[Speedlinq] Ervaringen - Deel 6

Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste
Acties:
  • 15.012 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ga ook adsl 2+ aanvragen van kpn maar volgens mij is mijn centrale gewoon adsl1. Ik dus met hun gebeld en die mevrouw kon me ook niet met zekerheid zeggen dat het adsl2+ was. Ze zei dan moet je wachten dat je afwijzing krijgt dat er geen centrale is voor adsl2+, maar dan zit ik wel mooi een week over mijn annulering heen. Maar dadelijk sluiten ze hem aan kom ik niet hoger dan 8mbits, dan zeggen ze we hebben geen snelheid beloofd. Dus wat kan ik nu het beste doen, want SL kan me geen duidelijk antwoord geven. Ik heb het gevoel van dat ze me willen binnen halen en dan in de steek laten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
Nog steeds elke avond last van geen verbinding :(
Dat terwijl ik in het centrum v/d grootste stad in het Noorden woon... 7(8)7

Met de volgende excuses komt de router steeds rond het avondspits uur:

Afbeeldingslocatie: http://img136.imagevenue.com/loc98/th_55606_errrroro_122_98lo.JPG

Afbeeldingslocatie: http://img136.imagevenue.com/loc167/th_55607_errrroro2_122_167lo.JPG

Afbeeldingslocatie: http://img146.imagevenue.com/loc932/th_55607_errrroro3_122_932lo.JPG

IK BEN HET ECHT ZAT!!! Wie van jullie heeft speedlinq al vroegtijdig beeindigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Djerique schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 10:21:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

* Eerst je modem resetten naar factory Defaults.

* Laatste firmware installeren: R6.2.H.5 voor VoIP-SIP (5.4 MB)

* En nog belangerijker, de nieuwste wizard downloaden (speedtouch.nl) en uitvoeren:
Configuratie Wizard V13 voor firmware R6.x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Weet iemand hoe lang het ongeveer duurt voordat je je geld terugkrijgt na insturen van de actievoucher?

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:46
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 10:04:
Hallo,

Ik ga ook adsl 2+ aanvragen van kpn maar volgens mij is mijn centrale gewoon adsl1. Ik dus met hun gebeld en die mevrouw kon me ook niet met zekerheid zeggen dat het adsl2+ was. Ze zei dan moet je wachten dat je afwijzing krijgt dat er geen centrale is voor adsl2+, maar dan zit ik wel mooi een week over mijn annulering heen. Maar dadelijk sluiten ze hem aan kom ik niet hoger dan 8mbits, dan zeggen ze we hebben geen snelheid beloofd. Dus wat kan ik nu het beste doen, want SL kan me geen duidelijk antwoord geven. Ik heb het gevoel van dat ze me willen binnen halen en dan in de steek laten
Ergens anders kan je dan ook geen ADSL+2 krijgen, hou dit gewoon en als je dan niet boven de 8 uit komt heb je 8 voor 20 euro zonder extra line kosten... vind ik ook netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
mr. TCB schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 11:31:
Weet iemand hoe lang het ongeveer duurt voordat je je geld terugkrijgt na insturen van de actievoucher?
Het heeft bij mij 4 maanden geduurd, maar heb het uiteindelijk wel gekregen. :)

Zou je me die brief die je ouders hadden gestuurd, nog willen doorsturen naar mij? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Ik heb nu het modem naar de nieuwste firmware geflashed en de nieuwste configuratie wizard gebruikt (speedtouch 780), bij de wizard, wilde die ook een gebruikersnaam en wachtwoord voor het modem instellen, hier stond bij gebruikersnaam standaard al ''Administrator'' en bij wachtwoord heb ik niks ingevuld.
Nu kan ik wel op internet, alleen als ik in het modem wil dan vraagt die om gebruikersnaam en wachtwoord, en wachtwoord heb ik dus niet ingesteld, wat ik geprobeerd heb:

User: Administrator
Pass: leeg

User: administrator

Pass: Administrator

Pass: administrator

User: admin
Pass: admin

Maar niks blijkt te werken, iemand een oplossing?

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:36
eindelijk na meer dan 5 maanden wachten en een hoop gezeur heb ik ADSL. Net als bijna iedereen vind ik de snelheid toch wel tegenvallen. Download gaat nog wel, maar met upload is echt iets mis want dit hoort gewoonweg niet.

Actief: 0 dagen, 0:03:18
Modulatie: G.992.5 Annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 70 / 8.135
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [KB/KB]: 189,00 / 596,00
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 11,0 / 19,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 19,5 / 38,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,0 / 6,5
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 23 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 6 / 74
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 54 / 46

Ik heb het modem nog naast het ISRA punt geplaatst, dan neemt de downsteam iets toe, upstreamechter niet

UPDATE:
nu wat later is de verbinding gewoon helemaal in orde met normale upstream :-)

[ Voor 4% gewijzigd door FRidh op 10-07-2007 15:20 ]

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb 20Mbit bij Speedlinq aangevraagd. KPN heeft me vandaag gebeld dat ze dat op maandag 17 juli aan gaan sluiten en dat er iemand thuis moet zijn. Nou weet ik dat ze waarschijnlijk niet in mijn huis hoeven te zijn, maar gezien de vakantie kan er iemand thuis zijn.

Aangezien maandag 17 juli niet bestaat, is het dus maandag de 16e of dinsdag de 17e. Iemand enig idee op welk nummer ik KPN het beste kan bellen om te vragen welke dag het precies is? (Via de standaard-nummers bij KPN kom ik geen steek verder.)

Update: na wat doorzeuren op 0800-0402 heb ik een antwoord gekregen. :)

[ Voor 6% gewijzigd door pven op 12-07-2007 07:45 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08 15:22

Speeder

42 ;)

tjtristan schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 14:01:
Ik heb nu het modem naar de nieuwste firmware geflashed en de nieuwste configuratie wizard gebruikt (speedtouch 780), bij de wizard, wilde die ook een gebruikersnaam en wachtwoord voor het modem instellen, hier stond bij gebruikersnaam standaard al ''Administrator'' en bij wachtwoord heb ik niks ingevuld.
Nu kan ik wel op internet, alleen als ik in het modem wil dan vraagt die om gebruikersnaam en wachtwoord, en wachtwoord heb ik dus niet ingesteld, wat ik geprobeerd heb:

Pass: Administrator

Pass: administrator

User: admin
Pass: admin

Maar niks blijkt te werken, iemand een oplossing?
Ehm, modem resetten?

'I refuse to prove that I exist' says God 'for prove denies faith, and without faith I am nothing' - Douglas Adams - (The Hitchhiker's Guide To The Galaxy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:50

Speedmaster

Make my day...

Ja modem resetten en wel een wachtwoord ingegeven, je hebt zeker Internet Explorer 7. Foutje van Speedtouch. je modem moet voorzien zijn van een wachtwoord onder IE 7, gewoon gebruikersnaam administrator en als wachtwoord bijvoorbeeld het cijfer 1, hoef je niet lang na te denken en speciaal handig voor mensen die blond zijn :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Tuut-Tuut schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 23:52:
[...]

Ja modem resetten en wel een wachtwoord ingegeven, je hebt zeker Internet Explorer 7. Foutje van Speedtouch. je modem moet voorzien zijn van een wachtwoord onder IE 7, gewoon gebruikersnaam administrator en als wachtwoord bijvoorbeeld het cijfer 1, hoef je niet lang na te denken en speciaal handig voor mensen die blond zijn :*)
Ingesteld met IE6, maar ja, ik reset het modem dan wel en geef wel een wachtwoord in :).
Wel een stomme fout van speedtouch, dat zelfs met de nieuwste firmware dit nog steeds niet werkt.

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VerkerkSander schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 12:02:
[...]

Ergens anders kan je dan ook geen ADSL+2 krijgen, hou dit gewoon en als je dan niet boven de 8 uit komt heb je 8 voor 20 euro zonder extra line kosten... vind ik ook netjes.
Jawel via XS4ALL kan ik ook 20 mbits aanvragen. Dus het is niet alleen via speedlinq. Dus benbenieuwd

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2007 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderzande
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-07-2020
vandaag monteur van kpn langs geweest,

Die heeft en en ander opgelost maar moet nog wel ff via de dmt tool me modem omzetten naar ADSL1. De tool geeft nu adsl2+ aan. Kan iemand mij helpen hoe dat hierin moet??????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb een vreemd probleem
Internet gehad bij xenosite-xsdsl (bbnet 24mbit)
(neem hier nooit internet trouwens.. prima lijntje maar 79 euro afsluitkosten als je weg wilt)

Nu vanwege de kosten naar speedlinq.
xtra bbnet + voip
speedtouch st706 normaal, geen wireless
Alles werkte prima tot ik voip wou installeren, het internet werkte dus al.

Na het installeren van het bellen vliegt de modem er continu uit.
Je hoort hem dan klikken en vervolgens gaan de lampjes weer branden/flikkeren.
De crashes zijn meerdere keren per minuut.
Ook als de telefoonkabel er niet in zit.
Vanalles uitgehaald.. de configuratie handmatig aangepast met de instellingen van pagina 1 hier.
Nieuwe firmware, etc etc.
Pak je stInstall6.exe van de cd, dan krijg je het internet op den duur weer aan de praat..
Dit installeren (of het nou dit bestand is of firmware) gaat talloze keren mis omdat het installatie process de modem meestal niet kan vinden, of eventjes wel en dan op het eind weer niet.

Mijn netwerk kaart is prima, en ik had hiervoor ook BBnet.
Stel het werkt weer (internet dan) en je plugt de telefoon kabel rechtstreeks in de modem, dan crached ie weer en begin je weer van voren af aan..

Helpdesk gebeld.. was er al bang voor.. natuurlijk was mijn modem defect... (kiezen voor de gemakkelijkste weg)
Nieuwe gekregen.. zelfde probleem..
Nu draait internet weer maar omdat dit de zoveelste avond uren verknallen is durf ik de kabel er niet meer in te doen.

En het gekke is dat soms voip gewoon werkt..
Je loopt er dan even bij weg.. ff in bad bijv.. (moet ook gebeuren tussen de ellende door) dan hoor je hem vanuit de badkamer alweer klikken..

Ik wordt er niet goed van.. en weet dat bellen ook geen zin heeft..
Ik heb op een ander forum iets gelezen over een klaplijn.. teveel storing op de lijn oid.. maar ook zonder telefoonlijn doet ie dat, en ik had al bbnet, dat was perfect. Dus dat is het ook niet.

Wie heeft tips?

Groeten,

Erwin

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2007 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geachte gozertjes :9 ,
Kan iemand mij duidelijk maken hoelang het duurt voordat je de modem krijgt geleverd, nadat de modem kosten zijn gecrediteerd van je rekening courant 8)7 ?

Ik ruik eigenlijk nu al, dat de oplevering van mijn Speedlinq 20Mbps (zal hoogst waarschijnlijk maar 13Mbps halen, gelet dat ik met Orange 20Mbps nooit verder ben gekomen dan 13Mbps woon ongeveer 995m van centrale maar in werkelijkheid ongeveer 1,5km) i.p.v. de zogenaamde 2 a 4 weken zeker nog 10 weken bijkomen. Dat merk je gelijk aan de houding van die gasten, als je ze belt.

Het bedrag van 149 Euro is reeds geïncasseerd, ongeveer 1,5 week geleden. Dus gozertjes kan iemand mij even uitlegen hoe deze kornuiten te werk gaan |:( ?

Doei Doei ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerty_running
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
vanderzande schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 13:25:
vandaag monteur van kpn langs geweest,

Die heeft en en ander opgelost maar moet nog wel ff via de dmt tool me modem omzetten naar ADSL1. De tool geeft nu adsl2+ aan. Kan iemand mij helpen hoe dat hierin moet??????????
Bovenaan in programma 'misc options' selecteren.
Klik op 'enable experimental area'.
Bevestig met 'ja', klik op 'save/close'.
Je hebt nu tabblad 4 en 5 zichtbaar. Selecteer tabblad 4 ( aan de rechterkant dus).
Druk links op 'connect' en rechts op tabblad 4 selecteer je 'adsl2'.
Klik op 'apply/resync'. Wacht tot de modem weer contact heeft met de dslam.
Klik op 'save settings'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djerique schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 10:21:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Same here, pas sinds 2 weken, om de paar avonden, nu al 3 avonden achter elkaar.. Meestal rond middernacht, vandaag al vanaf half tien s'avonds. Speedlinq heb ik nu al 2 jaar en ben er niet echt ontevreden mee, maar als t doorgaat, dan ga ik ff aan de bel trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb de welkomstbrief van Speedlinq ontvangen, met daarin de login en het wachtwoord. In de brief wordt echter nergens melding gemaakt dat ik ook wil bellen via internet. Klopt dat?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:15
pven schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 07:45:
Ik heb de welkomstbrief van Speedlinq ontvangen, met daarin de login en het wachtwoord. In de brief wordt echter nergens melding gemaakt dat ik ook wil bellen via internet. Klopt dat?
Bellen kunt je later aanvragen via de site van My Speedlinq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:02
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 00:54:
Geachte gozertjes :9 ,
Kan iemand mij duidelijk maken hoelang het duurt voordat je de modem krijgt geleverd, nadat de modem kosten zijn gecrediteerd van je rekening courant 8)7 ?
He gozertje, lees het topic eens door zou ik zeggen. En iets minder popie-jopie mag ook wel.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
supersatan schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 11:14:
  1. Eerst je modem resetten naar factory Defaults.
  2. Laatste firmware installeren: R6.2.H.5 voor VoIP-SIP (5.4 MB)
  3. En nog belangerijker, de nieuwste wizard downloaden (speedtouch.nl) en uitvoeren:Configuratie Wizard V13 voor firmware R6.x
Allereest bedankt _/-\o_
  1. Ik heb mijn modem gereset door de resetknop van mijn Speedtouch 706 achterin in te drukken.
  2. Heb de nieuwste firmware voor ST 706 geinstaleerd (706_Upgrade_R62H5_sip_v2)
  3. Heb de nieuwste ST 706 Wizard gebruikt (ST7xx_config_nl_R6x_v13)
Opzich werkt internet nu weer(net zoals 5 minuten voor de reset, aangezien het nog geen avondspitsuur is), maar welke weg moet je eigenlijk belopen in die wizard? Er waren echt zo veel opties dat ik maar een route heb geselecteerd, blijkbaar de juiste. Het enige wat is wist is dat ik een router heb zonder VOIP bij BBnet.

Het probleem was steeds dat ik in het avondspitsuur meer dan de helft v/d keren geen verbinding had. Ik ben wel benieuwd hoe die het vanavond gaat doen in het spitsavond uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Weet iemand als je bijv Tele Compleet Lite hebt dus met telefonie en zonder KPN dat als je bijv. overstapt naar Speedlinq Comfort 20000 dat je hoe dan ook 9,95 per maand extra moet gaan betalen boven de 24,95 van Speedlinq omdat je dus geen KPN lijn hebt? :?

Want als je bijv wel Kpn hebt en je vraagt Speedlinq aan en ze zeggen je KPN lijn op dan betaal je toch ook geen 9,95 extra opeens?

Weet iemand hier een antwoord op? Kun je trouwens ook gewoon migreren van raw copper naar raw copper? Dus van een ADSL abbo. zonder KPN naar een andere ADSL abbo .zonder KPN?

Alvast bedankt voor als iemand een antwoord heeft! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 19:49:
Beste mensen,

Weet iemand als je bijv Tele Compleet Lite hebt dus met telefonie en zonder KPN dat als je bijv. overstapt naar Speedlinq Comfort 20000 dat je hoe dan ook 9,95 per maand extra moet gaan betalen boven de 24,95 van Speedlinq omdat je dus geen KPN lijn hebt? :?

Want als je bijv wel Kpn hebt en je vraagt Speedlinq aan en ze zeggen je KPN lijn op dan betaal je toch ook geen 9,95 extra opeens?
Alleen bij het Speedlinq 20000 abbo + bellen & 20000 abbo + bellen + tv zit de vaste lijn toeslag ( 9,95) in de prijs, bij alle andere abonnementen word de toeslag apart berekend ( dus met andere woorden bovenop de geadverteerde prijs).

Die 9,95 is voor de huur van het koper dat speedlinq aan KPN moeten betalen.

Staat trouwens gewoon op de speedlinq site bij de abbo's, netjes in gele lettertjes weergegeven, ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2007 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hartelijk dank voor je antwoord! Dan weet in ieder geval dat als je een 20Mbps + bellen of en TV abbo zou nemen bij Speedlinq zonder dat je een vaste KPN lijn hebt je dus gewoon de 24,95 betaald en niet 24,95 + 9,95. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
internet lag er net weer een half uur uit :(

De update heeft dus niet echt geholpen...

Speedlinq...zucht.... 7(8)7

Steeds hetzelfde liedje:
  1. bij de LANverbinding werkt verzonden goed, maar ontvangen is rete traag.
  2. Ethernet lichtje v/d Speedtouch 706 knippert ook steeds

[ Voor 42% gewijzigd door Djerique op 12-07-2007 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Djerique schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 21:50:

Steeds hetzelfde liedje:
Het kan natuurlijk ook aan de verbinding van BBnet liggen of een je modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Bij mij eindelijk goed nieuws: sinds mn downgrade (voor de tweede keer) naar 8 MB is mn verbinding er niet meer uitgeklapt. Nu al een goeie maand aan uptime!

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:36
Djerique schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 21:50:

Steeds hetzelfde liedje:
ik had precies hetzelfde, maar bij mij heeft de upgrade wel gewerkt. De verbinding is sindsdien niet meer uitgevallen, en het knipperen gebeurt ook niet meer. Maar ik moet zeggen dat ik het internet niet meer zo intensief heb gebruikt. Hiermee bedoel ik, ik heb Azureus niet meer gedraaid met zoveel verbindingen als ik eerst had. Of het daar wat mee te maken heb betwijfel ik overigens wel.

Edit:
Ok dit is wel heeeel toevallig. Precies op het moment dat ik dit bericht, dus voor de edit, verstuurde viel de verbinding er voor de eerste keer uit sinds de firmware upgrade. :|

[ Voor 10% gewijzigd door FRidh op 12-07-2007 22:56 ]

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RichieB schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 17:27:
[...]

He gozertje, lees het topic eens door zou ik zeggen. En iets minder popie-jopie mag ook wel.
Wat bedoel je met 'popie-jopie' :? Als mijn toon jouw niet bevalt, dan hoef je voor mij part niet te reageren ook al is het van waarde.

Beetje respect okee. Vandaar dat ik dit voor kennisgeving maar ga pruimen!

Geroet gozertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djerique schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 19:29:
[...]
  1. Ik heb mijn modem gereset door de resetknop van mijn Speedtouch 706 achterin in te drukken.
  2. Heb de nieuwste firmware voor ST 706 geinstaleerd (706_Upgrade_R62H5_sip_v2)
  3. Heb de nieuwste ST 706 Wizard gebruikt (ST7xx_config_nl_R6x_v13)
Opzich werkt internet nu weer(net zoals 5 minuten voor de reset, aangezien het nog geen avondspitsuur is), maar welke weg moet je eigenlijk belopen in die wizard? Er waren echt zo veel opties dat ik maar een route heb geselecteerd, blijkbaar de juiste. Het enige wat is wist is dat ik een router heb zonder VOIP bij BBnet.
Als je ooit nog eens VOIP wilt gaan gebruiken gaat de nieuwste firmware van het moment ( 706_Upgrade_R62H5_sip_v2 ) niet werken.

Die firmware verkloot heel het telefonie gedeelte van je modem, je krijgt wel een kiestoon, en de mensen die je belt horen jou wel, maar jij hun niet.
Het rare is dat dit alleen maar voorkomt als je naar vaste lijnen belt, naar mobiel gaat wel goed :?

Ik had geluk dat het downgraden van het modem in een keer goed ging met de aanbevolen firmware van de speedlinq support site.
Maar een maatje van me heeft het een paar keer moeten proberen bij zijn modem aangezien die steeds bleef hangen tijdens de downgrade.

Dus een advies voor de mensen die gebruik (willen) maken van VOIP, vermijd de laatste firmware van het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-01 16:26
Kan iemand even Hein van Speedlinq de groeten doen.
Deze meneer is blijkbaar dol op regeltjes en wil koste wat kost mijn defecte modem niet omruilen voordat ik een aantal van zijn stapjes heb doorlopen. Gelukkig ben ik nu komende week niet telefonisch bereikbaar en heb ik geen internet zodat ik dus even kan genieten van mijn verdiende geld, wat ik zojuist net telefonisch via één of ander 0900 nummer naar Speedlinq heb overgesluisd.

Hein, bedankt ! _/-\o_ _/-\o_

Ik ben blij dat ik niet voor niets MCSA ben geworden, nu weet ik tenminste wat ik doe als ik die recovery CD uitvoer ....

[ Voor 13% gewijzigd door basduijn op 13-07-2007 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 09:34
Uiteraard heb jij de verzoekjes van meneer Hein geweigerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
trolleystad schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 15:35:
[...]

Uiteraard heb jij de verzoekjes van meneer Hein geweigerd?
Uh...ja...was dat fout ? :X

edit: Ik kan wel even toelichten waarom. Als het modem aan staat en er geen lampje NETWERK brandt heeft het ook niet zoveel zin om een recovery CD te gebruiken. Het feit dat mijn NETWERK lampje niet brand betekent dat mijn NETWERK het niet doet. En aangezien mijn modem geen CD-ROM lade heeft gaat het niet werken .... 8)7

[ Voor 42% gewijzigd door basduijn op 13-07-2007 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was even lezen, maar ik heb netjes de meest op mijn situatie van toepassing zijnde posts uit dit topic doorgenomen. Het gaat erom dat mijn internetverbinding in het spitsuur giga traag tot zelfs 0 wordt. Voor het eerst geconstateerd in het Pinksterweekend. Ik begrijp dat ik hierin niet de enige ben. Ik heb een Speedlinq 2048/1024 abonnement, over BBNed. Daar ik tussen de bedrijven door ook wat DNS problemen ervaarde heb ik intussen mijn copperjet 816-2p geupgrade. Daar is het wel beter van geworden, maar de spitsuur problematiek blijft. Ik heb nu ruim een jaar dit abonnement en was er tot Pinksteren erg tevreden over...
Ik begin het een beetje zat te worden en ben me aan het orienteren op de mogelijkheden tot verbetering. Klopt mijn idee dat het aan BBNed ligt? Dan heeft het waarschijnlijk weinig zin om bij Speedlinq te klagen. Zou het een optie zijn om over te stappen op Speedlinq over KPN (als ze daar bij Speedlinq intrappen)? Evt. gelijk in combinatie met bellen, hoewel ik daar een beetje huiverig over ben. Of kan ik beter op zoek naar een andere provider? Ik dacht zelf aan Tele2.

Ik hoor graag reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 15:54:
Of kan ik beter op zoek naar een andere provider? Ik dacht zelf aan Tele2.

Ik hoor graag reacties!
Gezien mijn vorige reactie kan je wel raden wat ik je zou aanraden, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
  • Laatst online: 20-02 22:53
Mijn contract loopt 7-12 af bij Planet en wil graag naar een andere provider, ik heb nooit problemen gehad met Planet maar wil gewoon iets snellers en goedkopers. Nu ben ik een beetje rond aan het kijken welk abonnement ik ga nemen. Ik heb de keuze uit de volgende drie:

- KPN Office DSL 3000 / 512 kbps
€ 32,95

- Orange ADSL Family 4000 / 1024 kbps
€ 23,95

- Speedlinq Comfort 8064 8064 / 1024 kbps
€ 22,95

Speedlinq is het goedkoopste en het snelst, maar ik lees op Kieskeurig heel veel negatieve dingen over deze provider. KPN is een 1:1 verbinding, dus heel erg betrouwbaar. En Orange is volgens mij ook wel oké.

Wat raden julie mij aan? Ik neig eigelijk naar Speedlinq, 8 Mbit is wel erg snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb intussen wat verder gesnuffeld en heb ook Orange ADSL family in het rijtje mogelijkheden opgenomen.

Overschakelen op Speedlinq over KPN wordt nog een hele toer, heb ik ontdekt. Aangezien ik dan ook eerst mijn huidige abonnement moet opzeggen en een nieuw aanvragen. Je kunt een heleboel wijzigen aan het huidige abonnement, zolang je dezelfde lijn houdt...

Nog wat andere overwegingen:
- Speedlinq handhaaft dezelfde prijs en snelheid voor het abonnement als toen je het afsloot; vandaar dat ik na ruim een jaar nog steeds 20 euro betaal voor mijn 2048/1024 lijn, terwijl er intussen snellere en goedkopere SL abonnementen zijn. Dit schijnt voor Tele2 ook te gelden. Van Orange weet ik het niet.
- Ik heb wel een vast IP adres nodig, omdat ik nog wel eens een pc van een vriendin op afstand benader en hiervoor mijn eigen IP adres in haar firewall moet opgeven als 'vertrouwd'. Het schiet natuurlijk niet zo op als ik iedere keer eerst bij haar langs moet rijden om dit aan te passen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:50

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 23:16:
Ik heb intussen wat verder gesnuffeld en heb ook Orange ADSL family in het rijtje mogelijkheden opgenomen.

Overschakelen op Speedlinq over KPN wordt nog een hele toer, heb ik ontdekt. Aangezien ik dan ook eerst mijn huidige abonnement moet opzeggen en een nieuw aanvragen. Je kunt een heleboel wijzigen aan het huidige abonnement, zolang je dezelfde lijn houdt...

Nog wat andere overwegingen:
- Speedlinq handhaaft dezelfde prijs en snelheid voor het abonnement als toen je het afsloot; vandaar dat ik na ruim een jaar nog steeds 20 euro betaal voor mijn 2048/1024 lijn, terwijl er intussen snellere en goedkopere SL abonnementen zijn. Dit schijnt voor Tele2 ook te gelden. Van Orange weet ik het niet.
- Ik heb wel een vast IP adres nodig, omdat ik nog wel eens een pc van een vriendin op afstand benader en hiervoor mijn eigen IP adres in haar firewall moet opgeven als 'vertrouwd'. Het schiet natuurlijk niet zo op als ik iedere keer eerst bij haar langs moet rijden om dit aan te passen...
wat betreft je vaste ip: kan je daar ook een hostname invullen? Dan kan je namelijk eens kijken op www.dyndns.org om een voor jou makkelijk te onthouden domeinnaam aan je ip te koppelen, en die automatisch te laten updaten als je ip verandert. De speedlinq ip's zijn wel via DHCP uitgegeven, maar in de praktijk houd je gewoon hetzelfde ip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 22:53
GekkeCoen schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 17:34:
Mijn contract loopt 7-12 af bij Planet en wil graag naar een andere provider, ik heb nooit problemen gehad met Planet maar wil gewoon iets snellers en goedkopers. Nu ben ik een beetje rond aan het kijken welk abonnement ik ga nemen. Ik heb de keuze uit de volgende drie:

- KPN Office DSL 3000 / 512 kbps
€ 32,95

- Orange ADSL Family 4000 / 1024 kbps
€ 23,95

- Speedlinq Comfort 8064 8064 / 1024 kbps
€ 22,95

Speedlinq is het goedkoopste en het snelst, maar ik lees op Kieskeurig heel veel negatieve dingen over deze provider. KPN is een 1:1 verbinding, dus heel erg betrouwbaar. En Orange is volgens mij ook wel oké.

Wat raden julie mij aan? Ik neig eigelijk naar Speedlinq, 8 Mbit is wel erg snel.
KPN is een zakelijke verbinding, 1:1. In de praktijk merk je echter niets van overboeking, aangezien die 1:1 niet geld op het grote internet, waar juist de vertragingen enz optreden.

Je vergelijkt nu wel appels met peren. OfficeDSL is een zakelijke verbinding, met bijbehorende servicenivo's.
Ik meen dat er bij officeDSL meerdere IP's zitten en een responsetijd van 24 uur.

Speedlinq is een totale andere benadering: 1 IP, en responsetijd... mjah, dat kennen ze niet. 't is gewoon een verbinding in de vorm van: Lage prijs, en als je geluk hebt werkt het uitstekend. Bij problemen heb je een uitdaging in de vorm van de helpdesk..

Ik heb er zelf de 6mnd dat ik het heb geen enkel probleem mee... Maar zoals je leest zijn er ook zat mensen die dat wel hebben.

Ik zie je niets zeggen over telefonie. Als je nu geen telefoonlijn hebt (of gebruikt) zou ik zeker naar het 20mbit abbo gaan, bij alle goedkopere abbo's zit de non-linesharing fee (9,50 kaalkoper kosten) er niet bij en komt dit er nog extra bij, terwijl dit wel bij het 20mbit abbo inzit.

effectief kan dus 8Mbit + kaalkoper duurder zijn dan 20mbit + gratis bellen.

edit: SLA van OfficeDSL:
Een storing wordt binnen 16 kantooruren verholpen. Routerstoringen binnen 24 kantooruren
Kortom: Concrete toezeggingen. Ga je dus voor betrouwbaarheid of prijs?

[ Voor 4% gewijzigd door DJSmiley op 14-07-2007 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
DJSmiley schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 00:34:
[...]

KPN is een zakelijke verbinding, 1:1. In de praktijk merk je echter niets van overboeking, aangezien die 1:1 niet geld op het grote internet, waar juist de vertragingen enz optreden.

Je vergelijkt nu wel appels met peren. OfficeDSL is een zakelijke verbinding, met bijbehorende servicenivo's.
Ik meen dat er bij officeDSL meerdere IP's zitten en een responsetijd van 24 uur.

Speedlinq is een totale andere benadering: 1 IP, en responsetijd... mjah, dat kennen ze niet. 't is gewoon een verbinding in de vorm van: Lage prijs, en als je geluk hebt werkt het uitstekend. Bij problemen heb je een uitdaging in de vorm van de helpdesk..

Ik heb er zelf de 6mnd dat ik het heb geen enkel probleem mee... Maar zoals je leest zijn er ook zat mensen die dat wel hebben.

Ik zie je niets zeggen over telefonie. Als je nu geen telefoonlijn hebt (of gebruikt) zou ik zeker naar het 20mbit abbo gaan, bij alle goedkopere abbo's zit de non-linesharing fee (9,50 kaalkoper kosten) er niet bij en komt dit er nog extra bij, terwijl dit wel bij het 20mbit abbo inzit.

effectief kan dus 8Mbit + kaalkoper duurder zijn dan 20mbit + gratis bellen.

edit: SLA van OfficeDSL:

[...]

Kortom: Concrete toezeggingen. Ga je dus voor betrouwbaarheid of prijs?
Bedankt voor je reactie. Het kiezen maakt het nu al iets makkelijker. Een 20mbit is helaas nog niet mogelijk op mijn postcode, anders had ik deze al lang gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 22:44:
Hallo allemaal,

Ik heb een vreemd probleem
Internet gehad bij xenosite-xsdsl (bbnet 24mbit)
(neem hier nooit internet trouwens.. prima lijntje maar 79 euro afsluitkosten als je weg wilt)

Nu vanwege de kosten naar speedlinq.
xtra bbnet + voip
speedtouch st706 normaal, geen wireless
Alles werkte prima tot ik voip wou installeren, het internet werkte dus al.

Na het installeren van het bellen vliegt de modem er continu uit.
Je hoort hem dan klikken en vervolgens gaan de lampjes weer branden/flikkeren.
De crashes zijn meerdere keren per minuut.
Ook als de telefoonkabel er niet in zit.
Vanalles uitgehaald.. de configuratie handmatig aangepast met de instellingen van pagina 1 hier.
Nieuwe firmware, etc etc.
Pak je stInstall6.exe van de cd, dan krijg je het internet op den duur weer aan de praat..
Dit installeren (of het nou dit bestand is of firmware) gaat talloze keren mis omdat het installatie process de modem meestal niet kan vinden, of eventjes wel en dan op het eind weer niet.

Mijn netwerk kaart is prima, en ik had hiervoor ook BBnet.
Stel het werkt weer (internet dan) en je plugt de telefoon kabel rechtstreeks in de modem, dan crached ie weer en begin je weer van voren af aan..

Helpdesk gebeld.. was er al bang voor.. natuurlijk was mijn modem defect... (kiezen voor de gemakkelijkste weg)
Nieuwe gekregen.. zelfde probleem..
Nu draait internet weer maar omdat dit de zoveelste avond uren verknallen is durf ik de kabel er niet meer in te doen.

En het gekke is dat soms voip gewoon werkt..
Je loopt er dan even bij weg.. ff in bad bijv.. (moet ook gebeuren tussen de ellende door) dan hoor je hem vanuit de badkamer alweer klikken..

Ik wordt er niet goed van.. en weet dat bellen ook geen zin heeft..
Ik heb op een ander forum iets gelezen over een klaplijn.. teveel storing op de lijn oid.. maar ook zonder telefoonlijn doet ie dat, en ik had al bbnet, dat was perfect. Dus dat is het ook niet.

Wie heeft tips?

Groeten,

Erwin
even terugkomend op mijn probleem..

downgraden van de firmware haalt niets uit..
zoals hierboven omschreven merkte ik wel op dat met die nieuwe firmware (toen het es een paar minuten werkte) mijn mobiel wel overging als ik die belde maar bij vaste telefonie hoorde ik hem overgaan maar verder niets.

Het blijft dus zo dat zodra ik alleen internet installeer vanaf de cd (speedtouch 706 stInstall6.exe) de modem continu crashed als de telefoon is aangesloten op het modem.
echt een paar keer binnen een minuut.. lijkt wel een loop..

haal je de kabel er uit, stop je hem in de splitter en doe je het opnieuw.. dan wel werkt alleen internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

herstel..

telefonie verwijst ook naar stInstall6.exe..
na dat geinstalleerd te hebben werkt internet wel, maar geen kiestoon.
ik heb de telefoon dan in de splitter omdat ie anders weer in die loop zit.
dus.. in de splitter wel internet, geen kiestoon.
maar het voice lampje brandt wel

in de tools lijkt telefonie wel ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na de systeemconfiguratie (modem tools) krijg ik dit:
het voicelampje is nu ineens uit.
internet werkt ook niet meer

Apparaat:
Naam SpeedTouch 706
Serienummer 0713LTxxx

Apparaatconfiguratie:
Regio Wereld
Internet-aanbieder Basis
Service Spraakrouter
Beschrijving Routed-/spraakverbinding.

Routed-Internetverbinding:
VPI/VCI 0.35
Connection Type PPP via Ethernet (PPPoE)

Instellingen Internetaccount:
Gebruikersnaam xxxx
Wachtwoord ********

Instellingen spraakverbinding:
Proxyadres sip.ritstele.com
Proxy-poort 38383
Adres registrator sip.ritstele.com
Poort registrator 38383

Instellingen spraakaccount:
Telefoonnummer (URI) 3159162xxxx
Gebruikersnaam 3159162xxxx
Wachtwoord blabla

Toegangscontrole:
Gebruikersnaam Administrator
Wachtwoord ********

vervolgens weer heel wat geklooid..
terug naar fabrieksinstellingen..(omdat ie ineens mijn modem wachtwoord niet meer accepteerde??)
InstalWiz_Speedlinq_R61_nl_v10.exe er overheen gegooid..
Nu ineens wel internet.. voice lampje brandt ook maar geen kiestoon..

Ik heb er nu weer een uur ingestoken.. stop er eerst weer mee anders vliegt de boel uit het raam..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zodra ik hem dus handmatig wijzig naar VPI/VCI 0.35
dan is het helemaal gebeurt..

op dit moment staat telefonie geregistreerd en werkt internet.
het voice lampje brandt, geen kiestoon.. (dit heb ik wel es gehad)
ik heb een dect draadloos toestel maar die staat in het basisstation wat direct verbonden is met de splitter nu..

en die telefoon is ok.

nu stop ik echt.. wordt er gek van..
als ik dit allemaal had geweten dan had ik liever 50 euro blijven betalen bij xsdsl.. en dat voor adsl alleen.. Al die uren die ik er nu in heb zitten is meer frustrerend dan een paar tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ben ik toch wanhopig... :-(
ik kon het weer niet laten om de telefoon toch in de modem te drukken terwijl de internet verbinding up is .. en ja hoor..
weer die crashende modem in een loop..

kabel er weer uit, terug in de splitter, moden aan/uit.. en ik heb weer internet.
voice lampje brandt

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2007 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
@ Erwinn

Het wordt nu wel een beetje verward verhaal...

Back to basics..

Welk abo en netwerk zit je op en heb je ook analoge telefonie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha kan het me voorstellen..

bbnet xtra abbo 20mbit
analoge tel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
cornfed99111 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 12:55:
@ Erwinn

Het wordt nu wel een beetje verward verhaal...

Back to basics..

Welk abo en netwerk zit je op en heb je ook analoge telefonie?
Volgens mij wordt je KPN analoog lijn opgeheven met dit abo...
Is dat al gebeurt? Zo ja, flikker de splitter maar weg. Zo nee, splitter behouden...
De splitter is alleen nodig voor ADSL mét analoge lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbry
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 14:11

Volgens mij is dit voor een isdn lijn. Voor een analoge lijn moet je volgens mij PPPoA hebben. Correct me if I'm wrong.

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:25
MarcoC schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 00:11:
Mijn vader heeft Speedinq aangevraagd, zou 29 juni opgeleverd worden. Nu 6 dagen later is het nog steeds niet opgeleverd. Helpdesk gebeld, "ja, we gaan er achteraan". Iemand hier ook ervaring mee?
Na twee weken nog steeds niet opgeleverd. Doen ze goed :| .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cornfed99111 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 13:26:
[...]

Is dat al gebeurt? Zo ja, flikker de splitter maar weg. Zo nee, splitter behouden...
ik heb een brief van kpn gekregen dat het opgezegd is idd.
maar als de telefoonlijn rechtstreeks op het modem wordt gezet dan zit ie in een crash loop.

de manier van aansluiten is als volgt..

kpn aansluiting > kabel naar boven > splitter >telefoon
----------------------------------------------------------------->modem

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2007 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timbry schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 14:04:

Volgens mij is dit voor een isdn lijn. Voor een analoge lijn moet je volgens mij PPPoA hebben. Correct me if I'm wrong.
Ik heb het geprobeert maar dan doet internet het niet meer..
hij staat standaard op pppoe

PPP via ATM (PPPoA)
PPP via Ethernet (PPPoE) (deze heb ik aangevinkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedoel je de lijn vanuit de muur rechtstreeks in het modem?
in het dsl gat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
Is het ook mogelijk mijn houdige router te gebruiken met het abonnement Comfort 8064 van KPN? Het gaat om de Sitecom wl-108.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
GekkeCoen schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 15:37:
Is het ook mogelijk mijn houdige router te gebruiken met het abonnement Comfort 8064 van KPN? Het gaat om de Sitecom wl-108.
Waarschijnlijk krijg je een Speedtouch modem. En die kun je gewoon in Bridged mode zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
Flappie schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 16:35:
[...]

Waarschijnlijk krijg je een Speedtouch modem. En die kun je gewoon in Bridged mode zetten.
Oke, maar in die router zit ook een ADSL modem. Ik hoop dat ik die gewoon kan blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ben binnekort ook misschien trotse eigenaar van een 20mbits verbinding, maar het zit me nog niet helemaal lekker. SL technische service heeft mij gemeld dat ik 977 meter van de centrale zit, en dat me centrale adsl2+ is, terwijl dat ik dit nergens kan terug vinden. Ik kan alleen via xs4all 20 mbits aanvragen wanadoo/tele2 enzo is allemaal niet mogelijk. Enige waar me 20mbits op aangesloten kan worden is het netwerk van KPN. Maar als je zo bekijkt, analoge lijn, 977 meter van centrale zou toch goed moeten gaan tog?!?! als ik sommige verhalen hier lees dan dan wil ik zo snel mogelijk me aanvraag annuleren. Want heb geen zin in dat ik dadelijk 'maar' 8 mbits krijg ipv max 20 mbits, en dan het antwoord krijg van, we hebben je nooit 20 mbits beloofd. Dus mijn vraag is zijn er mensen in omgeving geleen-sittard-born voornamelijk born die een verbinding van 20mbits hebben via SP? laat me even je ervaring weten aub.

Bedankt voor het lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
GekkeCoen schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 17:10:
[...]

Oke, maar in die router zit ook een ADSL modem. Ik hoop dat ik die gewoon kan blijven gebruiken.
Ja kan ook wel denk ik. Gewoon in bridged mode zetten. Als je KPN/BabyXL hebt is de VPI/VCI 0/34 en voor BBned 0/35 geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 19:23:
Want heb geen zin in dat ik dadelijk 'maar' 8 mbits krijg ipv max 20 mbits, en dan het antwoord krijg van, we hebben je nooit 20 mbits beloofd. Bedankt voor het lezen
Gozertje ik zou je als advies geven, uit eigen ervaring, dat je nooit en ten nimmer die 20Mbps zult halen. Want ik woon zelf ook 945m van de centrale en met Orange (ADSL2+) was het alleen mogelijk om 13Mbps te halen en soms uitschieters naar 15Mbps (meer uitzondering dan regel!).

Dus als ik jouw was gozertje, dan zou ik mijn droom om met 20Mbps te leeshen in de vrieskast te stoppen. En gewoon wachten tot, gelet dat jij ook in @Home gebied woont, op de @Home 40Mbps verbinding. Klik hier om het bericht te lezen

Uit eindelijk kom je weer terug op de kabel waar het allemaal begon met snel breedband en daar zal het ook eindigen 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 10-09 04:00
Stom, mijn modem trainde altijd in op 18mbit nu is het ineens maar 15mbitl... Wat is dat nou weer voor onzin? Hoe kan dat nou dat dat zomaar ineens veel lager is? Heb al een aantal keren herstart, maar hij wil niet hoger meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is interessant, maar niet heus. Als ik een postcode check doe op bijv. internetten.nl of breedbandwinkel.nl geven die aan dat op mijn adres alleen maar Speedlinq abonnementen over het KPN netwerk beschikbaar zijn!! En ik heb op dit moment toch echt een BBNed abo (voor zover ik weet, misschien hebben ze me iets niet verteld).
Ik heb dit al eens eerder meegemaakt, bij Quicknet. Dit kwam omdat de samenwerking Quicknet - BBNed werd stop gezet en er dus geen nieuwe abonnementen werden afgesloten op BBNed. De bestaande klanten bleven wel draaien, maar zonder verdere snelheidsverhogingen.
De neiging om (weer) over te stappen wordt steeds sterker... Gelukkig heb ik een e-mail forward adres, zodat ik niet bij iedere overstap iedereen mijn nieuwe adres hoef door te geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 09:34
eX0duS schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 21:30:
Stom, mijn modem trainde altijd in op 18mbit nu is het ineens maar 15mbitl... Wat is dat nou weer voor onzin? Hoe kan dat nou dat dat zomaar ineens veel lager is? Heb al een aantal keren herstart, maar hij wil niet hoger meer...
Oh maar natuurlijk kan dat. Een paar wilde gokken:

- Koperlijn problemen zoals oxidatie, water in lassen, etc
- Blikseminslag geweest in wijkkasten of centrale, apparatuur vervangen en andere kabels.
- Overspraak op de telefoonlijn
- Eigen bekabeling die niet meer deugd
- Enzovoorts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 20:25:
[...]

Gozertje ik zou je als advies geven, uit eigen ervaring, dat je nooit en ten nimmer die 20Mbps zult halen. Want ik woon zelf ook 945m van de centrale en met Orange (ADSL2+) was het alleen mogelijk om 13Mbps te halen en soms uitschieters naar 15Mbps (meer uitzondering dan regel!).

Dus als ik jouw was gozertje, dan zou ik mijn droom om met 20Mbps te leeshen in de vrieskast te stoppen. En gewoon wachten tot, gelet dat jij ook in @Home gebied woont, op de @Home 40Mbps verbinding. Klik hier om het bericht te lezen

Uit eindelijk kom je weer terug op de kabel waar het allemaal begon met snel breedband en daar zal het ook eindigen 8) .
Geachte gozertje,

Bedankt voor je reactie, moet even inhaken op 20 mbits verhaal. Ik weet bij lange na dat ik 20 mbits niet zal halen ben al blij als ik 13mbits tot 15 mbits kan halen, dit blijft nog altijd goedkoper dan het 70 euro abonnement van @home. En even over de 40 mbits, dit is gewoon op dit moment nog toekomstmuziek, ze zitten nu midden in een fusie dus dat zal @home kennende nog wel een tijdje duren. Maar ik wacht er met volle teugen op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 14:52:
[...]

bedoel je de lijn vanuit de muur rechtstreeks in het modem?
in het dsl gat?
Als je geen analoge telefonie meer hebt, dan moet dat ja.
Ook zo kun je dat proberen, je kan dan internetten en bellen via VOIP.
Analoge lukt dan niet meer. je kan dan wel testen of bellen via internet en internetten lukt.

Trouwens ik heb wel een andere protocol op bbned dan jij: geen PPPoA maar RFC1483.
Lijkt me vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 23:18:
[...]
ze zitten nu midden in een fusie dus dat zal @home kennende nog wel een tijdje duren. Maar ik wacht er met volle teugen op ;)
Hola gozertje

Ik denk dat die 40Mbps sneller zijn intrede zal doen, dan het aanvragen van een abonnement bij Speedlinq :P

Dus als ik jou was gozertje, zou ik kijken of dit wel bij je internet gedrag past (€69,95 is wel duur). Trouwens die 15Mbps van @Home hal je ook niet! Ik ken iemand met dat abonnement. Die gozer haalt niet meer dan 5Mbps :( Gozertje belt helpdesk (lokaal tarief) en tot zijn verbazing zijn ze bezig die 40Mbps pakket te implementeren in een groot deel van @Home gebied! Maar die 40Mbps haal je zekers want het is een symmetrische verbinding en 100 x beter dan wat ze nu verpatsen.

Kaptein A'hoy gozer :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 23:49:
[...]

Hola gozertje

Ik denk dat die 40Mbps sneller zijn intrede zal doen, dan het aanvragen van een abonnement bij Speedlinq :P

Dus als ik jou was gozertje, zou ik kijken of dit wel bij je internet gedrag past (€69,95 is wel duur). Trouwens die 15Mbps van @Home hal je ook niet! Ik ken iemand met dat abonnement. Die gozer haalt niet meer dan 5Mbps :( Gozertje belt helpdesk (lokaal tarief) en tot zijn verbazing zijn ze bezig die 40Mbps pakket te implementeren in een groot deel van @Home gebied! Maar die 40Mbps haal je zekers want het is een symmetrische verbinding en 100 x beter dan wat ze nu verpatsen.

Kaptein A'hoy gozer :O
Hahah leuke manier van reageren heb je :9 Nou ik probeer speedlinq gewoon voor een jaar en dan zien we wel weer verder. Dan is teminste de 40 mbits er miss en dan kan ik de ervaringen van anderen bekijken. Just go with the flowwww

De groetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
Ik heb sinds afgelopen vrijdag dat mijn modem "uitvalt" als het ware.
Mijn verbinding is dan weg en alleen het power lampje brand dan nog.

Alleen als ik de stekker volledig uit het stopcontact haal doet ie het weer.
Als ik de stekker alleen maar uit de modem haal veranderd er niets.

Iemand enig idee?

edit: Copperjet 1616-2P met 20Mb KPN abbo...

[ Voor 7% gewijzigd door basduijn op 15-07-2007 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik heb met DMT tool de Noise Margin waarde omlaag gezet, en nu is het wel weer 18mbit... Hopen dat het zo blijft. :p

[ Voor 5% gewijzigd door eX0duS op 15-07-2007 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cornfed99111 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 23:42:
[...]

Als je geen analoge telefonie meer hebt, dan moet dat ja.
Ook zo kun je dat proberen, je kan dan internetten en bellen via VOIP.
Analoge lukt dan niet meer. je kan dan wel testen of bellen via internet en internetten lukt.

Trouwens ik heb wel een andere protocol op bbned dan jij: geen PPPoA maar RFC1483.
Lijkt me vreemd.
Ik heb nu de telefoonkabel rechtstreeks op het modem.
telefoonkabel erbij in gedrukt.. weer de crash loop..

ook valt internet af en toe weg.. dan moet de modem aan/uit gezet worden en dan doet ie het weer.

Dat protocol is vreemd.. ik kan echt maar 2 kiezen, zie foto's

Bedankt voor het meedenken trouwens!

Afbeeldingslocatie: http://www.iol.ie/~erwin/sl-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.iol.ie/~erwin/sl2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.iol.ie/~erwin/sl3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nadat ik de kabel rechtstreeks heb aangesloten de installatie procedure nog es doorlopen.
gewoon die van de cd..
ik had even kiestoon maar de modem blijft resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eX0duS schreef op zondag 15 juli 2007 @ 09:18:
Ik heb met DMT tool de Noise Margin waarde omlaag gezet, en nu is het wel weer 18mbit... Hopen dat het zo blijft. :p
SNRM? op hoeveel heb je hem gezet?
Bij mij staat ie op 6.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.iol.ie/~erwin/dmt1.jpg

voor de techneuten.. een dmt screenshot..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:31

knakworst

Get more sats!

Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 11:06:
[...]

Dat protocol is vreemd.. ik kan echt maar 2 kiezen, zie foto's
Check eerst de firmware :
http://www.speedtouch.nl/drivers.html#706
Gebruik daarna eens de wizard op:
http://www.speedlinqsuppo...task=view&id=46&Itemid=29
of met telefonie: http://www.speedlinqsuppo...task=view&id=45&Itemid=29

edit: firmware link aangepast. Gezien de lage upload zou ik die firmware zeker checken.

[ Voor 14% gewijzigd door knakworst op 15-07-2007 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@ Erwinn

Weet je zeker dat je geen defecte bekabeling gebruikt?
Ik zou ze in elk geval eens uitwisselen.

Dus zonder splitter is nog steeds het zelfde probleem...daar kan dus niet het probleem zijn.

Kan je je verbindingswaarden posten? Misschien wijst dat ergens op.

[ Voor 94% gewijzigd door cornfed99111 op 15-07-2007 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 11:46:
[...]

SNRM? op hoeveel heb je hem gezet?
Bij mij staat ie op 6.5
Op een gegeven moent stond de SNRM op 5, en trainde de modem in 186xx ongeveer.
Blijkbaar is aan de lage kant dus heb de slider weer wat terug gezet, en nu trained hij in op 18068 en SNRM 6,5, dat is toch beter geloof ik.
Dit zijn mijn waardes op dit moment:

Afbeeldingslocatie: http://i11.tinypic.com/6h89ojr.png
Ik weet niet of dat goed op slecht is? Zal waarschijnlijk slecht zijn ,maar ja. :p

Wel een beetje krom dat op default settings ik ineens maar 15mbit kreeg, en als ik die slider wat verzet dat het ineen wél 18 mbit kan zijn... Tot zover zonder problemen.

[ Voor 14% gewijzigd door eX0duS op 15-07-2007 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

removed

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2007 12:59 . Reden: overbodige reactie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik installeer die nieuwe wel even..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knakworst schreef op zondag 15 juli 2007 @ 12:07:
[...]

Check eerst de firmware :
http://www.speedtouch.nl/drivers.html#706
Gebruik daarna eens de wizard op:
http://www.speedlinqsuppo...task=view&id=46&Itemid=29
of met telefonie: http://www.speedlinqsuppo...task=view&id=45&Itemid=29

edit: firmware link aangepast. Gezien de lage upload zou ik die firmware zeker checken.
dit allemaal geprobeert. had ik al es gedaan..
zelfde resultaat.. hierna zelfs geen internet meer.
moest file:///F:/speedtouch/stInstall6.exe van de cd pakken om internet weer in de lucht te krijgen.

wat betreft de ethernet kabel... ik heb een nieuw modem gekregen, die nieuwe kabel getest.. zelfde resultaat.

telefonie kabels gechecked.. allemaal in orde.
ik had hiervoor 245mbit bbnet over dezelfde kabels.. nooit problemen gehad, en nu doet ie het soms wel, dus die kabels zitten wel goed denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cornfed99111 schreef op zondag 15 juli 2007 @ 12:09:
@ Erwinn

Weet je zeker dat je geen defecte bekabeling gebruikt?
Ik zou ze in elk geval eens uitwisselen.

Dus zonder splitter is nog steeds het zelfde probleem...daar kan dus niet het probleem zijn.

Kan je je verbindingswaarden posten? Misschien wijst dat ergens op.
kabels gechecked.. hoe kom ik aan verbindingswaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eX0duS schreef op zondag 15 juli 2007 @ 12:14:
[...]

Wel een beetje krom dat op default settings ik ineens maar 15mbit kreeg, en als ik die slider wat verzet dat het ineen wél 18 mbit kan zijn... Tot zover zonder problemen.
thanks maar sinds ik die nieuwste firmware gebruik werkt dmt niet meer, firmware not supported.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
mr. TCB schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 11:31:
Het heeft bij mij 4 maanden geduurd, maar heb het uiteindelijk wel gekregen.

Zou je me die brief die je ouders hadden gestuurd, nog willen doorsturen naar mij? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@ Erwinn

Zijn die drivers op de Support page van Speedlinq niet voor de 706WL...???
Volgens mij heb je de 706 zonder WL. !!??!!

Ergens moet een pagina zijn in je router om de verbindingswaarden te laten zien.
Ik heb zelf een andere router, kan je daarbij niet echt helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand in omgeving sittard-geleen-born voornamelijk born, die gebruik maakt van SL internet? Graag je ervaring aub

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@cornfed

Configuratie wizard voor SpeedTouch 706(WL) en 706i(WL)
staat er, beide dus denk ik

wireless en normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Ik kon niet meer bellen, wel gebeld worden. Modem maar eens opnieuw opgestart en dit vind ik terug in de logs. Inderdaad, nu werkt het helemaal niet meer.

Jul 15 20:31:17 VOIP: Send REGISTER
Jul 15 20:30:35 VOIP: Send REGISTER
Jul 15 20:29:53 VOIP: Send REGISTER
Jul 15 20:29:11 VOIP: Send REGISTER
Jul 15 20:28:29 VOIP: Send REGISTER
Jul 15 20:27:47 VOIP: Send REGISTER
Jul 15 20:27:05 VOIP: Send REGISTER
Jul 15 20:26:23 VOIP: Send REGISTER
Jul 15 20:25:41 VOIP: Send REGISTER

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Confirmed: regio Maastricht, geen uitbellen mogelijk.

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 20:40:
Confirmed: regio Maastricht, geen uitbellen mogelijk.

|:(
Ik zit in regio Heerlen, om de hoek dus. Herstart je modem maar niet want dan kun je ook niet meer gebeld worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nergens aangekomen, bellen is deruit, dikke rode kruis in t modem.

LEKKER DIT WEER HE HEREN VAN SPEEDLINQ!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
Niet alleen Limburg, ook Zuid-Holland doet het niet.... (Bodegraven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Hebben jullie allemaal deze instellingen in het modem?

Afbeeldingslocatie: http://img102.imageshack.us/img102/6249/picture1es4.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wyrdt schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 23:25:
Speelinq aangevraagd op 4 April.
Oplevering 27 April
BB comfort 20 down, 1 Up
Op de 26e werkte de verbing al.
Zeer tevreden met gemiddeld:
18 mb down.
950 kbps up
Ik heb niet de helpdesk hoeven bellen.
Zeer tevreden met deze verbinding
Gozertje, je hebt dus precies 3 weken en 1 dag opgeleverd gekregen! Dat is voor Speedlinq ongebruikelijk :P Mijn vraag is, heb je binnen die periode van 3 weken een schrijven ontvangen van KPN dat ADSL op je lijn wordt uitgevoerd?

Want dat schrijven van KPN, dien je ook te ontvangen alvoorns je ADSL kan gebruiken! Of heb je die niet ontvangen?

Gegroet met veel :? (inderdaad veel vraagtekens hoe ze bij Speedlinq te werk gaan! Volgens mij is een bal in Speedlinq term vierkant O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
we zijn weer blij.... al de hele week gezeur met de telefoon..... en vandaag helemaal niks meer....
Ben wel blij dat dit hier tenminste gecomuniceerd wordt want op de site van speedlinq weer helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En een kubus rond? Ik ben vorig jaar overgestapt van Quicknet naar Speedlinq, beiden op BBNed. De dag voor de afgesproken opleverdatum zat ik 's avonds achter mijn pc en had geen internet meer. Laat ik mijn modem eens resetten dacht ik. En voila, ik had weer verbinding. Ineens 4x zo snel ook. Ik kon alleen geen mail meer versturen, de smtp server van Quicknet gaf een access denied. Toen viel het muntje: ik was over op Speedlinq. Heb nog een paar dagen moeten wachten op het modem, maar dat was geen probleem, daar het met het Quicknet modem ook perfect werkte.

Oh, en wat de kortingsvoucher betreft: bij mij stond er in de voorwaarden vermeld dat de korting pas terug gestort zou worden, nadat er 3 keer succesvol abonnementsgeld van mijn rekening was geschreven. Dan weet je dus al dat het minimaal 3 maanden gaat duren.
Even een berichtje dat je terugbetaald gaat worden is er echter niet bij. Dat merk je pas als het op je rekening staat.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2007 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humpert
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-07 08:40
De problemen die jullie beschrijven wordt volgens mij door het volgende veroorzaakt:
Visit AboutUs.org for more information about RITSTELE.COM AboutUs: RITSTELE.COM

Registrant: Make this info private
Pending Renewal or Deletion
P.O. Box 430
Herndon, VA 20172-0447
US

Domain Name: RITSTELE.COM

Administrative Contact :
pendingrenewalordeletion@networksolutions.com
P.O. Box 430
Herndon, VA 20172-0447
US
Phone: 570-708-8786

Technical Contact :
pendingrenewalordeletion@networksolutions.com
P.O. Box 430
Herndon, VA 20172-0447
US
Phone: 570-708-8786

Record expires on 18-Feb-2009
Record created on 18-Apr-2007
Database last updated on 15-Jul-2007

Domain servers in listed order: Manage DNS

NS1.PENDINGRENEWALDELETION.COM 205.178.190.51
NS2.PENDINGRENEWALDELETION.COM 205.178.189.51

Show underlying registry data for this record

Current Registrar: NETWORK SOLUTIONS, LLC.
IP Address: 205.178.189.128 (ARIN & RIPE IP search)
IP Location: US(UNITED STATES)-VIRGINIA-HERNDON
Record Type: Domain Name
Server Type: IIS 4
Lock Status: clientTransferProhibited
Web Site Status: Active
DMOZ no listings
Y! Directory: see listings
Secure: No
E-commerce: No
Traffic Ranking: 1
Data as of: 05-Apr-2005
Wie heeft de rekening niet betaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
Naar welk IP verwijst sip.ritstele.com in de speedlinq DNS/resolvers? Als ze die zelf vast zetten voor een vast antwoord met het juiste IP is er niets aan de hand ondanks het domein niet helemaal meer van BBned lijkt te zijn :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:54
lekker dan, zou speedlinq dit weten

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
bjck schreef op zondag 15 juli 2007 @ 22:49:
Naar welk IP verwijst sip.ritstele.com in de speedlinq DNS/resolvers? Als ze die zelf vast zetten voor een vast antwoord met het juiste IP is er niets aan de hand ondanks het domein niet helemaal meer van BBned lijkt te zijn :)
Lookup has started ...

; <<>> DiG 9.3.4 <<>> sip.ritstele.com
;; global options: printcmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 26386
;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 2, AUTHORITY: 3, ADDITIONAL: 3

;; QUESTION SECTION:
;sip.ritstele.com. IN A

;; ANSWER SECTION:
sip.ritstele.com. 1207 IN CNAME resalehost.networksolutions.com.
resalehost.networksolutions.com. 12 IN A 205.178.189.128

;; AUTHORITY SECTION:
networksolutions.com. 138004 IN NS ns1.netsol.com.
networksolutions.com. 138004 IN NS ns2.netsol.com.
networksolutions.com. 138004 IN NS ns3.netsol.com.

;; ADDITIONAL SECTION:
ns1.netsol.com. 129622 IN A 205.178.190.164
ns2.netsol.com. 129622 IN A 205.178.190.166
ns3.netsol.com. 129622 IN A 205.178.190.165

;; Query time: 17 msec
;; SERVER: 192.168.1.254#53(192.168.1.254)
;; WHEN: Sun Jul 15 23:40:18 2007
;; MSG SIZE rcvd: 204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:31

knakworst

Get more sats!

Het gaat erom wat de speedlinq dns voor antwoord geeft. Dat heb je hiermee toch niet opgezocht?
Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.