[Speedlinq] Ervaringen - Deel 6

Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste
Acties:
  • 15.007 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot nu toe mijn ervaringen met Speedlinq:

Ik had destijds Speedlinq ADSL + Bellen op het KPN netwerk besteld. Uiteraard het (mega) bedrag direct van mijn rekening laten schrijven om vervolgens de modem te ontvangen, weliswaar een week of anderhalf te laat. Hier heeft Speedlinq zich voor verontschuldigd en als compensatie hoefde ik de eerste 2 weken geen abonnementsgeld te betalen en zou ik bovendien een webcam van ze krijgen. Het abonnementsgeld hoefde ik inderdaad niet te betalen, alleen op de webcam wacht ik nog steeds, een half jaar verder :O
Overigens had ik nooit een voucher gekregen, waardoor ik de actiekosten niet kon verhalen.
Toen ik vervolgens mijn verhuizing van de ene studio naar de andere studio (vlak naast elkaar) door had gegeven, ontving ik samen met de bevestiging alsnog de actievoucher (?). Deze dus direct ingevuld en ingezonden, maar nog even afwachten.
Verhuizing was trouwens prima verlopen, wederom een KPN monteur langsgeweest om de lijn door te meten en klaar gemaakt voor gebruik.
Ik had wel nog steeds een probleem met internet, aangezien de Speedtouch modem iedere keer bleef vragen om gebruikersnaam en wachtwoord, waar ik zelf niet uitkwam. Dus "gratis" via mijn werk naar de klantenservice van Speedlinq gebeld (lol), waar ik na 2 minuten al iemand aan de lijn kreeg en prima geholpen ben. Het bleek dus te gaan om een harde reset, wat ik zelf natuurlijk ook had kunnen weten, maar ja.
Eenmaal weer thuisgekomen direct gedaan en alles werkte weer direct. Over de snelheid op zich ben ik zeer tevreden, het enige probleem (en enorm irritant) is hetzelfde probleem als Plaagje en haagsegek, namelijk dat mijn verbinding weet ik veel hoe vaak stoort op een dag. Het zijn inderdaad maar korte storingen, maar wel enorm hinderlijk. Omdat ik op het moment een crappy grafisch gedeelte in mijn pc heb zitten game ik niet, maar met surfen en downloaden is dit erg irritant, maar ik kan me voorstellen dat met een potje CS-en dit een ramp moet zijn.
Ook brand sinds kort het WLAN lampje bij mij, terwijl ik alles gedraad heb aangelegd en geïnstalleerd. Hier ben ik nog niet uit, plus dat er sindsdien steeds een verwisselbaar medium verschijnt bij Deze Computer (misschien een andere gebruiker in het pand?). Het kan ook totaal ergens anders aan liggen, maar ik ben een totale n00b wat netwerken betreft. Ook verschijnt er soms een E: schijf, waar ik ook niets van af weet.

Kortom de pluspunten die ik heb ervaren:
- Directe compensatie wegens het te laat leveren van het modem
- Verhuizing was prima uitgevoerd, iets wat toch erg vaak fout gaat bij providers
- Prima geholpen bij de klantenservice
- Goedkope abonnementen

En de minpunten uit mijn ervaring(en):
- Erg hoge instapkosten
- Te late levering van het modem
- Het ontbreken van de o-zo belangrijke voucher, toch goed voor erg veel geld
- Klantenservice is erg duur (wat algemeen bekend is)
- Erg vaak storingen (toch zeker 5 keer per avond)

Dus al met al ben ik zeer tevreden over mijn abonnement bij Speedlinq, alleen baal ik enorm van de vele storingen die ik niet kan plaatsen 8)7

Nog even tot slot de vragen op een rijtje:
1. Iemand enig idee hoe ik het WLAN lampje uit kan schakelen? Of is dit niet nodig?
2. Waarom verschijnt er vaker een onbekend nieuw verwisselbaar medium en sinds gister een E: schijf?
3. Blijven de storingen die ik, Plaagje en haagsegek ervaren aanhouden en kunnen we er überhaupt iets aan doen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald97
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:53
Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 11:47:

I
Nog even tot slot de vragen op een rijtje:
1. Iemand enig idee hoe ik het WLAN lampje uit kan schakelen? Of is dit niet nodig?
2. Waarom verschijnt er vaker een onbekend nieuw verwisselbaar medium en sinds gister een E: schijf?
3. Blijven de storingen die ik, Plaagje en haagsegek ervaren aanhouden en kunnen we er überhaupt iets aan doen?

Alvast bedankt!
Misschien bluetooth of Wifi in de buurt?

Bij apparaatbeheer dan netwerkadapters even kijken welke geinstalleerd zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

Ik dacht: laat ik een smarthost instellen voor m'n eigen mailserver.
Goed.
Alleen:
mail.voorletter-achternaam.speedlinq.nl gaat via qinip.net. Ik weet niet waarom. Wie weet slaan ze al m'n uitgaande mail op voor verdere analyse.
OK, dan maar mail.speedlinq.nl. Wat schetst mijn verbazing: dat is een host op het Tiscali netwerk.
Waarom heeft Speedlinq geen eigen normale uitgaande mailserver?

En om het allemaal nog 'transparanter' te maken gaat webmail via freesurf.nl

[ Voor 9% gewijzigd door terabyte op 19-05-2007 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 08:33
Nu zit ik zelf ook te denken aan een 20Mb abo van speedlinq.. Ik zit echter met het probleem dat ik graag zeker weet wat ik kan verwachten..

Ik wil natuurlijk niet een voorspelling wat mijn snelheid kan worden maar het volgende:

Ik heb zelf een tijd lang op een ADSL helpdesk gewerkt, daar is het zo dat als iemand een veel te lage snelheid haalt, kan het abo gratis ge-downgrade worden. Bij speedlinq vind ik hierover geen info.

Het 20mb abo is leverbaar op mijn adres maar mocht blijken dat ik bijvoorbeeld nooit boven de 6 Mb zou komen dan betaal ik liever ook wat minder. Een snelheidsgarantie bestaat niet maar als ik opeens niet meer kan gamen of mijn verbinding is erg langzaam dan zit ik 2 jaar aan een abo waar ik weinig mee kan.

Ik vraag me dan ook af, mocht de verbinding echt slecht zijn, watvoor criteria worden er gehanteerd om het abo vroegtijdig te beëindigen? Iemand hier een antwoord op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
Je kunt even kijken hoeveel meter je ongeveer van de centrale af zit:

http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm

En dan kun je met deze grafziek zien wat de snelheid zou worden ongeveer:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1118500572.jpg

Ikzelf zit ongeveer 950m er van af, volgens de grafiek zou ik dan nog 22 mbit halen.
Mijn modem synced nu op zo'n 18000. 3 mbit verschil dus ongeveer.
Dit schijn je dan nog wat op te kunnen rekken dmv het DMT tooltje.

[ Voor 7% gewijzigd door eX0duS op 19-05-2007 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds half januari een speedlinq 20mb comfort abbo (kpn).
Vanwege de afstand haalde ik maar zo rond de 10mbit.
Nu had ik behoorlijk veel last van lag en disconnects in bijvoorbeeld
world of warcraft, en zelfs modem-reset.

Heb hier eerst zelf aan gesleuteld; ander modem geprobeerd
(gebruik zelf een draytek 2800vg); zoals de thomson 716.

Maar dit heeft niet veel opgeleverd.

Na 3 maanden speedlinq maar eens gebeld (weet het; ben lui :P )
Nog dezelfde week ben ik teruggebeld door een technisch medewerker,
hij wilde bij wijze van test de lijn downgraden naar 8mbit(dit was waarschijnlijk de oplossing).
Hij wilde me na een week terugbellen (afspraak gemaakt).
En inderdaad hij belde na een week om te controleren of alles in orde was.

Probleem is opgelost; krijg zelfs de eerste 4 maanden gecrediteerd
(heb hier ook al schriftelijk bevestiging van gehad).
Mijn abo is ook administratief aangepast op de nieuwe snelheid; dus
ik betaal niets teveel.

Dit is dus keurig opgelost!! Complimenten _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2007 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 10-09 04:00
4 maanden gratis? Toe maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je leest het goed ja :)

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2007 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 09:34
Wijze les voor iedereen misschien. Zoals je ziet krijgen sommige mensen veel voor elkaar bij ISP's en sommige mensen helemaal niks. Deze laatste groep gaat hier vervolgens hoog van de toren blazen wat voor een kwalitatief uitermate teleurstellende ISP deze wel niet is.

Benader je ISP (de helpdeskmedewerker) vriendelijk en begripvol en kijk dan eens wat je allemaal WEL voor elkaar krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 23:03
@Faceless Enemy:

En de minpunten uit mijn ervaring(en):
- Erg hoge instapkosten
- Te late levering van het modem
- Het ontbreken van de o-zo belangrijke voucher, toch goed voor erg veel geld
- Klantenservice is erg duur (wat algemeen bekend is)
- Erg vaak storingen (toch zeker 5 keer per avond)

De kortingsvoucher hoeft er niet bij te zitten.
Deze heb ik gewoon van de site gehaald, wellicht dat het toendertijd niet kon.

[ Voor 69% gewijzigd door Double-X-L op 19-05-2007 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Behalve mijn mislukte verhuizing (zie enkele posts eerder) heb ik ook last van een hardnekkige storing.Om het half uur valt mijn verbinding eruit. Geen dsl, geen telefoon. DMT tool staat goed ingesteld. Softwareversie is okee. Iemand nog meer last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke snelheid moet ik halen met 20 mbit via LAN en welke via WLAN? ik zit redelijklk dicht bij de centrale...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 10:53
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 12:09:
Welke snelheid moet ik halen met 20 mbit via LAN en welke via WLAN? ik zit redelijklk dicht bij de centrale...
Bij allebei maximaal 20 Mb :)

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 08:34
eX0duS schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 18:36:
Je kunt even kijken hoeveel meter je ongeveer van de centrale af zit:

http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm
Let wel: die afstand check klopt niet altijd. Volgens de TU Delft site zit ik 766 meter van de centrale, maar toch haal ik maar 11,2 MBit/s. Volgens mij modem is de attentuation 27 db. Dit delen door 13,9 geeft 1,9 km. Toch net iets meer dan de 766 meter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:06
http://klanten.speedlinq.nl/
De website die u nu bezoekt is verhuisd naar een ander IP adres. Het kan enige tijd duren voordat
deze verhuizing bekend is in de nameserver die u gebruikt op het internet.

Probeert u het dalijk nogmaals. Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

FOX Hosting

LOL, zet dan 1 het ipadres er ook neer en 2 een tiepfaut is wel heel slordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:04
tatata schreef op zondag 20 mei 2007 @ 14:54:
http://klanten.speedlinq.nl/
De website die u nu bezoekt is verhuisd naar een ander IP adres. Het kan enige tijd duren voordat
deze verhuizing bekend is in de nameserver die u gebruikt op het internet.

Probeert u het dalijk nogmaals. Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

FOX Hosting

LOL, zet dan 1 het ipadres er ook neer en 2 een tiepfaut is wel heel slordig.
Al de support staat al weer een tijdje op http://www.speedlinqsupport.nl, maybe dit in de openingsinfo aanpassen.

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
Vandaag eens de nieuwste firmware voor de 716v5, 6.2.17.5, er op gezet.
Alles volgens info uit deze post geconfigureerd en hopla.
Het telefonieprobleem met mensen die jou niet horen en jij hen niet, is er toch nog. (Zoals bij alle recente versies.)

Tot nu toe was de procedure dan: 6.1.7.2 en config-wizard van SL er overheen en alles deed het weer.

Maar nu: Setup van 6.1.7.2: bij "modem in upgrademodus zetten" -> LAN-verbinding (bedraad, jawel) wordt verbroken en komt niet meer terug op -> Setup stopt.

Downgraden lukt niet meer, ouders pissed, what the *&^* happened?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
eborn schreef op zondag 20 mei 2007 @ 13:49:
[...]

Let wel: die afstand check klopt niet altijd. Volgens de TU Delft site zit ik 766 meter van de centrale, maar toch haal ik maar 11,2 MBit/s. Volgens mij modem is de attentuation 27 db. Dit delen door 13,9 geeft 1,9 km. Toch net iets meer dan de 766 meter :)
Deze schijnt accurater te zijn: http://pcdb.bbned.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Centrale: Al-C
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 775 meter.

Je zou bijna gaan denken dat het wel klopt en ik eens een lijntest moet laten doen ;)

Overigens geeft routenet aan dat de afstand via de weg 1,5km is (maar da's om ;)). En volgens map24 is het hemelsbreed 880 meter :)

[ Voor 14% gewijzigd door eborn op 20-05-2007 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:17
Mijn verbinding klappert op dit moment als een gek. Ik verlies om de 5 minuten line-sync ofzo :D

Er is nog geen storing gemeld bij de KPN voor de regio Groningen, heb het modem een herstart gegeven. Het onweert hier op dit moment wel, we houden het in de gaten!

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-05-2024
Geachte Speedlinq Abonnee,

Wij hebben op 18-05-2007 de actiekortingen naar u overgemaakt!

Het gaat om een bedrag van ? 278,60.

Dit bedrag bestaat uit:
- aansluitkosten ? 89,00
- modemkorting ? 69,00
- maandkortingen ? 120,60 (12 maanden x 10,05)

Mocht u nog meer vragen hebben verwijzen wij u naar de volgende link:
http://www.speedlinq.nl/php/faq.php

Vertrouwende u voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Speedlinq Customer Care
Feestje!! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hummelen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-08 19:28
Sinds afgelopen dinsdag ben ik de (redelijk) gelukkige afnemer van Speedlinq All-in 20000 compleet (dus met telefonie). Toen op woensdag ook mijn modem arriveerde was alles redelijk snel in de lucht en toen de nieuwe firmware op de Speedtouch 780 was geladen werkte de telefonie ook prima.
Huidige stand van zaken: upload van bijna 1 Mb/s en download 17 Mb/s plus twee werkende telefoonlijnen met mijn van KPN geporteerde nummer. :)

Het enige rare is dat, als ik de splitter (die zat er nog van vóór Speedlinq bellen) weghaal en de KPN kabel rechtstreeks naar het ADSL2+ modem leid mijn download daalt naar 11 Mb/s. :?
Die laat ik er dus maar tussen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ DOANE

dat probleem had ik ook. en na veel geprobeer is het me wel gelukt.
probeer het eens door windows (ik heb vista) in safe mode met netwerk te starten en firewall uit.
start de wizard weer en volgt de instructies. ik moest twee keer de wizard starten want de eerste keer geeft ie foutmelding en tweede keer pakte ie het opeens wel.

en meschien weet iemand een oplossing voor mijn probleem....ik heb de speedtouch 780wl. en alles doet het...ik kan gebeld worden en bellen en faxen maar ik kan niet gefaxt worden??? weet iemand hoe ik dit oplost??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien_Inside
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-05 23:42

Alien_Inside

-geen-

o.k. voordat mensen te snel naar speedlinq gaan bellen ivm een niet kloppende actiekortingen teruggaaf:

Ik krijg net mijn restitutie rekening waar een foutje in zit: Dit krijg ik terug:
- aansluitkosten € 89,00
- modemkorting € 69,00
- maandkortingen € 60,00
(Totaal 238,00 euro)

Echter, het single Voip modem was 89 euro dus ik zou 89 euro terug moeten krijgen ipv bovenstaande 69 euro modemkorting. Die 69 klopt niet want zie het totaal bedrag van 238 euro wat weer wel klopt omdat 89 + 89 + 60 = 238. !

-geen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 17:06:
@ DOANE

dat probleem had ik ook. en na veel geprobeer is het me wel gelukt.
probeer het eens door windows (ik heb vista) in safe mode met netwerk te starten en firewall uit.
start de wizard weer en volgt de instructies. ik moest twee keer de wizard starten want de eerste keer geeft ie foutmelding en tweede keer pakte ie het opeens wel.
Echt bezopen was dit...ik heb de 716 weer terug op 6.1.7.2, eerst XP in safe mode, bleef weigeren. Toen aan andere pc gehangen, bleef zelfde fout geven en na twee of drie keer forceerde ie 'm toch blijkbar zelf.....Raarrr!
Ik hou het voorlopig op deze versie, want het gaat me te makkelijk mis. Voip is weer ok nu, we horen elkaar weer zeg maar. Pfoej....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben vandaag overgestapt van Xs4all naar speedlinq (KPN).
En heb gekozen voor een adsl comfort abbo(8mbit).
Nu is de telefoonlijn echter zo dood als een pier?

En me modem traint in met:
481 / 7.323

Met die download kan ik nog wel leven, maar die upload moet 1mbit zijn.
Dat terwijl hij toen ik nog xs4all had wel netjes op 512trainde(volgens abbo specs!)

Ik heb de splitter vervangen, modem vervangen en modem direct op het ISRA punt getest met een kabeltje van nog geen 10cm !!

Nog steeds dezelfde problemen.

De overige info uit de modem:

Modulation: G.992.3 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 481 / 7.323
Data Transferred (Sent/Received) [KB/KB]: 2,00 / 2,00
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 19,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 37,5 / 36,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 5,5 / 6,0

Heeft iemand nog tips om de snelheid om hoog te krikken of moet ik hiervoor bellen naar Speedlinq?

En kan het zijn dat de telefoonlijn dood is op de dag van de wissel, zo nee wie moet ik daarvoor bellen Speedlinq of KPN?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2007 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 00:31:
Ik ben vandaag overgestapt van Xs4all naar speedlinq (KPN).
En heb gekozen voor een adsl comfort abbo(8mbit).
Nu is de telefoonlijn echter zo dood als een pier?

En me modem traint in met:
481 / 7.323

Met die download kan ik nog wel leven, maar die upload moet 1mbit zijn.
Dat terwijl hij toen ik nog xs4all had wel netjes op 512trainde(volgens abbo specs!)

Ik heb de splitter vervangen, modem vervangen en modem direct op het ISRA punt getest met een kabeltje van nog geen 10cm !!

Nog steeds dezelfde problemen.

De overige info uit de modem:

Heeft iemand nog tips om de snelheid om hoog te krikken of moet ik hiervoor bellen naar Speedlinq?

En kan het zijn dat de telefoonlijn dood is op de dag van de wissel, zo nee wie moet ik daarvoor bellen Speedlinq of KPN?
Ik ben ook van plan om over te stappen van XS4all naar Speedlinq. Hoe heb jij dat aangepakt? Ik begrijp dat je telefoonlijn nu niks doet ? Hoelang moest je wachten tussen de overstap en hoelang heb je zonder internet gezeten? Naar mijn idee kan je niet veel aan de intrain snelheid doen. Dat is gewoon je maximum dat je haalt met jouw afstand naar de centrale toe.
Niet perongeluk adsl comfort + bellen gekozen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2007 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 00:31:

Ik heb wel eens ergens gelezen dat als je up- en downstream attentuation bijna gelijk zijn, er een probleem met je (eigen) bekabeling is. Maar hoeveel daar van waar is weet ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand last van storingen? Sinds een kleine week gaat het weer klapperen. Keurig DMT tool op ADSL2 (ipv ADSL2+) staan. SRNM boven de 7. Niks aan het handje zou je denken... toch wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 20:50

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 12:01:
Niemand last van storingen? Sinds een kleine week gaat het weer klapperen. Keurig DMT tool op ADSL2 (ipv ADSL2+) staan. SRNM boven de 7. Niks aan het handje zou je denken... toch wel..
Ja inderdaad al ruim een week volgens mij.... ik kan er niet goed achter komen of het aan mijn modem (716v5) of aan Speedlinq (BBNED) ligt, maar ik heb af en toe geen internet. Soms 5 min, soms een uur. De ene keer krijg ik geen IP meer van het modem, de andere keer heeft de modem geen internet-connectie. Er is wel mee te leven, maar handig is anders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:57
Nou het declareren van de belkosten wordt bij mij gehonoreerd ik krijg 61 euro terug v/d 67 euro die ik verbelt heb om mijn Adsl verbinding werkende te krijgen, en ik krijg de eerste maand terug waar in ik niet heb kunnen internetten dus al met al is Speedlinq toch wel coulant. en ik moet zeggen sinds het werkt werkt het als een speer bij mij, nog geen uitval gehad. dus ben ik toch wel aardig tevreden met speedlinq tot nu toe, afkloppen dan. nu nog het geld v/d kortingsvoucher terug en ik ben helemaal happy. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Ik zit nog in spanning te wachten. Vorige week maandag aangevraagd, brief in huis gehad en geld voor het modem is al ingehouden van mijn rekening. Ben benieuwd hoelang het gaat duren. (ADSL + Bellen / Comfort 20MB compleet via bbned op een nieuwe lijn)

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
Kleine oproep: heeft iemand van de forumgasten te maken gehad met overschreiding van de 'Fair Use Policy' (FUP)?
Hoe werd dit afgehandeld, werd je ineens verplicht een duurder abo te nemen of bleef het bij een waarschuwing. Hoever zat je daarbij boven de limiet.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
Wat een waardeloze provider is Speedlinq!!! :(

Ik woon in de binnenstad van de grootste stad van het Noorden (Groningen stad) en elke avond rond een uur of 20:00 begint de ellende. Sloom, slomer sloomst zijn de juiste woorden. Zelf in het 33k6 tijdperk heb ik nog nooit zo lang hoeven wachten totdat een google plaatje werd geladen!!!

EEN TIP: begin NIET aan Speedliq. Tenzij als je van een hoop kosten houdt met vrijwel geen internetverbinding en service. Zelfs al woon je in een grote stad...

Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om via een brief of dergelijke het Speedlinq abonnement op te zeggen binnen 1 jaar, zonder extra kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 13:48

Bergie

Lekker belangrijk...

Djerique schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 22:06:

EEN TIP: begin NIET aan Speedliq. Tenzij als je van een hoop kosten houdt met vrijwel geen internetverbinding en service. Zelfs al woon je in een grote stad...
Dat is jouw persoonlijke ervaring ;) Die is zeker niet representatief voor het hele klantenbestand van Speedlinq :P

Ik ben zelf nog steeds hartstikke tevreden. Zag wel dat mijn verbinding 14 uur geleden gereset was, maar modem trained nog netjes in op 1.257 / 24.220

Verder heb ik nog 0,0 downtime of andere problemen gehad. Nu surf ik nog maar een week of 3 via Speedlinq maar ik heb nog niks te klagen :)

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om via een brief of dergelijke het Speedlinq abonnement op te zeggen binnen 1 jaar, zonder extra kosten?
Binnen het jaar lijkt me lastig, afgezien van zware wanprestatie...En voor opzeggen kun je tegenwoordig gewoon bellen om je abo niet te verlengen. http://www.speedlinq.nl/php/contact.php; 'opzeglijn'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Bergie schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 22:11:
Ik ben zelf nog steeds hartstikke tevreden. Zag wel dat mijn verbinding 14 uur geleden gereset was, maar modem trained nog netjes in op 1.257 / 24.220
Dat is netjes :) Staat de centrale in je woonkamer ofzo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren contact gehad met speedlinq die heeft een storingsmelding aangemaakt na een aantal kleine testjes.
Daarna contact opgenomen met KPN voor het niet functioneren van me telefoonlijn, die zei direct dat er wat fout zat in me wijkcentrale en ze morgen ernaar gingen kijken.
Ik krijg net klokslag op me huistelefoon een telefoontje van de monteur dat het opgelost is.
En zie hier de resultaten in me modem:

OUD:

NIEUW:
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.021 / 7.999
Data Transferred (Sent/Received) [KB/KB]: 1,00 / 1,00
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 11,5 / 23,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 13,0 / 15,0

Dus dit gaat weer helemaal goed :)

@eborn had ik ook gelezen, maar met een kabeltje van nog geen 10cm direct op het isra punt zonder splitter.. leek het me sterk dat hier nog iets fout kan gaan! ;)

@Sjaakie44 tijdens het aanvragen van de verbinding moet je een datum kiezen die minimaal 3weken verder is als de huidige datum, dus ik heb voor 3 weken en 1 dag gekozen :)
Ik durf je niet te zeggen hoe lang ik offline ben geweest, aangezien ik overdag ben overgezet en pas 's avonds thuis kwam.. en toen werkte het :P

Op deze kleine startstoring na vind ik het allemaal prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan

Ik woon in de binnenstad van de grootste stad van het Noorden (Groningen stad) en elke avond rond een uur of 20:00 begint de ellende. Sloom, slomer sloomst zijn de juiste woorden. Zelf in het 33k6 tijdperk heb ik nog nooit zo lang hoeven wachten totdat een google plaatje werd geladen!!!

Misschien kun je beter eerst gaan onderzoeken waarom je internetsnelheid rond dat tijdstip ineens sloom wordt i.p.v. gelijk te gaan wijzen naar de aangenomen schuldige? Is rond dat tijdstip je modem op andere waardes ingetrained? Wat geeft netstat -a aan op je computer? Als je een andere computer aansluit, is het internet dan nog steeds sloom? Is alleen de responssnelheid hoog of de download snelheid laag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 08:20:
Gisteren contact gehad met speedlinq die heeft een storingsmelding aangemaakt na een aantal kleine testjes.
Daarna contact opgenomen met KPN voor het niet functioneren van me telefoonlijn, die zei direct dat er wat fout zat in me wijkcentrale en ze morgen ernaar gingen kijken.
Ik krijg net klokslag op me huistelefoon een telefoontje van de monteur dat het opgelost is.
En zie hier de resultaten in me modem:

OUD:

NIEUW:
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.021 / 7.999
Data Transferred (Sent/Received) [KB/KB]: 1,00 / 1,00
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 11,5 / 23,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 13,0 / 15,0

Dus dit gaat weer helemaal goed :)

@eborn had ik ook gelezen, maar met een kabeltje van nog geen 10cm direct op het isra punt zonder splitter.. leek het me sterk dat hier nog iets fout kan gaan! ;)

@Sjaakie44 tijdens het aanvragen van de verbinding moet je een datum kiezen die minimaal 3weken verder is als de huidige datum, dus ik heb voor 3 weken en 1 dag gekozen :)
Ik durf je niet te zeggen hoe lang ik offline ben geweest, aangezien ik overdag ben overgezet en pas 's avonds thuis kwam.. en toen werkte het :P

Op deze kleine startstoring na vind ik het allemaal prima!
Oke, bedankt voor de info. Ik begrijp dat je ongeveer maximaal 1 dag offline geweest bent?
Heb je zelf geregeld bij XS4ALL dat je alles opzegt en overstapt of doet speedlinq dat "papierwerk" voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb van de xs4all helpdesk begrepen dat ik nog bericht van hun krijg dat de lijn is overgenomen.
Dit moet ik dan gaan bevestigen via de xs4all website en dan is de kous daarmee af.

Dit komt omdat het een friendly takeover is/was KPN > KPN!

Als je het zo bekijkt ben ik inderdaad 1dag offline geweest, maar voor zover ik in m'n modem kon zien was het paar een paar minuten dat hij zonder signaal heeft gezeten.

Dus ga uit van 1dag(daar ga je ook niet dood van :P) dan kan het altijd meevallen!

Hun hebben zelf volgens mij de richtlijn van 1uur downtime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Mijn ouders hebben voortijdig het abonnement opgezegd zonder bijkomende kosten of problemen met wanprestatie als opgegeven reden. Wel hebben zij diverse brieven gestuurd over de problemen en een ultimatum gesteld waarbinnen Speedlinq de problemen moest verhelpen.

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

mr. TCB schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 11:43:
[...]
Mijn ouders hebben voortijdig het abonnement opgezegd zonder bijkomende kosten of problemen met wanprestatie als opgegeven reden. Wel hebben zij diverse brieven gestuurd over de problemen en een ultimatum gesteld waarbinnen Speedlinq de problemen moest verhelpen.
Het stellen van een realistisch ultimatum waarbinnen de problemen opgelost moeten zijn is volgens mij ook een vereiste wil je een contract laten ontbinden op basis van wanprestatie. En uiteraard is het verstandig (misschien zelfs wel vereist) dit ook aangetekend te versturen om er zeker van te zijn dat het aankomt.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Sind vandaag ben ik overgestapt van Wanadoo/Orange 512/3000 naar Speedlinq Comfort 1024/8064.

Alleen waar ik al bang voor was, ik haal niet de maximale snelheid. Op dit moment traint het modem op 1024/6048.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
Modemstate            :  up 
Operation Mode        :  G.992.1 Annex A
Channel Mode          :  fast 
Number of resets      :  2 
Vendor                              Local           Remote   
  Country             :               0f               b5 
  Vendor              :             TMMB             BDCM 
  VendorSpecific      :             0000             ff93 
  StandardRevisionNr  :               00               01 
                                  Downstream        Upstream 
Margin       [dB]     :              5.0             11.0 
Attenuation  [dB]     :             21.0             10.0 
OutputPower  [dBm]    :             19.5             12.0 
Intrinsic/Actual  Bandwidth          %
  Upstream            :             75
  Downstream          :             99
Available Bandwidth                 Cells/s           Kbit/s 
  Downstream          :            14264             6048 
  Upstream            :             2415             1024  
Transfer statistics
    Errors 
      Received FEC    :                0 
      Received CRC    :                6 
      Received HEC    :                0 
      Transmitted FEC :                0 
      Transmitted CRC :                0 
      Transmitted HEC :                0 
     Near end failures since reset
      Loss of frame:          0 failures 
      Loss of signal:         0 failures 
      Loss of power:          0 failures 
      Errored seconds:        5 seconds  
     Near end failures last 15 minutes
      Loss of frame:          0 seconds 
      Loss of signal:         0 seconds 
      Loss of power:          0 seconds 
      Errored seconds:        0 seconds 
     Near end failures current day 
      Errored seconds:        5 seconds 
     Near end failures previous day 
      Errored seconds:        0 seconds
Ik heb via het DMT tooltje de SNRM al iets naar beneden gehaald maar veel hoger kom ik niet.
Is het nog mogelijk om de download snelheid nog iets omhoog te krikken (evt ten kosten van upload) of niet?
Direct op ISRA of met 20m telefoonkabel ertussen heeft geen verschil op de snelheid gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
met je DMT tooltje kun je het 'ietsjes' opkrikken, maar dat gaat tenkoste van je stabiliteit. Dus als je liever snel internet hebt wat om de 5 minuten wegvalt moet je dit zeker doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
trolleystad schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 17:20:
met je DMT tooltje kun je het 'ietsjes' opkrikken, maar dat gaat tenkoste van je stabiliteit. Dus als je liever snel internet hebt wat om de 5 minuten wegvalt moet je dit zeker doen :)
Ik heb het al zo veel mogelijk opgekrikt, als ik verder ga wordt het inderdaad instabiel. Had opzich wel iets inleveren leveren qua upload, maar als dat niet wil gaat het niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Voor zover ik weet kun je niks inleveren van je upload voor download omdat de frequenties voor up en down vast liggen. Die kun je niet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:36
Speedlinq ben ik nu toch ook wel erg beu.

Op 2 februari heb ik het al aangevraagd, toen 3 maanden onduidelijkheid gehad over de status, bleek de lijn al bezet te zijn. Ik dus kpn telefoon abbo aangevraagd. Zij gingen dus een nieuwe lijn aanleggen.

Op 17 april had ik een telefoonaansluiting waarop adsl dus echt mogelijk was. Een week daarvoor had ik speedlinq meerdere malen laten weten dat het vanaf 18 april echt mogelijk is. Nu meer dan een maand verder, en nog geen welkomstbrief ontvangen.

Sinds 17 april heb ik iedere week naar speedlinq gebeld, en iederere keer hebben ze weer gezegd dat ze er mee bezig zijn en dat ik binnen korte tijd bericht ontvang. Vorige week zeiden ze dat er voor vandaag contact met me zou worden opgenomen.

Vandaag heb ik hun maar weer gebeld omdat ik nog niets gehoord had. En weer kreeg ik hetzelfde antwoord: ja de aanvraag ziet er goed uit, adsl is mogelijk en binnen korte tijd ontvang je de brief. Ben benieuwd hoe lang het zo nog door gaat....

Ondertussen zit ik al een maand aan het telefoonabbonement en in totaal al bijna 4 maanden met de vraag of ze er iets mee doen. Als ze met het leveren nou eens net zo snel zouden zijn als het innen van het geld voor het modem....

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellerbert
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-09 01:03
Heb er net als FRidh nu 4 maand op moeten wachten, maar ik heb nu eindelijk na veel moeite het modem en de welkomstbrief binnen!! Aansluitdatum zou vandaag zijn (24mei).

Weet iemand hier hoe laat BBNed meestal zulke porteringen uitvoert? Ben namelijk de rest van de dag niet meer thuis, maar er zijn nog wel mensen hier die gebruik moeten maken van het internet :P

Ga naar www.jellerbert.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Laatst online: 10-09 10:21
Ik zit te denken over Speedlinq, vooral vanwege de kosten. Ik weet echter niet welk netwerk ik moet nemen (BabyXL. KPN of BBNed). Met Demon ha dik goede ervaringen met BBNed, maar nu zit ik bij Tiscali (BabyXL) en dan gaat ook prima. Hebben jullie advies voor mij welke te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Laatst online: 18-01-2021
Ik heb nu paar dagen dat mijn internet in de ochtend tot 3 uur heel gek doet.. Om de paar minuten krijgt het een time-out en kan ik geen sites bezoeken, die "time-out" duurt 1 minuut ongeveer.. Dit heb ik dus al 4 dagen..

(Regio Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
  • Laatst online: 22:36
Jellerbert schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 07:52:
Heb er net als FRidh nu 4 maand op moeten wachten, maar ik heb nu eindelijk na veel moeite het modem en de welkomstbrief binnen!! Aansluitdatum zou vandaag zijn (24mei).

Weet iemand hier hoe laat BBNed meestal zulke porteringen uitvoert? Ben namelijk de rest van de dag niet meer thuis, maar er zijn nog wel mensen hier die gebruik moeten maken van het internet :P
Ik ben eigenlijk van plan om ze vandaag weer te bellen met de vraag of er al wat gedaan is, en als er nog niets bekend is dan op te zeggen. Maar dan zal het hoe dan ook weer een aantal weken gaan duren bij een andere provider. En dan ben ik benieuwd of ik ooit de kosten van de helpdesk terug zou kunnen krijgen.

Maar hoe lang was bij jou de verbinding al echt mogelijk? Gewoon al gedurende die 4 maanden?

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

vandaag komt er opnieuw een kpn-monteur langs om nog eens naar de aansluiting te kijken. KPN zegt dat het is opgeleverd, Speedlinq herhaalt het, ik zeg dat er een fout is gemaakt. Zelf wanneer ik de modem rechtstreeks aansluit op de ISRA heb ik geen signaal.

I keep my fingers crossed. Tussen de KPN - Speedlinq sandwich zitten is geen pretje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

mr. TCB schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:32:
vandaag komt er opnieuw een kpn-monteur langs om nog eens naar de aansluiting te kijken. KPN zegt dat het is opgeleverd, Speedlinq herhaalt het, ik zeg dat er een fout is gemaakt. Zelf wanneer ik de modem rechtstreeks aansluit op de ISRA heb ik geen signaal.

I keep my fingers crossed. Tussen de KPN - Speedlinq sandwich zitten is geen pretje ;)
De monteur is net langsgeweest. Het kostte hem twee ritjes naar de centrale en diverse telefoontjes om erachter te komen dat de kabelbenummering in de centrale niet overenkomt met de volgorde in mijn ISRA. Uiteindelijk is alles goed gekomen en staat er ADSL op mijn modem.

Vanavond dan maar proberen om Speedlinq aan de praat te krijgen. Ben érg benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Laatst online: 18-01-2021
Ik heb het echt gehad.. mijn internet doet sinds deze week voor het eerst in 3 jaar heel raar.. valt super vaak HEEL kort uit.. in 5 min wel 4 x... hij valt dan 30 seconde uit, maar goed zit je wat te downloaden, wat overigens langzaam gaat, en dan komt zo een time-out.. ik kan echt helemaal niks doen!!!!!

ik ga denk ik gewoon weg van speedlinq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Ik zou het ook gehad hebben na 3 jaar geen problemen en sinds een weekje ineens een wegvallende verbinding. Schakel gelijk je advocaat in! Bel radar! Bel kassa! Doe aangifte bij de politie! Stuur drijgbrieven! Vervloek speedlinq!

[/sarcasme]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVT
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-11-2021

NVT

Hi All,
Vandaag modem binnen aangesloten en alles werkt maar jammer dat de snelheid op 11 mbit traint :'( zijn er tips /truck om de snelheid wat hoger te schroeven?

Ps: ik zit op 1950 meter van de wijkcentrale :'(

groetjes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
NVT schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 19:37:
Hi All,
Vandaag modem binnen aangesloten en alles werkt maar jammer dat de snelheid op 11 mbit traint :'( zijn er tips /truck om de snelheid wat hoger te schroeven?

groetjes,
Wat zijn de waardes van je verbinding? Met name de noise margin en line attentuation zijn van belang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Ja, dichterbij de wijkcentrale gaan wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
NVT schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 19:37:
Hi All,

groetjes,
Je kunt wat proberen te spelen met het DMT toolje (zie hier op GoT of Google). Maar dan moet je vaak wel weer inleveren op de stabiliteit. En 1950 meter (waar je dat ook vandaan mag hebben) is te ver van de centrale om fullspeed te halen.
trolleystad schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 19:45:
Of dat ja, das nog beter :P

[ Voor 13% gewijzigd door bartbh op 24-05-2007 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVT

NVT

bartbh schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 19:47:
[...]
Je kunt wat proberen te spelen met het DMT toolje (zie hier op GoT of Google). Maar dan moet je vaak wel weer inleveren op de stabiliteit. En 1950 meter (waar je dat ook vandaan mag hebben) is te ver van de centrale om fullspeed te halen.

[...]
Of dat ja, das nog beter :P
dat tooltje heb ik gevonden maar kan niks instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVT

NVT

eborn schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 19:45:
[...]

Wat zijn de waardes van je verbinding? Met name de noise margin en line attentuation zijn van belang :)
heb een printscreen gemaakt

Afbeeldingslocatie: http://img265.imageshack.us/img265/8774/testlb4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellerbert
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-09 01:03
FRidh schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 11:14:
[...]Ik ben eigenlijk van plan om ze vandaag weer te bellen met de vraag of er al wat gedaan is, en als er nog niets bekend is dan op te zeggen. Maar dan zal het hoe dan ook weer een aantal weken gaan duren bij een andere provider. En dan ben ik benieuwd of ik ooit de kosten van de helpdesk terug zou kunnen krijgen.

Maar hoe lang was bij jou de verbinding al echt mogelijk? Gewoon al gedurende die 4 maanden?
Nee, ik had eerst IPB maar dat werkte niet goed. Binnen het jaar ben ik ervanaf gekomen (gelukkig _/-\o_ ) , daar hield ik een 4mbit hetnet abbotje aan over... Toen eigenlijk direct SL aangevraagd, maar na een aantal keren 'de lijn inschieten' door een hd medewerker heb ik aan de telefoon gedreigd het op te zeggen en ik wou mijn 120 euro wel terug! Toen heeft die vrouw aan de tel de situatie naar een hogere afdeling gestuurd. (de situatie 'geescaleerd')

Dat was afgelopen vrijdag, kreeg dinsdag de welkomstbrief en modempakket binnen en nu op donderdag surf ik via SL (bbned).

Overigens, ik zit hier op ong 2,1 km van de centrale dus had gehoopt op iig 10-11 mbit maar ik haal nu 13mbit!! Ben nu dus supertevreden (voor nu) :+

EDIT om op hierboven te reageren: Ik zie dat wij ongeveer op dezelfde afstand zitten en ik heb dit

Actief: 0 dagen, 3:30:48
Modulatie: G.992.5 Annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.233 / 12.964
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/GB]: 413,61 / 9,69
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 19,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 13,5 / 29,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,0 / 6,0
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 337 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 8 / 390
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 43 / 290

Zoals je ziet train ik nu in op 13mbit en jij op 11mbit, aangezien je je snr-margin beter niet meer naar beneden kan doen zal het wel zo blijven bij jou. Wat je nog wel kunt proberen is je modem dichterbij het isra punt neer te zetten. Ook al heb ik dat hier ook niet... Zit een telefoonkabel van 14 meter tussen het isra en het modem }:O

[ Voor 31% gewijzigd door Jellerbert op 24-05-2007 20:09 ]

Ga naar www.jellerbert.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVT

NVT

trolleystad schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 19:45:
helaas gaat niet voor komende 20 jaar vastgenageld :) net nieuw de huis gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVT

NVT

Jellerbert schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 20:03:
[...]

Nee, ik had eerst IPB maar dat werkte niet goed. Binnen het jaar ben ik ervanaf gekomen (gelukkig _/-\o_ ) , daar hield ik een 4mbit hetnet abbotje aan over... Toen eigenlijk direct SL aangevraagd, maar na een aantal keren 'de lijn inschieten' door een hd medewerker heb ik aan de telefoon gedreigd het op te zeggen en ik wou mijn 120 euro wel terug! Toen heeft die vrouw aan de tel de situatie naar een hogere afdeling gestuurd. (de situatie 'geescaleerd')
Dat was afgelopen vrijdag, kreeg dinsdag de welkomstbrief en modempakket binnen en nu op donderdag surf ik via SL (bbned).

Overigens, ik zit hier op ong 2,1 km van de centrale dus had gehoopt op iig 10-11 mbit maar ik haal nu 13mbit!! Ben nu dus supertevreden (voor nu) :+
zelfde verhaal ook bij mij met annuleren en dat heeft ook geholpen.

trouwens ik zit op 1950 en haal 11 mbit hoe ver is de modem van de isra punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVT

NVT

heb ook een verkeerde modem ontvangen speedtocuh 780 WL ipv zonder WL 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
Isaak Asimov schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 21:47:
Kleine oproep: heeft iemand van de forumgasten te maken gehad met overschreiding van de 'Fair Use Policy' (FUP)?
Hoe werd dit afgehandeld, werd je ineens verplicht een duurder abo te nemen of bleef het bij een waarschuwing. Hoever zat je daarbij boven de limiet.. 8)
Allemaal zich braaf aan de FUP gehouden.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Isaak Asimov schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 20:38:
[...]

Allemaal zich braaf aan de FUP gehouden.. :?
Natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
Is dit misschien iets voor de start-info van dit topic?

AV SL ADSL: http://www.speedlinq.nl/html/alg_adsl.htm

AV SL Bellen: http://www.speedlinq.nl/html/alg_bellen.htm

Verder denk ik dat 'Klantenformulier' 'Klachtenformulier' zou moeten zijn en zag ik ook nog 'forumlier' staan.

En naast http://klanten.speedlinq.nl is er een veel uitgebreidere supportsite: http://www.speedlinqsupport.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

Vandaag is alles aangesloten. Bleek dat kpn een fout had gemaakt.

Zit ongeveer 280 meter van de centrale en heb 15 meter zitten tussen ISRA en de modem. Dit zijn mijn dmt-waarden en snelheid die ik in newsleecher haal:

Afbeeldingslocatie: http://img80.imageshack.us/img80/7084/newsleecherpe7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img352.imageshack.us/img352/1557/dmt200705242110ih9.jpg

(Speedlinq via kpn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVT

NVT

heb de modem bij ISRA punt aangesloten helaas geen verschil :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
  • Laatst online: 08-01 16:26
Misschien een beetje off-topic, maar ik heb regelmatig last van het niet hebben van een internet verbinding. Mijn telefoon doet het dan ook niet goed. Als ik dan de modem reset doet alles het weer goed. Nu wil ik dit echter automatisch laten doen door middel van een shell script op linux met behulp van telnet.

Is er iemand die zo'n scriptje even snel in elkaar kan flansen? Ik heb gegoogled maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik zoek dus eigenlijk een klein scriptje dat de volgende commando's uitvoert:

telnet <ip address>
<username>
<password>
system restart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basduijn schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 09:56:
Misschien een beetje off-topic, maar ik heb regelmatig last van het niet hebben van een internet verbinding. Mijn telefoon doet het dan ook niet goed. Als ik dan de modem reset doet alles het weer goed. Nu wil ik dit echter automatisch laten doen door middel van een shell script op linux met behulp van telnet.

Is er iemand die zo'n scriptje even snel in elkaar kan flansen? Ik heb gegoogled maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik zoek dus eigenlijk een klein scriptje dat de volgende commando's uitvoert:

telnet <ip address>
<username>
<password>
system restart
Of ga bij de klusmarkt een tijdschakelaar halen die je kunt programmeren. 1 minuutje de stroom eraf midden in de nacht zal ook geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Instabiele verbinding houdt aan helaas. Welek softwareversie hebben jullie op de Speedtoch 716???
Hier draai ik: 5.4.0.14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

Ik kreeg net een factuur van Speedlinq, waarop staat dat ik ook moet betalen voor de spamfilter.
Echter:
1. de spamfilter is niet actief
2. ik wil het niet gebruiken, want ik gebruik m'n eigen e-mail (eigen domain/server) ipv die van speedlinq.

Meer mensen die dit hebben meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier speedlinq icm een speedtouch 780, het hele verhaal werkt perfect behalve wanneer ik thuis ben met mijn laptop. Ik draai Ubuntu Linux en om een of andere reden zorgt mijn laptop ervoor dat de dns server plat gaat. Het irritante hieraan is dan nog dat de logging van die 780 echt te beroerd voor woorden is (er staat echt nauwelijks iets nuttigs in). Ik heb dan ook geen idee waar het aan ligt, als ik mijn laptop aangesloten hebt ziet het detailscherm van mijn internetverbinding er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://thekip.nl/static/got/dnstrouble.JPG

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Of kan ik dit beter in het Ubuntu topic gooien :) Het gebeurt dus ook pas echt na een paar uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Laatst online: 12-09 10:53
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 09:07:
Ik heb hier speedlinq icm een speedtouch 780, het hele verhaal werkt perfect behalve wanneer ik thuis ben met mijn laptop. Ik draai Ubuntu Linux en om een of andere reden zorgt mijn laptop ervoor dat de dns server plat gaat. Het irritante hieraan is dan nog dat de logging van die 780 echt te beroerd voor woorden is (er staat echt nauwelijks iets nuttigs in). Ik heb dan ook geen idee waar het aan ligt, als ik mijn laptop aangesloten hebt ziet het detailscherm van mijn internetverbinding er zo uit:
[afbeelding]

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Of kan ik dit beter in het Ubuntu topic gooien :) Het gebeurt dus ook pas echt na een paar uur.
Waarom vul je de DNS-gegevens niet handmatig in Ubuntu.

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

steven2 schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 10:22:
[...]

En dan niet de router als DNS, maar openDNS bijvoorbeeld. Dan gebruikt Ubuntu je routers DNS niet meer, en kan dat geen problemen geven.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steven2 schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 10:22:
[...]

heb ik nu gedaan ik ben benieuwd naar het resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
Sinds kort hebben wij ook adsl van Speedlinq. Snelle levering en de verbinding is ook wel ok, maar er is een heel raar 'probleem'.

Op het moment dat we de Speedlinq website willen bezoeken gaat het raar. Hij laadt de pagina nooit af (je ziet zelfs niets), maar als je het laden annuleert verschijnt de hele pagina in 1 keer.

Dit is op meerdere computers hetzelfde (dacht eerst dat het een pc-fout was), maar het lijkt echt aan Speedlinq (of het modem) te liggen. Zijn er meer mensen met dit probleem (die misschien ook een oplossing weten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDweep
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05-2021
Speedlinq Comofort 20000+bellen
Speedtouch 716v5 R6.7.1.2
Speedlinq R61_nl_v9 en v10
Profoon draadloze dect telefoon/standaard primafoon toestel

Wel internet, geen bellen. Ik heb het met twee modems geprobeerd(allebei 716v5) en beide krijg ik bellen niet aan de praat. Nieuwe splitter gevraagd(gehoopt dat het daar aan lag) en vervangen, maar zelfde resultaat. Modem wordt wel aangemeld bij de centrale. Met zowel de dect als het primafoon toestel krijg ik geen kiestoon.
Het maakt ook geen verschil of ik handmatig of die app de instellingen laat doen, probleem blijft. Ik weet niet meer wat ik kan doen om die telefoon werkend te krijgen.
Dinsdag ga ik bellen. Vorige keer 16,- euro verbeld voor de info dat de gekleurde telefoonlijntjes verwisselt moesten worden in de meterkast, dus heb eigenlijk helemaal geen zin om die telefoon te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 13:59:
[...]

heb ik nu gedaan ik ben benieuwd naar het resultaat
Op zich werkt het, thx daar voor maar het probleem is dat nog steeds andere pcs binnen het netwerk een rotte dns server hebben :S de enige oplossing zou dan dus ook zijn dat ik overal die opendns servers instel :? dat lijkt me niet helemaal de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:47
Doane schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 21:08:
Is dit misschien iets voor de start-info van dit topic?

AV SL ADSL: http://www.speedlinq.nl/html/alg_adsl.htm

AV SL Bellen: http://www.speedlinq.nl/html/alg_bellen.htm

Verder denk ik dat 'Klantenformulier' 'Klachtenformulier' zou moeten zijn en zag ik ook nog 'forumlier' staan.

En naast http://klanten.speedlinq.nl is er een veel uitgebreidere supportsite: http://www.speedlinqsupport.nl
Bedankt voor de links. Ik heb ze toegevoegd.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds een week ongeveer doet mijn Copperjet 816-2P raar, iedere avond valt de verbinding weg. De modem heeft nog wel IP, maar als ik de DNS ping (BBNED) heb ik veel te hoge ping & veel loss. Internet zuigt dan en is voor online gaming waardeloos.

Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:49
Ik overweeg om Speedlinq ADSL2+ All-in 20000 te nemen, maar heb nog een paar vraagjes. Misschien kan iemand ze beantwoorden die al deze verbinding heeft.

In de wijkcentrale bied alleen Tiscali ADSL2+ aan (bij Speedlinq is dat dus BabyXL).

- In deel 4 las ik dat er een vast IP werd uitgedeeld (via DHCP) maar kan dat nergens meer terug vinden, is dat nog steeds zo? Dit i.v.m. mijn mailserver.

- Worden er poorten gefilterd? (b.v. TCP poort 25 in of uitgaand),

- Is het mogelijk om een nieuwe kale lijn aan te laten leggen en later het telefoonnummer te migreren naar VoIP?

Voor de duidelijkheid, ik heb nu ISDN maar wil geen telco-telco migratie meer i.v.m slechte ervaringen bij SpeedXS. Verder moet ik toch over naar analoog.

Mijn afstand tot de centrale is ong. 1721 meter (volgens BBNed) dus ik verwacht niet echt topsnelheden, hopelijk wel iets meer dan de 8Mbit die ik nu heb.

Vanwege een verhuizing is mijn verbinding van SpeedXS (8Mbit ADSL), meegegaan dus slechte/geen support ben ik al aan gewend ;(

Bedankt voor het antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:08
Mensen,

Ik heb sinds 2 maanden internet en bellen, geen problemen met de snelheid of het bellen, maar ik zit naast het modem, en ik hoor hem zeer regelmatig klikken, dan gaat mijn internet er even uit voor een seconde of 10.

Resultaat, mijn uptime komt niet voorbij de 18 uur (dat is mijn record)

Zuigt zwaar bij online gaming.

BBNED met een speedtouch 706

Btw, supersnelle ping respons, via test site van BBNED zelf 100 Mb downloaden met 1,5 Mb p/s is niet slecht vind ik :P

Alleen dat wegvallen van die verbinding, zwaar zuig... Mijn collega op 't werk heeft er thuis ook last van, zelfde euvel als mij.

[ Voor 25% gewijzigd door Praetorian op 27-05-2007 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu orange family 20mb maar in de praktijk heb ik 13,5 mb/sec
zit 1500 meter van de kpn centrale.

Hoe zijn de ervaringen met Speedling ?
krijg je bij hun ook veel minder dan de 20mb ?

Speedling is nu van KPN en is de ervaring en service goed ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 22:53
Ik heb sinds december speedlinq. Werkt prima, haal eigenlijk altijd 1.3Mb/sec bij downloaden. Ook pings heb ik geen extreme hoge waardes. Ik heb een 20mbit abbo, linesync op 14mbit ivm afstand centrale.

Bellen doe ik niet via hun (dus geen ervaringen mee), heb op m'n werk een sipdoos, dus daar hangt mijn IP toestelletje op.
Mailen enz doe ik ook niet via hun, eigen colocated doos ;)

Enige wat ik soms heb is dat de modem spontaan reboot (780WL). Om de 10gb traffic ofzo gaat ie ineens opnieuw intrainen. Ik heb nu, sinds 15min ofzo, de eerste downtime. (Aangekondigd onderhoud). Maar goed, heb Chello als backup (Wireless link over 100m)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Ik kreeg vandaag een mailtje van speedlinq binnen:
Geachte heer Hulsebosch,

Naar aanleiding van uw mail d.d. 18-03-2007 berichten wij u als volgt.

Om inzicht in uw problemen te krijgen verzoeken wij u vriendelijk contact op te nemen met onze Technische Helpdesk. De Technische Helpdesk is te bereiken op 0900-7733354 (€ 0,70 p/m) van maandag t/m vrijdag van 08:30 tot 21:00 uur en op zaterdag van 10:00 tot 17:00 uur.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Speedlinq Customer Care
Carmen

----
De volgende klacht is ontvangen per e-mail.

Onderwerp: verbinding
Is de klacht al eerder aangemeld: nee
Klacht omschrijving:
Het downloaden van bestanden via Eweka gaat de laatste tijd erg traag. Terwijl ik minstens 500KBps hoor te halen haal ik er amper 50.
Orignele mail is verstuurd in de tijd dat speedlinq problemen had met eweka, een paar maanden geleden dus. Het heeft ze meer dan twee maanden gekost om een antwoord te sturen waarin in feite staat "bel maar even naar ons nummer dat 0,70 euro per minuut kost, en altijd minstens 15 minuten wachttijd heeft"

Heel typisch voor speedlinq...

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb vandaag mijn Copperjet 816-2P omgezet naar bridge...vooralsnog loopt het nu allemaal als een trein

waarom wordt dat ding eigenlijk zo heet? Is het echt zo een prutsding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 01:02:
ik heb nu orange family 20mb maar in de praktijk heb ik 13,5 mb/sec
zit 1500 meter van de kpn centrale.

Hoe zijn de ervaringen met Speedling ?
krijg je bij hun ook veel minder dan de 20mb ?

Speedling is nu van KPN en is de ervaring en service goed ??
"Hun" kunnen er niets aan doen dat je (te) ver van de centrale afzit, dus wat je krijgt hangt niet van "hun" af ...

Anyway, je zult bij Speedlinq ongeveer hetzelfde halen.

Dus als het nu verder goed en stabiel draait zou ik het zo laten. Switchen van provider brengt toch heel vaak downtime en risico op een hoop technisch en administratief gekloot met zich mee, althans dat is mijn eigen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:24
Sinds 1 week heb ik ook Speedlinq ADSL.
Dit via het BBned netwerk. Ik heb een 20mbit abonnement afgesloten.
Ik zit rond de 1500 meter van de centrale af.

Ik haal niet de snelheid die ik zou moeten halen en kom meer in de buurt van de 9 - 10mbit.
Speedlinq gebeld en het probleem aangemeld. "We zullen er z.s.m. naar kijken meneer en komen bij u terug".
Vandaag zelf maar eens gebeld en wat blijkt, de "netwerk beheerder" heeft naar het probleem gekeken en kwam tot de conclusie dat ik niet sneller dan 12mbit kan krijgen dus hebben ze mijn abonnnement naar 12mbit gezet. Dit alles zonder mij op de hoogte te stellen.
Mijn vraag was direct wat is nu het verschil in kosten?
"Ja, dat weet ik niet, ik ben van de technische helpdesk" kreeg ik te horen.
Dus weer doorverbinden naar de sales helpdesk. Nu blijkt dat een 12mbit abonnement duurder is dan 20mbit (was een aanbieding). Nu willen ze me "tegemoet komen" en me gewoon voor 20mbit abonnement laten betalen maar dan voor 12mbit verbinding.

Tot nu toe dus niet echt goede ervaringen met Speedlinq...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 09:14:
[...]

"Hun" kunnen er niets aan doen dat je (te) ver van de centrale afzit, dus wat je krijgt hangt niet van "hun" af ...
"Zij" kunnen er niets aan doen dat je (te) ver van de centrale afzit, dus wat je krijgt hangt niet van "hen" af ...

Zo, weer even iemand wat Nederlands bijgebracht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom denk je dat ik het tussen aanhalingstekens zet? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:38
Kan je bij Speedlinq ook zelf, dus zonder te vragen, een SpeedTouch 780 vervangen door een 716?
en dat je dan gewoon handmatig alles gegevens over zet zoals ADSL, VoIP e.d.?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henkie-Jan schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 12:57:
Kan je bij Speedlinq ook zelf, dus zonder te vragen, een SpeedTouch 780 vervangen door een 716?
ik zou mijn Copperjet 816-2p ook wel willen vervangen. Krijg je dan geen gedonder met MAC adressen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 15:11:
[...]

ik zou mijn Copperjet 816-2p ook wel willen vervangen. Krijg je dan geen gedonder met MAC adressen?
Lijkt me sterk. Volgens mij kan je gewoon je modem vervangen; zolang je maar op dezelfde manier de connectie legt. Controle op MAC adressen lijkt me anders erg veel extra overhead met zich meebrengen.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 20:50

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Lijkt me geen probleem, je kan zelfs dezelfde speedtouch configuratie wizard gebruiken. Ik neem aan dat dat met de Copperjet niet werkt, maar daar zal wel een andere manier van instellen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk, ik heb in het begin een Speedtouch en een Zyxel om de beurt gebruikt om te kijken welke beter werkte.

Ze deden het gewoon allebei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:49
Vaevictis_ schreef op zondag 27 mei 2007 @ 21:42:
Ik overweeg om Speedlinq ADSL2+ All-in 20000 te nemen, maar heb nog een paar vraagjes. Misschien kan iemand ze beantwoorden die al deze verbinding heeft.

In de wijkcentrale bied alleen Tiscali ADSL2+ aan (bij Speedlinq is dat dus BabyXL).

- In deel 4 las ik dat er een vast IP werd uitgedeeld (via DHCP) maar kan dat nergens meer terug vinden, is dat nog steeds zo? Dit i.v.m. mijn mailserver.

- Worden er poorten gefilterd? (b.v. TCP poort 25 in of uitgaand),

- Is het mogelijk om een nieuwe kale lijn aan te laten leggen en later het telefoonnummer te migreren naar VoIP?

Voor de duidelijkheid, ik heb nu ISDN maar wil geen telco-telco migratie meer i.v.m slechte ervaringen bij SpeedXS. Verder moet ik toch over naar analoog.

Mijn afstand tot de centrale is ong. 1721 meter (volgens BBNed) dus ik verwacht niet echt topsnelheden, hopelijk wel iets meer dan de 8Mbit die ik nu heb.

Vanwege een verhuizing is mijn verbinding van SpeedXS (8Mbit ADSL), meegegaan dus slechte/geen support ben ik al aan gewend ;(

Bedankt voor het antwoord!
Heeft iemand antwoord op deze vragen? Wil namelijk vandaag of morgen een bestelling plaatsen als ik meer duidelijkheid heb.

Thanks!
Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.