Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 10:24:
Nou mensen ik heb gisteren mijn digitenne pakket binnen gekregen en ben er mee aan de slag gegaan.
In het begin was het een drama om de boel op gang te krijgen. Ik had de smart card geactiveert maar hij bleef maar 0% signaal aangeven. Dat doet ie nog steeds overigens maar heeft ondertussen wel een aantal zenders gevonden.
Ik heb de standaard receiver gekregen en denk misschien dat ik daardoor ook minder zenders heb.
Heb namelijk alleen nl 1 , 2 , 3 , rtl 4 , 5 , 6 , 7 , canvas en belgie een.
Nee, je hoort altijd alle zenders te hebben, alleen de Tele2 zenders hebben indien geen abo een zwart beeld, maar hij vind ze alle 25 zowiezo!
Heeft iemand een idee hoe dit zou komen ? bij het scannen van de zenders vind ie alleen deze.
Slechte ontvangst, het is slechts weinigen gegeven die de antenne naast de tv kunnen plaatsen. Meestal moet de antenne toch ergens waar je hem niet wil of anders een buitenantenne, die kun je gratis krijgen bij slechte ontvangst.
Verder vind ik dat binnenhuis antenne'tje wel super gevoelig, gisteren tijdens het onweer was het een drama maar dat is denk ik ook het nadeel van digitenne. OF heb je dit probleem niet met een buiten antenne?
Tsja, zo heeft elk systeem zijn nadelen: bij regen en sneeuw heb je geen ontvangst bij sateliet, bij onderhoud geen kabel en bij onweer is de atmosfeer gestoord waardoor digitenne storing geeft, maar hoe vaak komt dat voor?
Verder zag ik in deze topic ergens ( kan het niet meer 1 2 3 vinden) dat er iemand vertelde de decoder aan te sluiten op de coax en zo eventueel af te takken door het hele huis.
Nou bij mij zit er door het hele huis op alle verdiepingen een cai aansluiting en vroeg me af als ik de decoder als bron gebruik en een coax cabel op de aanlsluiting door het huis zet.
Kan ik dan boven door alleen een coaxcabel te koppelen vanaf de centraaldoos tot mijn tv toestel?
nee, de decoder heeft geen RF uitgang maar een loop: je kan er wel een 2e decoder op aansluiten (heb je maar 1 antenne nodig)
en de volgende vraag is hoe kan ik boven zappen ? of kan je alleen meekijken met wat er op het "hoofdtoestel" bekenen word.?
Precies! Je kan wel de oude coax gebruiken als verlenging van je antenne kabel: kan je de antenne ergens anders in huis kwijt voor betere ontvangst.
Tip: koop zo'n SCART zendertje, deze week bij de Aldi:
http://www.aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_22/OFF11.SHTML
2,00 m. + begane grond