Beste Speedlinq gebruikers en andere internetters,
Ik wil jullie hierbij attenderen/ waarschuwen voor het feit dat Speedlinq voor veel consumenten geen goedkoop maar (zeer) duurkoop is.
Ik als professionele internet gebruiker ondervindt wekelijks problemen met de lijn. Wij krijgen door problemen bij Speedlinq regelmatig geen contact met de DHCP server en dus geen ipadres. Dit probleem kan alleen door Speedlinq zelf worden verholpen.
Tegenwoordig gaat bijna alles via internet, denk aan bankzaken, solliciteren, studeren, thuiswerken etc etc...
Zoals u zult begrijpen is het voor een groot gezin erg vervelend weken zonder internet te zitten.
Het bellen naar Speedlinq is bij voorbaat een kansloze zaak. U wordt beantwoord door studenten vanuit een callcenter die in de meeste gevallen even veel als u weten, en zelfstandig niets kunnen / mogen doen behalve het voorlezen van de handleiding of aanmaken van een ticket dat op zn vroegst 10 dagen na aanmaak kan worden behandeld. Heeft u dus niets aan. Meermaals hebben wij onze postcode en telnummer achter gelaten, er is nooit teruggebeld.
Een (aangetekende) brief lijkt meer effect te hebben, helaas maar voor even. Wij hebben nu 1 maand internet via Speedlinq, de eerste 5 dagen ging het goed, daarna 10 dagen ADSL down. Toen weer 10 dagen stotterend online en nu opnieuw volledig plat.
Wij hebben geluk met een vriendelijke buurman die wel internet tot zijn beschikking heeft en wil delen.
Ik kots wel van Speedlinq, en wil er verder geen aandacht meer aan geven. Het is absoluut de miskoop van het jaar, en nominatie voor de koudste douche. Op dit moment ben ik oriënterende bij andere aanbieders. Ik ben al vanaf 2001 online via verschillende aanbieders, maar heb zoiets dramatisch als Speedlinq niet eerder mee gemaakt. Hoewel eerlijkheid gebied te zeggen dat ik in 2003-2004 ook een abbo bij Speedlinq heb gehad en alles zonder noemswaardige probleem heeft gewerkt.
Speedlinq ADSL actueel, get a life OFFLINE
Mensen trap er niet in, laat u niet verleiden door de lage maandprijs. Speedlinq heeft veel te maken met storingen, u belt a 70cent pm, u baalt en zit soms weken zonder internet.
Ik heb de neiging zodra het actievoordeel is teruggestort op mijn rekening via een 3e aangetekende brief de overeenkomst wegens wanprestatie te ontbinden en de incasso machtiging per direct in te trekken.
Uiteraard kunt u ook geluk hebben, zonder storingen is Speedlinq natuurlijk een goede koop als je zelf voldoende technische kennis hebt om alles aan te sluiten. Helaas los je daar nog geen storing bij speedlinq mee op. Ik heb bijna het idee dat Speedlinq de lijnen af en toe plat gooit om inkomsten uit de helpdesk te verkrijgen
Meest ergelijk is dat er geen comminicatie is vanuit Speedlinq en problemen vaak pas na weken wachten worden aangepakt

Speedlinq
Edit: wellicht het vermelden waard dat ik Speedlinq via KPN netwerk heb
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 08-05-2007 12:31
]