Het grote Digitenne topic deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 123.775 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RiCkY82 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 11:58:
[...]

Het rare is dus dat ze wel een automatisch incasso hebben kunnen doen, zonder dat ik daar ook maar ooit voor heb getekend, dan wel voor heb gelegitimeerd (wat daarvoor volgens mij wel nodig is). Wel frappant dus. Ik neem wel een dienst van hun af, zonder dat er ook maar een overeenkomst is.
Ik wil juist van dat Digitenne af. Als ik die helpdesk bel, dan zullen ze me waarschijnlijk toch niet objectief met dit "probleem" helpen denk ik....
Hoe ben je Digitenne aangevraagd, als je het via internet doet met je daar toch al je bankgegevens invullen.

Ik zou gewoon even bellen en je verhaal voorleggen, ik ben benieuwd naar de reactie van Digitenne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
RiCkY82 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 11:58:
Ik neem wel een dienst van hun af, zonder dat er ook maar een overeenkomst is.
Je hebt een aanvraag gedaan, je krijgt het product geleverd en je hebt nota's betaald.
Die overeenkomst is er gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-08 22:12
giant2000 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 11:47:
[...]

Niet vreemd hoor. Ik woon hemelsbreed 23,5 km van de toren van Smilde, ik heb nagenoeg 100% ontvangst op een binnenantenne (maar als ik de postcode check doe krijg ik nog steeds een "helaas", rara... |:( ). Een knetterende brommer zonder uitlaat geeft inderdaad wel eens wat storing, ook een mobiele telefoon in de buurt van de antenne, maar voor de rest gaat het helemaal goed.
Dat is JUIST waar de postcode check voor is bedoeld: Heb ik goede EN stabiele ontvangst op alle kanalen met een binnenantenne? Ja --> binnen het gebied, Nee --> buiten het gebied.

Het zegt verder helemaal niets over of je het kan gebruiken of dat er geen signaal is oid. Met een goed uitgerichte buitenantenne op het dak heb je nagenoeg overal goede ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
Samopsa schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:11:
[...]

Dat is JUIST waar de postcode check voor is bedoeld: Heb ik goede EN stabiele ontvangst op alle kanalen met een binnenantenne? Ja --> binnen het gebied, Nee --> buiten het gebied.

Het zegt verder helemaal niets over of je het kan gebruiken of dat er geen signaal is oid. Met een goed uitgerichte buitenantenne op het dak heb je nagenoeg overal goede ontvangst.
Dat snap ik niet helemaal, Samopsa. Ik heb EN 100% ontvangst EN stabiele ontvangst op alle kanalen met een binnenantenne. En toch van ik buiten het gebied, want type ik mijn postcode in krijg ik een "Helaas" (ook niet meer of minder dan het woord "Helaas" overigens. Ik kan wel adresgegevens in gaan vullen bij "Helaas")

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
giant2000 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:37:
[...]

Dat snap ik niet helemaal, Samopsa. Ik heb EN 100% ontvangst EN stabiele ontvangst op alle kanalen met een binnenantenne. En toch van ik buiten het gebied, want type ik mijn postcode in krijg ik een "Helaas" (ook niet meer of minder dan het woord "Helaas" overigens. Ik kan wel adresgegevens in gaan vullen bij "Helaas")
Maar bij kleine storingen (brommertje, fohn) valt het weg toch? Vandaar. Verder is de postcodecheck naar mijn weten erg simpel opgezet: Zendmast X met Y vermogen heeft een effectief bereik van Z, val jij binnen Z zit je binnen het gebied, anders niet. Stralingsbereik is echter niet zo simpel te bepalen. Verder houdt KPN uiteraard een ruime marge aan, zodat ze niet dingen beloven die ze niet waar kunnen maken. Mijn persoonlijke advies is dan ook: Test het, als het werkt prima, als het niet werkt.. daar is de eerste maand opzegtermijn voor ;) Overigens, het groene gebied op het kaartje komt NIET totaal overeen met de daadwerkelijke postcodecheck. Zo is bijvoorbeeld een deel bij Den Helder groen gekleurd, maar daar is op het moment alleen bereik voor zenders 1/2/3 (vanuit wieringen).

Verder is Smilde een sterke mast, en is er natuurlijk weinig omheen wat storing kan veroorzaken (hoogbouw, andere flinke zenders). Dit is in de randstad e.d. natuurlijk wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Samopsa schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:57:
[...]
Maar bij kleine storingen (brommertje, fohn) valt het weg toch?
Ik woon midden in de stad en heb de antenne aan de straatkant op zo'n 5 m. van de straat. Bij een brommer met knetterende uitlaatpijp geeft het beeld wat blokjes, maar door het lawaai kijk je meestal naar buiten waardoor je die niet eens ziet ;)
Overigens wel grappig dat ik in Overijssel woon, maar als regionale zender Drenthe heb, dit in tegestelling tot de kabel (waar ik vroeger op zat) die TV oost doorgeeft (door móet geven?). Uiteraard kan ik die wel weer via Zwolle oppakken, but who cares anyway?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
giant2000 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 14:51:
[...]

Ik woon midden in de stad en heb de antenne aan de straatkant op zo'n 5 m. van de straat. Bij een brommer met knetterende uitlaatpijp geeft het beeld wat blokjes, maar door het lawaai kijk je meestal naar buiten waardoor je die niet eens ziet ;)
Overigens wel grappig dat ik in Overijssel woon, maar als regionale zender Drenthe heb, dit in tegestelling tot de kabel (waar ik vroeger op zat) die TV oost doorgeeft (door móet geven?). Uiteraard kan ik die wel weer via Zwolle oppakken, but who cares anyway?
Dat komt dan weer omdat de zender het regionale kanaal uitzend van de regio waar hij staat ;) In Overijssel dus Hengelo Enschede en Zwolle, en in Drenthe is dat Smilde.

De enige uitzondering is Oss, die zendt ook TV Gelderland uit naast TV Brabant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:38

Wallie

Herr

Ook mensen in de regio Nijmegen last van dat ze momenteel de frequentie van RTL8, Discovery, Belgie 1 en 2, en nog wat andere zenders, niet kunnen ontvangen?

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Wallie schreef op maandag 09 juni 2008 @ 20:23:
Ook mensen in de regio Nijmegen last van dat ze momenteel de frequentie van RTL8, Discovery, Belgie 1 en 2, en nog wat andere zenders, niet kunnen ontvangen?
Ja, op dit moment een lopende storing op Bouquet 4 in de regio Nijmegen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Samopsa schreef op maandag 09 juni 2008 @ 20:31:
[...]

Ja, op dit moment een lopende storing op Bouquet 4 in de regio Nijmegen inderdaad.
Is daar ergens een servicepagina van, waar storingen op staan? Ben voor de rest trouwens erg tevreden over Digitenne, zeker voor die 6,95 per maand _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Samopsa schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:57:
[...]
Verder is de postcodecheck naar mijn weten erg simpel opgezet: Zendmast X met Y vermogen heeft een effectief bereik van Z, val jij binnen Z zit je binnen het gebied, anders niet. Stralingsbereik is echter niet zo simpel te bepalen. Verder houdt KPN uiteraard een ruime marge aan, zodat ze niet dingen beloven die ze niet waar kunnen maken.
Dit is absoluut niet waar. In de postcodecheck zijn alle gegevens ingevoerd over de zendlocaties zoals bijvoorbeeld antennehoogte, ERP vermogen ,antennediagrammen en toegepaste foutcorrectie. Tevens zijn er stoorinvloeden meegenomen zoals buitenlandse zenders welke tijdens condities het bereik van een zender drastisch kunnen verkleinen. Verder wordt de de bebouwing en heuvels en waterpartijen meegenomen omdat deze van invloed zijn op de propagatie van het signaal.
De poscodecheck is simpel in gebruik maar is het resultaat van honderden factoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoohanDePoohan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Wanner je de interne DVB-T decoder in (bijvoorbeeld) een Philips TV gebruikt, kan je dit signaal dan doorlussen naar je HDD- of DVD-recorder zonder HDMI?

Kan het uberhaupt met HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04
JoohanDePoohan schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:55:
Wanner je de interne DVB-T decoder in (bijvoorbeeld) een Philips TV gebruikt, kan je dit signaal dan doorlussen naar je HDD- of DVD-recorder zonder HDMI?

Kan het uberhaupt met HDMI?
Moet je even in de handleiding van je TV loeren of die het beeld er via SCART weer uit kan gooien, als ie dat kan kan je daar je ding op aansluiten.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giant2000 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 12:00:
[...]

Geen splitter gebruiken: je hebt voor 3 tv's 3 tuners nodig: elke tuner moet je doorverbinden via loop uit naar antenne in. Je kan je max. 3 kaarten activeren op je abo.
Tip: kijk eens op marktplaats voor goedkope 2e hands KPN tuners (Samsung/Topfield). Het MOET een KPN ding zijn, anders heb je kans dat er geen conax decodering inzit en kan je alleen NED 1/2/3 kijken.
Jah je moet zowieso 3 aparte decoders hebben dat wist ik.
Wat ik bedoelde is een soort van splitten gebruiken buiten net aan de buiten antenne en dan 3 kabels naar binnen trekken naar elk toestel toe.

Wat jij hierboven aangeeft snap ik niet echt. Ik denk dat je bedoeld om 1 kabel van de buitenantenne naar het 'hoofd'toestel te trekken.
Vanaf dit toestel een line-out of iets dergelijks koppelen aan de cai wanddozen die aangelegd zijn.
Zodat je in het hele huis gewoon een coax kabel vanaf de cai punten naar je decoder kan trekken in de andere ruimten.
Bedoel je dit of zit ik mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallotjes,

Ik heb een vraag. Ik heb nu iets langer dan een week een LCD TV van Samsung. Ik heb echter alleen mijn xbox erop aangesloten en wil natuurlijk ook graag tv kijken. Echter hebben wij hier thuis kabel en aangezien ik op zolder zit zou dit betekenen dat ik de kabel naar boven moet doortrekken. Nu viel mijn oog op digitenne, alleen hoe is de kwaliteit van digitenne op een LCD TV van Samsung? Ik heb gehoord dat deze niet zo goed is maar wat kan ik me hierbij voorstellen? En als je een kabel twee verdiepingen doortrekt verlies je ook veel ontvangst dus wat is beter denken jullie? Ik woon trouwens in Woerden, ong. 20km van Utrecht, heb ik hier goed digitenne ontvangst denken jullie? Reacties welkom :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
Samopsa schreef op maandag 09 juni 2008 @ 20:31:
[...]

Handig he dat dwars >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer een probleem gevonden met de TF5300 (harddisk recorder).
Als er 2 programma's staan op te nemen kan ik niet meer naar enkele andere zenders kijken.
Ik kan dan onder andere ned 1, 2, 3, Omroep Brabant, NGC niet meer kijken, deze zenders zijn in de lijst dan donker grijs en zijn ook niet te selecteren.
Weet iemand de oorzaak en eventueel de oplossing? Van de helpdesk (KPN) heb ik geen hoge pet op...........

Ook is het erg irri als de recorder aan het opnemen is, en de opname is afgelopen, dat hij dan zichzelf ook uitschakeld als je een ander programma zit te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 20:16:
Hallotjes,

Ik heb een vraag. Ik heb nu iets langer dan een week een LCD TV van Samsung. Ik heb echter alleen mijn xbox erop aangesloten en wil natuurlijk ook graag tv kijken. Echter hebben wij hier thuis kabel en aangezien ik op zolder zit zou dit betekenen dat ik de kabel naar boven moet doortrekken. Nu viel mijn oog op digitenne, alleen hoe is de kwaliteit van digitenne op een LCD TV van Samsung? Ik heb gehoord dat deze niet zo goed is maar wat kan ik me hierbij voorstellen?
Hmm, moeilijk te zeggen. Zeg ruwweg een 2CD XviD, als je tenminste weet hoe de kwaliteit daarvan is.
En als je een kabel twee verdiepingen doortrekt verlies je ook veel ontvangst dus wat is beter denken jullie? Ik woon trouwens in Woerden, ong. 20km van Utrecht, heb ik hier goed digitenne ontvangst denken jullie? Reacties welkom :*)
Van de kabel ga je met de ruis denk ik sowieso niet blij worden dan. Ontvangst zal wel goed zijn op zolder, zeker als je een raam met uitzicht op de zender hebt. Bedoel je trouwens de zender in Utrecht of de Gerbrandytoren? Zo te zien is de Gerbrandytoren voor jou net iets dichterbij, en die is een flink pak hoger. Afhankelijk van waar precies in Woerden een kilometer of 14.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 21:16:
Als er 2 programma's staan op te nemen kan ik niet meer naar enkele andere zenders kijken.
Ik kan dan onder andere ned 1, 2, 3, Omroep Brabant, NGC niet meer kijken, deze zenders zijn in de lijst dan donker grijs en zijn ook niet te selecteren.
Weet iemand de oorzaak en eventueel de oplossing? Van de helpdesk (KPN) heb ik geen hoge pet op...........

Ook is het erg irri als de recorder aan het opnemen is, en de opname is afgelopen, dat hij dan zichzelf ook uitschakeld als je een ander programma zit te kijken.
Dan neem je waarschijnlijk iets op van RTL/SBS en iets van Discovery/Eurosport/etc. Er zitten 2 tuners in, dus opnemen/kijken naar meer dan 2 frequenties tegelijk kan niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Mentalist op 10-06-2008 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 21:16:
Zoals W3ird_N3rd zegt heb je te maken met verschillende bouquetten (frequenties). Voor een overzichtje daarvan klik hier. De PVR heeft twee ontvangers en kan maximaal twee verschillende bouquetten ontvangen (vandaar ook de mogelijkheid tot Picture in Picture). Met ontvangen bedoel ik dus kijken en/of opnemen.

-Voorbeeld 1: je neemt NL1 (bouquet 1) op en kijkt naar RTL4 (bouquet 2) > mogelijk
-Voorbeeld 2: je neemt NL1 (bouquet 1) op, neemt RTL4 (bouquet 2) op en kijkt NL3 (bouquet 1) > mogelijk
-Voorbeeld 3: je neemt NL1 (bouqet 1) op, neemt RTL4 (bouquet 2) op en kijkt TMF (bouquet 3) > niet mogelijk

Het moge dus duidelijk zijn dat je een derde zender (en eventueel vierde met PiP) alleen kunt bekijken wanneer deze uit een bouquet komt dat je op dat moment ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 21:54:
[...]

Hmm, moeilijk te zeggen. Zeg ruwweg een 2CD XviD, als je tenminste weet hoe de kwaliteit daarvan is.

[...]

Van de kabel ga je met de ruis denk ik sowieso niet blij worden dan. Ontvangst zal wel goed zijn op zolder, zeker als je een raam met uitzicht op de zender hebt. Bedoel je trouwens de zender in Utrecht of de Gerbrandytoren? Zo te zien is de Gerbrandytoren voor jou net iets dichterbij, en die is een flink pak hoger. Afhankelijk van waar precies in Woerden een kilometer of 14.

[...]
Hmm oke dus met kabel is de ruis en nadeel en met digitenne de kwaliteit, al weet ik niet precies wat de 2CD XviD kwaliteit is, heb je daar een voorbeeld van? Maar wat zal ik nu doen, kabel of digitenne? Ik woon in t centrum van Woerden, ik heb geen uitzicht op een antenne. Ik weet ook niet waar deze staan.. Maar is in Woerden het ontvangst van digitenne goed genoeg voor een redelijke kwaliteit op een LCD TV denk je?. Ik kan sowieso digitenne een maand proberen en als ik het niks vind weer opzeggen dezelfde maand toch? :9

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2008 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 20:16:
Hallotjes,

Ik heb een vraag. Ik heb nu iets langer dan een week een LCD TV van Samsung. Ik heb echter alleen mijn xbox erop aangesloten en wil natuurlijk ook graag tv kijken. Echter hebben wij hier thuis kabel en aangezien ik op zolder zit zou dit betekenen dat ik de kabel naar boven moet doortrekken. Nu viel mijn oog op digitenne, alleen hoe is de kwaliteit van digitenne op een LCD TV van Samsung? Ik heb gehoord dat deze niet zo goed is maar wat kan ik me hierbij voorstellen? En als je een kabel twee verdiepingen doortrekt verlies je ook veel ontvangst dus wat is beter denken jullie? Ik woon trouwens in Woerden, ong. 20km van Utrecht, heb ik hier goed digitenne ontvangst denken jullie? Reacties welkom :*)
Een alternatief is de zender in Alphen a/d Rijn (wel wat verder weg dan IJsselstein).
Maar de richting kan afhankelijk waar je woont misschien gunstiger zijn.
Je hebt de keuze uit het regionale programma van TV Utrecht (uit IJsselstein) óf het programma van TV West (Alphen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Edje_Kroketje schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:43:
[...]

Dit is absoluut niet waar. In de postcodecheck zijn alle gegevens ingevoerd over de zendlocaties zoals bijvoorbeeld antennehoogte, ERP vermogen ,antennediagrammen en toegepaste foutcorrectie. Tevens zijn er stoorinvloeden meegenomen zoals buitenlandse zenders welke tijdens condities het bereik van een zender drastisch kunnen verkleinen. Verder wordt de de bebouwing en heuvels en waterpartijen meegenomen omdat deze van invloed zijn op de propagatie van het signaal.
De poscodecheck is simpel in gebruik maar is het resultaat van honderden factoren.
Weer wat geleerd ;) ! Jammer dat dit niet bekend is bij ons.
Ja, heerlijk ;) Trouwens, terugkomend op een vraag eerder gesteld in het topic (ik weet het antwoord helaas niet): weet iemand of er een lijst met storingen beschikbaar is publiekelijk op het net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-04 22:41
Vorige week maandag avond (2 juni) heb ik digitenne besteld (http://www.kpn.com/veronica) (i.p.v.analoge UPC kabel).
Gisteren had ik een brief in de bus met de bevestiging dat mijn digitenne abonnement per 5 juni is ingegaan. De ontvanger etc heb ik nog niet ontvangen. Volgens de website van kpn krijg ik die binnen 10 werkdagen.

Wat is jullie ervaring betreft levertijd de laatste tijd??
Welke (huur) decoder mag ik verwachten, de Topfield (met gele cinch video uitgang) of de Samsung (met aleen Scart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Checkeys schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 10:00:
Vorige week maandag avond (2 juni) heb ik digitenne besteld (http://www.kpn.com/veronica) (i.p.v.analoge UPC kabel).
Gisteren had ik een brief in de bus met de bevestiging dat mijn digitenne abonnement per 5 juni is ingegaan. De ontvanger etc heb ik nog niet ontvangen. Volgens de website van kpn krijg ik die binnen 10 werkdagen.

Wat is jullie ervaring betreft levertijd de laatste tijd??
Welke (huur) decoder mag ik verwachten, de Topfield (met gele cinch video uitgang) of de Samsung (met aleen Scart)
Levertijd ongeveer tussen de 5 en de 10 kalenderdagen na die datum die gemeld staat op je brief (je proefmaand loopt vanaf 5 juni t/m 15 juli trouwens--> 40 dagen ivm max. levertijd). Verder krijg je altijd een huurtuner van Topfield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
Samopsa schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 00:11:
Trouwens, terugkomend op een vraag eerder gesteld in het topic (ik weet het antwoord helaas niet): weet iemand of er een lijst met storingen beschikbaar is publiekelijk op het net?
Nee dat is er (nog) niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:06
Even een vraagje, volgens mij ben ik een Digitenne kijker vanaf ongeveer het begin, ik heb momenteel een Samsung SMT-1000T ontvanger (als eigendom volgens mij) in gebruik. Ik woon in Soest en regelmatig klapperd de ontvangst, zelfs bij Ned 1-2-3 (waar het signaal veel sterker van is dan bijv. TMF).

Is het aan te raden mijn huidige abo op te zeggen (die loopt al +/- 2 jaar) en een nieuwe aan te vragen met een nieuwere ontvanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
flipjevandejam schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 13:25:
Even een vraagje, volgens mij ben ik een Digitenne kijker vanaf ongeveer het begin, ik heb momenteel een Samsung SMT-1000T ontvanger (als eigendom volgens mij) in gebruik. Ik woon in Soest en regelmatig klapperd de ontvangst, zelfs bij Ned 1-2-3 (waar het signaal veel sterker van is dan bijv. TMF).

Is het aan te raden mijn huidige abo op te zeggen (die loopt al +/- 2 jaar) en een nieuwe aan te vragen met een nieuwere ontvanger?
Bel gewoon de helpdesk, misschien matsen ze je met een nieuwe decoder. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 18:06
Beste leden!,

Ik heb sinds febr. dit jaar een Sony KDL32P3000
http://www.sony.nl/view/S...=TVP+32-40+Sony+BRAVIA+TV

Nu heb ik sinds vorige week digitenne. Je voelt em al aankomen, het bekende probleem: Alleen ned123 en regio tv.

KPN zegt: smartcard = geactiveerd, je moet maar even met Sony bellen.
Sony zegt: Allerlei testjes gedaan en alles = ok. Tja als hij het niet doet dan moet je maar even contact opnemen met de winkel waar je hem gekocht heb. "Ik denk dat je tv stuk is!" :?

Heb het digitenne starterspakket gekocht op internet bij http://www.bisco.nl
Hun maar weer gebeld: Hij vertelde mij dat het waarschijnlijk aan de CAM module ligt. Ik heb deze: http://www.top-channel.tv/tch/conax.jpg

Ik krijg nu een andere toegestuurd... Dus dat maar even afwachten.

Zijn hier mensen met dezelfde problemen??? Zoja hoe zijn ze opgelost??? Andere CAM of tv opgestuurd???

Ik hoor het graag, alvast bedankt...

GR. Bart

[ Voor 6% gewijzigd door Bart_Denon op 11-06-2008 15:07 ]

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart_Denon schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 15:00:
Zijn hier mensen met dezelfde problemen??? Zoja hoe zijn ze opgelost??? Andere CAM of tv opgestuurd???
Ja, ik heb al maanden geen abo-status meer en in maart (toen ik nog wel abo-status had) was het ook al een paar dagen uitgevallen.

Ik heb al verschillende mails naar KPN gestuurd maar het enige wat ze weten te melden is dat ik het nummer voor 45 ct/min moet bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-04 22:41
Samopsa schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 10:17:
[...]
Levertijd ongeveer tussen de 5 en de 10 kalenderdagen na die datum die gemeld staat op je brief (je proefmaand loopt vanaf 5 juni t/m 15 juli trouwens--> 40 dagen ivm max. levertijd). Verder krijg je altijd een huurtuner van Topfield.
Bezorgen ze hem dan aangetekend (moet ik thuis zijn om een handtekeningetje te zetten?), of als normaal pakket (zodat TNT het ook bij de buren af kan geven).

(ik blijf het raar vinden dat ze deze info niet op de website of in de brief zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Checkeys schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 16:45:
[...]

Bezorgen ze hem dan aangetekend (moet ik thuis zijn om een handtekeningetje te zetten?), of als normaal pakket (zodat TNT het ook bij de buren af kan geven).

(ik blijf het raar vinden dat ze deze info niet op de website of in de brief zetten)
Moet je voor tekenen, heb mijne ook van 't postkantoor moeten ophalen nadat de super postbode Jack al 2x langsgeweest was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 23:16:
[...]

Hmm oke dus met kabel is de ruis en nadeel en met digitenne de kwaliteit, al weet ik niet precies wat de 2CD XviD kwaliteit is, heb je daar een voorbeeld van?
Even kijken.. Heb nog wel wat leuks, een stukje van een 2CD DivX 3.11 rip. Is vergelijkbaar.

1 minuut: http://rapidshare.com/fil...procoders_sample.avi.html
Maar wat zal ik nu doen, kabel of digitenne? Ik woon in t centrum van Woerden, ik heb geen uitzicht op een antenne. Ik weet ook niet waar deze staan..
Kan je opzoeken op Google maps. Zoek je huis op, dan kan je al ruw genoeg inschatten waar je naar moet kijken.

Gerbrandytoren
Utrecht
Alphen a/d Rijn

Echt "uitzicht" is niet nodig, je hoeft de toren niet te kunnen zien met je ogen. Gewoon een raam in die richting is voldoende. Afhankelijk van een aantal zaken kan het mogelijk ook door het dak.
Maar is in Woerden het ontvangst van digitenne goed genoeg voor een redelijke kwaliteit op een LCD TV denk je?. Ik kan sowieso digitenne een maand proberen en als ik het niks vind weer opzeggen dezelfde maand toch? :9
Klopt.
Bart_Denon schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 15:00:
Kan je wel de informatie van je smartcard uitlezen op je TV (smartcardnummer enzo)?

Staan de commerciële zenders wel in je zenderlijst?

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 11-06-2008 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi!

Ik heb toevallig hetzelfde probleem.
Ik heb de KDL-40V3000 met een Conax Cam module van KPN aangeschaft.
Ik heb inmiddels twee Conax Cam modules uitgeprobeerd, en commerciele zenders werken niet.

Als ik het kaartje in een losse digitenne tuner stop en hem aansluiten op de TV via Scart, dan werkt alle s prima.

Ik heb ook geen oplossing om dit moment...behalve een externe tuner gebruiken.

Mocht jij enige tips hebben, laat het even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 19:23:
Hoi!

Ik heb toevallig hetzelfde probleem.
Ik heb de KDL-40V3000 met een Conax Cam module van KPN aangeschaft.
Ik heb inmiddels twee Conax Cam modules uitgeprobeerd, en commerciele zenders werken niet.

Als ik het kaartje in een losse digitenne tuner stop en hem aansluiten op de TV via Scart, dan werkt alle s prima.

Ik heb ook geen oplossing om dit moment...behalve een externe tuner gebruiken.

Mocht jij enige tips hebben, laat het even weten.
Ik ben er vandaag uit gekomen, Ik kreeg telkens in beeld (blauwe balk met NO ACCESS)

Hoe ik er bij kom weet ik ook niet, maar zat wat met de instellingen te experimenteren. Zorg ervoor dat de smartcard met de chip naar de muur zit. Dus chip tegen dikke gedeelte van de de CAM kaart. (dit deed ik de eerste keer namelijk fout :s)

Ga naar MENU, INSTELLINGEN, INSTELLINGEN, DIGITAAL SETUP, INSTELLINGEN CA MODULE
en dan naar Product Ordering.
Dan gaat de tv zoeken en moet je even wachten. Duurde bij mij ongeveer 5 min. Daarna kon ik alle zenders perfect ontvangen.

Succes ik hoop dat je het ook voor elkaar krijgt.

GR. Bart

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelle. schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 22:05:
[...]

Zoals W3ird_N3rd zegt heb je te maken met verschillende bouquetten (frequenties). Voor een overzichtje daarvan klik hier. De PVR heeft twee ontvangers en kan maximaal twee verschillende bouquetten ontvangen (vandaar ook de mogelijkheid tot Picture in Picture). Met ontvangen bedoel ik dus kijken en/of opnemen.

-Voorbeeld 1: je neemt NL1 (bouquet 1) op en kijkt naar RTL4 (bouquet 2) > mogelijk
-Voorbeeld 2: je neemt NL1 (bouquet 1) op, neemt RTL4 (bouquet 2) op en kijkt NL3 (bouquet 1) > mogelijk
-Voorbeeld 3: je neemt NL1 (bouqet 1) op, neemt RTL4 (bouquet 2) op en kijkt TMF (bouquet 3) > niet mogelijk

Het moge dus duidelijk zijn dat je een derde zender (en eventueel vierde met PiP) alleen kunt bekijken wanneer deze uit een bouquet komt dat je op dat moment ontvangt.
KPN beweert: 2 programma's opnemen en een 3e kijken.
Dit gaat dus niet altijd op. Jammer, want dit probleem had ik tijdens Nederland-Italie.

Het is dus niet te verhelpen maar in ieder geval bedankt voor het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart_Denon schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 20:02:
[...]

Ik ben er vandaag uit gekomen, Ik kreeg telkens in beeld (blauwe balk met NO ACCESS)

Hoe ik er bij kom weet ik ook niet, maar zat wat met de instellingen te experimenteren. Zorg ervoor dat de smartcard met de chip naar de muur zit. Dus chip tegen dikke gedeelte van de de CAM kaart. (dit deed ik de eerste keer namelijk fout :s)

Ga naar MENU, INSTELLINGEN, INSTELLINGEN, DIGITAAL SETUP, INSTELLINGEN CA MODULE
en dan naar Product Ordering.
Dan gaat de tv zoeken en moet je even wachten. Duurde bij mij ongeveer 5 min. Daarna kon ik alle zenders perfect ontvangen.

Succes ik hoop dat je het ook voor elkaar krijgt.

GR. Bart
We hebben precies gedaan wat je zei. Inderdaad, we hadden de smartcard er verkeerd inzitten. Omgedraaid en toen kregen we ook "no acces" (hadden we ervoor niet). Daarna de handelingen uitgevoerd en ook bij de product ordening gekomen, maar het heeft geen effect. Het "no acces" blijft komen en de commerciele zenders kunnen we niet ontvangen.
Heb je verder niet iets gedaan wat ons zou kunnen helpen?

GR. Eskape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 21:30:
[...]
We hebben precies gedaan wat je zei. Inderdaad, we hadden de smartcard er verkeerd inzitten. Omgedraaid en toen kregen we ook "no acces" (hadden we ervoor niet). Daarna de handelingen uitgevoerd en ook bij de product ordening gekomen, maar het heeft geen effect. Het "no acces" blijft komen en de commerciele zenders kunnen we niet ontvangen.
Heb je verder niet iets gedaan wat ons zou kunnen helpen?

GR. Eskape
Ok even denken.... Ik had daarvoor de digitale automatische afstemming gedraait zonder CAM kaart. Dus zet je tv uit, haal de CAM kaart + smart card eruit. TV weer aan, opnieuw digitale autom. Afstemming, TV uit, CAM kaart invoeren (met smartcard goed om;) ), opnieuw weer digitaal afstemmen en daarna de product ordening.

In deze volgorde heb ik het gedaan. En het werkte. Ik denk echt dat het aan de product ordening ligt.
Blijf het een paar keer proberen, de mijne doet het ook dus die van jullie moet ook wel aan de praat te krijgen zijn.
Suc6!!!! (ik weet hoe frustrerend het is als hij het niet doet) Gelukkig is de voetbal op ned1 ;)

GR. Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart_Denon schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 22:27:
[...]

Ok even denken.... Ik had daarvoor de digitale automatische afstemming gedraait zonder CAM kaart. Dus zet je tv uit, haal de CAM kaart + smart card eruit. TV weer aan, opnieuw digitale autom. Afstemming, TV uit, CAM kaart invoeren (met smartcard goed om;) ), opnieuw weer digitaal afstemmen en daarna de product ordening.

In deze volgorde heb ik het gedaan. En het werkte. Ik denk echt dat het aan de product ordening ligt.
Blijf het een paar keer proberen, de mijne doet het ook dus die van jullie moet ook wel aan de praat te krijgen zijn.
Suc6!!!! (ik weet hoe frustrerend het is als hij het niet doet) Gelukkig is de voetbal op ned1 ;)

GR. Bart
Bedankt voor je beschrijving.... MAAR... het werkt gewoon niet. Het is echt om gek van te worden. Dat vlak met "no acces" blijft in beeld komen en dan zit er ook een gele balk door. Was dat bij jou ook? Als je dan die Product Ordening doet zie je niet wat er gebeurt. Er staat enkel zoiets als: "informatie zoeken even geduld".

We weten het niet meer. HELPPP Wie kan ons helpen? Heb je zo'n mooie tv, kan je d'r niets mee!

GR Eskape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Het zou wel fijn zijn als je dan post of je wel in het CI menu kan komen en je smartcardinfo kan zien. En wat daar dan staat (geldigheidsdatum).

[ Voor 17% gewijzigd door Mentalist op 11-06-2008 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:23

franssie

Save the albatross

W3ird_N3rd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 23:47:
Het zou wel fijn zijn als je dan post of je wel in het CI menu kan komen en je smartcardinfo kan zien. En wat daar dan staat (geldigheidsdatum).
met W_N : kan je in je CAm komen via het menu? If so, er zijn minimaal 4 manieren om je smartcard (onbeschadigd) in je CAm te steken en hopenlijk maar 1 manier om je CAm in je TV te prutsen...
Heb je de digitenne kaart wel geactiveerd, doettie het in een digitenne ontvanger (ken je iemand met digitenne om dat te testen-misschien is de registratie bij KPN mislukt of is de kaart gewoon kapot).
Met het werkt njet kunnen we net zo weinig als jij - denk zelf ook mee svp.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 23:10:
[...]
Bedankt voor je beschrijving.... MAAR... het werkt gewoon niet. Het is echt om gek van te worden. Dat vlak met "no acces" blijft in beeld komen en dan zit er ook een gele balk door. Was dat bij jou ook? Als je dan die Product Ordening doet zie je niet wat er gebeurt. Er staat enkel zoiets als: "informatie zoeken even geduld".

We weten het niet meer. HELPPP Wie kan ons helpen? Heb je zo'n mooie tv, kan je d'r niets mee!

GR Eskape
Ja dat vlak met no access had ik ook. Heb je gewacht nadat er staat?: informatie zoeken even geduld...
Dit kreeg ik ook in beeld en na 5 minuten verdween dit en sprong automatisch op ned1, hierna deden alle andere zenders het ook. (JE MOET NATUURLIJK WEL FF GEDULD HEBBEN :) )
Tja anders weet ik het ook niet meer.... Denk dan toch dat je op een andere CAM uitkomt...

Hier heb ik bij mijn TV (32P3000) in Menu CA instellingen:

- Subscription Status
Digitenne
01 Jun 08 01:04 - 30 Jun 08 01:03 0100000B
01 Jan 90 01:04 - 01 Jan 90 01:03 00000000

- Event status
<niks>

-Change CA PIN
kan je de pincode veranderen std:1234

-Maturity Rating
veranderen van erotiek filter

Systeeminformatie:
-Softwareversie: 2.12.105
-Loader: 0.15.9

GR. Bart

[ Voor 17% gewijzigd door Bart_Denon op 12-06-2008 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
Die CAM module, daar kan je aan de zijkanten doorheen kijken. Je ziet dan ook de contacten zitten die contact met de chip moeten maken, zo is eenvoudig te bepalen hoe de kaart geplaatst dient te worden.
Ik heb hier 3 verschillende merken CONAX CAM's hier liggen en bij alle 3 dient de kaart ingevoerd worden met de chip aan de logo zijde van de CAM (dit is ook het dikste gedeelte) en uiteraard moet de kaart met de kant waar de chip zit als eerste erin worden gestoken.
Nu hou je nog maar 2 manieren over hoe de CAM in de TV gestoken moet worden. Wat ik heb gezien is dat die in de meeste gevallen het logo naar de achterkant moet wijzen. Meestal he ;), dus niet altijd :P. Vaak krijg je ook wel een melding als je je cam er goed in schuift als je TV aan staat, iets in de trant van CAM initialized.

[ Voor 3% gewijzigd door Edje_Kroketje op 12-06-2008 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties.
Je zult het niet geloven... Wij zijn gisteren naar de Primafoon gegaan om ons probleem voor te leggen. Wij kregen een nieuwe starters pakket mee voor de TV met CAM module aansluiting. Wij gisteravond van alles geprobeerd, en wat blijkt... die gozer van KPN had een ANDERE kaart meegegeven!!! Hij had dus een foutje gemaakt, en we hadden het hem gevraagd of de aangemelde kaart weer terug gezet was... Niet dus...

We hebben vandaag KPN gebeld om de nieuwe kaart te activeren en nu werkt het allemaal weer.

Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giant2000 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 12:00:
[...]

Geen splitter gebruiken: je hebt voor 3 tv's 3 tuners nodig: elke tuner moet je doorverbinden via loop uit naar antenne in. Je kan je max. 3 kaarten activeren op je abo.
Tip: kijk eens op marktplaats voor goedkope 2e hands KPN tuners (Samsung/Topfield). Het MOET een KPN ding zijn, anders heb je kans dat er geen conax decodering inzit en kan je alleen NED 1/2/3 kijken.
Wat ik bedoelde is een soort van splitten gebruiken buiten net aan de buiten antenne en dan 3 kabels naar binnen trekken naar elk toestel toe.

Wat jij hierboven aangeeft snap ik niet echt. Ik denk dat je bedoeld om 1 kabel van de buitenantenne naar het 'hoofd'toestel te trekken.
Vanaf dit toestel een line-out of iets dergelijks koppelen aan de cai wanddozen die aangelegd zijn.
Zodat je in het hele huis gewoon een coax kabel vanaf de cai punten naar je decoder kan trekken in de andere ruimten.
Bedoel je dit of zit ik mis???

"kick"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 09:15:
[...]

Bedoel je dit of zit ik mis???

"kick"
Hierover staat duidelijk iets in het begintopic:
Q: Kan ik ook meerdere televisies/ontvangers/PC's/mediacenters/enzovoorts aansluiten?
Bij KPN kan je 3 smartcards op één abonnement nemen, zodat je voor €6,95/maand op 3 apparaten kan kijken. Ieder apparaat moet dan nog wel een signaal krijgen. Je kan hiervoor ieder apparaat een "eigen" antenne geven, maar je kan ook één antenne nemen (bijvoorbeeld een buitenantenne) en kabels naar alle apparaten trekken. Je kan dan de "loop" uitgang gebruiken zoals aanwezig op de meeste ontvangers, maar dan moet bij een actieve antenne (zoals de KPN/Funke binnen/buiten antennes) mogelijk één ontvanger permanent aanblijven. Een oplossing daarvoor is om een 5V inserter te kopen:
Sluit dan de antenne op de 5V inserter aan en ga vanaf daar met splitters naar de ontvangers. Op de ontvangers kan je de 5V optie dan uitzetten, waardoor alle ontvangers onafhankelijk van elkaar aan/uit kunnen.
Samenvattend voor jou: buitenanttene -> powerinserter -> splitter(s) -> tuners.
Belangrijk is om wel een powerinserter te gebruiken en de tuner niet instellen op een actieve antenne, de 5V stroom hiervoor kan door de splitter konflikten/kortsluiting geven.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
giant2000 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 09:30:
[...]
Samenvattend voor jou: buitenanttene -> powerinserter -> splitter(s) -> tuners.
Belangrijk is om wel een powerinserter te gebruiken en de tuner niet instellen op een actieve antenne, de 5V stroom hiervoor kan door de splitter konflikten/kortsluiting geven.
Of je neemt een plitter die de spanning gewoon doorlaat, scheelt je ook weer de kosten van een powerinserter. Zelf gebruik ik een VFC 0741 SF van Hirschmann.
Bijvoorbeeld hier kan je er iets over zien:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edje_Kroketje schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:23:
[...]

Of je neemt een plitter die de spanning gewoon doorlaat, scheelt je ook weer de kosten van een powerinserter. Zelf gebruik ik een VFC 0741 SF van Hirschmann.
Bijvoorbeeld hier kan je er iets over zien:
Harstikke bedankt!! Dus ik kan hiermee in principe volstaan.

Eff een stomme vraag aan degene die hier een buitenantenne hebben. Hoe hebben jullie de kabel van buiten naar binnen gekregen? Ik zit te denken om in het raamkozijn in de hoek een gat te maken om de kabel door te trekken en daarna dichtkitten.

Of zijn er betere trucs/tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
Je hebt wel dit soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

net aangemeld en meteen mijn eerste vraag:

ik heb een starterspakket bij KPN gehaald met een simpel Topfield decodertje, alles werkt, beeld is ok, net ff wat beter dan kabel (ruis was bij mij erg storend). So far so good.

Nu heb ik op markrtplaats een Topfield 5300 met harddisk overgenomen. Ik stop het kaartje van het starterspakketje erin en hij vind netjes alle zenders. Wil ik echter bv RTL4 of SBS6 bekijken dan krijg ik de melding incorrecte kaart?!?!?! Stop ik het kaartje weer in de andere decoder dan doet hij het gewoon.

Wat doe ik fout?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 19:14:
Hallo,

net aangemeld en meteen mijn eerste vraag:

ik heb een starterspakket bij KPN gehaald met een simpel Topfield decodertje, alles werkt, beeld is ok, net ff wat beter dan kabel (ruis was bij mij erg storend). So far so good.

Nu heb ik op markrtplaats een Topfield 5300 met harddisk overgenomen. Ik stop het kaartje van het starterspakketje erin en hij vind netjes alle zenders. Wil ik echter bv RTL4 of SBS6 bekijken dan krijg ik de melding incorrecte kaart?!?!?! Stop ik het kaartje weer in de andere decoder dan doet hij het gewoon.

Wat doe ik fout?

Alvast bedankt!
Kaart met de chip naar boven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha! _/-\o_

Fijn dat de handleiding hier zo duidelijk in is! |:(

Thanx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
[bericht gewist]

[ Voor 92% gewijzigd door asmi op 13-06-2008 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt dit goed ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
ik heb het zelf nooit gebruikt maar heb wel gelezen dat dat soort dingen goed werken. wordt ook bij satellietontvangst gebruikt waar de frequenties nog eens ruim 2 maal zo hoog zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 20:18:
Ha! _/-\o_

Fijn dat de handleiding hier zo duidelijk in is! |:(

Thanx! :)
Ik kan me anders van het installeren van de PVR herinneren dat dit ergens heel duidelijk vermeld stond hoor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelle. schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 22:41:
[...]

Ik kan me anders van het installeren van de PVR herinneren dat dit ergens heel duidelijk vermeld stond hoor :?
Ik heb de handleiding nog eens doorgebladerd maar nee, ik kan het niet vinden.

Misschien wel in de quickguide o.i.d.? Die zat er helaas niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 00:44:
Misschien wel in de quickguide o.i.d.? Die zat er helaas niet bij.
Er zijn meerdere varianten van het apparaat en van handleidingen in omloop. Hier vind je een actuele handleiding en quickguide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, daar staat het inderdaad wel allemaal in. Ik heb bij het apparaat echter alleen maar deze handleiding. Op het apparaat staat ook alleen maar Topfield 5300k en niet PVR 160.

Tevens had ik al eerder de kaart omgedraaid maar nu blijkt dat je met snel zoeken niet het gewenste effect haalt. Pas als je automatisch zoeken doet werkt het. Alleen toen niet meer aan gedacht om de kaart om te draaien.

Zo, heel verhaal met een goed einde. :)

Thanx voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzokphp
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 18:08
Wij wouden gister voetbal op de beamer kijken, dus we hadden een scart blokje met een gele, rode en witte kabel gebruikt (dus voor geluid en die gele voor beeld) die vervolgens in de beamer gedaan alleen bleef de beamer zoeken naar een bron en kon niks vinden! Hij kon dus het aangsloten apparaat niet vinden! :S We hebben daarna een ander blokje en andere gele kabel gebruikt, maar het werkte niet! Op het tv werkt ie trouwens wel gewoon (van scart naar scart).

Hoe komt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Was dat blokje wel voor SCART-output? Die blokjes hebben ook nogal eens een schakelaar om te switchen tussen input en output.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
Verkeerde input gekozen op de beamer ;) en idd ik heb hier zelfs vaste blokjes zonder schakelaar waar input en output opstaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzokphp
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 18:08
Ik had goede input gekozen. Ik weet wel wat ik doe. Het scart blokje was een output, dat weet ik zeker (zat geen switch op). Daarom vind ik het zo vreemd en post ik het hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

dbzokphp schreef op zondag 15 juni 2008 @ 00:48:
Het scart blokje was een output, dat weet ik zeker (zat geen switch op).
echt zeker? beter ander blokje gebruiken msschn?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
franssie schreef op zondag 15 juni 2008 @ 01:01:
[...]

echt zeker? beter ander blokje gebruiken msschn?
Precies, neem er één mèt switch. Kost geen drol extra (zijn toch allemaal 1 euro) en dan weet je het zeker, dan probeer je gewoon beide standen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02:22

ABD

Ik wil de DVB-T tuner in mijn LG 42PG6000 testen. Daarvoor heb ik een antenne nodig. Nu vroeg ik mij af wat voor antenne ik moet nemen, een actieve met powerinserter of dat een passieve volstaat. De zendmast staat zo'n 5-6 km hier vandaan en ik weet niet of het boeit maar ik woon 7 hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iedere coax-spriet van anderhalve euro gaat nog werken op die afstand. je zal misschien even moeten richten, maar werken doet het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
W3ird_N3rd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 02:01:
[...]

Precies, neem er één mèt switch. Kost geen drol extra (zijn toch allemaal 1 euro) en dan weet je het zeker, dan probeer je gewoon beide standen.
Goedkoop bij Action.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
dbzokphp schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 17:41:
Wij wouden gister voetbal op de beamer kijken,
Wat mij dan wel weer interesseerd: hoe heb je het ter plekke opgelost? Oude tv uit de kast gehaald? Radio aangezet? het lijkt me vreselijk een zaal vol mensen en dan doet-ie-jet-niet...
Succes! *O*

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 17:21:
iedere coax-spriet van anderhalve euro gaat nog werken op die afstand. je zal misschien even moeten richten, maar werken doet het :)
Een verticale spriet richten?
Een spriet is rondom even gevoelig!
Waarschijnlijk bedoel je het opzoeken van een plek waar de ontvangst het best is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 09:45:
[...]

Een verticale spriet richten?
Een spriet is rondom even gevoelig!
Waarschijnlijk bedoel je het opzoeken van een plek waar de ontvangst het best is.
rondom wel, maar HP of VP maakt ook bij een spriet nog uit dacht ik al zal dat niet zo heel veel uitmaken op die afstand- met een naakt stuk coax moet je nog beeld kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killion
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 18:50
Deze vraag zal waarschijnlijk al verschillende keren gesteld zijn, maar heb op dit moment geen tijd om alle delen door te spitten.

Mijn digitenne loopt soms 'vast' waarbij het beeld voor 4-5 seconden stil staat maar het geluid gewoon doorgaat. (HEEL erg irritant als je een spannende film aan het kijken bent, en er net iets belangrijks begint op dat punt.. heb ik al 3x gehad:().

Dit gebeurt bijna elke avond.

De antenne staat op de kast wat voor 75% signaal sterkte zorgt op audio+video. (Audio meestal hoger)

Kan ik hier iets aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Killion schreef op maandag 16 juni 2008 @ 12:30:
Deze vraag zal waarschijnlijk al verschillende keren gesteld zijn, maar heb op dit moment geen tijd om alle delen door te spitten.

Mijn digitenne loopt soms 'vast' waarbij het beeld voor 4-5 seconden stil staat maar het geluid gewoon doorgaat. (HEEL erg irritant als je een spannende film aan het kijken bent, en er net iets belangrijks begint op dat punt.. heb ik al 3x gehad:().

Dit gebeurt bijna elke avond.

De antenne staat op de kast wat voor 75% signaal sterkte zorgt op audio+video. (Audio meestal hoger)

Kan ik hier iets aan doen?
Dat stilstaan ligt aan slechte ontvangst, bij digitale ontvangst is er òf beeld òf niet. Jij zit op de grens and af en toe is het signaal net iets te zwak.
Probeer je signaalsterkte op te krikken (> 90%) door de antenne hoger te plaatsen (bv. als je nog een oude coaxkabel naar boven hebt liggen: probeer hem daar eens aan te knopen) of een buitenantenne gebruiken.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
giant2000 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 14:00:
[...]

Dat stilstaan ligt aan slechte ontvangst, bij digitale ontvangst is er òf beeld òf niet. Jij zit op de grens and af en toe is het signaal net iets te zwak.
Probeer je signaalsterkte op te krikken (> 90%) door de antenne hoger te plaatsen (bv. als je nog een oude coaxkabel naar boven hebt liggen: probeer hem daar eens aan te knopen) of een buitenantenne gebruiken.
Ga je antenne verplaatsen, draaien maar ga niet voor maximale sterkte, dit doen veel mensen fout. Je moet gaan voor maximale kwaliteit. Als dan de ontvangststerkte 40% is, het is dan maar zo. Als de kwaliteit goed is betekent dit automatisch dat de ontvangststerkte goed is want anders kan de kwaliteit niet goed zijn. Succes en laat het nog even weten, want op zich is het wel apart dat het geluid doorloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Sinds kort heb ik een 26" LCD van Philips, een mooie breedbeeld. Alleen dat breedbeeld is een beetje het probleem: als ik de decoder op 16:9 zet in Systeeminstellingen -> AV instellingen, dan heb ik bij sommige zenders (belgie 1, 2 en discovery bijvoorbeeld) nog steeds zwarte randen, wat in mijn ogen vrij vreemd is voor een breedbeeld TV. Bij uitzendingen op Nederland 1 of RTL4 ofzoiets heb ik dat niet. Doet mijn TV wat fout, of de decoder? De TV staat trouwens op het 'Breedbeeld' profiel, een raar woord voor 'normaal' :P

Het is de Topfield decoder die bij het abbo zat.

[ Voor 7% gewijzigd door tdw op 16-06-2008 18:16 . Reden: OMG!! Breedbeeld met een T geschreven :') ]

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
tdw schreef op maandag 16 juni 2008 @ 17:43:
Sinds kort heb ik een 26" LCD van Philips, een mooie breedbeeld. Alleen dat breedbeeld is een beetje het probleem: als ik de decoder op 16:9 zet in Systeeminstellingen -> AV instellingen, dan heb ik bij sommige zenders (belgie 1, 2 en discovery bijvoorbeeld) nog steeds zwarte randen, wat in mijn ogen vrij vreemd is voor een breedbeeld TV. Bij uitzendingen op Nederland 1 of RTL4 ofzoiets heb ik dat niet. Doet mijn TV wat fout, of de decoder? De TV staat trouwens op het 'Breedbeeld' profiel, een raar woord voor 'normaal' :P

Ik zou denken dat je tv een ander profiel moet hebben; Discovery zendt nooit breedbeeld uit, maar de VRT bijna altijd wel. Decoder moet inderdaad op 16:9 staan.\

Wat wil je eigenlijk? 4:3 kijken met twee "zwarte balken" aan de zijkanten (pillarbox) of proletenzoom (kijkglas moet vol zijn)? Afhankelijk daarvan zou de tv dan een 4:3-beeld moeten verkrachten (wat dus wel degelijk altijd te zien is). Net wat je zelf mooi vindt. Het lijkt me wel duidelijk waar mijn voorkeur naar uit zou gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
tdw schreef op maandag 16 juni 2008 @ 17:43:

Bij een breedbeeld tv zet je de digitennetuner op 16:9 en de tv op full screen (dus geen zoom, autozoom, autowide ed.). De tuner zal dan zelf het beeld op de juiste verhouding.
Let wel, een 4:3 uitzending (zoals Discovery) geeft altijd links en rechts een zwarte balk, dat IS namelijk de juiste verhouding. Je hebt natuurlijk altijd mensen die bij voorkeur naar kikkergezichten en gedrongen dikke mensen kijken. 8)7

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Nee, de tv staat gewoon op een 'Normaal' profiel (zijnde breedbeeld), maar onder en bovenaan zijn bij bijv. discovery en belgië 1 en 2 nog steeds zwarte balken. Wat ik vreemd vind, aangezien het een breedbeeldtv is.. De reciever staat idd op 16:9. De tv dus niet op zoom, megazoom, ultraturbozoom, zwarterandenremovalzoom, of wat ook. Gewoon normaal dus.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Als je een Topfield Single Tuner hebt: druk eens een paar maal op de 0 (nul) van de afstandsbediening. Daar zitten nog een paar breedbeeld opties onder van de tuner en is misschien de oorzaak van het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Discovery ìs ook helemaal geen breedbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 19:30:
Discovery ìs ook helemaal geen breedbeeld.
Nee, inderdaad. Deze zou gewoon volbeeld moeten weergeven.
De balken bij de Belgen is ook vreemd hoewel ook al eens in dit forum is gemeld dat daar ook wat mee is. Ik heb geen problemen, zowel met een Samsung als een Topfield geen balken als gemeld.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Nou, ik weet niet wát er is gebeurd, maar ineens zijn alle zenders zonder balken. Alsnog bedankt voor den antwoorden!

Edit: En nu weer wel :\

[ Voor 10% gewijzigd door tdw op 18-06-2008 17:17 ]

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 18:14

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Ik heb het dus nog vager
Ik heb de Topfield met een Samsung 32"

topfield op 16:9 , tv ook op 16:9

Nu krijg ik bij sommige zenders ipv randen zoals hierboven genoemd , dat het gezoomd is , ik mis dus gewoon beeld ? zowel links/rechts als boven/onder
terwijl de TV gewoon op 16:9 staat en niet op zoom of auto oid.

wtfakkel doe ik nou fout ?

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
CrankyGamerOG schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:34:
Ik heb het dus nog vager
Ik heb de Topfield met een Samsung 32"

topfield op 16:9 , tv ook op 16:9

Nu krijg ik bij sommige zenders ipv randen zoals hierboven genoemd , dat het gezoomd is , ik mis dus gewoon beeld ? zowel links/rechts als boven/onder
terwijl de TV gewoon op 16:9 staat en niet op zoom of auto oid.

wtfakkel doe ik nou fout ?
Oei, je tv moet volgens mij niet op 16:9 staan maar op vol beeld.
Test: zet de tuner eens op 4:3 en op Discovery. Deze moet nu vol in beeld zijn, dus in verkeerde verhoudingen. Zet nu de tuner op 16:9 en dan moet je links en rechts zwarte balken krijgen.
Ik raad je anders aan om wat te experimenteren met de zoom knop op je tv.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 23:15:
Vandaag heb ik dus ook digitenne aangeschaft alvats voor het EK, maar nu ik het allemaal heb aangesloten ben ik toch verbaast over hoe slecht de kwaliteit is :'(
Het is gewoon echt lelijk te noemen, veel te blokkerig en dan denk je dat die digitale troep mooi zou zijn op een 37" HD-ready tv maar niet dus.

Denk dat morgen maar terug naar de winkel ga, want hier heb ik niks aan zo.

Is het bij iedereen zo erg of ben ik gewoon 1 van de ongelukkige
Tja klopt, het is niet erg hoge beeldkwali maar dat kan met digitenne ook (nog) niet.
Ik kijk op een Philips 32"PF9531 op 3 meter.

Het is wel zo dat bepaalde zenders beter zijn dan andere maar bij veel beweging zie je de lagere bitsnelheid terug in blokkerigheid.

psst...wil je scherper beeld kies voor ziggo digitaal is duidelijk scherper dan digitenne ik heb het pas getest. Betaal je wel 2x zoveel kwijt, ik vind dat prijsverschil te groot in vergelijking tot de kwaliteit. Ik wil best meer betalen dan 7 euro maar niet 15,- voor digitaal kabel tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Zonekill schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:00:
[...]
psst...wil je scherper beeld kies voor ziggo digitaal is duidelijk scherper dan digitenne ik heb het pas getest. Betaal je wel 2x zoveel kwijt, ik vind dat prijsverschil te groot in vergelijking tot de kwaliteit. Ik wil best meer betalen dan 7 euro maar niet 15,- voor digitaal kabel tv.
:X Er is nog wel een reden om niet voor Ziggo te gaan vind ik:
http://www.nu.nl/news/161...us_record_voor_Ziggo.html

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
Klopt, zo is er altijd een reden om ergens niet voor te gaan.
Kpn staat ook niet laag in de klachten top...dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Zonekill schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:18:
[...]
Kpn staat ook niet laag in de klachten top...dacht ik zo.
Reken maar! :)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ik heb een Philips LCD tv met een analoge en digitale (DVB-T) tuner ingebouwd en maar 1 antenne aansluiting.

Nu wil ik eigenlijk analoog via de kabel kijken en Ned 1,2 en 3 via de ingebouwde DVB-T tuner kijken.

Weet iemand of ik op de antenneaansluiting van de tv dus zowel een DVB-T antenne als de coax van de kabelmaatschappij kan aansluiten middels een splitter ?

NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 14:40

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik zou zeggen, stel je digitale tuner eens af, en je zult zien dat je NED 1, 2 en 3 prima kunt ontvangen met een Coax-kabel in de ingang. (Vermits je niet op tientallen kilometers van de mast af zit.)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ik heb de digitale tuner al een keer laten zoeken, maar deze kreeg niets gevonden.

Hemelsbreed zit ik 13km vanaf de zender in Den Bosch.

NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Nee, je kan het signaal niet combineren. Je zal hetzij d.m.v. ompluggen hetzij met een switchbox moeten schakelen tussen antenne en kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 20:57

Gallus

Cheesy

Ik krijg momenteel steeds de melding "incorrecte Conax kaart". Dit met twee geactiveerde smartcards. Het heeft tot eerder deze avond prima gewerkt. Nadat ik gewisseld had met een kaartje dat niet goed geactiveerd leek is het deze melding die verschijnt. Het maakt niet uit hoe om ik de smartcard in het slot steek. Het betreft een Topfield 6000 COK.

Heeft iemand enig idee? Is de reader kapot?

EDIT: Na nog een laatste poging de smartcard er wat harder in te schuiven pakt hij hem weer. Misschien toch een stofje ofzo. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Gallus op 19-06-2008 22:55 ]

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pfff... ik krijg maar geen contact met de KPN servicedesk:
ik bel 0900-0567:"u wordt nu doorverbonden naar een medewerker". Vervolgens krijg ik een minuut lang een muziekje, en dan wordt ineens de verbinding verbroken.

Iemand ook deze problemen?

edit:
pff... het is: 0900-0576... gewoon verkeerd gezien... pff

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Killion schreef op maandag 16 juni 2008 @ 12:30:
Bij mij gebeurt dat altijd als een mechanische timer in of uitschakelt, als de koelkast uitschakelt en soms als ik de verlichting aan of uitschakel.
Volgens mij komt het door de brakke kwaliteit van m'n Samsung SMT-1000T.

edit: Morgen ff een netfilter halen, kijken of dat werkt. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 20:05:
[...]

Bij mij gebeurt dat altijd als een mechanische timer in of uitschakelt, als de koelkast uitschakelt en soms als ik de verlichting aan of uitschakel.

Mantelstroomfilter bedoel je? Dat hielp bij mij iig niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds december of zo een Topfield 5300k in huis. Maar de laatste weken heb ik er wat gedoe mee, elke paar dagen loopt de tuner vast. Soms meerdere keren op een avond. Het beeld staat dan ineens stil en de tuner reageert nergens meer op. Het enige wat helpt, is de tuner uitschakelen en opnieuw inschakelen. Beetje irritant. Ik heb hem al een keer gereset, maar dat lijkt weinig uit te maken. Heeft iemand nog een ideetje? Anders moet ik er binnenkort toch maar eens mee terug naar de primafoon vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 15:07
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 20:05:
[...]

Heb ik ook als de termostaat van het aquarium aanslaat.
Ik heb echter de topfield hd-recorder, dus aan de samsung zal het niet liggen.
Laat effe weten of het helpt, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Discovery Channel is bij mij op dit moment razend slecht (in Amersfoort). Andere zenders zijn prima. Heeft iemand anders dit ook? Of zou Discovery ook via de kabel slecht zijn omdat de oorzaak elders ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
avdl72 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 15:41:
Ik heb een Philips LCD tv met een analoge en digitale (DVB-T) tuner ingebouwd en maar 1 antenne aansluiting.

Nu wil ik eigenlijk analoog via de kabel kijken en Ned 1,2 en 3 via de ingebouwde DVB-T tuner kijken.

Weet iemand of ik op de antenneaansluiting van de tv dus zowel een DVB-T antenne als de coax van de kabelmaatschappij kan aansluiten middels een splitter ?
Bij mij werkt dat alleen als ik de digitenne antenne in de meterkast samenvoeg met de groene kabel en dan in de antenneversterker. Alleen krijg ik dan op enkele kanalen hele slechte ontvangst (digitenne op de ingebouwde dvb tuner doet het dan wel). Ik vond het uiteindelijk de moeite niet en heb toch maar de samsung tuner weer in gebruik genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pianoman schreef op zondag 22 juni 2008 @ 14:18:
[...]

Bij mij werkt dat alleen als ik de digitenne antenne in de meterkast samenvoeg met de groene kabel en dan in de antenneversterker. Alleen krijg ik dan op enkele kanalen hele slechte ontvangst (digitenne op de ingebouwde dvb tuner doet het dan wel). Ik vond het uiteindelijk de moeite niet en heb toch maar de samsung tuner weer in gebruik genomen.
Zoals al eerder op dit forum is uitgelegd, kun je niet ongestraft de kabel en de Digitenne-antenne aan elkaar koppelen.
Beide gebruiken dezelfde frequentieband (UHF); logisch dat enkele signalen verstoord worden wanneer je probeert ze te koppelen. De VHF + S-kanalen worden niet bij Digitenne gebruikt; met die kanalen krijg je dus geen problemen.
De enige manier is te schakelen; maar de meeste schakelaars zijn van een mindere kwaliteit en hebben flink wat overspraak. Het gevolg is weer dat de signalen elkaar kunnen storen.
Ik vraag mij af waarom de TV's niet dezelfde DiSEqC mogelijkheden hebben als de satelliet ontvangers (die schakelen ook tussen LNB's met dezelfde frequentieband); dan kan je per programma instellen welk antennesignaal je hiervoor nodig hebt.
Dan moet je nog wel een "high isolation" DiSEqC schakelaar gebruiken.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.