Het grote Digitenne topic deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 123.551 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-04 22:43
Het grote Digitenne topic deel 6
Zesmaal is scheepsrecht.

Vorige delen:
- Het grote Digitenne topic deel 5
- Het grote Digitenne topic deel 4
- Het grote KPN Digitenne topic deel 3
- Het grote Digitenne/KPN Digitale TV (DVB-T) topic deel 2
- KPN begint met Digitale TV
- Digitenne
Wat is KPN Digitenne
KPN Digitenne is de merknaam waaronder digitale tv via de ether wordt aangeboden. De achterliggende gebruikte standaard is DVB-T, Digital Video Broadcasting - Terrestrial. Het grote voordeel van deze nieuwe techniek is dat beelden digitaal kunnen worden gecomprimeerd, waardoor er meer zenders op een frequentie passen. De DVB-T standaard beschrijft dat hiervoor MPEG-2 encoding moet worden gebruikt. KPN Digitenne krijgt op deze manier 5 a 6 zenders op een frequentie, waar met een analoge uitzending slechts 1 zender op zou passen.
Om deze techniek commercieel rendabel te maken in Nederland wordt er abonnementsgeld gevraagd voor het bekijken van de commerciele zenders. In het buitenland (o.a. Frankrijk, Duitsland, UK) is dit vaak gratis, in Nederland is dat echter niet mogelijk omdat de commerciële zenders al voldoende "bereik" hebben via de kabel. Hierdoor hebben ze geen behoefte om voor DVB-T uitzendingen te betalen, waardoor dit niet anders is op te lossen dan met een abonnement. Veelal liggen de abonnementskosten lager dan van kabeltelevisie. Hier staat tegenover dat door de MPEG-2 compressie het beeld "blokkeriger" is (maar ook volledig vrij van ruis itt analoge kabel), en er minder zenders worden aangeboden.
Om er voor te zorgen dat de uitzendingen niet worden bekeken door mensen die niet hebben betaald, wordt het beeld gecodeerd. In de satellietwereld is dit een bekend begrip. Door middel van een smartcard, die door KPN moet worden geactiveerd, is het mogelijk de signalen te decrypten. Hiervoor is gekozen voor de Conax encryptie.
Omdat de uitzendingen door de ether gaan is het gebruik van KPN Digitenne niet beperkt tot thuis. Voorbeelden van toepassingen zijn televisie in de auto, of op de camping.
Benodigdheden
Decoder
Allereerst is er een apparaat nodig die de signalen opvangt en omzet in beeld en geluid, een decoder. Deze apparaten zijn er in verschillende soorten en maten. KPN biedt hiervoor een single tuner decoder aan van Samsung of KPN zelf (intern Topfield), en Tele2 een model van het merk FinePass. Single tuner wil zeggen dat er een decodeer-element in zit. Dit apparaat is dus voldoende om gewoon televisie te kunnen kijken op een televisie. Voor elke televisie is een aparte decoder nodig.
Ook heeft KPN de Topfield PVR in het assortiment. Dit apparaat heeft een harde schijf aan boord, en een zg. twin-tuner. Eigenlijk zit er dus niet een tuner in het apparaat, maar 2. In dit geval een om op te nemen, en een om tegelijk een andere zender te kunnen kijken.
Tevens heeft KPN een USB-decoder in het aanbod (Anysee E30 Plus), om televisie te kunnen kijken op de PC of laptop. De Anysee werkt op het moment van schrijven alleen op Windows-besturingssystemen. Er is ook een pocket-tv om ook onderweg Digitenne te kunnen kijken (TFT-711). De kosten van een decoder varieert van €49 tot €199. In principe is elke decoder met een Conax CAM (Conditional Access Module) geschikt. Voorbeelden hiervan zijn in televisies ingebouwde DVB-T tuners of een Technotrend T-1500 PCI met budget CI dochterbord.
Conax-Module
Sommige TV's hebben een ingebouwde DVB-T tuner. Onder andere Philips en Sony hebben zulke modellen in het assortiment. Hiermee zijn de publieke omroepen sowieso te ontvangen. Voor de extra kanalen is een losse Conax-module nodig. De Conax-module zorgt ervoor dat de beveiligde beelden kunnen worden gedecrypt (ontsleuteld). Welke hiervoor geschikt is is het best te bespreken met een lokale satteliet-winkel, over het algemeen wordt de officiele Conax-module (SCM Conax 4.00e) aangeraden. Andere modules die officieel Conax ondersteuning hebben (en door W3ird_N3rd getest met Digitenne) zijn de Technisat TechniCrypt CX en de Alphacrypt Classic (niet de light) van Mascom. Verder is er nog een grote verzameling van modules die zijn te herprogrammeren om Conax te ondersteunen (Matrix, Xcam en nog tientallen anderen) maar het gaat te ver om die hier allemaal te behandelen. Ze werken niet allemaal even goed. Mocht je op de Duitse eBay een Conax CAM voor 10 euro tegenkomen, soms aangegeven als een module van Telenor of een Conax 3.03, koop hem dan NIET. Ze werken NIET met Digitenne! Je kan ze ook NIET flashen om ze geschikt te maken voor Digitenne, de hardware van de betreffende CAMs is simpelweg niet capabel!
Antenne
Bijgeleverd bij de decoders van Tele2 en KPN zijn in de regel een antenne. In principe is elke antenne voor UHF kanaal 21-69 geschikt. Funke biedt speciale binnen- en buitenantenne's aan voor ontvangst van digitale televisie. Technisch gezien zijn deze hetzelfde, maar de buitenantenne is waterdicht en heeft een betere kabel die je erop moet schroeven en vervangbaar is ipv. aangegoten. Let er hierbij goed op dat veel tuners de mogelijkheid hebben 5 volt aan een antenne te leveren. Met een gewone onversterkte antenne (zoals de meeste "hark" antennes) is dit niet gewenst. Meestal is deze optie aan of uit te zetten in het systeemmenu van de decoder.
Abonnement
Tot slot is er nog de mogelijkheid tot het gebruik van een smartcard. Deze laatste is nodig als u meer zenders wilt bekijken dan de publieke en regionale omroepen. Tele2 en KPN stoppen deze smartcard normaal gesproken in de doos bij de decoder. Als u een losse Conax-module heeft aangeschaft is deze smartcard ook los te bestellen bij KPN. De smartcard dient in de decoder of Conax-module gestoken te worden. Door een abonnement te nemen wordt de smartcard geactiveerd. Dit abonnement kost €6,95 per maand bij KPN, en voor dat geld mogen 3 smartcards worden geactiveerd. Voor €6 euro per maand extra worden ook de voetbalkanalen vrijgegeven. Wanneer er maar 1 TV in huis is is Tele2 een goedkopere optie, voor €9,95 per maand kan daar een abonnement voor 1 TV worden afgesloten inclusief de voetbalkanalen. Vaak wordt er voor het activeren van de smartcard "aansluitkosten" in rekening gebracht.
Welke zenders kan ik met KPN Digitenne bekijken
Op het moment van schrijven zijn dat de volgende televisiezenders:
- Nederland 1, 2, 3 (ook zonder abonnement te bekijken)
- RTL 4, 5, 7, 8
- Net5, SBS6, Veronica/Jetix
- Nickelodeon/ComedyCentral
- één, Ketnet/Canvas
- BBC Prime
- CNN
- TMF,MTV
- Eurosport
- Discovery
- Animal Planet
- National Geographic Channel
- Private Spice
- De regionale zenders (ook zonder abonnement te bekijken)
- Tele 2 voetbal (2 zenders, met apart premium-abonnement)
- AT5/Nostalgienet (kanaal is gedeeld met Tele2 Voetbal 2 dus alleen beschikbaar indien er geen voetbal wordt uitgezonden)

De volgende radiozenders zijn tevens te beluisteren:
- Radio 1, 2, 3, 4, 5, 6
- Concertzender
- Radio Veronica
- Sky Radio
- Radio 538
- Caz
- Q-Music
- Classic FM
- Radio 10 Gold
- Arrow Classic Rock
- Business Newsradio
- Slam! FM
- FunX
- evt. Regionale zender
Vraag en antwoord
Q: Ik heb net een abonnement afgesloten, maar ik zie alleen de publieke omroepen of mis bepaalde zenders. Hoe komt dat?
A: Waarschijnlijk moet de smartcard nog worden geactiveerd. Het exacte proces staat uitgelegd op de quick connect card (of iets in die trant), maar het komt er op neer dat de smartcard-code even moet worden doorgegeven aan KPN.

Het kan ook dat bepaalde zenders niet geactiveerd zijn. In de meeste ontvangers kan je dit controleren bij de optie Abonnementsstatus. Deze optie zit meestal onder ''CAM Module" / "Conax Module" / "Smartcard Instellen". Daar staat per maand de status van de smartcard. Standaard is 010000000, dit betekent niets is actief. Het laatste karakter geeft de status van spice, nostalgienet en het basispakket aan, het een na laatste de status van de voetbal en planet prime.

Het laatste karakter:

KarakterBasispakketSpiceNostalgie
1JaNeeNee
2NeeJaNee
3JaJaNee
8NeeNeeJa
9JaNeeJa
ANeeJaJa
BJaJaJa

En het een na laatste cijfer:

• 1 - Voetbal WEL, Prime NIET
• 2 - Voetbal NIET, Prime WEL
• 3 - Beiden zijn actief!

Voorbeelden:
0100000B - Basis, spice, nostalgie
01000029 - Basis, nostalgie, planet Prime

Q: Ik vind het beeld maar lelijk. Kan dat niet mooier?
A: Tuurlijk, likje verf erover, stukken artistieker. Maar even alle stokheid op een gekje; in de lucht is niet zo veel bandbreedte. Gemiddeld is er 2,5Mb/s gereserveerd voor een televisiekanaal. Dat beketent dat er een MPEG-2 stream van 2,5Mb/s naar je decoder gaat. Dit levert geen optimaal beeld. Kenmerk van dit gebrek is de opbouw in "blokjes" van het scherm. KPN kan de bandbreedte per zender opschroeven door minder zenders op een frequentie uit te zenden. Echter hebben ze effectief maar 4 frequenties, wat betekent dat er in het zenderaanbod zou moeten worden gesneden. Ik neem aan dat we dat ook liever niet hebben. Het schijnt dat de Topfield decoders een betere MPEG-2 decoder ingebouwt hebben, en dus voor beter beeld zorgen. Verwacht echter geen wonderen, het blijft een stream van 2,5Mb/s.

Q: Ik heb mijn setje staan, maar ik heb nergens bereik. HELP!?
A: Geen man overboord. Probeer allereerst eens de antenne te verplaatsen. DVB-T is erg gevoelig voor de positionering van de antenne. Vaak helpt het om het pijltje op de antenne richting de zendmast te richten, echter verschilt dit van huis tot huis. 0% in het zenderzoekmenu? Niets van aantrekken, gewoon scannen. Bekende bug bij sommige ontvangers.

Een paar algemene richtlijnen voor plaatsing van de antenne: zoek uit waar de zendmast staat (bijvoorbeeld op Google maps). Plaats de antenne dan bij een wand van het huis die "uitkijkt" op de zendmast. Stel de zendmast is in het noorden t.o.v. van je huis en je plaatst de antenne bij een raam dat uitkijkt op het zuiden, dan is er een kans dat je geen ontvangst hebt of slechtere ontvangst hebt dan mogelijk. Als je gewoon enkel glas hebt helpt het om de antenne bij een raam te plaatsen. Verder: hoe hoger, hoe beter. De zolder is vaak ook een goede plek voor de antenne, zelfs als de antenne "door de dakpannen" moet kijken kan dit een goede plek zijn omdat de hoogte zal compenseren.

Als er nou echt geen beeld komt met de binnenantenne terwijl je wel in het ontvangstgebied woont (bijvoorbeeld omdat je in een huis van gewapend beton, dubbel glas en stalen veiligheidsdeuren woont), kijk dan of je wel ontvangst hebt met de binnenantenne in de tuin of voor het huis (je kan hem verlengen met een standaard coax verlengkabel). Mogelijk is zelfs het openen van een raam al voldoende. Heb je dan wel goed beeld, neem dan eens contact op met KPN (in het geval van een KPN Digitenne abonnement). In een aantal gevallen geven zij een buitenantenne, waarmee alsnog een beter bereik kan worden behaald. Leg uit dat je in het ontvangstgebied woont en dat "ie het wel doet als ik de antenne in de tuin zet".

Q: Leuk zo'n buitenantenne maar ik wil/kan/mag geen gat in m'n muur boren voor de kabel, wat nu?
Je kan gebruik maken van een raamdoorvoer, ook wel bekend als Fensterdurchführung. Voor plaatjes zie http://images.google.com/images?q=Fensterdurchf%C3%BChrung. Voor de antenne zelf kan je proberen ergens een balk hout op te hangen (tiewrappen aan de regenpijp ofzo) en dan daar de antenne inschroeven.

Q: Kan ik ook meerdere televisies/ontvangers/PC's/mediacenters/enzovoorts aansluiten?
Bij KPN kan je 3 smartcards op één abonnement nemen, zodat je voor €6,95/maand op 3 apparaten kan kijken. Ieder apparaat moet dan nog wel een signaal krijgen. Je kan hiervoor ieder apparaat een "eigen" antenne geven, maar je kan ook één antenne nemen (bijvoorbeeld een buitenantenne) en kabels naar alle apparaten trekken. Je kan dan de "loop" uitgang gebruiken zoals aanwezig op de meeste ontvangers, maar dan moet bij een actieve antenne (zoals de KPN/Funke binnen/buiten antennes) mogelijk één ontvanger permanent aanblijven. Een oplossing daarvoor is om een 5V inserter te kopen:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/W3ird_N3rd/pics/5v_inserter.jpg

Sluit dan de antenne op de 5V inserter aan en ga vanaf daar met splitters naar de ontvangers. Op de ontvangers kan je de 5V optie dan uitzetten, waardoor alle ontvangers onafhankelijk van elkaar aan/uit kunnen.

Q: Waar koop ik die inserterdinges dan, is zeker een heel duur ding?
Onder andere:

http://www.srt-versand.de...-einspeiseset-5-volt.html
http://www.dvbshop.net/pr...for-DVB-T--Strength-.html
https://www.cardwriter.nl/nl/pd1672866389.htm?categoryId=92

Q: Mijn Samsung single tuner is kapot, wat nu?
Dit schijnt vaker voor te komen. Hier een quote van het Trosradar forum:
goede dag,

het repareren van de Samsung Single tuner is met een beetje electronica kennis erg makkelijk te doen. Er zitten op de voedingsprint twee elco's van 1000 uF / 10 V die onderbemeten zijn (meestal staan ze zelfs bol). wanneer je deze vervangt werkt je tuner in 99,99 % van de gevallen weer. ik vervang ze meestal door 1000uF/25 Volt exemplaren. Deze zijn iets groter (komt het probleem ook niet terug). Ik verleng dan de aansluiting op de print met een draadje en plak de Elco's met wat kit achter het Display .

Ik heb er ondertussen al 16 sucsesvol gerepareerd. De kosten zijn ongeveer 4 Euro aan onderdelen. In mijn kennisenkring kreeg iedereen met een Single tuner hier na verloop van tijd last van. Ik heb iedereen op deze manier kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,
Jeroen Stok
toon volledige bericht
Je garantie gaat met deze prodecure waarschijnlijk wel verloren, maar als je dit wilt doen was die waarschijnlijk al verlopen.

Q: Is het zo goedkoop, hebben ze geen BBC. Hoe zit dat?
A: Jawel hoor... BBC Prime, BBC World. Het klopt dat er geen BBC 1,2,3,4 in het pakket zitten. De BBC schijnt tegenwoordig geen nieuwe licenties meer voor die zenders aan het buitenland te verkopen. In plaats daarvan verkopen ze veel liever de series die ze maken. Reken dus voorlopig ook maar niet op de BBC.
Over dit topic
Wat willen we wel in dit topic zien, en wat niet? Eigenlijk heel simpel. Bediscussieer hier alles dat met KPN Digitenne te maken heeft. De decoders, de DVB-T techniek, het bereik, het zenderaanbod, nieuwtjes, insider informatie, kortom; maak er wat leuks van.
Berichten in de trant van "jammer dat de BBC's er niet bij zitten" zijn echter niet gewenst. Dat deze zenders er niet bij zitten is bekend, dat dat jammer is ook, en het voegt weinig toe aan het topic. Houdt het dus leuk, maar ook nuttig.
Tevens is dit topic niet bedoeld om Mine van KPN te bespreken, gezien het hier om een hele andere techniek gaat met hele andere voor en nadelen. De discussie zal dan iets teveel door elkaar heen lopen.
En last but not least, de Conax encryptie die KPN hanteert zullen wij respecteren in dit topic, en op Tweakers in het algemeen. Geen posts dus die betrekking hebben op het kraken hiervan.
Links
- Website KPN Digitenne
- Website Tele2 Digitenne
- Frequenties Digitenne incl. technische gegevens, plaatsnamen en foto's
- http://radio.nl/fmtv - regelmatig nieuws over zendmasten e.d.
- Weblog Dutch-media, waar regelmatig nieuwtjes te vinden zijn
- Het grote Anysee E30 Plus ism. Digitenne topic
Over MPEG4
Nee, KPN/Digitenne stapt de komende 5 jaar niet over op MPEG4!!
Er zijn teveel ontvangers in omloop die alleen MPEG2 aankunnen en dat kan niet met een firmwareupdate verholpen worden, en alle ontvangers vervangen is een dure aangelegenheid. Dit is tot in den treure besproken en uitgemolken, als je vragen hebt kan je de vorige delen doorzoeken.
Veel discussieplezier in dit zesde deel!
Credits topicstart: Samopsa, Seven of Nine, W3ird_N3rd

[ Voor 101% gewijzigd door Mentalist op 20-09-2008 02:52 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Dreamvoid schreef op woensdag 23 april 2008 @ 14:23:
[...]

DVB-T2 is nog in de standaardisatiefase, dat hoef je niet voor 2010 te verwachten. In Engeland is het ook allemaal nog niet zeker, aangezien uitzenden in H.264 betekent dat het met bijna geen enkel huidig DVB-T kastje te ontvangen is.
Inderdaad niet voor nu, er is nu ook geen extra frequentie beschikbaar. Maar het kan dus ooit nog komen.

h.264 maakt niet uit als je het met DVB-T2 doet aangezien er op dit moment niet eens DVB-T2 ontvangers bestaan afaik, terwijl sommige ontvangers (voor de PC) wel met h.264 overweg kunnen. Bovendien kan sowieso geen enkele standaard decoder met HD overweg. De overige muxen zouden dan ook gewoon DVB-T/MPEG2 uit blijven zenden. Voorlopig is er echter geen sprake van denk ik, in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Mooie TS.
giant2000 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 08:43:
[...]

Het antwoord van KPN:

[...]

Eurosport niet in het pakket... die man kent zijn eigen product niet eens (diepe, diep zucht). We hoeven geen hoogstaande acties van KPN te verwachten.
Dat is wel humor. :P

Of je had letterlijk "Eurosport 1" moeten noemen. Ik geloof dat ze het officiëel zo noemen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
Joen schreef op woensdag 23 april 2008 @ 22:48:
Mooie TS.

[...]

Dat is wel humor. :P

Of je had letterlijk "Eurosport 1" moeten noemen. Ik geloof dat ze het officiëel zo noemen namelijk.
Yep, er zijn namelijk ook nog Eurosport 2 en Eurosport News dacht ik.
Overigens heb ik na mijn reactie een 2e antwoord gegeven waarin ik inderdaad gelijk had wat betreft Eurosport, maar dat verder de brief PRECIES antwoord gaf op mijn vraag. Ik heb de vraag nog maar even in Jip en Janneke taal herhaald: "Ik vraag alleen of u de technische dienst ervan op de hoogte wil stellen dat Eurosport per 25 mei op breedbeeld over gaat"
Jammer dat er op technische diensten alleen nog maar mensen lijken te werken die de reply toets indrukken en antwoord geven op wat er een beetje op lijkt. "o, ik zie het woord breedbeeld in de vraag, doe het standaard breedbeeld antwoord maar"

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
giant2000 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 08:49:
[...]

Yep, er zijn namelijk ook nog Eurosport 2 en Eurosport News dacht ik.
Overigens heb ik na mijn reactie een 2e antwoord gegeven waarin ik inderdaad gelijk had wat betreft Eurosport, maar dat verder de brief PRECIES antwoord gaf op mijn vraag. Ik heb de vraag nog maar even in Jip en Janneke taal herhaald: "Ik vraag alleen of u de technische dienst ervan op de hoogte wil stellen dat Eurosport per 25 mei op breedbeeld over gaat"
Jammer dat er op technische diensten alleen nog maar mensen lijken te werken die de reply toets indrukken en antwoord geven op wat er een beetje op lijkt. "o, ik zie het woord breedbeeld in de vraag, doe het standaard breedbeeld antwoord maar"
Ik denk zelfs dat softwarematig gebeurt....dus op trefwoorden geeft het systeem je antwoord. De naam eronder is wellicht iemand die de finale go geeft om het nog een persoonlijk tintje mee te geven.

Erg jammer, als klant zou ik persoonlijk liever hebben dat ze me antwoorden dat zij het niet weten, maar dat de vraag uitgezet is bij de meer technische mensen en dat ze er dan later op terug komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Als je je aangesproken voelt mag je het volgende topic eens grondig gaan lezen: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/29636630#29636630

Misschien eens goed om in jullie werkoverleg te bespreken? Ik vraag me werkelijk af of de helpdesk wel eens een Digitenne-ontvanger heeft gezien. Ik heb ik mijn klacht destijds duidelijk aangegeven dat het probleem van het vervormde beeld alleen voorkwam op NGC en dat NGC via andere aanbieders wél correct werd weergegeven. Ergo: het probleem lag bij Digitenne zoals ik later via-via-via ook heb begrepen (multiplexer gereset en weg was het probleem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
In de TS staat nog een kleine onvolkomenheid: BBC World is vervangen door National Geographic (wat mij betreft was liever BBC Prime verdwenen, maar goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-03 22:57
Hageneis schreef op donderdag 24 april 2008 @ 13:45:
[...]

Als je je aangesproken voelt mag je het volgende topic eens grondig gaan lezen: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/29636630#29636630

Misschien eens goed om in jullie werkoverleg te bespreken? Ik vraag me werkelijk af of de helpdesk wel eens een Digitenne-ontvanger heeft gezien. Ik heb ik mijn klacht destijds duidelijk aangegeven dat het probleem van het vervormde beeld alleen voorkwam op NGC en dat NGC via andere aanbieders wél correct werd weergegeven. Ergo: het probleem lag bij Digitenne zoals ik later via-via-via ook heb begrepen (multiplexer gereset en weg was het probleem).
Je hebt gelijk dat de meeste mensen je daar niet goed mee kunnen helpen, maar in ieder geval is iedereen dusdanig geinstrueerd dat ze dit in ieder geval door zouden moeten geven.

De helpdesk wordt eigenlijk alleen praktisch opgeleid, maar niet technisch. Om het even simpel te stellen: Het is bekend welke knopjes ingedrukt moeten worden, maar waarom.. dat wordt niet behandeld. Ik denk dat dat op de meeste grote helpdesken zo is, zodat iedere willekeurige persoon er aan het werk gezet kan worden en 99% van de vragen kan beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 14-04 16:30
Overigens achterhaald dat CAZ! nog wordt doorgegeven het duurt vast niet lang meer voordat daar de stekker uit gaat omdat ze alleen nog op kabel/internet zitten.
Terwijl je beter 100%NL of Arrow Jazz erbij kunt zetten (beide zitten wel in de ether).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Samopsa schreef op donderdag 24 april 2008 @ 13:54:
[...]

Je hebt gelijk dat de meeste mensen je daar niet goed mee kunnen helpen, maar in ieder geval is iedereen dusdanig geinstrueerd dat ze dit in ieder geval door zouden moeten geven.

De helpdesk wordt eigenlijk alleen praktisch opgeleid, maar niet technisch. Om het even simpel te stellen: Het is bekend welke knopjes ingedrukt moeten worden, maar waarom.. dat wordt niet behandeld. Ik denk dat dat op de meeste grote helpdesken zo is, zodat iedere willekeurige persoon er aan het werk gezet kan worden en 99% van de vragen kan beantwoorden.
Maar waarom krijg ik dan niet als antwoord dat zij het niet weten maar dat ze het uit gaan zoeken en er later op terug komen. Ik heb dit destijds aangegeven, maar kreeg weer het bekende antwoord u moet de instellingen blabla.

Als jij trouwens beweert dat je werk door iedere willekeurige persoon gedaan kan worden en daarmee 99% van de vragen kan beantwoorden geef je me in wezen gelijk dat er idioten zitten. Het punt van mij was niet eens zozeer dat ik de eerste keer een totaal verkeerd antwoord kreeg (door tijdsdruk niet goed gelezen of zo), maar dat ik het de tweede keer uit en ten na heb beschreven en dat er dan toch weer zo'n onzinnig antwoord komt. Dat vind ik pas het idiote eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
funrider schreef op donderdag 24 april 2008 @ 14:43:
Overigens achterhaald dat CAZ! nog wordt doorgegeven het duurt vast niet lang meer voordat daar de stekker uit gaat omdat ze alleen nog op kabel/internet zitten.
Terwijl je beter 100%NL of Arrow Jazz erbij kunt zetten (beide zitten wel in de ether).
CAZ! is inderdaad al weg. Daar zit nu iets als Radio Bembem o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Hageneis schreef op donderdag 24 april 2008 @ 14:45:
[...]
Het punt van mij was niet eens zozeer dat ik de eerste keer een totaal verkeerd antwoord kreeg (door tijdsdruk niet goed gelezen of zo), maar dat ik het de tweede keer uit en ten na heb beschreven en dat er dan toch weer zo'n onzinnig antwoord komt. Dat vind ik pas het idiote eraan.
Hiermee maakt de KPN zich in mijn ogen belachelijk, worden er door gebruikers geen serieuze storingen meer worden doorgegeven wat het product niet ten goede komt. Eigenlijk zou het andersom moeten zijn: KPN zou juist blij moeten zijn met onze opmerkingen!! :(
Ik BLIJF desondanks volhouden. |:(

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-04 21:15
Even een positief berichtje van een nieuwe digitenne gebruiker, alles werkt prima, alles deed het vrijwel meteen en vergeleken met upc (nijmegen) prijzen is dit voor mij een perfecte oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
giant2000 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 16:54:
[...]

Hiermee maakt de KPN zich in mijn ogen belachelijk, worden er door gebruikers geen serieuze storingen meer worden doorgegeven wat het product niet ten goede komt. Eigenlijk zou het andersom moeten zijn: KPN zou juist blij moeten zijn met onze opmerkingen!! :(
Ik BLIJF desondanks volhouden. |:(
Mijn klomp brak gisteren: een derde persoon heeft mijn e-mail nogmaals gelezen en heeft mij nu oprecht bedankt voor de informatie en ze heeft de mailing doorgestuurd naar de technische afdeling.
het heeft dus toch zin :) en kunnen we hopelijk vanaf 25 mei Eurosport I in breedbeeld kijken.
HULDE KPN! :Y

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:56

Tazzios

..

Hebben er meer mensen het probleem dat na de firmnware update van de topfield je niet meer kan timeshiften bij iets wat je aan het opnemen bent? :(

Ik vind het namelijk heel irritant, start je een opname wil je een 10minuten later gaan kijken gaat dat niet en moet je wachten tot de opname klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Tazzios schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 09:59:
Hebben er meer mensen het probleem dat na de firmnware update van de topfield je niet meer kan timeshiften bij iets wat je aan het opnemen bent? :(

Ik vind het namelijk heel irritant, start je een opname wil je een 10minuten later gaan kijken gaat dat niet en moet je wachten tot de opname klaar is.
Ik heb de laatste firmware en kan (gelukkig) nog steeds time-shiften bij opnames: voetbal keek ik pas vanaf 19.30, was ik rond 20.30 klaar. Daar heb ik die Topfield ook eigenlijk voor gekocht.

Ik begrijp volkomen dat dit heel irritant is voor je, ik kijk tegenwoordig bijna niets meer live. Heb je misschien al geprobeerd om de elektriciteitssnoer er 15 seconden uit te halen? Op één of andere manier is soms de software bij mij instabiel (bij het uitgaan knipperen er puntjes > gaat dan niet meer vanzelf aan voor opnames, EPG-scherm gaat niet meer weg enz.). Het 15 seconden van de spanning halen verhelpt het dan weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Enige wat ik soms heb is dat als ik thuis kom en een opname is nog bezig, als ik dan wil kijken (eigenlijk ook time-shift in mijn beleving) dan stopt de weergave ook als de opname stopt.
Dat is iets wat wel jammer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:56

Tazzios

..

Ik zal s ff resetten stroom er af doen enz. Ligt blijkbaar neit aan de firmware als het bij jullie nog wel lukt. normaal kijk ik ook alles van opname ipv live maar doordat ik nu niet meer kan kijken terwijl de opname nog bezig word thet wel lastiger.
LCD_viewer schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 13:50:
Enige wat ik soms heb is dat als ik thuis kom en een opname is nog bezig, als ik dan wil kijken (eigenlijk ook time-shift in mijn beleving) dan stopt de weergave ook als de opname stopt.
Dat is iets wat wel jammer is.
dat ook ja, hij markeert dan wel waar je gebleven was dus als je de opname start en op de gele toets drukt ben je weer waar je was gebleven.mar daar wa sik al aangewend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55758

Ik heb een TT Budget T-1500 + CI uitbreidingsset (incl cam module) gekocht.
Ik heb deze geinstalleerd op op de pc (vista), alles schijnt te werken.
Maar ik krijg alleen de FTA zenders te zien.

Ik heb de mijn KPN smartcard op de juiste manier erin zitten, daar ligt het niet aan.
Als antenne gebruik ik de standaard antenne die je van KPN krijgt bij een tuner.

Wat doe ik verkeerd? Heb ik extra voeding nodig op de antenne?
Heb ik bepaalde software nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Waarschijnlijk heeft je smartcard nog geen update van abbostatus gehad.

Zie:
Vraag en antwoord
Q: Ik heb net een abonnement afgesloten, maar ik zie alleen de publieke omroepen of mis bepaalde zenders. Hoe komt dat?

[ Voor 51% gewijzigd door Samopsa op 25-04-2008 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200529

Ok wij hadden dus al een abbo. Vandaag 2e decoder met smartcard gekocht en telefonisch geactiveerd. En ik zie 2 uur later nog steeds geen tv. Hoort dit zo lang te duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Anoniem: 200529 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 22:16:
Ok wij hadden dus al een abbo. Vandaag 2e decoder met smartcard gekocht en telefonisch geactiveerd. En ik zie 2 uur later nog steeds geen tv. Hoort dit zo lang te duren?
Wel bij je abo laten zetten door een mens? Dat gaat niet via het automatische nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Samopsa schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 22:06:
Waarschijnlijk heeft je smartcard nog geen update van abbostatus gehad.

Zie:
Vraag en antwoord
ik kan de status wel opvragen... dus dan moet het toch goed zijn?
toch vindt het programma niet de betaalde zenders 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Anoniem: 55758 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 22:43:
[...]

ik kan de status wel opvragen... dus dan moet het toch goed zijn?
toch vindt het programma niet de betaalde zenders 8)7
Komt de status overeen met de tabel gegeven in de startpost?

Toevoeging: Je zou de commercielen wel moeten kunnen vinden, je krijgt er alleen geen beeld op.

[ Voor 14% gewijzigd door Samopsa op 25-04-2008 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200529

ok hij doet t nu na een belletje Best vaag, op de SMARTCARD staat 10ct/min en als je belt zeggen ze 45CENT/MIN, stelletje oplichters :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:53
Over het sportpakket (tele2): ben benieuwd hoe dit volgend seizoen zal gaan. De rechten raken ze kwijt, gaat kpn dan met een andere partij in zee? Betaal er tenslotte wel voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Oppie schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 18:30:
Over het sportpakket (tele2): ben benieuwd hoe dit volgend seizoen zal gaan. De rechten raken ze kwijt, gaat kpn dan met een andere partij in zee? Betaal er tenslotte wel voor...
De eredivisie, of hoe die toko ook mogen heten, de voetballers gaan zelf een kanaal opzetten dat alle distributeurs af kunnen nemen. KPN dus ook. Dit gaat wel €10/maand kosten, dus hoe ze dat gaan oplossen is afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:31

jelle.

Product Owner
Anoniem: 200529 schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 18:13:
ok hij doet t nu na een belletje Best vaag, op de SMARTCARD staat 10ct/min en als je belt zeggen ze 45CENT/MIN, stelletje oplichters :@
Dat tarief is per 1 maart (of was het nou 1 april) gewijzigd, waarschijnlijk had je nog een eerder geproduceerde smartcard.
Oppie schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 18:30:
Mja, mocht KPN niet meer aan die rechten kunnen komen dan ga je er heus niet voor betalen hoor. Wellicht wordt dan zelfs klanten de kans geboden om het contract op te zeggen (ook binnen de contractduur van 1 jaar), net als met die tariefwijziging van de telefonische klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Samopsa schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 22:52:
[...]

Komt de status overeen met de tabel gegeven in de startpost?

Toevoeging: Je zou de commercielen wel moeten kunnen vinden, je krijgt er alleen geen beeld op.
idd ik kan de commercielen wel vinden,maar krijg geen beeld.
status van abo is 0100000B
ook de FTA zenders bevriezen na een aantal seconden, als ik dan de conax kaart uit de pc haal, werkt het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Anoniem: 55758 schreef op zondag 27 april 2008 @ 14:28:
[...]

idd ik kan de commercielen wel vinden,maar krijg geen beeld.
status van abo is 0100000B
ook de FTA zenders bevriezen na een aantal seconden, als ik dan de conax kaart uit de pc haal, werkt het weer.
Hoogstwaarschijnlijk een hardwarematige of softwarematige fout/defect dan. De smartcard zelf is prima, de status is goed, je zou beeld moeten krijgen. Dat je FTA zenders bevriezen is sowieso geen goed teken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aalekss
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:14
Ik heb Digitenne en ik woon in Rotterdam, in de buurt van blaak. Heb altijd prima ontvangst en het balkje is bijna helemaal groen. Sinds vandaag stoort hij echter af en toe en valt het signaal regelmatig helemaal weg. Zijn er meer mensen met dit probleem in Rotterdam? Lijkt me dat het door de zendmast komt, want hier thuis is niets veranderd!? Heel iritant zo tv kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burton
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:12
aalekss schreef op maandag 28 april 2008 @ 21:48:
Ik heb Digitenne en ik woon in Rotterdam, in de buurt van blaak. Heb altijd prima ontvangst en het balkje is bijna helemaal groen. Sinds vandaag stoort hij echter af en toe en valt het signaal regelmatig helemaal weg. Zijn er meer mensen met dit probleem in Rotterdam? Lijkt me dat het door de zendmast komt, want hier thuis is niets veranderd!? Heel iritant zo tv kijken!
Jep, same problem. 3 ontvangers in huis en op elke ontvanger hetzelfde probleem. Ik woon in Schiedam, thv Groenoord.

Helpdesk gebeld en daar wordt mij verteld dat ik de ontvanger maar moet resetten en een betere locatie moet vinden voor de antenne. Het probleem ligt volgens de HD niet bij de zendmast of Digitenne maar bij de gebruiker. ("Wij hebben hierover nog geen klachten binnen gehad. Zeer waarschijnlijk is er iets wat storing genereerd, u zult de antennes dus moeten verplaatsen")

-edit- Raar maar waar; vanaf +/- 0.00 vandaag geen problemen meer met stotterende presentatoren!

[ Voor 4% gewijzigd door Burton op 29-04-2008 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramV
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-04 10:11
aalekss schreef op maandag 28 april 2008 @ 21:48:
Gisterenavond hetzelfde probleem in Rotterdam centrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156915

Zijn er meer mensen die sinds vandaag last hebben met de tijd? Tijd klopt soms wel soms niet. Dit is op zowel de single als de twin-tuner van Samsung. Op de twin-tuner levert dit problemen op met het instellen van de timer om programma's op te nemen. Dit gaat dus niet goed dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Anoniem: 156915 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 11:14:
Zijn er meer mensen die sinds vandaag last hebben met de tijd? Tijd klopt soms wel soms niet. Dit is op zowel de single als de twin-tuner van Samsung. Op de twin-tuner levert dit problemen op met het instellen van de timer om programma's op te nemen. Dit gaat dus niet goed dan.
Dit is een bekende fout in de software. In verband hiermee is het advies van de KPN is om de tuner altijd aan te laten staan bij programmering. 8)7

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156915

giant2000 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 12:30:
[...]

Dit is een bekende fout in de software. In verband hiermee is het advies van de KPN is om de tuner altijd aan te laten staan bij programmering. 8)7
Is mij bekend, maar: Het heeft bij mij wel altijd goed gewerkt. Dus snap niet waarom het nu in een keer niet goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205081

Niet alleen sinds vandaag, maar vandaag is nu wel behoorlijk curieus.
De tijd loopt op alle commerciele bouquetten zo'n 4 uur en 20 minuten achter op het mo-
ment dat ik dit schrijf. 5 uur en 20 minuten vanuit standby op bouquet 2 en hoger.

Normaliter loopt deze tijd precies 1 uur achter op mijn Finepass en dan alleen nog in de
zomertijd. Curieus daaraan weer is dat dat een dag van tevoren al begon, voor dat de winter
tijd naar zomertijd werd omgeschakeld. Op bouquet 1 zie je dat de wintertijd wordt opgepakt
(vanuit standby) maar dat deze ogenblikkelijk daarna gecorrigeerd wordt naar zomertijd.
Op de andere bouquetten gebeurd dat evenwel niet. Mijn oplossing voor het timer probleem
is om de PVR op bouquet 1 in standby te zetten zodat ie bij het ontwaken de juiste tijd oppikt.
En bij het programmeren zorg ik er voor dat ie de juiste tijd heeft door als dat nodig is eerst
even over een bouquet 1 programma te gaan en dan terug. Bouquet 1 corrigeerd namelijk de tijd
altijd, de overige bouquetten doen dat niet. Als ik de PVR aanzet zonder antenne, op een com-
mercieel bouquet en dan de antenne er in steek blijft de tijd op --:-- staan.
Let wel, dit geld dus voor deze Finepass.
Ik heb dit gedrag niet kunnen verifieren op een Samsung Single. Die kwam direkt met de juiste
tijd, ook op de andere bouquetten, direkt na het aansluiten van de antenne. Probleem daarbij is
dan weer dat die Samsung in Frieslan staat (nabij Bolsward) en de Finepass in Beverwijk.

Wat nu weer curieus is dat als ik van bouquet 1 (FTA) naar een commercieel bouquet overscha-
kel de tijd ogenblikkelijk veranderd naar de tijd van dat bouquet. Dat deed ie dus voorheen niet.

Nou heb ik dit probleem onlangs eens laten vallen bij een digitennedesk medewerker.
Misschien dat dat tegen alle verwachting in toch is opgepakt? Ik had dat kontakt overigens omdat
mijn (Nozema) Digitenne kaart ineens niet meer in abonnement stond terwijl de andere 2 KPN Digi-
tenne kaarten er gewoon wel nog in stonden. De kaart bleek in de KPN administratie onvindbaar.
Iemand anders dat ook gehad? Ik kan me zoiets alleen voorstellen als een hele database zoek raakt.
Dat geintje kostte overigens 2 weken, via Email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
@Folkert

Over je verdwenen ('oud'-)digitenne kaart: De geheel digitenne database is samengevoegd met de kpn database. In dit proces is een hele rits niet meeverhuisd vanwege diverse redenen (administratie niet op orde aan de kant van het bedrijf Digitenne etc). Dit kan goed de reden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-04 21:29
Yep, op de personal recorder loopt de tijd ook niet altijd even goed.

Gisteren/eergisteren was er een uur of drie verschil in tijd tussen de RTL's en SBS en de overige zenders.

Vandaag was de tijd in het display niet altijd goed als ie in de standby stond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253283

Idd. Vandaag de tijd (Topfield personal recorder 160) gigantisch in de war. De timerinstelling begonnen een paar uur te laat met opnemen. Heb de tijd dus maar handmatig aangepast en hopen dat deze goed blijft lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Samopsa schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 18:46:
@Folkert

Over je verdwenen ('oud'-)digitenne kaart: De geheel digitenne database is samengevoegd met de kpn database.
En dat was onlangs, 2 april?
In dit proces is een hele rits niet meeverhuisd vanwege diverse redenen (administratie niet op orde aan de kant van het bedrijf Digitenne etc).
De kaart is vorig jaar zomer toegevoegd, bijna een jaar na de overname van Nozema.
Sindsdien altijd gekeken. Wiens database het ook was, die kaart stond erin.
Dit kan goed de reden zijn.
Zou goed kunnen. Het verbaasd me alleen dat niemand er hier en in nl.media.tv over klaagde.
En waarom de betreffende service desk persoon er dan niet van af wist? Het probleem was
-toen ik hem eindelijk aan de lijn had- al 2 weken oud.

Wat ik ook zo merkwaardig vond is dat tevens de maart abbo gegevens uit de PVR's CAM ge-
gevens waren veranderd (stond op 01000000), terwijl ik die maand toch echt alle zenders had.
Je zou toch zeggen dat het met terugwerkende kracht veranderen van gegevens niet vanzelf gaat.
Dat moet wel haast een gerichte actie zijn geweest, zou je zo zeggen.

"(administratie niet op orde aan de kant van het bedrijf Digitenne etc)."
Lol, da's een goeie, die moet je erin houden. Geloofd iedereen ogenblikkelijk O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBonanza
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-03 21:19
Hmmm hier is de tijd ook danig in de war... nou heeft KPN vandaag wel een stroomstoring gehad op één van hun datacenters (zie hier) en wellicht heeft het daar mee te maken. Hoogst irritant want als ik handmatig de tijd aanpas dan snapt de EPG er weer geen reet van....

[ Voor 0% gewijzigd door BigBonanza op 29-04-2008 23:22 . Reden: typo.... as suula... err usual ;-) ]

Oversteken is an art ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253283 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 22:38:
Idd. Vandaag de tijd (Topfield personal recorder 160) gigantisch in de war.
In hoeverre is jouw ervaring anders dan de mijne?
De timerinstelling begonnen een paar uur te laat met opnemen.
En een paar is hoeveel?
Heb de tijd dus maar handmatig aangepast en hopen dat deze goed blijft lopen.
Als het probleem in de bouquetten zit dan geef ik je weinig kans. Dan gebeurt het gewoon weer.
Zet 'm eens standby op Nederland1/2/3 of regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBonanza
Nou het is idd dolkomisch maar niet heus... op bouquet 1 loopt de tijd goed, en op alle andere loopt ie ruim 4 uur achter...morgen maar weer eens zien...

Oversteken is an art ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

koektrommeltje schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 20:10:
[...]

Yep, op de personal recorder loopt de tijd ook niet altijd even goed.
Wat is "niet altijd"?
Gisteren/eergisteren was er een uur of drie verschil in tijd tussen de RTL's en SBS en de overige zenders.
Wat zijn "de overige zenders" ?
Vandaag was de tijd in het display niet altijd goed als ie in de standby stond?
In standby is de spanning van de antenne, dus ontvangt ie ook geen tijd.
De laatst bekende tijd loopt dan verder op de interne klok en als de laatst bekende tijd fout was
dan blijft die dus ook fout doorlopen. Zet 'm eens standby op bouquet 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BigBonanza schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 23:36:
Nou het is idd dolkomisch maar niet heus... op bouquet 1 loopt de tijd goed, en op alle andere loopt ie ruim 4 uur achter
OK, dat is wat ik ook zie.
Voor de volledigheid: Wat voor merk/type ontvanger heb je?
...morgen maar weer eens zien...
trusten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Merk overigens net dat de "Info" bij de programmas (huidige titel en volgende titel)
wel de info is van de werkelijke tijd, ondanks dat de klok en EPG achter lopen.

Edit:
En in tegenstelling tot wat ik eerder schreef corrigeert de tijd vanuit standby zich nu ook
automatisch met een uur vooruit op de commerciele pakketten, net zo als op bouquet 1.

Da's vooruitgang.
Als ze nu nog even die tijd goed zetten, wordt het mischien toch nog wat, met die Finepass.

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 205081 op 30-04-2008 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253283

Anoniem: 205081 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 23:23:
[...]

In hoeverre is jouw ervaring anders dan de mijne?
Idd. hetzelfde

[...]

En een paar is hoeveel?
Ruim 4 uur.

[...]

Als het probleem in de bouquetten zit dan geef ik je weinig kans. Dan gebeurt het gewoon weer.
Zet 'm eens standby op Nederland1/2/3 of regio.
Zal het eens proberen.
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-04 00:14

Gerco

Professional Newbie

Hier ook tijdproblemen, op drie verschillende abonnementen en met vijf decoders (allemaal samsung, single, twin en PVRs) in drie verschillende huizen.

De tijd handmatig aanpassen kan niet eens op die klotedingen (alleen een tijdverschil, met increments van een half uur) en is zowiezo geen oplossing. De HD geeft het advies om de tuner eens te resetten door de stekker eruit te halen enzo. Tuurlijk, dat gaat werken als het probleem overduidelijk niet aan de tuner, het abo of zelfs maar de abo houder kan liggen.

Met de overgang van zomer- naar wintertijd schuiven die dingen de opnames ook altijd braaf een uur voor- of achteruit (wat eerst begon op 20.00, begint nu op 21.00 bijvoorbeeld). Heel handig. De technische dienst zou me terugbellen, inmiddels al een jaar geleden. Ik wacht nog steeds (overigens meld ik dit iedere keer, dus inmiddels voor de 4e keer ofzo en steeds dezelfde klant onvriendelijke en ronduit incompetente behandeling).

[edit]
Misschien ligt het wel gewoon aan mij. Ik heb opa eens naar de helpdesk laten bellen en hem vertelden ze dat het aan de commerciële zenders ligt. Die zenden de tijd niet meer uit en daarom gaat het fout. Als je de tuner op NED 1, 2 of 3 zet en dan uitdoet gaan je opnames wel gewoon op de goede tijd.

[ Voor 14% gewijzigd door Gerco op 30-04-2008 12:29 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:49
Sinds december hebben wij hier Digitenne en ik wil nog graag even een advies geven aan potentiele klanten. Ontvangst hier is top, echter kijk voor je het neemt even of er toevallig geen zendmast bij de buren in de achtertuin staat. We hebben er hier 1 staan en hadden er niet bij nagedacht, maar deze mast kan door reflectie icm bepaalde zendmaststanden zorgen dat het complete signaal tijdelijk uit de lucht wordt 'gedrukt'. De mast is gewoon legaal, niks tegen te doen dus en dat hoeft ook niet alleen wel lastig soms als je erg graag iets wil zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
objectief2 schreef op woensdag 30 april 2008 @ 12:18:
Sinds december hebben wij hier Digitenne en ik wil nog graag even een advies geven aan potentiele klanten. Ontvangst hier is top, echter kijk voor je het neemt even of er toevallig geen zendmast bij de buren in de achtertuin staat. We hebben er hier 1 staan en hadden er niet bij nagedacht, maar deze mast kan door reflectie icm bepaalde zendmaststanden zorgen dat het complete signaal tijdelijk uit de lucht wordt 'gedrukt'. De mast is gewoon legaal, niks tegen te doen dus en dat hoeft ook niet alleen wel lastig soms als je erg graag iets wil zien :)
Wat is dat dan voor zendmast? GSM? Dan kan je een GSM-filter proberen. Daar moet je dan wel een passieve antenne bijhebben, of actief waarbij het filter voor de versterker aangesloten kan worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Mentalist op 30-04-2008 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Ik ben leek, dus vergeef me als ik er geen gedetailleerd verstand van heb maar het is van een radiozendamateur. De mast zelf is ongeveer 25 meter hoog en er zitten verschillende harken en weet ik het wat aan :) Vanochtend straalde hij richting de maan waardoor de mast in een bepaalde (ongunstige voor ons) stand stond. Hij had het erover dat de aansluiting van de buitenantenne hier wel kan worden afgeschermd maar daar hebben we het verder nog niet over gehad. Eerst maar eens aankijken de komende tijd.

Edit: buurman is hier zojuist even geweest. Probleem bestaat alleen met de actieve buitenantenne want hier zit een actieve versterker in, met de binnenantenne is het niet aan de orde (gelukkig) ;)

[ Voor 16% gewijzigd door objectief2 op 30-04-2008 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-04 15:07
Wanneer breidt digitenne hun bereik nou weer eens uit? :( Zit hier in een grensgebied en heb net geen goed ontvangst. (Ja, heb van alles geprobeerd en het zaakje weer teruggebracht) Dit in de hoop dat het ontvangst binnenkort wordt uitgebreid!

Iemand enig idee daar over??? :)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBonanza
Anoniem: 205081 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 23:49:
[...]

OK, dat is wat ik ook zie.
Voor de volledigheid: Wat voor merk/type ontvanger heb je?

[...]

trusten.
FF op de voorkant loeren, was een Samsung PVR die een Topfield PVR 80 bleek te zijn. Gisteravond de tijdsverschijving nog geprobeerd maar sindsdien ook ned1/2/3 twee uur achter qua tijd. Zal zo nog eens zien hoe het er voor staat hier. Eerst even een Nespresso :P

Oversteken is an art ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Henkie-Jan schreef op woensdag 30 april 2008 @ 15:28:
Wanneer breidt digitenne hun bereik nou weer eens uit? :( Zit hier in een grensgebied en heb net geen goed ontvangst. (Ja, heb van alles geprobeerd en het zaakje weer teruggebracht) Dit in de hoop dat het ontvangst binnenkort wordt uitgebreid!

Iemand enig idee daar over??? :)
Als je het nog niet met een buitenantenne hebt geprobeerd dan zou ik dat eens proberen. Ik zit hier 70 km vanaf de Duitse grens en ontvang met de (actieve)buitenantenne, goede coax-kabel en Hirschmanconnectoren wel 14 Duitse zenders, waaronder Koln, ZDF, WRT etc. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gerco schreef op woensdag 30 april 2008 @ 10:54:
Hier ook tijdproblemen, op drie verschillende abonnementen en met vijf decoders (allemaal samsung, single, twin en PVRs) in drie verschillende huizen.

De tijd handmatig aanpassen kan niet eens op die klotedingen (alleen een tijdverschil, met increments van een half uur) en is zowiezo geen oplossing. De HD geeft het advies om de tuner eens te resetten door de stekker eruit te halen enzo. Tuurlijk, dat gaat werken als het probleem overduidelijk niet aan de tuner, het abo of zelfs maar de abo houder kan liggen.
Met de overgang van zomer- naar wintertijd schuiven die dingen de opnames ook altijd braaf een uur voor- of achteruit (wat eerst begon op 20.00, begint nu op 21.00 bijvoorbeeld). Heel handig.
Ik neem aan dat dat alleen geldt voor de automatisch doorgeschoven (elke dag/week) programmas.
Dat heb je nou eenmaal met zomer/wintertijd. Geldt voor iedereen. Het zelfde bij van net voor de
overgang geprogrammeerde programmas die net na de overgang moeten gaan lopen.

Persoonlijk ken ik dit probleem overigens niet van de Single en Twin tuner.
Wat ik wel heb gemerkt is dat ie niet direkt automatisch over switchte maar enige tijd later dan toch
op de juiste tijd stond. Mogelijk is dat het switchen van bouquetten geweest of het feit dat ik de klok
van automatisch had gehaald en vervolgens terug op automatisch had gezet, of een keer op standby
had gezet, ik zou het je niet meer kunnen zeggen.
De technische dienst zou me terugbellen, inmiddels al een jaar geleden. Ik wacht nog steeds (overigens meld ik dit iedere keer, dus inmiddels voor de 4e keer ofzo en steeds dezelfde klant onvriendelijke en ronduit incompetente behandeling).
Klopt. De Digitenne ServiceDesk persoon die ik aan de lijn had wist ook van niks (of deed alsof):

"Als er echt een probleem was met Digitenne dan zouden er toch veel meer mensen moeten zijn met dezelfde klachten?"

En dan ben je dus uitgeluld. Want ik zie die problemen ook niet op een (KPN) Samsung.
Misschien dat deze problemen alleen optreden op zeer specifieke oudere firmware versies?
De Single en Twin tuners binnen mijn bereik zijn namelijk allebei geupdate.
[edit]
Misschien ligt het wel gewoon aan mij. Ik heb opa eens naar de helpdesk laten bellen en hem vertelden ze dat het aan de commerciële zenders ligt. Die zenden de tijd niet meer uit en daarom gaat het fout.
Dat is dus onzin.
De commercielen hebben er niks mee te maken. Dat is weer karakteristiek KPN vlucht gedrag.
Al die commercielen zouden nu ineens allemaal dezelfde verkeerde tijd meezenden? Ja, vast.
Als je de tuner op NED 1, 2 of 3 zet en dan uitdoet gaan je opnames wel gewoon op de goede tijd.
Dat loop ik hier nou dus de hele tijd te roepen, grrr. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-04 15:07
objectief2 schreef op woensdag 30 april 2008 @ 16:09:
[...]

Als je het nog niet met een buitenantenne hebt geprobeerd dan zou ik dat eens proberen. Ik zit hier 70 km vanaf de Duitse grens en ontvang met de (actieve)buitenantenne, goede coax-kabel en Hirschmanconnectoren wel 14 Duitse zenders, waaronder Koln, ZDF, WRT etc. ;)
Ik zit ook op ongeveer 70KM van de grens. Maar had vroegâh ook al geprobeerd met buitenantenne zonder resultaat.

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Anoniem: 205081 schreef op woensdag 30 april 2008 @ 16:35:
Ik neem aan dat dat alleen geldt voor de automatisch doorgeschoven (elke dag/week) programmas.
Dat heb je nou eenmaal met zomer/wintertijd. Geldt voor iedereen. Het zelfde bij van net voor de
overgang geprogrammeerde programmas die net na de overgang moeten gaan lopen.
Het geldt voor alle programmas, het volgende gebeurt er namelijk:

Voor de overgang: opnametijd: 20.30

Na de overgang: opnametijd: 21:30

De onametijden verschuiven dus gewoon een uur. Hij blijft niet op dezelfde lokale tijd opnemen. Ik vermoed dat de PVR de tijden opslaat in UTC (wat dus geen zomer- of wintertijd kent). Hierdoor kan de lokale tijd veranderen en blijft de opname op dezelfde UTC tijd staan, wat dus een uur eerder of later lokale tijd is!

Dit is lastig uit te leggen natuurlijk, maar als er voor de overgang op mijn scherm staat "20.30", verwacht ik dat dat er na die overgang nog steeds staat. Er staat echter "21.30", leg eens uit hoe dat in vredesnaam geen bug kan zijn.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100588

Ook ik heb het probleem met zomer en wintertijd dat alle ingestelde opnames opeens een uur verkeerd staan...
Samsung PVR 80GB met softwareversie 1.16.0A

En bij mij staan momenteel alle betaalde zenders ruim 4 uur te vroeg.
De EGP van die zenders dus ook.
Zelfs op de teletekst.

Dit geld trouwens ook voor de betaalde Radio zenders.

over die 4 uur tijdverschil heb ik een klacht gemaild... heb netjes een automatische reactie gekregen dat ik met 2 werkdagen antwoord moet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-04 21:29
Anoniem: 100588 schreef op woensdag 30 april 2008 @ 17:50:
Ook ik heb het probleem met zomer en wintertijd dat alle ingestelde opnames opeens een uur verkeerd staan...
Samsung PVR 80GB met softwareversie 1.16.0A

En bij mij staan momenteel alle betaalde zenders ruim 4 uur te vroeg.
De EGP van die zenders dus ook.
Zelfs op de teletekst.

Dit geld trouwens ook voor de betaalde Radio zenders.

over die 4 uur tijdverschil heb ik een klacht gemaild... heb netjes een automatische reactie gekregen dat ik met 2 werkdagen antwoord moet krijgen.
Bij mn topfield pvr dus ook :(

De tijd van de commerciele betaalde kanalen staat 4.20 eerder.
Als ik vervolgens op de programmagids kijk, staat het juiste programma echter wel geselecteerd, maar de tijd die er boven staat, klopt dus niet.

Ik ben benieuwd hoelang dit nog gaat duren want ik accepteer dit niet van KPN. Ik heb dit probleem nooit eerder gehad, dus ze mogen het mooi oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Ik bemerkte het probleem van de tijd eerlijk gezegd pas daarnet bij het bekijken van opnames van gisteravond. Om half twaalf zou een samenvatting komen van een wedstrijd op rtl4, maar er waren alleen van die 06-hitsige vrouwenfilmpjes opgenomen :+ Leg dat maar eens uit >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-03-2024
Hier nu 13:54 op mijn decoder :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

franssie

Save the albatross

same here - en het stomme is dat als ik handmatig de tijd instel de EPG lekker meeschuift de nacht in. KPN, ik kan me weer goed herinneren waarom ik vroeger gezworen had geen zaken meer met ze te doen maar het 'leek' allemaal zo verbeterd.
Het is niet om het technisch probleem dat ze hebben dat ik er van baal maar hun attitude... Helaas is mijn alternatief UPC of CanalDigital.... en dan is digitenne toch de mildste straf.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:18

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Damn, de tijd is hier ook al 2 dagen in de war. Erg irritant want op de Topfield PVR kun je de tijd alleen met blokken van 15 minuten aanpassen.

Op mijn Samsung heb ik dan weer geen problemen.
BigBonanza schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 23:20:
Hmmm hier is de tijd ook danig in de war... nou heeft KPN vandaag wel een stroomstoring gehad op één van hun datacenters (zie hier) en wellicht heeft het daar mee te maken. Hoogst irritant want als ik handmatig de tijd aanpas dan snapt de EPG er weer geen reet van....
Een stroomstroring op Feed A op de 2e verdieping van het Cybercenter op schiphol rijk / oude meer heeft weinig mee Digitenne te maken ;)

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niks aan de hand, gewoon op Nederland een zetten. Heb je d'r helemaal geen last meer van. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

koektrommeltje schreef op woensdag 30 april 2008 @ 18:26:
[...]

Bij mn topfield pvr dus ook :(

De tijd van de commerciele betaalde kanalen staat 4.20 eerder.
Zo, dat was jouw dus ook al opgevallen.
Als ik vervolgens op de programmagids kijk, staat het juiste programma echter wel geselecteerd, maar de tijd die er boven staat, klopt dus niet.
He, dat is dacht ik nog niet eerder gemeld. Bij mijn Finepass is dat dus niet het geval.
Die loopt gewoon achter met de tijd zoals die staat op het bouquet waarnaar je kijkt tijdens
het oproepen van de EPG. Ga ik echter eerst naar Nederland x en roep dan de EPG op dan
is de EPG in orde voor alle kanalen omdat ie de tijd gwoon 1 keer ophaald voor de hele zooi.

Voor de lopende programma/volgende programma Info onder in beeld maakt het bij mij niet uit.
Die is op alle kanalen in orde.
Ik ben benieuwd hoelang dit nog gaat duren want ik accepteer dit niet van KPN.
Volgens iemand in nl.media.tv tot vrijdag. Is misschien 'boeren slimheid'.
Ik heb dit probleem nooit eerder gehad, dus ze mogen het mooi oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Anoniem: 205081 schreef op woensdag 30 april 2008 @ 21:15:
[...]

Niks aan de hand, gewoon op Nederland een zetten. Heb je d'r helemaal geen last meer van. O-)
En zodra je naar een ander boeket zapt, synched hij meteen weer naar de verkeerde tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

franssie schreef op woensdag 30 april 2008 @ 20:34:
same here - en het stomme is dat als ik handmatig de tijd instel
Volgens mij doe je dat dus ook niet, kan dat ook helemaal niet.
Je sleutelt enkel aan de tijd zoals die binnen komt.
de EPG lekker meeschuift de nacht in.
Als de tijd op bouquet 1 goed is en je schuift de tijd zodanig dat deze goed is voor de andere bouquetten, dan is ie dan toch weer fout voor bouquet 1 ?!
KPN, ik kan me weer goed herinneren waarom ik vroeger gezworen had geen zaken meer met ze te doen maar het 'leek' allemaal zo verbeterd.
Het is niet om het technisch probleem dat ze hebben dat ik er van baal maar hun attitude... Helaas is mijn alternatief UPC of CanalDigital.... en dan is digitenne toch de mildste straf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koffie schreef op woensdag 30 april 2008 @ 21:45:
[...]

En zodra je naar een ander boeket zapt, synched hij meteen weer naar de verkeerde tijd ;)
Lekker op 1 laten staan dus. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hoe kan ik het beste een oude (mono) TV zonder SCART aansluiting aansluiten op een Samsung Single Tuner?
Ik lees op pagina 22 van de Samsung Single Tuner http://www.kpn.com/tv/dig...leidingen-/Samsung-ST.htm (die ik overigens nog niet bezit) dat dit met een coax kabel via de antenne ingang moet.
Is het ook mogelijk, en wellicht beter minder slecht voor de beeldkwaliteit, om dit te doen mbv een SCART-tulp kabel als deze: http://elektronica-online.nl/content_details.php?id=1351?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gerco schreef op woensdag 30 april 2008 @ 17:35:
[...]

Het geldt voor alle programmas, het volgende gebeurt er namelijk:

Voor de overgang: opnametijd: 20.30

Na de overgang: opnametijd: 21:30

De opnametijden verschuiven dus gewoon een uur. Hij blijft niet op dezelfde lokale tijd opnemen. Ik vermoed dat de PVR de tijden opslaat in UTC (wat dus geen zomer- of wintertijd kent). Hierdoor kan de lokale tijd veranderen en blijft de opname op dezelfde UTC tijd staan, wat dus een uur eerder of later lokale tijd is!
OK, je hebt helemaal gelijk. Maar ik zou mijn probleem echter graag verruilen voor dat van jou.
Bij de Finepass flikkeren de programmeer gegevens er om de haverklap uit terwijl jij maar 2 keer
per jaar aan de bak bent. Daarbij is het vaak ook nog eens zo dat programma tijden zowiezo
veranderen met de omschakeling. Die moet je dan toch al aanpassen. En aanpassen is zowiezo
makkelijker dan alles opnieuw inprogrammeren.
Dit is lastig uit te leggen natuurlijk, maar als er voor de overgang op mijn scherm staat "20.30", verwacht ik dat dat er na die overgang nog steeds staat. Er staat echter "21.30", leg eens uit hoe dat in vredesnaam geen bug kan zijn.
Je hebt gelijk. Ik blijf het toch maar een luxe probleem vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
jurk738 schreef op woensdag 30 april 2008 @ 22:18:
Is het ook mogelijk, en wellicht beter minder slecht voor de beeldkwaliteit, om dit te doen mbv een SCART-tulp kabel als deze: http://elektronica-online.nl/content_details.php?id=1351?
Ja, als je TV die tulpstekker aankan is dat beter dan coax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Anoniem: 205081 schreef op woensdag 30 april 2008 @ 22:37:
Je hebt gelijk. Ik blijf het toch maar een luxe probleem vinden.
Dat is het ook en ik maak er ook geen probleem van. Waar ik wel een probleem van maak is dat de helpdesk van KPN het probleem structureel verkeerd begrijpt, blijft beloven dat de technische dienst zal terugbellen om het op te lossen (wat ze helemaal niet kunnen natuurlijk, het is een software bug), maar dat er niets gebeurt.

Dat die tijden verschuiven zal me een worst wezen. Dat je als klant blijkbaar niet serieus genomen wordt en in sommige gevallen zelfs glashard voorgelogen (zoals te zien met het nieuwe tijd probleem op andere bouqetten dan 1, iedereen krijgt iets anders te horen).

Helaas is het enige alternatief UPC, die zijn nog erger. Die geven je het gevoel dat je bij hun klant *mag* zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260662

Gerco schreef op woensdag 30 april 2008 @ 23:28:
[...]

Dat is het ook en ik maak er ook geen probleem van. Waar ik wel een probleem van maak is dat de helpdesk van KPN het probleem structureel verkeerd begrijpt, blijft beloven dat de technische dienst zal terugbellen om het op te lossen (wat ze helemaal niet kunnen natuurlijk, het is een software bug), maar dat er niets gebeurt.

Dat die tijden verschuiven zal me een worst wezen. Dat je als klant blijkbaar niet serieus genomen wordt en in sommige gevallen zelfs glashard voorgelogen (zoals te zien met het nieuwe tijd probleem op andere bouqetten dan 1, iedereen krijgt iets anders te horen).

Helaas is het enige alternatief UPC, die zijn nog erger. Die geven je het gevoel dat je bij hun klant *mag* zijn.
Zou ( _/-\o_ de heilige) KPN deze topics ook lezen en wellicht hun voordeel hiermee doen.
Toch wel een gek probleem dat de tijd niet juist is bij andere dan Bouquet 1.
Verleden jaar ook al gedoe, toen hadden ze het echter spoedig opgelost. :)
Nu maar vertrouwen dan niet elke techneut bij KPN met vakantie is tot 6 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Omdat ik het in dit topic las zelf ook maar eens vannacht en vanmorgen geprobeerd en ja hoor, ook hier de rare tijden.
Als ik naar zenders op de bouquetten van kanalen 60 (zendmast Smilde) en 66 (zendmast Groningen) zap is er niets aan de hand en wordt de juiste tijd rechts onderaan op de TV weergegeven.
Zap ik naar buoqetten op andere kanaalnummers vanaf de zendmast Smilde (bijvoorbeeld 30, 33 en 54) dan wordt de tijd steevast verkeerd weergegeven. Het tijdstip staat dan op 4 uur en 20 minuten voor het tijdstip dat het op dat moment is.
Zet ik mijn tuner (Topfield Single Tuner, huur) uit op een probleemgevend bouquet dan wordt er op het LCD-display ook het verkeerde tijdstip weergegeven. Zet ik hem uit na een zender op kanaalnummers 60 en 66 te hebben bekeken dan blijft de juiste tijd op het LCD-display in beeld.

Edit:
Ik heb er maar eens een klachtmailtje gestuurd via de website van KPN:
Geachte,

Sinds ongeveer maandag 28 april 2008 ontvang ik de tijd niet correct vanaf het netwerk bij de meeste bouquetten. Ik had hier anavankelijk geen erg in, maar toen ik meerdere Digitenne-abonnees hier over hoorde spreken op het forum Gathering of Tweakers ben ik dit zelf gaan controleren en viel mij het onderstaande omschreven situatie op. U kunt de reacties van andere Digitenne-abonnees zelf ook lezen vanaf Anoniem: 156915 in "Het grote Digitenne topic deel 6" en verder. Het eerste bericht er over dateert van dinsdag 29 april 2008, 11.14 uur. En de reactie via deze link bevestigd het duidelijkste mijn verhaal: Anoniem: 205081 in "Het grote Digitenne topic deel 6".

Omschrijving van hoe ik de situatie controleerde:
Als ik naar zenders op de bouquetten van kanalen 60 (zendmast Smilde) en 66 (zendmast Groningen) zap is er niets aan de hand en wordt de juiste tijd rechts onderaan op de TV weergegeven.
Zap ik naar bouquetten op andere kanaalnummers vanaf de zendmast Smilde (bijvoorbeeld 30, 33 en 54) dan wordt de tijd steevast verkeerd weergegeven. Het tijdstip staat dan op 4 uur en 20 minuten voor het tijdstip dat het op dat moment is.
Zet ik mijn tuner (Topfield Single Tuner, huur) uit op een probleemgevend bouquet dan wordt er op het LCD-display ook het verkeerde tijdstip weergegeven. Zet ik hem uit na een zender op kanaalnummers 60 en 66 te hebben bekeken dan blijft de juiste tijd op het LCD-display in beeld.

Gezien de reacties op internet dat het bij alle tuners voorkomt waarbij de tuner de tijd van het Digitenne netwerk ophaalt denk ik niet dat het ene probleem van de tuner is, maar hoostwaarschijnlijk een aantal DVB-T multiplexers (note: ik werk zelf bij KPN en weet dus enigzins waar ik over spreek).

Ondanks dat het een klein probleem is staat het wel wat slordig en zou ik het toch graag snel opgelost zien. Ik stel het zeer op prijs als u mij middels een e-mail (**mailadres***) of brief op de hoogte stelt van de behandeling van dit probleem.

Met vriendelijke groet,
Joen
toon volledige bericht
Allicht dat dat meer zoden aan de dijk zet dan (zoals ik hier althans lees) helpdeskmedewerkers die er niets mee blijken te kunnen doen.

[ Voor 58% gewijzigd door Joen op 01-05-2008 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:10

Oceria

I've been in between....

Ik heb net eventjes de helpdesk gebeld, omdat ik vond dat de storing nu wel erg lang duurde. Ik kreeg een beetje norse helpdesk medewerker aan de lijn, die mij kon vertellen dat het een landelijke storing was, die de KPN morgen hopelijk opgelost heeft.Nog eventjes volhouden dus.

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oceria schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 19:28:
Ik heb net eventjes de helpdesk gebeld, omdat ik vond dat de storing nu wel erg lang duurde. Ik kreeg een beetje norse helpdesk medewerker aan de lijn, die mij kon vertellen dat het een landelijke storing was, die de KPN morgen hopelijk opgelost heeft.Nog eventjes volhouden dus.
Morgen is vrijdag, zoals reeds eerder gemeld.

Ik zie een storing toch meer iets als een gebeurtenis die zich buiten het doen en laten van personen
om voordoet en die niet of nauwelijks te voorkomen is.

Hier is duidelijk iemand aan het kloten geweest met de transmissie software en die vervolgens
zonder het te testen naar huis is gegaan. Gauw nog even een update-je doen en dan met vakantie.

Ze hadden die vent meteen in z'n kladden moeten grijpen. Lopen ze geen storingsdienst daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joen schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 16:09:
Omdat ik het in dit topic las zelf ook maar eens vannacht en vanmorgen geprobeerd en ja hoor, ook hier de rare tijden.
Zap ik naar buoqetten op andere kanaalnummers vanaf de zendmast Smilde (bijvoorbeeld 30, 33 en 54) dan wordt de tijd steevast verkeerd weergegeven. Het tijdstip staat dan op 4 uur en 20 minuten voor het tijdstip dat het op dat moment is.
Toch wel mooi dat het allemaal klopt wat ik zoal schrijf, he.
Edit:
Ik heb er maar eens een klachtmailtje gestuurd via de website van KPN:

[...]

Allicht dat dat meer zoden aan de dijk zet dan (zoals ik hier althans lees) helpdesk
medewerkers die er niets mee blijken te kunnen doen.
Die zogenaamde helpdesk medewerkers, die zijn dat niet, het zijn knoppendrukkers die
moeten voorkomen dat de echte ServiceDesk medewerkers voor je aan de bak moeten.

Als er betreurenderwijs geen knopje is om je mee af te schepen dan kunnen ze met een
vaste vertraging van vier dagen een afspraak regelen met een ServiceDesk medewerker.
Dat komt dus boven op de 2 keer 2 dagen vertraging die je eerst oploopt omdat ze eerst
je abonnee nummer willen weten en vervolgens op welke tijd je dan beschikbaar bent.

Tegen de tijd dat je die persoon werkelijk te spreken krijgt gaat hij je vermoedelijk vertellen
dat de storing al een week geleden is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

ik zit al de hele avond tv te kijken, maar m'n abo-update voor mei komt maar niet binnen.

hebben meer mensen daar last van?
(regio eindhoven)

//en ja, ze hebben de incasso netjes afgeschreven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260662 schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 13:30:
[...]

Zou (de heilige) KPN _/-\o_ deze topics ook lezen en wellicht er hun voordeel hiermee doen.
Toch wel een gek probleem dat de tijd niet juist is bij andere dan Bouquet 1.
Dat is al langer zo, maar niet elke decoder heeft daar kennelijk last van.
Ze hebben dat aparte probleem mogelijk opgelost maar nu komt dit er voor in de plaats
en daar heeft iedereen nou last van. Misschien was dat ook wel de reden (workaround)
waarom de tijd op die bouquetten anders (van opzet) was dan op bouquet 1.
Het lijkt me evenwel sterk dat dat allemaal conform de certificerings regels van Digitenne is.
Verleden jaar ook al gedoe, toen hadden ze het echter spoedig opgelost. :)
Nu maar vertrouwen dan niet elke techneut bij KPN met vakantie is tot 6 mei.
Misschien moeten ze toch die ontslagen of weg gepromoveerde Nozema technici
weer eens terughalen, die nog verstand hebben van de techniek waar ze mee omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Probleem lijkt nu opgelost te zijn. Op de commerciële zenders verandert de tijd niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hageneis schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 10:38:
Probleem lijkt nu opgelost te zijn. Op de commerciële zenders verandert de tijd niet meer.
Lijkt.
De boeven hebben gewoon de oude -ook foute- software weer terug gezet in plaats van de tijd
aan te passen in de nieuwe software. Hadden ze dinsdag ook kunnen doen. En daarmee is het
oude probleem dus ook weer terug.

Er zit een fout in de tijd van de commerciële bouquetten waardoor een ontvanger als een Finepass
vanuit standby alleen de wintertijd oppakt en deze niet corrigeert naar zomertijd, zoals dat wel ge-
beurd op bouquet 1. De software van de afgelopen week deed dat wel goed maar helaas, de tijd
stond fout. 't Valt ook niet mee om een klok eventjes op tijd te zetten.

De Finepass is een door Nozema gecertificeerde ontvanger. Die was nooit door de certificering ge-
komen als toendertijd dit euvel ook bestond. Het probleem zit dus bij KPN die in de loop der tijd iets
naar de kloten moet hebben geholpen.

Het is me überhaupt een raadsel waarom de tijd op verschillende bouquetten verschillend van elkaar
zou moeten zijn. En waarom dan alleen tussen FTA en Commercieel en niet op alle bouquetten afzonderlijke tijden. Ik hoop nu maar dat het niet bij deze poging blijft en dat ze toch nog een keer
de software gaan aanpassen en dan met de juiste tijd er in, conform Digitenne certificerings eisen.

Kun jij daar misschien al iets over zeggen, Samopsa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Anoniem: 205081 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 14:22:
[...]

Lijkt.
De boeven hebben gewoon de oude -ook foute- software weer terug gezet in plaats van de tijd
aan te passen in de nieuwe software. Hadden ze dinsdag ook kunnen doen. En daarmee is het
oude probleem dus ook weer terug.

Er zit een fout in de tijd van de commerciële bouquetten waardoor een ontvanger als een Finepass
vanuit standby alleen de wintertijd oppakt en deze niet corrigeert naar zomertijd, zoals dat wel ge-
beurd op bouquet 1. De software van de afgelopen week deed dat wel goed maar helaas, de tijd
stond fout. 't Valt ook niet mee om een klok eventjes op tijd te zetten.

De Finepass is een door Nozema gecertificeerde ontvanger. Die was nooit door de certificering ge-
komen als toendertijd dit euvel ook bestond. Het probleem zit dus bij KPN die in de loop der tijd iets
naar de kloten moet hebben geholpen.

Het is me überhaupt een raadsel waarom de tijd op verschillende bouquetten verschillend van elkaar
zou moeten zijn. En waarom dan alleen tussen FTA en Commercieel en niet op alle bouquetten afzonderlijke tijden. Ik hoop nu maar dat het niet bij deze poging blijft en dat ze toch nog een keer
de software gaan aanpassen en dan met de juiste tijd er in, conform Digitenne certificerings eisen.

Kun jij daar misschien al iets over zeggen, Samopsa?
toon volledige bericht
Speelt dit alleen met de Finepass? Ik heb namelijk geen last van de zomer- of wintertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-11-2023
Heeft er iemand wel eens gekeken naar de mobieltjes die zo langzamerhand beschikbaar komen met DVB-T capaciteiten? De chinese markt is nog wat onoverzichtelijk, maar daar schijn je bij Babiken te moeten zijn. Een van de volgende twee toestellen moet het wel kunnen:

- de A880
- de ZT168

Dat eerste toestel (althans 1 met hetzelfde uiterlijk) kom je ook bij Alibaba en bij Solomobi. Alibaba suggereert dat we bij MSN Mobilephone moeten zijn, maar daar zie je wel andere modellen, maar juist niet de MSN 875.

Nog een andere plek waar je hem tegenkomt: Soundasia, maar daar zeggen ze weer dat het een T-DMB toestel is. Kortom, verwarring alom.

De E-Ten Glofiish V900 en de LG MPH schijnen alle mogelijke standaarden te ondersteunen, maar die zijn voorlopig nog niet verkrijgbaar. Meer info: Engadget.

PS. ja, ik weet dat je in die dingen geen smartcard kwijt kunt. Maar als je toch op zoek bent naar een nieuw mobieltje is het met het EK en de Olympische Spelen in het vooruitzicht wel een leuke gadget om Nederland 1, 2 en 3 op je mobiel te kunnen bekijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
Kun je niet beter kijken naar DVB-H mobieltjes? N96 zul je nog even op moeten wachten (sowieso na de zomer), maar KPN gaat het e.e.a. op korte termijn introduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Mijn inschatting is dat dit over een poosje niet zoveel meer uitmaakt. Google maar eens op DVB-H, DVB-T en Microtune. Dan vind je citaten als:

"As the first initiative in its strategy, Microtune plans to expand its Mobile MicroTuner product family for the DVB-T, DVB-H, T-DMB, ISDB-T and DMB-TH specifications. When implemented into consumer multimedia devices, the new tuners will enable users to access a variety of content -- digital TV broadcasts, mobile TV broadcasts, digital radio and teletext -- while roaming across countries that offer differing standards."

LG is al in zee gegaan met Microtune. Het gaat hier om een Ultra Low Power chipje dat alle mogelijke standaarden aan elkaar knoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
Desondanks brengt LG op zeer korte termijn toch een telefoon op de markt die alleen met DVB-H overweg kan, kan ik je verklappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Die bestaat toch allang: de LG U900?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik zit er aan te denken om alleen voor de FTA zenders te gaan (heb momenteel nog een UPC-aansluiting van de vorige bewoner die ongetwijfeld een dezer dagen afgesloten gaat worden).
Nu zat ik me af te vragen hoe dat werkt met met een KPN-tuner.
Stel ik schaf zo'n pakket aan en activeer de smartcard niet, kan ik er dan gewoon FTA-zenders mee bekijken voor noppes ? (na uiteraard dat ding wel betaald te hebben)
En hoe zit dat met de ingangsdatum van het abbo ? Stel ik besluit over een paar maanden om alsnog mijn smartcard te activeren, per welke datum gaat mijn abbo dan in ? Ik hoor namelijk van mensen die Digitenne bestellen dat hun abbo al in is gegaan voordat ze überhaupt het spul in huis hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
@zacht:

Je abbo gaat pas in op het moment dat je het telefonisch aanmeldt. Alleen als je het apparaat bij kpn bestelt zit er meteen een ab bij, en die gaat altijd in exact 10 kalenderdagen na bestelling, ongeacht of het product al geleverd is, mede omdat de eerste 30 dagen gewoon kosteloos zijn, en de levertijd normaliter altijd onder de 10 dagen ligt.

Als je bv op 20 juli belt naar de helpdesk voor een ab, heb je op 20 juli een ab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
zacht schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 11:39:
Ik zit er aan te denken om alleen voor de FTA zenders te gaan (heb momenteel nog een UPC-aansluiting van de vorige bewoner die ongetwijfeld een dezer dagen afgesloten gaat worden).
Nu zat ik me af te vragen hoe dat werkt met met een KPN-tuner.
Stel ik schaf zo'n pakket aan en activeer de smartcard niet, kan ik er dan gewoon FTA-zenders mee bekijken voor noppes ? (na uiteraard dat ding wel betaald te hebben)
En hoe zit dat met de ingangsdatum van het abbo ? Stel ik besluit over een paar maanden om alsnog mijn smartcard te activeren, per welke datum gaat mijn abbo dan in ? Ik hoor namelijk van mensen die Digitenne bestellen dat hun abbo al in is gegaan voordat ze überhaupt het spul in huis hebben gekregen.
Voor alleen de FTA zenders is het goedkoper om een FTA tuner te halen. Voorbeelden:

http://www.pixmania.nl/nl/nl/896/xx/xx/269/3/criteresn.html (niet iedereen heeft even goede ervaringen met deze winkel, maar de DVB-T ontvangers zijn wel erg goedkoop)
http://www.srt-versand.de...cart-receiver-silber.html

Dan heb je waarschijnlijk nog wel een antenne nodig, weet niet hoe ver je van de zendmast zit? Ik heb wellicht nog wel wat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Samopsa schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 12:29:
@zacht:

Je abbo gaat pas in op het moment dat je het telefonisch aanmeldt. Alleen als je het apparaat bij kpn bestelt zit er meteen een ab bij, en die gaat altijd in exact 10 kalenderdagen na bestelling, ongeacht of het product al geleverd is, mede omdat de eerste 30 dagen gewoon kosteloos zijn, en de levertijd normaliter altijd onder de 10 dagen ligt.

Als je bv op 20 juli belt naar de helpdesk voor een ab, heb je op 20 juli een ab.
Begrijp ik je goed dat ik dus in mijn geval (alleen fta, misschien ooit abbo) de kpn-tuner beter ergens anders kan kopen dan bij kpn zelf ?
En de smartcard die erbij zit kan ik dan in de toekomst activeren zonder dat ik nu al aan een abbo vast zit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 13:10:
[...]

Voor alleen de FTA zenders is het goedkoper om een FTA tuner te halen. Voorbeelden:

http://www.pixmania.nl/nl/nl/896/xx/xx/269/3/criteresn.html (niet iedereen heeft even goede ervaringen met deze winkel, maar de DVB-T ontvangers zijn wel erg goedkoop)
http://www.srt-versand.de...cart-receiver-silber.html

Dan heb je waarschijnlijk nog wel een antenne nodig, weet niet hoe ver je van de zendmast zit? Ik heb wellicht nog wel wat. :)
Tja, Pixmania vind ik momenteel nog een te grote gok, iets teveel negatieve ervaringen naar mijn smaak. Ook zou ik toch graag een apparaat met een slot voor een smartcard hebben voor het geval ik in de toekomst nog een abbo zou willen. En als ik dan eens ga optellen (tuner+scart+antenne+evt verzendkosten) is een digitenne-pakket aanschaffen zo gek nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
zacht schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 14:01:
[...]

Tja, Pixmania vind ik momenteel nog een te grote gok, iets teveel negatieve ervaringen naar mijn smaak. Ook zou ik toch graag een apparaat met een slot voor een smartcard hebben voor het geval ik in de toekomst nog een abbo zou willen. En als ik dan eens ga optellen (tuner+scart+antenne+evt verzendkosten) is een digitenne-pakket aanschaffen zo gek nog niet.
Als je de optie om later een abo te nemen open wilt houden is dat inderdaad niet zo gek. In dat geval zou ik even een pakket ergens in de stad ofzo halen, het kost toch overal €89,95 volgens mij. Hoef je ook niet op de postbode te wachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb al een tijdje last van het feit dat m'n ontvanger heel veel moeite heeft met het lezen van m'n smartcard. daarvoor ging het altijd prima.

nou had ik nog 2 smartcards liggen (m'n startpakket kreeg ik met 3 smartcars), en daarbij hetzelfde probleem.

maarrr: ik had ook nog een smartcard liggen die bij de anysee zat, en die wordt wél (bijna) altijd correct ingelezen :?
het enige verschil tussen de eerste 3 smartcards (van m'n startpakket) en de andere (die bij de anysee zat) is dat het gouden contactvlak er iets anders uitziet, dus misschien zit er een andere chip in (wild guess)

heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

//edit: nou doet die andere ook regelmatig moeilijk. kaartlezer zal wel dood aan het gaan zijn.
joepie :/

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 70162 op 03-05-2008 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Samopsa schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 12:29:
@zacht:

Je abo gaat pas in op het moment dat je het telefonisch aanmeldt. Alleen als je het apparaat bij kpn bestelt zit er meteen een abo bij, en die gaat altijd in exact 10 kalenderdagen na bestelling, ongeacht of het product al geleverd is, mede omdat de eerste 30 dagen gewoon kosteloos zijn, en de levertijd normaliter altijd onder de 10 dagen ligt.
Dat is niet wat hier staat.
http://www.kpn.com/kpn/sh...d=296188/typeofpage=77285

Ik weet wat er bij staat over 2e of 3e aansluiting maar
volgens mij is dit gewoon het oude FTA pakket van vroeger.
Het zou me ook helemaal niet verbazen dat als je de smartcard aanmeld
voor een eerste abonnement je ook gewoon een voucher thuisgestuurd krijgt.
Als je bv op 20 juli belt naar de helpdesk voor een abo, heb je op 20 juli een abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
@folkert

Dat klopt, je kan ook een los apparaat bestellen bij kpn zonder abonnement. Maar als je via de reguliere weg een pakket bestelt op de website, dan heb je een standaardcontract.

En als je het pakket zonder ab wil activeren, bel je met 09000576, het contract zal dan worden ingevoerd, en dan krijg je eerste maand gratis, 89,95 retour, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Samopsa schreef op zondag 04 mei 2008 @ 11:54:
@folkert

Dat klopt, je kan ook een los apparaat bestellen bij kpn zonder abonnement. Maar als je via de reguliere weg een pakket bestelt op de website, dan heb je een standaardcontract.

En als je het pakket zonder ab wil activeren, bel je met 09000576, het contract zal dan worden ingevoerd, en dan krijg je eerste maand gratis, 89,95 retour, etc.
@Samopsa
Dus als ik de "Cash and Carry"-versie bestel krijg ik wel een smartcard erbij, maar gaat het abbo pas in als ik ooit eens een keer bel, en niet meteen bij het bestellen ?
En ho zit het trouwens met het eigendomsrecht van de tuner, ik meen dat de tuners nu in bruikleen gegeven worden, is dat anders met de cash and carry ? Of heeft dat te maken met het geld wat je retour krijgt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eigenlijk moet je gewoon op het moment van bestellen goed de voorwaarden doorlezen.

zo was het altijd zo dat de topfields de huurtuners waren en de samsungs de kooptuners, maar als je nu op de KPN site kijkt zijn de topfields spoorloos verdwenen :P

en je abo gaat inderdaad asap in, zo zijn ze dan wel weer bij KPN. maar als je geen abo neemt kan het ook niet ingaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wanneer je 89,95 betaald, is hij van jou :)
Gamma verkoopt trouwens ook die paketten met de default Samsung tuner erin voor 89,95
Bij dergelijke KPN paketten zit ook gewoon een 'lege' smartcard, scheelt je weer 15,- wanneer je toch besluit een abo te nemen.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.