Het lijkt erop dat je modem geen IP krijgt toegewezen. Brand het DSL lampje wel?vanderzande schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 18:34:
Inmiddels zit ik al vanaf maandag zonder internet en bellen.
bij de logs geeft die de fout aan: sntp: no server configured en als ik naar breedbandverbinding gaat staat er DHCP server wordt gecontacteerd.
Als ik vervolgens mijn internet verbinding controleer is alles in orde. Ethernet, ATM en die derde.
Weet iemand hier het probleem en hoe ik dit kan oplossen.
Ik heb niets vreemds veranderd.
Verwijderd
Hey !!!Pos2007 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 20:29:
Van de 20 mbitjes heb ik er nu ongeveer 6 of 7 denk ik. Kan normaal met 2,10 MB/sec DL, gaat nu met ongeveer 600/700 kB/sec. Meer mensen hier last van?
Zit op BBned 20mbit lijn.
Ik heb ditzelfde nu al bijna een maand !!! de helpdesk kan helemaal niks voor me doen
Zie mijn modem ook nog maar intrainen op 5mbit ipv de 16mbit voorheen
Welk modem gebruik je? Als het een ZyXEL is, post dan je ADSL statistics is. Bij een speedtouch kun je met een DMT tooltje ook de signaal/ruis verhouding achterhalen.Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 20:06:
[...]
Hey !!!
Ik heb ditzelfde nu al bijna een maand !!! de helpdesk kan helemaal niks voor me doen
Zie mijn modem ook nog maar intrainen op 5mbit ipv de 16mbit voorheen
Verwijderd
helaas is het Coperjet modem.trolleystad schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 20:29:
[...]
Welk modem gebruik je? Als het een ZyXEL is, post dan je ADSL statistics is. Bij een speedtouch kun je met een DMT tooltje ook de signaal/ruis verhouding achterhalen.
Ik heb het vermoeden dat deze of te warm word of gewoon gaar is...
Heb hem daarstraks half uurtje uitgetrokken en heb nu gewoon weer 14mbit
(de vraag is voor hoelang!)
(kan ook zijn door scheld serenade aan de helpdesk)
Ik heb zojuist eindelijk (na 2/3 weken) mn digitenne van speedlinq ontvangen icm de Samsung ipv Topfield recorder. De Smartcard is in geen velden of wegen te bekennen, wordt deze met de post verstuurd oid?
Jep het dsl lampje brand weltrolleystad schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 19:05:
[...]
Het lijkt erop dat je modem geen IP krijgt toegewezen. Brand het DSL lampje wel?
hoogstwaarschijnlijk je rekening niet betaald. Heb ik "toevalligerwijs" deze week ook. Behoorlijk irritant als je automatische incasso niet heeft gewerkt en de enige communicatie van speedlinq over hun eigen mailadres gaat die ik helaas nooit controleer....trolleystad schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 19:05:
[...]
Het lijkt erop dat je modem geen IP krijgt toegewezen. Brand het DSL lampje wel?
oplossing: bel de klantenservice en vraag hoeveel je moet betalen. Heraansluiten duurt 3 tot 5 werkdagen.
Wat voor tijdbestek bedoel je precies met voortijdig? Ik ben namelijk van plan om hem ook op te zeggen. Hebben je ouders die brieven nog in digitaal formaat? ik ben namelijk wel geinteresseerd, aangezien ik geen gebruik kan maken van mijn internet op de tijden wanneer ik het juist nodig heb.mr. TCB schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 11:43:
Mijn ouders hebben voortijdig het abonnement opgezegd zonder bijkomende kosten of problemen met wanprestatie als opgegeven reden. Wel hebben zij diverse brieven gestuurd over de problemen en een ultimatum gesteld waarbinnen Speedlinq de problemen moest verhelpen.
Ik zit nu al een dikke maand met een verbinding die in piekuren en weekends er op willekeurige momenten uitklapt. Daar ik een actief BF2 speler ben, is dat dus zwaar frustrerend. SL kan me al weken lang niets anders vertellen dan dat tweede lijn doorgezet zou hebben naar KPN, die nog niet teruggekoppeld heeft.
Doorgevraagd, ze zouden onderzoeken of de huidige snelheid een stabiele lijn op kan leveren. Ok, nu komt ie: in nov 06 een 20MB lijn aangevraagd. Ivm klapperen is deze na 2 mnd onderzoek teruggezet naar 8 MB (zelfde abokosten blijf ik betalen....) Heeft ruim 3 maanden naar behoren gefunctioneerd, de (te) regelmatige regionale/landelijke storingen daargelaten, en nu opeens niet meer stabiel op 8 MB???? Had dat niet in een keer gekund? Als ze me nog lager gaan zetten eis ik een ontbinding van contract. Ga ik kabelinternet wel proberen.
Doorgevraagd, ze zouden onderzoeken of de huidige snelheid een stabiele lijn op kan leveren. Ok, nu komt ie: in nov 06 een 20MB lijn aangevraagd. Ivm klapperen is deze na 2 mnd onderzoek teruggezet naar 8 MB (zelfde abokosten blijf ik betalen....) Heeft ruim 3 maanden naar behoren gefunctioneerd, de (te) regelmatige regionale/landelijke storingen daargelaten, en nu opeens niet meer stabiel op 8 MB???? Had dat niet in een keer gekund? Als ze me nog lager gaan zetten eis ik een ontbinding van contract. Ga ik kabelinternet wel proberen.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Tja, kan overspraak zijn op de telefoonlijn. Op lange afstanden van de wijkcentrales kun je daar last van krijgen zodra meer en meer mensen ADSL nemen.AllSeeyinEye schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 13:43:
Ik zit nu al een dikke maand met een verbinding die in piekuren en weekends er op willekeurige momenten uitklapt. Daar ik een actief BF2 speler ben, is dat dus zwaar frustrerend. SL kan me al weken lang niets anders vertellen dan dat tweede lijn doorgezet zou hebben naar KPN, die nog niet teruggekoppeld heeft.
Ik heb even gezocht, maar tast helaas nog in het duister.
Even wat VOIP noob vragen:
- Kun je ook via je PC bellen en gebeld worden met SpeedLinq VOIP?
- Kan ik een oude analoge telefoon aansluiten op de SpeedTouch of moet ik een speciaal SIP/VOIP toestel kopen?
-rtfm'ed- Ok analoog kan dus
Alvast bedankt.
Even wat VOIP noob vragen:
- Kun je ook via je PC bellen en gebeld worden met SpeedLinq VOIP?
- Kan ik een oude analoge telefoon aansluiten op de SpeedTouch of moet ik een speciaal SIP/VOIP toestel kopen?
-rtfm'ed- Ok analoog kan dus
Alvast bedankt.
[ Voor 7% gewijzigd door STING op 21-06-2007 17:02 ]
Mijn probleem is inmiddels opgelost,
Wat blijkt, de tweede modem die ik binnen gehad heb heb ik nooit betaald en hun zouden zorgen dat ik die terug kon sturen, dit uiteraard nooit gebeurd, waardoor hun een incasso open hadden staan en voor het gemak onze verbinding maar even blokkeerden. stelletje prutser,
Speedlinq bellen blijft ook erg instabiel.
Wat blijkt, de tweede modem die ik binnen gehad heb heb ik nooit betaald en hun zouden zorgen dat ik die terug kon sturen, dit uiteraard nooit gebeurd, waardoor hun een incasso open hadden staan en voor het gemak onze verbinding maar even blokkeerden. stelletje prutser,
Lijkt me juridisch gezien niet slim van Speedlinq. Ze kunnen beter knijpen tot 80 kbit/s ofzo. Stel je had 112 moeten bellen vanwege een spoedgevalvanderzande schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 20:08:
waardoor hun een incasso open hadden staan en voor het gemak onze verbinding maar even blokkeerden.

Heb nu 6mbit, maar als ik gratis 80 kbit/s zou ik ervoor tekenen.knakworst schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 21:33:
[...]
Lijkt me juridisch gezien niet slim van Speedlinq. Ze kunnen beter knijpen tot 80 kbit/s ofzo. Stel je had 112 moeten bellen vanwege een spoedgeval
Ik voorzie een hoop ge-touwtrek. De smartcard hoort dus idd in de doos te zitten. Speedlinq zegt dat ik bij KPN moet vragen om een nieuwe. En KPN zegt dat ik bij Speedlinq moet zijn. KPN heeft naar mijn mening niets met mijn digitenne bestelling bij speedlinq te maken dus ik verzoek speedlinq maar om dit asap op te lossen. Zucht... Providers kunnen niets in één keer goed doen.Xander2000 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 11:34:
Ik heb zojuist eindelijk (na 2/3 weken) mn digitenne van speedlinq ontvangen icm de Samsung ipv Topfield recorder. De Smartcard is in geen velden of wegen te bekennen, wordt deze met de post verstuurd oid?
Ik wil en verhuizen en upgraden naar 20mbit/tel/tv. Belt de administratie me op dat dat niet kan. Moet ik eerste SL opzeggen en dan opnieuw aanvragen? Een TV abbo erbij voegen kan blijkbaar niet? Iemand zoiets mee gemaakt?
Xander2000 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 11:34:
hmmm, ik heb hetzelfde 'probleem'. Ook een Samsung 80Gb ipv Topfield en géén Smartcard (ná 7 weken wachtenXander2000 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 00:32:
Ik voorzie een hoop ge-touwtrek. De smartcard hoort dus idd in de doos te zitten. Speedlinq zegt dat ik bij KPN moet vragen om een nieuwe. En KPN zegt dat ik bij Speedlinq moet zijn. KPN heeft naar mijn mening niets met mijn digitenne bestelling bij speedlinq te maken dus ik verzoek speedlinq maar om dit asap op te lossen. Zucht... Providers kunnen niets in één keer goed doen.
laat svp ff weten hoe je dit hebt opgelost Xander.
Je gaat het pas zien als je het doorhebt.
Zijn er ook ook mensen met GOEDE ervaringen over speedlinq. Ook ik wil voor zo weinig mogelijk geld (max 25 euro incl tellijn) een zo snel mogelijke verbinding. Maar ik lees dit topic door en er zijn eigenlijk alleen maar problemen. Ga toch echt twijfelen aan de producten en slechte helpdesk.
tot nu toe doet bij mij het internet en bellen het zoals verwacht (ik had niet 20mbit verwacht, maar met pieken haal ik wel zo'n 13mbit) alleen je moet geduld hebben voor de oplevering, duurde bij mij zo'n maand. Je moet voorts ook je internet juist aanvragen, dus 'new line' als je geen lijn hebt etc (vriend van mij had een fout gemaakt, dat kon onmogelijk worden aangepast met als gevolg dat hij speedlinq heeft afgezegd en nu direct bij kpn zit). Dus als je geluk hebt (blijkbaar) dan gaat het relatief voorspoedig. Het kan ook nadelig voor je uitpakken, als er wat is en je moet veel aan de lijn hangen met ze kost het ook nog eens 0,70 eypo/minuut ... , ik gebruik meestal het vragenformuliertje om wat te vragen en heb in 1 dag antwoord.MauriX schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 12:15:
Zijn er ook ook mensen met GOEDE ervaringen over speedlinq. Ook ik wil voor zo weinig mogelijk geld (max 25 euro incl tellijn) een zo snel mogelijke verbinding. Maar ik lees dit topic door en er zijn eigenlijk alleen maar problemen. Ga toch echt twijfelen aan de producten en slechte helpdesk.
Bij mij beginnen de problemen bij Digitenne nu: na 7 weken wachten is mijn recorder/tuner eindelijk geleverd, edoch zonder smartcard... dus hiephoi nog steeds alleen NL 1 2 en 3

Ik ben nog steeds tevredenMauriX schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 12:15:
Helpdesk heb ik maar 1x gebeld; om te vragen wanneer ik aangesloten zou worden. Ik werd prima geholpen. Verder heb ik ze nog niet nodig gehad dus daar kan ik niet over oordelen.
Hou ook in gedachten dat over het algemeen alleen mensen die problemen hebben gaan posten in deze topics. Tevreden mensen hoor je vaak niet.
[ Voor 4% gewijzigd door Bergie op 22-06-2007 12:29 ]
Yamaha MT-09
Ja.. hiero!MauriX schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 12:15:
Zwager: 20Mbit + telefonie
Schoonpa: 6Mbit + telefonie
Kameraad: 8Mbit + telefonie
Zelf: 8Mbit + telefonie
Allen perfect, geen problemen met de aanvraag, geen problemen met de installatie, geen problemen met de verbinding.... alles perfect
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Verwijderd
Ikke ook positief! 8Mb in Abcoude, tot nu toe geen enkel probleem, met niks. Of...., het enige is dat er hier nog geen snellere lijn te krijgen is.....
Het is ook logisch dat je hier alleen maar "negatieve" gebruikerservaringen zal treffen.MauriX schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 12:15:
ALs alles naar wens werk, zoek je meestal niet in dit soort fora.
Zelf ben ik er tevreden over Speedlinq . Met torrents haal ik geregelmatig in apeldoorn boven de
4MBps
Dat ligt aan de aanbieders/seeders, hoor, heeft niets met je snelheid van je abo te maken (mits die het niet begrenst).Dweeper schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 13:18:
[...]
Met torrents haal ik geregelmatig in apeldoorn boven de
4MBps
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Ik heb afgelopen nacht de helpdesk ge-emailed. Vanmiddag bericht terug dat mijn probleem naar de betreffende afdeling is gestuurd en deze asap met bericht terug komt.Altaphista schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 12:11:
[...]
[...]
hmmm, ik heb hetzelfde 'probleem'. Ook een Samsung 80Gb ipv Topfield en géén Smartcard (ná 7 weken wachten). Heb tijdje geleden ook al contact gehad met KPN. Die zegt dat ze ook niets te maken heeft met speedlinq...
laat svp ff weten hoe je dit hebt opgelost Xander.
@MauriX
Laat ik even duidelijk maken dat ik absoluut niet ontevreden ben over Speedlinq. Dat ik nu een msratcard mis kaan gebeuren. maar zodra ik contact opneem met de helpdesk wordt mijn probleem direct aangepakt. In tegenstelling tot Planet door wie ik nu nog steeds 4 maanden lang voor twee aansluitingen gefactureerd word na 12 telefoontjes. Geldt wel voor een ander adres. Planet komt er bij mij absoluut niet meer in.
Daarbij heb ik met de helpdesk van KPN juist weer hele goede ervaringen. Het blijkt dat de helpdesk van KPN en de dochterondernemingen wel degelijk gescheiden zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door Oyster op 22-06-2007 16:59 ]
Ik heb een brief door de brievenbus gekregen van de heren van Speedlinq:Xander2000 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 16:57:
[...]
Ik heb afgelopen nacht de helpdesk ge-emailed. Vanmiddag bericht terug dat mijn probleem naar de betreffende afdeling is gestuurd en deze asap met bericht terug komt.
U heeft onlangs van Speedlinq een Digitenne ontvanger met ingebouwde harddisk ontvangen.
Helaas is er bij het samenstellen van uw pakket een fout gemaakt. Hierdoor is er geen smartcard in het pakket aanwezig.
Deze smartcard heeft u echter wel nodig om gebruik te kunnen maken van de diensten van Digitenne. (ow?![]()
)
Speedlinq wil zijn excuses aanbieden voor deze fout en zal u de smartcard alsnog zo snel mogelijk toesturen.
M.v.g.
Speedlinq klantenservice.
Poging 3. Mijn verbinding valt steeds weg voor een paar seconden. IS dit wat men bedoelt met een klapperende verbinding? Zeer irri. Zit op 20 MBit abo van BBNED, 800 meter van de centrale
geen idee, misschien kan je het eens proberen via het vragenformulier, en melden dat je dat al enkele keren hebt gehad
Kan aan de modem liggen, aan de adslcentrale, maar waarshcijnlijker aan de telefoonlijn. Wellicht dat 8mbit beter werkt. Afstand centrale zegt niet zo heel veel over de lengte koperdraad.Pos2007 schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 12:53:
Poging 3. Mijn verbinding valt steeds weg voor een paar seconden. IS dit wat men bedoelt met een klapperende verbinding? Zeer irri. Zit op 20 MBit abo van BBNED, 800 meter van de centrale
In mijn vorige huis woonde ik volgens de meting 2700 meter van de centrale, maar was de telefoonlijn maar 800meter lang. Nu woon ik volgens adslcentrale 1100 meter van de centrale, maar bij meting blijkt dat mijn lijn 3km lang is...
Ik haal ook maar 10 van de 20mbit en heel soms valt de lijn uit. Ik kijk het nog even aan, maar misschien doe ik ook maar een downgrade naar 8mbit...
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Haha, is exact dezelfde. Ik werk er.Xander2000 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 16:57:
[...]
Ik heb afgelopen nacht de helpdesk ge-emailed. Vanmiddag bericht terug dat mijn probleem naar de betreffende afdeling is gestuurd en deze asap met bericht terug komt.
@MauriX
Laat ik even duidelijk maken dat ik absoluut niet ontevreden ben over Speedlinq. Dat ik nu een msratcard mis kaan gebeuren. maar zodra ik contact opneem met de helpdesk wordt mijn probleem direct aangepakt. In tegenstelling tot Planet door wie ik nu nog steeds 4 maanden lang voor twee aansluitingen gefactureerd word na 12 telefoontjes. Geldt wel voor een ander adres. Planet komt er bij mij absoluut niet meer in.
Daarbij heb ik met de helpdesk van KPN juist weer hele goede ervaringen. Het blijkt dat de helpdesk van KPN en de dochterondernemingen wel degelijk gescheiden zijn.
Ik hoor mensen ook dat ze bij bbNed zitten. Ik heb me er nog niet écht in verdiept en momenteel zit ik op mijn werk, dus kan het nu ook niet nakijken. Kan je ook ene lijn bij BBned nemen en daar speelinq op aanvragen? Wat zijn dan de kosten?
Dat is vrij apart aangezien zo nu en dan wanneer de helpdesk van Planet vol zit ik word doorgeschakeld naar de helpdesk van KPN. Deze mensen stellen zich ook voor uit name van KPN.MauriX schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 14:32:
[...]
Haha, is exact dezelfde. Ik werk er.
Ik hoor mensen ook dat ze bij bbNed zitten. Ik heb me er nog niet écht in verdiept en momenteel zit ik op mijn werk, dus kan het nu ook niet nakijken. Kan je ook ene lijn bij BBned nemen en daar speelinq op aanvragen? Wat zijn dan de kosten?
heb ik vannochtend ook gekregen. Jammer dat ik toch nog wat helpdesk kosten heb gemaakt.Altaphista schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 12:22:
[...]
Ik heb een brief door de brievenbus gekregen van de heren van Speedlinq:
[...]
Sorry, tweede post achtereen ging zonder erg.
[ Voor 7% gewijzigd door Oyster op 23-06-2007 16:20 ]
Dat is allemaal het KPN contact callcenter in Enschede voor zover ik weet.Xander2000 schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 16:19:
[...]
Dat is vrij apart aangezien zo nu en dan wanneer de helpdesk van Planet vol zit ik word doorgeschakeld naar de helpdesk van KPN. Deze mensen stellen zich ook voor uit name van KPN.
Verwijderd
Ik ben nu reeds een half jaar bij Speedlinq via Kpn Comfort 4096-1024.
De snelheid werkt prima
Geen storingen
Mijn geld na tijdige versturing voucher op tijd retour ontvangen.
Enige opstartproblemen gehad, waarschijnlijk ook vanwege extra prive wireless router ertussen.
Helpdesk is duur, maar ik had snel contact en goede hulp.
Intussen overgestapt op Ethernet via lichtnet -netwerk. ( Powerline of Homeplug via Airlive of Adaptec systeem)
ALLES WERKT PERFECT!
Ben gewoon heel tervreden.
Goede prijs/kwaliteit!!
Aanrader
De snelheid werkt prima
Geen storingen
Mijn geld na tijdige versturing voucher op tijd retour ontvangen.
Enige opstartproblemen gehad, waarschijnlijk ook vanwege extra prive wireless router ertussen.
Helpdesk is duur, maar ik had snel contact en goede hulp.
Intussen overgestapt op Ethernet via lichtnet -netwerk. ( Powerline of Homeplug via Airlive of Adaptec systeem)
ALLES WERKT PERFECT!
Ben gewoon heel tervreden.
Goede prijs/kwaliteit!!
Aanrader
Iemand last van een klapperende verbinding in het postcodegebied 2411 ?
Sinds vanmorgen (zondag) ontzettend veel last van. Hopelijk is dit snel opgelost ...
Sinds vanmorgen (zondag) ontzettend veel last van. Hopelijk is dit snel opgelost ...
Verwijderd
Heb een probleempje met mijn voicemail. X-tra 6016 heb ik met killed voice. Sinds kort schakelt ie niet meer door maar stop de hele verbinding. Op servicepunt staat alles goed.
Enige gekke is dat als ik daar bijvoorbeeld 30 sec wil veranderen in 20 sec hij aangeeft dat het verandert is maar vervolgens blijft er 30 sec staan. Dus hij verandert niks. Enig idee??

Het lijkt wel of ik geen wijzigingen kan uitvoeren via servicepunt. Alles blijft bij het oude!
Enige gekke is dat als ik daar bijvoorbeeld 30 sec wil veranderen in 20 sec hij aangeeft dat het verandert is maar vervolgens blijft er 30 sec staan. Dus hij verandert niks. Enig idee??
Het lijkt wel of ik geen wijzigingen kan uitvoeren via servicepunt. Alles blijft bij het oude!
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2007 16:27 ]
Heb 3 weken prima gedraaid met max. DL van 2 MB/sec. Maar aan de modem had ik nog niet gedacht. Zal eens een andere proberen.... Zal in ieder geval een mail richting SL doen.JvS schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 13:20:
[...]
Kan aan de modem liggen, aan de adslcentrale, maar waarshcijnlijker aan de telefoonlijn. Wellicht dat 8mbit beter werkt. Afstand centrale zegt niet zo heel veel over de lengte koperdraad.
In mijn vorige huis woonde ik volgens de meting 2700 meter van de centrale, maar was de telefoonlijn maar 800meter lang. Nu woon ik volgens adslcentrale 1100 meter van de centrale, maar bij meting blijkt dat mijn lijn 3km lang is...
Ik haal ook maar 10 van de 20mbit en heel soms valt de lijn uit. Ik kijk het nog even aan, maar misschien doe ik ook maar een downgrade naar 8mbit...
*UPDATE*
Ik snap er niks van. Zodra ik draadloos ga is er niks aan de hand. Haal ik mooi 400kb/s met Grabit / Alt.Binz. Zodra ik hem openzet met een utp kabel, begint het gedonder. Geen dsl-signaal, dit duurt een paar seconden en dan doet ie het weer. DL zit op ca. 600 kb/s (van de 2100 kb/s).
Heb een speedtouch 546 modem, hiervoor 3 weken maximaal gedraaid. Kan het aan de modem liggen?
dit staat er bij dsl-verbinding in de modem:
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.225 / 21.262
Kan het ook aan de UTP kabel liggen, met een andere kabel haal ik iets van 900 maar die is wel stabiel.
[ Voor 25% gewijzigd door Pos2007 op 25-06-2007 20:55 ]
Ik heb Speedlinq All-In, en nou word mij 32,95 euro gefactureerd. Op de website staat dat het 24,95 is, klopt er nou iets niet?
Korting wordt over een maand of 2 in een keer verrekend, naar aanleiding van de door jou toegezonden coupon met nota
Ik heb helemaal geen klachten over Speedlinq: aanvraag plus aansluiten ging goed (nou ja, behalve dan dat de KPN medewerker de ADSL lijn op de verkeerde verbinding aansloot, maar ook daar was Speedlinq behulpzaam bij).MauriX schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 12:15:
Heb 20mb+tv+bellen. Haal ongeveer 2 MB/s op usenet, telefoneren gaat perfect en heb geen uitval gemerkt tijdens xbox-live (waar ik nogal huvierig voor was).
Dus tot nu toe ben ik een happy Speedlinq camper.
I'm just taking care of business
Yep, alles op tijd geleverd, geen storingen tot nu toe, maw geen klachten hier.MauriX schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 12:15:
Verwijderd
Ik heb problemen met het bellen, wanneer ik mijn telefoon aansluit op de phone poort van de speedtouch 706 (heb de nieuwste firmware erop) en ik bel iemand dan kan degene die ik bel mij wel horen maar ik hoor niets. Bij een inkomend gesprek heb ik precies hetzelfde probleem. Ik heb alles juist aangesloten. Ook heb ik hetzelfde probleem als ik een 'ouderwets' vast toestel aansluit. Ik zou graag gebruik willen maken van speedlinq bellen maar een eenzijdig gesprek voeren is vrij lastig. Voor de rest werkt mijn 20mbit via KPN netwerk prima!
Ik heb ook goede ervaring. Ik vind alleen de snelheid waarmee ze mijn aansluiting deden zwaar ondermaats. Kwam denk ik deels door de new-lineservice.MauriX schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 12:15:
De helpdesk is duur, maar ik vond de persoon die ik sprak wel goed. Kreeg ook 15 euro terug toen ik telefonie aanvroeg en dat neit helemaal soepel verliep.
De laatste tijd heb ik vaak een slechte of geen verbinding. Kan het te maken hebben met overbelasting van het netwerk (of moet ik gaan twijfelen aan mijn modem)? Het doet zich namelijk vaak 's avonds voor.
Zijn er meer mensen met dit probleem in het postcode gebied 3514?
Wat voor tijdbestek bedoel je precies met voortijdig? Ik ben namelijk van plan om hem ook op te zeggen. Hebben je ouders die brieven nog in digitaal formaat? ik ben namelijk wel geinteresseerd, aangezien ik geen gebruik kan maken van mijn internet op de tijden wanneer ik het juist nodig heb..mr. TCB schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 11:43:
Mijn ouders hebben voortijdig het abonnement opgezegd zonder bijkomende kosten of problemen met wanprestatie als opgegeven reden. Wel hebben zij diverse brieven gestuurd over de problemen en een ultimatum gesteld waarbinnen Speedlinq de problemen moest verhelpen.
Ik snap het volgende niet. Er staat op de eerste pagina 39,95 p/m voor 20mbit/bel/tv maar wanneer ik mijn postcode intik dan krijg ik het volgende te zien:
1e 12 maanden voor 29,95
daarna 42,80 p/mnd
incl. Speedlinq Bellen
incl. vaste lijn toeslag
incl. TV
(uiteraard zelfde abbo). Mis ik iets?
1e 12 maanden voor 29,95
daarna 42,80 p/mnd
incl. Speedlinq Bellen
incl. vaste lijn toeslag
incl. TV
Bij hun is het iets anders verlopen dan normaal: ze zijn verhuisd en hebben dit bij Speedlinq doorgegeven. Na de verhuizing begon het gedonder ("wij kunnen geen verhuisbericht van u vinden", "ja hoor, als het goed is hebt u nu internet", "nee, u kunt beter een nieuw abonnement aanvragen, de verhuizing is waarschijnlijk niet ingevoerd", "binnenkort wordt u aangesloten").Djerique schreef op maandag 25 juni 2007 @ 16:49:
[...]
Wat voor tijdbestek bedoel je precies met voortijdig? Ik ben namelijk van plan om hem ook op te zeggen. Hebben je ouders die brieven nog in digitaal formaat? ik ben namelijk wel geinteresseerd, aangezien ik geen gebruik kan maken van mijn internet op de tijden wanneer ik het juist nodig heb..
I'm just taking care of business
Verwijderd
Postcode 2274 hier. Zelfde probleem. Zak onder de 100 k/s weg...marino_centrino schreef op maandag 25 juni 2007 @ 15:38:
De laatste tijd heb ik vaak een slechte of geen verbinding. Kan het te maken hebben met overbelasting van het netwerk (of moet ik gaan twijfelen aan mijn modem)? Het doet zich namelijk vaak 's avonds voor.

Verwijderd
even weer een update
ben nu al een paar keer door de helpdesk gebeld [ op mobiel daarvoor hulde] om alle probelemen te verhelpen
zie eerdere berichten[ klapperende verbinding slechte telefoon bereikbaarheid enz]
kreeg twee weken geleden ander modem [ zyxel] opgestuurd en nu lijkt het allemaal goed op een paar keer vast lopen van de modem [heb wel de nieuwe updates allemaal even gedaan]
heb geen klapperende verbinding meer en kan weer bellen en gebeld worden zonder telkens die irritante ingesprektoon.
dus soms is het wel te verhelpen ook al kost dat soms erg veel tijd en geld.
al met al heb ik het idee dat men serieuzer omgaat met klachtten bij speedlinq .....
ben dus nu tevreden over mn abbo
ben nu al een paar keer door de helpdesk gebeld [ op mobiel daarvoor hulde] om alle probelemen te verhelpen
zie eerdere berichten[ klapperende verbinding slechte telefoon bereikbaarheid enz]
kreeg twee weken geleden ander modem [ zyxel] opgestuurd en nu lijkt het allemaal goed op een paar keer vast lopen van de modem [heb wel de nieuwe updates allemaal even gedaan]
heb geen klapperende verbinding meer en kan weer bellen en gebeld worden zonder telkens die irritante ingesprektoon.
dus soms is het wel te verhelpen ook al kost dat soms erg veel tijd en geld.
al met al heb ik het idee dat men serieuzer omgaat met klachtten bij speedlinq .....
ben dus nu tevreden over mn abbo
Ok, maar weer eens een update:
nov 06 speedlinq 20Mbit + telefonie aangevraagd.
Na beetje gezeur rond de kerst 2006 werkend (!) opgeleverd.
Jan 07 klapperende verbinding
Feb 07 na modem met DMT te hebben bewerkt (naar ADSL1 modus gezet) een enigszins stabiele verbinding gekregen.
Mrt 07 teruggezet naar 8 Mbit (20 bleek niet haalbaar, daardoor klapperen)
Apr 07 stabiele verbinding doch gezeik met commerciele helpdesk inz abo kosten (op 8 Mbit duurder dan op 20, want € 5,00 korting op abo, maar wel € 10 in rekening brengen voor lijnhuur (die is bij 20Mbit gratis)
Mei 07 einde vd maand weer opnieuw klapperen
Jun 07 Vandaag (na ruim 5 weken!) opnieuw (??????) teruggezet naar 8 Mbit. Blijkt dat ik op een voor SL onverklaarbare wijze opeens weer op 20 Mbit stond???????
Nu maar hopen dat de verbinding stabiel is tot nov 07, en in sept 07 gaat mn opzegbrief de deur uit!
Maar eens een jaartje Casema proberen...
nov 06 speedlinq 20Mbit + telefonie aangevraagd.
Na beetje gezeur rond de kerst 2006 werkend (!) opgeleverd.
Jan 07 klapperende verbinding
Feb 07 na modem met DMT te hebben bewerkt (naar ADSL1 modus gezet) een enigszins stabiele verbinding gekregen.
Mrt 07 teruggezet naar 8 Mbit (20 bleek niet haalbaar, daardoor klapperen)
Apr 07 stabiele verbinding doch gezeik met commerciele helpdesk inz abo kosten (op 8 Mbit duurder dan op 20, want € 5,00 korting op abo, maar wel € 10 in rekening brengen voor lijnhuur (die is bij 20Mbit gratis)
Mei 07 einde vd maand weer opnieuw klapperen
Jun 07 Vandaag (na ruim 5 weken!) opnieuw (??????) teruggezet naar 8 Mbit. Blijkt dat ik op een voor SL onverklaarbare wijze opeens weer op 20 Mbit stond???????
Nu maar hopen dat de verbinding stabiel is tot nov 07, en in sept 07 gaat mn opzegbrief de deur uit!
Maar eens een jaartje Casema proberen...
Bij mij net andersom na een aantal jaar Casema nu Speedlinq. Net vandaag modem binnengekregen nu maar even wachten op de Welkomstbrief.
Alles verloopt tot nu toe voorsspoedig.
Ook net de welkomstbrief ontvangen. Oplevering woensdag 4 juli dan zou er ook iemand van KPN komen om de lijn door te meten.
Alles verloopt tot nu toe voorsspoedig.
Ook net de welkomstbrief ontvangen. Oplevering woensdag 4 juli dan zou er ook iemand van KPN komen om de lijn door te meten.
[ Voor 26% gewijzigd door alsmagalles op 27-06-2007 14:33 ]
Verwijderd
Tja, en dan blijf je de hele dag thuis met bonzend hart en krijg je om 16.59 een telefoontje van de monteur uit de auto dat de boel is aangesloten.alsmagalles schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 13:26:
Vervolgens heb je wel sync maar nog geen IP-adres en dat duurt dan ook nog een dag.
Althans, zo ging het bij mij ...
Die paar euro extra zit in de spamfilter en nog een dienst (die ik zo niet uit mijn hoofd weettatata schreef op maandag 25 juni 2007 @ 18:54:
Ik snap het volgende niet. Er staat op de eerste pagina 39,95 p/m voor 20mbit/bel/tv maar wanneer ik mijn postcode intik dan krijg ik het volgende te zien:
1e 12 maanden voor 29,95
daarna 42,80 p/mnd
incl. Speedlinq Bellen
incl. vaste lijn toeslag
incl. TV

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]
Nou, sinds dinsdag de codes in huis voor speedlinq bellen, bellen gaat prima enkel gebeld worden niet helaas. Nummer is in gesprek wat ik ook probeer/instel/andere telefoon.
Gister dan maar de helpdesk gebeld, ben benieuwd hoe lang het duurt voor ze iets vinden. Tis toch knap vervelend om niet gewoon bereikbaar te zijn.
Gister dan maar de helpdesk gebeld, ben benieuwd hoe lang het duurt voor ze iets vinden. Tis toch knap vervelend om niet gewoon bereikbaar te zijn.
Dan pas ik de brief ietsje aan. Ik heb namelijk meerdere keren Speedlinq gebeld (€0,70/min) over het feit dat ik 's avonds gewoon niet tot geen bereik heb. Ik wil z.s.m. van dit abonnement af, aangezien ik er gewoon geen gebruik van kan maken...mr. TCB schreef op maandag 25 juni 2007 @ 20:49:
Bij hun is het iets anders verlopen dan normaal: ze zijn verhuisd en hebben dit bij Speedlinq doorgegeven. Na de verhuizing begon het gedonder ("wij kunnen geen verhuisbericht van u vinden", "ja hoor, als het goed is hebt u nu internet", "nee, u kunt beter een nieuw abonnement aanvragen, de verhuizing is waarschijnlijk niet ingevoerd", "binnenkort wordt u aangesloten").
2 juli komt bij mij ook een KPN monteur langs stond in een brief. Vandaag heb ik het modem gekregen van Speedlinq, maar er zat geen splitter bij, alleen het modem zelfVerwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 15:31:
[...]
Tja, en dan blijf je de hele dag thuis met bonzend hart en krijg je om 16.59 een telefoontje van de monteur uit de auto dat de boel is aangesloten.
Vervolgens heb je wel sync maar nog geen IP-adres en dat duurt dan ook nog een dag.
Althans, zo ging het bij mij ...
edit: Ik vermoed dat er straks direct een ADSL signaal uit "de muur" komt, klopt mijn vermoeden?
[ Voor 7% gewijzigd door DJH op 28-06-2007 17:01 ]
Als je geen KPN telefonie hebt dan heb je de splitter niet nodig. De splitter scheidt het telefoon en DSL signaal. Aangezien er dan alleen een DSL signaal komt hoeft er niks gesplit te worden.DJH schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 16:26:
[...]
2 juli komt bij mij ook een KPN monteur langs stond in een brief. Vandaag heb ik het modem gekregen van Speedlinq, maar er zat geen splitter bij, alleen het modem zelfIs dat normaal? Krijg je die apart opgestuurd ofzo?
edit: Ik vermoed dat er straks direct een ADSL signaal uit "de muur" komt, klopt mijn vermoeden?
Bij mij komt op 4 juli een monteur om de lijn door te meten.
Even over het ip adres deze krijg je toch toegewezen als je de zaak installeert met de speedlinq installatie cd rom?
Even over het ip adres deze krijg je toch toegewezen als je de zaak installeert met de speedlinq installatie cd rom?
Nee. De modem krijgt van de DHCP server van speedlinq een IP adres toegewezen.alsmagalles schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 19:42:
Bij mij komt op 4 juli een monteur om de lijn door te meten.
Okee ik begreep van een vriend dat dat weleens 1 a 2 dagen langer kan duren voordat je gegevens zijn ingevoerd en het systeem je herkend.trolleystad schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 19:44:
[...]
Nee. De modem krijgt van de DHCP server van speedlinq een IP adres toegewezen.
Herkenbaar probleem, wat ik van de week heb begrepen van de helpdesk dat er problemen zijn met bbned als je die variant hebt. Ik heb er zelf ook regelmatig last van 's avonds.Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 22:33:
[...]
Postcode 2274 hier. Zelfde probleem. Zak onder de 100 k/s weg...
'I refuse to prove that I exist' says God 'for prove denies faith, and without faith I am nothing' - Douglas Adams - (The Hitchhiker's Guide To The Galaxy)
Klopt, maar dat staat los van de speedlinq installatie CD-ROM. Deze CD configureert alleen je modem maar voor speedlinq.alsmagalles schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 23:31:
[...]
Okee ik begreep van een vriend dat dat weleens 1 a 2 dagen langer kan duren voordat je gegevens zijn ingevoerd en het systeem je herkend.
Toen ik pas speedlinq 20Mb had, haalde ik een tjidje(paar weken) 15Mbps, nu haal ik nog maar 12Mbps, terwijl de verbinding best wel stabiel was, is het speedlinq die de verbinding capt of het modem?
Heb momenteel problemen met IRC verbindingen, verbinden gaat bij een aantal langzaam en op irc.tweakers.net kan ik al helemaal niet komen.
Meer mensen die hier last van hebben?
Speedlinq met een BBNed Copperjet
Meer mensen die hier last van hebben?
Speedlinq met een BBNed Copperjet
Verwijderd
Nee ik heb KPN variant. Nu is de snelhweid wel weer acceptabel (700 k/s) maar nu valt ie soams weg. gelukkig herstelt ie zich weer binnen een minuut maar toch. DMT tool staat goed dus geen idee waar het aan ligt.Speeder schreef op zondag 01 juli 2007 @ 11:35:
[...]
Herkenbaar probleem, wat ik van de week heb begrepen van de helpdesk dat er problemen zijn met bbned als je die variant hebt. Ik heb er zelf ook regelmatig last van 's avonds.
Boven de 6 SNRM en ADSL2 ipv ADSL2+.
Bij mij is de verbinding er wel maar ik ben nog niet bekend bij Speedlinq. (indicatie 4 april)
Nu is het zo als ik in de modem ga deze een snelheid aangeeft van 12500 down/ 1000 up. maar ik heb een adsl2 abonnement afgesloten van 20 mb.
Lijkt mij niet te kloppen toch? Ook in de Speedlinq brief met alle gegevens staat vermeld dat het om een adsl2+ 20mb abonnement gaat.
Nu is het zo als ik in de modem ga deze een snelheid aangeeft van 12500 down/ 1000 up. maar ik heb een adsl2 abonnement afgesloten van 20 mb.
Lijkt mij niet te kloppen toch? Ook in de Speedlinq brief met alle gegevens staat vermeld dat het om een adsl2+ 20mb abonnement gaat.
Gevalletje afstand wijkcentrale misschien?alsmagalles schreef op maandag 02 juli 2007 @ 14:37:
Bij mij is de verbinding er wel maar ik ben nog niet bekend bij Speedlinq. (indicatie 4 april)
Ik zit 1100 meter van de centrale en verwacht toch minimaal 15 mb te halen.trolleystad schreef op maandag 02 juli 2007 @ 15:10:
[...]
Gevalletje afstand wijkcentrale misschien?
Ik heb de Kpn variant (20mb) en de laaste tijd ook meer last van een langzame verbinding (max. 100-110KB/s van de 1750-1800KB/s normaal), overwegend in de avonduren.Speeder schreef op zondag 01 juli 2007 @ 11:35:
[...]
Herkenbaar probleem, wat ik van de week heb begrepen van de helpdesk dat er problemen zijn met bbned als je die variant hebt. Ik heb er zelf ook regelmatig last van 's avonds.
Kan het vaak met een herstart van het modem verhelpen. Geen idee of dit verband heeft maar het is een probleem van de laatste 2 weken, met een speedtouch 716 modem. Als het probleem aanblijft zal ik eens een ander modem proberen.
Wat jij verwacht kan best anders zijn dan de werkelijkheid. 12.5Mb op 1100 meter is niet super, maar is mogelijk als de kwaliteit van het koper niet optimaal is.alsmagalles schreef op maandag 02 juli 2007 @ 15:33:
[...]
Ik zit 1100 meter van de centrale en verwacht toch minimaal 15 mb te halen.
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Internet vandaag is onwerkbaar traag, maar ja, wat wil je, met 20% packet loss...
--- www.speedlinq.nl ping statistics ---
448 packets transmitted, 357 received, 20% packet loss, time 450578ms
rtt min/avg/max/mdev = 19.947/25.061/41.074/4.425 ms
Zit je op bbned?terabyte schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 19:08:
Internet vandaag is onwerkbaar traag, maar ja, wat wil je, met 20% packet loss...
Verbinding is zoals afgesproken vandaag operationeel. Hele procedure is naar wens verlopen.
Alleen ben ik nog niet helemaal tevreden over de snelheid.
Heb een 20 mb download abonnement en behaal volgens Speedtouch 706 13 mb download en zit op 1100 meter van de centrale.
Wat vinden jullie?
Heb een 20 mb download abonnement en behaal volgens Speedtouch 706 13 mb download en zit op 1100 meter van de centrale.
Wat vinden jullie?
heb ik ook, en die snelheid zal je ook halen als je direct een abo neemt bij bijv. KPN en je zit 1100m van de centralealsmagalles schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 09:17:
Verbinding is zoals afgesproken vandaag operationeel. Hele procedure is naar wens verlopen.
Wat vinden jullie?
Je kan bij speedlinq bellen ook voor "Vermelden in KPN telefoonboek" kiezen. Kost dit ook wat? Kan er op de speedlinq website niets over vinden.
# GRATIS gebruik maken van voicemail, nummerweergave, vermelding in telefoonboek etc.
Mijn speedlinq internet verbinding valt de laatste tijd om de haverklap weg. Maandag en dinsdag hele dag af en toe minuutje internet en dan weer 10 niet.
Nu hoorde ik dat je dit ken oplossen door je modem om te zetten van 2 naar 1 mb maar geen idee hoe dit kan of waar dit te vinden is. Dit zou de verbinding stabieler maken.
Wie kan mij helpen of weet iemand een andere oplossing of oorzaak van het probleem.
Nu hoorde ik dat je dit ken oplossen door je modem om te zetten van 2 naar 1 mb maar geen idee hoe dit kan of waar dit te vinden is. Dit zou de verbinding stabieler maken.
Wie kan mij helpen of weet iemand een andere oplossing of oorzaak van het probleem.
BabyXL, maar het werkt weer
Nu s avonds 8 mb, overdag 13 mb met 20 mb abbo (KPN netwerk) valt me toch een beetje tegen.Altaphista schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 09:27:
[...]
heb ik ook, en die snelheid zal je ook halen als je direct een abo neemt bij bijv. KPN en je zit 1100m van de centrale
Is dit normaal of kan speedling hier nog iets mee?
Heb speedlinq gebeld en kunnen ze niets mee, de helpdesk gaf ook aan dat je normaal gesproken in mijn situatie (1100 m van centrale) wel zo'n 16 mb zou verwachten maar w.s. liggen hier wat oudere kabels.
Al met al ben ik tot nu toe zeer tevreden over speedlinq. Ik heb 3x contact gehad met de helpdesk en was alle x direct aan de beurt en ben snel en deskundig geholpen.
[ Voor 41% gewijzigd door alsmagalles op 05-07-2007 09:29 ]
Blijkbaar helpt het om te klagen, morgen (nou eigenlijk vandaag) komt er een monteur langs in opdracht van bbned om bij mij de lijn te komen meten. Ik hoop dat er wat positiefs uit komt, vanaaf was het wel weer redelijk qua verbinding hebben.
'I refuse to prove that I exist' says God 'for prove denies faith, and without faith I am nothing' - Douglas Adams - (The Hitchhiker's Guide To The Galaxy)
ik weet nu dat ik op 3 km van de centrale zit. de monteur die heeft het signaal terug gezet van adsl2 naar adsl1. Hier door heb ik nu meer downloadsnelheid. Wat hij ook vertelde is dat adsl2 gewoon een zwakker signaal heeft dan adsl1.
Ik kan www.speedlinq.nl niet bereiken. Zelf heb ik een speedlinq abo, en had het eerst gerepareerd maar na een clean xp install weet ik niet meer wat ik gedaan heb. Het was wat met instellingen veranderen maar wat en waar?
AMSTERDAM - Staatssecretaris van Economische Zaken Frank Heemskerk (PvdA) pakt lange en dure wachttijden bij telefonische klantenservices aan.
Hij brengt de wachttijden en de daarmee gepaard gaande kosten in kaart en maakt vervolgens de namen van bedrijven die slecht scoren openbaar. Dat schrijft de bewindsman donderdag aan de Tweede Kamer.
Lange en dure wachttijden bij sommige 0900-nummer leiden al lange tijd tot grote irritatie bij de beller, stelt de staatssecretaris. Door slecht scorende bedrijven aan de schandpaal te nagelen, denkt Heemskerk dat die bedrijven zelf hun wachttijden en kosten voor consumenten verminderen.
Maatregelen
Heemskerk stelt daarbij dat zijn geduld niet eindeloos is. Als de situatie uiterlijk april volgend jaar niet is verbeterd, komt de staatsecretaris alsnog met maatregelen. Een mogelijkheid zou zijn dat een 0900-exploitant niet meer dan een maximumbedrag voor een gesprek in rekening mag brengen.
Verbod
De Tweede Kamer wilde het liefst een verbod op het laten betalen voor de belminuten die een consument in de wacht staat. Begin dit jaar werd daarom gepleit voor een verbod op het betalen voor de belminuten dat mensen in de wacht worden gezet.
Heemskerk zegt de motie en ergernis te begrijpen, maar denkt niet dat een verbod effectief is. De staatssecretaris verwacht dat de kosten in dat geval op een andere manier bij de consument in rekening worden gebracht, bijvoorbeeld door het product of de dienst duurder te maken.
Daarnaast zou uit onderzoek zijn gebleken dat zo'n verbod nauwelijks te handhaven is.
Hij brengt de wachttijden en de daarmee gepaard gaande kosten in kaart en maakt vervolgens de namen van bedrijven die slecht scoren openbaar. Dat schrijft de bewindsman donderdag aan de Tweede Kamer.
Lange en dure wachttijden bij sommige 0900-nummer leiden al lange tijd tot grote irritatie bij de beller, stelt de staatssecretaris. Door slecht scorende bedrijven aan de schandpaal te nagelen, denkt Heemskerk dat die bedrijven zelf hun wachttijden en kosten voor consumenten verminderen.
Maatregelen
Heemskerk stelt daarbij dat zijn geduld niet eindeloos is. Als de situatie uiterlijk april volgend jaar niet is verbeterd, komt de staatsecretaris alsnog met maatregelen. Een mogelijkheid zou zijn dat een 0900-exploitant niet meer dan een maximumbedrag voor een gesprek in rekening mag brengen.
Verbod
De Tweede Kamer wilde het liefst een verbod op het laten betalen voor de belminuten die een consument in de wacht staat. Begin dit jaar werd daarom gepleit voor een verbod op het betalen voor de belminuten dat mensen in de wacht worden gezet.
Heemskerk zegt de motie en ergernis te begrijpen, maar denkt niet dat een verbod effectief is. De staatssecretaris verwacht dat de kosten in dat geval op een andere manier bij de consument in rekening worden gebracht, bijvoorbeeld door het product of de dienst duurder te maken.
Daarnaast zou uit onderzoek zijn gebleken dat zo'n verbod nauwelijks te handhaven is.
Zoals ik al eerder aangaf heb ik 3x contact gehad met de Helpdesk van Speedlinq en was direct aan de beurt. Ook ben ik deskundig geholpen en dat is ook wat waard.
Nu is het wel zo dat ik op tijd rond 9.00 uur heb gebeld.
Nu is het wel zo dat ik op tijd rond 9.00 uur heb gebeld.
Ik vind dat (wat al eerder ergens voorgesteld is) dat zodra je moet wachten totdat je aan de beurt bent, dat je dan geen kosten hoeft te betalen. Je betaalt voor een telefonisch consult, niet om te wachten.
Dat ben ik met je eens.trolleystad schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 18:17:
Ik vind dat (wat al eerder ergens voorgesteld is) dat zodra je moet wachten totdat je aan de beurt bent, dat je dan geen kosten hoeft te betalen. Je betaalt voor een telefonisch consult, niet om te wachten.
Woei 278e teruggekregen van Speedlinq, kortom een jaar internet voor 10e de maand + gratis modem.
Die ene avond in 2 maanden vind ik niet erg meer
Ik lach iedereen nu uit die 30e betaald voor een langzamer abbo, 1Mbit upload is zoveel beter
Die ene avond in 2 maanden vind ik niet erg meer
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Mijn vader heeft Speedinq aangevraagd, zou 29 juni opgeleverd worden. Nu 6 dagen later is het nog steeds niet opgeleverd. Helpdesk gebeld, "ja, we gaan er achteraan". Iemand hier ook ervaring mee?
Zo mn smartcard is gearriveerd en geactiveerd. Jammer dat ik alsnog de dure servicedesk van KPN moest bellen om hem te activeren,maar ok.
[ Voor 5% gewijzigd door Oyster op 06-07-2007 10:32 ]
Ik heb net een speedlinq adsl verbinding aangesloten, en ik heb er een speedtouch 780 modem bij gekregen, nu heb ik gewoon alles geinstalleerd via de cd, alleen nu wil ik de WEP key veranderen in het modem, alleen kan ik dit nergens configuren.
Ik kan wel de wizard volgen om hem helemaal opnieuw te configuren maar daar zit ik ook niet echt op te wachten.
Weet iemand mischien hoe je de WEP key kan veranderen in dit modem?
Ik kan wel de wizard volgen om hem helemaal opnieuw te configuren maar daar zit ik ook niet echt op te wachten.
Weet iemand mischien hoe je de WEP key kan veranderen in dit modem?
Ja ikkeMarcoC schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 00:11:
Mijn vader heeft Speedinq aangevraagd, zou 29 juni opgeleverd worden. Nu 6 dagen later is het nog steeds niet opgeleverd. Helpdesk gebeld, "ja, we gaan er achteraan". Iemand hier ook ervaring mee?
Voor iemand 4MB/1MB via KPN aangevraagd. 2 dagen later nog steeds geen ADSL signaal. Speedlinq gebeld. Dit moesten ze dan melden bij KPN omdat KPN zorgt voor je ADSL signaal.
3 dagen later had ik Internet
Ik ben inmiddels al ruim 2 jaar klant van Speedlinq en nog steeds tevreden. Het eerste jaar had ik enkel ADSL, het 2e jaar heb ik hier telefonie bijgenomen. ADSL aansluiten (overschakeling van Demon naar Speedlinq) ging naadloos, geen seconde zonder internet gezeten. De overschakeling van KPN naar Speedlinq VoIP was wel erg moeizaam: 5 weken zonder vaste telefoon gezeten. Toen eindelijk de Zyxel VoIP-router arriveerde, was deze "verpakt" in een oude schoenendoos. CD, boekje e.d. ontbraken en in de firmware had de helpdesk-medewerker een niet-standaard password gezet. Gelukkig was het eenvoudig en lukte het mij om dit te raden in een paar pogingen.MauriX schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 12:15:
Na aansluiten waren er nog 2 firmware-updates nodig voordat de router stabiel draaide. Speedlinq beschikte daarbij niet eens over deze firmware, die moest ik bij Tiscali vandaan halen.
Hierna draaide de boel lekker en doet dat nog tot op de dag van vandaag. Op een enkele vastloper van de router, 1 a 2 x per jaar, na, heb ik er geen dag uitgelegen en ben zeer tevreden. Geluid is goed, geen echo, geen stotteringen. Ook ADSL is perfect, ik haal met mijn 5Mbit-lijn bijna altijd 600 KB/sec.
Al met al was telefonie via internet vorig jaar bij Speedlinq duidelijk nog niet goed op poten gezet. Men is inmiddels ongetwijfeld nu goed bekend met de materie en e.e.a. zal nu wel beter verlopen als het goed is.
Administratief zit e.e.a. wat vreemd in elkaar (cash-back formulier), men hangt erg aan de eigen regeltjes, maar dit is slechts eenmalig bij aansluiten. Verder nooit iets aan de hand gehad met hun.
Verwijderd
Daar ik alweer bijna een jaar lang gebruik maak van SL is nu de tijd gekomen dat ik eindelijk kan overstappen op een 20 mb abo van BBNed.
Vandaag een brief gekregen van SL dat de leverancier dit niet kan leveren en dat ze er achteraan gaan?
Vind het zelf een raar verhaal, maarja afw88 dan maar.
oja ik woon in Enkhuizen..
Vandaag een brief gekregen van SL dat de leverancier dit niet kan leveren en dat ze er achteraan gaan?
Vind het zelf een raar verhaal, maarja afw88 dan maar.
oja ik woon in Enkhuizen..
Verwijderd
Ik heb de laatste 1 1/2 maad veel last van een lage down-/upload 0 - 3 Kb/s of helemaal een verbinding in de piekuren (daluren zijn wel goed). Voordat ik de helpdesk ga bellen wil ik de firmware upgraden. Ik ben nog in het bezit van een copperjet 816/1616-2P (oranje) met de antieke firmware 6.00sr1. Om naar een nieuwere firmware te kunnen upgraden heb ik eerst 6.00sr2 nodig. Ik kan deze echter nergens meer op de ftp van Allied Data vinden....Heeft iemand nog de 6.00sr2 firmware ergens liggen......?
Ik heb sinds een paar dagen inet van SL via KPN, vooralsnog zeer tevreden met mijn 1 up en 8 down lijntje. Ik sta op het punt om telefonie te activeren via de site van SL maar nu kan ik al 3 dagen de site zelf niet bereiken. De DNS server van SL geeft geen sjoege. Dat heb ik ondertussen opgelost door een andere server te nemen, maar toch. Ik hoop niet dat dit soort dingen vaker gebeuren.
Dit is bekend. Je kunt vaak via de DNS van speedlinq de eigen speedlinq site niet bereiken.Qwek schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 14:35:
Ik heb sinds een paar dagen inet van SL via KPN, vooralsnog zeer tevreden met mijn 1 up en 8 down lijntje. Ik sta op het punt om telefonie te activeren via de site van SL maar nu kan ik al 3 dagen de site zelf niet bereiken. De DNS server van SL geeft geen sjoege. Dat heb ik ondertussen opgelost door een andere server te nemen, maar toch. Ik hoop niet dat dit soort dingen vaker gebeuren.
Ik heb nu ook speedlinq internet (babyxl) en ik kreeg er de speedtouch 780 bij, alles aangesloten, geinstalleerd via de cd van speedlinq (configureerd automatisch), dit ging allemaal goed en het internet werkte.
Nu is alleen het probleem dat soms internet wegvalt, dan staat er ook op alle computers ''verbinding alleen lokaar'', als ik dan in het modem ga dan staat er of ''verbinding verbroken'' of ''bezig met verbinden met internet oid''.
Soms komt dan gewoon na een minuut internet terug, alleen andere keren dan duurt het ook langer en dan kan ik uiteindelijk niet eens meer naar het modem connecten, als ik dan het modem aan en uit zet dan werkt het gewoon weer, ook internet.
Ik heb vannacht ook het modem aan laten staan toen die ook geen verbinding meer kon maken met het modem/internet, toen ik vannochtend de pc opstarten was de verbinding wel weer goed (zonder modem opnieuw op te starten).
Erg raar probleem dus, heeft iemand hier mischien ervaring mee?
Nu is alleen het probleem dat soms internet wegvalt, dan staat er ook op alle computers ''verbinding alleen lokaar'', als ik dan in het modem ga dan staat er of ''verbinding verbroken'' of ''bezig met verbinden met internet oid''.
Soms komt dan gewoon na een minuut internet terug, alleen andere keren dan duurt het ook langer en dan kan ik uiteindelijk niet eens meer naar het modem connecten, als ik dan het modem aan en uit zet dan werkt het gewoon weer, ook internet.
Ik heb vannacht ook het modem aan laten staan toen die ook geen verbinding meer kon maken met het modem/internet, toen ik vannochtend de pc opstarten was de verbinding wel weer goed (zonder modem opnieuw op te starten).
Verwijderd
Hallo
,
Ik heb op 27 juni een Speedlinq account aangevraagd ik ben bevreesd dat dit echt hééél lang gaat duren woon per slot van rekening in de zesde stad van Nederland. Gelet dat ik nog steeds geen schrijven heb ontvangen van KPN omtrent aansluiting ADSL+2 door breedband leverancier (is het schrijven dat meestal wordt verstuurd door KPN als bijvoorbeeld Speedlinq een verzoek doet voor breedband. Nou ik bedoel BBNed want Speedlinq is afhankelijk van 'leverancier')!
Ik denk, wat Speedlinq doet, iedereen kan doen! Makkelijk geld verdienen door simpel weg alleen maar hoeven inkopen bij leveranciers. Nu begrijp ik waarom Speedlinq goedkoper is dan Orange (rot bedrijf trouwens), KPN en Tiscali of Home etc. (Nou scheelt eigenlijk niet veel en dan nog zonder eigen netwerk.)
Speedlinq heeft letterlijk en figuurlijk helemaal geen ADSL breedband netwerk. Maar wat ik niet snap is die dure servicelijn van cira 0,70 Euro cent per minuut. Zij hebben letterlijk en figuurlijk één kosten post en dat is de callcenter in Amsterdam.
Wedden dat die callcenter niet van hun is. Zal wel van Teleperformance zijn ofzo; en krijgen die miepen (geen verstand van zaken) er weer gratis bij van Teleperformance. Maar nu ik dit schrijf, gaat er een lamp je bij mij branden! Maar natuurlijk 0,70 Euro is voor de kosten van het Call center met nog eens een winst marge van 75% ofzo
.
Ik heb spijt, maar ook een idee rijker
!
Gegroet,
Ik heb op 27 juni een Speedlinq account aangevraagd ik ben bevreesd dat dit echt hééél lang gaat duren woon per slot van rekening in de zesde stad van Nederland. Gelet dat ik nog steeds geen schrijven heb ontvangen van KPN omtrent aansluiting ADSL+2 door breedband leverancier (is het schrijven dat meestal wordt verstuurd door KPN als bijvoorbeeld Speedlinq een verzoek doet voor breedband. Nou ik bedoel BBNed want Speedlinq is afhankelijk van 'leverancier')!
Ik denk, wat Speedlinq doet, iedereen kan doen! Makkelijk geld verdienen door simpel weg alleen maar hoeven inkopen bij leveranciers. Nu begrijp ik waarom Speedlinq goedkoper is dan Orange (rot bedrijf trouwens), KPN en Tiscali of Home etc. (Nou scheelt eigenlijk niet veel en dan nog zonder eigen netwerk.)
Speedlinq heeft letterlijk en figuurlijk helemaal geen ADSL breedband netwerk. Maar wat ik niet snap is die dure servicelijn van cira 0,70 Euro cent per minuut. Zij hebben letterlijk en figuurlijk één kosten post en dat is de callcenter in Amsterdam.
Wedden dat die callcenter niet van hun is. Zal wel van Teleperformance zijn ofzo; en krijgen die miepen (geen verstand van zaken) er weer gratis bij van Teleperformance. Maar nu ik dit schrijf, gaat er een lamp je bij mij branden! Maar natuurlijk 0,70 Euro is voor de kosten van het Call center met nog eens een winst marge van 75% ofzo
Ik heb spijt, maar ook een idee rijker
Gegroet,
Ik was begonnen een heel verhaal te tikken hier hoe zoiets wel in elkaar steekt maar daar ga ik de moeite niet voor doen. Je hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt.Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 20:28:
Hallo,
*Hoop bla bla bla*.
Ik heb spijt, maar ook een idee rijker!
Gegroet,
Even een kick voor mijn eigen post, het probleem zit 'm zeer waarschijnlijk bij het modem want het lichtje van adsl blijft wel gewoon branden, en als het modem zegt ''verbinding verbroken'' en ik doe de internet test nog in het modem (voordat ik die ook niet meer kan bereiken), staat overal gewoon een groen vinkje (dus ook bij internet connectie).tjtristan schreef op zondag 08 juli 2007 @ 11:53:
Ik heb nu ook speedlinq internet (babyxl) en ik kreeg er de speedtouch 780 bij, alles aangesloten, geinstalleerd via de cd van speedlinq (configureerd automatisch), dit ging allemaal goed en het internet werkte.
Zou het helpen om het modem handmatig in te stellen (met de wizard van het modem) want nu heb ik het automatisch laten doen met het cdtje van speedlinq.
Dit topic is gesloten.