je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.
net toch maar mezelf aangemeld voor een overstap naar telfort gewenste overstap datum 14 November we zulle zienamdboy1983 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 12:44:
Net nog even speedlinq gebelt. ivm kpn comfort 8Mbit overzetting naar 20Mbit.
blijkt dat er momenteel een ''halt op staat'' ze weten ook nog niet waneer ze verder gaan.
ben benieuwd.
Verwijderd
Schweino schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:32:
Is in dit deel al meerdere malen besproken, misschien de zoekfunctie eens gebruiken?
[ Voor 40% gewijzigd door bjck op 01-11-2007 19:38 ]
Krijg is deze reactie terug:
Aangezien uw contractsperiode nog niet verlopen is, kunnen wij de opzegging op dit
moment niet honoreren. Uw diensten kunnen kan pas eindigen per eind februari 2008,
mits er aan de voorwaarden is voldaan en er bijvoorbeeld geen openstaande facturen
zijn.
Wij verzoeken u daarom vriendelijk om, indien u uw aanvullende diensten wenst op te
zeggen, opnieuw in december 2007 het juiste formulier naar ons toe te sturen.
Voor vragen kunt u terecht bij onze klantenservice. Het telefoonnummer vindt u
onderaan dit bericht.
Wij vertrouwen er op u voldoende te hebben geïnformeerd
Oftewel: weer een manier om de abonnee weer flink dwars te zitten en maar hopen dat de klant vergeet het in december alsnog te doen!
Je zou maar werknemer van speedlinq zijn en je ontslag willen indienen

Bij Telfort kost verhuizen €60 en bij Speedlinq €25Joozt schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:46:
Ik wil graag mijn abonnement verhuizen en ik heb begrepen dat je in principe gewoon een nieuw (jaar)contract afsluit. Verhuizingen kun je doorgeven via het verhuis formulier, maar 20Mbit staat daar niet in (er zit niet eens een postcodecheck in).
http://www.speedlinq.nl/php/form_verhuizen.php
Kun je door de Speedlinq helpdesk te bellen overstappen naar Telfort? Of moet je eerst een abonnement bij Telfort aanvragen en dan de Speedlinq helpdesk bellen?
Mijn jaarcontract is nog niet afgelopen, kan ik dan al wel overstappen naar Telfort?
M.a.w. is het misschien verstandig eerst over te stappen naar Telfort en vervolgens te verhuizen?
Waarschijnlijk niet.Joozt schreef op donderdag 01 november 2007 @ 09:32:
[...]
Bij Telfort kost verhuizen €60 en bij Speedlinq €25
Kun je door de Speedlinq helpdesk te bellen overstappen naar Telfort? Of moet je eerst een abonnement bij Telfort aanvragen en dan de Speedlinq helpdesk bellen?
Ja, maar dan zul je de rest van het jaar alsnog aan speedlinq moeten betalen.Joozt schreef op donderdag 01 november 2007 @ 09:32:
Mijn jaarcontract is nog niet afgelopen, kan ik dan al wel overstappen naar Telfort?
Misschien. Hoeveel maanden moet je nog? Als dat er niet zoveel zijn kun je ook op je nieuwe adres Telfort aanvragen en speedlinq stoppen op je huidige adres. Dus even berekenen wat het goedkoopste is voor je.Joozt schreef op donderdag 01 november 2007 @ 09:32:
M.a.w. is het misschien verstandig eerst over te stappen naar Telfort en vervolgens te verhuizen?
Verwijderd
Zie hier heel veel mensen die willen overstappen maar ik denk toch dat Speedlinq straksn Telfort gaat worden en dan blijft het allemaal hetzelfde...
Of zie ik dat verkeerd ?
volgens mij blijft speedlinq onder hun eigen naam opereren.Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 12:21:
Mja... Waarom niet ff wachten totdat speedlinq telfort wordt...
Zie hier heel veel mensen die willen overstappen maar ik denk toch dat Speedlinq straksn Telfort gaat worden en dan blijft het allemaal hetzelfde...
Of zie ik dat verkeerd ?
ergens gelezen weet zo niet meer waar.
speedlinq had ook al z'n aanbod voor mij 8Mbit comfort(kpn)verdwijnt bij hun ipv word je omgezet naar 20Mbit maar betaald dan wel 2 euro meer
Verkeerde been uit bed gestapt?Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 18:49:
[...]
Flikker toch op me die kut antwoorden ! Lees dan wat de vraag is !! VERHUIZING !!! en REEDS AANGEVRAAGD !!
Come on !!!
Sorry kan je verder geen antwoord geven.. verhuizings formulier ziet ook wat vaag uit met die radio buttons... Denk dat beste is om maar te bellen.
Als je had gezocht dan had je het volgende gevonden:
Post van o.a. mijzelf waarin aangegeven wordt dat wanneer vlak voor het verwijderen van de 20 Mbit abonnementen van de site deze is aangevraagd dat je gewoon 20 Mbit opgeleverd krijgt.
Over het aanvragen van een nieuwe aansluiting (en dus ook verhuizingen) is al meerdere malen gepost dat de SL klantenservice heeft gecommuniceerd dat de 20 Mbit varianten voorlopig niet meer geleverd gaan worden. De uitleg die ik hier over kreeg was dat het is gebleken dat 20Mbit vaak in praktijk niet gehaald wordt en ze daarom de postcodecheck opnieuw willen nakijken.
Oftewel: met zoeken had je deze antwoorden kunnen vinden in dit deel van het topic, en nu ben ik weer in herhaling vervallen wat het topic alleen maar vervuilt.
Ik heb ook adsl+bellen, maar zeg bellen niet op. Ik heb toen gekeken, en de abbo's zonder bellen (=5 eur goedkoper) hadden weer 9,50 linesharing toeslag. Kortom: zonder bellen was 4,50 duurder. Om die reden houd ik bellen maar, dat abbo was all-in.roalt schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 21:45:
Tsja, weer een mooie speedlinq ervaring erbij: ik wil na een jaar mijn speedlinq bellen gedeelte opzeggen (was gratis in eerste jaar maar door verborgen kosten van de initiele 5 cent per belletje en de relatief dure tarieven die niet vaste nummers zijn) dacht ik dit maar gelijk te doen. Het is oktober en het loopt eind van het jaar af. Dus na bellen met speedlinq geven ze aan dat ik een aanvullende dienst formulier moet invullen.
Krijg is deze reactie terug:
Aangezien uw contractsperiode nog niet verlopen is, kunnen wij de opzegging op dit
moment niet honoreren. Uw diensten kunnen kan pas eindigen per eind februari 2008,
mits er aan de voorwaarden is voldaan en er bijvoorbeeld geen openstaande facturen
zijn.
Wij verzoeken u daarom vriendelijk om, indien u uw aanvullende diensten wenst op te
zeggen, opnieuw in december 2007 het juiste formulier naar ons toe te sturen.
Voor vragen kunt u terecht bij onze klantenservice. Het telefoonnummer vindt u
onderaan dit bericht.
Wij vertrouwen er op u voldoende te hebben geïnformeerd
Oftewel: weer een manier om de abonnee weer flink dwars te zitten en maar hopen dat de klant vergeet het in december alsnog te doen!
Je zou maar werknemer van speedlinq zijn en je ontslag willen indienen
Verwijderd
Nee, en nee was ook niet eens voor mezelf maar voor een post erboven... krijg alleen de ***** van die kut antwoorden zoeken is ook een kunst !! daarbij terwijl je je onzin post van zoeken is ook een kunst had je ook antwoord kunne zetten !! maargoed.... de vraag is voor diegene nu beantwoordVerkeerde been uit bed gestapt?
Als je had gezocht dan had je het volgende gevonden:
bedankt !
Ik betaal nu volgens mijn faktuur 20 EURO voor ADSL en 5 EURO voor speedlinq bellen. Oorspronkelijk kreeg ik in 1 keer nog eens 5 x 12 mnd= 60 EURO korting. Voor volgend jaar heb ik die korting niet en betaal ik gewoon 20 EURO.DJSmiley schreef op donderdag 01 november 2007 @ 13:04:
[...]
Ik heb ook adsl+bellen, maar zeg bellen niet op. Ik heb toen gekeken, en de abbo's zonder bellen (=5 eur goedkoper) hadden weer 9,50 linesharing toeslag. Kortom: zonder bellen was 4,50 duurder. Om die reden houd ik bellen maar, dat abbo was all-in.
Ik heb overigens nog steeds KPN bel-budget (net zo duur als extra line-sharing kosten) met als bijkomend voordeel dat mijn binnenkomende telefoontjes mij altijd bereiken, ook met ADSL storing.
Ik gebruik nu VOIPBuster als outgoing sip account. Is iets van 10 EURO per 100 dagen...
Toen ik speedlinq belde om te zeggen dat ik mijn ADSL abonnement wel een jaar nog aanhield kreeg ik wel van ze 3 maanden gratis internet. Dus die korting heb ik nu dus weer opnieuw gekregen... Maffe club dat speedlinq...
Verwijderd
Levering, Install modem is allemaal netjes en goed gelopen.
Alleen werkt news.domeinnaam.speedlinq Niet als je dit naar Speedlinq per mail aan geeft moet ik ze terug bellen?

Tweede ding:
Ik heb dus 20megabitpersec Abo aangeschaft en ik haal maar 12megabitpersec. Dat zie ik ook in het modem zelf.
DMT krijg ik alleen geen grafiek te zien ideeen (ivm firmware?)
Heren kan ik iets doen om toch die 16-20Mbps te kunnen behalen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2007 20:37 ]
Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C
Verwijderd
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1192 meter.
Kabels kan ik me bijna niet voorstellen Nieuwbouw huis 5j oud en alles zit +- 0,5m van elkaar.
Ps wat is de regel om die 26dB om te rekennen naar +- 2-3Km?
Oops net gevonden Als je de demping op de lijn bekijkt van 26,0dB en dat deelt door 13.8 is het 1900m.
Dus 1192 meter /1000 * 13.8 = 16dB dus
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2007 08:56 ]
En die 'circa' staat er niets voor niets. Is meestal een hemelsbrede afstand. Echte afstand kan langer zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 08:41:
Volgens BBnet ADSL is beschikbaar, ADSL2+ is beschikbaar,,SDSL Bundeling is beschikbaar
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1192 meter.
Kabels kan ik me bijna niet voorstellen Nieuwbouw huis 5j oud en alles zit +- 0,5m van elkaar.
Ps wat is de regel om die 26dB om te rekennen naar +- 2-3Km?
Om afstand te berekenen moet je die 26 db delen door 13,8
Is niet helemaal waar: bij het 20Mbit abo is linesharing inclusief.roalt schreef op donderdag 01 november 2007 @ 14:40:
[...]
Ik heb overigens nog steeds KPN bel-budget (net zo duur als extra line-sharing kosten) met als bijkomend voordeel dat mijn binnenkomende telefoontjes mij altijd bereiken, ook met ADSL storing.
Verwijderd
Kan de firmware nog iets betekenen? er zit vanuit Speedlinq nu versie flash_image=6.1.9.6.0 in
Maar DTM kan geen grafiek maken, Welke FW hebben jullie? letwel op dat ik ook VOIP heb van Speedlinq. Maar volgens Airwin kan dit naar versie 6.2.17.5.

Ik heb toen mijn Demon ABO nog op de lijn zat toch al het Speedlinq modem aangesloten en ook deze waardens verzamelt, als ik hier na kijkt zie je dat de signaal verzwakking dan ook al op 26dB staat. maar dat was toen met ADSL1 met 3/1Mb.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2007 10:30 ]
Zelf ga ik Speedlinq + bellen voor 29,95 omzetten naar Casema Digitale telefonie + 64k internet voor 9,95 en Telfort 20MB internet voor 19,95
Ben ik een stuiver goedkoper uit, heb ik een nood-backup-lijn en kan ik lekker met de SNR-marge rommelen zonder dat mijn telefonische bereikbaarheid in gevaar komt.
Niet echt. Je hebt nu je contract waarschijnlijk met een jaar verlengd. Als je dat niet doet kan je na het eerste jaar per maand opzeggen. Je krijgt dus gewoon 25% korting omdat je nog 12 maanden blijft betalen. Dat is niet heel gebruikelijk in ADSL land, maar niet zo heel raar inkomstentechnisch gezien.roalt schreef op donderdag 01 november 2007 @ 14:40:
[...]
Toen ik speedlinq belde om te zeggen dat ik mijn ADSL abonnement wel een jaar nog aanhield kreeg ik wel van ze 3 maanden gratis internet. Dus die korting heb ik nu dus weer opnieuw gekregen... Maffe club dat speedlinq...
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Je SNRM zit op 6 en 7 db. Daar kan je niet heel veel meer uithalen als je geen instabiele lijn wilt krijgen.Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 20:35:
Heren kan ik iets doen om toch die 16-20Mbps te kunnen behalen?
Verwijderd
Maar deze was bij Demon ook BBnet 10 /24 dB of mag ik dat niet zo zien?RichieB schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 11:57:
[...]
Je SNRM zit op 6 en 7 db. Daar kan je niet heel veel meer uithalen als je geen instabiele lijn wilt krijgen.
Klopt, met die lage snelheid heb je nog een heleboel "rek" wat zich vertaalt in extra stabiliteit.Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 12:30:
[...]
Maar deze was bij Demon ook BBnet 10 /24 dB of mag ik dat niet zo zien?
Bij "wide open" 20 Mbit probeert het modem er het beste van te maken, qua snelheid en stabiliteit, want die zijn natuurlijk omgekeerd evenredig.
Speedtouch "pakt/traint" bijvoorbeeld een stuk hoger dan Zyxel, maar de Zyxel is dan wel weer stabieler.
[ Voor 29% gewijzigd door Volkert op 02-11-2007 14:27 ]
Verwijderd
Dit behaal ikFr0zenFlame schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 18:27:
Hallo mede tweakers,
Info:
ISP: Speedlinq
Abbonement::20mbit downstream / 1mbit upstream
Netwerk: KPN
Modem: Thompson Speedtouch 706
Switch: 3com SuperstackII 3300
Bekabeling > ISRA: 1,5m CAT5 (2 aderig)
Bekabeling > modem > switch: 30m CAT5 UTM (8 aderig)
...........
.....
Mijn onderzoek / tests:
- Ik heb verschillende bandbreete tests gedaan d.m.v. www.speedtest.nl en www.speedtest.net
[afbeelding]
[afbeelding]
- Ook heb ik verschillende keren een aantal gote bestanden gedownload van UT Twenten (1,9gb)
ftp://ftp.snt.utwente.nl/pub/games/callofduty4/demo/
...................

@Falcon88 hoe staat het er nu mee ik ben nl ook over gegaan van Demon (BBnet) naar Speedlinq (BBnet)
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2007 14:42 ]
Ik heb alles uitgesloten, ik kan gewoon een paar seconden browsen en dan is de verbinding weer weg voor een aantal minuten.
Wat ben ik blij als mijn abonnement erop zit!
Hier had uw reclame kunnen staan.
Verwijderd
Was toch al van plan om over te stappen, dat kan namelijk weer
Hmm, dat is toch apart. Voor zover ik weet zou het contract alleen per jaar opzegbaar zijn. Maar het zou inderdaad goed kunnen dat dit juridisch niet sluitend is omdat je toch per maand betaald.RichieB schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 11:55:
[...]
Niet echt. Je hebt nu je contract waarschijnlijk met een jaar verlengd. Als je dat niet doet kan je na het eerste jaar per maand opzeggen. Je krijgt dus gewoon 25% korting omdat je nog 12 maanden blijft betalen. Dat is niet heel gebruikelijk in ADSL land, maar niet zo heel raar inkomstentechnisch gezien.
Echt veel problemen de laatste weken
Verwijderd
195.18.114.5
195.18.155.5
Ik heb dit al twee weken zo staan en geen enkel probleem meer gehad. Die servers waarvan de adressen automatisch worden toegewezen, lijken niet echt op hun taak berekend.
Wat zou dat toch kunnen zijn?
Licht dat aan sip.ritstele.com of aan de firmware. Dat laatste kan ik me eigenlijk niet voorstellen omdat het probleem dan al maanden in de nieuwere firmware zit, na versie 6.1.9.6.
"I reject your reality and substitute my own." ~Adam Savage | "When does the hurting stop?" ~Bill
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 14:04:
[...]
Dat is een probleempje in de nieuwste firmware van de speedtouch (6.2), dan werkt speedlinq bellen niet goed.
Hoewel, met een paar aanpassingetjes werkt de nieuwste firmware gewoon perfect.
De aanpassingetjes (Mede dank aan Airwin voor het uitzoeken van de meeste settings):
1. download en flash de nieuwste firmware van de speedtouch site ( Http://www.speedtouch.nl/drivers.html )(voordat je flashed altijd eerst de factory defaults laden)
2. Gebruik de configurator V14 ( Http://www.speedtouch.nl/drivers.html ), en kies Router RFC1483 standaard met VOIP, en vul je gegevens in de wizard in.
3. Login via telnet op het modem en voer de volgende commando's een voor een in:
connection unbind application=SIP port=5060
connection bind application=SIP port=38383
service system modify name=VOIP_SIP port=38383
saveall
system reboot
Je modem reboot nu met de goede settings geladen.
Nu werkt speedlinq bellen perfect met de nieuwste speedtouch firmware.
Verwijderd
Thanks, dat doet wonderenVerwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 08:55:
@JvdM en iKremers en mogelijk ook tAnk: dit probleem kun je omzeilen door onderstaande ip-adressen in te voeren als respectievelijk primary (Voorkeurs) en secondary (Altermatieve) DNS servers. In plaats van automatisch een adres toe te laten wijzen:
195.18.114.5
195.18.155.5
Ik heb dit al twee weken zo staan en geen enkel probleem meer gehad. Die servers waarvan de adressen automatisch worden toegewezen, lijken niet echt op hun taak berekend.
Wordt toch echt tijd voor een andere provider denk ik... Elke keer als er problemen zijn dan ligt het aan de DNS servers...
Hebben ze een 386 als DNS server ingezet ofzo?
De telefoon werkt nu goed, maar ben niet tevreden met 7.4.1.7.dirk38 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 11:56:
Zo kan je dit weer oplossen, heeft iemand de nieuwe firmware al uitgeprobeerd,zijn er nog verbeteringen?
[...]
- Een keer via de webinterface opnieuw laten opstarten, daarna kreeg ik een foutmelding dat hij de configuratie niet op kon slaan en was daarna alle instellingen kwijt.
- Het duurt veel langer voordat hij de internet- en telefoonverbinding heeft gemaakt.
- De 'Call Statistics' houdt hij goed bij, maar het 'Call Log' blijft leeg.
"I reject your reality and substitute my own." ~Adam Savage | "When does the hurting stop?" ~Bill
topVerwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 08:55:
@JvdM en iKremers en mogelijk ook tAnk: dit probleem kun je omzeilen door onderstaande ip-adressen in te voeren als respectievelijk primary (Voorkeurs) en secondary (Altermatieve) DNS servers. In plaats van automatisch een adres toe te laten wijzen:
195.18.114.5
195.18.155.5
Werkt prima
Verwijderd
Verwijderd
waar kan ik dat vinden in de modem (speedtouch 780iw)Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 19:19:
Ik heb het ook maar gejat hoor, het is hier al eerder ter sprake geweest. Misschien een idee om dit in de startpost te vermelden? Het gaat wel vaker fout met die DNS servers van Speedlinq.
Verwijderd
dat doe je niet in je modem maar bij eigenschappen van je internet
ga naar start--->instellingen-->internetverbinding[rechts klikken]--->eigenschappen--->kies internet protocol en klik op eigenschappen, klik daarna op het rondje voor---> de volgende dns serveradressen gebruiken en vul daar in
195.18.114.5
195.18.155.5
daarna op ok klikken en klaar
Ik begon al aan m'n computer te twijfelen bij het laden van sites. Snapte er niks van, net of ik weer een 56k modempje gebruikte. Dit werkt echter primaVerwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 08:55:
195.18.114.5
195.18.155.5
Hallo
Misschien zijn de updates nog niet doorgesijpeld naar speedlinq. maar echt, al dat geklaag hier, je zit ook voor een dubbeltje in het internetcircus, dan kun je niet verwachten dat het ook eerste rang is.
voor meer info: http://isc.sans.org/diary.html?storyid=3607
en wat betreft dit:
de eerste is goed, dat is namelijk opaal.qinip.net, maar de 2e bestaat niet. op deze manier overbelasten jullie gezellig de misschien enige werkende DNS server van qinip. In het 2e adres zit gewoon een typo, want 195.18.115.5 (115 dus ipv 155) resolved naar garnet.qinip.net en da's dan ook een nameserver.195.18.114.5
195.18.155.5
[ Voor 40% gewijzigd door DrClaw op 04-11-2007 11:54 ]
Handmatig de DNS servers ingevuld en het werkt weer!
Man! Wat een stelletje prutsers zijn het daar bij Speedlinq!
Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative
Geklaag? Lijkt me logisch dat het gewoon moet werken, en ja ook voor die prijs. iig wel ff dat 2e ip adres aangepast. ThxDrClaw schreef op zondag 04 november 2007 @ 11:50:
Misschien zijn de updates nog niet doorgesijpeld naar speedlinq. maar echt, al dat geklaag hier, je zit ook voor een dubbeltje in het internetcircus, dan kun je niet verwachten dat het ook eerste rang is.
195.18.114.5
195.18.115.5
Moet dus dit zijn.
Speedlinq geeft deze op hun site trouwens ook voor modem instellingen, we overbelasten dus niks.
[ Voor 14% gewijzigd door mach2 op 04-11-2007 12:19 ]
Hallo
Verwijderd
Same here Maastrichtpunica schreef op zondag 04 november 2007 @ 11:58:
Hier ook in Enschede al 2 dagen last van die DNS server problemen. Af en toe doet ie het wel, dan weer niet.
Handmatig de DNS servers ingevuld en het werkt weer!
Heb opendns ingevuld dan gaat het al een tiet... bovenstaande adressen werken ook prima
Hier in Amsterdam ook drama.
Bedankt voor de handmatige DNS servers, het werkt weer goed
[ Voor 12% gewijzigd door STING op 04-11-2007 12:44 ]
Verwijderd
kom ik vannacht thuis d8 ik nog ff leuk te gaan internetten kreeg ik heel leuk kan pagina niet weergeven.
okay dus dan maar mijn tel. aan de pc gehangen en over hsdpa lopen internetten.
ga zo ff de DNS nummers aanpassen hopen dat dat gaat werken (uit de vorige posts in elk geval wel)
Verwijderd
Het eerste kan komen doordat je misschien geen factory defaults hebt geladen voordat je ging upgraden.-Jay- schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 14:07:
[...]
De telefoon werkt nu goed, maar ben niet tevreden met 7.4.1.7.Het voelt een beetje als een beta firmware op dit moment.
- Een keer via de webinterface opnieuw laten opstarten, daarna kreeg ik een foutmelding dat hij de configuratie niet op kon slaan en was daarna alle instellingen kwijt.
- Het duurt veel langer voordat hij de internet- en telefoonverbinding heeft gemaakt.
- De 'Call Statistics' houdt hij goed bij, maar het 'Call Log' blijft leeg.
Het 2e punt heeft voor mij geen verschil laten zien zover ik het kan zien in de log (aantal seconden voordat die helemaal opgestart is), grappig genoeg het modem trained zelfs 1 Mbit hoger in dan met de vorige firmware ( ook bij meerdere restarts )
Het 3e punt kan opgelost worden door je statistics te resetten, dan flushed die alle ouwe zooi die er eventueel nog mocht zijn. Dit kan je doen door via de webinterface naar het volgende te browsen:
Toolbox -> Telephony -> View telephony statistics and logs -> Reset telephony statistics
Daarna logged die netjes weer je "Call log"
(Dit is trouwens bij bijna elke firmware upgrade, dus het ligt niet aan deze firmware
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2007 13:34 ]
Hier had uw reclame kunnen staan.
Verwijderd
internet is ineens sneller dan voorheen
Heb trouwens nog nooit eerder problemen gehad met Speedlinq, altijd up en snel.
[ Voor 38% gewijzigd door HaTe op 04-11-2007 13:41 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
HaTe schreef op zondag 04 november 2007 @ 13:39:
Is er iets mis met Speedlinq? Internet doet het niet echt goed
Heb trouwens nog nooit eerder problemen gehad met Speedlinq, altijd up en snel.
tel sip registreerd zich ook niet.
Toen heb ik handmatig bij de TCP4 instellingen deze dns servers ingesteld:
195.18.114.5
195.18.115.5
En toen deet die het weer
Edit: was al gezegd

[ Voor 14% gewijzigd door tjtristan op 04-11-2007 14:56 ]
Thanks jongens...
208.67.222.222
208.67.220.220
alleen hoe zet ik het naast mijn laptop ook in mijn 706 modem?
[ Voor 30% gewijzigd door nolihc op 04-11-2007 15:18 ]
Verwijderd
Ook ik heb weer problemen met internet vandaagVerwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 19:19:
Ik heb het ook maar gejat hoor, het is hier al eerder ter sprake geweest. Misschien een idee om dit in de startpost te vermelden? Het gaat wel vaker fout met die DNS servers van Speedlinq.

Jep big problems hiero.amdboy1983 schreef op zondag 04 november 2007 @ 14:16:
Ook mensen met telefonie problemen hier??? (speelinq comfort kpn 8Mbit)
tel sip registreerd zich ook niet.
Niet alleen telefonie, maar ook internet
Speedtouch 706, 20Mbit abbo met bellen:
- Gisteren werkte alles naar behoren
- vandaag lampje van internet uit en ook van voice (gelukkig heb ik internet via een de buurman; digibeet)
- Maar eens de config van de 706 in gedoken en kon daar geen veranderingen waarnemen behalve dat er stond dat ik geen verbinding heb.
- Soft en hard reset gedaan.
- Modem opnieuw geconfigureerd.
- Op de modem rood lampje bij Internet.
- Gisteren brief binnen met verzoek van speedlinq om nieuwe firmware op de router te zetten, dus dit heb ik vandaag maar gedaan omdat ik geen verbinding kon maken. Normaal ben ik van het principe; don't fix it if it ain't broken.
- Nu nog geen verbinding; op de modem het lampje DSL aan en in de config 17 Mbit down en 1 Mbit up dus dat is normaal.
"Computer games don't affect kids, I mean if Pac man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music"
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Is verklaarbaar hoe dat mijn lijn een stuk sneller werd (van 13Mbit naar 17Mbit) na enkele disconnects? Aan de modeminstelling was niets gewijzigd.
[ Voor 3% gewijzigd door pven op 04-11-2007 17:17 ]
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
De alternatieve DNS adressen ook toevoegen aan je modem. Telnetten naar je modem en dan het volgende commando 1x per DNS server die je wilt toevoegen:Lorn schreef op zondag 04 november 2007 @ 15:21:
Ik gebruik al OpenDNS maar heb nog steeds problemen met telefoneren. Hij registreert niet. Het IP-adres sip.ritstele.com is wel te pingen... iemand een goed idee hoe het aan de praat te krijgen?
:dns server route add dns=<ip dnsserver> intf=Internet
Zie ook dit bericht
Verwijderd
Nu inderdaad de DNS handmatig geconfigureerd en het werkt wel en vooral ook een veel snellere respons dan de laatste dagen.
Dit is trouwens op de wijkkast van Poeldijk!
Ik had net nog even zitten kijken in de config in de modem om daar handmatig een dns in te voeren, maar zelfs als ik "set var=HOST_DNS value=<dhcp>" verander naar "set var=HOST_DNS value=195.18.115.5" gebruikt hij nog steeds 62.100.48.199 & 62.100.32.133
Dus ik zal op alle pc's het maar met de hand gaan aanpassen
En bovenstaande truck werkt iig niet op mijn speedtouch 580(of ik moet wat verkeerds hebben getikt
Het werkt ook niet als ik eerst dns intik en daar commando's kan uitvoeren..
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2007 17:37 ]
Hmm, dan heeft Speedlinq foutieve info op hun support site staan.DrClaw schreef op zondag 04 november 2007 @ 11:50:
en wat betreft dit:
[...]
de eerste is goed, dat is namelijk opaal.qinip.net, maar de 2e bestaat niet. op deze manier overbelasten jullie gezellig de misschien enige werkende DNS server van qinip. In het 2e adres zit gewoon een typo, want 195.18.115.5 (115 dus ipv 155) resolved naar garnet.qinip.net en da's dan ook een nameserver.
Bedankt voor de tip. Ik had de URL voor de SIP al vervangen door het IP-adres en heb nu de twee OpenDNS servers toegevoegd op de manier die je hebt beschreven. Helaas heeft het mijn probleem niet opgelost, kan nog altijd niet bellenghwieg schreef op zondag 04 november 2007 @ 17:23:
[...]
De alternatieve DNS adressen ook toevoegen aan je modem. Telnetten naar je modem en dan het volgende commando 1x per DNS server die je wilt toevoegen:
:dns server route add dns=<ip dnsserver> intf=Internet
Zie ook dit bericht
En als je (met de OpenDNS nameservers toegevoegd) de sip weer terugzet op sip.ritstele.com ?Lorn schreef op zondag 04 november 2007 @ 18:01:
[...]
Bedankt voor de tip. Ik had de URL voor de SIP al vervangen door het IP-adres en heb nu de twee OpenDNS servers toegevoegd op de manier die je hebt beschreven. Helaas heeft het mijn probleem niet opgelost, kan nog altijd niet bellen
Jippie! Dat werkt dusghwieg schreef op zondag 04 november 2007 @ 18:02:
[...]
En als je (met de OpenDNS nameservers toegevoegd) de sip weer terugzet op sip.ritstele.com ?
De factory defaults had ik terug gezet voor de flash, doe ik altijd. Soms ook nog eens na de flash.Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 13:21:
[...]
Het eerste kan komen doordat je misschien geen factory defaults hebt geladen voordat je ging upgraden.
Het 2e punt heeft voor mij geen verschil laten zien zover ik het kan zien in de log (aantal seconden voordat die helemaal opgestart is), grappig genoeg het modem trained zelfs 1 Mbit hoger in dan met de vorige firmware ( ook bij meerdere restarts )![]()
Het 3e punt kan opgelost worden door je statistics te resetten, dan flushed die alle ouwe zooi die er eventueel nog mocht zijn. Dit kan je doen door via de webinterface naar het volgende te browsen:
Toolbox -> Telephony -> View telephony statistics and logs -> Reset telephony statistics
Daarna logged die netjes weer je "Call log"
(Dit is trouwens bij bijna elke firmware upgrade, dus het ligt niet aan deze firmware)
Punt 2. Het duurt nu 85 seconden voordat de telefonie er weer is na een herstart, das was met de oude firmware een stuk sneller. Bij mij trained hij ook constant 1 Mbit hoger in dan vroeger
De webinterface is ook een stuk langzamer als hij wijzigingen moet opslaan.
Punt 3. Dank je wel, dat werkt inderdaad.
Verwijderd
Kan iemand duidelijk uitleggen wat ik kan veranderen, want inderdaad speedlinq heeft een DNS Storing ofzo, heb al meerder malen mijn pc geformatteerd maar niets helpt, op hun support site staan de DNS adressen zoals hier al eerder is vermeld, maar waar kan ik dit handmatig invoeren
En is er zowiezo wat aan te doen, want dit werkt erg storend, je moet een aantal malen op refresh drukken eer er een pagina verschijnt. Ik word er gek van. Heb ze ook al een mail gestuurd maar volgens mij helpt dat gewoon niet, het is trouwens al een week zo.
Regio Heerlen
Verwijderd
Nou hier nog niet, kan de server bij veel pagina's af en toe nog steeds niet vinden, en als je het dan 6 keer refresht dan is ie er opeens weer. De upgrade op hun site werkt niet, heb m net uitgepakt en het was corrupt, me hele verbinding gewoon weg. Heb de stekker van het modem er maar uitgetrokken en een paar minuten gewacht, maar de DNS is nog steeds niet okay hier in Rotterdam!limboconnect schreef op zondag 04 november 2007 @ 19:05:
DNS probleem hier opeens weer inorde.
Regio Heerlen
Vind het trouwens ook erg raar dat ze geen storingen melden op hun site
maar heb net maar het klachten formulier voor de 4de keer vandaag ingevuld, en doorverwezen naar dit topic in de hoop dat ze er eens wat aan doen. Ik word er een beetje knetter van

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2007 20:14 ]
Dus ff telnet naar je router (in mijn geval een Speedtouch 780)
En handmatig twee open-dns server erbij:
dns server route add dns=208.67.222.222 intf=Internet
dns server route add dns=208.67.220.220 intf=Internet
Top!!
Verwijderd
Pingen naar 62.100.32.133 met 32 byte gegevens:
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Ping-statistieken voor 62.100.32.133:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 0, verloren = 4
(100% verlies).
Maar met alleen de eerst 62.100.48.199 werkt allees maar half.
Bezig met het traceren van de route naar 83.160.8.xxx via maximaal 30 hops
1 53 ms 99 ms 99 ms 192.168.1.254
2 10 ms 10 ms 10 ms 88.211.188.1
3 10 ms 10 ms 10 ms 62.100.32.153
4 * * * Time-out bij opdracht.
5 10 ms 11 ms 11 ms 195.69.144.48
6 11 ms 10 ms 20 ms 194.109.5.5
7 12 ms 11 ms 12 ms 194.109.7.126
8 43 ms 21 ms 33 ms 83.160.8.xxx
9 22 ms 21 ms 21 ms 83.160.8.xxx
De trace is voltooid.
Maar ik zal de dns-en 195.18.114.5 en 195.18.115.5 bij de hand houden.
Verwijderd
Uhm, ik heb altijd geleerd dat een time-out betekent dat een machine NIET te pingen is....Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 20:36:
Hier werkt alles ook weer (denboschl) de tweede DNS 62.100.32.133 is nu weer te pingen:
Pingen naar 62.100.32.133 met 32 byte gegevens:
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Ping-statistieken voor 62.100.32.133:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 0, verloren = 4
(100% verlies).
Die time-out na adres 62.100.32.153 heb ik ook al een tijdje. Heeft volgens mij niets met de DNS servers te maken. Hij doet het tenminste ook als ik andere DNS adressen instel, ook OpenDNS. Lijkt er meer op dat er een router bij qinip niet goed weet hoe het nu verder moet. Maar dit weet ik niet helemaal zeker.3 10 ms 10 ms 10 ms 62.100.32.153
4 * * * Time-out bij opdracht.
Bij mij ziet het er zo uit:
1 16 ms 16 ms 17 ms 84.41.176.1
2 16 ms 16 ms 16 ms asd-nik-sl-dr01-gi2-5.ne.qinip.net [62.100.32.153]
3 * * * Time-out bij opdracht.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2007 21:12 ]
Verwijderd
intussen werkt het weer.
nu heb ik aan de hand van de info hier geprobeerd om die dns server via start internet optie enzv te veranderen.
bij dns server de adressen in gevult en klik op ok.
nou vraagt ie om een ip adres...dus heb daar m,n ip adres ingevult,dan vraagt ie om een subnetmask.
aangeklikt en walla dat staat er.
pc opnieuw opgestart en wat krijg ik????kan netwerk niet vinden,conflict met ip adres.
dus de hele meuk er weer uit geschoffelt en zit weer op internet,maar wat doe ik nu eigelijk fout???
klopt m,n ip adres niet of zo,of moet dit toch in de modum gezet worden???
ik heb hier de 546 met een 8mbit lijn(stabiel op 6,8mbit)
grtz bert.
Verwijderd
maar goed en nu? ik ga die lui niet bellen, heb al eens een aanvaring met ze gehad wat mij 60 euro aan belkosten heeft gekost dus dat doen we niet nog eens .... aangezien dat ze toen beweerde dat mijn modem stuk was, wat achteraf dus niet zo was maar het probleem gewoon bij hun lag, heb dus 7 dagen zonder internet gezeten. heb ze net via de klachten formulier een klacht geschreven voor de 4de keer, hebben meer mensen dat gedaan of heeft er iemand gebeld???
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2007 21:49 ]
Verwijderd
@BlackIdentity: Bellen doe ik sowieso niet, dat is alleen de Speedlinq-kas spekken. En het werkt bij mij nu prima, al is het niet helemaal zoals SL het bedoeld had. Een klachtenformulier is misschien wel een idee. Al verwacht ik hier geen wonderen van. Misschien als we het allemaal doen, dat het dan nog enige indruk maakt. En dat is dan weer een voordeel voor de niet-tweakers die niet met DNS server adressen aan de haal gaan.
Verwijderd
de meeste adsl providers hier in het hoge noorden hebben een verbinding van uiterlijk 4 mbit,en speedlinq kwam met 8 mbit waar uit eindelijk kwa afstand van de centrale nog 6,8 mbit van over bleef.
en dan kwa prijs tegen over de andere beschikbare providers speedlinq als beste uit de bus kwam.
het enige waar ik nog op wacht is het terug storten,van die kortings actie.
ik heb keurig netjes van hun een bevestiging gehad dat ze de voucher ontvangen hadden.
dus is deze storing de eerste keer dat het internet echt weg viel.
ook ik heb us een half uur aan de bel gehangen en moet nog steeds terug gebeld worden.
maar dit bleek een foutje van me zelf te wezen,ik had bij de nieuws server speedlinq met een G op het eind ingevult.
maar dit werkt uiteindelijk ook prima,dus hier in het noorden niet echt reden om te klagen tot nu toe.
grtz bert.
Ik ga ervan uit dat je een Speedtouch modem hebt...Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 18:20:
[...]
Kan iemand duidelijk uitleggen wat ik kan veranderen, want inderdaad speedlinq heeft een DNS Storing ofzo, heb al meerder malen mijn pc geformatteerd maar niets helpt, op hun support site staan de DNS adressen zoals hier al eerder is vermeld, maar waar kan ik dit handmatig invoeren
En is er zowiezo wat aan te doen, want dit werkt erg storend, je moet een aantal malen op refresh drukken eer er een pagina verschijnt. Ik word er gek van. Heb ze ook al een mail gestuurd maar volgens mij helpt dat gewoon niet, het is trouwens al een week zo.
ff stap voor stap:
- Ga naar het start-menu en kies uitvoeren (of gebruik de toetscombinatie "windows-toets" - r )
- Typ in: telnet 192.168.1.254 (en druk op ok)
- Geef op als username: Administrator (met hoofdletter dus), gevolgd door enter
- Laat het wachtwoord leeg en druk op enter
- dns server route add dns=208.67.222.222 intf=Internet
- dns server route add dns=208.67.220.220 intf=Internet
- exit (gevolgd door enter)
Ik hoop dat het zo duidelijk genoeg is, en dat het werkt. Succes ermee.
.... en dit alles doe je op eigen risico natuurlijk
Verwijderd
dat was het ,ik heb dat auto gedoetje uitgezet en adressen er in en jup het werkte.
alleen moet ik wel zeggen dat die dns server een stuk trager is dan als auto aan staat.
dit scheeld op de download 2mbit dat ie trager is,das nogal wat.
dus staat auto nu eerst weer aan,en mocht die dns storing weer voor komen kan ik tijdelijk overstappen naar dat andere adres.
grtz bert.
Ik ben op 6 maart 2007 aangesloten. Als ik kijk in de voorwaarden loopt mijn abbonnement dan minimaal tot eind April (12 + 1 maand). Ik moet dan 2 maanden voor afloop opzeggen. Betekend dat dan dat ik voor eind Februari op moet zeggen? Kan ik dan nog wel in die laatste 2 maanden mijn telefoonnummer over laten zetten?
ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001
Verwijderd
ip conflict kan 3 tingen betekenen; of je modem heft het ip adres dat jij hebt al uitgegeven, Of... je modem staat in bridge mode en je probeert toch 2 apparaten aan tte sluiten(ipconfig ff kijken wat het ip is wat je krijgt) en wat ook nog kan is dat speedlinq 2 keer hetzelfde ip uitgeeft, maar dit is niet erg waarschijnlijkVerwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 21:12:
hier in oost groningen het zelfde prob,vanmiddag viel het internet ineens uit,dns server probleem.
intussen werkt het weer.
nu heb ik aan de hand van de info hier geprobeerd om die dns server via start internet optie enzv te veranderen.
bij dns server de adressen in gevult en klik op ok.
nou vraagt ie om een ip adres...dus heb daar m,n ip adres ingevult,dan vraagt ie om een subnetmask.
aangeklikt en walla dat staat er.
pc opnieuw opgestart en wat krijg ik????kan netwerk niet vinden,conflict met ip adres.
dus de hele meuk er weer uit geschoffelt en zit weer op internet,maar wat doe ik nu eigelijk fout???
klopt m,n ip adres niet of zo,of moet dit toch in de modum gezet worden???
ik heb hier de 546 met een 8mbit lijn(stabiel op 6,8mbit)
grtz bert.
Verwijderd
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2007 00:17 ]
Als je een andere dns-server gebruikt, verandert je download snelheid toch niet? In het ergste geval begint hij alleen later omdat hij op de dns-server moet wachten op een IP-adres van de server waar je wat gaat downloaden, maar daarna heb je voor het downloaden niets meer te maken met de dns-server.Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 22:25:
@hacee.
dat was het ,ik heb dat auto gedoetje uitgezet en adressen er in en jup het werkte.
alleen moet ik wel zeggen dat die dns server een stuk trager is dan als auto aan staat.
dit scheeld op de download 2mbit dat ie trager is,das nogal wat.
dus staat auto nu eerst weer aan,en mocht die dns storing weer voor komen kan ik tijdelijk overstappen naar dat andere adres.
grtz bert.
Bij mij gaat het laden van een pagina via de OpenDNS servers juist iets sneller dan de laatste week.
Mijn pc formatteren is niet gelijk het eerste waar ik aan denk als mijn internet het niet doet.Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 00:14:
het ligt aan speedlinq dat is wel duidelijk na 6 keer formatteren en meer mensen hebben er last van dus ligt zeker niet aan mijn modem. Mijn internet van speedlinq heeft het altijd gedaan met hetzelfde modem en de zelfde IP en sinds deze week is het gewoon bagger. Windows Update gaf zelfs een DNS fout aan dus dan kan je wel raden dat dat dus echt niet aan jezelf ligt als het al maanden hetzelfde staat....tenzij het spookt
Heb hiervoor in Ambacht ook Speedlinq (10 Mbit) gehad. Dat was twee jaar zonder ook maar één dag downtime...
Heb het dan nu in Rotterdam (20 Mbit) en ik ben qua snelheid erg tevreden, altijd hoog (1,62 MB/s). Het is wel vervelend dat die DNS-servers het dan even niet doen. Maar daar maak ik me als semi-tweaker niet echt zorgen om. Dat komt wel weer in orde. Zoals de oplossingen hierboven...
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
DNS-servers heb ik veranderd, maar de verbinding blijft instabiel.
Telefonie werkt een minuut of 2 goed, maar vervolgens wordt de verbinding verstoord, waarbij ik de ander niet meer kan horen, maar de ander mij wel kan horen.
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Verwijderd
Alleen geen vermelding van DNS alleen maar over bellen?quote: http://www.speedlinq.nlSpeedlinq is continu bezig met het verbeteren van zijn dienstverlening en de daartoe benodigde systemen. In de nacht van 5 en 6 november zal hiertoe tussen 02:00 en 04:00 uur onderhoud worden verricht op een deel van ons netwerk. Speedlinq heeft hiertoe besloten om Speedlinq Bellen stabieler en betrouwbaarder te maken. Het is mogelijk dat binnen dit tijdsbestek u geen gebruik kunt maken van Speedlinq Bellen.
Indien u na 04.00 uur nog geen gebruik kunt maken van uw telefonieverbinding, dan verzoeken wij u vriendelijk het modem te herstarten door de stroomvoorziening van het modem minimaal 30 seconden uit te schakelen. Indien dit het probleem niet verhelpt dan verzoeken wij u contact op te nemen met onze klantenservice op nummer 0900 7733354 (70ct / min.). Onze klantenservice is van maandag tot en met vrijdag tussen 8.30 en 21.00 uur bereikbaar en op zaterdag tussen 10.00 en 17.00 uur.
Speedlinq excuseert zich voor het eventuele ongemak en vraagt om uw begrip.
Hier op de wijkkast van Poeldijk nog steeds problemen in ieder geval!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2007 22:34 ]
Verwijderd
Ik heb een groot deel van de vorige delen doorgelezen maar kom mijn probleem (nog) niet tegen, dus op voorhand sorry als ik dubbel post.
Ik heb een Speedtouch 780 aangeschaft. Met de laatste FW van de speedtouchsite traint mijn modem maar in op 9Mbit. Zet ik de laatste FW van de speelinq site erin (downgrade) dan traint ie netjes in op 20Mbit..
Waar kan dit aan liggen en betekent dit dat ik nooit meer omhoog kan met de FW??
Lekker duidelijk weer allemaal.
hoofddorp is nu bezig met steeds wegvallenShailesh schreef op maandag 05 november 2007 @ 11:17:
Hier in Rotterdam valt de verbinding elke 5 minuten een halve minuut weg...Hebben meer mensen hier last van? Ik heb wel toevallig gister de dns servers veranderd, maar daarna deed hij het perfect, alleen vanochtend weer raar.
Je gaat het pas zien als je het doorhebt.
in Heerde (veluwe) is het ook een zootje via KPN. Ik ben er nog niet uit of het de modem is of de verbinding, maar stabiel is het iig nietAltaphista schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 16:09:
[...]
hoofddorp is nu bezig met steeds wegvallen
Verwijderd
Alweer een hoop contact gehad met de Speedlinq helpdesk. En eigenlijk nog niks verder.
1e Snelheids wijziging (verlaaging) geen problemen verholpen.
2e Snelhieds wijziging weer terug naar 20mbit en verder onderzoek, geen resultaat
3e Snelheids wijzing (verlaaging) naar 8mbit en nu is de lijn stabiel met een uptime van 12uur ondertussen.
Ik zit niet erg ver van de centrale, 1,5km om wat precies te zijn. Dat zou voldoende moeten zijn om iig 15-18mbit te halen. Iemand die toevalig uits uit de logging hieronder kan halen? Ik zal niet teveel in de herhaaling vallen, maar ik heb al wat eerder hier gepost en het gaat hierbij om een Speedlinq 20mbit verbinding over het KPN netwerk, het zit hem niet in de modem / router instellingen of de interne bekabeling totaan het ISRA punt. De ping is ook stabiel en goed.
CRC errors zijn kabel gerelateerd (maar die zijn er niet).
HEC errors zeggen met niet zoveel.
De ruis verhouding lijkt me ook goed.
Link Information
Uptime: 0 days, 13:04:05
Modulation: G.992.5 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.021 / 7.999
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 22,86 / 379,10
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 14,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 12,5 / 27,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 13,0 / 15,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB /
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 18 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 86.249 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 0 / 2.681
HEC Errors (Up/Down): 14 / 1.268
i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero
Volgens mij lig je verder van de centrale, 1,9 km.
Je moet ook altijd meewegen de KWALITEIT van de lijn (centrale <-> huis).
De theoretische snelheden zijn vaak niet toepasbaar. Er wordt daarbij geen rekening
gehouden met storingsbronnen.
Het beste advies is om in het vervolg geen 20 mbit abo's te nemen en maar op maximaal 12 mbit abo's te houden. Dan zal je minder problemen ondervinden.
Dit topic is gesloten.