[Speedlinq] Ervaringen - Deel 7

Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste
Acties:
  • 21.002 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:37
Uitleg over DMT en SNR staat gewoon in de start post.

[ Voor 15% gewijzigd door RichieB op 16-11-2007 00:16 ]

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 10:54

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

mcdesign schreef op donderdag 15 november 2007 @ 20:37:
Wij hebben sinds vorig jaar Speedlinq Comfort via KPN, echter ligt de verbinding er elke 5 minuten eruit !
Ik heb op de Speedtouch 546I al een firmware down & upgrade gedaan, dit mocht niet baten.

Later heb ik de Speedtouch 510 & een Sweex modem nog uit de kast gehaald, allemaal met hetzelfde probleem.

Herkend iemand dit probleem? Want met onze vorige providers (Tiscali en later Planet) hadden we hier nooit last van.

Groeten, Martin
Dit probleem had ik 3 jaar geleden ook, en om eerlijk te zijn, speedlinq heeft het nooit opgelost!!

De uiteindelijke oplossing toen was...verhuizen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 14:10
Het dsl lampje op het modem gaat hier sinds gistermiddag niet meer branden. Internet doet het dus niet meer (regio hoogeveen). Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg gisteren een brief van Speedlinq, dat de snelheid van mijn abo van 5mbit naar 8mbit verhoogd wordt :)

Nu alleen nog goed functionerende DNS servers :P :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
mcdesign schreef op donderdag 15 november 2007 @ 20:51:
Waar kan ik dat instellen , kan via google er niks over vinden behaldve dat het "Set normal response mode" betekend?
Het betekent Signal Noise Ratio Margin.

Ik heb een Speedtouch 716v5 WL en de bijbehorende DMT via http://dmt.mhilfe.de/

Je moet in DMT eerst het 4e en 5e tabblad "unlocken" (even zoeken via menu) en dan kun je in het 4e tabblad de schuif met SNRM omhoogschuiven, tenminste nadat je het vinkje bij default SNRM weggehaald hebt. Als je dan gaat resync'en via de button rechts wordt de nieuwe snelheid ingesteld met de bijbehorende SNRM (=mate van stabiliteit).

Ik haal overdag van 7-17 uur met ADSL1 een snelheid van 8000/1024 en een SNRM van ca. 5 dB

Rond 17 uur (soms iets eerder, soms iets later) gaat 'ie dan staan te klapperen en moet ik de schuif een flink stuk omhoog zetten zodat ik tussen de 14 en 18 dB SNRM uitkom. De download snelheid is dan (helaas) nog maar tussen de 4 en 5 Mbit, maar hij blijft wél de hele avond stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 10:56:
Nu alleen nog goed functionerende DNS servers :P :/
DNS gewoon instellen op 195.64.32.3 (van Concepts ICT) dan hoef je niet meer op Speedlinq te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdesign
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-02-2024
Ik heb nu DMT geprobeerd, alleen blijft hij bij het connecten hangen op de volgende foutmelding (Ik heb dus een Speedtouch 546):

Cannot identify modem type.

Weet iemand een oplossing hiervoor, of weet toevallig iemand wat de gebruikersnamen zijn bij Speedlinq?
Bij mijn vorige provider had ik zoiets als adsl-123232345-standard@planet, maar bij speedlinq heb ik alleen sp470361, was het op het KPN netwerk niet verplicht om een @ te hebben?

Groeten, Martin Colee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
mcdesign schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 15:40:
Ik heb nu DMT geprobeerd, alleen blijft hij bij het connecten hangen op de volgende foutmelding (Ik heb dus een Speedtouch 546):

Cannot identify modem type.

Weet iemand een oplossing hiervoor, of weet toevallig iemand wat de gebruikersnamen zijn bij Speedlinq?
Bij mijn vorige provider had ik zoiets als adsl-123232345-standard@planet, maar bij speedlinq heb ik alleen sp470361, was het op het KPN netwerk niet verplicht om een @ te hebben?

Groeten, Martin Colee
Heb je wel de goede versie gepakt, dus http://www.2cent.de/dmt/v7/dmt_redux.zip

De versies zijn een beetje ongelukkig, qua dat je dus een versie moet hebben die bij je modem past en niet (zoals gewoonlijk) de hoogste versie software.

Qua "erop komen" is het volgens mij standaard 192.168.1.254 en Administrator met een hoofdletter A en een leeg password.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
SpiceWorm schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 10:29:
Het dsl lampje op het modem gaat hier sinds gistermiddag niet meer branden. Internet doet het dus niet meer (regio hoogeveen). Meer mensen last van?
Ik heb zowaar met de speedlinq helpdesk gebeld (!), en ik heb niet in de wacht gestaan (!) en ik trof zowaar een behulpzame medewerker aan!
In totaal 3:40 minuten aan de telefoon gehangen! En het internet doet het weer!

I'm feel lucky! Dan toch maar aandelen kopen?

Als je ppp lampje niet meer gaat branden, ff de speedlinq setup cd draaien, en alles is weer in ordnung!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:57
Meer mensen hier al een brief gekregen dat de telefoon VOIP instellingen veranderen per 21-11,
en kan dit ook met de hand ingesteld worden ?. draai nl een van de laatste firmwares op mijn st780 modem met de telnet aanpassingen die hier gepost zijn. en heb geen zin om weer terug te gaan naar de door speedlinq geadviseerde firmware.
zie ook hier.

http://speedlinqsupport.nl/beterbellen/

ik werk met het kpn comfort netwerk 20Mb
sip.ritstele.com
port 38383
veder heb ik deze aanpassing gedaan in m,n modem.
Verwijderd in "[Speedlinq] Ervaringen - Deel 7"

edit:heb het al gevonden

Wijzig deze instellingen alleen wanneer u een brief van Speedlinq heeft ontvangen met uw nieuwe gebruikersgegevens.

SIP nummer: uw tien-cijferige telefoonnummer
SIP gebruikersnaam: uw tien-cijferige telefoonnummer
SIP wachtwoord: uw nieuwe Speedlinq Bellen wachtwoord zoals vermeldt in de brief

SIP server: sip.telefoniedienst.nl
SIP register server: sip.telefoniedienst.nl
SIP domain server: sip.telefoniedienst.nl
SIP local port: 5060
SIP server port: 5060

.

[ Voor 49% gewijzigd door dirk38 op 16-11-2007 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Als iemand de VOIP upgrade heeft uitgevoerd hoor ik graag de nieuwe instellingen, dan zet ik ze in de start post. Dirk38: op welk netwerk zit je? Welke instellingen heb je nu?

Duh. De nieuwe instellingen staan hier. Ze stappen dus over op telefonie van Tiscali eh Telfort. Begrijpelijk.

[ Voor 55% gewijzigd door RichieB op 16-11-2007 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RichieB schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 17:51:
Als iemand de VOIP upgrade heeft uitgevoerd hoor ik graag de nieuwe instellingen, dan zet ik ze in de start post. Dirk38: op welk netwerk zit je? Welke instellingen heb je nu?

Duh. De nieuwe instellingen staan hier. Ze stappen dus over op telefonie van Tiscali eh Telfort. Begrijpelijk.
achja, voordeel is nu wel dat de SIP instellingen nu niet meer ingesteld hoeven te worden via telnet, aangezien de SIP server van telefooniedienst.nl poort 5060 (de standaard SIP poort) gebruikt.

Dus nu kan je nog gemakkelijker upgraden naar een nieuwe firmware (want je hoeft geen SIP aanpassingen via telnet meer te doen) als je eenmaal naar telefoondienst.nl overgezet bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayden
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hier nog geen brief. Als iedereen op 21 november wordt omgezet vind ik dat ze wel op mogen schieten met die brief. Minimaal een week van te voren is toch niet te veel gevraagd?

Ach, als er maar geen telefonie downtime is. Natuurlijk, omdat je de instellingen zelf moet omzetten heb je altijd even geen telefoon. We zien het wel.

"I reject your reality and substitute my own." ~Adam Savage | "When does the hurting stop?" ~Bill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Laatst online: 19-08 10:57
Iemand ervaringen met het overstappen van Speedlinq naar XS4ALL of een andere provider? Hoelang vantevoren moet ik het aangeven bij Speedlinq, in de laatste 3 maanden of voor de laatste 3 maanden?

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Jayden schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 07:10:
Hier nog geen brief. Als iedereen op 21 november wordt omgezet vind ik dat ze wel op mogen schieten met die brief. Minimaal een week van te voren is toch niet te veel gevraagd?

Ach, als er maar geen telefonie downtime is. Natuurlijk, omdat je de instellingen zelf moet omzetten heb je altijd even geen telefoon. We zien het wel.
^^^ met hem

Hier ook nog geen brief, maar goed: ze hebben nog drie dagen de tijd ...

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
Eiríkr schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 09:27:
Iemand ervaringen met het overstappen van Speedlinq naar XS4ALL of een andere provider? Hoelang vantevoren moet ik het aangeven bij Speedlinq, in de laatste 3 maanden of voor de laatste 3 maanden?
In de actuele algemene voorwaarden staat dat je één maand vantevoren op moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
SpiceWorm schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 14:08:
[...]
In de actuele algemene voorwaarden staat dat je één maand vantevoren op moet zeggen.
Yep ...

In mijn geval ben ik op 9 januari 2007 begonnen. Ik mag pas opzeggen in december 2007 en het abonnement loopt dan door nog tot eind januari + 1 maand = 28 februari en geen dag eerder.

Als je in dit voorbeeld vòòr 1 december opzegt, wordt direct de stekker eruit getrokken en moet je TOCH tot 9 januari 2008 betalen.

Ik ga toch maar voor de eerste optie en laat dan de boel omzetten naar Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:34
mijn ervaringen met Speedlinq zijn eigenlijk best goed.

echter momenteel heb ik hier totaal niks...

situatie:

dinsdag kwam ik thuis bleek dat we geen telefoon hadden (zei me moder) ik kijken in het modem en het modem kreeg geen DHCP adres. Die melding gaf hij aan. een herstart hielp niks (had wel rare lijnwaardes: upload 256K en upload 1540K). Speedlinq gebeld en die zei dat alles gewoon zou moeten werken. Ze deden door de telefoon met mij de cd instal. dit zodat ik zeker geen fouten had. Het modem gaf na deze actie alleen nog maar aan dat DSL lijn net beschikbaar was. Speedlinq zei dat er waarschijnlijk wat mis was met de liijn zelf en dat KPN mij belt binnen 3 dagen. Op dag 3 was ik nog niet gebeld en dat ik geen internet heb vind ik net erg maar telefoon is hier toch wel een belangrijk iets geworden. Ik dus Speelinq bellen. Die wist me te melden dat de melding die dinsdag gemaakt was in het systeem op woensdag staat. Deze wist me tevens te melden dat KPN standaard een tijd van 3 a 5 werkdagen heeft. Gister ben ik weer door Speedlinq gebeld ze zijn erachter gekomen waarom ik geen DSL meer heb. KPN heeft ons waarschijnlijk geheel afgesloten. Het telefoonnummer van ons staat wel alweer vast en ze kunnen ons pas de 21e weer aansluiten.

k ben er wel achter hoe dit misschien kwam de buren naast ons die overgestapt zijn naar kabel hebben ADSL en telefonie opgezegd en vermoed dus dat dit verkeerd is gegaan. Meest komische is. De buren hadden een simpel 3mbit abbonement en precies op de dag dat ik geen telefonie en internet meer had hdden die een snelheid van 20mbit... Toeval?

Speedlinq zei dat dit niet kan maar ik heb toch me twijffels...

Effe voor de duidelijkheid Speedlinq geeft opdracht aan KPN voor veranderingen aan het netwerk. In dit geval heeft KPNwaarschijnlijk dus de fout gemaakt en niet Speedlinq (of moet verkeerd op papier hebben gestaan wat Speedlinq ontkende)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor degene die speedlinq moeten bellen,heb ik bij toeval een alternatief nummer gevonden.
070 3816981 voor dit nummer betaal je het regio tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 17:44:
voor degene die speedlinq moeten bellen,heb ik bij toeval een alternatief nummer gevonden.
Bij toeval? Staat gewoon in de openingspost van dit topic hoor! (en al veel vaker in dit topic aan de orde geweest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

KPN belde mij net met de mededeling dat zij speedlinq over hebben genomen en dat ik als ik wil onder hun vlag verder kan met mijn voorwaarden van speedlinq in combinatie met bellen via kpn (deed ik al via kpn).

Die jongen die belde zei dat de voorwaarden van speedlinq gehandhaafd bleven maar dat je dan naar de helpdesk van KPN kan bellen over probelem en niet naar speedlinq zelf. Over een tijdje zou de helpdesk van speedlinq dan helemaal verdwijnen voor KPN.

Volgens hem zou ik via kpn dan 40 euro goedkoper uit komen per 2 maanden. En dat ik dezelfde snelheid zou houden volgens hem. Ik heb nu dus een 20mb abo van speedlinq en haal daarvan 17mb á 16.5mb voor 25 euro per maand. En voor m'n KPN abo betaal ik dan +- 30 euro in de 2 maanden voor bellen en abo tegelijk.

Maar als ik zo kijk op de site van KPN leveren hun helemaal geen 20Mb dus hoe ze dat willen ondersteunen is mij onduidelijk. Ook hoe hij aan de besparing van 20 euro per maand komt is mij onduidelijk.

Met speedlinq heb ik geen problemen en die 25 euro is ook niet zo veel wat ik ervoor betaal.
Is dit verstandig om over te stappen of is het gewoon om meer problemen vragen.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Even rekenen bij mij:

Belbudget abo: 10,50 p/m
Tele2 abo 10/1 8,95 p/m
Voipbuster 11,90 per 4 maanden

Dus per maand omgerekend: € 22,43 voor telefonie en internet.
Daar komen alleen nog kosten voor bellen naar servicenummers en mobile nummers.
De vaste lijnen zijn gratis.

On topic:
Als je tevreden bent met wat je nu hebt, zou ik nu niets veranderen.
Je kan bij je contracteinde nog altijd wisselen naar iets beters.

[ Voor 25% gewijzigd door cornfed99111 op 19-11-2007 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
BMW_M3 schreef op maandag 19 november 2007 @ 17:57:
KPN belde mij net met de mededeling dat zij speedlinq over hebben genomen en dat ik als ik wil onder hun vlag verder kan met mijn voorwaarden van speedlinq in combinatie met bellen via kpn (deed ik al via kpn).

Die jongen die belde zei dat de voorwaarden van speedlinq gehandhaafd bleven maar dat je dan naar de helpdesk van KPN kan bellen over probelem en niet naar speedlinq zelf. Over een tijdje zou de helpdesk van speedlinq dan helemaal verdwijnen voor KPN.

Volgens hem zou ik via kpn dan 40 euro goedkoper uit komen per 2 maanden. En dat ik dezelfde snelheid zou houden volgens hem. Ik heb nu dus een 20mb abo van speedlinq en haal daarvan 17mb á 16.5mb voor 25 euro per maand. En voor m'n KPN abo betaal ik dan +- 30 euro in de 2 maanden voor bellen en abo tegelijk.

Maar als ik zo kijk op de site van KPN leveren hun helemaal geen 20Mb dus hoe ze dat willen ondersteunen is mij onduidelijk. Ook hoe hij aan de besparing van 20 euro per maand komt is mij onduidelijk.

Met speedlinq heb ik geen problemen en die 25 euro is ook niet zo veel wat ik ervoor betaal.
Is dit verstandig om over te stappen of is het gewoon om meer problemen vragen.
Ik hoop niet dat KPN zo iedereen gaat bellen.

Mijn provider geschiedenis:

- HCCnet werd overgenomen door KPN... problemen
- Vanwege de prijs en vele geruchten dat het goed ging en HCCnet eigenlijkook op KPn netwerk enzo was later de KPN Experiabox genomen... na 3 Experia boxen versleten te hebben waren we weg.
- Nu Speedlinq en ja lees een setje post hierboven precies weer het KPN deel dat problemen geeft...

Ben trouwens vandaag weer gebeld door KPN... (geen Speedlinq). De monteur die woensdag het singaal er weer op zou zetten is ziek en nu hebben ze in mijn regio onderbemensing. N is er kans dat ik pas vrijdag a maandag pas singaal krijg! Ik vind dat wel erg van de zotte eigenlijk... Maja ondertussen wacht ik maar af... BTW me buurman hebben ze wel intussen terug kunnen zetten naar de oude snelheid :S Snap niet hoe ze dat ooit gezien hebben (misschien dit forum?) maar vind het wel bijzonder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@kaajee.
ik kwam dit nummer tegen op deze site.

http://www.vraagalex.nl/V...gina=0900%20Alternatieven

hier vind je alternatieve nummers voor 0900 nummers,vandaar dat ik hem hier poste.
maar wist niet dat hij hier al stond,solly daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 19:30:
@kaajee.
ik kwam dit nummer tegen op deze site.

http://www.vraagalex.nl/V...gina=0900%20Alternatieven

hier vind je alternatieve nummers voor 0900 nummers,vandaar dat ik hem hier poste.
maar wist niet dat hij hier al stond,solly daarvoor.
Het is een heel erg dode mus, want op dat dealerlijn-nummer helpen ze je echt niet als particulier die gewoon 70 cent per minuut moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Laatst online: 19-08 10:57
Ik had een kale lijn toen ik Speedlinq (bbned) + bellen aanvroeg.

Stel ik wil naar XS4ALL (kpn), gaat dat dan allemaal goed? Of kan ik beter alles opzeggen zodat de lijn weer kaal is en dan kpn basis + xs4all aanvragen?

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
tAnk,
Deze overstap zou goed moeten gaan. een collega heeft precies het omgekeerde gedaan (van KPN naar BBned) en dit ging vlekkeloos. naja hij lag heel even it het netwerk. Maar toen deze eruit lag kon hij zijn modem aanpassen met de waardes en een half uur later zat hij er weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HI,

Ik heb een nieuwe abonnee bij Speedling. Nu heb ik het speedtouch modem geïnstalleerd. Ook heb ik een linksys wag54g, maar deze kan ik niet meer aan de praat krijgen. Weet iemand hoe de instellingen van deze modem zijn?
Alvast bedankt!

Gio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 19:40:
HI,
Ik heb een nieuwe abonnee bij Speedling. Nu heb ik het speedtouch modem geïnstalleerd. Ook heb ik een linksys wag54g, maar deze kan ik niet meer aan de praat krijgen. Weet iemand hoe de instellingen van deze modem zijn?
Alvast bedankt!
Gio
Probeer eens:

0.34
UBR
LLC
Ethernet over ATM
RFC 1483/2684

Dan moet je een eind komen, althans als je via KPN/Tiscali/BabyXL zit, anders is het 0.35 (BBned)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laat maar

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2007 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdesign
Volkert schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 22:40:
[...]

Probeer eens:

0.34
UBR
LLC
Ethernet over ATM
RFC 1483/2684

Dan moet je een eind komen, althans als je via KPN/Tiscali/BabyXL zit, anders is het 0.35 (BBned)
He Volkert,
Moet je dan als gebruikersnaam gewoon je gebruikersnaam uit de welkomsbrief gebruiken? (Dus sp470361 o.i.d)

En is dat Ethernet over ATM gewoon PPPoA?
Groeten, Martin

[ Voor 24% gewijzigd door mcdesign op 21-11-2007 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 17:44:
En die is ook altijd in gesprek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adze
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 20:21

Adze

CCNP !

Iemand al succesvol gemigreerd naar nieuwe VoIP server? Ik heb het namelijk geprobeerd, maar ik krijg een "403 Forbidden"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
@ hierboven: ik heb nog steeds geen brief, blijkbaar doen ze het gefaseerd want mijn voip werk nog gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook nog geen brief hier,

Zag wel dat ik voor me 1818p2 Copperjet de hele shit moet gaan upgraden :S Weg alle instellingen.
Erg jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
mcdesign schreef op woensdag 21 november 2007 @ 14:06:
[...]
Moet je dan als gebruikersnaam gewoon je gebruikersnaam uit de welkomsbrief gebruiken? (Dus sp470361 o.i.d)

En is dat Ethernet over ATM gewoon PPPoA?
Nope, ik heb althans nog nooit een gebruikersnaam in het modem ingegeven. Ik zit via KPN.

En nee, Ethernet over ATM is beslist géén PPPoA of PPPoE. Heb je geen RFC1483/Routing instelling of iets in de geest?

En via wel netwerk zit je eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Een kleine update:

Kreeg vandaag van Speedlinq een telefoontje dat ik vandaag voor 6 uur telefoon en internet zou moeten hebben. Inmiddels is het 6 uu geweest en heb ik Speedlinq maar weer gebeld. Degene die ik sprak snapte niet dat ik opgebeld was want het activeren gebeurt automatisch en is tot maximaal 12.00 in de nacht. dus zou ik tot die tijd moeten wachten...

Erg fijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik begin de disconnects aardig beu te worden. Ik weet dat ik voor die 20 euro per maand niet moet klagen, maar vervelend is het wel.

Kortom: ik ben dus aan het overwegen om de firmware te upgraden naar een niet-gesupporte-versie, gezien de ervaringen uit dit topic.

Is het dan 100% zeker dat het telefonie-gebeuren nog werkt? Dat is het enige wat me er van weerhoudt om te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdesign
Volkert schreef op woensdag 21 november 2007 @ 19:30:
[...]

Nope, ik heb althans nog nooit een gebruikersnaam in het modem ingegeven. Ik zit via KPN.

En nee, Ethernet over ATM is beslist géén PPPoA of PPPoE. Heb je geen RFC1483/Routing instelling of iets in de geest?

En via wel netwerk zit je eigenlijk?
Ik zit bij KPN

Ja, ik heb wel een RFC1483 instelling op het modem.

[ Voor 3% gewijzigd door mcdesign op 21-11-2007 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdesign
fuck, dubbelpost :(

[ Voor 93% gewijzigd door mcdesign op 21-11-2007 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:07

gwystyl

Beugeltje dan maar?

pven schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:30:
Ik begin de disconnects aardig beu te worden. Ik weet dat ik voor die 20 euro per maand niet moet klagen, maar vervelend is het wel.

Kortom: ik ben dus aan het overwegen om de firmware te upgraden naar een niet-gesupporte-versie, gezien de ervaringen uit dit topic.

Is het dan 100% zeker dat het telefonie-gebeuren nog werkt? Dat is het enige wat me er van weerhoudt om te upgraden.
Telefoon is geen probleem met FW 6.1.7.2, 6.2.H.5 en 7.4.1.7 op mijn Speedtouch 706 met 20mbit via KPN. Je kan het zowel handmatig instellen als de configuratiewizard van Speedtouch of Speedlinq gebruiken als handmatig niet wert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
8)7 volgens de brief die ik gehad heb zou ik vandaag over moeten gaan, alles daarnet opnieuw ingesteld, maar het lukt mij nog niet om mijn tel te registreren. het programma,tje VoipSwitch geprobeerd maar dat blijft steeds zeuren om een wachtwoord maar als ik die intikt herkent ie deze niet ook als ik geen wacht woord instel blijft ie vragen om een wachtwoord. nouja wacht het wel af tot morgen.
Adze15021979 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 18:32:
Iemand al succesvol gemigreerd naar nieuwe VoIP server? Ik heb het namelijk geprobeerd, maar ik krijg een "403 Forbidden"...

Verwijderd

Ik heb langer dan 12 maanden een Speedlinq 4096/1024 abonnement en betaal dus niet meer de lage introductiekosten. Het lijkt mij wel prettig een iets hogere snelheid te hebben, dus kan ik een snelheidswijziging aanvragen. Maar dat kan ik bij Speedlinq doen of bij een andere provider. Die keuze hangt af van wat Speedlinq te bieden heeft:

Geeft Speedlinq weer een laag tarief tijdens de eerste 12 maanden bij een snelheidsverhoging naar bv 8064/1024? Of is dat echt alleen een aanbieding voor nieuwe klanten? En als een nieuwe korting niet van harte gaat, is er iemand die het toch voor elkaar heeft gekregen na een aankondiging over te stappen naar een nieuwe provider (die ook weer nieuwe kortingen geeft)?

Heeft iemand ervaringen met een tweede kortingsronde, of met een soepele overgang naar een andere provider met weer een jaar korting?

Cheers

• RichieB
Waarom zou je bij Speedlinq willen blijven? Telfort biedt nu tot 20 mbit/s voor 20 euro per maand. En dat wordt uitgevoerd door Tiscali, een veel betrouwbaardere ISP dan Speedlinq.

• Jellerbert
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-09 01:03
Ik lees overal op internet dat Speedlinq poort 25 niet geblokkeerd heeft, maar ik krijg hem hier toch echt niet open! Poort 80 en 21 zijn zo gebeurd, bij 25 heb ik hetzelfde gedaan maar hij gaat niet open.

Ik heb het met www.grc.com (Shield Up geprobeerd). Ik heb overigens een Speedtouch 780wl en een 20 mbit abbonement via BBNed.
Ik vermoed dat Speedlinq poort 25 wel dicht heeft staan, ook al heeft iedereen op internet het erover dat hij wel degelijk open staat... 8)7

Ga naar www.jellerbert.nl

• Windstorm
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-11-2022
In het Speedlinq Servicepunt zie ik geen optie meer Speedlinq bellen, waar je je gebruik altijd kon bekijken. Heeft dit te maken met de overzetting naar Tiscali (sip.telefoniedienst.nl)

• roalt
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 17:56
Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 00:10:
Heeft iemand ervaringen met een tweede kortingsronde, of met een soepele overgang naar een andere provider met weer een jaar korting?

Cheers
Bij verlenging abonnement voor 1 jaar kreeg ik 3 maanden gratis.

• pven
  • Niet online
Jellerbert schreef op donderdag 22 november 2007 @ 13:45:
Ik vermoed dat Speedlinq poort 25 wel dicht heeft staan, ook al heeft iedereen op internet het erover dat hij wel degelijk open staat... 8)7
Dan zal jij wel gelijk hebben en de rest van internet niet ... :O

Hier werkt poort 25 zoals deze behoort te werken (thuis heb ik een SMTP-server en die werkt prima).

• Jellerbert
pven schreef op donderdag 22 november 2007 @ 15:05:
[...]

Dan zal jij wel gelijk hebben en de rest van internet niet ... :O
Veelal zijn het berichten uit 2005 en 2006, Speedlinq kan in deze tijd best veranderingen hebben doorgevoerd? Daarom zou ik ook graag antwoord krijgen van mensen die op dit moment een werkende mailserver hebben op een Speedlinq lijntje :)

• Mr. Happy
  • Laatst online: 17-06 14:23
Jellerbert schreef op donderdag 22 november 2007 @ 15:45:
[...]

Veelal zijn het berichten uit 2005 en 2006, Speedlinq kan in deze tijd best veranderingen hebben doorgevoerd? Daarom zou ik ook graag antwoord krijgen van mensen die op dit moment een werkende mailserver hebben op een Speedlinq lijntje :)
Kan je vertellen dat 't prima werkt... :*)

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

• Jellerbert
Mr. Happy schreef op donderdag 22 november 2007 @ 15:58:
[...]
Kan je vertellen dat 't prima werkt... :*)
Oke dankje. Dat wou ik horen :) Dan zal het wel fout zijn gegaan in mijn instellingen...

• dirk38
Is de migratie naar sip.telefoniedienst.nl al gelukt bij iemand ? ik zou gisteren overgaan maar tot nu toe kan ik nog steeds niet registreren.ook de oude instelling werkt niet meer.

• Volkert
pven schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:30:

Gewoon de SNRM tot 18 dB omhoog gooien met DMT. Heb je een Speedtouch (716)?

Het kan ook via telnet.

Op de DOS prompt:

TELNET 192.168.1.254 (+enter)
Administrator (+enter, let op de hoofdletter A)
:adsl config modemoption=f8000000000000000000000000000000 (+enter)

En klaar is Clara. Het zijn overigens 30 nullen die achter f8 staan.

• pven
  • Niet online
Ik heb de SNRM nu idd maar lekker hoog gezet, waardoor er ongeveer 9Mbit over blijft (moet voorlopig voldoende zijn). Ik heb een 780.

Toch ga ik de firmware nog een keer upgraden, maar dat kan nog wel even duren.

• Volkert
pven schreef op donderdag 22 november 2007 @ 19:36:
Ik heb de SNRM nu idd maar lekker hoog gezet, waardoor er ongeveer 9Mbit over blijft (moet voorlopig voldoende zijn). Ik heb een 780.

Toch ga ik de firmware nog een keer upgraden, maar dat kan nog wel even duren.
Ik gebruik 5.4.0.14 op de Speedtouch 716v5 WL. De ervaring is dat hogere versies alleen maar slechter zijn qua stabiliteit en dat je een hoop ellende tegemoet gaat om de telefonie weer in de lucht te krijgen.

Ik heb nu een paar scriptjes gemaakt om mijn snelheid via een icoontje te kunnen instellen (met TST10.exe, een freeware tooltje), werkt erg handig, omdat ik overdag tot ca. 17.00 uur de 8 Mbit goed kan halen, maar het daarna regelmatig klappert.

4mb.bat
@echo off
tst10 /r:4mb.txt /m

4mb.txt
192.168.1.254 23
WAIT "Username"
SEND "Administrator\m"
WAIT "{Administrator}"
SEND ":adsl config modemoption=f8000000000000000000000000000000\m"

6mb.bat
@echo off
tst10 /r:6mb.txt /m

6mb.txt
192.168.1.254 23
WAIT "Username"
SEND "Administrator\m"
WAIT "{Administrator}"
SEND ":adsl config modemoption=90000000000000000000000000000000\m"

8mb.bat
@echo off
tst10 /r:8mb.txt /m

8mb.txt
192.168.1.254 23
WAIT "Username"
SEND "Administrator\m"
WAIT "{Administrator}"
SEND ":adsl config modemoption=08000000000000000000000000000000\m"

Verwijderd

Jellerbert schreef op donderdag 22 november 2007 @ 15:45:
[...]

Ik heb speedlinq sinds begin dit jaar (februari ofzo), en heb hier gewoon een werkende mailserver draaien, dus speedlinq heeft niks verandert sinds 2006 :)

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Probleem:

De laatste paar dagen heb ik steeds dat het modem zichzelf op 10-11mb terugzet.
Als ik dan met de DMT tool het modem restart draait deze weer op 16.5-17mb.
Weet er iemand wat er mis is en hoe ik dit oplos.

Signature

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
BMW_M3 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 21:28:
Probleem:

Blijkbaar is er af en toe een storing op de lijn waardoor je modem de lijn onderuit gooit omdat er teveel fouten ontstaan in de pakketjes. Op dat moment wordt opnieuw de lijn beoordeeld en blijkt dat 10 a 11Mb het maximum is.

Als je blijft herstarten blijf je in een cirkel lopen ja :)

Misschien iets in je aansluiting veranderd? Iets bij de lijn gezet of bij je modem wat verstoort? Iets op je modem gelegd waardoor hij loei heet wordt ofzo?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
BMW_M3 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 21:28:
Probleem:

Waarschijnlijk heb je hetzelfde als ik.

's Avonds is de kwaliteit van de lijn (interferentie/overspraak?) altijd een stuk slechter dan overdag.

Hij gaat dan 's avonds resyncen en in principe blijft hij dan op die lagere waarde staan om te voorkomen dat 'ie daarna wéér moet gaan resyncen.

In het ideale geval is een ADSL-lijn altijd "up" en dat kan dus natuurlijk alleen maar met de laagste intrainwaarde.

[ Voor 4% gewijzigd door Volkert op 23-11-2007 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 20:49:
[...]

Ik heb speedlinq sinds begin dit jaar (februari ofzo), en heb hier gewoon een werkende mailserver draaien, dus speedlinq heeft niks verandert sinds 2006 :)
Ik ook, werkt nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op woensdag 21 november 2007 @ 18:49:
@ hierboven: ik heb nog steeds geen brief, blijkbaar doen ze het gefaseerd want mijn voip werk nog gewoon.
Voorburg hier. Ik heb sinds gisteren gen telefoon meer. Wel uitgaand, niet inkomend. Heeft altijd prima gewerkt. Overigens ook geen brief gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen mail meer hiero, meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier ook geen mail meer sinds vandaag
regio overijssel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, vannacht wel gewoon mijn factuur binnen gehad... Verder gebruik ik de mail niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Wees blij dat het bij jullie aleen een mail probleem is...

zit zelf nogsteeds zonder singaal...

"Wat vreemd meneer volgens onze infrmatie moet u singaal hebben"

"Weet u zeker dat u de kabels in u modem heeft gedaan?"

Inmiddels zijn ze als het goed is weer bezig maar dit kost wel erg veel bellen en tijd.
Dat ik geen internet heb ok... maar telefonie is erg jammer want alles moet nu noodgedwongenvia mobiel. Ik ben de enige met een abonement en me ouders hebben hier een pre-paid telefoon. Word dus nog lastig om kosten terug te krijgen...

Maar ik wilde deze post niet gebruiken om te melden dat ik enorm baal dat ik geen bellen en internet heb maar om iets anders...

Speedlinq heeft de cal opnieuw aangemaakt. Ongever een dag erna begon net na het eten (rond 7 uur) onze DECT telefoon (simpele van Profoon) in de oplader te piepen. Zo'n piep dat de batterij op is maa dan iets langer. Ongeveer 10 minuten na deze pie7p was er weer een piep en ongeveer 5 min hierna weer. Toen dacht ik he he er gebeurt eindelijk iets. Maar kreeg metteen in me hoofd van he wat vreemd dit heb ik nooit gehad bij KPN vroeger.

Gister heb ik dit weer gehad ongeveer (alleen dan 2 piepen en ander tijdstip). Iemand een idee?

De situate hoe alles isaangesloten nu:

ISRA punt -> ADSL splitter (moest er weer tussen van Speedlinq) -> Speedtouch 780 -> Telefoon poort 1.

Heb af en toe geprobeerd door telefoon aan te sluiten op de splitter of daar singaal op stond maar was ook dood.

Maar vind de piepjes erg raar. Dan gaan de testen door de ADSL splitter en doorhet modem en dan door de DECT telefoon? Als ik in het modem kijkzie ik niks in de logs staan en DSL en dergeljke is niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het kijken naar een Speedlinq abbonement, maar heb 1 belangrijke vraag.

Ik draai een eigen mailserver, mijn domeinnaam word geforward naar mijn server die ik thuis heb staan, maar weet iemand wat de instellingen voor de MX Records zijn?

Gewoon mx.speedlinq.nl? Of mailrelay.speedlinq.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 09:51:
Ik ben aan het kijken naar een Speedlinq abbonement, maar heb 1 belangrijke vraag.

Ik draai een eigen mailserver, mijn domeinnaam word geforward naar mijn server die ik thuis heb staan, maar weet iemand wat de instellingen voor de MX Records zijn?

Gewoon mx.speedlinq.nl? Of mailrelay.speedlinq.nl?
Een eigen domein en eigen mailserver, waarom roep je dan die servers van Speedlinq aan? Dat is alleen bij KPN/planet nodig volgens mij omdat die poort 25 blokkeren.

Maak een A-record aan voor mail.mijndomein.nl en zorg dat die naar je IP adres verwijst.

Maak dan een MX-record aan met mail.mijndomein.nl als eerste zodat het bij je IP adres wordt afgeleverd op je server thuis.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zondag 25 november 2007 @ 11:39:
[...]

Een eigen domein en eigen mailserver, waarom roep je dan die servers van Speedlinq aan? Dat is alleen bij KPN/planet nodig volgens mij omdat die poort 25 blokkeren.

Maak een A-record aan voor mail.mijndomein.nl en zorg dat die naar je IP adres verwijst.

Maak dan een MX-record aan met mail.mijndomein.nl als eerste zodat het bij je IP adres wordt afgeleverd op je server thuis.
Ahja, op zo'n manier. Vrij eenvoudig dus :D

Zit nou bij Multikabel, en daar moet je ook naar hun MX Servers verwijzen, omdat ze poort 25 ongetwijfeld dicht hebben staan....

Bedankt voor je antwoord!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2007 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Er is nog een tool voor Speedtouch routers! Het werkt ongeveer net zoals dmt...
Heb het hier nog niet langs zien komen. Werkt niet met alle modellen en/of firmware's.

www.modemtool.de

Doe er je voordeel mee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
Voor de mensen die willen opzeggen:
vraag:

Contractsduur (abonnementsduur)
antwoord:

Je sluit bij Speedlinq je abonnement af voor een minimumduur van 12 of 24 maanden, + 1 maand opzegtermijn.

Het moment waarop de minimumduur van je contract aanvangt, is het moment waarop de verbinding wordt opgeleverd. Over deze datum word je in de Welkomstbrief geïnformeerd. Na afloop van de minimum contractsduur kan je je abonnement met één maand opzegtermijn beëindigen. De abonnementskosten lopen door tot het einde van de maand waarin het abonnement eindigt.

Als er gecrediteerd wordt in verband met initiële leveringsproblemen, vangt de minimumduur aan daags na de periode van creditering.

Je hebt je abonnement afgesloten of laten verlengen voor 01-04-2006.

Je sluit bij Speedlinq je abonnement af voor onbepaalde tijd, met een minimum contractsduur van twaalf maanden.

Indien je een contract voor twee jaar hebt afgesloten, is de minimum contractsduur vierentwintig maanden.

Het moment waarop de minimumduur van je contract aanvangt, is het moment waarop de verbinding wordt opgeleverd. Over deze datum word je in de Welkomstbrief geïnformeerd. Na afloop van de minimum contractsduur kan je je abonnement met één maand opzegtermijn beëindigen. De abonnementskosten lopen door tot het einde van de maand waarin het abonnement eindigt.

Als er gecrediteerd wordt in verband met initiële leveringsproblemen, vangt de minimumduur aan daags na de periode van creditering.
Ik lees eruit dat als je 5 Januari 2007 je speedlinq abo opgeleverd is, je per 5 januari 2008 over kan stappen, maar dat je toch voor heel januari 2008 abonnementskosten moet betalen.

Mag dat wel? Als ik de hele maand januari 2008 nog moet betalen, maak ik daar ook graag gebruik van en stap ik de 31'ste januari over. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Waarom kijk je niet op de Speedlinq site zelf. Zo moeilijk is het toch niet.

Als je abo wilt stoppen, dan stop de abo op 29 februari 2008. Je kan dan tot die datum
gebruik maken van je abo. Je moet wel tot 1 maand vóór 5 januari 2007 opzeggen.

Je kan het beste bellen met de helpdesk. Je hoort gelijk de correcte afsluitdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis t
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-09 23:33
2 weken geleden heb ik bij speedlinq een klacht neergelecht dat ik geen 20 MB heb maar 8 MB.
Vorige week ging de lijn naar z'n 12 MB is op zich netjes maar ik heb een 20 MB lijn aangevraagt.
Tot mijn verbazing kreeg ik net een mailtje met het volgende :

Naar aanleiding van uw technische problemen berichten wij u als volgt:

Wij hebben de snelheid en facturatie van uw abonnement administratief met terugwerkende kracht aangepast per 22-11-2007 naar de Comfort 12000 voor €15,50 per maand.

Eventueel teveel betaalde bedragen zullen worden verrekend met toekomstige facturen.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Speedlinq Customer Care

Ik betaalde voor een 20 MB lijn ook al €15,50 per maand.

Dit klopt toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Dennis t schreef op maandag 26 november 2007 @ 14:30:
2 weken geleden heb ik bij speedlinq een klacht neergelecht dat ik geen 20 MB heb maar 8 MB.
Vorige week ging de lijn naar z'n 12 MB is op zich netjes maar ik heb een 20 MB lijn aangevraagt.
Tot mijn verbazing kreeg ik net een mailtje met het volgende :

Naar aanleiding van uw technische problemen berichten wij u als volgt:

Wij hebben de snelheid en facturatie van uw abonnement administratief met terugwerkende kracht aangepast per 22-11-2007 naar de Comfort 12000 voor €15,50 per maand.

Eventueel teveel betaalde bedragen zullen worden verrekend met toekomstige facturen.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Speedlinq Customer Care

Dit klopt toch niet.
Nee, lijkt me niet te kloppen nee, maar dat had je zelf ook al geconcludeerd, toch? |:( 8)7

maw wat wil je hier horen? anders dan dat het niet klopt?

[ Voor 3% gewijzigd door kaajee op 26-11-2007 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Heb vandaag weer eens Speedlinq gebeld. Resultaat was dat ze wachten op KPN. Ze hebben als het goed is morgen resultaat van KPN. Dus ik wacht maar weer af... Vanaf morgen zit ik exact 2 weken zonder singaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Dennis t schreef op maandag 26 november 2007 @ 14:30:

Dit klopt toch niet.
Ja, dat klopt wel.

Alle abonnementen, even los van tijdelijke acties, zijn 19,95 of meer per maand, zelf de 4Mbit/s.

Je kreeg al een matstarief van 15,50 voor de lijn TOT (tot!) 20 Mbit/s, dus ze gaan dat niet nog verder verlagen.

Jammer als je het er niet mee eens bent.

De standaardbrief is wel enigszins misleidend, maar ach, wat kan dat hen verder schelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
cornfed99111 schreef op maandag 26 november 2007 @ 12:36:

Als je abo wilt stoppen, dan stop de abo op 29 februari 2008. Je kan dan tot die datum
gebruik maken van je abo. Je moet wel tot 1 maand vóór 5 januari 2007 opzeggen.

Je kan het beste bellen met de helpdesk. Je hoort gelijk de correcte afsluitdatum.
Correct, met dien verstande dat Speedlinq mij tot tweemaal toe verzekerd heeft dat het in de maand VOOR het aflopen van het 1e jaar opgezegd moet worden. 1, 10, 15, 20 of 31 december zou dus niet uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Precies, ja.
Ik heb ook op tijd opgezegd. Ruim één maand voor contracteinde.
Trouwens, je moet toch bellen om op te zeggen. Dus dan weet je toch precies hoe en wanneer
je afgesloten wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hi,

sry ik kan niet so goed nederlands ik ben duits, ik heb volgende problem....

ob 2-10-2006 heb ik ADSL X-tra 4096 speed special abonnert...der erste activoucher heb ik afgezend en de geld terug gekregen.....

nou zijn 12 maanden vorbei en ik wil nou de rest van active dus 19,99 euro betaald en 10 euro terug 120 euro total...

ik heb alle actievoorwarden en faq door gelesen en dat heel intensiv maar ik vind nergens wat ik NOU moet doen....krijg ik een actievoucher weer toegestoert ? of moet ik zelf een printen van de speedlinq.nl/formulieren ?

EN nu wil ik ook nog overstappen naar abonnement zonder deze rare acties....maar wil erst wachten tot ik mijn geld terug krijg niet dat speedlinq blockeren en niet betalen of zo....

IK HOOP iemand verstaat mijn problem en vraag en kan mij hulpen, ik heb alle faq´s en zo gelezen wat ob de site staat maar ik snap het niet met zekerheed omdat ik slecht nederlands versta...

dankjewel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-05-2024
Hier (Nijmegen) geen ADSL via BabyXL/Tiscali. Anderen óók problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Nergens last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@ Campi

Wat een leuk steenkool Nederlands! Heb toch even gelachen....LOL
Fijn dat je het probeert, toch?

On topic:
Heb je een 1 jarig contract? Dan ga je na het eerste jaar gewoon de normale prijs betalen.
Er is dan geen geld-terug actie van toepassing. Je hebt immers je geld al terug ontvangen
voor het eerste jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ cornfed oh ?! ja het is een jarig contract...en het geld is al terug ? nu snap ik niks meer =)

ik dacht, erst moet elke maand voor een jaar 19,99 euro betaald worden...na een jaar krijg ik dann alles tesammen in een klep terug dus 120 euro denk ik..?? of heb ik iets fout verstan en het geld is al terug ? nakeken xD

sry nog voor mijn heel slechte nederlands XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is en je hebt de actie bon al ingevuld (wat ook zou moeten aan begin van je contract)

Dan heb je het geld al terug gekregen. Dus dan heb je in het begin van het jaar die 120,- al retour gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Nou ja, je schrijft dat je die actievoucher opgestuurd hebt en het geld hebt teruggekregen.
Je hebt toevallig hetzelfde abonnement, als ik heb gehad.
Het zit zo:
Je betaalt het hele jaar €19.99. Plus modem en aansluitkosten.
Door het insturen van de actievoucher krijg in 1 keer alle kortingen terug. Dus modem en
aansluitkosten en de korting op de maandelijkse abonnement. (€10x12).
Dat gebeurt ongeveer na 3 á 4 maanden na start van je abonnement.

Na dat eerste jaar verandert er niets. Je betaalde immers al €19,99 per maand.
Alleen kan je geen korting meer krijgen. Dat gold alleen het eerste jaar. Je was namelijk een nieuwe
klant. Je contract loopt nu gewoon door.

Iets meer duidelijk zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vanmiddag en gistermiddag rond 12.30 naar Speedlinq gebeld..
heb beide keren geen minuut in de wacht gestaan.. toeval? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
cornfed99111 schreef op maandag 26 november 2007 @ 12:36:
De info komt van de speedlinq website zelf...

Maargoed ik zal wel ff bellen. Ik wil trouwens niet opzeggen, want dan zegt speedlinq je lijn op en dat zit je 2 a 4 weken zonder internet. Opzeggen bij speedlinq mag m'n nieuwe provider (orange) doen.

edit: net 5 minuten in de wacht (op een moment dat de wachtijd beneden gemiddeld is en de gemiddelde wachttijd 2 minuten bedraagd :/ ) gestaan en opgelegd, 3,50 euro naar, euhm. in een groot zwart gat.

[ Voor 18% gewijzigd door SpiceWorm op 27-11-2007 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
SpiceWorm schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 15:18:
[...]
......

edit: net 5 minuten in de wacht gestaan en opgelegd, 3,50 euro naar, euhm. in een groot zwart gat.
Waarom hang je dan ook op? Ok blijft nog steeds duur, maar dan heb je er wel wat voor terug gehad; nl. de info die je wilde........nu heb je idd niets........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ corn&tim ah ik heb nagekeken...het geld is er °_° sry DAAROM heb ik niks gevonden bij faq etc ^^ MIJN fout thx! :)

maar ik heb nog EEN vraag :)....

ik wil nou overstappen naar Tele2 ADSL Plus...

ik heb bij speedlinq 1jaarig contract vanaf 2-10-2006...ik heb wel veel gelezen en ik versta dat ik nou te laat met opzeggen "2-10-2007 + 1maan opzegtermijn = 2-11-2007"...en dat mijn contract nou nog een extra jaar geldt....

wat betekend dat nou precies...mag ik nou NIET meer opzeggen, en ik hang bij speedlinq vast ?

en TWEEDE vraag :P ...

ik versta nu denk ik dat ik eerst het nieuwe abbonement anvragen moet (Tele2 ADSL Plus) als het opleverdatum genoemd word DAN bij speedlink opzeggen....mijn vraag is als iemand ERVARING daarmee heeft en kan mij tips geven bijv. hoe moet ik opzeggen (shriftelijk denk ik) ....

ik heb wel veel gelezen met search en google maar ik wet niet als ik alles goed verstan heb omdat heel shlecht nederlands kan xD...ik hoop mij künnen jullie helpen en het is okay dat ik hier vraag =)

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2007 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opzeggen kan je altijd... je moet dan alleen maadje extra rekenen voordat je er vanaf bent.

Verder zou ik zeggen zoek eens op dit forom naar : Telfort... denk dat je dat een stuk mee gaat bevallen dan Tele2. maar die keus is natuurlijk aan jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@ Campi

Ha, je wilt precies hetzelfde als ik. Ik heb nu ook Tele2 Plus. En ik ben ex- Speedlinq abonnee.

Je kan maandelijks opzeggen. Maar er is wel nog 1 extra maand opzegtermijn aan vast.
Het beste, snelste en betrouwbaarste is om te bellen naar de helpdesk.
Dan weet je ook de datum van afsluiting.

Als je naar Tele2 wilt kan dat. Houdt er wel rekening mee dat je een modem in bruikleen
krijgt en bijna niet is aan te passen aan specifieke situaties.

Op www.internetten.nl staat een aanbieding van Tele2. 10/1 voor €8.95. Die heb ik ook.
Tot nu toe ben ik er tevreden over....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Weet iemand hoe lang je mailbox actief blijft na afloop van je abonnement?
Ben nu al sinds 1 november bij ze weg. Maar nog steeds is mijn mailbox actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 13:27:
Heb vanmiddag en gistermiddag rond 12.30 naar Speedlinq gebeld..
heb beide keren geen minuut in de wacht gestaan.. toeval? :p
Ik weet het niet. Misschien is het omdat er geen nieuwe 20 Mbit acties en dus geen nieuwe klanten meer zijn en de bestaande klanten zo snel mogelijk daar wegrennen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee...

Maar zijn er meer mensen met problemen vanavond ?
Modem traint in op 14mbit (zoals altijd) alleen is mijn download niet hoger dan 110kb/sec (1mbit dus ongeveer)

BBNED - Maastricht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paperclipke
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-08 21:53
Op speedlinq.nl bij bellen, informatie staat onderaan:
Wat zijn de kosten van Speedlinq Bellen?

Voor Speedlinq bellen worden abonnementskosten in rekening gebracht. Met Speedlinq Bellen kan je gratis onderling bellen met andere Speedlinq gebruikers, en betaal je voor gesprekken binnen Nederland per gesprek alleen het starttarief. Ongeacht hoelang je belt*! Verder heeft Speedlinq natuurlijk voordelige tarieven naar de andere bestemmingen.

* Uitzondering hierop zijn betaalde servicenummers, en de richtlijn van fair use, het normaal gebruiken van Speedlinq Bellen
Volgens mij blijkt hieruit dat bellen naar mobiele telefoons in Nederland ook voor het starttarief van €0,05 kan. Gesprekken naar mobiele telefoons zijn naar mijn mening ook gesprekken binnen nederland.

Toch worden mijn gesprekken naar mobiele telefoons ook voor €0,20 per minuut gefactureerd.

Wat is jullie mening of ervaring?

[ Voor 1% gewijzigd door paperclipke op 27-11-2007 20:28 . Reden: woord vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 19:16:
Geen idee...

Maar zijn er meer mensen met problemen vanavond ?
Modem traint in op 14mbit (zoals altijd) alleen is mijn download niet hoger dan 110kb/sec (1mbit dus ongeveer)

BBNED - Maastricht
Zelfde probleem hier omgeving rotterdam.
Waardeloos weer :S Eerst die dns nu dit. Ik ben weg zo snel als ik kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een naar tevredenheid werkend 20 Mb KPN abonnement, alleen sinds 2 weken als ik de stekker van de speedtouch 717 wireless in het stopcontact stop branden na enkele seconden alleen de 4 ethernet lampjes, verder brand geen enkel lampje en functioneert het modem niet.

Als ik vervolgens met de knop achter op het modem het modem uit en aan zet dan start het modem wel normaal op en kan ik internetten en bellen.

Ik kan op het forum en in de handleiding hier niets over vinden, weet iemand hiervoor een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@ eco

Waarom trek je al 2 weken de stekker uit het stopcontact? Lijkt me nogal vreemde bezigheid.
Ik kom daar normaal in geen maanden aan.
Trouwens, het lijkt me dat er iets mis is met je router. Geen correcte koude start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:55
paperclipke schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 20:27:
[...]
Volgens mij blijkt hieruit dat bellen naar mobiele telefoons in Nederland ook voor het starttarief van €0,05 kan. Gesprekken naar mobiele telefoons zijn naar mijn mening ook gesprekken binnen nederland.

Toch worden mijn gesprekken naar mobiele telefoons ook voor €0,20 per minuut gefactureerd.

Dit staat ook op de site:

Speedlinq Bellen is de dienst waarmee je over je Speedlinq verbinding kan bellen en gebeld kan worden. Heel gemakkelijk en heel voordelig!
Het grote voordeel van Speedlinq Bellen is dat je minder betaalt dan je gewend was. Zo kan je:
• GRATIS onderling bellen
• ONBEPERKT bellen naar vaste nummers binnen Nederland
• VOORDELIG bellen naar andere bestemmingen
• extra BESPAREN bij opzeggen abonnement vaste net
• GRATIS gebruik maken van voicemail, nummerweergave, vermelding in telefoonboek etc.

Mijn mening én ervaring is dat bellen naar mobiel 20cpm kost. Maar het is inderdaad wat slordig geformuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 09:44
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 21:01:
Ik kan op het forum en in de handleiding hier niets over vinden, weet iemand hiervoor een oplossing ?
Niet meer uittrekken? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paperclipke schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 20:27:

[...]

Van http://www.speedlinq.nl/php/tarieven.php

Naar mobiele nummers in Nederland
StarttariefPer min.
Nationaal mobiel€ 0,05€ 0,20

Staat er gewoon goed vermeld tussen de andere tarieven.
En deze pagina is gewoon te vinden in het menu van speedlinq bellen op de hoofdpagina van speedlinq.nl
Eigenlijk zou dat wel een van de eerste pagina's zijn die ik zou bekijken als ik eerlijk ben, maarjah O-)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2007 19:43 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.