[Speedlinq] Ervaringen - Deel 7

Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste
Acties:
  • 21.003 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:55
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 09:55:
Ik heb een Speedtouch 780 aangeschaft. Met de laatste FW van de speedtouchsite traint mijn modem maar in op 9Mbit. Zet ik de laatste FW van de speelinq site erin (downgrade) dan traint ie netjes in op 20Mbit..
Waar kan dit aan liggen en betekent dit dat ik nooit meer omhoog kan met de FW??
Keuze lijkt me eenvoudig. Waarom zou je een nieuwere firmware willen als die minder goed werkt? Verder zullen ze ongetwijfeld doorgaan met ontwikkelen dus kan je vast nog wel een keer "omhoog" ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan nu nog steeds niet bellen of gebeld worden. heb de modem al gereset, maar het helpt niet. heeft iemand zelfde probleem of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruimzicht schreef op woensdag 07 november 2007 @ 10:57:
[...]

Keuze lijkt me eenvoudig. Waarom zou je een nieuwere firmware willen als die minder goed werkt? Verder zullen ze ongetwijfeld doorgaan met ontwikkelen dus kan je vast nog wel een keer "omhoog" ;) .
Omdat er in de nieuwe FW een aantal aanpassingen/verbeteringen zitten waar ik graag gebruik van wil maken. Nieuwe FW wordt niet voor niets gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 12:33:
[...]
Omdat er in de nieuwe FW een aantal aanpassingen/verbeteringen zitten waar ik graag gebruik van wil maken. Nieuwe FW wordt niet voor niets gemaakt.
Speedlinq adviseert ook niet voor niets een firmware die niet de laatste versie van Speedtouch is.

Je moet zelf afwegen of die extra functionaliteit dan de moeite waard is. Ben wel benieuwd welke aanpassingen je bedoelt trouwens, ik heb gewoon de geadviseerde FW draaien op mijn 780.

[ Voor 14% gewijzigd door Ruimzicht op 07-11-2007 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
@ wwg

Er zijn nog andere (hogere versies) te downloaden op http://www.speedtouchforum.de/

Er is zelfs een beta versie (7.x.x.x) te verkrijgen. Je moet wel handmatig enkele aanpassingen
doen bij elke "niet-Speedlinq" firmware. De info is hier te vinden op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cornfed99111 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 16:19:
@ wwg

Er zijn nog andere (hogere versies) te downloaden op http://www.speedtouchforum.de/

Er is zelfs een beta versie (7.x.x.x) te verkrijgen. Je moet wel handmatig enkele aanpassingen
doen bij elke "niet-Speedlinq" firmware. De info is hier te vinden op dit forum.
De 7 versie staat intussen ook op de speedtouch.nl site. Met een config wizard, maar heb deze nog niet getest. Misschien als ik vanavond wat tijd over heb dat ik hem eens probeer. Het portforwarden werkt in de versie die ik nu heb niet helemaal lekker. Wil ook sommige apparaten hard een VAST ipnummer geven welke ik zelf bepaal dat is nu ook moeilijk in de huidige Speedlinq versie van de FW. Ik hoop dat de 7 versie wat beter met portforwarding overweg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HurrI
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 13:08

HurrI

No fear... I is here

Hmm... volgens mij heeft Speedlinq nieuwe DNS servers. Waar ik tot vanmorgen 62.100.48.199 en 62.100.32.133 in mn DHCP lease vond krijg ik nu 62.100.30.230 en 62.100.30.246. Hopelijk werken deze wat soepeler!

If it's just us, it seems like an awful waste of space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meerdere mensen problemen met de email ?

Merk dat zowel inkomend als uitgaand er helemaal niks meer gebeurd hier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-11-2024

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

cornfed99111 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 10:29:
@ Falcon88

Volgens mij lig je verder van de centrale, 1,9 km.
Je moet ook altijd meewegen de KWALITEIT van de lijn (centrale <-> huis).
De theoretische snelheden zijn vaak niet toepasbaar. Er wordt daarbij geen rekening
gehouden met storingsbronnen.
Het beste advies is om in het vervolg geen 20 mbit abo's te nemen en maar op maximaal 12 mbit abo's te houden. Dan zal je minder problemen ondervinden.
te houden.
thnx voor je advies :) Ik denk dat ik het idd bij 8 of 12mbit (bij demon ADSL1 nooit probs), ga houden of eventueel aanvragen tot migratie BBNET netwerk.

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fr0zenFlame schreef op woensdag 07 november 2007 @ 19:20:
[...]

thnx voor je advies :) Ik denk dat ik het idd bij 8 of 12mbit (bij demon ADSL1 nooit probs), ga houden of eventueel aanvragen tot migratie BBNET netwerk.
Slim :P Zit hier ook op 20MBIT BBNED. heb dezelfde waardes ongeveer als jou (afstand etc) en haal max 15MBIT

Prima snelheid :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoppa, zeker mail problemen ! Kan geeneens een mail sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:05

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@ wwg

ik zal wel scheel zijn, maar ik kan die aanpassingen niet vinden. Gaat dat verder dan het instellen van vpi/vci en de goede poorten voor bellen? Dat kan ik namelijk wel zelf instellen.
Ik word helemaal simpel van het complete niet werken van portforwarding. Ik heb jaren een ftp-server gehad om overal bij mijn documenten en andere bestanden te kunnen komen, maar sinds ik de Speedtouch modem heb kan ik daar vanaf buiten niet meer bij. Ik ga de nieuwe dus eens proberen; ik kan altijd nog weer terug naar 6.2.17.5 of lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 13:54
Ik heb sinds een paar dagen ook internet van Speedlinq. Flink wat gezeur voordat het werkt maar goed, het werkt nu.

Alleen wat echt super irritant is, als ik naar een 'nieuwe' website ga dan duurd het opzoeken van die site gewoon 5 en soms wel 10 sec voordat hijuberhaupt iets begint te downloaden! Echter super irritant. Vooral met banners die verwisselen dan loopt de browser steeds 5 sec vast omdat hij weer aan het zoeken is.

Meer mensen die dit probleem hebben of kennen en weten hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Splendid schreef op woensdag 07 november 2007 @ 21:00:
Ik heb sinds een paar dagen ook internet van Speedlinq. Flink wat gezeur voordat het werkt maar goed, het werkt nu.

Alleen wat echt super irritant is, als ik naar een 'nieuwe' website ga dan duurd het opzoeken van die site gewoon 5 en soms wel 10 sec voordat hijuberhaupt iets begint te downloaden! Echter super irritant. Vooral met banners die verwisselen dan loopt de browser steeds 5 sec vast omdat hij weer aan het zoeken is.

Meer mensen die dit probleem hebben of kennen en weten hoe dit op te lossen?
DNS (verdiep je maar even in de rest van dit topic, hoef je niet ver voor terug te gaan.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 13:54
kaajee schreef op woensdag 07 november 2007 @ 21:03:
[...]

DNS (verdiep je maar even in de rest van dit topic, hoef je niet ver voor terug te gaan.....)
Ja daar had ik al naar gekeken maar overal zeggen ze weer wat anders. Ik heb nu de secondary veranderd en nu lijkt het goed te gaan. Super :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En er komen weer wat mailtjes binnen... vertraging van een dikke 2uur :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan nog steeds niet bellen of gebeld worden. updaten van de firmware gaat ook niet omdat het toestel niet reageert. Oplossingen gelezen op speedlinq support werkt ook niet. Is er iemand die me kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@HurrI ik heb hier inderdaad hetzelfde.
Van de week had ik de dns servers 62.100.48.199 & 62.100.32.133

En krijg nu ook 62.100.30.230 & 62.100.30.246 toegewezen.

Hier ben ik al de halve dag mee aan het internetten en er is (nog geen) vertraging te merken tegenover 195.18.114.5.
So far so good dus :)

Ze zijn trouwens niet helemaal up-to-date met hun website.. de werkzaamheden van een paar dagen geleden staan er nog steeds op de hoofdpagina.. :P

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2007 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ wwg

Het is al een officieel uitgebrachte firmware versie 7.4.1.7.
Hij staat al op de speedtouch.nl site.
Ik draai hem nu al 3 dagen en hij draait perfect. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 01:20:
Ze zijn trouwens niet helemaal up-to-date met hun website.. de werkzaamheden van een paar dagen geleden staan er nog steeds op de hoofdpagina.. :P
Dat ze dat maar fijn laten staan welke werkzaamheden ze ook hebben,
Emails komen nog altijd met een vertraging van dikke 3 a 4uur binnen... Sick !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 22:41:
ik kan nog steeds niet bellen of gebeld worden. updaten van de firmware gaat ook niet omdat het toestel niet reageert. Oplossingen gelezen op speedlinq support werkt ook niet. Is er iemand die me kan helpen?
Firmware updates wilde bij mij ook niet.
* Heb je de factory settings al eens terug gezet vóór de FW update??

als het dan nog niet lukt usb aansluiten en dan de FW update draaien. Dat deed bij mij de truc.
succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 08:25:
[...]

Het is al een officieel uitgebrachte firmware versie 7.4.1.7.
Hij staat al op de speedtouch.nl site.
Ik draai hem nu al 3 dagen en hij draait perfect. :)
Merk je verschil ??? Werkt het portforwarden nu beter??
vertel ons je ervaring. traint je modem op de goede snelheid in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 09:39:
[...]

Merk je verschil ??? Werkt het portforwarden nu beter??
vertel ons je ervaring. traint je modem op de goede snelheid in ?
Ik forward altijd een groot aantal poorten door binnen 1 keer, bij vorige firmware versies kreeg ik dan een foutmelding dat het modem de poorten niet kon koppelen aan het ip adres, moest het modem dan rebooten en dan waren alle poorten wel geforward. Bij de nieuwe firmware (7.4.1.7) forward het modem gewoon alle poorten zonder gezanik door, geen enkele foutmelding en een reboot is niet nodig.

Qua snelheid traint de nieuwe firmware (7.4.1.7) constant 1 Mbit hoger in dan de vorige firmware, ook bij meerdere reboots _/-\o_

Ik heb ook het gevoel dat deze firmware stabieler is dan alle vorige firmwares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 11:07:
Gebruik je ook VoIP of alleen Internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Hurrl - ook hier de nieuwe DNS servers in gebruik en dat maakt een groot verschil :-) Laten we hopen dat het zo blijft

@timsollet - mail doet het prima voor mij - net nog even getest en de mail lag binnen 10 seconden in m'n mailbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik forward altijd een groot aantal poorten door binnen 1 keer, bij vorige firmware versies kreeg ik dan een foutmelding dat het modem de poorten niet kon koppelen aan het ip adres, moest het modem dan rebooten en dan waren alle poorten wel geforward. Bij de nieuwe firmware (7.4.1.7) forward het modem gewoon alle poorten zonder gezanik door, geen enkele foutmelding en een reboot is niet nodig.

Qua snelheid traint de nieuwe firmware (7.4.1.7) constant 1 Mbit hoger in dan de vorige firmware, ook bij meerdere reboots _/-\o_

Ik ben om. Ik ga hem morgen installeren ! thnx voor de snelle reaktie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb nu vier DNS-servers in de lijst staan:
• 62.100.48.199
• 62.100.32.133
• 62.100.30.230
• 62.100.30.246
Die eerste twee wil ik er uit hebben, maar dat lukt me niet. Via telnet naar mijn SpeedTouch tracht ik ze te verwijderen, maar ze blijven gewoon staan.

Iemand tips? :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HurrI
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 13:08

HurrI

No fear... I is here

@pven: ik zou er een powercycle aan wagen voor je modem als ik jou was. Van de week even mn modem in bridge gezet om te kijken hoe het dhcp packetje er nou uit zag en daar staan bij mij maar 2 DNS servers in. Dus het lijkt alsof je modem ze cached?

If it's just us, it seems like an awful waste of space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of hier al een post over is weet ik niet, maar ik gebruik Speedlinq met voip met een Vigor 2700 router. Soms werkt de nummerweergave voor inkomende gesprekken wel, andere keren niet. Kan dit aan de instellingen van de router liggen?

Bedankt voor de tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
HurrI schreef op donderdag 08 november 2007 @ 16:03:
@pven: ik zou er een powercycle aan wagen voor je modem als ik jou was. Van de week even mn modem in bridge gezet om te kijken hoe het dhcp packetje er nou uit zag en daar staan bij mij maar 2 DNS servers in. Dus het lijkt alsof je modem ze cached?
Stom, niet aan gedacht. Het heeft geholpen! _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:05

gwystyl

Beugeltje dan maar?

[...]
<positief verhaal over nieuwe FW>
Mooi, dan ga ik die zoo ook maar eens proberen. Ik heb nu met Ubuntu wel verbinding; net onder Vista niet. Het kan dus zijn dat Vista ook niet helemaal fijn werkt met de Speedtouch. Hopen dat dat ook verbeterd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Zo, eindelijk werkt (bijna) alles zoals het hoort na mijn speedling bbned -> speedlinq kpn migratie. Het lastigste was het "porteren" van mijn voip lijn van mijn oude account naar de nieuwe. Sinds vandaag kan ik eindelijk via het servicepunt mijn voip instellingen benaderen, maar heb echter nog 2 problemen waarvan ik me afvroeg of dit een bekend probleem is.

Ik heb het zo ingesteld dat voicemail berichten naar me toe gemaild worden. Voorheen was dit geen probleem, maar bij mijn nieuwe account lijkt dit niet te gebeuren....

Probleem 2 is dat als ik een persoonlijke welkomst boodschap wil inspreken en ik dus naar 1233 bel, er gezegd wordt dat als ik op 8 druk ik mijn instellingen kan wijzigen..... Ik heb op 3 verschillende toestellen de 8 knop er zo ongeveer doorheen gedrukt, maar blijf de melding krijgen dat er geen knop is ingedrukt.....

Wie o wie kent dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn ! ken het probleem... weet ook wat dat alweer was maar het valt me niet te binnen...
Damn... even denken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets met #DMF ?? iets waardoor je (voip) toestel geen toesten herkent doordat ie tone niet wordt doorgegeven.

Heb trouwens hier even geprobeerd... maar hier werkt alles wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Het ligt aan je telefoon. SL beweert dat je telefoon dan niet voldoet aan een-of-andere standaard. Ik heb het inmiddels met vier verschillende (ook redelijk nieuwe) telefoons geprobeerd, maar geen enkele kan met de voicemail van SL overweg. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens naar een ander nummer te bellen waar je bijv. een toetskeuze moet maken.
Toevallig werkt mij toestel dan wel met die voicemail...

Vraagje van mijn kant:

Ik heb sinds 13-02-2007 een 1jarig abb. bij speedlinq.
Wanneer kan ik dan gaan bellen dat ik over wil naar een andere provider ?
en wanneer stopt mijn contract dan officieel ? is dat 13-03 ? gewoon 01-03 ?
Ik weet echter nog niet zeker of ik ga opzeggen / overstappen maar wil wel
optijd met alles zijn mocht het zover komen...

Edit:
Heb echt nooit last gehad van een slechte lijn / klapperende lijn... altijd een prima 14mbit connectie..
Sinds vanavond blijft mijn lijn steeds uitvallen... :S erg irritant

Tx Bit Rate 1077000
Rx Bit Rate 14085500
Rx Attn DR 14112000
Code Type Status ADSL2A
Local SNR Margin 6.0 dB
Local Line Attn 26.0 dB
Raw Attn 0.0 dB
Local Tx Power 12.3 dB
Remote SNR Margin 6.0 dB

(deze waardes zijn ook altijd zo geweest!!)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2007 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 23:04:
Probeer eens naar een ander nummer te bellen waar je bijv. een toetskeuze moet maken.
Toevallig werkt mij toestel dan wel met die voicemail...
Nooit eerder last van gehad bij andere nummers (inclusief de SL helpdesk ;)). Bij mijn vorige abonnement heb ik de voicemail wel weten in te stellen, dus dat is dan weer vreemd. Heb het geprobeerd met een Panasonic DECT set en 2 verschillende Samsung DECT sets, beiden geven geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 09:34
Schweino schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 08:09:
[...]

Nooit eerder last van gehad bij andere nummers (inclusief de SL helpdesk ;)). Bij mijn vorige abonnement heb ik de voicemail wel weten in te stellen, dus dat is dan weer vreemd. Heb het geprobeerd met een Panasonic DECT set en 2 verschillende Samsung DECT sets, beiden geven geen resultaat.
Het leuke is dat je modem bepaald hoe DTMF codes worden verstuurd. Dat het eerder gewerkt heeft is nu niet relevant. Bel is 0800-0042 (is een dom bandje over het symatic keukenboek), ding vraagt om je postcode, ram gewoon 1111 erin en kijk of het menu dat accepteert. Werkt dat, dan is er niks mis met je telefoon en modeminstellingen. Werkt dat ook niet, dan worden de DTMF codes niet goed verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruimzicht schreef op donderdag 08 november 2007 @ 12:22:
[...]

Gebruik je ook VoIP of alleen Internet?
Ik gebruik idd ook VOIP ( Speedlinq Bellen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
trolleystad schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 08:29:
[...]

Het leuke is dat je modem bepaald hoe DTMF codes worden verstuurd. Dat het eerder gewerkt heeft is nu niet relevant. Bel is 0800-0042 (is een dom bandje over het symatic keukenboek), ding vraagt om je postcode, ram gewoon 1111 erin en kijk of het menu dat accepteert. Werkt dat, dan is er niks mis met je telefoon en modeminstellingen. Werkt dat ook niet, dan worden de DTMF codes niet goed verstuurd.
Ik kan overal toontjes naar verzenden die aan de andere kant allemaal goed aankomen, met uitzondering van de voicemail van SpeedLinq ... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn verbinding is deze week opeens echt super brak geworden. meestal had ik wel rond de 1mb download per seconde en een voldoende upload van 100kb ofzo maar hier is niets meer van over.
Heb All-in 20mbit + bellen op een speedtouch 780i met laatste firmware. Ik ben niet zon netwerk guru maar volgens dit staatje is volgens mij wel te lezen dat mijn verbinding brak is.. tips ??

Actief: 0 dagen, 0:13:29
DSL Type: G.992.3 Annex L US Wide
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 52 / 2.791
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [kB/MB]: 995,00 / 7,54
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 9,0 / 0,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 53,5 / 48,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 7,0 / 8,5
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / GSPN
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 1 / 1.226
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 1 / 63
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 11:21:
mijn verbinding is deze week opeens echt super brak geworden. meestal had ik wel rond de 1mb download per seconde en een voldoende upload van 100kb ofzo maar hier is niets meer van over.
Heb All-in 20mbit + bellen op een speedtouch 780i met laatste firmware. Ik ben niet zon netwerk guru maar volgens dit staatje is volgens mij wel te lezen dat mijn verbinding brak is.. tips ??

Actief: 0 dagen, 0:13:29
DSL Type: G.992.3 Annex L US Wide
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 52 / 2.791
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [kB/MB]: 995,00 / 7,54
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 9,0 / 0,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 53,5 / 48,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 7,0 / 8,5
Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 1 / 1.226
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 1 / 63
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 39
Je DSL type staat fout, en je signaalverzwakking is superhoog, het lijkt wel of je lijn opeens van goed naar superslecht is gegaan, al een modem reboot geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit goed nieuws, of is dit goed nieuws??

'ADSL kan vijf keer zo snel'
Uitgegeven: 7 november 2007 16:52

AMSTERDAM - Een Australische onderzoeker heeft een manier gevonden om traditionele ADSL-verbindingen vijf keer zo snel te maken. Als zijn methode succesvol wordt toegepast, zijn snelheden tot 100 Mbps mogelijk.

Volgens de Sydney Morning Herald ontwikkelde John Papandriopoulos van de universiteit van Melbourne een algoritme dat elektromagnetische storing kan verminderen op de koperlijnen waar ADSL-verbindingen gebruik van maken.

Overspraak

Tegenover de krant vergelijkt Papandriopoulos het probleem met 'overspraak', het verschijnsel waarbij in het verleden tijdens telefoongesprekken soms op de achtergrond andere conversaties hoorbaar waren. Dat probleem speelt bij spraakverbindingen nauwelijks meer, maar dataverkeer heeft nog wel last van verstoring door andere connecties.

Het algoritme dat Papandriopoulos heeft ontwikkeld, zou die verstoring sterk terugdringen. Als de techniek wordt toegepast, zijn verbindingssnelheden tot 100 megabits per seconde mogelijk over een traditionele koperen telefoonlijn. Dat is vijf keer zo snel als het huidige maximum van 20 Mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Papandriopoulos & Melbourne, vast een hoax...... _/-\o_ :) :P

(buiten dat: wat heeft dit met Speedlinq te maken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
kaajee schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 12:39:
Papandriopoulos & Melbourne, vast een hoax...... _/-\o_ :) :P
offtopic:
Melbourne heeft het grootste aantal Griekse migranten ter wereld, dus niet zo heel erg verwonderlijk ;). Het is zelfs de 3e stad ter wereld wat betreft Griekse inwoners (Na Atene en Thessaloniki)

[ Voor 12% gewijzigd door Schweino op 09-11-2007 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrOnT242
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08 00:27
Ik ben bezig om een Cisco 877 in te richten voor een Speedlinq Comfort 20 mb lijn. Voorlopig krijg ik het nog niet echt voor elkaar. Heeft iemand eventueel een werkende config?

In ieder geval heel erg bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Nu snap ik er niks meer van, krijg het volgende antwoord van de helpdesk (betreffende de voicemail):
Helaas is het niet mogelijk een eigen welkomsboodschap in te spreken.

Wij vertrouwen erop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Speedlinq Customer Care

[ Voor 5% gewijzigd door Schweino op 09-11-2007 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 11:46:
[...]

Je DSL type staat fout, en je signaalverzwakking is superhoog, het lijkt wel of je lijn opeens van goed naar superslecht is gegaan, al een modem reboot geprobeerd?
Natuurlijk was dit weer eens mijn eigen fout... 8)7 . Had modem in een andere telefoonstekkerdoos geplugged ( pc van kamer verhuisd) waardoor het signaal blijkbaar erg verslechterde. Dacht dat het kwam door nieuwe DNS ip`s maar niets bleek minder waar. Heb nu:

Actief: 0 dagen, 0:06:17
Modulatie: G.992.5 Annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 979 / 20.948
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [KB/MB]: 514,00 / 1,61
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 6,0 / 0,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 4,5 / 18,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 7,5 / 7,5
Foutseconden (lokaal/extern): 1 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 587.202.563 / 122
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 4 / 6
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 15 / 4

Best veel signaalverlies maar bandbreedte is significant beter _/-\o_ .. Heb ook een oude firmaware erop gezet deze bracht 10% winst op qua download.

Hoe minimaliseer ik mijn signaalverlies eigenlijk? Gaat er veel verloren met extra stekkers / meters telefoonlijn??

Ik heb trouwens niets te klagen over Speedlinq. Ben al bijna 2 jaar ZEER tevreden klant. Dus voor de verandering maar eens een complimentje hun kant op O+ .

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2007 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schweino schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 15:10:
Nu snap ik er niks meer van, krijg het volgende antwoord van de helpdesk (betreffende de voicemail):

[...]
idd klopt . Voicemail is wel beschikbaar , maar op het kpn netwerk kan je geen boodschap inspreken.
Dit is alleen mogelijk bij bbnet.

(een kpn netwerk) gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
@jorgvandijk: Dat is vreemd. Waar heeft dit mee te maken dan? Al mijn SIP instellingen zijn hetzelfde gebleven namelijk (rits telecom).
trolleystad schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 08:29:
[...]

Het door jou genoemde nummer werkt prima, alleen bij speedlinq voicemail heb ik het probleem.

[ Voor 72% gewijzigd door Schweino op 10-11-2007 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FontFanXP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-09 19:15
de derde weekend in rij dat ik in Rotterdam, inbelverbinding-snelheden heb met speedlinq all-in 10Mb, ondanks de aangegeven DNS servers, ik word er een beetje bedroefd van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 23:04:
Ik heb sinds 13-02-2007 een 1jarig abb. bij speedlinq.
Wanneer kan ik dan gaan bellen dat ik over wil naar een andere provider ?
en wanneer stopt mijn contract dan officieel ? is dat 13-03 ? gewoon 01-03 ?
Ik weet echter nog niet zeker of ik ga opzeggen / overstappen maar wil wel
optijd met alles zijn mocht het zover komen...
Je contract wordt altijd beeindigd aan het einde van de maand. Maar houd wel rekening met de opzegtermijn van een maand. Dus je contract loopt tot 13-2-2008, opzegtermijn is een maand: 13-3-2008 en omdat het altijd tot het einde van de maand loopt wordt je abonnement dus per 31-3-2008 beeindigd.

Je kunt na het einde van je contract gewoon per maand opzeggen (wordt dus niet met een jaar verlengd).

Dus stel je zegt op na 13-2-2008, dan stopt je abbo altijd aan het einde van de volgende maand.
bijv. 1-3-2008 zeg je op, abbo loopt door tot 30-4-2008.

http://www.speedlinq-faq.nl/index.phtml?level=fq&view=list&mc_id=39&sc_id=196

Als je wilt overstappen kun je er dus vanuit gaan dat je Speedlinq tot 31-3-2008 doorloopt (Als je voor 29-2 opzegt). Wat ik dus heb gedaan, en wat ik je aanraadt, is eerst een aanvraag doen bij de nieuwe provider met als wensdatum bijv. 30-3-2008 (of een week of 2 eerder als je het niet erg vindt om dubbele abonnementskosten te hebben. Je hebt dan wel meer zekerheid dat je niet zonder internet komt te zitten).
Als je nieuwe provider je aanvraag heeft bevestigd (dus je hebt je daadwerkelijke opleverdatum gekregen), dan opzeggen bij Speedlinq (maar dus wel voor 29-2). Aangezien het hele traject van nieuwe aanvraag plaatsen tot opleverdatum ontvangen wel een paar weken kan duren moet je dit dus wel op tijd doen zodat je Speedlinq voor 29-2 kan bellen om op te zeggen).
Ik zou dan begin januari de nieuwe aanvraag plaatsen, met als wensdatum iets voor 31-3-2008. Dan wachten tot je de definitieve opleverdatum ontvangt van je nieuwe provider (kan paar weken duren). En pas daarna Speedlinq bellen om aan te geven dat je gaat overstappen (maar wel voor 29-2, zodat je abbo 31-3 stopt).

Lang verhaal, hoop dat het zo duidelijk is. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 15:29:
Hoe minimaliseer ik mijn signaalverlies eigenlijk? Gaat er veel verloren met extra stekkers / meters telefoonlijn??
Het beste is om het modem zo dicht mogelijk met een zo kort mogelijke telefoonkabel bij het ISRA punt te hebben, en dan vanaf het modem een lange UTP (netwerk) kabel (mocht dat nodig zijn), want het signaalverlies over een UTP kabel is er bijna niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rqt200 bedankt !!

Perfect lang verhaal maar nu wel geheel duidelijk !! Weet tenminste nu wanneer ik wat kan gaan doen :P Bedankt !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Schweino schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 12:50:
@jorgvandijk: Dat is vreemd. Waar heeft dit mee te maken dan? Al mijn SIP instellingen zijn hetzelfde gebleven namelijk (rits telecom).

Ik heb ook voor hetzelfde probleem gebeld. toen ik hierop antwoord kreeg stond dit ook ergens vermeld bij speedlinq op de site. Maar ik kan dit op dit moment ook nergens meer vinden.

Mischien zie ik het nu over het hoofd. (Sorry). Het is wel vreemd dat geef ik toe. Maar misschien wordt je toch naar een andere server geleid of zo iets ?? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:53
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 15:43:
[...]

Je contract wordt altijd beeindigd aan het einde van de maand. Maar houd wel rekening met de opzegtermijn van een maand. Dus je contract loopt tot 13-2-2008, opzegtermijn is een maand: 13-3-2008 en omdat het altijd tot het einde van de maand loopt wordt je abonnement dus per 31-3-2008 beeindigd.

Je kunt na het einde van je contract gewoon per maand opzeggen (wordt dus niet met een jaar verlengd).

Dus stel je zegt op na 13-2-2008, dan stopt je abbo altijd aan het einde van de volgende maand.
bijv. 1-3-2008 zeg je op, abbo loopt door tot 30-4-2008.

http://www.speedlinq-faq.nl/index.phtml?level=fq&view=list&mc_id=39&sc_id=196
Ik heb mijn twijfels of dat klopt.

6.1 Duur en beëindiging

6.1.a De Dienst wordt afgenomen voor een minimumduur van 12 of 24 maanden eindigend op de laatste dag van de maand waarin de minimumduur is verstreken, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. De minimumduur vangt aan bij Oplevering van de Dienst.

Na afloop van de minimumduur wordt het Abonnement van rechtswege voor een minimumduur van telkens 12 maanden verlengd, tenzij de Klant met inachtneming van het bepaalde in de Algemene Voorwaarden opzegt.

6.1.b Voor Abonnementen welke voor 1 april 2006 tot stand zijn gekomen geldt, in afwijking van het vorige lid, het volgende. Het Abonnement wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, met een minimumduur van 12 maanden, te rekenen vanaf het moment dat Abonnementskosten verschuldigd zijn. Indien in het contract een andere minimumduur is overeengekomen, geldt deze minimumduur.

Zoals je hier ziet is het contract na 1 april 2006 aangegaan. Dus wordt deze verlengt met 12 mnd. Correct me if i am wrong :?

Ik zit namelijk met hetzelfde ik wil ook overgaan na een andere provider, maar dan via glasvezel. Ik wil dit dan een maand (misschien 2) gelijk laten lopen en daarna opzeggen. Maar zo als ik het nu zie moet ik als ik op 6 maart 2007 ben aangesloten opzeggen voor eind februari, zodat ik op eind april van mijn abonnement af ben. Anders zit ik weer 12 maand eraan vast. Hier willen ze een wet voor doordrukken waarin dit gewoon per maand kan.

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga toch voor de uitleg van rqt200 dit omdat hij uit ervaring spreekt... echter had ik dit ook gelezen op de speedlinq site... maar ook dat je per maand kunt opzeggen na je eerste contractperiode.

De speedlinq site geeft dus een erg onduidelijk beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 00:08:
Ik ga toch voor de uitleg van rqt200 dit omdat hij uit ervaring spreekt... echter had ik dit ook gelezen op de speedlinq site... maar ook dat je per maand kunt opzeggen na je eerste contractperiode.

De speedlinq site geeft dus een erg onduidelijk beeld.
rqt200, heb jij ervaring met abonnementen die NA 1 april 2006 zijn afgesloten en opgezegt zijn na 12 + 2 maand? Want als dat zo kan dan kan ik rustig mijn abb. opzeggen als ik het galsvezel hier werkend heb.

[ Voor 9% gewijzigd door steven2 op 11-11-2007 00:35 ]

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steven2 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 23:45:
[...]

Ik heb mijn twijfels of dat klopt... Maar zo als ik het nu zie moet ik als ik op 6 maart 2007 ben aangesloten opzeggen voor eind februari, zodat ik op eind april van mijn abonnement af ben. Anders zit ik weer 12 maand eraan vast. Hier willen ze een wet voor doordrukken waarin dit gewoon per maand kan.
Ja, de Speedlinq site is idd erg onduidelijk hierover. Ik heb ze daarom ook gebeld vorige maand omdat ik ook over wilde stappen (contract was in juli dit jaar ten einde, en ja na 1 april 2006 afgesloten ). Ze vertelden me dat je wel degelijk per maand kan opzeggen na het einde van je contract. Je zit er dus niet weer een jaar aan vast.
Ik heb dit dan ook gedaan, en zit nu bij Telfort (was altijd wel erg tevreden met mijn Speedlinq connectie, maar Telfort was voor mij persoonlijk goedkoper, sneller en met gratis bellen zonder starttarief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Met die nieuwe DNS-servers kan ik momenteel diverse sites niet benaderen, bv. google.com of nu.nl ; tweakers.net werkt wel weer goed. Iemand soortgelijke problemen? :/

En nu werkt het wel weer goed. :S

[ Voor 9% gewijzigd door pven op 11-11-2007 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds eind oktober 20 Mb Adsl via speedling....
In afwachting van de activatie van Speedlinq bellen wat niet binnen een week is geregeld zie ik opeens op hun site staan dat dit niet meer via KPN kan???!!
Wat krijgen we nu? Het "belbedrijf" KPN wat geen Voip bellen toestaat..
Het moet niet gekker worden...
In de begeleidingsbrief van eind oktober wordt daar met geen woord over gerept. Ik betaal wel maandelijks 9,50 voor de dedicated lijn en ook 49,- voor het aansluiten ervan..
Weet iemand daar iets van.?
Ik kan nog tot 30 november bellen via mijn kabelverbinding waar ik bewust nog wat overlap op heb geregeld maar ik heb niet zoveel zin om daarna niet meer bereikbaar te zijn op de vaste lijn...

Bij voorbaat dank,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Heb je een URL naar de exacte tekst die je aanhaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via Speedlinq bellen- voorwaarden- algemene voorwaarden- artikel 5.3
Ook als je kiest voor abonnementen- meer info- Adsl + bellen zie je uiteindelijk aleen babyXl + Bbned staan.....

Via Adslwinkel.nl staan er momenteel wel weer Speedlinq acties met Adsl en bellen via KPN.

Ik vermoed zelf dat het slordigheid is in de websites van Speedlinq.
Toen ik het bellen wilde activeren via de speedlinq site en moest aangeven wat mijn huidige telefoonaanbieder is kon ik ook al niet kiezen voor Caiway waar ik momenteel bij bel...

Ik weiger Speedlinq te gaan bellen voor hun fouten. Hopelijk lezen ze mijn brief die ik gister gestuurd heb. Ik heb nog tot 30 november de tijd..
Weet iemand of het sowieso onmogelijk is hun te mailen..
En bellen ze je terug als je een bericht inspreekt?

Nogmaals bij voorbaat dank..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik werd getriggerd door de opmerking 'Ik weiger Speedlinq te gaan bellen voor hun fouten', bij deze een quote:
Speedlinq 0900 7733354 (€ 0.70 minuut) 070 3816981
:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

interessant.... Thanks,
Zelf ook dit nummer getest?
Ben benieuwd of Speedlinq een gesprek op dit telefoonummer wel aanneemt en accepteerd..
Uiteindelijk is hun visie toch geld binnehalen via een dure helpdesk..

Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Nee, niet getest (nog niet nodig gehad). Zou echter wel gewoon moeten werken, bel anders zonder nummerherkenning. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
pven schreef op zondag 11 november 2007 @ 13:05:
Nee, niet getest (nog niet nodig gehad). Zou echter wel gewoon moeten werken, bel anders zonder nummerherkenning. :Y)
Dit is een dealerlijn, daar gaan ze echt geen particulieren helpen waar ze 70 cent per minuut voor kunnen rekenen. Zo achterlijk zijn ze nu ook weer niet.

En ja, ik heb het een tijdje terug ook daadwerkelijk geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Jammer dat dat niet op http://www.vraagalex.nl/index.php?p=anti wordt gemeld, dan is de rest van de lijst die ze tonen dus blijkbaar ook niet echt betrouwbaar. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 12:21:
Weet iemand of het sowieso onmogelijk is hun te mailen..
In de openingspost staat onder het kopje contact een "vragenformulier". Ik heb deze vaak met succes gebruikt (volgende dag antwoord gekregen). Je moet echter wel goed de instructies lezen, omdat je het formulier 2 keer moet verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Inderdaad, dat is ook mijn ervaring. Je moet gewoon GOED lezen.
Ik heb toch enkele zaken goed daarmee geregeld, hoewel ze niet ernstig van aard waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alphonss
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-12-2024
Sinds ik mijn modem een Speedtouch 780 van nieuwe firmware heb voorzien, 6.2.17.5 heb ik geen enkele uitval meer gehad (11 dagen up). De oude firmware verbrak de vebinding een paar keer per dag. Ik woon wel heeeeeeel ver van de centrale, kennelijk heeft de oude firmware daar last van.
Up/Down is bij mij: 461 / 6.525 en vind ik normaal tot goed (gezien de afstand tot centrale)

Doe hier jullie voordeel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren ik kan op oa deze site niet komen www.alex.nl. Volgens mij ligt dit aan KPN?

tracert www.nu.nl

Bezig met het traceren van de route naar gl.nu.nl [62.69.184.229]
via maximaal 30 hops:

1 9 ms 99 ms 99 ms 192.168.1.254
2 10 ms 10 ms 10 ms 88.211.188.1
3 10 ms 12 ms 11 ms asd-nik-sl-dr01-gi2-5.ne.qinip.net [62.100.32.15
3]
4 * * * Time-out bij opdracht.
5 * * * Time-out bij opdracht.
6 11 ms 11 ms 11 ms g1-6.mpd01.ams04.atlas.cogentco.com [149.6.128.9
]
7 14 ms 13 ms 14 ms v3492.mpd01.ams03.atlas.cogentco.com [130.117.2.
61]
8 11 ms 11 ms 11 ms t2-0-0.core01.ams03.atlas.cogentco.com [130.117.
0.33]
9 12 ms 13 ms 12 ms t4-1.mpd01.ams03.atlas.cogentco.com [130.117.0.3
4]
10 12 ms 11 ms 11 ms dedigate-nv.demarc.cogentco.com [130.117.241.86]

11 * * * Time-out bij opdracht.
12 12 ms 12 ms 11 ms 62.69.184.229

De trace is voltooid
.

tracert www.alex.nl

Bezig met het traceren van de route naar www.alex.nl [194.151.33.3]
via maximaal 30 hops:

1 38 ms 99 ms 99 ms 192.168.1.254
2 10 ms 10 ms 10 ms 88.211.188.1
3 11 ms 10 ms 10 ms asd-nik-sl-dr01-gi2-5.ne.qinip.net [62.100.32.15
3]
4 * * * Time-out bij opdracht.
5 11 ms 11 ms 11 ms k182.xb.ams1.nl.above.net [62.4.86.69]
6 12 ms 11 ms 12 ms asd-dc2-ias-arg17.nl.kpn.net [193.172.217.101]
7 * * * Time-out bij opdracht.
8 * * * Time-out bij opdracht.
9 * * ^C

Na de KPN node [193.172.217.101] kom ik niet verder.

Na onderzoek en testen andere DNSen enz kwam ik dit ook tegen.

Instelling nu op het modem (auto dhcp):

TCP/IP-instellingen
Primaire DNS: 62.100.30.230
Secundaire DNS: 62.100.30.246

En dat was na oplevering (twee weken terug):

TCP/IP-instellingen (auto dhcp):
Primaire DNS: 62.100.32.133
Secundaire DNS: 62.100.48.199

Maar het werkt ook niet met 195.18.114.5 of 195.18.115.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Site werkt nu weer wel....

(Volgens mij werkt dit ook niet. maar ik hou het in de gaten.)
nslookup
Default Server: jade.qinip.net
Address: 62.100.32.133

> www.alex.nl
Server: jade.qinip.net
Address: 62.100.32.133

Non-authoritative answer:
Name: www.alex.nl
Address: 194.151.33.3

Ping na de KPN server werkt nog niet dus dat zal wel niet mogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit bij Speedlinq in centrum Groningen, na de DNS-problemen zijn opeens mijn pingtijden omhooggeschoten. Als gamer is de ping voor mij het belangrijkst, erg vervelend dus (ping is de echte maatstaf van snelheid). Hebben andere mensen hier ook last van? Ik heb al gebeld, maar na 15minuten in de wachtrij op maandagochtend 0900, had ik het wel weer gehad met de helpdesk.

Waar ik vroeger een acceptabele ping 40 (40ms) had op de meeste servers, heb ik nu een onstabiele 65~70ms. Ligt dit aan BabyXL? Ik was gister in Utrecht op een KPN netwerk, daar had ik ping 15 met wifi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedlinq via BBNED (Maastricht)

Pingen naar www.home.nl [213.51.129.38] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 213.51.129.38: bytes=32 tijd=15 ms TTL=248
Antwoord van 213.51.129.38: bytes=32 tijd=16 ms TTL=248

Pingen naar gl.nu.nl [62.69.184.131] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 62.69.184.131: bytes=32 tijd=13 ms TTL=57
Antwoord van 62.69.184.131: bytes=32 tijd=12 ms TTL=57
Antwoord van 62.69.184.131: bytes=32 tijd=14 ms TTL=57
Antwoord van 62.69.184.131: bytes=32 tijd=14 ms TTL=57

Misschien dat je andere adressen hebt die ik hier moet testen ?

Alex.nl werkt hier overigens ook gewoon zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh! dank je wel voor je pingtijden :-)

Nee hoor, ik heb geen specifieke servers waar ik een goeie responsetijd op verwacht. Ikzelf ping 39ms naar www.home.nl, laagste 24, hoogste 66. Het is vooral de onstabieliteit die vervelend is. Maargoed, ik zit op BabyXL, dus ik zal eens uit gaan zoeken waar de vertraging nou precies in zit.

Ik maak me er niet heel erg druk over, maar het is gewoon vervelend, da's alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of Speedlinq expres de lijn verbreekt of je eruit gooit? Ik kan namelijk niet meer bellen via hun netwerk. Alles is goed ingevuld maar krijg gewoon ingesprektoon en modem kan niet geregistreerd worden!

Ik heb ze een mail gestuurd met de mededeling dat ik geen zin heb, om even €0,70 cent te betalen voor iets simpels, dat gewoon via mail kan. Maar die klootzakken van een Speedlinq geven aan dat ik moet bellen :(

Ik ben blij als ik van deze geldwolven af ben :( Weet iemand of Speedlinq expres de lijn verbreekt? Ik kan namelijk niet meer bellen via hun netwerk. Alles is goed ingevuld maar krijg gewoon ingesprektoon!

Ik ben blij als ik van deze geldwolven af ben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 07:48:
Weet iemand of Speedlinq expres de lijn verbreekt of je eruit gooit? Ik kan namelijk niet meer bellen via hun netwerk. Alles is goed ingevuld maar krijg gewoon ingesprektoon en modem kan niet geregistreerd worden!
Hoezo expres? Wat heb je gedaan dan? Je contract opgezegd? Ja, dan lijkt het me logisch dat ze het exporess doen.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Wat gebeurt er als je jezelf belt? Heb je je modem al gereset (stroom er helemaal af)?

Als je SIP account zich niet wil registreren dan is er waarschijnlijk iets mis met de SIP gegevens die in je modem staan ingesteld. Aangezien je aangeeft dat je zelf alles correct hebt ingevuld zou het dus een probleem moeten zijn bij de SIP provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Ik nu helemaal geen verbinding meer. Krijg geen DHCP gegevens (IP,Subnet,gateway,dns) meer van SL.
Met een andere modem geprobeerd en deze krijgt ook geen gegevens meer. Lijnsync is er wel.

Meer mensen met problemen?

*UPDATE*
Inmiddels gebeld met SL om 9:30. Daar werd mij verteld dat er een storing is geweest vanacht, maar als ik de modem opnieuw configureer met de installatie-cd zou het weer moeten werken.
Dit is raar, want als ik mijn normaal goed ingstelde Copperjet gebruik werkt de verbinding nog steeds niet. Ik krijg gewoon geen DHCP-gegevens door naar het modem. Misschien nog een server eruit bij SL?? Volgens de helpdesk zou dat goed moeten draaien :?

[ Voor 50% gewijzigd door steven2 op 13-11-2007 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Laatst online: 18:31

MikeWazowski

Look into my eye

steven2 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 09:07:
Ik nu helemaal geen verbinding meer. Krijg geen DHCP gegevens (IP,Subnet,gateway,dns) meer van SL.
Had ik ook merkte ik een half uur geleden, is inmiddels weer werkend. Met Planet had ik dit nooit, maar met zo'n prijsverschil vind ik het helemaal niet erg als het er een keertje uitligt hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 07:11
Hier ook een matige verbinding, werkt een minuutje wel, dan een paar minuten niet... (regio Maastricht)

Lijkt nu weer goed te werken.. (sinds 12u)

[ Voor 18% gewijzigd door StanTheMan op 13-11-2007 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
sweeper73 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 12:03:
[...]

Had ik ook merkte ik een half uur geleden, is inmiddels weer werkend. Met Planet had ik dit nooit, maar met zo'n prijsverschil vind ik het helemaal niet erg als het er een keertje uitligt hoor!
Je hebt gewoon een powercycle gedaan? In welk gedeelte van het land zit jij? Ik zit in Deventer. Ik weet ook niet of dit een landelijke storing was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Laatst online: 18:31

MikeWazowski

Look into my eye

steven2 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 12:18:Je hebt gewoon een powercycle gedaan? In welk gedeelte van het land zit jij? Ik zit in Deventer. Ik weet ook niet of dit een landelijke storing was.
Uhm, als je bedoelt: ik heb hem 30 seconden uit gedaan en daarna weer aan, dan is het antwoord ja. Maar dat maakte niet uit. Op een gegeven moment werkte het gewoon weer, dus werd de DHCP-server weer gevonden - zonder dat ik verder iets gedaan heb. Ik woon in Almere.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Ik kwam vandaag thuis en mijn modem had DHCP al gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu sinds 2 maanden ADSL van Speedlinq en het bevalt me prima. Op de opleveringsdatum konden we gelijk internetten. Van de 8.064 kbit down en 1.024 kbit up, zit ik op 7.999 kbit down en 1.021 kbit up, via het KPN netwerk. Tot nu toe nooit down geweest, op het dns probleem na dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 13:59:
Ik heb nu sinds 2 maanden ADSL van Speedlinq en het bevalt me prima. Op de opleveringsdatum konden we gelijk internetten. Van de 8.064 kbit down en 1.024 kbit up, zit ik op 7.999 kbit down en 1.021 kbit up, via het KPN netwerk. Tot nu toe nooit down geweest, op het dns probleem na dan.
Ook geen last gehadvan die tijdelijke storing van gisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Ik niet iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steven2 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 16:37:
[...]

Ook geen last gehadvan die tijdelijke storing van gisteren?
nope :)

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 10:54

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Na 8 jaar Speedlinq lid is het tijd om te verhuizen. Niet van provider, maar van huis. Want ons huisje wordt te klein voor ons gezin. Dus zodoende hebben we een nieuwbouwwijk gevonden.

Afgelopen augustus heb ik contact gehad met Speedlinq om te vragen of hun op postcode 6679JL internet konden leveren. Dit konden ze en dankzij deze woorden heb ik meteen mijn contract weer met een jaar laten verlengen.

Nu komt de grote dag steeds dichterbij en ik begon Speedlinq te bellen om de verhuizing door te geven. Tot mijn verbazing kreeg ik te horen dat hun mijn abonnement (BabyXL) niet konden leveren op mijn nieuwe adres. Als ik ze vertel dat ik mijn contract heb laten verlengen op basis van hun gegevens dat ze het konden leveren, wordt er doodleuk gezegd dat ze er wel internet kunnen leveren, maar niet via BabyXL.
Ok, dan wil ik het om laten zetten naar een abonnement dat het wel gaat. Dat mocht dus niet. Ik moest mijn oude abonnement afkopen en vervolgens een nieuwe aanvraag doen voor het netwerk welke er wel te leveren is.

Nu snap ik best dat ze mijn lijn hebben "ingekocht", maar ik heb mijn contract express laten verlengen omdat ze me hebben verteld dat hun er internet konden leveren. Nu mag ik tot en met augustus volgend jaar mijn contract afkopen terwijl ik er niks voor terug krijg.

Kan dit zomaar? Hun verwijzen me naar de algemene voorwaarden, maar het lijkt me beetje belachelijk dat als ze me eerst vertellen dat ik het gewoon mee kan nemen om vervolgens erna te vertellen dat dat niet gaat.

Iemand hier ervaring mee?

• driel24
  • Laatst online: 15:20
Yzord schreef op donderdag 15 november 2007 @ 13:03:
Na 8 jaar Speedlinq lid is het tijd om te verhuizen. Niet van provider, maar van huis. Want ons huisje wordt te klein voor ons gezin. Dus zodoende hebben we een nieuwbouwwijk gevonden.

Afgelopen augustus heb ik contact gehad met Speedlinq om te vragen of hun op postcode 6679JL internet konden leveren. Dit konden ze en dankzij deze woorden heb ik meteen mijn contract weer met een jaar laten verlengen.

Nu komt de grote dag steeds dichterbij en ik begon Speedlinq te bellen om de verhuizing door te geven. Tot mijn verbazing kreeg ik te horen dat hun mijn abonnement (BabyXL) niet konden leveren op mijn nieuwe adres. Als ik ze vertel dat ik mijn contract heb laten verlengen op basis van hun gegevens dat ze het konden leveren, wordt er doodleuk gezegd dat ze er wel internet kunnen leveren, maar niet via BabyXL.
Ok, dan wil ik het om laten zetten naar een abonnement dat het wel gaat. Dat mocht dus niet. Ik moest mijn oude abonnement afkopen en vervolgens een nieuwe aanvraag doen voor het netwerk welke er wel te leveren is.

Nu snap ik best dat ze mijn lijn hebben "ingekocht", maar ik heb mijn contract express laten verlengen omdat ze me hebben verteld dat hun er internet konden leveren. Nu mag ik tot en met augustus volgend jaar mijn contract afkopen terwijl ik er niks voor terug krijg.

Kan dit zomaar? Hun verwijzen me naar de algemene voorwaarden, maar het lijkt me beetje belachelijk dat als ze me eerst vertellen dat ik het gewoon mee kan nemen om vervolgens erna te vertellen dat dat niet gaat.

Iemand hier ervaring mee?
rechtsbijstandverzekering ?

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Bedankt voor de opmerking...heb meteen mijn verzekering gebeld en hun nemen de zaak voor mij over.

• driel24
  • Laatst online: 15:20
Yzord schreef op donderdag 15 november 2007 @ 14:55:
Bedankt voor de opmerking...heb meteen mijn verzekering gebeld en hun nemen de zaak voor mij over.
Ik denk dat dat in dit geval echt het beste is.
Je komt hier niet uit met speedlinq. ( ja... een leuke telefoon rekening )

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:37
12move en Tiscali gebruikers hebben ondertussen een brief gekregen met de mededeling dat deze ISPs doorgaan als Telfort. Bij Speedlinq gebruikers is deze brief nog niet gesignaleerd, of wel?

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik heb daar nog geen bericht van gehad nee...

• Schweino
Lijkt me niet dat dat moet kunnen inderdaad, hopelijk boek je succes mbv je rechtsbijstandsverzekering.

• mcdesign
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-02-2024
Wij hebben sinds vorig jaar Speedlinq Comfort via KPN, echter ligt de verbinding er elke 5 minuten eruit !
Ik heb op de Speedtouch 546I al een firmware down & upgrade gedaan, dit mocht niet baten.

Later heb ik de Speedtouch 510 & een Sweex modem nog uit de kast gehaald, allemaal met hetzelfde probleem.

Herkend iemand dit probleem? Want met onze vorige providers (Tiscali en later Planet) hadden we hier nooit last van.

Groeten, Martin

• pven
  • Niet online
Verhoog je SNRM, dat heeft bij mij geholpen.

• mcdesign
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-02-2024
Waar kan ik dat instellen , kan via google er niks over vinden behaldve dat het "Set normal response mode" betekend?

• pven
  • Niet online
Dat kan met DMT. Zoek even in de Speedlinq-topics op GoT, daar heb ik het ook in gevonden. :Y)

Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.