonlijke dingen heeft. Zo spelen daar dingen als uptime, storings oplos termijnen, levering en upgrade snelheid etc etc etc. Voor kwaliteit kan je het beste de topics even doorlezen wat de ervaringen van mensen is.

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 03-09-2007 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coca-Cola
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:07
Ik ben ook van plan een 20mbit ADSL+Telefonie abbo bij Speedlinq af te sluiten en wil daar met ongeveer 4 computers via Wifi mee op internet. Nou zag ik dat ik dan bij het bestellen een Wireless /
Ethernet VoIP modem kon kiezen (a 80 euri). Is het niet ook gewoon mogelijk een wireless routertje achter die gratis modem te hangen en die gewoon te gebruiken? Dat lijkt me iets goedkoper toch?

Tevens ben ik net in een nieuw huis getrokken en hadden de vorige bewoners geen telefoon abbo (wel aansluitingen natuurlijk). Moet ik dan bij de aanvraag als optie kiezen dat ik geen telefoonaansluiting heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Coca-Cola schreef op maandag 03 september 2007 @ 10:57:
Ik ben ook van plan een 20mbit ADSL+Telefonie abbo bij Speedlinq af te sluiten en wil daar met ongeveer 4 computers via Wifi mee op internet. Nou zag ik dat ik dan bij het bestellen een Wireless /
Ethernet VoIP modem kon kiezen (a 80 euri). Is het niet ook gewoon mogelijk een wireless routertje achter die gratis modem te hangen en die gewoon te gebruiken? Dat lijkt me iets goedkoper toch?
Kan, maar stel hem in en installeer hem als AccessPoint (AP) dan en niet als router. Anders heb je (NAT)router achter (NAT)router.
Tevens ben ik net in een nieuw huis getrokken en hadden de vorige bewoners geen telefoon abbo (wel aansluitingen natuurlijk). Moet ik dan bij de aanvraag als optie kiezen dat ik geen telefoonaansluiting heb?
Je hebt zelf geen KPN-telefonie abonnement toch? Dat ga je ook niet aanvragen?

Dan is het aangeven dat je geen KPN telefonie aansluiting hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Net een SL Comfort 6016 afgesloten. Ik vraag me alleen af of ik nog voor de actievoorwaarden in aanmerking kom, omdat in de voorwaarden 31-08 staat - de website vermeld nog wel de actie.....

Edit: net ff gebeld met Chantal van de klantenservice - de voorwaarden gelden nog steeds :) - er werd trouwens snel opgenomen vond ik....

[ Voor 27% gewijzigd door MikeWazowski op 03-09-2007 13:57 . Reden: Opvolging van eigen vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
  • Laatst online: 08-01 16:26
bjck schreef op maandag 03 september 2007 @ 10:59:
[...]

Kan, maar stel hem in en installeer hem als AccessPoint (AP) dan en niet als router. Anders heb je (NAT)router achter (NAT)router.
Dus? Wat is het probleem. Ik heb mijn WiFi router gewoon als router ingesteld en dat werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
basduijn schreef op maandag 03 september 2007 @ 14:12:
[...]
Ik heb mijn WiFi router gewoon als router ingesteld en dat werkt perfect.
Hey gaaf! Ga ik vanavond ook proberen, mijn router als router instellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satfreak
Nou dan hoop ik maar het beste met mijn overstap van XS4ALL <> Speedlinq :-) Want ik zit er dan wel 1 jaar aan vast :-( Heb nog een paar dagen om de aanvraag te annuleren,...dus elke ervaring is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
basduijn schreef op maandag 03 september 2007 @ 14:12:
[...]

Dus? Wat is het probleem. Ik heb mijn WiFi router gewoon als router ingesteld en dat werkt perfect.
Ja, maar hangt er nog een router voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Satfreak schreef op maandag 03 september 2007 @ 16:28:
Nou dan hoop ik maar het beste met mijn overstap van XS4ALL <> Speedlinq :-) Want ik zit er dan wel 1 jaar aan vast :-( Heb nog een paar dagen om de aanvraag te annuleren,...dus elke ervaring is welkom.
LOL, jij bent al net zo'n twijfelaar als ik :9 - gelukkig hoor ik ook genoeg goede verhalen over Speedlinq, dus ik denk dat wij er wel goed aan hebben gedaan (als was het alleen al voor onze portemonnee 8) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mujo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08-2021

Mujo

Nee hè?

Ik heb sinds vorige week Speedlinq 20mbit/1mbit via BBned, sluit m'n Speedtouch 706 aan via
de dsl-connector op m'n meterkast (ook rj11-plugje).

Vervolgens via 1 clientpc verbonden, ip-gereleased, gerenewed, ik krijg een ip-adres,
zeg 192.168.1.64 ofzo. Kan via browser naar een config-omgeving, maar dan komt 't:

Wordt geloof ik eerst gevraagd wat m'n provider is (BBned dus), vervolgens of het
modem in Bridge, Router of PPP mode moet, gewoon router. Vervolgens
0/35 als VPI/VCI uit de startpost gebruikt. Dan krijg ik een popup dat ik m'n gebruikersnaam
& wachtwoord van de modem moet wijzigen uit veiligheidsoverwegingen. Okee, gedaan.
Dan wil het modem verbinding zoeken met http://speedtouch.lan en vervolgens krijg ik een
login + wachtwoord. Ik heb hier m'n gegevens van m'n welkomstbrief ingevuld, maar dat wil hij
niet slikken.

Dacht eerst nog dat het m'n zojuist aangemaakte routerwachtwoord+loginnaam moest zijn, dus
nog een keer over gedaan, maar dat slikt hij ook niet.

Iemand tips?

Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je hebt wel gekozen voor Router en niet voor PPP?

Doe hetzelfde nog eens (wellicht eerst modem resetten weer) en verander dan niet het wachtwoord van je modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satfreak
sweeper73 schreef op maandag 03 september 2007 @ 17:00:
[...]

LOL, jij bent al net zo'n twijfelaar als ik :9 - gelukkig hoor ik ook genoeg goede verhalen over Speedlinq, dus ik denk dat wij er wel goed aan hebben gedaan (als was het alleen al voor onze portemonnee 8) ).
Ok in ieder geval bedankt voor je reactie,...gaan we samen duimen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Mujo schreef op maandag 03 september 2007 @ 17:02:
Ik heb sinds vorige week Speedlinq 20mbit/1mbit via BBned, sluit m'n Speedtouch 706 aan via
de dsl-connector op m'n meterkast (ook rj11-plugje).

Vervolgens via 1 clientpc verbonden, ip-gereleased, gerenewed, ik krijg een ip-adres,
zeg 192.168.1.64 ofzo. Kan via browser naar een config-omgeving, maar dan komt 't:

Wordt geloof ik eerst gevraagd wat m'n provider is (BBned dus), vervolgens of het
modem in Bridge, Router of PPP mode moet, gewoon router. Vervolgens
0/35 als VPI/VCI uit de startpost gebruikt. Dan krijg ik een popup dat ik m'n gebruikersnaam
& wachtwoord van de modem moet wijzigen uit veiligheidsoverwegingen. Okee, gedaan.
Dan wil het modem verbinding zoeken met http://speedtouch.lan en vervolgens krijg ik een
login + wachtwoord. Ik heb hier m'n gegevens van m'n welkomstbrief ingevuld, maar dat wil hij
niet slikken.

Dacht eerst nog dat het m'n zojuist aangemaakte routerwachtwoord+loginnaam moest zijn, dus
nog een keer over gedaan, maar dat slikt hij ook niet.

Iemand tips?
toon volledige bericht
Waarom gebruik je niet gewoon de Automatische Configuratie tool van Speedlinq? Dat werkt perfect hoor :)

Kun je onder andere hier vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
sweeper73 schreef op maandag 03 september 2007 @ 17:00:
[...]
FF een steuntje in de rug dan maar: ik herken het, heb zelf ook getwijfeld, besloten om over te stappen van XS4ALL -> Speedlinq. Afgelopen vrijdag opgeleverd en vrijwel naadloos overgestapt. Ik wacht nog op de telefoon en heb nog nauwelijks ervaring maar voorlopig ben ik meer dan 5x zo snel en bespaar ik ca. 70% per maand. Erg tevreden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satfreak
Ruimzicht schreef op maandag 03 september 2007 @ 20:47:
[...]

FF een steuntje in de rug dan maar: ik herken het, heb zelf ook getwijfeld, besloten om over te stappen van XS4ALL -> Speedlinq. Afgelopen vrijdag opgeleverd en vrijwel naadloos overgestapt. Ik wacht nog op de telefoon en heb nog nauwelijks ervaring maar voorlopig ben ik meer dan 5x zo snel en bespaar ik ca. 70% per maand. Erg tevreden dus.
Oke bedankt voor je reactie !! Helaas kan ik hier niet hoger dan 8MB :( Maarja beter dan helemaal geen adsl zou ik maar zeggen. Ik zag dat je een grafiek van je verbinding had geplaatst. Is dit een progamma of kan je dit online bekijken bij speedlinq ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231966

Ben best al bijna 2 jaar tevreden met Speedlinq. bijna de beloofde 4mb download en 0,7 upload.
Maarrrr nu wil ik Wordpress op mijn (bij mijn adsl abo behorende) speedlinq homepage zetten en heb daarvoor MySQL database nodig. Nu kan ik - na 2 uur zoeken - maar geen info over het MySQL controlepanel van Speedlinq vinden. Ik vrees dat Speedlinq geen MySQL biedt... Kan iemand dat bevestigen of ontkennen? }:O
Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.