[Speedlinq] Ervaringen - Deel 6

Pagina: 1 ... 3 ... 14 Laatste
Acties:
  • 15.005 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderzande
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-07-2020
Nou ik heb 12 april speedlinq aangevraagd. Eerste instantie alles prima verlopen. Afgeschreven, modem ontvangen, 3 mei de lijn opgeleverd. Ik installeren. Binnen 20 minuten had ik speedlinq ADSL draaiende.

Maar nu:

4 Mei: email dat ze wederom een modem hebben afgeschreven en 5 mei TNT-bericht dat ze hem niet hebben kunnen afleveren. Wat moet ik met 2 modems? Moet ik de servicelijn bellen of zit hier een andere oplossing voor?

Wie o wie kan mij helpen.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlino
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05-2024

carlino

GoT Mama

IK denk dat je het beste dan de administratie kan bellen. Want ja wat moet je eerlijk gezegt met 2 modems :/

18-12-2007 Zijn Dominique en Marleen geboren! - 21-06-2007 Zijn ik en mijn ventje een stel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderzande
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-07-2020
Administratie is ander nummer dan service desk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlino
  • Laatst online: 15-05-2024

carlino

GoT Mama

vanderzande schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 13:19:
Administratie is ander nummer dan service desk?
Neuh zelfde nummer. Welke optie durf ik niet met zekerheid te zeggen :)

18-12-2007 Zijn Dominique en Marleen geboren! - 21-06-2007 Zijn ik en mijn ventje een stel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 20:24:
[...]

Je zit in ieder geval meer als 2 KM van de centrale, dus je zal nooit de volle mep kunnen krijgen
De SNRM van de download moet je liever niet onder de 6 laten komen, hoewel ik wel zelf weken op 5 stabiel heb gedraaid.
:)
Dat ik niet de volle mep kan ok, maar dan is 10/11mbit toch wel diep triest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:46
Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 14:10:
[...]

Als je hier kijkt zie je dat 10/11 mbit nog niet zo heel gek is:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1118500572.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 14:10:
[...]

Ik zat bij @home op 8Mbit en betaalde 47,95. Dat is diep triest.
Met 11 Mbit haal je zo'n 1375Kb (dat is bijna 1,5 MByte per sec.) dat is niet slecht voor de prijs die je betaalt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
vanderzande schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 13:15:
Nou ik heb 12 april speedlinq aangevraagd. Eerste instantie alles prima verlopen. Afgeschreven, modem ontvangen, 3 mei de lijn opgeleverd. Ik installeren. Binnen 20 minuten had ik speedlinq ADSL draaiende.

Maar nu:

4 Mei: email dat ze wederom een modem hebben afgeschreven en 5 mei TNT-bericht dat ze hem niet hebben kunnen afleveren. Wat moet ik met 2 modems? Moet ik de servicelijn bellen of zit hier een andere oplossing voor?

Wie o wie kan mij helpen.

Bedankt.
niet zomaar verkopen, ze zullen m ooit waarschijnlijk terugvragen. stel een vraag via het formulier en je krijgt een RMA nr.

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08 04:52
Op het moment overweeg ik een Speedlinq abonnement te nemen. Het gaat dan om een 4mb lijn over het KPN netwerk inclusief bellen. In het topic lees ik (deel 5 en 6) veel gemengde ervaringen over de provider. Negatieve klanken gaan dan met name over het niet halen van de 20mbit of rompslomp/onkunde met de helpdesk. Kwalitatief gezien, hoe bevalt de verbinding? Zowel voor ADSL en telefonie? Is de kwaliteit over het algemeen redelijk en zijn er af en toe storingen of is het meerdere malen per dag raak?

De andere kandidaat is Orange ook in dat topic veel gemengde ervaringen. Heeft misschien iemand ervaringen met beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jerome! schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 19:54:
Op het moment overweeg ik een Speedlinq abonnement te nemen. Het gaat dan om een 4mb lijn over het KPN netwerk inclusief bellen. In het topic lees ik (deel 5 en 6) veel gemengde ervaringen over de provider. Negatieve klanken gaan dan met name over het niet halen van de 20mbit of rompslomp/onkunde met de helpdesk. Kwalitatief gezien, hoe bevalt de verbinding? Zowel voor ADSL en telefonie? Is de kwaliteit over het algemeen redelijk en zijn er af en toe storingen of is het meerdere malen per dag raak?

De andere kandidaat is Orange ook in dat topic veel gemengde ervaringen. Heeft misschien iemand ervaringen met beide?
Ik ben in januari aangesloten. Wel aanloopproblemen, zoals te laat leveren modem, toen deze geleverd was en defekt bleek te zijn duurde het weer 3 weken voor ik een nieuw modem had. Vanaf dat moment echter geen problemen meer ondervonden, of toch, een week mailserver problemen.
Sinds dit opgelost is draaid alles lekker, geen downtime gehad, en ook telefoon is perfekte kwaliteit.
Voor 24,95 een 20Mbit verbinding met telefoon, dat is niet duur. Ook netjes 238,- Euro van de aktie teruggestort gekregen. (na ongeveer 6 weken) Ik ben wel redelijk tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Blokkeerd Speedlinq poort 25? Want ik wil nog wel graag email kunnen versturen via m'n domein etc.
Ik weet dat sinds kort Planet/HetNet etc deze poort hebben geblokkeerd en je verplicht ben mail.provider.nl te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 09:34
Volgens mij doet tegenwoordig (bijna) elke provider dat om SPAM te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
trolleystad schreef op zondag 06 mei 2007 @ 11:14:
Volgens mij doet tegenwoordig (bijna) elke provider dat om SPAM te voorkomen.
Ik heb het dus over de uitgaande poort 25 he. De meeste providers blokkeren iig vaak de inkomende poort 25.

Het gaat er mij dus om dat ik via Outlook mail kan versturen via mail.mijndomein.nl (dus als SMTPserver) en niet verplicht de email moet versturen via mail.speedlinq.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Goedendag all

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb de modem mooi kunnen op waarderen door:
http://www.speedtouch.nl/drivers.html#706
De Speedtouch 706 zónder! WiFi.

De "Download 706 Upgrader R6.2.G.3 voor VoIP-SIP" uitgevoerd en
de "Download Configuratie Wizard voor firmware R6.x" uitgevoerd.

Moet zeggen dat ik qua telefonie het handmatig moest aanpassen want er stond andere waardes in dan ipv "sip.ritstele.com".
Nu de telefoon wel mooi kunnen activeren :

Gebruikersnaam URI Naam van het display Verkort nummer Poort Geregistreerd
31318xxxxxx 31318xxxxxx Speedlinq Tel. 1 "V"

Echter heb ik nu het probleem.
Ik bel uit en gaat over. Men neemt op en diegeen die ik bel hoor ik niet.
Dus:
Ik bel met mijn vaste telefoon (van Speedlinq) naar een mobiel en ik hoor spraak van mobiel niet.
Het lijkt erop dat de mobiele kant microfoon uit staat maar wel overkomt qua spraak.

Enig idee?
(Modem diverse malen opnieuw ingesteld en uit/aan geweest)

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 09:57:
Je moet de poort open zetten die je met DC++ gebruikt.
Ik heb een Speedtouch780WL, hierbij doe ik dit bij Homenetwork, dan de Computer waarvoor je de poort nodig hebt, en hier moet je doen "Assign a game or application to a local network device"
Hier kies je er een, bij mij staat DC++ er al bij, en anders kan je er zelf een aanmaken, en zelf de poorten opgeven die open moeten :)

Kijk ook naar je Windows Firewall!
Ik heb nu ook DC++ geselecteerd in de router configuratie, maar hoe moet ik mijn connection setting dan invullen bij connection see\ttings?
Afbeeldingslocatie: http://img127.imagevenue.com/loc646/th_73057_dcplusplus_122_646lo.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:04
X-Rayonline schreef op zondag 06 mei 2007 @ 18:49:
De "Download 706 Upgrader R6.2.G.3 voor VoIP-SIP" uitgevoerd en
de "Download Configuratie Wizard voor firmware R6.x" uitgevoerd.

Echter heb ik nu het probleem.
Ik bel uit en gaat over. Men neemt op en diegeen die ik bel hoor ik niet.
Dus: Ik bel met mijn vaste telefoon (van Speedlinq) naar een mobiel en ik hoor spraak van mobiel niet. Het lijkt erop dat de mobiele kant microfoon uit staat maar wel overkomt qua spraak.
Exact hetzelfde gehad, er is nog geen werkende Speedlinq-configuratiewizard voor de 6.2.x.
De firmware en wizard van de supportsite werken goed.

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:54

Speedmaster

Make my day...

Welke modem's worden er op dit moment uitgegeven door Speedlinq bij een Comfort abbo?
zie wel soort en prijs op het moment dat ik wil bestellen maar zie geen merk, wie heeft er een multi PC VOIP modem binnen gekregen de afgelopen 2 weken en wil hier melden om welk type het gaat in combinatie met een KPN netwerk?

[ Voor 91% gewijzigd door Speedmaster op 07-05-2007 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djerique schreef op zondag 06 mei 2007 @ 19:38:
[...]
Ik heb nu ook DC++ geselecteerd in de router configuratie, maar hoe moet ik mijn connection setting dan invullen bij connection see\ttings?
[afbeelding]
Je moet de poort, die is opengezet in het modem, opgeven in DC++ :)
Zowel TCP als UDP moet je invullen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2007 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een Speedlinq-abbo via het KPN-netwerk aangevraagd, nl. Comfort 20.000 compleet bellen.
Vrijdag 04-05-07 zou er een monteur langskomen tussen 13.00 en 17.00.
Deze is helaas niet op komen dagen.
Ik vanmorgen naar Speedlinq gebeld en die wisten mij te vertellen dat ADSL is opgeleverd.
Vervolgens naar KPN gebeld om te vragen waarom er geen monteur is langsgekomen. Ze konden de afspraak wel vinden maar wisten niet waarom er geen monteur was geweest en ik moet maar een nieuwe afspraak met Speedlinq maken (dus voor niks een halve snipperdag genomen).

Mijn vraag is nu, kan het zijn dat ADSL inderdaad is opgeleverd zonder dat er een monteur is langsgeweest? Het gaat om een nieuwbouwwoning. Ik heb geen idee of zo'n monteur nog iets moet installeren in de meterkast of zo. Of kunnen ze de lijn ook zonder monteur opleveren?

Ik kan natuurlijk heel de boel aansluiten en kijken of ik signaal he, maar mn spullen staan nog op een ander adres en heb geen zin heel de boel erheen te brengen, aan te sluiten en dan te merken dat het niet werkt, als misschien hier iemand me al kan vertellen dat het uitgesloten is dat ik ADSL signaal heb zonder dat er een monteur is langsgeweest.

Mijn vraag kortom, wat doet een monteur precies als hij langskomt en zou het toch zo kunnen zijn dat ik al signaal heb?

Alvast bedankt.

Ps. is het mogelijk die halve snipperdag op Speedlinq te verhalen denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

carlino schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 01:01:
R_TNT schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 20:56:
[...]

Dit problem is bekend bij Speedtouch. Speedtouch is in conclaaf met Microsoft hierover.( geldt alleen voor windows Vista) Problem is te verhelpen door een fix Ip adres in te vullen op je netwerk kaart. (DNS en Gateway ook invullen)

V.b. IP=10.0.0.140
subnet= 255.255.255.0
gateway= 10.0.0.138

DNS= isp v.b. 195.121.1.60
[...]

Dan zal ik wel de ip als : 192.168.1.64 en de gateway als 192.168.1.254 instellen ;) Anders gaat dat niet werken :+
Als het een bekend probleem is waarom staat het dan niet op de support pagina??? Het heeft me nu al 3 avonden gekost en meer dan 2 uur bellen met de helpdesk.. Daar repten ze geen woord over bekend probleem met Vista.....

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2007 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 10:21:
Je moet de poort, die is opengezet in het modem, opgeven in DC++ :)
Zowel TCP als UDP moet je invullen.
Thanks, maar op welke stand moet ik hem dan zetten?

Ik kan kiezen uit:
  • Direct connection
  • Firewall met uPnP
  • Firewall with manual portforwarding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djerique schreef op maandag 07 mei 2007 @ 15:54:
[...]
Thanks, maar op welke stand moet ik hem dan zetten?

Ik kan kiezen uit:
  • Direct connection
  • Firewall met uPnP
  • Firewall with manual portforwarding
Direct Connection! :)

Als je het echt niet aan de praat krijg kan je eventueel Firewall Passive kiezen, dit is echter wel langzamer, en ben je niet voor iedereen benaderbaar.

Als het nog niet lukt post dit dan even, dan installeer ik DC++ even en zal ik stapsgewijs de handelingen noteren en hier melden.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2007 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08 04:52
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 12:42:
Hallo,

Ik heb een Speedlinq-abbo via het KPN-netwerk aangevraagd, nl. Comfort 20.000 compleet bellen.
Ik vanmorgen naar Speedlinq gebeld en die wisten mij te vertellen dat ADSL is opgeleverd.
Vervolgens naar KPN gebeld om te vragen waarom er geen monteur is langsgekomen. Ze konden de afspraak wel vinden maar wisten niet waarom er geen monteur was geweest en ik moet maar een nieuwe afspraak met Speedlinq maken (dus voor niks een halve snipperdag genomen).

Mijn vraag is nu, kan het zijn dat ADSL inderdaad is opgeleverd zonder dat er een monteur is langsgeweest? Het gaat om een nieuwbouwwoning. Ik heb geen idee of zo'n monteur nog iets moet installeren in de meterkast of zo. Of kunnen ze de lijn ook zonder monteur opleveren?

Ik kan natuurlijk heel de boel aansluiten en kijken of ik signaal he, maar mn spullen staan nog op een ander adres en heb geen zin heel de boel erheen te brengen, aan te sluiten en dan te merken dat het niet werkt, als misschien hier iemand me al kan vertellen dat het uitgesloten is dat ik ADSL signaal heb zonder dat er een monteur is langsgeweest.

Mijn vraag kortom, wat doet een monteur precies als hij langskomt en zou het toch zo kunnen zijn dat ik al signaal heb?

Alvast bedankt.

Ps. is het mogelijk die halve snipperdag op Speedlinq te verhalen denken jullie?
Voor zover ik weet zit er dan gewoon signaal op de lijn en kan er gebruik gemaakt worden van ADSL. De monteur sluit de splitter plus modem aan en test dit op 1 pc via een vaste kabel tenzij anders aangegeven. Bij mijn weten zijn alle activiteiten in de wijkcentrale dan al verricht en volgens mij kun je gerust alles zelf aansluiten (zo was het althans een paar jaar terug tijdens onze aansluiting)

Over het verhalen van je snipperdag op Speedlinq zal lastig worden. Zij leggen natuurlijk de bal bij KPN, omdat zij de afspraak niet zijn nagekomen. In hoeverre je hier juridisch iets mee kunt laat ik aan de experts over ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Jerome! op 07-05-2007 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 16:06:
Direct Connection! :)

Als je het echt niet aan de praat krijg kan je eventueel Firewall Passive kiezen, dit is echter wel langzamer, en ben je niet voor iedereen benaderbaar.

Als het nog niet lukt post dit dan even, dan installeer ik DC++ even en zal ik stapsgewijs de handelingen noteren en hier melden.
Hardstikke bedankt. DC++ werkt weer zoals ooit te voren _/-\o_
Ik had namelijk vergeten om de UDP TCP poorten in te vullen, omdat ik dacht dat de speedtouch hem automatisch wel herkende. Direction connection is idd. de juiste optie d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:57
Yes ! Yes ! eindelijk werkt m,n ADSL comfort via KPN na 6 weken wachten, dus er is nog hoop voor digene waar het nog niet werkt. snelheid lijkt ook in orde zover ik dit kan testen. nu maar hopen dat het blijft werken. toch nog een happy klant. :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:53
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 12:42:
Hallo,

Alvast bedankt.

Er komt over het algemeen alleen een monteur als er een 'new line' aangelegd moet worden. Ze komen dan alleen even langs om de lijn te labelen. Dit was namelijk in mijn geval zo.

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

ik vind t nogal stom om te vragen, maar ik kom er echt ff niet achter:
Hoe kom ik op mn voicemail van Speedlinq en waar geef ik de instellingen in voor voip bellen zoals beschreven aan het begin van dit topic? Ik heb het kpn abonnement.

Ook heb ik ingesteld waar ik mn voicemailberichten wil krijgen: email en gewoon voicemail. Echter krijg ik op mn speedlinq webmail steeds niets binnen wanneer ik mn voicemail inspreek.
1233 werkt niet, dan krijg ik een ingesprekstoon (en wat dan te doen, mocht ik dit werkend krijgen, om je voicemail via een andere telefoon af te luisteren?).

Ik hoop dat iemand me kan helpen!
vriendelijke groeten!
kasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jerome! schreef op maandag 07 mei 2007 @ 17:24:
[...]

Voor zover ik weet zit er dan gewoon signaal op de lijn en kan er gebruik gemaakt worden van ADSL. De monteur sluit de splitter plus modem aan en test dit op 1 pc via een vaste kabel tenzij anders aangegeven. Bij mijn weten zijn alle activiteiten in de wijkcentrale dan al verricht en volgens mij kun je gerust alles zelf aansluiten (zo was het althans een paar jaar terug tijdens onze aansluiting)

Over het verhalen van je snipperdag op Speedlinq zal lastig worden. Zij leggen natuurlijk de bal bij KPN, omdat zij de afspraak niet zijn nagekomen. In hoeverre je hier juridisch iets mee kunt laat ik aan de experts over ;)
Net even in mn nieuwe huis geweest en vond een briefje van een KPN monteur met de volgende tekst globaal: "Helaas was niemand aanwezig. De door uw telecom provider gevraagde werkzaamheden zijn uitgevoerd. De verbinding vanaf de locatie is niet getest".

Dit was voor mij aanleiding ervan uit te gaan dat ik dus ADSL-signaal zou moeten hebben.
Dus ik het modem erbij gepakt om het te testen. Wat blijkt ik heb het volgende modem opgestuurd gekregen: Speedtouch 706. Dit is volgens mij een Wireless Ethernet modem, terwijl ik een multi pc modem heb besteld dus dat is al fout. Of is dit zowel een wireless als een multi-pc modem?

Ik heb geprobeerd te testen of mn ADSL werkt door middel van de installatie cd die erbij zat, maar na het doorlopen en succesvol voltooien van de installatie geen internet.
Tijdens de installatie is niet om mijn gebruikersnaam of wachtwoord of zo gevraagd. Klopt dit?

Ik heb de boel als volgt aangesloten gehad, graag tips of dit ok was:

- modemkabel vanaf het ISRA-punt naar het modem (in het DSL-ingangetje van het modem)
- Adapter in het stopcontact
- ethernetkabel vanaf het modem (uitgang ethernet 1, er zitten 2 van zulke uitgangen op het modem) naar de ethernetaansluiting op mijn computer.
3 van de 5 lampjes op het modem brandden:
- power
- ethernet
- DSL
- internet (brandde niet)
- voice (brandde niet)

De aansluiting klopt toch zo?

Wat ik ook niet helemaal snap is het volgende:
De afstand van het ISRA-punt tot aan het modem moet zo kort mogelijk zijn. Dus het modem plaats ik in de meterkast. De beide computers staan op de tweede verdieping, waarnatoe ik twee UTP-kabels wilde trekken. Maar er moet volgens de installatiecd een ethernet-kabel van het modem naar de pc???? Hoe is dit nu mogelijk als zo'n ethernet-kabel maar 50 cm is???
Of komt dit doordat ik het verkeerde modem heb en is het bij een multi-pc modem wel correct?

Bedankt alvast voor jullie hulp en tips....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:53
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 19:28:
[...]

Net even in mn nieuwe huis geweest en vond een briefje van een KPN monteur met de volgende tekst globaal: "Helaas was niemand aanwezig. De door uw telecom provider gevraagde werkzaamheden zijn uitgevoerd. De verbinding vanaf de locatie is niet getest".

Dit was voor mij aanleiding ervan uit te gaan dat ik dus ADSL-signaal zou moeten hebben.
Dus ik het modem erbij gepakt om het te testen. Wat blijkt ik heb het volgende modem opgestuurd gekregen: Speedtouch 706. Dit is volgens mij een Wireless Ethernet modem, terwijl ik een multi pc modem heb besteld dus dat is al fout. Of is dit zowel een wireless als een multi-pc modem?
Je hebt een betere modem gekregen, dan waar je voor betaald hebt. Je hebt dus massel.
Ik heb geprobeerd te testen of mn ADSL werkt door middel van de installatie cd die erbij zat, maar na het doorlopen en succesvol voltooien van de installatie geen internet.
Tijdens de installatie is niet om mijn gebruikersnaam of wachtwoord of zo gevraagd. Klopt dit?
Ik denk dat je de topics niet doorgelezen hebt, anders had je geweten dat gebruikersnaam en wachtwoord niet nodig zijn |:( Tevens had je geweten dat de installatiecd fouten bevat, waardoor je de verkeerde instellingen in je modem hebt gezet.
Ik heb de boel als volgt aangesloten gehad, graag tips of dit ok was:

- modemkabel vanaf het ISRA-punt naar het modem (in het DSL-ingangetje van het modem)
- Adapter in het stopcontact
- ethernetkabel vanaf het modem (uitgang ethernet 1, er zitten 2 van zulke uitgangen op het modem) naar de ethernetaansluiting op mijn computer.
3 van de 5 lampjes op het modem brandden:
- power
- ethernet
- DSL
- internet (brandde niet)
- voice (brandde niet)

De aansluiting klopt toch zo?

Wat ik ook niet helemaal snap is het volgende:
De afstand van het ISRA-punt tot aan het modem moet zo kort mogelijk zijn. Dus het modem plaats ik in de meterkast. De beide computers staan op de tweede verdieping, waarnatoe ik twee UTP-kabels wilde trekken. Maar er moet volgens de installatiecd een ethernet-kabel van het modem naar de pc???? Hoe is dit nu mogelijk als zo'n ethernet-kabel maar 50 cm is???
Ethernetkabel is dus je UTPkabel en het modemkabel is degene die zo kort mogelijk moet zijn.

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
Dat die telefoonkabel niet te lang mag zijn is eigenlijk maar onzin.
Je woont zeg 900m van de centrale. Of 300, of 3500...
Die paar extra meter maakt dan echt niks meer uit, de kabel is immers hetzelfde! Wat in je huis binnenkomt is dan wel een dikke kabel, maar hierin zitten ook gewoon die 2 super dunne draadjes waar je dus als het goed is 20 mbit uit kan halen!
Ik kan me dan ook niet voorstellen dat het nog echt uitmaakt hoe ver je modem van je isra punt zit.
Het beste is eigenlijk gewoon je ISRA punt slopen, en daar direct dmv solderen je modem op aan te sluiten, beter kan je het niet krijgen. :p

[ Voor 24% gewijzigd door eX0duS op 07-05-2007 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben meer mensen een email gehad over onderhoudswerkzaamheden aan het netwerk op 8 mei as (morgen dus)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
nee, maar mijn speedlinq ligt er nu al 1,5 uur uit :(
Zit nu ff bij de buurman te internetten.

En bedankt Speedlinq....

Is er geen mogelijk om van het abonnement af te komen, met zoveel mensen die klagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou net vragen of ik de enige was, maar blijkbaar dus niet... T gaat dus alweer precies zoals ik het had verwacht, we hebben pas weer internet over een week of 3 xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik heb het idee dat diegene met problemen allemaal KPN hebben, klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
eX0duS schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 08:13:
Daar ben ik ook erg benieuwd naar. Ik heb BBned en telkens als ik hier meldingen van storingen voorbij zie komen heb ik er geen last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
  • Laatst online: 18:40
mag ik dan ook in het kpn groepje vallen?

Ik heb speedlinq over bbned aangevraagd, alleen het laatste stuk je huis in is dus van kpn en daarvoor zou speedlinq de toeslag betalen. Een hoop gedoe heb ik nu gehad vanwege dat laatste stukje.

Volgens kpn zou er eerst geen lijn zijn. Vervolgens zou er geen lijn zijn, maar er zou wel adsl over die lijn gaan (die er dus volgens diezelfde persoon niet ligt, ook zo helder). Tegelijk heeft kpn aan speedlinq laten weten dat de lijn kapot was. Vervolgens werd er gezegd dat er geen vaste fysieke lijn zou leggen.

Dit bleek daarna dus te komen doordat de vorige bewoonster niets had opgezegd, er lag dus weldegelijk een kabel met telefoon en adsl signaal. En daarom moest ik dus ineens een telefonieabbo bij de kpn nemen zodat ze een extra lijn zouden gaan aanleggen. Intussen goed 3 maanden verder, ik heb nu een telefoonabbonement maar nog geen adsl. Maar volgens speedlinq ziet het er nu goed uit en zou ik binnen korte tijd mijn welkomstbrief ontvangen (dit is dus anderhalve week geleden tegen me verteld).

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Hierbij even mijn ervaring tot nu toe (ik heb weer voor iemand ADSL aangevraagd en aangesloten):
  • Aangevraagd: 28 maart voor Speedlinq Comfort (KPN)
  • Bevestigingsbrief gekregen
  • Welkom brief gekregen
  • Modem pakket gekregen
  • Cadeautje (webcam) gekregen.
  • Opleverdatum ADSL: 1 mei 2007
  • 8 mei 2007: nog steeds geen ADSL! DSL lampje brand niet!
Gisteren voor de 2e keer gebeld. De eerste keer vroegen ze of ik nog 2-3 dagen wilde wachten.
Gisteren zo'n 20 minuten (20 x 0.7 = 14 euro !!) gebeld. De medewerkers wilde samen met mij allerlei fouten uitsluiten, zoals verkeerd aansluiten, misschien kapot DSL lampje. Niets van dat alles is het geval.

Mogelijke oorzaken volgens hem:
- Zit in appartementencomplex (Mag niks uitmaken toch?)
- KPN heeft de lijn gewoon niet opgeleverd
- ADSL signaal op het verkeerde aardepaar

De man was erg behulpzaam en werd netjes behandeld. De wachttijd was ongeveer 2 minuten.

Nu maar hopen dat alles goed komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steven2 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 20:26:
[...]

Je hebt een betere modem gekregen, dan waar je voor betaald hebt. Je hebt dus massel.

[...]

Ik denk dat je de topics niet doorgelezen hebt, anders had je geweten dat gebruikersnaam en wachtwoord niet nodig zijn |:( Tevens had je geweten dat de installatiecd fouten bevat, waardoor je de verkeerde instellingen in je modem hebt gezet.

[...]

Ethernetkabel is dus je UTPkabel en het modemkabel is degene die zo kort mogelijk moet zijn.
Mazzel???? Ik wil een multi-pc modem en geen wireless-modem!!!
Ik wil een bedrade verbinding en geen wireless en volgens mij kan ik op dit modem geen twee pc's aansluiten ofwel?

Ok bedankt, maar wat nu dan? Hoe krijg ik de juiste instellingen?

Dat ethernetkabeltje is veel te kort, want mn compuers staan op de tweede verdieping dus daar heb ik niks aan.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2007 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Frustie schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 09:58:

Ik wil een bedrade verbinding en geen wireless en volgens mij kan ik op dit modem geen twee pc's aansluiten ofwel?
De speedtouch 706 heeft 2 ethernetpoorten. Die zijn allebei gewoon bruikbaar. Als je de wireless versie hebt kun je via de webinterface wireless uitschakelen indien gewenst.

Via http://www.speedlinqsupport.nl/ kun je de juiste configuratiewizzard en firmware downloaden. Die moeten werken.

Dat ethernetkabeltje is veel te kort, want mn compuers staan op de tweede verdieping dus daar heb ik niks aan.
Die ethernet kabel die je erbij geleverd krijg is altijd veel ste kort. Eigenlijk nutteloos. Ga naard e winkel en koop gewoon 20 meter UTP kabel voor 10 euro ofzo. Klaar :)

[ Voor 8% gewijzigd door Flappie op 08-05-2007 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 18:05

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 09:58:
[...]

Je doet je naam wel eer aan :)
Lijkt de achterkant van je modem op onderstaand plaatje?
Afbeeldingslocatie: http://img345.imageshack.us/img345/8002/st716v5connectionsyy6.gif
In dat geval kan je in de gaten waar hier een geel lijntje om heen gezet is 4 netwerkkabels naar 4 computers aansluiten. De meest linkse 2 zijn voor je telefoonaansluitingen (als je internet en bellen hebt), die waar 'internet' bij staat is voor het stekkertje vanaf je ISRA-punt.
sluit een netwerkkabel aan op de computer en de modem, en volg de handleiding en/of de wizard op de CD.
Je kan ook niet redelijkerwijs van Speedlinq verwachten dat ze een kilometer kabel bijleveren om voor alle mogelijke opstellingen van computers in een huis een aansluiting te realiseren. De bijgeleverde kabel is lang genoeg om een computer aan te sluiten die in de buurt van de modem staat. Als je meer computers hebt, of verder weg, zal je zelf netwerkkabels bij moeten halen en moeten zorgen dat die bij de computers komen.
In jouw geval lijkt het me het handigst om één hele lange kabel te halen, en die naar boven te geleiden (door de muren/vloeren heen of langs de muur/trapgat oid), en dan boven een switch neer te zetten waar je je ene kabel in doet. Van de switch naar je computers doe je dan twee kortere kabels.
Een andere optie is om twee hele lange kabels omhoog te brengen, maar ik gok dat dat qua prijs niet veel uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flappie schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 10:09:
Frustie schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 09:58:

De speedtouch 706 heeft 2 ethernetpoorten. Die zijn allebei gewoon bruikbaar. Als je de wireless versie hebt kun je via de webinterface wireless uitschakelen indien gewenst.

Via http://www.speedlinqsupport.nl/ kun je de juiste configuratiewizzard en firmware downloaden. Die moeten werken.

Die ethernet kabel die je erbij geleverd krijg is altijd veel ste kort. Eigenlijk nutteloos. Ga naard e winkel en koop gewoon 20 meter UTP kabel voor 10 euro ofzo. Klaar :)
Ok bedankt voor deze tips. Die wizard zal ik zeker gaan dowloaden en gebruiken.

Nog een vraag wat betreft die kabel van 20 meter. Hoe sluit ik daar dan een stekker op aan die in de ethernetpoortjes van het modem passen?
Ik kan wel zo'n klein stekkertje '(zoals op de modemkabel zit) aansluiten op een UTP-kabel (heeft maar 4 draadjes geloof ik?) maar een stekker die in de ethernetingang past zou ik niet weten. Is dit net zo makkelijk dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 10:21:
[...]

Je doet je naam wel eer aan :)
Lijkt de achterkant van je modem op onderstaand plaatje?
[afbeelding]
In dat geval kan je in de gaten waar hier een geel lijntje om heen gezet is 4 netwerkkabels naar 4 computers aansluiten. De meest linkse 2 zijn voor je telefoonaansluitingen (als je internet en bellen hebt), die waar 'internet' bij staat is voor het stekkertje vanaf je ISRA-punt.

[...]

sluit een netwerkkabel aan op de computer en de modem, en volg de handleiding en/of de wizard op de CD.

[...]

Je kan ook niet redelijkerwijs van Speedlinq verwachten dat ze een kilometer kabel bijleveren om voor alle mogelijke opstellingen van computers in een huis een aansluiting te realiseren. De bijgeleverde kabel is lang genoeg om een computer aan te sluiten die in de buurt van de modem staat. Als je meer computers hebt, of verder weg, zal je zelf netwerkkabels bij moeten halen en moeten zorgen dat die bij de computers komen.
In jouw geval lijkt het me het handigst om één hele lange kabel te halen, en die naar boven te geleiden (door de muren/vloeren heen of langs de muur/trapgat oid), en dan boven een switch neer te zetten waar je je ene kabel in doet. Van de switch naar je computers doe je dan twee kortere kabels.
Een andere optie is om twee hele lange kabels omhoog te brengen, maar ik gok dat dat qua prijs niet veel uitmaakt.
Nee het modem lijkt niet op het plaatje. Mijn modem heeft aan de achterkant twee gele ethernetuitgangen.

De wizard op de cd is dus juist niet correct heb ik hier op het forum begrepen, maar heb inmiddels een link van iemand waar de juiste wizard / firmware valt te downloaden.

Wat betreft die kabels wilde ik twee kabels naar boven trekken (UTP cat 5). Maar ik zit dus met het probleem dat ik daarop dan een ethernetstekker zal moeten aansluiten. kan dit zomaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 10:45:
[...]

Nee het modem lijkt niet op het plaatje. Mijn modem heeft aan de achterkant twee gele ethernetuitgangen.

De wizard op de cd is dus juist niet correct heb ik hier op het forum begrepen, maar heb inmiddels een link van iemand waar de juiste wizard / firmware valt te downloaden.

Wat betreft die kabels wilde ik twee kabels naar boven trekken (UTP cat 5). Maar ik zit dus met het probleem dat ik daarop dan een ethernetstekker zal moeten aansluiten. kan dit zomaar?
Je kan inderdaad een lang stuk kabel halen en daar zelf stekkertjes aan maken, maar daar heb je een speciale tang voor nodig. Niet zo duur in brakke kwaliteit (goed genoeg om enkele tientallen keren te gebruiken), maar goede tangen zijn redelijk prijzig. De tang van mijn linkje ziet er trouwens al goed uit, de brakke die ik bedoel zijn helemaal van plastic
Voor de volgorde van de draadjes kan je dit plaatje in de Netwerken FAQ er het makkelijkst bij halen. Voor kabels van modem naar computer moet je een straight kabel hebben.
Je kan ook hele lange kabel kopen met stekkertjes er al aan, maar dan moet je grotere gaten maken als je moet boren, en dan hopen dat je stekkertjes niet vol zooi komen te zitten (goed afplakken dus).
Twee aansluitingen is in jouw geval genoeg toch? Als je er meer wil hebben kan je er altijd een switch tussen gooien om je aantal aansluitingen uit te breiden. De DHCP server van de modem kan er veel meer aan.

[ Voor 15% gewijzigd door gwystyl op 08-05-2007 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 11:07:
[...]

Je kan inderdaad een lang stuk kabel halen en daar zelf stekkertjes aan maken, maar daar heb je een speciale tang voor nodig. Niet zo duur in brakke kwaliteit (goed genoeg om enkele tientallen keren te gebruiken), maar goede tangen zijn redelijk prijzig. De tang van mijn linkje ziet er trouwens al goed uit, de brakke die ik bedoel zijn helemaal van plastic
Voor de volgorde van de draadjes kan je dit plaatje in de Netwerken FAQ er het makkelijkst bij halen. Voor kabels van modem naar computer moet je een straight kabel hebben.
Je kan ook hele lange kabel kopen met stekkertjes er al aan, maar dan moet je grotere gaten maken als je moet boren, en dan hopen dat je stekkertjes niet vol zooi komen te zitten (goed afplakken dus).
Twee aansluitingen is in jouw geval genoeg toch? Als je er meer wil hebben kan je er altijd een switch tussen gooien om je aantal aansluitingen uit te breiden. De DHCP server van de modem kan er veel meer aan.
Ik heb voor mijn ouders KPN ADSL direct aangesloten en daar zat ook zo'n tang bij. Zo'n simpel plastic ding. Is dat eenzelfde soort tang denk je? Was ook om RJ45 stekkertjes aan een UTP-kabel te zetten.

Nog even wat betreft dat plaatje. Ik wil dus een UTP-kabel van het modem (ethernetuitgang) naar mijn computer (ethernetingang) aansluiten. Maar ik dacht dat een UTP-kabel maar 4 draadjes had?
Op dat plaatje PC <> HUB (straight) dat plaatje moet ik hebben toch) staan er 8???

Bedankt voor de je hulp, we zijn er bijna!

Twee aansluitingen is inderdaad genoeg en computers staan naast elkaar.
Wat betreft de stekkers eraan laten zitten, zal niet gaan want de kabels moeten samen door een pvc-buisje. Twee kabels erdoor trekken dat gaat maar niet met de stekkers eraan.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2007 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 11:28:
[...]

Ik heb voor mijn ouders KPN ADSL direct aangesloten en daar zat ook zo'n tang bij. Zo'n simpel plastic ding. Is dat eenzelfde soort tang denk je? Was ook om RJ45 stekkertjes aan een UTP-kabel te zetten.

Nog even wat betreft dat plaatje. Ik wil dus een UTP-kabel van het modem (ethernetuitgang) naar mijn computer (ethernetingang) aansluiten. Maar ik dacht dat een UTP-kabel maar 4 draadjes had?
Op dat plaatje PC <> HUB (straight) dat plaatje moet ik hebben toch) staan er 8???

Bedankt voor de je hulp, we zijn er bijna!
Dat is inderdaad de brakke die ik bedoel :). Als je er een beetje voorzichtig mee bent kan je 'm nog best een tijd gebruiken (zeker als niet vaak kabels knijpt). Voor UTP (op lagere snelheden dan Gb) heb je inderdaad maar 4 draden nodig, maar er zitten er 8 in; volgens mij is dat voor 'shielding', ofwel om storing tegen te gaan. In de netwerkfaq staat onder die draadjesindeling een manier om twee poorten aan te sluiten mbv één kabel. Als je daar goed naar kijkt moet je er uit kunnen komen welke kleuren je echt nodig hebt en op welke plek die moeten zitten. Misschien is dat voor jou ook wel een optie, dan hoef je namelijk maar één kabel te trekken ipv twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eX0duS schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 08:13:
Wel KPN, geen problemen. Omgeving Tilburg, Breda. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 11:31:
[...]

Dat is inderdaad de brakke die ik bedoel :). Als je er een beetje voorzichtig mee bent kan je 'm nog best een tijd gebruiken (zeker als niet vaak kabels knijpt). Voor UTP (op lagere snelheden dan Gb) heb je inderdaad maar 4 draden nodig, maar er zitten er 8 in; volgens mij is dat voor 'shielding', ofwel om storing tegen te gaan. In de netwerkfaq staat onder die draadjesindeling een manier om twee poorten aan te sluiten mbv één kabel. Als je daar goed naar kijkt moet je er uit kunnen komen welke kleuren je echt nodig hebt en op welke plek die moeten zitten. Misschien is dat voor jou ook wel een optie, dan hoef je namelijk maar één kabel te trekken ipv twee.
Ok nogmaals bedankt voor je hulp! Wat betreft die draadjes in die kabels snap ik het nog niet helemaal want ik dacht dat mijn UTP-kabel maar 4 draadjes had en geen 8. Maar goed zal eens navragen in de winkel.

Nog een laatste vraag wat betreft zo'n switch. Levert een switch kwaliteits of snelheidsverlies op? Of kun je een switch me echt aanraden zodat ik maar een kabel hoef te trekken?
En wat voor stekkertjes gaan er in zo'n switch? Van die stekkertjes zoals er op een modemkabel (RJ45) zitten of stekkers zoals op een ethernetkabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 13:48

Bergie

Lekker belangrijk...

Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 11:51:
[...]

Ok nogmaals bedankt voor je hulp! Wat betreft die draadjes in die kabels snap ik het nog niet helemaal want ik dacht dat mijn UTP-kabel maar 4 draadjes had en geen 8. Maar goed zal eens navragen in de winkel.
UTP heeft 8 aders maar gebruikt normaal gesproken maar 4 (gbit gebruikt er wel 8 geloof ik). Kijk anders even in de FAQ van het netwerk forum. Daarin staat dat wel uitgelegd.

edit: zie hier : FAQ - Netwerken

[ Voor 7% gewijzigd door Bergie op 08-05-2007 12:08 ]

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bergie schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 12:06:
[...]

UTP heeft 8 aders maar gebruikt normaal gesproken maar 4 (gbit gebruikt er wel 8 geloof ik). Kijk anders even in de FAQ van het netwerk forum. Daarin staat dat wel uitgelegd.

Ja deze link had ik al gekregen, maar dacht dat ik ooit zelf maar 4 draden had gezien toen ik het bij mn ouders aansloot maar zal het wel mis hebben. Bedankt voor je reactie.
Ga er de komende dagen mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Bergie schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 12:06:
[...]

Daar staat ook uitgelegd wat een switch is (zie wat is het verschil tussen hub en switch). Een switch is vooral gemakkelijker omdat je maar één kabel hoeft te trekken ipv twee. Verder kan het handig zijn als je later meerdere computers aan wil sluiten. Als het duurder is dan UTP kabel kan je ook je gaatjes iets groter boren zodat er twee draadjes door kunnen. Switches zijn er al vanaf een tientje zo te zien, en dan kan je het verder zo duur maken als je zelf wil.
In mijn oude studentencomplex werden eerst telefoonkabels gebruikt voor het netwerk, en die hebben wel 4 draden. UTP zou er gewoon 8 moeten hebben. Het draadje van je ISRA-punt naar de modem is gewoon telefoondraad, en daar moet je misschien ook een stekkertje aan maken? De tang heeft normaalgesproken twee plekken om te knippen. Eén voor RJ45 en één voor de telefoon-stekkertjes. Het kan dus zijn dat je bij je ouders inderdaad een stekker aan een 4-aderig draadje hebt gemaakt (al heb je voor telefoon maar weer twee draadjes nodig ipv 4 :))
In de switch gaan ook gewoon RJ45 plugjes.

[ Voor 14% gewijzigd door gwystyl op 08-05-2007 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Speedlinq gebruikers en andere internetters,

Ik wil jullie hierbij attenderen/ waarschuwen voor het feit dat Speedlinq voor veel consumenten geen goedkoop maar (zeer) duurkoop is.

Ik als professionele internet gebruiker ondervindt wekelijks problemen met de lijn. Wij krijgen door problemen bij Speedlinq regelmatig geen contact met de DHCP server en dus geen ipadres. Dit probleem kan alleen door Speedlinq zelf worden verholpen.

Tegenwoordig gaat bijna alles via internet, denk aan bankzaken, solliciteren, studeren, thuiswerken etc etc...
Zoals u zult begrijpen is het voor een groot gezin erg vervelend weken zonder internet te zitten.

Het bellen naar Speedlinq is bij voorbaat een kansloze zaak. U wordt beantwoord door studenten vanuit een callcenter die in de meeste gevallen even veel als u weten, en zelfstandig niets kunnen / mogen doen behalve het voorlezen van de handleiding of aanmaken van een ticket dat op zn vroegst 10 dagen na aanmaak kan worden behandeld. Heeft u dus niets aan. Meermaals hebben wij onze postcode en telnummer achter gelaten, er is nooit teruggebeld.

Een (aangetekende) brief lijkt meer effect te hebben, helaas maar voor even. Wij hebben nu 1 maand internet via Speedlinq, de eerste 5 dagen ging het goed, daarna 10 dagen ADSL down. Toen weer 10 dagen stotterend online en nu opnieuw volledig plat.

Wij hebben geluk met een vriendelijke buurman die wel internet tot zijn beschikking heeft en wil delen.

Ik kots wel van Speedlinq, en wil er verder geen aandacht meer aan geven. Het is absoluut de miskoop van het jaar, en nominatie voor de koudste douche. Op dit moment ben ik oriënterende bij andere aanbieders. Ik ben al vanaf 2001 online via verschillende aanbieders, maar heb zoiets dramatisch als Speedlinq niet eerder mee gemaakt. Hoewel eerlijkheid gebied te zeggen dat ik in 2003-2004 ook een abbo bij Speedlinq heb gehad en alles zonder noemswaardige probleem heeft gewerkt.

Speedlinq ADSL actueel, get a life OFFLINE

Mensen trap er niet in, laat u niet verleiden door de lage maandprijs. Speedlinq heeft veel te maken met storingen, u belt a 70cent pm, u baalt en zit soms weken zonder internet.
Ik heb de neiging zodra het actievoordeel is teruggestort op mijn rekening via een 3e aangetekende brief de overeenkomst wegens wanprestatie te ontbinden en de incasso machtiging per direct in te trekken.

Uiteraard kunt u ook geluk hebben, zonder storingen is Speedlinq natuurlijk een goede koop als je zelf voldoende technische kennis hebt om alles aan te sluiten. Helaas los je daar nog geen storing bij speedlinq mee op. Ik heb bijna het idee dat Speedlinq de lijnen af en toe plat gooit om inkomsten uit de helpdesk te verkrijgen :r

Meest ergelijk is dat er geen comminicatie is vanuit Speedlinq en problemen vaak pas na weken wachten worden aangepakt |:( Speedlinq :r :r

Edit: wellicht het vermelden waard dat ik Speedlinq via KPN netwerk heb

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2007 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 12:23:
[...]

Daar staat ook uitgelegd wat een switch is (zie wat is het verschil tussen hub en switch). Een switch is vooral gemakkelijker omdat je maar één kabel hoeft te trekken ipv twee. Verder kan het handig zijn als je later meerdere computers aan wil sluiten. Als het duurder is dan UTP kabel kan je ook je gaatjes iets groter boren zodat er twee draadjes door kunnen. Switches zijn er al vanaf een tientje zo te zien, en dan kan je het verder zo duur maken als je zelf wil.
In mijn oude studentencomplex werden eerst telefoonkabels gebruikt voor het netwerk, en die hebben wel 4 draden. UTP zou er gewoon 8 moeten hebben. Het draadje van je ISRA-punt naar de modem is gewoon telefoondraad, en daar moet je misschien ook een stekkertje aan maken? De tang heeft normaalgesproken twee plekken om te knippen. Eén voor RJ45 en één voor de telefoon-stekkertjes. Het kan dus zijn dat je bij je ouders inderdaad een stekker aan een 4-aderig draadje hebt gemaakt (al heb je voor telefoon maar weer twee draadjes nodig ipv 4 :))
In de switch gaan ook gewoon RJ45 plugjes.
Ok nu snap ik het helemaal niet meer. Als ik dus een switch wil, zal ik een UTP-kabel moeten nemen met aan de modemkant een ethernetstekker op de UTP-kabel en aan de switch-kant een RJ45 plug?
Kan dit dan?
Sorry hoor maar ben totaal niet technisch en een echte leek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Wat is het verschil tussen een "ethernetstekker" en een RJ45 plug volgens jou?

Check anders http://nl.wikipedia.org/wiki/RJ-45 eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kybuz
  • Laatst online: 27-05 15:17
meer mensen geen verbinding ???

hier omg zwolle..op kpn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diekstra
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 19:13
kybuz schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 13:03:
meer mensen geen verbinding ???

hier omg zwolle..op kpn..
Ik heb het idee dat er inderdaad problemen zijn... Ik zit nu op mijn werk, maar ik kan inderdaad niet bij mijn server in Deventer komen... Servers kunnen natuurlijk ook brak zijn, maar ik vermoed dat de lijn er weer eens uit ligt... :|

The Matrix is everywhere, It is all around us, Even now in this very room

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Deel 5 lees ik net het volgende van poster Wortelstok:

quote:
AiRWiN428 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 14:47:
....Ze wouden geen monteur sturen omdat de afstand vanaf het aansluitpunt in het huis tot aan het modem groter was dan 2m (metertje of 10). Nou lijkt het me sterk dat dit zoveel uithaalt

Als je CAT5 netwerkkabel gebruikt heb je geen signaalverlies tussen je aansluitpunt en je modem.

Volgens hem maakt het niet uit hoeveel meter er tussen je ISRA-punt en je modem zit als je gebruikt maakt van een CAT5 netwerkkabel. Klopt dit?
Ik dacht namelijk dat de afstand tussen het ISRA-punt en het modem altijd zo kort mogelijk moest zijn?

Maar bestaat dus ook gewoon de mogelijkheid om een CAT5 UTP kabel van het ISRA punt naar boven te leggen door pvs-buisje (ongeveer 20 meter), deze daar aan te sluiten op het modem en vervolgens daar een ethernetkabel (er zat er een bij van 50 cm) van het modem naar de computer te laten verlopen? Levert dit geen stabiliteits, snelheids, kwaliteitsproblemen op?

Abbo waarbij ik dit zou willen doen is Comfort via KPN-netwerk.

Bedankt voor jullie reacties alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schweino schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 12:52:

Sorry dan ben ik mis, ik bedoel een ethernetstekkertje en een stekkertje zoals deze op het modemkabeltje zit wat je bij je pakket krijgt.
Stekkertje wat dus ook in je telefoon gaat bijvoorbeeld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-05-2024
Schweino schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 12:52:

Denk dat hij een telefoon stekkertje verwart met een RJ45 plug.. Dan is de tang die hij heeft ook waarschijnlijk bedoeld om een telefoonkabel te te bevestigen aan die 4 aderige plugjes.. 8)7

@Frustie: Wellicht is het veel eenvoudiger een afgemonteerde UTP-kabel te kopen met de pluggen eraan, 10 en 20 meter zijn gangbare maten..

[ Voor 14% gewijzigd door Isaak Asimov op 08-05-2007 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Isaak Asimov schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 13:11:
[...]

Denk dat hij een telefoon stekkertje verwart met een RJ45 plug.. Dan is de tang die hij heeft ook waarschijnlijk bedoeld om een telefoonkabel te te bevestigen aan die 4 aderige plugjes.. 8)7

@Frustie: Wellicht is het veel eenvoudiger een afgemonteerde UTP-kabel te kopen met de pluggen eraan, 10 en 20 meter zijn gangbare maten..
Ja was inderdaad mis.

ja maar probleem is dat ik de kabel door een PVC-buis (nieuwbouwwoning) moet trekken. Dat past vast niet met die stekkertjes eraan.

Maar kan jij bevestigen of het een probleem is als er een UTP-kabel cat 5 van 20 meter tussen het ISRA-punt en het modem ligt of niet? Levert dit een zwakkersignaal of andere problemen op?
Mocht dit namelijk niet zo zijn dan is het simpel en trek ik zo'n kabel, want die stekkertjes kan ik er wel opzetten, heb ik bij mijn ouders ook gedaan (ADSL drirect van KPN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:37
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 12:24:
Uiteraard kunt u ook geluk hebben, zonder storingen is Speedlinq natuurlijk een goede koop als je zelf voldoende technische kennis hebt om alles aan te sluiten. Helaas los je daar nog geen storing bij speedlinq mee op.
Het is inderdaad een kwestie van geluk hebben, maar ik kan niet goed inschatten welk percentage van de Speedlinq klanten serieuze problemen ervaart. Zelf had ik de eerste maand last van een klapperende lijn en een klapperend modem. Ik heb zelf het Speedtouch modem vervangen voor een Zyxel. De lijn klapperde nog steeds, maar het modem blijft niet meer hangen. Ondertussen is de lijn ook een stuk stabieler geworden (gemiddeld 1 reset per 2 weken).

Ik raad ook iedereen aan 2 maanden overlap in te plannen met de vorige ISP. Vraag Speedlinq aan op een nieuwe lijn. Als Speedlinq het een maand goed doet kan je je oude ISP opzeggen. Anders zeg je Speedlinq weer op ivm het leveren van een wanprestatie. Als het wel werkt zit je voor een dubbeltje op de eerste rang, zoals ik nu. >:)
wellicht het vermelden waard dat ik Speedlinq via KPN netwerk heb
Ik moet zeggen dat volgens mij deze combinatie de meeste problemen oplevert. Ik heb zelf 20mbit/s via BBNED en nooit last als ik hier mensen hoor klagen over storingen.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Heeft vanochtend iedereen met een Comfort (KPN) abbo bij speedlinq geen internet gehad ?? Ik heb nu gewoon een dikke 3 uur downtime gehad... voor de zoveelste keer

:r Speelinq :r

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Isaak Asimov schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 13:11:
[...]

Ik meen me te herinneren dat er zelfs bij zo'n plastic tang twee soorten stekkers in passen, namelijk RJ11 (telefoonstekker) en RJ45 (ethernet/netwerkstekker).

@Frustie: houd maar eens een telefoonstekkertje naast een netwerkstekker, dan zie je gelijk dat de netwerkstekker groter is. Daar passen dus ook 8 draadjes in, tov 4 (of 6?) in de telefoonstekker.

@Kybuz: ik had vanochtend even een hikkende lijn (in Epe, BBNED), maar nu lijkt alles wel te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbox2
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:55
hmmm, al een maandje of 2 speedlinq dsl lijn liggen en sinds een maandje een voipje van hun erbij. Ik heb een modem van hun gekregen (speedtouch 546 ofzo) maar heb zelf een fritzbox 7150. Deze gebruik ik zodat ik met m'n analoge lijn gewoon telefoon kan blijven ontvangen op hetzelfde toestel als waar ik voip op gebruik (ik heb het zo transparant als mogelijk gemaakt voor de rest van het gezin). Ik kan dus ook dialing rules invoeren en maak daar dankbaar gebruik van. Enfin, om kort te zijn, ik heb vandaag na een ip probleem op de dsl lijn van speedlinq besloten om het speedtouch modem toch maar te gaan gebruiken en een multilink firewall op te gaan zetten. Is erg vervelend als je lijn eruit ligt en ze kunnen er niks mee. Heb nog een 2e dsl lijn dichtbij liggen dus die ga ik gebruiken als failover zeg maar. Ik heb ze natuurlijk gebeld met de mededeling dat m'n lijn eruit lag, en dan wordt er eerst gecontroleerd of je je abo betaald hebt. Ging gelukkig snel. Daarna werd ik zowaar terug gebeld door technische dienst (en ook nog binnen het uur) die mij konden vertellen dat het probleem bij KPN lag. Heb meteen maar uitgelegd dat het probleem wel bij speedlinq lag omdat op ATM niveau alles in orde was, maar op IP niveau niet (atm niveau is pakkie van KPN, ip niveau is voor speedlinq). Geen antwoord daarop behalve eeeeuh, maar toch is paar uurtjes later de lijn weer terug. Najah, dan maar ff een avond flink aan de hobby om een goeie multilink gateway op te zetten, dan zijn we van dat gedoe ook weer af. Wat me wel steekt is dat de gemiddelde nederlander dit soort dingen niet kan/wil en dat die dus afhankelijk is van speedlinq support. Heb het idee dat de support van die organisatie een beetje op eerste lijns blijft hangen en niet veel verder gaat. Wat me verder erg steekt is het feit dat ze storingen niet online zetten. Ook niet achteraf. Maargoed, wat wil je voor dat geld. Als ze te vaak offline zijn, dan zet ik hem wel om naar andere adsl aanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 13:19:
[...]
Maar kan jij bevestigen of het een probleem is als er een UTP-kabel cat 5 van 20 meter tussen het ISRA-punt en het modem ligt of niet? Levert dit een zwakkersignaal of andere problemen op?
Mocht dit namelijk niet zo zijn dan is het simpel en trek ik zo'n kabel, want die stekkertjes kan ik er wel opzetten, heb ik bij mijn ouders ook gedaan (ADSL drirect van KPN).
Ik verwacht geen problemen, de verbinding tussen je modem en de switch eist geen high-speed van de UTP-kabel dus kopen die tang en de plugjes :) . Wel zorgvuldig werken, een kleurtje vergist of de draadjes niet helemaal in de plug en je hebt een vet probleem.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
RichieB schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 13:21:
[...]

Ik moet zeggen dat volgens mij deze combinatie de meeste problemen oplevert. Ik heb zelf 20mbit/s via BBNED en nooit last als ik hier mensen hoor klagen over storingen.
Heb zelf Tiscali/BabyXL nooit problemen mee gehad, ook niet toen ik dezelfde verbinding via Demon had. Ook andere Tiscali/BabyXL klanten heb ik nooit horen klagen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Isaak Asimov schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 13:29:
[...]

Ik verwacht geen problemen, de verbinding tussen je modem en de switch eist geen high-speed van de UTP-kabel dus kopen die tang en de plugjes :) . Wel zorgvuldig werken, een kleurtje vergist of de draadjes niet helemaal in de plug en je hebt een vet probleem.. 8)7
Ok bedankt, denk dat mijn problemen voorlopig opgelost zijn.
iedereen bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb mail gehad dat ze effe bezig waren, heb nu alweer een uur internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 13:19:
[...]
Ik denk dat je niet helemaal door hebt welke kabels waar op aangesloten dienen te worden. Tussen het ISRA punt en je modem moet een telefoonkabel en geen UTP kabel. Een CAT5 UTP kabel is bedoeld voor netwerken tot 100Mbit en heeft 8 aders (4 aderparen om precies te zijn, want ze zijn twisted), en die krijg je dus niet op je ISRA punt op de DSL ingang van je modem aangesloten (tenzij je er een RJ11 plug op gooit).

De "gewone" telefoonkabel die dus van het ISRA punt naar je modem moet lopen dient volgens de adviezen altijd zo kort mogelijk te zijn. In de praktijk blijkt het vaak ook prima te werken over langere afstanden. Om het zekere voor het onzekere te nemen zou ik als ik jou was de modem zo dicht mogelijk bij het ISRA punt installeren.

Ik heb een half jaar geleden ook mijn nieuwe huis helemaal van CAT5 voorzien, en heb het op deze manier gedaan:

ISRA -> Modem -> 8 poort switch -> UTP naar alle kamers in huis

Modem en switch hangen beide in mijn meterkast, zo ongeveer bovenop het ISRA punt. De telefoonkabel tussen ISRA en modem is denk ik 20cm lang, de UTP kabel tussen modem en switch ongeveer 15cm. De UTP kabels van de switch naar de diverse kamers zijn natuurlijk wel langer (ik heb 80 meter UTP gebruikt om 4 kamers op 6 punten van UTP te voorzien.

[ Voor 3% gewijzigd door Schweino op 08-05-2007 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
Er is natuurlijk niets op tegen als zijn modem bij het ISRA-punt blijft en hij een 20 meter UTP-kabel legt tussen het modem en een switch (die op een andere verdieping opgesteld is). Ik denk dat hij dát bedoelde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Dat zou inderdaad ook prima kunnen, alleen is Frustie dan flink aan het goochelen met de gebruikte terminologie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Schweino schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 13:55:
[...]
Ik denk dat je niet helemaal door hebt welke kabels waar op aangesloten dienen te worden. Tussen het ISRA punt en je modem moet een telefoonkabel en geen UTP kabel. Een CAT5 UTP kabel is bedoeld voor netwerken tot 100Mbit en heeft 8 aders (4 aderparen om precies te zijn, want ze zijn twisted), en die krijg je dus niet op je ISRA punt op de DSL ingang van je modem aangesloten (tenzij je er een RJ11 plug op gooit).
Ik denk dat Frustie het juist wel goed door heeft. Als je tussen ISRA en je splitter of modem CAT5 gebruikt heb je vrijwel geen signaalverlies, en kun je dus een grotere afstand overbruggen. Ja je moet er wel RJ11 op gooien, en twee draadjes van een twisted pair gebruiken. Bovendien heb je dan altijd nog 3 paar draadjes over voor "reserve".

[ Voor 4% gewijzigd door Wortelstok op 08-05-2007 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wortelstok schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 14:26:
[...]

Ik denk dat Frustie het juist wel goed door heeft. Als je tussen ISRA en je splitter of modem CAT5 gebruikt heb je vrijwel geen signaalverlies, en kun je dus een grotere afstand overbruggen. Ja je moet er wel RJ11 op gooien, en twee draadjes van een twisted pair gebruiken. Bovendien heb je dan altijd nog 3 paar draadjes over voor "reserve".
Het is inderdaad zoals Wortelstok beschrijft. Ik wil het modem helemaal boven hebben bij mn computers.

Worltelstok wat bedoel je precies met twee draadjes van een twisted pair gebruiken?
heb je hier een tekeningetje van welke draaitjes waar in het stekkertje te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 15:09:
[...]

Het is inderdaad zoals Wortelstok beschrijft. Ik wil het modem helemaal boven hebben bij mn computers.

Worltelstok wat bedoel je precies met twee draadjes van een twisted pair gebruiken?
heb je hier een tekeningetje van welke draaitjes waar in het stekkertje te doen?
Hij bedoelt dat je van die 8 draadjes er maar twee nodig hebt, maar dat je er dan twee van dezelfde kleur moet pakken (bijv oranje en oranje-wit). Die zitten met elkaar verstrengeld, vandaar de naam twisted-pair.
Als je modem boven staat heb je die switch ook niet nodig en hoef je ook maar één draad omhoog te brengen; aan die mogelijkheid had ik nog niet gedacht :). Vanaf de modem naar je computers kan je dan twee kortere kant-en-klare kabels kopen (of je moet wat stekkertjes en kabel overhebben van het naar boven brengen van de draad voor je modem)
Om te kijken welke draadjes je nodig hebt kijk je naar waar de (twee?) draadjes in een willekeurig stekkertje in een telefoon zitten of in de handleiding van Speedlinq (volgens mij stond dat toch bij een van de eerste stappen van het aansluiten?).

Het begint inmiddels wel meer op een netwerkaansluit-topic te lijken dan op een Speedlinq ervaringen topic O-)

[ Voor 10% gewijzigd door gwystyl op 08-05-2007 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeke1984
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-02 19:52
Na vele weken lijkt het eindelijk gelukt. Een stabiele internet verbinding nadat iemand van BBNed de boel was komen doormeten en wat instellingen had aangepast. Nou is het volgende daarbij gezegd. Na een meting gedaan te hebben blijkt de verbinding in te trainen op 15mbit. Met een afstand van 2,7 km zeer redelijk. Achter het modem komt dit neer op een 13 mbit. Nou zegt die beste man, ik laat bij Speedlinq de verbinding intrainen op 12 mbit, omdat dit een stabielere verbinding geeft. Klopt dit? Wat zitten hier voor gevolgen aan voor mij? Moet/mag ik dit weigeren? Wat heeft dit voor voor en nadelen voor mij? Zou iemand mij hier meer duidelijkheid over kunnen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 15:40:
[...]

Hij bedoelt dat je van die 8 draadjes er maar twee nodig hebt, maar dat je er dan twee van dezelfde kleur moet pakken (bijv oranje en oranje-wit). Die zitten met elkaar verstrengeld, vandaar de naam twisted-pair.
Als je modem boven staat heb je die switch ook niet nodig en hoef je ook maar één draad omhoog te brengen; aan die mogelijkheid had ik nog niet gedacht :). Vanaf de modem naar je computers kan je dan twee kortere kant-en-klare kabels kopen (of je moet wat stekkertjes en kabel overhebben van het naar boven brengen van de draad voor je modem)
Om te kijken welke draadjes je nodig hebt kijk je naar waar de (twee?) draadjes in een willekeurig stekkertje in een telefoon zitten of in de handleiding van Speedlinq (volgens mij stond dat toch bij een van de eerste stappen van het aansluiten?).

Het begint inmiddels wel meer op een netwerkaansluit-topic te lijken dan op een Speedlinq ervaringen topic O-)
Ja je hebt gelijk, ik help dit topic behoorlijk naar de vernieling zo, sorry :$

Daarom even een post als conclusie en om te kijken of ik het helemaal goed begrepen heb nu.
Vanaf het ISRA-punt in mn meterkast trek ik een UTP-kabel Cat5 van ongeveer 20 meter naar boven naar mijn modem. Op beide uitgangen van deze UTP-kabel plaats ik een RJ11-stekkertje.
De draden die ik hiervoor gebruik doen er niet toe, als het maar een twisted pair is, maar de kleur maakt niet uit. Het twisted pair haal ik uit elkaar en steek deze in de middelste gaatjes van het RJ11-stekkertje.
Vervolgens gaat er een netwerk/ethernet-kabel vanuit het modem naar de ene computer en zo'n zelfde kabel naar de andere computer, beide computers staan naast elkaar.

heb ik het zo goed begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 15:59:
[...]

Ja je hebt gelijk, ik help dit topic behoorlijk naar de vernieling zo, sorry :$

Daarom even een post als conclusie en om te kijken of ik het helemaal goed begrepen heb nu.
Vanaf het ISRA-punt in mn meterkast trek ik een UTP-kabel Cat5 van ongeveer 20 meter naar boven naar mijn modem. Op beide uitgangen van deze UTP-kabel plaats ik een RJ11-stekkertje.
De draden die ik hiervoor gebruik doen er niet toe, als het maar een twisted pair is, maar de kleur maakt niet uit. Het twisted pair haal ik uit elkaar en steek deze in de middelste gaatjes van het RJ11-stekkertje.
Vervolgens gaat er een netwerk/ethernet-kabel vanuit het modem naar de ene computer en zo'n zelfde kabel naar de andere computer, beide computers staan naast elkaar.

heb ik het zo goed begrepen?
Klopt helemaal. Die RJ11 doe je vervolgens in de splitter, en vanaf de splitter een kort telefoonkabeltje naar je modem (op mijn eerder geposte plaatje het derde gaatje van links). Beide kabels naar de computers zijn straight (kan je controleren door naar de kleurvolgorde van de draadjes in het stekkertje te kijken, die moeten hetzelfde zijn).
Het kan zijn dat in je ISRA punt geen RJ11 stekkertje maar een gewone telefoonstekker moet of zelfs rechtstreeks op de binnenkomende lijn, maar het idee blijft hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:31

dollyking

duck tape

iemand een idee hoelang het "inschieten" van de lijn doorgaans duurt bij speedlinq?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
@Frustie:

Kan wel wat jij wilt. Maar toch zou ik dat niet doen zoals al eerder is aangegeven. Het is gewoon algemeen bekend dat je modem bij je ISRA punt moet komen.

Ik zou toch gewoon even je modem in de meterkast hangen bij het ISRA punt en vanaf daar UTP naar de PC's. Je kunt zo'n tang om RJ45 eraan te knijpen vast wel van iemand lenen. Ze zijn trouwens ook verkrijgbaar voor een paar euro: pricewatch: Belkin Krimptang RJ45 normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Flappie schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 17:09:
@Frustie:

Kan wel wat jij wilt. Maar toch zou ik dat niet doen zoals al eerder is aangegeven. Het is gewoon algemeen bekend dat je modem bij je ISRA punt moet komen.

Ik zou toch gewoon even je modem in de meterkast hangen bij het ISRA punt en vanaf daar UTP naar de PC's. Je kunt zo'n tang om RJ45 eraan te knijpen vast wel van iemand lenen. Ze zijn trouwens ook verkrijgbaar voor een paar euro: pricewatch: Belkin Krimptang RJ45 normaal
Is helemaal niet nodig om je modem direct bij de ISRApunt te plaatsen. Hierzo komt de telefoonlijn vooraan het huis binnen, splits hier in DSL en telefoon. En vanaf de spliter gaat een 20meter lange telefoonkabel naar het modem en alles werkt zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
bartbh schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 18:19:
[...]
Is helemaal niet nodig om je modem direct bij de ISRApunt te plaatsen. Hierzo komt de telefoonlijn vooraan het huis binnen, splits hier in DSL en telefoon. En vanaf de spliter gaat een 20meter lange telefoonkabel naar het modem en alles werkt zonder problemen.
Ja ik geloof best dat dat zal werken. Hoeft ook geen problemen te geven. Maar oom een zo stabiel mogelijke verbinding te garanderen moet je het modem gewoon met een zo kort mogelijke kabel aan je ISRA punt hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Laatst online: 19:54

Speedmaster

Make my day...

Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 12:16:
[...]

Ja deze link had ik al gekregen, maar dacht dat ik ooit zelf maar 4 draden had gezien toen ik het bij mn ouders aansloot maar zal het wel mis hebben. Bedankt voor je reactie.
Ga er de komende dagen mee aan de slag.
Toevalig in de war met je telefoonkabel, die heeft namelijk wel 4 draden 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gex
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:07

gex

De gekste

Ik weet niet wat er gebeurd is, maar momenteel lijkt alles ineens goed te werken (met Zyxel 2602H modem), hotmail, gmail geen problemen meer, live messenger werkt perfect. Eindelijk weer internet zoals het hoort te zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
  • Laatst online: 11-09 20:20
Geachte Tweakers,
Aangezien mijn KPN Internetplusbellen abbo aan het einde van zijn contract komt, zit ik een beetje te kijken naar een andere internet aansluiting ( er is niks mis met KPN, maar ik verander steeds van provider..)
Aangezien Speedlinq goedkoper en sneller is zit ik met een paar vragen,
Hoe is de kwaliteit van internet?
Kwailiteit van hun VoIP dienst?
Is het makkelijk te installeren?
Is het verstandig om over te stappen?
Hoe zit het met aansluitkosten en modem kosten?

Als ik ADSL+telefonie neem kan ik een 8mb/s verbinding krijgen, doe ik met tv erbij is dit 6mb/s.
Aangezien ik al digitenne van KPN heb, is dat geen probleem denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
kort samengevat: meestal werkt alles wel, maar als het dan eens misgaat....... oei

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J.Thermaltaker schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 19:32:
Geachte Tweakers,
Aangezien mijn KPN Internetplusbellen abbo aan het einde van zijn contract komt, zit ik een beetje te kijken naar een andere internet aansluiting ( er is niks mis met KPN, maar ik verander steeds van provider..)
Aangezien Speedlinq goedkoper en sneller is zit ik met een paar vragen,
Hoe is de kwaliteit van internet?
Kwailiteit van hun VoIP dienst?
Is het makkelijk te installeren?
Is het verstandig om over te stappen?
Hoe zit het met aansluitkosten en modem kosten?

Als ik ADSL+telefonie neem kan ik een 8mb/s verbinding krijgen, doe ik met tv erbij is dit 6mb/s.
Aangezien ik al digitenne van KPN heb, is dat geen probleem denk ik..
Ik raad je aan Speedlinq ff te googelen. Ook de eerdere delen van dit topic schetsen een goed beeld van SL. En kijk eens op de site van Kassa, Radar en de Consumentenbond, zeker de moeite waard!
Ik heb SL nu een half jaar, waarvan 4 maanden een verbinding ;).

Overweeg zeker een aantal andere providers, want als het eenmaal misgaat met SL, dan heb je echt hommeles. Ik heb totaal al voor €130,- met de helpdesk gebeld.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2007 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

^&#%@^*$%

Ik had tot een jaar adsl via Wanadoo. Daarna ben ik overgegaan op @Home. Onlangs heb ik besloten over te stappen op SPeedlinq via KPN.

Vandaag is er een kpn monteur langsgeweest om ADSL aan te sluiten. Ik woon boven een winkel, naast een kantoor. Alle drie hebben een eigen entree en huisnummer (20,20a en 20b). In de meterkast heeft de monteur in zo'n ISRA kast ADSL aangesloten:
Afbeeldingslocatie: http://www.actw.nl/Randapparatuur/Images/ISRA_20_lijnen_A_small.jpg

De monteur heeft de adsl-lijn verbonden met de eerste de beste lijn die hij naar boven zag gaan en heeft daarna boven in mijn huis niets gechecked. Nu knippert het DSL lampje niet bij mijn modem.

Ik kan er toch vanuit gaan dat Speedlinq werkt (/DSL lampje knippert op modem) wanneer kpn ADSL oplevert?

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
mr. TCB schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 20:48:
^&#%@^*$%

Ik had tot een jaar adsl via Wanadoo. Daarna ben ik overgegaan op @Home. Onlangs heb ik besloten over te stappen op SPeedlinq via KPN.

Vandaag is er een kpn monteur langsgeweest om ADSL aan te sluiten. Ik woon boven een winkel, naast een kantoor. Alle drie hebben een eigen entree en huisnummer (20,20a en 20b). In de meterkast heeft de monteur in zo'n ISRA kast ADSL aangesloten:
[afbeelding]

De monteur heeft de adsl-lijn verbonden met de eerste de beste lijn die hij naar boven zag gaan en heeft daarna boven in mijn huis niets gechecked. Nu knippert het DSL lampje niet bij mijn modem.

Ik kan er toch vanuit gaan dat Speedlinq werkt (/DSL lampje knippert op modem) wanneer kpn ADSL oplevert?
Knippert hij? Dat betekent dat hij wel ADSL signaal heeft maar niet goed synct. Ik heb voor iemand die ik ken ook adsl aangevraagd. Die heeft helemaal geen ADSL signaal (dsl lampje doet niks).

Toch even weer met Sp[eedlinq bellen of de misschien rechtstreeks met KPN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Misschien handig voor in de startpost:

http://klanten.speedlinq.nl/

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaWaN schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 13:23:
Heeft vanochtend iedereen met een Comfort (KPN) abbo bij speedlinq geen internet gehad ?? Ik heb nu gewoon een dikke 3 uur downtime gehad... voor de zoveelste keer

:r Speelinq :r
geen mail gehad over onderhoud op het netwerk? ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:34
Geciteerde e-mail van Speedlinq (ontvangen op woensdag 02-05-2007):

Geachte Speedlinq Abonnee,

Speedlinq is continu bezig met het verbeteren van haar dienstverlening.

Op dinsdag 8 mei zal hiertoe tussen 10:00 en 11:00 uur gepland onderhoud worden verricht op een deel van ons netwerk. Het is mogelijk dat uw internetverbinding hierdoor tijdelijk wegvalt.

Speedlinq excuseert zich voor het eventuele ongemak en hoopt op uw begrip.

Wij vertrouwen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,

Speedlinq Customer Care

Conclussie het duurde iets langer dan 1 uurtje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Vandaag al de welkomstbrief gekregen... Paar uur naderhand kwam ook al het modem binnen. :D
Wel snel dus. Alles gaat voorspoedig en de 15e zou de opleverdatum zijn.
Heb nog niks geprobeerd, ik laat eerst KPN komen voor die lijnmeting, en ik woon er toch nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

Flappie schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 21:24:
[...]

Knippert hij? Dat betekent dat hij wel ADSL signaal heeft maar niet goed synct. Ik heb voor iemand die ik ken ook adsl aangevraagd. Die heeft helemaal geen ADSL signaal (dsl lampje doet niks).

Toch even weer met Sp[eedlinq bellen of de misschien rechtstreeks met KPN :)
Nee, het DSL lampje brandt niet eens.

Ik heb kpn gisteren gebeld met de vraag hoe ik, na de ADSL installatie kan zien/checken of de aansluiting werkt (onafhankelijk van de uiteindelijke aanbieder van het ADSL). Ze vertelde dat dat kon zien aan het DSL lampje op de modem.

Als internet bij Speedlinq eruit ligt, brandt het DSL lampje dan wel? Of brandt dat lampje altijd, aangezien je op het kpn ADSL netwerk zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 09:34
mr. TCB schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 09:53:
[...]
Als internet bij Speedlinq eruit ligt, brandt het DSL lampje dan wel? Of brandt dat lampje altijd, aangezien je op het kpn ADSL netwerk zit?
'Internet' is nogal een breed begrip. Als je bedoeld dat bijvoorbeeld ALLE routers bij speedlinq kapot zijn, dan kan het zeker nog zijn dat je DSL lampje brandt aangezien het DSL signaal door de DSLAM gegenereerd wordt. Dit staat los van het 'internet'. Zie DSL maar net zoals de ethernet kabel tussen je modem en je PC. Het is alleen maar een verbinding.

Zo zit heel internet dus eigenlijk in elkaar. Allemaal losse verbindingen die aan elkaar geknoopt zijn. Dus als je DSL signaal wegvalt heeft dat niks met internet te maken, maar alleen met de verbinding tussen de modem en de DSLAM in de wijkcentrale. (Misschien begrijpen sommige mensen nu dus ook dat 'het' DSL signaal van de ene provider echt niet stabieler is dan van de andere. Het is een combinatie van factoren (hoe heb je het thuis aangesloten, welke snelheid wilt je modem op intrainen, de gebruikte modem wilt ook nog wel eens invloed hebben).

Samenvattend: Ja, het is zeer zeker wel mogelijk dat je DSL lampje werkt maar dat je niet op internet kan. In de praktijk komt dit volgens mij nouwelijks voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

Bedankt, maar.... dat het lampje nu niet brandt, wat houdt dat in? Dat kpn de adsl aanslutiing niet werkend heeft opgeleverd, of dat Speedlinq bij mij nog niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
mr. TCB schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 11:16:
Bedankt, maar.... dat het lampje nu niet brandt, wat houdt dat in? Dat kpn de adsl aanslutiing niet werkend heeft opgeleverd, of dat Speedlinq bij mij nog niet werkt?
ADSL lijn werkt niet. Ik heb hetzelfde probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

Flappie schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 11:35:
[...]

ADSL lijn werkt niet. Ik heb hetzelfde probleem :)
Bij jou is ADSL ook onlangs opgeleverd en brandt het DSL-lampje op je modem niet? Welke actie heb jij ondernomen om het werkend te krijgen? Via kpn of speedlinq?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand sinds gisteren ook een ontzettende trage verbinding ??

Ben ineens van de 1.8mb naar de 600kb gegaan

Heb 20mbit lijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gister ADSL 20000/1024 bij speedlinq via tiscali/babyXL werkt opzich goed.

Maar bij speedtest haal ik maar 1060 kb/sec (ook via downloaden van andere sites haal ik niet hoger)
en als ik de SpeedTouch 780WL Wireless gebruik in combinatie met de Linksys WMP54G kom ik niet hoger dan 350 kb/sec.

Ik heb eigenlijk gekozen voor deze modem omdat ik em wireless wil gebruiken.
IK kan me voorstellen dat wireless iets langzamer is maar dit is toch niet normaal?

- de pc staat ongeveer 3 meter van de speedtouch 780WL
- ik gebruik windows vista

heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen of wat ik hieraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb zins gisteren ook geen 20mb meer heb ongeveer 8mb en het schommelt.
daarvoor geen last nu is internet ook trager dan voorheen
heb al een mailtje gestuurd naar speedl.

Meer mensen met dit probleem ??? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

Ik heb net een Welkomstbrief ontvangen, en daarin staat ook dat mijn domeinnaam iets wordt van de vorm:
voorletter-achternaam.speedlinq.nl
Betekent dat elke site die ik straks bezoek, en mij IP registreert, via reverse DNS zo mijn naam kan zien? Lijkt me qua privacy ook niet alles.

Of hebben ze de reverse DNS zodanig ingesteld dat er een meer anonieme hostname voor in plaats komt?
Pagina: 1 ... 3 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.