Hartelijk dank, het werkt!trolleystad schreef op woensdag 26 september 2007 @ 14:03:
Ja. Modem in bridge zetten, vervolgens met je PC inloggen op de linksys. Daar klikken op Release/Renew WAN IP adres (o.i.d.) en als je dan geen IP krijgt 2 tot 4 uurtjes wachten (wel modem en linksys router aan laten!).
1) Je hebt een bepaalde versie van je Speedtouch firmware nodig die je kunt vinden op http://www.speedlinqsupport.nl/ De versie die hierop staat, werkt correct met Speedlinq.
Mijn firmware is 6.1.7.2, dezelfde als op de speedlinq site.
Suggesties?
Mijn firmware is 6.1.7.2, dezelfde als op de speedlinq site.
Suggesties?
@ q2no
Je moet ook configureren voor telefonie, firmware alleen is niet voldoende.
@ timsollet
VOIP werkt alleen in router modus.
@ desmodus
Je moet je beklag doen via het klachtenformulier. Als Speedlinq fouten heeft gemaakt, heb je
recht op vergoeding van gemaakte kosten.
Je moet ook configureren voor telefonie, firmware alleen is niet voldoende.
@ timsollet
@ desmodus
Je moet je beklag doen via het klachtenformulier. Als Speedlinq fouten heeft gemaakt, heb je
Verwijderd
Tnx dan toch maar misschien een ander modem zelf aanschaffen.cornfed99111 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 00:20:
@ timsollet
@ desmodus
Je beklag doen heeft trouwens zeker weten zin.. Ik heb door een fout van hun 30,- aan telefoonkosten gemaakt ( verbinding met de helpdesk werd om de 20min verbroken als ik net geholpen werd (belde met mobiel) hier een klacht van ingediend met alle gegevens van kosten etc.
Week later had ik een brief in de bus dat ik 2maanden gratis internet kreeg om alles te compenseren. Dit is ook gebeurd.
Ik wordt wel moe van die mailservers....
Krijg nu de test-mailtjes die ik 25 sept heb verstuurd.
Zelfs de speedlinq faktuur komt nu binnen met 2 dagen vertraging binnen.
Je zal toch op een super dringend mailtje aan het wachten zijn.
Of met je bedrijf afhankelijk van mail zijn.......
Krijg nu de test-mailtjes die ik 25 sept heb verstuurd.
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Er bestaat nog zoiets als telefoon e.d.driel24 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 10:31:
Een bedrijf die als isp Speedlinq (consumenten internet) neemt kun je niet serieus nemen. Als je afhankelijk bent van internetdiensten neem je een zakelijke dienst af bij een provider die zakelijke diensten leveren.driel24 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 10:31:
Of wachten op je Speedlinq factuur zodat je je actievoucher kan insturen...driel24 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 10:31:
Iets anders:
Ik kan mijn servicepunt niet bereiken vanaf mijn werk, dat lukt alleen thuis. Is er een koppeling met je SL IP-adres zodat dat niet lukt? Webmail gaat wel goed...
[ Voor 18% gewijzigd door Ruimzicht op 27-09-2007 10:46 ]
Dus als het voor prive is, is dat allemaal maar normaal ?trolleystad schreef op donderdag 27 september 2007 @ 10:36:
[...]
Er bestaat nog zoiets als telefoon e.d.
[...]
Een bedrijf die als isp Speedlinq (consumenten internet) neemt kun je niet serieus nemen. Als je afhankelijk bent van internetdiensten neem je een zakelijke dienst af bij een provider die zakelijke diensten leveren.
Het kan toch ook zijn dat iemand jou iets stuurt en de verzender er dan
van uitgaat dat je het mailtje hebt...
Jep, je kan het servicepunt alleen bereiken van binnen de SL ip-range. Is bij de meeste providers overigens het geval.Ruimzicht schreef op donderdag 27 september 2007 @ 10:37:
Iets anders:
Ik kan mijn servicepunt niet bereiken vanaf mijn werk, dat lukt alleen thuis. Is er een koppeling met je SL IP-adres zodat dat niet lukt?
[ Voor 21% gewijzigd door Schweino op 27-09-2007 11:01 ]
Dat vermoedde ik al. Ik kom bij XS4ALL vandaan; daar was het overigens geen probleem.Schweino schreef op donderdag 27 september 2007 @ 11:01:
[...]
Jep, je kan het servicepunt alleen bereiken van binnen de SL ip-range. Is bij de meeste providers overigens het geval.
@cornfed99111
Ik heb de telefonie met behulp van de CD geinstallerd.
Mijn instellingen van telefonie:
Serviceconfiguratie
Registrar: sip.telefoniedienst.nl
Registrar Port: 5060
Proxy: sip.telefoniedienst.nl
Proxy Port: 5060
Expire Time: 6000
Identiteit telefonie
SIP URI: telnr. dat in de brief staat
Gebruikersnaam: is het telefoonnummer
Wachtwoord: het wachtwoord dat in de brief heb staat
Wachtwoord bevestigen: idem
Naam van het display: nvt
Verkort nummer: nvt
Poort: Tel. 1 Alle
Alles lijkt mij okay...
Ik heb de telefonie met behulp van de CD geinstallerd.
Mijn instellingen van telefonie:
Serviceconfiguratie
Registrar: sip.telefoniedienst.nl
Registrar Port: 5060
Proxy: sip.telefoniedienst.nl
Proxy Port: 5060
Expire Time: 6000
Identiteit telefonie
SIP URI: telnr. dat in de brief staat
Gebruikersnaam: is het telefoonnummer
Wachtwoord: het wachtwoord dat in de brief heb staat
Wachtwoord bevestigen: idem
Naam van het display: nvt
Verkort nummer: nvt
Poort: Tel. 1 Alle
Alles lijkt mij okay...
@ q2no
Niks mis mee, hoor.
Kijk goed naar alle tekstvelden. Een spatie te veel of verkeerde plek kan al problemen geven.
Ik zou toch maar de Speedlinq firmware flashen, dan weet je zeker dat dat de fout niet kan geven.
Niks mis mee, hoor.
Kijk goed naar alle tekstvelden. Een spatie te veel of verkeerde plek kan al problemen geven.
Ik zou toch maar de Speedlinq firmware flashen, dan weet je zeker dat dat de fout niet kan geven.
Dit probleem is inderdaad al uitgebreid in dit topic besproken o.a. http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/28608668q2no schreef op woensdag 26 september 2007 @ 14:47:
Vraagje,
1)
Wanneer je met Speedlinq belt, krijg je dan ook feedback op de line (dus dat de telefoon bij de ander over gaat)?
Sinds gisteren heb ik dus mijn inlogcodes, maar wanneer ik iemand bel dan hoor ik de lijn niet overgaan. De ontvanger krijgt echter wel een telefoonsignaal-ringel maar hoort mij bij het opnemen niet. Erger nog, ik hoor niet aan de lijn of er wordt opgenomen.
Als iemand mij belt gaat de telefoon wel over maar hoort de andere kant mij niet.
Ik maak gebruik van de speedtouch 706 modem / router met een (hoe corny) een Profoon DECT toestel (PDX-1000+).
Als dit probleem al eerder aan de orde is geweest dan zie ik graag de verwijzing hiervoor.
Verwijderd
Ik had de door jou beschreven verschijnselen juist toen ik firmware 6.2.H.5 (van de Thomsom site) op een ST716V5 combineerde met configuratie Wizard 6.2...V14.EXE (ook Thomson site), waarbij volgens de suggesties op dit forum de SIP poort=5060 gewijzigd diende te worden in poort=38383.q2no schreef op woensdag 26 september 2007 @ 14:47:
Vraagje,
1)
Wanneer je met Speedlinq belt, krijg je dan ook feedback op de line (dus dat de telefoon bij de ander over gaat)?
Sinds gisteren heb ik dus mijn inlogcodes, maar wanneer ik iemand bel dan hoor ik de lijn niet overgaan. De ontvanger krijgt echter wel een telefoonsignaal-ringel maar hoort mij bij het opnemen niet. Erger nog, ik hoor niet aan de lijn of er wordt opgenomen.
Als iemand mij belt gaat de telefoon wel over maar hoort de andere kant mij niet.
Ik maak gebruik van de speedtouch 706 modem / router met een (hoe corny) een Profoon DECT toestel (PDX-1000+).
Als dit probleem al eerder aan de orde is geweest dan zie ik graag de verwijzing hiervoor.
Nadat ik de Speedlinq Wizard 6.1...V10.EXE gebruikt had om dezelfde firmware 6.2.H.5 te configureren draaide alles als een zonnetje, ik heb nog nooit zo'n stabiele verbinding gehad sindsdien en voip draaide weer normaal; de genoemde poort aanpassingen waren niet meer nodig.
In beide gevallen was ik van de default factory settings uitgegaan, alvorens de firmware in de Speedtouch ST716 te laden. Tijdens de configuratie Wizard 6.1...V10.EXE ziet men trouwens de melding voorbijkomen dat deze procedure van toepassing is op 6.X... firmware
Verwijderd
OORVERDOVENDE STILTE vanuit SPEEDLINQ tijdens en na Mailserver storing
Het probleem met de Mail-servers lijkt opgelost te zijn (maar ook dat is nog steeds onduidelijk) Wat me het meest verbaast is de oorverdovende stilte vanuit Speedlinq; ik heb geen Email, geen bericht op de Speedlinq site gezien, niet tijdens en ook niet na de storing, waarin een verantwoording wordt gegeven van het gebeurde.
Het lijkt me dat de Speedlinq klanten als afnemers van een betaalde dienst recht hebben op deze informatie, de manier waarop nu e.e.a. gaat kan aangeduid worden als bruskering of als grove nalatigheid; u mag kiezen, maar beiden zijn even erg.
Het duidt op een aan belediging grenzende houding m.b.t. het negeren en veronachtzamen van de informatie-voorziening aan een groot aantal gebruikers, die voor hun Email afhankelijk zijn van Speedlinq!!!
Het probleem met de Mail-servers lijkt opgelost te zijn (maar ook dat is nog steeds onduidelijk) Wat me het meest verbaast is de oorverdovende stilte vanuit Speedlinq; ik heb geen Email, geen bericht op de Speedlinq site gezien, niet tijdens en ook niet na de storing, waarin een verantwoording wordt gegeven van het gebeurde.
Het lijkt me dat de Speedlinq klanten als afnemers van een betaalde dienst recht hebben op deze informatie, de manier waarop nu e.e.a. gaat kan aangeduid worden als bruskering of als grove nalatigheid; u mag kiezen, maar beiden zijn even erg.
Het duidt op een aan belediging grenzende houding m.b.t. het negeren en veronachtzamen van de informatie-voorziening aan een groot aantal gebruikers, die voor hun Email afhankelijk zijn van Speedlinq!!!
Ik had me er al redelijk bij neergelegd dat ik ik voortaan maar 7mbit zou hebben, ik ging het niet accepteren om een 6/.756mbit abbo te krijgen als ik 7/1mbit zou kunnen krijgen voor hetzelfde geld.Doane schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 18:55:
[...]
Iets zegt me dat als dat zo zou blijken te zijn, jij dat hoe dan ook niet gaat accepteren...Teleurstelling by design
Verschillende tijdstippen gemeten, iedere keer precies hetzelfde resultaat. De lijn is gisteren stilletjes terug gezet naar een 20mbit lijn, ik haal nu 15.5/1mbit. Iets minder dan mijn eerdere maar hier ben ik in ieder geval tevreden overbjck schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 22:06:
[...]
Blijkbaar is er 'ruimte' op de lijn inderdaad voor een hogere snelheid nu. Kijk even op verschillende tijdstippen op de dag of het altijd redelijk hetzelfde is.
De Downstream Output Power is wel gezakt naar 8 (van 22), kan dit problemen geven in de toekomst of is dit juist goed?
Het lijkt dat ze bij speedlinq wel moeite hebben met terug bellen... Ze zouden mij uiterlijk gisteren terugbellen om te kijken hoe ze verder zouden handelen, ookal hebben ze uiteindelijk gedaan waar ik om vroeg hadden ze toch even kunnen bellen (zoals ze beloofd hadden).
Nu alleen het adres zien te vinden waar ik mijn telefoonrekening naartoe kan sturen
Hij belt via Tiscali. Dus poort 5060, niet 38383.Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 01:49:
[...]
.................combineerde met configuratie Wizard 6.2...V14.EXE (ook Thomson site), waarbij volgens de suggesties op dit forum de SIP poort=5060 gewijzigd diende te worden in poort=38383.
Ben gelukkig niet de enige die zich hier aan stoort.....Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 03:02:
Vraagje ik wil misschien over stappen op speedlinq.
Alleen mag ik mijn eigenserver draaien en heb je een vast ip adres?
Ik kan het namelijk niets terug vinden op de site van speedlinq.
Tnx!
Alleen mag ik mijn eigenserver draaien en heb je een vast ip adres?
Ik kan het namelijk niets terug vinden op de site van speedlinq.
Tnx!
Bah! Bah! Ze doèn het er om!Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 03:02:

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts
Ik zie dat de laatste update op de speedlinq pagina voor de speedtouch 706 6.7.1.2 is. Op de speedtouch pagina zie ik R6.2.H.5. ik heb 6.1.9.6. Heeft het voordelen om naar de laatste van speedtouch zelf te gaan?
ola
Nou nou... Speedlinq is een goedkope (de goedkoopste?) aanbieder. De "tegenprestatie" is een dure helpdesk (geen geheim) en een laag serviceniveau, met bovenstaande problemen als gevolg.Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 03:02:
Het is natuurlijk niet netjes maar... je had het vooraf eigenlijk al kunnen weten. Kwaliteit kost geld, dat kan niet anders. Voor mij was het in elk geval een overweging voordat ik overstapte als tevreden XS4ALL-klant -> Speedlinq.
Ik begrijp natuurlijk wel wat je bedoelt en je hebt ook gelijk maar je reageert wel erg verontwaardigd. Als je "afhankelijk" bent van (het niveau van) de dienstverlening kies je toch een andere provider?
Verwijderd
Ik zou het alleen maar doen als je daar een harde noodzaak voor hebt, in mijn geval moest ik het doen omdat ik onder Vista na de slaapstand geen verbinding meer met Internet had. Na wat uitgeprobeerd te hebben bleek voor mij (ST716WL) de combinatie van firmware 6.2.H.5 (Speedtouch site) goed samen te gaan met configuratie Wizard 6.1...V10.EXE (Speedlinq support site). Misschien ook aan te bevelen als je verbinding niet stabiel is en je veel last hebt van vastzitten en resets.yah schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 11:10:
Ik zie dat de laatste update op de speedlinq pagina voor de speedtouch 706 6.7.1.2 is. Op de speedtouch pagina zie ik R6.2.H.5. ik heb 6.1.9.6. Heeft het voordelen om naar de laatste van speedtouch zelf te gaan?
Je bedoelt dat de laatste door Speedlinq geadviseerde firmware voor de ST706 6.1.7.2 is. Als je geen problemen ondervindt zou ik niet upgraden. If it ain't broke, don't fix it.yah schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 11:10:
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
He zijn er nog meer mensen die niet meer kunnen inloggen in hun mailbox?
Krijg steeds opnieuw het scherm voor het invoeren van de wachtwoord te zien:s
Krijg steeds opnieuw het scherm voor het invoeren van de wachtwoord te zien:s
Let op een vallende xbox kan ernstige lichamelijk letsel tot gevolg hebben. (bron: xbox manuel)
Verwijderd
Vandaag is m'n aansluiting opgeleverd, netjes op de indicatieve opleverdatum.bjck schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 22:06:
[...]
Eerder rond de 12Mb zou ik zeggen, die 15Mb is optimistisch doch niet onmogelijk. Deze lijn is langer dan 1280 meter gezien de downstream attenuation op de lijn.
Het modem traint in op de volgende gegevens:
Reserved Bandwith (kbit/s) up/down = 1029 / 7734
Output Power (dBm) up/down = 13.0 / 19.0
Attenuation (dB) up/down = 17 / 28
Noise Margin (dB) up/down = 13.5 / 8.5
Volgens de helpdesk medewerker zou ik tenminste zo'n 12000 downstream moeten halen. Ik moest 't maar even aankijken, en aan de bel trekken als de snelheid niet toeneemt. Inmiddels heb ik 't modem een aantal keer opnieuw opgestart, en nu traint ie in op 13140 en 1029. De attenuation en noise margin zijn echter niet gewijzigd. Als ik 't modem nu opnieuw opstart traint ie weer in op 7900/1024. Na verschillende opstart pogingen heb ik 'm weer op 13140 gekregen. Ik kijk 't vandaag nog even aan, maar dit lijkt me niet helemaal juist
Beste experts,
Ik heb op dit moment InternetPlusBellen van KPN. Nu denk ik erover om over te stappen naar Speedlinq. Moet ik dan ook weer betalen om de lijn te activeren of niet? Volgens mij is deze nl. uit omdat ik IPB heb.
Alvast bedankt voor de moeite..
Ik heb op dit moment InternetPlusBellen van KPN. Nu denk ik erover om over te stappen naar Speedlinq. Moet ik dan ook weer betalen om de lijn te activeren of niet? Volgens mij is deze nl. uit omdat ik IPB heb.
Internet lampje zal ook nooit gaan branden. Dat werkt alleen met PPPoE en PPPoA verbindingen en Speedlinq werkt met RFC1483.Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 16:54:
[...]
Vandaag is m'n aansluiting opgeleverd, netjes op de indicatieve opleverdatum.Alles netjes aangesloten, en 't modem middels de bijgeleverde CD-ROM geïnstalleerd. Vervolgens licht 't 'internet' ledje op de SpeedTouch 546 niet op. Na alles te hebben nagelopen 't modem maar gereset, en opnieuw de installatie CD-ROM uitgevoerd. Helaas zonder resultaat. Toen maar contact opgenomen met de technische helpdesk. Volgens de beste man zou KPN momenteel met opleverproblemen kampen. Om onze ISDN apparatuur uit te sluiten moest ik 't modem rechtstreeks op 't IS/RA punt aansluiten, maar ook zonder resultaat. Terwijl ik daarmee bezig was had Speedlinq teruggebeld en een voicemail ingesproken, alles zou nu naar behoren moeten werken. Meteen getest, en 't werkte inderdaad. Het internet ledje licht nog steeds niet op, maar alles werkt verder prima.
Het modem traint in op de volgende gegevens:
Reserved Bandwith (kbit/s) up/down = 1029 / 7734
Output Power (dBm) up/down = 13.0 / 19.0
Attenuation (dB) up/down = 17 / 28
Noise Margin (dB) up/down = 13.5 / 8.5
Volgens de helpdesk medewerker zou ik tenminste zo'n 12000 downstream moeten halen. Ik moest 't maar even aankijken, en aan de bel trekken als de snelheid niet toeneemt. Inmiddels heb ik 't modem een aantal keer opnieuw opgestart, en nu traint ie in op 13140 en 1029. De attenuation en noise margin zijn echter niet gewijzigd. Als ik 't modem nu opnieuw opstart traint ie weer in op 7900/1024. Na verschillende opstart pogingen heb ik 'm weer op 13140 gekregen. Ik kijk 't vandaag nog even aan, maar dit lijkt me niet helemaal juist
Die snelheid lijkt toch een aansluit probleempje. Hoe lang is de kabel naar je ISRA punt? Sluit alles eens opnieuw goed aan met korte kabels.
Vandaag is de indicatieve opleverdatum van mijn All-in 20mbit verbinding.
Wij hadden (hebben) Tele2 internet tot nu toe.
Nu kan ik nog steeds op de Tele2-verbinding internetten.
Op 1 lijn kan maar 1 ADSL verbinding lopen toch? Alsin, mijn speedlinq doet het nu dus nog niet neem ik aan?
Wij mochten Tele2 nog niet opzeggen, aangezien we het voip-nummer mee wilden overnemen. Misschien dat het daaraan ligt?
Edit:
OK, KPN had dus een new line aangelegd hier, waardoor ik op die andere lijn nu Speedlinq heb (en op de oude nog Tele2). Heb dus 2*20mbit voor 1 maand nu
Wij hadden (hebben) Tele2 internet tot nu toe.
Nu kan ik nog steeds op de Tele2-verbinding internetten.
Op 1 lijn kan maar 1 ADSL verbinding lopen toch? Alsin, mijn speedlinq doet het nu dus nog niet neem ik aan?
Wij mochten Tele2 nog niet opzeggen, aangezien we het voip-nummer mee wilden overnemen. Misschien dat het daaraan ligt?
Edit:
OK, KPN had dus een new line aangelegd hier, waardoor ik op die andere lijn nu Speedlinq heb (en op de oude nog Tele2). Heb dus 2*20mbit voor 1 maand nu
[ Voor 16% gewijzigd door XiN-eViL op 28-09-2007 21:34 ]
Verwijderd
Ah op die manier, dan maak ik me geen zorgen meer over dat lampje!Flappie schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 17:43:
[...]
Internet lampje zal ook nooit gaan branden. Dat werkt alleen met PPPoE en PPPoA verbindingen en Speedlinq werkt met RFC1483.
Die snelheid lijkt toch een aansluit probleempje. Hoe lang is de kabel naar je ISRA punt? Sluit alles eens opnieuw goed aan met korte kabels.
Ongeveer 5 meter, we hebben een aantal jaar geleden 't IS/RA punt laten verlengen door KPN toen ze ISDN aan hadden gelegd. De aansluiting komt namelijk midden in de woonkamer binnen, en om aan de muur nu een NT1 en QuattroVox e.d. op te hangen hehe.
Iets anders,
Tijdens de configuratiewizard krijg ik niet de mogelijkheid om een wachtwoord in te stellen. De standaard gebruikersnaam is 'Administrator' met een blanco wachtwoord. Via de webinterface kan je echter wel een nieuw wachtwoord instellen. Zodra ik 't nieuwe wachtwoord heb ingesteld, verschijnt er een inlogvenster. Als ik vervolgens voor de standaard gebruikersnaam 't nieuwe wachtwoord invul en bevestig, verschijnt 't inlogvenster opnieuw en kan ik niet meer in de webinterface komen. Ik heb geen typfouten gemaakt bij 't invullen van 't nieuwe wachtwoord! Het gaat trouwens om een SpeedTouch 546 V6 ISDN.
Edit:
Ik heb zojuist 't programma DMT gedownload. Als ik daar de username 'Administrator' invul, en 't wachtwoord, kan DMT gewoon inloggen?
Edit 2:
Hm, is dus een probleem met de combinatie IE7. Via IE6 en FireFox kan ik wel inloggen. Ik las er zojuist over op www.speedtouch.nl. Ook weer opgelost
Edit 3:
Ik heb 't modem zojuist met een korte kabel op 't IS/RA punt aangesloten, maar 't maakt zo te zien niets uit. Toen ik 't modem vanochtend aanzette trainde die in op 7734/1029. Met geen mogelijkheid kreeg ik de downstream snelheid omhoog. Ik ben maar wat trailers gaan downloaden, en net nog een poging gewaagd door 't modem aan en uit te zetten. Nu traint ie weer in op 13140. Via DMT zag ik nu wel een verschil. Bij 7734/1027 stond er G.992.3 Annex B. Nu staat er bij 13140/1029: G.992.5 Annex B L0 (full-power mode). Elke keer als er weinig downstream dataverkeer is geweest en ik start 't modem opnieuw op, of ik zet 'm zoals vanochtend aan, traint ie in op een lagere downstream snelheid. Als er veel dataverkeer is geweest traint ie in op een veel hogere snelheid. Misschien moet ik voor de zekerheid maar eens een ander modem proberen of wellicht een andere firmware versie? Het modem blijft veelal ruim 4 á 5 minuten synchroniseren met de centrale. Dit doet zich allemaal ook voor met een korte kabel direct op 't IS/RA punt, met en zonder splitter (meerdere splitters geprobeerd).
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2007 11:05 ]
Kan iemand het programma Joost (om tv te kijken) gebruiken met Speedlinq?
Ik krijg namelijk de melding dat ik een proxy server gebruik terwijl ik WEET dat dat niet zo is...
Misschien dat Speedlinq een poort blocked? (Kan ik me bijna niet voorstellen, maar toch ff checken
)
Ik krijg namelijk de melding dat ik een proxy server gebruik terwijl ik WEET dat dat niet zo is...
Misschien dat Speedlinq een poort blocked? (Kan ik me bijna niet voorstellen, maar toch ff checken
Verwijderd
Hebben meer mensen problemen met het bereiken van internetsites? Veel sites zijn traag, of geven uiteindelijk de 'server niet gevonden' melding. Dit is eigenlijk de enige pagina die ik tot nu toe zonder problemen kan bereiken.
Eh, dat laatste neem ik terug. Ik wilde dit bericht wijzigen, om eraan toe te voegen dat het ongeveer vanaf 18:00 speelt, maar ook dat mislukte bij de eerste poging. Nouja, ik zei ook 'tot nu toe'...
Eh, dat laatste neem ik terug. Ik wilde dit bericht wijzigen, om eraan toe te voegen dat het ongeveer vanaf 18:00 speelt, maar ook dat mislukte bij de eerste poging. Nouja, ik zei ook 'tot nu toe'...

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2007 20:45 ]
Verwijderd
In de planning staat om een SL abbonement van 20/1 af te sluiten. Keuzemogelijkheden via de postcode check zijn KPN & BBNed. Momenteel geniet ik mee van mijn buurmans Chello aansluiting. Ik heb dus weinig ervaring met een van deze aanbieders.
Op het moment omschrijft mijn KPN Factuur:
Belzakelijk pakket 5 + ISDN Abbonement.
Belzakelijk EUR5 beltegoed.
Waarom? Al sla je me dood, want ik ben geen bedrijf
en de aanhef is ineens verandert naar "naam B.V." Dit is al een aantal maanden zo.
Ik wil dus gaan voor een 20/1 abbonement, ik begrijp dus uit mijn KPN factuur dat ik hem moet aanvragen op een vaste KPN ISDN lijn.
In mijn meterkast komt er een kabel omhoog uit de grond, vandaar gaat de kabel die eruit komt naar een kastje wat je normaal gewoon netjes aan de muur gemonteerd zou moeten zitten maar bij ons gewoon in de kast slingerd. Hier zitten 2 connectors op waarvan er nu 1tje naar onze S5 ISDN box loopt.
Is het hele verhaal van moet ik nu KPN of BBNED nemen nog plaats/regio/provinciaal gebonden, of maakt het weinig uit. Iedere vorm van snelheidswinst is natuurlijk aantrekkelijk. Ik meen te lezen dat op een BBNed lijn de upstream nog wel eens hoger wil trainen als op een KPN lijn.
En als ik het goed begrijp zegt speedlinq nu mijn huidige KPN abbonement op en betaald die 9,50 per maand voor mij. Ik kom hier namelijk zelf niet uit
Op het moment omschrijft mijn KPN Factuur:
Belzakelijk pakket 5 + ISDN Abbonement.
Belzakelijk EUR5 beltegoed.
Waarom? Al sla je me dood, want ik ben geen bedrijf
Ik wil dus gaan voor een 20/1 abbonement, ik begrijp dus uit mijn KPN factuur dat ik hem moet aanvragen op een vaste KPN ISDN lijn.
In mijn meterkast komt er een kabel omhoog uit de grond, vandaar gaat de kabel die eruit komt naar een kastje wat je normaal gewoon netjes aan de muur gemonteerd zou moeten zitten maar bij ons gewoon in de kast slingerd. Hier zitten 2 connectors op waarvan er nu 1tje naar onze S5 ISDN box loopt.
Is het hele verhaal van moet ik nu KPN of BBNED nemen nog plaats/regio/provinciaal gebonden, of maakt het weinig uit. Iedere vorm van snelheidswinst is natuurlijk aantrekkelijk. Ik meen te lezen dat op een BBNed lijn de upstream nog wel eens hoger wil trainen als op een KPN lijn.
En als ik het goed begrijp zegt speedlinq nu mijn huidige KPN abbonement op en betaald die 9,50 per maand voor mij. Ik kom hier namelijk zelf niet uit
Verwijderd
Ik heb news payserver via hitnews.eu en download nu net met 8 threads maximaal 255 kb. Normaal 1 mb . Lijkt wel of ik geknepen wordt. Heb 20 mbit vvia KPN netwerk,. Haal maximaal 10mb ivm afstand to centrale. Altijd strakke 1mb download via nieuwsgroepen. Nu maximaal 255 kbs
is er iets aan de hand..
is er iets aan de hand..
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2007 21:44 ]
@ hierboven: misschien dat hitnews.eu storing heeft. Heb je daar al gekeken?
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Ik had de door jou beschreven verschijnselen juist toen ik firmware 6.2.H.5 (van de Thomsom site) op een ST716V5 combineerde met configuratie Wizard 6.2...V14.EXE (ook Thomson site), waarbij volgens de suggesties op dit forum de SIP poort=5060 gewijzigd diende te worden in poort=38383.
les 1) gebruik nooit Vista om de firmware up-te-daten.
les 2) Ga voor voor die mooie dame van de reclame....
Met veel Vista frustratie uiteindeljk via windows XP 706_Upgrade_R62H5_sip_v2 en ST7xx_config_nl_R6x_v15 kunnen voltooien
. Wel even de "Expire Time:" op 6000 zetten.
resultaat 1)
Het lampje van internet werkt
resultaat 2)
Internet werkt
resultaat 3)
Telefoon werkt, maar een klein beetje... men kan mij nu verstaan, maar ik krijg nog steeds geen feedback van de andere kant van de lijn en kan dus nog steeds geen conversatie houden.
vraag:
Andere suggesties om de telefoonlijn goed te krijgen?
les 1) gebruik nooit Vista om de firmware up-te-daten.
les 2) Ga voor voor die mooie dame van de reclame....
Met veel Vista frustratie uiteindeljk via windows XP 706_Upgrade_R62H5_sip_v2 en ST7xx_config_nl_R6x_v15 kunnen voltooien
resultaat 1)
Het lampje van internet werkt
resultaat 2)
Internet werkt
resultaat 3)
Telefoon werkt, maar een klein beetje... men kan mij nu verstaan, maar ik krijg nog steeds geen feedback van de andere kant van de lijn en kan dus nog steeds geen conversatie houden.
vraag:
Verwijderd
De stappen om het modem goed met firmware 6.2 te laten werken is al eerder vermeld in dit topic.q2no schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 00:06:
vraag:
Voor de makkelijkheid zal ik het hier nog een keer neerzetten.
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 14:04:
[...]
1. download en flash de nieuwste firmware van de speedtouch site ( Http://www.speedtouch.nl/drivers.html )(voordat je flashed altijd eerst de factory defaults laden)
2. Gebruik de configurator V14 ( Http://www.speedtouch.nl/drivers.html ), en kies Router RFC1483 standaard met VOIP, en vul je gegevens in de wizard in.
3. Login via telnet op het modem en voer de volgende commando's een voor een in:
connection unbind application=SIP port=5060
connection bind application=SIP port=38383
service system modify name=VOIP_SIP port=38383
saveall
system reboot
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2007 00:45 ]
3. Login via telnet op het modem en voer de volgende commando's een voor een in:
saveall
system reboot
ook al gedaan, geen resultaat
Tevens ook de kabel van de telefoon verwisseld, ook geen verbeterd resultaat.
Ik zal vanavond eens kijken of een andere telefoon wel werkt.
saveall
system reboot
ook al gedaan, geen resultaat
Tevens ook de kabel van de telefoon verwisseld, ook geen verbeterd resultaat.
Ik zal vanavond eens kijken of een andere telefoon wel werkt.
Speedlinq klantenservice.
Ik heb het verhaal ook hier al staan maar nu even in het kort.
Afgelopen donderdag is er een automatische incasso van speedlinq gestorneerd door de bank (daar kreeg ik netjes een email over van speedlinq op vrijdag 00:57). En vrijdag lag direct het internet er af. En dat na anderhalf jaar trouw betalen:(
Ik ben een beetje geirriteerd zoals je je mischien kunt voor stellen. Nu heb ik dus zeker tot woensdag geen internet @ home.
Ik heb het verhaal ook hier al staan maar nu even in het kort.
Afgelopen donderdag is er een automatische incasso van speedlinq gestorneerd door de bank (daar kreeg ik netjes een email over van speedlinq op vrijdag 00:57). En vrijdag lag direct het internet er af. En dat na anderhalf jaar trouw betalen:(
Ik ben een beetje geirriteerd zoals je je mischien kunt voor stellen. Nu heb ik dus zeker tot woensdag geen internet @ home.
@ q2no
Bel je nu via Tiscali, BBned of KPN?
Ik had de indruk dat je via Tiscali (BabXL) netwerk belde.
Dan kloppen je instellingen niet.
Kan iemand mij helpen???Madone schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 17:07:
Beste experts,
Je moet gewoon een Speedlinq abo nemen en de prijs + evt. extra kosten worden dan gewoon vermeld bij je keuze. op de speedlinq site staat alles. Ik heb nog nooit van lijn activerings kosten gehoord btw, bedoel je aanlsuitkosten?
[ Voor 12% gewijzigd door kaajee op 01-10-2007 10:08 ]
Ik was eerst van plan over te stappen naar Alice maar dat is gestrand in de administratieve chaos al daar. Zij gaven aan dat ik 69 EUR moest betalen. Dit moet omdat ik nu Internet Plus Bellen heb en IPB gaat niet over 'koper' dus dat moeten zij (via KPN) 'activeren'??.kaajee schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 10:07:
[...]
Je moet gewoon een Speedlinq abo nemen en de prijs + evt. extra kosten worden dan gewoon vermeld bij je keuze. op de speedlinq site staat alles. Ik heb nog nooit van lijn activerings kosten gehoord btw, bedoel je aanlsuitkosten?
Hoe is trouwens je ervaring bij speelinq? Ik hoop dat zij wel kunnen leveren aangezien ze ook via het KPN-netwerk gaan.
Nog bedankt voor je reactie!
[ Voor 3% gewijzigd door Madone op 01-10-2007 10:22 ]
Aangezien je 69eu zegt, neem ik aan dat het zoals gezegd idd aansluitkosten zijn (die zijn iha 69eu). Dus je moet gewoon kijken of er wel og niet aansluitkosten berekend worden. Dat IPB niet over 'koper' zou gaan is natuurlijk onzin! Waarover zou IPB dan meoten gaan? KPN heeft alleen maar 'koper' tot z'n beschikking (en draadloos).Madone schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 10:21:
[...]
Ik was eerst van plan over te stappen naar Alice maar dat is gestrand in de administratieve chaos al daar. Zij gaven aan dat ik 69 EUR moest betalen. Dit moet omdat ik nu Internet Plus Bellen heb en IPB gaat niet over 'koper' dus dat moeten zij (via KPN) 'activeren'??.
Hoe is trouwens je ervaring bij speelinq? Ik hoop dat zij wel kunnen leveren aangezien ze ook via het KPN-netwerk gaan.
Nog bedankt voor je reactie!
IPB is 'gewoon' een ADSL variant van KPN; internet via ADSL en telefoon via IP (datzelfde ADSL netwerk) .
Zoals al eerder gezegd: ik persoonlijk heb prima ervaringen met Speedlinq......tot nu toe alleen maar ADSL gehad maar 2 jaar redelijk probleemloos gedraaid. Op een 4-tal storingen na......
Ik gebruik niet hun mailservers dus daar heb ik geen ervaring mee. Ik zit nu in de dub of ik overga bij hun op een adsl/telefonie abo........ben er nog niet uit........
Even 3 vragen:kaajee schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 10:34:
[...]
Zoals al eerder gezegd: ik persoonlijk heb prima ervaringen met Speedlinq......tot nu toe alleen maar ADSL gehad maar 2 jaar redelijk probleemloos gedraaid. Op een 4-tal storingen na......
Ik gebruik niet hun mailservers dus daar heb ik geen ervaring mee. Ik zit nu in de dub of ik overga bij hun op een adsl/telefonie abo........ben er nog niet uit........
- Hoe lang duurde die storingen alvorens ze waren opgelost?
- Ik zie dat in de lijst staat: ADSL Installatiekosten (i.v.m. ontbreken telefoonlijn) € 49,--. Denk je dat die activeringskosten zijn?
- Hebben die lui ook een emailadres voor vragen of mag je alleen maar bellen als eventuele nieuwe klant?
[ Voor 19% gewijzigd door Madone op 01-10-2007 10:50 ]
Weet ik niet meer precies, meestal binnen 2 uur, ik weet ik dat het langer duurde; ong. halve dag....Madone schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 10:44:
[...]
Hoe lang duurde die storingen alvorens ze waren opgelost?
Maar ik gebruik em thuis, als consument, dus niet heel erg.......
Lijkt er op dat ik eerst op een actie moet wachten aangezien het 20000 compleet pakkeet sinds 5 minuten niet meer leverbaar is. Ach dan wachten we maar meer
Ik wilde gaan upgraden naar een 20Mbit + VOIP abo bij Speedlinq, maar zat nog even kritisch te kijken en wat schetst mijn verbazing: Ik ben al bestaande klant duurder uit dan een nieuwe klant!
Het is in dat wereldje toch een zotte bende eigenlijk. Ze dien er alles aan om met stuntprijzen en agressivee campagnes zoveel mogelijk nieuwe klanten binnen te halen maar service naar bestaande klanten hebben ze nog nooit van gehoord.
Voor een snelheidswijziging werd ik verwezen naar hun speciale formulier, daar wordt mij, als al ruim 2 jaar! trouwe, nauwelijks klagende klant, een All In abo aangeboden: Actie G, 20 MB ,€ 29.95 Inclusief Speedlinq Bellen, Inclusief vaste lijn toeslag. Als ik een nieuw modem wens: Wireless Multi PC VoIP modem, €99,-
Als nieuwe klant kan ik een All-in 20000 COMPLEET abo nemen:
- actietarief 12 maanden voor € 24,95 per maand. Daarna € 29,95 per maand.
- incl. Speedlinq Bellen & toeslag vaste lijn. Dus geen vaste lijn meer nodig!
en een draadloos modem voor 80eu!!
Verschil eerste jaar: 80euro!! (5 euro per maand + 20eu modem)
Het zou toch in een normale bestaande_klant-bedrijfrelatie juist andersom moeten zijn; "meneer wij zijn blij dat u uw contract wilt verlengen en wilt verbteren. Wij bieden u daarom een korting aan van......"
Vind ik echt belachelijk!!
Ik ga nu toch maar eens op zoek naar een alternatieve provider, want als bedrijven zo met hun al bestaande klanten omgaan, weet ik genoeg!!!
Het is in dat wereldje toch een zotte bende eigenlijk. Ze dien er alles aan om met stuntprijzen en agressivee campagnes zoveel mogelijk nieuwe klanten binnen te halen maar service naar bestaande klanten hebben ze nog nooit van gehoord.
Voor een snelheidswijziging werd ik verwezen naar hun speciale formulier, daar wordt mij, als al ruim 2 jaar! trouwe, nauwelijks klagende klant, een All In abo aangeboden: Actie G, 20 MB ,€ 29.95 Inclusief Speedlinq Bellen, Inclusief vaste lijn toeslag. Als ik een nieuw modem wens: Wireless Multi PC VoIP modem, €99,-
Als nieuwe klant kan ik een All-in 20000 COMPLEET abo nemen:
- actietarief 12 maanden voor € 24,95 per maand. Daarna € 29,95 per maand.
- incl. Speedlinq Bellen & toeslag vaste lijn. Dus geen vaste lijn meer nodig!
en een draadloos modem voor 80eu!!
Het zou toch in een normale bestaande_klant-bedrijfrelatie juist andersom moeten zijn; "meneer wij zijn blij dat u uw contract wilt verlengen en wilt verbteren. Wij bieden u daarom een korting aan van......"
Ik ga nu toch maar eens op zoek naar een alternatieve provider, want als bedrijven zo met hun al bestaande klanten omgaan, weet ik genoeg!!!
Streep dan alle ADSL providers maar door. Dit verhaal geld bij alle providers... Ik ken mensen met een Planet verbinding uit de oertijd, icm een Speedtouch Home modem (ja, zo'n ADSL1 ding dat nog met PPtP werkt), en nee, die krijgen geen nieuwe modem. Nieuwe klanten krijgen gratis een adsl2 wifi ding....kaajee schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 12:28:
...
En dat geld bij vrijwel alle providers...
XS4all niet! Daar krijg je bij verlenging voor een jaar bijvoorbaald vrijwel altijd GRATIS een modem. Ik weet wel, die modems worden als zoete broodjes weg gegeven, maar het is in ieder geval iets!DJSmiley schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 12:32:
[...]
Streep dan alle ADSL providers maar door. Dit verhaal geld bij alle providers... Ik ken mensen met een Planet verbinding uit de oertijd, icm een Speedtouch Home modem (ja, zo'n ADSL1 ding dat nog met PPtP werkt), en nee, die krijgen geen nieuwe modem. Nieuwe klanten krijgen gratis een adsl2 wifi ding....
Dat zou SL ook makkelijk kunnen aanbieden; een gratis modem voor verlengers....
En als je dan in ieder geval onder dezelfde voorwaarden (prijs) kunt verlengen, á la, maar duurder uitzijn!!
En los van dit speciefieke Speedlinq verhaal: is dan toch in z'n algemeenheid een belachelijke situatie en een ongezonde business; klanten binnehalen ok, maar klanten behouden.......
@ kaajee
Je moet gewoon bellen om je abo op te zeggen.
Daar zullen ze je aanbieding doen die beter is als die jij noemt. Is meestal zo.
Je moet gewoon bellen om je abo op te zeggen.
Daar zullen ze je aanbieding doen die beter is als die jij noemt. Is meestal zo.
Kan jij dit abonnement dan nog aanvragen want bij mij wordt ie niet meer getoond. Kan trouwens wel kloppen omdat het een september-only aktie is.kaajee schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 12:28:
Ik wilde gaan upgraden naar een 20Mbit + VOIP abo bij Speedlinq, maar zat nog even kritisch te kijken en wat schetst mijn verbazing: Ik ben al bestaande klant duurder uit dan een nieuwe klant!
@ q2no
Ik bel via BabyXL, maar beide instellingen werken helaas niet...
Zal zo eens een andere telefoon proberen.
Ik bel via BabyXL, maar beide instellingen werken helaas niet...
Zal zo eens een andere telefoon proberen.
Ik probeer ook een Speedlinq 20MB Compleet abonnement af te sluiten (maar dan via de T-for-Telecom website, daar krijg je meer korting), maar daar zijn ze ook niet meer zichtbaar. Zal vast door de maandovergang/wisseling acties komen, maar dat het 20MB Compleet-abbo definitief verdwijnt ben ik niet bang voorMadone schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 15:57:
Kan jij dit abonnement dan nog aanvragen want bij mij wordt ie niet meer getoond. Kan trouwens wel kloppen omdat het een september-only aktie is.
20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
Tja, heb slechte ervaringen met speedlinq dus ik ben al blij dat ze gaan fuseren .. Mijn snelheid van mijn 20 mbits abbo is max. 12 mbit en heb eigenlijk helemaal geen zin om weer met speedlinq te bellen . Krijg ik tips van : heeft u de modem al gereset? wat staat er bij het menu van uw speedtouch 546? bleh.
Maar op hun website staan toch gewoon nog hun 20Mbit pakketten?
In drie smaken via KPN, BabyXL of BBned.
Allemaal in de 20mbit variant
Bbned heet: X-tra 20000*
BabyXL heet: All-in 20000*
KPN heet : Comfort 20.000*
Als je op Abonnementen klikt krijg je die 3 providers te zien, vervolgens heb je een 2e tabblad waar staat: ADSL + Bellen, daar staan hun ADSL+VOIP varianten......
Ik snap niet waarom jullie dit niet zouden kunnen zien/kiezen.......
Als je op Abonnementen klikt krijg je die 3 providers te zien, vervolgens heb je een 2e tabblad waar staat: ADSL + Bellen, daar staan hun ADSL+VOIP varianten......
En als je vervolgens probeert te bestellen, kan je het 20Mbit-abonnement niet meer kiezen, alleen 6Mbit en 8Mbit...kaajee schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 16:47:
Maar op hun website staan toch gewoon nog hun 20Mbit pakketten?
Yep, you're right, sorry......[BoSS] schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 17:16:
[...]
En als je vervolgens probeert te bestellen, kan je het 20Mbit-abonnement niet meer kiezen, alleen 6Mbit en 8Mbit...
ff belle dan maar (70ct/min)
@ q2no
Instellingen voor Tiscali bellen:
SIP Server adres: sip.telefoniedienst.nl
Register Server adres: sip.telefoniedienst.nl
SIP Service domain: sip.telefoniedienst.nl
SIP Local port: 5060
SIP Server port: 5060
Register Server port: 5060
Huh? Ik hoef niet te bellen hoor........cornfed99111 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 17:52:
@ kaajee
Verwijderd
Keep dreaming, jij wilt voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, kan dus zo al zien dat je totaal geen verstand van de marketing in dat wereldje hebt.kaajee schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 12:28:
[...]
Succes met zoeken, want je zal nooit te nimmer een bedrijf vinden die aanbied wat jij zoekt.Vind ik echt belachelijk!!
Dat gratis modem mag ook wel, aangezien dat al dubbel en dwars terug verdient wordt in de abbo prijs, laatste keer dat ik keek was een 20 Mbit abbotje bij xs4all € 74,95, en dat is nog exclusief het VOIP gedeelte, bij speedlinq zit dit al in de 20Mbit abbo prijs van €29,95.kaajee schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 12:43:
[...]
XS4all niet! Daar krijg je bij verlenging voor een jaar bijvoorbaald vrijwel altijd GRATIS een modem. Ik weet wel, die modems worden als zoete broodjes weg gegeven, maar het is in ieder geval iets!
Dat zou SL ook makkelijk kunnen aanbieden; een gratis modem voor verlengers....
Als je het niet eens bent met je provider, is er maar een ding om te doen, er weggaan.En als je dan in ieder geval onder dezelfde voorwaarden (prijs) kunt verlengen, á la, maar duurder uitzijn!!
En los van dit speciefieke Speedlinq verhaal: is dan toch in z'n algemeenheid een belachelijke situatie en een ongezonde business; klanten binnehalen ok, maar klanten behouden.......
Maar probeer jij maar eens een provider te vinden die 20 Mbit + VOIP aanbied voor minder dan € 29,95 per maand (€ 24,95 eerste jaar).
Alvast succes
Chill down man!!Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 23:05:
[...]
Keep dreaming, jij wilt voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, kan dus zo al zien dat je totaal geen verstand van de marketing in dat wereldje hebt.
[...]
Succes met zoeken, want je zal nooit te nimmer een bedrijf vinden die aanbied wat jij zoekt.
[...]
Dat gratis modem mag ook wel, aangezien dat al dubbel en dwars terug verdient wordt in de abbo prijs, laatste keer dat ik keek was een 20 Mbit abbotje bij xs4all € 74,95, en dat is nog exclusief het VOIP gedeelte, bij speedlinq zit dit al in de 20Mbit abbo prijs van €29,95.
[...]
Als je het niet eens bent met je provider, is er maar een ding om te doen, er weggaan.
Maar probeer jij maar eens een provider te vinden die 20 Mbit + VOIP aanbied voor minder dan € 29,95 per maand (€ 24,95 eerste jaar).
Alvast succes
Tuurlijk weet ik ook wel dat het niet zo werkt op dit moment in telcom wereld. Feit blijft toch eigenlijk dat dit een rare situatie is? Dat ben je toch hopelijk wel met me eens?
Service is in de huidige maatschappij gewoon ver te zoeken. En klanten behouden is blijkbaar ook niet meer relevant. Uiteindelijk gaat het wel meestal mis met dit soort strategien en komt het bedrijf dat de beste service bueidt toch als overwinnaar naar boven.
En nog even over xs4all, tuulijk veel duurder, maar los van wél een gratis modem, bieden zij wel een prerfecte service (op een 'gewoon' 020- nummer). En xs4all is al vele malen tot 'beste provider' uitgeroepen, hoe denk je dat dat komt?
EDIT: de business case van providers als Speedlinq bestaat gewoon uit het leveren van 'slechte service'. Het zal me niet verbazen als ze af en toe bij een aantal klanten gewoon de adsl eruit gooien als ze het even iets minder breed hebben die maand.
Ze maken gewoon verlies op die abo's van ze, dat kan niet anders. Dus moet de winst ergens anders vandaan komen, je raadt het al: de 70ct kostende helpdesk. Als je daar 20min. per maand mee belt hebben ze ineens 20x70ct=14 euro erbij!
(ietwat chargerend wellicht, maar gaat om het idee, als voorbeeld)
[ Voor 14% gewijzigd door kaajee op 02-10-2007 00:24 ]
Alice (ik ben me nu natuurlijk aan het orienteren.)Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 23:05:
Als je het niet eens bent met je provider, is er maar een ding om te doen, er weggaan.
Alvast succes
Zonder extra kosten voor de kpn lijn. En kom je dan een goedkopere tegen, kun je daar elke maand opzeggen.
Ik heb ook gekeken naar Alice, maar ik wil graag een draadloos modem/router om niet ook nog eens een Access Point neer te hoeven zetten. En die kan Alice (jammer genoeg) niet leverenUnstable Element schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 08:29:
Alice (ik ben me nu natuurlijk aan het orienteren.)
Zonder extra kosten voor de kpn lijn. En kom je dan een goedkopere tegen, kun je daar elke maand opzeggen.
Koop je die toch 2e hands. Voor ong. 5 tientjes heb je een geschikt wireless voip modem, bijv. Speedtouch 716 (of 780).........[BoSS] schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 08:46:
[...]
Ik heb ook gekeken naar Alice, maar ik wil graag een draadloos modem/router om niet ook nog eens een Access Point neer te hoeven zetten. En die kan Alice (jammer genoeg) niet leveren
Ja, en? XS4ALL en Speedlinq zijn toch geen vergelijkbare aanbieders? Ze hebben een totaal verschillende strategie (de één de beste, de ander de goedkoopste) en dat heeft consequenties. Veel belangrijker: die strategie dragen beiden duidelijk uit en jij hebt daar met je volle verstand (neem ik aan) een keuze in gemaakt. Ik kan me voorstellen dat je spijt hebt van je beslissing maar ik lees in jouw klaagzang niets wat je vooraf niet had kunnen weten of verwachten.kaajee schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 00:20:
[...]
En nog even over xs4all, tuulijk veel duurder, maar los van wél een gratis modem, bieden zij wel een prerfecte service (op een 'gewoon' 020- nummer). En xs4all is al vele malen tot 'beste provider' uitgeroepen, hoe denk je dat dat komt?
EDIT: de business case van providers als Speedlinq bestaat gewoon uit het leveren van 'slechte service'. Het zal me niet verbazen als ze af en toe bij een aantal klanten gewoon de adsl eruit gooien als ze het even iets minder breed hebben die maand.![]()
Ze maken gewoon verlies op die abo's van ze, dat kan niet anders. Dus moet de winst ergens anders vandaan komen, je raadt het al: de 70ct kostende helpdesk. Als je daar 20min. per maand mee belt hebben ze ineens 20x70ct=14 euro erbij!
Die is dus het eerste jaar 5,- p/m duurder. Maar inderdaad ook goedkoop. Denk je dat je daar een geoliede organisatie vindt, met fantastische service?Unstable Element schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 08:29:
[ Voor 15% gewijzigd door Ruimzicht op 02-10-2007 10:13 ]
Maar die kan je niet gebruiken met Alice: de VoIP-accountgegevens krijg je daar niet (net zoals bij IPB) en dus kan je zelf een modem niet configureren voor gebruik met Alice.kaajee schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 09:17:
Koop je die toch 2e hands. Voor ong. 5 tientjes heb je een geschikt wireless voip modem, bijv. Speedtouch 716 (of 780).........
Helaas is Alice ook niet zaligmakend. Lees de thread maar eens over Alice op dit forum. Succes met je keuze.Unstable Element schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 08:29:
[...]
Heb je al gebeld???kaajee schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 17:22:
[...]
Yep, you're right, sorry......
ff belle dan maar (70ct/min)![]()
Even een vraagje:
Is het mogelijk om 2 adsl providers op 1 huisnummer te hebben?
Ik heb namelijk wat problemen met speedlinq. Ze willen me niet anders routeren en daardoor heb ik veel lag met online gamen. Met trace gaat eerst naar Washinton en dan terug naar de server in europa.
Nu dacht ik x4all te gaan nemen en dat kan je nu 2 maanden proberen. Leek me een goede oplossing. Maar ik weet dus niet of 2 Providers op een husnummer kunnen.
Ik heb namelijk wat problemen met speedlinq. Ze willen me niet anders routeren en daardoor heb ik veel lag met online gamen. Met trace gaat eerst naar Washinton en dan terug naar de server in europa.
Nu dacht ik x4all te gaan nemen en dat kan je nu 2 maanden proberen. Leek me een goede oplossing. Maar ik weet dus niet of 2 Providers op een husnummer kunnen.
Ik heb nu enige tijd een speedlinq confort 4Mbit verbinding, opzich redelijk tevreden over na de eerst 1.5 maand een erg instabiele verbinding te hebben gehad, wat zichzelf opgelost heeft.
Nu kamp ik met het volgende, op compleet random tijden is mijn "internet" weg. Ik kan soms zo 5 uur achter elkaar prima internetten, maar het kan ook zijn dat na 5 minuten mijn verbinding weg is.
Wat bedoel ik nu met verbinding weg...
De mogelijkheid om HTTP verkeer op te halen verdwijnt. Elk ander protocol werkt perfect. Het lijkt wel of een firewall het afvangt. Dit ligt iig niet bij mij.
Diverse modems/routers/gateways getest, dit mocht geen baad hebben.
Is er nog iemand anders die met soortgelijke problemen kampt?
Nu kamp ik met het volgende, op compleet random tijden is mijn "internet" weg. Ik kan soms zo 5 uur achter elkaar prima internetten, maar het kan ook zijn dat na 5 minuten mijn verbinding weg is.
Wat bedoel ik nu met verbinding weg...
De mogelijkheid om HTTP verkeer op te halen verdwijnt. Elk ander protocol werkt perfect. Het lijkt wel of een firewall het afvangt. Dit ligt iig niet bij mij.
Diverse modems/routers/gateways getest, dit mocht geen baad hebben.
Is er nog iemand anders die met soortgelijke problemen kampt?
welk modem?
[ Voor 148% gewijzigd door joepboris op 02-10-2007 11:06 ]
Volgens mij moet je dan bij de KPN een extra lijn aanvragen en daar je tweede provider langs laten crossen.Konjo schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 10:31:
Even een vraagje:
Volgens mij heeft Schweino dat gedaan of bedoel je dat niet?.Konjo schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 10:31:
Even een vraagje:
[ Voor 3% gewijzigd door Ruimzicht op 02-10-2007 11:24 ]
Zou het feit dat er nu maar een klein aantal abonnementen zijn te bestellen via www.speedlinq.nl iets te maken hebben met de merge van Tiscali en Speedlinq tot Telfort ADSL?
Ik heb geprobeert, etch modem/gateway, speedtouch 540 in bridge met linux router, speedtouch 780, speedtouch 540met zichzelf als router, speedtouch 540 met belkin router.joepboris schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 11:02:
welk modem?
Allemaal precies het zelfde probleem
Ik denk toch dat de Speedlinq 20Mbps abbos gaan verdwijnen. Bij bencom zie ik nu:
12 Mb ADSL 12 Mb / 1 Mb € 24,95 1e jaar € 19,95 (+ LOTR game)
Of ze alleen de naam hebben veranderd, of dat ze ook echt op 12MB gaan knijpen weet ik niet. Bij mij traint m'n modem in op 11Mbit/s dus voor mij maakt het niet zoveel uit.
Of ze alleen de naam hebben veranderd, of dat ze ook echt op 12MB gaan knijpen weet ik niet. Bij mij traint m'n modem in op 11Mbit/s dus voor mij maakt het niet zoveel uit.
Het zal eerder een proxy zijn dan een firewall. Ik heb dit nog nooit gezien bij Speedlinq. Staat het content filter in je ADSL modem (heet Parental Control bij speedtouch) misschien aan? Kan je op zo'n moment wel HTTP servers op niet standaard poorten (dus geen poort 80 of 443) benaderen? Zie je in HTTP headers iets wat op een proxy wijst? (Bijv. Via: headers)dj_dysaster schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 10:32:
ik zie hier vaak problemen over de verbinding. Wat ik graag zou willen weten hoe streng speedlinq is met hun fair use policy.
Kan iemand me dat vertellen?
Verwijderd
Neem toch aan dat bestaande klanten gewoon hun 20MBIT gaan houden.RichieB schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 12:19:
Ik denk toch dat de Speedlinq 20Mbps abbos gaan verdwijnen. Bij bencom zie ik nu:
Anders is eht dag dag speedlinq want dat ontbinden ze de voorwaarden.
ben eens benieuwd hoe alles gaat lopen... Denk wel dat dat van Telfort ADSL waar is..
Ook omdat KNP die sites al geregistreerd heeft enz
Ligt er helemaal aan waar je zit in het land. Ik woon zelf in overijssel paar kilometer van Zwolle. Heb hier nu bijna een jaar speedlinq en moet zeggen dat ik erg tevreden ben. De lijn heeft in het begin wat keuren gehad dat ie wel paar keer per week even 2 minuten eruit lag, maar de afgelopen maanden is hij erg constant.ronnym schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 12:39:
ik zie hier vaak problemen over de verbinding. Wat ik graag zou willen weten hoe streng speedlinq is met hun fair use policy.
wat fair use betreft mag je ook niet klagen. Heb wel eens een paar dagen achter elkaar flink lopen download dan heb ik het over 50GB op een dag (zit je zo aan met H.264) maar heb nog nooit ergens klachten over gehad
Verwijderd
Bent het helemaal mee eens. 99,9% van de providers richten zich op het binnehalen van nieuwe klanten. Daarom hop ik ook steeds over van de een naar de ander. Voor oude klanten doet men niets. Maar in alle eerlijkheid moetjezelf ook afvragen bij het aangaan van ene bepaald product geniet je vaak ook van je actiekorting. Na een contract van een jaar is die actie ook vaak dan gedateerd, Dus het mes snijdt aan twee kanten.
DJSmiley schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 12:32:
[...]
Streep dan alle ADSL providers maar door. Dit verhaal geld bij alle providers... Ik ken mensen met een Planet verbinding uit de oertijd, icm een Speedtouch Home modem (ja, zo'n ADSL1 ding dat nog met PPtP werkt), en nee, die krijgen geen nieuwe modem. Nieuwe klanten krijgen gratis een adsl2 wifi ding....
eehm:[BoSS] schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 09:55:
[...]
Maar die kan je niet gebruiken met Alice: de VoIP-accountgegevens krijg je daar niet (net zoals bij IPB) en dus kan je zelf een modem niet configureren voor gebruik met Alice.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| PPP verbinding: dialout username: user0@alice.nl dialout password: user0 ATM protocol Tx Vci: 35 Tx Vpi: 0 Rx Vci: 35 Rx Vpi: 0 Peak cell rate: 2415 ATM Traffic Class: UBR voor vodsl: VPI: 0 VCI: 37 PCR: 900 cells/s CDVT: 2 cells Coder LAW: ALAW Signalling: BLES ELCP profile: ATM-Forum-9 |
Bron: Alice gebruikers forum, Alice met eigen modem/router
Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com
Heb je nooit gehad dat je bij moest betalen voor teveel downloaden?
Mijn broertje heeft ook speedlinq en heeft dat wel gehad. Hij woont trouwens in rotterdam en ik in H.I. Ambacht.
Mijn broertje heeft ook speedlinq en heeft dat wel gehad. Hij woont trouwens in rotterdam en ik in H.I. Ambacht.
Rockafello schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 13:18:
[...]
Ligt er helemaal aan waar je zit in het land. Ik woon zelf in overijssel paar kilometer van Zwolle. Heb hier nu bijna een jaar speedlinq en moet zeggen dat ik erg tevreden ben. De lijn heeft in het begin wat keuren gehad dat ie wel paar keer per week even 2 minuten eruit lag, maar de afgelopen maanden is hij erg constant.
wat fair use betreft mag je ook niet klagen. Heb wel eens een paar dagen achter elkaar flink lopen download dan heb ik het over 50GB op een dag (zit je zo aan met H.264) maar heb nog nooit ergens klachten over gehad
//Offtopic maar wel leuk:Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 14:19:
Bent het helemaal mee eens. 99,9% van de providers richten zich op het binnehalen van nieuwe klanten. Daarom hop ik ook steeds over van de een naar de ander. Voor oude klanten doet men niets. Maar in alle eerlijkheid moetjezelf ook afvragen bij het aangaan van ene bepaald product geniet je vaak ook van je actiekorting. Na een contract van een jaar is die actie ook vaak dan gedateerd, Dus het mes snijdt aan twee kanten.
[...]
Dat doe ik ook, het enige nadeel daarvan is alleen dat je na een paar jaar allerlei verouderde kabel en/of DSL modems op zolder hebt liggen
Wat overigens ook handig is daarbij is om je mail en je hosting van je eigen site ergens anders geregeld te hebben. (lees: onafhankelijk van je providers webspace en mailsysteem)
Maar één ding is zeker, het is verreweg het goedkoopst om regelmatig over te stappen, zeker met dergelijke acties.
[ Voor 47% gewijzigd door Hachy op 02-10-2007 15:18 ]
Thanks, dat is waar, Alice gebruikt VoDSL en geen VoIP (en dus heb je alleen instellingen en geen accountgegevens nodig). Misschien is het dan nog geen eens een slecht idee om Alice met een ander (wireless) VoDSL-modem te nemen (al zijn er met Alice ook een hoop problemen!).Hachy schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 14:46:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 PPP verbinding: dialout username: user0@alice.nl dialout password: user0 ATM protocol Tx Vci: 35 Tx Vpi: 0 Rx Vci: 35 Rx Vpi: 0 Peak cell rate: 2415 ATM Traffic Class: UBR voor vodsl: VPI: 0 VCI: 37 PCR: 900 cells/s CDVT: 2 cells Coder LAW: ALAW Signalling: BLES ELCP profile: ATM-Forum-9
Dat zou je inderdaad kunnen doen en dat zit ik dus ook te overwegen. Gelukkig komen er steeds meer klanten van Alice, ook met positieve ervaringen al lees je die natuurlijk minder. Maar wel goed voor het vergelijkingsmateriaal.
Mensen met bbned die ook een trage verbinding hebben? Steeds als ik mijn modem powercycle, heb ik even ongeveer 2mb per seconde en na een aantal minuten zakt het terug naar ongeveer 700kb per seconde.
Hier had uw reclame kunnen staan.
Met de Speedlinq klantenservice kom je ook niet verder 
Dat ging nog even door, maar daarna heb ik maar opgegeven. Op alle postcodes is het 20Mbit abonnement 'niet meer leverbaar', maar het is dus ook met geen mogelijkheid telefonisch of op een andere manier te bestellen. Vreemd...FV: Hallo, kan ik een 20Mbit abonnement met telefonie bestellen? Via de website kan het niet meer, maar vorige week kon het nog wel op hetzelfde adres...
SL: Geef uw postcode eens
FV: 1111 XX
SL: Nee meneer, op dit adres is alleen 6 en 8Mbit leverbaar
FV: Maar waarom was het vorige week dan wel leverbaar?
SL: Ja meneer, waarschijnlijk is de postcodecheck verbeterd
Op een website kwam ik het volgende tegen...[BoSS] schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 16:21:
[...]
Dat ging nog even door, maar daarna heb ik maar opgegeven. Op alle postcodes is het 20Mbit abonnement 'niet meer leverbaar', maar het is dus ook met geen mogelijkheid telefonisch of op een andere manier te bestellen. Vreemd...
KPN BV zegt dat de merken Tiscali en Speedlinq zullen verdwijnen en dat de klanten zullen worden ondergebracht bij het nieuwe ADSL van Telfort.
Tiscali stopt per 8 oktober a.s. en Speedlinq per 1 oktober a.s.
Bron: KPN (intern)
Ik weet niet of dit waar is aangezien internet nou niet super betrouwbaar is en ik ben geen (roddel)journalist (of nu wel
De websites van Tiscali en Speedlinq zijn nog wel live maar de wijziging in het aanbod bij SpeedLinq kan volgens mij gezien worden als "teken aan de wand". Misschien is het niet waar, we moeten maar afwachten.
Verwijderd
Klopt... Geloof dat ze de 20mbit gaan afschaffen... Hier reeds 20mbit speedlinq is volgens de postcode check ook niet meer mogelijk 20mbit te krijgen..[BoSS] schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 16:21:
[...]
Dat ging nog even door, maar daarna heb ik maar opgegeven. Op alle postcodes is het 20Mbit abonnement 'niet meer leverbaar', maar het is dus ook met geen mogelijkheid telefonisch of op een andere manier te bestellen. Vreemd...
Wat meer info mag wel van hun kant.
hoe gaat het nu met de bestaande klanten gaan ze die terug schroeven naar 12mb, zit nu namelijk op 20Mbit.
In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.
Hmmm... dat zou ik ook wel jammer vinden, best lekker downloaden met 2MB/s
Hier met bbned nog steeds snelheids problemen, de 20mbit haal ik bij lange na niet. Haal er net 800 kb per sec max uit. Van verschillende bronnen incl. Giganews.
nee dat zullen ze zeker niet doen. Ze zitten namelijk zelf ook vast aan het contract. Ze mogen best terug schroeven, maar dan staat elke klant in zijn gelijk om het abbonement op te zeggen en dat zullen ze niet snel toelaten.
@ronnym: nope nooit maar iets op de factuur zien staan (net nog ff gecontroleerd), maar dit is ook een boerengat, waar weinig mensen speedlinq gebruiken, dus zullen er ook weinig klachten zijn.
@ tank: hoeveel meter zit je van de centrale? ik zit 1,4 km van de centrale en haal 1,4 mb/s wat ook al aardig weinig is voor deze afstand, bij mijn ouders haalde ik 1,8 mb op 1,4 km (de andere kant van het dorp)
@ronnym: nope nooit maar iets op de factuur zien staan (net nog ff gecontroleerd), maar dit is ook een boerengat, waar weinig mensen speedlinq gebruiken, dus zullen er ook weinig klachten zijn.
@ tank: hoeveel meter zit je van de centrale? ik zit 1,4 km van de centrale en haal 1,4 mb/s wat ook al aardig weinig is voor deze afstand, bij mijn ouders haalde ik 1,8 mb op 1,4 km (de andere kant van het dorp)
[ Voor 20% gewijzigd door Rockafello op 02-10-2007 18:26 ]
1,5 km en haalde voorheen wel de dikke 20mbits.
Verwijderd
@tank
bij mij is ook de downloadsneheid gedaald naar +/- 700kb (eweka), torrents
alleen bij deze test blijft de snelheid wel hoog
http://speedtest.bbned.nl/
bij mij is ook de downloadsneheid gedaald naar +/- 700kb (eweka), torrents
alleen bij deze test blijft de snelheid wel hoog
http://speedtest.bbned.nl/
Verwijderd
Ik doe net een postcode check, zie ik dit staan:
ADSL2+ Comfort 12000