[Speedlinq] Ervaringen - Deel 7

Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste
Acties:
  • 20.965 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-06 09:23
Anoniem: 231966 schreef op maandag 03 september 2007 @ 23:06:
Ben best al bijna 2 jaar tevreden met Speedlinq. bijna de beloofde 4mb download en 0,7 upload.
Maarrrr nu wil ik Wordpress op mijn (bij mijn adsl abo behorende) speedlinq homepage zetten en heb daarvoor MySQL database nodig. Nu kan ik - na 2 uur zoeken - maar geen info over het MySQL controlepanel van Speedlinq vinden. Ik vrees dat Speedlinq geen MySQL biedt... Kan iemand dat bevestigen of ontkennen? }:O
Klopt speedlinq bied geen MySQL database aan (zoals bij mijn weten alle isp's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 14:23
Mujo schreef op maandag 03 september 2007 @ 17:02:
Ik heb sinds vorige week Speedlinq 20mbit/1mbit via BBned, sluit m'n Speedtouch 706 aan via
de dsl-connector op m'n meterkast (ook rj11-plugje).

Vervolgens via 1 clientpc verbonden, ip-gereleased, gerenewed, ik krijg een ip-adres,
zeg 192.168.1.64 ofzo. Kan via browser naar een config-omgeving, maar dan komt 't:

Wordt geloof ik eerst gevraagd wat m'n provider is (BBned dus), vervolgens of het
modem in Bridge, Router of PPP mode moet, gewoon router. Vervolgens
0/35 als VPI/VCI uit de startpost gebruikt. Dan krijg ik een popup dat ik m'n gebruikersnaam
& wachtwoord van de modem moet wijzigen uit veiligheidsoverwegingen. Okee, gedaan.
Dan wil het modem verbinding zoeken met http://speedtouch.lan en vervolgens krijg ik een
login + wachtwoord. Ik heb hier m'n gegevens van m'n welkomstbrief ingevuld, maar dat wil hij
niet slikken.

Dacht eerst nog dat het m'n zojuist aangemaakte routerwachtwoord+loginnaam moest zijn, dus
nog een keer over gedaan, maar dat slikt hij ook niet.

Iemand tips?
Maak je gebruik van IE?? Probeer Firefox eens... Inloggen op st706 werkt dan wel...

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mujo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08-2021

Mujo

Nee hè?

Ga je nu vertellen dat je met IE niet kan inloggen op de ST706? :?

Ik zal vanavond proberen met de Speedlinq cd (wizard). Wilde vorige keer niet starten.

Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 14:23
Mujo schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 09:16:
Ga je nu vertellen dat je met IE niet kan inloggen op de ST706? :?

Ik zal vanavond proberen met de Speedlinq cd (wizard). Wilde vorige keer niet starten.
Wanneer je een wachtwoord instelt op je st706 kun je idd (iig) met IE7 niet inloggen...

http://www.speedtouch.nl/hotitems.html#ie7

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231966

VerkerkSander schreef op maandag 03 september 2007 @ 23:55:
[...]

Klopt speedlinq bied geen MySQL database aan (zoals bij mijn weten alle isp's)
Dank voor de info; ik vermoedde het al.
Het onderstaande (ontluisterende) antwoord van Speedlinq klantenservice ontving ik zojuist
:

From: Speedlinq Customer Care
Sent: Tuesday, September 04, 2007 9:57 AM
Subject: Speedlinq ADSL [Incident: 070904-000142]

Geachte heer XXXX,
Deze informatie kunt u bij uw systeembeheerder opvragen.
Wij vertouwen erop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Speedlinq Customer Care

---
Dit bericht kan niet beantwoord worden. Een reply op deze e-mail zal door Speedlinq niet worden ontvangen.
Voor administratieve en technische vragen belt u naar onze klantenservice: 0900-7733354 (€ 0,70 p/m). Bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08:30 tot 21:00 uur en zaterdag van 10:00 tot 17:00 uur.
Daarnaast kunt onze website raadplegen voor de meest gestelde vragen: http://www.speedlinq.nl/php/faqfirst.php . Wijzigingen kunt u doorgeven via de formulieren: http://www.speedlinq.nl/php/forms.php .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anjin
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-02 21:45

anjin

We are in control.

bjck schreef op zondag 02 september 2007 @ 18:18:
[...]

Komt hij vanuit de kruipruimte direct naar dit aansluitpunt? Of zit er nog iets voor/tussen wat je los kan halen zonder iets te moeten doorknippen?
Nee ik kan niets loshalen. De kabel gaat direkt naar de wanddoos. Officieel mag ik dan zelfs niets hiertussen aansluiten omdat de kabel tot en met het aansluitpunt eigendom is van kpn toch?
Ik heb speedlinq gebeld en zij zouden mijn probleem melden bij kpn. Het probleem moet ergens in de lijn zitten.
Afwachten maar :(

Who is this general failure and why is he reading my drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-07 15:37
anjin schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 14:01:
[...]

Nee ik kan niets loshalen. De kabel gaat direkt naar de wanddoos. Officieel mag ik dan zelfs niets hiertussen aansluiten omdat de kabel tot en met het aansluitpunt eigendom is van kpn toch?
Ik heb speedlinq gebeld en zij zouden mijn probleem melden bij kpn. Het probleem moet ergens in de lijn zitten.
Afwachten maar :(
Al ziet dit er niet uit als een officieel ISRA punt, maar misschien was het wel heel beroerd en zo opgelost. Ziet er prima uit op zich, mits de rode en blauwe ader maar goed contact maken met de aansluitdoos.

Komt vanzelf een monteur kijken bij je aansluiting, mits Speedlinq wel duidelijk aan de telco (of KPN) doorgeeft dat bij jou thuis alles in orde is.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-07 15:39
Satfreak schreef op maandag 03 september 2007 @ 22:04:
[...]
Ik zag dat je een grafiek van je verbinding had geplaatst. Is dit een progamma of kan je dit online bekijken bij speedlinq ??
Dat is een screenshot van de DMT, staat beschreven in de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212818

bjck schreef op zondag 02 september 2007 @ 23:42:
[...]

Sluit 1 PC aan zonder de hub er tussen en kijk wat je dan haalt. Als het nog een oud 10Mbit hubje is kan het prima zijn dat die 550kB/s het maximale is door de hub.

Vervang hem dan niet door weer een hub, als je die al kunt vinden nog nieuw, maar door een switch.
als ik heb direct van het modem op de PC aansluit, geeft hij aan dat het een 100MB lijntje is en als ik de hub er tussen heb geeft hij aan dat het een 10MB lijntje is, maar met de snelheid maakt het geen verschil, zit rond de 580KB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Afbeeldingslocatie: http://img409.imageshack.us/img409/1728/dmtui2.jpg

ff een vraagje over dmt.....

Waarom worden de onderste 2 grafieken niet gevuld?
Ik kan ook niet de 2 extra tabs aanzetten via misc options.

Doe ik iets vaut??

Het betreft een speedtouch 706 met de allerallerallernieuwste firmware.

no grtz
Albin

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
albino71 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 22:35:
[afbeelding]

ff een vraagje over dmt.....

Waarom worden de onderste 2 grafieken niet gevuld?
Ik kan ook niet de 2 extra tabs aanzetten via misc options.

Doe ik iets vaut??

Het betreft een speedtouch 706 met de allerallerallernieuwste firmware.

grtz
Albin
Modbreak:Laat de groetjes, weg. Het is een forum, geen email.

Ik denk dat de commando's die daarvoor nodig zijn niet meer in de nieuwste firmware aanwezig zijn. DMT_tool doet niets anders dan naar je modem telnetten en commando's uitvoeren volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Ik heb op 24/08 een snelheidwijziging gedaan van 8mb naar 20mb+nieuwe modem. Dit na een 16 maanden de 8mb verbinding te hebben gebruikt zonder problemen.

Ik heb al een mailtje van ze gekregen dat ze het gaan wijzigen.
Daarna een mailtje gekregen als factuur met een aantal bedragen en dat ik dan nu 25 euro ga betalen in plaats van 35. En een verrekingen van iets van 10 of 11 euro ofzo.

En nu is het 05/09 en heb ik verder niets van ze gehoord. Het geld voor de modem (50 euro) is ook niet van m'n rekening afgeschreven en ik heb natuurlijk de modem ook nog niet gekregen. Snelheid is nog steeds hetzelfde (maar het modem nu kan dan ook niet meer dan 8mb aan).

Moet ik nog geduld hebben of is het tijd om ze te bellen en vragen te stellen waar alles blijft? Ik ben bang dat als ik ze bel dat ze daarzo bij speedlinq alles dubbel en naast elkaar gaan lopen doen waardoor je nog langer bezig bent.

Hoe lang duurt het voordat alles geregeld is eigenlijk? Iemand ervaring?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Mijn internet-verbinding is sinds een uur aardig aan het flippen, het is iedere keer offline om vervolgens weer een paar minuten online te zijn.

Hebben meer mensen hier momenteel last van?

Het lijkt weer wat te werken. Uiteraard heb ik niets op de site van Speedlinq gevonden en om nu met ze te gaan bellen om te vragen of er storing is geweest ...

[ Voor 29% gewijzigd door pven op 05-09-2007 13:28 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satfreak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-06 16:20
Ruimzicht schreef op maandag 03 september 2007 @ 20:47:
[...]

FF een steuntje in de rug dan maar: ik herken het, heb zelf ook getwijfeld, besloten om over te stappen van XS4ALL -> Speedlinq. Afgelopen vrijdag opgeleverd en vrijwel naadloos overgestapt. Ik wacht nog op de telefoon en heb nog nauwelijks ervaring maar voorlopig ben ik meer dan 5x zo snel en bespaar ik ca. 70% per maand. Erg tevreden dus.
Heb jij ook Speedlinq via KPN netwerk ?? Want komen er nou nog kosten bij die 14,95 vraag ik mijn eigen af ? Want het eerste jaar is wel 14,95 maar hier kom zeker nog wel de kosten van KPN bij. Dus elke 2 maanden adsl weer op je factuur !! Maar daar wordt op de site van speedlinq niks over gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:13
pven schreef op woensdag 05 september 2007 @ 12:56:
Mijn internet-verbinding is sinds een uur aardig aan het flippen, het is iedere keer offline om vervolgens weer een paar minuten online te zijn.

Hebben meer mensen hier momenteel last van?

Het lijkt weer wat te werken. Uiteraard heb ik niets op de site van Speedlinq gevonden en om nu met ze te gaan bellen om te vragen of er storing is geweest ...
ik heb hier sinds gisteren ook constant last van. Uiteindelijk heb ik net Speedlinq toch maar gebeld omdat telefonie natuurlijk ook compleet onbruikbaar is. Gewoon werkelijk iedere minuut viel de verbinding wel uit. Toen ik belde vond de persoon aan de andere kant van de lijn het ook aardig vaak. Hij zou het gaan doorkoppelen naar BBned omdat ik al een aantal weken eerder ook had gebeld dat de lijn vaak uitvalt (een aantal keer per dag). Nu is het zo wel echt extreem.

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
BMW_M3 schreef op woensdag 05 september 2007 @ 11:23:
Ik heb op 24/08 een snelheidwijziging gedaan van 8mb naar 20mb+nieuwe modem. Dit na een 16 maanden de 8mb verbinding te hebben gebruikt zonder problemen.

Ik heb al een mailtje van ze gekregen dat ze het gaan wijzigen.
Daarna een mailtje gekregen als factuur met een aantal bedragen en dat ik dan nu 25 euro ga betalen in plaats van 35. En een verrekingen van iets van 10 of 11 euro ofzo.

En nu is het 05/09 en heb ik verder niets van ze gehoord. Het geld voor de modem (50 euro) is ook niet van m'n rekening afgeschreven en ik heb natuurlijk de modem ook nog niet gekregen. Snelheid is nog steeds hetzelfde (maar het modem nu kan dan ook niet meer dan 8mb aan).

Moet ik nog geduld hebben of is het tijd om ze te bellen en vragen te stellen waar alles blijft? Ik ben bang dat als ik ze bel dat ze daarzo bij speedlinq alles dubbel en naast elkaar gaan lopen doen waardoor je nog langer bezig bent.

Hoe lang duurt het voordat alles geregeld is eigenlijk? Iemand ervaring?
Bij een snelheidswijziging krijg je denk ik ook geen nieuw modem. Aleen je snelheidsprofiel word aangepast. Dus zelf voor een ander modem zorgen als jouw huidige modem geen ADSL2+ aankan.

Welk modem heb je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195379

Ik heb sinds enkele dagen weer ontzettend sneheidsverlies.

Modem traint nog in op 14MBit en 1 MBit Up maar kom op de speedtest.bbned.nl
niet hoger van de 3mbit..

Voorheen haalde ik mooi mijn 13 a 14 mbit. Ik heb op meedere pc's getest zowel met draad als zonder draad.

Meerder mensen hier last van ?

BBned 20mbit Maastricht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Flappie schreef op woensdag 05 september 2007 @ 18:10:
[...]

Bij een snelheidswijziging krijg je denk ik ook geen nieuw modem. Aleen je snelheidsprofiel word aangepast. Dus zelf voor een ander modem zorgen als jouw huidige modem geen ADSL2+ aankan.

Welk modem heb je nu?
Heb nu die Copperjet 810. Die kan geen ADSL2+ aan.
Maar toen ik dat snelheidsformulier invulde op hun site kon ik kiezen of ik een ander modem wou (mocht de oude niet voldoen of usb zijn). Ik kon kiezen uit 1 van 49 euro en de ander van 99 euro. Heb die van 49 gekozen. Maar tot op heden is dat bedrag niet afgeschreven.

Op 27/08 kreeg ik dit mailtje:
Geachte heer/mevrouw,

Dank voor uw aanvraag.

Wij zullen de wijziging van uw abonnement voor u in orde maken.
Wij zullen uw abonnement z.s.m. verlengen en wijzigen naar de All-in 20000 voor € 24,95 per maand.
Deze administratieve wijziging zullen we kosteloos doorvoeren

De exacte wijzigingsdatum treft u aan op de digitale factuur die wij maandelijks sturen naar uw Speedlinq mailbox.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,
Speedlinq Customer Care

Daarna op 28/08 kreeg ik de email factuur.
35,00 01-09-2007 / 30-09-2007 sp669583 ADSL All-in 8064 (8064/1024 Kbit/s)

en 30/08 kreeg ik dit email factuur:
St. Bedrag Datum Omschrijving
------------------------------------------------------------------------ - -
### Creditnota voor factuur 5018 2848 0238 8434 van:
1 -35,00 01-08-2007 / 31-08-2007 sp669583 ADSL All-in 8064 (8064/1024 Kbit/s)
1 29,35 01-08-2007 / 26-08-2007 sp669583 ADSL All-in 8064 (8064/1024 Kbit/s)
1 4,02 27-08-2007 / 31-08-2007 sp669583 ADSL2+ All-in 20000 (20000/1024 Kbit/s)
### Creditnota voor factuur 3020 0384 6350 7230 van:
1 -35,00 01-09-2007 / 30-09-2007 sp669583 ADSL All-in 8064 (8064/1024 Kbit/s)
1 24,95 01-09-2007 / 30-09-2007 sp669583 ADSL2+ All-in 20000 (20000/1024 Kbit/s)

EUR -11,68 Totaal faktuurbedrag inclusief -1,88 btw.

BOEKINGEN
============================================================================
-11,68 30-08-2007 verrekening
----------------------------------------------------------------------------

EUR -11,68 Totaal geboekt

=========================================================================
EUR 0,00 Totaal te voldoen

Echt duidelijk kan je die facturen ook niet noemen. Maar nergens wordt er iets over een modem gezegd.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
@ BMW_M3

Je moet begrijpen dat de afdelingen bij Speedlinq nogal langs elkaar werken.
Ze konden soms wel op andere continenten zitten.
Misschien is je aanvraag bij de techniekboys blijven steken, maar bij facturatie is blijkbaar alles okidoki.
Het beste is te bellen. Je kunt het proberen via het "contactformulier". Maar dan kan dat nog even duren.

• Ruimzicht
Satfreak schreef op woensdag 05 september 2007 @ 16:53:
[...]
Heb jij ook Speedlinq via KPN netwerk ??
Ja.
Want komen er nou nog kosten bij die 14,95 vraag ik mijn eigen af ? Want het eerste jaar is wel 14,95 maar hier kom zeker nog wel de kosten van KPN bij. Dus elke 2 maanden adsl weer op je factuur !! Maar daar wordt op de site van speedlinq niks over gezegd.
Ik weet niet meer hoe het precies zit met alle abonnementen maar volgens mij betaal je in principe boven op alle geadverteerde aanbiedingen 9,95 killed voice toeslag (=lijnhuur KPN) behálve op de 20/1 aanbieding. Die kost 24,95 [/m (eerste jaar) en is inclusief de killed voice. Ik geloof dat een 6Mb abo daarom net zo duur was als een 20Mb abo, dus dan is de keus snel gemaakt hè?

Overigens maakt het volgens mij niet veel uit welke provider je kiest, die 9,95 betaal je altijd toch?

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 17:01
Ik hoop vandaag ook mijn ervaringen te kunnen dlen met medetweakers hier,als het goed is wordt de lijn vandaag opgeleverd (speedlinq comfort over kpn lijn)
Slechter als caiway kabel wat ik nu heb kan het nooit zijn :(

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-07 22:13

MikeWazowski

Look into my eye

Ruimzicht schreef op donderdag 06 september 2007 @ 09:40:
Ik weet niet meer hoe het precies zit met alle abonnementen maar volgens mij betaal je in principe boven op alle geadverteerde aanbiedingen 9,95 killed voice toeslag (=lijnhuur KPN) behálve op de 20/1 aanbieding. Die kost 24,95 [/m (eerste jaar) en is inclusief de killed voice. Ik geloof dat een 6Mb abo daarom net zo duur was als een 20Mb abo, dus dan is de keus snel gemaakt hè?

Overigens maakt het volgens mij niet veel uit welke provider je kiest, die 9,95 betaal je altijd toch?
Als je je analoge telefoon opzegt betaal je 9,95 killed voice, als je een beldbudget abbo erbij houdt (van 10,50) dan betaal je dat niet (maar heb je wel altijd een telefoonbackup - ook handig voor een alarm zoals in mijn geval). De 14,95 zijn dus alle kosten voor ADSL, daarin zit het KPN deel. Althans, zo heb ik het begrepen.....

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:44

gwystyl

Beugeltje dan maar?

sweeper73 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 11:27:
[...]

Als je je analoge telefoon opzegt betaal je 9,95 killed voice, als je een beldbudget abbo erbij houdt (van 10,50) dan betaal je dat niet (maar heb je wel altijd een telefoonbackup - ook handig voor een alarm zoals in mijn geval). De 14,95 zijn dus alle kosten voor ADSL, daarin zit het KPN deel. Althans, zo heb ik het begrepen.....
Volgens mij komt die killed voice toeslag er bovenop. Bij de 20 mbit variant staat er namelijk expliciet bij dat het inclusief vastelijn toeslag is (ik neem aan dat dat die 9,95 is). Mijn ouders hebben dat, maar betalen alsnog 9,95 aan KPN. Let dus goed op; uit de algemene reglementen kan ik niet goed halen of het nou hetzelfde is, maar er wordt in ieder geval geprobeerd geld af te troggelen van mensen die niet heel gedetailleerd de voorwaarden doorlezen. Je moet die 9,95 wellicht nog terugvragen via het actievoucher ofzo?
Ik ben er nog niet helemaal uit, en mijn vader heeft al verschillende malen met Speedlinq aan de telefoon gehangen over de korting en de killed voice/vastelijn toeslag maar hij komt er ook nog niet echt uit. Als er iemand is die hier meer duidelijkheid over kan geven hoor ik het graag.

• Mujo

Mujo

Nee hè?

Ik zal eens opletten wat er precies gebeurt bij mijn incasso's met die Killed Voice Toeslag.

Sinds gister heb ik m'n ADSL connectie van Speedlinq (Xtra - 20mbit down/1mbit up via BBned)
ook werkend gekregen met behulp van de installatie-cd.
Uit de logs van m'n Speedtouch 706 las ik dat hij rond 19mbit down/1nogwat mbit up zit.
Meteen even getest met een usenet accountje en de download was zo rond de 1900-1980kB/sec,
dus ik ben tevreden. Over stabiliteit valt nog niet veel te zeggen, maar ik blijf er op letten.

Ik kreeg alleen gister met de post wel 2x dezelfde brief met inloggegevens + actievoucher
in m'n brievenbus van dezelfde brief + voucher die ik al had... nu zit ik met 3 setjes dus.
Nou ja, wellicht wat palletjes die verkeerd staan bij Speedlinq.

Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

Anoniem: 195379

Hier heb je voorbeeldje van de mijne Heb 20Mbit inc Speedlinq bellen :

Factuurdatum : 25-05-2007
Debiteurnummer : *********
St. Bedrag Datum Omschrijving
1 4,95 01-06-2007 / 30-06-2007 Speedlinq Bellen
1 15,50 01-06-2007 / 30-06-2007 ADSL2+ X-tra 20000 (20000/1024 Kbit/s) compleet
1 9,50 01-06-2007 / 30-06-2007 ADSL toeslag dedicated line
EUR 29,95 Totaal faktuurbedrag inclusief 4,78 btw. ============================================
EUR 29,95 Totaal te voldoen

Anoniem: 226147

Killed voice toeslag komt er alleen bij als je GEEN telefoonabbo bij KPN hebt.

Als je bijv. je KPN telefoonabbo opzegt omdat je speedlinq bellen neemt, dan betaal je WEL killed voice toeslag.

Killed voice toeslag is niks anders dan de huur voor de koperlijn.
Bij een telefoonabbo van KPN zit dit al in de abboprijs.
Maarjah bij de KPN zijn de beltarieven ook veel duurder.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 226147 op 06-09-2007 14:31 ]

Anoniem: 226147

gwystyl schreef op donderdag 06 september 2007 @ 13:07:
[...]

Volgens mij komt die killed voice toeslag er bovenop. Bij de 20 mbit variant staat er namelijk expliciet bij dat het inclusief vastelijn toeslag is (ik neem aan dat dat die 9,95 is). Mijn ouders hebben dat, maar betalen alsnog 9,95 aan KPN. Let dus goed op; uit de algemene reglementen kan ik niet goed halen of het nou hetzelfde is, maar er wordt in ieder geval geprobeerd geld af te troggelen van mensen die niet heel gedetailleerd de voorwaarden doorlezen. Je moet die 9,95 wellicht nog terugvragen via het actievoucher ofzo?
Ik ben er nog niet helemaal uit, en mijn vader heeft al verschillende malen met Speedlinq aan de telefoon gehangen over de korting en de killed voice/vastelijn toeslag maar hij komt er ook nog niet echt uit. Als er iemand is die hier meer duidelijkheid over kan geven hoor ik het graag.
Die killed voice toeslag staat apart op de factuur vermeld, maar het totaal bedrag ( Killed voice + adsl + speedlinq bellen ) is gewoon 29,95. De actiekortingen worden in 1 keer gelijk op je rekening gestort ( Korting op het totaal bedrag voor het eerste jaar + kortingen modem)

• Mujo

Mujo

Nee hè?

Dus je krijgt via de actievoucher (mits hij aankomt en correct verwerkt wordt ;) )
de killed-voice toeslag over het hele jaar in 1x terug? Dus 12x 9,50?
(want bij 20Mbit abo is het zoals hierboven ook gezegd wordt inclusief)

[ Voor 19% gewijzigd door Mujo op 06-09-2007 15:19 ]

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@ reacties hierboven: bedankt, dat maakt het verhaal een stuk duidelijker.
Ik zal eens een factuur van mijn ouders bekijken.... misschien ligt de fout wel bij het opzeggen van KPN?

edit: ben ik nou gek? nu staat er bij de huidige aanbiedingen: ADSL + bellen: 24,95, daarna 29,95 en bij alleen ADSL: 29,95, daarna 37,95 per maand. Digitenne staat ook nog maar half op de pagina. Soms wel in het menu, soms niet. Het tabblad is weg.

Nou, op hoop van zegen ook voor mezelf maar Speedlinq 20 mbit aangevraagd. Ik hoop dat LOTR Shadows of Angmar nog beschikbaar is, maar dat merk ik vanzelf. De actieperiode is sowieso kort: je moet op twee facturen wachten (= 2 mnd), en binnen 3 mnd de voucher insturen.

[ Voor 65% gewijzigd door gwystyl op 06-09-2007 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 00:56
Je vragen zijn al eerder voorbijgekomen:

tvdoc in "[Speedlinq] Ervaringen - Deel 7"

tvdoc in "[Speedlinq] Ervaringen - Deel 7"

Schweino in "[Speedlinq] Ervaringen - Deel 7"

[ Voor 15% gewijzigd door Schweino op 07-09-2007 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
Het onderwerp tariefopbouw bij verschillende abonnementen lijkt me een mooie aanvulling voor de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 17:01
Nu 2 dagen speedlinq comfort 8mbit (over kpn lijn) en ik ben er totnu erg te spreken over,werkt super.
Modem (speedtouch 716,bridge mode-linksys wrt54gl dhcp modus) traint netjes in op de beloofde snelheid na de dmt tool gebruikt te hebben in dat in dit topic vermeld staat op 8000-1024.
Mijn 1ste indruk is dan ook ok,maar ik ga niet te hard roepen natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-07 22:52
Mujo schreef op donderdag 06 september 2007 @ 15:18:
Dus je krijgt via de actievoucher (mits hij aankomt en correct verwerkt wordt ;) )
de killed-voice toeslag over het hele jaar in 1x terug? Dus 12x 9,50?
(want bij 20Mbit abo is het zoals hierboven ook gezegd wordt inclusief)
moet je hier dan zelf om vragen of snappen ze dat gelijk als je die actievoucher invult en opstuurd ?

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Ik kan de site van speedlinq al een tijdje niet bereiken. Met geen enekele site heb ik dat behalve die van speedlinq en laat ik nou net abonnee bij speedlinq zijn :? Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
thejoker80 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 17:45:
Ik kan de site van speedlinq al een tijdje niet bereiken. Met geen enekele site heb ik dat behalve die van speedlinq en laat ik nou net abonnee bij speedlinq zijn :? Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
Quicksearch: www.speedlinq.nl probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 12:26

Ross

Live Life

Ik krijg de melding dat ik qt-mt332.dll moet installeren om zo de installatieprogramma van speedlinq te installeren. Iemand enig idee waarom deze melding komt. Deze melding krijg ik op mijn vista laptop. Met xp lukt het wel. Ik heb laatst bij iemand met win 98 geinstalleerd daar ging het de eerste keer wel, maar later weer dezelfde melding als mij. Als ik via de cd zelf die installatie files probeer te openen lukt het wel, maar er staan meerdere op dus daar weet ik dan weer niet welke ik moet hebben???

Edit: ik heb net geprobeerd, om de install programma die op de cd wel werkt naar mijn desktop te slepen en van daar te starten. Daar krijg ik ook de melding dat die qt-mt332.dll mist???

[ Voor 15% gewijzigd door Ross op 08-09-2007 12:01 ]

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184056

Iemand al iets gehoord over een op hande zijnde snelheids verhoging?
Aangezien orange zijn snelheden ook verhoogt in november, ook via kpn netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198805

Deze reply doe ik ook op dit forum omdat het Advanced ...VOIP forum veel minder
bezocht wordt en deze problemen voor de argeloze upgrader toch van belang zijn.

I.v.m. het probleem dat Vista na hibernating het netwerk niet meer zag, heb ik
de nieuwe firmware 6.2.H.5 en de 6.X...V14 configuratie wizzard van de nederlandse
Speedtouch site m.b.t. een ST716V5WL modem gedownload. Het netwerk probleem
is daarmee opgelost; maar zoals ik ook al had gelezen op dit zeer nuttige forum werkte
Speedlinq bellen niet meer. Dus ook de gesuggereerde wijziging van poort 5060 naar
38383 uitgevoerd, waarna bellen weer werkte. Alleen zijn er nu wat vage problemen,
o.a. als ik uitbel gaat de bel over aan de andere kant, maar ik hoor niets daarvan.
Of ik krijg in gesprek, terwijl dat niet zo is. Als ik de prefix *01 gebruik om de
KPN lijn te gebruiken gaat het wel goed (eigenlijk logisch)

In teruggaan naar 6.1.7.2 heb ik niet zo'n zin, eerlijk gezegd hoop ik dat er snel
weer een update komt van de 6.2.H.5 firmware, ik zou nog kunnen proberen de
6.1...V10 wizzard van Speedlinq te draaien, maar of dat helpt?

Iemand nog andere ideen om dit probleem op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:42
Anoniem: 184056 schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 13:47:
Iemand al iets gehoord over een op hande zijnde snelheids verhoging?
Aangezien orange zijn snelheden ook verhoogt in november, ook via kpn netwerk.
Ik denk het niet. Op dit moment heb je voor niet al te veel geld al een 20 mbit verbinding. Hoe kun je dit nu nog sneller maken? De huidige techniek laat dit niet toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Anoniem: 198805 schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 15:18:
............................................................

weer een update komt van de 6.2.H.5 firmware, ik zou nog kunnen proberen de
6.1...V10 wizzard van Speedlinq te draaien, maar of dat helpt?

Iemand nog andere ideen om dit probleem op te lossen?
Als je wilt kan je teruggaan naar de oude firmware. Normaal moet je altijd de firmware van
Speedlinq zelf gebruiken, in verband met werking telefonie. Dus als je normaal wilt bellen,
downgraden.
Over je Vista probleem (slaapstand wlan geen verbinding) kan ik kort zijn, er is een update
van Microsoft over dit probleem. Ik had hetzelfde, maar nu werkt het wel. Vorige week gekregen
via Auto Update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198805

cornfed99111 schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 21:04:
[...]
Als je wilt kan je teruggaan naar de oude firmware. Normaal moet je altijd de firmware van
Speedlinq zelf gebruiken, in verband met werking telefonie. Dus als je normaal wilt bellen,
downgraden.
Over je Vista probleem (slaapstand wlan geen verbinding) kan ik kort zijn, er is een update
van Microsoft over dit probleem. Ik had hetzelfde, maar nu werkt het wel. Vorige week gekregen via Auto Update.
Heb firmware 6.2.H.5 met de Speedlinq wizard 6.1...V10 gecombineerd (die eigenlijk aan
firmware 6.1.7.2 gekoppeld was). Voor zover ik kan overzien werkt alles nu goed, SIP loopt
weer via poort 5060, Vista komt goed uit Hibernate status, telefoon uit en in werkt nu goed.

De update voor Vista (KB938979) had ik al eerder toegepast, dus ik denk dat het gebruik van de verkeerde wizard het probleem vormde.

Het lijkt er dus op dat de combinatie van 6.2.H.5 firmware (op een ST716V5WL) met de
6.1...V10 Speedlinq wizard goed werkt. Ik zag overigens bij het draaien van de wizard, dat
in tegenstelling tot de naam (InstalWiz_Speedlinq_R61_nl_V10.exe) aangegeven werd dat
de wizard voor 6.X firmware gold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kom iemand mij vertellen waarom mijn internet connectie er de hele tijd 5 seconden uitvliegt ?, en of dit meer voor komt ?

want ik word dr een beetje ziek van

ik heb trouwens een SpeedTouch 706

bedankt

W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
Anoniem: 212818 schreef op zondag 09 september 2007 @ 21:06:
kom iemand mij vertellen waarom mijn internet connectie er de hele tijd 5 seconden uitvliegt ?, en of dit meer voor komt ?

want ik word dr een beetje ziek van

ik heb trouwens een SpeedTouch 706

bedankt

W
ik heb het ook van de week gemeld dat bij mij de verbinding continu uitvalt. Ik heb ook speedlinq gebeld, en ze zagen toch wel in dat dit niet normaal is dus ze zouden een aanvraag indienen bij bbned zodat er naar de lijn gekeken zou worden. Tot nog toe niets van gehoord

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mm, ok, we zulle het wel zien denk ik, maar nog een vraagje
ik heb dus 20MB Internet van Speedlinq op het modem: SpeedTouch 706

maar, als ik naar mijn modem instellingen ga bij de DSL verbinding geeft hij aan

Actief: 0 dagen, 0:19:30
Modulatie: G.992.5 Annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 5.255
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]:

dus dat betekent dat ik maar 5MB kan ontvangen

moet ik nu naar speedlinq bellen (kost meer als een sex-lijn -__- ) om deze fout te melden of is er een andere oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
  • Laatst online: 08-01 16:26
Anoniem: 212818 schreef op maandag 10 september 2007 @ 08:35:
mm, ok, we zulle het wel zien denk ik, maar nog een vraagje
ik heb dus 20MB Internet van Speedlinq op het modem: SpeedTouch 706

maar, als ik naar mijn modem instellingen ga bij de DSL verbinding geeft hij aan

Actief: 0 dagen, 0:19:30
Modulatie: G.992.5 Annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 5.255
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]:

dus dat betekent dat ik maar 5MB kan ontvangen

moet ik nu naar speedlinq bellen (kost meer als een sex-lijn -__- ) om deze fout te melden of is er een andere oplossing ?
Dat betekend dat je modem nu 19 minuten online is en je 5 Mb HEBT ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-07 19:13
basduijn schreef op maandag 10 september 2007 @ 09:49:
[...]

Dat betekend dat je modem nu 19 minuten online is en je 5 Mb HEBT ontvangen.
Dat is precies de reden waarom sommige providers tegenwoordig de toegang tot het modem blokkeren. Wanneer de helpdesk goedkoper was geweest had men geprobeerd een probleem op te lossen wat er helemaal niet is. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
Ik wil een beveiligingscamera (Axis 207W) gebruiken met de Speedtouch 780i. Middels "Game & Application Sharing" kan je een poort koppelen aan een applicatie en die vervolgens forwarden naar een device. Ik wil zo poort 8080 (oid) doorsturen naar mijn camera.

Ik heb een nieuwe applicatie aangemaakt, daarbij TCP poortrange 8080-8080 doorgestuurd naar het hardware adres van de camera maar... niet via internet te benaderen.

Kan iemand mij verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:21

Speedmaster

Make my day...

KBDE schreef op maandag 10 september 2007 @ 12:07:
[...]

Dat is precies de reden waarom sommige providers tegenwoordig de toegang tot het modem blokkeren. Wanneer de helpdesk goedkoper was geweest had men geprobeerd een probleem op te lossen wat er helemaal niet is. :o
Sorry n00bs maar deze gebruiker heeft daar toch echt andere gedachten over, kijk maar eens heel goed naar mijn resultaten,

Link Information
Uptime: 5 days, 16:19:44
Modulation: G.992.5 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.019 / 20.446
Data Transferred (Sent/Received) [GB/GB]: 5,65 / 112,25
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,5 / 13,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 2,0 / 7,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 14,0 / 10,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / IFTN
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0

Data Transfer staat een regel lager!
Ja, hij krijgt maar 5Mb binnen, dus is er wel degelijk iets niet in orde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
  • Laatst online: 08-01 16:26
Tuut-Tuut schreef op maandag 10 september 2007 @ 13:15:
[...]

Sorry n00bs maar deze gebruiker heeft daar toch echt andere gedachten over, kijk maar eens heel goed naar mijn resultaten,

Link Information
Uptime: 5 days, 16:19:44
Modulation: G.992.5 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.019 / 20.446
Data Transferred (Sent/Received) [GB/GB]: 5,65 / 112,25
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,5 / 13,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 2,0 / 7,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 14,0 / 10,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / IFTN

Data Transfer staat een regel lager!
Ja, hij krijgt maar 5Mb binnen, dus is er wel degelijk iets niet in orde!
Dus als ik al dan niet iets anders interpreteer omdat iemand anders al dan niet onvolledige informatie post ben ik volgens jou een n00b ? Je kunt beter, in plek van jouw configuratie te posten, je even focussen op de vraag die ik, al dan niet in jouw verkeerd beantwoord heb, wel te beantwoorden.

De informatie die jij nu gepost hebt is volledig irrelevant. Het enige wat nu duidelijk is, is dat ik wellicht de informatie verkeerd heb gelezen, maar om mij nu direct n00b te noemen getuigt niet echt van veel respect voor een ieder, does it? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mensen mensen, rustig, welke info zou ik er nog meer bij moeten posten dan ?
als ik naar de Speedtouch.lan website ga, heb ik deze info voor jullie

Afbeeldingslocatie: http://img158.imageshack.us/img158/2743/dslverbindingfw3.jpg

maar, er staat toch echt dat 5MB het max is wat ik ontvang, zou ik daar Speedlinq over moeten bellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Yep, daar moet ik even voor in mijn glazen bol kijken..., nee zonder dollen of negatief te zijn,
Ja, mijn reactie is wat kort door de bocht
Ja, het is beter om het probleem op te lossen.
Nee, ik weet niet direct hoe om de reden die hier boven al staat, als whoopy91, wat meer gegevens gaat verstrekken dan kunnen we hem wellicht helpen ipv hem de SpeedlinQ sexlijn :+ te laten bellen.

Dus whoopy91:

Hoever zit je van de central vandaan.
Heb je alle kabels goed aangesloten.
Welke firmware versie staat er in je speedtouch.
Met welk Operating system werk je.
Draai je per ongeluk wireless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus whoopy91:

Hoever zit je van de central vandaan.
Heb je alle kabels goed aangesloten.
Welke firmware versie staat er in je speedtouch.
Met welk Operating system werk je.
Draai je per ongeluk wireless.
1. ongeveer 1,5 kilometer
2.jah, zitten er goed in
3. ik heb firmware versie: 6.1.7.2, die is het beste voor mijn Speedtouch 706, want de nieuwste zorgt ervoor dat mn internet heletijd uitvalt
4. Windows XP service pack 2
5.

Afbeeldingslocatie: http://img266.imageshack.us/img266/2472/internet2ey1.jpg

de Centurion is de PC waar ik nu opzit( zit rechtstreeks op het modem)
Unknown 00-06 is de PC die naast de centurion zit ( zit op een USB hub aangesloten
Verder heeft me zus nog een internet verbinding of haar kamer( met kabel via de USB hub volgens mij)
en we hebben nog een laptop die gebruik maakt van het draadloos internet

Modbreak:Plaatje goed gezet, andere URL was fout dus blijft er 1 over. Verder geen groetjes of aanhef bij je berichten gebruiken, staat niet netjes op een forum.

[ Voor 17% gewijzigd door bjck op 10-09-2007 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:59

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Probeer je modem eens te rebooten, of een andere modulatie forceren indien mogelijk; multimode ofzo

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blisterin_Bull schreef op maandag 10 september 2007 @ 18:09:
Probeer je modem eens te rebooten, of een andere modulatie forceren indien mogelijk; multimode ofzo
heb je miss een tutorial over hoe dat andere Modulatie forceren moet ?, ben niet zo thuis in Modems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Ik heb nu DIRECT-ADSL Lite van KPN (zonder vaste telefonie dus).
Betekend dit dat ik dan ook onderstaande activatiekosten van € 49 moet betalen?

Op dit moment geen KPN-lijn? Dan betaalt u € 9,50 p/mnd extra + éénmalig € 49,- (bij het 20 MB ADSL + Bellen abonnement hoeft u de extra maandelijkse kosten niet te betalen, de éénmalige kosten wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Jep, die moet je idd betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik, nieuws

het blijkt dus dat KPN mn ADSL verkeerd heeft aangesloten, maar bij levering modem heb ik geen splitter gekregen, nu moet ik 2 dagen wachten op de splitter
als ik de splitter tussen de verbinding heb gedaan moet ik ze opnieuw bellen

blij dat het nu gaat lukken, alleen jammer dat het 30 euro heeft gekost voor dat kleine beetje info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theXE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-06 17:56
Heb problemen met mijn verbinding. Telkens klapperen en er een paar minuten uit. Erg vervelend, zeker als je met MSN bezig bent of aan het leechen... De verbinding lijkt zichzelf te reconnecten heb ik het idee, weet iemand wat ik hier aan kan zien, deze log...

Het gaat om de 546 Modem van Speedlinq. Ik zit op BBNed en heb het 20Mb abo...

Afbeeldingslocatie: http://img252.imageshack.us/img252/2748/vaagverhaalpa5.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenvr
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-06 14:37
Kan iemand mij misschien helpen? Ik heb een speedlinq 20Mbit abo via KPN... Maar haal bij lange de snelheid niet... wat is er fout? Of heb ik gewoon pech?

Uptime: 0 days, 3:03:14
Modulation: G.992.5 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.029 / 10.136
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 17,84 / 31,19
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 19,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 13,5 / 28,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 11,0 / 8,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / BDCM
Error Seconds (Local/Remote): 2.110 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 246 / 253
HEC Errors (Up/Down): 3.816 / 165

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Vreemd. Ik heb toch al ADSL, dat de aansluiting werkt.
Waarom dan toch € 49 aansluitkosten betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
supersatan schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 00:20:
[...]

Vreemd. Ik heb toch al ADSL, dat de aansluiting werkt.
Waarom dan toch € 49 aansluitkosten betalen?
Je betaalt wel die €9.95 misschien extra per maand, omdat je geen KPN-telefonie op die lijn hebt. Dat hangt een beetje van de aanbieding af die je neemt, soms zit het in het bedrag (net als je nu bij KPN het in het bedrag hebt).

Maar volgens mij betaal je geen eenmalige €49, dat is als er een ongebruikte koperlijn ingebruik genomen moet worden. Als je overstapt en deze lijn wordt door Speedlinq overgezet volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@ Whoopi91

De splitter is alleen nodig voor ADSL + analoge telefonie. Bel je via internet heb je geen splitter nodig.
Het lijkt me sterk dat het ontbreken van een splitter zorgt voor slechte verbinding.

@ TheXE
Alles wijst op een instabiele verbinding. Je kunt proberen (als het werkt met je modem) om met
het DMT tool je verbinding wat te veranderen. Anders moet je de HD bellen voor een technisch
onderzoek naar je lijn.

@ maartenvr
Zelfde als je bovenbuurman: DMT tool gebruiken om nog iets uit te halen uit je verbinding.
Maar zo slecht zijn ze niet. 13 à 14 Mbit is top voor je afstand. Je zit nu op 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -J00P-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-06 19:36
Goedenavond mensen,

Wie is er op de hoogte van de huidige acties bij speedlinq en kan mij helpen met het volgende, want ik snap het niet helemaal meer geloof ik.

Wanneer ik het 'adsl+telefonie 20000' abbonement wil bestellen kom ik bij stap 5 uit op het volgende lijstje met eenmalige kosten:
  • Modem €149,00
  • ADSL Aansluitkosten €89,00
  • ADSL Installatiekosten (i.v.m. ontbreken telefoonlijn) €49,00
opgeteld een kleine.. *slik*.. €300.
Hierbij staat wel de vermelding dat dit niet de actie prijzen zijn en het teveel betaalde bedrag terug gestort zal worden. Kan iemand mij vertellen wat het uiteindelijke bedrag is wat ik moet betalen? Klopt het dat de (Wifi-)modem slechts (€80+€49 =) €129 gaat kosten en de aansluitkosten komen te vervallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:03

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

OKe... schiet mij maar lek....

Ik ben zelf net verhuisd en ben overgestapt op UPC. Nu hebben mijn ouders het Speedlinq-abo nog wat we dus al een paar jaar hebben. Nu is het echter zo dat ik mijn PC heb meegenomen en Speedlinq wou aansluiten op mijn oude PC (snel genoeg voor wat zij er mee doen) ... maar... ik krijg totaal geen verbinding....

Ik heb het modem verschillende malen gereset
stroom er langere tijd af gehad
netwerkkaarten gewisseld

maar ik blijf de melding krijgen 'netwerkkabel niet aangesloten' ... ? Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen proberen? De modem start gewoon normaal op, geeft keurig aan dat ie een ADSL/Ethernet aansluiting heeft, maar de PC lijkt hem niet te herkennen ?

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

-J00P- schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 01:02:
Goedenavond mensen,

Wie is er op de hoogte van de huidige acties bij speedlinq en kan mij helpen met het volgende, want ik snap het niet helemaal meer geloof ik.

Wanneer ik het 'adsl+telefonie 20000' abbonement wil bestellen kom ik bij stap 5 uit op het volgende lijstje met eenmalige kosten:
  • Modem €149,00
  • ADSL Aansluitkosten €89,00
  • ADSL Installatiekosten (i.v.m. ontbreken telefoonlijn) €49,00
opgeteld een kleine.. *slik*.. €300.
Hierbij staat wel de vermelding dat dit niet de actie prijzen zijn en het teveel betaalde bedrag terug gestort zal worden. Kan iemand mij vertellen wat het uiteindelijke bedrag is wat ik moet betalen? Klopt het dat de (Wifi-)modem slechts (€80+€49 =) €129 gaat kosten en de aansluitkosten komen te vervallen?
je krijgt het achteraf terug, als je je eerste rekening van speedling gehad heb, stuur je die met de voucher op naar hun en krijg je terug wat in de actie was, dus modem kost dan 89 euries ja en geen aansluitkosten, zie ook startpost

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137316

Nog meer mensen in regio 023 met uitval van internet? Ik krijg dus bij Connectivity Check:

Internet Service to Check:

Test Results
Test Succeeded DSL
Test Succeeded ATM
Test Failed Ethernet
No Ethernet activity detected.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Zo, deel 1 van mijn experiment zit er op:

Zojuist is mijn 2e KPN lijn opgeleverd en daar heb ik speedling ADSL Comfort 20 Mbit + bellen op aangevraagd. Heb aangegeven dat ik mijn KPN lijn wil behouden.
Goed om te zien dat in het kostenoverzicht inderdaad rekeing wordt gehouden met het behoud van mijn KPN lijn:
Kosten overzicht
LET OP DE KORTINGSREGELING:
Onderstaande tarieven zijn standaard tarieven. Indien actie tarieven gelden worden deze conform de actievoorwaarden op je rekening teruggestort.
ADSL Abonnement € 15,50 (periodiek)
Speedlinq Bellen abonnement € 4,95 (periodiek)

Modem € 89,00 (eenmalig)
ADSL Aansluitkosten € 89,00 (eenmalig)
De toeslag dedicated line wordt hier dus niet doorberekend als je je KPN lijn behoudt (zoals het hoort).

Nu is het wachten op de oplevering van deze verbinding, en dan is het de bedoeling mijn huidige Speedlinq VOIP nummer (dat nu over de 1e koperlijn loopt middels een dedicated speedlinq BBned 6/1 bellen verbinding) geporteerd wordt naar mijn nieuwe VOIP lijn.

Ben benieuwd hoe dat zal verlopen....

Situatie nu:

Aderpaar 1: dedicated Speedling 6/1 + bellen via BBned
Aderpaar 2: KPN Belbudget (Speedling 20/1 + bellen via KPN op aangevraagd met linesharing)

[ Voor 6% gewijzigd door Schweino op 11-09-2007 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:47
Heeft net aanvraag gedaan voor 20Mbit adsl op kpn netwerk
ben benieuwd hoe de interne comunicatie is bij speedlinq want ik had ze het moeilijk gemaakt.
want via de postcode check zou 20Mbit niet mogelijk zijn terwijl (ik zelf weet)dat mijn max haalbare 23 Mbit is nu gaan ze verzoek doen bij administratie om hem alsnog om te zetten.

heb trouwens al getest of hij het kan halen volgens meting (en modem makkelijk)st780
zit trouwens nu op speedlinq comfort 8Mbit + bellen

[ Voor 5% gewijzigd door TheRyzenDude op 11-09-2007 19:37 ]

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Heb vandaag de speedtouch 706 gekregen van speedlinq bij m'n 20mb abo.
Als ik een file van 100 mb download van bbned dan haal ik maximaal 1.34mb/sec. Moet ik hiermee tevreden zijn of zit er meer in?

Want met m'n vorige abo van 8mb haalde ik al makkelijk 900 kb/sec.
Volgens bbned zit ik 644m van de centrale.

screenshot van DMT maar ik word er niet veel wijzer uit.
Afbeeldingslocatie: http://i230.photobucket.com/albums/ee206/UnknownMan222/dmt.jpg

Heb al een andere splitter geprobeerd.
Alle kabels omgewisseld.
Kortere netwerkkabel
Alle kabels in de muur van telefoonlijn aangedraaid. (maakt de kleur nog uit hoe ik die aansluit?)
Bridged mode geprobeerd
Speedlinq cdrom instellingen geprobeerd.
Heb de nieuwste firmware al.

Elke keer als ik wat verander krijg ik bij DMT een andere waarde te zien.
Varierend van 11000 tot 17000 (wat ook meteen het maximale was)
Ik heb de noisratio ook pgeprobeerd te veranderen. Maar dat schiet ook niet erg op, geen idee waar die op moet staan.

Kan iemand me een beetje uit de brand en op weg helpen.

[ Voor 71% gewijzigd door BMW_M3 op 12-09-2007 00:26 ]

Signature

• bjck
Halil Yüksel schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 12:33:
Nog meer mensen in regio 023 met uitval van internet? Ik krijg dus bij Connectivity Check:

Internet Service to Check:

Test Results
Test Succeeded DSL
Test Succeeded ATM
Test Failed Ethernet
No Ethernet activity detected.
Er is een storing in het BaByXL netwerk al de hele dag (fiber breuk) voor Hlm-O (Haarlem-Oost) en Hlm-Hms (Haarlem-Heemstede) locaties.
BMW_M3 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 00:09:
Heb vandaag de speedtouch 706 gekregen van speedlinq.
Als ik een file van 100 mb download van speedtest dan haal ik maximaal 1.34mb/sec. Moet ik hiermee tevreden zijn of zit er meer in?
Download er eens twee tegelijk, bijvoorbeeld ook een van http://test.leaseweb.nl/ tegelijk. Dan beide opgeteld ook 1.34MB/s?

En wat staat er in je modem qua lijnsnelheid? Dan weet je of je verder kan zoeken en 'tweaken' om de snelheid op je PC omhoog te krijgen.

[ Voor 38% gewijzigd door bjck op 12-09-2007 00:25 ]

• cornfed99111
@ BMW_M3

Ziet er prima uit toch? 17 Mbit down op 1,4 km. Beter kan niet.

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

bjck schreef op woensdag 12 september 2007 @ 00:22:
[...]

[...]

Download er eens twee tegelijk, bijvoorbeeld ook een van http://test.leaseweb.nl/ tegelijk. Dan beide opgeteld ook 1.34MB/s?

En wat staat er in je modem qua lijnsnelheid? Dan weet je of je verder kan zoeken en 'tweaken' om de snelheid op je PC omhoog te krijgen.
Ik heb net de noiseratio weer wat lager gezet en nu haal ik via leaseweb maximaal 1.55mb/s. Ook 2 tegelijk komt neer op 1.55/mb/s.

En de lijnsnelheid in modem? bedoel je dit?:
Trouwens DMT geeft precies hetzelfde getal nu ook aan.

Link Information

Uptime: 0 days, 0:11:38
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.001 / 18.221
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 13,99 / 342,30
Output Power (Up/Down) [dBm]: 8,0 / 1,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 5,0 / 20,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 7,0 / 4,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / GSPN
Error Seconds (Local/Remote): 15 / 0
FEC Errors (Up/Down): 1 / 175.632
CRC Errors (Up/Down): 1 / 0
HEC Errors (Up/Down): 0 / 0
cornfed99111 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 00:59:
@ BMW_M3

Hmm 1.4 km? Dat begreep ik dus niet omdat bbned aangaf dat ik 644 m van de centrale lag. Maar dat zal wel lijnrechte afstand zijn ofzo.

[ Voor 11% gewijzigd door BMW_M3 op 12-09-2007 01:09 ]

Signature

Anoniem: 137316

bjck schreef op woensdag 12 september 2007 @ 00:22:
[...]

Er is een storing in het BaByXL netwerk al de hele dag (fiber breuk) voor Hlm-O (Haarlem-Oost) en Hlm-Hms (Haarlem-Heemstede) locaties.
Hmm, da's niet fijn.. Maar ja, dan maar verbinding maken via mijn mobiel. Lang leve One Touch Acces van Nokia \o/

• bjck
BMW_M3 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 01:07:
[...]

Ik heb net de noiseratio weer wat lager gezet en nu haal ik via leaseweb maximaal 1.55mb/s. Ook 2 tegelijk komt neer op 1.55/mb/s.

En de lijnsnelheid in modem? bedoel je dit?:
Trouwens DMT geeft precies hetzelfde getal nu ook aan.

Link Information

Uptime: 0 days, 0:11:38
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.001 / 18.221
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 13,99 / 342,30
Output Power (Up/Down) [dBm]: 8,0 / 1,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 5,0 / 20,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 7,0 / 4,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / GSPN
Error Seconds (Local/Remote): 15 / 0
FEC Errors (Up/Down): 1 / 175.632
CRC Errors (Up/Down): 1 / 0
HEC Errors (Up/Down): 0 / 0
De SNR eigenlijk niet lager zetten dan 6dB, je haalt je meer problemen op je hals dan dat je winst heb aan een beetje extra snelheid.

Draai eens TCPOptimizer op je PC. De uitleg is hier te vinden, maar in het kort:
  1. Kies de netwerk kaart die is verbonden met je modem.
  2. Kies voor 20000 in de balk met de schuif.
  3. Kies onderaan voor 'Optimal settings' en druk 'Applychanges'
  4. Even herstarten.
Haal je dan wel de volle lijnsnelheid aan download snelheid? Dus de 18000kbps moet dan zo'n 1800kByte/s zijn, of 1.8MB/s (of ietsjes meer).

En niet via Wireless testen natuurlijk, dat gaat dit sowieso niet halen tenzij je een optimale situatie hebt qua frequenties, verstoring en hardware voor wireless.
Halil Yüksel schreef op woensdag 12 september 2007 @ 01:11:
[...]

Hmm, da's niet fijn.. Maar ja, dan maar verbinding maken via mijn mobiel. Lang leve One Touch Acces van Nokia \o/
Best een vervelende storing begrijp ik, ze zijn druk die vezel aan het repareren maar gaat niet zo gemakkelijk en is behoorlijk stuk lijkt het.

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 12-09-2007 01:13 ]

• Mujo

Mujo

Nee hè?

cornfed99111 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 00:59:
@ BMW_M3

Hoe kom je aan die 1,4km ?

• thalantis

thalantis

12200 Wp

Mujo schreef op woensdag 12 september 2007 @ 10:49:
[...]

Hoe kom je aan die 1,4km ?
zo miscchien
Snelheids vraagje ADSL
Jullie moeten eens kijken naar "line attenuation download" in je modem.
Dat getal door 13,8 delen = kilometer afstand tot centrale.
Overigens werkt dat alleen bij een goede/stabiele verbinding. Als die brak is zal zeker die waarden
afwijken van de werkelijkheid.

[ Voor 40% gewijzigd door thalantis op 12-09-2007 11:28 ]

Jsunnyreports

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:03
Ik zit er ook over te denken om te gaan adsl-en en bellen met speedlinq...

mijn huidige config:

Het Net (via ISDN)
19.95 E/m

Downstream Upstream
SNR Margin : 22.0 14.0 db
Line Attenuation : 57.5 29.0 db
Data Rate : 1536 256 kbps

Thuis heb ik een isdn modem, een router(die ook wel als switch werkt...) en een wireless router staan.

Maar nu heb ik een aantal vraagjes:
Heb ik voor Voip-bellen een speciale router nodig? (I know dat ik een voip-telefoon nodig heb... toch?)

Wat is de max snelheid met deze line attenuation ongeveer? (dacht zelf aan 6 Mbit down, nu 14.95/maand bij speedlinq, via
spoiler: title
breedbandwinkel.nl
(weet niet of dat geldt als reclame o.i.d. daarom gespoilerd)

Graag jullie hulp _/-\o_

• Schweino
gabn88 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 21:05:

Wat is de max snelheid met deze line attenuation ongeveer? (dacht zelf aan 6 Mbit down, nu 14.95/maand bij speedlinq, via
spoiler: title
breedbandwinkel.nl
(weet niet of dat geldt als reclame o.i.d. daarom gespoilerd)
Zo'n fantastische aanbieding is dat nu ook weer niet, voor het zelfde geld heb je de 20/1 mbit variant inclusief VOIP (en na 1 jaar is die variant zelfs goedkoper).

[ Voor 4% gewijzigd door Schweino op 13-09-2007 10:42 ]

hoi,

KPN mannetje is lang geweest, internet is nu duidelijk sneller, hij is van 5MB naar 11MB gegaan, maar het is nog steeds niet waar ik op mik, ik hoop ongeveer op 15MB(van de 20) te kunnen zitten

want, ik zit ong kilometer van centrale

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-07 22:29

t3q

Say yes to teq

Ik heb het volgende probleem.

Heb net een siemens E450 set aangesloten. Ik heb kiestoon en ik kan ook gewoon gebeld worden.

Heb ik even getest met mijn mobiel. In het modem staan alle instellingen volgens de start post en het groene vinkt als registered.

Alleen ik kan niet naar buiten bellen. Ik krijg dan na een tijd de in gesprek toon of zoiets dergelijks.

Iemand een idee?

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209174

Anoniem: 212818 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 13:16:
hoi,

KPN mannetje is lang geweest, internet is nu duidelijk sneller, hij is van 5MB naar 11MB gegaan, maar het is nog steeds niet waar ik op mik, ik hoop ongeveer op 15MB(van de 20) te kunnen zitten

want, ik zit ong kilometer van centrale
Je kan met het DMT tooltje mischien nog een paar Mb winnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis

thalantis

12200 Wp

is er een howto voor dmt, ik wil ook nog wel een paar mb's omhoog :)

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepboris
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-07-2022
Momenteel gebruik ik adsl-direct van KPN, zonder vaste telefoon.(ADSL only) Het modem is een speedtouch 780i WL ISDN. Nu wil ik overstappen naar speedling ADSL only. Weet iemand of ik mijn huidige modem kan blijven gebruiken daar men het steeds heeft over dedicated lijn? Of wordt het een analoge lijn na de overstap?

[ Voor 8% gewijzigd door joepboris op 14-09-2007 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184056

joepboris schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 13:22:
Momenteel gebruik ik adsl-direct van KPN, zonder vaste telefoon.(ADSL only) Het modem is een speedtouch 780i ISDN. Nu wil ik overstappen naar speedling ADSL only. Weet iemand of ik mijn huidige modem kan blijven gebruiken daar men het steeds heeft over dedicated lijn? Of wordt het een analoge lijn na de overstap?
ik heb een 780wi isdn modem (gekregen van speedlinq). werkt perfect.
je lijn blijft isdn bij overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aobh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:26
Vandaag is SpeedLinq Comfort (KPN) aangesloten (zoals beloofd) en tot grote verbazing werkt alles perfect! 20MB download en 1 MB upload. Modem was ook netjes 1 week van te voren aangeleverd (hebben zelfs de duurdere toegestuurd voor de goedkope prijs ;-)).

Tot op heden alleen maar positieve ervaring van Speedlinq! Nou hopen dat het zo blijft ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

aobh schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 19:17:
Vandaag is SpeedLinq Comfort (KPN) aangesloten (zoals beloofd) en tot grote verbazing werkt alles perfect! 20MB download en 1 MB upload. Modem was ook netjes 1 week van te voren aangeleverd (hebben zelfs de duurdere toegestuurd voor de goedkope prijs ;-)).

Tot op heden alleen maar positieve ervaring van Speedlinq! Nou hopen dat het zo blijft ;-)
Ik gok er ook op dat ik een 'duurder' modem krijg. Qua prijs zal het voor Speedlinq niet veel uitmaken gezien de hoeveelheden die ze inkopen, en voor die 80 euro extra kan je eventueel zelf een vergelijkbaar apparaat kopen. Verder heb ik op het moment de Wireless functionaliteit niet echt nodig. Als het er dus bij zit (780WL oid) is het mooi meegenomen, als ik een 706 krijg kan ik nog een bruikbaar apparaat kopen als ik wireless meer wil gaan gebruiken.

• steven2
  • Laatst online: 04-06 06:20
Ik heb sinds maart Speedlinq via het KPN netwerk. Naast de aanloopproblemen in het begin, had ik meteen wel goede verbinding 19874 / 1048 met SNR 8.5/13.0 en Attenuation 14.3/6.0

In mei werd de verbinding al minder 17554 / 1049 met de zelfde SNR en Attenuation. Ik heb toen met DMT de SNR naar 5 gebracht en had toen 20045/1048

Nu heb ik nog maar 17066/1029 met SNR 5.0/13.0 Attenuation 15.5/6.0

Is hier op een of andere manier een verklaring voor? En hoe kan je dit oplossen?

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

• bjck
steven2 schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 10:23:
Ik heb sinds maart Speedlinq via het KPN netwerk. Naast de aanloopproblemen in het begin, had ik meteen wel goede verbinding 19874 / 1048 met SNR 8.5/13.0 en Attenuation 14.3/6.0

In mei werd de verbinding al minder 17554 / 1049 met de zelfde SNR en Attenuation. Ik heb toen met DMT de SNR naar 5 gebracht en had toen 20045/1048

Nu heb ik nog maar 17066/1029 met SNR 5.0/13.0 Attenuation 15.5/6.0

Is hier op een of andere manier een verklaring voor? En hoe kan je dit oplossen?
Vocht in de kabels, had je van de zomer minder last van, misschien. Of meer ADSL lijnen in dezelfde bundel wat voor wat meer verstoring zorgt. Zeker de snelste ADSL2+ verbindingen kunnen daar als eerste wat last van hebben.

• steven2
bjck schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 10:26:
[...]

Vocht in de kabels, had je van de zomer minder last van, misschien. Of meer ADSL lijnen in dezelfde bundel wat voor wat meer verstoring zorgt. Zeker de snelste ADSL2+ verbindingen kunnen daar als eerste wat last van hebben.
Maar is het normaal dat de intrain afneemt met 25%. Als ik namelijk mijn modem weer naar de standaard SNR laat gaan dan heb ik nog maar 14500. Ik herinner mij dat ik 2 weken geleden ook nog had gekeken in mijn modem en dat ik daar nog 19700 zag staan. Dit zou dus betekenen dat het wel ineens heel slecht is geworden :(

[ Voor 15% gewijzigd door steven2 op 15-09-2007 10:35 ]

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:05
@ TS: Het linkje in de startpost: "ga naar de Speedlinq website:" is nu: http://www.speedlinq.nl/php/leesmeer.php

Hiermee krijg je twee tabbladen, als je http://www.speedlinq.nl/php/leesmeer.php?a=1 gebruikt, ziet het er iets nicer uit ;)

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
steven2 schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 10:31:
[...]

Maar is het normaal dat de intrain afneemt met 25%. Als ik namelijk mijn modem weer naar de standaard SNR laat gaan dan heb ik nog maar 14500. Ik herinner mij dat ik 2 weken geleden ook nog had gekeken in mijn modem en dat ik daar nog 19700 zag staan. Dit zou dus betekenen dat het wel ineens heel slecht is geworden :(
Het is wel een behoorlijk forse neergang.

Kan het niet gewoon zijn dat je het binnenshuis veroorzaakt? Of dat met een ander modem wel op een hogere snelheid verbindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
het is weer eens raak. Afgelopen 2 weken had ik steeds dat vrijwel iedere minuut de verbinding wegviel. Ik heb Speedlinq gebeld en die zouden bericht geven aan BBNed zodat er wat aan gedaan wordt en ik zou binnen een week bericht krijgen.

Tot op heden heb ik nog geen bericht ontvangen wat me eigenlijk niet verbaasd bij Speedlinq, maar ik zag dus wel dat modem nog maar intraint op 8/1 MBit, ze hebben de verbinding dus schijnbaar teruggezet zonder me er iets van te laten weten. De verbinding is gelukkig nu wel stabiel.

Nu had ik nog een vreemd probleem met de SpeedTouch 780. Ik via de webinterface ooit eens port 80 naar m'n desktop verwezen, maar dit moest terug naar m'n server. Desktop op IP .64 en server op IP .65
De webinterface gaf uiteindelijk het goede aan, maar als ik ging testen van buitenaf bleek de router nog steeds naar .64 door te geven. Vervolgens ging ik het controleren via telnet, en daar stond de instelling dus nog wel op .64

Dit kreeg ik uiteindelijk niet meer goed dus heb ik besloten om de router te resetten en alles opnieuw in te stellen. Het doorverwijzen van poort 80 gaat goed alleen ik krijg VOIP niet meer aan de praat. Ik heb de gegevens allemaal ingevoerd, maar bij registered blijft een rode kruis staan.

edit: vreemd, ik had m'n wachtwoord gewijzigd en blijkbaar moest ik toch nog m'n oude invoeren

[ Voor 3% gewijzigd door FRidh op 16-09-2007 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
bjck schreef op zondag 16 september 2007 @ 12:05:
[...]

Het is wel een behoorlijk forse neergang.

Kan het niet gewoon zijn dat je het binnenshuis veroorzaakt? Of dat met een ander modem wel op een hogere snelheid verbindt.
Ik zal op mijn werk eens kijken of ik de Zyxel kan lenen, want mijn oude modem van BBNED is nog zo'n Coperjet 816. Blijkt de verbinding dan nog zo, dan ga ik maar weer eens een bezoekje brengen aan Dixons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theXE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-06 17:56
Ik blijf problemen houden met de verbinding. Hij is echter wel redelijk snel, ca. 1,62 MB/s down. Dat vind ik wel lekker. Maar om de haveklap vliegt 'ie eraf. In die DMT tool is het vakje voor 'Unlock blablabla' grijs. Die kan ik niet aanvinken, iemand een oplossing hiervoor?

En tevens als de lijn dood is kan ik ook niet meer in de modem via DMT... En ook niet via de webinterface... :X

[ Voor 17% gewijzigd door theXE op 16-09-2007 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
steven2 schreef op zondag 16 september 2007 @ 15:19:
[...]

Ik zal op mijn werk eens kijken of ik de Zyxel kan lenen, want mijn oude modem van BBNED is nog zo'n Coperjet 816. Blijkt de verbinding dan nog zo, dan ga ik maar weer eens een bezoekje brengen aan Dixons
Gelijk een nieuwe kopen is wat overdreven. Maar je wilt eigenlijk wel zekerweten dat thuis je aansluiting juist is en niet ergens de storing veroorzaakt. En het kan ook altijd je modem zelf zijn die de problemen veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
bjck schreef op zondag 16 september 2007 @ 18:01:
[...]

Gelijk een nieuwe kopen is wat overdreven. Maar je wilt eigenlijk wel zekerweten dat thuis je aansluiting juist is en niet ergens de storing veroorzaakt. En het kan ook altijd je modem zelf zijn die de problemen veroorzaakt.
Dat ik aan Dixons een bezoekje zal gaan brengen is, omdat zij mijn tussenpersoon zijn met Speedlinq. Om het modem uit te sluiten probeer ik ook morgen een modem te lenen van mijn werk. Die kan namelijk ook VOIP, zodat ik nog wel kan bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fweijers
  • Laatst online: 29-01 22:13
Ik heb speedlinq comfort 20000 (adsl met voice over KPN netwerk met speedtouch 706 modem)
Alles lijkt goed te werken: snel internet, en bellen en gebeld worden. Echter: zodra ik de hoorn van de telefoon oppak valt mijn DSL signaal weg.
Als ik de hoorn weer neerleg komt het DSL signaal na ong. 20 seconden weer terug.

Op het modem branden power en dsl mooi groen en internet en ethernet knipperen groen.
Verder valt het me op dat bij de Details in 'telefonie' een rood kruis bij het kopje "Geregistreerd" staat.

Ik heb het modem al eens een nieuwe firmware gegeven, en verschillende instellingen geprobeerd, maar het gedrag blijft ongeveer hetzelfde

Hardware: vanaf de kpn-aansltuiting meteen naar de 706, geen spitter. Op het lan mijn PC's aangesloten, en mijn telefoon in de VOIP aansluiting.

Dit is mijn configuratie:
SpeedTouch
Informatie
Productnaam: ST706
Serienummer: CP0715JTSVV
Softwareversie: 6.2.17.5
Configuratie
Servicenaam : Router - standaard configuratie met VOIP (gewijzigd door gebruiker)

ETHoA
Koppelingsinformatie
Modulatie: G.992.5 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 13.638

Identiteit telefonie
SIP URI: 312526.....
Gebruikersnaam: 312526.....
Wachtwoord:........
Naam van het display: <leeg>
Verkort nummer: <leeg>
Poort: Tel. 1

Serviceconfiguratie
Registrar: sip.ritstele.com
Registrar Port: 38383
Proxy: sip.ritstele.com
Proxy Port: 38383
Expire Time: 3600

Weet iemand iets om die wegvallende internetverbinding goed te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Je moet dus toch een splitter gebruiken om je telefoonsignaal goed te laten werken.

[ Voor 20% gewijzigd door Speedmaster op 16-09-2007 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fweijers
  • Laatst online: 29-01 22:13
Splitter?
Dus dat het DSL signaal wegvalt bij het maken van een spraak verbinding zou misschien toch wel kunnen komen door de impedantie wijziging zodra je de hoorn van de telefoon oppakt ... en dit zou je dan kwijt zijn door een splitter...ga ik proberen!

Binnenkort meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
fweijers schreef op zondag 16 september 2007 @ 22:31:
Splitter?
Dus dat het DSL signaal wegvalt bij het maken van een spraak verbinding zou misschien toch wel kunnen komen door de impedantie wijziging zodra je de hoorn van de telefoon oppakt ... en dit zou je dan kwijt zijn door een splitter...ga ik proberen!

Binnenkort meer.
Als je een aansluit fout maakt waardoor een toestel op de lijn is aangesloten voor je modem (op de KPN aansluiting dus) valt je ADSL weg direct als je de hoorn oppakt. De verstoring die dat oplevert is voldoende om je ADSL lijn onderuit te halen.

Heb je KPN telefonie op de lijn? Gewoon een analoge aansluiting?

Dan zit je splitter verkeerd geplaatst op de lijn.

Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.