Ik ben ook net op tijd geweest, gisteren de bevestigingsbrief ontvangen en vanaf volgende week zal ik een 20/1 comfort lijn moeten hebben....
hoera
mijn probleem is duidelijk! de telefoon is stom 
Dit betekend dat ik vandaag maar eens een andere ga halen. Iemand suggesties voor een ruisvrije, kraak heldere telefoon, met speaker functie en andere leuke zaken waar de router mee zou kunnen samenwerken?
Dit betekend dat ik vandaag maar eens een andere ga halen. Iemand suggesties voor een ruisvrije, kraak heldere telefoon, met speaker functie en andere leuke zaken waar de router mee zou kunnen samenwerken?
Aaargh zou k*t zijn. Wil ik in december 20mbit van speedlinq aanschaffen
Ik heb nu (het dure, maar wel stabiele) planet 3072/512. Ik zou een download snelheid moeten kunnen halen van 384kb/s maar dit is bij mij 333kb/s, 87% van de max. Beetje raar want ik zit ook maar 1-1,5km van de centrale.
Maar blijkt dus nu ook nog eens dat ik met die postcode check niet eens meer 20 KAN, maar wel 8, jaaaa zeg
. Dan laat maar hange, missen ze veel nieuwe klanten mee denk ik...iig mij.
Ik heb nu (het dure, maar wel stabiele) planet 3072/512. Ik zou een download snelheid moeten kunnen halen van 384kb/s maar dit is bij mij 333kb/s, 87% van de max. Beetje raar want ik zit ook maar 1-1,5km van de centrale.
Maar blijkt dus nu ook nog eens dat ik met die postcode check niet eens meer 20 KAN, maar wel 8, jaaaa zeg
:D
Verwijderd
Waar ik nieuwsgierig naar ben: komen er bij die postcodechecks ook nog abonnementen over het BBNed netwerk naar voren, of alleen nog maar KNP / Tiscali (BabyXL) ?
Lijkt erop dat 20MB passé is bij speedlinq. ADSL + bellen gaat tot 8MB en alleen ADSL gaat tot 12MB. Alleen de homepage herinnert aan 20000 maar verder is alles verdwenen.
Jammer.. moet ik weer wat anders zoeken of voor een lager abo. kiezen...
Verwijderd
Hacee, bij mij staan er naast KPN en BabyXL, ook BBNed abonnementen tussen. 
Iets anders,
Afgelopen weekend heb ik firmware R6.2.H.5 op m'n SpeedTouch 546i V6 geïnstalleerd, en 'm vervolgens geconfigureerd met R61....v10.exe. Het modem reset nu hoogstens één keer per dag, en traint elke keer goed in rond de 13000.
Iets anders,
Afgelopen weekend heb ik firmware R6.2.H.5 op m'n SpeedTouch 546i V6 geïnstalleerd, en 'm vervolgens geconfigureerd met R61....v10.exe. Het modem reset nu hoogstens één keer per dag, en traint elke keer goed in rond de 13000.
[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2007 10:40 ]
@Hacee: ja hoor, BBNed is gewoon nog beschikbaar.
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Ben ik even blij dat ik 2 weken geleden een Speedlinq 20 mb abo'tje heb afgesloten.
Hierbij mijn verhaal ter waarschuwing voor iedereen die een snelheidswijziging overweegt:
Tot afgelopen maandag was ik heel content met Speedlinq. Ik had ruim een jaar een 6 Mbit-abo via bbned incl. VOIP en killed-voice toeslag en mijn lijn was al die tijd zelfs ingesteld op 8Mbit.
Begin vorige week besloot ik om voor hetzelfde maandbedrag over te stappen op een 20 Mbit abo (verder dezelfde voorwaarden, dus je denkt "Wat kan er fout gaan?"). Dit aangevraagd via een webformulier incl. postcodecheck en dag erna bevestiging dat deze administratieve wijziging kosteloos doorgevoerd zou worden binnen circa 7 dagen.
Afgelopen maandag bleek dat het aspect "circa 7 dagen" alleen van toepassing is op het afsluiten van je bestaande lijn. De vraag "Wat kan er fout gaan?" kon na een telefoontje naar de helpdesk beantwoord worden met: het aansluiten op de nieuwe snelheid (in een andere wijkcentrale, zo werd mij verteld) is 11 dagen later gepland en daar was geen oplossing voor.
Ik zit nu dus tot eind volgende week zonder internet en telefoon. Waar ik het meest boos op ben is dat ik nergens bij mijn aanvraag gewezen ben op dit risico.
Tot afgelopen maandag was ik heel content met Speedlinq. Ik had ruim een jaar een 6 Mbit-abo via bbned incl. VOIP en killed-voice toeslag en mijn lijn was al die tijd zelfs ingesteld op 8Mbit.
Begin vorige week besloot ik om voor hetzelfde maandbedrag over te stappen op een 20 Mbit abo (verder dezelfde voorwaarden, dus je denkt "Wat kan er fout gaan?"). Dit aangevraagd via een webformulier incl. postcodecheck en dag erna bevestiging dat deze administratieve wijziging kosteloos doorgevoerd zou worden binnen circa 7 dagen.
Afgelopen maandag bleek dat het aspect "circa 7 dagen" alleen van toepassing is op het afsluiten van je bestaande lijn. De vraag "Wat kan er fout gaan?" kon na een telefoontje naar de helpdesk beantwoord worden met: het aansluiten op de nieuwe snelheid (in een andere wijkcentrale, zo werd mij verteld) is 11 dagen later gepland en daar was geen oplossing voor.
Ik zit nu dus tot eind volgende week zonder internet en telefoon. Waar ik het meest boos op ben is dat ik nergens bij mijn aanvraag gewezen ben op dit risico.
Mijn ervaring met Speedlinq:
*Bij het online bestellen werd de bevestiging overgeslagen.
*De factuur is nog onduidelijker dan de het bestellen zelf. (prijzen, acties)
*Toch maar even gebeld of alles goed was, omdat KPN nog geen contact met mij had opgenomen voor het aansluiten van de telefoonlijn. "goh wat raar". Speedlinq wil mijn canvas (?) nummer hebben, KPN wil die niet geven. Ik moet dat van ze regelen en het nummer van Speedlinq kost 70ct per minuut. Ongezien de
aan Speedlinq dus.
Kleine opmerking is natuurlijk wel dat KPN te stom is om te zien welke aansluiting er op het huis zit. Ze zijn namelijk in de war met de onderbuurman die zijn eigen aansluiting heeft. Om diezelfde reden heb ik Orange de deur uit gezet, omdat zij zonder mededelen mijn aanvraag om het vorige ADSL abbo over te zetten niet hebben gehonoreerd, waardoor ik nu dus zonder internet zit.....(en telefoonaansluiting)
Soms verlang ik best naar een wat meer Amerikaans rechtssysteem, wat een amateurs.....
*Bij het online bestellen werd de bevestiging overgeslagen.
*De factuur is nog onduidelijker dan de het bestellen zelf. (prijzen, acties)
*Toch maar even gebeld of alles goed was, omdat KPN nog geen contact met mij had opgenomen voor het aansluiten van de telefoonlijn. "goh wat raar". Speedlinq wil mijn canvas (?) nummer hebben, KPN wil die niet geven. Ik moet dat van ze regelen en het nummer van Speedlinq kost 70ct per minuut. Ongezien de

Kleine opmerking is natuurlijk wel dat KPN te stom is om te zien welke aansluiting er op het huis zit. Ze zijn namelijk in de war met de onderbuurman die zijn eigen aansluiting heeft. Om diezelfde reden heb ik Orange de deur uit gezet, omdat zij zonder mededelen mijn aanvraag om het vorige ADSL abbo over te zetten niet hebben gehonoreerd, waardoor ik nu dus zonder internet zit.....(en telefoonaansluiting)
Soms verlang ik best naar een wat meer Amerikaans rechtssysteem, wat een amateurs.....
Op een andere wijkcentrale aangesloten worden lijkt me onzin, je kabel gaat maar naar één wijkcentrale. Daarbij zou een snelheidswijziging alleen een instelling op de DSLAM moeten zijn. Ik denk dat je er (per ongeluk) voor gekozen hebt om van netwerk te wijzigen. Dus bijvoorbeeld van Tiscali Wholesale naar BBNed ofzo.riesk schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 15:11:
Hierbij mijn verhaal ter waarschuwing voor iedereen die een snelheidswijziging overweegt:
Van netwerk wijzigen kan niet bij Speedlinq. Je moet dan eerst opzeggen en dan een nieuw abonnement aanvragen.... Dit heb ik ook moeten doen namelijk (van BBned naar KPN)trolleystad schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 16:14:
[...]
Op een andere wijkcentrale aangesloten worden lijkt me onzin, je kabel gaat maar naar één wijkcentrale. Daarbij zou een snelheidswijziging alleen een instelling op de DSLAM moeten zijn. Ik denk dat je er (per ongeluk) voor gekozen hebt om van netwerk te wijzigen. Dus bijvoorbeeld van Tiscali Wholesale naar BBNed ofzo.
Verwijderd
Sinds gisteravond reboot 't modem om de haverklap, en de downloadsnelheid komt niet meer boven de 450 KB/s uit, terwijl ik eerder op de middag nog een stabiele 1,35 MB/s haalde via Eweka en speedtest.bbned.nl. Het modem traint wel gewoon in op 13 MB...
Edit: terwijl ik dit bericht typte, heeft ie al vier keer gereboot.
Edit: terwijl ik dit bericht typte, heeft ie al vier keer gereboot.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2007 01:37 ]
Nee, dat is het niet. Ik had een X-tra abo en heb gekozen voor een snellere X-tra, dus beide BBned.trolleystad schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 16:14:
[...]
Op een andere wijkcentrale aangesloten worden lijkt me onzin, je kabel gaat maar naar één wijkcentrale. Daarbij zou een snelheidswijziging alleen een instelling op de DSLAM moeten zijn. Ik denk dat je er (per ongeluk) voor gekozen hebt om van netwerk te wijzigen. Dus bijvoorbeeld van Tiscali Wholesale naar BBNed ofzo.
Mijn internet klapte er steeds uit, vooral tijdens het gebruik van Skype.
Nu werd ik gisteren gebeld door de helpdesk van Speedlinq met een heel erg lang en heel erg goed technisch verhaal. Kort gezegd: De afstand tot de centrale is eigenlijk te lang voor 20Mb.
Gewoon internetten en bellen en zo gaat goed met een goede snelheid, maar bij programma's waarbij de verbinding constant dient te zijn, zoals Skype, gaat het fout. Nu hebben ze mijn verbinding terug geschroefd naar 12Mb. Vind ik op zich ook best, want downloaden uit newsgroups en zo ging toch (maar) met maximaal 15Mb ongeveer. Dus zoveel scheelt het niet.
Als ik nu tenminste lekker kan Skypen vind ik het best. Maar ik moet het eerst nog even testen.
Met de voorgestelde wijziging ben ik in ieder geval tevreden.
Nu werd ik gisteren gebeld door de helpdesk van Speedlinq met een heel erg lang en heel erg goed technisch verhaal. Kort gezegd: De afstand tot de centrale is eigenlijk te lang voor 20Mb.
Gewoon internetten en bellen en zo gaat goed met een goede snelheid, maar bij programma's waarbij de verbinding constant dient te zijn, zoals Skype, gaat het fout. Nu hebben ze mijn verbinding terug geschroefd naar 12Mb. Vind ik op zich ook best, want downloaden uit newsgroups en zo ging toch (maar) met maximaal 15Mb ongeveer. Dus zoveel scheelt het niet.
Als ik nu tenminste lekker kan Skypen vind ik het best. Maar ik moet het eerst nog even testen.
Met de voorgestelde wijziging ben ik in ieder geval tevreden.
same here
sinds een week doen pagina;s het soms niet, zeker geen streamfilmpjes (die stoppen gewoon halverwege) en stopt het laden van een pagina soms voor +- 30 seconden, waarna het wel weer gaat.
downloaden ging eerst 400kb, nu nog maar 20 kb....! Gister ging het downloaden wel weer ff normale snelheid, maar het laden van GoT vraagt bijvoorbeeld 4x een f5
sinds een week doen pagina;s het soms niet, zeker geen streamfilmpjes (die stoppen gewoon halverwege) en stopt het laden van een pagina soms voor +- 30 seconden, waarna het wel weer gaat.
downloaden ging eerst 400kb, nu nog maar 20 kb....! Gister ging het downloaden wel weer ff normale snelheid, maar het laden van GoT vraagt bijvoorbeeld 4x een f5
Hmm... ik vermoed dat ze zelf een beetje moe worden van de `ik haal geen 20Mbit` klachten. Ben benieuwd, bij mij gaat het (nog) goed...
Ach, dat veranderd nog wel ...Ruimzicht schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 10:32:
Ben benieuwd, bij mij gaat het (nog) goed...

Oh ja vast! En dan ga ik de helpdesk bellen en hier klagen dat dat wel 70cpm kost en hoe belachelijk dat is....
Ik ben overgegaan van een 6mbit naar een 20 mbit speedlinq abbo, ik haal de 20 mbit alleen bij lange na niet, iemand enig idee waar het aan kan liggen? Ik heb een speedtouch 706 modem en zit ongeveer 2311meter van de centrale. Ik heb met het DMT tooltje iets met de SNR zitte spellen, hierdoor werd de snelheid wel wat hoger, ik heb max 8900kbit gezien als ik SNR op z'n laagst zet.
Koppelingsinformatie
Actief: 0 dagen, 0:15:43
Modulatie: G.992.3 Annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 8.027
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [KB/MB]: 340,00 / 2,19
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 19,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 16,0 / 30,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 11,0 / 4,0
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 1 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 1.423 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 678 / 16
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 533 / 5
Koppelingsinformatie
Actief: 0 dagen, 0:15:43
Modulatie: G.992.3 Annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 8.027
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [KB/MB]: 340,00 / 2,19
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 19,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 16,0 / 30,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 11,0 / 4,0
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 1 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 1.423 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 678 / 16
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 533 / 5
Are you following me, Are you following me?
Je geeft zelf al antwoord op je vraag.....djlinsen schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 13:59:
...en zit ongeveer 2311meter van de centrale....
Dat ik niet de volledige 20mbit zal halen, had ik al bedacht, maar 8 mbit is dat niet een beetje aan de lage kant? En die modulatie G992.3 zou dat niet G992.5 moeten zijn? Maximaal haalbare snelheid van G992.3 is volgensmij iets van 12Mbits, terwijl ik een 20mbit abbo heb.Schweino schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 14:44:
[...]
Je geeft zelf al antwoord op je vraag.....
Verwijderd
Welke firmwareversie staat er geïnstalleerd op je SpeedTouch? Ik had namelijk exact hetzelfde als wat jij nu omschrijft. Sinds ik R6.2.H.5 heb draaien, pakt ie altijd de juiste modulatie. Daarvoor stond ie veelal op G992.1, G992.2 en G992.3 rond de 8Mbit. Ik zit ongeveer 2,1km van de centrale af, en haal momenteel 13Mbit.djlinsen schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 15:00:
[...]
Dat ik niet de volledige 20mbit zal halen, had ik al bedacht, maar 8 mbit is dat niet een beetje aan de lage kant? En die modulatie G992.3 zou dat niet G992.5 moeten zijn? Maximaal haalbare snelheid van G992.3 is volgensmij iets van 12Mbits, terwijl ik een 20mbit abbo heb.

Nu mijn SL is aangesloten en draait, zit op de andere koperen lijn nog steeds Planet..... Aangezien mijn Planet tot 04-10-2007 geldig was, volgens de site dit verlengd is tot 2008 en ik nog geen enkel bericht heb gehad van Planet over de opzegging, zal ik morgen eens de KPN-IPB gaan bellen als het nog zo is.... vorige keer zeiden ze namelijk dat ik niets hoefde te doen.bjck schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 08:22:
Je kan Speedlinq gewoon over die eerste koperlijn laten lopen met BelBudget samen, dat heet gewoon linesharing net als wat Planet nu doet.
Alleen moet je dan wel een overstap aanvragen en niet een nieuwe lijn bij Speedlinq. Je Planet verbinding wordt dan los gegooid en de Speedlinq verbinding erop gezet.
Het kan wel, beide naast elkaar op een aparte lijn, natuurlijk. Het is maar net wat je wenst te hebben en wilt betalen per abonnement/aansluiting.
Over de aansluiting door SL ben ik in ieder geval tevreden, de snelheid is als beloofd. Had me alleen vergist in de 256-snelheid van de gratis newsserver, even vergeten te delen door 8

Ook mijn 2e lijn heeft een ADSL signaal (krijg alleen nog geen IP adres van de DHCP server, maar het wordt dan ook pas per 9 oktober officieel opgeleverd). Modem traint netjes in op 20 Mbit, dus dat zit wel snor straks. Nu heb ik dus op aderpaar 1 Speedlinq 6/1 (via BBned) en op aderpaar 2 speedlinq 20/1 (via KPN).
NU wil ik mijn 2e speedtouch 716 net zo configureren zoals mijn oorspronkelijke speedtouch, waarbij ik behoorlijk veel via de CLI heb aangepast. Weet iemand een makkelijke manier om dat te doen zonder weer helemaal opnieuw alles via de CLI handmatig in te moeten kloppen?
Is het bijvoorbeeld mogelijk om de instellingen van mijn 716 op te slaan in de backup .ini file en daar handmatig het een en ander in aan te passen zodat dit gaat werken met een speedlinq over KPN verbinding?
Of is een 716 die ingesteld staat voor BBned makkelijk aan te passen voor KPN zonder dat ik de wizard hoef de draaien?
NU wil ik mijn 2e speedtouch 716 net zo configureren zoals mijn oorspronkelijke speedtouch, waarbij ik behoorlijk veel via de CLI heb aangepast. Weet iemand een makkelijke manier om dat te doen zonder weer helemaal opnieuw alles via de CLI handmatig in te moeten kloppen?
Is het bijvoorbeeld mogelijk om de instellingen van mijn 716 op te slaan in de backup .ini file en daar handmatig het een en ander in aan te passen zodat dit gaat werken met een speedlinq over KPN verbinding?
Of is een 716 die ingesteld staat voor BBned makkelijk aan te passen voor KPN zonder dat ik de wizard hoef de draaien?
[ Voor 6% gewijzigd door Schweino op 04-10-2007 22:33 ]
Jup, je hoef alleen de vpi/vci waardes aan te passen en misschien het protocol (van rfc1483 naar PPPoA), maar ik hoorde dat KPN ook al met RFC1483 werkt dus misschien hoeft dat al niet eens meer.Schweino schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 22:23:
Lijn was teruggezet, heb een volle week weer 15 mbit gehaald, maar nu is de lijn weer ingestort. Ik haal weer dezelfde (slechte) intrain waardes als hiervoor.
Zou het dan toch overspraak zijn?
Eerst 6 maanden een perfecte lijn, dan een tijd (2maanden) slecht, dan ineens weer even goed (1 week) en nu weer slecht?
Als ik zie dat ze geen 20mbit meer leveren begin ik ze er ook een beetje van te verdenken dat ze van mijn 20mbit lijn af willen (nog geen dag na mijn eerste melding had ik al een 6mbit abbo), maar dat zal wel wat te paranoide zijn
En waar kan ik die waardes wijzigen? Volgens mij moet ik dan de ingebouwde configuratie wizard draaien of kan dat via de CLI?trolleystad schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 08:35:
[...]
Jup, je hoef alleen de vpi/vci waardes aan te passen en misschien het protocol (van rfc1483 naar PPPoA), maar ik hoorde dat KPN ook al met RFC1483 werkt dus misschien hoeft dat al niet eens meer.
Kan ook via de CLI (via de CLI kan alles
), maar weet zo niet uit m'n hoofd hoe. Moet je ff de CLI guide downloaden van de speedtouch website.
ik heb ook speedlinq aangevraagd. Geld is al afgeschreven maar heb nog niks gehoord van ze. Zelfs nog geen welkomsbrief.
Of je maakt via de webinterface een backup van je config. Opent deze vervolgens in een editor. Even zoeken naar de betreffende waardes/instellingen ( vpi/vci waardes en protocol), deze aanpassen en weer opnieuw 'inladen'/terugzetten......Schweino schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 09:46:
[...]
En waar kan ik die waardes wijzigen? Volgens mij moet ik dan de ingebouwde configuratie wizard draaien of kan dat via de CLI?
Wanneer heb je aangevraagd dan? Het kan inderdaad even duren voor je wat krijgt hoorronnym schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 10:32:
ik heb ook speedlinq aangevraagd. Geld is al afgeschreven maar heb nog niks gehoord van ze. Zelfs nog geen welkomsbrief.
btw, heeft iemand toevallig de voorwaarden van de actie van september nog? Ik dacht dat ik die pagina in html had opgeslagen, maar ik kan het nu nergens meer vinden
edit: al gevonden. De actievoorwaarden van de afgelopen paar maanden zijn hier te vinden
edit2: so far so good: net stond er een TNT mannetje met twee pakketjes: het installatiepakket met modem (zoals aangevraagd de ST706 helaas, ik had gehoopt op de 716WL) en LOTR: Shadows of Angmar
[ Voor 29% gewijzigd door gwystyl op 05-10-2007 12:38 ]
ik heb met dmt al ingesteld op adsl2+ maar nog steeds bijft er g992.3 staan.RichieB schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 18:34:
Als je modulatie G.992.3 aangeeft staat je modem in ADSL2 modus ipv ADSL2+. In de startpost staat hoe je dat kan veranderen.
Verder draai ik op firmware R6172. Ik heb de aller nieuwste firmware geprobeerd net R62H5 maar daarna kon ik in het dmt tool de 2 extra tab bladen niet meer enabled zetten. Met de R62H5 melde hij zich ook aan met rond de 8mb en op G992.3
Is dit normaal gedrag vanwege mijn vrij grote afstand(2311m)? Of heeft iemand nog een tip om de snelheid wat omhoog te schroeven?
ik heb het op 21 september aangevraagd. De 24e is het geld afgeschreven.
Zit nu al ruim 2 weken zonder internet begin het nu wel te missen. Het kan voor mij niet snel genoeg aangeloten zijn.
Zit nu al ruim 2 weken zonder internet begin het nu wel te missen. Het kan voor mij niet snel genoeg aangeloten zijn.
gwystyl schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 12:11:
[...]
Wanneer heb je aangevraagd dan? Het kan inderdaad even duren voor je wat krijgt hoor. Ik heb 7 september aangevraagd, en 10 september was het geld van mijn modem afgeschreven (daar zijn ze dan wel weer snel mee). De welkomstbrief heb ik vandaag gekregen, met de mededeling dat het signaal er vermoedelijk 12 oktober op staat. Die termijn (2 tot 4 weken) staat ook in de aanvraagbevestiging die ik al wel heel snel had (nog voor het geld van het modem afgeschreven was)
btw, heeft iemand toevallig de voorwaarden van de actie van september nog? Ik dacht dat ik die pagina in html had opgeslagen, maar ik kan het nu nergens meer vinden.
edit: al gevonden. De actievoorwaarden van de afgelopen paar maanden zijn hier te vinden
edit2: so far so good: net stond er een TNT mannetje met twee pakketjes: het installatiepakket met modem (zoals aangevraagd de ST706 helaas, ik had gehoopt op de 716WL) en LOTR: Shadows of Angmar. Nou afwachten of het signaal erop zetten volgende week ook goed gaat.
Bij mij lag rond 12:30 de internet verbinding te klapperen (postcode 6002wg/bbned). Het modem krijgt een ipadres, daarna wil voip zich aanmelden, daarba dsl sync down.
Verwijderd
Bij mij werkt Speedlinq bellen + internet (20 MB) via het KPN netwerk perfect!
Geen problemen, ben absoluut een tevreden klant!
Geen problemen, ben absoluut een tevreden klant!
Dank voor de tip, ga ik eens proberen!kaajee schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 10:34:
[...]
Of je maakt via de webinterface een backup van je config. Opent deze vervolgens in een editor. Even zoeken naar de betreffende waardes/instellingen ( vpi/vci waardes en protocol), deze aanpassen en weer opnieuw 'inladen'/terugzetten......
Verwijderd
Ik heb de SpeedTouch 706 (Softwareversie: 6.1.7.2). Ik had'm in bridge mode gezet maar levert behoorlijk wat problemen op (regelmatig is de verbinding een paar uur weg). Vanochtend aan en uit gezet (met de schakelaar op het apparaat), en toen stond 'ie ineens weer in router-mode. Is dat normaal? Ik zag het aan m'n Asus die een ip kreeg in de 'normale' huis-range van een router...
Is het bekend dat er verbindingsproblemen zijn als 'ie in Bridge-mode staat, of ligt het aan de combi met m'n asus wl500g? Nieuwe firmware erop? En hoe blijft 'ie in bridge-mode?
Is het bekend dat er verbindingsproblemen zijn als 'ie in Bridge-mode staat, of ligt het aan de combi met m'n asus wl500g? Nieuwe firmware erop? En hoe blijft 'ie in bridge-mode?
Verwijderd
Ondervinden meer mensen de afgelopen dagen dat websites ontzettend traag laden? Nederlandse websites zijn over 't algemeen nog goed te doen, maar zodra ik bijvoorbeeld naar een Amerikaanse site surf kan ik zo 30 sec wachten totdat ie is geladen. Online gamen op Xbox Live of Playstation Network is helemaal een ramp. De verbinding wordt elke keer verbroken en is ontzettend instabiel. Een paar dagen geleden was er helemaal niets aan de hand! De test op speedtest.bbned.nl geeft de ene keer een download aan van 4000 kbps, dan 0 kbps en zojuist 102300 kbps, wat mij sterk lijkt!
Het testbestand van 100 MB kon ik voorheen downloaden met 1,33 MB/sec, nu tussen de 0,4 en 0,5 MB/sec. Echter, via de nieuwsgroepen (Eweka payserver) haal ik een redelijk stabiele downloadsnelheid van rond de 1,34 MB/sec. Ik heb 't modem al een paar keer gerest, en opnieuw de configuratie doorlopen, maar niets lijkt te helpen. Afgelopen week heb ik genoeg geld uitgegeven aan die helpdesk van Speedlinq, dus ik sta momenteel niet te popelen om weer aan de lijn te gaan hangen á € 0,70 per minuut.

Ik kreeg vandaag de afrekening van KPN na mijn overstap. Daar staat behalve een credit voor vooruitbetaald abonnement ook een post op die heet "kosten ivm opzegtermijn" oid.
Navraag leert dat ik die kosten moet betalen omdat Speedlinq de opzegtermijn van KPN niet heeft gerespecteerd, maar de lijn direct heeft overgenomen (?). Klonk mij wat vreemd in de oren en ik snap eigenlijk nog steeds niet waar het bedrag vandaan komt. Iemand die dit ook aan de hand heeft gehad?
Navraag leert dat ik die kosten moet betalen omdat Speedlinq de opzegtermijn van KPN niet heeft gerespecteerd, maar de lijn direct heeft overgenomen (?). Klonk mij wat vreemd in de oren en ik snap eigenlijk nog steeds niet waar het bedrag vandaan komt. Iemand die dit ook aan de hand heeft gehad?
Verwijderd
Gegroet allen. Ik ben een redelijk tevreden Speedlinq gebruiker. Ik had direct gekozen voor Internet + bellen. Internet doet het nu een tijd goed en ik heb dus mijn telefoon nummer laten porteren naar Speedlinq. Dat is intussen gebeurd, maar ik merk nu iets heel irritants.
Ik heb namelijk hiervoor 'gewoon' gebeld via ISDN. Heb een (draadloze) ISDN telefoon centrale en een viertal telefoons daarop. Het modem (Speedtouch 780i), dat ik destijds van Speedlinq heb gekregen lijkt echter een analoog signaal af te geven! Oftewel, mijn ISDN centrale (en alle telefoons) doen het niet meer!
Nog even snel terug naar de Speedlinq pagina (http://www.speedlinq.nl/php/dg_bellen.php), en daar staat met koeie(n?) letters bovenaan:
Ik heb namelijk hiervoor 'gewoon' gebeld via ISDN. Heb een (draadloze) ISDN telefoon centrale en een viertal telefoons daarop. Het modem (Speedtouch 780i), dat ik destijds van Speedlinq heb gekregen lijkt echter een analoog signaal af te geven! Oftewel, mijn ISDN centrale (en alle telefoons) doen het niet meer!
Nog even snel terug naar de Speedlinq pagina (http://www.speedlinq.nl/php/dg_bellen.php), en daar staat met koeie(n?) letters bovenaan:
Wat moet ik doen om mijn ISDN centrale alsnog gewoon te kunnen gebruiken? Ik wil namelijk, zoals Speedlinq zelf zegt, mijn "huidige telefoon gebruiken"!* gratis onderling bellen
* onbeperkt bellen met vaste nrs in NL*
* huidige telefoon gebruiken
* gratis voicemail, nr weergave etc etc
Enige optie: Een VOIP modem/ATA doos kopen met een ISDN output. In de huidige situatie, zoals door SL geleverd, kun je GEEN isdn apparatuur aansluiten (En dus je huidige zooi in jouw geval) niet gebruiken.Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 00:42:
Gegroet allen. Ik ben een redelijk tevreden Speedlinq gebruiker. Ik had direct gekozen voor Internet + bellen. Internet doet het nu een tijd goed en ik heb dus mijn telefoon nummer laten porteren naar Speedlinq. Dat is intussen gebeurd, maar ik merk nu iets heel irritants.
[...]
Wat moet ik doen om mijn ISDN centrale alsnog gewoon te kunnen gebruiken? Ik wil namelijk, zoals Speedlinq zelf zegt, mijn "huidige telefoon gebruiken"!
Wat ook kan is een andere centrale nemen, de Gigasets kun je bv prima uitwisselen: De handsets kun je ook op een analoge basis aanmelden. Je verliest alleen dan wel de mogelijkheid van 2 gelijktidige gesprekken
Bijv. De Fritzbox Fon kan zowel ISDN als gewone telefoons aan, die heeft ook een S0 aansluiting die je direkt op je telefooncentrale kan aansluiten.DJSmiley schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 01:10:
[...]Enige optie: Een VOIP modem/ATA doos kopen met een ISDN output. In de huidige situatie, zoals door SL geleverd, kun je GEEN isdn apparatuur aansluiten (En dus je huidige zooi in jouw geval) niet gebruiken.
Wat ook kan is een andere centrale nemen, de Gigasets kun je bv prima uitwisselen: De handsets kun je ook op een analoge basis aanmelden. Je verliest alleen dan wel de mogelijkheid van 2 gelijktidige gesprekken
Volgens mij gaat dit nog niet werken. Kijk op die Fritz box (of ander modem/ATA doos met ISDN output) kan dan welliswaar een ISDN telefoon aansluiten, echter je hebt geen ISDN meer. Speedlinq/KPN heeft de hele ISDN functionaliteit uitgeschakeld als je voor Speedlinq bellen kiest. Het is welliswaar nog wel een ISDN koperlijntje, dus andere frequentie dan analoge telefonie, vandaar dat je nog steeds een ISDN modem nodig hebt. Maar je kunt geen 'echte' ISDN meer gerbuiken.Wortelstok schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 09:17:
[...]
Bijv. De Fritzbox Fon kan zowel ISDN als gewone telefoons aan, die heeft ook een S0 aansluiting die je direkt op je telefooncentrale kan aansluiten.
ISDN is ook iets, een dienst, wat je van KPN afneemt en van Speedlinq neem je VOIP telefonie.
Enige dat zu kunnen om volledige ISDN functionaliteit te behouden is naast je Speedlinq (ADSL + Bellen) ook nog een ISDN abonnenment bij KPN af te nemen.....maar dan kun je net zo goed dat Speedlinq bellen weglaten......
EDIT: korte toevoeging; met zo'n Fritz Box (ed.) zou je dus wel je ISDN apparatuur kunnen blijven gebruiken, echter niet de KPN-ISDN functionaliteiten.....
[ Voor 6% gewijzigd door kaajee op 06-10-2007 10:30 ]
Verwijderd
Wat moet ik mij dan precies voorstellen bij die KPN-ISDN functionaliteiten? Voicemail? Terugbellen?
Je moet dan wel de Fritz 7170 nemen. http://www.avm.de/en/Prod...Z_Box_Fon_WLAN/index.html
Je kunt daarmee gewoon bellen met isdn apperatuur over voip. (ik heb zelf alleen analoog)
Je kunt daarmee gewoon bellen met isdn apperatuur over voip. (ik heb zelf alleen analoog)
4 telefoonnummers, bij ISDN(-2) 2 lijnen, voor bijv. fax en telefoon apart, of 2 telefoons, (2 communicatie lijnen), wisselgesprek, etc.Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 11:58:
Wat moet ik mij dan precies voorstellen bij die KPN-ISDN functionaliteiten? Voicemail? Terugbellen?
En gewoon bellen op het betrouwbare ISDN netwerk natuurlijk......
Verwijderd
Update: ik ben net naar de Primafoon geweest en heb daar net een Chicago 730 (analoog basisstation voor draadloze toestellen) gekocht. Die op het lichtnet aangesloten, paar seconden gewacht en toen aan de 'phone 1' aangesloten. De toestellen aangemeld en alles deed het meteen.
Het resultaat: een blije klant (en vooral zijn vrouw).
Trouwens: ik had ook de Speedlinq helpdesk gebeld en daar werd ik weer eens getrakteerd op het spreekwoordelijke kluitje en daarmee vriendelijk het riet ingestuurd. Ondanks dat het op hun reclames staat dat ik geen nieuwe telefoon nodig had, bedoelden ze dat ik een analoge centrale (danwel toestel(len)) nodig had. Hun enige 'oplossing' was dat ik een klachtenbrief mocht sturen. Top service weer.
Het resultaat: een blije klant (en vooral zijn vrouw).
Trouwens: ik had ook de Speedlinq helpdesk gebeld en daar werd ik weer eens getrakteerd op het spreekwoordelijke kluitje en daarmee vriendelijk het riet ingestuurd. Ondanks dat het op hun reclames staat dat ik geen nieuwe telefoon nodig had, bedoelden ze dat ik een analoge centrale (danwel toestel(len)) nodig had. Hun enige 'oplossing' was dat ik een klachtenbrief mocht sturen. Top service weer.
Gisteravond kwamen we thuis en toen bleek dat er 'iets' flink over de emmer was. De telefoon ging constant over en als we aanpakten, was het muisstil. Als we vervolgens de verbinding verbraken (is dat goed Nederlands?
) ging de telefoon meteen weer over. Uiteindelijk heb ik het opgelost door de Speedtouch (780) uit te zetten en weer aan, daarna was het over.
Iemand soortgelijke ervaringen?
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Verwijderd
Afgelopen vrijdag een klachtenformulier ingevuld m.b.t. de trage internetverbinding. Net de reactie ontvangen dat ik maar contact op moet nemen met de technische helpdesk. Het gaat een lang jaar worden op deze manier
Verwijderd
Jij krijgt tenminste nog een reactie... ik had hetzelde maandje of 2 geleden.. ook email gestuurd maar helemaal niks meer van gehoord. (internet was week erna wel weer normale snelheid)Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 12:36:
Afgelopen vrijdag een klachtenformulier ingevuld m.b.t. de trage internetverbinding. Net de reactie ontvangen dat ik maar contact op moet nemen met de technische helpdesk. Het gaat een lang jaar worden op deze manier
Mijn problemen zijn ondertussen opgelost.
Deze week een nieuwe telefoon gehaald en alles werkt naar behoren.
Conclussie:
1) oude telefoon was kapot. Zelfs op een normale KPN lijn geen feedback signaal.
2) de laatste speedtouch firmware + installer werken prima, incl telefonie (en een werkend internet lampje)
3) DMT geeft een download signaal van ~16825 en een upload van ~992
Deze week een nieuwe telefoon gehaald en alles werkt naar behoren.
Conclussie:
1) oude telefoon was kapot. Zelfs op een normale KPN lijn geen feedback signaal.
2) de laatste speedtouch firmware + installer werken prima, incl telefonie (en een werkend internet lampje)
3) DMT geeft een download signaal van ~16825 en een upload van ~992
Ja had v/d week ook last van spook telefoonjes, niet continu maar af en toe, ging 2 of 3 maal over en stopte dan weer of bleef langer overgaan maar als ik dan opnam was er niks. maar het lijkt nu weer goed te gaan. ik heb kpn comfort 20Mb met een st780wl modem.
pven schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 08:51:
Gisteravond kwamen we thuis en toen bleek dat er 'iets' flink over de emmer was. De telefoon ging constant over en als we aanpakten, was het muisstil. Als we vervolgens de verbinding verbraken (is dat goed Nederlands?) ging de telefoon meteen weer over. Uiteindelijk heb ik het opgelost door de Speedtouch (780) uit te zetten en weer aan, daarna was het over.
[ Voor 3% gewijzigd door dirk38 op 07-10-2007 17:54 ]
pven schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 08:51:
Gisteravond kwamen we thuis en toen bleek dat er 'iets' flink over de emmer was. De telefoon ging constant over en als we aanpakten, was het muisstil. Als we vervolgens de verbinding verbraken (is dat goed Nederlands?) ging de telefoon meteen weer over. Uiteindelijk heb ik het opgelost door de Speedtouch (780) uit te zetten en weer aan, daarna was het over.
Beide dezelfde modem?dirk38 schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 17:02:
Ja had v/d week ook last van spook telefoonjes, niet continu maar af en toe, ging 2 of 3 maal over en stopte dan weer of bleef langer overgaan maar als ik dan opnam was er niks. maar het lijkt nu weer goed te gaan
[...]
Beide hetzelfde abonnement (DSL netwerk en dus ook VoIP partij)?
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Goed punt @ hierboven.
Ik heb een Speedtouch 780 via het KPN-netwerk, telefonie komt van Abel. Firmware is de versie die Speedlinq als preferred op de site heeft staan.
Kleine update: mijn verbinding is echt zwaar aan het stuiteren vandaag. De connectie is al minstens 30 keer weg geweest. Ik heb nu de SNRM maar op 8.0 gezet (was 6.5), eens kijken of het helpt.
Ik las hier overigens iets over een storingsformulier. Waar kan ik dat vinden op de site? Als ik bij formulieren kijk, zie ik iets dergelijks er niets tussen staan.
Ik heb een Speedtouch 780 via het KPN-netwerk, telefonie komt van Abel. Firmware is de versie die Speedlinq als preferred op de site heeft staan.
Kleine update: mijn verbinding is echt zwaar aan het stuiteren vandaag. De connectie is al minstens 30 keer weg geweest. Ik heb nu de SNRM maar op 8.0 gezet (was 6.5), eens kijken of het helpt.
Ik las hier overigens iets over een storingsformulier. Waar kan ik dat vinden op de site? Als ik bij formulieren kijk, zie ik iets dergelijks er niets tussen staan.
[ Voor 51% gewijzigd door pven op 07-10-2007 23:36 ]
Net even de klantenservice gebeld en gevraagd waarom de hogere snelheden niet meer worden aangeboden. Het antwoord was dat de postcodecheck grondig nagekeken gaat worden omdat het in praktijk bleek dat veel 20Mbit verbindingen niet realiseerbaar waren. Vooralsnog dus geen KPN/Telfort verhaal van officiële hand.
Het lijkt dat sinds ze aan het checken zijn, mijn verbinding zwaar over de zeik is. Ik heb hem inmiddels terug gezet naar 14Mbit (stond gisteren nog op 16,5Mbit), eens kijken of mijn verbinding dan wel stabiel is.

Ok, dat 20Mbit niet meer aangeboden wordt kan ik me voorstellen (er zullen vast genoeg mensen zijn die gaan zeiken dat ze bijv. "maar" 15Mbit halen, omdat ze toevallig niet bij die kleine minderheid horen waarbij de centrale in dezelfde straat staat).Madone schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 10:26:
Lijkt erop dat 20MB passé is bij speedlinq. ADSL + bellen gaat tot 8MB en alleen ADSL gaat tot 12MB. Alleen de homepage herinnert aan 20000 maar verder is alles verdwenen.
Maar waar slaat in GODSNAAM dat verschil in snelheid tussen inet en inet+bellen op? Overhead van VOIP kan max een paar 100Kbit zijn (en dat is nog erg ruim, ervan uitgaande dat de minst efficiente codec gebruikt wordt en dat voor 2 lijnen tegelijkertijd) en dus zeker GEEN 4Mbit!
Voorbeeld: bij een familielid is laatst de snelheid wegens stabiliteitsproblemen (4KM afstand tot centrale) terug geschroefd van 6 naar 4Mbit. En dan nog merk je daar amper iets van het "trager worden" van downloaden wanneer je via usenet aan het leechen bent terwijl er een telefoontje binnen komt. En nee, ook aan de gesprekskwaliteit valt niets te merken.
Zelf ben ik een tevreden gebruiker van een 20Mbit+bellen abbo, ookal haal ik "maar" 11Mbit. Hopelijk kan ik iets vergelijkbaars nog ergens afsluiten wanneer ik ga verhuizen...
[ Voor 23% gewijzigd door feca op 08-10-2007 20:54 ]
De verbinding valt nog steeds weg, zit nu op 12Mbit ... 
Iemand een URL naar Speedlinq met het storingsformulier?
Wel eens van google gehoord? google: speedlinq klachtenformulier (eerste hit)pven schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:33:
De verbinding valt nog steeds weg, zit nu op 12Mbit ...
Sterker nog, bij VOIP zoals Speedlinq het verkoopt lopen de telefoongesprekken over je internet verbinding, die dus nog eens langzamer is dan bij de nieuwe abbos die geen VOIP hebben. Er is geen aparte bandbreedte gereserveerd voor telefonie zoals bij VODSL het geval is.feca schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 20:45:
[...]
Maar waar slaat in GODSNAAM dat verschil in snelheid tussen inet en inet+bellen op? Overhead van VOIP kan max een paar 100Kbit zijn (en dat is nog erg ruim, ervan uitgaande dat de minst efficiente codec gebruikt wordt en dat voor 2 lijnen tegelijkertijd) en dus zeker GEEN 4Mbit!
Verwijderd
even weer een update
heb inmiddels een nieuwe telefoon aangeschaft maar er zijn nog steeds uitvallen als ik aan het bellen ben
dus het lag niet aan mijn telefoon maar aan de lijn
ik zal maar weer eens een klachttenformulier invullen want het is knap irritant dat je steeds moet vragen aan iemand aan de andere kant om weer een stukje te herhalen van hetgeen gezegd is
.
edit:
kreeg deze mail.......
dus klachtten formulier heeft geen zin moet volgens hun toch maar bellen
Geachte mevrouw XXXXXXXXX,
Het spijt ons te lezen dat u problemen ondervindt met de verbinding. Helaas kan de administratieve afdeling u niet helpen met technische problemen.
Om inzicht te krijgen in de problemen die zich bij u voordoen, willen wij u vragen contact op te nemen met onze medewerkers bij de technische helpdesk. Zij zullen dan samen met u een aantal stappen doorlopen en proberen u spoedig en vakkundig van de problemen af te helpen.
De technische helpdesk (toets 1 in keuzemenu) is bereikbaar van
maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 21.00 uur, zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur op 0900-7733354.
Wij vertouwen erop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Speedlinq Customer Care
heb inmiddels een nieuwe telefoon aangeschaft maar er zijn nog steeds uitvallen als ik aan het bellen ben
dus het lag niet aan mijn telefoon maar aan de lijn
ik zal maar weer eens een klachttenformulier invullen want het is knap irritant dat je steeds moet vragen aan iemand aan de andere kant om weer een stukje te herhalen van hetgeen gezegd is
edit:
kreeg deze mail.......
Geachte mevrouw XXXXXXXXX,
Het spijt ons te lezen dat u problemen ondervindt met de verbinding. Helaas kan de administratieve afdeling u niet helpen met technische problemen.
Om inzicht te krijgen in de problemen die zich bij u voordoen, willen wij u vragen contact op te nemen met onze medewerkers bij de technische helpdesk. Zij zullen dan samen met u een aantal stappen doorlopen en proberen u spoedig en vakkundig van de problemen af te helpen.
De technische helpdesk (toets 1 in keuzemenu) is bereikbaar van
maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 21.00 uur, zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur op 0900-7733354.
Wij vertouwen erop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Speedlinq Customer Care
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2007 15:45 ]
Ook al is er geen bandbreedte gereserveerd omdat VoIP over dezelfde IP verbinding loopt (niet gescheiden IP verbinding in apart VC) kan er nog steeds prioriteit gegeven worden aan dat verkeer boven ander verkeer natuurlijk.RichieB schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 22:07:
[...]
Sterker nog, bij VOIP zoals Speedlinq het verkoopt lopen de telefoongesprekken over je internet verbinding, die dus nog eens langzamer is dan bij de nieuwe abbos die geen VOIP hebben. Er is geen aparte bandbreedte gereserveerd voor telefonie zoals bij VODSL het geval is.
Dat doet een goed VoIP modem ook voor de upstream en kan een ISP ook doen voor de downstream.
kreeg net een mailtje van Speedlinq.
Omdat mijn centrale te ver is kunnen ze order niet plaatsen.
Balen moet nu op gaan naar een andere provider die het wel kan leveren.
*zooi
Hoe ver woon je van de centrale? Als speedlinq het te ver vind ben ik bang dat geen enkele ADSL provider het aandurft.ronnym schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 12:40:
![]()
kreeg net een mailtje van Speedlinq.
Omdat mijn centrale te ver is kunnen ze order niet plaatsen.
Balen moet nu op gaan naar een andere provider die het wel kan leveren.
*zooi![]()
Juist. Dit mechanisme heeft Quality of Service (QoS) maar zover mij bekend is maakt geen enkele Nederlandse ISP hier gebruik van. Het gevolg is dat je VOIP gesprek slecht verstaanbaar kan worden als je veel aan het downloaden bent.bjck schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 09:22:
[...]
Ook al is er geen bandbreedte gereserveerd omdat VoIP over dezelfde IP verbinding loopt (niet gescheiden IP verbinding in apart VC) kan er nog steeds prioriteit gegeven worden aan dat verkeer boven ander verkeer natuurlijk.
Dat doet een goed VoIP modem ook voor de upstream en kan een ISP ook doen voor de downstream.
Maar daar ging het hier niet over, het gaat erover dat Speedlinq voor kaal ADSL tot 12 mbit/s verkoopt, maar als je er VOIP bij neemt maar tot 8 mbit/s. En dat heeft dus geen technische onderbouwing.
Volgens http://pcdb.bbned.nl/ :trolleystad schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 13:12:
[...]
Hoe ver woon je van de centrale? Als speedlinq het te ver vind ben ik bang dat geen enkele ADSL provider het aandurft.
Centrale: Ddt-Zdt
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1668 meter.
en via tu delft krijg helemaal geen waardes
Verwijderd
Wat een onzin !!ronnym schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 14:12:
[...]
Volgens http://pcdb.bbned.nl/ :
Centrale: Ddt-Zdt
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1668 meter.
en via tu delft krijg helemaal geen waardes
Echt ik woon 200m verder van de centrale en haal mooi 14mbit
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1415 meter.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2007 15:35 ]
kan het zijn dat ze niet meer willen leveren omdat ze ook geen 20 mb lijnen meer aanbieden???
Sinds vandaag werkt ook mijn 2e speedling lijn, traint netjes in op 1.029 / 19.278 (up/down). M'n andere 6/1 lijn traint in op 8/1 dus heb nu 3 weken lang 27 mbit down en 2 up
Verwijderd
Dat was te verwachten...Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 09:09:
edit:
kreeg deze mail.......dus klachtten formulier heeft geen zin moet volgens hun toch maar bellen
![]()
![]()
Ja, ik heb nu ook 2 lijnen: op de 1e Speedlinq, op de 2e Planet IPB. Ik had bij mijn aanvraag aangegeven dat mijn Planet IPB (op mijn 2e lijn) opgezegd moest worden en mijn nummer geporteerd moest worden naar Speedlinq, en dat Speedlinq opgeleverd moest worden op mijn 1e lijn (dat analoge telefoonnummer heb ik ook opgegeven). En jawel, 3 oktober is Speedlinq netjes opgeleverd op de 1e lijnSchweino schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 15:52:
Sinds vandaag werkt ook mijn 2e speedling lijn, traint netjes in op 1.029 / 19.278 (up/down). M'n andere 6/1 lijn traint in op 8/1 dus heb nu 3 weken lang 27 mbit down en 2 up

Na een telefoontje naar de SL-helpdesk wist ik dat ze de 1e lijn gecontroleerd hadden, geen breedband gevonden en het dus als een gewone aanvraag behandeld - natuurlijk zonder mij te informeren

De Speedlinq verbinding loopt wel als een speer
Als je Speedlinq specfiek niet aanvraagt als overstap omdat je dat op een andere lijn wilt hebben gaat er niets opgezegd worden of stoppen. Je hebt letterlijk dan twee verschillende diensten op twee lijnen aangevraagd naast elkaar, geen overstap is het dan.sweeper73 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 16:21:
[...]
Ja, ik heb nu ook 2 lijnen: op de 1e Speedlinq, op de 2e Planet IPB. Ik had bij mijn aanvraag aangegeven dat mijn Planet IPB (op mijn 2e lijn) opgezegd moest worden en mijn nummer geporteerd moest worden naar Speedlinq, en dat Speedlinq opgeleverd moest worden op mijn 1e lijn (dat analoge telefoonnummer heb ik ook opgegeven). En jawel, 3 oktober is Speedlinq netjes opgeleverd op de 1e lijn, maar Planet draait nog steeds op de 2e lijn.....
![]()
Na een telefoontje naar de SL-helpdesk wist ik dat ze de 1e lijn gecontroleerd hadden, geen breedband gevonden en het dus als een gewone aanvraag behandeld - natuurlijk zonder mij te informeren. Planet IPB is inmiddels in het nieuwe contractjaar gegaan - maar volgens KPN (die je moet bellen voor IPB-zaken) mag dat per maand opgezegd worden (tja, das dus tegenstrijdig met wat Planet zegt
). KPN zei ook dat IPB direct opgezegd wordt als SL het nummer overneemt (waar ik bij mijn aanvraag om gevraagd had) - ik hoef dus nog steeds niets te doen. Ik ben benieuwd hoe het af gaat lopen.....
De Speedlinq verbinding loopt wel als een speer
Sowieso kan ISP A nooit een dienst bij ISP B opzeggen, niet letterlijk. De contractant ben jij immers en leverancier is ISP B. Het contract zit tussen tussen jou en ISP B, daar kan ISP A geen opzegging voor doen.
Echter bij een overstap op dezelfde lijn doet ISP A de verbinding van ISP B stoppen. In opdracht van jou wordt die aangesloten en de andere los gekoppeld. Daar krijgt ISP B natuurlijk ook berichtgeving van op die manier (anders niet zoals jij het hebt gedaan) en die kan het dan als opzegging verwerken in de systemen automatisch.
Nu heb je gewoon twee diensten op hetzelfde adres, niets overstappen bij geweest.
Dat gaat verkeerd aflopen.sweeper73 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 16:21:
[...]
Planet IPB is inmiddels in het nieuwe contractjaar gegaan - maar volgens KPN (die je moet bellen voor IPB-zaken) mag dat per maand opgezegd worden (tja, das dus tegenstrijdig met wat Planet zegt). KPN zei ook dat IPB direct opgezegd wordt als SL het nummer overneemt (waar ik bij mijn aanvraag om gevraagd had) - ik hoef dus nog steeds niets te doen. Ik ben benieuwd hoe het af gaat lopen.....
Ik heb momenteel ruzie met Planet, want ze wilden me niet afsluiten op de afgesproken datum. Inmiddels heb ik ze een aangetekende brief verzonden, hun antwoord is dat ze een deurwaarder langs zullen sturen om 59.95 euro op te halen.

To-the-point: mijn verbinding is, na het zelf terugzetten naar 12Mbit, ruim 24 uur niet down gegaan!
aangezien ik nu geen speedlinq abo kan afsluiten welk provider zouden jullie mij adviseren?
Zelf zat ik aan alice te denken.
Zelf zat ik aan alice te denken.
check het Alice forum eens
Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring
Flinke (administratieve) puinhoop lijkt het daar te zijn....
Flinke (administratieve) puinhoop lijkt het daar te zijn....
doordat ik niet meer bij speedlinq terecht kan twijfel ik enorm over welk provider nu te kiezen.
Trouwens elke provider heeft wel zijn problemen maar ja wie levert nou een goede en stabiele verbinding zonder al te veel gezeik.
Trouwens elke provider heeft wel zijn problemen maar ja wie levert nou een goede en stabiele verbinding zonder al te veel gezeik.
Een stabiele lijn kun je in principe bij elke ADSL provider hebben. Ze leveren tenslotte over hetzelfde telefoonlijntje. Dat gekwaak over "Het signaal van provider X is echt stukken beter dan van provider Y" is echt onzin. Hoorde ooit iemand dat over 12move en Tiscali zeggen. Toevallig is dat één en dezelfde bedrijf, nog steeds dezelfde wijkcentrale, zelfde DSLAM, zelfde koperbekabeling. Bleek 't modem gewoon kapot te zijn.ronnym schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 14:30:
doordat ik niet meer bij speedlinq terecht kan twijfel ik enorm over welk provider nu te kiezen.
Dus ga niet af op dat soort verhalen. De bottleneck hier is de koperkabel die van jouw huis naar de wijkcentrale ligt. Welke DSL provider je ook neemt, ze zijn allemaal hier afhankelijk van.
Tegenwoordig onderscheiden de DSL providers zich alleen nog maar in aangeboden diensten en service. Maak op basis daarvan een keuze.
@ hierboven: dus jij beweert dat mijn Speedlinq-connectie afgelopen weekend 50 keer weg is gevallen doordat bv het modem kapot is en niet doordat Speedlinq geen 20Mbit kan leveren? 
Sorry, ik kwam wat negatief over.

Sorry, ik kwam wat negatief over.
[ Voor 11% gewijzigd door pven op 11-10-2007 14:55 ]
Nee, dat beweert hij helemaal niet.pven schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 18:12:
@ hierboven: dus jij beweert dat mijn Speedlinq-connectie afgelopen weekend 50 keer weg is gevallen doordat bv het modem kapot is en niet doordat Speedlinq geen 20Mbit kan leveren?
Hij beweert dat als Speedlinq geen 20 mbit kan leveren dat een willekeurige andere provider dat ook niet kan omdat die dezelfde centrale + koperdraden gebruiken.
Als voorbeeld geeft ie een situatie waar iemand denkt dat een andere provider wel een stabiele verbinding leverde maar dat het aan het modem bleek te liggen.
Helemaal correct. Er zijn trouwens VEEL meer providers dan de DSL netwerken (telco's), dit is zeg maar wat weer achter de wijkcentrale ligt. Veel providers gebruiken dezelfde. Zo heb je Het Net, Planet, KPN direct ADSL die allemaal de KPN telco gebruiken. Tiscali, 12move, Vodafone, Compuserve, studentennet gaan allemaal over Tiscali Wholesale. Alice, Concepts ICT en nog een aantal gebruiken weer BBNed. Speedlinq gebruikt er zelfs 3 (KPN, BBNed, Tiscali Wholesale). Er zit enig verschil soms in de apparatuur daar, maar over het algemeen zal 'het' signaal tussen de telco's weinig verschillen.SavageNL schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 18:46:
[...]
Nee, dat beweert hij helemaal niet.
Hij beweert dat als Speedlinq geen 20 mbit kan leveren dat een willekeurige andere provider dat ook niet kan omdat die dezelfde centrale + koperdraden gebruiken.
Als voorbeeld geeft ie een situatie waar iemand denkt dat een andere provider wel een stabiele verbinding leverde maar dat het aan het modem bleek te liggen.
Zoals verwacht gaat Telfort nu ook ADSL aanbieden en wel met 20 Mbit/s voor EUR 19,95 per maand. Ik denk dat KPN niet wilde dat Speedlinq met Telfort ging concurreren. Voor zolang Speedlinq nog bestaat natuurlijk. 
Zie ook de algemene voorwaarden.
Zie ook de algemene voorwaarden.
[ Voor 13% gewijzigd door RichieB op 11-10-2007 13:00 ]
Speedlinq en Tiscali fuseren tot Telfort, dus het blijft wel bestaan, maar onder een andere naam.RichieB schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 12:55:
Zoals verwacht gaat Telfort nu ook ADSL aanbieden en wel met 20 Mbit/s voor EUR 19,95 per maand. Ik denk dat KPN niet wilde dat Speedlinq met Telfort ging concurreren. Voor zolang Speedlinq nog bestaat natuurlijk.
@trolleystad: dat is alleen nog maar een gerucht, tenzij je een betrouwbare bron kunt noemen. Webwereld bijvoorbeeld zegt dat Speedlinq onder de eigen naam blijft opereren. Zie ook het Telfort ADSL topic.
[ Voor 65% gewijzigd door RichieB op 11-10-2007 13:09 ]
Het is bij Telfort wel een stuk duurder dan bij Speedlinq. Speedlinq 20 Mbit + bellen is 30 euro per maand (25 in het eerste jaar zelfs) inclusief de kosten voor een dedicated line, bij Telfort komen deze kosten er nog bij....
@Schweino: nee hoor, die 30 euro is inclusief lijnhuur. Zie de "veelgestelde vragen" op de Telfort site.
Mijn internet is al bijna drie dagen niet meer uit gevallen!
Tipje voor de mensen waar de lijn vaak uitvalt: ga met de SNRM spelen en zet hem wat hoger dan je eigenlijk wilt. Mijn lijn is van 16Mbit (50 keer uitvallen in twee dagen) naar 12Mbit (0 keer uitvallen in drie dagen) gegaan en dat bevalt me prima.
Tipje voor de mensen waar de lijn vaak uitvalt: ga met de SNRM spelen en zet hem wat hoger dan je eigenlijk wilt. Mijn lijn is van 16Mbit (50 keer uitvallen in twee dagen) naar 12Mbit (0 keer uitvallen in drie dagen) gegaan en dat bevalt me prima.
@ pven
Van hoeveel dB naar hoeveel dB ben je gegaan.
Al hoewel het nogal wisselvallig is, valt die van mij ook vaak weg.
Soms om de half uur, soms na 3 uur.
Erg lastig.
Is kijken of ik ook, met dmt, die snrm wat kan tweaken.
edit: 6,5 dat is precies het geen waar ik nu ook op zit.
Ga morgen eerst 8 proberen.
Van hoeveel dB naar hoeveel dB ben je gegaan.
Al hoewel het nogal wisselvallig is, valt die van mij ook vaak weg.
Soms om de half uur, soms na 3 uur.
Erg lastig.
Is kijken of ik ook, met dmt, die snrm wat kan tweaken.
edit: 6,5 dat is precies het geen waar ik nu ook op zit.
Ga morgen eerst 8 proberen.
[ Voor 15% gewijzigd door rm_a_rayman op 12-10-2007 01:34 ]
Van 6.5dB naar 11.5dB.
met 8 dB zit je volgens mij ook wel safe. Kun je weer wat omhoog in de snelheid.pven schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 21:31:
Van 6.5dB naar 11.5dB.
Verwijderd
Hmm wat een ^#&Ê#DT#&................
Ben nu echt benieuwd of Speedlinq ook telfort gaat worden... Op meerdere plaatsen staat wel op andere weer niet
Ben nu echt benieuwd of Speedlinq ook telfort gaat worden... Op meerdere plaatsen staat wel op andere weer niet
Wat is eigenlijk die zgn. ontvanger die je ook ontvangt? (waar je overigens 50euri voor betaald)
[quote]exclusief ontvangststation à € 49,00. [/quote]
Je hebt toch alleen een 1.ISRA punt, 2.splitter & 3.ADSL modem nodig voor een werkende ADSL verbinding? En als je wilt bellen een VoIP ADSL modem? (en dan kan de spliiter er zelfs tussenuit) Er is toch helemaal geen additionele hardware nodig?
Laat maar, ik zie het al, alleen 49eu bij een wireless modem en is dus gewoon een USB/PCMCAI kaartje......
[quote]exclusief ontvangststation à € 49,00. [/quote]
Je hebt toch alleen een 1.ISRA punt, 2.splitter & 3.ADSL modem nodig voor een werkende ADSL verbinding? En als je wilt bellen een VoIP ADSL modem? (en dan kan de spliiter er zelfs tussenuit) Er is toch helemaal geen additionele hardware nodig?
Laat maar, ik zie het al, alleen 49eu bij een wireless modem en is dus gewoon een USB/PCMCAI kaartje......
[ Voor 11% gewijzigd door kaajee op 12-10-2007 11:24 ]
Hallo, na het doorlezen van de vorige post ben ik er wel achter dat ik er niet zoveel verstand van heb maar hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb nu een tweetal jaren een abbonement bij HET NET. Ik download niet veel en heb toendertijd een 'traag' abbonement afgesloten (als ik download haal ik maximaal 165 kb/sec, dit is geloof ik een 1,5Mb abbonement?). Nu wil ik wel iets snellers en zie dat Speedlinq met een aanbieding komt met een 4Mb abbonement voor 9,95 per maand (die snelheid is voor mij voldoende).
Maar ik zou graag willen weten of ik ook bij Speedlinq 'gebruik' kan maken van nieuwsgroepen?
Alvast bedankt voor de reactie(s)
Ik heb nu een tweetal jaren een abbonement bij HET NET. Ik download niet veel en heb toendertijd een 'traag' abbonement afgesloten (als ik download haal ik maximaal 165 kb/sec, dit is geloof ik een 1,5Mb abbonement?). Nu wil ik wel iets snellers en zie dat Speedlinq met een aanbieding komt met een 4Mb abbonement voor 9,95 per maand (die snelheid is voor mij voldoende).
Maar ik zou graag willen weten of ik ook bij Speedlinq 'gebruik' kan maken van nieuwsgroepen?
Alvast bedankt voor de reactie(s)
@103720:Het antwoord staat in de start post.
Heeft iemand er ook last van dat het internet (BBNED) sinds een uurtje of 4 niet meer werkt?
Ik zit in Nijmegen centrum.
(Het internet vd buren doet t wel :-)
Ik zit in Nijmegen centrum.
(Het internet vd buren doet t wel :-)
Ja, ik heb er ook last van sinds 16:30 uur (in Voorburg). Volgens de helpdesk was het geen centraal probleem maar zou iemand van BBNed er binnen 4 werkdagen naar kijken. Zucht. Dus als jij nou ook even belt...
Dit topic is gesloten.