zacht schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 10:00:
[...]
Inderdaad wilde ik dat.
Uit Samopsa's reactie(s) leid ik overigens af dat KPN zelf ook niet veel vertrouwen heeft in de Samsungs, aangezien ze zo goed als iedereen tegenwoordig een Topfield toezenden.
Ook vond ik opvallend dat ik in mijn geval (wil eerst alleen FTA, later wellicht smartcard activeren) blijkbaar beter af ben als ik een tuner bij derden haal, aangezien mijn abbo per direct ingaat als ik het spul bij KPN haal, al heb ik hier nog niet een duidelijk antwoord op gekregen van Samopsa. Maar wellicht vindt zijn werkgever het niet zo leuk om dat zwart-op-wit te zien in dit topic.
@ Samopsa
Ik begin te vermoeden dat je beroepsmatig reageert binnen dit topic. Je zegt zelf al dat je bij Digitenne werkt. Is het reageren binnen dit topic onderdeel van je werk, vergelijkbaar met bijvoorbeeld de UPC-medewerkers die reageren op chelloo.com ?
Ja, ik werk voor de helpdesk, maar ik reageer hier niet beroepsmatig

Dit is vooral om de tijd te doden tijdens rustige uren op mijn werk

Verder ben ik hierdoor misschien niet volledig, omdat het niet is toegestaan alle interne zaken zomaar publiek op internet te zetten, maar dat kunnen jullie vast wel begrijpen!
Verschillen topfield/samsung:
Niet erg veel. de samsung is wat gemakkelijker in gebruik maar is al een hele tijd niet geupdate, waardoor er nog steeds fouten in de software zitten. Overigens, als je niet de laatste software hebt, kan de tuner kosteloos worden omgeruild voor eentje met wel de nieuwe software, ook al zit je buiten garantie. Dit kan o.a. problemen oplossen met slecht beeld bij goede ontvangst.
De topfield heeft weer andere problemen, maar deze wordt actief door kpn ondersteund dmv softwareupdates. Bij de topfield werkt de zoekmodus 'Snel' niet naar behoren, dit is bekend, en verder is de balk die de ontvangst aangeeft onderaan in beeld in het zoekmenu bijna nooit exact, omdat dit een samengestelde balk is van 2 factoren.
Verder is de topfield minder gebruiksvriendelijk (nog steeds extreem simpel voor een tweaker, ofcourse

), maar deze heeft wel weer meer opties, alsmede 3 kleine spelletjes (pacman, bomberman, breakout clones).
Je andere vraag:
Als je eerst alleen FTA wil proberen en daarna de rest, heb je 2 opties:
Als je een pakket koopt in een willekeurige winkel zonder contract, kan dat gewoon. Dan heb je de FTA zenders en een tuner (inc smartcard, antenne, etc) van 89,95. Dit kan ook op de website van kpn, dan moet je
Dit apparaat bestellen, deze heeft standaard geen contract.
Als je dan met dat apparaat alle zenders wil ontvangen, bel je met kpn (0900-0576), dan kan er een ab op je smartcard worden gezet, die gaat vanaf dat moment in, met de eerste maand compleet op proef. Dat ab is dan een jaarcontract mits je niet binnen 1 maand opzegt.