Waarom zou je een poort moeten openzetten als je rechtstreeks verbinding hebt met het internet? Ik meende dat je alleen een poort hoeft op te zetten als je gebruik maakt van een router of hub...Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 09:57:
[...]
Je moet de poort open zetten die je met DC++ gebruikt.
Ik heb een Speedtouch780WL, hierbij doe ik dit bij Homenetwork, dan de Computer waarvoor je de poort nodig hebt, en hier moet je doen "Assign a game or application to a local network device"
Hier kies je er een, bij mij staat DC++ er al bij, en anders kan je er zelf een aanmaken, en zelf de poorten opgeven die open moeten
Kijk ook naar je Windows Firewall!
De speedtouch is een routerDjerique schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 10:10:
[...]
Waarom zou je een poort moeten openzetten als je rechtstreeks verbinding hebt met het internet? Ik meende dat je alleen een poort hoeft op te zetten als je gebruik maakt van een router of hub...
[ Voor 3% gewijzigd door bartbh op 27-04-2007 10:33 ]
heb gisteren helpdesk weer gebeld het ziet ernaar uit dat het nog minimaal 2 weken duurt, de medewerker heeft toegegeven dat de aanvraag stil was gelegt en dat de probleem bij BBNED is en dat het wordt uitgezocht. Nu is mijn vraag als ik de aanvraag annuleer krijg ik kosten/ kan ik het modem kosten aansluit kosten terugkrijgen?
gr
gr
Algemene voorwaarden:NVT schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 13:23:
heb gisteren helpdesk weer gebeld het ziet ernaar uit dat het nog minimaal 2 weken duurt, de medewerker heeft toegegeven dat de aanvraag stil was gelegt en dat de probleem bij BBNED is en dat het wordt uitgezocht. Nu is mijn vraag als ik de aanvraag annuleer krijg ik kosten/ kan ik het modem kosten aansluit kosten terugkrijgen?
gr
5.3 Door technische aanpassingen bij het netwerk kan de Oplevering tijdelijk worden vertraagd. In geval van een dergelijke tijdelijke vertraging is Speedlinq gerechtigd om conform artikel 14 haar verplichtingen Speedlinq voor een overeenkomstige duur op te schorten.
http://www.speedlinq.nl/php/privacy.php#
Mijn Zyxel 2602 valt ook niet meer uit! Tenminste, al 3 dagen continu internet gehad... En net daarvoor heb ik twee keer gehad dat de verbinding wegviel MET rood lampje, dus dat lag aan Speedlinq; ik denk dat ze iets up hun servers geupgrade hebben waardoor de problemen wegzijn? Hoe gaat het bij de rest?gex schreef op woensdag 25 april 2007 @ 23:15:
Ik weet niet of het toeval is, maar na het aanzetten van upnp is mijn internetverbinding met Zyxel modem niet meer weggevallen, hopelijk blijft dit nu zo, dan hoef ik alleen nog een oplossing voor het Live messenger (niet zo dringend omdat msn 4.7 wel werkt), en oa het niet goed laden van hotmail.com.
Overigens vertelde de man van Zyxel (hij heeft me gewoon thuis gebeld, wauw..) mij dat er ook nog een nieuwe firmware aan zit te komen en dat dit een meer generieke firmware is en gebruikt wordt voor alle modems, die ook nog wat problemen zou kunnen oplossen - en misschien ook nog nieuwe features heeft... W00t!
Beste mensen,
Een heel vreemd probleem hier bij mijn ouders thuis. Ik heb niet superveel verstand van netwerken enz. daarom maar even de vraag aan jullie hoe en welke info ik hier moet neerzetten om jullie de nodige info te kunnen geven om mijn vraag te beantwoorden.
Mijn ouders hadden een internetverbinding via Speedlinq (BBned) en dan het goedkoopste abo in die tijd (256kbps). Een paar maanden geleden (februari) een nieuw abo aangevraagd, 20mbit + bellen over BBned. Geen probleem zeiden ze. Nu hebben we al dik een maand het nieuwe modem, maar krijgen hierop maar geen dsl verbinding (het lampje brand maar af en toe voor een paar seconden). Dit modem is een Speedtouch 706.
Nu het grappige: We hebben het oude modem nog in de meterkast hangen. Sluit ik hier de verbinding op aan, dan doet internet het soms wel soms niet. Dan stop je de kabel er in en doet ie het voor een tijdje en dan opeens stopt ie er weer mee voor onbepaalde tijd. Dit kan best een uur werken en dan weer een tijdje niet. Ik kan helaas het type niet achterhalen omdat ie muurvast in de muur zit geschroefd maar het is een wit modem met een oranje omhulsel waar op de voorkant Powered by BBned op staat. Daarnaast moet gezegd worden dat we als we dit modem erin stoppen maar aan een max. van 600 kb/s download komen, wat met het nodige verlies inbegrepen ong. neerkomt op een 6 mbit verbinding ofzo.
Iemand enig idee waar dit aan ligt? Als ik de analyse doe van de speedtouch 706 dan zegt het modem dat de inkomende lijn niet gesynchroniseerd is.
Wat moet ik voor metingen doen / welke gegevens zijn benodigd en hoe moet ik die doen om jullie de nodige info te verschaffen over het probleem? Ik dacht zelf eerst dat het te maken zou hebben met de verbinding hier naartoe en heb dus al gebeld met de klantenservice en deze zouden alles door laten meten. Dit is echter ook al weer een tijdje geleden, dus ik wil wel eens zien of het probleem niet hier ligt. Zou het modem misschien kapot zijn (ST 706?) Ook hebben we de firmware al een keer gedowngrade. (Na een belletje met de klantenservice kregen we een cd met die oudere firmware). Dit heeft echter ook niet geholpen. Versienummer is indien nodig wel op te zoeken.
Wie kan helpen?
Een heel vreemd probleem hier bij mijn ouders thuis. Ik heb niet superveel verstand van netwerken enz. daarom maar even de vraag aan jullie hoe en welke info ik hier moet neerzetten om jullie de nodige info te kunnen geven om mijn vraag te beantwoorden.
Mijn ouders hadden een internetverbinding via Speedlinq (BBned) en dan het goedkoopste abo in die tijd (256kbps). Een paar maanden geleden (februari) een nieuw abo aangevraagd, 20mbit + bellen over BBned. Geen probleem zeiden ze. Nu hebben we al dik een maand het nieuwe modem, maar krijgen hierop maar geen dsl verbinding (het lampje brand maar af en toe voor een paar seconden). Dit modem is een Speedtouch 706.
Nu het grappige: We hebben het oude modem nog in de meterkast hangen. Sluit ik hier de verbinding op aan, dan doet internet het soms wel soms niet. Dan stop je de kabel er in en doet ie het voor een tijdje en dan opeens stopt ie er weer mee voor onbepaalde tijd. Dit kan best een uur werken en dan weer een tijdje niet. Ik kan helaas het type niet achterhalen omdat ie muurvast in de muur zit geschroefd maar het is een wit modem met een oranje omhulsel waar op de voorkant Powered by BBned op staat. Daarnaast moet gezegd worden dat we als we dit modem erin stoppen maar aan een max. van 600 kb/s download komen, wat met het nodige verlies inbegrepen ong. neerkomt op een 6 mbit verbinding ofzo.
Iemand enig idee waar dit aan ligt? Als ik de analyse doe van de speedtouch 706 dan zegt het modem dat de inkomende lijn niet gesynchroniseerd is.
Wat moet ik voor metingen doen / welke gegevens zijn benodigd en hoe moet ik die doen om jullie de nodige info te verschaffen over het probleem? Ik dacht zelf eerst dat het te maken zou hebben met de verbinding hier naartoe en heb dus al gebeld met de klantenservice en deze zouden alles door laten meten. Dit is echter ook al weer een tijdje geleden, dus ik wil wel eens zien of het probleem niet hier ligt. Zou het modem misschien kapot zijn (ST 706?) Ook hebben we de firmware al een keer gedowngrade. (Na een belletje met de klantenservice kregen we een cd met die oudere firmware). Dit heeft echter ook niet geholpen. Versienummer is indien nodig wel op te zoeken.
Wie kan helpen?
[ Voor 7% gewijzigd door leeke1984 op 27-04-2007 18:02 . Reden: Wijzigingen, foute interpretatie van mij ]
Verwijderd
lol je kan beter hier op het forum kijken voor info over speedlinq dan het tel nr bellen van ik geloof 60 a 70 € cent per minuut
Zou mooi zijn zo'n nieuwe firmware, ben sowieso al heel blij dat hij niet meer uitvalt, hopelijk ook nog een keer een oplossing met msn live messenger en het laden van oa hotmail.com.anoko schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 16:06:
Overigens vertelde de man van Zyxel (hij heeft me gewoon thuis gebeld, wauw..) mij dat er ook nog een nieuwe firmware aan zit te komen en dat dit een meer generieke firmware is en gebruikt wordt voor alle modems, die ook nog wat problemen zou kunnen oplossen - en misschien ook nog nieuwe features heeft... W00t!
Welke modem krijg je als je de wireless modem hebt met voip? Is dat een Speedtouch of een Zyxel? 
Ze geven dat ook nergens aan ofzo, het is maar afwachten wat je krijgt... Ik hoop dat het een goede is, ik heb nml een WRT54 v3.1, de beste die er is... Doe ik niet graag weg, maar heb geen zin in 2 apparaten neer te zetten...
Ze geven dat ook nergens aan ofzo, het is maar afwachten wat je krijgt... Ik hoop dat het een goede is, ik heb nml een WRT54 v3.1, de beste die er is... Doe ik niet graag weg, maar heb geen zin in 2 apparaten neer te zetten...
[ Voor 53% gewijzigd door eX0duS op 27-04-2007 20:44 ]
De benodigde gegevens staan in een brief die je hebt gekregen (waarschijnlijk gelijk met het modem).Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 22:16:
Nou, ik moet zeggen dat tot nu toe alles goed is opgeleverd. Heb net (vandaag) ADSL van Speedlinq, Comfort 4000, zonder toeters en bellen! Overstap van HetNet ging blijkbaar goed, want ik heb nu verbinding. Alleen kom ik niet achter alle instellingen om mijn mail te verzenden en ontvangen.
Gewoon die brief goed lezen. Thunderbird werkt uitstekend met Speedlinq.Ik heb een wazig Info@....speedlinq.nl adres gekregen. Die gebruik ik niet maar hoe stel wel in dat mail verzonden wordt via Speedlinq? Ik gebruik Thunderbird als mail programma.
Dat kan, dat gaat helemaal buiten Speedlinq om (ik heb ook maar 5 actieve GMail adressen naast mijn Speedlinq mailbox).En wil eigenlijk mail Gmail gebruiken als standaard mailadres.
Zoals al eerder gemeld, lees die brief eens goed.Het zal vast ergens op deze site staan, maar misschien dat iemand mij verder kan helpen?
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Verwijderd
Ok. ik zal nog eens goed lezen. Mocht ik er niet uitkomen (het is nog vers en ik heb nog geduld!) dan kom ik er even op terug, als dat mag?
30 maart speedlinq aangevraagd.
en vandaag (gister ook al) 27april de verbinding opgeleverd. vind het redlijk lang, maar het is te doen
ik haal alleen maar 12mbit ipv de 20 mbit maar boeien vind het wel best.
ik heb een speedtouch 706 gekregen, maar ik gebruik liever mijn Draytek 2900 als router.
maar die speedoutch is zo gemaakt dat elke random n00b dat ding kan configureren. maar als het in het NL is en in N00b taal dan snap ik er vrij weinig van.
weet iemand van jullie of het mogenlijk is om de speedtouch transparant te maken, en mijn draytek laten routeren.
ik kom wel deze tekst tegen:
" Het openbare IP-adres van een verbinding aan een apparaat toewijzen" maar dan zegt hij dat er geen compatible apparaten zijn gevonden.
en vandaag (gister ook al) 27april de verbinding opgeleverd. vind het redlijk lang, maar het is te doen
ik heb een speedtouch 706 gekregen, maar ik gebruik liever mijn Draytek 2900 als router.
maar die speedoutch is zo gemaakt dat elke random n00b dat ding kan configureren. maar als het in het NL is en in N00b taal dan snap ik er vrij weinig van.
weet iemand van jullie of het mogenlijk is om de speedtouch transparant te maken, en mijn draytek laten routeren.
" Het openbare IP-adres van een verbinding aan een apparaat toewijzen" maar dan zegt hij dat er geen compatible apparaten zijn gevonden.
Je kan in ieder geval DHCP Relay aanzetten, zodat je IP doorgeschoven wordt naar je Draytek. Verder zou ik proberen de Draytek als DMZ aan te wijzen, maar ik weet niet of dat kan met een router ipv een computer.Gohan-san schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 01:32:
Gezien de makkelijke interface is het ook heel makkelijk om de Speedtouch op engels te zetten: rechtsbovenin, onder de C van SPEEDTOUCH, staat een linkje en, met daarnaast nl onder de H
ow zal eens kijken, maar dat was het nu juist termen als DMZ e.d. kwam ik niet tgengwystyl schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 01:44:
[...]
Je kan in ieder geval DHCP Relay aanzetten, zodat je IP doorgeschoven wordt naar je Draytek. Verder zou ik proberen de Draytek als DMZ aan te wijzen, maar ik weet niet of dat kan met een router ipv een computer.
Gezien de makkelijke interface is het ook heel makkelijk om de Speedtouch op engels te zetten: rechtsbovenin, onder de C van SPEEDTOUCH, staat een linkje en, met daarnaast nl onder de H
of ik ben scheel maar ik kan niet eens de DHCP server vinden.
nou ja morgen maar eens kijken de wekker gaat zo weer
[ Voor 9% gewijzigd door Valkyre op 28-04-2007 01:50 ]
Verwijderd
Ik heb dit eerder ook al gepost in Deel 5, het is duidelijk dat je dit niet hebt doorgelezen.Gohan-san schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 01:32:
Toch wil ik nogmaals benadrukken dat de meeste vragen die nu gesteld worden al een aantal keer zijn beantwoordt.
Zo sluit je een router achter een modem/router aan:
Je moet eerst de router instellen. Deze moet in de zelfde IP reeks liggen die je 706 uitdeelt aan je vaste computer. Dus als je vaste computer 192.168.1.64 heeft, kan je de router 192.168.1.65 geven.
Je moet in de router het DHCP uitschakelen, want dit wordt al door de 706 gedaan.
Je koppelt de 706 en de router via een netwerkpoort, dus niet via de WAN poort.
Als je hem aangesloten hebt, kan je hem benaderen met je vastgestelde IP nummer.
Nu kan je het draadloos instellen.
je hebt inderdaad gelijk dat ik deel 5 niet door gelezen heb.Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 09:44:
[...]
Ik heb dit eerder ook al gepost in Deel 5, het is duidelijk dat je dit niet hebt doorgelezen.
Toch wil ik nogmaals benadrukken dat de meeste vragen die nu gesteld worden al een aantal keer zijn beantwoordt.
Zo sluit je een router achter een modem/router aan:
Je moet eerst de router instellen. Deze moet in de zelfde IP reeks liggen die je 706 uitdeelt aan je vaste computer. Dus als je vaste computer 192.168.1.64 heeft, kan je de router 192.168.1.65 geven.
Je moet in de router het DHCP uitschakelen, want dit wordt al door de 706 gedaan.
Je koppelt de 706 en de router via een netwerkpoort, dus niet via de WAN poort.
Als je hem aangesloten hebt, kan je hem benaderen met je vastgestelde IP nummer.
Nu kan je het draadloos instellen.
maar ten eerste heb ik geen Wireless modem.
de config die ik wil is in het kort het volgende:
Speedtouch > Draytek(Wan poort) > Switch > Pc's + Linksys AP
192.168.1.1 = draytek
192.168.1.2 - 10 = geresrveerd voor PC's + printer
DHCP pool: vanaf de draytek 192.168.1.11 - 50 (niet dat ik zoveel nodig heb
ik zal zeker deel5 nog even doorlezen. maar de hele week tot laat gewerkt, was redelijk gaar, en dan zit er niet even een simpele DMZ optie op de speedtouch of iets dergelijks. was een beetje frustrerend. maandag heb ik wat meer tijd zal dan even beter lezen en kijken
Verwijderd
xDSL linestate up (downstream: 6151 kbit/s, upstream: 773 kbit/s; output Power Down: 19.0 dBm, Up: 12.5 dBm; line Attenuation Down: 16.0 dB, Up: 10.5 dB; snr Margin Down: 10.5 dB, Up: 22.0 dB)
kan iemand mij vertellen of de bovenstaande gegevens goed zijn of slecht? ik heb last van een dns die na korte tijd niet meer werkt.
grappig is dat het alleen voorkomt als ik thuis ben (en er veel meer pc's aan staan) ik heb bijvoorbeeld 4 systemen op 1 ethernetpoort zitten via een switch misschien dat dat voor problemen zorgt?
kan iemand mij vertellen of de bovenstaande gegevens goed zijn of slecht? ik heb last van een dns die na korte tijd niet meer werkt.
grappig is dat het alleen voorkomt als ik thuis ben (en er veel meer pc's aan staan) ik heb bijvoorbeeld 4 systemen op 1 ethernetpoort zitten via een switch misschien dat dat voor problemen zorgt?
Verwijderd
ik ben best tevreden over speedlinq. heb alleen ff 5 weken zonder internet gezeten maar daar kon ik wel mee leven. toen ik eenmaal de modem kreeg ( een duurdere dan de bedoeling was
) ging eigenlijk alles vanzelf. geen downtime ofzo maar gewoon stabiel en snel internet. nu nog ff wachten op het viop gedeelte
Verwijderd
Deze had ik in een eigen topic gepost, maar iemand vroeg me 'm even hier neer te zetten.Hallo,
voor mensen met problemen met Speedlinq bellen (waar je bij het aanzetten van de telefoon gelijk een ingesprektoon krijgt) en een Speedtouch 780 gebruiken op het KPN netwerk, heb ik hier de oplossing:
Na veel gewacht op het terugbellen van de Speedlinq helpdesk, heb ik het volgende antwoord gekregen:
In de CD die door Speedlinq word uitgegeven, zit een fout in de installatieprocedure. Na het installeren van het internet (met de All-In BabyXL software, niet die van KPN) moet je naar Deze Computer gaan. Hier rechtsklik je op de Speedlinq CD-Rom (kies openen of verkennen), ga je naar de map Speedtouch, en open je het bestand stInstall5.exe. Volg hier de instructies en voer de gegevens in die in je Speedlinq Bellen-brief staan (vul je eigen wachtwoord in als je dit hebt aangepast) en doorloop zo de installatie. Controleer hierna je internetverbinding (open Internet Explorer). Als deze nog werkt, zou je nu een werkende telefoonverbinding moeten hebben!
Het probleem was dat de modem niet was aangemeld bij de centrale.
Hopelijk heb ik iedereen hiermee geholpen. Ook wil ik opmerken dat ik, ondanks lang wachten op het terugbellen, erg goed, beleefd en rustig ben geholpen door de helpdesk. Speedlinq, bedankt!
Succes!
Greetz!
Ja maar dat verhaal is dus alleen voor kpn he
Volgens mij is BBnet 6 en Babyxl 4.
18-12-2007 Zijn Dominique en Marleen geboren! - 21-06-2007 Zijn ik en mijn ventje een stel!
Verwijderd
Neem geen Speedlinq als je gaat verhuizen, want de lijn kan niet worden overgezet. Ik heb hier ervaring mee. Terwijl met een postcode check wel een abonnement aangevraagd kan worden.
3 april Speedlinq 8 mbit aangevraagd, 27 april aangesloten (new line service van KPN). En het werkt tot nu toe prima. Stabiele verbinding op 835 KB/s. Natuurlijk ook meteen Eweka aangevraagd.
Is er voor Speedlinq nog steeds een FUP van 100 GB trouwens?
Niets...
Verwijderd
Dit is de Fair Use Policie voor iedere snelheid:starwave schreef op zondag 29 april 2007 @ 13:44:
3 april Speedlinq 8 mbit aangevraagd, 27 april aangesloten (new line service van KPN). En het werkt tot nu toe prima. Stabiele verbinding op 835 KB/s. Natuurlijk ook meteen Eweka aangevraagd.![]()
Fair Use Richtlijn
512 5 GB p/mnd
1024 15 GB p/mnd
2048 25 GB p/mnd
3072 35 GB p/mnd
4096 50 GB p/mnd
5120 100 GB p/mnd
6016 150 GB p/mnd
8000 250 GB p/mnd
8064 250 GB p/mnd
8192 250 GB p/mnd
12000 400 GB p/mnd
16000 500 GB p/mnd
20000 600 GB p/mnd
Verwijderd
Enkele weken geleden haalde ik met speedlinq en Eweka een snelheid van gemiddeld 1,05 MB/sec
sinds enkele dagen haal ik slecht 810 kb/sec.
Hebben meer mensen hier last van? Of weet iemand de oorzaak / of een oplossing?
update: ik zie in mijn Zyxel router de volgende waare DSL Up 7704 kbps / 415 kbps.
Ik weet zeker dat deze lange tijd op 12000 kbps stond.
Heb de router al gereset maar de waarde is daardoor niet veranderd.
update: ik zie in mijn Zyxel router de volgende waare DSL Up 7704 kbps / 415 kbps.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2007 20:58 ]
* Marlibica meldt zich met Speedlinq 8/1 abo 
Misschien handig om in de startpost bij de aandachtspunten te vermelden dat de nieuwsgroepen standaard maar op 256 Kb te benaderen zijn.. Hogere snelheden moet je een apart abonnement op afsluiten
. Ik ben er redelijk ingetuind.
Misschien handig om in de startpost bij de aandachtspunten te vermelden dat de nieuwsgroepen standaard maar op 256 Kb te benaderen zijn.. Hogere snelheden moet je een apart abonnement op afsluiten
[ Voor 18% gewijzigd door Marlibica op 01-05-2007 10:48 ]
Sign here against sigs
Verwijderd
Dit weet je al bij aanmelding. Tenminste als je de aanmelding leest.Marlibica schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 10:39:
Misschien handig om in de startpost bij de aandachtspunten te vermelden dat de nieuwsgroepen standaard maar op 256 Kb te benaderen zijn.. Hogere snelheden moet je een apart abonnement op afsluiten. Ik ben er redelijk ingetuind.
Daar kan je voor news groepen een snelller abo afsluiten,(dit is een optie op de aanmelding, net als de keuze van het modem) hier staat ook duidelijk dat de gratis snelheid 256Kb is..
Ook is dit in de voorwaarden te lezen, en echt niet alleen in de kleine lettertjes.
Maar ja, we blijven Nederlanders, voor een dubbeltje op de eerste rij, en dan toch nog klagen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2007 11:19 ]
Verwijderd
Dit komt door de overboekingsfactor. M.a.w. je deelt je bandbreedte met meerdere gebruikers, en hoe meer er gelijktijdig on-line zijn, destemeer invloed heeft dit op de snelheid.Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 20:53:
Enkele weken geleden haalde ik met speedlinq en Eweka een snelheid van gemiddeld 1,05 MB/sec
Nog simpeler. Je zit met 25 personen op 1 modem.(dit is een overboeking van 25:1) In theorie zullen nooit alle 25 personen gelijktijdig on-line zijn. Als dit wel zo is, zakt de snelheid in.
De snelheid wordt dus beinvloed door de overboeking, door de afstand van de centrale, en door de kwaliteit van je koperdraad. Je zal daarom op verschillende momenten van de dag verschillende resultaten zien.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2007 11:17 ]
Ik klaag niet. Ik ben best tevreden. Het enige dat ik aanstip is dat het handig is om dit in de startpost te zetten. Anders kun je alle aandachtspunten ook wel weghalen, want al die dingen staan ook allemaal vermeld.
Ik heb al bij heel wat providers abonnementen afgesloten en dit nog niet meegemaakt. Dan komt het dus niet in je op om dit soort dingen te controleren. Net zo min komt het in me op om te controleren of bittorent verkeer op één of andere maneir geblokt wordt. Of weet ik veel wat.
Ik heb WEL globaal de algemene voorwaarden doorgespit naar adders onder het gras zoals opzegkosten, opzegtermijnen en dat soort dingen. Het staat er inderdaad in, maar als je naar andere dingen zoekt dan lees je daar overheen.
Klagen doe ik dus niet, ik voel me ook niet belazerd, het enige dat ik opper is dat het misschien vermeld kan worden.
Ik heb al bij heel wat providers abonnementen afgesloten en dit nog niet meegemaakt. Dan komt het dus niet in je op om dit soort dingen te controleren. Net zo min komt het in me op om te controleren of bittorent verkeer op één of andere maneir geblokt wordt. Of weet ik veel wat.
Ik heb WEL globaal de algemene voorwaarden doorgespit naar adders onder het gras zoals opzegkosten, opzegtermijnen en dat soort dingen. Het staat er inderdaad in, maar als je naar andere dingen zoekt dan lees je daar overheen.
Klagen doe ik dus niet, ik voel me ook niet belazerd, het enige dat ik opper is dat het misschien vermeld kan worden.
edit:
* Marlibica is gewoon wat naïef geweest
* Marlibica is gewoon wat naïef geweest
[ Voor 3% gewijzigd door Marlibica op 01-05-2007 11:27 ]
Sign here against sigs
Hallo Han,Han schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 08:18:
Ik heb ook totaal geen problemen met Speedlinq
Ik heb een 6mbit Speedlinq Bellen abonnement en alles is prima gegaan. De aanvraag, het modempakket, welkomsbrief, oplevering en de doe-het-zelf installatie. Internet gaat behoorlijk rap bij mij, in mijn modem staat zelfs dat de lijn gecapped is op 8mbit en de telefonie werkt ook voor 100%.
Ik lig nog steeds in een deuk om de voicemails die ik krijg via de mail. Geweldig, wav-bestandjes. Zeer handig en je kan ze opslaan
Waar kan je dit instellen? Gaat dit online of thuis via 1233?
Dit gaat toch op voor de news server van speedlinq zelf neem ik aan he? Met een payserver kan je toch wel gewoon maximale snelheid halen lijkt me?Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 11:01:
[...]
Dit weet je al bij aanmelding. Tenminste als je de aanmelding leest.
Daar kan je voor news groepen een snelller abo afsluiten,(dit is een optie op de aanmelding, net als de keuze van het modem) hier staat ook duidelijk dat de gratis snelheid 256Kb is..
Ook is dit in de voorwaarden te lezen, en echt niet alleen in de kleine lettertjes.
Maar ja, we blijven Nederlanders, voor een dubbeltje op de eerste rij, en dan toch nog klagen.
Yamaha MT-09
Ik kwam op newszilla.xs4all.nl ook maar tot 256 kbit. Of ik doe iets verkeerd.
Sign here against sigs
Klopt ik heb Eweka thuis maar die trekt gewoon de hele lijn dicht!Bergie schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 11:50:
[...]
Dit gaat toch op voor de news server van speedlinq zelf neem ik aan he? Met een payserver kan je toch wel gewoon maximale snelheid halen lijkt me?
Kan kloppen, die wordt afgeknepen voor niet-xs4all verbindingen.Marlibica schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 11:51:
Ik kwam op newszilla.xs4all.nl ook maar tot 256 kbit. Of ik doe iets verkeerd.
Woeps.
Sign here against sigs
voicemail kun je instellen via www.speedlinq.nl en dan via het service point via bellen.Smattie schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 11:35:
[...]
Hallo Han,
Waar kan je dit instellen? Gaat dit online of thuis via 1233?
je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.
phieuw, ik schrok alSmattie schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 11:53:
[...]
Klopt ik heb Eweka thuis maar die trekt gewoon de hele lijn dicht!
Mijn idee was ook om niks extra te betalen voor usenet verkeer via speedlinq maar gewoon een eweka accountje te nemen. Gelukkig werkt dit dus gewoon
Yamaha MT-09
Ik heb het toegevoegd onder het kopje "aandachtspunten".Marlibica schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 10:39:
Misschien handig om in de startpost bij de aandachtspunten te vermelden dat de nieuwsgroepen standaard maar op 256 Kb te benaderen zijn.. Hogere snelheden moet je een apart abonnement op afsluiten.
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Verwijderd
Volgens mij gaat dit verhaal bij ADSL lijnen niet op, enkel kabel abbonees hebben dit soort netwerken. Afstand van de centrale telt dan weer wel ivm weerstand van het koperVerwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 11:15:
[...]
Dit komt door de overboekingsfactor. M.a.w. je deelt je bandbreedte met meerdere gebruikers, en hoe meer er gelijktijdig on-line zijn, destemeer invloed heeft dit op de snelheid.
Nog simpeler. Je zit met 25 personen op 1 modem.(dit is een overboeking van 25:1) In theorie zullen nooit alle 25 personen gelijktijdig on-line zijn. Als dit wel zo is, zakt de snelheid in.
correct me if I'm wrong
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2007 15:18 ]
Verwijderd
Ik heb blijkbaar te vroeg gejuicht...Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 22:16:
Nou, ik moet zeggen dat tot nu toe alles goed is opgeleverd. Heb net (vandaag) ADSL van Speedlinq, Comfort 4000, zonder toeters en bellen! Overstap van HetNet ging blijkbaar goed, want ik heb nu verbinding. Alleen kom ik niet achter alle instellingen om mijn mail te verzenden en ontvangen.
Ik heb een wazig Info@....speedlinq.nl adres gekregen. Die gebruik ik niet maar hoe stel wel in dat mail verzonden wordt via Speedlinq? Ik gebruik Thunderbird als mail programma. En wil eigenlijk mail Gmail gebruiken als standaard mailadres.
Het zal vast ergens op deze site staan, maar misschien dat iemand mij verder kan helpen?
Eerste dag, geen probleem, 2e dag, ook nog goed, maar zaterdagavond ging het mis. Geen verbinding met internet, zondag niet en maandagmiddag ineens, zonder dat ik achter de pc zat ineens kwam er een mailtje binnen... Hé, das raar, zonder verbinding. Ineens was hij er weer.
Vanochtend zette ik de pc weer aan, geen verbinding! Ik had even geen tijd, ben tussen de middag weer even naar huis gegaan en na het draaien van de installatie cd-rom van Speedlinq had ik weer verbinding. Ok, fijn.
Maar omdat het me niet fijn zat heb ik toch maar even gebeld met de technische hulplijn. (korte wachttijd dat wel!) Ik moest nieuwe firmware voor het modem downloaden, dan zou het opgelost zijn. Wat denk je? Nooit geen verbinding meer!
Ik moest helaas weer aan het werk (jammer dat dat toch zoveel vrije tijd kost!) en kon dus niet terug bellen, ik hoop dat na 18.00uur weer te doen, tenzij er iemand hulp bied voor die tijd?
Ik heb dus een Comfort 4000 (zonder bellen) via KPN lijn. Het is een ethernet modem, Speedtouch 546 v6. Zonder verdere apparaten eraan. Windows XP. Nog meer info nodig?
-edit-
Op het modem heb ik (met de normale instellingen) nog nooit het 4e lampje voor internet zien branden. Volgende het Speedlinqmannetje kan dat gebeuren. "zomaar" of zo iets. Als ik hem handmatig instel: "bridged" dan wel, maar dan heb ik zeker geen verbinding... Wat moet ik proberen?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2007 15:53 ]
Ok!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Overboeking
@^^, Heb je nieuwe firmware geladen? Is het dan niet zo dat het modem de fabrieksinstellingen aanneemt?
[ Voor 21% gewijzigd door Marlibica op 01-05-2007 15:39 ]
Sign here against sigs
Verwijderd
Mensen, ik zit met een probleem.
Ik heb Speedlinq nu een aantal maanden en ben er tot op heden erg tevreden mee geweest. Ik heb verbinding over het netwerk van KPN en heb de 20MB Voip versie, alhoewel ik het Speedlinq bellen nog niet geactiveerd heb.
Nou laat ik mijn pc altijd dag en nacht aan wegens down- en uploaden. Ik kwam op een dag thuis van mijn werk en toen zag ik in mijn scherm dat er door de Speedtouch modem een gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd werd. Ik vulde hier mijn standaard gebruikersnaam en wachtwoord in die ik toegwezen heb gekregen door Speedlinq maar na dit drie keer ingevuld te hebben kreeg ik de melding dat deze gegevens onjuist zijn.
Nou wou ik uiteraard even de klantenservice bellen. Het probleem is, is dat de klantenservice lijn 70 cent per minuut kost plus de kosten van mijn mobiele telefoon (want ik heb helaas geen vaste lijn). Een mailadres heb ik niet van ze en zodoende zou ik dus of bij iemand thuis moeten gaan zitten bellen, waarschijnlijk om de boodschap te krijgen dat ik thuis moet zijn voor ondersteuning.
Inmiddels ben ik een studio verder verhuisd, en heb dit aan Speedlinq doorgegeven via de post. Uiteraard heb ik van hun een bevestiging ontvangen en wederom de gebruikersnaam en wachtwoord gegevens, die identiek zijn aan de eerdere gegevens.
De verbinding is inmiddels geleverd, maar nog steeds de verdomd irritante vraag om gebruikersnaam en wachwoord, die niet goed schijnen te zijn.
Kan iemand mij hier alsjeblieft mee helpen? Want ik heb internet enorm hard nodig, ik kan Speedlinq niet bereiken (wegens de kosten, want breed heb ik het nu op dit moment niet) en dit heeft nu lang genoeg geduurd (een aantal maanden).
Misschien een mailadres, of zou ik het ze ook in een brief kunnen laten weten of weten jullie op zich het antwoord te geven?
Alvast enorm bedankt.
Groetjes, Thomas.
Ik heb Speedlinq nu een aantal maanden en ben er tot op heden erg tevreden mee geweest. Ik heb verbinding over het netwerk van KPN en heb de 20MB Voip versie, alhoewel ik het Speedlinq bellen nog niet geactiveerd heb.
Nou laat ik mijn pc altijd dag en nacht aan wegens down- en uploaden. Ik kwam op een dag thuis van mijn werk en toen zag ik in mijn scherm dat er door de Speedtouch modem een gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd werd. Ik vulde hier mijn standaard gebruikersnaam en wachtwoord in die ik toegwezen heb gekregen door Speedlinq maar na dit drie keer ingevuld te hebben kreeg ik de melding dat deze gegevens onjuist zijn.
Nou wou ik uiteraard even de klantenservice bellen. Het probleem is, is dat de klantenservice lijn 70 cent per minuut kost plus de kosten van mijn mobiele telefoon (want ik heb helaas geen vaste lijn). Een mailadres heb ik niet van ze en zodoende zou ik dus of bij iemand thuis moeten gaan zitten bellen, waarschijnlijk om de boodschap te krijgen dat ik thuis moet zijn voor ondersteuning.
Inmiddels ben ik een studio verder verhuisd, en heb dit aan Speedlinq doorgegeven via de post. Uiteraard heb ik van hun een bevestiging ontvangen en wederom de gebruikersnaam en wachtwoord gegevens, die identiek zijn aan de eerdere gegevens.
De verbinding is inmiddels geleverd, maar nog steeds de verdomd irritante vraag om gebruikersnaam en wachwoord, die niet goed schijnen te zijn.
Kan iemand mij hier alsjeblieft mee helpen? Want ik heb internet enorm hard nodig, ik kan Speedlinq niet bereiken (wegens de kosten, want breed heb ik het nu op dit moment niet) en dit heeft nu lang genoeg geduurd (een aantal maanden).
Misschien een mailadres, of zou ik het ze ook in een brief kunnen laten weten of weten jullie op zich het antwoord te geven?
Alvast enorm bedankt.
Groetjes, Thomas.
Zoals je in dit topic (of het vorige deel) kan lezen kan je uiteraard ook via brieven gaan communiceren. Nadeel hiervan is natuurlijk wel dat een brief aangetekend laten versturen ook niet goedkoop is en je de directe communicatie mist.
Maar het beste is toch gewoon bellen. Jammer dat je het niet zo breed hebt op dit moment maar je hebt zelf voor Speedlinq gekozen wetende dat ze een dure helpdesk hebben. Dat is nou eenmaal het nadeel van goedkope abbonementen; het moet ergens anders op terugverdient worden.
Maar het beste is toch gewoon bellen. Jammer dat je het niet zo breed hebt op dit moment maar je hebt zelf voor Speedlinq gekozen wetende dat ze een dure helpdesk hebben. Dat is nou eenmaal het nadeel van goedkope abbonementen; het moet ergens anders op terugverdient worden.
Yamaha MT-09
Verwijderd
Ja aangezien bij de beginpost deze zin stond: "Communicatie is alleen mogelijk middels de formulieren op de website en de te dure helpdesk!", wist ik even niet wat ik moest denken.Bergie schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 16:38:
Zoals je in dit topic (of het vorige deel) kan lezen kan je uiteraard ook via brieven gaan communiceren. Nadeel hiervan is natuurlijk wel dat een brief aangetekend laten versturen ook niet goedkoop is en je de directe communicatie mist.
Inderdaad wist ik dat de goedkopere providers het op een andere manier moeten terugverdienen, dit omdat ik al een tijdje bij de KPN werk, en dus zeker op de hoogte ben van alle verschillende providers en bijvehorende abonnementen.
Dan ga ik dat vragenformulier maar eens versturen of toch even bellen. Maar niemand anders heeft dit probleem meegemaakt? Ik bedoel, alles was ingesteld en opeens wordt er om een gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd, beetje raar als je het mij vraagt.
Ik kan me vergissen maar vraagt het modem niet toevallig om een Administrator (of andere user) en wachtwoord om toegang te krijgen tot de interface?Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 16:22:
Mensen, ik zit met een probleem. ....Speedtouch modem een gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd werd....
Probeer eens als user:
Administrator (let op de hoofdletter!)
en als wachtwoord helemaals niets invullen. (en als dit niet werkt als wachtwoord ook Administrator)
Dit zou idd nog wel eens het geval kunnen zijn bij Faceless Enemy. Standaard user/wachtwoord (van het modem) is volgens mij admin/admin. Dit is dus wel totaal iets anders dan de inloggevens van ADSL, deze moet je naar mijn idee nooit invoeren in zo'n 'popup-schermpje'.CHeeCH schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 17:25:
[...]
Ik kan me vergissen maar vraagt het modem niet toevallig om een Administrator (of andere user) en wachtwoord om toegang te krijgen tot de interface?
Probeer eens als user:
Administrator (let op de hoofdletter!)
en als wachtwoord helemaals niets invullen. (en als dit niet werkt als wachtwoord ook Administrator)
Verwijderd
Dankjewel beiden voor de tips, ik ga het dalijk direct proberen als ik thuis ben. Ik blijf het alleen echt vaag vinden dat die vraag in een keer gesteld wordt. Als ik dit namelijk niet invul blijf er "netwerk error" in de browser(s) staan, wat duidelijk een standaard boodschap is van de Thomson Speedtouch. Ik heb zelfs de hele modem zelf nagezocht op zogenaamde aanwijzingen voor wat ik in moest vullen, wat dus een teken is dat ik totaal niks van netwerkapparatuur begrijpbartbh schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 18:48:
[...]
Dit zou idd nog wel eens het geval kunnen zijn bij Faceless Enemy. Standaard user/wachtwoord (van het modem) is volgens mij admin/admin. Dit is dus wel totaal iets anders dan de inloggevens van ADSL, deze moet je naar mijn idee nooit invoeren in zo'n 'popup-schermpje'.
Ik ben wel blij als het vanavond opgelost is, alleen vind ik mezelf dan wel een enorme kneus dat ik zolang zonder internet heb gezeten, terwijl het zo makkelijk opgelost kon worden, maar ja.
Wat ik trouwens nog wel erbij wil vermelden is dat ik standaard die netwerk error te zien krijg, en dat als ik internet gewoon weer opieuw weer wil installeren, ik die vraag gesteld word. Als ik gewoon nu de browser open gooi zie ik die netwerk error zonder dat die pop up/vraag komt.
dus: "Administrator" en als wachtwoord niets
of: "Administrator" en als wachtwoord: "Administrator"
check.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2007 20:30 ]
Verwijderd
Nou, ik heb het inmiddels geprobeerd, maar helaas mocht het niet baten. Ik ga dan toch maar even bellen. Dat wordt dus 3 beltegoedkaarten aanschaffen, bij iemand thuis bellen of een telefooncel...
Kan je niet even een mobieltje van iemand lenen? Dat je het hem/haar later weer terug betaald? Ik zou zeker niet bij iemand thuis of vanuit een telefooncel gaan bellen omdat je dan helemaal niks ter plekke kan testen.Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 08:37:
Nou, ik heb het inmiddels geprobeerd, maar helaas mocht het niet baten. Ik ga dan toch maar even bellen. Dat wordt dus 3 beltegoedkaarten aanschaffen, bij iemand thuis bellen of een telefooncel...
Yamaha MT-09
Verwijderd
update2: er wordt door andere aangeven dat het aan de overboekingswaarde ligt. Dat zou kunnen maar ik vermoed dat het andere oorzaken heeft. Ten eerste download ik al 5 maanden op 1,05 MB gemiddeld de hele dag door. Nu sinds enkele dagen kom ik gemiddeld over de hele dag door niet hoger dan 850 kb. Tevens zoals ik aangaf is de DSL up 7704 kbps ipv 12000 kbps in mijn Zyxel router. Ik krijg deze DSL waarde niet hoger, niet door het resetten van de router e.d.
Zijn er meer mensen waarvan de snelheid niet meer hoger komt dan gemiddeld 850 kb? Kan het zijn dat speedlinq net zoals je nu leest over KPN ook een cap heeft aangebracht tot 850 kb?
Wie weet een oorzaak/oplossing.
bericht:
Zijn er meer mensen waarvan de snelheid niet meer hoger komt dan gemiddeld 850 kb? Kan het zijn dat speedlinq net zoals je nu leest over KPN ook een cap heeft aangebracht tot 850 kb?
Wie weet een oorzaak/oplossing.
bericht:
Verwijderd
Het is mischien verstandig om het modem even te resetten. Met een pen o.i.d. aan de achterkant van het modem het kleine zwate knopje 10 a 15 seconden ingedrukt houden. Dan het configuratie tooltje draaien. Als je nu in het modem wil komen moet je de standaard username "Administrator" gebruiken zonder password.Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 08:37:
Verwijderd
@gjakuipers
Het kan zijn dat er meer mensen in jou straat ondertussen aangesloten zijn, dit zou een verklaring kunnen zijn. Het kan ook zijn dat ze de overboeking hebben opgeschroefd, dus naar meer aansluitingen per modem. Ook ik ben gezakt van 19000 naar 16000 en de RCO staat nu zelfs op 14668. Of het wordt drukker, of ze boeken meer over.
Maar ik ben nog steeds wel tevreden met de verbinding, de snelheid, en de telefoon. Helemaal geen downtime.
Het kan zijn dat er meer mensen in jou straat ondertussen aangesloten zijn, dit zou een verklaring kunnen zijn. Het kan ook zijn dat ze de overboeking hebben opgeschroefd, dus naar meer aansluitingen per modem. Ook ik ben gezakt van 19000 naar 16000 en de RCO staat nu zelfs op 14668. Of het wordt drukker, of ze boeken meer over.
Maar ik ben nog steeds wel tevreden met de verbinding, de snelheid, en de telefoon. Helemaal geen downtime.
Verwijderd
Beste Mensen,
Wellicht kan iemand mij helpen, heb sinds eind maart een 20.000 comfort abo incl bellen
op het kpn netwerk, nu tot op een paar storingen geen problemen ondervonden met de verbinding.
Alleen mijn snelheid ligt nu op 4061 download. Woon ong 2 kilometer van de centrale
Dacht dat ik dan minimaal een 14-16 zou moeten kunnnen halen.
Deze snelheid wisseld ook niet,
Kan iemand mij vertellen wat de instelling van mijn modem zouden moeten zijn?
Heb een speedtouch 706 modem
Sinds gisteren heb ik helemaal geen dsl signaal meer, ligt dit aan de netwerkleverancier of aan het modem? Heb speedlinq al gebeld maar die gaan er tot 7 werkdagen over doen.
Wellicht heeft iemand anders een snellere oplossing?
Gegroet uit het zonnige zuiden
Wellicht kan iemand mij helpen, heb sinds eind maart een 20.000 comfort abo incl bellen
op het kpn netwerk, nu tot op een paar storingen geen problemen ondervonden met de verbinding.
Alleen mijn snelheid ligt nu op 4061 download. Woon ong 2 kilometer van de centrale
Dacht dat ik dan minimaal een 14-16 zou moeten kunnnen halen.
Deze snelheid wisseld ook niet,
Kan iemand mij vertellen wat de instelling van mijn modem zouden moeten zijn?
Heb een speedtouch 706 modem
Sinds gisteren heb ik helemaal geen dsl signaal meer, ligt dit aan de netwerkleverancier of aan het modem? Heb speedlinq al gebeld maar die gaan er tot 7 werkdagen over doen.
Wellicht heeft iemand anders een snellere oplossing?
Gegroet uit het zonnige zuiden
Check of je bekabeling tussen je hoofdaansluiting en je modem niet te lang is.
Als je 2km woont zou je idd ~14Mbit moeten kunnen halen, ik zit op 1700m en ik haal nu 15Mbit(was eerst wel 17Mbit).
Als je 2km woont zou je idd ~14Mbit moeten kunnen halen, ik zit op 1700m en ik haal nu 15Mbit(was eerst wel 17Mbit).
Verwijderd
Kabel vanaf israpunt is niet langer dan 30 cm, verbinding heeft het ook gewoon gedaan,Sefyu schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 12:48:
Check of je bekabeling tussen je hoofdaansluiting en je modem niet te lang is.
nu helemaal niks meer. Ook de splitter heb ik der al snel tussenuit gehaald,
Maar ook enig idee voor de instellingen van het modem?
Kan ik die zelf aanpassen middels een programma?
Hoor graag van je
Verwijderd
True, maar de overboeking is dus wel anders geregeld voor een ADSL lijn, daar geld eht alleen op de lijn vanaf de centrale, en aangezien daar 1000en mensen op zitten lijkt het me sterk dat dat een probleem op gaat leveren maar het ZOU kunnen in tegenstelling tot de kabel netwerken waarbij je veel sneller problemen hebt als je in een wijk met veel jonge gezinnen (lees: veel downloaders) woont.
Ik ben vanmiddag eindelijk gebeld door Speedlinq. Had sinds 15 maart geen internet meer, daarvoor 3 maand prima gedraaid. Daarvoor heb ik geprobeerd via Abel telecom op BBned te komen, na 60 dagen had ik nog niks, dus die heb ik geannuleerd. Toen dus speedlinq aangevraagd.
Nu zegt speedlinq: BBNED heeft de lijn toch "opgehaald" op 15 maart maar is inmiddels weer afgesloten. Vandaar dat ik al die tijd zonder adslsignaal zit. Dit is toch niet normaal dat dit zomaar kan.
Nu zegt speedlinq: BBNED heeft de lijn toch "opgehaald" op 15 maart maar is inmiddels weer afgesloten. Vandaar dat ik al die tijd zonder adslsignaal zit. Dit is toch niet normaal dat dit zomaar kan.
[ Voor 4% gewijzigd door Pos2007 op 02-05-2007 15:37 ]
Verwijderd
Ok, dat heb ik inderdaad nog niet gedaan.Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 11:08:
[...]
Het is mischien verstandig om het modem even te resetten. Met een pen o.i.d. aan de achterkant van het modem het kleine zwate knopje 10 a 15 seconden ingedrukt houden. Dan het configuratie tooltje draaien. Als je nu in het modem wil komen moet je de standaard username "Administrator" gebruiken zonder password.
Simpel uitgelegd krijg ik dus bij het openen van de browser "Network Error" te zien. Als ik bij Netwerkverbindingen ga kijken zie ik de LAN verbinding prima werken. Als ik de boel opnieuw wil installeren via de Speedlinq installatie cd, dan krijg ik een pop up bij het controleren van de Speedtouch modem, welke vraagt om de gebruikersnaam en wachtwoord. Alles wat ik hier invul is verkeerd (gebruikersnaam en wachtwoord, Administrator, enz enz).
Als ik vervolgens bij Netwerkverbindingen de LAN verbinding uitschakel - want verwijderen kan niet-, dan kan hij de modem niet vinden (wat waarschijnlijk ook heel logisch is, maar als je desperate voor internet bent, dan probeer je alles
Maar goed, dalijk dan maar even met modem reset proberen, en dalijk sowieso nog even proberen te bellen. Ik hoop dat het niet al te lang duurt, maar ik verwacht het ergste.
Iemand nog tips toevallig?
Ja, de modem resetten en de installatie opnieuw uitvoeren... helemaal voordat je gaat bellen met de helpdesk.Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 16:28:
Iemand nog tips toevallig?
Ow, wacht, dat was al als tip gegeven
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Heb voor iemand Speedlinq over KPN aangevraagd. 1-05-2007 was de officiele opleverdatum.
Vandaag alles aangesloten en: GEEN LINE SYNC!!!
Gebeld: Zegt de medewerker dat het wel eens kan gebeuren dat KPN zijn werk nog niet heeft gedaan!?
Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit echt zo? Of is er iets anders mis?
Vandaag alles aangesloten en: GEEN LINE SYNC!!!
Gebeld: Zegt de medewerker dat het wel eens kan gebeuren dat KPN zijn werk nog niet heeft gedaan!?
Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit echt zo? Of is er iets anders mis?
Ik wacht al sinds 30 Maart op een line sync, maar tot nu toe nog steeds. niks bel iedere week de helpdesk, en die beloven steeds dat er een kpn monteur naar gaat kijken. maar die hebben het te druk blijkbaar.
De firmware van de speedtouch heeft een probleem met explorer 7. Ondanks een juiste login krijg je telkens die foutmelding. Pak explorer 6 of Firefox, dan kun je er weer in. Speedtouch heeft hiervoor een firmware updateVerwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 16:22:
[ Voor 48% gewijzigd door zx9r_mario op 02-05-2007 21:58 ]
Speelinq aangevraagd op 4 April.
Oplevering 27 April
BB comfort 20 down, 1 Up
Op de 26e werkte de verbing al.
Zeer tevreden met gemiddeld:
18 mb down.
950 kbps up
Ik heb niet de helpdesk hoeven bellen.
Zeer tevreden met deze verbinding
Oplevering 27 April
BB comfort 20 down, 1 Up
18 mb down.
950 kbps up
IPB over ISDN sinds juni 2006, EB firmware 1.41.4-iptv , telefonie sinds Februari ok Prijs van IPB staat niet meer in verhouding tot snelheid.Daar naast snel internet via Speedlinq
Hoi,
Heb veel van Speedlinq 1tm6 doorgelezen, maar niet alle posts...
Ook via google gezocht op 'hotmail' en 'speedlinq', maar nog niet de magische oplossing gevonden.
Kan niet in mijn (live-)Hotmail komen, zowel de Zyxel 2602H (uit m'n hoofd) als de Speedtouch 546 geven dit probleem.
Idem met Googlegroups.
Links, ideeen, zelfs kritiek is welkom.
Ben benieuwd of deze post het uberhaupt gaat redden...
Mvg,
R-P
Gegevens: bovengenoemde modems, WIN98, 2000 en XP op allerlei P3 en P4 bakken
Abo voorheen Tiscali2Mb (anderhalf jaar zonder storing gewerkt), nu Speedlinq2Mb (vanwege verhuizing buiten Tiscaligebied, en eerlijk is eerlijk: 5 euro p/m is natuurlijk erg prettig)
@RichieB: heb wireshark gedownload, dus zal a.s.a.p. proberen het te laten draaien. Marktplaats heb ik volgens mij met Tiscali ook gedonder mee gehad, dus helemaal perfect was dat ook niet...een mens vergeet snel...
Heb veel van Speedlinq 1tm6 doorgelezen, maar niet alle posts...
Ook via google gezocht op 'hotmail' en 'speedlinq', maar nog niet de magische oplossing gevonden.
Kan niet in mijn (live-)Hotmail komen, zowel de Zyxel 2602H (uit m'n hoofd) als de Speedtouch 546 geven dit probleem.
Idem met Googlegroups.
Ben benieuwd of deze post het uberhaupt gaat redden...
Mvg,
R-P
Gegevens: bovengenoemde modems, WIN98, 2000 en XP op allerlei P3 en P4 bakken
Abo voorheen Tiscali2Mb (anderhalf jaar zonder storing gewerkt), nu Speedlinq2Mb (vanwege verhuizing buiten Tiscaligebied, en eerlijk is eerlijk: 5 euro p/m is natuurlijk erg prettig)
@RichieB: heb wireshark gedownload, dus zal a.s.a.p. proberen het te laten draaien. Marktplaats heb ik volgens mij met Tiscali ook gedonder mee gehad, dus helemaal perfect was dat ook niet...een mens vergeet snel...
[ Voor 21% gewijzigd door R-P op 03-05-2007 16:07 ]
30 Maart? En jij denk dat het nog wel goed gaat komen? Volgens mij nemen ze je niet echt serieus daar. Ik zou er werk van maken (en een andere ISP zoeken).dirk38 schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 20:32:
Ik wacht al sinds 30 Maart op een line sync, maar tot nu toe nog steeds. niks bel iedere week de helpdesk, en die beloven steeds dat er een kpn monteur naar gaat kijken. maar die hebben het te druk blijkbaar.
Wat voor foutmelding krijg je precies op welk moment? Kijk eens met Wireshark wat er precies op je netwerk gebeurt.R-P schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 00:16:
Idem met Googlegroups.
Verwijderd
Hoi allemaal,
Ik heb de 5 speedlinq post snel doorgelezen, maar kon deze vraag niet vinden.
Bij een kennis van me hebben ze speedlinq aangevraagd, modem 780 ontvangen.
Alles aangesloten, cd-tje d'r in alles geinstalleerd.. En internet werkt.
Sluiten ze nu echter de pc af (vista) en starten hem later weer op dan werkt de verbinding niet meer.
Je krijgt het speedtouch scherm met de mededeling dat er geen internet verbinding meer is.
Op de speedstouch brandt alles netjes groen. Maar in het status scherm van de speedtouch staat dat er wel DSL verbinding is, maar geen internet verbinding.
CD-tje dr weer in, installatie draaien en hij doet het weer TOT je de pc afsluit...
Iemand???
Sluiten ze nu echter de pc af (vista) en starten hem later weer op dan werkt de verbinding niet meer.
Je krijgt het speedtouch scherm met de mededeling dat er geen internet verbinding meer is.
Op de speedstouch brandt alles netjes groen. Maar in het status scherm van de speedtouch staat dat er wel DSL verbinding is, maar geen internet verbinding.
CD-tje dr weer in, installatie draaien en hij doet het weer TOT je de pc afsluit...
Iemand???
Inderdaad snel aanlsuiten kunnen ze wel(lees snel geld innen) en als je geluk hebt dat alles ineenkeer feilloos werkt is speedlinq geen probleem.wyrdt schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 23:25:
Speelinq aangevraagd op 4 April.
Oplevering 27 April
BB comfort 20 down, 1 Up
18 mb down.
950 kbps up
totnutoe was ik tevreden, maar...
ik heb het 20Mb Comfort abbo, met bellen dus.
ADSL is op 17/4 opgeleverd, alles ingesteld en het werkt.
toen m'n codes voor het Bellen aangevraagd.
ik krijg een e-mail van Speedlinq:
"[.....] Uiterlijk twee werkdagen na ontvangst van de aanvraag, sturen wij je
de brief met je inlogcodes. Hiermee activeer je Speedlinq Bellen.
Mocht je gebruik maken van nummerportering, dan kan het tot 5 dagen
duren voordat wij de brief met je inlogcodes versturen."
Prima, dacht ik, wat maakt het uit of het 2 of 5 dagen duurt.
Even later krijg ik een brief van KPN: uw telefoonverbinding wordt, conform uw verzoek, op 2 mei afgesloten.
En ja hoor, gisteren was onze telefoon dood, maar ik had nog geen brief met inlogcodes.
Ik mobiel naar de helpdesk gebeld;
"nee, dat duurt nog 5 dagen, i.v.m. de nummerportering".
"Maar dat is niet wat er in uw e-mail stond! Als ik dat geweten had, dan had ik vrienden&familie wel even kunnen waarschuwen, nu zit ik 5 dagen zonder telefoon.".
"Ja, sorry".
Ik heb het klachtenformulier opgeroepen en dit doorgegeven, ik vind dat Speedlinq dit in hun e-mail anders had kunnen verwoorden.
Mijn collega's stappen ook over op bellen via IP, bij andere providers, ook met nummerportering, en die hoeven géén 5 dagen te wachten.
Wat doet Speedlinq anders dan bijv. Tiscali of Het Net?
En hebben jullie ook deze ervaring, 5 dagen zonder telefoon? Ik heb daar nog niet over gelezen in deze Speedlinq-topics.
Even later krijg ik een brief van KPN: uw telefoonverbinding wordt, conform uw verzoek, op 2 mei afgesloten.
En ja hoor, gisteren was onze telefoon dood, maar ik had nog geen brief met inlogcodes.
"Maar dat is niet wat er in uw e-mail stond! Als ik dat geweten had, dan had ik vrienden&familie wel even kunnen waarschuwen, nu zit ik 5 dagen zonder telefoon.".
"Ja, sorry".
Ik heb het klachtenformulier opgeroepen en dit doorgegeven, ik vind dat Speedlinq dit in hun e-mail anders had kunnen verwoorden.
Mijn collega's stappen ook over op bellen via IP, bij andere providers, ook met nummerportering, en die hoeven géén 5 dagen te wachten.
En hebben jullie ook deze ervaring, 5 dagen zonder telefoon? Ik heb daar nog niet over gelezen in deze Speedlinq-topics.
Wederom weer een probleem:
Ik heb sinds 3 dgn dat ik niet meer gebeld kan worden. Bellen naar buiten gaat wel goed en wordt ook netjes geregistreerd bij SL op de servicepagina van bellen.
Je krijgt namelijk als je mij belt een drie tonige signaal, wat vroeger bij KPN betekende dat je afgesloten bent
Via Dixons SL laten bellen en die zien opeens geen telefoonnummer van mij. Ze hebben het nu naar de technische afdeling gespeelt
Het is trouwens wel vreemd dat dit voorkomt net nu op mijn andere aderpaar mijn oude provider TweakDSL zijn signaal af heeft gehaald. Ik had namelijk eerst beide lijnen zodat ik niet zonder internet zou gaan zitten. Toen SL werkte heb ik mijn telefoonnummer overgeporteerd naar SL. Dit werkte na enig heenenweer bellen ook.
Maar kan ik in eens niet meer bellen. Ik hoop dat TweakDSL niet op een of andere manier mijn telefoonnummer heeft laten weghalen door BBNED. En dat mijn nummer daardoor kwijt geraakt is.
Als dat zo is wat kan je hieraan doen?
Ik heb sinds 3 dgn dat ik niet meer gebeld kan worden. Bellen naar buiten gaat wel goed en wordt ook netjes geregistreerd bij SL op de servicepagina van bellen.
Je krijgt namelijk als je mij belt een drie tonige signaal, wat vroeger bij KPN betekende dat je afgesloten bent
Via Dixons SL laten bellen en die zien opeens geen telefoonnummer van mij. Ze hebben het nu naar de technische afdeling gespeelt
Het is trouwens wel vreemd dat dit voorkomt net nu op mijn andere aderpaar mijn oude provider TweakDSL zijn signaal af heeft gehaald. Ik had namelijk eerst beide lijnen zodat ik niet zonder internet zou gaan zitten. Toen SL werkte heb ik mijn telefoonnummer overgeporteerd naar SL. Dit werkte na enig heenenweer bellen ook.
Maar kan ik in eens niet meer bellen. Ik hoop dat TweakDSL niet op een of andere manier mijn telefoonnummer heeft laten weghalen door BBNED. En dat mijn nummer daardoor kwijt geraakt is.
Als dat zo is wat kan je hieraan doen?
ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001
Ik heb echt heel vaak dat ik http://www.marktplaats.nl niet kan openen.
Andere pagina's heb ik dan geen probleem mee. Ik kan dan 2 dingen doen.
a) Gewoon wachten (kwartiertje of zo)
b) De modem rebooten
Iemand een idee waar dit aan kan liggen? En ga a.u.b. niet zeggen DNS instellingen, want andere pagina's werken wel gewoon.
b) De modem rebooten
Iemand een idee waar dit aan kan liggen? En ga a.u.b. niet zeggen DNS instellingen, want andere pagina's werken wel gewoon.
*UPDATE*Pos2007 schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 14:32:
Ik ben vanmiddag eindelijk gebeld door Speedlinq. Had sinds 15 maart geen internet meer, daarvoor 3 maand prima gedraaid. Daarvoor heb ik geprobeerd (tussen eind september en begin december 2006) via Abel telecom op BBned te komen, na 60 dagen had ik nog niks, dus die heb ik geannuleerd. Prima verlopen ook netjes modemkosten teruggekregen. Toen dus speedlinq aangevraagd.
Nu zegt speedlinq, wij kunnen er ook niks aan doen. We kunnen je abo nu stopzetten (ben ik van mijn jaarcontract af) maar moet ik wel een nieuw abo nemen met 89 euro aansluitkosten.
Totale rekening bedraagt dan ca. 300 euro( ca.2maand geen internet + gemaakte belkosten a 70 c p/m+ nieuwe aanluitkosten). Dit slaat toch helemaal nergens op.
Ik zie het zo. Ik heb een jaarcontract met speedlinq, dat iemand anders die lijn kaapt kan ik niks aan doen. Zij moeten mij gewoon een jaar internet leveren, dit doen zij niet. Ik kan dus opzeggen met teruggave van gemaakte kosten e.d, of zie ik dit verkeerd.
Probeer de nieuwste firmware in het modem te laden (als je dat nog niet hebt gedaan). Werkt het ook als je het modem reset?Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 09:35:
Hoi allemaal,
Iemand???
mijn problemen met speedlinq beginnen ook te groeien...
ik had een single pc modem met voip aangevraagd. prima, ik kreeg een multiPC wireless modem, gratis. En even later: nog eentje. Niks van zeggen dacht ik.
bellen viel af en toe uit dus ik diende een klachtje in over hoe dit op te lossen was. krijg ik ineens NOG een modem (de nieuwere versie van de speedtouch, met usb dongle). Ik moest het oude modem retourneren, maar nu kwam er ineens 89 euro bijbetaling bij, omdat ik zogenaamd een single pc modem had.
Klacht gestuurd, en nu vragen ze ineens alle modems terug. Paar klachtjes ingestuurd zonder reactie. Staat vandaag de postbode op de stoep... met een single pc modem!
ik denk dat ze nu verwachten dat ik de 2 multiPC wireless modems terugstuur (maar: naar welk antwoordnr?), en vanaf nu de single PC unit ga gebruiken. Leuk en aardig, maar ik heb toch wel graag de multiPC! En zowiezo: ze mogen t me ook wel even laten weten wat ze van me willen.
Vandaag dus nog maar een klacht ingediend met de vraag wat ze nou precies van me willen... zou me niet verbazen als ik binnenkort ineens een factuur met de kosten van 3 modems ontvang
ennuh... hoelang vantevoren moet je opzeggen? kan naadloos overstappen voor ADSL tegenwoordig al?
ik had een single pc modem met voip aangevraagd. prima, ik kreeg een multiPC wireless modem, gratis. En even later: nog eentje. Niks van zeggen dacht ik.
bellen viel af en toe uit dus ik diende een klachtje in over hoe dit op te lossen was. krijg ik ineens NOG een modem (de nieuwere versie van de speedtouch, met usb dongle). Ik moest het oude modem retourneren, maar nu kwam er ineens 89 euro bijbetaling bij, omdat ik zogenaamd een single pc modem had.
Klacht gestuurd, en nu vragen ze ineens alle modems terug. Paar klachtjes ingestuurd zonder reactie. Staat vandaag de postbode op de stoep... met een single pc modem!
ik denk dat ze nu verwachten dat ik de 2 multiPC wireless modems terugstuur (maar: naar welk antwoordnr?), en vanaf nu de single PC unit ga gebruiken. Leuk en aardig, maar ik heb toch wel graag de multiPC! En zowiezo: ze mogen t me ook wel even laten weten wat ze van me willen.
Vandaag dus nog maar een klacht ingediend met de vraag wat ze nou precies van me willen... zou me niet verbazen als ik binnenkort ineens een factuur met de kosten van 3 modems ontvang
ennuh... hoelang vantevoren moet je opzeggen? kan naadloos overstappen voor ADSL tegenwoordig al?
Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX
Verwijderd
Nieuwe Firmware geinstalleerd helpt ook niet.. daarna gedowngrade naar de versie op de CDROM. Maakt ook geen verschil.bas r schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 13:33:
[...]
Probeer de nieuwste firmware in het modem te laden (als je dat nog niet hebt gedaan). Werkt het ook als je het modem reset?
Modem reseten betekend ook dat het niet meer werkt.
Andere ideeen?
Wat gebeurt er op je netwerk als je www.marktplaats.nl bezoekt? Dit kan je bijv met Wireshark zien.basduijn schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 12:51:
Ik heb echt heel vaak dat ik http://www.marktplaats.nl niet kan openen.
b) De modem rebooten
Verwijderd
Ja dat klopt, heb hetzelfde geahd, en het schijnt dat speedlinq de brief pas mag versturen alsHkuit schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 11:52:
totnutoe was ik tevreden, maar...
"Ja, sorry".
de lijn en nummer helemaal bij hun in hande is.
Vind het ook belachelijk,
Zeker omdat ze in de bevestiging schrijven dat het nu tot 5 dagen kan duren,
en niet na overname
Verwijderd
Even iets positiefs over Speedlinq,
Mag ook best gezegd worden,
Gisterenochtend gebeld dat ik geen internet verbinding meer had en dat lampje van het DSL bleef knipperen, eerst iemand van de klantenservice aan de telefoon en die vertelde mij dat ze het door gingen zetten naar KPN, want zou waarschijnlijk een lijnfout zijn. Na de vraag hoelang dit zou kunnen duren kreeg ik het antwoord, : U MOET REKENING HOUDEN MET 5-7 werkdagen.
Na wat heen en weer gesproken te hebben dat ik het daar niet mee eens zou zijn, toch maar opgehangen want zo kom je toch niet verder. Ik hiervan balen natuurlijk, en tegen einde van de middag nogmaals een keertje gebeld en dit weer verteld aan de klantenservice, in het gesprek nu gevraagd om door verbonden te worden met de 2e lijnshelpdesk, was om 17:04. Deze persoon gesproken en zou het meteen doorzetten naar de KPN.
Vanochtend om 10 uur telefoon van de monteur van de KPN...
. helemaal verbaasd hij was bezig met de lijn, en kwam tot de conclusie dat de lijn echt slecht was ( het koper dan) Om 12 uur terug gebeld en KPN monteur verteld mij dat hij het koper omgezet heeft ( ?????) mnaakt mij niet uit.
Conclusie: 12:00 weer internet en telefonie... werd al bang als ik de berichten hier lees..
Dus het kan wel snel gebeuren, petje af hiervoor????
Vind dat zoiets ook best een keer gezegd mag worden
Mag ook best gezegd worden,
Gisterenochtend gebeld dat ik geen internet verbinding meer had en dat lampje van het DSL bleef knipperen, eerst iemand van de klantenservice aan de telefoon en die vertelde mij dat ze het door gingen zetten naar KPN, want zou waarschijnlijk een lijnfout zijn. Na de vraag hoelang dit zou kunnen duren kreeg ik het antwoord, : U MOET REKENING HOUDEN MET 5-7 werkdagen.
Na wat heen en weer gesproken te hebben dat ik het daar niet mee eens zou zijn, toch maar opgehangen want zo kom je toch niet verder. Ik hiervan balen natuurlijk, en tegen einde van de middag nogmaals een keertje gebeld en dit weer verteld aan de klantenservice, in het gesprek nu gevraagd om door verbonden te worden met de 2e lijnshelpdesk, was om 17:04. Deze persoon gesproken en zou het meteen doorzetten naar de KPN.
Vanochtend om 10 uur telefoon van de monteur van de KPN...
Conclusie: 12:00 weer internet en telefonie... werd al bang als ik de berichten hier lees..
Dus het kan wel snel gebeuren, petje af hiervoor????
Vind dat zoiets ook best een keer gezegd mag worden

Vervolg:
Hotmail geprobeerd: mislukt (ondertussen was ik wireshark aan het installeren)
(Foutmelding: The page cannot be displayed
The page you are looking for is currently unavailable. The Web site might be experiencing technical difficulties, or you may need to adjust your browser settings. "
Wireshark opgestart, Hotmail geprobeerd: SUCCES.
Schiet mij maar lek: heb ik 50 maal eerder geprobeerd en het was 1 (!!) keer gelukt waarbij de diverse directories het hele beeld in beslag namen en de mailtjes in een tiende van het scherm ergens rechts onderin stonden... (Oftewel volledig verziekte layout van de pagina)
Werkte ook nog steeds na het afsluiten van Wireshark, en Googlegorups lijkt ook te werken.
Wijzigingen: PC heeft aan bedrijfsnetwerk gehangen waar elke 5 minuten updates op je PC geramt worden (maar dan had de eerste genoemde poging ook moeten werken volgens mij...).
Tweede wijziging: ik heb wireshark met alle bijkomende files geinstalleerd.
Zal binnenkort een andere PC proberen waar wireshark niet opstaat...
Hotmail geprobeerd: mislukt (ondertussen was ik wireshark aan het installeren)
(Foutmelding: The page cannot be displayed
The page you are looking for is currently unavailable. The Web site might be experiencing technical difficulties, or you may need to adjust your browser settings. "
Wireshark opgestart, Hotmail geprobeerd: SUCCES.
Schiet mij maar lek: heb ik 50 maal eerder geprobeerd en het was 1 (!!) keer gelukt waarbij de diverse directories het hele beeld in beslag namen en de mailtjes in een tiende van het scherm ergens rechts onderin stonden... (Oftewel volledig verziekte layout van de pagina)
Werkte ook nog steeds na het afsluiten van Wireshark, en Googlegorups lijkt ook te werken.
Wijzigingen: PC heeft aan bedrijfsnetwerk gehangen waar elke 5 minuten updates op je PC geramt worden (maar dan had de eerste genoemde poging ook moeten werken volgens mij...).
Tweede wijziging: ik heb wireshark met alle bijkomende files geinstalleerd.
Zal binnenkort een andere PC proberen waar wireshark niet opstaat...
Verwijderd
Wanhopig word ik ervan. Al 2 dagen bezig om mijn modem weer goed ingesteld te krijgen nadat ik upgrade had gedaan voor mijn 20MB Comfort abonnement (KPN). Dat bleek een upgrade voor BBNed te zijn. Verschillende fora heb ik al nagelopen, ik heb met mijn prepaid mobiele telefoon Speedlinq gebeld en alle instructies opgevolgd om de instellingen van mijn modem - Copperjet 1616, blauw, single user VOIP modem - goed te krijgen zodat ik in ieder geval weer internet kan (de info over het belgedeelte moest in razend tempo ivm beltegoed, kon niet teruggebeld worden en kon geen configuratiebestandje opgestuurd krijgen). Maar helaas is het zonder succes.
De instellingen voor KPN staan goed. DHCP-server is enabled. De instellingen daarvoor zijn goed maar ik kom niet meer online. Heb alleen lokaal toegang volgens het ikoon in mijn systeemtray (windows Vista).
Wat ik ook heb gedaan, is verschillende firmware bestanden (*.tbi) uitgeprobeerd maar geen enkele doet het. De dag dat ik mijn modem kreeg heb ik hem wél werkende gekregen (het internetgedeelte, de gegevens voor bellen kwamen pas later) door hem met een bepaald firmwarebestandje te updaten. Wat ik nu steeds doe, is het modem resetten naar Vendour default settings om daarna dan een firmware-update te doen.
Volgens mij is het een kwestie van het juiste configuratiebestand hebben. Wie kan mij daaraan helpen?
De instellingen voor KPN staan goed. DHCP-server is enabled. De instellingen daarvoor zijn goed maar ik kom niet meer online. Heb alleen lokaal toegang volgens het ikoon in mijn systeemtray (windows Vista).
Wat ik ook heb gedaan, is verschillende firmware bestanden (*.tbi) uitgeprobeerd maar geen enkele doet het. De dag dat ik mijn modem kreeg heb ik hem wél werkende gekregen (het internetgedeelte, de gegevens voor bellen kwamen pas later) door hem met een bepaald firmwarebestandje te updaten. Wat ik nu steeds doe, is het modem resetten naar Vendour default settings om daarna dan een firmware-update te doen.
Volgens mij is het een kwestie van het juiste configuratiebestand hebben. Wie kan mij daaraan helpen?
Hallo alice24springs,
Geef je emailadres maar even. Dit bestandje moet je hebben:
SPEEDLINQ-R6_ROUTERPLUS_VOIP_ADSL2_PSTN_V1.2.tpr
Geef je emailadres maar even. Dit bestandje moet je hebben:
SPEEDLINQ-R6_ROUTERPLUS_VOIP_ADSL2_PSTN_V1.2.tpr
[ Voor 43% gewijzigd door ronald97 op 04-05-2007 12:07 ]
Verwijderd
Fantastisch, ik had al eerder zien staan dat jij het bestandje had, maar helaas stond je e-mailadres niet meer bij je profiel. Ik ff blij dus dat jij mijn bericht leest.
Tnx.
Tnx.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2007 14:02 ]
Verwijderd
Nog even een vraag daarover:
De handelingen die ik ga verrichten, zullen zijn:
1. Naar de pagina waar ik mijn modem kan instellen
2. Daar eerst alles terugzetten naar Vendour defaults
3. Dan het bestand via update binnen halen
4. Modem opnieuw opstarten via Restart Device
Moet ik daarna nog stappen nemen (save config bv.)?
Dank alvast
De handelingen die ik ga verrichten, zullen zijn:
1. Naar de pagina waar ik mijn modem kan instellen
2. Daar eerst alles terugzetten naar Vendour defaults
3. Dan het bestand via update binnen halen
4. Modem opnieuw opstarten via Restart Device
Moet ik daarna nog stappen nemen (save config bv.)?
Dank alvast
Verwijderd
Nou, t gaat hier ook alweer erg lekker.. Ik heb dus een 20mbit Comfort+bellen abo, dus ik zou snelheden van 20mbit moeten halen.. Mijn modem trained nu meestal rond de 11mbit.. Schandalig laag dus voor wat ze ons leveren!! Ik had hier al een keer over gebeld, en ik zou terug gebeld worden.. Nu een maand later, meerdere mailtjes gestuurd en nog niks veranderd... in de mailtjes die ik terug krijg staat gewoon doodleuk dat mijn probleem in behandeling is, en dat ze er verder niks aan kunnen doen....
Verwijderd
16-04-2007 Speelinq Aanvraag gedaan 20Mb via KPN (nieuwe lijn)
18-04-2007 Bevestiging ontvagen
Iemand een idee hoelang het duurt voordat KPN signaal op de lijn heeft gezet en ik de welkomstbrief van Speedlinq kan ontvangen??
18-04-2007 Bevestiging ontvagen
Iemand een idee hoelang het duurt voordat KPN signaal op de lijn heeft gezet en ik de welkomstbrief van Speedlinq kan ontvangen??
Verwijderd
T kan 2 weken duren, maar ook 6 weken, zoals bij mij het geval was!!!
BTW kan iemand zeggen of het probleem uit mijn vorige post ook met mijn modem te maken kan hebben??Hij komt niet boven de 12mbit uit, nooit.. Het is een speedtouch 780
BTW kan iemand zeggen of het probleem uit mijn vorige post ook met mijn modem te maken kan hebben??Hij komt niet boven de 12mbit uit, nooit.. Het is een speedtouch 780
Verwijderd
Zoals al enkele malen eerder geschreven is de snelheid erg afhankelijk van een aantal factoren..Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 15:46:
Als je te ver van de wijkcentrale woont bijvoorbeeld dan heb je gewoon pech gehad....
Je hebt een abbo TOT 20Mbit nergens wordt de 20 gegarandeerd omdat het te afhankelijk is van verschillende factoren..
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2007 16:08 ]
Verwijderd
Download het DMT tooltje. Hiermee kan je wat meer aflezen. o.a. hoever je van de centrale zit.Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 15:46:
Als je al de gegevens overneem uit het DMT tooltje en hier even post kunnen we wat meer vertellen.
Met het DMT tooltje kan je ook je snelheid wat opkrikken.
Verwijderd
http://img157.imageshack.us/img157/3945/dmt1sg1.jpg
Mijn DMT resultaten, na een DSl Resync. Hiervoor was hij 8800mbit
Mijn DMT resultaten, na een DSl Resync. Hiervoor was hij 8800mbit
Verwijderd
Je zit in ieder geval meer als 2 KM van de centrale, dus je zal nooit de volle mep kunnen krijgenVerwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 17:38:
Ik ben er achter gekomen dat door mijn Noise margin te verlagen, gaat mijn snelheid omhoog, alleen gaat nu de SNRM omlaag.. Hoe hoog/laag mag die SNRM zijn, en wat betekend het?
De SNRM van de download moet je liever niet onder de 6 laten komen, hoewel ik wel zelf weken op 5 stabiel heb gedraaid.
Verwijderd
Dit problem is bekend bij Speedtouch. Speedtouch is in conclaaf met Microsoft hierover.( geldt alleen voor windows Vista) Problem is te verhelpen door een fix Ip adres in te vullen op je netwerk kaart. (DNS en Gateway ook invullen)Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 09:35:
Hoi allemaal,
Iemand???
V.b. IP=10.0.0.140
subnet= 255.255.255.0
gateway= 10.0.0.138
DNS= isp v.b. 195.121.1.60
Verwijderd
Sinds vrijdag rond 18.45u kan ik onmogelijk meer een web-log.nl bereiken met ip 204.9.178.35 (Typepad). De hoofdpagina en beheer (andere ip's) zijn geen probleem, alleen dus geen enkele log meer. Gebruik ik VPN dan werkt alles wel.
Een traceroute houdt het voor gezien bij hop11. Pingen levert enkel timeouts op.
Speedlinq-helpdesk is op slot tot morgenochtend. Zijn er meer met problemen?
edit: Traceroute loopt nu wel ineens verder
Probleem dus opgelost.
Een traceroute houdt het voor gezien bij hop11. Pingen levert enkel timeouts op.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| 1 1 ms <1 ms <1 ms 192.168.0.1 2 7 ms 7 ms 7 ms asd-nik-spq-dsl-gw-1.xb.nl [89.220.32.1] 3 186 ms 210 ms 108 ms 10.8.10.61 4 63 ms 12 ms 8 ms g2-2.mpd01.ams04.atlas.cogentco.com [130.117.241 .245] 5 8 ms 9 ms 21 ms t4-1.mpd01.ams03.atlas.cogentco.com [130.117.2.6 1] 6 172 ms 186 ms 185 ms t1-1.mpd02.lon01.atlas.cogentco.com [130.117.1.1 70] 7 177 ms 177 ms 176 ms t3-2.mpd01.bos01.atlas.cogentco.com [130.117.0.1 85] 8 223 ms 180 ms 242 ms t3-4.mpd01.mci01.atlas.cogentco.com [154.54.7.77 ] 9 191 ms 171 ms 173 ms t2-2.mpd02.sfo01.atlas.cogentco.com [154.54.6.38 ] 10 177 ms 194 ms 176 ms t9-2.mpd01.sjc01.atlas.cogentco.com [154.54.2.12 6] 11 177 ms 176 ms 196 ms v3492.mpd01.sjc03.atlas.cogentco.com [154.54.6.1 06] 12 * * * Time-out bij opdracht. |
Speedlinq-helpdesk is op slot tot morgenochtend. Zijn er meer met problemen?
edit: Traceroute loopt nu wel ineens verder
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2007 22:50 . Reden: opgelost ]
Dan zal ik wel de ip als : 192.168.1.64 en de gateway als 192.168.1.254 instellenVerwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 20:56:
[...]
Dit problem is bekend bij Speedtouch. Speedtouch is in conclaaf met Microsoft hierover.( geldt alleen voor windows Vista) Problem is te verhelpen door een fix Ip adres in te vullen op je netwerk kaart. (DNS en Gateway ook invullen)
V.b. IP=10.0.0.140
subnet= 255.255.255.0
gateway= 10.0.0.138
DNS= isp v.b. 195.121.1.60
18-12-2007 Zijn Dominique en Marleen geboren! - 21-06-2007 Zijn ik en mijn ventje een stel!
Vraagje,
Om voor korting in aanmerking te komen moet je een bevestiging ontvangen van een kortingvoucher.
Ik heb nu 3 kortingvoucher's ontvangen maar geen mail.
Bellen is de enige optie ? of is een van de kortingsvouchers de bevestiging.
Om voor korting in aanmerking te komen moet je een bevestiging ontvangen van een kortingvoucher.
IPB over ISDN sinds juni 2006, EB firmware 1.41.4-iptv , telefonie sinds Februari ok Prijs van IPB staat niet meer in verhouding tot snelheid.Daar naast snel internet via Speedlinq
Verwijderd
Kortingvoucher vul je on-line in, de link staat aan het begin van dit topic (op pagina 1)wyrdt schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 10:10:
Vraagje,
Deze uitprinten, ook je fakturen die je in je Speedlinq mailbus heb gekregen uitprinten, en opsturen.
Je krijg een bevestiging per mail.
Verstuur wel aangetekend!
Hehe, eindelijk mijn modem gekregen (lees: na veel zeuren bij het postkantoor mee kunnen nemen terwijl dat eigenlijk pas vanaf maandag kon
)
Nu maar afwachten tot mijn lijn opgeleverd wordt, heb wel al de brief gekregen waarin 1 mei als indicatieve opleverdatum stond. Maar die brief kreeg ik ook op 2 mei pas
Dus die data neem ik maar met een kilo'tje zout
Ik merk vanzelf wanneer mijn internet het niet meer doet en dan sluit ik die meuk aan en kan de ellende voor mij ook beginnen
Nu maar afwachten tot mijn lijn opgeleverd wordt, heb wel al de brief gekregen waarin 1 mei als indicatieve opleverdatum stond. Maar die brief kreeg ik ook op 2 mei pas
Yamaha MT-09
Verwijderd
Heeft iemand ervaring met Speedlinq Bellen i.c.m. een Grandstream GXP-2000 IP telefoon? Mij VoIPBuster account loopt prima maar uiteraard alleen uitgaand verkeer. (VoIPBuster geeft nog steeds geen nummers uit) Ik wil ook graag mijn inkomend Speedlinq verkeer over de Grandstream GXP-2000 laten lopen maar krijg het al weken niet aan de praat. Speedlinq wil niet helpen omdat ze de hardware niet ondersteunen en de Helpdesk van Grandstream heeft geen kennis van wat Speedlinq wel of niet kan en doet. Dus ik zit in midden en hoop op hulp vanuit dit forum.
Wie oh wie helpt me even.
Bedankt
JvdV
Wie oh wie helpt me even.
Bedankt
JvdV
Dit topic is gesloten.