Het grote Digitenne topic deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 141.464 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 16:16:
[...]

Misschien is je 5V inserter brakjes. Stop de antenne eens in je losse kastje en sluit via de loop dat kastje op je TV aan om signaal te krijgen. Ik heb hier ook een 5V inserter liggen die sort-of uit elkaar valt.

Het kan natuurlijk dat je TV de foutcorrectie e.d. minder goed uit kan voeren, maar dat kan ik zo moeilijk zeggen. Een sterker signaal is in ieder geval niet nodig: er zit al een 18dB versterker in de binnenantenne, dat is meer dan zat. Maar niet alle tuners hebben dezelfde kwaliteit.
begrijp ik jouw antwoord goed als ik zeg, dat ik in het ergste geval de Samsung (tijdelijk) als powerinserter kan gebruiken? Maw, als ik de tuner er tussenzet en de TV via de loop aansluit, ik ook gewoon via de TV kan tunen (dus met de kaart in de TV)?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 17:11:
[...]

begrijp ik jouw antwoord goed als ik zeg, dat ik in het ergste geval de Samsung (tijdelijk) als powerinserter kan gebruiken? Maw, als ik de tuner er tussenzet en de TV via de loop aansluit, ik ook gewoon via de TV kan tunen (dus met de kaart in de TV)?
Je gebruikt je Samsung kastje dan even als veredelde powerinserter ja. Zo kan je testen of het aan je powerinserter ligt.

De oorzaak kan natuurlijk ook ergens anders liggen, maar dat is zo niet te zeggen.

[ Voor 7% gewijzigd door Mentalist op 21-02-2008 19:16 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 23:59
Voor wie nog wat meer wil weten hoe de TopField is opgebouwd (memory / firmware images) etc.
Hier meer info: http://www.topfield.cc/files/Firebird/TF_Internal_Info.pdf

Omdat het vrij van internet is te downloaden en van TopField zelf vandaan komt lijkt het me geen probleem om hier te posten.

Misschien kan iemand met deze de cam-lock eraf halen en andere leuke mods maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
Hageneis schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 15:55:
Hebben jullie ook last van een verkeerd beeld op NGC? Bij anamorfe uitzendingen wordt dit nu niet als zodanig gemarkeerd. Erg leuk voor afslankproducten, maar verder vind ik het wel erg storend. Weet iemand waar ik dit serieus kan melden? Bij 0800-0407 wordt verwezen naar 0900-0576 en daar heb ik slechte ervaringen met technische kwesties (het zou me al verbazen als ze daar weten wat anamorf is). Daarnaast wil ik niet een betaald nummer bellen om een storing te melden.
JA! Dat viel mij gisteren ook op. Je zal alleen voor NGC de tuner op 4:3 moeten zetten wil je goed beeld krijgen. De VCR uitgang op mijn Samsung twin tuner is wel goed, maar die geeft het beeld altijd vol door.

edit...
Vragen kun je kwijt op http://www.kpn.com/klante...-problemen-met-geluid.htm. Ik heb het klachtenformulier reeds verstuurd, als anderen dit ook gaan doen is de kans groot dat het wordt opgelost.

[ Voor 14% gewijzigd door giant2000 op 22-02-2008 13:52 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
Ik heb zojuist een gratis buitenantenne aangevraagd.
Jammer dat je er maar 1 per abonnee krijgt aangezien ik 3 tuners heb hier in huis met slechte ontvangst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Laatst online: 08-09 16:28

spaceboy

Op grote hoogte

mirelia schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:31:
Ik heb zojuist een gratis buitenantenne aangevraagd.
Jammer dat je er maar 1 per abonnee krijgt aangezien ik 3 tuners heb hier in huis met slechte ontvangst
Ik wil er ook eentje bestellen. Kan dat online? Ik zie op digitenne.nl alleen iets over 'n ding van 40 euro, maar niet gratis. Hoe/waar doe je dat?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:50

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Gewoon bellen met de digitenne helpdesk

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Koffie schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:55:
Gewoon bellen met de digitenne helpdesk
Oke. Dat heb ik net gedaan. De dame aan de lijn wilde niet gelijk bestellen, ik moest eerst proberen om mijn gewone antenne buiten te zetten. Nou ja, prima. Doen we dat (alleen nu niet, het regent).

Wat ZIJN eigenlijk de belangrijkste fout-symptomen als je geen top-ontvangst hebt? (dus m.a.w. wat praat het aanvragen/gebruiken van een buitenantenne goed?) Ik heb nu af en toe last van wegvallend radio-geluid of soms storingen in beeld (delen van het beeld die "stotteren", alsof je een mpg bekijkt met compressiefoutjes).

Ik moet sowieso terugbellen nadat ik het geprobeerd heb. Ben wel benieuwd wat jullie ervaringen zijn met zo'n buitenantenne...

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 13:55:
Is hier iemand uit de omgeving van doetinchem of 7021 die me kan vertellen of digitenne goed is te ontvangen met de nieuwe zendmast in doetinchem. BVD.
Ik woon in Steenderen en heb een goede ontvangst (zo'n 80-90%), ik wel een buitenantenne genomen, omdat de ramen in mijn huis de ontvangst nogal blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
spaceboy schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 16:06:
[...]
Wat ZIJN eigenlijk de belangrijkste fout-symptomen als je geen top-ontvangst hebt? (dus m.a.w. wat praat het aanvragen/gebruiken van een buitenantenne goed?) Ik heb nu af en toe last van wegvallend radio-geluid of soms storingen in beeld (delen van het beeld die "stotteren", alsof je een mpg bekijkt met compressiefoutjes).
Ik heb gewoon gezegd dat door de binnenantenne buiten te zetten het storen een stuk minder word en toen zei ze oke dan krijgt u 1 buitenantenne gratis.
In mijn geval is met een klein beetje slecht weer tvkijken onmogelijk.
mijn beeld is meer blokkerig dan niet en valt ook regelmatig ook gewoon secondenlang helemaal weg.
Echt heel leuk als je in een film zit die dan niet meer te volgen is.
Alleen met stralend weer is het te doen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

mirelia schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 18:47:
[...]

Ik heb gewoon gezegd dat door de binnenantenne buiten te zetten het storen een stuk minder word en toen zei ze oke dan krijgt u 1 buitenantenne gratis.
mijn beeld is meer blokkerig dan niet en valt ook regelmatig ook gewoon secondenlang helemaal weg.
Thanks. Heb ondertussen nog 'n keer gebeld en inderdaad gezegd wat jij ook hebt, geen idee of het ECHT helpt, want ik heb mooi niet m'n binnen-antenne in de regen getest. ;-)
Anyway, over 5 dagen heb ik 'm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
spaceboy schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 19:34:
[...]

Thanks. Heb ondertussen nog 'n keer gebeld en inderdaad gezegd wat jij ook hebt, geen idee of het ECHT helpt, want ik heb mooi niet m'n binnen-antenne in de regen getest. ;-)
Haha graag gedaan.
Volgens de dame die ik sprak is de buitenantenne van veel betere kwaliteit en moet het zeker verbetering geven.
Ik hoop voor je dat het jou ook helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een paar vraagjes over de Topfield personal recorder TF5300K

Als ik iets aan het kijken ben, wat eerder is opgenomen, en de recorder gaat iets anders opnemen, stopt het afspelen en springt hij automatisch naar de zender die hij gaat opnemen.
Als ik iets aan het kijken ben, wat eerder is opgenomen, en de recorder is klaar met iets anders opnemen, stopt het afspelen en schakelt de recorder vanzelf uit.
Soms zijn opnames niet gelukt terwijl ze wel in de lijst staan, de bestandsgrootte is dan 0 mb.

Deze 'bugs' zijn toch wel erg irritant.
Hebben anderen hier ook last van en hoe is dit eventueel te verhelpen?
Ik hoopte dat ze waren opgelost met de software-update van februari 2008.
Verder absoluut geen klachten over digitenne.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2008 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand ervaring mee om twee ontvangers aan te sluiten op 1 buiten antenne van KPN
Ik woon in Middelharnis ontvangst met buiten antenne 97 a 98 % is gewoon goed.
Nu wil ik nog 1 tv aansluiten op die antenne met splitter vandaar mijn vraag.
Groet D.P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 16:54:
Heeft er iemand ervaring mee om twee ontvangers aan te sluiten op 1 buiten antenne van KPN
Ik woon in Middelharnis ontvangst met buiten antenne 97 a 98 % is gewoon goed.
Nu wil ik nog 1 tv aansluiten op die antenne met splitter vandaar mijn vraag.
Groet D.P
Kan prima, maar neem dan ook een 5V inserter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor u snelle reactie.
Ik ben een leek wat betreft die 5V inserter inhoud ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
5V inserters, nu ook in de startpost met verbeterde smaak en een stevige bite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren even geprobeert:
Topfield ontvanger aangesloten op m'n CAI aansluitoos bij de TV.
Aan de andere kant van deze kabel, (in de meterkast) de antenne aangesloten.
Tot mijn verbazing zie ik het lampje op de antenne niet aangaan (de 5 volt is hier dus niet aanwezig).

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 22:48:
Na enig zoeken ben ik weer wat wijzer geworden.(met deze voeding)

Groet D.P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 12:59:
Gisteren even geprobeert:
Topfield ontvanger aangesloten op m'n CAI aansluitoos bij de TV.
Aan de andere kant van deze kabel, (in de meterkast) de antenne aangesloten.
Tot mijn verbazing zie ik het lampje op de antenne niet aangaan (de 5 volt is hier dus niet aanwezig).

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Was hierbij de CAI-provider (dus de kabel die het huis binnenkomt) ook nog aangesloten?
Dan kan het zijn dat de 5V kortgesloten wordt door de apparatuur (bijv. een trafootje) van de provider.
Of was de verbinding alleen de doos (zonder ingebouwde trafo o.i.d.) en een stuk kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 16:49:
[...]

Was hierbij de CAI-provider (dus de kabel die het huis binnenkomt) ook nog aangesloten?
Dan kan het zijn dat de 5V kortgesloten wordt door de apparatuur (bijv. een trafootje) van de provider.
Of was de verbinding alleen de doos (zonder ingebouwde trafo o.i.d.) en een stuk kabel?
Ja alleen een inbouwdoos met een stuk kabel.
De aansluiting van de provider is los.
Als ik deze wel aansluit heb ik analoog goed beeld, dus de kabel is in orde lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 23:46:
[...]

Ik heb gewoon 2 decoders aangesloten op één antenne. En de antenne op zolder geplaatst. Scheelt je toch wel een paar atennes als je veel tv's hebt. Voor het aansluiten van de antennes heb ik gebruik gemaakt van de bestaande/liggende coax kabels.

Succes
[/quo

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2008 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 22:48:
Het is net met iets installeren eerst doen,en dan pas bij het begin gaan lezen.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 16:54:
[...]

Ja alleen een inbouwdoos met een stuk kabel.
De aansluiting van de provider is los.
Als ik deze wel aansluit heb ik analoog goed beeld, dus de kabel is in orde lijkt me zo.
Inbouwdoos ertussen uithalen daar zit een splitter voor -radio / tv signaal. Die molt het 5 volt signaal naar dat antennetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Ik heb een technische vraag mbt. het opnemen op een HDD recorder.
Zoals eerder genoemd heeft Digitenne een bitrate van 2-2,5 Mbps.
Wat is nu een verstandige opname instelling op mijn HDD recorder? Ik kan kiezen van SLP (6 uur op 1 dvd) tot HQ (1 uur op dvd). Ik heb geen idee wat de bitrates dan zijn
Een simpele rekensom leek mij bij HQ:
4700Mb (dvd) / 3600 (1 uur in sec.) = 1,3 Mbps.
Dit lijkt me niet juist want dat is nog lager dan Digitenne... wie kan mij verder helpen?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
giant2000 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 13:03:
Ik heb een technische vraag mbt. het opnemen op een HDD recorder.
Zoals eerder genoemd heeft Digitenne een bitrate van 2-2,5 Mbps.
Wat is nu een verstandige opname instelling op mijn HDD recorder? Ik kan kiezen van SLP (6 uur op 1 dvd) tot HQ (1 uur op dvd). Ik heb geen idee wat de bitrates dan zijn
Een simpele rekensom leek mij bij HQ:
4700Mb (dvd) / 3600 (1 uur in sec.) = 1,3 Mbps.
Dit lijkt me niet juist want dat is nog lager dan Digitenne... wie kan mij verder helpen?
Een DVD is +/- 4700MB, niet 4700Mb.

http://www.google.com/sea...D+%3F+megabit&btnG=Search

[ Voor 7% gewijzigd door Mentalist op 25-02-2008 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Bedankt!
Doe ik dit dan goed?

HQ=10.7
SP=5.3
LP=3.7
EP=2.7
SLP=1.8

Dit zou betekenen dat EP voldoende kwalitiet biedt voor digitenne.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

giant2000 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 15:16:
[...]

Bedankt!
Doe ik dit dan goed?

HQ=10.7
SP=5.3
LP=3.7
EP=2.7
SLP=1.8

Dit zou betekenen dat EP voldoende kwalitiet biedt voor digitenne.
Ik weet niet of je dat op die manier kan berekenen. Je hebt ook nog compressie, een Divx met de bitrate van 1.8 mbps is beter dan een dvd met een bitrate van 1.8 mbps.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Marzman schreef op maandag 25 februari 2008 @ 15:20:
[...]

Ik weet niet of je dat op die manier kan berekenen. Je hebt ook nog compressie, een Divx met de bitrate van 1.8 mbps is beter dan een dvd met een bitrate van 1.8 mbps.
Ja dat klopt wel, maar volgens mij heeft een DVD/HDD recorder geen compressiemogelijkheid, dit kan pas achteraf worden berekend, zoals Divx doet. Daarom heb je ook geen MP3/Divx recorders.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Het is meer dat je het signaal zal hercomprimeren, dus ik zou een iets hogere bitrate nemen dan het Digitenne signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LCD_viewer schreef op maandag 25 februari 2008 @ 09:21:
[...]

Inbouwdoos ertussen uithalen daar zit een splitter voor -radio / tv signaal. Die molt het 5 volt signaal naar dat antennetje.
Kijk, dat ga ik eens proberen....

edit:
Als ik nou een power inserter gebruik, en dan naar m'n inbouwdoos in de muur ga, zou het dan wel werken?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2008 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 19:16:
[...]

Je gebruikt je Samsung kastje dan even als veredelde powerinserter ja. Zo kan je testen of het aan je powerinserter ligt.

De oorzaak kan natuurlijk ook ergens anders liggen, maar dat is zo niet te zeggen.
Ik heb het geprobeerd (duurde even, maar bleek dat ik geen coax-kabel meer in huis had...), buitenantenne in de Samsung, coax vanaf loop-out naar TV en de Conax-kaart in de TV. Ontvangst was nog slechter dan met de power-inserter (kwaliteit middelmatig en sterkte <50%).
Voor de zekerheid nog even de kaart in de Samsung getest en met scartkabel naar TV -> kwaliteit en sterkte beiden 99-100%.

Ligt het dan dus toch aan de tuner in de TV of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Waar woon je ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

giant2000 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 15:32:
[...]

Ja dat klopt wel, maar volgens mij heeft een DVD/HDD recorder geen compressiemogelijkheid, dit kan pas achteraf worden berekend, zoals Divx doet. Daarom heb je ook geen MP3/Divx recorders.
Dat is juist het hele principe van een HDD recorder en de bovengenoemde kwaliteits settings.
Een HDD recorder doet realtime MPEG compressie.
Gezien het feit dat er een lijstje met kwaliteitssettings gepost word, neem ik aan dat we het over een "analoge tuner" HDD recorder hebben, een HDD Recorder specifiek voor DVB-T pakt rechtstreeks de MPEG stream uit de lucht en schrijft die gewoon 1op1 weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 17:09:edit:
Als ik nou een power inserter gebruik, en dan naar m'n inbouwdoos in de muur ga, zou het dan wel werken?
Via een power-inserter of de tuner direct aansluiten maakt natuurlijk niets uit:
5V blijft 5V en als deze wordt kortgesloten door een filter in de aansluitdoos, dan blijft er niets meer over. Hopelijk blijft het spul heel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
Koffie schreef op maandag 25 februari 2008 @ 20:33:
[...]

Dat is juist het hele principe van een HDD recorder en de bovengenoemde kwaliteits settings.
Een HDD recorder doet realtime MPEG compressie.
Gezien het feit dat er een lijstje met kwaliteitssettings gepost word, neem ik aan dat we het over een "analoge tuner" HDD recorder hebben, een HDD Recorder specifiek voor DVB-T pakt rechtstreeks de MPEG stream uit de lucht en schrijft die gewoon 1op1 weg.
En ter aanvulling: divx (of beter gezegd: mpeg4) bestaan wél! Zoek maar eens op internet, je vind een heleboel, ze worden allemaal voor beveiligingsopnamen gebruikt. Er bestaan zelfs tvkaarten (normaal geprijsd) die mpeg4 hardware compressie doen.

waarom er nog geen losstaande harddisk recorder bestaat met mpeg4 compressie (en analoge tuner dus( is een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Mmmh vreemd probleem...

In mijn topfield tuner krijg ik perfect het regionale pakket van utrecht in de lijst maar op mijn TV met eigen ingebouwde DVB-T tuner en een eigen smartcard + ci-module krijg ik nu omroep brabant na een herscan.... en daarvoor had ik eerst tv gelderland. 8)7

En dan woon ik in zicht afstand van de mast in ijsselstein. :X Morgen maar eens inlezen op het handmatig programmeren van de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Heeft iemand ervaring met die portable TV van KPN? Volgens mij las ik ergens dat dat de Lenco TFT-711 is.
Ik overweeg die een keer aan te schaffen, maar wil vooral weten hoe sterk het ontvangst op zo'n ding is.

Zie http://www.kpn.com/kpn/sh...d=418588/typeofpage=77285

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
giant2000 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 13:30:
[...]

JA! Dat viel mij gisteren ook op. Je zal alleen voor NGC de tuner op 4:3 moeten zetten wil je goed beeld krijgen. De VCR uitgang op mijn Samsung twin tuner is wel goed, maar die geeft het beeld altijd vol door.

edit...
Vragen kun je kwijt op http://www.kpn.com/klante...-problemen-met-geluid.htm. Ik heb het klachtenformulier reeds verstuurd, als anderen dit ook gaan doen is de kans groot dat het wordt opgelost.
Nee, hoor. De uitzenddummy's van het callcenter komen niet verder dan:

Naar aanleiding van uw vraag over het verspringen van uw beeld kunnen
wij u als volgt informeren:

Heeft u het probleem dat het beeldformaat verspringt op uw TV, dan
wordt dit veroorzaakt doordat uw tuner na de herscan is terug gezet
naar de fabrieksinstellingen en daardoor weer een beeldformaat heeft
van 4:3.

Oplossing:

- de tuner is in altijd leidend en geeft het ontvangen beeld formaat
door aan de TV
-de tuner moet ingesteld worden naar het formaat van de aangesloten
TV
-in geval van een 16:9 TV moet de tuner op 16:9 LETTERBOX staan
-de TV moet in de stand AUTO staan, deze volgt dan de tuner.

Een uitzending in 4:3 of 16:9 wordt nu ook weergegeven in
respectievelijk 4:3 of 16:9.

Kiest u in de tuner voor 16:9 volledig, dan wordt er altijd op dit
formaat uitgezonden.

Kiest u in de tuner 16:9 gemengd, dan blijft het beeld 16:9, maar wordt
een 4:3 beeld vergroot.

Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

Clueless dus. Weet iemand toevallig hoe we de techneuten van Digitenne kunnen bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Ik heb dezelfde e-mail ook gehad (zucht).
Stond op het punt een reactie te geven in de trant van: word ik nou serieus genomen of niet...
Ik stuur nog maar een klacht weer...

edit: hopelijk worden we nu serieus genomen:
"Ik heb vorige week een storing gemeld over de beeldverhouding van NGC. Deze is op mijn ontvanger (Siemens) NIET goed. Alle andere zenders zijn dat wel. Graag deze storing nu serieus behandelen niet afdoen alsof ik iets verkeerd heb ingesteld want dat is NIET zo. Ik weet dit zekjer omdat ik via het Tweakersforum weet dat meer mensen dit is opgevallen.
De storing betreft dat de 16:9 uitzendingen van NGC wordt doorgestuurd met een 4:3 verhouding, dus met zwarte balken links en rechts (zoals normaal bij een 4:3 uitzending) behalve dan dat het beeld wordt geknepen, dus je krijgt te lange slanke beelden tov. de breedte.
Nogmaals: dit is GEEN instellingfout op mijn ontvanger want het is van de 25 de ENIGE zender die dit heeft. Graag zou ik willen dat u deze storing meldt bij de technische afdeling.
mvrgr."

[ Voor 71% gewijzigd door giant2000 op 26-02-2008 11:51 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giant2000 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 13:30:
[...]

edit...
Ik zie het hier ook op mijn Anysee ontvanger.

Is het misschien een probleem bij NGC zelf?
Ik bedoel dat zij het een en ander niet goed aansturen?
Ik weet niet of KPN die codering zelf opnieuw doet, of dat zij het overnemen van de broadcaster.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2008 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tussen Heerlen en Maastricht op een heuvel.
Nog steeds niet gelukt die software update.
De Topfield gekocht bij de mediamarkt in A'dam Arena (de laatste)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2008 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:52:
[...]

Ik zie het hier ook op mijn Anysee ontvanger.

Is het misschien een probleem bij NGC zelf?
Ik bedoel dat zij het een en ander niet goed aansturen?
Ik weet niet of KPN die codering zelf opnieuw doet, of dat zij het overnemen van de broadcaster.
Nee, toevallig heb ik nog steeds analoge kabel (ruim drie geleden abonnement opgezegd), en daar wordt het wel in letterbox uitgezonden (met WSS zodat de tv automatisch inzoomt). Ik lees van anderen (hier en SAT4ALL) dat digitale kabel en satelliet gewoon anamorf / 16F16 uitgezonden wordt inclusief markering.

Overigens heb ik ook een dergelijk bericht als giant2000 gestuurd. Hopelijk wordt er nu iemand wakker.

Update: ik heb het probleem nu ook gemaild naar info@ngc.tv, met het verzoek of zij dit misschien kunnen aankaarten via hun zakelijke contact bij KPN

[ Voor 8% gewijzigd door Hageneis op 26-02-2008 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Hmm, omdat ik hier over de problemen met NGC lees heb ik het bij mij zelf ook maar even bekeken.
Op Digitenne met mijn Topfield TF6000COK (Single Tuner huur) kom ik het zelfde probleem tegen: Er wordt wel breedbeeld uitgezonden, maar ik ontvangt het als 4:3.
Ik heb ook nog kabeltelevisie en daarop wordt het wel door mijn TV in 16:9 ontvangen.
Het probleem lijkt echt in het Digitenne gedeelte te zitten.

Toch ook maar het klachtenformulier ingevuld:
Geachte,

Op de website Gathering of Tweakers word over problemen met de correcte beeldweergave van National Geographic Channel gesproken (zie http://gathering.tweakers...message/29647256#29647256 en http://gathering.tweakers...message/29665543#29665543).
Hier in wordt aangegeven dat de uitzending wel in 16:9 breedbeeldformaat wordt uitgezonden, maar door alle Digitenne ontvangers (tot nu toe blijkt het merk niet uit te maken) in 4:3 formaat wordt "gepropt".

Ik blijk dit probleem zelf ook te ervaren terwijl alle andere breedbeeld uitzendende televisiestations wel correct worden weergegeven op mijn Topfield Single Tuner.

Naast Digitenne beschik ik toevallig ook nog over een @home kabeltelevisie abonnement en daarop worden alle breedbeeld televisiestations correct weergegeven op mijn TV waaruit ik dan vervolgens afleid dat het geen probleem is bij National Geographic Channel zelf, maar een probleem in het Digitenne netwerk.

Ter extra informatie:
Ik ontvang het signaal vanaf de zendmast in Smilde.

Ik hoop dat u spoedig iets aan het klaarblijk structurele en grotere probleem spoedig iets kunt doen zodat ik (en diverse andere gebruikers van Gathering of Tweakers) spoedig op een normale manier National Geographic Channel in breedbeeld kunnen ontvangen.

Hoogachtend,
Joen

[ Voor 63% gewijzigd door Joen op 27-02-2008 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Eieren op hun hoofd wil dit nu niet opgelost gaat worden :)
Goed werk, Joen

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
giant2000 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 09:44:
Eieren op hun hoofd wil dit nu niet opgelost gaat worden :)
Goed werk, Joen
De wegen van de callcenterdummy's zijn behoorlijk ondoorgrondelijk |:(
Ik krijg zonet het volgende onzinantwoord:

Wanneer op enkele kanalen de ontvangst van mindere kwaliteit is en/of u
kunt enkele kanalen niet ontvangen, is het mogelijk dat u dit kunt
herstellen door de betreffende zenders handmatig te zoeken.

Het handmatig zoeken van zenders kunt u vinden in de bijgeleverde
handleiding van uw tuner.
Voor het downloaden van een handleiding verwijzen wij u naar:

http://www.kpn.com/tv/dig...ngen-en-handleidingen.htm

Kijkt u voor de juiste frequenties op:
http://home.planet.nl/~pl...dvbt/digitenne-kpntv.html

Opmerkelijk dat ze voor de kanalen verwijzen naar een hobbysite, zelfs dat kunnen ze blijkbaar niet eens zelf. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Misschien is het dan toch beter om even te bellen naar 0900-0576... Dan kun je tenminste iemand persoonlijk aanspreken en als die net zo vaag reageert kun je daar tenminste direct op anticiperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Joen schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 10:57:
Misschien is het dan toch beter om even te bellen naar 0900-0576... Dan kun je tenminste iemand persoonlijk aanspreken en als die net zo vaag reageert kun je daar tenminste direct op anticiperen.
Maar waarom moet ik 10cent/minuut betalen om een storing te melden (vanaf zaterdag zelfs 45 cent/minuut)? En dan met die verschrikkelijke wachttijden en het agentniveau van een herintredende huisvrouw dan wel vmbo drop-out. Nee, dank je.

Eigenlijk doe ik nu hun werk (signaleren en analyseren van de storing), dus zouden ze mij moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Hageneis schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 11:05:
[...]

Maar waarom moet ik 10cent/minuut betalen om een storing te melden (vanaf zaterdag zelfs 45 cent/minuut)? En dan met die verschrikkelijke wachttijden en het agentniveau van een herintredende huisvrouw dan wel vmbo drop-out. Nee, dank je.

Eigenlijk doe ik nu hun werk (signaleren en analyseren van de storing), dus zouden ze mij moeten betalen.
Iemand deze optie al eens geprobeerd via www.vraagalex.nl?:

KPN Helpdesk
0900-nummer: 0900 0244 (0,10 cpm)
Alternatief nummer: 050 5885848 of 0800 0222726
Website: http://www.kpn.com

Extra-info: Wij hebben bericht gehad dat het 050-nummer enkel voor KPN Mobiel te gebruiken is. Ook hebben wij een nieuw nummer, namelijk 070-3434343. Mocht u nog een alternatief weten horen wij dat natuurlijk graag.

Gewoon vragen naar de helpdesk van Digitenne enhet probleem uitleggen.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
giant2000 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 14:21:
[...]

Iemand deze optie al eens geprobeerd via www.vraagalex.nl?:

KPN Helpdesk
0900-nummer: 0900 0244 (0,10 cpm)
Alternatief nummer: 050 5885848 of 0800 0222726
Website: http://www.kpn.com

Extra-info: Wij hebben bericht gehad dat het 050-nummer enkel voor KPN Mobiel te gebruiken is. Ook hebben wij een nieuw nummer, namelijk 070-3434343. Mocht u nog een alternatief weten horen wij dat natuurlijk graag.

Gewoon vragen naar de helpdesk van Digitenne enhet probleem uitleggen.
Ach, ik ben lid van de Consumentenbond en misschien heeft kassa.vara.nl ook nog interesse; KPN was tenslotte deze week weer een plaatsje gedaald :P

Verwijderd

Sorry duurde wat langer...maar ik woon in Rotterdam (Kralingen).
Ik heb nu sinds enkele dagen dus weer die Samsung aangesloten, prima beeld! Alleen jammer van die extra afstandsbediening....:(

• giant2000
Hageneis schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 10:55:
[...]

De wegen van de callcenterdummy's zijn behoorlijk ondoorgrondelijk |:(
Ik krijg zonet het volgende onzinantwoord:

Wanneer op enkele kanalen de ontvangst van mindere kwaliteit is en/of u
kunt enkele kanalen niet ontvangen, is het mogelijk dat u dit kunt
herstellen door de betreffende zenders handmatig te zoeken.

Het handmatig zoeken van zenders kunt u vinden in de bijgeleverde
handleiding van uw tuner.
Voor het downloaden van een handleiding verwijzen wij u naar:

http://www.kpn.com/tv/dig...ngen-en-handleidingen.htm

Kijkt u voor de juiste frequenties op:
http://home.planet.nl/~pl...dvbt/digitenne-kpntv.html

Opmerkelijk dat ze voor de kanalen verwijzen naar een hobbysite, zelfs dat kunnen ze blijkbaar niet eens zelf. :?
Ik kreeg een mail terug met dat het een probleem van NGC is en dat ik maar contact op moet nemen met hen.
Nou, ik heb een pissed of mail terug gestuurd dat deze "van het kastje naar de muur" mentaliteit de KPN dus slecht blijft scoren in consumenten programma's als Kassa. KPN sluitje niet alleen aan, maar ook af. :*)
De arrogantie...
Ten 1e: het is geen probleem van NGC, want op kabel/sateliet is het beeld wel goed
Ten 2e: ik meld een storing en het is aan de KPN om daar iets mee te doen, dat laat je de klant toch niet doen?

2,00 m. + begane grond

Verwijderd

ik heb nog wel wat nummers wat je kan proberen voor digitenne:

tel: 035-6770070
tel: 0800 0115 (ze kunnen je doorverbinden)
fax: 070-3439600

• Mentalist
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 08:25:
[...]

Sorry duurde wat langer...maar ik woon in Rotterdam (Kralingen).
Ik heb nu sinds enkele dagen dus weer die Samsung aangesloten, prima beeld! Alleen jammer van die extra afstandsbediening....:(
Oh, daar moet je altijd wel bereik hebben. Ik begin me af te vragen of je TV niet gewoon defect is.

• conceicao
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-04-2024
Ik heb sinds kort een tweede tuner gehuurd, merk Topfield. Het viel me op dat hier een optische audio in mogelijkheid op zit.

Nu probeer heb ik mijn PC inmiddels met mijn TV verbonden mb.v. een s-video kabel. De audio gaat vooralsnog over de computerboxen. Ik heb nu een optische audio kabel gekocht en deze aangesloten tussen PC en Topfield tuner. Het lukt me alleen niet om geluid uit mijn TV te krijgen. Heeft iemand hier ervaring mee?

EDIT: never mind. Ik lees nu in de handleiding dat het alleen een optische OUTput is. Dan toch maar een home cinema set kopen!

[ Voor 12% gewijzigd door conceicao op 28-02-2008 16:26 ]

• Hageneis
Niet te geloven! NGC lijkt weer goed weergegeven te worden. Zouden ze soms meelezen hier....

• s010706
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-06-2024

s010706

By

He,

Even een vraagje. Ik zoek een PVR voor digitenne. Ik heb al een abonnement en ik vraag me af of er goedkopere, maar even goede, alternatieven (uit het buitenland) zijn voor de topfield pvr die kpn zelf aanbiedt.

Als ik op zoek ga naar een pvr in het buitenland, waar zou ik dan op moeten letten, zodat ie het hier gewoon doet?

Bedankt voor de moeite!

Hi

• Mentalist
s010706 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 18:37:
He,

Even een vraagje. Ik zoek een PVR voor digitenne. Ik heb al een abonnement en ik vraag me af of er goedkopere, maar even goede, alternatieven (uit het buitenland) zijn voor de topfield pvr die kpn zelf aanbiedt.

Als ik op zoek ga naar een pvr in het buitenland, waar zou ik dan op moeten letten, zodat ie het hier gewoon doet?

Bedankt voor de moeite!
Dat er een Conax kaartlezer inzit, er vanuitgaande dat je de commerciële NL zenders wilt zien. Of anders een common interface, maar dan ben je al helemaal niet goedkoper uit.

Volgens mij is er weinig te vinden op dit gebied hoor, ik heb er ook al eens naar gezocht. Wel goedkope FTA bakken.

• Joen
Hageneis schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 17:45:
Niet te geloven! NGC lijkt weer goed weergegeven te worden. Zouden ze soms meelezen hier....
Ik heb net even gekeken, maar er is momenteel een 4:3 uitzending en er valt dus weinig te checken nog. Zal later nog eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Nog een probleem met Digitenne, nu waarschijnlijk in de nieuwe software (1.45) voor de Topfield Recorders (TF5300): opnames kunnen niet meer gesplitst worden. Als ik een stuk selecteer en dan op opslaan druk is dat stuk evengoed weg. Vroeger werd dan een nieuws bestand aangemaakt met (CUT-1) erachter. Zijn er nog andere Tweakers die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Joen schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 21:19:
[...]

Ik heb net even gekeken, maar er is momenteel een 4:3 uitzending en er valt dus weinig te checken nog. Zal later nog eens kijken.
Ik heb NGC inmiddels weer in normaal breedbeeld gezien. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scsirob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 11:55
Hageneis schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 08:40:
Nog een probleem met Digitenne, nu waarschijnlijk in de nieuwe software (1.45) voor de Topfield Recorders (TF5300): opnames kunnen niet meer gesplitst worden. Als ik een stuk selecteer en dan op opslaan druk is dat stuk evengoed weg. Vroeger werd dan een nieuws bestand aangemaakt met (CUT-1) erachter. Zijn er nog andere Tweakers die hier last van hebben?
Nog niet geprobeert, maar ik zal het vanavond eens testen. Ik heb net een nieuwe harddisk erin gezet, dus de mijne is helemaal leeg. Wel grappig, ik heb er een 400GB Samsung Spinpoint in gezet en die wordt keurig herkend.

To terminate or not to terminate, that's the question...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-08 18:53
Iemand een idee of je de 89,95 bij nieuwe abonnementen ook kan verkrijgen als je geen tuner 'koopt' bij je abonnement en ook de huurtuner niet neemt?

Ik wil bij mn nieuwe abonnement gewoon het bedrag cash teruggestort krijgen; tuner heb ik immers al en genoeg ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
koektrommeltje schreef op maandag 03 maart 2008 @ 15:33:
Iemand een idee of je de 89,95 bij nieuwe abonnementen ook kan verkrijgen als je geen tuner 'koopt' bij je abonnement en ook de huurtuner niet neemt?

Ik wil bij mn nieuwe abonnement gewoon het bedrag cash teruggestort krijgen; tuner heb ik immers al en genoeg ook :)
Volgens mij...:
Dit bedrag krijg je bij een nieuw abonnement, ongeacht of je een apparaat koopt of niet. Je kan bij Primafoon een smartkaart kopen, deze thuis activeren, het abonnement regelen en dan krijg je vanzelf het foyer thuisgestuurd om dat geld terug te krijgen.
...kan iemand dit bevestigen?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
giant2000 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 16:04:
[...]

Volgens mij...:
Dit bedrag krijg je bij een nieuw abonnement, ongeacht of je een apparaat koopt of niet. Je kan bij Primafoon een smartkaart kopen, deze thuis activeren, het abonnement regelen en dan krijg je vanzelf het foyer thuisgestuurd om dat geld terug te krijgen.
Volgens mij niet.

De voucher (foyer :?) zit voor zover ik weet in het kooptunerpakket. In de winkel reken je namelijk €89.95 af, en deze krijg je retour dmv die voucher. Anders zou iedereen die belt om een abonnement af te sluiten €89.95 retour krijgen 8)7

Wat wel zo is, is dat je €89.95 retour krijgt bij aanschaf van een nieuw abonnement icm Topfield Personal Recorder, Digitenne draagbare TV of Digitenne USB Tuner. In dat geval koop je namelijk een ander apparaat ipv de gratis 1e tuner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
giant2000 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 16:04:
[...]

Volgens mij...:
Volgens mij zit de voucher bij de welkomstbrief. Ik heb er thuis nog een liggen in ieder geval, maar weet niet meer waar ie vandaan komt?

Ik ga het morgen ofzo wel navragen bij de Primafoon anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-08 22:12
Iedereen krijgt 89,95 terug bij een nieuw abbo. De voucher krijg je opgestuurd bij de bevestingsbrief van het abbo.
jelle. schreef op maandag 03 maart 2008 @ 17:49:
[...]

De voucher (foyer :?) zit voor zover ik weet in het kooptunerpakket. In de winkel reken je namelijk €89.95 af, en deze krijg je retour dmv die voucher. Anders zou iedereen die belt om een abonnement af te sluiten €89.95 retour krijgen 8)7
Iedereen krijgt dat dus terug :Y)

[ Voor 68% gewijzigd door Samopsa op 03-03-2008 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Samopsa schreef op maandag 03 maart 2008 @ 20:24:
Iedereen krijgt 89,95 terug bij een nieuw abbo. De voucher krijg je opgestuurd bij de bevestingsbrief van het abbo.

[...]

Iedereen krijgt dat dus terug :Y)
Echt? Dat is wel heel leuk als ik nog eens een abo afsluit, want ik heb eigenlijk al 4 geschikte tuners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
W3ird_N3rd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 20:37:
[...]

Echt? Dat is wel heel leuk als ik nog eens een abo afsluit, want ik heb eigenlijk al 4 geschikte tuners.
Jup, is gewoon mogelijk. Je kan per smartcard gewoon een abbo afsluiten. Let wel op dat ieder abbo een jaarcontract is. Een jaar digitenne kost 6,95*11 + 20 = 97 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Samopsa schreef op maandag 03 maart 2008 @ 20:58:
[...]

Jup, is gewoon mogelijk. Je kan per smartcard gewoon een abbo afsluiten. Let wel op dat ieder abbo een jaarcontract is. Een jaar digitenne kost 6,95*11 + 20 = 97 euro.
Maar zonder KPN tuner dus? Want ik heb al 4 tuners met DVB-T die met Conax overweg kunnen, maar die hebben niets met KPN te maken. Een abo heb ik alleen nog niet, aangezien ik nog bezig ben de signaalkwaliteit te verbeteren (sowieso heb ik niet echt interesse in de branded KPN tuners). 3 van mijn tuners zijn DVB-S+T tuners die toevallig ook een Conax kaartlezer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
W3ird_N3rd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 21:11:
[...]

Maar zonder KPN tuner dus? Want ik heb al 4 tuners met DVB-T die met Conax overweg kunnen, maar die hebben niets met KPN te maken. Een abo heb ik alleen nog niet, aangezien ik nog bezig ben de signaalkwaliteit te verbeteren (sowieso heb ik niet echt interesse in de branded KPN tuners). 3 van mijn tuners zijn DVB-S+T tuners die toevallig ook een Conax kaartlezer hebben.
Het gaat gewoon zo:

Klant wil abbo --> Huur of koop?

Huur: 1e huur is gratis --> eind
Koop: voer sc nummer in --> stuur voucher op --> stuur voucher terug --> stort geld op rekening.

Wat voor apparaat er gebruikt wordt met het sc nummer maakt helemaal niets uit; zolang het maar een geldig nummer is (beginnend met 013xxx, 01428xx; 01429xx of 01430xx).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Samopsa schreef op maandag 03 maart 2008 @ 20:58:
[...]

Ik dacht ook al dat ik het voyer bij de brief had zitten. Maar dit is dus het addertje om tegen te gaan dat slimmerikken er beter van worden door voor 15 euro een kaart kopen en 90 euro terug krijgen, uiteindelijk ben je nu duurder uit.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Samopsa schreef op maandag 03 maart 2008 @ 21:15:
[...]

Het gaat gewoon zo:

Klant wil abbo --> Huur of koop?

Huur: 1e huur is gratis --> eind
Koop: voer sc nummer in --> stuur voucher op --> stuur voucher terug --> stort geld op rekening.

Wat voor apparaat er gebruikt wordt met het sc nummer maakt helemaal niets uit; zolang het maar een geldig nummer is (beginnend met 013xxx, 01428xx; 01429xx of 01430xx).
En als je het nu online aanvraagt? Dan gaat het toch niet op om zelf een smartcardnummer in te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
giant2000 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 09:07:
Ik dacht ook al dat ik het voyer bij de brief had zitten.
Dude, "voyer", "foyer"... VOUCHER 8)7

Anyway, mm interesting, dacht dat het dus alleen gold bij een kooptuner, PVR enz. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
koektrommeltje schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 13:55:
[...]

En als je het nu online aanvraagt? Dan gaat het toch niet op om zelf een smartcardnummer in te voeren?
Jawel; normaal als je het online aanvraagt krijg je een gratis huurtuner. Dan zit er automatisch een abbo aan vast. Als je een los apparaat bestelt geldt gewoon de standaard actie van 89,95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
jelle. schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 15:17:
[...]

Dude, "voyer", "foyer"... VOUCHER 8)7

Anyway, mm interesting, dacht dat het dus alleen gold bij een kooptuner, PVR enz. :)
Ik kreeg in de voyer een voucher in de hand... weet je dat die hamer erg hard aankomt? ;)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoore
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-08 07:15
Ik heb me een Sony Bravia KDL 40 W 3000 gekocht. Deze heeft allerlei digitale ontvangers ingebouwd. Nu vraag ik me af hoe kan ik gebruik maken van deze digitale ontvangers?

Op het moment heb ik digitenne via zo'n kastje, maar nu kan ik de functies van mijn TV (bijvoorbeeld 700 pagina's teletext geheugen) niet meer gebruiken omdat het signaal via een scart kabel mijn TV in gaat.

[ Voor 20% gewijzigd door knoore op 05-03-2008 09:48 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
knoore schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 09:46:
Ik heb me een Sony Bravia KDL 40 W 3000 gekocht. Deze heeft allerlei digitale ontvangers ingebouwd. Nu vraag ik me af hoe kan ik gebruik maken van deze digitale ontvangers?

Op het moment heb ik digitenne via zo'n kastje, maar nu kan ik de functies van mijn TV (bijvoorbeeld 700 pagina's teletext geheugen) niet meer gebruiken omdat het signaal via een scart kabel mijn TV in gaat.
Mijn eigen tv teletekst werkt gewoon via de Siemens tuner.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

knoore schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 09:46:

En wat heb je daar al over terug gevonden in de handleiding ?

Voorzetje : hij heeft een 'Digital Terrestrial Tuner (MPEG 2)', dus grote kans dat daar een conax CAM in gaat (anders kun je alleen NL1,2,3 en de regio zenders kijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoore
giant2000 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 12:24:
[...]

Mijn eigen tv teletekst werkt gewoon via de Siemens tuner.
Op welke methode heb jij dan de tuner in je TV ingestoken, toch niet via de scart of wel?
Koffie schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 13:38:
[...]

En wat heb je daar al over terug gevonden in de handleiding ?

Voorzetje : hij heeft een 'Digital Terrestrial Tuner (MPEG 2)', dus grote kans dat daar een conax CAM in gaat (anders kun je alleen NL1,2,3 en de regio zenders kijken).
Ik zal eens zoeken via google en in de handleiding ;), bedankt voor de tip

Ik heb dit gevonden
http://www.hbshop.nl/product_info.php?products_id=201
Past dit in mijn TV?
Dit is de enige kaartsleuf die mijn tv heeft: PCMCIA-kaartsleuf. Past hiet een CI kaart in?

[ Voor 56% gewijzigd door knoore op 05-03-2008 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoore
Ok bedankt, ik weet genoeg, zodra ik thuis ben zal ik direct gaan proberen of ik dit aan de praat krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Wel een dure shop trouwens. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
knoore schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 14:16:
[...]
Op welke methode heb jij dan de tuner in je TV ingestoken, toch niet via de scart of wel?
Yep, ik zou niet weten hoe anders ;)
Voor de volledigheid: ik heb niet jouw tv, maar een oude 28" 16:9 niet te verslepen Sonybak (ik schat zo'n 12 jaar oud). Siemens naar de scart, tv op AV, druk op de afstandsbediening van de tv op TXT en ik heb gewoon teletekst. Met alle opties die de teletekst van de Siemens niet heeft. Ik gebruik het trouwens niet hoor, veel te lastig al die afstandsbedieningen...

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaeger
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-04-2020
Heeft iemand enig idee hoelang het duurt om Live voetbal aan te vragen?
Ik heb 2 weken geleden digitenne besteld, MET voetbalpakket. Echter staat nu op mijn bevestigingsbrief die ik heb ontvangen dat ik geen live voetbal heb. Ik heb al gemaild met de klantenservice en die zeggen dat als ik mijn pakket binnen heb ( morgen) dat ik dan pas live voetbal weer kan aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Jaeger schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 20:17:
Ik heb 2 weken geleden digitenne besteld, MET voetbalpakket. Echter staat nu op mijn bevestigingsbrief die ik heb ontvangen dat ik geen live voetbal heb. Ik heb al gemaild met de klantenservice en die zeggen dat als ik mijn pakket binnen heb ( morgen) dat ik dan pas live voetbal weer kan aanvragen.
2 uurtjes, maximaal, en indien de activatie misloopt kan het nog een uurtje uitlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Wat is beter? de decoder van digitenne aansluiten om de SCART? Of op de tulpjes? Want ik heb geen ruimte meer voor nog een scart (2 en die zijn vol :( ) ook heb ik tulpjes aan de zijkant, component, hdmi.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2008 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeiedag, Ik heb op mijn Windows pc een Terratec Cinergy XS Hybrid USB tv kaart, Ik ontvang NL 1,2 en 3 en L1 en één en canvas plus nog een deel duitse zenders. Ik vroeg mij af wat ik nodig had om via de pc naar de gecodeerde kanalen van digitenne te kijken. Ik heb iets gelezen van een PMCIA insteekkaart waar dan de smartcard in moet maar ik vroeg mij af of er ook zo'n oplossing was via USB? Ik woon in België juist over de grens van Maastricht. Kan ik als Belg een digitenne abonnement nemen? Ik heb wel een Nederlandse bankrekening.
Vriendelijke groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaeger
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-04-2020
Samopsa schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 22:55:
[...]

2 uurtjes, maximaal, en indien de activatie misloopt kan het nog een uurtje uitlopen.
Oh gaat dat zo snel? Dan is het dus een kwestie van even bellen en dan activeren zij dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Het aanvragen duurt niet zo lang, dat ligt aan jezelf.
Wat is beter? de decoder van digitenne aansluiten om de SCART? Of op de tulpjes?
RGB (kleurscheiding) is beter dan composiet (samengestelde kleuren, wat verlies geeft). Tulp (de gele) geeft altijd een composiet video signaal, S-video geeft een RGB signaal terwijl bij SCART beide mogelijk is. SCART heeft op papier dus zowiezo de voorkeur boven de tulp.

[ Voor 14% gewijzigd door giant2000 op 06-03-2008 10:51 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 00:53:
Goeiedag, Ik heb op mijn Windows pc een Terratec Cinergy XS Hybrid USB tv kaart, Ik ontvang NL 1,2 en 3 en L1 en één en canvas plus nog een deel duitse zenders. Ik vroeg mij af wat ik nodig had om via de pc naar de gecodeerde kanalen van digitenne te kijken. Ik heb iets gelezen van een PMCIA insteekkaart waar dan de smartcard in moet maar ik vroeg mij af of er ook zo'n oplossing was via USB? Ik woon in België juist over de grens van Maastricht. Kan ik als Belg een digitenne abonnement nemen? Ik heb wel een Nederlandse bankrekening.
Vriendelijke groeten
Terratec heeft sinds kort ook een USB kaartlezer in de verkoop (Cinergy CI USB).
Je hebt er wel nog een CAM bij nodig.
Er is een pakket (voor Sony Bravia) te koop waarin zowel de CAM als de Digitenne kaart zit (ook nog een antenne en powerinserter, maar die heb jij niet nodig)
Hierop zou de KPN-digitenne kaart moeten werken; misschien is er iemand op het forum die het echt getest heeft?
Dat abonnement bij KPN lijkt mij niet zo'n probleem met een NL bankrekening; desnoods laat je het iemand in NL afsluiten.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2008 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giant2000 schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 10:38:
[...]

Het aanvragen duurt niet zo lang, dat ligt aan jezelf.

[...]

RGB (kleurscheiding) is beter dan composiet (samengestelde kleuren, wat verlies geeft). Tulp (de gele) geeft altijd een composiet video signaal, S-video geeft een RGB signaal terwijl bij SCART beide mogelijk is. SCART heeft op papier dus zowiezo de voorkeur boven de tulp.
En S-video is beter dan RGB? ik heb ook een S-video aansluiting :D heeft de decoder van digitenne dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 15:05:
[...]

En S-video is beter dan RGB? ik heb ook een S-video aansluiting :D heeft de decoder van digitenne dat ook?
Even voor de duidelijkheid: een tv beeld is opgebouwd uit 3 hoofdkleuren, te weten rood, groen en blauw (RGB). Onder andere S-video en SCART geven deze kleuren gescheiden door, daarom zie je ook meerdere pennetjes: elke kleur heeft zijn eigen pennetje (signaal). Een tulp heeft 1 pennetje waar alle kleuren samengesteld doorgaan, dit noemen we composiet. SCART kan deze ook doorgeven, e.e.a. afhankelijk van hoe het signaal wordt aangeboden.
Mijn decoder (Siemens) heeft geen S-video. Je zou evt. wel een SCART->S-video adapter kunnen gebruiken.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 16:18

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

giant2000 schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 15:40:
[...]

Even voor de duidelijkheid: een tv beeld is opgebouwd uit 3 hoofdkleuren, te weten rood, groen en blauw (RGB). Onder andere S-video en SCART geven deze kleuren gescheiden door, daarom zie je ook meerdere pennetjes: elke kleur heeft zijn eigen pennetje (signaal). Een tulp heeft 1 pennetje waar alle kleuren samengesteld doorgaan, dit noemen we composiet. SCART kan deze ook doorgeven, e.e.a. afhankelijk van hoe het signaal wordt aangeboden.
Mijn decoder (Siemens) heeft geen S-video. Je zou evt. wel een SCART->S-video adapter kunnen gebruiken.
S-VHS geeft de kleuren niet gescheiden door. Het geeft de kleuren apart van de helderheid door. De vier pennen worden gebruikt voor 1: GND Aarde (Y), 2: GND Aarde (C), 3: Y Helderheid (Luminantie), 4: C Kleur (Chrominantie)

SCART is niets meer dan een aansluiting en hoeft niets te zeggen over het signaal wat er door verstuurd wordt. Dit kan composiet, S-video of RGB zijn. Er zijn echter veel apparaten die alleen maar composiet en RGB door de SCART aansluiting kunnen verzenden, waardoor een SCART naar S-video adapter alleen een zwart-wit beeld oplevert. Kijk hiervoor dus eerst de handleiding door.

Edit: Twee zeer interessante pagina's hierover:
http://www.avblog.nl/comp...onent-rgb-scart-dvi-hdmi/
http://www.ruwebit.net/article/66

[ Voor 6% gewijzigd door antonboonstra op 06-03-2008 16:26 ]

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Jaeger schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 09:14:
[...]

Oh gaat dat zo snel? Dan is het dus een kwestie van even bellen en dan activeren zij dat?
Juist, staat er meteen bij, de activatie wordt binnen 2 uur voltooid, meestal sneller. Let wel op dat het een jaarcontract is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ts_rensuh
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-10-2024
Samopsa schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 18:18:
[...]

Juist, staat er meteen bij, de activatie wordt binnen 2 uur voltooid, meestal sneller. Let wel op dat het een jaarcontract is.
Hier ook, om 16:00 digitenne gekocht bij Dixons en om 17:00 werkte alles incl Tele2 voetbal.
Dus zondag lekker kijken hoe Ajax van de boeren gaat winnen :9

Heb ook nog even een vraagje.
Heb hier en Sharp LCD LC-32WD1E met een ingebouwde DVB-T tuner.

Als ik de smartcard erin stop en me antenne aansluit werkt alles goed, maar we hebben hier ook kabel en het liefst wil ik die ook tegelijkertijd gebruiken.
Nu is natuurlijk de makkelijkste oplossing, de smartcard in de ontvanger te stoppen en die via scart aan te sluiten, maar dat is nu net niet wat ik eigenlijk wil

Is er een mogelijk dmv bijvoorbeeld een verloopstekkertje De antenne van Digitenne en de kabel tegelijkertijd aan te sluiten op de TV??

[ Voor 3% gewijzigd door ts_rensuh op 06-03-2008 19:27 ]

CCIE R&S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ts_rensuh
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-10-2024
foutje

[ Voor 98% gewijzigd door ts_rensuh op 06-03-2008 19:28 ]

CCIE R&S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
ts_rensuh schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 19:26:
[...]

Hier ook, om 16:00 digitenne gekocht bij Dixons en om 17:00 werkte alles incl Tele2 voetbal.
Dus zondag lekker kijken hoe Ajax van de boeren gaat winnen :9

Heb ook nog even een vraagje.
Heb hier en Sharp LCD LC-32WD1E met een ingebouwde DVB-T tuner.

Als ik de smartcard erin stop en me antenne aansluit werkt alles goed, maar we hebben hier ook kabel en het liefst wil ik die ook tegelijkertijd gebruiken.
Nu is natuurlijk de makkelijkste oplossing, de smartcard in de ontvanger te stoppen en die via scart aan te sluiten, maar dat is nu net niet wat ik eigenlijk wil

Is er een mogelijk dmv bijvoorbeeld een verloopstekkertje De antenne van Digitenne en de kabel tegelijkertijd aan te sluiten op de TV??
Ik vrees dat joe moet kiezen tussen óf het antenne signaal van de kabel óf het signaal van de DVB-T antenne. Joe hebt immers maar 1 antenne ingang op joe tv.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giant2000 schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 08:55:
[...]

Ik vrees dat joe moet kiezen tussen óf het antenne signaal van de kabel óf het signaal van de DVB-T antenne. Joe hebt immers maar 1 antenne ingang op joe tv.
Dat is niet het echte probleem; daar is ook wel een oplossing voor, maar:
waar het om gaat is dat zowel de kabel als Digitenne gebruik maken van dezelfde frequenties;
de signalen zullen elkaar storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

mirelia schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 18:47:
[...]

Ik zie er vanaf. Ik ga mijn buitenantenne niet ophangen. Teveel gehannes, moet ik gaten gaan boren in m'n appartement en ik vind het wel prima zoals het is.

Dus... te koop: originele buitenantenne! Winkelprijs is 40E. Doe maar 'n bod. ;-)

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.