Het grote Digitenne topic deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 123.770 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een digitenne pakket aangeschaft, gevraagd of ik gewoon mijn DVD recorder kon blijven gebruiken, antwoord: ja meneer geen probleem.

Ik heb de standaard doos meegekregen. Ik heb helemaal geen signal out op dat ding dus hoe krijg ik nu signaal naar mijn DVD brander (Philips DVD recorder).

Heb ik nou de verkeerde gekregen of moet ik iets "speciaals" doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04
Kan je niet met een SCART-kabeltje de VCR-scart uitgang van de decoder verbinden met je DVD-geval? Zo gaat het in de meeste gevallen. :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 14:22:
[...]

Lijkt.
De boeven hebben gewoon de oude -ook foute- software weer terug gezet in plaats van
de tijd aan te passen in de nieuwe software. Hadden ze dinsdag ook kunnen doen.
En daarmee is het oude probleem dus ook weer terug.
Bijna goed. :+ Aan de huidige software is toch ook nu subtiel iets veranderd ten goede.
M.a.w, het is toch niet helemaal dezelfde software als voorheen, van voor het "tijd" debacle.
Er zit een fout in de tijd van de commerciële bouquetten waardoor een ontvanger als een Finepass vanuit standby alleen de wintertijd oppakt en deze niet corrigeert naar zomertijd, zoals dat wel gebeurd op bouquet 1. De software van de afgelopen week deed dat wel goed maar helaas, de tijd stond fout. 't Valt ook niet mee om een klok eventjes op tijd te zetten.
De tijd op bouquet 4 gedraagt zich nu evenwel hetzelfde als de tijd op bouquet 1.

"Het probleem is grotendeels opgelost. Desondanks kunnen er enkele boxen
nog problemen ondervinden met een tijd offset van min één uur. Dit probleem
kan voorkomen op Bouquet 2, 3 Na omschakelen naar Bouquet 1 of 4 zal de
tijd weer inorde zijn. Het probleem is ook op te lossen om de tijd handmatig
in te voeren op plus 2 uur in de settop box."

Aldus K@bel@@r in nl.media.tv, dezelfde die voorspelde dat het tijdprobleem
op vrijdag zou zijn opgelost. Deze meneer is toch wel akelig goed op de hoogte.
De Finepass is een door Nozema gecertificeerde ontvanger. Die was nooit door de
certificering gekomen als toendertijd dit euvel ook bestond. Het probleem zit dus bij
KPN die in de loop der tijd iets naar de kloten moet hebben geholpen.

Het is me überhaupt een raadsel waarom de tijd op verschillende bouquetten verschillend
van elkaar zou moeten zijn. En waarom dan alleen tussen FTA en Commercieel en niet
op alle bouquetten afzonderlijke tijden. Ik hoop nu maar dat het niet bij deze poging blijft
en dat ze toch nog een keer de software gaan aanpassen en dan met de juiste tijd er in,
conform Digitenne certificerings eisen.
Misschien zit er dan toch schot in. Stukje bij beetje.
Kun jij daar misschien al iets over zeggen, Samopsa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06-2023
Heeft iemand problemen met wifi signalen? Als ik mijn laptopje openklap en mijn wifi gaat aan dan begint mijn beeld lekker te storen. :X Schijnbaar op een frequentie waar hij last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
quicksilvernet schreef op maandag 05 mei 2008 @ 09:20:
Heeft iemand problemen met wifi signalen? Als ik mijn laptopje openklap en mijn wifi gaat aan dan begint mijn beeld lekker te storen. :X Schijnbaar op een frequentie waar hij last van heeft.
WiFi gebruikt een veel hogere frequentie dus in theorie zou dat niet kunnen. Misschien is een van de apparaten niet goed afgeschermd.
Is het mogelijk een ander kanaal te kiezen voor je WiFi-kaart?

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Vraagje aan de gebruikers van de Topfield PVR. Eigenlijk ben ik op dit moment helemaal tevreden met Digitenne, maar er is 1 ding waarvan ik me afvraag hoe het kan/of het zo hoort. Hebben jullie ook regelmatig met opnames dat het beeld en/of geluid even een seconde/enkele secondes blijven stilstaan.

Dus met andere woorden of het te voorkomen is dat een opname soms hapert. Signaalsterkte, kabels etc allemaal prima hier. Als ik gewoon live kijk dan zijn er ook geen haperingen, puur en alleen bij laat ik zeggen 50% van de opnames en dan ong. 2 keer per opname. Bij voorbaat dank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindarotsje
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
objectief2 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 22:41:
Vraagje aan de gebruikers van de Topfield PVR. Eigenlijk ben ik op dit moment helemaal tevreden met Digitenne, maar er is 1 ding waarvan ik me afvraag hoe het kan/of het zo hoort. Hebben jullie ook regelmatig met opnames dat het beeld en/of geluid even een seconde/enkele secondes blijven stilstaan.

Dus met andere woorden of het te voorkomen is dat een opname soms hapert. Signaalsterkte, kabels etc allemaal prima hier. Als ik gewoon live kijk dan zijn er ook geen haperingen, puur en alleen bij laat ik zeggen 50% van de opnames en dan ong. 2 keer per opname. Bij voorbaat dank ;)
Ik heb precies hetzelfde. Ik leef er gewoon mee. Zolang de weergave maar gewoon weer verder gaat na zo'n hapering vind ik het wel best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:47
quicksilvernet schreef op maandag 05 mei 2008 @ 09:20:
Ik krijg storing als me vriendin met de mixer aan de slag is :p Dan krijg ik ineens blokjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
console schreef op maandag 05 mei 2008 @ 23:15:
[...]

Ik krijg storing als me vriendin met de mixer aan de slag is :p Dan krijg ik ineens blokjes :+
Blokjes cake? :)
Maar even alle spacecake op een schoteltje, ik heb er ook heel soms last van, ik krijg dan om de 10 seconden een blokkerig beeld en haperend geluid, zeer irritant. Mijn computer heeft een wifi verbinding en de tuner staat vlak bij de computer. Even de computer een herstart geven is voldoende.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02:00
Koffie schreef op zondag 04 mei 2008 @ 16:57:
Wanneer je 89,95 betaald, is hij van jou :)
Gamma verkoopt trouwens ook die paketten met de default Samsung tuner erin voor 89,95
Bij dergelijke KPN paketten zit ook gewoon een 'lege' smartcard, scheelt je weer 15,- wanneer je toch besluit een abo te nemen.
Wat is een 'lege' smartcard' en waarom scheelt dat 15 euro?

Abonnement nemen is trouwens wel makkelijk; dan krijg je de tuner namelijk gratis plus dat je de commerciele zenders hebt. Neem je geen abonnement, dan is het lonender om een gebruikte te kopen. Zonder abonnement namelijk ook geen 89,95 retour.

> Tuner los kopen (cash&carry pakket) kost je 89,95
>Tuner met abonnement: 20 euro administratie kosten, 1e maand gratis, 11x 6,95 per maand. En dan eenmalig 89,95 retour. Nu kan het nog, over een paar maanden misschien niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-08 22:12
De actie van 89,95 retour blijft nog het hele jaar lopen.

Verder is een 'lege' smartcard gewoon een losse smartcard. Bij KPN tuner zit deze in de doos, bij andere tuners soms niet, dan moet je hem los kopen voor 12,95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

komt mij inderdaad bekend voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• he3763
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Ik heb er geen last van, maar het klinkt een beetje alsof er een slecht plekje op de disk zit. Als je geen waardevolle opnames hebt staan, zou je de disk een keer kunnen formatteren. Of je kunt, als je heel dapper bent, de kast eens openschroeven en een andere disk inzetten, als je die toevallig nog hebt liggen. Volgens mij zit er gewoon een standaard IDE schijf in die automatisch wordt geformatteerd bij het inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 03-07 10:52
Oke, het zou aan de disk kunnen liggen. Aan de ene kant is dat dan weer vreemd aangezien deze nog geen half jaar oud is. Maar aan de andere kant zou het wel kunnen, want hij loopt ook weleens af en toe vast of heeft 0-MB opnames gemaakt terwijl er wel RECO op het display stond. Ik neem je tip mee en laat het tzt weten. Eerst even opnames veilig stellen/afkijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Laatst online: 09-08 18:34
Joen schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 16:09:
Omdat ik het in dit topic las zelf ook maar eens vannacht en vanmorgen geprobeerd en ja hoor, ook hier de rare tijden.
Als ik naar zenders op de bouquetten van kanalen 60 (zendmast Smilde) en 66 (zendmast Groningen) zap is er niets aan de hand en wordt de juiste tijd rechts onderaan op de TV weergegeven.
Zap ik naar buoqetten op andere kanaalnummers vanaf de zendmast Smilde (bijvoorbeeld 30, 33 en 54) dan wordt de tijd steevast verkeerd weergegeven. Het tijdstip staat dan op 4 uur en 20 minuten voor het tijdstip dat het op dat moment is.
Zet ik mijn tuner (Topfield Single Tuner, huur) uit op een probleemgevend bouquet dan wordt er op het LCD-display ook het verkeerde tijdstip weergegeven. Zet ik hem uit na een zender op kanaalnummers 60 en 66 te hebben bekeken dan blijft de juiste tijd op het LCD-display in beeld.

Edit:
Ik heb er maar eens een klachtmailtje gestuurd via de website van KPN:

[...]

Allicht dat dat meer zoden aan de dijk zet dan (zoals ik hier althans lees) helpdeskmedewerkers die er niets mee blijken te kunnen doen.
En ik heb vanmorgen een reactie ontvangen:
Geachte heer Joen,

De verwerking van uw e-mail heeft vertraging opgelopen. Onze excuses hiervoor.

Naar aanleiding van uw vraag over de tijdsinstelling van uw ontvanger kunnen wij u als volgt informeren:

Als gevolg van een storing was de tijd in de tuners niet juist. Onze excuses voor enig ongemak.

Het probleem is inmiddels opgelost. Desondanks kunnen er enkele tuners nog problemen ondervinden met een tijd offset van min iin uur. Dit probleem kan voorkomen op Bouquet 2 en 3. Na omschakelen naar Bouquet 1 of 4 zal de tijd weer in orde zijn.

Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

[naam medewerker]
KPN
Als ze deze informatie nu eens op internet deden zetten scheelt dat voor alle partijen ene hoop mailtjes en telefoontjes... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
giant2000 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 08:44:
[...]

Mijn klomp brak gisteren: een derde persoon heeft mijn e-mail nogmaals gelezen en heeft mij nu oprecht bedankt voor de informatie en ze heeft de mailing doorgestuurd naar de technische afdeling.
het heeft dus toch zin :) en kunnen we hopelijk vanaf 25 mei Eurosport I in breedbeeld kijken.
HULDE KPN! :Y
Eurosport1 gaat niet over op 16:9. Alleen het (interne) productie proces en het HD kanaal gaan over op 16:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he3763 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 14:09:
[...]

Ik heb er geen last van, maar het klinkt een beetje alsof er een slecht plekje op de disk zit.
Als je geen waardevolle opnames hebt staan, zou je de disk een keer kunnen formatteren.
Dat help helemaal geen ene moer. Dat formateert alleen het filesysteem.
'Slechte' plekjes verdwijnen vanzelf als over een oude opname heen opgenomen word.
Of je kunt, als je heel dapper bent, de kast eens openschroeven en een andere disk inzetten, als je die toevallig nog hebt liggen.

Volgens mij zit er gewoon een standaard IDE schijf in
Vermoedelijk een CE (Consumer Electronics) versie, eentje die de Streaming Feature Set ondersteund.
die automatisch wordt geformatteerd bij het inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joen schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 14:19:
[...]

En ik heb vanmorgen een reactie ontvangen:

[...]
Het probleem is inmiddels opgelost. Desondanks kunnen er enkele tuners nog problemen
ondervinden met een tijd offset van min iin uur. Dit probleem kan voorkomen op Bouquet 2
en 3. Na omschakelen naar Bouquet 1 of 4 zal de tijd weer in orde zijn.
[...]

Als ze deze informatie nu eens op Internet deden zetten scheelt dat voor alle partijen ene hoop mailtjes en telefoontjes... :P
Helpt dus niet, zoals blijkt uit het feit dat ik dit al eerder gepost heb.
Bovendien wist k@bel@@r dit op Koninginnedag (bijna een week terug) al.

Overigens begin ik me nu toch wel af te vragen wie wat nu van wie weet,
gezien het subtiele verschil in bewoording in de tekst:

K@bel@@r:
"Het probleem is grotendeels opgelost. Desondanks kunnen er enkele boxen nog
problemen ondervinden met een tijd offset van min één uur. Dit probleem kan
voorkomen op Bouquet 2, 3 Na omschakelen naar Bouquet 1 of 4 zal de tijd weer
in orde zijn. Het probleem is ook op te lossen om de tijd handmatig in te voeren op
plus 2 uur in de settop box."

Overigens is ook dit bericht inmiddels al weer verouderd.
De tijd gedraagt zich nu -sinds gisteren- op alle bouquetten het zelfde.

Nu alleen nog de Info tijden die zo'n vijf minuten te vroeg overschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnneman
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-06 08:58

johnneman

rofl de bofl

is er zo'n code beschilbaar zodat ik mijn Samsung afstandsbediening (zat bij de tv LE40M87BD) in kan stellen dat ie de Digitenne decoder kan besturen?

Heb een topfield decoder (dacht ik.. staat iig alleen maar kpn op)
Edit; ja het is een topfield :)

[ Voor 6% gewijzigd door johnneman op 07-05-2008 09:57 ]

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
johnneman schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 09:53:
is er zo'n code beschilbaar zodat ik mijn Samsung afstandsbediening (zat bij de tv LE40M87BD) in kan stellen dat ie de Digitenne decoder kan besturen?

Heb een topfield decoder (dacht ik.. staat iig alleen maar kpn op)
Edit; ja het is een topfield :)
Ik ken deze ab niet, maar probeer het eens onder hoofdstuk sateliet ontvangers, zo heb ik nl. mijn Samsung ontvanger in mij programmeerbare Philips ab gevonden.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Edje_Kroketje schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 14:50:
[...]

Eurosport1 gaat niet over op 16:9. Alleen het (interne) productie proces en het HD kanaal gaan over op 16:9
Wat is jouw bron?

edit:
Dit lees ik op engadgethd.com (gepost op 11 maart):
Eurosport is getting set to launch an HD simulcast channel on May 25th, just in time for the start of the French Open-Roland Garros tennis Grand Slam. Additionally, viewers can count on seeing content from the Tour de France and the Beijing Olympics, and for folks stuck watching SD, at least that version will be morphing from 4:3 to 16:9.
wat er toch naar uitziet dat de SD kanalen (waaronder het digitenne signaal) naar 16:9 gaan. We zullen het zien over 18 dagen...

[ Voor 52% gewijzigd door giant2000 op 07-05-2008 11:32 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook sinds een aantal dagen een digitenne pakket. Afgehaald bij de primafoon. Volgensmij met en topfield decoder erbij.

Mijn decoder geeft niet aan wat de signaalsterkte is. Als je via het menu de zenders probeert op te zoeken dan gaat dat prima. beeld kwaliteit is ook goed, maar de balk die de signaalsterkte aan zou moeten geven staat gewoon op 00. Iemand tips om dit op te lossen?

Edit: Lees in de topicstart dat dit een bekende bug is:

". 0% in het zenderzoekmenu? Niets van aantrekken, gewoon scannen. Bekende bug bij sommige ontvangers."

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2008 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 15:23:
Heb ook sinds een aantal dagen een digitenne pakket. Afgehaald bij de primafoon. Volgensmij met en topfield decoder erbij.

Mijn decoder geeft niet aan wat de signaalsterkte is. Als je via het menu de zenders probeert op te zoeken dan gaat dat prima. beeld kwaliteit is ook goed, maar de balk die de signaalsterkte aan zou moeten geven staat gewoon op 00. Iemand tips om dit op te lossen?

". 0% in het zenderzoekmenu? Niets van aantrekken, gewoon scannen. Bekende bug bij sommige ontvangers."
Dat komt omdat ie op Kanaalnummer X dat controleert. Zet de zoekmodus op handmatig, en zet het zendernummer op het nummer overeenkomstig met een van de kanaalnummers van de zendmast bij je in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
Eurosport
wat er toch naar uitziet dat de SD kanalen (waaronder het digitenne signaal) naar 16:9 gaan. We zullen het zien over 18 dagen...
Precies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samopsa schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 15:39:
[...]

Dat komt omdat ie op Kanaalnummer X dat controleert.
Hoe kan ie nou op kanaal X blijven staan en gelijktijdig alle kanalen scannen?
En wat nou als kanaal X toevallig een kanaal is waarop een bouquet zit?
Zet de zoekmodus op handmatig, en zet het zendernummer op het nummer overeenkomstig met een van de kanaalnummers van de zendmast bij je in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 16:15:
[...]

Hoe kan ie nou op kanaal X blijven staan en gelijktijdig alle kanalen scannen?
En wat nou als kanaal X toevallig een kanaal is waarop een bouquet zit?
Kanaal=frequentie in dit geval. :P Zie ook Wikipedia: UHF kanaalindeling.

Of anders snap ik helemaal niet meer wat je wil zeggen. :?

[ Voor 7% gewijzigd door Mentalist op 07-05-2008 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 15:23:

Als je het installatie menu ingaat dan staat de box op kanaal21 afgestemd. Als die in jouw regio niet gebruikt wordt dan staat die inderdaad op 0%. Als je dan automatisch zoeken doet, of beter (sneller) snelzoeken, dan vind die de zenders wel.
Als je toch een indicatie wilt hebben dan moet je in het installatie menu zoeken op handmatig zetten en dan een regel lager het kanaalnummer wijzigen naar een kanaal dat bij jou in de buurt gebruikt wordt. je ziet dan meteen de sterkte.
Overigens is dat niet helemaal waar. Het balkje is een combinatie van signaalsterkte en kwaliteit.

[ Voor 0% gewijzigd door Edje_Kroketje op 07-05-2008 17:32 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Welke single tuner van kpn is beter qua kwaliteit, de Topfield of de Samsung ?

edit:typo

[ Voor 10% gewijzigd door zacht op 07-05-2008 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
zacht schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 18:15:

edit:typo
De topfield krijgt nog nieuwe software van KPN, de samsung is op het moment al een tijdje niet geupdate. Hierdoor zijn vervelende problemen nog niet hersteld; zoals dat het automatisch zenderszoeken vaak niet naar behoren werkt in de meeste regios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 16:20:

Folkert_R schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 16:15:
[...]

quote1: Hoe kan ie nou op kanaal X blijven staan en gelijktijdig alle kanalen scannen?
quote1: En wat nou als kanaal X toevallig een kanaal is waarop een bouquet zit?

quote2: Kanaal=frequentie in dit geval. Zie ook Wikipedia: UHF kanaalindeling.
quote2: Of anders snap ik helemaal niet meer wat je wil zeggen.
Oké, jij je zin: (ook al moet je daarvoor eigenlijk bij Samopsa zijn).

Hoe kan ie nou op frequentie x blijven staan en gelijktijdig alle frequenties scannen?

OP's vraag (in verbetert nederlands) was: Mijn decoder geeft niet aan wat de signaalsterkte is.
Als je via het menu de zenders opzoekt dan gaat dat prima, maar de balk die de signaal sterkte
aangeeft blijft gewoon op 00 staan. [...]

Met andere woorden, heeft niks met kanaal/frequentie x te maken.

Dat kanaal/frequentie x geen kanaal sterkte geeft is volkomen normaal, heeft niks met een bug
te maken, is je reinste onzin. Dat is op elke box zo, als er op kanaal/frequentie x geen bouquet
zit. Mocht de signaal sterkte inderdaad tijdens het scannen op 0 blijven staan, zoals OP sugge-
reert, dan is dat inderdaad een bug, maar dat heeft dus niks met kanaal/frequentie x van doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
@Folkert

Klopt gedeeltelijk. De balk in de topfiels is gecombineerde ontvangstkwaliteit + sterkte, en die geeft niet altijd betrouwbare resultaten. Zo kan zelfs op het juiste kanaalnummer het apparaat 0% of lage waardes geven, terwijl het beeld perfect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat klopt gedeeltelijk.
De balk in de topfiels is gecombineerde ontvangstkwaliteit + sterkte, en die geeft niet altijd betrouwbare resultaten.
Precies, het is een bug en heeft dus niets met kanaal/frequentie X van doen.
De vraag is dan, hoe groot is de kans dat dit op elk bouquet het geval is.
Zo kan zelfs op het juiste kanaalnummer het apparaat 0% of lage waardes geven, terwijl het beeld perfect is.
M.a.w., het maakt dus helemaal niet uit vanuit welke modus je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 20:55:
[...]

Wat klopt gedeeltelijk.

[...]

Precies, het is een bug en heeft dus niets met kanaal/frequentie X van doen.
De vraag is dan, hoe groot is de kans dat dit op elk bouquet het geval is.

[...]

M.a.w., het maakt dus helemaal niet uit vanuit welke modus je het doet.
et
Jawel,want in een groot deel van de gevallen geeft hij gewoon een groene balk mits er ontvangst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samopsa schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 18:23:
[...]

De topfield krijgt nog nieuwe software van KPN,
Alweer? De oude is amper een paar maanden oud.
de samsung is op het moment al een tijdje niet ge-update. Hierdoor zijn vervelende problemen nog niet hersteld; zoals dat het automatisch zenderszoeken vaak niet naar behoren werkt in de meeste regios.
Dat was nou precies wat die update van een jaar geleden zou moeten hebben opgelost.

Btw, wanneer komen er nu eens updates voor de overige (Nozema) Digitenne ontvangers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samopsa schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 21:11:
[...]

et
Jawel,want in een groot deel van de gevallen geeft hij gewoon een groene balk mits er ontvangst is.
En dat zal ie dus in dat geval in beide modes doen, m.a.w., het maakt dus helemaal niet uit vanuit welke modus je het scannen doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
@Folkert: Ik bedoelde dat de topfield nog ondersteund wordt, de samsung, alhoewel de problemen al lang bekend zijn, heeft al een jaar geen update gehad.

En betreffende het balkje: ik bedoel de balk VOOR het zoeken, niet tijdens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:08

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Samopsa schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 18:23:
[...]

De topfield krijgt nog nieuwe software van KPN, de samsung is op het moment al een tijdje niet geupdate. Hierdoor zijn vervelende problemen nog niet hersteld; zoals dat het automatisch zenderszoeken vaak niet naar behoren werkt in de meeste regios.
dat verklaart dus waarom ik maar geen goeie zenders gevonden krijg...
heb het sinds kort (oude ontvanger van men broer), maar krijg echt voor geen mogelijkheid 29 zenders geinstaleerd...
ik kan verschillende kanalen kiezen, en hij vind maar een aantal zenders (rond de 17)
Als hij NGC en CNN nou niet vind, lekker belangrijk, maar wil toch wel de nederlandse commerciele zenders hebben... en die zijn dus juist gesplitst.

Wat is hier tegen te doen? Ben complete leek, maar gelukkig is het niet echt lastig ofzo. Zou ook best kunnen dat ik verkeerd kijk, maar na 20 keer proberen ga ik er toch vanuit dat het niet meer aan mij ligt :)
(gaat dus om samsung decoder, software is wel up to date, aldus het ding zelf)
bvd :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
Ok was beetje flauw antwoord. hier het bericht

Dear Edje_kroketje,

You are safe, as the Eurosport SD feed will stay in 4:3. Only the production process moved to 16:9 to accommodate with HD.

Best Regards
naam
Eurosport International

[ Voor 9% gewijzigd door Edje_Kroketje op 07-05-2008 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
TepelStreeltje schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 22:50:
[...]
dat verklaart dus waarom ik maar geen goeie zenders gevonden krijg...
heb het sinds kort (oude ontvanger van men broer), maar krijg echt voor geen mogelijkheid 29 zenders geinstaleerd...
ik kan verschillende kanalen kiezen, en hij vind maar een aantal zenders (rond de 17)
Als hij NGC en CNN nou niet vind, lekker belangrijk, maar wil toch wel de nederlandse commerciele zenders hebben... en die zijn dus juist gesplitst.
Wat is hier tegen te doen? Ben complete leek, maar gelukkig is het niet echt lastig ofzo. Zou ook best kunnen dat ik verkeerd kijk, maar na 20 keer proberen ga ik er toch vanuit dat het niet meer aan mij ligt :)
(gaat dus om samsung decoder, software is wel up to date, aldus het ding zelf)
bvd :)
29 gaat nooit lukken ;) 25 zijn het er.
Een workaround voor het samsung probleem is het handmatig toevoegen van de missende kanalen. als je aangeeft waar je woont en welke programma's je mist kan ik je wel uitleggen hoe je dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNiker
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-12-2020
Handmatig zoeken werkt :)

Zelf woon ik tussen Apeldoorn en Arnhem en vandaag maar eens alle kanalen handmatig af laten zoeken. Dit met een samsung decoder en een gewone binnen antenne die op zolder staat.

En met het tot mijn verbazing kan ik 26 duitse zenders ontvangen.

Het was wel wat zoeken in wat voor een positie en waar de antenne moest staan maar na een middag trap op en trap af rennen is het resultaat er ook naar :)

Het kost wat moeite maar dan heb je ook wat aangezien ik beneden in de vensterbank niet eens bereik had.

Dus de tip van de dag van mijn kant: Zet de antenne zo hoog mogelijk en experimenteer me de positie.

Edit: En nee, ik heb geen dure connectoren en jah er zitten er maar liefst 7 tussen. Dus een gevalletje houtje touwtje constructie. en toch resultaat :)

[ Voor 10% gewijzigd door TheNiker op 08-05-2008 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
TheNiker schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 00:58:
Dus de tip van de dag van mijn kant: Zet de antenne zo hoog mogelijk en experimenteer me de positie.
Die en nog een paar tips stonden ook al in de TS. :) Ja, je kan vaak nog flink wat binnenhengelen door je antenne op de juiste plek te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Edje_Kroketje schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 23:20:
[...]

29 gaat nooit lukken ;) 25 zijn het er.
Een workaround voor het samsung probleem is het handmatig toevoegen van de missende kanalen. als je aangeeft waar je woont en welke programma's je mist kan ik je wel uitleggen hoe je dat doet.
hmm, 25 is goed genoeg :P
had de hele decoder nog ff naar de fabrieks instellingen gegooit en weer laten zoeken, toen vond hij er 27. maar hij onthoud het dus niet (das dus het probleem (?) ) zullen wel paar lokale zenders zijn.
ik woon in haarlem, 2014 gebied.

net helemaal feest, vind er maar 8. (radio zenders boeien me niet btw)
welke hij er vind
mtv
tmf
animal planet
BBC prime
NGC/CNBC
CNN
Tele2 VB1 / AT5
Tele2 VB2

wat ik dus mis:
RTL 4 5 7 8
SBS6
Net5
Veronica
Discovery
Nick/CC
Een
Canvas
en tv west (he sjit, hier baal ik echt van :+ )
(ik laat em zoeken op kanaal 64 btw)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
Haarlem is wel noord holland.
Ga in het installatie menu en breng de box naar fabrieksinstellingen.
Voer HANDMATIG stuk voor stuk en dus niet automatisch de volgende kanalen in.
39, 64, 57 en 24. Nu zou je alles moeten hebben. als dat niet lukt dan moet je even kijken of het lampje wel op de antenne brand en in het installatie menu of die 5 volt aanstaat.
TV west zou je is kunnen proberen door handmatig kanaal 21 in te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samopsa schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 21:51:
@Folkert: Ik bedoelde dat de topfield nog ondersteund wordt,
Dat mag ik hopen, dat ding is er net. En het is niet best
als hij nu 4 maanden later al weer een update nodig heeft.
de samsung, alhoewel de problemen al lang bekend zijn, heeft al een jaar geen update gehad.
Zoals gezegd, de laatste update had die problemen moeten oplossen. Dat deed ie dus
kennelijk niet. Bovendien is er goed mee te leven. Het enige wat KPN moet doen is eens
ophouden met mensen bij klachten het hersenloos de foute procedure op te dringen of
als de zenders weer eens voor de zoveelste keer weer eens van frequentie zijn gewijzigd.
En betreffende het balkje: ik bedoel de balk VOOR het zoeken, niet tijdens.
Dat zal vast wel, Samopsa, maar dat was dus niet de strekking van de OP's vraag.

Beste Samopsa,
Zou het niet een stuk handiger zijn als je gewoon elke keer zegt wat je
bedoelt, in plaats van dat je elke keer wat anders bedoelt dan wat je zegt.

Btw, wanneer ga je nou eens antwoord geven op mijn open vragen aan jou?
Je mag ook best zeggen dat je iets niet weet hoor, ook al heb je dat op de KPN
academie niet geleerd. Of dat je het eventjes na gaat vragen en er op terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
@Folkert:
1) Ik heb totaal geen info over updates over andere ontvangers
2) Ik heb als het goed is alle vragen gewoon beantwoord zoals ze gesteld zijn, en ik zeg wat ik bedoel. Ik snap niet waar de verwarring vandaan komt.

Verder heb ik geen enkele hands-on ervaring met de apperatuur, enkel handleidingen en errata.

Waar komt de hostiliteit vandaan? Ik probeer enkel te helpen en advies te geven zover ik kan.

[ Voor 13% gewijzigd door Samopsa op 08-05-2008 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Edje_Kroketje schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 15:09:
Haarlem is wel noord holland.
Ga in het installatie menu en breng de box naar fabrieksinstellingen.
Voer HANDMATIG stuk voor stuk en dus niet automatisch de volgende kanalen in.
39, 64, 57 en 24. Nu zou je alles moeten hebben. als dat niet lukt dan moet je even kijken of het lampje wel op de antenne brand en in het installatie menu of die 5 volt aanstaat.
TV west zou je is kunnen proberen door handmatig kanaal 21 in te voeren.
worked like a charm!

bedankt :)
wel weer suf dat je de volgorde van de zenders niet kan wijzigen :S
ook tijd naar zitten zoeken, hoorde het net van een maatje vname dat dat dus niet kan :/

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
TepelStreeltje schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 00:20:
[...]

worked like a charm!

bedankt :)
wel weer suf dat je de volgorde van de zenders niet kan wijzigen :S
ook tijd naar zitten zoeken, hoorde het net van een maatje vname dat dat dus niet kan :/
Volgens mij kun je dit wel als je alle zenders in een favorietenlijstje stopt. Beetje onhandige methode, dat dan wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
zacht schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 08:42:
[...]

Volgens mij kun je dit wel als je alle zenders in een favorietenlijstje stopt. Beetje onhandige methode, dat dan wel weer.
Of blijven proberen. Ik heb ze op een gegeven moment wel in volgorde gekregen... raar maar waar en hoe ik weet niet hoe ik dat doe. Als het gelukt is: NOOIT meer aankomen ;) ook niet als er een zendernaamwijziging komt (noem iets geks: RTL4 gaat de naam wijzigen in Nederland 4)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
zacht schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 18:15:
Bekende storingen van de Samsung:
  • Zenders installeren (maar dat doe je maar 1 keer)
  • Tijd wordt niet juist weer gegeven
  • Elko-overbelasting
(ben geen electrotechneut, excuus voor de kromme bewoording)
Wie maakt de Topfield lijst?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
giant2000 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 09:46:
[...]

Bekende storingen van de Samsung:
  • Zenders installeren (maar dat doe je maar 1 keer)
  • Tijd wordt niet juist weer gegeven
  • Elko-overbelasting
(ben geen electrotechneut, excuus voor de kromme bewoording)
Wie maakt de Topfield lijst?
Installeren van de zenders is in principe opgelost met de nieuwste softwareversies (dus degene met huidige kpn logo). Anders doe je het handmatig.

Tijd heb ik nog nooit meegemaakt dat daar problemen mee waren?

Elko-overbelasting: Als ie kapot gaat, is het de voeding. Twee elko's vervangen (die van 1000uF/10V) en de tuner doet het weer. Mja, moet je wel kunnen solderen. Op zich een werkje van niets. KPN geeft gelukkig 2 jaar garantie tegenwoordig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

zacht schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 08:42:
[...]

nah het wend wel, ik pleur toch een aantal zenders weg waar ik niet naar kijk.
dus een lijstje van stuk of 15 zenders is wel goed als het beetje doorelkaar staat.

bedankt iig ;)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
koektrommeltje schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:37:
[...]
Installeren van de zenders is in principe opgelost met de nieuwste softwareversies (dus degene met huidige kpn logo). Anders doe je het handmatig.
Dan heb je een andere dan ik, want dat is nog steeds zo (1 met oud en 1 met nieuw logo in bezit)
Tijd heb ik nog nooit meegemaakt dat daar problemen mee waren?
Moet je maar eens gaan programmeren met je video wat op te nemen... (twin tuner, die dezelfde software heeft als de single)
Elko-overbelasting: Als ie kapot gaat, is het de voeding. Twee elko's vervangen (die van 1000uF/10V) en de tuner doet het weer. Mja, moet je wel kunnen solderen. Op zich een werkje van niets. KPN geeft gelukkig 2 jaar garantie tegenwoordig
Als je een techneut bent misschien, maar het is natuurlijk knap lastig als je alleen maar een knopdrukker bent. :*)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
Zijn er mensen met een Toshiba LCD die hun ingebouwde DVB-T tuner gebruiken of hebben getest met de standaard antenne?
Ik ben erg benieuwd naar ervaringen, vind de tuner alle zenders? gaat het zappen een beetje snel? Werkt EPG, en de radiozenders en is er misschien verschil in kwaliteit met een losse tuner?

Ik lees in verschillende reviews dat Toshiba tvs het erg goed doen, niet alleen bij materiaal met hun native HD resolutie, maar ook bij andere bronnen zoals digitenne, in tegenstelling tot bijv Panasonic/sony/samsung. Maarja, het zijn buitenlandse tests, en in andere landen is een buitenantenne veel gebruikelijker dan een binnenantenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 14:40

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik gebruik een Toshiba LCD TV met de Samsung decoder omdat mijn TV helaas de ingebouwde DVB-T tuner mist. Maar ik kan je zeggen dat m'n TV inderdaad verbazingwekkend goed met SD-materiaal om gaat. (Velen malen beter dan een Samsung M86/87 in ieder geval, de enige TV waar ik het ook van heb kunnen bekijken.)
TV van Digitenne is in ieder geval erg goed naar te kijken. :)

Verder heb ik niet veel problemen met de Samsung tuner, het is een revisie 4 tuner, en zenders zoeken ging prima, nergens problemen mee.
Ik heb hier echter ook een revisie 3.5 tuner, en die heeft problemen met de aspect ratio, af en toe springt het beeld naar 4:3 en een paar seconden later weer terug naar 16:9.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
giant2000 schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 08:24:
[...]

Dan heb je een andere dan ik, want dat is nog steeds zo (1 met oud en 1 met nieuw logo in bezit)

[...]

Moet je maar eens gaan programmeren met je video wat op te nemen... (twin tuner, die dezelfde software heeft als de single)
Ik gebruikte de twin nooit omdat ik geen hd/video had... maar de tijden van de recorder en tuner moet natuurlijk wel gelijk lopen.

Met de logo's bedoel ik de logo's die getoond worden bij het opstarten van de tuner, dus in de softwareversie. Niet op het klepje op het apparaat.
Voorzien van de nieuwe software (nieuwe logo in de wolken) heb ik geen enkele tuner gehad die de kanalen niet in een keer goed vond. Tenzij de antenne niet goed uitgericht stond.
De oude software versie levert wel problemen op: 1000, 1001 en 1002 voor Ned123 en het verder niet helemaal opslaan van de volledige zenderlijst.
[...]
Als je een techneut bent misschien, maar het is natuurlijk knap lastig als je alleen maar een knopdrukker bent. :*)
Hoef je geen techneut voor te zijn. Je moet alleen wel een soldeerapparaatje hebben en een klein kniptangetje om de pootjes af te knippen. En er zijn maar twee elko's van 1000uF/10V.

En je moet even op de (+) en (-) letten. Piece of cake!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 20:34
Deze week komt er als het goed is een Digitenne-pakketje hier binnen. Het is voor gebruik in de tuin v/d zomer en in de winter voor een tv in de keuken. Nu lees ik in de laatste posts wat dingetjes over firmware-versies en het updaten daarvan. Zou ik dit dus ook moeten doen met de tuner die hier binnenkomt (geen idee of het een Samsung of Topfield is)? Of gewoon proberen en als er geen problemen zijn, dan kun je het achterwege laten? Ik heb de startpost doorgelezen maar daar staat niks in over updates downen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
bramberk15 schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 14:55:
Deze week komt er als het goed is een Digitenne-pakketje hier binnen. Het is voor gebruik in de tuin v/d zomer en in de winter voor een tv in de keuken. Nu lees ik in de laatste posts wat dingetjes over firmware-versies en het updaten daarvan. Zou ik dit dus ook moeten doen met de tuner die hier binnenkomt (geen idee of het een Samsung of Topfield is)? Of gewoon proberen en als er geen problemen zijn, dan kun je het achterwege laten? Ik heb de startpost doorgelezen maar daar staat niks in over updates downen.
Je krijgt bijna zeker een topfield. Verder gaan de updates volledig automatisch en het wijst zichzelf; als er een beschikbaar is krijg je meteen een dikke melding over je beeld heen, met de vraag of je hem wil installeren of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-08-2024
Ik heb sinds dit weekend een nieuwe plasma, de Panasonic 37PX80.

Als we digitenne tegenover digitale tv van UPC zetten, want zijn dan de significante verschillen voor een scherm als deze?

Ik zit namelijk met het volgende, mocht ik kiezen voor digitale tv van upc, dan moet ik wat investeren in betere kabels, andere versterker etc. Dit allemaal i.v.m. een slecht signaal hier in huis.

Anderzijds koop ik CI kaart en doe ik daar een digitenne kaartje in en heb ik digitale televisie zonder snoeren etc naar mijn TV..

Via UPC kun je 2 kanalen extra in HD ontvangen (voor iets meer € per maand) alleen moet ik wel meer tijd investeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
3mph schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 17:43:

Als we digitenne tegenover digitale tv van UPC zetten, want zijn dan de significante verschillen voor een scherm als deze?
Ik begrijp dat die een ingebouwde DVB-T tuner heeft? UPC zal vooral bij snelle bewegingen waarschijnlijk beter overkomen.
Ik zit namelijk met het volgende, mocht ik kiezen voor digitale tv van upc, dan moet ik wat investeren in betere kabels, andere versterker etc. Dit allemaal i.v.m. een slecht signaal hier in huis.
Is UPC al over op 256QAM? If not, kan je je erop voorbereiden om straks naar een perfect superscherp zwart beeld te staren. :+
Via UPC kun je 2 kanalen extra in HD ontvangen (voor iets meer € per maand) alleen moet ik wel meer tijd investeren..
En meer geld, en ik schat in dat die prijzen nog wel stijgen.

Maar ik begrijp dat je TV al een ingebouwde DVB-T tuner heeft uit je bericht. Dus als je er een antenne insteekt kan je Nederland 1, 2 en 3+regio al testen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwee
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 12:57

Anderzijds koop ik CI kaart en doe ik daar een digitenne kaartje in en heb ik digitale televisie zonder snoeren etc naar mijn TV..

Ik heb sinds kort een HVR-2200 kaart in mijn PC zitten. Om te testen of ik Digitenne werkte heb ik met een oud stuk kabel een antenne kunnen bouwen. (Alleen 12,5 cm strippen en terugvouwen, dus totaal 25 cm antenne. Zie http://www.vdr-wiki.de/wiki/index.php/DVB-T_Antennen)

Tot mijn verbazing had ik gewoon goed ontvangst. Misschien is dit wel een minder sterke antenne dan de originele, maar voor mij was het voldoende om Digitenne te proberen. Misschien moet je dat ook eens proberen als je al een DVB-T ontvanger in je TV hebt zitten, dan kun je zelf beoordelen hoe je het vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 12:59
kwee schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 22:37:
Ik heb sinds kort een HVR-2200 kaart in mijn PC zitten. Om te testen of ik Digitenne werkte heb ik met een oud stuk kabel een antenne kunnen bouwen. (Alleen 12,5 cm strippen en terugvouwen, dus totaal 25 cm antenne. Zie http://www.vdr-wiki.de/wiki/index.php/DVB-T_Antennen)

Tot mijn verbazing had ik gewoon goed ontvangst. Misschien is dit wel een minder sterke antenne dan de originele, maar voor mij was het voldoende om Digitenne te proberen. Misschien moet je dat ook eens proberen als je al een DVB-T ontvanger in je TV hebt zitten, dan kun je zelf beoordelen hoe je het vindt.
Ik heb dit mobieltje rechtstreeks uit China geimporteerd. Zelfs met de antenne niet geheel uitgeschoven krijg ik Nederland 1, 2 en 3 en TV-Noordholland vaak goed binnen. 6 cm antenne is dan genoeg. Meer zenders krijg ik niet want er past geen smartcard in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 07:02

Je TV kan HD doorgeven maar dan heb je nog wel een digitale HD box van UPC nodig inclusief smartcard, dus je moet niet alleen in tijd investeren.
De box moet je huren kopen kan dacht ik niet van UPC dus daar zou ik ook eens naar kijken.
De goedkoopste oplossing is inderdaad Digitenne met een ci module in de TV maar dan heb je geen HD zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
koektrommeltje schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 14:45:
[...]
Ik gebruikte de twin nooit omdat ik geen hd/video had... maar de tijden van de recorder en tuner moet natuurlijk wel gelijk lopen.
En dat is dus niet zo als je de tuner uitzet in de standby mode, 5 van de 10 opnames hebben een zwart beeld. Je ziet ook dat de tuner om de haverklap een verkeerde tijd geeft (de twin tuner heeft een display). KPN heeft zelf deze bug ook geconstateerd en raadt n.b. aan om bij programmeren de tuner gewoon aan te laten staan.
Met de logo's bedoel ik de logo's die getoond worden bij het opstarten van de tuner, dus in de softwareversie. Niet op het klepje op het apparaat.
Voorzien van de nieuwe software (nieuwe logo in de wolken) heb ik geen enkele tuner gehad die de kanalen niet in een keer goed vond. Tenzij de antenne niet goed uitgericht stond.
De oude software versie levert wel problemen op: 1000, 1001 en 1002 voor Ned123 en het verder niet helemaal opslaan van de volledige zenderlijst.
oude software, nieuwe software, misschien dat dit regio afhankelijk is, maar de laatste Samsung update was vorig jaar ergens en die heb ik meegepikt. Ondanks dat krijg ik via Smilde nog steeds NL123 op 1000, 1001 en 1002, ondanks een bijna 100% ontvangst, dus dat probleem is echt niet opgelost.

Alle 3 punten die ik aangeef zijn natuurlijk allemaal op te lossen, je kan de tuner altijd aan laten staan, je kan alle zenders hernoemen en je kan de elko's gemakkelijk vervangen, maar KPN HOORT gewoon een goed product te leveren die deze ongemakken niet hebben. Dat bedoel ik.
De vraagsteller wilde graag weten wat het verschil in kwaliteit is tussen de Samsung en de Topfield.
Van laatst genoemde heb ik nog geen lijst gezien overigens.
Ik heb een oude Topfield cot3000 staan en daarmee valt me op dat de software nog wel eens blijft hangen bij het zappen binnen de EPG mode. Op te lossen overigens door de tuner te resetten.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
giant2000 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 09:46:
[...]
De vraagsteller wilde graag weten wat het verschil in kwaliteit is tussen de Samsung en de Topfield.
Van laatst genoemde heb ik nog geen lijst gezien overigens.
Inderdaad wilde ik dat.
Uit Samopsa's reactie(s) leid ik overigens af dat KPN zelf ook niet veel vertrouwen heeft in de Samsungs, aangezien ze zo goed als iedereen tegenwoordig een Topfield toezenden.
Ook vond ik opvallend dat ik in mijn geval (wil eerst alleen FTA, later wellicht smartcard activeren) blijkbaar beter af ben als ik een tuner bij derden haal, aangezien mijn abbo per direct ingaat als ik het spul bij KPN haal, al heb ik hier nog niet een duidelijk antwoord op gekregen van Samopsa. Maar wellicht vindt zijn werkgever het niet zo leuk om dat zwart-op-wit te zien in dit topic.

@ Samopsa
Ik begin te vermoeden dat je beroepsmatig reageert binnen dit topic. Je zegt zelf al dat je bij Digitenne werkt. Is het reageren binnen dit topic onderdeel van je werk, vergelijkbaar met bijvoorbeeld de UPC-medewerkers die reageren op chelloo.com ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
zacht schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 10:00:
[...]

Inderdaad wilde ik dat.
Uit Samopsa's reactie(s) leid ik overigens af dat KPN zelf ook niet veel vertrouwen heeft in de Samsungs, aangezien ze zo goed als iedereen tegenwoordig een Topfield toezenden.
Ook vond ik opvallend dat ik in mijn geval (wil eerst alleen FTA, later wellicht smartcard activeren) blijkbaar beter af ben als ik een tuner bij derden haal, aangezien mijn abbo per direct ingaat als ik het spul bij KPN haal, al heb ik hier nog niet een duidelijk antwoord op gekregen van Samopsa. Maar wellicht vindt zijn werkgever het niet zo leuk om dat zwart-op-wit te zien in dit topic.

@ Samopsa
Ik begin te vermoeden dat je beroepsmatig reageert binnen dit topic. Je zegt zelf al dat je bij Digitenne werkt. Is het reageren binnen dit topic onderdeel van je werk, vergelijkbaar met bijvoorbeeld de UPC-medewerkers die reageren op chelloo.com ?
Ja, ik werk voor de helpdesk, maar ik reageer hier niet beroepsmatig ;) Dit is vooral om de tijd te doden tijdens rustige uren op mijn werk ;) Verder ben ik hierdoor misschien niet volledig, omdat het niet is toegestaan alle interne zaken zomaar publiek op internet te zetten, maar dat kunnen jullie vast wel begrijpen!

Verschillen topfield/samsung:
Niet erg veel. de samsung is wat gemakkelijker in gebruik maar is al een hele tijd niet geupdate, waardoor er nog steeds fouten in de software zitten. Overigens, als je niet de laatste software hebt, kan de tuner kosteloos worden omgeruild voor eentje met wel de nieuwe software, ook al zit je buiten garantie. Dit kan o.a. problemen oplossen met slecht beeld bij goede ontvangst.

De topfield heeft weer andere problemen, maar deze wordt actief door kpn ondersteund dmv softwareupdates. Bij de topfield werkt de zoekmodus 'Snel' niet naar behoren, dit is bekend, en verder is de balk die de ontvangst aangeeft onderaan in beeld in het zoekmenu bijna nooit exact, omdat dit een samengestelde balk is van 2 factoren.

Verder is de topfield minder gebruiksvriendelijk (nog steeds extreem simpel voor een tweaker, ofcourse ;)), maar deze heeft wel weer meer opties, alsmede 3 kleine spelletjes (pacman, bomberman, breakout clones).

Je andere vraag:
Als je eerst alleen FTA wil proberen en daarna de rest, heb je 2 opties:
Als je een pakket koopt in een willekeurige winkel zonder contract, kan dat gewoon. Dan heb je de FTA zenders en een tuner (inc smartcard, antenne, etc) van 89,95. Dit kan ook op de website van kpn, dan moet je Dit apparaat bestellen, deze heeft standaard geen contract.
Als je dan met dat apparaat alle zenders wil ontvangen, bel je met kpn (0900-0576), dan kan er een ab op je smartcard worden gezet, die gaat vanaf dat moment in, met de eerste maand compleet op proef. Dat ab is dan een jaarcontract mits je niet binnen 1 maand opzegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
Samopsa schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 12:47:
[...]

Ja, ik werk voor de helpdesk, maar ik reageer hier niet beroepsmatig ;)
Bij de topfield werkt de zoekmodus 'Snel' niet naar behoren, dit is bekend,
Oeps, sinds de laatste software update werkt het snelzoeken perfect. Ga het testen op de 2de lijn en zegt het voort aan al je collega's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghilas
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Overigens, als je niet de laatste software hebt, kan de tuner kosteloos worden omgeruild voor eentje met wel de nieuwe software, ook al zit je buiten garantie. Dit kan o.a. problemen oplossen met slecht beeld bij goede ontvangst.
Wat moet ik daar precies voor doen om mijn Samsung om te laten ruilen? Heb hem overigens pas net iets meer dan een jaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Aghilas op 14-05-2008 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Sinds gister een nieuwe Samsung LCD met ingebouwde DVB-T Tuner.
Vanmiddag eens kijken hoe NED1,2 en 3 werken. Heb nu een losse samsung tuner, maar als het erin zit, waarom zou ik het niet gebruiken! lekker makkelijk, een afstandsbediening, een apparaat en minder energie verbruik! Moet nog wel een loose CAM module kopen, maar deze zijn nog geen 60 euro. Moet alleen nog even kijken of de tv 5volt aan m'n antenne doorgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Edje_Kroketje schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 14:13:
[...]

Oeps, sinds de laatste software update werkt het snelzoeken perfect. Ga het testen op de 2de lijn en zegt het voort aan al je collega's ;)
Nee hoor, niet altijd en zeker niet overal ;)

Over samsung omruilen: Gewoon even bellen met de helpdesk, dan kan gekeken worden of je de juiste softwareversie hebt.

[ Voor 16% gewijzigd door Samopsa op 14-05-2008 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
giant2000 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 09:46:
[...]
[...]

oude software, nieuwe software, misschien dat dit regio afhankelijk is, maar de laatste Samsung update was vorig jaar ergens en die heb ik meegepikt. Ondanks dat krijg ik via Smilde nog steeds NL123 op 1000, 1001 en 1002, ondanks een bijna 100% ontvangst, dus dat probleem is echt niet opgelost.
Is het dan niet zo, dat je signalen van twee masten oppikt? Dat de een ned.123 op 0001, 0002 en 0003 en dat van die andere op 1001, 1002, 1003.

Dat heb ik hier in Rotterdam/Delft namelijk ook wel eens als de antenne zo uitgericht staat dat ie net tussen twee zendmasten staat. Dan ontvang je dus van 2 bouquetten dezelfde publieke zenders. Mijn ervaring is dat ie dan vaak de sterkste op positie 0001,0002,0003 en 0022 (regionale omroep) zet en de andere detecteert op 1001, 1002 en 1003. (vooral bij Topfield duidelijk te zien, dan staan ze dubbel in de zenderlijst met 2e regionale zender erachteraan.)

Met de samsung met nieuwe software nooit problemen mee gehad, ondanks detectie op 1001, 1002,1003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DWC
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-12-2022

DWC

ik vroeg me af of het voor notebooks mogelijk is om een DVB-T usbstick tuner te gebruiken icm een CI smartcard reader
ik hoorde zelfs dat je zo'n CI module in je PCMCIA slot kon steken,

ik heb al alle dvb-t dingen doorzocht maar ik kon dit niet op google/got vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
DWC schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 17:24:
ik hoorde zelfs dat je zo'n CI module in je PCMCIA slot kon steken,
Niet om te decoderen. Dus nee.

Is ook al eerder langsgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 12:59
En iets als dit ding dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Laatst online: 09-08 18:34
koektrommeltje schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 16:38:
[...]

Is het dan niet zo, dat je signalen van twee masten oppikt? Dat de een ned.123 op 0001, 0002 en 0003 en dat van die andere op 1001, 1002, 1003.

Dat heb ik hier in Rotterdam/Delft namelijk ook wel eens als de antenne zo uitgericht staat dat ie net tussen twee zendmasten staat. Dan ontvang je dus van 2 bouquetten dezelfde publieke zenders. Mijn ervaring is dat ie dan vaak de sterkste op positie 0001,0002,0003 en 0022 (regionale omroep) zet en de andere detecteert op 1001, 1002 en 1003. (vooral bij Topfield duidelijk te zien, dan staan ze dubbel in de zenderlijst met 2e regionale zender erachteraan.)

Met de samsung met nieuwe software nooit problemen mee gehad, ondanks detectie op 1001, 1002,1003
Dat is bij mij ook zo:
Nederland 1, 2 en 3 op zenders 1, 2 en 3 bij zendmast Smilde en ik ontvang Nederland 1, 2 en 3 nogmaals samen met TV Noord vanuit de zendmast in Groningen op 1000, 1001, 1002 en 1003.
Klinkt interessant. Iemand die een sample wil bestellen, testen en bij goede verbinding een Inkoopactie start?

[ Voor 15% gewijzigd door Joen op 14-05-2008 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Het is me niet duidelijk wat dat is. Is het een CAM, een DVB-T ontvanger of allebei? Ik zie geen aansluiting voor een antenne en het lijkt op een CAM. En anders staat er toch "Irdeto" op, dus dan werkt hij niet voor Digitenne (Conax).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
W3ird_N3rd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 20:06:
[...]

Het is me niet duidelijk wat dat is. Is het een CAM, een DVB-T ontvanger of allebei?
Gewoon een een ci module Smit is een Chinesche fabrikant maar hij heeft ze ook in Conax of dat werkt met Digitenne geen idee.

http://www.smit.com.cn/English/products.asp?ListId=1601

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
aart44 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 21:51:
[...]

Gewoon een een ci module Smit is een Chinesche fabrikant maar hij heeft ze ook in Conax of dat werkt met Digitenne geen idee.

http://www.smit.com.cn/English/products.asp?ListId=1601
Zou in principe moeten werken lijkt me. Ik vraag me af waar je die dingen dan kan kopen en wat ze dan kosten. Op eBay kan ik ze iig niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
We dwalen zo wel erg af maar in een oudere uitgave van het blad TELE-Satelliet uit 2007 stond een heel artikel van deze fabrikant.
Het Belgische bedrijf wat Euro 1080 in Irdeto uitzend op de sateliet gebruikt deze modules.
Dat je ze niet kan vinden waar ze te koop zijn heeft er misschien mee te maken dat ze nog importeurs zoeken voor Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
[...]

Verder is de topfield minder gebruiksvriendelijk (nog steeds extreem simpel voor een tweaker, ofcourse ;)), maar deze heeft wel weer meer opties, alsmede 3 kleine spelletjes (pacman, bomberman, breakout clones).
Serieus?? Bedoel je nu de PVR Topfield, die met harddisk dus? Dat apparaat is absoluut het meest eenvoudige videorecorder/decoder die ik ken. Mijn moeder en zelfs mijn oma kan (zelfstandig!) met dat ding overweg, mn moeder legde mij zelfs uit hoe programmeren en opzoeken en wissen van opnames werkte.
Ik heb zelf een dure Sony harddiskrecorder/home cinemaset, bijzonder ingewikkeld te bedienen met 2 remotes. Had daarvoor een goedkopere samsung set, zelfde verhaal. Nu is die Topfield geen home cinemaset, maar als het om bediening van tvbeeld/text/opnemen/afspelen/programmeren gaat, ken ik geen enkel apparaat die deze eenvoud en duidelijkheid haalt hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Jazco2nd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 00:29:
[...]

Serieus?? Bedoel je nu de PVR Topfield, die met harddisk dus? Dat apparaat is absoluut het meest eenvoudige videorecorder/decoder die ik ken. Mijn moeder en zelfs mijn oma kan (zelfstandig!) met dat ding overweg, mn moeder legde mij zelfs uit hoe programmeren en opzoeken en wissen van opnames werkte.
Ik heb zelf een dure Sony harddiskrecorder/home cinemaset, bijzonder ingewikkeld te bedienen met 2 remotes. Had daarvoor een goedkopere samsung set, zelfde verhaal. Nu is die Topfield geen home cinemaset, maar als het om bediening van tvbeeld/text/opnemen/afspelen/programmeren gaat, ken ik geen enkel apparaat die deze eenvoud en duidelijkheid haalt hoor.
De samsung is net iets gemakkelijker, onder andere heldere icoontjes enzovoorts. Je wil niet weten wat voor digibeten gebruik maken van digitenne, waar zoiets simpels als een kleurtje al een wereld van verschil kan uitmaken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
[...]
Ja, ik werk voor de helpdesk, maar ik reageer hier niet beroepsmatig ;) Dit is vooral om de tijd te doden tijdens rustige uren op mijn werk ;) Verder ben ik hierdoor misschien niet volledig, omdat het niet is toegestaan alle interne zaken zomaar publiek op internet te zetten, maar dat kunnen jullie vast wel begrijpen!
check
Verschillen topfield/samsung:
Niet erg veel. de samsung is wat gemakkelijker in gebruik maar is al een hele tijd niet geupdate, waardoor er nog steeds fouten in de software zitten. Overigens, als je niet de laatste software hebt, kan de tuner kosteloos worden omgeruild voor eentje met wel de nieuwe software, ook al zit je buiten garantie. Dit kan o.a. problemen oplossen met slecht beeld bij goede ontvangst.
Waarom wordt de Samsung niet ge-update ? Gaat het model er helemaal uit ?
De topfield heeft weer andere problemen, maar deze wordt actief door kpn ondersteund dmv softwareupdates. Bij de topfield werkt de zoekmodus 'Snel' niet naar behoren, dit is bekend, en verder is de balk die de ontvangst aangeeft onderaan in beeld in het zoekmenu bijna nooit exact, omdat dit een samengestelde balk is van 2 factoren. [...]
Mijn vriendin heeft ondertussen de Topfield thuis, geen problemen met snelzoeken, al had het misschien wat sneller gekunt :P . Het foutieve balkje vond ik in het begin erg irritant, maar heb het op een gegeven moment maar gewoon genegeerd. bediening is vrij simpel en de handleiding erg duidelijk.
Je andere vraag:
Als je eerst alleen FTA wil proberen en daarna de rest, heb je 2 opties:
Als je een pakket koopt in een willekeurige winkel zonder contract, kan dat gewoon. Dan heb je de FTA zenders en een tuner (inc smartcard, antenne, etc) van 89,95. Dit kan ook op de website van kpn, dan moet je Dit apparaat bestellen, deze heeft standaard geen contract.
Als je dan met dat apparaat alle zenders wil ontvangen, bel je met kpn (0900-0576), dan kan er een ab op je smartcard worden gezet, die gaat vanaf dat moment in, met de eerste maand compleet op proef. Dat ab is dan een jaarcontract mits je niet binnen 1 maand opzegt.
Dank je voor de info. Nog één vraagje hierover: Kan ik de cash-and-carry-versie zonder contract ook bij de Primafoon-winkel halen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
[...]

Mensen als Samopsa moeten we hier koesteren. :Y
Zij kunnen een hoge bedrage brengen in dit forum, maar zeker ook doordat ze de wegen weten te bewandelen om problemen/storingen op te lossen cq. te melden.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
zacht schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 09:22:
Dank je voor de info. Nog één vraagje hierover: Kan ik de cash-and-carry-versie zonder contract ook bij de Primafoon-winkel halen ?
Ja, de kooptuner van €89.95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Allemaal,

Ik heb net een topfield pvr 160 gekocht met Digitenne.
Nu heb ik een probleempje met brommers die langs komen.
Ik weet dat je dan de buitenantenne, want die heb ik, hoger moet plaatsen.
Maar hoe hoog is hoog. Als ik in de nok van het dak de antenne plaats op een meter of 8 á 9 hoogte, is dat voldoende?

Nog even wat anders.
Het balkje wat onder het zenderzoek systeem staat, moet dat helemaal uitslaan? Ik heb hoogstens 5%. maar het beeld is wel goed. Is dit een software fout?

Met de vriendelijke groeten,

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Als ik m'n antenne aansluit op mijn Samsung LE32A436 dan vind hij wel een hoop kanalen, maar niet alle. NED 1,2, en 3 werken perfect, de rest uiteraard niet aangezien ik (nog) geen CI module heb. Heb nog handmatig laten zoeken op kanaal 64, 24 en 54 maar dit leverde geen extra kanalen meer op. Het lampje van mijn binnenantenne brand ook niet, betekent dit dat hij geen actieve 5volt krijgt? Zo'n power inserter, hoe werkt dit precies, zie nergens een aansluiting op mijn tv of antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 16:22:
Hoi Allemaal,

Maar hoe hoog is hoog. Als ik in de nok van het dak de antenne plaats op een meter of 8 á 9 hoogte, is dat voldoende?

Nog even wat anders.
Het balkje wat onder het zenderzoek systeem staat, moet dat helemaal uitslaan? Ik heb hoogstens 5%. maar het beeld is wel goed. Is dit een software fout?

Peter
Hier hebben we een buitenantenne aan de achterkant van het huis, in de nok van het dak en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Dj-sannieboy schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 16:58:
Als ik m'n antenne aansluit op mijn Samsung LE32A436 dan vind hij wel een hoop kanalen, maar niet alle. NED 1,2, en 3 werken perfect, de rest uiteraard niet aangezien ik (nog) geen CI module heb. Heb nog handmatig laten zoeken op kanaal 64, 24 en 54 maar dit leverde geen extra kanalen meer op. Het lampje van mijn binnenantenne brand ook niet, betekent dit dat hij geen actieve 5volt krijgt? Zo'n power inserter, hoe werkt dit precies, zie nergens een aansluiting op mijn tv of antenne.
Je hebt dan inderdaad een power inserter nodig, plaatje daarvan staat in de topicstart.

Maar als je zelfs zonder de versterker te voeden al beeld hebt op 1, 2 en 3 heb je een dijk van een signaal. Als de versterker geen voeding krijgt dan krijg je van de antenne ook geen signaal. Wat je nu binnenkrijgt ontvang je dus van.. Sja.. Vooral het stukkie kabel. Een antenne zit er niet eens aan.

Als je dus een coaxkabel neemt en 15cm eraf stript (kern en plastic isolatie van de kern laten zitten, mantel en buitenste isolatie wegstrippen), en een stukje kabel eraan laat zitten om in je TV te stoppen heb je waarschijnlijk al genoeg signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

Ik heb gisteren digitenne aangevraagd en ben me aan het verdiepingen in het product. Eigenlijk dom om pas na het aanschaffen te doen maar jah.

Ik vroeg me af of je een ander soort type card in de digitenne kan gebruiken. Byv eentje waarop allerlei codes etc staan om film1 etc te unlocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 18:41:
Hallo mensen,

Ik heb gisteren digitenne aangevraagd en ben me aan het verdiepingen in het product. Eigenlijk dom om pas na het aanschaffen te doen maar jah.

Ik vroeg me af of je een ander soort type card in de digitenne kan gebruiken. Byv eentje waarop allerlei codes etc staan om film1 etc te unlocken?
Nee, dat is om 2 redenen niet mogelijk:
1) Er kan maar 1 type smartcard in de ontvanger, die van Conax
2) Film 1 etc wordt naar mijn weten niet via DVB-T uitgezonden (zendmasten), maar via DVB-S (satteliet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 16:22:
Hoi Allemaal,

Nog even wat anders.

Peter
Hoe hoger hoe beter de zender binnen komt en des te zwakker de brommers omdat die daar dan verder vanaf staat.
Het kan zijn dat je een lage sterkte hebt met goede kwaliteit. Als je in het installatiemenu op de rode knop drukt dan krijg je bij de Personal Recorder gewoon 2 balkjes, voor veldsterkte en kwaliteit.
Overigens kan je bij alle gangbare Topfields van aspect ratio veranderen door gewoon tijdens het tv kijken op de 0 te drukken van de afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een beetje een probleem.
Ik wil de digitenne doorsturen naar mn pc met een pinnacle tv kaart.
Het makkelijkste is denk ik om dit te doen via de loop out stekker, maar dan kan ik alleen ned 1,2,3 kijken. Wel goed beeld en geluid overigens.
Maar hij gebruikt dan heel die digitenne niet want als ik de kabel uit de tuner haal doet hij het nog, zij het in mindere mate.
Als ik het video signaal aansluit via de s-video kabel geeft hij beeld, ook van rtl enzo, maar van veel mindere kwaliteit en dan zit ik nog met het geluid:S

Hoe moet ik dit oplossen? en waarom werkt die loop out niet goed?

Gr
Pieter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

W3ird_N3rd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 17:45:
[...]

Je hebt dan inderdaad een power inserter nodig, plaatje daarvan staat in de topicstart.

Maar als je zelfs zonder de versterker te voeden al beeld hebt op 1, 2 en 3 heb je een dijk van een signaal. Als de versterker geen voeding krijgt dan krijg je van de antenne ook geen signaal. Wat je nu binnenkrijgt ontvang je dus van.. Sja.. Vooral het stukkie kabel. Een antenne zit er niet eens aan.

Als je dus een coaxkabel neemt en 15cm eraf stript (kern en plastic isolatie van de kern laten zitten, mantel en buitenste isolatie wegstrippen), en een stukje kabel eraan laat zitten om in je TV te stoppen heb je waarschijnlijk al genoeg signaal.
Mocht ik toch een power inserter kopen, heb dan de 5 volt power inserter Konig
of de 5 volt power inserter Digiality nodig?

(Neem aan dat je bij de laatste gewoon de aantenne op de inserter aansluit, en de decoder (in dit geval de tv) en de inserter gevoed wordt door 't stopcontact.)

Misschien iemand die weet of de Samsung LE32A436 een mogelijkheid heeft om 5v door te geven? Heb de handleiding er op na gelezen, maar kan helaas niks vinden. Ook in het DVB-T menu kan ik niks over 5v vinden.

Zo'n Triax 300i binnen antenne heeft een GSM en DECT filter, betekent dit dat je geen last hebt van storingen als je aan het telefoneren bent?

Heb namelijk m'n antenne op de kast voor 't raam staan, en als ik aan het bellen ben in m'n kamer wilt 't signaal nog wel eens storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik maak gebruik van een buitenantenne, ik heb een goede ontvangst, alleen storing als een scooter langs rijdt, ik lees op dit topic dat je dit oplost door de antenne hoger te hangen, kan ik dan de standaard kabel verlengen, en zoja, gaat dit niet ten koste van de kwaliteit van het signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 11:15:
Ik maak gebruik van een buitenantenne, ik heb een goede ontvangst, alleen storing als een scooter langs rijdt, ik lees op dit topic dat je dit oplost door de antenne hoger te hangen, kan ik dan de standaard kabel verlengen, en zoja, gaat dit niet ten koste van de kwaliteit van het signaal.
Ja, je kan dit gewoon verlengen met coax. Dit zal nagenoeg geen kwaliteitsverlies opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon 25 kilometer (Breda-Noord) van de zendmast en heb goed bereik zo'n 50 procent (groene balk staat een beetje links van de 50%). Dit bereik is d.m.v. binnen antenne op begane grond. Alleen gisteren heeft het niet gewerkt, omdat er een zo genaamde storing op zat. Weet ook iemand te melden over er daadwerkelijk storing op Digitenne was?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2008 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 10:43:
[...]

Mocht ik toch een power inserter kopen, heb dan de 5 volt power inserter Konig
of de 5 volt power inserter Digiality nodig?
Allemaal hetzelfde toch? :)
Zo'n Triax 300i binnen antenne heeft een GSM en DECT filter, betekent dit dat je geen last hebt van storingen als je aan het telefoneren bent?

Heb namelijk m'n antenne op de kast voor 't raam staan, en als ik aan het bellen ben in m'n kamer wilt 't signaal nog wel eens storen.
Als je een coaxkabel stript als antenne heb je daar vermoedelijk ook geen last meer van. Dit gaat namelijk nog wel eens mis omdat de versterker door het sterke signaal van je telefoon overstuur raakt. Als je geen versterker hebt kan ie ook niet overstuur raken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 13:53:
Ik woon 25 kilometer (Breda-Noord) van de zendmast en heb goed bereik zo'n 50 procent (groene balk staat een beetje links van de 50%). Dit bereik is d.m.v. binnen antenne op begane grond. Alleen gisteren heeft het niet gewerkt, omdat er een zo genaamde storing op zat. Weet ook iemand te melden over er daadwerkelijk storing op Digitenne was?
Er was inderdaad een grote storing betreffende smartcards activeren; en dus zou alleen ned 1/2/3 te zien zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:32
Ik zou graag tv willen kijken op mijn computer, maar heb geen beschikking over een kabelverbinding. De enige optie is dan Digitenne of niet? (wellicht nog satelliet, maar dat is eigenlijk ook geen optie ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Shadow_Zero schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 19:04:
Ik zou graag tv willen kijken op mijn computer, maar heb geen beschikking over een kabelverbinding. De enige optie is dan Digitenne of niet? (wellicht nog satelliet, maar dat is eigenlijk ook geen optie ;) ).
Ik denk het wel. Misschien een IPTV kastje via een video-in aansluiten, of een andere PC van een TV-kaart voorzien en dan via LAN TV-kijken. Veel opties heb je verder niet denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
Ik heb een tv met dvb tuner, en zou hem eigenlijk zo willen gebruiken dat ik een aantal kanalen via digitenne kijk en een aantal via de kabel. Maar hoe kun je dit nou het beste aansluiten. Zijn er "splitters" die 2 coaxkabel kunnen samenvoegen tot 1?
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.