[Speedlinq] Ervaringen - Deel 6

Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste
Acties:
  • 15.011 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HMMM,

Net 20.51 klantenservice gebeld want ik wil opzeggen. Binnen de minuut contact met vriendelijke jongeman. Ik ga weg bij speedlinq. Ben ruim 2 jaar tevreden klant geweest, geen storingen en nooit helpdesk nodig gehad. Hun aanbod is mij niet aantrekkelijk genoeg, ik ga naar Tiscali + telefoon voor 20 eurootjes + modem. Mooie aanbieding, missschien over een jaartje weer terug ?? Kan dan wellicht weer gebruik maken van een mooi speedlinq aanbod. Kan dat nu niet.
Jammer , maar het is niet anders.

ciao

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-01 16:26
Vaevictis_ schreef op zondag 27 mei 2007 @ 21:42:
Ik overweeg om Speedlinq ADSL2+ All-in 20000 te nemen, maar heb nog een paar vraagjes. Misschien kan iemand ze beantwoorden die al deze verbinding heeft.

In de wijkcentrale bied alleen Tiscali ADSL2+ aan (bij Speedlinq is dat dus BabyXL).

- In deel 4 las ik dat er een vast IP werd uitgedeeld (via DHCP) maar kan dat nergens meer terug vinden, is dat nog steeds zo? Dit i.v.m. mijn mailserver.

IP wordt uitgedeeld met DHCP, maar is wel statisch. M.a.w. je krijgt iedere keer hetzelfde adres.

- Worden er poorten gefilterd? (b.v. TCP poort 25 in of uitgaand),
Poorten worden niet gefilterd. In ieder geval poort 21, 22, 23, 25, 80, 110, 443, 1723, 3389, 8443 niet.
Die gebruik ik namelijk zelf ook extern.

- Is het mogelijk om een nieuwe kale lijn aan te laten leggen en later het telefoonnummer te migreren naar VoIP?
Volgens mij wel. Je kunt altijd later bellen erbij nemen.
Maar hoe bedoel je aanleggen? Een lijn ligt er toch al neem ik aan?

Voor de duidelijkheid, ik heb nu ISDN maar wil geen telco-telco migratie meer i.v.m slechte ervaringen bij SpeedXS. Verder moet ik toch over naar analoog.

Mijn afstand tot de centrale is ong. 1721 meter (volgens BBNed) dus ik verwacht niet echt topsnelheden, hopelijk wel iets meer dan de 8Mbit die ik nu heb.

Met die afstand moet je volgens mij best wel 15Mbit kunnen halen. Dat haal ik ook met ongeveer dezelfde afstand.

Vanwege een verhuizing is mijn verbinding van SpeedXS (8Mbit ADSL), meegegaan dus slechte/geen support ben ik al aan gewend ;(

Bedankt voor het antwoord!
Let op de vet gedrukte tekst tussen het originele bericht in. Dat zijn mijn antwoorden.
Onder voorbehoud van onwetendheid O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wyrdt
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

Mijn internetverbinding is sinds vanavond als een pudding in elkaar gezakt.
Downloud van gem16 Mb naar rond de 2 Mb
Omgeving Assen.

Meer klachten?

IPB over ISDN sinds juni 2006, EB firmware 1.41.4-iptv , telefonie sinds Februari ok Prijs van IPB staat niet meer in verhouding tot snelheid.Daar naast snel internet via Speedlinq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wyrdt schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 22:27:
Omgeving Assen.

Meer klachten?
Yup, hier ook in Utrecht stad. Modem traint keurig in op normale waardes, ping is ook normaal, maar downloadsnelheid komt niet boven de 250/300 kB/s uit. Upload is wel normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen welk soort/merk modem je krijgt bij Speedlinq ADSL 6Mbit via KPN? Of zou dat telkens verschillend zijn.
Bij het bestellen kan je alleen maar een soort selecteren. Niet een bepaald merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 22:51:
Kan iemand mij vertellen welk soort/merk modem je krijgt bij Speedlinq ADSL 6Mbit via KPN? Of zou dat telkens verschillend zijn.
Bij het bestellen kan je alleen maar een soort selecteren. Niet een bepaald merk.
Dat kan verschillend zijn. Ikzelf heb een multi-port modem besteld en kreeg deze ook.
Voor mijn ouders heb ik een single-port modem besteld, maar kreeg een multi-port modem.

Het merk is willekeurig. Net wat ze op voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellerbert
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-09 01:03
wyrdt schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 22:27:
Omgeving Assen.

Meer klachten?
Op welk netwerk zit je? Ik zit hier omgeving Groningen op BBNed en hij gaat ipv de gebruikelijke 1350kbps maar 500-600 kbps. Upload is wel normaal, ligt rond de 120.
S'ochtends heb ik geen snelheidsproblemen, het is alleen s'avonds.

Ga naar www.jellerbert.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wyrdt
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

Jellerbert schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 23:11:
[...]

Op welk netwerk zit je? Ik zit hier omgeving Groningen op BBNed en hij gaat ipv de gebruikelijke 1350kbps maar 500-600 kbps. Upload is wel normaal, ligt rond de 120.
S'ochtends heb ik een snelheidsproblemen, het is alleen s'avonds.
Ik zit ook bij BBnet.
En ik ik heb nog geen enkel snelheidsprobleem gehad, tot nu toe dan.
Upload is bij mij ook normaal.
Modem staat prima ingetraind
(verzenden/ontvangen) 1.249 / 20.735 [kbps/kbps]:

IPB over ISDN sinds juni 2006, EB firmware 1.41.4-iptv , telefonie sinds Februari ok Prijs van IPB staat niet meer in verhouding tot snelheid.Daar naast snel internet via Speedlinq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
Hij lag er weer 2 uur uit vanavond :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Heeft iemand trouwens al geld teruggestort gekregen i.v.m. met de kortingsactie van maart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:50

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Vaevictis_ schreef op zondag 27 mei 2007 @ 21:42:
Ik overweeg om Speedlinq ADSL2+ All-in 20000 te nemen, maar heb nog een paar vraagjes. Misschien kan iemand ze beantwoorden die al deze verbinding heeft.

In de wijkcentrale bied alleen Tiscali ADSL2+ aan (bij Speedlinq is dat dus BabyXL).

- In deel 4 las ik dat er een vast IP werd uitgedeeld (via DHCP) maar kan dat nergens meer terug vinden, is dat nog steeds zo? Dit i.v.m. mijn mailserver.
volgens mij is het in theorie wel een DHCP-adres, maar krijg je in de praktijk steeds dezelfde. Je zou dit kunnen ondervangen door een hostname aan te vragen op www.dyndns.org of soortelijke sites.
- Worden er poorten gefilterd? (b.v. TCP poort 25 in of uitgaand),
Nee, maar dat moet in de voorwaarden terug te vinden zijn?
- Is het mogelijk om een nieuwe kale lijn aan te laten leggen en later het telefoonnummer te migreren naar VoIP?
interessante vraag, geen id :)
Voor de duidelijkheid, ik heb nu ISDN maar wil geen telco-telco migratie meer i.v.m slechte ervaringen bij SpeedXS. Verder moet ik toch over naar analoog.

Mijn afstand tot de centrale is ong. 1721 meter (volgens BBNed) dus ik verwacht niet echt topsnelheden, hopelijk wel iets meer dan de 8Mbit die ik nu heb.
Iets hierboven noemt iemand op bijna dezelfde afstand dat hij ongeveer 11 mbit haalt ipv de 20 die je hoopt na het afsluiten van je abonnement. In de TS is een linkje te vinden naar afstand --> snelheid.
Vanwege een verhuizing is mijn verbinding van SpeedXS (8Mbit ADSL), meegegaan dus slechte/geen support ben ik al aan gewend ;(
Da's mooi, dan heb je niet a te hoge verwachtingen..... kan het alleen maar meevallen :>. Speedlinq is een redelijk goede provider zolang je geen problemen hebt. Geen 100% uptime, maar genoeg om mee te browsen en aardig wat te downloaden. Voor gamen kan de brakke connectie af en toe wel irritant zijn.
Bedankt voor het antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 22:51:
Ik kreeg een multi-pc Thomson SpeedTouch 5x6 (kweenie of het nu de 516 of 546 is, in firmware staat ook 5x6) met 4 poorten terwijl er stond dat ik er één kreeg met 1 poort, kwam dus goed uit :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 16:49
Beste medetweakers.

weet iemand wat de fair use policy ongeveer is van speedlinq?
ben nog wel iemand die veel download namelijk en upload.

heeft iemand al eens een waarschuwing gehad of iets dergelijk omdat hij zei teveel download of upload.

ik heb speedlinq comfort 8000/1024

alvast bedankt

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 20:50

gwystyl

Beugeltje dan maar?

amdboy1983 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 12:40:
Beste medetweakers.

heeft iemand al eens een waarschuwing gehad of iets dergelijk omdat hij zei teveel download of upload.

alvast bedankt
Ergens in dit topic staat nog een tabelletje met de Fair Use waarden, die komen van de Speedlinq site. Dat had je dus makkelijk kunnen vinden met de topic search bovenaan deze pagina.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
amdboy1983 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 12:40:
Beste medetweakers.

alvast bedankt
Heb je zelf al gezocht ??

Fair Use Richtlijn
512 5 GB p/mnd
1024 15 GB p/mnd
2048 25 GB p/mnd
3072 35 GB p/mnd
4096 50 GB p/mnd
5120 100 GB p/mnd
6016 150 GB p/mnd
8000 250 GB p/mnd
8064 250 GB p/mnd
8192 250 GB p/mnd
12000 400 GB p/mnd
16000 500 GB p/mnd
20000 600 GB p/mnd

http://www.speedlinq.nl/html/reg_gedrag2.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
basduijn schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:48:
[...]

Heb je zelf al gezocht ??

Fair Use Richtlijn
512 5 GB p/mnd
1024 15 GB p/mnd
2048 25 GB p/mnd
3072 35 GB p/mnd
4096 50 GB p/mnd
5120 100 GB p/mnd
6016 150 GB p/mnd
8000 250 GB p/mnd
8064 250 GB p/mnd
8192 250 GB p/mnd
12000 400 GB p/mnd
16000 500 GB p/mnd
20000 600 GB p/mnd

http://www.speedlinq.nl/html/reg_gedrag2.htm
ja had zelf gekeken maar zag het later pas excusses.
maar heeft iemand al ervaringen met speedlinq dat iemand over de fairuse is gegaan en hiervan bericht heeft gekregen van speedlinq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of je ook twee vaste telefoonnummers kan hebben met speedling voip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omgeving Assen.
Ik exact hetzelfde : BBNED Maastricht.
Intrainwaarde zijn gewoon normaal alleen de snelheid niet :(
Hopelijk is het zometeen weer normaal.

Verder nog helemaal geen klachten gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:39:
weet iemand of je ook twee vaste telefoonnummers kan hebben met speedling voip?
Ja hoor, dat kan gewoon.

Moet je wel elke maand wat extra voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok dat zou mooi zijn.....dat extra betaalt mijn werk dan wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze maand een upgrade gedaan van een 3Mbit naar een 20Mbit verbinding.
Nu geeft de waarde in het modem aan dat ik een 17Mbit verbinding heb.
Hoe kan ik dit laten aanpassen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 13:48

Bergie

Lekker belangrijk...

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 19:50:
Ik heb deze maand een upgrade gedaan van een 3Mbit naar een 20Mbit verbinding.
Nu geeft de waarde in het modem aan dat ik een 17Mbit verbinding heb.
Hoe kan ik dit laten aanpassen ?
Dichter bij de centrale gaan wonen ;)

20Mbit is de theoretisch maximaal haalbare snelheid. In de praktijk zullen ruis en met name de afstand van jouw huis tot de centrale dit altijd lager doen uitvallen.

Ik heb momenteel trouwens ook wat probleempjes; veel foto's hier op GoT doen het niet meer en ebay is ook niet meer te bereiken, Flabber al net zo. Zal wel een dns probleempje zijn ofzo gok ik.

edit: en ik had nog niet op alt-s gedrukt of mijn hele verbinding viel weg. Nu doet alles het weer prima :)

[ Voor 7% gewijzigd door Bergie op 30-05-2007 20:16 ]

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een ******. !!! Net gebeld met de helpdesk ivm met mijn ontzettend trage snelheid !!

Half uur aan de telefoon met de meest belachelijke oplossingen / testen die ik moest doen !

oa een linux iso dvd downloaden om te kijken wat dan mijn snelheid was.....

Speedtest.bbned.nl 100mb file komt niet boven de 200kb uit (dit was voorheen altijd 1.4mb!!!!)
Meneer bleef volhouden dat ik die iso maar even moest downloaden qua test. Na te zeggen dat ik dit belachelijk vond toch met hem gedaan...

Kwam niet boven de 160KB !! Goed meneer we kunnen het volgende nog proberen...

tuuut tuuut tuuut de verbinding is verbroken !! weg 30min a 0.70ct + mobiele kosten!!
Probleem nog steeds niet verholpen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-05-2024
amdboy1983 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:06:
[...]

ja had zelf gekeken maar zag het later pas excusses.
maar heeft iemand al ervaringen met speedlinq dat iemand over de fairuse is gegaan en hiervan bericht heeft gekregen van speedlinq.
Ik heb deze vraag een paar posten geleden ook al twee keer gesteld, kreeg er geen antwoord op.. Kan betekenen, dat er geen controle op naleving van de FUP is, of dat gebruikers in overtreding zich zó schamen voor hun gedrag dat ze er niet voor uitkomen. Ik denk zelf het eerste.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:50

Speedmaster

Make my day...

Nou valt ook weer mee, ruim 3 weken terug Speedlinq aangevraagd voor iemand op een KPN lijn. Volledig nieuwe installatie op een nieuw adres. Afgelopen weekend kabels gelegd door kruipruimte en alles startklaar gezet. Vanmiddag modem aangeprikt welke ik al helemaal voor geconfigureerd had om meteen een Voipbusteraccount er op te hebben, stroom erop en....in 1 keer up and running met een 4MB lijn. Download is circa 416 kb dus niet verkeerd voor een beginnende internetter.

Conclusie: Het kan dus ook goed gaan bij Speedlinq, nu de terugbetaling nog... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 20:51:
Wat een ******. !!! Net gebeld met de helpdesk ivm met mijn ontzettend trage snelheid !!

Half uur aan de telefoon met de meest belachelijke oplossingen / testen die ik moest doen !

oa een linux iso dvd downloaden om te kijken wat dan mijn snelheid was.....

Speedtest.bbned.nl 100mb file komt niet boven de 200kb uit (dit was voorheen altijd 1.4mb!!!!)
Meneer bleef volhouden dat ik die iso maar even moest downloaden qua test. Na te zeggen dat ik dit belachelijk vond toch met hem gedaan...

Kwam niet boven de 160KB !! Goed meneer we kunnen het volgende nog proberen...

tuuut tuuut tuuut de verbinding is verbroken !! weg 30min a 0.70ct + mobiele kosten!!
Probleem nog steeds niet verholpen....
Tja, zo'n helpdesk heeft ook gewoon een standaard reeks testen en vragen die ze moeten stellen. Dat klinkt misschien voor ons als ict'ers soms wat overbodig maar het is nou eenmaal niet anders. Ze kunnen nou eenmaal niet iedereen zomaar op hun woord gaan geloven (denk oa aan mensen die denken dat ze verstand hebben van computers :P)

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Zijn er hier lieden die ervaring hebben van het overstappen naar een ander netwerk binnen Speedlinq zelf? Ik wil graag van Speedlinq BBned overstappen naar Speedlinq KPN (sneller abonnement voor minder kosten) en kom er achter dat ik dan eerst moet opzeggen en vervolgens opnieuw een abonnement af moet sluiten met downtime als gevolg (en verlies van telefoonnummer).

Graag hoor ik ervaringen over het verloop van een dergelijk proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 09:34
Bergie schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 08:56:
[...]

Tja, zo'n helpdesk heeft ook gewoon een standaard reeks testen en vragen die ze moeten stellen. Dat klinkt misschien voor ons als ict'ers soms wat overbodig maar het is nou eenmaal niet anders. Ze kunnen nou eenmaal niet iedereen zomaar op hun woord gaan geloven (denk oa aan mensen die denken dat ze verstand hebben van computers :P)
Ik vind een linux iso downloaden wel erg ver gaan. Dat kun je de gemiddelde computergebruiker niet aandoen. Als ze denken dat er iets in windows niet goed zit (spyware, tcp instellingen, etc...) dan moeten ze dat gewoon zeggen en je daarmee helpen. Een ander operating system aanraden vind ik onzin. Laat die gast eerst maar eens met netstat -a kijken hoeveel verbindingen openstaan en laat hem eens tcpoptimizer draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

trolleystad schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 09:57:
[...]

Ik vind een linux iso downloaden wel erg ver gaan. Dat kun je de gemiddelde computergebruiker niet aandoen. Als ze denken dat er iets in windows niet goed zit (spyware, tcp instellingen, etc...) dan moeten ze dat gewoon zeggen en je daarmee helpen. Een ander operating system aanraden vind ik onzin. Laat die gast eerst maar eens met netstat -a kijken hoeveel verbindingen openstaan en laat hem eens tcpoptimizer draaien.
Het downloaden van die iso was puur als test ;) Gewoon om een goed beeld van de daadwerkelijke snelheid te krijgen bij het downloaden van een groot bestand.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik host mijn website bij Speedlinq.
Vanuit huis werken om de website te updaten is prima. No problemo. Maar zoals bijna iedereen, ben ik redelijk mobiel en wil ook vanuit andere plekken (op deze aardbol) mijn website kunnen updaten.
DAT KAN DUS NIET bij Speedlinq.!!!!
Je MOET binnen het zogenaamde FreeSurf domein zitten (vrij vertaald: het speedlinq netwerk).

Een via hun eigen formulier gestelde vraag hierover werd beantwoord met de mededeling dat ik maar de helpdesk moet bellen. Wonder boven wonder kom ik daar redelijk snel doorheen om vervolgens te horen dat inderdaad ALLEEN via het eigen Speedlinq netwerk ge-ftp-ed kan worden. Toch weer een paar minuten a 0,70 cent gescoord voor een vraag die men ook in dat emailtje had kunnen beantwoorden.

Dat is toch echt niet meer van deze tijd? Het gaat tegenwoordig allemaal om mobiliteit, maar niet dus bij Speedlinq.

Dat je alleen vanuit je eigen huis (normaal gesproken) kunt FTP-en staat dus nergens op hun eigen website vermeld.

Zijn er meer ervaringen van Speedlinq gebruikers omtrent dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Bergie schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 10:42:
[...]

Het downloaden van die iso was puur als test ;) Gewoon om een goed beeld van de daadwerkelijke snelheid te krijgen bij het downloaden van een groot bestand.
Oh dan heb ik het helemaal verkeerd begrepen ;) , nee dan is dat inderdaad wel een goede test (er van uitgaande dat de server waar je de .iso vandaan haalt ook snel is. Heeft speedlinq geen eigen test ftp o.i.d. zoals tiscali?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik host mijn website bij Speedlinq.
Vanuit huis werken om de website te updaten is prima. No problemo. Maar zoals bijna iedereen, ben ik redelijk mobiel en wil ook vanuit andere plekken (op deze aardbol) mijn website kunnen updaten.
DAT KAN DUS NIET bij Speedlinq.!!!!
Je MOET binnen het zogenaamde FreeSurf domein zitten (vrij vertaald: het speedlinq netwerk).

Een via hun eigen formulier gestelde vraag hierover werd beantwoord met de mededeling dat ik maar de helpdesk moet bellen. Wonder boven wonder kom ik daar redelijk snel doorheen om vervolgens te horen dat inderdaad ALLEEN via het eigen Speedlinq netwerk ge-ftp-ed kan worden. Toch weer een paar minuten a 0,70 cent gescoord voor een vraag die men ook in dat emailtje had kunnen beantwoorden.

Dat is toch echt niet meer van deze tijd? Het gaat tegenwoordig allemaal om mobiliteit, maar niet dus bij Speedlinq.

Dat je alleen vanuit je eigen huis (normaal gesproken) kunt FTP-en staat dus nergens op hun eigen website vermeld.

Zijn er meer ervaringen van Speedlinq gebruikers omtrent dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Als speedlinq aangeeft dat het alleen binnen het eigen domein kan, dan denk ik dat er meer mensen zijn. Wat wil je met deze post bereiken Knilles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kosten besparen met speedlinq

Bel
code:
1
070 3816981

Fax
code:
1
 070 3830185

** Dit is niet het 'echte' nummer van de helpdesk, maar een nummer van een hoofdkantoor. Met een leuke smoes als 'ik kan geen 0900 nummer bellen of ik bel vanuit het buitenland' komt u vaak wel verder.
Bron

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2007 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bergie schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 10:42:
[...]

Prima :Kan een goede test zijn maar dan moet ie me hem niet vanuit BE USA laten downloaden.
Daarbij heb ik BBNED en die hebben een betrouwbare speedtest van hun eigen servers.

Vertrouw dat qua speed meer dan een iso dvd van een of andere http / ftp server !
Vooral omdat het gewoon altijd (ook via die site van BBNED) altijd perfect (13a 14 Mbps) heeft gezeten.

Ik heb overigens nadat de verbinding werd verbroken terug gebeld (wachttijd was 15min)
Nogmaals terug gebeld maar toen naar de klantenservice... Daar me verhaal gedaan werd meteen doorverbonden en weer geholpen...

Medewerker 2 gezegt dat ik dit allemaal onzin vond (die tests) Deze zei meteen dat hij het 2de lijns bij BBNED ging uitzetten en ik zou het wel horen...

Ben eens benieuwd !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Dat kan inderdaad zo zijn ja. Check de AV, daar staat het in.
Verder is de hosting slechts een value added service. Dat betekent dat het een extraatje is dat er gratis bij zit, net zoals e-mail. Je kunt het via een klacht proberen, maar verder houdt het daar op.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 12:00:
Kosten besparen met speedlinq

Bel
code:
1
070 3816981

Fax
code:
1
 070 3830185

** Dit is niet het 'echte' nummer van de helpdesk, maar een nummer van een hoofdkantoor. Met een leuke smoes als 'ik kan geen 0900 nummer bellen of ik bel vanuit het buitenland' komt u vaak wel verder.
Bron
En doordat je dat hier nu neer zet en er ongetwijfeld iemand van speedlinq mee leest kan dit nu dus niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-unit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-07 15:58

m-unit

PSN: sjaak99 //

lamaar

[ Voor 96% gewijzigd door m-unit op 31-05-2007 17:43 ]

PSN: sjaak99 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:17
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 17:21:
[...]

Ja hoor, dat kan gewoon.

Moet je wel elke maand wat extra voor betalen.
Dat wil ik ook! Voor een faxlijn! Hoe kom je aan deze info? Heb er al vaak naar gezocht namelijk.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

bij mij (Rotterdam) gaat de verbinding aan/uit/aan/uit

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik ben sinds kort overgestapt van Orange/KPN naar Speedlinq/KPN. Nu kreeg ik vandaag een brief van KPN

Geachte heer/mevrouw,

KPN heeft het bericht ontvangen dat u met uw ADSL-aansluiting naar een andere Telecom Operator bent overgegaan. Uw ADSL-aansluiting op het netwerk van KPN wordt per 18 juni 2007 afgesloten.

Moet ik mij nu zorgen gaan maken? Of klopt dit bericht omdat ik nu niet meer aan KPN betaal maar direct aan Speedlinq?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Voor de mensen met bbned snelheids problemen, ben hier nu even bij iemand met TweakDSL via bbned en ook hier haal ik de normale snelheden niet. Schijnt al een aantal dagen zo te zijn. Is dus waarschijnlijk iets mis bij bbned.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
mr. TCB schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 11:43:
Mijn ouders hebben voortijdig het abonnement opgezegd zonder bijkomende kosten of problemen met wanprestatie als opgegeven reden. Wel hebben zij diverse brieven gestuurd over de problemen en een ultimatum gesteld waarbinnen Speedlinq de problemen moest verhelpen.
Kijk eens :) Dat zijn de berichten. d:)b

Ik heb nu al 2 week achter elkaar vrijwel geen bereik vanaf 20:00 tot een uur of 22:00. Ik heb alles al geprobeerd(verschillende computers, modem gereset, de buren hebben excact hetzelfde).

Wat voor tijdbestek bedoel je precies met voortijdig? Ik ben namelijk van plan om hem ook op te zeggen. Hebben je ouders die brieven nog in digitaal formaat? ik ben namelijk wel geinteresseerd, aangezien ik geen gebruik kan maken van mijn internet op de tijden wanneer ik het juist nodig heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eiríkr schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 00:41:
Voor de mensen met bbned snelheids problemen, ben hier nu even bij iemand met TweakDSL via bbned en ook hier haal ik de normale snelheden niet. Schijnt al een aantal dagen zo te zijn. Is dus waarschijnlijk iets mis bij bbned.
Nu hopen dat BBNED hier ook van weet en hier snel eens iets aan gaat doen...
Telefoonkosten van mijn gesprek konden volgens de Klatenservice ook worden gedeclareerd.

Ik moest dan nadat de klacht was verholpen weer mailen met de specificatie van vodafone en dan zou dat waarschijnlijk wel goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Brake_ schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 17:41:
[...]
Dat wil ik ook! Voor een faxlijn! Hoe kom je aan deze info? Heb er al vaak naar gezocht namelijk.
Sorry, ik kan het niet (meer) vinden op de site van Speedlinq! :o

Of zou ik in de war zijn met Casema kabel (mijn vorige provider), waar het zeker wel kon?

Anyway, op de Speedtouch 716 v5 WL zitten 2 analoge poorten die allebei een aparte SIP/URI kunnen hebben, dus technisch moet het in ieder geval kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:36
van de week weer gebeld naar speedlinq. Nu is de oplevering al 6 weken mogelijk en ik heb nog steeds geen welkomstbrief. Maar nu hebben ze vorige week dus eindelijk wel zelf de aanvraag ingediend bij BBNed maar daar dus nog geen antwoord van gehad. Het schiet ook echt niet op met die bedrijven. Eerst hebben ze zelf 5 weken niets gedaan, en nu is BBned weer langzaam.

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik heb mijn 5210 abonnement nu 1,5 jaar en naar volle tevredenheid. Omdat mijn vrouw vanwege onze zoon die straks ter wereld komt staks thuis is wilde wij wel en vaste telefoon. En dit wordt dus speedlinq bellen. Ik betaal de 25 euro per maand en met bellen erbij zou dat dus 29 euro oid. worden zo doende maar voor de 20000 + Bellen gegaan.

Ik heb de brief en bevestiging en zo al binnen maar nu krijg ik een single user pc viop modem oid. Kan ik nu mijn multi-pc SpeedTouch 546 modem als router gebruiken voor de tweede pc? Of als swich? Of kan ik beter gewoon een swichje kopen?

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pin0 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 18:08:
Ik heb de brief en bevestiging en zo al binnen maar nu krijg ik een single user pc viop modem oid. Kan ik nu mijn multi-pc SpeedTouch 546 modem als router gebruiken voor de tweede pc? Of als swich? Of kan ik beter gewoon een swichje kopen?
Wat is het exacte type van het single PC modem?

Veel modems hebben tegenwoordig al een routerfunctie ingebouwd, ook al hebben ze maar 1 Ethernet poort voor de PC.

Misschien dat je die Speedtouch 546 kunt gebruiken als switch, maar dan moet wel de DHCP server uit staan anders krijg je conflicten. Twee kapiteins op een schip gaat namelijk niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 18:26:
[...]

Wat is het exacte type van het single PC modem?

Veel modems hebben tegenwoordig al een routerfunctie ingebouwd, ook al hebben ze maar 1 Ethernet poort voor de PC.

Misschien dat je die Speedtouch 546 kunt gebruiken als switch, maar dan moet wel de DHCP server uit staan anders krijg je conflicten. Twee kapiteins op een schip gaat namelijk niet :)
Als ik DHCP uit zet (dat kan heb ik net gechecked) op de 546 wordt het dan een swich?

De nieuwe modem is volgens dit tarieven tabelletje http://www.speedlinq.nl/php/overige_tarieven.php (enige wat ik kon vinden op die site wat modems betreft) een Alcatel 706 of een Zyxel 2602r lol de postbode komt net het modem brengen... een 706 dus...

Morgen ga ik één en ander eens proberen... (ik moet nog een telefoon kopen ook... suggesties?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 2005 een Speedlinq abo. van 1 Mb via het BB-ned (geen zware internetter) en dit heeft altijd redelijk goed gewerkt op een enkele emailstoring na.
Maar sinds ongeveer een week is er tijdens de "piek"uren van ± 18.00 - 22.00 niet of nauwelijks verbinding. 's-Morgens werkt alles wel weer perfect.
Via de zoekfunctie bij dit forum terechtgekomen en lees dat meer mensen hier last van hebben.
Na bovenstaande verhalen gelezen te hebben vraag ik me af of het wel zin heeft de speedlinq-helpdesk te bellen of kun je ook rechtreeks met BB-ned in conclaaf?

Groet,
Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 19:23:
Ik heb sinds 2005 een Speedlinq abo. van 1 Mb via het BB-ned (geen zware internetter) en dit heeft altijd redelijk goed gewerkt op een enkele emailstoring na.
Maar sinds ongeveer een week is er tijdens de "piek"uren van ± 18.00 - 22.00 niet of nauwelijks verbinding. 's-Morgens werkt alles wel weer perfect.
Via de zoekfunctie bij dit forum terechtgekomen en lees dat meer mensen hier last van hebben.
Na bovenstaande verhalen gelezen te hebben vraag ik me af of het wel zin heeft de speedlinq-helpdesk te bellen of kun je ook rechtreeks met BB-ned in conclaaf?
Lees even de regels door van dit forum, de groetjes onderaan je reactie met je naam erbij is niet gewenst. We mailen immers niet met elkaar, dit is een forum.

Zie de regels hier: Het algemeen beleid #reageren over dit onderwerp en andere onderwerpen.

Je kan niet rechtstreeks met BBned in conclaaf. Speedlinq neemt een deel product af bij BBned (de ADSL lijn vanaf je huis tot aan het Speedlinq netwerk) en jij hebt zelf geen contract/binding met BBned.

Je zal deze storing bij de Speedlinq helpdesk kenbaar moeten maken zodat zij dit bij BBned kunnen melden. Mits het natuurlijk bij BBned ligt de oorzaak. Het kan ook bij Speedlinq liggen, dan moeten er vast meerdere mensen (niet allemaal perse) last van hebben bij Speedlinq.

Of het ligt bij jezelf omdat je bijvoorbeeld je upload/upstream helemaal vol zet met P2P software of omdat iemand anders op een andere PC dat doet of de buren die via je onbeveiligde WiFi surfen wellicht.

Alles kan natuurlijk de oorzaak zijn.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Bij mij is het precies eender met de verbinding tijdens de piekuren. Ook sinds een week. Echter heb ik KPN Comfort van Speedlinq

[ Voor 10% gewijzigd door AllSeeyinEye op 02-06-2007 21:05 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 19:58:
[...]

Je kan niet rechtstreeks met BBned in conclaaf. Speedlinq neemt een deel product af bij BBned (de ADSL lijn vanaf je huis tot aan het Speedlinq netwerk) en jij hebt zelf geen contract/binding met BBned.

Je zal deze storing bij de Speedlinq helpdesk kenbaar moeten maken zodat zij dit bij BBned kunnen melden. Mits het natuurlijk bij BBned ligt de oorzaak. Het kan ook bij Speedlinq liggen, dan moeten er vast meerdere mensen (niet allemaal perse) last van hebben bij Speedlinq.

Of het ligt bij jezelf omdat je bijvoorbeeld je upload/upstream helemaal vol zet met P2P software of omdat iemand anders op een andere PC dat doet of de buren die via je onbeveiligde WiFi surfen wellicht.

Alles kan natuurlijk de oorzaak zijn.
Een kennis uit Hilversum (ook speedlinq/BBned) heeft hetzelde probleem.
P2P software werk ik zelden mee en draait ook niet op de achtergrond
Ik internet met een iMac via het door speedlinq geleverde router (dus ook geen WiFi)
Er zijn geen andere PC's aangesloten op de router.
Kan het zo zijn dat een van de buren die toevallig ook met speedlinq/bbned werkt en wél een zware gebruiker is en zo hier de boel plat legt... dat lijkt me een dan capaciteitsprobleem op het netwerk.
Ik zal in elk geval maandag de storing "melden" ben benieuwd naar de reactie
(Geen groeten meer dus... >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een KPN Comfort 20000 ADSL VOIP Abonnement met Speedtouch 780 WL modem. Heb problemen met mijn voicemail namelijk menukeuze werkt niet (bijvoorbeeld: toets 1 om voicemail af te luisteren). Het probleem wordt op de supportsite van Speedlinq ook genoemd en er wordt verwezen naar een upgradebestand om het probleem te verhelpen. Het punt is dat de upgradeversie dezelfde is als de versie die ik al gebruik voor het modem. Heeft iemand een idee hoe dit voicemailprobleem op een andere manier te verhelpen is?

Tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 23:34
Sinds gisteravond kan ik geen contact meer maken met de mailserver om mail op te halen of te versturen.
Hebben jullie daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STING
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 20:02
Yep, heb er ook last van.
Webmail lijkt ook niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:12

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Zijn er hier meer mensen die problemen hebben met de e-mail? Sinds gisteravond kan ik geen e-mail meer verzenden en ontvangen op mijn Speedlinq adres (heeft jaren goed gewerkt).

EDIT:
Damn, had nog even op F5 moeten drukken. Ik ben dus niet de enige.
(En ja, ook bij mij werkt de webmail evenmin.)

[ Voor 26% gewijzigd door Freee!! op 03-06-2007 12:52 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 16:14

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

(jarig!)
Sinds gistermiddag heb ik geen internet meer, heb het vermoeden dat mijn modem stuque is :( :(
als ik hem reset gaa thet lampje van "ethernet" een keer of 6 knipperen en daarna gaat ie uit... verder brand er ook niks, alleen het powerlampje...

Was gister niet thuis, maar mijn PC is uit zichzelf (of om een onbekende reden) opnieuw opgestart en daarna was mijn internet dus pleite.... de "softkey" lange tijd ingedrukt houden helpt ook niks.. heb verschillende pc's en ook mn laptop aan de modem gehangen, geen van allen doet het. :s :(

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Het gaat om de Copperjet 810 ethernet/usb modem trouwens...

Zit nu op een "geleende" O-) verbinding via de buren ;) :P maar das ook niet ideaal natuurlijk :s

[ Voor 4% gewijzigd door AngelDust op 03-06-2007 15:12 ]

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:12

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Update:
Ik krijg weer mail binnen en kan er ook via de webmail weer bij. Helaas heb ik nog niet alle mail binnen die ik verwacht.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een KPN Comfort 20000 ADSL VOIP Abonnement met Speedtouch 780 WL modem. Heb problemen met mijn voicemail namelijk menukeuze werkt niet (bijvoorbeeld: toets 1 om voicemail af te luisteren). Het probleem wordt op de supportsite van Speedlinq ook genoemd en er wordt verwezen naar een upgradebestand om het probleem te verhelpen. Het punt is dat de upgradeversie dezelfde is als de versie die ik al gebruik voor het modem. Heeft iemand een idee hoe dit voicemailprobleem op een andere manier te verhelpen is?

Tnx.
Er is een nieuwe firmware update uit voor de 780 WL. (op de speedtouch NL site)
Hij staat er bij mij al op, en het werkt goed. Wel ff de speedlinq cd gebruiken nadat de firmware is geupdate. Tevens brand het internet lampie ook weer en de speedtouch is via IE 7 met wachtwoord ook weer te bereiken..
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
mr. TCB schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 11:43:
Mijn ouders hebben voortijdig het abonnement opgezegd zonder bijkomende kosten of problemen met wanprestatie als opgegeven reden. Wel hebben zij diverse brieven gestuurd over de problemen en een ultimatum gesteld waarbinnen Speedlinq de problemen moest verhelpen.
Kijk eens :) Dat zijn de berichten. d:)b

Ik heb nu al 2 week achter elkaar vrijwel geen bereik vanaf 20:00 tot een uur of 22:00. Ik heb alles al geprobeerd(verschillende computers, modem gereset, de buren hebben excact hetzelfde).

Wat voor tijdbestek bedoel je precies met voortijdig? Ik ben namelijk van plan om hem ook op te zeggen. Hebben je ouders die brieven nog in digitaal formaat? ik ben namelijk wel geinteresseerd, aangezien ik geen gebruik kan maken van mijn internet op de tijden wanneer ik het juist nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Beste mensen gaarne uw hulp.

Bij een instabiele verbinding en een downgrade lijntje, heb ik echter een probleem wat erbij komt.
Ik kan met geen mogelijkheid de firewall binnnen mijn Speedtouch 706 uit zetten.

Ik heb de firmware geïnstalleerd wat door Speedlinq ondersteund word of aangeboden word. Vervolgens heb ik op advies van Speedlinq alleen 'internet'setup gedraaid en telefonie handmatig geactiveerd.

ook al disable ik mijn firewall op 'disabled' en zou alle poorten van buitenwereld open moeten staan maar hackerwatch scan geeft hij toch nog aan dat alles secure is.
Ik heb graag de firewall zelf in de hand.

Wie kan mij vertellen hoe ik dit alsnog kan beinvloeden?

Bvd,
Ray.

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een kennis van mij heeft Speedlinq en een Alc. Speedtouch 706. Alles prima geinstalleerd maar als de browser (IE) gestart wordt opent 'ie meteen http://www.demon.nl/services/macadres.html (Demon MAC-registratie pagina). Wat is hiervan de bedoeling? Wat is de link tussen Demon en Speedlinq? Er staat op de papieren geen aparte login/password voor mac adres registratie en ook in de handleiding ontbreekt een beschrijving van dit fenomeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-05-2024
Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 18:45:
Een kennis van mij heeft Speedlinq en een Alc. Speedtouch 706. Alles prima geinstalleerd maar als de browser (IE) gestart wordt opent 'ie meteen http://www.demon.nl/services/macadres.html (Demon MAC-registratie pagina). Wat is hiervan de bedoeling? Wat is de link tussen Demon en Speedlinq? Er staat op de papieren geen aparte login/password voor mac adres registratie en ook in de handleiding ontbreekt een beschrijving van dit fenomeen.
Ik heb het vermoeden, dat Demon (waar ik zelf ook vandaan kwam) bij het opschonen van de boedel (tgv massale wegloop vanwege de overname door XS4ALL) de nodige modems heeft doorgesluisd naar het snelgroeiende Speedlinq. Hierbij zullen voorgeprogrammeerde modems hebben gezeten die automatisch naar de MAC-identificatie-pagina van Demon verwezen. :+
Nb: XS4ALL en Speedlinq zijn eigendom van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Isaak Asimov schreef op maandag 04 juni 2007 @ 00:25:
[...]

Ik heb het vermoeden, dat Demon (waar ik zelf ook vandaan kwam) bij het opschonen van de boedel (tgv massale wegloop vanwege de overname door XS4ALL) de nodige modems heeft doorgesluisd naar het snelgroeiende Speedlinq. Hierbij zullen voorgeprogrammeerde modems hebben gezeten die automatisch naar de MAC-identificatie-pagina van Demon verwezen. :+
Nb: XS4ALL en Speedlinq zijn eigendom van KPN.
Als dat zo is gaat het apparaat linea recta terug :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 10:40:
[...]

Als dat zo is gaat het apparaat linea recta terug :p
Is een complete factory-reset niet mogelijk?
Als je iets gaat terugsturen, ben je nog niet jarig bij Speedlinq. Kan eeuwig duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
Afgelopen zaterdag mijn modem ingesteld en speedlinq bellen. Het werkt als een trein....

Wel heb ik een router aangesloten op het modem voor de twee pc's in huis. Allebij hebben ze DHCP aan staan waardoor ik de poorten dubbel moet forwarden...

Moet nog proberen of het mogelijk is om DHCP op de router uit te zetten want het is natuurlijk mooier dat ze het ip-adresje van het modem krijgen ipv. de router. Denken jullie dat dit lukt of gaat het alleen met een echte switch werken? Ik ben namelijk bang dat als ik op mijn router de DHCP uit zet ik niet meer op de router kom? (behalve natuurlijk met een factory reset)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 10-09 04:00
Ik heb tot nu toe nog helemaal niks te klagen (alhoewel ik nog geen gebruik heb gemaakt van de internetverbinding, aangezien deze in mijn nieuwe huis zit en ik daar nog niet woon, maar heb het wel aangesloten, en het werkte).
Heb vrijdag die actievoucher in de bus gedaan (en nog in de verkeerde ook, heb hem per ongeluk in streekpost gedaan), en vandaag een mail dat ze het hebben ontvangen.
Zo kan het dus ook! Duidelijk statusupdate van eigenlijk alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eX0duS schreef op maandag 04 juni 2007 @ 17:37:
Ik heb tot nu toe nog helemaal niks te klagen (alhoewel ik nog geen gebruik heb gemaakt van de internetverbinding, aangezien deze in mijn nieuwe huis zit en ik daar nog niet woon, maar heb het wel aangesloten, en het werkte).
Heb vrijdag die actievoucher in de bus gedaan (en nog in de verkeerde ook, heb hem per ongeluk in streekpost gedaan), en vandaag een mail dat ze het hebben ontvangen.
Zo kan het dus ook! Duidelijk statusupdate van eigenlijk alles.
Hoe kan je die actievoucher al op de post gedaan hebben als je nog niks hebt gebruikt?
Je moet toch een rekening opsturen? heb jij die al ontvangen dan?
Ik heb namelijk ook een nieuw huis en net Speedlinq en werkt ook allemaal prima, maar heb nog geen rekening ontvangen van Speedlinq wat betreft belkosten of zo.
Welke rekening moet je nu precies meesturen met die voucher dan?

Kan je even opsommen wat jij allemaal hebt opgestuurd?

Bedankt alvast!

Ps Ben trouwens zeer tevreden over Speedlinq, niks te klagen hier, werkt tot nu toe perfect. Had wat opstartprobleempjes maar dat lag aan mezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
heb nog steeds elke avond geen bereik vanaf een uur of 20:00 tot een uur of 23:00.

Dit terwijl ik woon in de binnenstad van Groningen.
Je zou bij een grote stad op z'n minst een goede verbinding verwachten en al helemaal in het centrum...... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bij Speedlinq via BBNED een 1 Mbps link. Sinds 1e pinksterdag is het op de prime times (weekend vanaf middag tot middernacht, door de week vanaf ca 1900/2000 tot middernacht) een hopeloze verbinding -- al ruim een week. Websites zijn onbenaderbaar. Speedtest (als die al werkt) geeft performance van < 1..5 kB/s download aan.

De helpdesk helpt zoals gewoonlijk niet maar zet je eindeloos in de wachtrij en stelt allerlei triviale vragen die natuurlijk de oorzaak niet zijn. Vervolgens moet je eens zonder splitter proberen (sinds wanneer zit daar een klok in die weet dat het prime time is??) en dus valt je telefoolijn weg --- weer terug in de wachtrij, nu is die oneindig lang. Bel je dan volgende dag dan zeggen ze dat je nog een keer terug moet bellen als het probleem er weer is zodat ze kunnen tracerouten.... Hadden ze meteen al kunnen doen.

Ik geef het op. Ik boek abonnementsgeld terug (dat heeft de helpdesk me inmiddels al ruim gekost) en zie wel wat er gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Pin0 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 17:04:
Afgelopen zaterdag mijn modem ingesteld en speedlinq bellen. Het werkt als een trein....

Wel heb ik een router aangesloten op het modem voor de twee pc's in huis. Allebij hebben ze DHCP aan staan waardoor ik de poorten dubbel moet forwarden...

Moet nog proberen of het mogelijk is om DHCP op de router uit te zetten want het is natuurlijk mooier dat ze het ip-adresje van het modem krijgen ipv. de router. Denken jullie dat dit lukt of gaat het alleen met een echte switch werken? Ik ben namelijk bang dat als ik op mijn router de DHCP uit zet ik niet meer op de router kom? (behalve natuurlijk met een factory reset)
Volgens mij (maar het is al weer even geleden) heb ik op mijn router en het modem allebei DHCP aanstaan; alleen in een andere range. Dus de modem bijvoorbeeld op 192.168.1.x en de router op 192.168.100.x Zo zitten ze elkaar niet in de weg.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Niet online
Speedlinq heeft mij inmiddels weer aangesloten. Een andere ISP hadden mijn lijn overgenomen (lees gesloopt) doordat ze een annulering niet correct hadden doorgegeven aan elkaar.
bijna 3 maand zonder internet gezeten.

Speedlinq heeft netjes de kosten teruggeboekt (de gemaakte abonnementskosten terwijl ik geen verbinding had). Ook bellen ze elk week of de aanvraag e.d. nog loopt zoals het moet lopen. Had twee weken na een nieuwe aanvraag (mijn oude jaarcontract werd stopgezet) weer een werkende verbinding.

Het heeft wel 6/7 weken geduurd voor er iemand op mijn klacht reageerde (na een aangetekende brief en ruim 100 euro aan belkosten) maar ze hebben het wel netjes opgelost. De gemaakte belkosten krijg ik als het goed is terug van de ISP die mijn lijn gesloopt heeft, net als de aansluitkosten voor een nieuwe lijn.

Speedlinq had geen schuld in mijn kwestie omdat de OPTA bepaald heeft dat de ene ISP zomaar de lijn kan overnemen van iemand anders. Dit om het overstappen te vergemakkelijken

Hoop dat de lijn nu blijft werken, heb voor mijn klachten 3 maanden prima internet gehad.

Zover mijn ervaringen met Speedlinq, ik moet nog een jaar maar ik hoop dat ik hier niet al te vaak meer kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

zeeeeuw. Ik heb weer internet hoor. Eigen huisje en na 5 weken ook internet. Erg relaxed wel :). Op 4 mei hebben we Speedlinq allin 20mbit 'new line service' aangevraagd (wegens groot vertrouwen in tiscali netwerk) met single PC voip modem. Helaas kon je je modem niet kiezen (want ik heb het niet zo op speedtouch). Maar tegen de 25 (eigenlijk 30) euro voor een 20mbit verbinding inclusief toeslag kaal koper, kon geen een andere aanbieder op :).

De verbinding opleveren duurde wel behoorlijk lang. Vandaag werkte het eindelijk. Op de een of andere manier moest de helpdesk wel nog gebeld worden en moest ik een vaste DNS instellen op m'n LAN en toen werkte het (had helaas de DNS gegevens van SL niet en kon ook niet testen bij gebrek aan een IP van een site). Nu werkt het dus goed. Helaas heb ik wel een speedtoch 706 gekregen. Aan dat ding kan je via de gui helemaal niets instellen/bekijken. Ik moet die dingen niet :P (gezonde aversie tegen gekregen door mijn jaren als helpdeskslet bij KPN :P).

Helaas haal ik maar 9,5mbit en niet de 20 (of iets van 15 wat ik gehoopt had). Afstand naar centrale is niet zo heel groot, dus er zal wel iets niet helemaal lekker zijn met de koperdraad naar mijn huis. Ik ga nog even de Zyxel 2602h van mijn ouders proberen, want ik weet dat zyxel soms beter werkt op een tiscali verbinding, maar ik heb niet al teveel hoop op dat het veel beter wordt... Dan maar wennen aan 10mbit :).

Ik moet nog even zeggen dat ik door de helpdesk echt goed geholpen ben! Ik moest uiteraard even de rits standaard vragen afwerken, maar ik moest geen onzintests doen. We konden ook lekker praten op het niveau van, 'ow dan moet je even dit als lokale dns instellen' en traceroute doen enzo. Altijd lekker. Daarvoor mijn complimenten. Wel jammer dat dat gelijk 10 euro moet kosten, maar daar heb ik zelf (bewust) voor gekozen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wyrdt
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

Mijn 20Mb downloud, die normaal 17Mb echt geeft zit vanavond rond de 1.5Mb.
Assen, BBnet .
Nog meer klachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Ik heb via internetten.nl het volgende pakket afgesloten tijdens een actieperiode genaamd "Mega-Deal"

Speedlinq 20mbit
Speedlinq bellen
Digitenne TV

Nu blijkt dat de aanvraag van digitenne door internetten.nl niet is uitgevoerd. Volgens de woordvoerder van internetten wegens een systeemprobleem. Hij adviseerde mij digitenne alsnog aan te vragen via Speedlinq sevice punt op de site.

Als ik inlog op het servicepunt kan ik niet bij het tabblad digitenne komen. Ik krijg de volgende melding.

You might not have permission to view this directory or page using the credentials you supplied.

Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Xander2000 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 00:22:
Ik heb via internetten.nl het volgende pakket afgesloten tijdens een actieperiode genaamd "Mega-Deal"

Speedlinq 20mbit
Speedlinq bellen
Digitenne TV

Nu blijkt dat de aanvraag van digitenne door internetten.nl niet is uitgevoerd. Volgens de woordvoerder van internetten wegens een systeemprobleem. Hij adviseerde mij digitenne alsnog aan te vragen via Speedlinq sevice punt op de site.

Als ik inlog op het servicepunt kan ik niet bij het tabblad digitenne komen. Ik krijg de volgende melding.

You might not have permission to view this directory or page using the credentials you supplied.

Meer mensen met dit probleem?
Je kunt alleen op die betreffende pagina's komen als je op het speedlinq netwerk zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Ik had mijn abbo verlengd en gekozen om van 5 naar 6 mbit te gaan voor een lager maand bedrag. Ik had expres niet voor een snellere ADSL2 verbinding gekozen omdat mijn modem router dat niet ondersteund. Maar ik zag dat mijn modem maar 5mbit aangaf. Gebeld naar de helpdesk en daar kreeg ik na een tijdje te horen dat ik een ADSL2 verbinding heb, omdat Speedlinq vanaf 4mbit alleen nog maar daar gebruik van maakt.

Tijdens het wijzigen van de snelheid stond nergens aangegeven dat het om een ADSL2 verbinding ging, dat gaven ze ook toe bij de helpdesk, maar het enige wat ze voor mij konden doen was mij een crappy modem aanbieden met minimale korting xD
Na een discussie over het feit dat ik iets geleverd krijg waar ik niet voor getekend had, werd mij verteld dat ik niet kon overstappen naar een ander abbo en dat ik maar een nieuwe modem moest aanvragen...

Nu ga ik een klachten formulier opsturen want dit vind ik echt niet kunnen, hopelijk kan ik het ook makkelijk opzeggen.

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 17:33

Altaphista

1. check manual, 2. ask

vandaag is mijn KPN-man ook geweest om de "New Line" aan te sluiten. Modem connecten, aanzetten, .exe uitvoeren en voila: internet werkt :D

maar toch nog 2 puntjes :) :
- ik had Speedlinq Bellen ook aangevraagd, edoch bij het activeren via het servicepunt staat dat ik geen geschikt modem heb (terwijl ik de wireless Voip modem (Speedtouch) via hun heb aangeschaft). Weet iemand of dit al eerder is voorgekomen en hoe dit evt. is op te lossen, of zal ik ze maar eens proberen te mailen/bellen? ;)
- na hoeveel dagen ongeveer wordt Digitenne geleverd? Ik zit nu al zo'n 4 weken te wachten op mijn "Topfield Personal Hard Disk recorder" (dat staat ook aangegeven op internet dat ik dat heb) Alleen Nederland 1, 2 en 3 is ook niet alles.

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 08:34
Altaphista schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 18:49:
ik had Speedlinq Bellen ook aangevraagd, edoch bij het activeren via het servicepunt staat dat ik geen geschikt modem heb (terwijl ik de wireless Voip modem (Speedtouch) via hun heb aangeschaft). Weet iemand of dit al eerder is voorgekomen en hoe dit evt. is op te lossen, of zal ik ze maar eens proberen te mailen/bellen? ;)
Stond er bij mij ook. Ik had gemailed en de volgende dag kreeg ik als reactie dat ik gewoon de aanvraag kon indienen. Ik zou dan een 2e modem krijgen, maar als ik de servicedesk belde konden ze dat weer annuleren. Heb ik gedaan en het modem heb ik nooit gehad :) Wel is er toen 89 euro extra afgeschreven, maar die is een week later weer teruggestort.

Het is een beetje omslachtig, maar goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 6mbit lijn via kpn , is dit nou ook een adsl2 verbinding of is dit gewoon adsl?
Hoe kan ik dat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:31

knakworst

Get more sats!

Deacon schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 16:58:

Nu ga ik een klachten formulier opsturen want dit vind ik echt niet kunnen, hopelijk kan ik het ook makkelijk opzeggen.
Bespaar je het klagen, als je modem geen ADSL2 ondersteunt traint hij gewoon in via ADSL 8)

Overigens moet je ADSL modem gewoon 6 mbit aankunnen. Misschien zit je te ver van de centrale?

[ Voor 12% gewijzigd door knakworst op 06-06-2007 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Voor zover ik weet kun je niet 'kiezen' bij een provider voor een ADSL2 of ADSL(1) verbinding. De DSLAM's in de centrale zijn tegenwoordig bijna allemaal ADSL2. Deze ondersteunen ook ADSL(1). Je modem maakt dus het verschil. Met ADSL2 haal je een hogere snelheid waarschijnlijk op jouw afstand. Dus je kan het klagen inderdaad besparen. Schiet je niks mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Het modem is binnen (volgens mij het verkeerde modem btw maar goed). De boel aangesloten en uiteraard geen DSL signaal. De telefoonlijn in mijn appartement is nooit gebruikt en ik heb dus de New Line Service op mijn contract staan. Volgende week komt er iemand van KPN, nog maar even afwachten dus.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
trolleystad schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 08:52:
Voor zover ik weet kun je niet 'kiezen' bij een provider voor een ADSL2 of ADSL(1) verbinding. De DSLAM's in de centrale zijn tegenwoordig bijna allemaal ADSL2. Deze ondersteunen ook ADSL(1). Je modem maakt dus het verschil. Met ADSL2 haal je een hogere snelheid waarschijnlijk op jouw afstand. Dus je kan het klagen inderdaad besparen. Schiet je niks mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wyrdt schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 22:45:
Mijn 20Mb downloud, die normaal 17Mb echt geeft zit vanavond rond de 1.5Mb.
Assen, BBnet .
Nog meer klachten?
Zucht... iedere dag weer. Vanaf een uur of 20:00 tot 23:00 daalt de througput dramatisch. Dit tijdstip schuift langzaan naar later op de avond lijkt wel (van 19:30 -> 21:00).
Van de 1 Mb lijncapaciteit (bbned) komen er de laatste 2 dagen nog maar ca. 10..20 kbps bruikbaar doorheen :'( == Eindhoven == En de helpdesk: :( komt niet verder dan "belt u nog maar eens als het probleem weer optreedt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:17
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 10:43:
[...]

Sorry, ik kan het niet (meer) vinden op de site van Speedlinq! :o

Of zou ik in de war zijn met Casema kabel (mijn vorige provider), waar het zeker wel kon?

Anyway, op de Speedtouch 716 v5 WL zitten 2 analoge poorten die allebei een aparte SIP/URI kunnen hebben, dus technisch moet het in ieder geval kunnen.
Ah gevalletje dode mus...

Technisch kan het zeker, maar goed als Speedlinq dit niet aanbiedt...

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
even weer positief nieuws over speedlinq :-)

nu ongeveer 3 maanden heb ik speedlinq comfort 8000/1024

moet zege werkt zeer goed

down gisteren / 860 kb/s (via nieuwsgroepen)
up / 160 kb/s (via torrent iets leuks geupload Legaal(eigen muziek creatie)

vind de up erg hoog voor mijn verb nog nooit gehad eerlijk gezegt :-)

al met al een tevreden speedlinq klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon

Deacon

knakworst schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 23:30:
Bespaar je het klagen, als je modem geen ADSL2 ondersteunt traint hij gewoon in via ADSL 8)
Overigens moet je ADSL modem gewoon 6 mbit aankunnen. Misschien zit je te ver van de centrale?
Dat eerste begrijp ik, ik blijf steken bij het met 5mbit intrainen. Volgens de specs moet mijn modem dit aankunnen:
ADSL Standards and Specifications
- S=1/2 for up to 12 Mbps
- Supports full-rate G.DMT (ITU-T G.992.1) and T1.413 Issue 2 ADSL: up to 8
Mbps downstream and up to 1 Mbps upstream
- Supports G.lite (ITU-T G.992.2) ADSL: up to 1.5 Mbps downstream and up
to 512 Kbps upstream?
- Supports DSL handshaking (ITU-T G.994.1)
- RFC 2516 PPP over Ethernet (Client)
- RFC 2364 PPP over ATM
- RFC 2684 (formerly 1483) Multi-protocol over ATM (Bridged and Routed)
Ligt het dan puur aan de afstand (1291m) dat ik niet hoger dan 5mbit haal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Deacon schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 15:59:
[...]

ik zit op 1700m en haal zo'n 12mbit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Deacon schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 15:59:
[...]

Post je downstream attenuation, dat geeft een idee van de werkelijke afstand. De afstand kan langer zijn dan de postcode check. De downstream attenuation kun je meestal vinden bij DSL Line diagnostics.

Bij mij is dat:
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 28 db

En dat geeft:

Link Status: Up
Upstream Speed: 1106 kbps
Downstream Speed: 15241 kbps

Volgens de postcode check zit ik 1481 meter van de centrale. Vuistregel is dat je de attenuation downstream door 13,5 moet delen om je afstand in kilometers te krijgen. Ik zit dus iets meer dan 2 km van de centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

JvS schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 20:42:

Helaas haal ik maar 9,5mbit en niet de 20 (of iets van 15 wat ik gehoopt had). Afstand naar centrale is niet zo heel groot, dus er zal wel iets niet helemaal lekker zijn met de koperdraad naar mijn huis. Ik ga nog even de Zyxel 2602h van mijn ouders proberen, want ik weet dat zyxel soms beter werkt op een tiscali verbinding, maar ik heb niet al teveel hoop op dat het veel beter wordt... Dan maar wennen aan 10mbit :).
Als je de Zyxel hebt moet je bij je DSL diagnostics de boel copy-pasten in het volgende hulpmiddeltje van Xandrios, daarmee krijg je een idee of er iets stoort in de verbinding:

http://adsl.xandrios.net/freq/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon

Deacon

knakworst schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 17:50:
Post je downstream attenuation, dat geeft een idee van de werkelijke afstand. De afstand kan langer zijn dan de postcode check. De downstream attenuation kun je meestal vinden bij DSL Line diagnostics.
Afbeeldingslocatie: http://aycu15.webshots.com/image/17294/2001323672017153433_rs.jpg

Ik ga nu kijken of mijn oude modem van speedlinq wel boven de 5 uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas kan ik de eerder genoemde klacht mbt slechte verbindingen van harte onderstrepen. Ik woon in regio Rotterdam.
En twee jaar lang zonder problemen gebruik gemaakt van Speedlinq, maar de afgelopen 1,5 maanden is de verbinding DRAMATISCH slecht. Overdag gaat het wel, maar nagenoeg alle avonden is er geen of een erg langzame verbinding. Ook in het weekend is het dramatisch. Speedlinq helpdesk is niet te bereiken door enorme wachttijden. Ik wordt op deze manier gedwongen van provider te wisselen. Speedlinq....begin er niet aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

bartbh schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 00:32:
[...]
Je kunt alleen op die betreffende pagina's komen als je op het speedlinq netwerk zit.
dat blijkt het inderdaad te zijn bedankt!

Als ik mn bellen wil activeren moet ik een modem uitkiezen. Ik heb bij het aanvragen van mn adsl abbo al een speedtouch 780 ontvangen, maar er is geen mogelijkheid om geen modem te selecteren. iemand een oplossing?

De post van eborn heb ik gelezen, maar misschien is er ondertussen al een andere oplossing?

/Edit: Bedankt eborn dat je nogmaals replied hebt. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Oyster op 07-06-2007 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 08:34
Xander2000 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 22:10:
Als ik mn bellen wil activeren moet ik een modem uitkiezen. Ik heb bij het aanvragen van mn adsl abbo al een speedtouch 780 ontvangen, maar er is geen mogelijkheid om geen modem te selecteren. iemand een oplossing?
Is een bug in het systeem. Na overleg met de helpdesk heb ik gewoon een 2e modem besteld en die meteen telefonisch bij de servicedesk geannuleerd. Het geld is bij mij wel afgeschreven, maar binnen een paar dagen ook weer teruggestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Deacon schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 19:46:
[...]

Ik ga nu kijken of mijn oude modem van speedlinq wel boven de 5 uitkomt.
Het heeft er de schijn van dat je nog niet geüpgraded bent. Ik vermoed dat het een gevalletje helpdesk bellen wordt.

edit: heb je je modem wel eens uit-aan gedaan?

[ Voor 7% gewijzigd door knakworst op 07-06-2007 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
Niet echt (nog) een tevreden klant.

New Line 20000 aangevraagd en nu al 2,5 maand een en al problemen met klapperen.
Ik zat op 5.349 down maar gebeld en na zijn ze bij de centrale qua testen niet verder gekomen.

Ze hebben mij gedowngraded van 20000 naar 7000/8000 :S wat ik niet snap omdat ik op 5.349 zat!
En nu dit als resultaat:

Link Information

Uptime: 0 days, 2:27:26
Modulation: G.992.5 Annex A

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.029 / 9.391

Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 4,42 / 23,35
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 18,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 15,0 / 31,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 11,5 / 8,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / BDCM
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 3.780 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 1.375 / 70
HEC Errors (Up/Down): 5.836 / 38

1. Kan iemand daar iets over zeggen?

Modem Speedtouch 706 (geen WiFi)
Firmware van de door speedlinq gegeven setup en config software.

2. Wie weet hoe ik Firewall van mijn SpeedTouch 706 uit kan zetten?
Via de browser staat deze uit maar laat geen verkeer toe.
Gescand via port-tests.

[ Voor 99% gewijzigd door XRayXI op 08-06-2007 01:27 ]

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
http://www.imageshock.eu/img/dmtm20070608_0134.jpg

SpeedTouch 706 (pots) eth=SINGLE
board_name=BANT-S companyID=ALCL
flash_image=6.1.7.2.0 build_name=ZZO3AA6.172
bcm96348_V1.0.109ae_ADSL_PHY_A2pBT009.d16l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista

Altaphista

1. check manual, 2. ask

eborn schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 22:54:
[...]

Is een bug in het systeem. Na overleg met de helpdesk heb ik gewoon een 2e modem besteld en die meteen telefonisch bij de servicedesk geannuleerd. Het geld is bij mij wel afgeschreven, maar binnen een paar dagen ook weer teruggestort.
nav je advies had ik ze ook gemaild via het formulier in het startpost. Binnen 1.5 dag kreeg ik antwoord (wel ff op de link klikken in de eerste mail dat je geen antwoord heb kunnen vinden in de FAQ)
Geachte meneer ......... ,

Onze excuses voor het ongemak. U kunt de aanvraag doen met een modem naar keuze. Speedlinq zal dit modem voor u annuleren. Tevens ontvangt u een extra creditatie van €15 voor het ongemak die zal worden verrekend met de komende facturen.

Wij verzoeken u vriendelijk contact op te nemen met de klantenservice nadat u heeft geactiveerd, zodat wij direct het modem kunnen annuleren.

De administratieve helpdesk (toets 2 in keuzemenu) maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 21.00 uur
en op zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur geopend en bereikbaar op 0900-7733354.

Wij vertrouwen erop u hierbij voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Speedlinq Customer Care
heb ik gedaan. Die EUR 15 krijg je omdat je ze moet bellen. Bel 's morgens of rond etenstijd, mijn telefoontje was in 6 minuten gedaan.

Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.