[Speedlinq] Ervaringen - Deel 7

Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste
Acties:
  • 21.007 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mijn tante in Hoofddorp ligt Speedlinq BBned er ook uit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier (op de Veluwe) nog gewoon internet, over BBned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maastricht deed het ook de hele dag :) (BBned)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:21
gelukkig was het vannacht toen ik het rond half twee checkte alweer gefixt.
ik had trouwens ook gebeld met de helpdesk.

[ Voor 7% gewijzigd door bas-r op 13-10-2007 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageNL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 08:54
Na veel moeite heb ik een paar weken geleden een downgrade terug kunnen draaien.
Ze hebben me vorige week een verhuizing naar het 2e aderpaar aangeboden om te kijken of mijn lijn dan wel weer sneller zou worden.
De verhuizing is nog niet door, en ik heb vandaag ineens een mail in mijn speedlinq mailbox waarin staat dat ik een downgrade krijg omdat ik hierom gevraagd heb :( Ik heb bij iedere keer dat ik contact gehad heb aangegeven dat dat totaal niet het geval is.

Wat me nu opvalt is dat mijn modem ineens weer (volgens mij) betere resultaten geeft bij de lijn gegevens (ze zeggen dat de downgrade niet doorgevoerd is), ik heb een aantal keer het modem opnieuw opgestart.

Vandaag 3 weken terug 2 weken terug
6.8 mbit6 mbit (geknepen)
Volgens KPN ~15mbit mogelijk
14.5 mbit
noise margin upstream 8db 19db 9db
output power downstream 21db 21db 21db
attenuation upstream 7db 7db 7db
noise margin downstream 8db 18db 8db
output power upstream 12db 12db 12db
attenuation downstream 20db 20db 20db

Ik dacht dat die waardes hetzelfde bleven maar dat je een klapperende verbinding kon krijgen als ze te slecht waren. Klopt het dat het er nu weer uitziet alsof ik ~15mbit kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 10:53
Ik heb afgelopen vrijdag gebeld met SL, dat ik nog maar 15Mbit haal, terwijl it eerst 20Mbit was.
Nu werd mij gezegt dat KPN mijn lijn geknepen heeft naar 15Mbit ivm stabiliteit.
SL zou KPN vragen dit op te heffen, maar dan zou ik stabiliteitsproblemen kunnen krijgen.

Vanochtend deed de verbinding nog goed, maar vanavond was het internet niet vooruit te branden :(
DMT laten meten en ik haal nu nog maar 12Mbit en geeft hij ook aan dat het 78% van het haalbare volgens de ATM.

Maar nu is mijn internet supertraag, terwijl een ping perfecte waarden geeft van een paar ms.
Heeft KPN soms problemen op hun lijn?

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Het wordt er bij Speedlinq mi. allemaal niet duidelijker op!
Ik zie de volgende (BabyXL abo's:

All-in 6016 BELLEN:
  • -maximale snelheid 6016/1024 K/bits
  • -inclusief Speedlinq Bellen
  • -eerste 12 maanden slechts € 14,95 per maand
  • -geen aansluitkosten & VoIP modem voor maar € 20,-
  • -fair use policy (geen data limiet)
All-in 8064 BELLEN:
  • -maximale snelheid 8064/1024 K/bits
  • -geen ander vast telefoon abonnement meer nodig
  • -eerste 12 maanden slechts €19,95 per maand
Hoe ziet het nu met de Linesharing/Killed Voice toeslag (van 9,50eu)?
Zit die in het 8064 abo er wel in, omdat daar staat 'geen ander vast telefoon abonnement meer nodig' of gaan ze in alle gevallen die 9,50 doorberekenen en komt die dus gewoon bij de in dit geval 14,95eu en 19,95eu?

Verder zie ik bij het 'bellen' (tarieven) staan dat Speedlinq bij nummerportering een bedrag van 4,95 per maand rekent, betekent dit dat die 4,95 er ook nog bijkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 12:07
We hebben sinds kort een probleem met het verzenden van email (BBNET connectie). Het mail.{domeinnaam}.speedlinq.nl ip address bestaat niet (meer?!) en de mail.{domeinnaam}.speedlinq.com accepteerd geen SMTP connecties op poort 25. Het IP address wat vroeger hoorde bij de ....nl (olive.qinip.net) accepteerd ook geen mail meer omdat ons IP opeens aangemerkt is als een spam source. Vreemd is, omdat dit IP in geen enkele BHL voorkomen en we zelf een dik spamfilter binnen ons netwerk draaien die poort 25 uitgaand proxied.

Heeft iemand gelijkwaardige problemen met het verzenden van de email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Vandaag weer eens 30 min met SL gebeld. De medewerker wist mij te melden dat KPN mijn lijn nu op 12Mbit geknepen had ivm verbindingsproblemen, die door mij gemeld waren :?
Ik heb nooit verteld dat ik nog verder gedowngrade wil worden. en nu kunnen ze het niet meer recht zetten :( Ik moet maar een klachtenbrief sturen naar SL.
Dat ik geen dataverkeer meer heb vond de medewerker wel raar. Hij heeft de case weer open gezet.

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geef ook even mijn mening:

Ik heb dat 20mbit abbo
Speedlinq bevalt me ERG goed!
Service = erg professioneel en snel
Snelheid internet = subliem (zit 58m van wijkcentrale 8) ), haal met gemak de 2.23mb/sec (down)
Het enige dramatische is de nieuwsserver, dies bagger en kost geld.
Afgezien daarvan is Speedlinq echt top!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2007 12:20 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 12:26
Vanaf januari 2008 bestaat Speedlinq niet meer: KPN wijzigt dan de naam in Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
Jochem schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:10:
We hebben sinds kort een probleem met het verzenden van email (BBNET connectie). Het mail.{domeinnaam}.speedlinq.nl ip address bestaat niet (meer?!) en de mail.{domeinnaam}.speedlinq.com accepteerd geen SMTP connecties op poort 25. Het IP address wat vroeger hoorde bij de ....nl (olive.qinip.net) accepteerd ook geen mail meer omdat ons IP opeens aangemerkt is als een spam source. Vreemd is, omdat dit IP in geen enkele BHL voorkomen en we zelf een dik spamfilter binnen ons netwerk draaien die poort 25 uitgaand proxied.

Heeft iemand gelijkwaardige problemen met het verzenden van de email.
Je spamfilter bounct waarschijnlijk de spam. Bouncen betekent terugzenden. Als je dat teveel doet, ga je automatisch op de zwarte lijst.

EDIT: zet bouncen uit, dan word je email vanzelf na enige tijd weer vrijgegeven.

[ Voor 4% gewijzigd door poktor op 16-10-2007 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
kaajee schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:20:
Het wordt er bij Speedlinq mi. allemaal niet duidelijker op!
Ik zie de volgende (BabyXL abo's:

All-in 6016 BELLEN:
  • -maximale snelheid 6016/1024 K/bits
  • -eerste 12 maanden slechts € 14,95 per maand
All-in 8064 BELLEN:
  • -maximale snelheid 8064/1024 K/bits
  • -geen ander vast telefoon abonnement meer nodig
  • -eerste 12 maanden slechts €19,95 per maand
Hoe ziet het nu met de Linesharing/Killed Voice toeslag (van 9,50eu)?
Zit die in het 8064 abo er wel in, omdat daar staat 'geen ander vast telefoon abonnement meer nodig' of gaan ze in alle gevallen die 9,50 doorberekenen en komt die dus gewoon bij de in dit geval 14,95eu en 19,95eu?

Verder zie ik bij het 'bellen' (tarieven) staan dat Speedlinq bij nummerportering een bedrag van 4,95 per maand rekent, betekent dit dat die 4,95 er ook nog bijkomt?
9,50 kopertoeslag KPN komt er nog bij, als er niet bij staat dat dit inclusief is. Bellen is inclusief, dus die 4,95 komt er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
poktor schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:25:
[...]

9,50 kopertoeslag KPN komt er nog bij, als er niet bij staat dat dit inclusief is. Bellen is inclusief, dus die 4,95 komt er niet bij.
Ok, maar omdat er bij die 8mbit expliciet staat: "geen ander vast telefoon abonnement meer nodig" en dit bij de 6mbit niet in de omschrijving staat, vraag ik me af waar dit verschil in omschrijving dan voor staat......
Is dat de kopertoeslag niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
poktor schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:20:
Vanaf januari 2008 bestaat Speedlinq niet meer: KPN wijzigt dan de naam in Telfort.
Ik hoop dat de voorwaarden van SL wel blijven gelden.... Heb geen zin in een dynamisch IP adres zoals dat bij Telfort het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
  • Laatst online: 08-01 16:26
Als we een dynamisch IP adres krijgen zeg ik mijn abbo op.
Anders kan ik mijn domeinnamen ook wel opzeggen ...
Schweino schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 13:19:
[...]

Ik hoop dat de voorwaarden van SL wel blijven gelden.... Heb geen zin in een dynamisch IP adres zoals dat bij Telfort het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 09:34
Als voorwaarden eenzijdig veranderen mag je altijd je abbo opzeggen. Ik denk niet dat een bedrijf zo dom zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Speedlinq had toch altijd een dynamisch ip...Of heb ik iets gemist?
In elk geval verandert mijn ip nooit. Zolang je modem/router online blijft, hou je je eigen ip vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:17:

Snelheid internet = subliem (zit 58m van wijkcentrale 8) ), haal met gemak de 2.23mb/sec (down)
58 meter? Jij woont naast of in de centrale? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Laatst online: 23:47
poktor schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:20:
Wat is je bron hiervoor?

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
cornfed99111 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 14:54:
Speedlinq had toch altijd een dynamisch ip...Of heb ik iets gemist?
In elk geval verandert mijn ip nooit. Zolang je modem/router online blijft, hou je je eigen ip vast.
Speedlinq werkt met static DHCP. Je hebt dus een vast IP adres dat via DHCP wordt toegekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:25
Vandaag een brief in de bus dat mijn huidige abbo (8064/1024 + bellen) niet meer actief wordt aangeboden en binnenkort helemaal zal verdwijnen en dat ik kan overstappen.

Verder citeer ik ''Dit abonnement is sneller maar ook iets duurder. Dit betekent voor u een snelheidsverhoging van 8064/1024 naar 20000/1024 met een prijswijziging van 22,95 naar 24,95. Speedlinq zal uw prijs en snelheid de komende weken automatischh aanpassen. Uw contractstermijn wijzigt niet'' ... ''Tevens bent u gerechtigd om binnen 4 weken na dagtekening van deze brief kosteloos uw abonnement op te zeggen''

Meer mensen deze brief ontvangen? Geeft mij mooi de mogelijkheid om direct over te stappen naar Telfort en de lijntoeslag van een tientje in de maand te ontlopen....want in mijn geval wordt het nu:

Speedlinq 24,95 (adsl) +5 (bellen) + 9,50 (lijn toeslag) = +/- 40
Telfort all in = 29,95

Vind het verder een uiterst vreemde brief aangezien ik de 8000 abbo's juist nog wel zie staan en de 20000 abbo's niet meer....allemaal erg duidelijk....not :( Of zou het te maken hebben met de migratie naar telfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
okio schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 17:05:
Vandaag een brief in de bus dat mijn huidige abbo (8064/1024 + bellen) niet meer actief wordt aangeboden en binnenkort helemaal zal verdwijnen en dat ik kan overstappen.

Verder citeer ik ''Dit abonnement is sneller maar ook iets duurder. Dit betekent voor u een snelheidsverhoging van 8064/1024 naar 20000/1024 met een prijswijziging van 22,95 naar 24,95. Speedlinq zal uw prijs en snelheid de komende weken automatischh aanpassen. Uw contractstermijn wijzigt niet'' ... ''Tevens bent u gerechtigd om binnen 4 weken na dagtekening van deze brief kosteloos uw abonnement op te zeggen''

Meer mensen deze brief ontvangen? Geeft mij mooi de mogelijkheid om direct over te stappen naar Telfort en de lijntoeslag van een tientje in de maand te ontlopen....want in mijn geval wordt het nu:

Speedlinq 24,95 (adsl) +5 (bellen) + 9,50 (lijn toeslag) = +/- 40
Telfort all in = 29,95

Vind het verder een uiterst vreemde brief aangezien ik de 8000 abbo's juist nog wel zie staan en de 20000 abbo's niet meer....allemaal erg duidelijk....not :( Of zou het te maken hebben met de migratie naar telfort?
Maar is die prijs van 24,95 dan niet inclusief bellen? Zo staat het nu wel in hun abo lijstje op hun site. Dan zou je totaal prijs 35eu zijn (ipv 40) en scheelt het nog maar 5 eu met Telfort......

(maar onduidelijk is het zeker, but what's new......)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
nee helaas niet, betaal nu 27,95 per maand (+9,5 lijn) met bellen dat wordt 30 (+9,5 lijn)

Maar waarschijnlijk doen ze dit zodat migratie naar telofort makkelijker is (precies zelfde specificaties)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Ik heb ook speedlinq 20/1 + bellen en betaal het 1e jaar 24,95 inclusief lijntoeslag. Na 1 jaar wordt dat 29,95 . Je berekening lijkt me dan ook niet te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
Nou ja zo staat het er en dit is wat ik betaal dus... Als ik nu een postcode check doe komt er dit uit:

BELLEN
ADSL Comfort 8064
(8064/1024 Kbit/s) 1e 12 maanden voor

29,45
daarna 37,40 p/mnd incl. vaste lijn toeslag

Deze tarieven kloppen ook met de genoemde tarieven in de brief...

Het gaat hier trouwens om de KPN Comfort abbo's....wat maakt SL er weer een lekkere onduidelijke puinhoop van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 16:49
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 14:58:
[...]

58 meter? Jij woont naast of in de centrale? :P
58 Meter kan niet :-) want de centrale heeft ook nog 150 Meter interne kabel en op 58 meter zit je zelfs te dicht op centrale waardoor je juist de snelheid niet kan halen denk eerder 180 tot 200 meter van centrale :P

greeting adsl knowhower

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
vandaag brief gekregen van speedlinq

het 8Mbit abo van mij komt te vervallen(kpn)omdat het abonnement niet meer word aangeboden binnenkort prijs, gaat naar 24,95

;) is leuk want ze konde me geen 20 Mbit leveren terwijl ikzelf weet dat mijn lijn 23 Mbit aankan(is ook al getest door kpn zelf modem trainde in op 19 Mbit stabiel)

dus ben zeer blij dat ze de 8Mbit gaan schrappen en me naar 20Mbit gaan zetten.

greetings

amd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansgrave
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:42
Eindelijk gelukt, ik ben van Speedlinq af.....

In december vorig jaar een 20 mb abo afgesloten welke in januari opgeleverd werd. Vanaf de oplevering werkte de verbinding niet, alleen maar klapperen. Pas na veel bellen werd er in februari een downgrade uitgevoerd naar een 8mb verbinding. Jammer alleen dat de kosten het zelfde bleven: rond de 30 euro. Deze downgrade accepteerde ik daar de 8mb ruim voldoende was voor mijn dagelijkse gebruik. Ik was een tevreden gebruiker met een stabiele verbinding en dacht wat klagen sommige Speedlinq gebruikers toch... tot aan juli. Weer klapperen, meerdere keren per uur een wegvallende verbinding, onderbroken telefoongesprekken enz. Dan moet je weer een dure helpdesk bellen.. Downgrade naar 6mb, maand later naar 4mb om op 2 mb te eindigen voor nog steeds +/- 30 euro...

Het is mij nog steeds een raadsel waarom er enkele maanden een stabiele 8mb verbinding is geweest welke ineens brak is...

Wel heeft mij dit het volgende geleerd wat ik jullie niet wil onthouden:
-voor het afsluiten van een abo bij Spedlinq moet je een postcode check doen bij meerdere providers met dezelfde lijnleverancier (KPN / BBnet / BabyXL): speedlinq is/was erg optimistisch over de te leveren snelheid
-bij problemen met de verbinding is er maar 1 oplossing downgrading zonder reductie op de abo prijs
-indien je bijhoudt wanneer welke problemen optraden en wanneer je de helpdesk hebt gebeld en een ultimatum stelt voor een oplossing kun je onder je 1 of 2 jarig contract uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees hier weer wazige dingen !! Brieven sturen dat 8mbit wegvalt en 20mbit aanbieden terwijl die niet meer op de site staat :S Maargoed... ik heb me 20mbit nog en ben zover nog tevreden.

1 jan 2008 - Speedlinq ---> Telfort .... Wat was die bron ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 22:48:
Lees hier weer wazige dingen !! Brieven sturen dat 8mbit wegvalt en 20mbit aanbieden terwijl die niet meer op de site staat :S Maargoed... ik heb me 20mbit nog en ben zover nog tevreden.

Precies wat in de brief staat en ik ben niet de enige die hem heeft ontvangen... Zie verder mijn reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansgrave
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:42
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 22:48:

Wat bedoel je met wazig? Eind vorig jaar kon ik toch echt een 20bm abo afsluiten via de site van Speedlinq, als je dan 20mb besteld en dat vervolgens niet geleverd krijgt klopt er iets niet. Als je uiteindelijk slechts 2mb krijgt, welke ook meerdere keer per dag wegvalt, voor het zelfde geld per maand, accepteer ik dat niet. Mijn ervaring is dat Speedlinq optimistischer is met snelheid verkopen dan andere providers, niks wazig aan, als je niet te ver van de centrale af woont is er niets aan de hand. Gelukkig heb jij een goede verbinding voor weinig geld d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vage zooi dat Speedlinq.. Ochja... laat maar eens lopen.. Hier loopt alles goed haal 13mbit maar ben wel tervreden. Abb loopt nog tot maart 2008 dus zal vanzelf dan wel Telfort worden :P

Speedlinq opzeggen na het eerste jaar ? Kan dat dan per maand ? of word ik weer met 1 jaar verlengd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageNL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 08:54
Maar ze willen de 8mbit abbonementen om gaan zetten naar 20mbit?
Ik heb net een 20 naar 8 downgrade ongevraagd gekregen :S

Als dit in gaat houden dat ik er vanaf kan dan is dat misschien niet eens zo'n heel slechte downgrade geweest :) Ik meen een reclame gezien te hebben van een andere provider (ook niet Alice) die per maand op te zeggen was, misschien dat ik die dan eens kan proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 23:20:

Speedlinq opzeggen na het eerste jaar ? Kan dat dan per maand ? of word ik weer met 1 jaar verlengd ?
Dat is al vaak besproken in dit topic..... Het komt er op neer dat het in praktijk per maand is op te zeggen na de minimale contractduur, maar in theorie (zie de AV) wordt het met 12 maanden verlengd na de minimale contractduur. Erg verwarrend dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Laatst online: 23:47
Ik heb de vraag van opzeggen per maand voor de zekerheid via het vragenformulier gesteld. Ik kreeg netjes een antwoord terug dat na het eerste jaar ik per maand kan op zeggen. Zo heb ik het zwart op wit voor als ze daar later moeilijk over gaan doen.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
RichieB schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 10:49:
Ik heb de vraag van opzeggen per maand voor de zekerheid via het vragenformulier gesteld. Ik kreeg netjes een antwoord terug dat na het eerste jaar ik per maand kan op zeggen. Zo heb ik het zwart op wit voor als ze daar later moeilijk over gaan doen.
Helaas wordt een e-mailtje volgens mij nog niet als rechtsgeldig gezien. Dus ze kunnen nog steeds moeilijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
trolleystad schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:41:
[...]

Helaas wordt een e-mailtje volgens mij nog niet als rechtsgeldig gezien. Dus ze kunnen nog steeds moeilijk doen.
Of je leest gewoon de algemene voorwaarden die bij je abo horen (ipv van hier maar wat te gaan gissen (blaten :P ):
6.1.a De Dienst wordt afgenomen voor een minimumduur van 12 of 24 maanden eindigend op de laatste dag van de maand waarin de minimumduur is verstreken, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. De minimumduur vangt aan bij Oplevering van de Dienst.

Na afloop van de minimumduur wordt het Abonnement van rechtswege voor een minimumduur van telkens 12 maanden verlengd, tenzij de Klant met inachtneming van het bepaalde in de Algemene Voorwaarden opzegt.

6.1.b Voor Abonnementen welke voor 1 april 2006 tot stand zijn gekomen geldt, in afwijking van het vorige lid, het volgende. Het Abonnement wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, met een minimumduur van 12 maanden, te rekenen vanaf het moment dat Abonnementskosten verschuldigd zijn. Indien in het contract een andere minimumduur is overeengekomen, geldt deze minimumduur.

6.1.c Binnen zeven werkdagen na totstandkoming van de overeenkomst kan een Klant het Abonnement via het daartoe bestemde webformulier annuleren. Voorwaarden voor annulering zijn dat de Klant niet akkoord is gegaan met de directe verrichting van de Dienst en de Dienst nog niet op enigerlei wijze door de Klant in gebruik is genomen of is geactiveerd. Speedlinq is gerechtigd om eventuele verzendkosten aan de Klant te berekenen.

6.1.d De Klant is gerechtigd het Abonnement op te zeggen met in achtneming van een Opzegtermijn van een (1) maand na afloop van de minimumduur. Het Abonnement loopt altijd door tot en met de laatste dag van de maand.
(bron)

Buiten dat houdt zo'n email echt wel stand in court hoor, wees niet bang......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 13:55
RichieB schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 10:49:
Volgens mij is dat bij de wet zo geregeld.
trolleystad schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:41:
E-mail kan wel degelijk als rechtsgeldig medium worden gebruikt.

[ Voor 31% gewijzigd door Ruimzicht op 17-10-2007 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
Heb net eve met speedlinq gebabbeld
blijkt dat vanaf 22-10-2007 de 8Mbit abo's worden omgezet naar de 20Mbit.
dit neemt ongeveer 3 tot 4 weken in beslag had ik gehoord.

ben benieuwd :-) kan niet wachten op me 20Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menllyos
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-10-2024
Ik heb ook een brief gekregen, waarin mij werd verteld dat het 6mbit/768kbit abbo via KPN werd verhoogd naar 6mbit/1024kbit. Ik wordt dus niet overgezet naar een compleet andere snelheid en prijs.

wel fijn opzicht, lang geleden dat er weer eens iets verhoogd werd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

menllyos schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:34:
Ik heb ook een brief gekregen, waarin mij werd verteld dat het 6mbit/768kbit abbo via KPN werd verhoogd naar 6mbit/1024kbit. Ik wordt dus niet overgezet naar een compleet andere snelheid en prijs.

wel fijn opzicht, lang geleden dat er weer eens iets verhoogd werd :)
Idem hier... :)

En ben er blij mee. Die 6mbit is voldoende voor mij, die extra upload is prettig en bovendien gratis. Nog steeds blij met mijn overstap naar Speedlinq :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 14:34
Ben een tevreden 8/1Mbit gebruiker en heb de brief ook ontvangen dat ik voor 2 euro meer per maand naar de 20/1 kan gaan. Ik zit erg dicht op de centrale en wil die gok wel aangaan. Gaat het nu niet goed dan kan ik alsnog erg snel weg omdat mijn einde van het contract begint te naderen en de contractdatum ongewijzigd blijft (staat erin) en dan ooverstappen op Multiekabel die hier sinds kort ook zijn diensten aanbied (1,5 upload!)

22 oktober is al vrij snel... 5 nachtjes nog 8)7

PS. Weet iemand waar ik kan zien of mijn ADSL centrale al ADSL2 geschikt is? van alle testen die ik gevonden heb op internet haal ik eruit dat het ADSL1 is en uit me modem haal ik ook uit dat het ADSL1 is...

[ Voor 17% gewijzigd door Cave_Boy op 17-10-2007 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een ST780WL modem.
Speedling KPN ADSL2+ Comfort 20000 (20000/1024 Kbit/s) abo
Heb deze met firmware 6.2.17.5 upgegrade en via telnet de VOIP aanpassing gemaakt.

Nu krijg ik uit de diagnose onderstaande:

Actief: 0 dagen, 0:29:44
Modulatie: G.992.3 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 6.567
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [KB/MB]: 955,00 / 2,95
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 19,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 19,5 / 37,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 12,0 / 8,0
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 10 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 167 / 40
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 1.993 / 32

Klopt het dat ik maar 6mb download heb ipv de beloofde 20MB?
Volgend de bbnet postcode check zit ik 2.1KM van de centrale af, Als ik op wikipedia op ADSL2+ kijk staat er dat ik 16MB moet kunnen halen.

Via de DMT tool kan ik tabblad 4 en 5 wel krijgen maar zodra ik met modem verbind zijn ze weer weg en kan ik er niks aanpassen (na firmware upgrade gebeurt)

Of de verbinding door de upgrade nog klappert kan ik niet zeggen want daarvoor moet ik hem langer testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024
BRON : CONNEXIE

Oprichters Speedlinq verlaten bedrijf
Door: Judith Groot Vrijdag, 12 oktober 2007

De ondernemers Hans Huygens en Pieter Porte, initiatiefnemers van Speedinq, nemen afscheid van het bedrijf.

In augustus 2006 werd Speedlinq overgenomen door KPN. Na de overname voerden zij samen met KPN de bedrijfsvoering over Speedlinq. De provider die in 2002 als eerste aanbieder bellen over internet aanbood heeft inmiddels ruim 70.000 klanten.

“Speedlinq is een zeer goed uitgewerkt businessplan geweest”, zegt Hans Huygens tegenover Connexie. “De overname door KPN was de bekroning. Wij zijn met KPN overeengekomen dat wij na de overname nog een jaar bij het bedrijf zouden blijven. Die periode is uiteindelijk nog met een paar maanden verlengd.”

Met het vertrek van Huygens en Porte dreigt ook de naam Speedlinq te verdwijnen. KPN heeft donderdag bekendgemaakt dat het breedbandinternet via Telfort gaat aanbieden. De intentie van KPN is om de merknamen Speedlinq en Tiscali te laten verdwijnen. Momenteel wordt deze stap nog door het bedrijf geëvalueerd. Sandra Schoenmakers van Telfort heeft laten weten dat hier waarschijnlijk voor het eind van het jaar een definitieve beslissing over wordt genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 20:31:
Ik heb een ST780WL modem.
Speedling KPN ADSL2+ Comfort 20000 (20000/1024 Kbit/s) abo
Heb deze met firmware 6.2.17.5 upgegrade en via telnet de VOIP aanpassing gemaakt.

Nu krijg ik uit de diagnose onderstaande:

Actief: 0 dagen, 0:29:44
Modulatie: G.992.3 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 6.567
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [KB/MB]: 955,00 / 2,95
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 19,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 19,5 / 37,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 12,0 / 8,0
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 10 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 167 / 40
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 1.993 / 32

Klopt het dat ik maar 6mb download heb ipv de beloofde 20MB?
Volgend de bbnet postcode check zit ik 2.1KM van de centrale af, Als ik op wikipedia op ADSL2+ kijk staat er dat ik 16MB moet kunnen halen.

Via de DMT tool kan ik tabblad 4 en 5 wel krijgen maar zodra ik met modem verbind zijn ze weer weg en kan ik er niks aanpassen (na firmware upgrade gebeurt)

Of de verbinding door de upgrade nog klappert kan ik niet zeggen want daarvoor moet ik hem langer testen.
De lijn is (veel) langer dan 2100m.

Als je de demping op de lijn bekijkt van 37,0dB en dat deelt door 13.8 is het een 2600m.

Die grafiekjes geven een optimale situatie weer, niet een gemiddelde situatie. Juist rond de lengtes tussen 1800 en 3000 kan het verschil groot zijn. Zo haalt lijn A van 2500m nog 12Mb en lijn B van ook 2500m zo'n 6Mb ondanks ze even lang zijn. Is een verschil in verstoring op de bundel/lijn en kwaliteit van de lijn die dat verschil maakt. Verschil kan behoorlijk zijn rond die lengtes door kwaliteit.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tips om snelheid/stabiliteit te verhogen? of volgend jaar maar via de tv kabel internet nemen omdat de afstand van 2.2KM van de centrale me via adsl2+ geen hoge snelheden kan geven?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2007 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelus1753
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-08 08:20
Ik heb het hele forum ongeveer doorgespit, maar ik heb een vraag die ik niet terug vindt..
Ik heb een speedlinq en ik zit binnenkort aan mijn jaar. Ik heb een 4mbit (ADSL Xtra) voor 19.95 en een 9.50 toeslag voor dedicated line.
Nou wil ik naar een provider (tele2 10mbit voor 8.95) waar een kpn lijn vereist is.
Hoe krijg ik mijn lijn nu terug van SL, of hoe ga ik dat anders oplossen? Helpdesks hebben niet geholpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Angelus1753 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 14:07:Hoe krijg ik mijn lijn nu terug van SL, of hoe ga ik dat anders oplossen?
Oude ADSL XTRA verbinding zeg je op (speedlinq haalt het DSL signaal van de lijn)
Vervolgens vraag je bij KPN nu gewoon een telefoonlijn aan. KPN levert je een werkende telefoonlijn op met telefoonnr.
Je vraagt bij tele2 die 10mb verbinding aan.

Ik begreep dat omdat je 2 paar draden heb (de 4 draadjes uit je telefoonkabel) dat je ook de telefoonlijn naast de oude dedicated lijn kan hebben. je betaald dan ff dubbel, maar je kan naadloos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelus1753
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-08 08:20
Maar dan betaal je wel een bak aansluitkosten? 79euro ofzo dacht ik.
Daar is dus niet omheen te komen?
(vuile afzetters zijn het toch allemaal... het is alleen de eigenaarsgegevens die gewijzigd moeten worden in het systeem :S puur administratief :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Ik heb sinds enkele weken dat ik niet meer gebeld kan worden. De beller krijgt na 1 keer overgaan de voicemail. Zelf kan ik wel bellen. :?

/Zo na weken eens tijd gehad om erna te kijken. Mn handset bleek verkeerd ingesteld te staan. Problem solved. :)

[ Voor 29% gewijzigd door Oyster op 18-10-2007 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 22:01:
[...]

De lijn is (veel) langer dan 2100m.

Als je de demping op de lijn bekijkt van 37,0dB en dat deelt door 13.8 is het een 2600m.

Die grafiekjes geven een optimale situatie weer, niet een gemiddelde situatie. Juist rond de lengtes tussen 1800 en 3000 kan het verschil groot zijn. Zo haalt lijn A van 2500m nog 12Mb en lijn B van ook 2500m zo'n 6Mb ondanks ze even lang zijn. Is een verschil in verstoring op de bundel/lijn en kwaliteit van de lijn die dat verschil maakt. Verschil kan behoorlijk zijn rond die lengtes door kwaliteit.
Net de modem direct aan de ISRA gezet met laptop ernaast (ook via korte kabel).
dan geeft ie 36.5db aan en een snelheid van 9,2MB (voordat ik hem naast de ISRA zete was dit 38db en 7.0MB. Sinds de firmware upgrade is ie maar 1 keer gereset. Klacht form naar speedlinq gestuurd en gevraagd om check van DLAN tot aansluitpunt huis.

Als dit nu stabiel draait laat ik de modem beneden en wil ik hem via een enkele netwerk kabel naar boven laten gaan. heb nog een oudere Speedtouch 510 die ik misschien kan gebruiken om de aandere pc en laptop aan te sluiten. iemand die weet hoe ik deze dan moet instellen?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2007 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
Cave_Boy schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 16:48:
Ben een tevreden 8/1Mbit gebruiker en heb de brief ook ontvangen dat ik voor 2 euro meer per maand naar de 20/1 kan gaan. Ik zit erg dicht op de centrale en wil die gok wel aangaan. Gaat het nu niet goed dan kan ik alsnog erg snel weg omdat mijn einde van het contract begint te naderen en de contractdatum ongewijzigd blijft (staat erin) en dan ooverstappen op Multiekabel die hier sinds kort ook zijn diensten aanbied (1,5 upload!)

22 oktober is al vrij snel... 5 nachtjes nog 8)7

PS. Weet iemand waar ik kan zien of mijn ADSL centrale al ADSL2 geschikt is? van alle testen die ik gevonden heb op internet haal ik eruit dat het ADSL1 is en uit me modem haal ik ook uit dat het ADSL1 is...
Is dit al officieel? Ik heb van speedlinq zelf (website of mail) behoudens de brief niets vernomen...

Ik heb besloten de nieuwe snelheid eerst even af te wachten voordat ik naar Telfort ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 15:41:
[...]

............. heb nog een oudere Speedtouch 510 die ik misschien kan gebruiken om de aandere pc en laptop aan te sluiten. iemand die weet hoe ik deze dan moet instellen?
Nou gewoon aansluiten doe boel, alle draadjes erin en de laatste firmware erop de config wizard draaien kiezen voor RFC1483/ ETHoA / (VPI.VCI):0.34 of de Speedlinq template, klaar is keer.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 21:59:
[...]

Nou gewoon aansluiten doe boel, alle draadjes erin en de laatste firmware erop de config wizard draaien kiezen voor RFC1483/ ETHoA / (VPI.VCI):0.34 of de Speedlinq template, klaar is keer.......
Ik wil dat ding dus als hub gebruiken he.
1 netwerk kabel die uit me router komt wil ik naar de 510 laten gaan die dan de boel mag verdelen naar de 3 pc's.
Vond gister nog een oude 10/100 5poorts hub op de plank, ik ga het hier maar 1st mee proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het aan mij of hebben jullie ook toevallig last van het niet kunnen versturen van e-mail.

(0x800ccc0f) "the connection to the server was interrupted"

Het lijkt wel alsof de smtp server niet helemaal in orde is.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2007 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is heb je al eerder een mail gehad dat ze op 18 en 19 idd met de mail bezig zijn. (spoed onderhoud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh oepsie, op het speedlinq e-mail adres kijk ik bijna nooit. Voortaan maar eerst een doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:12
Maar in de mail staat dat de werkzaamheden tot 9:00 duren.
Middels deze email willen wij u informeren van (nood)onderhoudwerkzaamheden die wij in de nacht van donderdag (18-10-2007) op vrijdag (19-10-2007) zullen uitvoeren aan ons email platform.

Hierdoor zal ons email platform niet beschikbaar zijn tussen 23:00 uur (18-
10-2007) en 09:00 uur (19-10-2007). Hierdoor zult u niet kunnen emailen. Alle email die aan u wordt gestuurd tijdens het onderhoud zullen wij opvangen en na het onderhoud alsnog bij u afleveren.
Het is nu toch zeker al 6 uur later dan de opgegeven tijd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
Zal wel uitgelopen zijn... ze melden het dit keer tenminste netjes, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ook nog steeds geen meel versturen... Prutsers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMT
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-09 14:37

JMT

MOEHHHHHH

Inmiddels is het al 12,5 uur later dan de afgesproken tijd en nog steeds kan ik niet email ontvangen...
Ook via webmail ( http://mail.domein.speedlinq.nl) werkt niets... :|

Daarbij lag m'n line er afg nacht tussen 00:01 en 02:05 ook plotsklaps uit, wel toevallig dat ze gelijktijdig met deze berichtgeving ook een bericht uitgaven van onderhoud op maandag 22 oktober overdag... a.s. dus... Dus wie snapt er nu even niet veel meer van...? :S

Tamtidam... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alphonss
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-12-2024
Hier ook nog steeds email problemen, zou inderdaad tot vanmorgen 09:00 duren, is nu 22:24 uur!!

Zowel POP als SMTP doen het niet op mail.xxxxx.speedlinq.nl

Vanmiddag even gebeld, de werkzaamheden zouden uitgelopen zijn.

Nou, dan hoop ik echt dat men NU nog steeds aant zweten is en niet al naar huis zijn, denkende dat alles werkt....

Ook twee dagen geleden een email gehad, dat ze maandag aan het netwerk gaan rommelen.

Dit is voor mij de ergste storing in een paar jaar tijd.

Slecht!!

[ Voor 54% gewijzigd door alphonss op 19-10-2007 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024
Hier doet ie het weer , ik krijg verbinding , alleen geen achterstallige mail die zal wel komen nog ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alphonss
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-12-2024
Ik probeer net nog een keer, het werkt inderdaad weer. :*)

Toch triest dat het zo lang heeft moeten duren

:'(

[ Voor 31% gewijzigd door alphonss op 19-10-2007 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkds
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:10
alphonss schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 23:14:
Ik probeer net nog een keer, het werkt inderdaad weer. :*)

Toch triest dat het zo lang heeft moeten duren

:'(
Probeer jezelf maar eens te mailen. Komt netjes undeliverable terug.
Gelukkig draai ik mijn eigen maildomain en ben ik niet afhankelijk van de mailservice van speedlinq.

Goed man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vannacht half 1 werd de mail nog gebounced, maar nu werkt het weer! Dat ze niet ff een meeltje konden sturen dat het onderhoud uitliep... 7(8)7

Of op de website zetten dan maar, of hebben ze liever telefoontjes van 70 eurocent p/m? Dan kunnen ze die prutsers ook nog betalen! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 09:48:
Vannacht half 1 werd de mail nog gebounced, maar nu werkt het weer! Dat ze niet ff een meeltje konden sturen dat het onderhoud uitliep... 7(8)7
Hoe moeten ze je een mail sturen als 'ie telkens wordt gebounced? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
steven2 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 23:57:
Ik heb afgelopen vrijdag gebeld met SL, dat ik nog maar 15Mbit haal, terwijl it eerst 20Mbit was.
Nu werd mij gezegt dat KPN mijn lijn geknepen heeft naar 15Mbit ivm stabiliteit.
SL zou KPN vragen dit op te heffen, maar dan zou ik stabiliteitsproblemen kunnen krijgen.

Vanochtend deed de verbinding nog goed, maar vanavond was het internet niet vooruit te branden :(
DMT laten meten en ik haal nu nog maar 12Mbit en geeft hij ook aan dat het 78% van het haalbare volgens de ATM.

Maar nu is mijn internet supertraag, terwijl een ping perfecte waarden geeft van een paar ms.
Heeft KPN soms problemen op hun lijn?
*Update*

Woensdag ben ik gebeld door een medewerker van SL dat er inderdaad een fout was gemaakt in het interperteren van een melding naar KPN. KPN zoe hebben begrepen dat in een slechte, lees klapperende, verbinding zou hebben. Er zou geprobeerd worden de downgrade weer terug te draaien.

Vandaag weer door een medewerker van SL gebeld dat KPN weer heeft geadviseerd 12Mbit als max te hanteren. KPN adviseerd dus met de week lager 8)7 Als ik nu 15Mbit zou nemen zou de verbinding dus slecht gaan worden.

Ik krijg nu steeds meer het idee, dat SL mij gewoon wil hebben na een nog tragere verbinding, zodat het voor hen goedkoper wordt. Ik krijg overigens steeds meer vraagtekens bij dat 'advies' van KPN. Ze hebben volgens mij gewoon een fout gemaakt door mij te downgraden en nu moeten ze het weer herstellen en daar zullen wel weer kosten aan zitten. Maar ja daar heb ik weinig aan.

Overigens hebben ze geen enkel bewijs dat ik akkoord ben gegaan met een downgrade. Ze hebben zelf geen voicelog van mijn gesprekken, dus ik ga ervan uit dat ik redelijk sterk sta.

Iemand nog ideeen om het goed te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wyrdt
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

Toen ik 6 maand geleden starte bij Speedlinq, trainde mijn modem op ruim 21 mb in en was de snelheid gemiddeld 17 mb down

Iedere week daald de snelheid nu een beetje, mijn modem traint nu in op 19 mb, snelheid is gezakt naar 15mb down

Echt een KPN truc

IPB over ISDN sinds juni 2006, EB firmware 1.41.4-iptv , telefonie sinds Februari ok Prijs van IPB staat niet meer in verhouding tot snelheid.Daar naast snel internet via Speedlinq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-11-2024

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Hallo allen,

Sinds 2 weken woon ik op mezelf en heb ik voor speedlinq gekozen over het KPN netwerk (speedlinq is al een dochter onderneming van kpn maargoed). Snelheid, service en lampjes op de modem zijn goed, alleen vind ik de router / modem zelf erg simplistisch opgezet, maar via verschillende sites heb ik vervolgens wat met de configs kunnen stoeien d.m.v. het uploaden van een .ini file, in mijn geval "Comfort.ini".

Ik heb eerst gedraaid met de default die ik gedownload heb, daarna ben ik mijn eigen instellingen in de router gaan verwerken. Met name Port forwarding, DMZ, dhcp uit en de IP ranges van 192.168.1.xxx naar 172.16.2.xxx en 172.16.1.xxx. Ook heb ik de router 2 IP adressen gegeven 172.16.1.254 en 172.16.2.254 (Dit omdat ik de verbinding deel en de netwerken graag gescheide hou.

Alleen valt de verbinding regelmatig (5 a 6x per dag) weg voor een kleine 10 a 20 seconde). De lampjes op de router (Speedtouch 706) geven ook aan dat "internet" down is, op de router zelf kan ik niks terug vinden in de logs... alleen dat SNMP niet werkt (simple network managment protecol << boeie).

Op het moment heb ik gewoon een constante ping lopen naar verschillende locaties en ik krijg dus regelmatig de melding "destination host unreachable" terug van mijn router 172.16.1.254. De lampjes geven dit ook aan zoals ik vertelde.

Ik heb ook de DMT tool gebruik om de verbinding mogelijk te te stabieliseren en heb ik verschillende pings en trace uitgevoerd. Vanuit KPN (waar ik zelf werk) heb ik ook een aantal tests uitgevoerd en ik kan niks vinden op de lijn zelf. Kan iemand mij vertellen of dit in mijn config zit of het probleem ergens anders legt? Of welicht iemand die dit ook heeft ervaren?

Alvast bedankt!

(zie hieronder voor configs)

Comfort.ini

aangepast_Comfort.ini

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Dit heeft natuurlijk niets met Speedlinq ervaringen te maken ;)

[ Voor 87% gewijzigd door Equator op 23-10-2007 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-03 13:04
Ik heb snelheids problemen met mijn speedlinq abbo. Ik heb de modem ook al dichter bij het aansluitpunt gezet maar dat mocht niet baten. Ik haal amper 1mbit.

Oude situatie:
aansluitpunt -> telefoon-haspel -> telefoon-splitter -> telefoon & modem -> computers

Huidige situatie:
aansluitpunt -> telefoon-splitter -> telefoon & modem -> switch -> computers

Ook als ik mijn laptop rechtstreeks aan de modem hang verbeterd dit niks.
Heeft iemand suggesties?

Andere gegevens:
Speedlinq 20mbit abbo
Modem Draytek Vigor2700 (firmware 1.0.4.0)
mode: ADSL2+(G.992.5)
state: showtime
upspeed: 984000
downspeed: 17020000
SNR margin: 7
Loop att.: 23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, we zijn weer een tijdje verder en nog steeds is het internet ontzettend traag. Het downloaden van 100MB testbestanden gaat tussen de 400KB/s en 600KB/s. Zodra ik een tweede download komt het totaal nog niet boven de 400 á 600 uit. Andere testjes die je download/upload in een grafiek weergeven kloppen ook voor geen meter, zoals deze:

Afbeeldingslocatie: http://img91.imageshack.us/img91/7286/speedtestmz4.jpg

De verbinding wordt nu ook minimaal een keer of zes in het uur verbroken. De downstream SNRM ligt veelal rond de 8 á 9 dB, maar ook vaak een paar uur op 5 dB. Doorgaans zat het modem stabiel op en rond 13MB, maar de laatste tijd is het zo instabiel als de pest, zeker in het weekend. Met een beetje geluk haal ik nog net aan 12MB, maar rond de 10 is tegenwoordig normaal. KPN zegt dat alles er verder goed uitziet. Wat ik zo vreemd vind, is dat al deze ellende één week na de oplevering is begonnen en het daarvoor uitstekend heeft gewerkt. Dat de download nu rond de 10MB blijft steken, en DMT aangeeft dat er maximaal 12MB voor handen is, is echt van afgelopen week. Je zou bijna denken dat ze mensen terug hebben gezet met een 20MB abo. :+

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2007 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer een klein stom probleempje.
Ik ben mijn brief kwijt waarom staat wat mijn smtp gegevens zijn voor speedlinq.n

Ik ben al een beetje gaan gokken met mail.<domeinnaam>@speedlinq.nl

Maar ik weet niet hoe ze dat doen met initialen.
Dus daarom vraag ik hoe het bij andere is.

Stel ik heet Johannes Frederik Klaassen.

Wordt het dan mail.j.f.klaassen@speedlinq.nl
of mail,j_f_klaassen@speedlinq.nl?

Dus hoe is zo'n gebruikersnaam opgebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 17:42:
Uit mijn hoofd: info@naam.speedlinq.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:50

gwystyl

Beugeltje dan maar?

xAndyx schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 18:35:
[...]
Uit mijn hoofd: info@naam.speedlinq.nl
maaktnietuitwathierstaat@<domeinnaam>.speedlinq.nl

<domeinnaam> heb je in je brief gekregen, maar kan je bij het servicepunt aanpassen. Daar kan je dus ook zien wat je huidige domeinnnaam is.
De mailserver (zowel POP als SMTP) is mail.<domeinnaam>.speedlinq.nl

je loginnaam is sp123456 (staat boven elke brief die je van SL krijgt); als je je wachtwoord kwijt bent kan je bij de klantenservice (of misschien wel bij het servicepunt) een nieuwe aanvragen.

[ Voor 19% gewijzigd door gwystyl op 21-10-2007 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ook last ervan dat zijn site bij speedlinq sinds dit weekend (met name de hosting van de gratis webruimte bij een adsl abonnement) gewist is ?
Mijn domein www.jenaam.speedlinq.nl of jenaam.speedlinq.nl is uit de lucht en kan wel met smartftp inloggen en zie dat de site vervangen is voor wat nieuwe mapjes (lib, dev enz)
maar ik kan blijkbaar ook niet opnieuw mijn site of welk bestand dan ook succesvol uploaden.
Ik heb wel gelezen over de emailwerkzaamheden, maar er stond niets over werken aan de hosting voor de gratis webruimte en ook dan zullen ze uiteindelijk de oude site terug moeten plaatsen.
gelukkig heb ik nog een backup daarvan lokaal..:)

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2007 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
xAndyx schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 15:10:
Ik heb snelheids problemen met mijn speedlinq abbo. Ik heb de modem ook al dichter bij het aansluitpunt gezet maar dat mocht niet baten. Ik haal amper 1mbit.

Oude situatie:
aansluitpunt -> telefoon-haspel -> telefoon-splitter -> telefoon & modem -> computers

Huidige situatie:
aansluitpunt -> telefoon-splitter -> telefoon & modem -> switch -> computers

Ook als ik mijn laptop rechtstreeks aan de modem hang verbeterd dit niks.
Heeft iemand suggesties?

Andere gegevens:
Speedlinq 20mbit abbo
Modem Draytek Vigor2700 (firmware 1.0.4.0)
mode: ADSL2+(G.992.5)
state: showtime
upspeed: 984000
downspeed: 17020000
SNR margin: 7
Loop att.: 23
Hoezo 1 mbit? Je hebt een downspeed van 17020000 op een 20000000 abo, dat is een prima waarde...............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
kaajee schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 21:32:
[...]

Hoezo 1 mbit? Je hebt een downspeed van 17020000 op een 20000000 abo, dat is een prima waarde...............
Hmm ik heb zojuist nog maar is een test gedaan en kwam inderdaad op 13mbit uit. Ik zal het is een tijdje in de gaten houden.

Is er iets dat er gedaan kan worden mocht blijken dat mijn verbinding heel onstabiel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 17:42:

Wordt het dan mail.j.f.klaassen@speedlinq.nl
of mail,j_f_klaassen@speedlinq.nl?

Als ik op mijn eigen brief afga, met mijn (inmiddels gewijzigde) domeinnaam wordt het
<maaktnietuitwat>@jf-klaassen.speedlinq.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is uiteindelijk in mijn geval geweest

mail.j-klaassen.speedlinq.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Dat is de server die je moet invullen ja, niet je e-mailadres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
Vanaf vandaag(als ik het goed had)begint speedlinq met omzetten van de kpn comfort abo's van 8Mbit naar de nieuwe 20Mbit.

mocht er iemand zijn die vanaf vandaag of in de loop van de week is geupgrade naar 20Mbit(van 8mbit naar 20mbit dus) laat het eve weten.

ben benieuwd of het goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realtec
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:18

Realtec

Less is more

Een tijdje terug zat ik te twijfelen om over te stappen naar speedlinq omdat deze goedkoper en sneller is dan mijn huidige verbinding (3mbit/0.5mbit) Zonnet/Tele2/Versatel whatever verranderd ook met de maand.

Maar als ik dit forum zo door lees ben ik blij dat ik bij mijn huidige isp ben gebleven. Hoor veel problemen over speedlinq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Ik heb tot nu toe anders weinig tot geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Keek net via google
http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

en zag dat heel veel speedlinq site's van klanten bv ehtw.speedlinq.nl/ eruit liggen.

Iemand een idee wanneer de webruimte van speedlinq weer in oude staat wordt hersteld. Dit duurt naast het email avontuur nu al enkele dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
amdboy1983 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 08:28:
Vanaf vandaag(als ik het goed had)begint speedlinq met omzetten van de kpn comfort abo's van 8Mbit naar de nieuwe 20Mbit.

mocht er iemand zijn die vanaf vandaag of in de loop van de week is geupgrade naar 20Mbit(van 8mbit naar 20mbit dus) laat het eve weten.

ben benieuwd of het goed gaat.
Hier nog niets veranderd, tevens denk ik niet dat het op korte termijn gebeurd zolang de website nog niet aangepast is...daar pronken ze nog mooi met 8mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schweino schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 11:09:
Ik heb tot nu toe anders weinig tot geen problemen gehad.
hier nog een (bbned), laatste dagen alleen ff wat problemen gehad.
Had snelheidsverhoging aangevraagd, en had wat connectie problemen,
ff modem eruit gehaald, na paar minuten erweer in en alles draait weer als een zonnetje.
nu alweer zo'n 2,5jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ouders (in made) hebben geen verbinding, zijn er meer mensen in de omgeving breda die last hebben van een storing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista
  • Laatst online: 11-09 17:33

Altaphista

1. check manual, 2. ask

ff een algemene vraag, heeft iemand ooit iets gemerkt van de fair use policy van speedlinq of wanneer ze iets zeggen van extreem gebruik (of wat is teveel voor hun)? Ik heb de laatste tijd een paar prive DVD's naar een kennis van mij geupload, de teller staat dan al snel op de 20Gb

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menllyos
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-10-2024
Altaphista schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 20:04:
ff een algemene vraag, heeft iemand ooit iets gemerkt van de fair use policy van speedlinq of wanneer ze iets zeggen van extreem gebruik (of wat is teveel voor hun)? Ik heb de laatste tijd een paar prive DVD's naar een kennis van mij geupload, de teller staat dan al snel op de 20Gb
Op deze site: http://www.speedlinq.nl/html/reg_gedrag2.htm valt te lezen:

Onderstaand overzicht geeft de Fair Use aan van de verschillende Abonnementen.
Fair Use Richtlijn

Snelheid (kbit)Fair Use
5125 GB p/mnd
102415 GB p/mnd
204825 GB p/mnd
307235 GB p/mnd
409650 GB p/mnd
5120100 GB p/mnd
6016150 GB p/mnd
8000250 GB p/mnd
8064250 GB p/mnd
8192250 GB p/mnd
12000400 GB p/mnd
16000500 GB p/mnd
20000600 GB p/mnd

kortom, zoek je abbo snelheid en kijk of het al te veel is. op die site staat bovendien ook uitgelegd wat er kan gebeuren wil je je fair use overschrijden. het zal echter niet zo'n vaart lopen denk ik, want je mag bijv 3 maanden achtereen 25% overschrijden enzo voor ze actie ondernemen.

[ Voor 20% gewijzigd door menllyos op 22-10-2007 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Ik vroeg me af hoe het opzeggen via het 0900 nummer gaat. Kun je ook aangeven dat je gaat overstappen naar een andere provider? Ik heb nl. Telfort ADSL en telefonie aangevraagd en vraag me af of ik de standaardbrief van Telfort moet opsturen (waarin duidelijk staat dat het om een overstap gaat) of dat ik beter kan bellen (aangezien Speedlinq hierop aandringt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista

Altaphista

1. check manual, 2. ask

menllyos schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 20:27:
[...]

Op deze site: http://www.speedlinq.nl/html/reg_gedrag2.htm valt te lezen:

Onderstaand overzicht geeft de Fair Use aan van de verschillende Abonnementen.
Fair Use Richtlijn

Snelheid (kbit)Fair Use
20000600 GB p/mnd

kortom, zoek je abbo snelheid en kijk of het al te veel is. op die site staat bovendien ook uitgelegd wat er kan gebeuren wil je je fair use overschrijden. het zal echter niet zo'n vaart lopen denk ik, want je mag bijv 3 maanden achtereen 25% overschrijden enzo voor ze actie ondernemen.
ok thnx, die 600 zit ik dus nog laaaang niet aan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 21:10:
Hallo

Ik vroeg me af hoe het opzeggen via het 0900 nummer gaat. Kun je ook aangeven dat je gaat overstappen naar een andere provider? Ik heb nl. Telfort ADSL en telefonie aangevraagd en vraag me af of ik de standaardbrief van Telfort moet opsturen (waarin duidelijk staat dat het om een overstap gaat) of dat ik beter kan bellen (aangezien Speedlinq hierop aandringt)?
Ik zou het per post doen, heb ik ook gedaan en dat bespaart je de kosten van de helpdesk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
Altaphista schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 20:04:
[...]
Ik heb de laatste tijd een paar prive DVD's naar een kennis van mij geupload, ...
Prive-DVD's he? Uhuh... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista

Altaphista

1. check manual, 2. ask

ok, je hebt helemaal gelijk, het zijn nóg geen DVD's, maar het is materiaal van een videocamera (bruiloft) en te branden op DVD, dus ik moest zeggen Prive-videodata :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Altaphista schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 12:21:
[...]

ok, je hebt helemaal gelijk, het zijn nóg geen DVD's, maar het is materiaal van een videocamera (bruiloft) en te branden op DVD, dus ik moest zeggen Prive-videodata :)
Dat bedoelde ie geloof ik niet met Privé....................... :P :9 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
iemand van hier al een omzetting gehad van kpn comfort 8Mbit naar 20Mbit? of al wat nieuws gehoord? hier nog steeds 8Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis t
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-09 23:33
Gisteren is m'n website plat gegaan.
Kan niet meer op m'n webspace komen.
Speedlinq gebeld en gaven aan dat dit 3 a 5 werkdagen kon gaan duren.
Dit is toch niet normaal.
Ze konden het niet eens resetten want een ander bedrijf deed dit voor hen.
Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.