[Speedlinq] Ervaringen - Deel 6

Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste
Acties:
  • 15.006 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:46
terabyte schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 15:06:
Ik heb net een Welkomstbrief ontvangen, en daarin staat ook dat mijn domeinnaam iets wordt van de vorm:
voorletter-achternaam.speedlinq.nl
Betekent dat elke site die ik straks bezoek, en mij IP registreert, via reverse DNS zo mijn naam kan zien? Lijkt me qua privacy ook niet alles.

Of hebben ze de reverse DNS zodanig ingesteld dat er een meer anonieme hostname voor in plaats komt?
* Flappie rammelt op zijn toetsenbord
954534534534u5lgjdflgjdfg.speedlinq.nl

Zo kan je hostname worden. Dus niet je voorletter-achternaam.speedlinq.nl

[ Voor 9% gewijzigd door Flappie op 09-05-2007 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
mr. TCB schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 12:18:
[...]

Bij jou is ADSL ook onlangs opgeleverd en brandt het DSL-lampje op je modem niet? Welke actie heb jij ondernomen om het werkend te krijgen? Via kpn of speedlinq?
Speedlinq gebeld. Allerlei tests gedaan samen met die man aan de telefoon. Ik had hem direct wel kunnen vertellen dat de fout niet bij mij lag maargoed.

Hij wilde alles uitsluiten, zoals te lange kabels, splitter verkeerd aangesloten, defect DSL lampje op modem enz.

Omdat we dus telefonisch niet konden oplossen word er door de technische dienst naar gekeken. Ben benieuwd :)

Ik had stiekem ook al KPN gebeld of ze me konden vertellen of er een ADSL signaal op de lijn zat. Maar dat konden (wilden?) ze me niet vertellen. Dat heeft dus geen zin. :)

[ Voor 31% gewijzigd door Flappie op 09-05-2007 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellerbert
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-09 01:03
dollyking schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 17:02:
iemand een idee hoelang het "inschieten" van de lijn doorgaans duurt bij speedlinq?
Bij mij duurt het nu al ongeveer 4 maand 8)7 Het enige wat SL tot nu toe heeft gedaan is 120 euro van mijn rekening afhalen, voor de rest nog geen welkomstbrief of wat dan ook. Heb al een aantal keer naar de HD gebeld, maar ze zeggen iedere keer hetzelfde: uw status is nog actief! Wacht nog een paar week , dan zal de welkomstbrief er wel zijn....

Niet dus.. |:(

Ga naar www.jellerbert.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

terabyte schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 15:06:
Ik heb net een Welkomstbrief ontvangen, en daarin staat ook dat mijn domeinnaam iets wordt van de vorm:
voorletter-achternaam.speedlinq.nl
Betekent dat elke site die ik straks bezoek, en mij IP registreert, via reverse DNS zo mijn naam kan zien? Lijkt me qua privacy ook niet alles.

Of hebben ze de reverse DNS zodanig ingesteld dat er een meer anonieme hostname voor in plaats komt?
Je kan je domeinnaam zelf veranderen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:21
Flappie schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 16:18:
[...]
Ik had stiekem ook al KPN gebeld of ze me konden vertellen of er een ADSL signaal op de lijn zat. Maar dat konden (wilden?) ze me niet vertellen. Dat heeft dus geen zin. :)
Bij de KPN 1e lijns helpdesk kunnen ze alleen maar de ADSL lijnen zien die door KPN zelf geleverd worden. Dus Direct ADSL, Planet Internet, Het Net, XS4ALL en InternetPlusBellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 14:52:
Nou ik heb zins gisteren ook geen 20mb meer heb ongeveer 8mb en het schommelt.
daarvoor geen last nu is internet ook trager dan voorheen
heb al een mailtje gestuurd naar speedl.

Meer mensen met dit probleem ??? 8)7
Heel vreemd.... Hier ook nog maar

Your current bandwidth reading is: 1.02 Mbps which means you can download at 130.31 KB/sec. from our servers.

Normaal haal ik 14 Mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 19:48:
[...]

Heel vreemd.... Hier ook nog maar

Your current bandwidth reading is: 1.02 Mbps which means you can download at 130.31 KB/sec. from our servers.

Normaal haal ik 14 Mbps
in rotterdam geen probleem (wel met speedlinq zelf maar niet met het internet)
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 20.004

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:57
Ik heb vandaag ook mijn bel gegevens binnen en ingesteld en heb ook het probleem dat het maar een kant op werkt. is dit alleen op te lossen met de oude firmware.want als ik die gebruik kan ik niet meer inloggen met IE7 of ik moet geen wachtwoord instellen.ik heb een Speedtouch 780 Firmware 780_Upgrade_R62G3_sip.exe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 14:22:
[...]

Als het een bekend probleem is waarom staat het dan niet op de support pagina??? Het heeft me nu al 3 avonden gekost en meer dan 2 uur bellen met de helpdesk.. Daar repten ze geen woord over bekend probleem met Vista.....
Hierbij het bericht !

Informatie met betrekking tot Windows Vista.

Voor Thomson/SpeedTouch Ethernet modems types 5xx, 6xx en 7xx
Voor SpeedTouch USB modems types 330, USB en USB ISDN.
Voor Thomson/SpeedTouch draadloze adapters types 110, 120, 121 en 122

Thomson/SpeedTouch Ethernet modems

Betreft:

SpeedTouch 510(i)
Thomson/SpeedTouch 516(i)
Thomson/SpeedTouch 546(i)
SpeedTouch 570(i)
SpeedTouch 580(i)
SpeedTouch 585(i)
Thomson/SpeedTouch 605(i,s)
Thomson/SpeedTouch 608(i)(WL)
Thomson/SpeedTouch 610(i)
Thomson/SpeedTouch 620(i,s)
Thomson/SpeedTouch 706(i)(WL)
Thomson/SpeedTouch 716v5(i)WL
Thomson/SpeedTouch 780(i)WL

Meldingen in relatie tot Vista:

Indien bovenstaande apparatuur is aangesloten
direct op de DSL-lijn en
via een vaste (ethernet) of draadloze (WiFi) verbinding met de Vista PC/Laptop
is 1 probleempunt bekend indien firmware release R5.3 of hoger van toepassing is op de modem, namelijk:

Geen IP verbinding bij terugkomen uit slaapstand van Vista.
Bij het terugkomen uit slaapstand van Vista functioneert de verbinding met de Speedtouch niet opnieuw. Dit gebeurt bij het toepassen DHCP client (Automatisch verkijgen van een IP-adres) op de Vista PC/laptop.
Thomson is in overleg met Microsoft om dit probleem op te lossen.

Tijdelijke oplossingen zijn:
verbinding even uit- en weer inschakelen (fysiek of 'herstellen' via 'netwerkverbindingen') na terugkomst uit slaapstand
'Automatsich netwerkadres verkrijgen' uitschakelen en de PC/Laptop voorzien van een vast IP-adres (met DNS- and

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net mn compuer aangesloten en mn internet getest.
Ik heb een Speedtouch 706 en Comfort 20000 met bellen via KPN netwerk.
Ik heb mn computer tijdelijk bij de meterkast geplaatst zodat ik gewoon de korte stekkers die bij het modempakket zaten kan gebruiken zodat ik tenminste zeker weet dat het niet aan een kabel of stekker ligt.
Het van www.speedlinqsupport de laaste firmware gedownload via een andere computer en deze op mijn computer geinstalleerd. Zo ook de installwizard van www.speedlinqsupport.
Alles ging goed. DSL lampje brandt.
Ik probeer via internet explorer het internet op te gaan maar helaas geen verbindig.
Geen idee wat ik nu nog moet doen, heb de juiste firmware, juiste installwizard, kabels zitten juist en heb blijkbaar ADSL signaal aangezien het DSL lampje brandt.

Iemand tipt of ideeen wat het probleem is of wat ik zou kunnen veranderen/testen/proberen?
Ik krijg als ik een site intyp na een paar seconde een DNS error overigens...

Heb het modem al een paar keer gerest en installwizard en firmware meerdere keren toegepast, helaas heeft het niet geholpen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2007 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-09 14:00

Arrogant

S.F.W.

Heb je het volgende al gecheckt?

ipconfig /all

en

ping www.tweakers.net

Wat geeft het log van je modem aan?

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

als bij jullie Speedlinq uit 'de lucht is', brandt het DSL lampje op jullie modem dan nog wel?

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderzande
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-07-2020
Zijn ze bij speedlinq nou helemaal van hun geloof gevallen. Paar weken geleden gemeld modem te veel gekregen en afgeschreven. Via de bank betaling teruggedraaid. Ik vandaag de peperdure helpdesk bellen.

Gaan ze me een sticker sturen zodat ik de modem terug kan sturen en 15,- crediteren voor de gemaakte telefoonkosten. Toch nog een beetje klantenservice daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:26
Die voorletter-achternaam.speedlinq.nl is alleen voor je mail en persoonlijke website. Het heeft (helaas) niets te maken met het IP adres dat je ADSL modem krijgt toegewezen. Je kan de naam ook zelf aanpassen, dus qua privacy zit het wel goed.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Ik heb 'm toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arrogant schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 22:20:
[...]

Heb je het volgende al gecheckt?

ipconfig /all

en

ping www.tweakers.net

Wat geeft het log van je modem aan?
Sorry voor de domme vraag hoor maar wat bedoel je daarmee?
Waar moet ik dat ingeven dan? dos prompt of zo?

Moet ik echt dit zo letterlijk typen zoals jij het geschreven hebt?

Ben een leek wat dat betreft dus sorry voor de stomme vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlino
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05-2024

carlino

GoT Mama

Dos prompt ja :p

18-12-2007 Zijn Dominique en Marleen geboren! - 21-06-2007 Zijn ik en mijn ventje een stel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVT
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-11-2021

NVT

Jellerbert schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 17:43:
[...]

Bij mij duurt het nu al ongeveer 4 maand 8)7 Het enige wat SL tot nu toe heeft gedaan is 120 euro van mijn rekening afhalen, voor de rest nog geen welkomstbrief of wat dan ook. Heb al een aantal keer naar de HD gebeld, maar ze zeggen iedere keer hetzelfde: uw status is nog actief! Wacht nog een paar week , dan zal de welkomstbrief er wel zijn....

Niet dus.. |:(
hier het zelfde verhaal lijn ingeschoten maar niks ontvangen ik heb doorgegeven dat ik tot a.s maandag wacht en als hun niet bellen of emailen over de status van oplevering dat ik dan mijn geld + rente terug wil vorderen. :(
wat een klote bedrijf zeg wacht al 3 maanden en is niks duidelijk wanneer het wordt geleverd enige wat je hoort nog een beetje wachten meneer uw aanvraag is naar de hogehand verstuurd :(
ik ben al begonnen met invullen van de annulerings formulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in "[Speedlinq] Ervaringen - Deel 6"

Iemand sinds gisteren ook een ontzettende trage verbinding ??

Ben ineens van de 1.8mb naar de 600kb gegaan

Heb 20mbit lijn

wie heeft hier nog meer last van. en welke woonplaats ik zelf in arnhem.
speedl gebeld was niets bekend moest
maar thuis achter de pc zitten om het een en ander door tenemen a`0,70 pm
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Vandaag maar weer eens gebeld:

Opleverdatum: 1 mei 2007
Aangesloten: 2 mei 2007
Gebeld: 2 mei 2007
Gebeld: 7 mei 2007 (Erg uitgebreid geholpen. Doorgestuurd naar technische dienst/KPN)
Gebeld: 10 mei 2007 (Werkt nog steeds niet, ticket staat open, wachten op KPN)

Mevr. die ik wil aansluiten woont in een appartementencomplex. Erg komt bij haar een blauwe KPN kabel binnen met daarin:
  • 2 x rode kabel
  • 2 x blauwe kabel
  • 2 x groene kabel
  • 2 x gele kabel
  • 2x silver kabel
  • 1 x zwarte kabel
  • 1 x witte kabel
  • 1 x grijse kabel
Erg vreemd. Normaal zitten er volgens mij toch 4 in? De telefoon is aangesloten op de zwarte en 1 van de silveren draadjes. Hierop dus geen ADSL signaal. Heb ook de 2 blauwe en rode kabels geprobeerd. Ook geen signaal. Wachten op KPN dus maar weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
  • Laatst online: 05-09 01:36
Ik ben al een half jaar een SpeedlinQ klant met heel veel problemen! Lees delen 2, 3 en 4 nog maar ff na ;-) Had een 6mbit verbinding die klappert en heb zodoende met die mooie DMT tool mijn verbinding op 2,5 a 3 mbit gezet! Dit terwijl ik hiervoor Planet @ 6mbit had.

Maar goed anyways.... Ik heb schijnbaar een nieuw megaprofiel gekregen!

Na alle negatieve posts van mij kan ik nu eindelijk goedkoop GOED internetten. Ik ben sinds vorige week overgeschakeld naar stabieler profiel lijkt wel. Terwijl ik helemaal zelf niets ondernomen heb!

Mijn verbinding is nu gewoon 6mbit/768 up :-) Whowoo en dat op 3 km afstand van de telefooncentrale!!
Dit al 3 dagen zonder te klapperen! _/-\o_

Eindelijk dan toch Hulde voor Speedlinq! Het heeft lang geduurd!

[ Voor 5% gewijzigd door thestiffmeister op 10-05-2007 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-09 14:00

Arrogant

S.F.W.

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 10:24:
[...]

Sorry voor de domme vraag hoor maar wat bedoel je daarmee?
Waar moet ik dat ingeven dan? dos prompt of zo?

Moet ik echt dit zo letterlijk typen zoals jij het geschreven hebt?

Ben een leek wat dat betreft dus sorry voor de stomme vragen...
Mr. Garrison mode (Southpark)
Er bestaan geen domme vragen, alleen domme mensen. >:)
/Mr. Garrison mode (Southpark)

Zoals je zelf al aangeeft (en bevestigd door carlino) inderdaad in dos prompt.
(Er vanuit gaande dat je XP gebruikt: Start --> Uitvoeren: cmd [Enter])

Maar ik denk dat je meer informatie uit je modem kan halen.

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds eergisteren heb ik een Speedtouch 780 Wireless modem. Ik wil graag een netwerkje aanleggen van 2 computers die zich op dezelfde kamer bevinden. Voor zover ik weet heb ik de nodige stappen genomen om dat mogelijk te maken:

- PC 1 = aangesloten op het modem via de USB-kabel
- PC 2 = aangesloten op het modem via een ethernetkabel
(Laptop via een wireless USB-adapter)

Met alle PC's kan ik het Internet op.
De twee computers waar tussen ik bestanden wil delen heb ik ingesteld (Vista & XP).
Op zowel de Vista-PC en de XP-PC zie ik de andere PC niet in het netwerk.

Nu ben ik op Internet al aan het zoeken geslagen. Ben al bezig geweest om de instellingen op beide PC's aan te passen maar voordat ik daar mee verder ga, wil ik vragen of ik hardwarematig nog iets moet doen of zou het met dit modem mogelijk moeten zijn om een netwerk te beginnen. Zoja, moet ik dan de configuratie van het modem aanpassen? Wie weet wat ik moet doen?

Hartelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Dit heeft geen ene fuck te maken met Speedlinq. Dit topic gaat over de ervaringen met de provider Speedlinq. Jouw probleem is dat je niet weet hoe je een thuisnetwerk moet installeren. Bekijk dit even:

FAQ - Netwerken

En mocht je er dan nog niet uitkomen, open dan een topic. Lees dan wel eerst de regels voor het hoe te openen van een topic door:
Policy - Netwerken
Attentie!!

Succes ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 13:48

Bergie

Lekker belangrijk...

Nou, tot nu toe ben ik heel tevreden :) Internet deed het niet meer dus de speedlinq modem maar even aangesloten. cd'tje gedraaid (geen flauw idee wat die ingesteld heeft) en nu heb ik lekker internet :)

Modem is ingetraind op 1.261 / 23.852

Vooralsnog ben ik wel tevreden dus :) Maar eerst maar even de eerste maand afwachten of we nog tegen problemen aan gaan lopen :P

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Han schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 19:51:
Dit heeft geen ene fuck te maken met Speedlinq. Dit topic gaat over de ervaringen met de provider Speedlinq. Jouw probleem is dat je niet weet hoe je een thuisnetwerk moet installeren. Bekijk dit even:

FAQ - Netwerken

En mocht je er dan nog niet uitkomen, open dan een topic. Lees dan wel eerst de regels voor het hoe te openen van een topic door:
Policy - Netwerken
Attentie!!

Succes ;)
Je hebt gelijk én ik heb het inmiddels opgelost (administratoraccount MOET op beide pc's. En moet dan ook hetzelfde zijn). Wat in mijn ogen wel deels bij Speedlinq ligt is de weinige info die je krijgt over het modem. De handleiding van de Speedtouch, die ik van Thomson's website heb gedownload bracht ook geen inzicht. Mijn gedachtengang: eerst maar eens checken of het om de hardware en/of hardwareconfiguratie gaat ipv uren en uren bezig te zijn met zoeken. Op deze manier ben ik al eerder via dit forum geholpen na dagen klooien met de configuratie van destijds mijn single usermode. Vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
Bergie schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 19:57:
Nou, tot nu toe ben ik heel tevreden :) Internet deed het niet meer dus de speedlinq modem maar even aangesloten. cd'tje gedraaid (geen flauw idee wat die ingesteld heeft) en nu heb ik lekker internet :)

Modem is ingetraind op 1.261 / 23.852

Vooralsnog ben ik wel tevreden dus :) Maar eerst maar even de eerste maand afwachten of we nog tegen problemen aan gaan lopen :P
Dus jij hebt zeg maar 24 mbit? Netjes... Hoever zit je van de centrale af en welk netwerk heb je?

[ Voor 5% gewijzigd door eX0duS op 11-05-2007 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

damn! kpn had dus 'netjes' mijn adsl lijn opgeleverd: dsl lijn gedetecteerd in de centrale ISRA kast en daarop de lijn naar mijn woning op aangesloten. Het resultaat was dat het dsl lampje niet brandt op twee verschillende modems.

Ik heb zelf even de lijn gemeten op electrische spanning (zou het geval moeten zijn wanneer adsl actief is), maar ik kon niets meten. Het lijkt mij dat de monteur in alle haast de verkeerde lijn heeft aangesloten in de ISRA op de gedetecteerde adsl-lijn.

Vanmiddag nog maar wat meten en daarna kpn bellen. Ik heb geen zin om zelf in de ISRA te prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

eX0duS schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 09:14:
[...]

Dus jij hebt zeg maar 24 mbit? Netjes... Hoever zit je van de centrale af en welk netwerk heb je?
Zit op het bbned netwerk en volgens hun postcodecheck zit ik op ca 119 meter van de centrale :9

In de praktijk zal dit wel wat hoger liggen natuurlijk, heb geen idee waar die centrale staat eigenlijk :P
mr. TCB schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 09:33:
Vanmiddag nog maar wat meten en daarna kpn bellen. Ik heb geen zin om zelf in de ISRA te prutsen.
Moet je ook niet doen; het ISRA punt is volgens mij ook eigendom van KPN.

[ Voor 25% gewijzigd door Bergie op 11-05-2007 09:46 ]

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
@ Bergie

"heb geen idee waar die centrale staat eigenlijk :P"

Kijk zelf maar: http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cornfed99111 schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 15:08:
@ Bergie

"heb geen idee waar die centrale staat eigenlijk :P"

Kijk zelf maar: http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/
Deze test geeft bij mij geen afstand aan!

Deze wel: http://www.speedtest.nl/ADSL/

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen allemaal bedankt voor jullie hulp.
ben erachter waarom het niet werkte.
Er stond een vast ip-adres ingesteld van mn vorige provider.
Zo op het eerste gezicht werkt alles nu perfect.
100 MB bestand gedownlad en haalde 1,06 mb/sec en zit ogeveer 3km van de centrale dus ben tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:19

joker1977

Tweakert

trolleystad schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 10:02:
[...]
(Misschien begrijpen sommige mensen nu dus ook dat 'het' DSL signaal van de ene provider echt niet stabieler is dan van de andere. Het is een combinatie van factoren (hoe heb je het thuis aangesloten, welke snelheid wilt je modem op intrainen, de gebruikte modem wilt ook nog wel eens invloed hebben).
Incorrect, er kan een behoorlijk verschil zitten in het DSL-signaal tussen de verschillende ISP's als ze niet dezelfde DSLAMs gebruiken. Dus xDSL van 'Powered by KPN' kan heel anders zijn dan xDSL van een andere ISP (Telco) op een andere DSLAM.

Je hebt gelijk als je zegt dat er geen verschil zit tussen de DSL-kwaliteit van HetNet (Powered by KPN) en XS4ALL (wederom, Powered by KPN).
Samenvattend: Ja, het is zeer zeker wel mogelijk dat je DSL lampje werkt maar dat je niet op internet kan. In de praktijk komt dit volgens mij nouwelijks voor.
Dit komt weleens voor als (FIA-)routers eruit klappen of andere systemen bij de ISP. Ook een storing tussen IP-core en DSLAM kan dit als resultaat hebben. En hoewel het best wel een paar keer per week voorkomt in heel Nederland, is de kans dat het juist *jou* treft, vrij klein ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
Beste -----------------,

ik zal dit ook op tweakers zetten....

Maar om je vraag te beantwoorden: Ik ben helaas het papiertje kwijt waar ik het een en ander heb opgeschreven, overigens stond daar ook niet de juiste afdeling op.
Ik had de 4de keer dat ik belde ook weer mazzel dat ik iemand aan de lijn kreeg die het niveau van 1lijns hulp over steeg, dat had ik namelijk na ong. 3 uur van de ene afdeling naar de andere te zijn doorverwezen de tweede keer dat ik het gratis kpn nummer belde ook.
Als ik het mij goed herinner moet je als keuze naar het adsl gedeelte manoeuvreren en dan net zo lang doorverbonden worden totdat iemand je begrijpt en de juiste afdeling belt en het vervolgens aan jouw doorgeeft.

je kunt een van deze nummers proberen.... het 0,01 cent per minuut nummer is dezelfde lijn
Storing 0800-0407 gratis 24 uur bereikbaar
Zelfservicelijn 0800-0429 gratis 24 uur bereikbaar

en net zo lang vriendelijk blijven vragen of ze je canvas adres willen doorgeven.. ze mogen het en ze kunnen het dus als de persoon in kwestie het niet kan laat het hem dan navragen.

verder kan ik je nu niet helpen... overigens is mij deze vraag gisteren ook door een kennis gesteld en die is nu ook aan het bellen dus misschien dat ik binnenkort de juiste afdeling kan geven....

Op 10-05-07 heeft ---------------------<------------------------------> het volgende geschreven:

Dag ‘Mafketel’,

Ik las jouw posting op het forum en wilde om je hulp vragen. Speedlinq heeft mij eergisteren gebeld met eenzelfde mededeling: “het numerieke deel van de postcode klopt niet” en dus moest ik KPN bellen om het Canvas adres op te vragen, want KPN gaf dat niet vrij. Na herhaaldelijk gesprekken met KPN klantenservice (en de helpdesk van Xs4all) ben ik geen stap verder. Speedlinq blijft roepen dat ik dit ‘canvas adres’ moet opvragen, anders kunnen ze niets. Ik moest anders de gemeente maar bellen.

Kun jij me vertellen naar welke afdeling ik moet vragen om dat te krijgen? Ik heb inmiddels een aantal mensen van de klantenservice (KPN) gesproken en van de storingsdienst aldaar, maar of men begrijpt ’t niet, of ze willen het niet vrijgeven.

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,

----------------

ps beetje late edit... maar ik wilde toch nog even melden dat ik de laatste tijd een redelijk verbinding heb.... (heb er dus niet meer uitgelegen dat ik gemerkt heb)... is meer voor de: "je ziet alleen maar klachten" opmerkingen

[ Voor 5% gewijzigd door Mafketel op 14-05-2007 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:38
Wat voor modem levert speedlinq gratis bij het gewone ADSL abbonement, en welke bij het ADSL en bellen pakket?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:17
Misschien een beetje een rare vraag, maar ik heb Speedlinq Bellen via een Speedtouch 716. Stuurt Speedlinq over deze lijn / dit modem 'belsignalen', zodat mijn faxapparataat aan de lijn kan zien of er een fax binnenkomt die hij af moet vangen?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 09:34
_Brake_ schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 16:10:
Misschien een beetje een rare vraag, maar ik heb Speedlinq Bellen via een Speedtouch 716. Stuurt Speedlinq over deze lijn / dit modem 'belsignalen', zodat mijn faxapparataat aan de lijn kan zien of er een fax binnenkomt die hij af moet vangen?
_Brake_ in "Speedtouch 716 V5 - Advanced Settings oa..."

crossposten is echt niet nodig om antwoord te krijgen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Bij mij, regio R'dam, is het deze middag weer raak met het random eruit klappen van mn lijn... was toch al zeker 2 maanden goed gegaan.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titan_Chronos
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 22:02
Beste allemaal,

Ik heb een Speedlinq Comfort 20 abbo. Modem 716v5 met de firmware van speedlinqsupport.nl. Op zich niks te klagen over de snelheid. Alleen in het geval van streaming audio hakkelt de stream om de paar seconden... Waar ligt dit aan (pc (PIII een oudje dus)? utp / telefoon kabels (utp kabels zelf gemaakt - telefoon kabel gebruikt die er al lag?) speedlinq verbinding?)

Gegevens DMT tool:
Down: 19066 kbit/s, attenuation 18 dB, SNRM 8.5 dB, tx pwr 18.5 dBm
Up: 1029 kbit/s, attenuation 7.5 dB, SNRM 14.5 dB, tx pwr 12.0 dBm

THX voor jullie hulp!

"What, then, is time? I know well enough what it is, provided that nobody asks me; but if I am asked what it is and try to explain, I am baffled." [Saint Agustine, AD 354-430, Confessions 11.14]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:04

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:34
Sinds gisteren heb ik ook internet via Speedlinq. Het is allemaal vlekkeloos verlopen, maar nu moet ik via de site nog wel Speedlinq bellen aanvragen. Echter, via het servicepunt staat er wel dat ik een abonnement met bellen heb afgesloten, maar staat er ook dat ik (nog) geen gecertificeerd VoIP modem heb liggen. Maar ik heb al een Speedtouch 706 van hun ontvangen.

Ik ben dus even benieuwd of ik daar gewoon opnieuw mijn 706 kan kiezen. Of dat ik er dan straks nog eentje toegestuurd krijg ;)

Daarnaast heb ik nog een vraag over de snelheid. Het modem trained nu in op 11200kbit/s. Op zich is dat netjes, maar ik vraag me af of ik dat nog wat meer richting de 20mbit/s kan trekken. De details
uit het modem zijn als volgt:

DownstreamUpstream
Margin [dB] :8.510.5
Attenuation [dB] :26.012.5
OutputPower [dBm] :19.012.0
.
Intrinsic/Actual Bandwidth%
Upstream :93
Downstream :96
.
Available BandwidthCells/sKbit/s
Downstream :2645011215
Upstream :24261029

Vanaf mijn ISRA punt loopt er op dit moment een 3 meter lange kabel naar een kastje met een RJ11 aansluiting. Vanaf daar gaat er een kabel direct naar mijn modem (zonder splitter). Met splitter maakt in de huidige situatie geen verschil.

De kabel vanaf het ISRA punt is lastig in te korten. Ik kan daar nog maximaal een meter vanaf halen. Maar dan houdt het ook op ;) De vraag is sowieso of het aan de bekabeling ligt of dat de verbinding tot aan de centrale gewoon niet te best is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
eborn schreef op zondag 13 mei 2007 @ 12:22:
Sinds gisteren heb ik ook internet via Speedlinq. Het is allemaal vlekkeloos verlopen, maar nu moet ik via de site nog wel Speedlinq bellen aanvragen. Echter, via het servicepunt staat er wel dat ik een abonnement met bellen heb afgesloten, maar staat er ook dat ik (nog) geen gecertificeerd VoIP modem heb liggen. Maar ik heb al een Speedtouch 706 van hun ontvangen.

Ik ben dus even benieuwd of ik daar gewoon opnieuw mijn 706 kan kiezen. Of dat ik er dan straks nog eentje toegestuurd krijg ;)

Daarnaast heb ik nog een vraag over de snelheid. Het modem trained nu in op 11200kbit/s. Op zich is dat netjes, maar ik vraag me af of ik dat nog wat meer richting de 20mbit/s kan trekken. De details
uit het modem zijn als volgt:

DownstreamUpstream
Margin [dB] :8.510.5
Attenuation [dB] :26.012.5
OutputPower [dBm] :19.012.0
.
Intrinsic/Actual Bandwidth%
Upstream :93
Downstream :96
.
Available BandwidthCells/sKbit/s
Downstream :2645011215
Upstream :24261029

Vanaf mijn ISRA punt loopt er op dit moment een 3 meter lange kabel naar een kastje met een RJ11 aansluiting. Vanaf daar gaat er een kabel direct naar mijn modem (zonder splitter). Met splitter maakt in de huidige situatie geen verschil.

De kabel vanaf het ISRA punt is lastig in te korten. Ik kan daar nog maximaal een meter vanaf halen. Maar dan houdt het ook op ;) De vraag is sowieso of het aan de bekabeling ligt of dat de verbinding tot aan de centrale gewoon niet te best is...
Wat je wel kan proberen is om UTP kabel te gebruiken in plaats van gewone telefoonkabel. Gewone telefoonkabels willen nog wel is als een antenne fungeren voor allerlei randapparatuur als TV's, Magnetrons, Radio en bijvoorbeeld gewone telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Sleejuhr schreef op zondag 13 mei 2007 @ 14:39:
[...]

Wat je wel kan proberen is om UTP kabel te gebruiken in plaats van gewone telefoonkabel. Gewone telefoonkabels willen nog wel is als een antenne fungeren voor allerlei randapparatuur als TV's, Magnetrons, Radio en bijvoorbeeld gewone telefonie.
Als ik de downstream attenuation bekijk dan zou ik ongeveer 1,8km van de centrale moeten zitten. En dan zou een snelheid van 11,2mbit/s aan de lange kant zijn. Klopt die redenering? In dat geval zou het idd aan mijn eigen installatie kunnen liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik heb een probleem met het terug krijgen van het geld van de actie van Speedlinq dmv de voucher.

Ik had geen voucher en heb dus netjes een uitgeprint en gefax samen met alle benodigheden. Na 4 weken niks gehoord en als nog een fax gestuurd. Ook hierop heb ik ook geen antwoord gekregen. Na 4 weken een telefoontje en bleek dat zij cliamden niks te hebben (maar er werd verteld dat faxen wel eens kwijt raakten). Gelukkig had ik de fax rapporten nog.

Ik heb een brief gestuurd aan de klachten afdeling. Echter geen ontvangstbevestiging gekregen, dus maar weer bellen. Daar kreeg ik de bevestiging dat ze hem hebben ontvangen alleen kon degene mij geen schatting geven wanneer de klacht behandeld zou zijn.

Heeft iemand ervaringen met het insturen van klacht en kan je mij iets vertellen over je doorlooptijd?

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:21
jeanj schreef op maandag 14 mei 2007 @ 10:24:
Heeft iemand ervaringen met het insturen van klacht en kan je mij iets vertellen over je doorlooptijd?
Schriftelijk werkt niet, gewoon ff bellen en in orde maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Kreeg net een e-mail over een enquête van Speedlinq.
Toch maar even gedaan. Nou maar hopen dat ze er iets mee doen.

http://www.speedlinq.nl/onderzoek/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 20:50

gwystyl

Beugeltje dan maar?

cornfed99111 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 13:02:
Kreeg net een e-mail over een enquête van Speedlinq.
Toch maar even gedaan. Nou maar hopen dat ze er iets mee doen.

http://www.speedlinq.nl/onderzoek/
kan heel speedlinq.nl weer eens niet vinden? Gisteren ook al. Toen heb ik mbv http://visualroute.visualware.com de IP's van www.speedlinq.nl (http://62.100.33.36/onderzoek/ werkt wel) en news.speedlinq.nl (212.104.200.36) opgezocht (nieuws kon zijn server ook niet vinden), en toen werkte het wel. Heel slecht dat hun DNS servers niet eens de eigen domeinnamen kunnen resolven....

edit: onderzoek ingevuld; gezien de vraagstelling niet overal negatief, maar sommige dingen kunnen toch duidelijk beter.... dat heb ik dan ook maar aangegeven bij de 'final remarks'.

[ Voor 16% gewijzigd door gwystyl op 14-05-2007 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Laatst online: 19-08 10:57
Zojuist ADSL + Bellen 20MB via bbned bestelt voor mijn nieuwe woning.

Ik heb lang getwijfeld, veel gegoogled maar uiteindelijk neem ik gewoon de gok. Ik zit nu ook via bbned op dezelfde centrale en heb nooit problemen (TweakDSL). Daarnaast ga ik nu bijna 1200 meter dichterbij de centrale wonen.

Enige waar ik me toch een beetje zorgen over maak is de aansluiting. Ik ga in een appartementencomplex wonen en ik krijg de telefoon gewoon binnen via een doodnormale telefoonstekker in de muur (4 pins). Hopelijk gaat dat allemaal goed.

Ook weet ik niet of en hoe de vorige bewoner de lijn heeft gebruikt / beeindigd. Bij het aanmelden bij Speedlinq heb ik dus maar aangegeven dat er geen telefoonlijn is (kaal) en geen internet. Hopelijk gaat het goed, ik houd jullie op de hoogte.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Eiríkr schreef op maandag 14 mei 2007 @ 14:54:
Zojuist ADSL + Bellen 20MB via bbned bestelt voor mijn nieuwe woning.
Enige waar ik me toch een beetje zorgen over maak is de aansluiting. Ik ga in een appartementencomplex wonen en ik krijg de telefoon gewoon binnen via een doodnormale telefoonstekker in de muur (4 pins). Hopelijk gaat dat allemaal goed.
Zou gewoon goed moeten gaan hoor. Bij het modem zitten volgens mij alle benodigde stekkers en kabels om het zo aan te kunnen sluiten. Al weet ik dat niet 100% zeker aangezien ik alleen het modem heb vervangen en alle kabels er dus al lagen.

Tot op heden ben ik nog steeds tevreden :) Maar goed, ben ook pas een paar dagen aangesloten.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:34
De kabels en stekkers kreeg ik er gewoon bij zelfs veel teveel...

Daar zou ik als ik jou was geen zorgen om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Perfect. Nou dan hoop ik dat de boel snel rond is. Ik wilde eigenlijk volgende week of de week erna intrekken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

gwystyl schreef op maandag 14 mei 2007 @ 13:24:
onderzoek ingevuld; gezien de vraagstelling niet overal negatief, maar sommige dingen kunnen toch duidelijk beter.... dat heb ik dan ook maar aangegeven bij de 'final remarks'.
Heb je ook verwezen naar dit forum :*)

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

mr. TCB schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 09:33:
damn! kpn had dus 'netjes' mijn adsl lijn opgeleverd: dsl lijn gedetecteerd in de centrale ISRA kast en daarop de lijn naar mijn woning op aangesloten. Het resultaat was dat het dsl lampje niet brandt op twee verschillende modems.

Ik heb zelf even de lijn gemeten op electrische spanning (zou het geval moeten zijn wanneer adsl actief is), maar ik kon niets meten. Het lijkt mij dat de monteur in alle haast de verkeerde lijn heeft aangesloten in de ISRA op de gedetecteerde adsl-lijn.

Een kennis heeft de lijn van mijn appartement naar de ISRA gemeten en nu blijkt 100% zeker dat de monteur de ADSL lijn niet in de ISRA heeft aangesloten op mijn lijn. Ik heb vanmiddag KPN gebeld en rarara wat zeggen zij? U moet contact opnemen met Speedlinq. Elk argument van mij dat kpn de adsl heeft opgeleverd doet de helpdeskmedewerker niets.

Kan ik nu lekker duur naar Speedlinq gaan bellen. Ik durf te wedden dat zij mij nu weer aan het werk gaan zetten met allerlei tests (doet de modem het wel? Is de lijn naar de isra wel in orde? enz). Damn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Zoiets had ik ook. Heeft niet direct met Speedlinq te maken, maar komt wel op hetzelfde neer.
Vandaag zou een monteur van KPN komen om de lijn te meten, tussen 8 en 12 was mij verteld. Ik daar dus om 8 uur (ben nog aan het verbouwen), om 12 uur nog niks.
Ik denk, zal KPN maar eens bellen.
Vervolgens krijg ik te horen dat er helemaal geen afspraak is etc. etc. En ik moet maar contact op nemen met Speedlinq... Ik denk wtf ik heb toch een afspraak met KPN, niet met Speedlinq!
Naderhand bleek dus dat ze tot 3x toe gewoon de verkeerde postcode of weet ik veel wat ingetoetst had, uiteindelijk stond de afspraak er dus wel.
Bleek dus ook dat het tussen 8 en 13 is. En ja om 12:30 stond ie er. Hij dus een telefoon er in geprikt maar helaas zat er dus letterlijk geen prik op de lijn. Hij dus naar de wijkkast toe, de kabel lag daar los, of weet ik veel, de vorige bewoners hadden waarschijnlijk UPC telefonie denk ik. Na een tijd dan maken ze die kabel gewoon los, zodat ze die "poort" voor iemand anders kunnen gebruiken.
Maar goed, toen hij terug kwam zat er dus prik op de lijn. Ik vast de modem er even aangehangen om te kijken of ik al wat had, maar helaas, DSL lampje bleef knipperen, dus stond nog niks op.
De indicatieve opleverdatum staat voor morgen, dus ik ben benieuwd of het gaat werken... Ik woon er nog niet, maar hoop wel dat alles voorspoedig gaat verlopen, aangezien 70 cpm en een kwartier wachten wel duur is. :p
Ik weet niet precies hoe het werkt, maar hij zei dus dat hij de lijn gewoon ergens anders in geprikt heeft, die dus vrij was. Ik vraag me dan ook af hoe zo'n centrale er precies uitziet, staat er gewoon een soort switch/hub in ofzo? Hoe weten ze dan dat die poort voor nummer zoveel is in die en die straat?

[ Voor 9% gewijzigd door eX0duS op 14-05-2007 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Vraagje: kan ik ergens in de Speedtouch 706 zien wat het profiel van mijn verbinding is? D.w.z., wat de maximale doorvoersnelheid is die ik zou kunnen halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb opeens problemen met mijn VOIP. Ik heb een 706 en opeens kan ik niet meer bellen. Gebeld worden kan wel.
Ik heb vershcillende nummers geprobeerd maar het volgende gebeurt steeds: hij draait het nummer, dan is het stil en dan krijg ik een bezet toon, ook als ik mijn eigen mobiel bel.

Mijn modem heb ik opnieuw gestart. Net nogmaals de configuratie van bellen gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 22:44:
Ik heb opeens problemen met mijn VOIP. Ik heb een 706 en opeens kan ik niet meer bellen. Gebeld worden kan wel.
Ik heb vershcillende nummers geprobeerd maar het volgende gebeurt steeds: hij draait het nummer, dan is het stil en dan krijg ik een bezet toon, ook als ik mijn eigen mobiel bel.

Mijn modem heb ik opnieuw gestart. Net nogmaals de configuratie van bellen gedaan.
Ben blij dat je dit probleem hebt, al klinkt het gek. Ik heb het probleem namelijk ook. Was al bang dat het aan mij lag. Ook al van alles geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorn
  • Laatst online: 13-01 11:03

Lorn

I have a bad feeling...

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 23:04:
[...]

Ben blij dat je dit probleem hebt, al klinkt het gek. Ik heb het probleem namelijk ook. Was al bang dat het aan mij lag. Ook al van alles geprobeerd.
Ik heb hetzelfde probleem, zomaar opeens. Geen idee wat er aan de hand is. Ik heb Speedlinq via BBNed, jullie? Heb al de instellingen op het modem nagelopen, de hele zaak gereset maar zonder enig resultaat. Iemand een idee wat er aan te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lorn schreef op maandag 14 mei 2007 @ 23:17:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, zomaar opeens. Geen idee wat er aan de hand is. Ik heb Speedlinq via BBNed, jullie? Heb al de instellingen op het modem nagelopen, de hele zaak gereset maar zonder enig resultaat. Iemand een idee wat er aan te doen is?
Hier via KPN. Nix aan te doen denk ik. Ligt aan speedlinq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorn

Lorn

I have a bad feeling...

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 23:46:
[...]

Hier via KPN. Nix aan te doen denk ik. Ligt aan speedlinq.
Ik heb net de firmware van mijn Speedtouch 716 bijgewerkt. Ik kon daarna weer bellen. Misschien toeval maar wellicht iets om te proberen? Ik heb de update hier gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Arm1n schreef op maandag 14 mei 2007 @ 16:27:
[...]

Heb je ook verwezen naar dit forum :*)
Nee ik had maar 500 tekens, en moest nogal wat anders kwijt :)
Lorn schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 00:24:
[...]

Ik heb net de firmware van mijn Speedtouch 716 bijgewerkt. Ik kon daarna weer bellen. Misschien toeval maar wellicht iets om te proberen? Ik heb de update hier gevonden.
Die update is er al heel lang; in een eerder deel werd gezegd dat 5.4.0.14 stabieler zou zijn dan 6.1.7.2., en dat de laatste problemen met bellen zou geven. Dat heb ik ook tegen mijn pa gezegd, dus nou mag ik 'm niet updaten :X. Probleem met 5.4.0.14 bij mij is dat port forwarding voor geen meter werkt, maar dat is voor mijn pa geen probleem. Als hij maar kan internetten en bellen is het goed.
Hoe zijn verder de ervaringen met 6.1.7.2?

[ Voor 6% gewijzigd door gwystyl op 15-05-2007 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Ik moet zeggen: de helpdesk reageert snel. Als ik bellen wil aanvragen dan geeft het systeem aan dat ik geen VoIP modem heb, wat wel het geval is. Volgens de helpdesk moest ik het modem nu toch bestellen en meteen cancellen via de klantenservice. De kosten voor het bellen worden gecompenseerd. Dat is nog eens service ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Jammer van de dure helpdesk, maar ergens logisch. Abbonement laag, helpdesk hoog (en hoe vaak heb je die nou nodig)?
Toch zou ik eerder de abbo's gewoon 5 euro omhoog doen ofzo en de helpdesk gratis ofzo. Zou voor iedereen toch een veiliger gevoel geven denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:31

dollyking

duck tape

eX0duS schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 10:34:
Jammer van de dure helpdesk, maar ergens logisch. Abbonement laag, helpdesk hoog (en hoe vaak heb je die nou nodig)?
Toch zou ik eerder de abbo's gewoon 5 euro omhoog doen ofzo en de helpdesk gratis ofzo. Zou voor iedereen toch een veiliger gevoel geven denk ik.
Af en toe bel ik eens, maar niet voor gemiddeld 5 euro per maand. ik heb nu even wat onduidelijkheden met de verhuizing. (canvas adres) maar de wacht tijd is op moment erg kort. ik was binnen 4 minuten weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Het probleem is wel dat Tweakers vaak de helpdesk bellen als Speedlinq een fout heeft gemaakt of men een probleem heeft wat buiten hun controle ligt. En dan is het lullig dat je daar voor moet betalen. Maar zolang je daarin gecompenseerd wordt is het geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorn

Lorn

I have a bad feeling...

gwystyl schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 09:52:
[...]

Nee ik had maar 500 tekens, en moest nogal wat anders kwijt :)

[...]

Die update is er al heel lang; in een eerder deel werd gezegd dat 5.4.0.14 stabieler zou zijn dan 6.1.7.2., en dat de laatste problemen met bellen zou geven. Dat heb ik ook tegen mijn pa gezegd, dus nou mag ik 'm niet updaten :X. Probleem met 5.4.0.14 bij mij is dat port forwarding voor geen meter werkt, maar dat is voor mijn pa geen probleem. Als hij maar kan internetten en bellen is het goed.
Hoe zijn verder de ervaringen met 6.1.7.2?
Ik had de eerdere delen niet gelezen en was niet op de hoogte van mogelijke problemen met 6.1.7.2. Er stond bij de omschrijving dat problemen met bellen opgelost zouden zijn en na het uitvoeren van de update kon ik opeens weer bellen. Heb verder heel even een paar sites bezocht, heb daarbij geen problemen ondervonden. Vooralsnog ben ik dus wel blij dat ik de update heb uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Lorn schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 12:25:
Ik had de eerdere delen niet gelezen en was niet op de hoogte van mogelijke problemen met 6.1.7.2. Er stond bij de omschrijving dat problemen met bellen opgelost zouden zijn en na het uitvoeren van de update kon ik opeens weer bellen. Heb verder heel even een paar sites bezocht, heb daarbij geen problemen ondervonden. Vooralsnog ben ik dus wel blij dat ik de update heb uitgevoerd.
Op zich wel grappig dat men nog steeds 6.1.7.2 op de site heeft staan, want mijn modem werd uitgeleverd met een 6.1.9.x versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

mr. TCB schreef op maandag 14 mei 2007 @ 17:01:
[...]

Een kennis heeft de lijn van mijn appartement naar de ISRA gemeten en nu blijkt 100% zeker dat de monteur de ADSL lijn niet in de ISRA heeft aangesloten op mijn lijn. Ik heb vanmiddag KPN gebeld en rarara wat zeggen zij? U moet contact opnemen met Speedlinq. Elk argument van mij dat kpn de adsl heeft opgeleverd doet de helpdeskmedewerker niets.

Kan ik nu lekker duur naar Speedlinq gaan bellen. Ik durf te wedden dat zij mij nu weer aan het werk gaan zetten met allerlei tests (doet de modem het wel? Is de lijn naar de isra wel in orde? enz). Damn!
KPN wilt dat ik Speedlinq belde. Dus ik vandaag speedlinq gebeld met het probleem: adsl is waarschijnlijk aangesloten op verkeerde aansluiting, want in mijn woning is geen contact te meten met de isra.

Speedlinq wilt dat ik nu eerst de oranje en witte snoertjes aansluit op de telefoonaansluiting in mijn woning. Ik gaf vervolgens aan dat dit niet hoeft, want ik zie in de isra dat de oranje en witte snoertjes ook niet aangesloten zijn. De vriendelijke helpdeskmedewerkster gaf aan dat dit niet uitmaakt en dat ik eerst dit moet doen voordat een 2e afspraak met de kpn-monteur gemaakt kan worden.

Dit heb ik net gedaan met als verwacht resultaat: ook met de oranje en witte snoertjes heb ik geen dsl-signaal.

Dus nu maar weer de helpdesk bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

Even een vraag: Speedlinq via kpn heb je in meerdere smaken. In de adsl2 variant heb je:
* Comfort 20000 COMPLEET BELLEN € 24,95
* Comfort 20000 COMPLEET BELLEN & TV € 29,95

Maar bij die laatste blijkt dat je ook gewoon 29,95 betaalt aan kpn voor digitenne? Waarin zit dan die 5 euro verschil tussen de eerste en tweede abonnement???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorn

Lorn

I have a bad feeling...

eborn schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 13:25:
[...]

Op zich wel grappig dat men nog steeds 6.1.7.2 op de site heeft staan, want mijn modem werd uitgeleverd met een 6.1.9.x versie.
Ik heb net even gekeken op de site van SpeedTouch zelf. Wat is daar nou de laatste vesie? Ze hebben hier wel een beschrijving staan waar ik uit zou halen dat het versie 6.2.H.5 zou zijn maar dat zelfde nummer staat ook bij een aantal andere modems waardoor ik toch weer ga twijfelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook problemen met voip. heb bbn en heb gisteren de modem geupdate naar versie 6.2.H.5 en nu doet mijn fax het niet meer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
mr. TCB schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 14:24:
Even een vraag: Speedlinq via kpn heb je in meerdere smaken. In de adsl2 variant heb je:
* Comfort 20000 COMPLEET BELLEN € 24,95
* Comfort 20000 COMPLEET BELLEN & TV € 29,95

Maar bij die laatste blijkt dat je ook gewoon 29,95 betaalt aan kpn voor digitenne? Waarin zit dan die 5 euro verschil tussen de eerste en tweede abonnement???
in die 29,95 zit een bedrag van 9,95 voor Digitenne , 15,50 voor ADSL, 4,95 voor Bellen, 9,50 voor vaste-lijn toeslag KPN , kom je uit op 39,90 , het verschil is de korting die je het eerste jaar krijgt en dus teruggestort wordt op je rekening. Aan KPN betaal je ook nog eenmalig 29,95 voor de aansluitkosten van Digitenne .Dus uiteindelijk heb je voor 5 euro per maand meer Digitenne erbij.

[ Voor 4% gewijzigd door tvdoc op 15-05-2007 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

Aaahh.... dus ik krijg aan het einde van het jaar geld teruggestort van Speedlinq? Op de Speedlinq website staat het nogal tegenstrijdig: bij één overzicht staat dat de vergoeding voor digitenne is inbegrepen en bij een andere staat in kleine letters dat de vergoeding voldaan moet worden aan kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
nee, je krijgt na een aantal weken (lees maanden) het volledige kortingsbedrag op je rekening gestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

mr. TCB schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 13:53:
[...]

KPN wilt dat ik Speedlinq belde. Dus ik vandaag speedlinq gebeld met het probleem: adsl is waarschijnlijk aangesloten op verkeerde aansluiting, want in mijn woning is geen contact te meten met de isra.

Speedlinq wilt dat ik nu eerst de oranje en witte snoertjes aansluit op de telefoonaansluiting in mijn woning. Ik gaf vervolgens aan dat dit niet hoeft, want ik zie in de isra dat de oranje en witte snoertjes ook niet aangesloten zijn. De vriendelijke helpdeskmedewerkster gaf aan dat dit niet uitmaakt en dat ik eerst dit moet doen voordat een 2e afspraak met de kpn-monteur gemaakt kan worden.

Dit heb ik net gedaan met als verwacht resultaat: ook met de oranje en witte snoertjes heb ik geen dsl-signaal.

Dus nu maar weer de helpdesk bellen
Vanochtend Speedlinq gebeld om aan te geven dat ook oranje en wit geen DSL signaal oplevert. Slechts 5 minuten in de wacht voordat ik geholpen ben. Binnen 10 minuten was er een nieuwe ticket gemaakt voor een nieuwe controle via KPN. Gelukkig heb ik tot 1 juli internet via @home, dus ik heb nog wel geduld. Die overlappende maand was ik toch al kwijt.

Nu is het duimen dat KPN goed werk aflevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoicTundra
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-04-2024
Ik heb een vraagje over Speedlinq met betrekking tot het draaien van eigen servers... Ik heb dus thuis een eigen mail server draaien, maar nu is de vraag of de inkomende poort 25 open staat. Bij mijn kabel abonnement is dat niet het geval maar bij xs4all bijvoorbeeld wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij staat die poort gewoon open bij speedling en zou het geen propleem moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Voor zover ik heb kunnen nagaan staan bij Speedlinq alle TCP en UDP poorten gewoon open. Helaas staan de Speedlinq IP blokken wel in de dynablock.njabl.org dus rechstreeks mail versturen kan je bij veel mail servers wel vergeten. Hetzelfde geldt voor het verifiëren van afzender adressen van inkomende mail. Een SMTP relay elders is dus eigenlijk wel een noodzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoicTundra
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-04-2024
RichieB schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 23:22:
Voor zover ik heb kunnen nagaan staan bij Speedlinq alle TCP en UDP poorten gewoon open. Helaas staan de Speedlinq IP blokken wel in de dynablock.njabl.org dus rechstreeks mail versturen kan je bij veel mail servers wel vergeten. Hetzelfde geldt voor het verifiëren van afzender adressen van inkomende mail. Een SMTP relay elders is dus eigenlijk wel een noodzaak.
Moet niks uitmaken toch... inkomende berichten hebben het ip adres van de server vanaf waar ze verzonden zijn, en mijn server verstuurt en ontvangt alle mailt direct en handelt alles zelf af. Alleen als het ip adres van speedlinq al in een blacklist voorkomt wordt het wel een probleem mail te versturen via eigen server aangezien ze dan bij de ontvanger in de spambox terecht zullen komen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Dinsdag is mijn ADSL lijn opgeleverd, het DSL lampje knipperde ok niet meer en bleef constant branden, dus ik heb lijn. Ik heb het nog niet kunnen checken omdat ik daar nog geen PC heb.
Nou neem ik even een laptop mee, nou is mijn vraag, ik hoef neem ik aan alleen username+pass in de modem in te voeren en dan zou ie het moeten doen toch?
Ik ben razend benieuwd wat de sync is. :D Hoop toch tegen de 20 mbit hehe.

[ Voor 10% gewijzigd door eX0duS op 17-05-2007 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plaagje
  • Laatst online: 15-08 22:33

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Sinds ergens vorige week heb ik heel vaak last van een uitvallende connectie. Het maakt niet uit als ik download of alleen maar op msn zit, om de 30min - 2 uur valt de connectie 10-20 seconden uit. Hierdoor is online gamen dus zogoed als onmogelijk geworden, aangezien je constant wordt gedisconnect. Dit is alleen niet nog het ergste, de telefoon valt gedurende die periode ook uit...

Nu vroeg ik me af als iemand dit ook al een keer had meegemaakt, en hiervoor een oplossing heeft gevonden?

Ik heb een SpeedTouch 780 met FW 6.1.7.2 (dit omdat ik met andere geen telefonie werkend kreeg...) met een KPN 20 Mbit abonnement.

Flying High!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plaagje schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 11:08:
Sinds ergens vorige week heb ik heel vaak last van een uitvallende connectie. Het maakt niet uit als ik download of alleen maar op msn zit, om de 30min - 2 uur valt de connectie 10-20 seconden uit. Hierdoor is online gamen dus zogoed als onmogelijk geworden, aangezien je constant wordt gedisconnect. Dit is alleen niet nog het ergste, de telefoon valt gedurende die periode ook uit...

Nu vroeg ik me af als iemand dit ook al een keer had meegemaakt, en hiervoor een oplossing heeft gevonden?

Ik heb een SpeedTouch 780 met FW 6.1.7.2 (dit omdat ik met andere geen telefonie werkend kreeg...) met een KPN 20 Mbit abonnement.
Ik heb van hetzelfde probleem last, eerst met de speedtouch 716v5 WL. De klantenservice heeft een nieuw modem gestuurd: de 780, alleen het probleem blijft zich voordoen. Er naar met pokeren...

Heeft iemand die een vervangend modem gehad heeft er trouwens wel een retourdoos bij gehad, ik nl niet. Ik heb gewoon een nieuw welkomstpakket gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ok ik heb de verbinding uitgeprobeerd, hij syned op 10xx en 18xxx, niet slecht dus. Kan downloaden met 1,8 megabyte p/s... 900 meter van de centrale...
De ping valt tegen, had toch 10s verwacht, maar is toch 25/30...

[ Voor 17% gewijzigd door eX0duS op 17-05-2007 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 22:44:

Ik hb speedlinq bellen die avond opnieuw geinstalleerd. Hij deed het direct weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je zeker dat je echt gedisconnect wordt?

Ik heb de laatste tijd wat kuren met mijn 780, als ik mijn laptop (Ubuntu Linux) aansluit dan gaat de dns server plat. Het gebeurt ook echt alleen als ik die ene laptop gebruik, verder nergens problemen mee. Misschien dat het ligt aan het feit dat mijn laptop doordeweeks op mijn kamer staat waar ik een netwerk heb in de range 192.168.2.xxx en dat hij dat niet leuk vindt?

Als DNS uitvalt LIJKT het ook alsof je gedisconnect bent maar alleen het resolven van hostnames werkt dan niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plaagje
  • Laatst online: 15-08 22:33

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 17:07:
[...]

Weet je zeker dat je echt gedisconnect wordt?

Ik heb de laatste tijd wat kuren met mijn 780, als ik mijn laptop (Ubuntu Linux) aansluit dan gaat de dns server plat. Het gebeurt ook echt alleen als ik die ene laptop gebruik, verder nergens problemen mee. Misschien dat het ligt aan het feit dat mijn laptop doordeweeks op mijn kamer staat waar ik een netwerk heb in de range 192.168.2.xxx en dat hij dat niet leuk vindt?

Als DNS uitvalt LIJKT het ook alsof je gedisconnect bent maar alleen het resolven van hostnames werkt dan niet meer.
Jah ik weet het aardig zeker:
De uptime van het internet op de modem wordt vaak gereset (komt dus eigenlijk zelden boven 1 dag uit, terwijl de uptime van de modem zelf wel hoger is). En als ik geen internet heb kan ik wel op de modem komen, als ik dan "Check connectivity to the Internet" klik geeft die aan dat die iets niet kan vinden (kan even niet meer voorhalen wat het was).

Ook valt de telefoon uit, en gebeurd het op ieder willekeurig moment. (dus maakt niet uit als ik met 20Mb aan het downloaden ben of alleen aan een paar site's aan het bezoeken ben).

In de Event logs van de modem kan ik ook niks nuttigs terug vinden, er staat alleen in dat die geboot is...

Edit: Aangezien die weer eens was uitgevallen hier nog wat informatie:
Als ik op "Check connectivity to the Internet" klik krijg ik te zien:

Your DSL connection is down. Verify that your SpeedTouch is correctly connected to your phone line. If the problem persists, check your documentation.

Your DSL line is not synchronized. Check if your phone line is correctly connected to your SpeedTouch.

[ Voor 13% gewijzigd door Plaagje op 17-05-2007 21:14 ]

Flying High!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het kijken of ik dat bellen via Speedlinq wil, maar ik heb nog een vraag. Heeft de VoIP modems van Speedtouch/Alcatel die je bij Speedlinq krijgt de volgende mogelijk (die de Livebox iig wel heeft):
- iemand die je op het Speedlinq telefoonnummer belt gaat via het modem, via de VoIP poort naar het telefoon apparaatje
EN
- iemand die je op het KPN nummer belt gaat ook via het modem, via de VoIP poort naar het telefoon apparaatje

Dit laatste is volgens mij niet altijd mogelijk.

Wat ik dus wil is dat iemand mij op een van de telefoonnummers belt, de op het modem aangesloten telefoon overgaat. Hiermee is het niet nodig om twee verschillende toestellen te gebruiken (1 voor ontvangen van KPN nummers, heb geen zin om nieuw nummer door te geven, 1 voor goedkoop te bellen met speedlinq via modem). Porten van nummer is natuurlijk mogelijk, maar wil voorlopig nog even de mogelijkheid houden om via KPN te bellen....

Dus iemand hier informatie over. De PDF's van Speedtouch zijn niet duidelijk hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:06
Heeft speedlinq ook een storingspagina. Ik kan sinds 2 dagen niet meer internetten. Zijn er andere mensen die deze problemen ook hebben in heerenveen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kielkiel schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 21:22:
Heeft speedlinq ook een storingspagina. Ik kan sinds 2 dagen niet meer internetten. Zijn er andere mensen die deze problemen ook hebben in heerenveen?
www.speedlinqsupport.nl :) hier overigens geen problemen

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2007 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plaagje schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 18:17:
[...]
Ook valt de telefoon uit, en gebeurd het op ieder willekeurig moment. (dus maakt niet uit als ik met 20Mb aan het downloaden ben of alleen aan een paar site's aan het bezoeken ben).

Your DSL connection is down. Verify that your SpeedTouch is correctly connected to your phone line. If the problem persists, check your documentation.

Your DSL line is not synchronized. Check if your phone line is correctly connected to your SpeedTouch.[/i]
Ik heb exact hetzelfde. Lullige is dat je er niet altidj gelijk achterkomt. Pas als mensen je op je mobiel bellen en melden dat je vaste lijn het niet doet...

Verder heb ik een verhuizing ingediend voor eind juni. Krijg ik doodleuk het bericht dat het 23 mei wordt uitgevoerd. Ook geen verhuiskosten van 25 euro, maar 89e aansluitkosten. Speedlinq gebeld en die zeggen " onze fout, maar niks meer aan te doen" Ik heb nog niet eens de selutel van mijn nieuwe huis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 21:20:
Ik ben aan het kijken of ik dat bellen via Speedlinq wil, maar ik heb nog een vraag. Heeft de VoIP modems van Speedtouch/Alcatel die je bij Speedlinq krijgt de volgende mogelijk (die de Livebox iig wel heeft):
- iemand die je op het Speedlinq telefoonnummer belt gaat via het modem, via de VoIP poort naar het telefoon apparaatje
EN
- iemand die je op het KPN nummer belt gaat ook via het modem, via de VoIP poort naar het telefoon apparaatje

Dit laatste is volgens mij niet altijd mogelijk.

Wat ik dus wil is dat iemand mij op een van de telefoonnummers belt, de op het modem aangesloten telefoon overgaat. Hiermee is het niet nodig om twee verschillende toestellen te gebruiken (1 voor ontvangen van KPN nummers, heb geen zin om nieuw nummer door te geven, 1 voor goedkoop te bellen met speedlinq via modem). Porten van nummer is natuurlijk mogelijk, maar wil voorlopig nog even de mogelijkheid houden om via KPN te bellen....

Dus iemand hier informatie over. De PDF's van Speedtouch zijn niet duidelijk hierover.
Ik kan via mijn 716v5 in ieder geval aangeven op welke poort mijn VOIP telefoon aangesloten zit. Als je je KPN nummer niet via de modem laat lopen maar vanaf de splitter gelijk naar een toestel laat gaan moet jouw wens volgens mij mogelijk zijn.
Ik verwacht dat als je bijv geen VOIP instelt op poort 2 (en op poort 1 wel met je SL-nummer), dat hij dan je KPN-nummer daarnaartoe doorschakelt, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier effe een POSITIEVE ervaring met speedlinq.

Eind april aangevraagd icm New Line service van KPN.

Netjes een ontvangstbrief ontvangen van Speedlinq
Daarna een afspraakbevestiging van KPN voor de nieuwe lijn.
Op de afgesproken tijd stond er een meneer van KPN aan de deur.
Heeft de lijn nog eens doorgemeten. Was eigenlijk niet nodig want ik had mijn modem al aangesloten en zag sochtends mijn DSL lampje aanspringen.

Een uur nadat de meneer weg was brandde ook het internet lampje en kon ik vooruit.

3 weken na aanvragen opgeleverd een aangesloten zonder maar één keer met de helpdesk te bellen.

Ik was huiverig na het lezen van het forum hier. Maar tot nu toe nog geen spijt.

Daarna heb ik meteen bellen laten activeren. Kon nog zelf een nummer kiezen ook.
Prima geregeld bij Speeldlinq. Bij IPB heeft het 4 maanden geduurd en werkte het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Plaagje schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 18:17:
[...]

knip ....

Edit: Aangezien die weer eens was uitgevallen hier nog wat informatie:
Als ik op "Check connectivity to the Internet" klik krijg ik te zien:

Your DSL line is not synchronized. Check if your phone line is correctly connected to your SpeedTouch.
Hier heb ik met mijn 716v5WL ook eens in de zoveel tijd last van. Heb er al diverse storingsmeldingen van gehad, die ze laten vallen zodra het t op miraculeuze wijze opeens weer doet.

Wat mij in het log dan altijd opvalt is dat hij mn IP lease renewd, maar in de verkeerde volgorde, dus eerst loslaten (-> verbinding weg), om 1 seconde later te renewen (-> weer verbinding), maar tegen de tijd dat de modem/router dat doorheeft ben je 20 a 30 seconden verder en is alles dus verbroken....

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 10:16:
Hier effe een POSITIEVE ervaring met speedlinq.

Eind april aangevraagd icm New Line service van KPN.

Netjes een ontvangstbrief ontvangen van Speedlinq
Daarna een afspraakbevestiging van KPN voor de nieuwe lijn.
Op de afgesproken tijd stond er een meneer van KPN aan de deur.
Heeft de lijn nog eens doorgemeten. Was eigenlijk niet nodig want ik had mijn modem al aangesloten en zag sochtends mijn DSL lampje aanspringen.

Een uur nadat de meneer weg was brandde ook het internet lampje en kon ik vooruit.

3 weken na aanvragen opgeleverd een aangesloten zonder maar één keer met de helpdesk te bellen.

Ik was huiverig na het lezen van het forum hier. Maar tot nu toe nog geen spijt.

Daarna heb ik meteen bellen laten activeren. Kon nog zelf een nummer kiezen ook.
Prima geregeld bij Speeldlinq. Bij IPB heeft het 4 maanden geduurd en werkte het nog niet.
Goed om te horen!

Heb je nu een speciaal netnummer of gewoon je lokale netnummer? Aangezien ik bij de aanmelding deze week heb gekozen voor "nieuw speedlinq nummer". (Heb 20mbit met bellen via bbned besteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Eiríkr schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 10:35:
Heb je nu een speciaal netnummer of gewoon je lokale netnummer? Aangezien ik bij de aanmelding deze week heb gekozen voor "nieuw speedlinq nummer". (Heb 20mbit met bellen via bbned besteld)
Je kunt bij de aanvraag van het bellen (na de oplevering van je lijn) kiezen voor 5 nummers in je eigen regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald97
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:53
Hier een positief berichtje.

2 weken geleden door helpdesk teruggebeld i.v.m. problemen met telefoon en performance. Hij had beloofd om op 18 mei om half tien terug te bellen. Wordt ik vandaag om 5 over half tien teruggebeld of alles nog naar wens is. Het lijkt erop dat zij langzamerhand de problemen onder de knie hebben.

Zo kan het dus ook. Langzamerhand zie je de klachten op dit forum ook minder worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 1 dag weer speelinq tehebben gehad ligt opnieuw de verbinding plat in Heerenveen
Weet niet wat er is
Staat ook nergens dat ze storing hebben
Wacht wel weer af voor de zoveelste keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klantenservice pagina [ http://www.speedlinqsupport.nl/] is voor;opig niet te bereiken
krijg dit te zien

De website die u nu bezoekt is verhuisd naar een ander IP adres. Het kan enige tijd duren voordat
deze verhuizing bekend is in de nameserver die u gebruikt op het internet.

Probeert u het dalijk nogmaals. Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

FOX Hosting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronald97 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 10:56:
Hier een positief berichtje.

Zo kan het dus ook. Langzamerhand zie je de klachten op dit forum ook minder worden.
Nou nee hoor. Zoals eerder bericht ga ik op 21 juni verhuizen. Na het goed te hebben aangevraagd stuurt Speedlinq een brief waarin zij een verhuisdatum doorgeven van 23 mei (een maand te vroeg!). Speedlinq erkent schuld en zegt mij een maand gratis internet toe. Heb ik geen moer aan, want ik zit de komende maand dus zonder internet en telefoon!!
Vanochtend 2 zeer verhitte gesprekken gevoerd met Speedlinq. Zij geven aan dat:
- Het niet meer teruggedraaid kan worden (kan wel, KPN kan als netwerkdrager gewoon herplannen!)
- ik de naam van de supervisor niet mag weten
- Ik niet zo boos moet zijn, sterker nog, coulance is een zeer mooi gebaar van SL.

Na tien minuten tieren en zeuren zegt men dat het wel teruggedraaid kan worden, door de verhuizing te annuleren, maar dat kost 274,50. En wie zou dat moeten betalen volgens Speedlinq? Ik!
De fout van SL mag ik rechttrekken. Natuurlijk niet op dit waanzinnige voorstel ingegaan. Ik ga Radar, Kassa en dat soort instanties bellen (als dat nog mogelijk is met alle hikjes van de afgelopen dagen). Speedling zijn een stelletje hufters!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 09:34
Ben benieuwd of Kassa en Radar dit gaat uitzenden :+

(m.a.w. blaffende honden bijten niet, advies: bel speedlinq nog een keer en leg rustig uit waarom je het zo vervelend vind. Door te gaan razen en tieren gaan die mensen echt niet harder voor je lopen.)
Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.