[Speedlinq] Ervaringen - Deel 7

Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste
Acties:
  • 21.005 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:55
kaajee schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 12:57:
[...]
Dat bedoelde ie geloof ik niet met Privé....................... :P :9 :P
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 17:33

Altaphista

1. check manual, 2. ask

kaajee schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 12:57:
[...]

Dat bedoelde ie geloof ik niet met Privé....................... :P :9 :P
ik weet precies wat ie bedoelde ;)

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okio schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 10:52:
[...]

Ik zou het per post doen, heb ik ook gedaan en dat bespaart je de kosten van de helpdesk
Ok, bedankt. Heb je ook een bevestigingbrief/mail o.i.d. ontvangen. En zo ja, hoe lang duurde het voordat je die ontving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menllyos
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-10-2024
ik had zojuist even last van een internet disconnect, en toen ik daarna in mijn modem keek zag ik dat ik overgezet was op mijn nieuwe snelheid (6/1 nu ipv 6/768). speedlinq is dus al bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 16:49
menllyos schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 22:39:
ik had zojuist even last van een internet disconnect, en toen ik daarna in mijn modem keek zag ik dat ik overgezet was op mijn nieuwe snelheid (6/1 nu ipv 6/768). speedlinq is dus al bezig!
Nog meer mensen al wat gemerkt?(evt de 8Mbiters die naar 20 zouden gaan?)

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Na een vlekkeloze oplevering van mijn 20/1 comfort (KPN) adsl verbinding over mijn 2e aderpaar toch een punt van kritiek over Speedlinq.

Op dit moment heb ik dus op aderpaar 1 een 6/1 Speedlinq adsl verbinding via BBned + telefonie via Speedlinq. Op aderpaar 2 een 20/1 SL adsl verbinding via KPN. Omdat mijn 6/1 verbinding eind deze maand wordt afgesloten vanwege einde contract wil ik mijn VOIP telefoonnummer dat bij dit abonnement hoort porteren naar mijn nieuwe 20/1 verbinding.

In een eerder staduim heeft de helpdesk mij per e-mail laten weten dat deze speedlinq -> speedlinq portering geen probleem zou moeten zijn en zelfs naadloos zou moeten kunnen aangezien ik namelijk al een VOIP account heb bij Speedlinq. Als het ware hoeven ze alleen maar dit VOIP account administratief te koppelen aan het nieuwe SP nummer dat bij mijn nieuwe 20/1 verbinding hoort.
Het porteren van een telefoonnummer binnen het Speedlinq netwerk is in principe naadloos.
Er zal hierbij geen downtime zijn en tevens blijven alle instellingen ongewijzigd. Uiteraard is dit geen garantie en bestaat er altijd een kans dat er een korte downtime zal zijn indien er onverwachts problemen optreden.

Met vriendelijke groet,

Speedlinq Customer Care
Theoretisch klinkt het als een eitje dus, maar........

Twee weken geleden (10 oktober) ontving ik de volgende e-mail:
Beste Speedlinq Abonnee,

Wij hebben je aanvraag ontvangen voor de inlogcodes van Speedlinq Bellen.

Uiterlijk twee werkdagen na ontvangst van je aanvraag versturen wij je de brief met je vaste inlogcodes. Hiermee activeer je Speedlinq Bellen.

Mocht je gebruik maken van nummerportering dan kan het tot 5 dagen duren voordat wij een brief met je inlogcodes versturen.

Het annuleren van deze aanvraag is vanaf nu niet meer mogelijk.

Voor meer informatie over Speedlinq Bellen verwijzen wij je naar onze website www.speedlinq.nl

Veel plezier en... get a life online,
Speedlinq
Tot op heden heb ik bovengenoemde brief niet ontvangen en sinds afgelopen vrijdag (19 oktober) werkt mijn telefonie niet meer. Ik krijg wel een kiestoon, mijn modem is gewoon geregistreerd bij de SIP server, maar krijg bij elk nummer dat ik draai een in-gesprek toon. Als ik mijn VOIP nummer bel met mijn mobiele telefoon krijg ik de melding dat het telefoonnummer niet meer in gebruik is.....

Inloggen op de servicepagina van mijn 6/1 abonnement laat een foutmelding zien op de pagina waar normaal geproken mijn telefonie gegevens stonden:
Something went wrong! No valid user_info found after calling getUserVoiceInfo( )
Diezelfde pagina voor mijn nieuwe 20/1 abonnement laat de volgende melding zien:
Status Speedlinq Bellen

Je hebt reeds eerder activatie van je Speedlinq Bellen account aangevraagd. Momenteel is deze aanvraag in behandeling. Je ontvangt spoedig bericht over je gebruikersgegevens.

Op deze pagina kan je zelf instellingen wijzigen van Speedlinq Bellen.
Volgens de helpdesk zijn ze "er mee bezig" en kan ik alleen maar afwachten.

Zijn er mensen met soortgelijke ervaringen en eventueel oplossingen hoe het geheel te bespoedigen?

[ Voor 6% gewijzigd door Schweino op 24-10-2007 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:55
Schweino schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 10:28:
Na een vlekkeloze oplevering van mijn 20/1 comfort (KPN) adsl verbinding over mijn 2e aderpaar toch een punt van kritiek over Speedlinq....
Ik vond je expiriment eigenlijk vanaf begin al erg gewaagd! Ik ben zelf ook erg tevreden klant: vlekkeloze oplevering en werkt perfect (20/1 KPN + bellen) tot nu toe maar ik heb bewust alles exact volgens de regeltjes gedaan en heb he geluk dat ik niet te ver van de centrale zit.

Ben benieuwd hoe het afloopt bij jou!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:25
amdboy1983 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 09:50:
[...]

Nog meer mensen al wat gemerkt?(evt de 8Mbiters die naar 20 zouden gaan?)
Nee, ik heb er maar eens even een belletje aan gepleegd...aangezien een upgrade naar 20mbit volgens mijn informatie hier niet eens kan aangezien mijn centrale alleen adsl1 levert. Ik wordt er vanmiddag of vanavond over gebeld post het hier wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
okio schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 16:28:
[...]

Nee, ik heb er maar eens even een belletje aan gepleegd...aangezien een upgrade naar 20mbit volgens mijn informatie hier niet eens kan aangezien mijn centrale alleen adsl1 levert. Ik wordt er vanmiddag of vanavond over gebeld post het hier wel.
is prima ben benieuwd had zelf ook al gebeld ze zoude het uitzoeke.
want via postcode check was 20Mbit niet mogelijk.
terwijl ik weet dat het wel kan hier zitte aantal oude adsl 1 kaarten in centrale met postcode check gaan ze uit van oudste kaart dus adsl 1 kaart (zit zelf op een 2 kaart) kpn had al eve een test gedaan voor mij en mijn verb kan 23 Mbit max aan(stabiel)ze hade hem zelfs even omgezet om te testen trainde netjes in op 19 Mbit dus ben benieuwd wat speedlinq gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
Net mail gehad

ik word in de loop van volgende weer omgezet''ze hebben bepaalde lijsten"wie ongeveer waneer aan de beurt is voor de overzetting naar 20Mbit

ik houd jullie op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
Nou ben net van de Telefoon met Speedlinq, was even terug gebeld (op zich netjes).

Ik heb te horen gekregen dat ik half november aan de beurt zou zijn voor een snelheidsverhoging van 8 naar 20 mbit. Ik zeg: volgens mij kan dat niet aangezien mijn centrale niet adsl2+ geschikt is, wordt deze dan geupgrade? Ja dat daat gebeuren...werd mij verteld

Verder nog even naar mijn contract geinformeerd, liep t/m maart 2008. En vanaf die datum zou ik dan weer de 9,50 lijntoeslag weer moeten betalen. Ik zeg dus dan kan ik beter nu al naar Telfort overstappen vanwege de tariefsverhoging, of kunt u mij aan aanbieding doen? Nee dat kan ik niet omdat u nog in uw contratcsperiode zit. Na dat antwoord direct mijn opzegging gedaan per 1 december en de lijn voor Telfort vrij laten houden...

Zou wel goed komen, wat mij opviel is dat ze erg gemakkelijk over Telfort deden en het echt klonk alsof ze het helemaal prima vonden (wat wil je ook toch beide van KPN en het zal op hele korte termijn inderdaad wel 1 worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
okio schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 21:14:
Nou ben net van de Telefoon met Speedlinq, was even terug gebeld (op zich netjes).

Ik heb te horen gekregen dat ik half november aan de beurt zou zijn voor een snelheidsverhoging van 8 naar 20 mbit. Ik zeg: volgens mij kan dat niet aangezien mijn centrale niet adsl2+ geschikt is, wordt deze dan geupgrade? Ja dat daat gebeuren...werd mij verteld

Verder nog even naar mijn contract geinformeerd, liep t/m maart 2008. En vanaf die datum zou ik dan weer de 9,50 lijntoeslag weer moeten betalen. Ik zeg dus dan kan ik beter nu al naar Telfort overstappen vanwege de tariefsverhoging, of kunt u mij aan aanbieding doen? Nee dat kan ik niet omdat u nog in uw contratcsperiode zit. Na dat antwoord direct mijn opzegging gedaan per 1 december en de lijn voor Telfort vrij laten houden...

Zou wel goed komen, wat mij opviel is dat ze erg gemakkelijk over Telfort deden en het echt klonk alsof ze het helemaal prima vonden (wat wil je ook toch beide van KPN en het zal op hele korte termijn inderdaad wel 1 worden).
speedlinq en tiscali worden idd telfort

bron(wikipedia en intern)
als je zoekt bij wikipedia op kpn kijk naar kopje internet staat het volgende(is door kpn zelf genoteerd in wikipedia geen andere bron)

Op 1 oktober 2007 heeft KPN de stekker uit de verkoopafdeling van speedlinq getrokken. Het bedrijf Speedlinq BV zal op 12 oktober 2007 samen met Tiscali verdergaan onder de naam Telfort Internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:54
Krijg vanacht mijn nieuwe nota.

Ik krijg geen variabele telefoon kosten belast (wel de vaste kosten 4,95)
Ik bedoel dan het starttarief van 5ct start tarief en dat dan 200 keer.

Is er iets gewijzigd bij speedlinq ?

[ Voor 13% gewijzigd door driel24 op 25-10-2007 08:57 ]

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayden
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
In mijn factuur staan deze maand ook geen gesprekskosten.
Zal wel een foutje zijn.

"I reject your reality and substitute my own." ~Adam Savage | "When does the hurting stop?" ~Bill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
zelfde hier alleen 4,95 voor de rest geen gesprekskosten.
zal wel met volgende factuur worden aangepast.

(mits ze natuurlijk de gegevens nog hebben van het bellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okio schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 21:14:
Verder nog even naar mijn contract geinformeerd, liep t/m maart 2008. En vanaf die datum zou ik dan weer de 9,50 lijntoeslag weer moeten betalen.
Ehm, je hebt nu een 8Mbit abbo bij speedlinq en je betaald nu geen lijntoeslag? :S
Alleen bij de 20Mbit abbo's van speedlinq zat de toeslag in de prijs verwerkt, en bij alle andere abbo's niet, dus ik denk dat het niet helemaal klopt wat je hier nu zegt.
Aangezien je wordt geupgrade naar 20 Mbit, zou je de prijs moeten gaan betalen die ervoor stond (24,95), en dat is inclusief lijntoeslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:06
Ik heb een speedtouch 780 met kanaalselectie automatisch en de SSID veranderd. Mijn PC en die van mijn vriendin werken er goed op maar mijn laptop blijft op Acquiring IP adres staan. (ontvangst is perfect). Wanneer ik een vast kanaal kies dan doet de laptop het goed en valt af en toe de verbinding van de pc's weg.

Iemand een tip?
Hoe kom je achter het sterkste kanaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 10:42:
[...]

Ehm, je hebt nu een 8Mbit abbo bij speedlinq en je betaald nu geen lijntoeslag? :S
Alleen bij de 20Mbit abbo's van speedlinq zat de toeslag in de prijs verwerkt, en bij alle andere abbo's niet, dus ik denk dat het niet helemaal klopt wat je hier nu zegt.
Aangezien je wordt geupgrade naar 20 Mbit, zou je de prijs moeten gaan betalen die ervoor stond (24,95), en dat is inclusief lijntoeslag.
Klopt speedlinq heeft de lijntoeslag in het eerste jaar voor mij betaald...was destijds een aanbieding op een 6mbit abbo die ik halverwege geupgrade heb naar 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die kneuzen bij speedlinq hebben mijn internet verbinding weer ge-upgrade, terwijl ik een aantal maanden geleden wel aan 100 euro heb verbeld om eindelijk een downgrade te krijgen van 20MB naar 8MB omdat mijn lijn maar bleef klapperen. NU kan ik weer van vooraf aan beginnen. Heb ze vandaag al weer gebeld maar ze kunnen mij niet eens vertellen welke snelheid ik momenteel heb. Ze hebben een ticket geopend zeggen ze.. en ze zullen me terugbellen.. uhu.. heb er een hard hoofd in.

Iemand een oplossing tegen het verminderen van een klapper lijn.Ik heb vooralsnog alle standaard instellingen met de modem enzo aangezien ik niet zo'n ster ben met computers. zijn er programma's voor of een bepaalde instelling die hiertegen kan helpen?

momenteel heb ik de speedtouch 706 modem, origineel 20mb met bellen.. hopelijk weer gedowngrade naar 8mb. Tevens betaal je voor 8mb zelfde als voor 20mb ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
dmt tool downloaden en je snrm ratio omhoog gooien...kan alleen indien je niet over 6.2** firmware beschikt op de router

[ Voor 1% gewijzigd door okio op 25-10-2007 14:16 . Reden: mijn fout 6.2 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb:

Productnaam: SpeedTouch 706
Softwareversie: 6.1.7.2

dit moet wel anders werkt het bellen weer niet..

moet helaas nog tot april 2008, dan opzeggen en kabelinternet nemen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
nou dmt downloaden en snrm omlaag zetten lost meestal het probleem op, tenzij er iets goed mis is met je verbinding...

En bellen werkt trouwens prima met de nieuwste firmware van speedtouch.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eerder schreef je dat DMT tool niet werkt wanneer je over 6.1.*** firmware beschikt. Aangezien ik 6.1.7.2 firmware heb zou dit dus niet kunnen toch?

moet ik een andere firmware downloaden en installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb inmiddels DMT Tool gedownload, heb het volgende gedaan:

* Bovenaan in programma 'misc options' selecteren
* Klik op 'enable experimental area'
* Bevestig met 'ja', klik op 'save/close'
* Je hebt nu tabblad 4 en 5 zichtbaar

Om de ADSL modus aan te passen doe je vervolgens:

* Selecteer tabblad 4 (aan de rechterkant dus)
* Druk links op 'connect' en rechts op tabblad 4 selecteer je 'adsl2' of 'adsl1'

Bij dit laatste punt, selecteer adsl2 of 1 weet ik niet welke ik moet selecteren. Hoe kom ik hierachter?

nog wat meer info, wanneer ik DTM connect komt links bij ADSL performance and line quality de volgende gegevens te staan:

downstream: bitrate6151 attenuation43.0db snrm10.0db tx pwr18.0dbm tones256
upstream: ,, 773 ,, 21.0db ,, 17.0db ,, 12.0sbm tones25

goed/slecht? moet ik iets verander nog aan mij setting, zoja. graag hoe dat moet want ik ken dit programma niet. bedankt voor de hulp alvast.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2007 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
snrm staat op het laagst zo te zien (10 db)....

Begin eens door hem op adsl1 te zetten en beide sliders van de snrm op het hoogst te zetten en kijk wat dat met de stabiliteit doet...ga vervolgens in stapjes omlaag

Bovendien is je afstand tot de adsl centrale wel erg hoog...je komt op 43db dan wordt het sowieso een hoge snrm instellen

[ Voor 24% gewijzigd door okio op 25-10-2007 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja klopt, afstand tot centrale is 3km+ :( verder zie ik overigens maar 1 slider die ik kan veranderen. heb em nu op max gezet en nu meet hij 18.0db.

misschien trouwens een beetje een domme vraag maar klopt het dat een hogere SNRM ervoor zorgt dat mijn maximale downloadsnelheid omlaag gaat? via mijn modem config is mij namelijk opgevallen dat ik van 6200kbps naar 4096kbps ben gegaan sinds die SNRM op 18.0db staat.

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2007 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 10:42:
[...]

Ik heb anders een 6 mbit abonnement en daarbij zit de lijntoeslag toch echt in de prijs verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 14:25:
ja klopt, afstand tot centrale is 3km+ :( verder zie ik overigens maar 1 slider die ik kan veranderen. heb em nu op max gezet en nu meet hij 18.0db.

misschien trouwens een beetje een domme vraag maar klopt het dat een hogere SNRM ervoor zorgt dat mijn maximale downloadsnelheid omlaag gaat? via mijn modem config is mij namelijk opgevallen dat ik van 6200kbps naar 4096kbps ben gegaan sinds die SNRM op 18.0db staat.
Klopt, maar het wordt er wel stabiel van en je kan het nog in stappen verlagen...Je moet de juiste balans vinden.

En er is idd maar 1 slider.

Gewoon eerst zo laten staan en testen of het beter is. Zo niet dan ligt het aan je lijn en kan je behalve speedlinq/kpn bellen niet veel meer doen tenzij je kabels thuis niet in orde zijn....

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okio, bedankt voor je goede uitleg. ik heb nu snrm gemaxed en mijn lijn lijkt stabiel. voorheen knalde hij er 6-7 x per uur uit en nu draait hij al een uur soepel. welliswaar met 4mb maar ik ga zoals gezegd proberen de juiste balans te vinden. thnx voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
no thanks...ik had onderstaand figuur ook nog even voor je gegoogled:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1118500572.jpg

Hierin zie je ook duidelijk wat jou afstand voor de snelheid betekent en dan lijkt die 4/5 mbit die je nu maximaal haalt correct

[ Voor 11% gewijzigd door okio op 25-10-2007 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Schweino schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 15:09:
[...]

Ik heb anders een 6 mbit abonnement en daarbij zit de lijntoeslag toch echt in de prijs verwerkt.
Mijn lijntoeslag zit er ook in. Ik heb een 6mbit.
Maar vanaf het begin staat de mijne op 8mbit.

Abbo is afgesloten in de zomer 2006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

helaas nog steeds jammer dat Speedlinq data verstuurd via bedrijven als atlas.cogentco.com. metname als je games speelt is dit heel irritant, hoge latency als gevolg :( volgende item om te fixen. :D

Speel nog wel eens world of warcraft en speedlinq vindt het dan handig om data via USA naar parijs te sturen ipv via hamburg --> frankfurt am main --> parijs.

1 71 ms 97 ms 99 ms speedtouch.lan [192.168.1.254]

2 10 ms 10 ms 11 ms 89.220.64.1

3 192 ms 223 ms 207 ms 10.8.10.121

4 10 ms 10 ms 10 ms g1-6.mpd01.ams04.atlas.cogentco.com [149.6.128.9]

5 10 ms 10 ms 10 ms v3492.mpd01.ams03.atlas.cogentco.com [130.117.2.61]

6 179 ms 179 ms 179 ms t3-4.ccr01.ams03.atlas.cogentco.com [130.117.3.61]

7 184 ms 184 ms 185 ms t4-1.mpd02.lon01.atlas.cogentco.com [130.117.1.118]

8 185 ms 185 ms 185 ms t3-2.mpd01.bos01.atlas.cogentco.com [130.117.0.185]

9 180 ms 180 ms 180 ms t4-3.mpd01.mci01.atlas.cogentco.com [154.54.7.169]

10 180 ms 180 ms 180 ms t4-2.mpd01.iah01.atlas.cogentco.com [154.54.5.221]

11 276 ms 185 ms 218 ms t7-3.mpd01.lax01.atlas.cogentco.com [154.54.2.198]

12 269 ms 179 ms 180 ms t4-2.mpd01.lax05.atlas.cogentco.com [154.54.6.230]

13 179 ms 175 ms 175 ms gr1-a350s3.sffca.ip.att.net [192.205.35.5]

14 176 ms 176 ms 176 ms tbr2.la2ca.ip.att.net [12.123.222.46]

15 175 ms 175 ms 175 ms 12.127.3.189

16 175 ms 176 ms 176 ms 12.122.255.74

17 175 ms 175 ms 176 ms mdf001c7613r0003-gig-10-1.lax1.attens.net [12.129.193.242]

iemand ook hier ervaring mee?

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2007 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderzande
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-07-2020
Ik heb al een tijdje een probleem met speedlinq bellen.

Er is 1 nummer dat als we die bellen hij 1 keer overgaat en daarna in de in gesprek toon gaat. De rest van de nummers gaat prima. Het is geen 06 of service nummer. Het nummer kan ons wel bellen.

Wat kan ik hieraan doen. Dit staat er in mijn speedtouch gebeurtenislogboek over de acties bij 1 gesprek:

Info Oct 25 17:57:25 FIREWALL event (1 of 3): disabled rules

Info Oct 25 17:57:23 VOIP: Send 200 OK

Info Oct 25 17:57:23 VOIP: Recv BYE

Info Oct 25 17:57:22 VOIP: Send ACK

Info Oct 25 17:57:22 VOIP: Recv 200 OK

Info Oct 25 17:57:19 VOIP: Recv 180 Ringing

Info Oct 25 17:57:19 VOIP: Recv 100 trying -- your call is important to us

Info Oct 25 17:57:19 VOIP: Send INVITE

Info Oct 25 17:57:19 VOIP: Send ACK

Info Oct 25 17:57:19 VOIP: Recv 407 Proxy Authentication Required

Info Oct 25 17:57:19 VOIP: Send INVITE

Info Oct 25 17:57:19 FIREWALL event (1 of 3): enabled rules

Info Oct 25 17:57:19 FIREWALL event (1 of 12): modified rules

Weten jullie wat dit kan zijn en nog veel belangrijker Wie kan me helpen.

Bij voorbaat hartstikke bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 15:37:
helaas nog steeds jammer dat Speedlinq data verstuurd via bedrijven als atlas.cogentco.com. metname als je games speelt is dit heel irritant, hoge latency als gevolg :( volgende item om te fixen. :D

Speel nog wel eens world of warcraft en speedlinq vindt het dan handig om data via USA naar parijs te sturen ipv via hamburg --> frankfurt am main --> parijs.

1 71 ms 97 ms 99 ms speedtouch.lan [192.168.1.254]

2 10 ms 10 ms 11 ms 89.220.64.1

3 192 ms 223 ms 207 ms 10.8.10.121

4 10 ms 10 ms 10 ms g1-6.mpd01.ams04.atlas.cogentco.com [149.6.128.9]

5 10 ms 10 ms 10 ms v3492.mpd01.ams03.atlas.cogentco.com [130.117.2.61]

6 179 ms 179 ms 179 ms t3-4.ccr01.ams03.atlas.cogentco.com [130.117.3.61]

7 184 ms 184 ms 185 ms t4-1.mpd02.lon01.atlas.cogentco.com [130.117.1.118]

8 185 ms 185 ms 185 ms t3-2.mpd01.bos01.atlas.cogentco.com [130.117.0.185]

9 180 ms 180 ms 180 ms t4-3.mpd01.mci01.atlas.cogentco.com [154.54.7.169]

10 180 ms 180 ms 180 ms t4-2.mpd01.iah01.atlas.cogentco.com [154.54.5.221]

11 276 ms 185 ms 218 ms t7-3.mpd01.lax01.atlas.cogentco.com [154.54.2.198]

12 269 ms 179 ms 180 ms t4-2.mpd01.lax05.atlas.cogentco.com [154.54.6.230]

13 179 ms 175 ms 175 ms gr1-a350s3.sffca.ip.att.net [192.205.35.5]

14 176 ms 176 ms 176 ms tbr2.la2ca.ip.att.net [12.123.222.46]

15 175 ms 175 ms 175 ms 12.127.3.189

16 175 ms 176 ms 176 ms 12.122.255.74

17 175 ms 175 ms 176 ms mdf001c7613r0003-gig-10-1.lax1.attens.net [12.129.193.242]

iemand ook hier ervaring mee?
Die server staat in Los Angeles! Daar staat lax voor in de naam van de laatste hop. Dat je daar 175ms latency naar toe hebt is heel normaal natuurlijk. _/-\o_

Ik zie hier echt geen enkele rare omweg in of raar hoge latency.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 06:10

JvdM

<---->

Laatste paar dagen heb ik ontzettend veel moeite om pagina's te bezoeken. Vaak kom ik niet eens op de pagina zelf, of duurt het ontzettend lang met laden.

Ik heb al gekeken of het aan mijn apparatuur ligt. Modem aan/uit, meerdere pc's getest e.d. maar allemaal het zelfde probleem. Iemand die dit ook heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm dat is niet de juiste tracert, ik heb het verkeerde adres gebruikt, deze was van de US server. voorheen wist ik hoe ik het ip adres van WOW kon achterhalen terwijl de game draait maar ik ben vergeten hoe.

Was een dos command voor.. maar welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ JvdM: idem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

JvdM schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 20:37:
Laatste paar dagen heb ik ontzettend veel moeite om pagina's te bezoeken. Vaak kom ik niet eens op de pagina zelf, of duurt het ontzettend lang met laden.

Ik heb al gekeken of het aan mijn apparatuur ligt. Modem aan/uit, meerdere pc's getest e.d. maar allemaal het zelfde probleem. Iemand die dit ook heeft?
ja heb ik ook last van

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookgek
  • Niet online
Idem, drama op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand de "dos" command (via CMD zeg maar) om de uitgaande IP adressen te kunnen zien, zodat ik een tracert kan doen naar het IP adres van World of warcraft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghwieg
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-05 21:09
JvdM schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 20:37:

Idem, ik heb er ook last van. Tijdelijke workaround die voor mij lijkt te helpen:

Bij je TCP/IP settings onder windows de Nameservers van Speedlinq handmatig opgeven:
Primary DNS: 195.18.114.5
Secondary DNS: 195.18.155.5

... want DNS lookups via de modem (zoals het normaal hoort...) geven regelmatig een time-out

[ Voor 6% gewijzigd door ghwieg op 25-10-2007 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 21:03:
weet iemand de "dos" command (via CMD zeg maar) om de uitgaande IP adressen te kunnen zien, zodat ik een tracert kan doen naar het IP adres van World of warcraft?
netstat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan moet dit de tracert zijn naar WOW server:

Tracing route to 80-239-181-92.customer.teliacarrier.com [80.239.181.92]

over a maximum of 30 hops:

1 68 ms 99 ms 99 ms speedtouch.lan [192.168.1.254]

2 12 ms 10 ms 10 ms 89.220.64.1

3 10 ms 10 ms 10 ms 10.8.10.121

4 10 ms 10 ms 11 ms 130.117.241.245

5 10 ms 10 ms 10 ms 130.117.2.65

6 101 ms 101 ms 101 ms t2-4.ccr01.ams03.atlas.cogentco.com [130.117.3.105]

7 101 ms 101 ms 114 ms t3-1.mpd02.lon01.atlas.cogentco.com [130.117.1.38]

8 100 ms 101 ms 100 ms t4-1.mpd03.jfk02.atlas.cogentco.com [154.54.5.122]

9 101 ms 101 ms 101 ms t3-3.ccr02.dca01.atlas.cogentco.com [154.54.5.246]

10 102 ms 101 ms 101 ms t7-1.mpd01.dca02.atlas.cogentco.com [154.54.7.230]

11 100 ms 100 ms 100 ms v3495.mpd01.iad01.atlas.cogentco.com [154.54.5.62]

12 153 ms 102 ms 103 ms ash-bb1-geth7-3-3-0.telia.net [213.248.88.41]

13 108 ms 105 ms 107 ms 213.248.80.70

14 * 106 ms 106 ms prs-b4-link.telia.net [80.91.251.114]

15 109 ms 104 ms 106 ms prs-nant-ks51-link.telia.net [80.91.249.66]

16 * * 108 ms prs-nant-ks50-geth0-2.telia.net [213.248.98.70]

17 * * * Request timed out.

Ingame heb ik een latency van 300ms..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 21:14:
dan moet dit de tracert zijn naar WOW server:

Tracing route to 80-239-181-92.customer.teliacarrier.com [80.239.181.92]

1 68 ms 99 ms 99 ms speedtouch.lan [192.168.1.254]

2 12 ms 10 ms 10 ms 89.220.64.1

3 10 ms 10 ms 10 ms 10.8.10.121

4 10 ms 10 ms 11 ms 130.117.241.245

5 10 ms 10 ms 10 ms 130.117.2.65

6 101 ms 101 ms 101 ms t2-4.ccr01.ams03.atlas.cogentco.com [130.117.3.105]

7 101 ms 101 ms 114 ms t3-1.mpd02.lon01.atlas.cogentco.com [130.117.1.38]

8 100 ms 101 ms 100 ms t4-1.mpd03.jfk02.atlas.cogentco.com [154.54.5.122]

9 101 ms 101 ms 101 ms t3-3.ccr02.dca01.atlas.cogentco.com [154.54.5.246]

10 102 ms 101 ms 101 ms t7-1.mpd01.dca02.atlas.cogentco.com [154.54.7.230]

11 100 ms 100 ms 100 ms v3495.mpd01.iad01.atlas.cogentco.com [154.54.5.62]

12 153 ms 102 ms 103 ms ash-bb1-geth7-3-3-0.telia.net [213.248.88.41]

13 108 ms 105 ms 107 ms 213.248.80.70

14 * 106 ms 106 ms prs-b4-link.telia.net [80.91.251.114]

15 109 ms 104 ms 106 ms prs-nant-ks51-link.telia.net [80.91.249.66]

16 * * 108 ms prs-nant-ks50-geth0-2.telia.net [213.248.98.70]

17 * * * Request timed out.

Ingame heb ik een latency van 300ms..
Die is wel een beetje om ja zo te zien. De oorzaak ligt aan beide partijen en aan toeval.

De server hangt in het netwerk van Telia en dat is een groot (enorm) internationaal netwerk. Speedlinq maakt voor internet verkeer buiten NL (Ams-IX) gebruik van het enorme netwerk van Cogentco.

Echter blijkbaar hebben die twee netwerken alleen een verbinding in de USA en ben jij en die server toevallig in die netwerken in de EU. Dit is gewoon stom toeval en domme pech lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ghwieg schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 21:03:
[...]

Idem, ik heb er ook last van. Tijdelijke workaround die voor mij lijkt te helpen:

Bij je TCP/IP settings onder windows de Nameservers van Speedlinq handmatig opgeven:

... want DNS lookups via de modem (zoals het normaal hoort...) geven regelmatig een time-out
Hey Thanks, deze oplossing werkt inderdaad prima! Ik heb ook last van super traagheid met het resolven van internet adressen via de standaard DNS(en) van Speedlinq.

Bij mij zijn die traaaaaage bakken:
Primary DNS: 62.100.32.133
Secondary DNS: 62.100.48.199

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghwieg
Bij mij zijn die traaaaaage bakken:
Primary DNS: 62.100.32.133
Secondary DNS: 62.100.48.199
Vaag.... Dan deelt Speedlinq sinds kort blijkbaar via DHCP andere DNS server adressen uit.
Op speedlinq support staan andere DNS adressen vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ghwieg schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 21:03:
[...]

Zo hey dit heeft idd erg geholpen, bedankt :) Ik ben nogal leek op dit gebied hoor, maar is het dan niet handig om dit gewoon altijd als instellingen te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Idem.. slechte netwerk vandaag..
Lijkt wel een dikke DNS probleem wat speedlinq op het moment heeft.
Sites 2 of 3 keer refreshen ect ect voor dat het ingeladen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha, was dat het! Ik vroeg me al af waarom het over was toen ik op de DNS-servers van OpenDns over ging. Maar inderdaad, als ik 'm bij mij weer terug zet op automatische configuratie, pakt 'ie bij mij ook de 62.100. adressen. Dat werkt echt voor geen meter. De 195.18 adressen werken bij mij ook prima. Raar dat Speedlinq dat veranderd heeft!

@rqt200: Ik laat ze er in ieder geval voorlopig maar in staan. Je loopt een risico dat men bij Speedlinq op X moment besluit deze servers uit de lucht te halen en dan werkt het niet meer. Maarja, dan kun je de instelling altijd nog terug zetten naar automatisch en hard hopen dat Speedlinq intussen weer werkende DNS adressen uitdeelt.

@dCY: Kijk even naar de berichtjes boven dat van jou. Kennelijk hebben er een paar tegelijk zitten typen... Inderdaad een DNS probleem dus.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2007 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ghwieg schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 21:36:
[...]

Vaag.... Dan deelt Speedlinq sinds kort blijkbaar via DHCP andere DNS server adressen uit.
Op speedlinq support staan andere DNS adressen vermeld.
Hmmm, zeker vaag ja! Maar die DNS servers krijgt mijn speedtouch 780 inderdaad via de DHCP van speedlinq. Zou het met de omzwaai te maken hebben naar het KPN netwerk wat ik ergenst als roddel gelezen heb?
BTW... voor mij binnenkort Telfort. Ik wilde namelijk na anderhalf jaar gaan upgraden van 6 naar 20..... zijn de 20 Mbit abonnementen opeens foetsie bij speedlinq 8)7

off topic:
Ben benieuwd hoe telfort gaat bevallen.... hoop wel dat die een snellere DNS gebruiken als speedlinq nu! :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Laatst online: 19-08 10:57
Vanavond is het echt weer een RAMP. Eindelijk kan ik een paar sites bezoeken. Telefoon werkte gewoon.

De meeste sites doen het nog niet, zelfs niet via IP.

Ik stap aan het einde van de periode over op XS4ALL. Minder bucks voor more money maar ik heb liever zekerheid. Dit is niet mijn ding. Een paar keer okay maar alweer problemen is gewoon teveel.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 22:12:
[...]

...
BTW... voor mij binnenkort Telfort. Ik wilde namelijk na anderhalf jaar gaan upgraden van 6 naar 20..... zijn de 20 Mbit abonnementen opeens foetsie bij speedlinq 8)7
...
Ja, dat had ik dus ook... ook maar Telfort aangevraagd. btw Heb jij de standaard opzegbrief van Telfort gebruikt? Zo ja, heb je daar ook een ontvangsbevestiging van gekregen via post/mail van Speedlinq?

@Hacee: Ja, ik laat ze er dan voorlopig ook maar in staan... (handig dit forum :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 22:23:
[...]

Ja, dat had ik dus ook... ook maar Telfort aangevraagd. btw Heb jij de standaard opzegbrief van Telfort gebruikt? Zo ja, heb je daar ook een ontvangsbevestiging van gekregen via post/mail van Speedlinq?
Nee volgens de voorwaarden van Speedlinq doen ze alleen telefonisch opzeggen!
Ik heb toevallig vanavond telefonisch opgezegd en dat ging super makkelijk. Echter moet je wel voor optie 4 gaan als je het bandje afluisterd. Ik was de 1ste maal te ongeduldig en luisterde het bandje niet helemaal af en koos optie 2 ofzo. Alleen kom je dan bij de klantenservice uit en hoewel ze kunnen kijken of opzeggen in jou geval mogelijk is... de opzegging zelf moet je doorgeven bij optie 4 dus!
In mijn geval koste me dit weer ruim 3 pleur extra! Moet wel zeggen dat ze voor het opzeggen een kortere wachttijd hadden dan bij de klanten service!

Tip: Zeg je speedlinq pas op als je de bevestiging hebt op www.telfort.nl/orderstatus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 23:01:
[...]

Nee volgens de voorwaarden van Speedlinq doen ze alleen telefonisch opzeggen!
....
Tip: Zeg je speedlinq pas op als je de bevestiging hebt op www.telfort.nl/orderstatus
Ja, ik dacht dus ook dat het alleen telefonisch kon maar iemand vertelde me in het Telfort topic dat het ook via brief kan...
Ik ga i.e.g. dan maar bellen voor de zekerheid (voor het einde van de maand, maar wacht idd nog op bevestiging van Telfort, 18-10 aangevraagd).
Is er dan wel de mogelijkheid om aan te geven dat het om een overname gaat als je belt?

ps bedankt voor de tip, optie 4 dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 23:25:
[...]

Is er dan wel de mogelijkheid om aan te geven dat het om een overname gaat als je belt?
Ja, ik gaf aan dat het om een telco > telco migratie naar Telfort ging, en het leek er verdomt veel op dat ze me meteen begreep _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 23:32:
[...]

Ja, ik gaf aan dat het om een telco > telco migratie naar Telfort ging, en het leek er verdomt veel op dat ze me meteen begreep _/-\o_
Goh, dat scheelt dan weer. Laten we hopen dat het je laatste encounter was met de Speedlinq helpdesk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayden
  • Niet online
-Jay- schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 09:01:
In mijn factuur staan deze maand ook geen gesprekskosten.
Zal wel een foutje zijn.
Ik heb net een tweede factuur gekregen met alleen de gesprekskosten. Dus dat 'probleem' is ook weer uit de wereld.

"I reject your reality and substitute my own." ~Adam Savage | "When does the hurting stop?" ~Bill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Ruimzicht schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:54:
[...]

Ik vond je expiriment eigenlijk vanaf begin al erg gewaagd! Ik ben zelf ook erg tevreden klant: vlekkeloze oplevering en werkt perfect (20/1 KPN + bellen) tot nu toe maar ik heb bewust alles exact volgens de regeltjes gedaan en heb he geluk dat ik niet te ver van de centrale zit.

Ben benieuwd hoe het afloopt bij jou!
Ik kan weer gebeld worden (lijn gaat over iig en ik zie 'em binnenkomen in het call-log van de speedtouch). Ben niet thuis, dua kan niet zien of ik ook weer kan uitbellen. De status telefonie pagina van het service-punt staat nog steeds op de melding: "in behandeling"..... Ik kan dus niets aanpassen zoals voicemail etc.

Ook heb ik nog steeds niet de brief met nieuwe inlogcodes ontvangen, maar dat zal ook niet nodig zijn denk ik aangezien m'n VOIP lijn gewoon geregistreerd staat onder m'n oude inlogcodes.

Het lijkt er op dus dat m'n VOIP account nu even niet aan een SP account is gekoppeld. Hopelijk gaat dat w el snel gebeuren. Misschien kan ik nu wel gratis bellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@illest: ik heb het uit nieuwsgierigheid eens hier vandaan geprobeerd (over BBNed en met een bridged modem) en bij mij gaat 'ie wel rechtstreeks:

Bezig met het traceren van de route naar 80-239-181-92.customer.teliacarrier.com [80.239.181.92]
via maximaal 30 hops:

1 16 ms 16 ms 17 ms 84.41.176.1
2 16 ms 16 ms 16 ms asd-nik-sl-dr01-gi2-5.ne.qinip.net [62.100.32.153]
3 * * * Time-out bij opdracht.
4 16 ms 16 ms 17 ms k182.xb.ams1.nl.above.net [62.4.86.69]
5 17 ms 17 ms 16 ms adm-b3.s0-0-1-1.nl.Telia.Above.net [62.93.194.230]
6 17 ms 17 ms 16 ms adm-bb2-link.telia.net [80.91.254.130]
7 29 ms 28 ms 29 ms prs-bb2-link.telia.net [80.91.252.39]
8 28 ms 32 ms 34 ms prs-b4-link.telia.net [213.248.65.226]
9 27 ms 27 ms 27 ms prs-nant-ks51-link.telia.net [80.91.249.66]
10 * *

Over welk netwerk loopt jouw abonnement?

Ik heb dus weer een ander probleem, nl. dat 'ie bij stap 3 steevast een time-out geeft. Maakt niet uit waar naar toe. Ik zag in Deel 3 van de Speedlinq ervaringen dat men er toen ook last van had, maar wat ik nog niet gevonden heb is of en zo ja hoe dit opgelost is... (Edit: middels een instelling op PC of modem, bedoel ik - dat Speedlinq/BBNed het niet opgelost heeft, lijkt me duidelijk).

M.b.t. het DNS issue: Zag overigens toen ik mijn traceresultaten-file zocht ook nog een oud ip-config bestandje uit mei 2007. Toen had ik ook het probleem dat ik met name 's avonds en op andere drukke tijden geen internet had. Zie tot mijn verbazing dat ik toen ook 62.100.32.133 en 62.100.48.199 als DNS servers had staan. Hmmmm.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2007 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Volgens mij ligt de mailbox er weer uit.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghwieg
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 22:12:
[...]

Hmmm, zeker vaag ja! Maar die DNS servers krijgt mijn speedtouch 780 inderdaad via de DHCP van speedlinq. Zou het met de omzwaai te maken hebben naar het KPN netwerk wat ik ergenst als roddel gelezen heb?
Ter info, reactie helpdesk speedlinq:

De reden hiervan was een storing op de DNS servers. Deze is echter vandaag verholpen. Onze excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overkill666
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-05-2023
Ik heb even een vraagje over speedling verbinding.
Afgelopen woensdag is alles actief gemaakt en zou het mogelijk zijn om te kunnen internetten.
Helaas is dit niet het geval. Ik krijg geen ip van Speedlinq. Modem blijft aangeven dat hij de DHCP zoekt.

Situatie.

Modem 780 wl
Geen splitter.
Heb verder geen telefoon in de woning
Aansluiting u2 hoofdpunt.
Setup zowel handmatig (bridge 0.35 en dmv de setup van de cd)
DSL led brand (ader rood/blauw)

Speedlinq gebeld en gaf aan dat er waarschijnlijk een ander signaal op de ader paar blauw/rood zit en dat ik ader wit/oranje eens
moet proberen. Helaas zit hier helemaal geen DSL signaal op.

Met rood/blauw heb ik wel een DSL signaal maar de vraag is van wie.
Weer speedlinq gebeld en geven nu aan dat ik eerst een splitter nodig ben (lijkt me bull***) en dat
ik dan terug moet bellen zodat de netwerk provider bbned een meting gaan doen op de ader paar oranje/wit (waar geen signaal op zit).

Nu lijkt mij de actie van speedlinq vreemd en onnodig. Is de kans niet zeer groot dat het probleem in de kpn kast in mijn buurt verkeerd gepatched is?
Of heeft iemand nog een tip voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
Overkill666 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:33:
Afgelopen woensdag is alles actief gemaakt en zou het mogelijk zijn om te kunnen internetten.
Helaas is dit niet het geval. Ik krijg geen ip van Speedlinq. Modem blijft aangeven dat hij de DHCP zoekt.

Situatie.

Modem 780 wl
Geen splitter.

Speedlinq gebeld en gaf aan dat er waarschijnlijk een ander signaal op de ader paar blauw/rood zit en dat ik ader wit/oranje eens

Weer speedlinq gebeld en geven nu aan dat ik eerst een splitter nodig ben (lijkt me bull***) en dat
ik dan terug moet bellen zodat de netwerk provider bbned een meting gaan doen op de ader paar oranje/wit (waar geen signaal op zit).

Nu lijkt mij de actie van speedlinq vreemd en onnodig. Is de kans niet zeer groot dat het probleem in de kpn kast in mijn buurt verkeerd gepatched is?
Speedlinq verkoopt nu onzin want als je sync hebt hoef je natuurlijk geen splitter te plaatsen(heb zelf ook adsl zonder vaste lijn dus een splitter er tussen is idd bull.
zet je adsl gewoon weer op rood/blauw en reset dan het modem eens (zit achterop een klein gaatje vasthouden tot pwr rood brand en dan eve wachten)vervolgens installatie cd ala speedlinq.

kijk evt wat voor ip adres je krijgt op je pc.

groet amd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 17:19

ST10©DE

Dus.............

Mwah, splitter lijkt me nog steeds nodig om het juiste signaal eruit te filteren....

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overkill666
amdboy1983 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:45:
[...]

Speedlinq verkoopt nu onzin want als je sync hebt hoef je natuurlijk geen splitter te plaatsen(heb zelf ook adsl zonder vaste lijn dus een splitter er tussen is idd bull.
zet je adsl gewoon weer op rood/blauw en reset dan het modem eens (zit achterop een klein gaatje vasthouden tot pwr rood brand en dan eve wachten)vervolgens installatie cd ala speedlinq.

kijk evt wat voor ip adres je krijgt op je pc.

groet amd
Ik heb de router al paar keer een hard reset gegeven. helaas geen resultaat.
Ip krijg ik van de router dat is de standaard 192.168.1.* dat zit dus verder wel goed.

Speedlinq verkoopt na mijn mening ook bullshit en ik vrees dat ik straks een week verder ben met debiele testen en dat de oplossing eigenlijk simpel moet zijn :/

Als ik ook in de modem de verbinding test geeft hij de ene keer aan dat de DSL, ATM en ETHERNET in orde is en probeer ik het later (5min ofzo) nog een keer en dan is alleen de DSL in orde. Ook vreemd lijkt me...

[ Voor 33% gewijzigd door Overkill666 op 26-10-2007 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Situatie.

Modem 780 wl
Geen splitter.

Andere modem proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overkill666
Tja die heb ik niet echt in de kast liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame
  • Laatst online: 19-11-2024

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Hallo mede tweakers,

Info:
ISP: Speedlinq
Abbonement::20mbit downstream / 1mbit upstream
Netwerk: KPN
Modem: Thompson Speedtouch 706
Switch: 3com SuperstackII 3300
Bekabeling > ISRA: 1,5m CAT5 (2 aderig)
Bekabeling > modem > switch: 30m CAT5 UTM (8 aderig)

Wijkcentrale afstand: http://www.speedtest.nl/ADSL/default.asp?txtPostcode=1961GB
Configuratie modem: http://www.dannyvanleeuwen.nl/files/Confort_18-10-2007.ini

Het probleem:
Ongeveer een maand geleden ben ik aangesloten door een monteur van KPN op het KPN netwerk voor de ISP speedlinq. De aansluiting is in het centrum van heemskerk (1961GB) en betreft een kamerverhuur met 1 ISRA punt in de meterkast (inc mijn aansluiting 3 aansluitingen) De verbinding was goed zo leek het in eerste instantie. Totdat in de middag de verbinding eruit vloog voor een korte 20/30 seconde. Kan gebeuren dacht ik, tot het met enige regelmaat bleef terug keren tot een uur of 21:00 in de avond. Omdat ik een ping -t had ope gezet en nog wel reactie kreeg van de router maar niet van het betrefende IP waar ik heen pingde kon ik afleiden dat het niet aan de router/spanning oid lag.

Afbeeldingslocatie: http://dannyvanleeuwen.nl/files/7.JPG

Later ben ik ook gaan kijken naar de LEDs op de modem zelf, het DSL en Internet lampje geven op het moment dat de verbinding eruit valt ook daadwerklijk geen signaal meer, dus mijn conclusie is dan dat het of de bekabeling/infrastructuur intern (mijn beheer) of extern KPN/Speedlinq) moet zijn (zie hieronder wat ik gedaan heb om uit te sluiten dat het mijn bekabeling is).

Ook heb ik de configuraties doorgelopen en kon ik daar ook niks in vinden, toen ben ik gaan bellen met Speedlinq ( a 70ct per minuut) en hun wisten me te melden dat de verbinding idd te klapperen stond in hun DHCP lease table. Ze vroegen me vervolgens wat de afstand was tussen het ISRA punt en mijn wall outlet. Dit was ook veel te lang, maar dat heb ik later ook opgelost zoals hieronder beschreven, echter blijven exact dezelfde problemen bestaan en heb ik wederom naar hun gebelt om door te geven wat ik allemaal gedaan heb en wat hun er nu aan gingen doen. Zij wisten mij te melden dat ze het verder gingen onderzoeken en eventueel de snelheid omlaag zouden gooien i.v.m. de afstand tot de centrale.

Afbeeldingslocatie: http://dannyvanleeuwen.nl/files/1.JPG

De afstand tot de centrale mag geen probleem zijn (zie tabel hierboven). Ook had ik bij DEMON nooit geen problemen met de afstand naar de centrale, en dat was zelfs nog 1km verder weg).

Mijn onderzoek / tests:
- Ik heb verschillende bandbreete tests gedaan d.m.v. www.speedtest.nl en www.speedtest.net

Afbeeldingslocatie: http://dannyvanleeuwen.nl/files/4.JPG

Afbeeldingslocatie: http://dannyvanleeuwen.nl/files/5.JPG

- Ook heb ik verschillende keren een aantal gote bestanden gedownload van UT Twenten (1,9gb)

ftp://ftp.snt.utwente.nl/pub/games/callofduty4/demo/

Afbeeldingslocatie: http://dannyvanleeuwen.nl/files/6.JPG

- De standaard ping test (end ping) gaat goed (7ms/8ms)

Afbeeldingslocatie: http://dannyvanleeuwen.nl/files/2.JPG

- De trace route geeft ook geen vreemde dingen voor zover ik kan overzien.

Afbeeldingslocatie: http://dannyvanleeuwen.nl/files/3.JPG

1 L302.VFTTP-09.DLLSTX.verizon-gni.net (71.164.232.1) 9.940 ms 9.927 ms 10.388 ms
2 P0-3.LCR-04.DLLSTX.verizon-gni.net (130.81.48.122) 10.378 ms 10.117 ms 10.368 ms
3 so-6-0-0-0.PEER-RTR1.ASH.verizon-gni.net (130.81.10.90) 57.298 ms 57.117 ms 57.498 ms
4 130.81.15.42 (130.81.15.42) 57.503 ms 57.202 ms 57.598 ms
5 so-4-0-0.mpr1.iad2.us.above.net (64.125.30.118) 57.398 ms 57.289 ms 57.498 ms
6 so-6-0-0.mpr1.iad5.us.above.net (64.125.27.74) 57.394 ms 57.043 ms 57.490 ms
7 so-4-0-0.mpr1.iad1.us.above.net (64.125.29.229) 57.500 ms 57.167 ms 67.582 ms
8 so-1-0-0.mpr1.dca2.us.above.net (64.125.28.125) 59.995 ms 59.745 ms 62.486 ms
9 so-6-0-0.cr1.lhr3.uk.above.net (64.125.31.185) 129.983 ms 129.727 ms 137.588 ms
10 so-1-0-0.mpr2.ams5.nl.above.net (64.125.27.178) 147.448 ms 147.295 ms 147.461 ms
11 XBNetworks.bgp.ams1.nl.above.net (62.4.95.3) 147.462 ms 154.537 ms 147.563 ms
12 * * *
13 89.220.143.173 (89.220.143.173) [open] 243.969 ms 244.491 ms 245.007 ms

Ook heb ik nog vanuit america een aantal virual trace routes gedaan, zie hieronder voor screenshots: (zijn wat groter)

http://dannyvanleeuwen.nl/files/trace1.JPG
http://dannyvanleeuwen.nl/files/trace2.JPG
http://dannyvanleeuwen.nl/files/trace3.JPG
http://dannyvanleeuwen.nl/files/trace4.JPG

- Om uit te sluiten dat het in de bekabeling van het gebouw zat heb ik mijn modem in de Meterkast opgehangen en vanaf het ISRA punt naar de spliter een 1,5m UTP CAT5 kabel gebruikt (2 aderig). En vanaf de spliter naar de modem de meegeleverd telefoon kabel van speedlinq. Vanaf de modem heb ik vervolgens een UTP CAT5 (8 aderig) kabel aangelegen naar mij 3com switch op mijn locatie. De hele avond / nacht leek de verbinding goed, tot ik de volgende dag tussen 15:00 & 20:30 weer de zelfde problemen ondervond.
- Ook heb ik navraag gedaan bij vrienden hier in de buurt die de zelfde verbinding afnemen van Speedlinq. Deze bevestigen idd ook dat de verbinding regelmatig onderuit gaat.

Mijn vermoeden / conclusie:
Bij KPN hebben ze met IPB (Internet Plus Bellen) een stortvloed aan aanmeldingen over zich heen gekregen en waren er veel problemen op het netwerk, wat veroorzaakt werd door te veel aanlsuitingen op de DSLAM / Wijkcentrale. Mijn vermoeden is dan ook dat dit hier ook het geval is.

Vraag:
Ik heb nu al xxxxx keer gebelt naar Speedlinq (kan ze niet eens mailen) en ik wordt er een beetje moe van, en het is ook niet echt goedkoop daarom mijn vraag of er nog andere zijn die ook bij speedlinq zitten en dezelfde problemen ervaren of welicht bij een andere provider? Of mij aanraden iets anders te testen?

Alvast bedankt!

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Laatst online: 12-09 10:53

Situatie.

Modem 780 wl
Geen splitter.

Op welk netwerk(KPN, Tiscali, BBned) zit je? Misschien moet je ipv 0/35 wel 0/34 hebben.
Als dat goed staat, klappert de lijn niet, want dan kan je mij DMT dat wat beter afstellen.

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 09:27:
@illest: ik heb het uit nieuwsgierigheid eens hier vandaan geprobeerd (over BBNed en met een bridged modem) en bij mij gaat 'ie wel rechtstreeks:

Bezig met het traceren van de route naar 80-239-181-92.customer.teliacarrier.com [80.239.181.92]
via maximaal 30 hops:

1 16 ms 16 ms 17 ms 84.41.176.1
2 16 ms 16 ms 16 ms asd-nik-sl-dr01-gi2-5.ne.qinip.net [62.100.32.153]
3 * * * Time-out bij opdracht.
4 16 ms 16 ms 17 ms k182.xb.ams1.nl.above.net [62.4.86.69]
5 17 ms 17 ms 16 ms adm-b3.s0-0-1-1.nl.Telia.Above.net [62.93.194.230]
6 17 ms 17 ms 16 ms adm-bb2-link.telia.net [80.91.254.130]
7 29 ms 28 ms 29 ms prs-bb2-link.telia.net [80.91.252.39]
8 28 ms 32 ms 34 ms prs-b4-link.telia.net [213.248.65.226]
9 27 ms 27 ms 27 ms prs-nant-ks51-link.telia.net [80.91.249.66]
10 * *

Over welk netwerk loopt jouw abonnement?

Ik heb dus weer een ander probleem, nl. dat 'ie bij stap 3 steevast een time-out geeft. Maakt niet uit waar naar toe. Ik zag in Deel 3 van de Speedlinq ervaringen dat men er toen ook last van had, maar wat ik nog niet gevonden heb is of en zo ja hoe dit opgelost is... (Edit: middels een instelling op PC of modem, bedoel ik - dat Speedlinq/BBNed het niet opgelost heeft, lijkt me duidelijk).

M.b.t. het DNS issue: Zag overigens toen ik mijn traceresultaten-file zocht ook nog een oud ip-config bestandje uit mei 2007. Toen had ik ook het probleem dat ik met name 's avonds en op andere drukke tijden geen internet had. Zie tot mijn verbazing dat ik toen ook 62.100.32.133 en 62.100.48.199 als DNS servers had staan. Hmmmm.
Ik heb het via het KPN netwerk. Maar in mijn vorige woning had ik net als jij het BBNed en ook toen ging hij via deze weg. Soms was het wel zo dat het een aantal maanden via deze "lange" weg ging en dan een paar weken via de "normale" weg, maar dan opeens weer terug via amerika. Wanneer hij via de normale weg gaat waren de MS inderdaad ook velen malen lager bij mij.

zou een bridged modem verschil maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:47
even een administratieve vraag ,

ik heb mijn aktie voucher ingestuurd,
en deze is middels een ontvangst bevestingingsmail bevestigd op 5 oktober 2007
en men gaf toen aan dat dit 4 tot 6 weken zou kunnen gaan duren voordat indien er aan de voorwaarden was voldaan dit zou worden teruggestort ,
inmiddels is voor de 3de keer er abbo geld afgeschreven en vraag ik mij toch af ,
wanneer komt het nu eens terug ?
en indien ik nou om wat voor reden dan ook niet aan de voorwaarden zou hebben voldaan , hoe zou ik dit dan te weten kunnen komen (zonder te bellen) .

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
driel24 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:56:
Volgens mij ligt de mailbox er weer uit.... :(
Update : verzenden gaat wel goed. Ontvangen niets !
(zelfs geen spam....)

Ben ik nou de enige ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:14
Het probleem wat jij omschrijft zit óf op je lijn óf in je modem óf in de apparatuur van Speedlinq (Tiscali in dit geval). Je kunt het beste toch nog even wachten op hetde oplossing (ongeveer 1,5 week). Is het dan nog niet opgelost dan zou ik pas weer gaan keer bellen voor de status van het support ticket dat bij de 2e lijn voor je openstaat.

En IPB heeft hier niks mee te maken.

[ Voor 26% gewijzigd door een moderator op 26-10-2007 20:15 . Reden: even duidelijk gemaakt waar hij bij hoort na merge deze reactie. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

driel24 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:22:
[...]

Update : verzenden gaat wel goed. Ontvangen niets !
(zelfs geen spam....)

Ben ik nou de enige ?
Nee hoor..., verzenden lukt inderdaad wel, maar ik heb gister mijn laatste mail ontvangen...
Baal er flink van om achter je eigen mail aan te moeten bellen de hele avond. :(
Dit is wel de druppel, ik ga maandag opzeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Overigens is dat postcode op Bv-N aangesloten, dus dat zat je via Demon ook. Elke lijn vanaf een woning/pand gaat naar een centrale, niet naar meerdere of andere opeens. Alle ADSL netwerk aanbieders staan in dezelfde centrale opgesteld met apparatuur.

Bij Demon was je op BaByXL(Tiscali) of BBned aangesloten als netwerk, nu dus anders (KPN).
Mijn vermoeden / conclusie:
Bij KPN hebben ze met IPB (Internet Plus Bellen) een stortvloed aan aanmeldingen over zich heen gekregen en waren er veel problemen op het netwerk, wat veroorzaakt werd door te veel aanlsuitingen op de DSLAM / Wijkcentrale. Mijn vermoeden is dan ook dat dit hier ook het geval is.
Dat heeft er echt 0,0 mee te maken.

De verbinding tussen jouw modem en de poort op de DSLAM waarop je bent aangesloten lijkt soms weg te vallen. Welke reden moet je door de helpdesk van je ISP en KPN laten uitzoeken en oplossen natuurlijk.

Meer aansluitingen op een DSLAM heeft niets met elkaar te maken, elke lijn gaat op een aparte poort immers op de apparatuur.
Vinnienerd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:51:
[...]

Het probleem wat jij omschrijft zit óf op je lijn óf in je modem óf in de apparatuur van Speedlinq (Tiscali in dit geval). Je kunt het beste toch nog even wachten op hetde oplossing (ongeveer 1,5 week). Is het dan nog niet opgelost dan zou ik pas weer gaan keer bellen voor de status van het support ticket dat bij de 2e lijn voor je openstaat.

Waar haal je uit zijn verhaal dat hij een abonnement heeft via Tiscali? Lijkt mij eerder het KPN netwerk gezien de 1024kbps upstream stipt. En hij geeft ook aan dat het via KPN netwerk is.

[ Voor 50% gewijzigd door bjck op 26-10-2007 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Ja ik had heb ook eerder hier moeten plaatsen (achteraf gezien).
Vinnienerd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:51:

Thnx voor je reactie iig,

KPN had met IPB probelemen met teveel aanmeldingen, ze hadden er gewoonweg niet genoeg capaciteid voor op de wijkcentrales, bij teveel aansluitingen op 1 DSLAM kicked dat ding gewoon random verbindingen eruit. Ik ben bang dat dit hier ook het geval is, de verbinding is namelijk gewoon goed maar is echt in eens gewoon weg voor een korten periode (eigenlijk gewoon de normale aanmeld tijd na een reset). Een aantal mensen hier in de buurt waarvan ik weet dat ze bij dezelfde ISP zitten hebben precies maar dan ook precies dezelfde problemen... op een paar na, de gene die het dan weer net niet hebben zijn de speedlinq abbonees met BBNET aansluitingen.

De Wijkcentrales zijn idd gewoon de gebouwtjes waar elke ISP zijn eigen apparatuur heb staan. In de onderstaande traces kan je het verschil zien tussen de apparatuur voor een abbonee van Speelinq over KPN t.o.v. iemand uit dezelfde buurt met een Speedlinq over BBNET abbonee.

Die mensen hebben exact de zelfde problemen rond dezelfde tijd.

Trace van mij naar iemand met ook speedlinq over KPN en visaversa:
------------------------------------------------------------------------------------
Tracing route to h8922079113.dsl.speedlinq.nl [89.220.79.113]

1 17 ms 100 ms 99 ms speedtouch.lan [172.16.1.254]
2 8 ms 14 ms 9 ms 89.220.64.1 << KPN DSLAM
3 21 ms 21 ms 18 ms h8922079113.dsl.speedlinq.nl [89.220.79.113]

Trace complete.]

Tracing route to falcon88.com [89.220.143.173]

1 86 ms 99 ms 100 ms router.demontpx.com [192.168.1.254]
2 9 ms 8 ms 8 ms 89.220.64.1 << KPN DSLAM
3 15 ms 14 ms 14 ms 89.220.143.173

Trace van mij naar iemand met ook speedlinq over BBNET en visaversa:
------------------------------------------------------------------------------------

Tracing route to h8922014177.dsl.speedlinq.nl [89.220.14.177]

1 1 ms 99 ms 99 ms speedtouch.lan [172.16.1.254]
2 8 ms 8 ms 8 ms 89.220.64.1 << KPN DSLAM
3 8 ms 8 ms 8 ms 10.8.10.121
4 8 ms 8 ms 8 ms 10.8.10.50
5 9 ms 8 ms 8 ms 62.100.32.156 << BBNET DSLAM
6 16 ms 15 ms 16 ms h8922014177.dsl.speedlinq.nl [89.220.14.177]

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Fr0zenFlame schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:24:
Ja ik had heb ook eerder hier moeten plaatsen (achteraf gezien).

[...]

Thnx voor je reactie iig,

KPN had met IPB probelemen met teveel aanmeldingen, ze hadden er gewoonweg niet genoeg capaciteid voor op de wijkcentrales, bij teveel aansluitingen op 1 DSLAM kicked dat ding gewoon random verbindingen eruit. Ik ben bang dat dit hier ook het geval is, de verbinding is namelijk gewoon goed maar is echt in eens gewoon weg voor een korten periode (eigenlijk gewoon de normale aanmeld tijd na een reset). Een aantal mensen hier in de buurt waarvan ik weet dat ze bij dezelfde ISP zitten hebben precies maar dan ook precies dezelfde problemen... op een paar na, de gene die het dan weer net niet hebben zijn de speedlinq abbonees met BBNET aansluitingen.

De Wijkcentrales zijn idd gewoon de gebouwtjes waar elke ISP zijn eigen apparatuur heb staan. In de onderstaande traces kan je het verschil zien tussen de apparatuur voor een abbonee van Speelinq over KPN t.o.v. iemand uit dezelfde buurt met een Speedlinq over BBNET abbonee.

Die mensen hebben exact de zelfde problemen rond dezelfde tijd.

Trace van mij naar iemand met ook speedlinq over KPN en visaversa:
Tracing route to h8922079113.dsl.speedlinq.nl [89.220.79.113]

1 17 ms 100 ms 99 ms speedtouch.lan [172.16.1.254]
2 8 ms 14 ms 9 ms 89.220.64.1 << KPN DSLAM
3 21 ms 21 ms 18 ms h8922079113.dsl.speedlinq.nl [89.220.79.113]

Trace complete.]

Tracing route to falcon88.com [89.220.143.173]

1 86 ms 99 ms 100 ms router.demontpx.com [192.168.1.254]
2 9 ms 8 ms 8 ms 89.220.64.1 << KPN DSLAM
3 15 ms 14 ms 14 ms 89.220.143.173

Trace van mij naar iemand met ook speedlinq over BBNET en visaversa:

Tracing route to h8922014177.dsl.speedlinq.nl [89.220.14.177]

1 1 ms 99 ms 99 ms speedtouch.lan [172.16.1.254]
2 8 ms 8 ms 8 ms 89.220.64.1 << KPN DSLAM
3 8 ms 8 ms 8 ms 10.8.10.121
4 8 ms 8 ms 8 ms 10.8.10.50
5 9 ms 8 ms 8 ms 62.100.32.156 << BBNET DSLAM
6 16 ms 15 ms 16 ms h8922014177.dsl.speedlinq.nl [89.220.14.177]
Een DSLAM schopt er geen verbindingen uit, elke poort is eigenlijk een apart modempje wat met die van jou praat.

En een DSLAM heeft geen IP-adres, niet bij BBned en niet bij KPN. Dat is zeker geen DSLAM die je ziet als IP-hop in een traceroute.

Lees even een hoop voordat je uitspraken doen die echt geen hout slaan zoals deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Een DSLAM is niks meer en niks minder als een multiplexer, hij stapeld de verbindingen zoals een IMA verbinding dit eigenlijk ook doet. De HOP "89.220.64.1" die ik aangeef met << DSLAM is het eerst wat wij tegenkomen (verbinding via KPN), daarin tegen gaan de BBNET verbindingen in dezelfde centrale over een heel andere HOB "62.100.32.156". Daaruit kan je afleiden dat het dus verschillende DSLAMs gaat, hoe ga je dit aangeven? De eerste tastbare hob achter de DSLAM of heb jij lijn benamingen voor mij? Ik heb ze igg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Fr0zenFlame schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:11:
[...]

Een DSLAM is niks meer en niks minder als een multiplexer, hij stapeld de verbindingen zoals een IMA verbinding dit eigenlijk ook doet. De HOP "89.220.64.1" die ik aangeef met << DSLAM is het eerst wat wij tegenkomen (verbinding via KPN), daarin tegen gaan de BBNET verbindingen in dezelfde centrale over een heel andere HOB "62.100.32.156". Daaruit kan je afleiden dat het dus verschillende DSLAMs gaat, hoe ga je dit aangeven? De eerste tastbare hob achter de DSLAM of heb jij lijn benamingen voor mij? Ik heb ze igg niet.
Zo bedoel ik het niet, misschien wat onhandig geschreven als je het zo opvat. Ik duidt he zo aan om een verschil aan te geven, dat begrijp ik.

Alleen wil ik er ook voor waken, daarom schreef ik het, dat mensen niet denken dat de eerste IP hop de DSLAM is altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:52:
[...]

Nee hoor..., verzenden lukt inderdaad wel, maar ik heb gister mijn laatste mail ontvangen...
Baal er flink van om achter je eigen mail aan te moeten bellen de hele avond. :(
Dit is wel de druppel, ik ga maandag opzeggen!
Alles gereset maar ik kan dus nog steeds geen mail ontvangen (Tiscali/BabyXL netwerk), nu heb ik laatst wel 2 berichtjes ontvangen van de helpdesk dat er onderhoud gepleegd zou worden :(
Het enige dat werkt is als ik mezelf een mailtje stuur, mail met een afzender anders dan mezelf komt dus niet aan :(
Edit: klacht naar speedlinq gestuurd, kan 2 tot 3 weken duren volgens het formulier :( ook de bevestiging van deze klacht komt niet aan, wel op mijn 2e (andere provider) mailadres :( Net een nieuwe mobiel besteld met speedlinq als emailadres (voordat ik door had dat er een probleem was) dus ik hoop wel dat ze de naar mij gestuurde mail ergens bewaren 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2007 06:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bliv
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-08 13:59
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 06:36:
[...]

Alles gereset maar ik kan dus nog steeds geen mail ontvangen (Tiscali/BabyXL netwerk), nu heb ik laatst wel 2 berichtjes ontvangen van de helpdesk dat er onderhoud gepleegd zou worden :(
Het enige dat werkt is als ik mezelf een mailtje stuur, mail met een afzender anders dan mezelf komt dus niet aan :(
Edit: klacht naar speedlinq gestuurd, kan 2 tot 3 weken duren volgens het formulier :( ook de bevestiging van deze klacht komt niet aan, wel op mijn 2e (andere provider) mailadres :( Net een nieuwe mobiel besteld met speedlinq als emailadres (voordat ik door had dat er een probleem was) dus ik hoop wel dat ze de naar mij gestuurde mail ergens bewaren 8)7
Heb hierover gisteren met de helpdesk gebeld, omdat mijn homepage ook plat ligt. Ze vertelden me dat er (opnieuw) noodwerkzaamheden werden gedaan. Alle inkomende mail werd tegengehouden. De werkzaamheden waren voorbij (het was bijna 9 uur 's avonds), en de tegengehouden mail werd nu weer doorgelaten. Omdat de queue daarvoor erg groot was, ging dat nog wel even duren.

Het is nu bijna 12 uur later: nog steeds niks! Bij de werkzaamheden een week terug heb ik ook al gebeld omdat ik de hele dag niet kon mailen: toen waren ze nog bezig, wat m.i. wel een berichtje of blogje op de hompeage rechtvaardigt ipv duur bellen naar de helpdesk. De muts bij de helpdesk wilde daar echter geen melding van maken... Ik ga in ieder geval een vette klacht indienen en misschien ook nog wel ff doorzeuren over de telefoonkosten die ik maak door hún toedoen. Zal wel niks opleveren, maar ff lekker zieken geeft mij misschien wat voldoening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speedlinqsupport pagina niet meer bereikbaar.... hebben mischien meerdere mensen er last van?

eerder kon ik er zonder problemen op [is mischien dns weer veranderd of zo?

Wilma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Laatst online: 15-08 17:35
Ik zit er ook sterk aan te denken om Speedlinq weg te doen en Telfort er voor terug te nemen.

Houd ik nog 10 Euro over voor Casema Digitale Telefonie, zodat ik dan ook gelijk een (64k weliswaar) backupinternetverbinding heb voor als de hoofdaansluiting eruit ligt. Wel zo'n prettig idee.

Maar, is het nu zo dat je een speciaal aanbod krijgt als je opzegt bij Speedlinq?

Ik bedoel, dat ze dan weer extra korting geven om je toch als klant te houden?

Benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bliv schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 08:27:
[...]

Heb hierover gisteren met de helpdesk gebeld, omdat mijn homepage ook plat ligt. Ze vertelden me dat er (opnieuw) noodwerkzaamheden werden gedaan. Alle inkomende mail werd tegengehouden. De werkzaamheden waren voorbij (het was bijna 9 uur 's avonds), en de tegengehouden mail werd nu weer doorgelaten. Omdat de queue daarvoor erg groot was, ging dat nog wel even duren.

Het is nu bijna 12 uur later: nog steeds niks! Bij de werkzaamheden een week terug heb ik ook al gebeld omdat ik de hele dag niet kon mailen: toen waren ze nog bezig, wat m.i. wel een berichtje of blogje op de hompeage rechtvaardigt ipv duur bellen naar de helpdesk. De muts bij de helpdesk wilde daar echter geen melding van maken... Ik ga in ieder geval een vette klacht indienen en misschien ook nog wel ff doorzeuren over de telefoonkosten die ik maak door hún toedoen. Zal wel niks opleveren, maar ff lekker zieken geeft mij misschien wat voldoening...
Bericht van Speedlinq, email doet het overigens weer _/-\o_
Naar aanleiding van uw vraag aan onze klantenservice berichten wij u als volgt:

Helaas heeft het onderhoud op onze mailserver vertraging opgelopen, onze oprechte excuses voor het ongemak. Speedlinq doet er alles aan om dit zo spoedig mogelijk voor u op te lossen.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Speedlinq Customer Care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Volkert schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:15:
Ik zit er ook sterk aan te denken om Speedlinq weg te doen en Telfort er voor terug te nemen.

Houd ik nog 10 Euro over voor Casema Digital Telefonie, zodat ik dan ook gelijk een (64k weliswaar) backupinternetverbinding heb voor als de hoofdaansluiting eruit ligt. Wel zo'n prettig idee.

Maar, is het nu zo dat je een speciaal aanbod krijgt als je opzegt bij Speedlinq?

Benieuwd!
Ik vraag me af of het veel uithaalt :) Telfort is net als Speedlinq, AXS4ALL, HetNet, Demon gewoon kpn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
al mensen omgezet van Comfort 8Mbit naar 20Mbit(kpn netwerk)hier nog steeds 8Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
nee half november...is mij per telefoon verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Yay, voor het moment lijkt het erop dat de homepage-server terug is. Mijn site werkt momenteel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee wat er gaat gebeuren met de mensen die reeds speedlinq via BBNED hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met die mensen niets, hoop ik... ;)
Met hun abonnement/verbinding... Goede vraag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi mensen!

Heb laatste tijd steeds meer problemen met BELLEN via Speedlinq. Lijn ligt er gewoon een tijd uit en dan doet ie het na een tijdje weer? Wat is daar aan te doen??? :) :)

Raoul

Heb : ADSL X-tra 6016 (6016/1024 Kbit/s), Zyxel 2602H-63 modem met laatste firmware er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Volkert schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:15:

Houd ik nog 10 Euro over voor Casema Digitale Telefonie, zodat ik dan ook gelijk een (64k weliswaar) backupinternetverbinding heb voor als de hoofdaansluiting eruit ligt. Wel zo'n prettig idee.

Benieuwd!
Ik heb net verlengd, kreeg 3 maanden gratis (á 23euro), komt mijn abo het komend jaar op 17eu per maand.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-08 11:58
Krijg je die korting automatisch of heb je daarvoor moeten bellen?
kaajee schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 08:31:
[...]

Ik heb net verlengd, kreeg 3 maanden gratis (á 23euro), komt mijn abo het komend jaar op 17eu per maand.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Rendier2710 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 08:40:
Krijg je die korting automatisch of heb je daarvoor moeten bellen?

[...]
Nee, daar moet je zeker voor bellen...... :P Anders wordt gewoon je contract stilzwijgend onder dezelfde voorwaarden verlengd.
Ik heb gebeld en de 'opzeg' optie gekozen, daar uitlegt dat ik wel wil verlengen, maar dat nieuwe abonnees veel meer 'krijgen' dan een bestaande klant/verlenger.....toen kwamen ze met dit voorstel..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mensen met een slechte verbinding deze avond ? (vanaf 20.00u) ?
BBNED Maastricht

Normaal geen problemen.. Modem traint in op 13MBIT Haal alleen niet boven de 4Mbt momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 21:07:
Meer mensen met een slechte verbinding deze avond ? (vanaf 20.00u) ?
BBNED Maastricht

Normaal geen problemen.. Modem traint in op 13MBIT Haal alleen niet boven de 4Mbt momenteel.
ja bij mij ligt de telefoon er weer uit! Gek want is zijn alleen de inkomende gesprekken die ie niet pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joozt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:26
Weet iemand waar de 20Mbit abonnementen op de speedlinq site zijn gebleven? Ik heb nu een 20Mbit account via BBned en ik ga eind december verhuizen.

Ik wil graag mijn abonnement verhuizen en ik heb begrepen dat je in principe gewoon een nieuw (jaar)contract afsluit. Verhuizingen kun je doorgeven via het verhuis formulier, maar 20Mbit staat daar niet in (er zit niet eens een postcodecheck in).
http://www.speedlinq.nl/php/form_verhuizen.php

Kan iemand mij meer vertellen?

[ Voor 26% gewijzigd door Joozt op 30-10-2007 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overkill666
Ik zag idd ook dat deze afgelopen week van de website is gehaald. Ik heb 20Mbit aangevraagd en zou afgelopen woensdag actief moeten zijn maar helaas nog geen verbinding. Ben benieuwd wat er gebeurd en waarom deze van de site is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Is in dit deel al meerdere malen besproken, misschien de zoekfunctie eens gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overkill666
Als ik het gevonden had zou ik het antwoord wel posten ;)
Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.