Het grote Digitenne topic deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 123.773 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Hageneis schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 11:58:
@Samopsa: is het op de HD al bekend dat de twee VRT-zenders al weken continu op 16:9 staan? Ze zenden wel *bijna* altijd 16:9 uit maar soms niet. Dan worden de mensen wel erg dik. Ik kijk namelijk 4:3 in pillarbox (in de volksmond met twee zwarte balken aan de zijkant). Nu zijn de VRT-programma's die ik kijk altijd wel in 16:9 dus zo'n probleem is het niet direct voor mij, maar het is natuurlijk wel slordig.
O ja, als je dan toch bezig bent :)
Het geluid op National Geographic is ook heel erg bibberig, niet om aan te horen!

Zeker te veel gevraagd voor de techneuten om zo nu en dan eens hun eigen product te checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Hageneis schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 20:44:
[...]

O ja, als je dan toch bezig bent :)
Het geluid op National Geographic is ook heel erg bibberig, niet om aan te horen!

Zeker te veel gevraagd voor de techneuten om zo nu en dan eens hun eigen product te checken?
Daar hebben we jou toch voor ;) Niet om aan te horen is wel iets overdreven, maar fraai is het niet ;)
Maare, het zit in de aanvoer en was al bekend.

[ Voor 18% gewijzigd door Edje_Kroketje op 30-05-2008 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Edje_Kroketje schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 23:11:
[...]

Daar hebben we jou toch voor ;) Niet om aan te horen is wel iets overdreven, maar fraai is het niet ;)
Maare, het zit in de aanvoer en was al bekend.
Mooi, ik wil best voor 32 uur per week Digitenne monitoren, hoor! Wie kan ik bellen bij geconstateerde storingen en waar mag de factuur heen? ;)

Maarre, hoe zit het nu met de VRT-zenders die al weken continu op 16:9 blijven hangen?

[ Voor 9% gewijzigd door Hageneis op 30-05-2008 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
Hageneis schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 12:20:
[...]

Mooi, ik wil best voor 32 uur per week Digitenne monitoren, hoor! Wie kan ik bellen bij geconstateerde storingen en waar mag de factuur heen? ;)

Maarre, hoe zit het nu met de VRT-zenders die al weken continu op 16:9 blijven hangen?
Digitenne is hobby man ;)
Jah die VRT daar is wel wat mee, maar is ook bekend :P
Wat kijk je aparte zenders man;) toch wel mooi voor ieder wat wils.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
En waarom kunnen we als - betalende - klant nergens lezen waar er op dit moment problemen zijn en wat de status van die problemen is? Als er een probleem is met het geluid op 1 van de kanalen en het is bekend, waarom dit niet even meedelen aan de klant op een website oid? Voor hetzelfde geld hang je weer 3 uur aan de telefoon om van 1 of andere helpdesk nitwit te horen dat je je antenne 3 cm naar links moet zetten, op 1 been moet staan en je adem in houden en dan nog maar eens terug moet bellen.

Sorry voor de rant, maar wees eens wat communicatiever richting je klanten zeg. Tof dat er hier kennelijk door Digitenne medewerkers gepost en geholpen wordt, maar waarom staan dit soort zaken niet gewoon op de Digitenne site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:17
Hmm, dus Digitenne gaat via de SCART. Is er echt geen optie om het via de gewone coax te laten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

digitenne gaat niet via scart, digitenne gaat door de lucht :)

als je het vervolgens ontvangt kan je het in vanalles omzetten, maar de meeste (zo niet alle) standaard decoders werken met scart/composit/etc. maargoed, met een hoop fantasie kan alles: je hebt videorecorders die scart-in gewoon converteren naar het videokanaal op de coax-uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2frankie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-02-2024
Zou het een verbetering in beelkwaliteit kunnen zijn wanneer je Digitenne met een scart-component kabel aansluit op je tv i.p.v.de gewone scart-scart verbindning ?

Ik heb op m'n tv naast scart ook nog een component aansluiting zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
2frankie schreef op zondag 01 juni 2008 @ 22:38:
Zou het een verbetering in beelkwaliteit kunnen zijn wanneer je Digitenne met een scart-component kabel aansluit op je tv i.p.v.de gewone scart-scart verbindning ?

Ik heb op m'n tv naast scart ook nog een component aansluiting zitten.
Technisch gezien zou SCART-SCART beter zijn (mits de SCART natuurlijk een kleur gescheiden RGB signaal doorgeeft), maar optisch gezien zal je geen verschil zien. Het blijft een D-A verhaal.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
WizZie- schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 00:07:
Hmm, dus Digitenne gaat via de SCART. Is er echt geen optie om het via de gewone coax te laten lopen?
Er zijn nog oude decoders die een RF-out i.p.v. en loop-out hebben. De Samsung Twin tuner is er zo een.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2frankie
giant2000 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 08:21:
Technisch gezien zou SCART-SCART beter zijn (mits de SCART natuurlijk een kleur gescheiden RGB signaal doorgeeft)
Thanks.

Dan blijven voorlopig met de scartkabel kijken, er zit weinig anders op.
We gebruiken overigens een erg eenvoudige standaard scartkabel voor Digitenne.
De kwaliteit via kabel vonden wij er op onze oude crt tv minstens even mooi als Digitenne.
Met een met plasma tv wordt Digitenne toch wel mooier/scherper, wel jammer.

Heeft het nog zin om deze standaard scartkabel te vervangen voor een kwalitatief betere kabel,
of maakt dit met Digitenne niks uit ?

[ Voor 6% gewijzigd door 2frankie op 02-06-2008 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er ook anderen die er last van hebben dat Digitenne niet gewoon blijft werken?

Ik had in maart al problemen, zie hier:

Verwijderd in "Het grote Digitenne topic deel 5"

Maar ik zag gisteravond dat ik al vanaf 1 april geen abo-status meer heb. In maart had ik dus dat het niet werkte (behalve Ned 1, 2, 3) maar een paar dagen later wel weer (zonder iets te doen).

Ik betaal elke maand braaf mijn 6,95 (automatisch). En het heeft dus prima gewerkt.

Ik zal eens mailen, hoop maar dat ze er op reageren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
2frankie schreef op maandag 02 juni 2008 @ 10:39:
[...]

Thanks.

Dan blijven voorlopig met de scartkabel kijken, er zit weinig anders op.
We gebruiken overigens een erg eenvoudige standaard scartkabel voor Digitenne.
De kwaliteit via kabel vonden wij er op onze oude crt tv minstens even mooi als Digitenne.
Met een met plasma tv wordt Digitenne toch wel mooier/scherper, wel jammer.

Heeft het nog zin om deze standaard scartkabel te vervangen voor een kwalitatief betere kabel,
of maakt dit met Digitenne niks uit ?
Maakt niks uit volgens mij.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die vragen posten over de kwaliteit ivm kabel: Ik heb digitenne én analoge kabel van upc (abbo stopgezet, signaal is er nog). Heb beide tegelijk aangesloten op tv maar zie weinig verschil in kwaliteit, op een paar artifacten bij digitenne na, waarvan ik niet eens zeker weet of ze door digitenne of de lcd tv worden veroorzaakt. Daar staat tegenover dat het upc signaal weer een ietsiepietsie ruis heeft. Zolang ik de hele tijd tussen de signalen heen en weer schakel en nog niet zeker weet wat nou beter is lijkt me de conclusie gerechtvaardigd dat je gerust op digitenne kan overschakelen. Digitale kabel is natuurlijk nog beter, zeker als je een 32" of hoger hebt (heb zelf 37").

Ik heb zelf trouwens 90% ontvangst gemiddeld op digitenne, een paar zenders achterin presteren alleen wat minder, sommige ruim onder de 50%. Het UPC signaal is trouwens ook vrij goed.

Ik heb ook nog wat vragen: maakt het überhaubt nog iets uit of je nou 90 of 100% ontvangst hebt? Aangezien het signaal digitaal is zou je zeggen van niet, een 0 blijft nu eenmaal een 0, ook als ie voor 10% vaag is. Of moet ik die 90% ontvangst anders zien? Ook vraag ik me af waarom er geen HDMI stekker aan de KPN tuner zit (ik heb gewoon de standaard digitenne tuner). Is dat te duur of wat? Het lijkt me zonde dat het signaal nu naar analoog moet worden vertaald en vevolgens weer terug naar digitaal..

En verder kon ik niet vinden over de toekomst van DVB-T, komt er binnen afzienbare tijd nog een beter signaal, of zelfs een HD-signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Laatst online: 10-09 14:43
Is dit aan te raden op een 42PX80? Ik heb voor digitale tv zitten kijken maar UPC kan ik niet krijgen op mijn postcode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En verder kon ik niet vinden over de toekomst van DVB-T, komt er binnen afzienbare tijd nog een beter signaal, of zelfs een HD-signaal?
Nee, KPN/Digitenne stapt de komende 5 jaar niet over op MPEG4!!
Er zijn teveel ontvangers in omloop die alleen MPEG2 aankunnen en dat kan niet met een firmwareupdate verholpen worden, en alle ontvangers vervangen is een dure aangelegenheid. Dit is tot in den treure besproken en uitgemolken, als je vragen hebt kan je de vorige delen doorzoeken.
Wat ik wilde vragen: heeft iemand ervaring met de nieuwe Topfield PVR van KPN (die zwarte met 320 GB Harddisk)?
Ik heb de search functie gebruikt, maar kon niets vinden...
Edit: ik heb zelf een Topfield PVR 80 waar ik een harddisk van 160GB in heb gezet, zonder enig probleem 8)

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2008 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog wat verder zitten vergelijken door heen en weer te zappen en moet toch wel concluderen dat de kabel beter is dan digitenne, vooral de artifacts storen me behoorlijk, die zijn duidelijk te zien.

Verder heb ik nog een zeer storend probleem: ik heb de digitenne tuner ingesteld op 16:9 maar bij sommige zenders valt nu de boven- en onderkant weg! Wat ik ook probeer met de tv instellingen (16:9, autobreed, zoom, 4:3 enz.), er is gewoon geen boven en onderkant meer in het signaal. Je ziet dus het zenderlogo en een deel van de ondertiteling niet meer. :( Ingesteld op 4:3 valt bij sommige zenders juist de zijkant weg. Is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2frankie
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 15:04:Ingesteld op 4:3 valt bij sommige zenders juist de zijkant weg. Is dit een bekend probleem?
Dit is geen probleem hoor dit hoort zo.
Een aantal omroepen zendt nog steeds in 4:3 uit en als je je (breedbeeld) tv hebt ingesteld op 4:3
krijg je inderdaad lege vlakken aan beide zijkanten.
Dit betekent wel dat je tv goed staat ingesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2frankie schreef op maandag 02 juni 2008 @ 15:17:
[...]

Dit is geen probleem hoor dit hoort zo.
Een aantal omroepen zendt nog steeds in 4:3 uit en als je je (breedbeeld) tv hebt ingesteld op 4:3
krijg je inderdaad lege vlakken aan beide zijkanten.
Dit betekent wel dat je tv goed staat ingesteld :)
Nee dat is het niet, Ned.1+2 doen het goed, bij 3 valt het loge en eventuele ondertiteling weg, sommige commerciele zenders doen het goed, andere weer niet. En die zenders hebben in 4:3 zwarte balken onder en boven als ik ze op de kabel bekijk, het zijn dus gewoon 16:9 uitzendingen.

Bovendien is het deel van het beeld dat wegvalt dus ook écht niet terug te halen, het wordt niet naar de tv verzonden. En het kan toch niet de bedoeling zijn dat je elke keer dat je zapt de digitenne decoder moet gaan instellen op een ander beeldformaat lijkt mij...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2008 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2frankie
Dat is dan wel vreemd zeg :(

Ik heb m'n tv ingesteld op 4:3 en de zenders worden allemaal keurig omgerekend tot de juiste
verhouding.
Breedbeeld is echt breedbeeld en alle logo'tjes (van mij mogen ze weg) staan waar ze horen te staan.
4:3 wordt weergegeven met die zwarte zijvlakken.

Ik had je graag willen helpen maar verder weet ik 't ook even niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:50

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 14:09:
[...]

[...]

Wat ik wilde vragen: heeft iemand ervaring met de nieuwe Topfield PVR van KPN (die zwarte met 320 GB Harddisk)?
Ik heb de search functie gebruikt, maar kon niets vinden...
Edit: ik heb zelf een Topfield PVR 80 waar ik een harddisk van 160GB in heb gezet, zonder enig probleem 8)
Is dat niet gewoon de ouderwetse topfield PVR in een ander kleurtje met een grotere HDD?

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 15:04:
Ik heb nog wat verder zitten vergelijken door heen en weer te zappen en moet toch wel concluderen dat de kabel beter is dan digitenne, vooral de artifacts storen me behoorlijk, die zijn duidelijk te zien.

Verder heb ik nog een zeer storend probleem: ik heb de digitenne tuner ingesteld op 16:9 maar bij sommige zenders valt nu de boven- en onderkant weg! Wat ik ook probeer met de tv instellingen (16:9, autobreed, zoom, 4:3 enz.), er is gewoon geen boven en onderkant meer in het signaal. Je ziet dus het zenderlogo en een deel van de ondertiteling niet meer. :( Ingesteld op 4:3 valt bij sommige zenders juist de zijkant weg. Is dit een bekend probleem?
Nu weet ik niet welke tuner je hebt, maar waarschijnlijk moet je je tuner instellen op 16:9 letterbox en je TV... Tja. 16:9 full gok ik. Zelfde setting die je voor DVD's gebruikt, maar ik weet ook niet welke TV je hebt.

Ik heb iets dergelijks nog nooit gezien en denk dat het toch echt aan je tuner/TV zal liggen.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op maandag 02 juni 2008 @ 16:40:
[...]

Is dat niet gewoon de ouderwetse topfield PVR in een ander kleurtje met een grotere HDD?
misschien wel.. kan er niet zoveel over vinden op internet. 't Zou leuk zijn als het een nieuwer versie van de Topfield 5300 betrof met extra mogelijkheden zoals USB poort om de harddisk content op je PC te benaderen etc. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
Koffie schreef op maandag 02 juni 2008 @ 16:40:
[...]

Yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
W3ird_N3rd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 19:54:
[...]

Nu weet ik niet welke tuner je hebt, maar waarschijnlijk moet je je tuner instellen op 16:9 letterbox en je TV... Tja. 16:9 full gok ik. Zelfde setting die je voor DVD's gebruikt, maar ik weet ook niet welke TV je hebt.

Ik heb iets dergelijks nog nooit gezien en denk dat het toch echt aan je tuner/TV zal liggen.
Zo moet het inderdaad, Digitenne tuner is altijd leidend, deze zet je op 16:9 letterbox, de tv op full screen/volledig beeld (dus niet op 4:3, zoom, autozoom, autowide etc.)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hoezo misleidend? Gewoon als een DVD speler instellen.
Die tuner 'vraagt' aan jou : wat voor TV heb je, 16:9 of 4:3 , dus zet je 'm op 16:9
Vervolgens wel tegen je TV vertellen dat je naar een 16:9 uitzending zit te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou mensen ik heb gisteren mijn digitenne pakket binnen gekregen en ben er mee aan de slag gegaan.

In het begin was het een drama om de boel op gang te krijgen. Ik had de smart card geactiveert maar hij bleef maar 0% signaal aangeven. Dat doet ie nog steeds overigens maar heeft ondertussen wel een aantal zenders gevonden.
Ik heb de standaard receiver gekregen en denk misschien dat ik daardoor ook minder zenders heb.
Heb namelijk alleen nl 1 , 2 , 3 , rtl 4 , 5 , 6 , 7 , canvas en belgie een.

Heeft iemand een idee hoe dit zou komen ? bij het scannen van de zenders vind ie alleen deze.

Verder vind ik dat binnenhuis antenne'tje wel super gevoelig, gisteren tijdens het onweer was het een drama maar dat is denk ik ook het nadeel van digitenne. OF heb je dit probleem niet met een buiten antenne?

Verder zag ik in deze topic ergens ( kan het niet meer 1 2 3 vinden) dat er iemand vertelde de decoder aan te sluiten op de coax en zo eventueel af te takken door het hele huis.
Nou bij mij zit er door het hele huis op alle verdiepingen een cai aansluiting en vroeg me af als ik de decoder als bron gebruik en een coax cabel op de aanlsluiting door het huis zet.

Kan ik dan boven door alleen een coaxcabel te koppelen vanaf de centraaldoos tot mijn tv toestel? en de volgende vraag is hoe kan ik boven zappen ? of kan je alleen meekijken met wat er op het "hoofdtoestel" bekenen word.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 10:24:
Nou mensen ik heb gisteren mijn digitenne pakket binnen gekregen en ben er mee aan de slag gegaan.

In het begin was het een drama om de boel op gang te krijgen. Ik had de smart card geactiveert maar hij bleef maar 0% signaal aangeven. Dat doet ie nog steeds overigens maar heeft ondertussen wel een aantal zenders gevonden.
Ik heb de standaard receiver gekregen en denk misschien dat ik daardoor ook minder zenders heb.
Nee, je hoort altijd alle zenders te hebben, alleen de Tele2 zenders hebben indien geen abo een zwart beeld, maar hij vind ze alle 25 zowiezo!
Heeft iemand een idee hoe dit zou komen ? bij het scannen van de zenders vind ie alleen deze.
Slechte ontvangst, het is slechts weinigen gegeven die de antenne naast de tv kunnen plaatsen. Meestal moet de antenne toch ergens waar je hem niet wil of anders een buitenantenne, die kun je gratis krijgen bij slechte ontvangst.
Verder vind ik dat binnenhuis antenne'tje wel super gevoelig, gisteren tijdens het onweer was het een drama maar dat is denk ik ook het nadeel van digitenne. OF heb je dit probleem niet met een buiten antenne?
Tsja, zo heeft elk systeem zijn nadelen: bij regen en sneeuw heb je geen ontvangst bij sateliet, bij onderhoud geen kabel en bij onweer is de atmosfeer gestoord waardoor digitenne storing geeft, maar hoe vaak komt dat voor?
Verder zag ik in deze topic ergens ( kan het niet meer 1 2 3 vinden) dat er iemand vertelde de decoder aan te sluiten op de coax en zo eventueel af te takken door het hele huis.
Nou bij mij zit er door het hele huis op alle verdiepingen een cai aansluiting en vroeg me af als ik de decoder als bron gebruik en een coax cabel op de aanlsluiting door het huis zet.

Kan ik dan boven door alleen een coaxcabel te koppelen vanaf de centraaldoos tot mijn tv toestel?
nee, de decoder heeft geen RF uitgang maar een loop: je kan er wel een 2e decoder op aansluiten (heb je maar 1 antenne nodig)
en de volgende vraag is hoe kan ik boven zappen ? of kan je alleen meekijken met wat er op het "hoofdtoestel" bekenen word.?
Precies! Je kan wel de oude coax gebruiken als verlenging van je antenne kabel: kan je de antenne ergens anders in huis kwijt voor betere ontvangst.
Tip: koop zo'n SCART zendertje, deze week bij de Aldi: http://www.aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_22/OFF11.SHTML

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Daar staat iets over in de startpost.

Met Nederland 1/2/3 en RTL heb je waarschijnlijk bouquet 1 en 2. Die zijn dankzij een code rate van 1/2 iets makkelijker te ontvangen dan bouquet 3 en 4 waar de overige zenders opzitten. Ketnet/Canvas en één haal je denk ik direct uit Vlaanderen aangezien je verder niks anders hebt. Staan ze op nummers boven de 1000? Waar woon je?

Antenne beter richten (zet hem eens bij een raam richting de dichtstbijzijnde zender of buiten) zal vrijwel zeker de oplossing zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...
...
ik heb een buitenantenne (en daar begint de kabel ellende weer door het huis :( ), maar merk geen enkel verschil, hoe of waar ik hem ook richt, het maakt geen verschil met een binnenantenne direct naast de TV. Het blijft bagger. behelpen/genoegen nemen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2008 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGroninger
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 20:34
ik een Panasonic TH42PX80, nou ga ik daarbij een conax module kopen zodat ik digitenne rechtstreeks op m'n tv kan kijken ipv via de standaard single tuner.

Heb ik hierbij nog een power inserter nodig voor de 5v stroom naar de antenne, of levert het toestel dat zelf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Meestal heb je nog een inserter nodig, maar waarom probeer je het niet?

Als er geen optie voor is in het menu zal het er niet inzitten.

[ Voor 32% gewijzigd door Mentalist op 03-06-2008 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 15:53
Goeie middag allemaal,
ik heb vorige week een nieuwe twin tuner gehad,en moest de oude terug opsturen logisch.
Alleen heb ik van de beste man aan de telefoon een retour nummer,antwoord nummer,postcode,plaatsnaam gehad.Geen adres of wat dan ook. Weet iemand of dit voldoende is? en weet iemand misschien volledige adres waar ik mijn oude twin tuner heen moet sturen?

alvast bedankt.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Laatst online: 25-08 22:12
stftweaker schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 17:50:
Goeie middag allemaal,
ik heb vorige week een nieuwe twin tuner gehad,en moest de oude terug opsturen logisch.
Alleen heb ik van de beste man aan de telefoon een retour nummer,antwoord nummer,postcode,plaatsnaam gehad.Geen adres of wat dan ook. Weet iemand of dit voldoende is? en weet iemand misschien volledige adres waar ik mijn oude twin tuner heen moet sturen?

alvast bedankt.
Dit is gewoon de goede en volledige:

Digitenne van KPN
Antwoordnummer 24505
2490 VB LEIDSCHENDAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 15:37:
[...]

ik heb een buitenantenne (en daar begint de kabel ellende weer door het huis :( ), maar merk geen enkel verschil, hoe of waar ik hem ook richt, het maakt geen verschil met een binnenantenne direct naast de TV. Het blijft bagger. behelpen/genoegen nemen.
Gelijkvloers, op het dak, bovenverdieping, flat ? hoe hoger de antenne hoe beter he.

Zoals W3ird_N3rd > geen optie in het menu aan of uit dan zit het er niet in.

Deze ingebouwde versterker wordt meestal gevoed uit de ontvanger (zie zo nodig de gebruiksaanwijzing van je ontvanger). Is voeding vanuit de ontvanger niet mogelijk/wenselijk dan kan men ook een zogenaamde power inserter tussen de ontvanger en de actieve DVB-T antenne plaatsen welke dan de voeding verzorgt. Bij een sterk signaal voldoen alle antenes, maar vooral bij zwakke DVB-T signalen is het verschil tussen grote/kleine, actieve/passieve en binnen/buiten plaatsing goed merkbaar.

Of een zelfbouw antenne .!! Yagi? , zelfs met onnauwkeurigheden in de constructie, als het maar decibels maakt. ;)

[ Voor 46% gewijzigd door ikweetniks op 03-06-2008 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Laatst online: 10-09 15:53
@samopsa helemaal bedankt waardeer ik enorm :)

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02:00
stftweaker schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 17:50:
Goeie middag allemaal,

alvast bedankt.
Ik dahct dat ze die dingen al tijden niet meer hadden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of ik zoek verkeerd of ik kan gewoon het antwoord niet vinden dus vandaar even hier de vraag.

Is het mogelijk digitenne aan te sluiten op een hauppauge kaart? En zo de zenders te ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 22:28:
Is het mogelijk digitenne aan te sluiten op een hauppauge kaart? En zo de zenders te ontvangen?
Wat van Digitenne? Welke Hauppauge-kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

asmi schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 22:50:
[...]

Wat van Digitenne? Welke Hauppauge-kaart?
Digitale ontvanger Digitenne

In dit startpakket zit alles wat je nodig hebt om je tv aan te sluiten op Digitenne van KPN.

basic van kpn en de hauppauge hvr-1110 (hvr-1100 op de doos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:23

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 23:09:
[...]

Digitale ontvanger Digitenne

In dit startpakket zit alles wat je nodig hebt om je tv aan te sluiten op Digitenne van KPN.

basic van kpn en de hauppauge hvr-1110 (hvr-1100 op de doos)
je kan uit de scart vast wel een composite signaal halen en dat dan op je video kaart aansluiten. Zappen kan dan niet via je PC, maar alleen via de digitenne box (als ik je goed begrijp want je vraag is wat vaag).
//edit als je een video recorder kan aansluiten, of DVD speler moet het met digitenne ook wel lukken lijkt me.

[ Voor 9% gewijzigd door franssie op 03-06-2008 23:14 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag heb ik dus ook digitenne aangeschaft alvats voor het EK, maar nu ik het allemaal heb aangesloten ben ik toch verbaast over hoe slecht de kwaliteit is :'(
Het is gewoon echt lelijk te noemen, veel te blokkerig en dan denk je dat die digitale troep mooi zou zijn op een 37" HD-ready tv maar niet dus.

Denk dat morgen maar terug naar de winkel ga, want hier heb ik niks aan zo.

Is het bij iedereen zo erg of ben ik gewoon 1 van de ongelukkige

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 23:15:
Vandaag heb ik dus ook digitenne aangeschaft alvats voor het EK, maar nu ik het allemaal heb aangesloten ben ik toch verbaast over hoe slecht de kwaliteit is :'(
Het is gewoon echt lelijk te noemen, veel te blokkerig en dan denk je dat die digitale troep mooi zou zijn op een 37" HD-ready tv maar niet dus.

Denk dat morgen maar terug naar de winkel ga, want hier heb ik niks aan zo.

Is het bij iedereen zo erg of ben ik gewoon 1 van de ongelukkige
Anders lees je het topic even door? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
franssie schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 23:13:
[...]

je kan uit de scart vast wel een composite signaal halen en dat dan op je video kaart aansluiten. Zappen kan dan niet via je PC, maar alleen via de digitenne box (als ik je goed begrijp want je vraag is wat vaag).
//edit als je een video recorder kan aansluiten, of DVD speler moet het met digitenne ook wel lukken lijkt me.
Je kan ook DVB-T kijken met die kaart, maar dan alleen FTA. Hoewel er ook een USB CI van Hauppauge is, maar die is aardig aan de prijs. Alternatief is een Phoenix lezer, maar da's meer configureerwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:23

franssie

Save the albatross

W3ird_N3rd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 00:02:
[...]

Je kan ook DVB-T kijken met die kaart, maar dan alleen FTA. Hoewel er ook een USB CI van Hauppauge is, maar die is aardig aan de prijs. Alternatief is een Phoenix lezer, maar da's meer configureer werk.
as said - vraagstelling was vaag en ik had geen zin om de handleiding van dat ding te lezen als de poster dat ook niet wil ;)
Maar goed dat het (een beetje kan) al snap ik dan niet wat dan zijn digitenne ontvanger is (blijk/schijnbaar niet de HP) want dat heb je dan niet nodig :S

[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 04-06-2008 00:47 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
franssie schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 00:46:
[...]

as said - vraagstelling was vaag en ik had geen zin om de handleiding van dat ding te lezen als de poster dat ook niet wil ;)
Maar goed dat het (een beetje kan) al snap ik dan niet wat dan zijn digitenne ontvanger is (blijk/schijnbaar niet de HP) want dat heb je dan niet nodig :S
Ik heb ook geen idee wat de bedoeling is hoor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samopsa schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 23:35:
[...]

Anders lees je het topic even door? :)
Heb ik gedaan en weet dat iedereen dat heeft dat het beeld een beetje blokkerig is doordat er maar 2,5mbit door de frequenties gaat ofzo.
Maar ik vind het echt te erg dat blokkerige, als het een beetje was valt ermee te leven. Maar het is gewoon echt lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
Dan zit je er.óf te dicht op. óf je TV doet die A/D conversie wel heel erg slecht. Ik kijk zelf op een 42 Inch philips LCD met een Topfield PVR en zie die blokjes echt niet op kijkafstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 01:20:
[...]

Heb ik gedaan en weet dat iedereen dat heeft dat het beeld een beetje blokkerig is doordat er maar 2,5mbit door de frequenties gaat ofzo.
Maar ik vind het echt te erg dat blokkerige, als het een beetje was valt ermee te leven. Maar het is gewoon echt lelijk.
Lelijk? Ik denk dat je hoge verwachtingenn hebt. Heb je misschien zo'n goedkope HDready LCD soms, want ik ben super tevreden over Digitenne!

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het maakt niet uit wat ik doe, het lukt me niet om mijn DVB-T aan de praat te krijgen.

Heb een Pinnacle DVB-T Flash Stick (USB). Dit zou allemaal prima moeten werken, maar krijg zowel in het standaard programma van Pinaccle als in MCE 2007 geen enkel kanaal. Waar kan dit aan liggen? Misschien mijn woonplaats (Dieren), maargoed, Dieren ligt 15 kilometer van Arnhem en 15 kilometer van Apeldoorn, en in beide plaatsen staat een DVB-T mast.

Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 10:43:
Het maakt niet uit wat ik doe, het lukt me niet om mijn DVB-T aan de praat te krijgen.

Heb een Pinnacle DVB-T Flash Stick (USB). Dit zou allemaal prima moeten werken, maar krijg zowel in het standaard programma van Pinaccle als in MCE 2007 geen enkel kanaal. Waar kan dit aan liggen? Misschien mijn woonplaats (Dieren), maargoed, Dieren ligt 15 kilometer van Arnhem en 15 kilometer van Apeldoorn, en in beide plaatsen staat een DVB-T mast.

Help!
kan het zijn dat je een actieve antenne gebruikt die een 5V stroompje nodig heeft? Een standaard tuner van KPN geeft deze spanning zelf al af, maar wellicht jouw Flash Stick niet (of je moet dit softwarematig aansturen). Je kan hiervoor een power inserter gebruiken: zoek in dit forum voor meer uitleg. Succes 8)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 14:52
Is er al bekend of Digitenne net als bij het WK 2006 een apart kanaal inricht voor het EK voetbal? Toen waren ze de enige met 16:9 en meer bandbreedte voor dit kanaal

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edje_Kroketje schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 07:47:
Dan zit je er.óf te dicht op. óf je TV doet die A/D conversie wel heel erg slecht. Ik kijk zelf op een 42 Inch philips LCD met een Topfield PVR en zie die blokjes echt niet op kijkafstand.
Jah ik zit er ongeveer 1,5meter vandaan misschien dat dat het is dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Ralphie schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 11:54:
Is er al bekend of Digitenne net als bij het WK 2006 een apart kanaal inricht voor het EK voetbal? Toen waren ze de enige met 16:9 en meer bandbreedte voor dit kanaal
Dat zou natuurlijk prachtig zijn, HD, of in elk geval een stuk meer bandbreedte dan het huidige, via digitenne, maar... aangezien de kanalen vol zitten wed ik nog eerder dat dit niet het geval zal zijn dan dat Nederland kampioen wordt.
Waarschijnlijk is dat destijds geweest om vooral publiek te interesseren voor digitenne, grote sportevenementen zijn uitgesproken momenten om nieuwe tv technieken te presenteren (lees: aan de man te brengen). Nu richt men zich veel liever op die portable tv'tjes in de telefoon (http://www.nos.nl/mobiel/).

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 14:52
giant2000 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 14:27:
[...]

Dat zou natuurlijk prachtig zijn, HD, of in elk geval een stuk meer bandbreedte dan het huidige, via digitenne, maar... aangezien de kanalen vol zitten wed ik nog eerder dat dit niet het geval zal zijn dan dat Nederland kampioen wordt.
Waarschijnlijk is dat destijds geweest om vooral publiek te interesseren voor digitenne, grote sportevenementen zijn uitgesproken momenten om nieuwe tv technieken te presenteren (lees: aan de man te brengen). Nu richt men zich veel liever op die portable tv'tjes in de telefoon (http://www.nos.nl/mobiel/).
Das dan weer jammer. Heb het kastje nooit aan staan op mijn LCD TV, simpelweg omdat ik de bandbreedte veel te laag vind. Destijds met het WK zag het er ineens 10x beter uit.

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giant2000 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 14:39:
[...]

Nee, je hoort altijd alle zenders te hebben, alleen de Tele2 zenders hebben indien geen abo een zwart beeld, maar hij vind ze alle 25 zowiezo!

[...]

Slechte ontvangst, het is slechts weinigen gegeven die de antenne naast de tv kunnen plaatsen. Meestal moet de antenne toch ergens waar je hem niet wil of anders een buitenantenne, die kun je gratis krijgen bij slechte ontvangst.

[...]

Tsja, zo heeft elk systeem zijn nadelen: bij regen en sneeuw heb je geen ontvangst bij sateliet, bij onderhoud geen kabel en bij onweer is de atmosfeer gestoord waardoor digitenne storing geeft, maar hoe vaak komt dat voor?

[...]
nee, de decoder heeft geen RF uitgang maar een loop: je kan er wel een 2e decoder op aansluiten (heb je maar 1 antenne nodig)

[...]

Precies! Je kan wel de oude coax gebruiken als verlenging van je antenne kabel: kan je de antenne ergens anders in huis kwijt voor betere ontvangst.
Tip: koop zo'n SCART zendertje, deze week bij de Aldi: http://www.aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_22/OFF11.SHTML
Nou ik ben ondertussen een paar dagen verder en moet zeggen dat het voor mij niet eecht werkt die binennantenne en heb ondertussen een buitenantenne aangevraagd.

Ik zet de antenne tijdelijk buiten op onderslag van mijn raamkozijn met een plastic zak eromheen voor eventuele neerslag en dan ontvang ik wel de 25 zenders.

Werkt dat scart zendertje goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 14:49:
[...]

Daar staat iets over in de startpost.

[...]

Met Nederland 1/2/3 en RTL heb je waarschijnlijk bouquet 1 en 2. Die zijn dankzij een code rate van 1/2 iets makkelijker te ontvangen dan bouquet 3 en 4 waar de overige zenders opzitten. Ketnet/Canvas en één haal je denk ik direct uit Vlaanderen aangezien je verder niks anders hebt. Staan ze op nummers boven de 1000? Waar woon je?

Antenne beter richten (zet hem eens bij een raam richting de dichtstbijzijnde zender of buiten) zal vrijwel zeker de oplossing zijn. :)
Er staan indd een aantal zenders boven de 1000, weet neit uit me hoofd welke maar heb ze wel.
Zoals ik boven vermeld had is het zodra ik de antenne buiten zet veel beter en bijna geen storing tenzij het regent ofso.

Ik woon zelf in bergen op zoom, ben benieuwd hoe ver de mast staat hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giant2000 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 14:27:
[...]

nouja, er zijn natuurlijk op zich wel kanalen die dan toch niet uitzenden, zoals bijv. de twee voetbalkanalen :P (tis te zeggen, d'r zit geloof ik nostalgiemeuk enzo op, maar soit. de 400e herhaling van "in de vlaamsche pot" moet er dan maar aan geloven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 01:12:
[...]

Er staan indd een aantal zenders boven de 1000, weet neit uit me hoofd welke maar heb ze wel.
Zoals ik boven vermeld had is het zodra ik de antenne buiten zet veel beter en bijna geen storing tenzij het regent ofso.

Ik woon zelf in bergen op zoom, ben benieuwd hoe ver de mast staat hier.
Knijp maar in je handjes dàt je beeld hebt. 27km naar Goes (10kW rondom), 35km naar Breda (20kW gericht, onduidelijk of dat hier normaal te ontvangen is) of 43km naar Rotterdam (10kW rondom). Goes is het meest waarschijnlijk hier naar mijn ervaring.

Ketnet/Canvas en Eén haal je van Antwerpen (10kW verticaal) / Schoten (20kW horizontaal) binnen.

Ik heb met een Yagi op het dak nog hikjes hier. :( Het is gewoon een soort dode hoek hier qua signaal.

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 06-06-2008 03:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guids
  • Laatst online: 22:46
ik ben van plan om ook digitenne aanteschaffen, en dan de kaart te duwen in mijn nieuwe samsung lcd (ingebouwde CI).
Maar ik zie dat hier in delft de zendmast maar 0,5kW uitzendt. Ben ik de sjaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt heel triest die helpdesk via e-mail. Ze beloven dat je binnen 2 dagen antwoord krijgt. Ik had 2 aparte "klachten" ingediend, namelijk dat mijn Digitenne niet meer werkt (de gecodeerde zenders) en dat ze me het geld van de cash-back actie nog niet hadden uitbetaald.

Krijg ik 2 dagen later een standaard mail terug dat ik de helpdesk moet bellen voor 45 ct/min om mijn kaart te activeren. Op de andere klacht is helemaal niet gereageerd.

Aangezien mijn Digitenne (de abo-status) regelmatig ongedefinieerd is zou ik dus meer kosten kwijt zijn aan het steeds activeren (als dat al de oplossing is) dan aan Digitenne zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Guids schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 11:14:
ik ben van plan om ook digitenne aanteschaffen, en dan de kaart te duwen in mijn nieuwe samsung lcd (ingebouwde CI).
Maar ik zie dat hier in delft de zendmast maar 0,5kW uitzendt. Ben ik de sjaak?
Welnee, da's zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 01:10:
[...]
Werkt dat scart zendertje goed ?
Deze weet ik niet, ik heb een Marmitek van Conrad voor achter in de tuin, 30 m. maar dan geen muren ertussen en dat gaat goed. Je moet de antenne's goed op elkaar richten.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 11:31:
Echt heel triest die helpdesk via e-mail. Ze beloven dat je binnen 2 dagen antwoord krijgt. Ik had 2 aparte "klachten" ingediend, namelijk dat mijn Digitenne niet meer werkt (de gecodeerde zenders) en dat ze me het geld van de cash-back actie nog niet hadden uitbetaald.

Krijg ik 2 dagen later een standaard mail terug dat ik de helpdesk moet bellen voor 45 ct/min om mijn kaart te activeren. Op de andere klacht is helemaal niet gereageerd.

Aangezien mijn Digitenne (de abo-status) regelmatig ongedefinieerd is zou ik dus meer kosten kwijt zijn aan het steeds activeren (als dat al de oplossing is) dan aan Digitenne zelf.
Deze vorm van "dienstverlening" is het maximaal haalbare in klantvriendelijkheid bij grote bedrijven vandaag de dag. Sleutelwoorden komen bij de de frontoffice binnen en een standaard e-mailtje met daarin een verwijzing naar een duur telefoonnummer waarmee ook nog eens aan verdient wordt zorgt ervoor dat 9 van de 10 klanten de moed opgeven. Vergeten wordt dat de klacht vaak betrekking heeft over het door de bedrijven geleverde product, maar ook dat het product (en bedrijf) in een kwaad daglicht komt te staan. maar zolang er nog miljarden winst worden gemaakt zal ze dat een biet zijn.
Advies: je klacht per e-mail blijven herhalen en herhalen en zeggen dat je niet tevreden bent over het antwoord.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-03-2023

madwurmz

from Planet Verbs

Ik lees op digitenne.nl
Met deze Digitenne Starterskit (CAM module) kijk je digitaal tv op een lcd of plasma tv (max. 32 inch) met ingebouwde Digitenne ontvanger.
Moet ik dan op mijn 46 inch dus zo'n extra digitale ontvanger erbij nemen? Mijn Toshiba heeft allerlij toeters en bellen (zoals digitale versterker aan/uit) zou digitenne hierdoor toch kunnen werken zonder het extra kastje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
madwurmz schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 14:23:
Ik lees op digitenne.nl

[...]

Moet ik dan op mijn 46 inch dus zo'n extra digitale ontvanger erbij nemen? Mijn Toshiba heeft allerlij toeters en bellen (zoals digitale versterker aan/uit) zou digitenne hierdoor toch kunnen werken zonder het extra kastje?
Ik denk dat ze zich in willen dekken dat het bij tv's groter dan 32" niet zo mooi (lees: blokkerig) is (is wel afhankelijk van hoe dicht je er op zit). Technisch is er geen bezwaar. Misschien kan een goede elektronicazaak het eens voor je demonstreren?

P.S. het is allerlei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

madwurmz schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 14:23:
Ik lees op digitenne.nl

[...]

Lezen is blijkbaar moeilijk...
De starterskit (die hier al diverse malen is beschreven) bevat:
- CAM module; die schuif je in de TV
- Digitenne ABO-kaart: die stop je in de CAM-module
- Powerinserter: die sluit je aan tussen de KPN-antenne en de antenne ingang van de TV. Deze voorziet de antenne van de benodigde spanning..
- Actieve antenne
Zonder de starterskit moet je via de ingebouwde DVB-T tuner de free-to-air zenders al kunnen ontvangen. (Wel een of andere antenne aansluiten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 03:01:
[...]

Knijp maar in je handjes dàt je beeld hebt. 27km naar Goes (10kW rondom), 35km naar Breda (20kW gericht, onduidelijk of dat hier normaal te ontvangen is) of 43km naar Rotterdam (10kW rondom). Goes is het meest waarschijnlijk hier naar mijn ervaring.

Ketnet/Canvas en Eén haal je van Antwerpen (10kW verticaal) / Schoten (20kW horizontaal) binnen.

Ik heb met een Yagi op het dak nog hikjes hier. :( Het is gewoon een soort dode hoek hier qua signaal.
Ik heb vandaag mijn buiten antenne binnengekregen en moet zeggen het was eff puzzelen om een fatsoenlijk signaal te krijgen.
Nu kan ik gelukkig alle 25 zenders ontvangen zonder te kraken of iets dergelijks.
En dat allemaal terwijl toch goes 27 km verderop is. Mag gelukkig niet klagen dus al met al is alles goed gekomen.\

Ik ga nu wel een beetje onderzoeken wat de mogelijkheden zijn om andere televisies aan te sluiten.
Ben van plan om in de slaapkamer boven een televisie te plaatsen en dan te proberen om met de binnenantenne signaal te pakken. Zodra dit niet lukt dan zal ik proberen een lange kabel te regelen die ik dan aansluit op de buitenantenne.

Daarnaast wil ik beneden in de keuken ook een tv plaatsen en ook proberen op de buitenantenne aan te sluiten. Mijn vraag is nu of ik 3 tv's kan aansluiten op de buitenantenne of is dit teveel???

Ik neem aan dat ik moet werken met een splitter en de vraag is dan of ik iets van een signaalversterker moet aanschaffen.
De kwaliteit is in ieder geval wel super en dat op een CRT scherm van samsung die 1080i compatible is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guids
hallo,
ik heb digitenne aangeschaft met de CAM module. Het starterspakket, ik krijg alleen geen signaal. Er staat "vervormd signaal" zodra ik boven ned1 2 en 3 uitkom.

ik heb een nieuwe samsung le26a457

wat moet ik doen?

is er iets dat ik de zenders moet unlocken?

edit: yes, ben eruit. moest inderdaad iets van informatie ophalen

[ Voor 11% gewijzigd door Guids op 06-06-2008 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

In de handleiding kijken wat die melding betekend :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 15:39:
[...]

Lezen is blijkbaar moeilijk...
De starterskit (die hier al diverse malen is beschreven) bevat:
- CAM module; die schuif je in de TV
- Digitenne ABO-kaart: die stop je in de CAM-module
- Powerinserter: die sluit je aan tussen de KPN-antenne en de antenne ingang van de TV. Deze voorziet de antenne van de benodigde spanning..
- Actieve antenne
Zonder de starterskit moet je via de ingebouwde DVB-T tuner de free-to-air zenders al kunnen ontvangen. (Wel een of andere antenne aansluiten)
Bedankt voor je instructies :P
Ik vergat te noemen dat mijn tv idd DVB-T ingebouwd heeft.. maar dat begreep je misschien al..
Verder zijn er twee starterskits, eentje met cam module en eentje met tuner.
Eigenlijk was mijn vraag dus of ik de simpelste versie kon gebruiken omdat mij tv groter is dan het maximum van kpn. Je weert wel; tweakers onder elkaar die ervaringen delen.. Met jou antwoord kan ik niet zo veel. :/

Op advies van Primafoon, heb ik zojuist het pakket met externe tuner mee gekregen, de versie met cam-module kon op 46 inch inderdaad tegenvallen.

Maar goed, de kwaliteit die ik nu zie is ook niet wat ik wilde.. Gaat morgen weer retour..

Update: Ik heb de antenne direct op de kabel ingang gezet en heb 1,2 en 3 vrij scherpe kualiteit.
Ook eindelijk kunnen checken of er firmware update voor m'n tv beschikbaar was.

[ Voor 6% gewijzigd door madwurmz op 06-06-2008 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guids
is het verlengen van de antenne een goed idee? ik heb hier een oude antenne kabel liggen (ongeveer 5m). Als ik deze kabel gebruik staat de antenne wel bij het raam. de vraag is eigelijk, zo'n oude kabel, zorgt dat voor kwaliteit verlies (ook rekening houdend met de lengte van de kabel, hoelanger de kabel, hoe meer verlies) thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer het uit. da's het leuke van digitaal signaal: een beetje verlies doet er niet toe, en bij veel verlies heb je gewoon geen beeld :P

5 meter maakt overigens geen zak uit. KPN douwt standaard een verlengkabel van een meter of 5 bij de tunertjes :)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2008 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guids
daar heb je wel een punt ja. wat mij nu ook opvalt. de tuner doet het ook zonder de ac/adapter die bij de antenna kwam. dus rechstreeks uit de tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op advies van Primafoon, heb ik zojuist het pakket met externe tuner mee gekregen, de versie met cam-module kon op 46 inch inderdaad tegenvallen.
Een vreemd advies van Primafoon.
Je kunt, in jouw geval, beter de (CAM)starterskit zonder de tuner kiezen.
Wanneer je namelijk de ingbouwde tuner gebruikt, dan mis je de digitaal/analoog omzetting.
Het signaal wordt dan direct verwerkt. Dat scheelt (iets) in kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

Ah duidelijk!
Ik had m'n post al geupdate met de ontdekking dat de antenne, direct op de kabel-ingang, een betere kwaliteit opleverde voor 1,2 en 3. Ik kan nu dan ook gewoon m'n TV AB gebruiken voor 1 2 en 3.
Het gaat mij eigenlijk alleen om een eventuele firmware update voor mijn tv.
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 21:56:
[...]

Wanneer je namelijk de ingbouwde tuner gebruikt, dan mis je de digitaal/analoog omzetting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd dat iedereen best tevreden is over Digitenne. Ik woon zelf in Roermond, heb ook een buitenantenne heel hoog opgehangen, maar elke keer als er een oude brommer langsrijdt valt het beeld weg. Als mijn vriendin de haren gaat fohnen, heb ik ook geen beeld.
Bovendien hapert hij echt bij tv kijken om de paar minuten wel en dat is echt geen pretje om te kijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
Nog dit jaar wordt Digitenne aangestoken op de mast in Roermond ;) dat zal wel een hoop verbeteren bij jou;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
madwurmz schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 19:45:
[...]
Update: Ik heb de antenne direct op de kabel ingang gezet en heb 1,2 en 3 vrij scherpe kualiteit.
Ook eindelijk kunnen checken of er firmware update voor m'n tv beschikbaar was.
Die updates voor je TV komen Sowieso niet via Digitenne. Dat moet je gewoon via de website van de fabrikant downloaden. (meestal een systeem via een USB stick)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

Nietes!
Toshiba 46ZF355.
Edje_Kroketje schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 11:13:
[...]

Die updates voor je TV komen Sowieso niet via Digitenne. Dat moet je gewoon via de website van de fabrikant downloaden. (meestal een systeem via een USB stick)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edje_Kroketje schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 11:10:
Nog dit jaar wordt Digitenne aangestoken op de mast in Roermond ;) dat zal wel een hoop verbeteren bij jou;)
Enig idee wanneer dit gaat gebeuren? Want hoe kan het dat het met fohnen en met brommers etc. zo stoort? Tussendoor ook trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 12:33:
[...]

Enig idee wanneer dit gaat gebeuren? Want hoe kan het dat het met fohnen en met brommers etc. zo stoort? Tussendoor ook trouwens ;)
Dat komt omdat je buiten het postcode gebied woont waar KPN een goede ontvangst verwacht.
Wat bedoel je daarmee?

[ Voor 20% gewijzigd door Edje_Kroketje op 07-06-2008 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Edje_Kroketje schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 12:46:
[...]

Dat komt omdat je buiten het postcode gebied woont waar KPN een goede ontvangst verwacht.

Lekker dan, niet dat ze dat even zeggen in de KPN winkel :S
Maar enig idee wanneer dit dus verholpen moet zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guids
hier in delft is het ontvangst helemaal top. Ik woon naast het station en er rijden constant bussen voor mn huis (zorgen niet voor veel geluidsoverlast hoor). maar ik heb geen problemen what so ever. alleen het schakelen tussen de niet "free to air" gaat wat traag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

Sorry, ik heb geen uitgebreide info over mijn lcd firmware updater (toshiba 46zf355)
Maar wat je zegt dat de update via usb oid zou moeten is iig niet het geval..

Mijn firmware updater zoekt op het digitale tv kanaal. Na het zoeken geeft ie aan niets te hebben gevonden, maar ik krijg dus ook geen melding van ontbrekend signaal.
Misschien heb je gelijk dat het niet via 1, 2 of 3 komt, maar dan komt het misschien via het zelfde kanaal als EPG..? Met Digitenne ga ik dat niet vinden omdat ik Digitenne met scart moest aansluiten en digitale kanaal instellingen gaan via de coax-kabel.. Ik ga nu UPC proberen, maar helaas duurt het activeren daar 3 weken.
Ik probeerde Digitenne dus puur voor de firmware, om mijn tv te fixen (backlight-buzzing) zonder reparatie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Op Digitenne zal je geen update vinden.

Die update zenden ze wellicht alleen in de UK of in Duitsland ofzo uit. Ik ken de details van jouw toestel niet.. :)

Firmwareupdates voor DVB-ontvangers gaan meestal via de satelliet of via RS232. Via DVB-T, afgezien van KPN's eigen boxen, heb ik nog nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 21:56:
[...]

Dus jij zegt dat als je de CAM starterskit op een interne dvb tuner aansluit, dat je dan wellicht een iets beter beeld krijgt dan met een externe single tuner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 19:51:
[...]

Dus jij zegt dat als je de CAM starterskit op een interne dvb tuner aansluit, dat je dan wellicht een iets beter beeld krijgt dan met een externe single tuner?
Ja, puur omdat er geen conversie digitaal (dvb-t) --> analoog (scart) (--> digitaal (jouw tv)) bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samopsa schreef op zondag 08 juni 2008 @ 20:11:
[...]

Ja, puur omdat er geen conversie digitaal (dvb-t) --> analoog (scart) (--> digitaal (jouw tv)) bij zit.
Ok, interessant. Is het mogelijk om de topline huur tuner te ruilen voor zo een CAM set bij de primafoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 20:24:
[...]

Ok, interessant. Is het mogelijk om de topline huur tuner te ruilen voor zo een CAM set bij de primafoon?
Nee. Huurtuner heb je immers niets voor betaald die huur je. Starterskit moet je kopen, kan je niet huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
Guids schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 17:51:
hier in delft is het ontvangst helemaal top. Ik woon naast het station en er rijden constant bussen voor mn huis (zorgen niet voor veel geluidsoverlast hoor). maar ik heb geen problemen what so ever. alleen het schakelen tussen de niet "free to air" gaat wat traag
Delft heeft een eigen zender dus dat zit wel goed en wat betreft die bussen, dat zijn dieselbussen. Die hebben geen elektrische ontsteking en kunnen dus niet storen zoals brommers of benzine auto's dat bij een zwak signaal misschien wel zouden kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 12:33:
[...]

Het storen bij fohnen kan wellicht aan je electra netwerk liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
Bij een sterk signaal voldoen alle antenes, maar vooral bij zwakke DVB-T signalen is het verschil tussen grote/kleine, actieve/passieve en binnen/buiten plaatsing goed merkbaar.

[ Voor 27% gewijzigd door ikweetniks op 08-06-2008 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Koffie schreef op zondag 08 juni 2008 @ 20:33:
[...]

Het storen bij fohnen kan wellicht aan je electra netwerk liggen ?
Bij vonken kan je ook storingen krijgen. Een vonk geeft een radiostoring op eigenlijk alle frequenties, om het simpel te zeggen. Daarom zie je ook dat sommige mensen een korte storing hebben wanneer ze het licht aandoen. Maar vrijwel ieder apparaat, als er maar een vonkje inzit, kan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Precies, want de airco en electrisch bed in de slaapkamer storen nl. ook op de digitenne decoder in de slaapkamer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCkY82
  • Laatst online: 05-09 10:38
Hallo allemaal,

Inmiddels heb ik een 42" tv aangeschaft en het beeld wordt nu toch erg blokkerig. Op mijn oude 26" was dit nog niet zo goed waarneembaar, maar nu is het toch een beetje teveel van het goede.
Daarnaast heb ik de laatste tijd erg veel last van storing bij langsrijdende brommers en overweeg om die redenen het abonnement op te zeggen. Nu heb je normaal een contract voor 1 jaar. Echter heb ik verzuimd het contract op te sturen (en zit dus gewoon oningevuld in de doos die ik toen heb ontvangen).
Ik heb KPN hier verder nooit over gehoord dat ik dat contract op moest sturen..waardoor ik het vergeten ben in te vullen en te posten.

Kan ik de overeenkomst hierdoor nietig laten verklaren en dus direct opzeggen? Artikel 3.1 van hun Algemene Voorwaarden Digitale KPN zegt namelijk zelfs het volgende "De Overeenkomst komt tot stand indien het formulier door de Contractant volledig en juist is ingevuld en is ondertekend en door KPN is ontvangen en is geaccepteerd." Hieruit concludeer ik dus dat er nu helemaal geen overeenkomst is geweest.

Kan ik Digitenne hierdoor direct opzeggen?

[ Voor 6% gewijzigd door RiCkY82 op 09-06-2008 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste RIKCY82,

Uit je verhaal begrijp ik dat je Digitenne al gebruikt, dus zul je waarschijnlijk ook al een factuur hebben gekregen. Zoja, dan denk ik dat je er aan vast zit.
Ik zou de helpdesk even bellen om te vragen hoe het in jouw geval zit.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2008 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 10:29:
Vreemd dat iedereen best tevreden is over Digitenne. Ik woon zelf in Roermond, heb ook een buitenantenne heel hoog opgehangen, maar elke keer als er een oude brommer langsrijdt valt het beeld weg. Als mijn vriendin de haren gaat fohnen, heb ik ook geen beeld.
Bovendien hapert hij echt bij tv kijken om de paar minuten wel en dat is echt geen pretje om te kijken....
Niet vreemd hoor. Ik woon hemelsbreed 23,5 km van de toren van Smilde, ik heb nagenoeg 100% ontvangst op een binnenantenne (maar als ik de postcode check doe krijg ik nog steeds een "helaas", rara... |:( ). Een knetterende brommer zonder uitlaat geeft inderdaad wel eens wat storing, ook een mobiele telefoon in de buurt van de antenne, maar voor de rest gaat het helemaal goed.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCkY82
  • Laatst online: 05-09 10:38
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 11:43:
Beste RIKCY82,

Uit je verhaal begrijp ik dat je Digitenne al gebruikt, dus zul je waarschijnlijk ook al een factuur hebben gekregen. Zoja, dan denk ik dat je er aan vast zit.
Ik zou de helpdesk even bellen om te vragen hoe het in jouw geval zit.
Het rare is dus dat ze wel een automatisch incasso hebben kunnen doen, zonder dat ik daar ook maar ooit voor heb getekend, dan wel voor heb gelegitimeerd (wat daarvoor volgens mij wel nodig is). Wel frappant dus. Ik neem wel een dienst van hun af, zonder dat er ook maar een overeenkomst is.
Ik wil juist van dat Digitenne af. Als ik die helpdesk bel, dan zullen ze me waarschijnlijk toch niet objectief met dit "probleem" helpen denk ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 17:34:
[...]

Daarnaast wil ik beneden in de keuken ook een tv plaatsen en ook proberen op de buitenantenne aan te sluiten. Mijn vraag is nu of ik 3 tv's kan aansluiten op de buitenantenne of is dit teveel???

Ik neem aan dat ik moet werken met een splitter en de vraag is dan of ik iets van een signaalversterker moet aanschaffen.
De kwaliteit is in ieder geval wel super en dat op een CRT scherm van samsung die 1080i compatible is.
Geen splitter gebruiken: je hebt voor 3 tv's 3 tuners nodig: elke tuner moet je doorverbinden via loop uit naar antenne in. Je kan je max. 3 kaarten activeren op je abo.
Tip: kijk eens op marktplaats voor goedkope 2e hands KPN tuners (Samsung/Topfield). Het MOET een KPN ding zijn, anders heb je kans dat er geen conax decodering inzit en kan je alleen NED 1/2/3 kijken.

2,00 m. + begane grond

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.