[Speedlinq] Ervaringen - Deel 7

Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste
Acties:
  • 21.010 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07 20:06
Mensen ik ben net klant bij speedlinq,circa anderhalf weekje,maar mijn email adres doet het niet.
begint het nu met info@ikbenpiet.speedlinq.nl?
Lekker duidelijk omschreven in de brief die ik ontvangen heb.
Ik vul in bij msn mail (om mezelf te mailen om te testen) info@mijndomeinnaam.speedlinq.nl en het werkt niet. :/

[ Voor 0% gewijzigd door fragcompany op 16-09-2007 23:33 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Het is niet "info@mijndomeinnaam.speedlinq.nl", maar "info@ikbenpiet.speedlinq.nl" als er in
je brief staat bij domeinnaam : ikbenpiet.speedlinq.nl.
Trouwens, wat voor het @ staat, mag je zelf verzinnen, komt allemaal in je postvak.

Oh ja, heb veel geduld! De mailserver is volgens mij een Commodore 64. Duurt soms uren voor je een mail krijgt.

[ Voor 19% gewijzigd door cornfed99111 op 17-09-2007 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Bedankt voor de tip,maar het werkt nog niet:
intern werkt het wel,van speedlinq dus naar speedlinq mailen,maar van hotmail,of als mijn maat mij iets stuurd vanaf xs4all dan werkkt het dus niet.
Net 16 minuten alla 0.70 cent gebeld en nog niet opgelost zucht.
Hij zou het doorzetten naar 2de lijn support en die gaan uitvogelen wat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mujo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08-2021

Mujo

Nee hè?

fragcompany schreef op maandag 17 september 2007 @ 12:03:
Bedankt voor de tip,maar het werkt nog niet:
intern werkt het wel,van speedlinq dus naar speedlinq mailen,maar van hotmail,of als mijn maat mij iets stuurd vanaf xs4all dan werkkt het dus niet.
Net 16 minuten alla 0.70 cent gebeld en nog niet opgelost zucht.
Hij zou het doorzetten naar 2de lijn support en die gaan uitvogelen wat het probleem is.
Volgens mij heb ik dit probleem ook. Als ik vanuit de Speedlinq webmail iets naar buiten
stuur (bijvoorbeeld naar m'n thuisadres) krijg ik het binnen als:

zomaarwat@pdevries.speedlinkq.nl

Echter als ik dan een reply op deze mail doe krijg ik niets in m'n Speedlinq-postvak in.
Moet dat altijd naar info@ ?

Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn we weer....

Ik heb nog steeds extreem last van snelheids verlies. Mijn modem traint netjes in op 14/1Mbit
alleen kom ik niet boven de 7mbit uit als ik een speedtest bij BBned doe.

Ik heb voorheen nooit problemen gehad en altijd mijn 14Mbit gehaald.
getest vanaf meerdere PC. Dit speelt nu al een maand of 2... Mailtjes krijg ik geen reactie op
en telefonisch kunnen ze niks vinden.

Aan de PC's ligt het ook niet want die zijn geheel clean.

BBNED 20Mbit Maastricht ...

Meerdere mensen hier nog last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Volgens mij zijn er inderdaad mail problemen.
Ik heb net zelf meerdere mails gestuurd, geen enkele aangekomen....

Uiteraard geen enkele informatie of storingsmelding op de support site hierover, tsss

[ Voor 27% gewijzigd door cornfed99111 op 17-09-2007 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
cornfed99111 schreef op maandag 17 september 2007 @ 13:37:

Uiteraard geen enkele informatie of storingsmelding op de support site hierover, tsss
Nu werkt het opeens weer wel,alhoewel,inderdaad net als een comodore 64,1 uur later komt de post binnen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mujo

Mujo

Nee hè?

fragcompany schreef op maandag 17 september 2007 @ 13:40:
[...]

Nu werkt het opeens weer wel,alhoewel,inderdaad net als een comodore 64,1 uur later komt de post binnen 8)7
Maar naar welk adres mail je dan van speedlinq zelf?

Alles wat ik vanaf die webmail vanuit Speedlinq naar bijv. m'n privéadres of werkadres mail komt
namelijk wel aan. Andersom niet.

Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Konjo schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 21:10:
Toch raar hoor dat speedlinq.

Eigenlijk gaat allles tot nu toe goed:
1: Netjes op tijd modem
2: redelijk snelheid voor een 20mbps lijn (15 mbps)
3: Kortingskosten ook netjes terug.

Dus ik denk alles gaat lekker

Todat ik een klapperende lijn krijg(verbinding valt paar keer per avond 10 sec weg).
Dus ik bel op en ze zeggen dat ze het probleem gaan oplossen en dat ik binnen 4-5 dagen wordt teruggebeld.
Nu raad je het al ik moest zelf terugbellen.

Hun antwoord: Ja we hebben u abb teruggezet naar een 12mbps verbinding. Volgens mij kan dit niet eens en als ik kijk naar mijn snelheid hebben ze me gewoon op 8 mbps gezet.

Ik zal ze morgen eens bellen want dit is natuurlijk geen oplossing voor het probleem van me.
Je kan een klant toch niet zomaar zonder overleggen terugzetten in snelheid 8)7

Ze moeten gewoon zorgen dat die lijn goed werkt.
maar ja we kijken morgen verder

Toch raar dat speedlinq :P
Klinkt bekend, dit hebben ze bij mij ook gedaan. Ze begrepen bij de helpdesk ook niet dat ik er misschien wel iets meer verstand van had dan de gemiddelde gebruiker en wellicht doorhad waar ze mee bezig waren.

Na een bezoekje bij hun op kantoor in Den Haag (de voormalig caballerofabriek, achter de KPN gebouwen) heb ik daar, na enig dreigen, te horen gekregen dat de kwaliteit van de lijn te beroerd/lang is om meer dan 7Mbit over te versturen. Ik zit nu dus op 6Mbit, voor dezelfde prijs want deze abonnementen zijn qua prijs hun gelijke.

Dit probleem zit echter vermoedelijk in hun postcodecheck en ik heb dit reeds gemeld! Het viel me op dat Speedlinq als enige een 20Mbit verbinding kon leveren op mijn adres en om die reden ben ik het contract met ze aangegaan. Ik had beter moeten weten natuurlijk maar nu zit ik eraan vast.

Mijn advies is om bij problemen met de helpdesk contact op te nemen met bla@speedlinq.nl 4e lijns helpdeskmedewerker. Tevens zwerven er nog wat adressen van de directie rond op het internet en bij het inkopiëren van deze adressen wordt je klacht spontaan met spoed verwerkt. Dit heeft als fijne bijwerking dat de directie van Speedlinq zelf ondervind wat de aard van hun probleem is en wellicht gemotiveerder word om het op te lossen als ze honderden klachten per dag in hun e-mail ontvangen.

[ Voor 0% gewijzigd door Daniel op 19-09-2007 13:58 . Reden: De desbetreffende medewerker stelt geen prijs op vermelding van zijn mailadres op dit forum ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier doet de uitgaande mail t (ook) niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:34
Verwijderd schreef op maandag 17 september 2007 @ 13:56:
[...]

Klinkt bekend, dit hebben ze bij mij ook gedaan. Ze begrepen bij de helpdesk ook niet dat ik er misschien wel iets meer verstand van had dan de gemiddelde gebruiker en wellicht doorhad waar ze mee bezig waren.

Na een bezoekje bij hun op kantoor in Den Haag (de voormalig caballerofabriek, achter de KPN gebouwen) heb ik daar, na enig dreigen, te horen gekregen dat de kwaliteit van de lijn te beroerd/lang is om meer dan 7Mbit over te versturen. Ik zit nu dus op 6Mbit, voor dezelfde prijs want deze abonnementen zijn qua prijs hun gelijke.

Dit probleem zit echter vermoedelijk in hun postcodecheck en ik heb dit reeds gemeld! Het viel me op dat Speedlinq als enige een 20Mbit verbinding kon leveren op mijn adres en om die reden ben ik het contract met ze aangegaan. Ik had beter moeten weten natuurlijk maar nu zit ik eraan vast.

Mijn advies is om bij problemen met de helpdesk contact op te nemen met bla@speedlinq.nl 4e lijns helpdeskmedewerker. Tevens zwerven er nog wat adressen van de directie rond op het internet en bij het inkopiëren van deze adressen wordt je klacht spontaan met spoed verwerkt. Dit heeft als fijne bijwerking dat de directie van Speedlinq zelf ondervind wat de aard van hun probleem is en wellicht gemotiveerder word om het op te lossen als ze honderden klachten per dag in hun e-mail ontvangen.
ik had ook met Speedlinq contact opgenomen over de klapperende verbinding. Ik zou erover gebeld worden maar lange tijd hoorde ik niets.

Vandaag werd ik echter toch nog door hun gebeld, met de mededeling dat ze me teruggezet haddden naar 8 mbit. Dit had ik overigens van het weekend zelf al gezien. De verbinding is nu gelukkig wel stabiel. Tevens werd er gemeld dat wanneer ze er dus achterkomen dat er meerdere mensen in de regio last van hebben dat ze standaard deze mensen op 8mbit zetten.

Dit is overigens met een bbned aansluiting

[ Voor 0% gewijzigd door Daniel op 19-09-2007 13:59 ]

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 15:21
cornfed99111 schreef op maandag 17 september 2007 @ 13:37:

Ook hier: ontvangen lukte nog wel, verzenden van mail (nog) niet....

en de support URL werkt opeens niet meer :(

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:34
dit is wel erg irritant zo wanneer je niet fatsoenlijk een mailtje kan versturen. En dan stond er bij 'Mail server problemen' nog wel 'OPGELOST'....

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op de supportpagina http://www.speedlinqsupport.nl/ gevonden

Mail server storing
Wegens een storing met één van onze mailservers kunt u mogelijk problemen ondervinden met het versturen en/of ontvangen van e-mail.

Onze excuses voor het ongemak.

Laatst geupdate op ( dinsdag 18 september 2007 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 10:29:

Mail server storing
Wegens een storing met één van onze mailservers kunt u mogelijk problemen ondervinden met het versturen en/of ontvangen van e-mail.

Heb ik gister toch niet voorniks gebeld alla 16x0.70 cent per minuut,fijn dat ze er zosnel naar gaan kijken ook al kost bellen een vermogen.

• theXE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-08 20:49
theXE schreef op zondag 16 september 2007 @ 16:58:
Ik blijf problemen houden met de verbinding. Hij is echter wel redelijk snel, ca. 1,62 MB/s down. Dat vind ik wel lekker. Maar om de haveklap vliegt 'ie eraf. In die DMT tool is het vakje voor 'Unlock blablabla' grijs. Die kan ik niet aanvinken, iemand een oplossing hiervoor?

En tevens als de lijn dood is kan ik ook niet meer in de modem via DMT... En ook niet via de webinterface... :X
Niemand? :O

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:35
Welk modem? Welke firmware? Hoe heb je alles aangesloten? Info a.u.b. :)

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Pinobigbird

doesn't share food!

Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 10:29:

Mail server storing

De vermelding staat er nu niet meer op. Zou dat betekenen dat de storing voorbij is? Ik mis namelijk nog een aantal e-mailtjes die ik nooit ontvangen heb. Ik hoop dat ze nog in de pijplijn staan om afgeleverd te worden! Anders zou het wel heel slordig zijn, temeer omdat er zo weinig informatie verstrekt wordt over de storing en de gevolgen ervan.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• cornfed99111
De storing is nog zeer zeker niet voorbij!
Ik kreeg gisteren 12 uur na verzending een mail binnen! Maar ik mis nog steeds enkele mails.

Gelukkig ben ik over anderhalve maand af van Speedlinq!

• fragcompany
cornfed99111 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 12:21:
De storing is nog zeer zeker niet voorbij!
Ik kreeg gisteren 12 uur na verzending een mail binnen! Maar ik mis nog steeds enkele mails.

Gelukkig ben ik over anderhalve maand af van Speedlinq!
Verbinding werkt wel goed hier,goed over te spreken,alleen de email is niet je van het,ach ja,ga mijn gmail maar als hoofd email gebruiken :/

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:31

dollyking

duck tape

net in de mailbox:

Beste Speedlinq abonnee,

Via deze weg willen wij u informeren dat wij in de nacht van 21 op 22
september tussen 00:00 en 07:00 noodonderhoud aan ons mailplatform zullen
plegen.

Tussen 00:00 en 07:00 zal het niet mogelijk zijn om email te versturen. Aan
u verstuurde e-mail zal tijdens het onderhoud vertraagd bij u afgeleverd
worden.

Onze excuses voor het eventuele ongemak.

Met vriendelijke groet,

Speedlinq CS

De C64 word vervangen door een C128

• cornfed99111
Hoera, actie !!!
Maar er zijn wel e-mails verdwenen die ik had moeten krijgen....

Verwijderd

Het is altijd gezanik met mail bij providers.

Ook toen ik nog bij planet zat, ook mails soms weg / nooit aangekomen enzo.

Oplossing:

Gewoon lekker je eigen mailservertje draaien, aangezien speedlinq in tegenstelling tot planet poort 25 niet blokkeert (speedlinq blokkeert geen enkele poort volgens shieldsup). _/-\o_

• basduijn
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-01 16:26
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 08:44:
(speedlinq blokkeert geen enkele poort volgens shieldsup). _/-\o_
Nee, dat zou er nog bij moeten komen .... |:(

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 08:44:
Het is altijd gezanik met mail bij providers.

Ook toen ik nog bij planet zat, ook mails soms weg / nooit aangekomen enzo.

Oplossing:

Gewoon lekker je eigen mailservertje draaien, aangezien speedlinq in tegenstelling tot planet poort 25 niet blokkeert (speedlinq blokkeert geen enkele poort volgens shieldsup). _/-\o_
Moet je alleen wel eerst je IP uit de blocklist halen. Heb me suf zitten zoeken waarom ik niet naar hotmail kon mailen. Uiteindelijk stond hij in een blocklist voor dynamische ranges.. Als het goed is kan speedlinq dit zelf al ongedaan maken (zoals bij xs4all bijv). Anyway, IP verwijdert en het werkte gelukkig.
De helpdesk zuigt echt..en daar betaal je nog dik voor ook. Echt ongelooflijk als zo'n nitwit aan de andere kant niet weet wat een PTR record is. Dat ze niks weten ok, maar maak het dan gratis.
Verbinding is wel aardig stabiel en dat is voor mij het belangrijkste.

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik krijg de laatste tijd steeds vaker deze melding in het logboek:

SNTP No Server(s) configured, check configuration

Dan kan ik niet internetten.

Speedlinq 20/1 KPN

Iemand ander ook dit probleem?

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:00

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Sefyu schreef op donderdag 20 september 2007 @ 17:19:
Ik krijg de laatste tijd steeds vaker deze melding in het logboek:

SNTP No Server(s) configured, check configuration

Dan kan ik niet internetten.

Speedlinq 20/1 KPN

Iemand ander ook dit probleem?
Dat betekent dat je geen tijdserver ingesteld hebt. Ik snap niet waarom dat het internetverkeer zou moeten belemmeren, maar hier heb je een lijstje met tijdservers. Ik gebruik altijd time.nist.gov, maar ik heb geen idee of dat wel officieel mag 8). Er is zelfs een topic over met een hele boel servers erin (wel oud, dus ik weet niet of ze nog werken)
Bij de Speedtouch kan je hem instellen als je op de 'home' pagina bent en op 'configure' klikt.

[ Voor 7% gewijzigd door gwystyl op 20-09-2007 17:42 ]

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Hehe...

Dat ik nooit de moeite heb genomen om op te zoeken wat SNTP betekent...
Thanks, maar ook wel toevallig dat het meestal samenvalt met het wegvallen van internet.

Verwijderd

Hmmm hier ook lekker last van de e-mailserver problemen. Ik hoop maar dat ze het snel oplossen...

• arieh
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 19:43
Sefyu schreef op donderdag 20 september 2007 @ 17:47:
Hehe...

Dat ik nooit de moeite heb genomen om op te zoeken wat SNTP betekent...
Thanks, maar ook wel toevallig dat het meestal samenvalt met het wegvallen van internet.
tuurlijk geen toeval....
tja....als internet wegvalt geen SNTP meer....lijkt me logisch ;-)

• SavageNL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 08:54
SavageNL schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 18:27:
... Snelheid was verlaagd nadat ik aangegeven had dat de snelheid de helft was van wat het ervoor was (heb een half jaar 15mbit gehaald, toen nog maar 7, het werd teruggezet naar 6) ...
Vervolg:
Ik heb aangegeven niet tevreden te zijn met de snelheidsverlaging. Ik had altijd een super stabiele verbinding op 15mbit en haalde op dat moment een stabiele verbinding op 7mbit. Dat ze zonder mijn goedkeuring zomaar de lijn omlaag zette sloeg dus helemaal nergens op. Ze wilden niet zomaar de lijn weer omhoog gooien dus ze hadden een ticket aangemaakt bij de kpn, ze zouden mij bellen om het resultaat te bespreken.

2 weken later werd ik gebeld, ze weten niet hoe het komt maar de KPN geeft echt aan dat het maximale 7mbit is. Ik heb weer aangegeven dat ik dan die 7mbit wil hebben en niet de 6mbit waar ze me mee opgescheept hebben, de helpdeskmedewerker geeft aan dat dit gaat gebeuren.

Een week later is de lijn nogsteeds niet omhoog gezet (het koste ze 1 dag na mijn eerste telefoontje om de lijn omlaag te halen, omhoog halen is blijkbaar niet zo makkelijk). Op dit moment heb ik een vriend van me bij de KPN de lijn nog een keer laten testen, volgens hem geeft de lijn bij de KPN aan dat de maximale snelheid 15mbit is. Ik heb in het modem gekeken en de Noise Margin is omhoog gegaan (van ~10 naar ~20) er is dus wel iets aan de lijn veranderd.
Ik heb nog een keer naar speedlinq gebeld, ze geven aan dat ze meerdere malen geprobeerd hebben om contact met mij op te nemen en dat er een brief verzonden is met de vraag of ik contact met hun op wil nemen. Mooi dacht ik, eindelijk antwoord. Ze hebben op dat moment geen antwoorden voor me dus ik zou gisteren of vandaag terug gebeld worden omdat ze de lijn omhoog zouden zetten en wilde weten of de lijn stabiel zou zijn.

Ik was vandaag om 6 uur nog niet gebeld, dus ik heb hun maar weer gebeld. Dit was de eerste keer dat ik iemand aan de lijn had waarvan ik merkte dat ie er echt geen bal van snapte. Ik gaf aan wat het probleem was, hij wist alleen te vertellen dat de lijn inderdaad omlaag gezet was. Ik gaf aan dat ik dat niet wilde, hij kon me niet helpen. Ik geef aan dat het toegezegd is dat de lijn omhoog gezet zou worden, hij kon me niet helpen. Ik geef aan dat ik terug gebeld zou worden omdat de lijn omhoog gezet zou worden, maar hij kon me echt niet helpen.
Uiteindelijk heb ik hem zover gekregen dat ie het bij iemand anders na zou vragen, nu hebben ze weer een ticket opengezet en wordt ik over 4 tot 5 dagen weer teruggebeld.

Samenvatting:
In totaal 65 minuten gebeld (€45 + extra mobiele kosten) en ben slechter af dan wanneer ik helemaal niet gebeld zou hebben. Ze hebben zonder het mij te vertellen mijn abbonement van 20/1 naar 6/.756 gezet en willen het gewoon niet terug zetten :(
Ik had voor dit probleem 6 maanden lang 100% stabiel 16mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 16:02:
[...]

Moet je alleen wel eerst je IP uit de blocklist halen. Heb me suf zitten zoeken waarom ik niet naar hotmail kon mailen. Uiteindelijk stond hij in een blocklist voor dynamische ranges..
Jup daar was ik zo achter door middel van http://www.mxtoolbox.com/ zeer handige site om alles rondom mailservers te checken (relay testing, blacklisting opzoeken, enz.)
Echt ongelooflijk als zo'n nitwit aan de andere kant niet weet wat een PTR record is.
Denk ook niet dat ze zomaar een PTR record van je verbinding gaan wijzigen, ook al weten ze wel wat het is, ;)

Ze moeten natuurlijk wel laten zien aan de buitenwereld dat je bij speedlinq zit, >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Tja, dit zou een gevalletje overspraak kunnen zijn. Een probleem die ineens ontstaat hoeft niet altijd een oplosbaar probleem te zijn. Indien er meer en meer mensen in je buurt ADSL nemen, dan kun je overspraak op de lijn krijgen. Bij hele snelle verbindingen merk je dit als eerste en is het snelheidsverlies best rap. De enige manier om je snelheid terug te krijgen is iedereen in je straat die onlangs ADSL heeft genomen overtuigen dit op te zeggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageNL
@trolleystad
Maar een snelheidsvermindering van meer dan 50% in 1 keer?
Verder, ik belde om door te geven dat mijn lijn trager was, hun oplossing was om hem nog trager te maken.

En verder, de lijn kan nu weer op 15mbit volgens de metingen (er was dus een probleem dat nu opgelost lijkt te zijn), speedlinq wil dit alleen niet terugzetten.
Als ik helemaal niet gebeld zou hebben was mijn lijn nu waarschijnlijk weer 15 mbit, ik heb uiteindelijk dus gewoon €45 betaald voor een ongewenste downgrade.

[ Voor 36% gewijzigd door SavageNL op 21-09-2007 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mujo

Mujo

Nee hè?

Net even een testmailtje gestuurd naar info@<mijn naam>.speedlinq.nl
en het is aangekomen. In orde weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:55
SavageNL schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 14:05:
@trolleystad
Iets zegt me dat als dat zo zou blijken te zijn, jij dat hoe dan ook niet gaat accepteren...Teleurstelling by design ;)

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 22:53
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 16:02:
[...]

Moet je alleen wel eerst je IP uit de blocklist halen. Heb me suf zitten zoeken waarom ik niet naar hotmail kon mailen. Uiteindelijk stond hij in een blocklist voor dynamische ranges.. Als het goed is kan speedlinq dit zelf al ongedaan maken (zoals bij xs4all bijv). Anyway, IP verwijdert en het werkte gelukkig.
De helpdesk zuigt echt..en daar betaal je nog dik voor ook. Echt ongelooflijk als zo'n nitwit aan de andere kant niet weet wat een PTR record is. Dat ze niks weten ok, maar maak het dan gratis.
Verbinding is wel aardig stabiel en dat is voor mij het belangrijkste.
Ik zou mail zelf direct afleveren, maar met failover naar smtp van je provider. Zoiezo aan te raden aangezien consumenten-adslranges nogal eens vaker geblokkeerd worden, al dan niet preventief.

Ik heb zelf een colo-doos, dus nergens last van, speedlinq is hier PUUR adsl toegang. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg vannacht vrijd.21/9 om 2.25 nog een mailtje wat ik woensdag 19/9 om 13.30 al binnen had moeten hebben.Niet alles is dus kwijt komt ff later.
Hoop dat morgenochtend alles weer normaal is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Jep, bij mij hetzelfde hierzo...Bij Speedlinq is e-mail langzamer dan de briefpost...

Volgens mij hebben ze die e-mails voor zolang maar op diskette gezet...

• Dolan
SavageNL schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 14:05:
@trolleystad
Verder, ik belde om door te geven dat mijn lijn trager was, hun oplossing was om hem nog trager te maken.

En verder, de lijn kan nu weer op 15mbit volgens de metingen (er was dus een probleem dat nu opgelost lijkt te zijn), speedlinq wil dit alleen niet terugzetten.
Als ik helemaal niet gebeld zou hebben was mijn lijn nu waarschijnlijk weer 15 mbit, ik heb uiteindelijk dus gewoon €45 betaald voor een ongewenste downgrade.
Met overspraak kan het inderdaad heel rap gaan. En als KPN nu aangeeft dat de lijn terugkan (is dit trouwens een meting die door speedlinq via KPN gedaan is of door die vriend van je?), laat ons eens de intrainwaardes van je modem zien, plus statistieken zoals signaal ruis verhouding. Dan kunnen wij ook misschien een juiste conclusie trekken.

Verwijderd

Sinds 2002 hebben wij een ADSL standard abonnement bij Planet Internet á €34,90 per maand. De snelheid is in de jaren wat verhoogt, en inmiddels zitten we alweer een tijdje op 3072/512. Vanwege de ‘goede’ service en ondersteuning van Planet met ons zakelijke abonnement afgelopen jaar, hebben we besloten om zowel zakelijk als privé over te stappen naar een andere provider.

Privé is onze keuze gevallen op ’t KPN Comfort 20/1 abonnement van Speedlinq. Op 4 september hebben we ’t abonnement aangevraagd, en een gewenste opleverdatum opgegeven van 1 oktober. Met een maand opzegtermijn bij Planet betalen we (als ’t goed gaat) één maand dubbel. Gisteren hebben we ’t modempakket binnen gekregen (SpeedTouch 546i v6 ISDN), en de brief met aanmeldgegevens. De indicatieve opleverdatum zou 28 september zijn. Tot nu toe erg tevreden over de gang van zaken!

Volgens diverse websites zou de afstand tot aan de centrale ongeveer 1280m bedragen. Valt er uit de gegevens van ons huidige abonnement iets af te leiden welke snelheid we zouden kunnen verwachten met ’t nieuwe abonnement?

DSL Flavour = ADSL over ISDN
Reserved Bandwith (kbit/s) up/down = 512 / 3072
Output Power (dBm) up/down = 12.5 / 19.0
Attenuation (dB) up/down = 18.5 / 28
Noise Margin (dB) up/down = 26.0 / 26.5

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:56

knakworst

Get more sats!

Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 13:56:

Volgens diverse websites zou de afstand tot aan de centrale ongeveer 1280m bedragen. Valt er uit de gegevens van ons huidige abonnement iets af te leiden welke snelheid we zouden kunnen verwachten met ’t nieuwe abonnement?

DSL Flavour = ADSL over ISDN
Reserved Bandwith (kbit/s) up/down = 512 / 3072
Output Power (dBm) up/down = 12.5 / 19.0
Attenuation (dB) up/down = 18.5 / 28
Noise Margin (dB) up/down = 26.0 / 26.5
Ik zou rekenen op tussen de 12 en 15 mbit.

• SavageNL
trolleystad schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 12:39:
[...]
Met overspraak kan het inderdaad heel rap gaan. En als KPN nu aangeeft dat de lijn terugkan (is dit trouwens een meting die door speedlinq via KPN gedaan is of door die vriend van je?), laat ons eens de intrainwaardes van je modem zien, plus statistieken zoals signaal ruis verhouding. Dan kunnen wij ook misschien een juiste conclusie trekken.
DSL Up 6149 kbps / 775 kbps
DSL Line Status:
noise margin upstream: 17 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 7 db
noise margin downstream: 18 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 20 db

De lijn kan volgens mij weer terug (dit is puur gebaseerd op wat die vriend meet en dat de modem andere waardes aangeeft als voorheen, verder weet ik er niet genoeg van).
Die vriend van me meette een tijdje geleden dezelfde snelheid als speedlinq aangaf als max, maar sinds de laatste meting meette hij de 15 mbit, speedlinq heeft dat nog niet gedaan.

De "noise margin downstream" was toen ik 7mbit haalde 7-9, is nu dus verdubbeld dus vandaar dat ik verwacht dat de lijn weer beter is.

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
knakworst schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 20:09:
[...]

Ik zou rekenen op tussen de 12 en 15 mbit.
Eerder rond de 12Mb zou ik zeggen, die 15Mb is optimistisch doch niet onmogelijk. Deze lijn is langer dan 1280 meter gezien de downstream attenuation op de lijn.
SavageNL schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 21:56:
[...]

DSL Up 6149 kbps / 775 kbps
DSL Line Status:
noise margin upstream: 17 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 7 db
noise margin downstream: 18 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 20 db

De lijn kan volgens mij weer terug (dit is puur gebaseerd op wat die vriend meet en dat de modem andere waardes aangeeft als voorheen, verder weet ik er niet genoeg van).
Die vriend van me meette een tijdje geleden dezelfde snelheid als speedlinq aangaf als max, maar sinds de laatste meting meette hij de 15 mbit, speedlinq heeft dat nog niet gedaan.

De "noise margin downstream" was toen ik 7mbit haalde 7-9, is nu dus verdubbeld dus vandaar dat ik verwacht dat de lijn weer beter is.
Blijkbaar is er 'ruimte' op de lijn inderdaad voor een hogere snelheid nu. Kijk even op verschillende tijdstippen op de dag of het altijd redelijk hetzelfde is.

En als je de aansluiting verkeerd hebt zitten en je wordt gebeld op je KPN lijn (als je die hebt) en hij zakt dan wel in elkaar is je aansluiting foutief in huis.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

ik ken wel mee praten over dat terug zetten van je snelheid

ik heb ook een 20mbit abbo en heb nog nooit hoger dan 8 gehad, meerdere malen testen geweest en het bleek dat er te veel storing(den haag) op de lijn zit om een mooie snelheid te halen. (1,6 km)
toen de lijn op 6 mbit stond had ik geen last meer van wegvallende connecties, maar tot mijn verbazing was ik een week later zelfs naar 4mbit gezet:(

nu zou je denken dat ik het abbo wel op kan zeggen wegens niet nakomen van hun aangeboden diensten, maar nee hoor na vele malen contact te hebben gehad kan ik nog steeds niet van dit waardeloze product af komen

mocht iemand nog een tip hebben dan hoor ik het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:51
Mail ligt er weer uit...... @Middelharnis

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Interessant gerucht:
Tiscali en Speedlinq worden ADSL van Telfort

Zojuist is bevestigd door KPN BV dat de merken Tiscali en Speedlinq zullen verdwijnen en dat de klanten zullen worden ondergebracht bij het nieuwe ADSL van Telfort.

Meer informatie wordt a.s. maandag bekend gemaakt. Tiscali stopt per 8 oktober a.s. en Speedlinq per 1 oktober a.s.

Bron: KPN (intern)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Hmmm daar ben ik dan wel benieuwd naar. Ik heb het net zelf aangevraagd (7 sep), dus ik wacht nog op mijn spullen. Ik ben benieuwd of ze dan gewoon een nieuw labeltje plakken op de bekende Speedlinq kwaliteit of dat ze er echt wat van maken. Dit is voor ontevreden klanten misschien wel een mogelijkheid om onder hun abo uit te komen? Ook leuk om te weten of het dan alleen nog via het KPN netwerk kan of dat BBNed en BabyXL ook blijven.

[ Voor 9% gewijzigd door gwystyl op 23-09-2007 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

driel24 schreef op zondag 23 september 2007 @ 08:55:
Mail ligt er weer uit...... @Middelharnis
Zaltbommel ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Het overkomt me regelmatig dat ik via Speedlinq aan het bellen ben en dat dan plots het gesprek weg is. Kan dit aan Speedlinq liggen? Ik zelf twijfel aan het abonnement van de andere kant van de lijn en ben dus op zoek naar soortgelijke ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
pven schreef op zondag 23 september 2007 @ 11:13:
Het overkomt me regelmatig dat ik via Speedlinq aan het bellen ben en dat dan plots het gesprek weg is. Kan dit aan Speedlinq liggen? Ik zelf twijfel aan het abonnement van de andere kant van de lijn en ben dus op zoek naar soortgelijke ervaringen.
Na hoeveel minuten in het gesprek gebeurt het?
Gebeurt het op steeds verschillende tijden in een gesprek?
Valt je ADSL signaal ook weg op dat moment?
Via welk ADSL netwerk heb je een abonnement?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
bjck schreef op zondag 23 september 2007 @ 11:15:
[...]

Na hoeveel minuten in het gesprek gebeurt het?
Gebeurt het op steeds verschillende tijden in een gesprek?
Gebeurt op wisselvallige momenten, kan na 1 minuut zijn kan ook pas na 20 minuten zijn.
Valt je ADSL signaal ook weg op dat moment?
Nee, die blijft verbonden.
Via welk ADSL netwerk heb je een abonnement?
Via KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

pven schreef op zondag 23 september 2007 @ 11:13:
Heb je dat bij één persoon aan de andere kant of bij meerdere mensen? Dat is vaak al een goede indicatie of het probleem bij jou (of Speedlinq) of bij de/een andere partij ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Fantastisch !!!! Het is weer zover...

De mailserver ligt er weer uit! Zowel via POP3 en webmail geen verbinding... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
cornfed99111 schreef op zondag 23 september 2007 @ 12:57:
Fantastisch !!!! Het is weer zover...

De mailserver ligt er weer uit! Zowel via POP3 en webmail geen verbinding... ;(
Klopt. Vanacht om 4.00 deed hij het nog en sinds 5.00 niet meer.... :-(
(Hij ligt er dus al 8 uur uit.... Hebben ze bij Speedlinq geen monitoring cq standby ??)

[ Voor 12% gewijzigd door basduijn op 23-09-2007 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

datzelfde probleem [wegvallen verbinding met bellen] is hier ook.

het was lange tijd oke maar nu sinds ongeveer anderhalve week valt ook telkens na een aantal minuten de lijn weg [ zeer verschillend], hersteld zich na een aantal seconde weer maar het wegvallen blijft gebeuren.

en is bij bijna alle telefoongesprekken zo , maar niet op gezette tijden.

zelf dacht ik dat het aan mijn telefoon lag , maar heb geen tweede toestel in huis dus moet eerst nieuwe gaan kopen om uit te proberen of het inderdaad mn toestel is.

maar als meerdere mensen hiervan last hebben zal het ws toch de lijn zijn
ik heb adsl [ 4 mb] via kpn en bellen ook alleen maar via SP.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2007 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 13:06:
datzelfde probleem is hier ook.

het was lange tijd oke maar nu sinds ongeveer anderhalve week valt ook telkens na een aantal minuten de lijn weg, hersteld zich na een aantal seconde weer maar het wegvallen blijft gebeuren.
zelf dacht ik dat het aan mijn telefoon lag , maar heb geen tweede toestel in huis dus moet eerst nieuwe gaan kopen om uit te proberen of het inderdaad mn toestel is.
maar als meerdere mensen hiervan last hebben zal het ws toch de lijn zijn
ik heb adsl [ 4 mb] via kpn en jij pven?
Ik heb dit ook regelmatig. Ik was gisteren aan het "Skypen"
Dan is dit probleem zeker irritant omdat de verbinding direct verbroken wordt.

Ik heb gisteren de helpdesk gebeld en ze gaan er naar kijken.

Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
Je woonplaats doet er niet echt toe hoor...De mailservers staan bij http://www.xb.nl/xb/partners/visp aan de Monitorweg in Almere. SL heeft geen eigen netwerk, ze verkopen alleen abonnementen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
gwystyl schreef op zondag 23 september 2007 @ 11:40:
[...]

Heb je dat bij één persoon aan de andere kant of bij meerdere mensen? Dat is vaak al een goede indicatie of het probleem bij jou (of Speedlinq) of bij de/een andere partij ligt.
Verschillende personen, maar die bellen allemaal via KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

pven schreef op zondag 23 september 2007 @ 18:29:
[...]

Verschillende personen, maar die bellen allemaal via KPN.
Heb je toevallig een Speedtouch 716? Wij hebben daar ook last van gehad bij bepaalde firmware versies, maar met 6.1.7.2 niet geloof ik. Ik zou dus proberen die (opnieuw) te flashen, speedlinq instellingen wizard (versie 10) uitvoeren om je bellen weer in te stellen en dan te kijken of het gewerkt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb een SpeedTouch 780. Omdat de rest wel goed werkt, heb ik eigenlijk geen zin om de handel te moeten flashen. De nieuwste, door Speedlinq aangeraden, firmware staat er reeds op (6.1.7.2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een zyxel P-2602HW-D1A met de nieuwste software
is ook lange tijd goed geweest maar laatste weken dus problemen met bellen

dus ik vermoed dat het dan toch helaas aan SP ligt want verschillende modems en verschillende nummers bellen en ik neem aan ook verschillende telefoons....

btw ik heb een 4jaar ouwe siemens, pc met xp pro en adsl via kpn [4mb]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
Ik heb een Copperjet 1616-2P en heb geen problemen met bellen, maar wel internetten.
Hoewel ik zojuist mijn eigen nummer belde en te horen kreeg dat het nummer onbekend is.
Terwijl ik 3 seconden later wel verbinding kreeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-07 10:24
Ooit heb ik hier op het forum gevonden hoe ik de speedlinq.nl site weer kon bereiken. Maar deze instellingen kan ik niet meer terug vinden. Heb een speedlinq 6mbit abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ook internetten doet wel eens moeilijk bij mij, gisteren was de verbinding bv binnen een paar minuten drie keer weg. Daarna komt de verbinding weer tot leven en blijft het werken.

Best leuk zo'n goedkope provider, maar dat het nadelen had wist ik vooraf ook al. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@ Taarmen

Zoek eens op dit forum: dns speedlinq .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-07 10:24
Cornfed bedankt. Ik wist dat ik het kon vinden maar niet meer waarop.
Voor andere mensen die niet bij hun webmail en speedlinq.nl komen,
verander je dns in 195.18.114.5 en 195.18.115.5 en alles werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konjo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 09:49
Weet iemand waarom speedlinq mij via Amerika route als ik online speel.

Omdat hij eerst naar Amerika gaat en daarna meestal weer terug naar Europa heb ik gewoon veel lag in online gamen. Dit is voor mij een reden om een andere provider te kiezen.

Kenne jullie providers met een lage ping met online gamen?

Voorbeeld WOW:

Bezig met het traceren van de route naar 80-239-233-108.customer.teliacarrier.co
m [80.239.233.108]
via maximaal 30 hops:

1 65 ms 96 ms 97 ms speedtouch.lan [192.168.1.254]
2 13 ms 13 ms 14 ms 89.220.64.1
3 13 ms 13 ms 13 ms 10.8.10.121
4 13 ms 13 ms 13 ms g1-6.mpd01.ams04.atlas.cogentco.com [149.6.128.9
]
5 13 ms 14 ms 13 ms t4-1.mpd01.ams03.atlas.cogentco.com [130.117.2.6
1]
6 168 ms 209 ms 117 ms t3-1.mpd02.lon01.atlas.cogentco.com [130.117.1.3
8]
7 104 ms 104 ms 104 ms t4-3.mpd03.jfk02.atlas.cogentco.com [ 130.117.1.1
05]
8 104 ms 104 ms 104 ms t9-1.mpd01.dca01.atlas.cogentco.com [154.54.5.25
3]
9 263 ms 222 ms 207 ms v3491.mpd01.dca02.atlas.cogentco.com [154.54.2.1
82]
10 111 ms 105 ms 105 ms v3496.mpd01.iad01.atlas.cogentco.com [154.54.5.4
6]
11 105 ms 112 ms 105 ms ash-bb1-geth7-3-3-0.telia.net [213.248.88.41]
12 105 ms 106 ms 105 ms prs-bb1-link.telia.net [80.91.251.99 ]
13 104 ms * 104 ms prs-bb1-link.telia.net [80.91.251.97]
14 104 ms 105 ms 107 ms ffm-b4-link.telia.net [80.91.249.237]
15 103 ms 106 ms 104 ms ffm-b4-link.telia.net [80.91.249.237 ]
16 * * * Time-out bij opdracht.
17 * * * Time-out bij opdracht.
18 * * * Time-out bij opdracht.
19 * * * Time-out bij opdracht.
20 * * * Time-out bij opdracht.
21 * * * Time-out bij opdracht.
22 * * * Time-out bij opdracht.
23 * * * Time-out bij opdracht.
24 * * * Time-out bij opdracht.
25 * * * Time-out bij opdracht.
26 * * * Time-out bij opdracht.
27 * * * Time-out bij opdracht.
28 * * * Time-out bij opdracht.
29 * * * Time-out bij opdracht.
30 * * * Time-out bij opdracht.

De trace is voltooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 20:27
Zoals je hieronder ziet gaat het tracen een stuk sneller bij mij, zit ook via Speedlinq...(BabyXL)

Snap niet zo gauw waarom ie bij jou een andere route kiest ??

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Bezig met het traceren van de route naar 80-239-233-108
m [80.239.233.108]
via maximaal 30 hops:

1    41 ms    40 ms    39 ms  192.168.231.161
  2   103 ms   117 ms    82 ms  192.168.231.254
  3    67 ms    89 ms    68 ms  84.41.231.1
  4   116 ms    68 ms   114 ms  asd-nik-sl-dr01-pc3-250
150]
  5    68 ms    68 ms    67 ms  asd-nik-sl-dr01-pc3-250
150]
  6   129 ms   366 ms   128 ms  10.8.10.53
  7    75 ms   103 ms    66 ms  195.ge1-0.er1b.ams2.nl.
  8    91 ms   121 ms    74 ms  adm-b3.s0-0-1-1.nl.Teli
0]
  9    68 ms    73 ms    66 ms  adm-bb1-link.telia.net
 10    85 ms    94 ms    95 ms  hbg-bb1-pos7-1-0.telia.
 11    86 ms    87 ms    79 ms  ffm-bb1-pos7-0-0.telia.
 12   195 ms   198 ms   222 ms  ffm-b4-link.telia.net [
 13     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 14     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 15     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 16     *        *        *     Time-out bij opdracht.

[ Voor 192% gewijzigd door Henry_ op 25-09-2007 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• he3763
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik las net op telecomvergelijker dat Speedlinq helemaal gaat ophouden te bestaan. Tiscali en Speedlinq worden ADSL van Telfort
Gepost door BASENL op 21/09/2007 19:03
Zojuist is bevestigd door KPN BV dat de merken Tiscali en Speedlinq zullen verdwijnen en dat de klanten zullen worden ondergebracht bij het nieuwe ADSL van Telfort.

Meer informatie wordt a.s. maandag bekend gemaakt. Tiscali stopt per 8 oktober a.s. en Speedlinq per 1 oktober a.s.

Bron: KPN (intern)
Ik had hier nog niets van gehoord en ben eigenlijk wel verbaasd, met name over de snelheid waarmee dit zou moeten gaan gebeuren. 1 september is wel heel erg snel.

En ik ben benieuwd of dit nog technische en/of prijstechnische consequenties heeft. Ik ben in principe wel erg tevreden, zowel over de prijs en de snelheid als de stabiliteit (ik realiseer mij trouwens wel dat dat erg afhankelijk is van de concrete situatie ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Het zijn maar geruchten....Ik heb ze eerder voorbij zien komen.
Trouwens ALS er iets gebeurt zal eerst de naam veranderen. Daarna zal men organisatorisch en
technisch dingen gaan veranderen.
Volgens mij is het gerucht 'fake'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Al zouden ze gaan veranderen, ze mogen niet ineens andere prijzen voor de bestaande klanten hanteren. Dus geen reden voor paniek zou ik zeggen. Laten we eerst maar afwachten totdat het oktober is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Ik lees in de TS dat je bij bellen via Speedlinq altijd het start tarief van 5 cent kwijt zou zijn. Ook al is het nummer dat je belt in gesprek........

Navraag bij Speedlinq bracht geen echte opheldering; soort verhaal van: "ja, maar dat wordt niet altijd in rekening gebracht''
Beetje vaag is het ook wel, in de 'voorwaarden' staat ook: start tarief 5 ct per gesprek. Als ik een in-gesprek-toon krijg heb ik zeker geen gesprek gevoerd.

Kan iemand hier uitsluitsel over geven? Blik in de factuur werpen bijv.?

Over bellen gesproken: is het nou al enigzins betrouwbaar het (SIP) bellen via Speedlinq?

Ik heb nu al 2 jaar een 'gewone ADSL' account bij Speedlinq en ben eigenlijk prima tevreden. Wil nu wel eens een upgrade en zit aan de -20Mbit incl. bellen- te denken, maar wil wel gewoon kunnen bellen en belbaar zijn vanzelfsprekend........ :9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwaliteit ADSL-aansluiting Speedlinq enorm toegenomen
Na alle problemen m.b.t. het gebruik van Speedlinq nu eens een positief bericht.

Ik heb een upgrade naar firmware 6.2.H.5 (van de Thomson site en nog niet officieel
ondersteund door Speedlinq) van mijn ST716V5WL Speedtouch modem uitgevoerd
en geconfigureerd met de 6.X...V10 wizard van Speedlinq.
Samen met de lijnverbetering, die Speedlinq in het voorjaar aangekondigd heeft,
maar waarvan ik verder niets meer over de voortgang of voltooing gehoord heb
moet ik constateren dat de kwaliteit van de verbinding enorm is toegenomen.
(Ik heb All-in 20MBits met bellen, effectief 14,5Mbits vanwege afstand naar centrale)
Ik heb geen noemenswaardige uitval van de verbinding meer, het modem reset niet
meer om de haverklap, komt ook niet meer vast te zitten; m.a.w. ik beschik nu
over een zeer stabiele verbinding.

In het afgelopen jaar heeft Speedlinq een aantal organisatorische verbeteringen
aangebracht, zo is de modem support aanzienlijk verbeterd door een aparte
website (www.speedlinqsupport.nl) die moeilijk te vinden was, en de ene keer
wel en de andere keer niet via de officiele Speedlinq website was te bereiken
of ergens ver weg in de website te vinden was..
Sinds enige tijd worden er ook statistieken en grafieken bijgehouden van de
bereikbaarheid van de helpdesk, met een indicatie hoe lang je moet wachten.

Hoewel er dus blijkbaar veel verbeterd is, heb ik nog wel een aantal kanttekeningen
m.b.t. de informatie-voorziening.
1 De terugkoppeling en status van aangekondigde veranderingen is ronduit
bedroevend; de nieuwsvoorziening, bij andere providers een normale
onderdeel van de dienstverlening is bij Speedlinq nagenoeg volledig afwezig
2 Informatie over de status van het netwerk, opgetreden storingen, etc. is ver
onder de maat of ontbreekt geheel
3 De terugkoppeling bij individuele problemen is van een onaanvaardbaar laag
niveau, ik ben zelf een week afgesloten geweest door een technische storing
in de apparatuur van Speedlinq in de colocatie; ondanks telefoontjes, E-mail
etc. heb ik nooit de aard van de storing kunnen vernemen.
4 De overschakeling naar een nieuwe firmware versie van Speedtouch modems
duurt wel erg lang bij Speedlinq, informatievoorziening m.b.t. planning wanneer
ontbreekt geheel
5 Informatievoorziening m.b.t. modems, downloading, upgrading moet consistent
en duidelijk geetaleerd worden op de hoofdwebsite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024
cornfed99111 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 11:21:
Het zijn maar geruchten....Ik heb ze eerder voorbij zien komen.
Trouwens ALS er iets gebeurt zal eerst de naam veranderen. Daarna zal men organisatorisch en
technisch dingen gaan veranderen.
Volgens mij is het gerucht 'fake'.
effe het is geen gerucht , het is ook aan de dealers al gemeld , dat het telfort ADSL wordt ,

meer informatie zou nog volgen .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 18:31

MikeWazowski

Look into my eye

Mmmm, ik heb me net aangemeld - ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren. Hopelijk is het geen Demon - Xs4All verhaal.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slechte Informatievoorziening Speedlinq

Zoals in een eerder bericht al aangegeven weer een voorbeeld van de slechte
informatievoorziening van Speedlinq:

Reeds een week zijn er grote problemen met de mailservers van Speedlinq
(althans die door Speedlinq worden gebruikt); ik signaleer dat op dit forum,
zelf merk ik ook dat mailtjes er uren of soms een dag over doen om binnen
te komen; bij telefonische navraag zijn me de problemen ook bevestigd.
Maar als je verwacht dat dit netjes op de website staat vermeld, dan kom je
bedrogen uit, nu moet iedereen maar op zoek gaan naar de oplossing van
een probleem dat ze niet snappen, terwijl het toch zo simpel is om de volgende
melding op de website te zetten:

Geachte en gewaardeerde gebruiker:

In het kader van de kwaliteitsverbetering van onze informatie-voorziening hebben
wij de volgende mededeling voor u:
Door technische problemen met onze mailserver kan de aflevering van E-mails
grote vertraging (enkele uren tot een dag) ondervinden. Onze excuses voor de
overlast die dit met zich meebrengt voor u. Wij zullen alles in het werk stellen
om het probleem zo spoedig mogelijk op te lossen.

Met vriendelijke groeten, uw toegewijde helpdesk

Dat was toch niet zo moeilijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit ook een voordeel aan het probleem met de mailservers van Speedlinq, ik krijg nu ook
praktisch geen SPAM meer (of het wordt tenminste een poos opgehouden).
90% van die SPAM wordt voornamelijk gegenereerd in het QINIP.NET netwerk, waarin
de Mailservers van Speedlinq zich ook bevinden. Hier lijkt me een taak te liggen bij het
beheer, waar Speedlinq zijn Mailservers ondergebracht heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 13:55
@temporum: wat ben jij nou aan het doen?

Ik zou mijn fax willen gebruiken icm mijn Speedlinq en Speedtouch 780. Deze heeft 2 (fxs)voip-poorten om een telefoon op aan te sluiten. Als ik de SIP gegevens van Speedlinq invoer in de 780 en laat verwijzen naar beide poorten, kan ik dan bijvoorbeeld op de 1e mijn telefoon aansluiten en de andere mijn fax? Het gaat mij alleen om VERSTUREN van faxen, ik begrijp dat ontvangen op deze manier lastig is.

[ Voor 83% gewijzigd door Ruimzicht op 25-09-2007 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 21:59:
90% van die SPAM wordt voornamelijk gegenereerd in het QINIP.NET netwerk, waarin
de Mailservers van Speedlinq zich ook bevinden. Hier lijkt me een taak te liggen bij het
beheer, waar Speedlinq zijn Mailservers ondergebracht heeft.
Gegenereerd? Want?

[ Voor 18% gewijzigd door Doane op 25-09-2007 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Mijn telefonie valt soms weg en mijn internet valt soms ook wel eens weg, maar met de mailservers van Speedlinq heb ik dan weer geen enkel probleem. :)

Verwijderd

De SPAM heeft voor 90% als afzender adres everyname@QINIP.NET, dit is dus
SPAM die niet uit het gevaarlijke buitenland komt, maar uit dit netwerk. Als je de
gegevens opvraagt van QINIP.NET zie je dat de IPadres-range hetzelfde is waarin ook
de Mailservers van Speedlinq zich bevinden, in de routering van de Email zie je
allerlei IP-adressen binnen dezelfde IP-range

Er zijn volgens mij dan twee mogelijkheden, 1E een of meerdere servers zijn
besmet of worden gebruikt bij de verspreiding van SPAM, 2E een aantal PC's
binnen het QINIP.NET netwerk worden als BOT gebruikt voor de verspreiding
van SPAM. Nu lijkt het me een taak aan het beheer om dat probleem op te lossen.
of tenminste uit te zoeken hoe de SPAM nu binnen het netwerk kan ontstaan.
Als simpele eindgebruiker heb ik daar niet de middelen voor. Nu kun je wel zeggen
afzenderadressen kunnen gefaked worden, maar goede mailservers controleren of
afzenderadressen kloppen, indien niet dan worden ze geweigerd. Als ze dus toch
doorkomen is het omdat het een echte SPAM is met externe afzender, of, en dat
zal hier het geval zijn: ze worden intern gegenereerd binnen het netwerk, zoals
eerder aangegeven. (uiteraard van buiten getriggerd)

Verwijderd

Ruimzicht schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 22:12:
@temporum: wat ben jij nou aan het doen?
Wat bedoel je? Ik signaleer een aantal problemen met het gebruik van Speedlinq
en hoop dat anderen daarop reageren om te zien of het een gezamenlijk probleem is.

• basduijn
Is er al een nieuw topic geopend?

([Telfort ADSL] Ervaringen - Deel 1)

:-)

• basduijn
Ik zie trouwens zojuist dat http://www.telfort-adsl.nl en http://www.telfort-adsl.com op 7 juni 2007 door KPN zijn geregistreerd. Dit zou kunnen betekenen dat dit gerucht dus best wel eens waar zou kunnen zijn. (In ieder geval dat er een telfort-adsl komt...)

[ Voor 10% gewijzigd door basduijn op 26-09-2007 08:55 ]

• pven
  • Niet online
Grappig: als je op Google zoekt naar telfort adsl dan vindt je alleen maar dat berichtje op telecomvergelijker.nl. :D

• desmodus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07-2023
Niks dan ellende met speedlinq. Heb al een telefoonrekening van over de €50 afgelopen maand door ze. Ik ging van 4092 naar 20Mbit + telefonie. Deze overgang resulteerde erin dat ik ineens geen internet meer had. Na met ze aan de telefoon gehangen te hebben werd mij verteld dat dit normaal is en een aantal dagen kan duren ivm. verhuizing naar een andere wijkcentrale... OK... Ik heb die kerel van de helpdesk nog verteld dat de ADSL verbinding wel tot stand komt op mijn modem, maar dat er alleen geen DHCP server gevonden wordt.... dat kwam door de verhuizing volgens hem.
Na anderhalve week geen internet te hebben weer gebeld... Wist de helpdeskmedewerker mij te vertellen dat de verhuizing en upgrade al anderhalve week geleden was gebeurd en OEPS 'ik zie dat ze hem niet aangemeld hebben bij de DHCP server'. Na een dag deed hij het gelukkig.
Nu werd ik vanochtend wakker en ineens maakt mijn Speedtouch 706 geen verbinding meer (disconnected by user... ook als ik op connect druk). En er zat een mailtje in mijn mailbox van speedlinq met de rekening van vorige maand... Heel fijn dus een killed voice toeslag van 9,95 (dit terwijl 20Mbit met bellen geen toeslag heeft. Ik mag dus weer fijn aan de lijn gaan hangen. Nu zit ik op mijn oude copperjet 1616-2P online.. want die doet het om een vage reden nog wel, maar werkt volgens speedlinq niet met hun VOIP.
[edit]
En even online zoeken en blijkt dus gewoon dat die 1616 ADSL2 EN VOIP aankan. ( http://www.adslgg.nl/modu...ums&file=viewtopic&t=4024 ), dus ze hebben me ook nog een modem van 85 euro aangesmeerd.
DRAMA DUS

[ Voor 7% gewijzigd door desmodus op 26-09-2007 12:56 ]

• Ruimzicht
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 13:55
desmodus schreef op woensdag 26 september 2007 @ 12:24:
[....]En er zat een mailtje in mijn mailbox van speedlinq met de rekening van vorige maand... Heel fijn dus een killed voice toeslag van 9,95 (dit terwijl 20Mbit met bellen geen toeslag heeft. Ik mag dus weer fijn aan de lijn gaan hangen.
Er zit wel degelijk een killed voice toeslag in de 20Mbit abonnementen, maar dat is inbegrepen in het maandbedrag van 29,95. Op dat laatste bedrag krijg je dan weer actiekorting van 5 euro/maand.

Op mijn rekening staat het ook zo:
15,- ADSL (20Mbit)
9,95 Killed Voice
4,95 Speedlinq bellen

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 10:21
zo ziet mijn rekening er ook uit. dus zal wel goed zijn.

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

• kaajee
Ruimzicht schreef op woensdag 26 september 2007 @ 12:45:
[...]

Er zit wel degelijk een killed voice toeslag in de 20Mbit abonnementen, maar dat is inbegrepen in het maandbedrag van 29,95. Op dat laatste bedrag krijg je dan weer actiekorting van 5 euro/maand.

Op mijn rekening staat het ook zo:
15,- ADSL (20Mbit)
9,95 Killed Voice
4,95 Speedlinq bellen
Nu jullie het toch over de rekening hebben:
is het nou zo dat er voor elk uitgaand belletje het start tarief van 5 cent gerekend wordt? Ook als het gebelde nummer in gesprek is? Zo staat het nl. in de topic start:
Let op! Als je een nummer belt en het is in gesprek betaal je ook € 0,05 start tarief
Navraag bij Speedlinq zorgde niet voor echte opheldering. Daar zeiden ze: "ja, het kan in rekening gebracht worden, maar ik heb begrepen dat dat eigenlijk nooit gebeurd"
Dus uitsluitsel heb ik nog niet.......

[ Voor 5% gewijzigd door kaajee op 26-09-2007 12:59 ]

• desmodus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07-2023
ah, had ff beter moeten kijken ... inderdaad... vreemd dat ze het zo vermelden... gelukkig had ik nog niet gebeld :) Kon ook trouwens niet van mijn VOIP deed het niet :).
Hier iemand misschien bekend met een probleem van de SpeedTouch 706? Ineens wil hij niet meer verbinden.. voordat ik naar bed ging deed hij het prima, vanochtend staat hij op disconnected (in het log staat disconnected by user).

• Doane
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 00:41:
[...]

De SPAM heeft voor 90% als afzender adres everyname@QINIP.NET, dit is dus
SPAM die niet uit het gevaarlijke buitenland komt, maar uit dit netwerk. Als je de
gegevens opvraagt van QINIP.NET zie je dat de IPadres-range hetzelfde is waarin ook
de Mailservers van Speedlinq zich bevinden, in de routering van de Email zie je
allerlei IP-adressen binnen dezelfde IP-range

Er zijn volgens mij dan twee mogelijkheden, 1E een of meerdere servers zijn
besmet of worden gebruikt bij de verspreiding van SPAM, 2E een aantal PC's
binnen het QINIP.NET netwerk worden als BOT gebruikt voor de verspreiding
van SPAM. Nu lijkt het me een taak aan het beheer om dat probleem op te lossen.
of tenminste uit te zoeken hoe de SPAM nu binnen het netwerk kan ontstaan.
Als simpele eindgebruiker heb ik daar niet de middelen voor. Nu kun je wel zeggen
afzenderadressen kunnen gefaked worden, maar goede mailservers controleren of
afzenderadressen kloppen, indien niet dan worden ze geweigerd. Als ze dus toch
doorkomen is het omdat het een echte SPAM is met externe afzender, of, en dat
zal hier het geval zijn: ze worden intern gegenereerd binnen het netwerk, zoals
eerder aangegeven. (uiteraard van buiten getriggerd)
En XB belt jou niet? Das zo te lezen dom van ze! |:( _/-\o_ ;)

Verwijderd

Ondanks de vele negatieve berichten op dit forum ben ik een tevreden Speedlinq gebruiker ("totdat je de helpdesk probeert te bereiken", hoor ik jullie denken ;))
Helaas is wel onlangs mijn -bij het abonnement geleverde- Allied Data CopperJet 816-P2 overleden en dat natuurlijk na de garantieperiode. :/ Ik heb om die reden een Zyxel P-660R-D1 modem van iemand overgekocht. Nou functioneert dit modem op zich prima...zolang ik de mode op routing (ENET ENCAP) laat staan. Zodra ik overschakel op bridged (met de instellingen voor het BabyXL netwerk: RFC1483, LLC, VPI/VCI 0/34), dan krijgt ie geen IP-adres toegewezen. En ik wil 'm graag als bridge instellen omdat ik mijn Linksys WRT54G router wil gebruiken voor wifi.
Wat mij opviel is dat er firmware van Tiscali op staat, namelijk V3.40(ATI.0). Dit schijn je o.a. te kunnen zien aan het default LAN IP-adres 192.168.1.254, i.p.v. 196.168.1.1. Ik heb geprobeerd om de firmware te vervangen door de originele versie van de Zyxel site (versie 3.40(AGE.2)C0), maar deze wordt niet geaccepteerd: ik krijg de melding "The uploaded file was not accepted by the device".
Al met al lukt het me niet om het modem in combinatie met mijn Linksys router te laten functioneren. Heeft iemand suggesties?

• Dolan
Ja. Modem in bridge zetten, vervolgens met je PC inloggen op de linksys. Daar klikken op Release/Renew WAN IP adres (o.i.d.) en als je dan geen IP krijgt 2 tot 4 uurtjes wachten (wel modem en linksys router aan laten!). Dan wordt nl. de DHCP lease weer ververst. Kan zijn dat je net op dat randje zat.
Je linksys heeft een ander MAC adres, en op basis daarvan worden IP adressen uitgedeeld.

Verwijderd

Misschien een domme vraag:

maar wanneer ik mijn modem Coperjet op Bridge zou zetten en mijn Sitecom wireless dan gebruik.
Werkt dan wel mijn VOIP toestel nog dat ingeprikt zit op de coperjet ?

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
kaajee schreef op woensdag 26 september 2007 @ 12:58:
[...]

Nu jullie het toch over de rekening hebben:
is het nou zo dat er voor elk uitgaand belletje het start tarief van 5 cent gerekend wordt? Ook als het gebelde nummer in gesprek is? Zo staat het nl. in de topic start:
[...]

Navraag bij Speedlinq zorgde niet voor echte opheldering. Daar zeiden ze: "ja, het kan in rekening gebracht worden, maar ik heb begrepen dat dat eigenlijk nooit gebeurd"
Dus uitsluitsel heb ik nog niet.......
Vroeg je dat gisteren ook al niet?

Een paar weken geleden heb ik in dit topic een bericht gepost dat ik het getest had en bij in gesprek geen bedrag in rekening werd gebracht. Dit kan je natuurlijk ook zelf testen....

• Dolan
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 14:20:
Misschien een domme vraag:

maar wanneer ik mijn modem Coperjet op Bridge zou zetten en mijn Sitecom wireless dan gebruik.
Werkt dan wel mijn VOIP toestel nog dat ingeprikt zit op de coperjet ?
Bij ZyXEL's niet omdat die voippoorten ook een IP adres nodig hebben natuurlijk, dus ik denk dat je dan inderdaad geen VoIP meer hebt.

• q2no
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-12-2023
Vraagje,
1)
Wanneer je met Speedlinq belt, krijg je dan ook feedback op de line (dus dat de telefoon bij de ander over gaat)?
Sinds gisteren heb ik dus mijn inlogcodes, maar wanneer ik iemand bel dan hoor ik de lijn niet overgaan. De ontvanger krijgt echter wel een telefoonsignaal-ringel maar hoort mij bij het opnemen niet. Erger nog, ik hoor niet aan de lijn of er wordt opgenomen.
Als iemand mij belt gaat de telefoon wel over maar hoort de andere kant mij niet.
Ik maak gebruik van de speedtouch 706 modem / router met een (hoe corny) een Profoon DECT toestel (PDX-1000+).
Als dit probleem al eerder aan de orde is geweest dan zie ik graag de verwijzing hiervoor.

2)
Met DMT zie ik dat mijn lijn op 15099 kbit/s staat. Waarschijnlijk ben ik dus terug geschroeft, want ik heb de All-in 20000 COMPLEET BELLEN* (BabyXL) genomen. Mag speedlinq, zonder dit aan de klant door te geven, je lijn terug schroeven? De hoogste downloadsnelheid die ik heb gehaald is overigens rond de 1100 kilobyte.
(ps. ik zit in regio Voorburg)

• kaajee
Schweino schreef op woensdag 26 september 2007 @ 14:39:
[...]

Vroeg je dat gisteren ook al niet?

Een paar weken geleden heb ik in dit topic een bericht gepost dat ik het getest had en bij in gesprek geen bedrag in rekening werd gebracht. Dit kan je natuurlijk ook zelf testen....
Bedankt!

Idd gisteren ook al gepost, maar toen antwoordde niemand, ook jij niet.....vandaar.... :P

En zelf testen zal (nog) niet gaan, want ik heb nog geen VOIP bij Speedlinq, ik wilde oa. dit eerst even checken voordat ik overga..... :)

Verwijderd

q2no schreef op woensdag 26 september 2007 @ 14:47:
Vraagje,
1)
Wanneer je met Speedlinq belt, krijg je dan ook feedback op de line (dus dat de telefoon bij de ander over gaat)?
Sinds gisteren heb ik dus mijn inlogcodes, maar wanneer ik iemand bel dan hoor ik de lijn niet overgaan. De ontvanger krijgt echter wel een telefoonsignaal-ringel maar hoort mij bij het opnemen niet. Erger nog, ik hoor niet aan de lijn of er wordt opgenomen.
Als iemand mij belt gaat de telefoon wel over maar hoort de andere kant mij niet.
Ik maak gebruik van de speedtouch 706 modem / router met een (hoe corny) een Profoon DECT toestel (PDX-1000+).
Als dit probleem al eerder aan de orde is geweest dan zie ik graag de verwijzing hiervoor.

2)
Met DMT zie ik dat mijn lijn op 15099 kbit/s staat. Waarschijnlijk ben ik dus terug geschroeft, want ik heb de All-in 20000 COMPLEET BELLEN* (BabyXL) genomen. Mag speedlinq, zonder dit aan de klant door te geven, je lijn terug schroeven? De hoogste downloadsnelheid die ik heb gehaald is overigens rond de 1100 kilobyte.
(ps. ik zit in regio Voorburg)
1) Je hebt een bepaalde versie van je Speedtouch firmware nodig die je kunt vinden op http://www.speedlinqsupport.nl/ De versie die hierop staat, werkt correct met Speedlinq.

2) Je hebt van Speedlinq wel degelijk een 20Mbit connectie gehad, maar je modem traint in op de hoogst haalbare snelheid. E.e.a. is hierbij afhankelijk van jouw afstand tot de centrale en de kwaliteit van de koperkabels die gebruikt zijn naar jouw huis en in je huis. Op zich is 15099 een aanvaarbare snelheid.
Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.