[Speedlinq] Ervaringen - Deel 6

Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste
Acties:
  • 15.013 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Ik heb momenteel een KPN ADSL-DIRECT en het contract loopt tot 1 maart 2008.
Nu las ik ergens dat Speedlinq een dochteronderneming is van KPN.
Zal het mogelijk zijn per direct over te gaan op Speedlinq of moet ik echt wachten tot 1 maart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wyrdt schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 22:45:
Mijn 20Mb downloud, die normaal 17Mb echt geeft zit vanavond rond de 1.5Mb.
Assen, BBnet .
Nog meer klachten?
Zucht... iedere dag weer. Vanaf een uur of 20:00 tot 23:00 daalt de througput dramatisch. Dit tijdstip schuift langzaan naar later op de avond lijkt wel (van 19:30 -> 21:00).
Van de 1 Mb lijncapaciteit (bbned) komen er de laatste 2 dagen nog maar ca. 10..20 kbps bruikbaar doorheen == Eindhoven == En de helpdesk: komt niet verder dan "belt u nog maar eens als het probleem weer optreedt".
Zoals ik al zei ik dus ook al ruim een week !!!
Modem geeft mooi 14Mbit aan maar haal maar max 4mbit.
maastricht BBNED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

knakworst schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 22:56:
Het heeft er de schijn van dat je nog niet geüpgraded bent. Ik vermoed dat het een gevalletje helpdesk bellen wordt.
edit: heb je je modem wel eens uit-aan gedaan?
Dat had ik als eerste gedaan, de speedlinq administratie zei 5mbit maar volgens hun gegevens stond er bij BabyXL wel 6mbit. Ik betaal ook al een paar maanden €15,16 inplaats van €20, dyscalculie aan hun kant is ook wel eens mooi meegenomen.

Maar het ziet er naar uit dat het aan mijn modem ligt. De Speedlinq Copperjet modem traint wel in met 6mbit.

Tx Bit Rate 896000
Rx Bit Rate 6528000

Nu de vraag waarom doet mijn USR modem niet het zelfde xD

update

De modem van Auto op G.DMT gezet en het probleem is opgelost.

Attainable Rate (Kbps): 7648 - 1120
Rate (Kbps): 6848 - 1024

[ Voor 8% gewijzigd door Deacon op 08-06-2007 20:56 ]

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Brake_ schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 13:36:
[...]
Ah gevalletje dode mus...

Technisch kan het zeker, maar goed als Speedlinq dit niet aanbiedt...
Tja, sorry, ik schaam me diep ... 8)7

Om mijn schuldgevoel iets te verzachten heb ik overigens nog even gebeld met de klantenservice om het helemaal zeker te weten, en inderdaad: Speedlinq begint er niet aan. Je kunt met Speedlinq bellen dus maar één enkel nummer hebben ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Altaphista schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 09:11:
[...]

nav je advies had ik ze ook gemaild via het formulier in het startpost. Binnen 1.5 dag kreeg ik antwoord (wel ff op de link klikken in de eerste mail dat je geen antwoord heb kunnen vinden in de FAQ)

[...]

heb ik gedaan. Die EUR 15 krijg je omdat je ze moet bellen. Bel 's morgens of rond etenstijd, mijn telefoontje was in 6 minuten gedaan.
Ik heb ook een mail gestuurd en kreeg binnen 2 uur hetzelfde bericht. top!

Maar wel omslachtig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fixma
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-06 08:03
Vrijdag de 20Mb comfort via KPN gekregen. aansluiten en werken. Zover prima in orde.
Hier wat gegevens:
Modulatie: G.992.5 Annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 20.004
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 12,5
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 0,5 / 2,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 13,5 / 13,0
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 5 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 127 / 2
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 716 / 2

Dus mooi echt 20MB down.. Zit ook lekker dicht bij centrale..

Speedtest zegt:
Downbload Limiet overschreden 1994.0 KByte/sec (=15952 kbps)
Upload Klaar 104.3 KByte/sec (=834 kbps)

Limiet overschreden???

Binnen paar dagen krijg ik de gegevens voor bellen.. En dat dan even testen..

[ Voor 8% gewijzigd door fixma op 09-06-2007 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alsmagalles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07-2021
Heb net speedlinq 20 mb aangevraagd. Deze als enige echt aantrekkelijk 24,95 incl bellen.
Solcon en XS4ALL 20 mb waren ook leverbaar maar 2x zo duur en dat vindt ik teveel.

Aangezien ik veel gebruik maak van usenet is 20 mb wel handig.

Heb 2 vrienden die Speedlinq hebben en deze zijn tevreden zolang je de helpdesk maar niet nodig hebt, is nogal duur maar dat is bekend.

Een vriend gaf nog als tip dat als speedlinq een datum aangeeft wanneer je aangesloten wordt hier speling in kan zitten en de verbinding meestal uiterlijk 2 dagen later actief is.

Ben benieuwd hoe alles gaat verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik geb orange family 20mb 25 euro per maand maar is in de praktijk op 16 oo meter adstand centrale is dat 13,7 mb

Hebben speedling gebruikers op deze afstand van de centrale ook deze snelheid met een 20mb abbo ?

ik overweeg nl over te srappen op Speedling of is het daar met de helpdesk al even droevig gesteld als met Orange ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 06:37:
ik geb orange family 20mb 25 euro per maand maar is in de praktijk op 16 oo meter adstand centrale is dat 13,7 mb

Hebben speedling gebruikers op deze afstand van de centrale ook deze snelheid met een 20mb abbo ?

ik overweeg nl over te srappen op Speedling of is het daar met de helpdesk al even droevig gesteld als met Orange ?
Qua droevigheid zal het niet zoveel maken denk ik :)

Maar even serieus, als het nu goed werkt zou ik niet zomaar switchen, qua dat je mogelijk weer een heleboel technische en administratieve rompslomp op je hals haalt, zonder dat je nu sneller en/of goedkoper uit zult zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alsmagalles
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 06:37:

Als je overstapt naar een andere provider en neemt daar ook een 20mb zal de snelheid w.s.ongeveer hetzelfde zijn als je nu hebt.
Niet alleen de afstand naar de centrale is van belang maar ook de staat van de kabel of eventuele stoorzenders.
Ze garanderen maar een snelheid van ee paar mb dus als je pech hebt met een kwalitatief mindere kabel en je haalt met een 20mb abbonnement maar 4 mb zullen ze geen nieuwe kabel leggen.

Overigens denk ik dat er maar weinig providers zijn met een optimaal werkende helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik het trouwens mogelijk om met de door Speedlinq geleverde modem draadloos te internetten in het huis? Of zal ik daar andere zaken voor moeten regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellerbert
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-09 01:03
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 17:23:
Ik het trouwens mogelijk om met de door Speedlinq geleverde modem draadloos te internetten in het huis? Of zal ik daar andere zaken voor moeten regelen?
Ligt eraan welk modem je hebt besteld! Kan trouwens verschillen wat je binnenkrijgt, ik had namelijk ook een multipc modem zonder wlan besteld, maar kreeg er een met wlan. (wel mooi natuurlijk ;) )

Ik heb trouwens een probleempje, mijn 780wl wordt erg heet en restart best wel vaak. Af en toe raakt hij de telefoniesettings hierbij kwijt. Zowiezo s'ochtends reset hij vaak, zodat ik als ik wakker wordt ik op mijn server de hele rambam opnieuw moet starten.
Zit hier op bbned in het noorden des lands, iemand die hier ook last van heeft?

ps: Ik heb eigenlijk totaal geen last verder met bbned, is s'avonds en overdag gewoon lekker snel. (op 1 avondje na :o )

Ga naar www.jellerbert.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier ook ontdekt dat 'problemen' met verbindingen (ADSL/Tel) en modems in Rotterdam e.o. sinds vrijdag 'spontaan' (na ongeveer 5 uur met de helpdesk bellen de afgelopen week) zijn opgelost?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Kan op een Speedtouch 706 (zonder WiFi) de firewall uitgezet worden?
Hij zou uit moeten zijn via de config, maar dus niet.

Wat instabiliteit hier zeg.
Vrijdag onweer en zwaarregen en modem klappert uit aan uit en weer aan en dat achter elkaar.
Nu vanavond opnieuw onweer en opnieuw klapperen.

Zou er toch ergens een draadje bloot liggen? Ik had dit eerder met Chello/UPC kabel dat dat gevoeliger was. Maar ze hebben mij zelfs gedowngraded van 20000 naar 8000 en nog instabiel.
Ik ben bang dat ik geen ADSL kan vertrouwen op verbinding.(Afstand bijna 3 kilometer)

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:53
X-Rayonline schreef op maandag 11 juni 2007 @ 01:12:
Kan op een Speedtouch 706 (zonder WiFi) de firewall uitgezet worden?
Hij zou uit moeten zijn via de config, maar dus niet.

Wat instabiliteit hier zeg.
Vrijdag onweer en zwaarregen en modem klappert uit aan uit en weer aan en dat achter elkaar.
Nu vanavond opnieuw onweer en opnieuw klapperen.

Zou er toch ergens een draadje bloot liggen? Ik had dit eerder met Chello/UPC kabel dat dat gevoeliger was. Maar ze hebben mij zelfs gedowngraded van 20000 naar 8000 en nog instabiel.
Ik ben bang dat ik geen ADSL kan vertrouwen op verbinding.(Afstand bijna 3 kilometer)
Ook 8mbit vind ik knap op die afstand... Wat zijn je linesync waardes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krijg geen verbinding met Speedlinq ADSL 8064 (Speedtouch 546)

-Routed PPP via ATM
-VCI 0.34
-PSTN analoog, lijn met kiestoon
volgens Connectivity Check: géén ATM, géén PPP

Wie weet waar het probleem zit?

ik post hierbij een paar screenshots van de routertinstellingen (linksboven is de eerste stap, rechtsonder de laatste)
Afbeeldingslocatie: http://smg.photobucket.com/albums/v317/henk123/th_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://smg.photobucket.com/albums/v317/henk123/th_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://smg.photobucket.com/albums/v317/henk123/th_3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://smg.photobucket.com/albums/v317/henk123/th_4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Speedmaster

Make my day...

Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 19:37:

-Routed PPP via ATM
-VCI 0.34

Volgens mij moet het PPPoE zijn ipv PPPoA, download gewoon effe van speedtouch de config wizard voor alle nederlandse netwerken, of pak de versie op de speedlinq site

[ Voor 11% gewijzigd door Speedmaster op 11-06-2007 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Zo, precies na 4 weken is Speedlinq X-tra via bbned met een new line service opgeleverd.
Telefonie is aangevraagd, zal deze week verwacht ik ook werken.

Snelheid is zoals verwacht niet helemaal in orde, kijk maar naar de schijnbaar landelijke aanhoudende problemen van bbned. Haal alsnog een nette 1.5mb per sec maar ik weet dat dat meer moet zijn. Op 1500 meter van dezelfde centrale met bbned haalde ik vroeger makkelijk 1.7mb per sec. Zit nu op 250 meter van de centrale met een Speedtouch 706.

Aan de Speedtouch is een Airport Extreme base station (2007) gekoppeld die in bridge staat. Modem kan ook in bridge maar dan schijnt de telefonie niet meer te werken.

Handig trouwens dat ik speciaal een PC moest halen om het modem in te stellen maar goed, dat was me vantevoren duidelijk verteld.

Productnaam: SpeedTouch 706
Softwareversie: 6.1.9.6

Modulatie: G.992.5 Annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.245 / 24.459
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 14,5
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 2,5 / 7,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 8,5 / 6,0
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 17 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 2 / 17
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 48 / 8

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
  • Laatst online: 08-01 16:26
Gisteren maar eens een formuliertje naar Speedlinq gestuurd met de vraag waarom ik de laatste tijd elke nacht mijn modem moet rebooten om verbinding te kunnen blijven houden.

Is er iemand anders die dit ook pas de laatste tijd (zeg laatste 3 weken) heeft ?

Afgelopen weekend was het zelfs zo dat ik niet meer remote bij mijn server kon en als ik mijzelf belde het gewoon stil bleef in mijn GSM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basduijn schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 12:56:
Gisteren maar eens een formuliertje naar Speedlinq gestuurd met de vraag waarom ik de laatste tijd elke nacht mijn modem moet rebooten om verbinding te kunnen blijven houden.

Is er iemand anders die dit ook pas de laatste tijd (zeg laatste 3 weken) heeft ?

Afgelopen weekend was het zelfs zo dat ik niet meer remote bij mijn server kon en als ik mijzelf belde het gewoon stil bleef in mijn GSM.
Ja sinds een maandje moet ik 3 a 4 keer per dag rebooten. Soms is het Voip lampje uit (dan weet je het meteen). Soms brandt alles gewoon maar kan je niet meer bellen of surfen. Heel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 19:37:

-Routed PPP via ATM
-VCI 0.34

Je moet geen PPP nemen, gewoon bridged, dat is je probleem.

Btw, hoe lang duurt het ongeveer voordat SL je geld terugstort nadat ze je voucher hebben ontvangen (ik heb al bevestiging gehad daarvan :) )

[ Voor 15% gewijzigd door DaWaN op 12-06-2007 14:24 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 19:17
basduijn schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 12:56:

Welk formulier was dat? Want met 'gewone' vragen kun je toch niet per mail bij SL terecht? Ben ook wel benieuwd wat de reactietijd hierop is :)

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is vandaag dus internet van Speedlinq opgeleverd. Maar nu viel het me op dat ik maar 6mbit kan benutten in plaats van 20 mbit. Ik zit maar iets van 1500 meter van de centrale af!

weet iemand hier de orzaak van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:35
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 16:45:
Bij mij is vandaag dus internet van Speedlinq opgeleverd. Maar nu viel het me op dat ik maar 6mbit kan benutten in plaats van 20 mbit. Ik zit maar iets van 1500 meter van de centrale af!

weet iemand hier de orzaak van?
Welk modem heb je? Een modem die niet ADSL2+ compatible is? Dat kan een oorzaak zijn. Is het toch een ADSL2+ modem, sluit deze dan eens direct op je IS/RA punt aan zonder splitter. Het zou ook helpen als je de modem intrain waardes hier zou kunnen neer zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airwin
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 10:13
Is er nog iemand die last heeft van email problemen? Ik krijg al bijna 24 uur geen email meer binnen op mijn speedlinq domein.

Ik heb al via telnet naar poort 25 geprobeerd een email te sturen en van diverse andere email accounts, maar er verschijnt helemaal niets in mijn mailbox.

Erwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn pa en ik maken beiden gebruik van 1024/512MB abo. Ik woon in Den Haag en hij in Zoetermeer. Meer als een jaar hebben we een abo en nooit problemen gehad tot een paar weken terug waarbij we beiden problemen kregen om in de avonduren en weekend pagina's te benaderen. We krijgen wel een IP adres toegewezen maar daarna is het uit met de pret. Ik las dat er meer mensen met dit probleem zijn en vroeg me af of het al bij iemand verholpen is. Verder ben ik wel benieuwd of het alleen de mensen zijn met 1024/512MB abo of trager die dit probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
_Brake_ schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 15:21:
[...]

Welk formulier was dat? Want met 'gewone' vragen kun je toch niet per mail bij SL terecht? Ben ook wel benieuwd wat de reactietijd hierop is :)
Ik heb een "gewoon" formulier genomen. Bijvoorbeeld die van : router val steeds uit, en dan 2x versturen. (Eerste keer op de site, tweede keer vanuit eigen mailbox)

Zo doe ik dat altijd. De reactietijd is meestal een weekje of zo, maar dat laat ik nog wel even weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
Voor de geinteresseerden onder ons, ik heb hier een Perl scriptje wat mijn router (Copperjet 1616-2P) automatisch kan herstarten. Het kan ook middels VBScript, maar ik wil het graag via een Linux server met een cron job doen.

Misschien hebben sommige mensen hier wat aan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
#!/usr/bin/perl -w
use Net::Telnet;
$telnet = new Net::Telnet ( Timeout=>10,
Errmode=>'die');
$telnet->open('172.19.3.1');
$telnet->waitfor('/Please login: $/i');
$telnet->print('admin');
$telnet->waitfor('/Password: $/i');
$telnet->print('hijdiehetweettypehetin');
$telnet->waitfor('/--> $/i');
$telnet->print('system restart');

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben aan de hand van goede ervaringen van kennisen en familie internet van Speedlinq aangevraagd, het snelste pakket van 20Mbit/1Mbit. Nu heb ik de modem van het weekend al aangesloten, maar toen was er geen DSL-signaal en was het instellen nog niet gebeurt.

Nu keek ik gister of hij al signaal had en dat was zo, dus ik de instellingen gedaan, maar nu blijft er bij internet staan "DHCP-server word gecontacteerd...". Is dit iets aan de kant van de provider of ligt dit aan mijn instellingen?

Wat me trouwens erg verbaasde is dat er níet om een gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd werd, woord deze ingesteld dmv de installatie-cd of heb ik toch iets over het hoofd gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
  • Laatst online: 17-06 14:23
Dit heb ik ook gehad, waarschijnlijk heeft KPN nog iets niet aangepast.
Het 'basis'signaal zit er dan al wel op... Gewoon een dag (paar daagjes) geduld hebben.

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 09:13:
Wij hebben aan de hand van goede ervaringen van kennisen en familie internet van Speedlinq aangevraagd, het snelste pakket van 20Mbit/1Mbit. Nu heb ik de modem van het weekend al aangesloten, maar toen was er geen DSL-signaal en was het instellen nog niet gebeurt.

Nu keek ik gister of hij al signaal had en dat was zo, dus ik de instellingen gedaan, maar nu blijft er bij internet staan "DHCP-server word gecontacteerd...". Is dit iets aan de kant van de provider of ligt dit aan mijn instellingen?

Wat me trouwens erg verbaasde is dat er níet om een gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd werd, woord deze ingesteld dmv de installatie-cd of heb ik toch iets over het hoofd gezien?
Als je signaal hebt en je modem online is, duurt het even voordat kan internetten. Dat komt doordat ze bij speedlinq het modem registreren ed en het verkrijgen van een nieuw ip adres zo lang duurt. Dus gewoon een tijdje je modem aan laten staan. Dit kan een uur of drie duren maar ik heb (bij andere providers) ook wel eens 12 uur gehoord

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij staat nu al zo'n 15 uur aan en nog geen verbinding. Maar als ik het goed begrijp moet ik gewoon even geduld hebben en doet hij het vanzelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alsmagalles
trolleystad schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 17:57:
[...]

Welk modem heb je? Een modem die niet ADSL2+ compatible is? Dat kan een oorzaak zijn. Is het toch een ADSL2+ modem, sluit deze dan eens direct op je IS/RA punt aan zonder splitter. Het zou ook helpen als je de modem intrain waardes hier zou kunnen neer zetten. :)
Ik heb ook het 20 mb adsl 2 + bellen abbonnement besteld. Ik heb daarbij het gratis modem met voip besteld. Ik mag toch aannemen dat ze een adsl 2 modem leveren?

Weet iemand welk modem je krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 09:26:
Hij staat nu al zo'n 15 uur aan en nog geen verbinding. Maar als ik het goed begrijp moet ik gewoon even geduld hebben en doet hij het vanzelf?
Bij mij duurde dit twee dagen, wel adsl-lampje/geen ipadres....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:34
denken jullie het mogelijk dat speedlinq verplicht kan worden om mijn contract voor KPN telefoon af te betalen?

Ik heb meer dan 4 maanden geleden speedlinq internet aangevraagd. Tot op heden is er nog steeds niets geleverd. Vervolgens na 2 maanden ben ik er via de kpn achtergekomen dat de lijn al in gebruik was en dat ze daardoor niet konden leveren (Speedlinq wist zelf niet waarom het niet kon).

Toen heb ik een KPN telefonieabbonement afgesloten zodat ze een extra ader zouden komen afleggen. Speedlinq zei dat ik dit van hun dan moest doen. NU is dat al 2,5 maanden geleden, en nog steeds is er niets geleverd. Nu zegt Speedlinq dat ze, al sinds februari bij de aanvraag van de kpn de melding krijgen dat er laswerk nodig is. Dit hebben ze nooit aan mij laten weten. Ik vervolgens de kpn gebeld en die zeiden dat al 2,5 maanden ADSL gewoon mogelijk is.

Nu wil ik een aangetekende brief versturen met de mededeling dat ik ze nog 4 weken geef en dat ze anders alle kosten moeten vergoeden, dus kosten van de helpdesk Speedlinq en KPN, teruggeven geld van het modem, en het afbetalen van het KPN contract en de aansluitkosten van dat telefoonabbonement omdat ik er verder niets aan heb.

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
alsmagalles schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 09:39:
[...]

Ik heb ook het 20 mb adsl 2 + bellen abbonnement besteld. Ik heb daarbij het gratis modem met voip besteld. Ik mag toch aannemen dat ze een adsl 2 modem leveren?

Weet iemand welk modem je krijgt?
Ligt er volgens mij aan of je een multiport neemt...
Wanneer je een singleport neemt (dus 1 pc kunt aansluiten), dan zal het waarschijnlijk een SpeedTouch 706 worden...
Bij dit modem overigens niet de firmware updaten, voip geeft dan kuren (en met de oude firmware kun je nog een beetje spelen met wat instellingen, waardoor de verbinding sneller kan worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. Happy schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 09:44:
[...]

Bij mij duurde dit twee dagen, wel adsl-lampje/geen ipadres....
Bedoel je dat het DSL lampje brandde of ook Internet lampje? Bij mij brand alleen het DSL lampje.
Mr. Happy schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 09:50:
[...]

Ligt er volgens mij aan of je een multiport neemt...
Wanneer je een singleport neemt (dus 1 pc kunt aansluiten), dan zal het waarschijnlijk een SpeedTouch 706 worden...
Bij dit modem overigens niet de firmware updaten, voip geeft dan kuren (en met de oude firmware kun je nog een beetje spelen met wat instellingen, waardoor de verbinding sneller kan worden).
Ik heb hetzelfde abbonement en dus ook de 706, dit zou een single-pc modem zijn, maar er kunnen dus 2 pc's op aangesloten worden.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2007 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 09:57:
[...]

Bedoel je dat het DSL lampje brandde of ook Internet lampje? Bij mij brand alleen het DSL lampje.
Alleen DSL, dus niet Internet

[...]
Ik heb hetzelfde abbonement en dus ook de 706, dit zou een single-pc modem zijn, maar er kunnen dus 2 pc's op aangesloten worden.
Idd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duurt het standaard 2 dagen of zijn er ook mensen waarbij dit sneller was? Die 3 uur / 12 uur, was dat bij Speedlinq / andere provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen vrijdag is met het noodweer hier mijn modem kapot gegaan ivm een insalg waarbij zelfs een zekering uit de meterkast eruit klapte. Contact opgenomen met SL en wat gebeurd: de persoon die ik al na nog geen minuut aan de lijn kreeg ging even informeren en na nog geen minuut kreeg ik als antwoord dat mijn kapotte modem gratis vervangen zou gaan worden en hij maakte geen melding van die inslag omdat anders ik het via de inboedelverzekering moest regelen. Kreeg idd afgelopen dinsdag mijn nieuwe modem netjes en voor niets thuis afgeleverd.Had een ST 716v5WL en nu een ST 780 WL. Alles werkt weer perfect tot op heden.
Dus na alle aanloop problemen in het begin van dit jaar met mijn nieuwe aansluiting toch ff petje af voor SL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Ik ben prima tevreden over Speedlinq. Aangezien ik een modem via het servicepunt bij het activeren MOEST bestellen krijg ik 15e aan tegemoetkoming voor de helpdesk terug gestort. Via de helpdesk moet het verzenden van het modem geannuleerd worden. Binnen 2 minuten was ik door de helpdesk en werd ik prima geholpen. :W

[ Voor 3% gewijzigd door Oyster op 13-06-2007 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier een wat minder tevreden klant.
ik heb het 20/1 abbo en na anderhalve maand slechte verbindingen en meerdere bezoekjes van kpn en bbned kunnen ze me uiteindelijk vertellen dat het aan de lijn ligt. deze zou ipv 1800m(ook via internet gecheckt) ineens 2700m zijn?? wat toch raar is als je in Den Haag woont en bijna dat kpn-punt ziet liggen. de 1e keer kon een monteur me zelfs vertellen nadat hij van dat kpnstation terrug kwam, dat het nooit meer dan 1800 m zou zijn.

nu zit ik dus met max 6 mbit en een niet stabiele lijn:(
nog leuker word het als je voicemail word ingesproken met de opties van 6 mbit houden of abbo opzeggen. dus ik bel naar speedlinq om meer info te krijgen van de 2 opties, krijg ik iemand aan de lijn die glashard beweerd dat ik me abbo niet kan opzeggen rrrrhhh.... zelfs na overleg met haar supervisor krijg ik te horen dat het mij niet goed verteld was in dat voicemail bericht. je kan wel begrijpen dat ik op dit moment kookte van woede.

nu ben ik er heilig van overtuigd dat als mij zo'n slecht product word geleverd ik er wel vanaf kom, maar de problemen die zoiets met zich meenemen zijn nooit leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alsmagalles
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 19:48:
hier een wat minder tevreden klant.
ik heb het 20/1 abbo en na anderhalve maand slechte verbindingen en meerdere bezoekjes van kpn en bbned kunnen ze me uiteindelijk vertellen dat het aan de lijn ligt. deze zou ipv 1800m(ook via internet gecheckt) ineens 2700m zijn?? wat toch raar is als je in Den Haag woont en bijna dat kpn-punt ziet liggen. de 1e keer kon een monteur me zelfs vertellen nadat hij van dat kpnstation terrug kwam, dat het nooit meer dan 1800 m zou zijn.

nu zit ik dus met max 6 mbit en een niet stabiele lijn:(
nog leuker word het als je voicemail word ingesproken met de opties van 6 mbit houden of abbo opzeggen. dus ik bel naar speedlinq om meer info te krijgen van de 2 opties, krijg ik iemand aan de lijn die glashard beweerd dat ik me abbo niet kan opzeggen rrrrhhh.... zelfs na overleg met haar supervisor krijg ik te horen dat het mij niet goed verteld was in dat voicemail bericht. je kan wel begrijpen dat ik op dit moment kookte van woede.

nu ben ik er heilig van overtuigd dat als mij zo'n slecht product word geleverd ik er wel vanaf kom, maar de problemen die zoiets met zich meenemen zijn nooit leuk
Ja dat is vervelend, mensen denken vaak met een 20 mb abonnement ook 20mb te kunnen halen maar dat gaat niet op.
Jij hebt de pech dat de lijn relatief slecht is want volgens mij bij zo'n afstand zou je een hogere snelheid moeten kunnen halen maar niet alleen de lengte speelt een rol maar ook de kwaliteit van de kabel.
Heb je in huis alles wel goed aangelegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STING
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 20:02
Ik wil gaan upgraden van een 8mbit abbo (55 euro p/maand :o) naar een 20mbit+bellen voor 30 euro p/maand. Ik kan hierbij een "Wireless Multi PC VoIP modem, €99,-" aanvragen.
Wordt er een specifiek modem bijgeleverd, of zijn er meerdere merken en types in omloop?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:54
STING schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 20:37:
Ik wil gaan upgraden van een 8mbit abbo (55 euro p/maand :o) naar een 20mbit+bellen voor 30 euro p/maand. Ik kan hierbij een "Wireless Multi PC VoIP modem, €99,-" aanvragen.
Wordt er een specifiek modem bijgeleverd, of zijn er meerdere merken en types in omloop?

Alvast bedankt!
Speedtouch 716v5.
Word het waarschijnlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Niet online
Volgens mij word ik nu ook geknepen. Heb 20mbit abo, 1e 2 weken prima verbinding met DL van 2 MB/s. Haal nu iets van 900kb/s. Zit op 800 meter van de centrale.

*update*
zit nu op ongeveer 12mbit van de 20. Zal het morgen nog eens controleren.

*update2*
Tis nu wel weer goed. Zal wel kleine storing zijn geweest.

[ Voor 34% gewijzigd door Pos2007 op 15-06-2007 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:21

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Hier een positief nieuwtje:
De verhuizing van mijn moeder lijkt vlekkeloos verlopen te zijn.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:00

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Freee!! schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 22:01:
Hier een positief nieuwtje:
De verhuizing van mijn moeder lijkt vlekkeloos verlopen te zijn.
Met haar speedlinq abo van het ene adres naar het andere? Of van een andere provider naar speedlinq of andersom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VerkerkSander schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 20:44:
[...]

Speedtouch 716v5.
Word het waarschijnlijk
hoeft niet perse een 716 te zijn denk ik. Ik had een 716v5 wl en die is nu dus vervangen door een 780wl. dus ik denk dat het niet zonder meer te zeggen is welke modem je krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-unit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-07 15:58

m-unit

PSN: sjaak99 //

ik heb nu een maandje speedlinq en ik gebruik safari van apple om te surfen, dit werkt zo veel sneller dan IE of vuurvos ( alleen is het nog niet helemaal waterdicht, maar voor het normale surfen perfect) ik heb nu sinds 2 weken ook bellen via speedlinq, alleen het valt mij op dat het volume van degene met wie je belt zo laag is, en dat ik ook slecht te verstaan ben (en nee, het ligt niet aan de telefoon, heb verschillende geprobeerd) hebben meer mensen hier ervaring mee?

Greetz M

PSN: sjaak99 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Is er geen nummerweergave voor bellen met een Speedtouch 706 via bbned? Ik kan het echt nergens vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STING
Eiríkr schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 20:43:
Is er geen nummerweergave voor bellen met een Speedtouch 706 via bbned? Ik kan het echt nergens vinden...
Heb er geen ervaring mee, maar de modem zelf ondersteunt het:
Ondersteuning van telefonie diensten (zoals nummerweergave, direct doorschakelen, ed.) en manueel kiezen over de PSTN-lijn (reduced FXO).
http://www.speedtouch.nl/products_adsl.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:21

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

gwystyl schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 22:34:
[...]
Met haar speedlinq abo van het ene adres naar het andere? Of van een andere provider naar speedlinq of andersom?
Van het ene adres naar het andere (met behoud van Speedlinq abo).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een verbinding van Speedtouch, maar het lampje van internet brandt niet. Moet ik dit melden of maakt het niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Laatst online: 12-09 10:53
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 18:08:
Ik heb nu een verbinding van Speedtouch, maar het lampje van internet brandt niet. Moet ik dit melden of maakt het niet uit?
Het Internetlampje gaat volgens mij alleen branden als je een verbinding hebt via PPoA.

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steven2 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 18:43:
[...]

Het Internetlampje gaat volgens mij alleen branden als je een verbinding hebt via PPoA.
En standaard is dit niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 18:08:
Ik heb een ST 546 en bij mij brand het lampje ook niet. Is geen enkel probleem, je kunt gewoon gaan internetten.
Volgens mij brand het lampje niet omdat er geen user+ww hoeft worden ingevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartbh schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 18:52:
[...]
Ik heb een ST 546 en bij mij brand het lampje ook niet. Is geen enkel probleem, je kunt gewoon gaan internetten.
Volgens mij brand het lampje niet omdat er geen user+ww hoeft worden ingevoerd.
Oké, dacht dat dat mss niet goed zal zijn en dat als ik hem terug moet sturen ze lomp konden gaan doen, maarja, hij doet het iig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-09 12:46

McMiGHtY

- burp -

Meer mensen last van het niet op irc kunnen komen met een speedlinq verbinding?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na vele klachten en telefoontjes [zie eerdere posten van mij] kan ik eindelijk iets positiefs schrijven over SL

ben nu al vele malen teruggebeld door speedlinq [ ook op mobiele nummer] om de problemen op te lossen die ik heb met de verbinding sind oplevering [ klapperende verbinding slechte bereikbaarheid van de telefoonlijn]

had een speedtouch modem 716wl en heb nu een zyxel opgestuurd gekregen
en ik geloof inderdaad dat er nu vele probelemen zijn opgelost
geen klapperende verbinding meer en niet een ingesprektoon als ik iemand bel of zoals laatste tijd veel voorkwam geen 0800 nummers kunnen bellen want dan was het altijd ingesprektoon[terwijl met mobile je er wel direkt door was]

dus al met al helpt klagen dus toch bv via klachtencentrale ben benieuwd hoe het verder gaat maar kom dat zeker nog vertellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STING
_/-\o_

13-06-2007 18:00 Snelheid upgrade van 8mbit naar 20mbit aangevraagd
14-06-2007 13:51 Aanvraagbevestiging
15-06-2007 0:11 Factuur voor nieuw modem
16-06-2007 13:00 Nieuw modem (Speedtouch 780wl) ontvangen
16-06-2007 13:30 Geconfigureerd. 20mbit!

Nu alleen nog wachten op de VOIP inlogcodes en klaar.
Klasse!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Heeft iemand ervaring met het bestellen van Digitenne via het servicepunt? Ik heb het 2 weken geleden aangevraagd, maar tot op heden nog niets gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 10-09 04:00
Werkt dat DMT tooltje ook met de 780wl? Heb modem ingevuld bij adres, maar hij verbind niet.

/edit
Is al gelukt, heb nieuwere versie gedownload.

[ Voor 23% gewijzigd door eX0duS op 17-06-2007 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Kan ik ook een nieuw IP adres aanmaken? :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Han schreef op zondag 17 juni 2007 @ 09:34:
Kan ik ook een nieuw IP adres aanmaken? :)
Hoe bedoel je? Wil je van speedlinq een nieuw IP adres of wil je een nieuw IP adres op je computer binnen je netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Speedlinq IP adres :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat kun je aanvragen bij SL kost volgens mij (uit het hoofd) wel 75 eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
mr. TCB schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 11:43:
Mijn ouders hebben voortijdig het abonnement opgezegd zonder bijkomende kosten of problemen met wanprestatie als opgegeven reden. Wel hebben zij diverse brieven gestuurd over de problemen en een ultimatum gesteld waarbinnen Speedlinq de problemen moest verhelpen.
Wat voor tijdbestek bedoel je precies met voortijdig? Ik ben namelijk van plan om hem ook op te zeggen. Hebben je ouders die brieven nog in digitaal formaat? ik ben namelijk wel geinteresseerd, aangezien ik geen gebruik kan maken van mijn internet op de tijden wanneer ik het juist nodig heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Djerique schreef op zondag 17 juni 2007 @ 12:16:
[...]
Wat voor tijdbestek bedoel je precies met voortijdig? Ik ben namelijk van plan om hem ook op te zeggen. Hebben je ouders die brieven nog in digitaal formaat? ik ben namelijk wel geinteresseerd, aangezien ik geen gebruik kan maken van mijn internet op de tijden wanneer ik het juist nodig heb
Je zult eerst Speedlinq in gebreke moeten stellen voordat je het contract kan ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Op een of andere manier werkt dc++ niet meer met de Speedtouch706. Ik kan namelijk niet meer als active downloaden met die speedlinq Speedtouch 706 router, dat terwijl ik een tijdje geleden het nog wel kon. Wel kunnen mensen gewoon bij me uploaden... :(
Afbeeldingslocatie: http://img167.imagevenue.com/loc373/th_04577_screenyyy_122_373lo.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Niemand hier met een Speedtouch 706 op het bbned netwerk die niet kan zien door wie hij gebeld wordt? Ik heb een Siemens Gigaset A160 op de Speedtouch 706 en ik zou toch echt moeten kunnen zien wie er belt. Zie ook nergens een instelling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Woensdag mijn voucher opgestuurd naar Speedlinq, vrijdag een mailtje dat deze ontvangen is. Keurig :)

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:06
Wij hebben nu een 6mbit internet via speedlinq en wij gaan verhuizen over 2 maanden en willen graag 20mbit/TV/bellen aanvragen. Welke formulieren moet ik nu invullen? Een verhuisformulier en dan daarbij maar de overige diensten aanvragen? Wie heeft dit al eens gedaan en gaat dit wel goed?

Moet ik zelf op het nieuwe adres de TV provider opzeggen (die de vorige bewoners hadden) en moet ik zelf KPN opzeggen op het huidige adres?

Graag tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Djerique schreef op zondag 17 juni 2007 @ 20:22:
Op een of andere manier werkt dc++ niet meer met de Speedtouch706. Ik kan namelijk niet meer als active downloaden met die speedlinq Speedtouch 706 router, dat terwijl ik een tijdje geleden het nog wel kon. Wel kunnen mensen gewoon bij me uploaden... :(
[afbeelding]
Als je geen firmware hebt geupgrade of je versie van DC++ hebt veranderd lijkt dat me sterk... Niet toevallig een poort veranderd in je router of in DC++?

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff een vraagskie... Als ik Newsleecher vol open heb staan, zoals altijd, kunnen paps en mams niet meer fatsoenelijk bellen :9 Hoe stel ik prioriteit in (qos ofzoiets) in mijn ST 780wl?
Heb al 3 kwartier liggen zoeken en googelen...vind geen uitkomst...
Thx! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Niet online
Van de 20 mbitjes heb ik er nu ongeveer 6 of 7 denk ik. Kan normaal met 2,10 MB/sec DL, gaat nu met ongeveer 600/700 kB/sec. Meer mensen hier last van?

Zit op BBned 20mbit lijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Pos2007 op 18-06-2007 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:57
Net m.n actiekortingen terug gestort gekregen 218 euro. dus nu is alles rond, tot nu toe draait alles nog steeds als een zonnetje,nog geen storing gehad sinds April.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 18:38:
Ff een vraagskie... Als ik Newsleecher vol open heb staan, zoals altijd, kunnen paps en mams niet meer fatsoenelijk bellen :9 Hoe stel ik prioriteit in (qos ofzoiets) in mijn ST 780wl?
Heb al 3 kwartier liggen zoeken en googelen...vind geen uitkomst...
Thx! _/-\o_
Niet elke router heeft QoS, misschien even de snelheid limiteren tot 50/100 KBps onder je max?

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb besloten om adsl via speedlinq aan te vragen, maar gelijk bij de eerste aanvraagpagina is het me al onduidelijk. Er wordt namelijk het volgende gevraagd:
Wat is je huidige telefoonlijn
- Een gewone analoge telefoonlijn
- Een digitale (isdn) telefoonlijn
- Geen telefoonlijn, maar ik wil idsn aanvragen
Nu weet ik wel dat er een analoge telefoonlijn ligt waar de vorige bewoner adsl over had via kpn. De lijn ligt er dus, maar er is nu geen abonnement. Dus wat moet ik invullen?
Als de vraag was geweest of er een telefoonabonnement aanwezig is, dan was het toch veel duidelijker geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon analoog (even ervan uitgaande dat het adsl signaal eraf gehaald is maar dat zal wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 23:50:
Ik heb besloten om adsl via speedlinq aan te vragen, maar gelijk bij de eerste aanvraagpagina is het me al onduidelijk. Er wordt namelijk het volgende gevraagd:
Wat is je huidige telefoonlijn
- Een gewone analoge telefoonlijn
- Een digitale (isdn) telefoonlijn
- Geen telefoonlijn, maar ik wil idsn aanvragen
Nu weet ik wel dat er een analoge telefoonlijn ligt waar de vorige bewoner adsl over had via kpn. De lijn ligt er dus, maar er is nu geen abonnement. Dus wat moet ik invullen?
Als de vraag was geweest of er een telefoonabonnement aanwezig is, dan was het toch veel duidelijker geweest?
Je moet GEEN lijn invullen, want je hebt GEEN werkende lijn liggen, die moet dus opnieuw aangevraagd worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayden
  • Niet online
Ik heb vanochtend de firmware van mijn Speedtouch 706 geupdate van R6.1.9.6 naar R6.2.H.5 (6.2.17.5). De webinterface heeft een iets andere opmaak en voor de rest weinig nieuws. Wat wel leuk is, het internetlampje doet het nu :)

Nu nog wachten op de telefonie gegevens. Ik heb ondertussen wel 4 welkomstbrieven |:(

"I reject your reality and substitute my own." ~Adam Savage | "When does the hurting stop?" ~Bill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellerbert
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-09 01:03
-Jay- schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 13:26:
Nu nog wachten op de telefonie gegevens. Ik heb ondertussen wel 4 welkomstbrieven |:(
He das grappig, ik had er na 5 maand nog niet eens 1 8)7

Maar nu ik aangesloten ben (maandje al) ben ik er best tevreden over, zit op bbned netwerk. Heb een ping van 10 naar bijv tweakers.net, dl met 1400 kBps op 2,2 km afstand vd centrale en het ligt er nooit uit. Althans niet er uit liggen, wel dat mijn modem 1x op een dag reset. :P

Ga naar www.jellerbert.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Ik heb de SpeedTouch 706 van Speedlinq.. Heb mijn IP cam op een vast ipadres staan, luisteren op poort 8080...

Vanuit mijn eigen netwerk werkt alles.
In de 706 heb ik poort 8080 geforward naar de camera. Maar ik kom er vanaf buitenaf niet op..

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Poort 8080 geblokt door Speedlinq?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcieking schreef op maandag 18 juni 2007 @ 21:23:
[...]

Niet elke router heeft QoS, misschien even de snelheid limiteren tot 50/100 KBps onder je max?
Tjeh, dat wil ik net niet hoeven doen. Ik wil de pc gwn laten downloaden op fullspeed, maar als er gebeld word moet ie ff de zaak vrijhouden voor bellen. Iemand qos/tos of iets in die trend ingesteld op zijn ST?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Weet iemand hoe punctueel SL is?
Ik zou de 18e internet moeten hebben via hun, alleen als ik alles instel blijft die een error geven, heb alles 3x gecheckt en volgens mij klopt het.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:57
-Jay- schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 13:26:
Ik heb vanochtend de firmware van mijn Speedtouch 706 geupdate van R6.1.9.6 naar R6.2.H.5 (6.2.17.5). De webinterface heeft een iets andere opmaak en voor de rest weinig nieuws. Wat wel leuk is, het internetlampje doet het nu :)

Niet zo goede zet van je denk ik, heb deze firmware ook geprobeerd met mijn st 780WL en toen werkte het telefoon gedeelte niet goed, kreeg wel een kiestoon maar kon niet bellen,
heb toen met veel pijn en moeite de firmware van de speedlinq site terug geflasht, deze dus
http://www.speedlinqsuppo...780_Upgrade_R6172_sip.exe
deze is voor de 706
http://www.speedlinqsuppo...706_Upgrade_R6172_sip.exe
en toen werkte alles weer als van ouds, maar het terug zetten lukte pas naar een keer of 10 proberen
hij bleef iedere keer bij 16% hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Speedmaster

Make my day...

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 19:09:
Hey,

Weet iemand hoe punctueel SL is?
Ik zou de 18e internet moeten hebben via hun, alleen als ik alles instel blijft die een error geven, heb alles 3x gecheckt en volgens mij klopt het.
Bedankt!
Even meer gegevens geven, via welk netwerk, en wat zijn volgens jouw de goede instellingen.
Daarnaast, vertel even op welke wijze je modem is aangesloten, en welke error krijg je

PS via KPN netwerk was het bij een familielid van mij exact de opgegeven datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Het maakt niet uit via welk netwerk het opgeleverd wordt. Alleen monteurs van KPN mogen de wijkcentrales in om de lijn aan te sluiten op de DSLAM. Dus als een lijn later opgeleverd wordt kan Speedlinq daar niks aan doen. KPN heeft een planning gemaakt, geeft dit door aan Speedlinq die vervolgens de klanten inlicht over de opleverdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
trolleystad schreef op zondag 17 juni 2007 @ 15:21:
Je zult eerst Speedlinq in gebreke moeten stellen voordat je het contract kan ontbinden.
Ik denk dat dat wel gaat lukken gezien ik al maandenlang vrijwel elke avond weinig tot geen internet heb.

Nu alleen nog wachten op antwoord van mr. TCB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
marcieking schreef op maandag 18 juni 2007 @ 17:36:
[...]

Als je geen firmware hebt geupgrade of je versie van DC++ hebt veranderd lijkt dat me sterk... Niet toevallig een poort veranderd in je router of in DC++?
niks is veranderd. Het zou ook aan DC++ kunnen liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik heb even een paar screens gemaakt, nr 1 en 2 van de instellingen, en 3 van de error, dit is alles wat ik van de error krijg, meer kan ik er niet mee
Afbeeldingslocatie: http://img409.imageshack.us/img409/5032/92547402uo6.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img512.imageshack.us/img512/6613/57252500dg7.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img512.imageshack.us/img512/2299/76860775tc3.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Sorry dat ik niet het hele topic heb doorgelezen, voordat ik het onderstaande ging vragen. :)

Ik wil een 20Mbit-abbo incl. bellen (via KPN). Kan ik dit het beste bij Speedlinq, T4telecom, PhoneHouse of misschien nog ergens anders afsluiten?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

pven schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 10:11:
Sorry dat ik niet het hele topic heb doorgelezen, voordat ik het onderstaande ging vragen. :)

Ik wil een 20Mbit-abbo incl. bellen (via KPN). Kan ik dit het beste bij Speedlinq, T4telecom, PhoneHouse of misschien nog ergens anders afsluiten?
Volgens mij maakt dat geen barst uit. Kijk waar je de beste aanbieding krijgt (gratis/goedkoper modem, korting op abo-kosten e.d.) en neem die. Je krijgt toch te maken met de fantastische hulpverlening van Speedlinq zelf; ik gok dat T4telecom en Phonehouse je rechtstreeks doorverwijzen met de helpdesk van SL als er wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gents, ik overweeg Speedlinq voor in m'n nieuwe huis. Enig idee of poort 25 open staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 10:57:
Gents, ik overweeg Speedlinq voor in m'n nieuwe huis. Enig idee of poort 25 open staat?
De vraag is al gesteld, en toen werd er geantwoord dat men de indruk had dat Speedlinq geen enkele poort dicht zet. Mensen hebben iig web/mail/games-servers.

Een beetje zoeken kan geen kwaad.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 11:04:
[...]

De vraag is al gesteld, en toen werd er geantwoord dat men de indruk had dat Speedlinq geen enkele poort dicht zet. Mensen hebben iig web/mail/games-servers.

Een beetje zoeken kan geen kwaad.....
Ik zie het. Excuus en bedankt voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderzande
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-07-2020
Inmiddels zit ik al vanaf maandag zonder internet en bellen.

bij de logs geeft die de fout aan: sntp: no server configured en als ik naar breedbandverbinding gaat staat er DHCP server wordt gecontacteerd.

Als ik vervolgens mijn internet verbinding controleer is alles in orde. Ethernet, ATM en die derde.

Weet iemand hier het probleem en hoe ik dit kan oplossen.

Ik heb niets vreemds veranderd.
Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.