Het grote Digitenne topic deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 123.777 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik had al een Matrix Reborn ci-module en ik lees en hoor dat deze ook te gebruiken is voor digitenne en er zijn winkels die hem voor digitenne gebruik verkopen. Ik heb het geprobeerd maar blijkbaar heb ik andere software nodig zodat mijn tv de module herkent en de kaart kan lezen. Wie kan mij vertellen welke software ik nodig heb?

MVG,

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 18:31:
Ik heb sinds december of zo een Topfield 5300k in huis. Maar de laatste weken heb ik er wat gedoe mee, elke paar dagen loopt de tuner vast. Soms meerdere keren op een avond. Het beeld staat dan ineens stil en de tuner reageert nergens meer op. Het enige wat helpt, is de tuner uitschakelen en opnieuw inschakelen. Beetje irritant. Ik heb hem al een keer gereset, maar dat lijkt weinig uit te maken. Heeft iemand nog een ideetje? Anders moet ik er binnenkort toch maar eens mee terug naar de primafoon vrees ik.
Ik heb dat volgens mij ook, Kan je is diep graven in je herinnering sinds wanneer dat ongeveer bij jou is begonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04
Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2008 @ 16:48:
Hallo,

Ik had al een Matrix Reborn ci-module en ik lees en hoor dat deze ook te gebruiken is voor digitenne en er zijn winkels die hem voor digitenne gebruik verkopen. Ik heb het geprobeerd maar blijkbaar heb ik andere software nodig zodat mijn tv de module herkent en de kaart kan lezen. Wie kan mij vertellen welke software ik nodig heb?

MVG,

Alex
Ucas. Maar sites die dat aanbieden bevatten behalve dat vaak ook allemaal illegale zooi, dus liever geen links.
Reinier schreef op zondag 22 juni 2008 @ 13:33:
Discovery Channel is bij mij op dit moment razend slecht (in Amersfoort). Andere zenders zijn prima. Heeft iemand anders dit ook? Of zou Discovery ook via de kabel slecht zijn omdat de oorzaak elders ligt?
Ik zette net Discovery op en zag "poor signal".. En dat zat in de video, die tekst. Dat was bij CanalDigitaal.

[ Voor 26% gewijzigd door Mentalist op 22-06-2008 23:38 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]W3ird_N3rd schreef op zondag 22 juni 2008 @ 19:56:
[...]

Ucas. Maar sites die dat aanbieden bevatten behalve dat vaak ook allemaal illegaal zooi, dus liever geen links.

Bedankt,

Maar is dat de volledige naam, of moet ik nog een bepaalde versie hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2008 @ 22:28:
Bedankt,

Er zijn verschillende versies van ja, ik gok dat je de nieuwste maar moet nemen. :P Waarschijnlijk maakt het niet zoveel uit als je gewoon je Digitenne kaart wilt gebruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door Mentalist op 22-06-2008 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edje_Kroketje schreef op zondag 22 juni 2008 @ 19:16:
[...]

Ik heb dat volgens mij ook, Kan je is diep graven in je herinnering sinds wanneer dat ongeveer bij jou is begonnen?
Oei, dat is een lastige. Heel in het begin (dus december 2007) heb ik het 1 of 2 keer gehad. Daarna tijden niet. Een ruwe schatting is dat het sinds een weekje of vier toch wel erg regelmatig voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-07 19:29

JamesB009

Sjimmeh!!

Ik heb al verschillende keren gezocht maar helaas nooit echt wat kunnen vinden, nu weet ik ook niet zeker of ik in dit Topic moet zijn of in het MCE topic, maar ik denk ik probeer het eerst hier even.

Ik heb KPN Digitenne met een USB module, dus niet de standard receiver van KPN maar een USB module. Hier in zit gewoon de smartcart en je krijgt er software bij om TV te kijken via de PC.

Nu heb ik op die PC mce 2005 geinstalleerd en vraag ik mij af of het mogelijk is om via MCE TV te kijken zonder enige TV kaart, dus alleen met de USB module aangesloten?

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 21:32
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 01:22:
[...]

Oei, dat is een lastige. Heel in het begin (dus december 2007) heb ik het 1 of 2 keer gehad. Daarna tijden niet. Een ruwe schatting is dat het sinds een weekje of vier toch wel erg regelmatig voorkomt.
Ik heb dit ook regelmatig gehad. Ik heb contact gehad met de helpdesk en het schijnt een bug te zijn in de software. Als je timeshift uitzet is het over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:45
[b]Alexander de14e schreef op zondag 22 juni 2008 @ 22:28
Nou ucas is het in ieder geval niet ucas doet alleen seca, je krijgt dan de melding.

Your card is not valid for this conditional acces system

Misschien dat Zcas het doet misschien kan een ander licht in het duister brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
aart44 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:09:
[...]

Nou ucas is het in ieder geval niet ucas doet alleen seca, je krijgt dan de melding.

Misschien dat Zcas het doet misschien kan een ander licht in het duister brengen.
Zcas is wat er standaard opzit, daarmee kan je alleen Seca kaarten lezen.

Ga eens door het menu, misschien moet je ergens nog iets aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:14

Wallie

Herr

JamesB009 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 14:15:
Ik heb al verschillende keren gezocht maar helaas nooit echt wat kunnen vinden, nu weet ik ook niet zeker of ik in dit Topic moet zijn of in het MCE topic, maar ik denk ik probeer het eerst hier even.

Ik heb KPN Digitenne met een USB module, dus niet de standard receiver van KPN maar een USB module. Hier in zit gewoon de smartcart en je krijgt er software bij om TV te kijken via de PC.

Nu heb ik op die PC mce 2005 geinstalleerd en vraag ik mij af of het mogelijk is om via MCE TV te kijken zonder enige TV kaart, dus alleen met de USB module aangesloten?
Nee, je kan alleen de FTA zenders binnen MCE zien via die USB ontvanger. Dit heeft KPN zo afgedwongen, zodat je niet 'zomaar' de mpg stream kan streamen naar je harddisk in een bruikbaar formaat.

Als je 't wel wil kan je bijv een floppydtv dvb-t gebruiken (doe ik ook).

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Wallie schreef op maandag 23 juni 2008 @ 19:04:
[...]

Als je 't wel wil kan je bijv een floppydtv dvb-t gebruiken (doe ik ook).
Zou je mij hier wat meer over kunnen vertellen?

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-08 22:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Ja, sorry ik had duidelijker moeten zijn.

Ik heb zelf uiteraard op google gekeken en gezien dat het apparaat in een floppy drive slot te stoppen is en mijn KPN Digitenne kaart ergens in te proppen is. Vervolgens moet ik dan dus TV kunnen kijken via mijn MCE.

Wat ik bedoelde is met: Kun je er wat meer over vertellen is of hij zijn ervaring kan delen.

Heb je bijvoorbeeld 2 afstandsbedieningen nodig?
Werkt het opnemen via MCE goed met dat kastje?
Moet ik nog met andere dingen rekening houden?

Alvast bedankt.

[ Voor 0% gewijzigd door JamesB009 op 23-06-2008 20:20 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

JamesB009 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 20:20:
Ja, sorry ik had duidelijker moeten zijn.

Ik heb zelf uiteraard op google gekeken en gezien dat het apparaat in een floppy drive slot te stoppen is en mijn KPN Digitenne kaart ergens in te proppen is. Vervolgens moet ik dan dus TV kunnen kijken via mijn MCE.

Wat ik bedoelde is met: Kun je er wat meer over vertellen is of hij zijn ervaring kan delen.

Heb je bijvoorbeeld 2 afstandsbedieningen nodig?
Werkt het opnemen via MCE goed met dat kastje?
Moet ik nog met andere dingen rekening houden?

Alvast bedankt.
- 1 afstandsbediening voor MCE, en evt een tweede voor de tv/versterker.
- Werkt het goed? Ja hoor, prima, net zo goed als met een analoge kaart in MCE, alleen beter beeld ;)
- Je hebt een firewire aansluiting op je moederbord nodig. Verder kan je geen private space kijken (:$), aangezien je via MCE geen pincode kan invoeren zoals bij ps hoort, tenminste, ik weet niet hoe.

D'r is trouwens ook gewoon een interne variant: http://www.firedtv.nl/mai...=com_virtuemart&Itemid=53
heb je geen kastje nodig bij de pc.

[ Voor 10% gewijzigd door Wallie op 23-06-2008 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Wallie schreef op maandag 23 juni 2008 @ 19:04:
[...]

Nee, je kan alleen de FTA zenders binnen MCE zien via die USB ontvanger. Dit heeft KPN zo afgedwongen, zodat je niet 'zomaar' de mpg stream kan streamen naar je harddisk in een bruikbaar formaat.
KPN? Lijkt me stug, afaik was MS gewoon te lam om CA ondersteuning in te bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Wallie schreef op maandag 23 juni 2008 @ 20:50:
[...]

- 1 afstandsbediening voor MCE, en evt een tweede voor de tv/versterker.
- Werkt het goed? Ja hoor, prima, net zo goed als met een analoge kaart in MCE, alleen beter beeld ;)
- Je hebt een firewire aansluiting op je moederbord nodig. Verder kan je geen private space kijken (:$), aangezien je via MCE geen pincode kan invoeren zoals bij ps hoort, tenminste, ik weet niet hoe.

D'r is trouwens ook gewoon een interne variant: http://www.firedtv.nl/mai...=com_virtuemart&Itemid=53
heb je geen kastje nodig bij de pc.
Afstandbediening is wel handig dat het in 1 is.
Firewire aansluiting heb ik denk ik wel op mijn mobo, maar moet ik ff checken.

Vind jij dat het de 150 euro waard is om te kunnen kijken via MCE ipv ander programma?
Want werkt de TV gids bijvoorbeeld goed en programmeren voor het opnemen van verschillende shows e.d.?

Ik hoef geen code in te voeren voor Private Spice btw. Als je thuis (of bij iemand anders) een andere decoder hebt staat (zo'n originele van KPN voor de TV) dan kan je de code verwijderen en hoef je deze op de PC niet meer in te voeren. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jan groen schreef op maandag 23 juni 2008 @ 15:40:
[
Ik heb dit ook regelmatig gehad. Ik heb contact gehad met de helpdesk en het schijnt een bug te zijn in de software. Als je timeshift uitzet is het over!
Bedankt, dat ga ik proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me ouders hebben een 42 inch tv. Nu heb ik even het digitenne kastje van me kameraad geprobeerd daarop. Het beeld was uitermate slecht. Vond kabel er mooier uitzien. Kan dit aan het bereik liggen of wil het gewoon niet op een 42 inch? Hoorde dat tot 32 inch wordt ondersteund....:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:21
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 23:31:
Me ouders hebben een 42 inch tv. Nu heb ik even het digitenne kastje van me kameraad geprobeerd daarop. Het beeld was uitermate slecht. Vond kabel er mooier uitzien. Kan dit aan het bereik liggen of wil het gewoon niet op een 42 inch? Hoorde dat tot 32 inch wordt ondersteund....:S
Ondersteunen doet het op elke TV. Of het er uit ziet op een 42" is een tweede.

En zoals je zelf al aangeeft ziet het er dus niet uit op een 42", wellicht dat je met een buitenantenne/beter ontvangst beter beeld krijgt. Maar bij een grote TV ben je toch beter af met de digitale kabel. :)

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag me af als je slechter bereik hebt het beeld ook minder wordt....bedoel dacht dat het beeld dan niet vloeiend was ofzo...maar kan toch niet zijn dat de pixels of wat dan ook minder wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 23:46:
Vraag me af als je slechter bereik hebt het beeld ook minder wordt....bedoel dacht dat het beeld dan niet vloeiend was ofzo...maar kan toch niet zijn dat de pixels of wat dan ook minder wordt?
Klopt, beeldkwaliteit blijft hetzelfde. Verbeteringen zijn te behalen via HDMI (mij geen decoders bekend die dat hebben), component of een HTPC aangesloten via VGA/DVI/HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

JamesB009 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 22:18:
[...]

Afstandbediening is wel handig dat het in 1 is.
Firewire aansluiting heb ik denk ik wel op mijn mobo, maar moet ik ff checken.

Vind jij dat het de 150 euro waard is om te kunnen kijken via MCE ipv ander programma?
Want werkt de TV gids bijvoorbeeld goed en programmeren voor het opnemen van verschillende shows e.d.?

Ik hoef geen code in te voeren voor Private Spice btw. Als je thuis (of bij iemand anders) een andere decoder hebt staat (zo'n originele van KPN voor de TV) dan kan je de code verwijderen en hoef je deze op de PC niet meer in te voeren. >:)
Tja, is het die 150euro waard... dat moet je zelf bepalen ;) Maar ik heb nooit een andere tuner gehad, dus heb die 89 euro die ik terug kreeg (nou ja, moet krijgen...) heb ik maar van de prijs afgetrokken :P. Wat betreft kijken via mce, tja, dat werkt gewoon zoals mce is, ik kwee ni hoe die andere programma's werken, maar mce werkt prima! :)

De tv gids loopt via microsoft, werkt prima, en kan bijv verder vooruit kijken als die van digitenne zelf. Maar dat is meer een algemeen mce verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Wallie schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 07:39:
[...]

Tja, is het die 150euro waard... dat moet je zelf bepalen ;) Maar ik heb nooit een andere tuner gehad, dus heb die 89 euro die ik terug kreeg (nou ja, moet krijgen...) heb ik maar van de prijs afgetrokken :P. Wat betreft kijken via mce, tja, dat werkt gewoon zoals mce is, ik kwee ni hoe die andere programma's werken, maar mce werkt prima! :)

De tv gids loopt via microsoft, werkt prima, en kan bijv verder vooruit kijken als die van digitenne zelf. Maar dat is meer een algemeen mce verhaal.
Ok, thnx voor de info! Ik denk niet dat ik nu 150 euro uit ga (lees: kan) geven voor een 2e tuner. Behalve als ik de USB tuner van KPN kan vekopen, dan is het wel interessant. ;)

Helaas werkt het opnemen / pauze zetten via de USB tuner niet helemaal goed, maar om daar nou 150 euro voor uit te geven is ook zo wat.

Is het ook mogelijk om de TV gids te zien zonder Live TV te hebben dan? Want een tv gids in MCE lijkt mij ook wel handig. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Nee, je kan de gids niet instellen als er geen tuner wordt gevonden.

Er zijn voor zover ik begrijp nog geen dual tuners op PCI of PCIe?

Ik wil wel graag twee van die floppydtv, maar hik wel tegen de prijs aan.

[ Voor 3% gewijzigd door siepeltjuh op 24-06-2008 11:19 . Reden: typo ]

Can`t live without the mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

siepeltjuh schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 11:19:
Ik wil wel graag twee van die floppydtv, maar hik wel tegen de prijs aan.
Ik vind de prijs dus ook nog erg hoog, helemaal omdat ik al een USB tuner heb, helaas werkt deze niet perfect, maar om daar nou 150 euro aan uit te geven vind ik ook weer zo veel. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
JamesB009 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 11:21:
[...]

Ik vind de prijs dus ook nog erg hoog, helemaal omdat ik al een USB tuner heb, helaas werkt deze niet perfect, maar om daar nou 150 euro aan uit te geven vind ik ook weer zo veel. :(
Ben je met die 150 euro dan klaar? Ik bedoel, PC kaart in de computer drukken, KPN kaart erin drukken en klaar is kees?
Ik gebruik nu MCE voor Ned 1,2,3 en ben daar uitermate tevreden over en baal dat we in Nederland zonodig weer moeten coderen op de overige zenders.
Installeer ook de WMC buddy, gratis software om je opnames automatich naar h264 of DviX om te zetten. Ideaal.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Hoe heb jij Ned 1,2,3 op je MCE dan?

Ik neem nu dus eigenlijk nooit wat op omdat dat niet goed werkt, maar mocht ik gaan opnemen dan is WMC dus wel een goede tip, thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
Free-to-air kun je kijken via een floppy DTV Light a 144 euro.
Maar wil je extra zenders, dan moet je 7 euro per maand en eenmalig een Conax CAM erbij kopen a 60 euro.

Zelf zou ik graag dual tuner willen omdat ik vaak wat opneem of boven wat anders kijk dan beneden (heb Vista MCE met extenders van Linksys)

Kost nog eens 144+60 eenmalig

Het is toch eigenlijk van de zotte dat je dan 300 euro moet neerleggen voor wat hardware om iets beter beeld te krijgen analoog. (En dan vergeet ik de kosten van antenne + inserter enz

Waarom is er niet een fabrikant die een fatsoenlijke dual tuner produceert met CI erop

Can`t live without the mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
JamesB009 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 11:39:
Hoe heb jij Ned 1,2,3 op je MCE dan?

Ik neem nu dus eigenlijk nooit wat op omdat dat niet goed werkt, maar mocht ik gaan opnemen dan is WMC dus wel een goede tip, thnx!
Met een dvb-t kaart, die zat standaard in mijn pc, maar kosten geen drol meer volgens mij. En de kwaliteit is verbluffend!
Afbeeldingslocatie: http://img120.imageshack.us/img120/4519/vdsarsi7.png
Klik op de voorbeeld foto: Champions League finale opgenomen met WMC en DviX gecomprimeerd m.b.v. MCE buddy (http://mcebuddy.com/)

[ Voor 10% gewijzigd door giant2000 op 24-06-2008 16:07 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Ziet er inderdaad netjes uit!

Dan maar even kijken of ik eventueel een dvb-t kaart haal, maar ik denk zolang mijn USB ding van KPN nog werkt ik niet te veel geld ga uitgeven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Laatst online: 10-09 14:43
Ziet er netjes uit? Ik weet niet hoor, maar de kwaliteit van dat plaatje is echt dramatisch slecht. Of het ligt aan het comprimeren ervan ofzo, maar dit plaatje is echt niet mooi.

Je ziet niet eens gezichten, alleen vleeskleurige vlekken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse!
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-08-2021

Mouse!

?

Ik ben inmiddels ook overgestapt naar Digitenne.

Ik heb zo'n goedkope decoder van Samsung (smt-1000t). Als werkt inmiddels, maar ik kan 1 ding niet oplossen:

Is het mogelijk om de standaard zenderindeling op andere wijze te sorteren?

......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Mouse! schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 17:59:
Ik heb zo'n goedkope decoder van Samsung (smt-1000t). Als werkt inmiddels, maar ik kan 1 ding niet oplossen:
Als je bedoelt dat je zelf naar eigen inzicht volgnummers aan de zenders wilt kunnen toewijzen dan is het antwoord nee.
Je kunt wel de zenderlijst sorteren met de A-Z-knop op je afstandsbediending of favorietenlijsten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online

Favorietenlijst maken, waarom zou je het willen veranderen ;) alles went hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Edje_Kroketje schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 19:36:
[...]

Favorietenlijst maken, waarom zou je het willen veranderen ;) alles went hoor ;)
nou toen ze spice even middenin hadden gezet wende het niet zo (daar zit hier een pin code op ivm langkomende kinderen) en dat zapte nogal rot.
Maar inderdaad - favo lijst maken of dreambox kopen (daar lijkt het me wel op de kunnen al weet ik niet zeker of er een softcam is voor CONAX).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Nee, Digitenne zend een 'opvolgingsnummer' mee per kanaal, waaraan de decoder zich houd. Je kan dit dus niet oplossen.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
franssie schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 19:46:
Maar inderdaad - favo lijst maken of dreambox kopen (daar lijkt het me wel op de kunnen al weet ik niet zeker of er een softcam is voor CONAX).
Zal best gaan maar lijkt me een vrij dure oplossing. Je kan ook private spice geheel laten blokkeren eventueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse!
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-08-2021

Mouse!

?

Edje_Kroketje schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 19:36:
[...]

tja... waarom veranderen? Omdat ik aan een bepaalde volgorde gewend ben.

Aangezien het dus blijkbaar niet aangepast kan worden, laat ik het maar zo! Ook dit zal vanzelf wennen.

Ik ben overigens wel bezig met een MCE, die gaat deze decoder vervangen (welke verhuist naar de slaapkamer). Wellicht dat ik op deze MCE dan alsnog handmatig kan configuren.

......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
franssie schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 19:46:
[...]

nou toen ze spice even middenin hadden gezet wende het niet zo (daar zit hier een pin code op ivm langkomende kinderen) en dat zapte nogal rot.
Je kan wel kanalen verwijderen hoor uit de lijst. Mijn ontvanger stapt gewoon van 22 naar 24. Even het boekje erbij pakken dan maar. edit: snap nu pas wat je bedoelt :P
Kanalen staan voorgeprogrammeerd door Digitenne in de LCN (Logical Channel Number) lijst. Wel handig altijd en overal en op iedere box dezelfde kanaal indeling.

[ Voor 3% gewijzigd door Edje_Kroketje op 24-06-2008 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
StealthyPeanut schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 17:00:
Ziet er netjes uit? Ik weet niet hoor, maar de kwaliteit van dat plaatje is echt dramatisch slecht. Of het ligt aan het comprimeren ervan ofzo, maar dit plaatje is echt niet mooi.

Je ziet niet eens gezichten, alleen vleeskleurige vlekken....
Tweakers verkleint het plaatje, daarom moet je er ook even op klikken. Dramatisch slecht? Dan is digitenne dus echt niks voor jou.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tdw schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 19:47:
[...]

Nee, Digitenne zend een 'opvolgingsnummer' mee per kanaal, waaraan de decoder zich houd. Je kan dit dus niet oplossen.
Bij de Anysee decoder kan het wél:
Gewoon bij instellingen de programma's d.m.v. de pijltjes toetsen omhool/laag schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 10:21:
[...]

Bij de Anysee decoder kan het wél:
Gewoon bij instellingen de programma's d.m.v. de pijltjes toetsen omhool/laag schuiven.
Klopt, dit kan je instellen. Maar de 'nummers' van de kanalen blijven hetzelfde. Dus als je RTL op plek 7 zet en dan op 7 drukt kom je niet bij RTL 4. :P (Althans, dat probleem heb ik..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flubke01250
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-09-2021
Vraag inz. activering Smartcard.
---------------------------------------------
Ik ben overgestapt op Digitenne en heb dus 1 tuner met smartcard gekregen. Geactiveerd en werkt prima. Nu heb ik nog 2 tuners weten te bemachtigen met een smartcard voor de overige TV's.
(niet via KPN). Deze aangesloten en geactiveerd: Werkt ook prima !
HOE kan KPN nu zien dat ik al 3 kaarten geactiveerd heb (oftewel het max.) op 1 abonnement ?
De eerste tuner snap ik, want is via KPN besteld / geleverd, maar de overige 2 heeft KPN niets mee van doen gehad, afgezien van het telefonisch activeren van de smartcards ??

Iemand een idee wat er gebeurd als ik nog een smartcard activeer ??? :?

ThNX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Laatst online: 10-09 14:43
giant2000 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 09:35:
[...]

Tweakers verkleint het plaatje, daarom moet je er ook even op klikken. Dramatisch slecht? Dan is digitenne dus echt niks voor jou.
Heb ik ook gedaan, klein beetje vergroot dus.

Vindt je dit nou goede kwaliteit dan? Hopelijk is dit niet het beeld wat je ook echt op de tv ziet... dan is digitenne inderdaad echt niks voor mij. Maargoed, het is ook maar 5 euro per maand ofzo geloof ik, dus echte kwaliteit had ik ook niet verwacht :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
StealthyPeanut schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 13:38:
[...]

Heb ik ook gedaan, klein beetje vergroot dus.

Vindt je dit nou goede kwaliteit dan? Hopelijk is dit niet het beeld wat je ook echt op de tv ziet... dan is digitenne inderdaad echt niks voor mij. Maargoed, het is ook maar 5 euro per maand ofzo geloof ik, dus echte kwaliteit had ik ook niet verwacht :>
Oei, geen Digitenne ervaring nog? Digitenne heeft een lage bitrate waardoor je bij veel informatie (zoals voetbalpubliek, het grasveld of stromend water) blokjesvorming krijgt, of in jouw termen vleeskleurige vlekken. De cap op zich is prima!

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
flubke01250 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 13:28:
HOE kan KPN nu zien dat ik al 3 kaarten geactiveerd heb (oftewel het max.) op 1 abonnement ?
De eerste tuner snap ik, want is via KPN besteld / geleverd, maar de overige 2 heeft KPN niets mee van doen gehad, afgezien van het telefonisch activeren van de smartcards ??

ThNX
Dit is toch niet zo moeilijk: je belt bij de 2e en de 3e om je smartcards te activeren op je bestaande abonnement. Een 4e zal niet geaccepteerd worden, maar je kan het proberen...
Een 4e zou kunnen door een werkende smartcard te kopieren, de informatie is immers een éérichtingverhaal. Maar kan je überhaupt een digitenne smartcard kopiëren?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Ik ben overgestapt op Digitenne en heb dus 1 tuner met smartcard gekregen. Geactiveerd en werkt prima. Nu heb ik nog 2 tuners weten te bemachtigen met een smartcard voor de overige TV's.

ThNX
Dat ligt eraan hoe je aan die andere 2 smartcards bent gekomen. Als je die bijv. 2ehands via marktplaats hebt in combinatie met de decoders, dan betaald degene waarvan jij die decoders hebt voor de 2 smartcards. Als hij dan nog 1 decoder heeft, en hij wil er meer, dan kan hij dat dus niet.

Edit: Hmm, je zegt wel dat je ze hebt geactiveerd.. Hoe het dan zit weet ik eigenlijk ook niet. Bij mij werden ze in de Primafoonwinkel in ieder geval gekoppeld aan mn adres zodat ik alleen nog maar hoefde te activeren.

[ Voor 9% gewijzigd door tdw op 26-06-2008 14:11 ]

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stelling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 15:52
De mast op Texel is geplaatst, alleen nog niet ge-activeerd. Zie: http://www.texelsecourant...rtikel/3,0,43604/?rpID=31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

giant2000 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 09:45:
[...]

Oei, je tv moet volgens mij niet op 16:9 staan maar op vol beeld.
Test: zet de tuner eens op 4:3 en op Discovery. Deze moet nu vol in beeld zijn, dus in verkeerde verhoudingen. Zet nu de tuner op 16:9 en dan moet je links en rechts zwarte balken krijgen.
Ik raad je anders aan om wat te experimenteren met de zoom knop op je tv.
Ik denk dat het een beetje anders zit.

Als je de Topfield tuner op 4:3 zet, is het beeld mooi gevuld, maar soms met zwarte balken aan de onderkant. Net zoals op een 4:3-tv dus. Als je hem dan op 16:9 zet, zorgt die er ook voor dat het beeld zover is ingezoomd, dat je ook geen balken meer links en rechts hebt, denk ik. De TV staat namelijk op een normaal profiel, en niet op autowide, zoom of een andere beeldverkrachtende functie.

Edit: Ik zat net naar het NOS journaal te kijken, prima, en alles was in beeld. Nu is er KRO kindertijd, ook op nederland 1 net als het journaal, maar daarbij zie ik alleen nog 'KRO' staan en het puntje van het logo van Ned.1. De rest is allemaal weggevallen.

[ Voor 12% gewijzigd door tdw op 26-06-2008 17:15 ]

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg me af of het volgende kan :

Ik woon in een drive -in woning met bg > keuken , 1e verd.> woonkamer , 2e verd > slaapkamers , 3e verd. > zolder.

Op de 1e verd. heb ik een buitenantenne geplaatst buiten die aangesloten staat op mijn tv in de woonkamer.
Is het dan mogelijk om een kabel vanaf de digitenne decoder te trekken naar een cai punt die in wand zit om dan vervolgens in de slaapkamer waar ook een cai punt zit een coax te trekken naar de tv in de slaapkamer ?

Heb ik dan in de slaapkamer een signaal? En kan ik de coax gelijk in de tv stoppen of moet ik daar ook een tunes aanschaffen?
Het is voor mij allemaal een beetje vaag dus ik hoop dat iemand me kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 21:10
de topfield 6000 tuner doet het raar sinds gisteren (update?, regio hengelo). de av instellingen staan op 16:9.
de uitzendingen in 16:9 worden goed beeldvullend weergegeven op m'n breedbeeldtv.
De uitzendingen in 4:3 worden niet goed weergeven. Het lijkt erop dat eerst boven en onder wordt geknipt, zodat een 16:9 verhouding ontstaat . Maar het beeld wordt uiteindelijk toch in 4:3 weergegeven, in de lengte uitgerekt dus, maar bijv geen netwerklogo of maar de helft van de ondertiteling!
Als ik de tuner op 4:3 instel, dan worden die uitzendingen wel goed weergegeven, maar vallen uiteraard de zijkanten van 16:9 wedstrijden weg.
Bekend probleem?

edit: het probleem deed zich voor bij bepaalde zenders, niet bij allemaal!
het is ondertussen opgelost. toeval of ... wat ik heb gedaan :
a/v setting op 4:3 letterbox. > terug naar uitzending > a/vsetting op 16:9 > gefixed.
heel raar, maar lijkt opgelost.

[ Voor 16% gewijzigd door Bulldock op 26-06-2008 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Pascal.A schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 17:26:
de topfield 6000 tuner doet het raar sinds gisteren (update?, regio hengelo). de av instellingen staan op 16:9.
de uitzendingen in 16:9 worden goed beeldvullend weergegeven op m'n breedbeeldtv.
De uitzendingen in 4:3 worden niet goed weergeven. Het lijkt erop dat eerst boven en onder wordt geknipt, zodat een 16:9 verhouding ontstaat . Maar het beeld wordt uiteindelijk toch in 4:3 weergegeven, in de lengte uitgerekt dus, maar bijv geen netwerklogo of maar de helft van de ondertiteling!
Als ik de tuner op 4:3 instel, dan worden die uitzendingen wel goed weergegeven, maar vallen uiteraard de zijkanten van 16:9 wedstrijden weg.
Bekend probleem?
Kijk, ik heb 3 posts boven je er wat over geschreven, hetzelfde probleem: tdw in "Het grote Digitenne topic deel 6"

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 21:10
had ik gelezen (kwam via google op je reply) maar is niet het probleem dat ik beschrijf. bovendien heeft het niets met m'n tv te maken. die doet gewoon wat de tuner doorgeeft via scart (4:3 of breedbeeld)

maar goed is al opgelost

[ Voor 6% gewijzigd door Bulldock op 26-06-2008 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
Met beide Topfield tuners kan je heel snel door de beeldformaten zappen door op de 0 toets te drukken tijdens het tv kijken. Met deze optie kanje het per programma zelfs nog aanpassen.;)

Je hoort ook wel mensen waarbij het formaat spontaan verkeerd staat. Typisch geval van per ongeluk op de 0 gedrukt ;)
Pascal.A schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 17:26:
Ja dat zeg ik net ;)

[ Voor 52% gewijzigd door Edje_Kroketje op 26-06-2008 19:23 . Reden: kwam nog een reactie tegen die mijn betoog bevestigde ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik ben opzoek naar een KPN digitene recorder en wou graag weten welke types er allemaal zijn?

Vr Groeten Dennis van der Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThNX
Als je de kaartjes via de telefoon hebt geactiveerd (het gratis nummer) en je meldt de kaartjes niet aan bij de helpdesk dan worden ze na een tijdje weer uitgeschakeld en op een zwarte lijst gezet. Als je ze daarna weer probeert te activeren dan lukt dat niet meer. Ook als je daarna naar de helpdesk belt, zien ze dat deze kaartjes op de zwarte lijst staan.
Ik heb het zelf meegemaakt. Ik heb de kaartjes via de telefoon geactiveerd en ze 'vergeten' aan mijn abonnement te koppelen. Na ongeveer 3 weken gingen ze toch weer uit.

Robbie.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 20:27:
[...]

Als je de kaartjes via de telefoon hebt geactiveerd (het gratis nummer) en je meldt de kaartjes niet aan bij de helpdesk dan worden ze na een tijdje weer uitgeschakeld en op een zwarte lijst gezet. Als je ze daarna weer probeert te activeren dan lukt dat niet meer. Ook als je daarna naar de helpdesk belt, zien ze dat deze kaartjes op de zwarte lijst staan.
Ik heb het zelf meegemaakt. Ik heb de kaartjes via de telefoon geactiveerd en ze 'vergeten' aan mijn abonnement te koppelen. Na ongeveer 3 weken gingen ze toch weer uit.

Robbie.....
Waarom moet je ze dan via dat gratis nummer activeren? Daarna moet je toch weer dat andere nummer bellen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 16:15:
Ik vroeg me af of het volgende kan :

Ik woon in een drive -in woning met bg > keuken , 1e verd.> woonkamer , 2e verd > slaapkamers , 3e verd. > zolder.

Op de 1e verd. heb ik een buitenantenne geplaatst buiten die aangesloten staat op mijn tv in de woonkamer.
Is het dan mogelijk om een kabel vanaf de digitenne decoder te trekken naar een cai punt die in wand zit om dan vervolgens in de slaapkamer waar ook een cai punt zit een coax te trekken naar de tv in de slaapkamer ?

Heb ik dan in de slaapkamer een signaal? En kan ik de coax gelijk in de tv stoppen of moet ik daar ook een tunes aanschaffen?
Het is voor mij allemaal een beetje vaag dus ik hoop dat iemand me kan helpen.
Je kunt één antenne gebruiken voor meerdere ontvangers/decoders.
Je kunt niet één decoder gebruiken voor meerdere TV's (of je moet het videosignaal verdelen en allemaal tegelijk naar hetzelfde programma kijken).
In de meeste gevallen wordt de TV via de SCART (video)connector aangesloten. (Er zijn ook wel oudere decoders met ingebouwde modulator; die kun je op de antenne ingang van de TV aansluiten)
Je kunt een actieve antenne hebben (zoals geleverd door KPN) of de bekende hark (UHF, wel vertikaal plaatsen) die passief is.

Mogelijkheid 1: Verdelen
Het signaal wordt via splitters verdeeld. Het signaal wordt wel door iedere splitter wat verzwakt, dit hoeft geen probleem te zijn als je voldoende signaal ontvangt. Is dit te zwak, dan kan je een antenne versterker tussen antenne en splitters zetten. Dit is hetzelfde als bij analoge TV, kies wel een goede kwaliteit versterker (dus niet een van de bouwmarkt of zo).
Let er wel op dat bij gebruik van een actieve antenne deze gevoed moet worden met 5V. Hiervoor zijn powerinserters te koop. Die zet je tussen de antenne en de versterker / splitter.
Er loopt dan een coax van de splitter(s) naar elke aansluidoos.
Zorg dat bij de aangesloten decoder(s) de 5V tbv. de actieve antenne UIT staat.

Mogelijkheid 2: Doorlussen
Bij de meeste setopboxen (decoders) wordt het antenne signaal doogelusd (loop).
Je kunt dan de antenne uitgang van de eerste ontvanger op de antenne ingang van de tweede ontvanger aansluiten enz. De eerst ontvanger zorgt voor de benodigde 5V bij gebruik van een actieve antenne; bij de volgende decoders zet je die spanning uit.
De coaxkabel moeten hierbij dus steeds van de ene ontvanger naar de andere lopen.
Per decoder moet je dus 2 coax kabels aansluiten (behalve bij de laatste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 00:58:
[...]

Je kunt één antenne gebruiken voor meerdere ontvangers/decoders.
Je kunt niet één decoder gebruiken voor meerdere TV's (of je moet het videosignaal verdelen en allemaal tegelijk naar hetzelfde programma kijken).
In de meeste gevallen wordt de TV via de SCART (video)connector aangesloten. (Er zijn ook wel oudere decoders met ingebouwde modulator; die kun je op de antenne ingang van de TV aansluiten)
Je kunt een actieve antenne hebben (zoals geleverd door KPN) of de bekende hark (UHF, wel vertikaal plaatsen) die passief is.

Mogelijkheid 1: Verdelen
Het signaal wordt via splitters verdeeld. Het signaal wordt wel door iedere splitter wat verzwakt, dit hoeft geen probleem te zijn als je voldoende signaal ontvangt. Is dit te zwak, dan kan je een antenne versterker tussen antenne en splitters zetten. Dit is hetzelfde als bij analoge TV, kies wel een goede kwaliteit versterker (dus niet een van de bouwmarkt of zo).
Let er wel op dat bij gebruik van een actieve antenne deze gevoed moet worden met 5V. Hiervoor zijn powerinserters te koop. Die zet je tussen de antenne en de versterker / splitter.
Er loopt dan een coax van de splitter(s) naar elke aansluidoos.
Zorg dat bij de aangesloten decoder(s) de 5V tbv. de actieve antenne UIT staat.

Mogelijkheid 2: Doorlussen
Bij de meeste setopboxen (decoders) wordt het antenne signaal doogelusd (loop).
Je kunt dan de antenne uitgang van de eerste ontvanger op de antenne ingang van de tweede ontvanger aansluiten enz. De eerst ontvanger zorgt voor de benodigde 5V bij gebruik van een actieve antenne; bij de volgende decoders zet je die spanning uit.
De coaxkabel moeten hierbij dus steeds van de ene ontvanger naar de andere lopen.
Per decoder moet je dus 2 coax kabels aansluiten (behalve bij de laatste).
Nou ik ben dus geintresseerd in optie 2 denk ik.

Ik had zo een schema in gedachte :

http://img401.imageshack.us/img401/194/39910791hr8.jpg

Ik trek dan een coax kabel van de uitput van de decoder (hoofd toestel ) naar de cai punten in de muur. Deze staan als het goed is met de andere cai punten boven.

Dit is het schema wat ik in gedachte had voor 2 tv toestellen.

Nu is er ook een kans dat ik een tv wil aansluiten in de keuken beneden. Het probleem is dan dat ik niet volgens het schema wat ik boven had getekend de tv kan voorzien van digitenne omdat ik beneden geen CAi doos heb in de muur.
Dus zal ik met losse kabels door het huis moeten trekken naar de decoder in de keuken.

Ik wil dus vragen of er een combinatie mogelijk is van optie 1 en 2.
Dat je mogelijkheid 2 toepast voor de tv's in de woonkamer + slaapkamer omdat hier een cai doos in de muur zit.

En mogelijkheid 1 voor de tv in de keuken, dus dat je een kabel van de buitenantenne direct naar de keuken trekt en daar gelijk op de decoder aangesloten word.

http://img241.imageshack.us/img241/7827/82447739fi8.jpg

Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 08:46:
[...]

Ik trek dan een coax kabel van de uitput van de decoder (hoofd toestel ) naar de cai punten in de muur. Deze staan als het goed is met de andere cai punten boven.

Nu is er ook een kans dat ik een tv wil aansluiten in de keuken beneden. Het probleem is dan dat ik niet volgens het schema wat ik boven had getekend de tv kan voorzien van digitenne omdat ik beneden geen CAi doos heb in de muur.
Dus zal ik met losse kabels door het huis moeten trekken naar de decoder in de keuken.

Dat je mogelijkheid 2 toepast voor de tv's in de woonkamer + slaapkamer omdat hier een cai doos in de muur zit.

En mogelijkheid 1 voor de tv in de keuken, dus dat je een kabel van de buitenantenne direct naar de keuken trekt en daar gelijk op de decoder aangesloten word.

Is dit mogelijk?
Moet je even in dit forum zoeken, want volgens mij is deze optie al eerder behandeld en toen kon het :Y

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Is dit mogelijk?
Een mix is zeker mogelijk; als je het maar netjes aanpakt.
Je kunt voor het toestel in de keuken één van de andere antenne kabels van een splittertje voorzien.
Dat hoeft je dus bij de antenne zelf te doen (geeft m.i. wél het sterkste signaal), maar kan ook bij de een van de aansluitingen op de eerste eteage (slaapkamer). Die zit waarschijnlijk het dichtst bij.
Het is een kwestie van uitproberen. Bedenk wel dat iedere splitter het signaal voor beide aangesloten toestellen wat verzwakt. hetzelfde geldt ook (in mindere mate voor iedere meter coaxkabel (gebruik een goede kwaliteit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 19:32
Is er nog steeds niet bekend wanneer KPN het digitenne netwerk uitbreidt??? :/

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
Dit jaar nog met 11 nieuwe lokaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 10:21:
[...]

Een mix is zeker mogelijk; als je het maar netjes aanpakt.
Je kunt voor het toestel in de keuken één van de andere antenne kabels van een splittertje voorzien.
Dat hoeft je dus bij de antenne zelf te doen (geeft m.i. wél het sterkste signaal), maar kan ook bij de een van de aansluitingen op de eerste eteage (slaapkamer). Die zit waarschijnlijk het dichtst bij.
Het is een kwestie van uitproberen. Bedenk wel dat iedere splitter het signaal voor beide aangesloten toestellen wat verzwakt. hetzelfde geldt ook (in mindere mate voor iedere meter coaxkabel (gebruik een goede kwaliteit).
Nou dank je wel voor je advies!! Ik ga gewoon signaal versterkertjes er tussen stoppen denk ik om het signaal naar de decoders toch goed te houden.
En naar de keuken ga ik denk ik toch via de buitenantenne direct doen, anders moet ik allemaal gaan kloten met kabels door het huis.

Nu ga ik 2 extra decoders proberen op de kop te tikken, extra huren is 3 euro per maand of via marktplaats gewoon dat moet ik eff zien.

Bedankt nogmaals in ieder geval voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
Ik zou niet meteen een versterker er tussen doen. het signaal wordt ook al versterkt in de antenne met zo'n 20 dB dus je hebt genoeg reserve. neem wel een splitter die gelijkspanning doorlaat anders heeft je buitenantenne geen spanning en is het een verzwakker geworden in plaats van een versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Is dit mogelijk?
Vergeet niet de kabel tussen de antennedozen en het aansluitpunt van de kabelmaatschappij los te koppelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 10:54:
[...]

Vergeet niet de kabel tussen de antennedozen en het aansluitpunt van de kabelmaatschappij los te koppelen!
Dank je wel! Ik ga het uitproberen.
Mijn 2e lcd is vandaag geariveerd en probeer vanavond nog een digitenne pakket op te halen en dan ga ik het testen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOzzie
  • Laatst online: 15-07 07:08
Ik heb een Samsung LCD-TV (type LE37M86) met ingebouwde DVB-tuner. Volgens Primafoon wordt deze TV niet ondersteund door KPN en kan ik dus geen starterspakket kopen, maar moet ik een volledig pakket met tuner nemen. Klopt dat ?

En is het op een 37inch scherm wel aan te gluren ?

[ Voor 10% gewijzigd door DaOzzie op 30-06-2008 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Je kunt prima zo'n starterpakket kopen, dat zal echt wel werken. De kwaliteit zal echter best wel crappy zijn omdat Digitenne al geen hoge bitrate heeft, maar vooral omdat SD-materiaal er op een M86/87 sowieso voor geen meter uit ziet.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOzzie
  • Laatst online: 15-07 07:08
Maar ziet het er wel beter uit dan analoog?
En wat is SD-materiaal 8)7 ?

[ Voor 27% gewijzigd door DaOzzie op 30-06-2008 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Standaard Definitie, waar we al sinds de jaren '50 naar kijken. ;) Dit om het verschil aan te duiden met Hoge Definitie wat pas een jaar of 15 bestaat (of 25 als je de analoge HD meeneemt).

[edit]
Vraagje: wie heeft er recent een antenne of tuner met antenne gekocht bij KPN/Primafoon? Kreeg je toen als antenne een Funke DSC200 of een Funke DSC210? (ja, er is een nieuwe) De DSC210 heeft volgens Funke een actief impulsive noise filter:
An active impulsive noise filter is also present to avoid interference-problems caused by traffic, industrial areas or GSM/DECT-phones.
En dat wil ik wel eens proberen. Dit is vermoedelijk een high-pass filter dat lage frequenties wegdrukt en zo mogelijk storingen door brakke scootertjes en lichtschakelaars kan verminderen. Da's de theorie iig.

Verder: ik heb hier wel eens gelezen dat sommige mensen bij een tuner 2 of 3 smartcards kregen en ze zodoende overhadden. Bij KPN kosten ze €12,95, dus ik vroeg me af of ik hier wat smartcards goedkoop over kan nemen van iemand anders? :P

[ Voor 65% gewijzigd door Mentalist op 01-07-2008 03:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
W3ird_N3rd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 17:01:
[...]
Standaard Definitie, waar we al sinds de jaren '50 naar kijken. ;) Dit om het verschil aan te duiden met Hoge Definitie wat pas een jaar of 15 bestaat (of 25 als je de analoge HD meeneemt).
Deels kan ik met je meegaan. Hoe zit het met de huidige 16:9 beelden? Ik heb het idee dat de beeldkwaliteit met sprongen vooruit is gegaan als ik weer eens een herhaling uit de jaren '80 zie.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

giant2000 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 11:21:
[...]

Deels kan ik met je meegaan. Hoe zit het met de huidige 16:9 beelden? Ik heb het idee dat de beeldkwaliteit met sprongen vooruit is gegaan als ik weer eens een herhaling uit de jaren '80 zie.
Maar dat heeft ook met de opslag te maken - betamax pro is een fantastisch systeem maar analoog magnietisch systeem die banden gaan wel wat achteruit (zeker als je ze niet onderhoudt - minimaal 1 maal per jaar afspelen of minimaal heen en weer spoelen). Misschien heb je vroeger nog wel casette bandjes gebruikt? Dan drukte het geluid ook door de band heen naar de volgende laag door het magnetisme van de opname, zeker bij de 'lange' dus dunnen bandjes. Soms al na een jaar.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
franssie schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 11:42:
[...]

Maar dat heeft ook met de opslag te maken - betamax pro is een fantastisch systeem maar analoog magnietisch systeem die banden gaan wel wat achteruit (zeker als je ze niet onderhoudt - minimaal 1 maal per jaar afspelen of minimaal heen en weer spoelen). Misschien heb je vroeger nog wel casette bandjes gebruikt? Dan drukte het geluid ook door de band heen naar de volgende laag door het magnetisme van de opname, zeker bij de 'lange' dus dunnen bandjes. Soms al na een jaar.
Inderdaad. En de camera's waren toen ook een stuk minder denk ik.

De enige recent doorgevoerde verandering aan de kant van de ontvanger is de mogelijkheid om 16:9 als AR op te geven, maar daar krijg je niet meer pixels van. En vroeger bestonden er helemaal geen breedbeeld TV's, dus dat was ook helemaal niet van toepassing. Afgezien van betere apparatuur is er in de specificatie eigenlijk niets aangepast, PAL is PAL gebleven. Alleen de apparatuur is tegenwoordig beter van kwaliteit.

Als iemand nog wat nieuwe smartcards overheeft mag die mij een DM sturen of mailen via een maillink uit een van mijn advertenties. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Mentalist op 01-07-2008 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:
aart44 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:09:
[...]

W3ird_N3rd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:44:
[...]

Zcas is wat er standaard opzit, daarmee kan je alleen Seca kaarten lezen.

Ga eens door het menu, misschien moet je ergens nog iets aanzetten.
Ik heb UCAS V3.1 op mijn module staan nu maar hij zegt dat mijn card ongeldig is.
gaarne advies wat nu en kan ik dat zelf met mijn laptop?
Hierboven heb je het over iets aanzetten in het menu. bedoel je via de tv en dan ci-module?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2008 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graziemille
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:53
Samopsa schreef op zondag 04 mei 2008 @ 11:54:
@folkert

Dat klopt, je kan ook een los apparaat bestellen bij kpn zonder abonnement. Maar als je via de reguliere weg een pakket bestelt op de website, dan heb je een standaardcontract.

En als je het pakket zonder ab wil activeren, bel je met 09000576, het contract zal dan worden ingevoerd, en dan krijg je eerste maand gratis, 89,95 retour, etc.
@Samopsa

Er staan ook diverse Topfield receivers te koop bij internetshops (bv. satellitecity) voor minder dan bij de KPN. Er staat dan bij vermeld, dat je ook 89,95 van KPN retour krijgt bij eerste aanmelding.

Hoe gaat dat dan in zijn werk?
Moet je dan bij de KPN alsnog iets kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 19:47:
[...]

Ik heb UCAS V3.1 op mijn module staan nu maar hij zegt dat mijn card ongeldig is.
Dat weet ik niet zeker, zou je uit moeten zoeken. Hier een link die wel mag: http://www.ucassupport.nl/index1.htm
Hierboven heb je het over iets aanzetten in het menu. bedoel je via de tv en dan ci-module?
Ja. En zit je kaart niet ondersteboven/achterstevoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 08-09 11:42
Henkie-Jan schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 15:40:
Is er nog steeds niet bekend wanneer KPN het digitenne netwerk uitbreidt??? :/
Edje_Kroketje schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 18:34:
Dit jaar nog met 11 nieuwe lokaties
Ik heb net nog even op de site van Agentschap Telecom en deze site zitten kijken en vroeg hetzelfde af i.v.m. de zender in Roosendaal wanneer die aangaat. Las op forums eerder dat die allang in 2007 aan zou gaan. Zijn er exacte data bekend? Postcode check voor Roosendaal en omgeving levert een 'helaas' op bij digitenne.nl site. Breda zendmast is dichtste bij maar toch nog 20km verder. Levert dat al genoeg signaal op met binnen danwel buitenantenne van KPN of moet je voorlopig hark op dak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Zou je uit moeten proberen, als Breda rondom zou stralen zou het geen probleem zijn maar er is een afscherming richting Londen. Of je daar in Roosendaal nog last van hebt is alleen proefondervindelijk met zekerheid vast te stellen.

[edit]Jeej wat is die KPN-site brak. :X Afgezien van de traagheid kan ik in de shop van alles maar één bestellen. Via http://www.kpn.com/kpn/show/id=1754026 (oude link) kan ik wel de aantallen veranderen. Wat denken ze daar? "Goh, we hebben een nieuwe shop ontworpen, alleen kan ik van alles er maar één bestellen.. Nouja.. Wie zou dat ooit willen.. Gooi maar online."

[ Voor 44% gewijzigd door Mentalist op 02-07-2008 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02:00
graziemille schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 21:43:
[...]

@Samopsa

Er staan ook diverse Topfield receivers te koop bij internetshops (bv. satellitecity) voor minder dan bij de KPN. Er staat dan bij vermeld, dat je ook 89,95 van KPN retour krijgt bij eerste aanmelding.

Hoe gaat dat dan in zijn werk?
Moet je dan bij de KPN alsnog iets kopen?
Je gaat naar de primafoon. Daar spreek je de meneer of mevrouw aan met het verzoek om een abonnement af te sluiten met de smartcard die je al hebt. Je hebt immers al een tuner gekocht waar de smartcard bijhoorde.

In plaats van de gratis huurtuner, krijg je nu een voucher die je in moet sturen en krijg je dus 89.,95 terug.

Klopt het dat je nu zomersteekkorting krijgt op je abonnement als je nu afsluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
koektrommeltje schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 16:57:
Klopt het dat je nu zomersteekkorting krijgt op je abonnement als je nu afsluit?
Jup op je jaarcontract :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 14:09:
[...]

[...]

Wat ik wilde vragen: heeft iemand ervaring met de nieuwe Topfield PVR van KPN (die zwarte met 320 GB Harddisk)?
Ik heb de search functie gebruikt, maar kon niets vinden...
Edit: ik heb zelf een Topfield PVR 80 waar ik een harddisk van 160GB in heb gezet, zonder enig probleem 8)
Welke type 160GB schijf heb je er in gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt waardeloos die "helpdesk".

Na 3 weken correspondentie heeft men mij laten weten dat ik over een week gebeld wordt.

Terwijl ik al 4 maanden geen gecodeerde zenders heb. En nog geld terug krijg. Ze doen gewoon helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
BBC test met DVB-T2
De Britse omroep BBC is gestart met het testen met DVB-T2. Vanaf de zender Guildford, ten zuidwesten van Londen, hebben zenderexploitanten National Grid Wireless en Arqiva een multiplex voor de nieuwe generatie van digitale ethertelevisie in de lucht gebracht. De BBC hoopt met deze test mee te helpen aan het standaardisatieproces van DVB-T2. In de toekomst hoopt de omroep op deze wijze te kunnen uitzenden in HD-kwaliteit.

Net als in Nederland wordt digitale ethertelevisie in het Verenigd Koninkrijk uitgezonden middels Digital Video Broadcasting – Terrestrial (DVB-T). Deze techniek is echter alweer meer dan 10 jaar geleden ontwikkeld. Om uit te kunnen zenden in High Definition kent DVB-T echter nog wat beperkingen. Zo heeft HDTV meer bandbreedte nodig dan reguliere uitzendingen.
De huidige DVB-T multiplexen zitten momenteel al propvol. Daarom wordt er momenteel hard gewerkt aan een nieuwe techniek voor digitale ethertelevisie: DVB-T2. Grote pluspunt van DVB-T2 is de verbeterde transmissietechniek, waardoor een efficiencywinst van 30% kan worden geboekt. Nadeel is wel dat een nieuwe set-top box benodigd is. Deze zijn momenteel echter nog niet verkrijgbaar.

De BBC is mede verantwoordelijk voor de ontwikkeling van DVB-T2. Door nu te testen met deze techniek hoopt het dat er een standaard vastgesteld kan worden. Fabrikanten kunnen hiermee nieuwe decoders gaan ontwerpen. Deze zullen vermoedelijk medio 2009 in de winkels verschijnen. De BBC zelf is van plan om vanaf eind 2009 in HD te gaan uitzenden via DVB-T2.

Of de KPN eveneens over zal stappen is nog onduidelijk. Digitenne kampt namelijk ook met het probleem dat de multiplexen overvol zitten. In september zal er waarschijnlijk een DVB-T2 multiplex in de lucht worden gebracht vanaf de zendmast bij de RAI te Amsterdam. Het is namelijk de bedoeling dat deze techniek gedemonstreerd gaat worden tijdens de International Broadcasting Convention van 11 tot en met 16 september in de RAI. [RS/Radio.NL]

BRON: http://www.radio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astromenia
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-05 16:56
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 22:29:
ik heb zelf een Topfield PVR 80 waar ik een harddisk van 160GB in heb gezet, zonder enig probleem

Welke type 160GB schijf heb je er in gezet?
Kan dit zonder verdere aanpassingen in bijvoorbeeld de firmware? En wat zou de maximale grootte zijn?

[ Voor 23% gewijzigd door Astromenia op 06-07-2008 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:40
Zeker weten? volgens mij is het met contracten alleen op de 1e factuur / maand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Def1ant schreef op zondag 06 juli 2008 @ 00:14:
[...]

Zeker weten? volgens mij is het met contracten alleen op de 1e factuur / maand...
Nee dat is met een KPN Flexibel mobiel abonnement. Denk je dat ze 25% (bijvoorbeeld) korting gaan geven op €6.95 :? Daar doen klanten het wel voor ja :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 19:47:
[...]

Je bent blijkbaar niet de enige: http://www.sat4all.com/fo...umber=1525350#Post1525350

Dan zul je een andere CAM moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Mijn philips slikt ook niet een officiele SCM - Conax cam, ja de cam die KPN verkoopt. Hij doet het pas als ik de TV aanzet, in standby zet en meteen weer aan. Dan initialiseert hij hem pas.

Nu heb ik een dragon-cam wat meer in de satteliet wereld gebruikt wordt maar die heeft ook conax codering d'rop en deze start wel in 1 keer op. Voor de prijs maakt het eigenlijk niets uit, dragon cam kan zelfs wat duurder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sontax
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Wij hebben hier 2 digitenne abbonomenten 1 voor mijn kamer en 1 in de woonkamer
Nou is het probleem dat de woonkamer heel slecht bereik heeft zelfs met een buitenantenne
Ik heb alles standaard in kamer en heb nooit ergens last van

Heeft iemand hier een oplossing voor waarom het in de woonkamer gewoon slecht is ? Ook het zenders zoeken en de kwaliteit zijn laag op elk kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
sontax schreef op maandag 07 juli 2008 @ 09:22:
Wij hebben hier 2 digitenne abbonomenten 1 voor mijn kamer en 1 in de woonkamer
Nou is het probleem dat de woonkamer heel slecht bereik heeft zelfs met een buitenantenne
Ik heb alles standaard in kamer en heb nooit ergens last van

Heeft iemand hier een oplossing voor waarom het in de woonkamer gewoon slecht is ? Ook het zenders zoeken en de kwaliteit zijn laag op elk kanaal
Sluit het kastje van de kamer (boven ?) eens aan op de antenne van de woonkamer (beneden dus ?) dan sluit je de kastjes uit ivm slechte contacten.
Check ook of je de +5v signaal aan hebt staan in je ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
LCD_viewer schreef op maandag 07 juli 2008 @ 09:16:
Mijn philips slikt ook niet een officiele SCM - Conax cam, ja de cam die KPN verkoopt. Hij doet het pas als ik de TV aanzet, in standby zet en meteen weer aan. Dan initialiseert hij hem pas.

Nu heb ik een dragon-cam wat meer in de satteliet wereld gebruikt wordt maar die heeft ook conax codering d'rop en deze start wel in 1 keer op. Voor de prijs maakt het eigenlijk niets uit, dragon cam kan zelfs wat duurder zijn.
Je kan ook een Xcam kopen, die heb je 2dehands voor een appel en een ei. Alleen weet ik niet of die de kaart kan updaten/activeren, dus dan is het wel verstandig er nog een officiële Conax CAM of een losse ontvanger in de buurt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Laatst online: 10:07
Ik gebruik al enige tijd digitenne :D voor mij prima en goedkoop, omdat ik tegenwoordig wat vaker dagen wegben heb ik een Terratec Cinergy t2 gekocht :D free to air zenders perfect nagenoeg zonder haperingen. Maar wat ik niet echt terug kan vinden is of het mogelijk is dat ik op de Cinergy ook commerciele zenders via digitenne kan ontvangen.

Iemand ervaring of kan dit gewoon niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Dat kan met een Phoenix kaartlezer en de juiste software. Maar dat is over het algemeen niet klik-klak-klaar, daar moet je zelf wel wat aan tweaken voor het goed werkt. Maar het kan wel.

[ Voor 53% gewijzigd door Mentalist op 07-07-2008 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Laatst online: 10:07
Dat is niet zo heel erg.... er zit wel een kaartlezer in mijn laptop (smartcard) tis een laptop van toilet en douche geweest.

zit er een kans in dat ik deze kan usen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
MiK schreef op maandag 07 juli 2008 @ 17:56:
Dat is niet zo heel erg.... er zit wel een kaartlezer in mijn laptop (smartcard) tis een laptop van toilet en douche geweest.

zit er een kans in dat ik deze kan usen ?
Alleen als ie Phoenix mode aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
Edje_Kroketje schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 19:56:
BBC test met DVB-T2
De Britse omroep BBC is gestart met het testen met DVB-T2. Vanaf de zender Guildford, ten zuidwesten van Londen, hebben zenderexploitanten National Grid Wireless en Arqiva een multiplex voor de nieuwe generatie van digitale ethertelevisie in de lucht gebracht. De BBC hoopt met deze test mee te helpen aan het standaardisatieproces van DVB-T2. In de toekomst hoopt de omroep op deze wijze te kunnen uitzenden in HD-kwaliteit.

Net als in Nederland wordt digitale ethertelevisie in het Verenigd Koninkrijk uitgezonden middels Digital Video Broadcasting – Terrestrial (DVB-T). Deze techniek is echter alweer meer dan 10 jaar geleden ontwikkeld. Om uit te kunnen zenden in High Definition kent DVB-T echter nog wat beperkingen. Zo heeft HDTV meer bandbreedte nodig dan reguliere uitzendingen.
De huidige DVB-T multiplexen zitten momenteel al propvol. Daarom wordt er momenteel hard gewerkt aan een nieuwe techniek voor digitale ethertelevisie: DVB-T2. Grote pluspunt van DVB-T2 is de verbeterde transmissietechniek, waardoor een efficiencywinst van 30% kan worden geboekt. Nadeel is wel dat een nieuwe set-top box benodigd is. Deze zijn momenteel echter nog niet verkrijgbaar.

De BBC is mede verantwoordelijk voor de ontwikkeling van DVB-T2. Door nu te testen met deze techniek hoopt het dat er een standaard vastgesteld kan worden. Fabrikanten kunnen hiermee nieuwe decoders gaan ontwerpen. Deze zullen vermoedelijk medio 2009 in de winkels verschijnen. De BBC zelf is van plan om vanaf eind 2009 in HD te gaan uitzenden via DVB-T2.

Of de KPN eveneens over zal stappen is nog onduidelijk. Digitenne kampt namelijk ook met het probleem dat de multiplexen overvol zitten. In september zal er waarschijnlijk een DVB-T2 multiplex in de lucht worden gebracht vanaf de zendmast bij de RAI te Amsterdam. Het is namelijk de bedoeling dat deze techniek gedemonstreerd gaat worden tijdens de International Broadcasting Convention van 11 tot en met 16 september in de RAI. [RS/Radio.NL]

BRON: http://www.radio.nl
Ik hoop dat kpn dat ook snel oppikt dan wordt de beeldkwaliteit tenminste beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben net teruggebeld door Digitenne (pas na een maand, maar wel correct op de afgesproken tijd) voor mijn probleem van niet werkende gecodeerde kanalen (zie mijn eerdere posts) en men wist mij mede te delen dat als je een tijdje Digitenne uit hebt staan de kaart automatisch gedeactiveerd wordt. Als je vervolgens je apparaat een half uur aan zet (op een gecodeerde zender zei de medewerker) zou er automatisch weer activering plaats moeten vinden.

Dit ter info voor anderen die mogelijk hetzelfde probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 20:11:
[...]

Je bent blijkbaar niet de enige: http://www.sat4all.com/fo...umber=1525350#Post1525350

Dan zul je een andere CAM moeten kopen.
Tsja, ik snap niet dat niemand mij kan vertellen welke software ik nodig heb. Ziezotec satellietshop bied deze kaart aan en vertellen mij alleen dat hij als ik er nog een koop bij hun, deze het gegarandeert doet met digitenne. maar niet welke software erop staat. maar dan moeten er toch meer mensen zijn die weten met welke software het wel werkt.

http://www.ziezotec.nl/sa...ix-reborn-cam-module.html

Module past er maar op een manier in de tv en wordt herkent. alleen de digitenne smartcard kan hij dan niet lezen.
Iemand nog een tip behalve andere kaart kopen?
als ik nu bij ziezotec zo'n kaart koop, kan ik dan daar vanaf lezen welke software erop staat en dat op die andere zetten? heb nog een 2e tv, dus...

Groeten en bedankt voor de reacties.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.