Het grote Digitenne topic deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 123.772 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04
pianoman schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 22:00:
Ik heb een tv met dvb tuner, en zou hem eigenlijk zo willen gebruiken dat ik een aantal kanalen via digitenne kijk en een aantal via de kabel. Maar hoe kun je dit nou het beste aansluiten. Zijn er "splitters" die 2 coaxkabel kunnen samenvoegen tot 1?
Kan niet (goed), want kabeltelevisie en Digitenne gebruiken dezelfde frequenties. Dan heb je dus een slechte signaalkwaliteit bij Digitenne en/of ruis op de kabel.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
hmm, dat is dan wel jammer. Na de komst van digitenne (oh ironie) heb ik storing op sommige kanalen op de kabel. Op digitenne zien die er beter uit.

Waarom zetten ze bij zo'n tv niet gewoon op allebei de tuners een coax aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
pianoman schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 23:18:
hmm, dat is dan wel jammer. Na de komst van digitenne (oh ironie) heb ik storing op sommige kanalen op de kabel. Op digitenne zien die er beter uit.

Waarom zetten ze bij zo'n tv niet gewoon op allebei de tuners een coax aansluiting.
Volgens mij is er maar één tuner, maar 2 aansluitingen waarbij de input om kan schakelen wanneer je tussen analoog en DVB-T zapt zou wel handig zijn ja. :) Ik ben bang dat dit je enige optie is: http://www.srt-versand.de...3-x-f-buchse-schwarz.html.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 23:32:
[...]

Volgens mij is er maar één tuner, maar 2 aansluitingen waarbij de input om kan schakelen wanneer je tussen analoog en DVB-T zapt zou wel handig zijn ja. :) Ik ben bang dat dit je enige optie is: http://www.srt-versand.de...3-x-f-buchse-schwarz.html.
Nee dat wordt hem niet echt. Ik had eigenlijk gehoopt dat ik gewoon in de zaplijst een aantal kanalen had kunnen vervangen (digitenne ipv kabel). Alleen dvb gebruiken is ook geen optie omdat er dan weer kanalen ontbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
pianoman schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 23:50:
[...]

Nee dat wordt hem niet echt. Ik had eigenlijk gehoopt dat ik gewoon in de zaplijst een aantal kanalen had kunnen vervangen (digitenne ipv kabel). Alleen dvb gebruiken is ook geen optie omdat er dan weer kanalen ontbreken.
Tjah, dan moet je toch bij je TV-fabrikant wezen. Ik begrijp het wel, in de meeste landen is er alleen een klein analoog aanbod in de ether, zoals in Nederland tot voor kort ook was met 1, 2 en 3+regio. Bij de overgang naar DVB-T krijg je diezelfde kanalen dan ook gewoon weer terug, met een hoop extra. Dan is er dus geen reden om analoog er nog bij te willen hebben. Wij hier in NL met al die analoge kabel zijn dan echt een uitzondering voor wie 2 inputs wèl zin zouden hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand antwoord op mijn vraag?
Waarom komt er bij de loop out niet het gedecodeerde signaal uit? alleen bij de s-video uitgang.

bvd
Pieter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 14:42:
Waarom komt er bij de loop out niet het gedecodeerde signaal uit?
Je bedoelt een RF loop out? Daaruit komt hetzelfde antennesignaal als de antenne-ingang ingaat. Zo kun je met één antenne meerdere decoders voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ohke,
Maar dan decodeerd hij niet eerst het signaal. En dat vind ik behoorlijk jammer. Maar ik kan natuurlijk ook een beedscherm met scart kopen. Dat heeft een lg en samsung dacht ik. Dat is dan ook een oplossing toch?

Groetjes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samopsa schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 18:44:
[...]

Nee, dat is om 2 redenen niet mogelijk:
1) Er kan maar 1 type smartcard in de ontvanger, die van Conax
2) Film 1 etc wordt naar mijn weten niet via DVB-T uitgezonden (zendmasten), maar via DVB-S (satteliet)
Dus wat ik uit jou woorden haal is dus dat met je met digitenne alleen maar kunt ontvangen wat zij in hun service aanbieden en er geen mogelijkheid is om iets te modificeren zodat er andere mogelijkheden zijn met digitenne.

Ik had begrepen dat digitenne gewoon draadloos is en mijn vraag is of het dan mogelijk is om met een pc of laptop die over wifi beschikt het mogelijk is om je tv programma';s ook op je pc te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:23

franssie

Save the albatross

pianoman schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 23:50:
[...]

Dit kan natuurlijk wel met een dreambox die twee tuners ondersteund, ééntje DVB-C en eentje DVB-T, en dan gewoon een favorietenlijst maken die steeds van een van de tuners gebruik maakt.
Ook (en beter) kan je al je bekabeling nalopen en van stalen splitters etc gebruiken, die storing van digitenne kan je verminderen door eerste klas spul te gerbuiken.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 11:55:
Ohke,
Maar dan decodeerd hij niet eerst het signaal. En dat vind ik behoorlijk jammer. Maar ik kan natuurlijk ook een beedscherm met scart kopen. Dat heeft een lg en samsung dacht ik. Dat is dan ook een oplossing toch?

Groetjes,
Zoek je soms een setopbox (decoder) met ingebouwde modulator?
Er zijn wel types die dat hebben; die kan je dan aansluiten op de antenne ingang van je TV.
Voor DVBT stel je dan een vast kanaal in op die TV.
Dat kanaal kan je kiezen op de setopbox.

Ik weet alleen niet precies welke types decoders deze faciliteit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-08 22:12
Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 16:52:
[...]

Zoek je soms een setopbox (decoder) met ingebouwde modulator?
Er zijn wel types die dat hebben; die kan je dan aansluiten op de antenne ingang van je TV.
Voor DVBT stel je dan een vast kanaal in op die TV.
Dat kanaal kan je kiezen op de setopbox.

Ik weet alleen niet precies welke types decoders deze faciliteit hebben.
De wat oudere (niet meer ondersteunde) samsung single en twin tuners hebben deze uitgang wel. Ze zijn soms nog op marktplaats te vinden ;)
Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 12:19:

Dus wat ik uit jou woorden haal is dus dat met je met digitenne alleen maar kunt ontvangen wat zij in hun service aanbieden en er geen mogelijkheid is om iets te modificeren zodat er andere mogelijkheden zijn met digitenne.

Ik had begrepen dat digitenne gewoon draadloos is en mijn vraag is of het dan mogelijk is om met een pc of laptop die over wifi beschikt het mogelijk is om je tv programma';s ook op je pc te kijken?
Met digitenne kan je inderdaad in grote delen van nederland enkel de DVB-T zenders van KPN ontvangen. Je kan dit uitbreiden bij KPN met een live eredivisie kanaal (voetbal). Verder kan bij de duitse en belgische grens nog de publieke kanalen van die landen ontvangen.

Digitenne is draadloos, maar werkt niet via Wi-Fi. Het werkt via DVB-T signalen. Om Digitenne te kijken op je PC heb je een decoder nodig voor die signalen die je op je pc kan aansluiten, deze worden o.a. door KPN verkocht.

[ Voor 47% gewijzigd door Samopsa op 19-05-2008 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met een extra smartcard voor een extra teevee boven? Hoe kan deze smartcard gebruiken i.c.m. mijn reeds geactiveerde smartcard om commerciele zenders c.q. het Digitenne aanbod te ontvangen?

Resumé: Ik heb dus een smartcard geactiveerd voor beneden en boven wil ik een extra teevee. Kan ik dan met de reeds geactiveerde smartcard een signaal doen uitgaan naar de andere 2de hands aangeschafte receiver met een extra smartcard aangeschaft voor 12,95 Euro :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:32
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 20:42:
[...]

Ik denk het wel. Misschien een IPTV kastje via een video-in aansluiten, of een andere PC van een TV-kaart voorzien en dan via LAN TV-kijken. Veel opties heb je verder niet denk ik.
Ok, vandaag een Samsung SMT 1100T op de kop getikt, vanwege de twin tuner functionaliteit (heb ook de huidige single tuner decoder nu staan voor een maand proef), maar wat ik ook doe, ik krijg geen beeld op het videokanaal van de hdd-recorder of de vcr.
Volgens mij moet ik switchen met de afstandsbediening van de decoder (tv/vcr), maar dat werkt niet.

Krijg het net overigens enigszins aan de praat, maar hij wilt geen vast kanaal opnemen. Dus als ik ga schakelen, schakelt de opname van de hdd-recorder 'gewoon' mee.
Ik heb helaas geen handleiding en heb deze tot dusverre niet kunnen vinden.
Heeft iemand enig idee?

EDIT:
Bovenstaande scenario was voor als ik direct opnam. Als ik programmeer, heb ik alleen maar zwart beeld :(

[ Voor 5% gewijzigd door Shadow_Zero op 20-05-2008 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Pffft, sinds wij verhuisd zijn (Arkel) is het echt dramatisch met Digitenne helaas. Als ik de antenne op de ene plek zet, zijn de publieken niet te ontvangen, staat de antenne op een andere plek, dan zijn er weer commercielen (Veronica vooral) die wegvallen. En ik ben eigenlijk een beetje door m'n antenne-geschikte-plaatsen heen. Ik twijfel nu tussen een buitenantenne proberen, of terug naar kabel (maar ik ben zo gehecht aan m'n HD recorder!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:50

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 11:55:
Ohke,

Groetjes,
De RF out is idd gewoon een loop. Oudere tuners hadden de mogelijkheid om het ook op de normale coax bekabeling te gooien (net als vroeger je VCR) echter dan uiteraard alleen voor wat je op dat moment ziet.
Als hij *alle* kanalen moet gaan decoderen op de RF out mag je er een hoop tuners in doen ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees dat iedereen het over antennes heeft. De verkoopster had mij verzekerd dat het een geheel draadloos systeem was.
Tuner op tv aansluiten en klaar! Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 08:25:
Ik lees dat iedereen het over antennes heeft. De verkoopster had mij verzekerd dat het een geheel draadloos systeem was.
Je hebt wel een (relatief kleine) antenne nodig. En idd, daar loopt een kabel naar toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 07:02
Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 08:25:
Gewoon de startpost van dit topic lezen, antenne wordt vaak meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:54
Servor schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 07:49:
Pffft, sinds wij verhuisd zijn (Arkel) is het echt dramatisch met Digitenne helaas. Als ik de antenne op de ene plek zet, zijn de publieken niet te ontvangen, staat de antenne op een andere plek, dan zijn er weer commercielen (Veronica vooral) die wegvallen. En ik ben eigenlijk een beetje door m'n antenne-geschikte-plaatsen heen. Ik twijfel nu tussen een buitenantenne proberen, of terug naar kabel (maar ik ben zo gehecht aan m'n HD recorder!).
Probeer eens de antenne buiten( je binnenantenne kan je buiten proberen , is alleen niet waterdicht) , of in ieder geval hoog te zetten. Je kan de antenne gewoon verlengen met een standaard coax kabel , hoe hoger je zit , hoe beter het signaal meestal is. Heb je toevallig dubbel glas met een zonwerende laag in je huis ? dit houd ook veel signaal tegen . Soms heb je door een muur nog beter ontvangst dan door het raam in zo'n geval !
In principe zou je in Arkel toch goed ontvangst moeten hebben , de mast staat in Gorinchem. Staan je zenders wel ingesteld op de frequenties van Gorinchem ? ( kan 21,24,57 en 64)

[ Voor 8% gewijzigd door tvdoc op 20-05-2008 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Thanks voor de tips. Ik zit alleen met wat praktische probleempjes, wat te maken heeft met de opstelling van onze tv, deze staat niet aan een buitenwand en de standaardkabel is te kort om even leuk met de antennepositie te spelen. Kan ik deze verlengen en zo ja, hoe? Boven op de eerste heb ik ook problemen, vandaar dat ik eerst dacht aan problemen met de dekking eigenlijk. Daarnaast is mijn buurman zendamateur en die heeft een *flinke* mast in de tuin staan, geen idee of dat ook nog invloed kan hebben maar het brengt je allemaal wel aan het twijfelen.

Dat van die kanalen ga ik eens uitzoeken. Enig idee hoe ik dat makkelijk kan zien / aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:54
Zoals ik al zei , je antenne kan je gewoon verlengen met een standaard coax-kabel die ook voor bijv. de kabel tv gebruikt wordt. Heb je een Topfield ontvanger ? daar staat op het infobalkje wat verschijnt als je van zenders verwisseld ook het kanaal aangegeven , controleer of die op 21,24,57 of 64 staan. Als daar andere nummers verschijnen, staat je decoder waarschijnlijk afgesteld op de frequenties van een andere zendmast.Ga dan naar het menu en laat je ontvanger even de zenders opnieuw zoeken ( zet hem op automatisch zoeken ) Decoder zoekt dan de zenders met het sterkste signaal bij jou in de buurt en slaat die op in het geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
@Servor

Als je problemen hebt met missende zenderblokken, heb je waarschijnlijk een samsung. Hierbij is een bekend probleem dat hij inderdaad alle zenders vindt, en daarna 1 of 2 blokken weglaat. Dit kan verholpen worden door de kanalen HANDMATIG in te stellen ipv AUTOMATISCH, met behulp van de kanaalnummers van je zendmast (zoals eerder gezegd: 21 - ned 1/2/3, 24 - veronica/rtl8, 57 - tmf/mtv/disc , 64 - rtl 4/5/7).

@Versatel_speed
Als je een 2e SC wil activeren op een bestaand ab, moet je even bellen met 09000576 en het toe laten voegen, of ditzelfde in een primafoon laten doen. Het kaartje moet op het contract gezet worden, daarna doet hij het in zo'n 1-2 uur.

[ Voor 23% gewijzigd door Samopsa op 20-05-2008 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Hm, wacht eens even, ik krijg me opeens een aardig idee. De vorige bewoner had door heel het huis coax neergelegd, met mooie aansluitpunten in elke kamer. Kan ik dit gebruiken om mijn antenne elders neer te zetten? Dus dat ik de ingang op m'n ontvanger aansluit op zo'n coax punt en de antenne dan 2 etages hoger aansluit? Of werkt het zo niet? :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Servor schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:24:
Hm, wacht eens even, ik krijg me opeens een aardig idee. De vorige bewoner had door heel het huis coax neergelegd, met mooie aansluitpunten in elke kamer. Kan ik dit gebruiken om mijn antenne elders neer te zetten? Dus dat ik de ingang op m'n ontvanger aansluit op zo'n coax punt en de antenne dan 2 etages hoger aansluit? Of werkt het zo niet? :D.
Moet je wel de wand-doos met de splitter radio / TV eruit trekken, die filtert teveel.

Ik wil dat ook gaan proberen maar 1 keer splitten kan net maar meerdere keren splitten gaat slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
Servor schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:24:
Mijn oude coax naar boven gebruik ik nu ook als kabel voor de antenne, dat werkt prima!!

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Servor schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 08:32:
[...]

Je hebt wel een (relatief kleine) antenne nodig. En idd, daar loopt een kabel naar toe.
Dus het principe van draadloos is onzin. Die verkoopster maar blijven volhouden dat het draadloos was.
Ook stom van mij natuurlijk om niet eerst onderzoek te doen.

In ieder geval bedankt voor je reply!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is deze vraag al eerder gesteld? Maar als ik deze Topfield HD Recorder neem, kun je dan zelf makkelijk een nieuwe schijf van bijvoorbeeld 500 GB plaatsen?
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
franssie schreef op maandag 19 mei 2008 @ 12:33:
[...]

Dit kan natuurlijk wel met een dreambox die twee tuners ondersteund, ééntje DVB-C en eentje DVB-T, en dan gewoon een favorietenlijst maken die steeds van een van de tuners gebruik maakt.
Ook (en beter) kan je al je bekabeling nalopen en van stalen splitters etc gebruiken, die storing van digitenne kan je verminderen door eerste klas spul te gerbuiken.
Ik was eigenlijk juist geïnteresseerd in de tuner in mijn tv, zodat je gewoon met je tv kunt zappen tussen digitenne en kabel kanalen. Ik heb nu dus de decoder gewoon op een ext- ingang staan en dat werkt ook wel.

Overigens is alles vanaf het aop tot aan de tv van Hirschmann, en dat is echt wel goed genoeg, de storing zit er al op als de kabel het huis in komt. De kabelboer zegt daar niks aan te kunnen doen. Ze hebben zoveel mogelijk kanalen naar een frequentie met minder storing verhuisd, maar er is niet genoeg ruimte om alle kanalen op een storingsvrije frequentie te zetten. (waarom tmf/mtv wel op een storingsvrij kanaal zitten en NED3 en RTL4 niet is mij dan weer een raadsel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02:00
Shadow_Zero schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 07:17:
[...]

Ok, vandaag een Samsung SMT 1100T op de kop getikt, vanwege de twin tuner functionaliteit (heb ook de huidige single tuner decoder nu staan voor een maand proef), maar wat ik ook doe, ik krijg geen beeld op het videokanaal van de hdd-recorder of de vcr.
Volgens mij moet ik switchen met de afstandsbediening van de decoder (tv/vcr), maar dat werkt niet.

Krijg het net overigens enigszins aan de praat, maar hij wilt geen vast kanaal opnemen. Dus als ik ga schakelen, schakelt de opname van de hdd-recorder 'gewoon' mee.
Ik heb helaas geen handleiding en heb deze tot dusverre niet kunnen vinden.
Heeft iemand enig idee?

EDIT:
Bovenstaande scenario was voor als ik direct opnam. Als ik programmeer, heb ik alleen maar zwart beeld :(
Kijk eens in de gebruiksaanleiding van je singletuner. Het is tevens de gebruiksaanwijzing voor de twintuner. Je kunt om downloaden via de kpn site overigens.

Beide apparaten, dus zowel de recorder als de twintuner, moet je instellen voor opname.
Je moet niet vergeten even de recorder handmatig in te stellen op de juiste scartin/uitgang. Dus e1-ext1-aux1-whatever. Daar wordt immers het signaal naartoe geleid dat ie op moet nemen.

En het omschakelen doe je inderdaad via de tv/vcr lijst. (groene knop) Even omschakelen, op te nemen kanaal selecteren op de vcr-lijst en dan [ok] drukken. Als het goed is springt ie dan op REC. Daarna leidt ie dus het signaal naar de hdrecorder. Die moet je ook op record zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Shadow_Zero schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 07:17:
[...]
Ok, vandaag een Samsung SMT 1100T op de kop getikt, vanwege de twin tuner functionaliteit (heb ook de huidige single tuner decoder nu staan voor een maand proef), maar wat ik ook doe, ik krijg geen beeld op het videokanaal van de hdd-recorder of de vcr.Ik heb helaas geen handleiding en heb deze tot dusverre niet kunnen vinden.
Heeft iemand enig idee?
Handleiding op: http://www.kpn.com/tv/dig...leidingen-/Samsung-ST.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 12:31:
[...]

Dus het principe van draadloos is onzin. Die verkoopster maar blijven volhouden dat het draadloos was.
Ook stom van mij natuurlijk om niet eerst onderzoek te doen.

In ieder geval bedankt voor je reply!
Het is wel draadloos, dat wil zeggen, je hebt geen vast aansluitpunt nodig behalve natuurlijk stroom. Verder kan je het in principe overal neerzetten, ergo, het is draadloos. Met een ingebouwde antenne zou het volgens jouw definities WEL draadloos zijn.
Wil je het dus draadloos hebben, plak je de antenne met een stuk tape bovenop de tuner ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Samopsa schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:21:
@Servor

Als je problemen hebt met missende zenderblokken, heb je waarschijnlijk een samsung. Hierbij is een bekend probleem dat hij inderdaad alle zenders vindt, en daarna 1 of 2 blokken weglaat. Dit kan verholpen worden door de kanalen HANDMATIG in te stellen ipv AUTOMATISCH, met behulp van de kanaalnummers van je zendmast (zoals eerder gezegd: 21 - ned 1/2/3, 24 - veronica/rtl8, 57 - tmf/mtv/disc , 64 - rtl 4/5/7).
Hm, dit had ik nog niet gelezen. Ik heb gisteren nog even zitten spelen en het probleem is niet dat hij geen zenders vindt, maar meer dat ze te slecht ontvangen worden. Alle zenders zitten wel op de juiste kanalen zo te zien. Ik ben gisteren met de antenne de hele kamer doorgegaan, maar nergens ontvang ik overal alle zenders goed. Als de publieken het goed doen, mis ik weer wat commercielen, en als ik ergens de commercielen goed ontvang doen de publieken het weer niet. Ik wil misschien nog even wat proberen met een antenne op de 1e of 2e etage en anders is het toch echt terug naar de kabel vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=30098266,noline]Samopsa schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:21[/message
@Versatel_speed
Als je een 2e SC wil activeren op een bestaand ab, moet je even bellen met 09000576 en het toe laten voegen, of ditzelfde in een primafoon laten doen. Het kaartje moet op het contract gezet worden, daarna doet hij het in zo'n 1-2 uur.
Dank voor je hulp zal even dat akkelige 0900 nummer bellen a 0,45 p/m ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ok, ik krijg een gratis buitenantenne toegestuurd na een belletje met diezelfde helpdesk. Hopelijk gaat het daar beter mee. Nette service, zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:32
koektrommeltje schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 16:11:
[...]

Kijk eens in de gebruiksaanleiding van je singletuner. Het is tevens de gebruiksaanwijzing voor de twintuner. Je kunt om downloaden via de kpn site overigens.

Beide apparaten, dus zowel de recorder als de twintuner, moet je instellen voor opname.
Je moet niet vergeten even de recorder handmatig in te stellen op de juiste scartin/uitgang. Dus e1-ext1-aux1-whatever. Daar wordt immers het signaal naartoe geleid dat ie op moet nemen.

En het omschakelen doe je inderdaad via de tv/vcr lijst. (groene knop) Even omschakelen, op te nemen kanaal selecteren op de vcr-lijst en dan [ok] drukken. Als het goed is springt ie dan op REC. Daarna leidt ie dus het signaal naar de hdrecorder. Die moet je ook op record zetten.
De gebruikshandleiding van de single tuner die ik heb zal verwacht ik wel afwijken, aangezien deze niet kan opnemen en een aantal extra coax aansluitingen heeft. Tevens heb ik de handleiding niet kunnen vinden op de KPN site, als je weet waar ik hem kan vinden hoor ik het graag! (helaas staat de SMT1100T niet (meer) op http://www.kpn.com/tv/dig...leidingen-/Samsung-ST.htm <-- never mind, ik zie nu dat het een dubbele handleiding is, tx! :D)

In ieder geval, stomtoevallig stapte ik gisteren in de auto om boodschappen te doen en zag ik nog een heel klein coax kabeltje liggen. Die heb ik op de loop-in en loop-out (zo heten die geloof ik) aangesloten en toen werkte het!
Wat mij bevreemdde is dat je extern een kabeltje moet aansluiten voor puur een interne functie (dat gevoel heb ik nu in ieder geval...) ?_?

Rest mij nog de vraag of het ook mogelijk is om het kanaal wat geprogrammeerd staat voor opname, of ik deze ook op een TV kan weergeven, zodat ik op 2 TV's een ander kanaal kan bekijken. De tv/vcr knop op de afstandsbediening schakelt in ieder geval niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
Het apparaat heeft 2 tuners (moet ook wel anders kan je niet de het ene programma kijken en het andere opnemen als het uit verschillende bouquetten komt). Wat je met dat kabeltje doet is het antennesignaal via de eerste tuner doorlussen naar de 2de tuner zodat allebei de tuners het antennesignaal toegevoerd krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door Edje_Kroketje op 21-05-2008 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:

ate_s schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 19:28:
DVB-T wordt in meer landen uitgerold.
O.a. in Spanje is men ermee bezig, staat daar bekend als TDT.

Heeft iemand al eens geprobeerd een nederlandse digitenne / DVB-T ontvanger buiten nederland aan de praat te krijgen, maw hoe standaard wordt de DVB-T standaard geimplementeerd?

Ik quote hier mijn eigen bericht uit topic deel 5 maar even.

Heb het zelf maar eens geprobeerd en wil jullie mijn ervaring even meegeven.

In de meivakantie de samsung single tuner smt-1000 meegenomen naar ons huis in Conil aan de Costa de la Luz, Zuid Spanje (provincie Cadiz).
Als antenne de al aanwezige buitenantenne incl antenneversterker gebruikt (instelling tuner dus op passief gezet).

Na het zenderzoeken 16 kanalen schitterend beeld van alle relevante Spaanse zenders en nog enkele radiokanalen.

Het lukt dus prima, enige is dat de kanalen op 1000 t/m 1015 worden gezet.
Ook na de reset naar fabrieksinstellingen blijft dat zo.

Ik neem dus aan dat andere typen tuners of bijv de PVR het ook zo doen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 20:30:
quote:

ate_s schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 19:28:
DVB-T wordt in meer landen uitgerold.
O.a. in Spanje is men ermee bezig, staat daar bekend als TDT.

Heeft iemand al eens geprobeerd een nederlandse digitenne / DVB-T ontvanger buiten nederland aan de praat te krijgen, maw hoe standaard wordt de DVB-T standaard geimplementeerd?

Ik quote hier mijn eigen bericht uit topic deel 5 maar even.

Heb het zelf maar eens geprobeerd en wil jullie mijn ervaring even meegeven.

In de meivakantie de samsung single tuner smt-1000 meegenomen naar ons huis in Conil aan de Costa de la Luz, Zuid Spanje (provincie Cadiz).
Als antenne de al aanwezige buitenantenne incl antenneversterker gebruikt (instelling tuner dus op passief gezet).

Na het zenderzoeken 16 kanalen schitterend beeld van alle relevante Spaanse zenders en nog enkele radiokanalen.

Het lukt dus prima, enige is dat de kanalen op 1000 t/m 1015 worden gezet.
Ook na de reset naar fabrieksinstellingen blijft dat zo.

Ik neem dus aan dat andere typen tuners of bijv de PVR het ook zo doen daar.
Dat de zenders op 1000 komen klopt inderdaad, ik geloof dat de KPN software automatisch al plaatsen voor nederlandse zenders reserveert op 1 t/m 25 en de rest op 1000+ zet. Dit gebeurt normaal namelijk ook als je tegen de duitse/belgische grens zit:
In Duitsland en Belgie werkt het prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hoe zit dat eigenlijk met polarisatie ?
Ik woon redelijk dicht bij de Belgische grens, dichtsbijzijnde zender in Vlaanderen is Schoten, en die zendt 'horizontaal' uit, terwijl de Nederlandse masten 'verticaal' uitzenden.
Moet ik dan de KPN-binnenantenne op zijn kant leggen als ik de Belgische FTA's wil ontvangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
zacht schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 21:45:
Hoe zit dat eigenlijk met polarisatie ?
Ik woon redelijk dicht bij de Belgische grens, dichtsbijzijnde zender in Vlaanderen is Schoten, en die zendt 'horizontaal' uit, terwijl de Nederlandse masten 'verticaal' uitzenden.
Moet ik dan de KPN-binnenantenne op zijn kant leggen als ik de Belgische FTA's wil ontvangen ?
Maakt over het algemeen niet veel verschil, maar in principe heb je gelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Samopsa schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 22:16:
[...]

Met het pijltje omhoog neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zacht schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:19:
[...]

Met het pijltje omhoog neem ik aan.
Volgens mij met het pijltje naar in de richting van de zender.
Kastje ligt dan plat met het pijltje aan de linker of rechterkant....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Samopsa schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 22:16:
[...]

:o antenne horizontaal of antenne verticaal maakt echt wel een hoop uit hoor!

In geval van Schoten kan je misschien wel Antwerpen ontvangen, Antwerpen zit namelijk op dezelfde frequentie met 10kW verticaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
Samopsa schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 20:37:
[...]

Dat de zenders op 1000 komen klopt inderdaad, ik geloof dat de KPN software automatisch al plaatsen voor nederlandse zenders reserveert op 1 t/m 25 en de rest op 1000+ zet. Dit gebeurt normaal namelijk ook als je tegen de duitse/belgische grens zit:
Digitenne stuurt LCN (Logical Channel Number) informatie mee waardoor de box weet op welke plek hij het juiste programma moet zetten. Dit zit niet in de box anders heb je gelijk problemen als er een programmawissel zou komen. Omdat de software speciaal voor KPN aangepast is gaat alleen KPN Digitenne op 1 tot 25 en andere (buitenlandse) netwerken boven de 1000 op verzoek van KPN.
Bij LCD TV's voor de europese markt en ook bij settopboxen dan zie je dat ze het land dat je opgeeft tijdens het installeren van de TV vooraan zetten. Als ik mijn LCD TV vertel dat hij een duitser is dan zet hij netjes de duitse zenders vooraan. Overigens hebben die duitsers volgens mij geen LCN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Samopsa schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 20:37:
[...]

Ook toevallig een linkje voor Spanje?

En, gezien je toegeeft op de helpdesk te werken. Weet je toevallig welke softwareversies een kpn-lock hebben en welk niet? Meen me te herinneren dat bij de Topfield pvr de laatste update een lock eruitging, maar weet niet wanneer dat bij de single- en twintuners gebeurd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
koektrommeltje schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 20:15:

[...]

En, gezien je toegeeft op de helpdesk te werken. Weet je toevallig welke softwareversies een kpn-lock hebben en welk niet? Meen me te herinneren dat bij de Topfield pvr de laatste update een lock eruitging, maar weet niet wanneer dat bij de single- en twintuners gebeurd is?
Naar mijn weten hebben de samsungs al geruime tijd (iig sinds de laatste update een hele tijd terug) geen lock meer voor buitenlandse zenders.
Als er een lock op een samsung zit is het volgens mij gewoon een verouderde versie. KPN ruilt op dit moment verouderde/uitgefaseerde versies ook buiten garantie om.

Verder hebben de topfields sinds de nieuwe update ook geen lock meer inderdaad.

Die links heb ik gewoon van google, voor spanje niet gezocht. ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online

[...]

Weet je toevallig welke softwareversies een kpn-lock hebben en welk niet? Meen me te herinneren dat bij de Topfield pvr de laatste update een lock eruitging, maar weet niet wanneer dat bij de single- en twintuners gebeurd is?
Alle laatste software versies van de gangbare boxen hebben geen lock meer.
Topfield 6000 huur 1.46
Topfield 5300 PVR 1.45
Samsung ST HW3.5 1.53
Samsung ST HW4.0 1.58
Als je een Samsung hebt met oude software kan je die ruilen via de helpdesk voor uptodate software. De HW (Hardware) versie van de Samsung staat onderop op een sticker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024

[...]
www.tdt.es (Televísion Digital Terrestre): Spaanse postcode invoeren en je ziet meteen wat je kan ontvangen (wel een dakhark nodig, maar die is in Spanje normaal).

Vorige week nog voor mijn ouders geïnstalleerd. Is ook erg uitgebreid bijvoorbeeld met DVB-ondertiteling (goed om Spaans mee te oefenen) op sommige zenders en tweede geluidskanaal bij films. Vaak het originele Engelse geluid i.p.v. de nasynchronisatie.

En nog gratis ook!

[ Voor 28% gewijzigd door Hageneis op 24-05-2008 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Met de kpn binnenantenne gaat het dus niet lukken in Spanje?

Nouja, ik geef het door. Het is voor familie die in Spanje met de camper gaat rondtrekken.

Oh, en die omruilactie. Is dat ook mogelijk met twintuners met nog de oude software?

[ Voor 22% gewijzigd door koektrommeltje op 24-05-2008 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
koektrommeltje schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 17:29:
Met de kpn binnenantenne gaat het dus niet lukken in Spanje?

Nouja, ik geef het door. Het is voor familie die in Spanje met de camper gaat rondtrekken.
Hangt er vanaf hoe ver ze van de zendmast staan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer een nadeel van Digitenne van KPN; onlangs meegemaakt dat er een storing was op kanalen die ik wel goed kan ontvangen (commerciele zenders zoals Veronica etc). Dit zijn kanalen die ik dubbel in het menu lijst staan. De ene zender is beter te ontvangen dan het ander. Ik heb ze erin laten staan in geval van storing etc.

Afgelopen donderdag waren de goed te ontvangen kanalen niet meer te ontvangen (1008, 1010, 1011 etc.). Dat ik afhankelijk ben van storing op DSL netwerk okay, maar dat ik ook nog afhankelijk moet zijn van storing van teevee vind ik een beetje te ver gaan.....ik zit nu 1 week bij Digitenne van KPN en 2 keer grote storingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 19:33:
Dit zijn kanalen die ik dubbel in het menu lijst staan. De ene zender is beter te ontvangen dan het ander. Ik heb ze erin laten staan in geval van storing etc.

Afgelopen donderdag waren de goed te ontvangen kanalen niet meer te ontvangen (1008, 1010, 1011 etc.).
Wat is nu het probleem? Welke zender uit het zenderpakket kon je niet bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:33
Edje_Kroketje schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 21:05:
[...]

Alle laatste software versies van de gangbare boxen hebben geen lock meer.
Topfield 6000 huur 1.46
Topfield 5300 PVR 1.45
Samsung ST HW3.5 1.53
Samsung ST HW4.0 1.58
Als je een Samsung hebt met oude software kan je die ruilen via de helpdesk voor uptodate software. De HW (Hardware) versie van de Samsung staat onderop op een sticker.
Hoe zit dat nu met de omruilactie? Geldt dat ook voor kooptuners? Of alleen huur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
raven22 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 19:53:
Hoe zit dat nu met de omruilactie? Geldt dat ook voor kooptuners? Of alleen huur?
De huurtuners zijn Topfield dus dan geldt het alleen voor de (Samsung) kooptuners ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie01
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:37
Hoe herken ik oude sofware versie's van de samsung? en ik zie troewens geen twintunners meer op de website van KPN, gaan die eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Twintuner zijn eruit.

Ouder software herken je aan het oude logo van kpn. Dat vierkante geval dus, in plaats van het wat rondere bloemachtige geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Oude software kan je opzoeken in het menu --> Status digitale ontvanger. Dit zijn de juiste versies:

Samsung ST HW3.5 Software 1.53
Samsung ST HW4.0 Software 1.58 (via post van Edje hierboven ;) )

@Versatel speed:
Die problemen zijn als het goed is vrij simpel op te lossen, ik neem aan dat je een samsung ontvanger gebruikt? Probeer eens de fabrieksinstellingen in te stellen, en daarna handmatig de frequenties van de zendmast die het meest dichtbij staat in te stellen.

Verder is storing natuurlijk vrij vaag.. heb je last van stilstaand beeld? Blokjes in beeld? Geluid/beeld niet synchroon? Ruis door je beeld? Geluid hakkelt? Is het bij alle kanalen zo? etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Lampie01 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 22:57:
Hoe herken ik oude sofware versie's van de samsung? en ik zie troewens geen twintunners meer op de website van KPN, gaan die eruit?
Die zijn er allang uit.

[edit]refresh refresh refresh

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 24-05-2008 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik heb sinds deze week een Philips 26PFL5522 LCD-tv en deze heeft een ingebouwde DVB-T tuner. Hiermee is digitale tv-ontvangst mogelijk, maar omdat het DVB-T is, kan dit alleen Digitenne zijn. :P

Momenteel heb ik UPC Digitale TV en ben ik hier ruim 20 Euro per maand mee kwijt. Gezien de slechte service van UPC en de lelijke ontvanger (mediabox) overweeg ik om naar Digitenne over te stappen. Ik ben dan niet alleen stukken goedkoper uit (6,95 ipv 20,nogwat per maand), maar ik ben ook nog eens van het lelijke mediaboxje af en kan ik mooi de ingebouwde DVB-T tuner gebruiken.

Mijn grote vraag is: is Digitenne qua beeld en geluid minstens zo goed als UPC Digitale tv? Zijn er mensen die van UPC Digitale tv naar Digitenne gegaan zijn? :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
Bart-Willem schreef op zondag 25 mei 2008 @ 00:54:
Ik heb sinds deze week een Philips 26PFL5522 LCD-tv en deze heeft een ingebouwde DVB-T tuner. Hiermee is digitale tv-ontvangst mogelijk, maar omdat het DVB-T is, kan dit alleen Digitenne zijn. :P

Momenteel heb ik UPC Digitale TV en ben ik hier ruim 20 Euro per maand mee kwijt. Gezien de slechte service van UPC en de lelijke ontvanger (mediabox) overweeg ik om naar Digitenne over te stappen. Ik ben dan niet alleen stukken goedkoper uit (6,95 ipv 20,nogwat per maand), maar ik ben ook nog eens van het lelijke mediaboxje af en kan ik mooi de ingebouwde DVB-T tuner gebruiken.

Mijn grote vraag is: is Digitenne qua beeld en geluid minstens zo goed als UPC Digitale tv? Zijn er mensen die van UPC Digitale tv naar Digitenne gegaan zijn? :)
Dat kun je zo testen. Ned1, 2 en 3 kun je ontvangen als je een antenne op je kabelingang aansluit (bij mij werkte het op de begane grond met een antenne van ongeveer een meter lang.) check even de handleiding van je tv, als het goed is zit er een functie in om signaalsterkte te meten.

kijk hier welke zendmast dicht bij jou in de buurt is en laat je tv zoeken op dat kanaal. Als je een signaal kunt vinden kun je zonder cam/smartcard etc. ned 1/2/3 en lokale omroep bekijken.

het is volgens mij wel zo dat deze kanalen op een iets betere kwaliteit uitzenden dan sommige anderen. Maar je krijgt er een idee van. Ik heb het op mijn 42" geprobeerd en het zag er zeer acceptabel uit, alleen bij hele snelle bewegingen ga je wel blokjes zien. misschien is dit op 26" minder storend/waarneembaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
Bart-Willem schreef op zondag 25 mei 2008 @ 00:54:

Ja man ik heb UPC ook eruit gegooid. Ik heb een 42PFL7862 en dat gaat zeer goed. Met die 26 inch van jou moet dat goed gaan. En het is wel iedere maand 13 Euro he dat is wel 156 euries per jaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Heb hier een Topfield huur tuner, die gaat binnenkort weer terug naar KPN aangezien de 1 jaar gratis huur dan voorbij is. Wil zelf de ingebouwde tuner van m'n lcd gaan gebruiken dus heb ik een Samsung tuner over. Die gaat de topfield dan vervangen. Alleen zie ik dat deze geen nieuwe software heeft. (versie 1.20) Kan ik deze gratis omruilen bij de KPN voor een nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
1 jaar gratis huur? De eerste tuner huur je toch "voor altijd" gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
@ DJ-sannieboy

De topfield huurtuner BLIJFT gratis.

De samsung tuner kan je inderdaad omruilen, bellen met 09000576.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon in een gebied waar geen Digitenne beschibaar is. De twee buurt steden hebben wel een steunmast. Steunmast 1 zit hemelsbreed 22 Km van mij vandaan de tweede steunmast (ze hebben 2 steunmasten in deze stad) zit ongeveer 35 Km.

De FTA, Bouquet 1, kanalen hebben een ontvangst percentage van 40%! Dit is echt belachelijk als je de ontvangst percentage van de commerciele zenders bekijkt.

De commerciële zenders, Bouquet 2, ontvang ik heel goed zo'n 65-75% (groene balk mist iets meer dan een kwart)

Bouquet 3 ontvang ik ongeveer voor 60% dit is af te lezen d.m.v. groene balk. Kan er mee leven want NCG is de zender die ik het meest opzoek.

Bouquet 4 is een regelrechte nachtmerrie, deze Bouquet heb ik dubbel op in mijn menu cq. zenderlijst staan. Bouquet 4 is te ontvangen voor ongeveer 50% en dit vind ik zoals bij Bouquet 1 hartstike jammer!

De indoor antenne staat beneden op de vensterbank. Bouquet 4 (Veronica/Jetix,RTL8,één, Ketnet/Canvas,Nickelodeon/ ComedyCentral,Discovery channel,Eurosport 1) staan dubbel in mijn menu cq. zenderlijst. Dit zal hoogst waarschijnlijk komen omdat deze Bouquet door zowel de dichtbij gelegen steunmast op pikt en de iets verder gelegen steunmast. De verder gelegen steunmast heeft een ontvangst percentage van 10%. Vorige keer lag deze Bouquet waar ik het beste ontvangst percentage heb eruit.

Gewoon zwart beeld met de tekst Geen signaal na 2 uur weer goed bereik. Terwijl de verder gelegen Bouquet plotsklaps 30% bereik had i.p.v. de gebruikelijke 0-10%. Nadat de dichtbij zijnde Bouquet weer in de lucht was, kelderde de percentage van de Bouquet die verder ligt terug naar 0-10%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Waarom vraag je geen buitenantenne aan dan? Dat zal overduidelijk betere ontvangst garanderen in jouw geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:23

franssie

Save the albatross

Samopsa schreef op zondag 25 mei 2008 @ 23:14:
[...]

Waarom vraag je geen buitenantenne aan dan? Dat zal overduidelijk betere ontvangst garanderen in jouw geval. :)
Of gewoon een Yagi (in goed Nederlands heet dat ding een Hark dacht ik - die dingen die in de jaren 70 op elk dak stonden), wel even goed polariseren en richten.

[ Voor 8% gewijzigd door franssie op 26-05-2008 00:36 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Ja. En in je handjes knijpen dat je wat kan ontvangen op de vensterbank. Als ik hier een antenne op de vensterbank zet ontvang ik precies nul komma niks. Dichtsbijzijnde zendmast op 27 (bijna 28) km afstand. Trek ik toch nog aardige percentages binnen met een yagi op het dak, maar het zou leuk zijn als het met een binnenantenne kon, wellicht gaan de korte storingen dan ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samopsa schreef op zondag 25 mei 2008 @ 23:14:
[...]

Ik heb geen zin om dat ding aan de muur te monteren! Als ik de binnen antenne op de tweede verdieping zet, dan is het bereik plotsklap 75% gemiddeld....raar maar waar :(

Ik weet het niet met al dat Digitenne geweld van KPN, want ik vind dat er te veel storingen op zit in de vorm van uitval percentage in 1 week tijd. Kijk als nou DSL eruit ligt okay, maar van teevee mag je verwachten dat het op geen enkele manier uit de lucht mag geraken. Nu 2 keer mee gemaakt; de eerste keer 'landelijke storing' en de tweede keer mag Joost weten waarom. Ja me r**t! Want ik betaal wel 6,95 Euro voor iets wat plotsklaps zo maar weg kan vallen en na enkele uren terug komt noem ik geen teevee kijken. Eerder op goed geluk zappen met de handel.

Van mij hoeven ze geen steunmast in mijn stad te zetten en nu weet ik ook waarom hier geen staat. Alle mensen die ik ken die ook Digitenne in huis hadden gehaald, deden deze de volgende dag gelijk de deur uit. Echt jammer super jammer dat je afhankelijk bent van een mast waar alles mee mis kan gaan. En ook al dat dure nummer van 0,45 Euro en op de doos staat doodleuk vermeldt 0,10 Euro :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Iemand toevallig de 4:3 naar 16:9 switch van Eurosport dit weekend nog getest?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 06:36:
[...]

Ik heb geen zin om dat ding aan de muur te monteren! Als ik de binnen antenne op de tweede verdieping zet, dan is het bereik plotsklap 75% gemiddeld....raar maar waar :(

Ik weet het niet met al dat Digitenne geweld van KPN, want ik vind dat er te veel storingen op zit in de vorm van uitval percentage in 1 week tijd. Kijk als nou DSL eruit ligt okay, maar van teevee mag je verwachten dat het op geen enkele manier uit de lucht mag geraken. Nu 2 keer mee gemaakt; de eerste keer 'landelijke storing' en de tweede keer mag Joost weten waarom. Ja me r**t! Want ik betaal wel 6,95 Euro voor iets wat plotsklaps zo maar weg kan vallen en na enkele uren terug komt noem ik geen teevee kijken. Eerder op goed geluk zappen met de handel.

Van mij hoeven ze geen steunmast in mijn stad te zetten en nu weet ik ook waarom hier geen staat. Alle mensen die ik ken die ook Digitenne in huis hadden gehaald, deden deze de volgende dag gelijk de deur uit. Echt jammer super jammer dat je afhankelijk bent van een mast waar alles mee mis kan gaan. En ook al dat dure nummer van 0,45 Euro en op de doos staat doodleuk vermeldt 0,10 Euro :(
Al die storingen die je opnoemt komen bijna zeker door de afstand, en worden gewoon opgelost met een buitenantenne of met een zendmast dichterbij. Je hebt echt puur geluk dat je uberhaupt iets ontvangt beneden met de binnenantenne. Je wist vantevoren dat het niet goed ging werken (is hier op tweakers nog uitgelegd). Als je buiten het dekkingsgebied het toch wil, is het je goed recht, maar verwacht geen wonderen met een binnenantenne. Ik vind het een beetje vreemd dat je hier zo pissig over wordt. Als het niet bevalt zeg je het toch op, en probeer je het later nog eens als de mast in de buurt geplaatst is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn buitenantenne even op het dak gelegd in afwachting van dat hij 7 meter de lucht inging. Maar omdat het een hondenweer werd, heb ik hem even laten liggen. Hij is toch waterdicht. Normaal heb ik een bereik van 5%, maar nu ligt hij op het dak plat en heb een bereik van 60%. Hij ligt zelfs lager dan waar hij voorheen hing. Raar maar waar...... Nu afwachten als hij 7 meter hoger de lucht ingaat....

Groeten Peter

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2008 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Die topfield singletuner, tf6000cok, zie ik nu heel wat op marktplaats staan. Hoe kan dat, als dat huurtuners zijn?

Zijn die tegenwoordig ook als kooptuner te leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
koektrommeltje schreef op maandag 26 mei 2008 @ 16:13:
Die topfield singletuner, tf6000cok, zie ik nu heel wat op marktplaats staan. Hoe kan dat, als dat huurtuners zijn?

Zijn die tegenwoordig ook als kooptuner te leveren?
Ik weet niet hoe het precies zit met koop- en huurtuners maar ik heb er (voor de slaapkamer) eentje gekocht op MP en ben er prima tevreden mee.
Ik heb er ook een paar op ebay gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
die k is van KPN dus ze zijn in ieder geval niet eerlijk als ze te koop worden aangeboden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarschijnlijk nemen ze een voorschot op de gok dat KPN die dingen nevernooitniemeer terug zal willen zien als je eenmaal een jaar oid lid bent.
het terugnemen van die dingen kost een paar centen, en ze moeten dan ook nog helemaal gerefurbished, en dat dan voor die paar jaar dat de huidige mpeg-standaard nog gebruikt wordt.

als je zo'n old skool kabelmodem van upc ofzo in bruikleen hebt mag je vaak ook al hemel en aarde (en liefst beide tegelijk :P) bewegen om dat ding überhaupt ingeleverd te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Samopsa schreef op zondag 25 mei 2008 @ 13:58:
@ DJ-sannieboy

De topfield huurtuner BLIJFT gratis.

De samsung tuner kan je inderdaad omruilen, bellen met 09000576.
Bedankt, zal het m'n vader eens gaan vertellen. Die ging er van uit dat de tuner slechts 1 jaar gratis was. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
giant2000 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 07:58:
Iemand toevallig de 4:3 naar 16:9 switch van Eurosport dit weekend nog getest?
Ja ik zelf dus. Niks nul komma nul vernaderd. Gewoon op 4:3 blijven hangen :(
Hoe krijg ik het voorelkaar om het Engelse commentaar erbij te krijgen, of is dat onmogelijk bij KPN? Terwijl dat toch niet zo moeilijk moet zijn aangezien het Nederlandse steenkoolcommentaar toch in mono is.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:59
Hallo,

Ik heb een vraagje over de aansluiting van digitenne op een lcd tv.
Heb de tuner nu gewoon met scart verbonden aan de lcd maar vroeg me af of dit de beste manier is (voor de beste kwaliteit zorgt). Er zitten nog een hoop andere aansluitingen op de tuner...

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:50

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik zou die groene nemen!

Oftewel : over welke tuner heb je het in hemelsnaam ? Welke aansluitingen heeft je tuner, en welke aansluitingen heeft je TV.
In volgorde van slechtste naar beste aansluiting (zonder een discussie over geneuzel in de marge te willen voeren):
Composiet -> S-Video -> SCART -> Component -> HDMI

(Voornamelijk SCART en Component zijn vrijwel gelijk aan kwaliteit). Ik zelf heb op de slaapkamer SCART RGB in gebruik, en beneden Component over SCART.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onne
Koffie schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 22:44:
Ik zou die groene nemen!

Oftewel : over welke tuner heb je het in hemelsnaam ? Welke aansluitingen heeft je tuner, en welke aansluitingen heeft je TV.
In volgorde van slechtste naar beste aansluiting (zonder een discussie over geneuzel in de marge te willen voeren):

(Voornamelijk SCART en Component zijn vrijwel gelijk aan kwaliteit). Ik zelf heb op de slaapkamer SCART RGB in gebruik, en beneden Component over SCART.
haha ik wist niet dat ze er meerdere verkocht hebben.
Ik heb een topfield single tuner.

Dus ik heb:
Scart, spdif, en zo'n gele video (is dat component of composiet?!)
Als ik jouw volgorde hier naast leg zou de 'gele' het best zijn, mits dat composiet is. Anders gewoon scart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Koffie schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 22:44:
Ik zou die groene nemen!

RGB SCART dan wel, je kan tenslotte ook composiet over SCART doen wat uiteraard niet beter is dan gewoon composiet met een tulpstekkertje.

1x geel is normaliter composiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onne
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 23:03:
[...]

RGB SCART dan wel, je kan tenslotte ook composiet over SCART doen wat uiteraard niet beter is dan gewoon composiet met een tulpstekkertje.

1x geel is normaliter composiet.
Ja dat begrijp ik.
Dan hou ik hem gewoon op RGB scart :) Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
onne schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 09:49:
[...]

Ja dat begrijp ik.
Dan hou ik hem gewoon op RGB scart :) Bedankt!
Het allerbest is een tv met ingebouwde DVB-T tuner, dan lopen de bitjes 1 op 1 naar je scherm en heb je geen verlies.
Zo'n Siemens of Topfield tuner zet zogezegt een digitaal signaal om in een analoog signaal om die weer digitaal te laten omzetten in je tv, dus hoe je het ook wendt of keert: het grote verlies zit hem in die analoge omschakeling.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
@Samopsa: is het op de HD al bekend dat de twee VRT-zenders al weken continu op 16:9 staan? Ze zenden wel *bijna* altijd 16:9 uit maar soms niet. Dan worden de mensen wel erg dik. Ik kijk namelijk 4:3 in pillarbox (in de volksmond met twee zwarte balken aan de zijkant). Nu zijn de VRT-programma's die ik kijk altijd wel in 16:9 dus zo'n probleem is het niet direct voor mij, maar het is natuurlijk wel slordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Hageneis schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 11:58:
@Samopsa: is het op de HD al bekend dat de twee VRT-zenders al weken continu op 16:9 staan? Ze zenden wel *bijna* altijd 16:9 uit maar soms niet. Dan worden de mensen wel erg dik. Ik kijk namelijk 4:3 in pillarbox (in de volksmond met twee zwarte balken aan de zijkant). Nu zijn de VRT-programma's die ik kijk altijd wel in 16:9 dus zo'n probleem is het niet direct voor mij, maar het is natuurlijk wel slordig.
Zou dit te maken hebben met PAL+ waarin de belgen nog steeds uitzenden?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Het schijnt dat Eurosport het zelf nog niet helemaal voor elkaar heeft, want ook de HD uitzendingen schijnen nog niet in de lucht te zijn. Voorlopig afwachten en oogjes scheel kijken naar ouderwets 4:3... zóóóóó 1999...

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
giant2000 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 12:18:
[...]

Zou dit te maken hebben met PAL+ waarin de belgen nog steeds uitzenden?
Nee, dat doen ze namelijk al jaren (uiteraard alleen vanuit de analoge uitzendstraat) en vanaf november of december 2004 zit de VRT anamorf op Digitenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gunnie_nl
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 09:09
ik had zin in die com-interface op de dvb-t, maar nu staat er max 32".

iemand ervaring met deze op een 46"
giant2000 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 10:47:
[...]

Het allerbest is een tv met ingebouwde DVB-T tuner, dan lopen de bitjes 1 op 1 naar je scherm en heb je geen verlies.
Zo'n Siemens of Topfield tuner zet zogezegt een digitaal signaal om in een analoog signaal om die weer digitaal te laten omzetten in je tv, dus hoe je het ook wendt of keert: het grote verlies zit hem in die analoge omschakeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
gunnie_nl schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 10:55:
ik had zin in die com-interface op de dvb-t, maar nu staat er max 32".

iemand ervaring met deze op een 46"

[...]
Ze zetten dat erbij om klachten te voorkomen natuurlijk. Als je naar een 46" kijkt op de normale afstand zal het er best goed uitzien, maar ga niet op 1-2 m zitten...

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
ik zit met een 42 inch philips op een kleine 5 meter en ziet voor het oog er perfect uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"KPN introduceert op 5 juni een speciaal netwerk voor televisie op mobiele telefoons."

Dit moet gaan floppen, komen er freqeunties vrij voor uitbreiding van digitenne.

Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 14:40

--MeAngry--

aka Qonstrukt

In plaats van frequenties vrijmaken voor Digitenne mogen ze al wel eens aan de slag gaan met een MPEG4 netwerk. Over een goed jaar zullen ze namelijk flink achterlopen op alle kabelaanbieders, en kunnen ze helemaal kappen met die !@#$ reclame over de "geweldige" beeldkwaliteit.

(Ik heb niets tegen Digitenne, maar ik met plezier gebruik van, maar die reclames... zo misleidend... Het is overduidelijk, en een feit dat digitale kabeltelevisie beter van kwaliteit is, en steeds meer in HD.)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
--MeAngry-- schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 13:35:
In plaats van frequenties vrijmaken voor Digitenne mogen ze al wel eens aan de slag gaan met een MPEG4 netwerk. Over een goed jaar zullen ze namelijk flink achterlopen op alle kabelaanbieders, en kunnen ze helemaal kappen met die !@#$ reclame over de "geweldige" beeldkwaliteit.

(Ik heb niets tegen Digitenne, maar ik met plezier gebruik van, maar die reclames... zo misleidend... Het is overduidelijk, en een feit dat digitale kabeltelevisie beter van kwaliteit is, en steeds meer in HD.)
Gaat niet gebeuren op korte termijn om de bekende redenen (startpost). En die reclame vergelijkt niets met digitale kabelTV, alleen met analoge kabelTV. De precieze bewoordingen weet ik ook niet meer, dus mogelijk vergelijken ze ook met analoge TV via de hark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Over reclame gesproken... wanneer gaat digitenne gratis worden, tenslotte betaal je nu 6,95 extra voor zenders die bulken van de reclame. ;)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
giant2000 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 15:18:
Over reclame gesproken... wanneer gaat digitenne gratis worden, tenslotte betaal je nu 6,95 extra voor zenders die bulken van de reclame. ;)
Zodra iedereen massaal de kabel opzegd. "gratis Digitenne" kan prima (zie Spanje, Frankrijk, Engeland en Duitsland) maar dat moeten de omroepen dan bekostigen. En aangezien iedereen toch een abo op de kabel heeft gaan ze daar geen geld in stoppen want dat gaat geen extra kijkers opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:17
Zeg, ik heb een vraag.

1) Als ik Digitenne tegenwoordig aanschaf, kan ik dan nog wel gewoon 'zappen' met mijn TV-afstandsbediening?

2) Of sluit je die decoder aan op een SCART aansluiting en moet je vervolgens de afstandsbediening van de decoder gebruiken?

Een jaar of 3 geleden liet een vriend van mij digitale TV zien en dat werkte dus op manier 2. Ik vond dat erg onhandig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We gaan voor optie 2, behalve als je een tv hebt met een CI(?) slot (zoals Sony en Philips hebben). Een andere oplossing is een universele afstandbedienning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tis wel zo dat veel tv's tegenwoordig in en uit de stand by kunnen op basis van signaal op de scart. mijn laatste tv (ter ziele helaas) had zoiets, en dan heb je dus de gewone afstandsbediending van je tv helemaal niet meer nodig.

maar dat weet je pas als je het uitprobeert...
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.