Verstuurd vanaf mijn Computer®
Ik heb die smartcard geactiveerd en hij zit met pijltje naar voren met chip naar onder zoals het hoort.
edit: Op de handleiding staat dat je snel zoeken moet kiezen, maar daarmee deed hij dus niks zoeken. Als je automatisch kiest zoekt ie nu opeens wel. Hopelijk kan ik zo tv kijken
ed2: hij geeft nu maar 5 tv zenders aan, en zegt dat deze 'geen of gecodeerde zender' zijn..?
ed3: Nu 13 zenders maar allemaal 'geen of gecodeerde uitzending'
[ Voor 84% gewijzigd door Dekar op 09-07-2008 13:16 ]
EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's
Altijd handig om er even bij te vertellen welke tuner je gebruikt, hier wat algemene opmerkingen om mischien je set draaiende te krijgen:Dekar1 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 12:17:
ik heb 00% in die signaalbalk, is dit gewoon omdat ik hier in huis geen digitenne kan gebruiken?
Ik heb die smartcard geactiveerd en hij zit met pijltje naar voren met chip naar onder zoals het hoort.
edit: Op de handleiding staat dat je snel zoeken moet kiezen, maar daarmee deed hij dus niks zoeken. Als je automatisch kiest zoekt ie nu opeens wel. Hopelijk kan ik zo tv kijken
ed2: hij geeft nu maar 5 tv zenders aan, en zegt dat deze 'geen of gecodeerde zender' zijn..?
ed3: Nu 13 zenders maar allemaal 'geen of gecodeerde uitzending'Ik heb ook geen Nederland 1, 2 en 3...
0% signaal betekend dat je geen ontvangst hebt. Ook je overige edits geven dit aan, je hebt blijkbaar een te llaag signaal. Probeer een plaats voor de antenne te vinden waar je wel signaal hebt (je kan een gewone coax 'antenne' kabel gebruiken om te verlengen).
Let verder op of het rode lampje op de antenne wel brand, is dat niet het geval dan moet je nog even inschakelen (+5V).
Als na installatie blijkt dat je geen NED1 2 3 hebt dan moet je deze handmatig opzoeken, een frequentielijst is te vinden op www.digitenne.nl.
Succes.
2,00 m. + begane grond
En waarom wordt er in de regio zuid-drenthe/noord-west overijssel nou geen zendmast bij geplaatst.funrider schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 14:34:
[...]
[...]
Ik heb net nog even op de site van Agentschap Telecom en deze site zitten kijken en vroeg hetzelfde af i.v.m. de zender in Roosendaal wanneer die aangaat. Las op forums eerder dat die allang in 2007 aan zou gaan. Zijn er exacte data bekend? Postcode check voor Roosendaal en omgeving levert een 'helaas' op bij digitenne.nl site. Breda zendmast is dichtste bij maar toch nog 20km verder. Levert dat al genoeg signaal op met binnen danwel buitenantenne van KPN of moet je voorlopig hark op dak?
Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw
Heb je het wel geprobeerd dan de zender Smilde staat met 40 kw te blazen lijkt me dat het in zuid Drenthe geen probleem hoeft te zijn.Henkie-Jan schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 14:00:
[...]
En waarom wordt er in de regio zuid-drenthe/noord-west overijssel nou geen zendmast bij geplaatst.Wil je graag digitenne kan het niet!
![]()
Misschien dat er met een flut binnenantenne geen signaal is maar met een buitenantene moet je toch wel signaal kunnen krijgen.
Bedankt voor de tips.
We hadden met zowel een binnen als buiten antenne geprobeerd. Voor het huis was de ene bouqet te ontvangen en achter de 2e bouqet. Je zie het ook wel op het kaartje... Daarnaast zitten we langs een snelweg...aart44 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 14:47:
[...]
Heb je het wel geprobeerd dan de zender Smilde staat met 40 kw te blazen lijkt me dat het in zuid Drenthe geen probleem hoeft te zijn.
Misschien dat er met een flut binnenantenne geen signaal is maar met een buitenantene moet je toch wel signaal kunnen krijgen.
Vreemd, jouw lokatie omschrijving komt in de buurt van Steenwijk. Ik heb in deze stad Smilde op 100% ontvangst met een binnenantenne en met iets minder (~70%) Zwolle en zelfs Leeuwarden komt hier door, echter niet meer dan de namen van de zenders (dat is toch ietsie te ver weg).Henkie-Jan schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 15:15:
[...]
We hadden met zowel een binnen als buiten antenne geprobeerd. Voor het huis was de ene bouqet te ontvangen en achter de 2e bouqet. Je zie het ook wel op het kaartje... Daarnaast zitten we langs een snelweg...
[ Voor 15% gewijzigd door giant2000 op 09-07-2008 16:03 ]
2,00 m. + begane grond
MOOI!Dekar1 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 15:05:
Ok, ik schrik me net kapot want de zenders doen het nu wel opeens. Duurt het meestal een uur of 2 voordat hij alles herkent o.i.d.? "we konden al na 10 minuten kijken" was in ieder geval niet het geval. Enfin, nu eerst handmatig de missende zenders invoeren en alles is goed
Bedankt voor de tips.
Ach ja, je kent dat wel, valt toch altijd weer tegen. De meeste mensen hebben in 10 minuten nog niet eens de doos uitgepakt
2,00 m. + begane grond
Ja, was bij mij ook tegen de 2u... werd me ook door de muts van KPN gezegd dat het tot 2u kon duren. Toen dacht ik ook van "we konden al na 10min kijken...."Dekar1 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 15:05:
Ok, ik schrik me net kapot want de zenders doen het nu wel opeens. Duurt het meestal een uur of 2 voordat hij alles herkent o.i.d.? "we konden al na 10 minuten kijken" was in ieder geval niet het geval. Enfin, nu eerst handmatig de missende zenders invoeren en alles is goed
Bedankt voor de tips.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Een goede manier om de kaart snel actief te krijgen is het volgende:
Zorg dat je een goede ontvangst hebt van de publieke zenders Ned.1,2,3 en regiozenders. Aangezien ze niet gecodeerd zijn moet je ze altijd kunnen ontvangen. Op Digitenne.nl kan je bij kanalen en techniek de juiste kanalen vinden mocht de tuner ze niet met een snelle of automatische scan kunnen vinden. Als je ongestoorde ontvangst hebt laat je de ontvanger 11 minuten staan op het kanaal. Als je gaat zappen dan zou je net de activatie mis kunnen lopen dus niet doen! Na 11 minuten bij een goede ontvangst is je kaart altijd geactiveerd.
Ga NIET zoals je wel veel hoort op een gecodeerde zender wachten op je activatie. Je weet bij een eerste installatie nooit of je ontvangst wel goed is voor dat kanaal. Bij de publieke zenders weet je dat wel omdat je gewoon het beeld kan zien.
Als de ontvangst gestoord is en je activatie komt net langs als het beeld even blokt, tja dan moet je weer de hele cyclus afwachten en dan kan het wel een tijd gaan duren.
Voor jou helpt het niet meer maar misschien dat anderen er wel baat bij hebben bij deze uitleg/
[ Voor 12% gewijzigd door Edje_Kroketje op 10-07-2008 08:09 . Reden: uitleg wat verduidelijkt ]
Dan zou de slogan moeten zijn "en we konden al na 11 minuten kijken"Edje_Kroketje schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 08:05:
Als je slechte of geen ontvangst hebt dan komt de kaart activatie natuurlijk ook niet goed binnen. Aangezien die 1 keer per 10 minuten langs komt kan het wel even duren.
Zorg dat je een goede ontvangst hebt van de publieke zenders Ned.1,2,3 en regiozenders. Aangezien ze niet gecodeerd zijn moet je ze altijd kunnen ontvangen. Op Digitenne.nl kan je bij kanalen en techniek de juiste kanalen vinden mocht de tuner ze niet met een snelle of automatische scan kunnen vinden. Als je ongestoorde ontvangst hebt laat je de ontvanger 11 minuten staan op het kanaal. Als je gaat zappen dan zou je net de activatie mis kunnen lopen dus niet doen! Na 11 minuten bij een goede ontvangst is je kaart altijd geactiveerd.
Ga NIET zoals je wel veel hoort op een gecodeerde zender wachten op je activatie. Je weet bij een eerste installatie nooit of je ontvangst wel goed is voor dat kanaal. Bij de publieke zenders weet je dat wel omdat je gewoon het beeld kan zien.
Als de ontvangst gestoord is en je activatie komt net langs als het beeld even blokt, tja dan moet je weer de hele cyclus afwachten en dan kan het wel een tijd gaan duren.
Voor jou helpt het niet meer maar misschien dat anderen er wel baat bij hebben bij deze uitleg/
2,00 m. + begane grond
Jawel hoor, dat kan femon me prima vertellen..Edje_Kroketje schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 08:05:
Ga NIET zoals je wel veel hoort op een gecodeerde zender wachten op je activatie. Je weet bij een eerste installatie nooit of je ontvangst wel goed is voor dat kanaal.
Ontvangst blokt toch standaard om de haverklap bij Digitenne?Bij de publieke zenders weet je dat wel omdat je gewoon het beeld kan zien.
[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 10-07-2008 16:38 ]
Waarom heb je 2 abonnementen? Op een abonnement kun je 3 smartcards afsluiten dus dat 2e abonnement is volkomen weggegooid geld.sontax schreef op maandag 07 juli 2008 @ 09:22:
Wij hebben hier 2 digitenne abbonomenten 1 voor mijn kamer en 1 in de woonkamer
Nou is het probleem dat de woonkamer heel slecht bereik heeft zelfs met een buitenantenne
Ik heb alles standaard in kamer en heb nooit ergens last van
Heeft iemand hier een oplossing voor waarom het in de woonkamer gewoon slecht is ? Ook het zenders zoeken en de kwaliteit zijn laag op elk kanaal
Verkeerd uitgerichte antenne?
Verwijderd
Ik heb even een vraagje die ik nergens kon terug vinden. Ik heb nu een Digitenne paket aangeschaft met een abonnement van 6,95 de maand. Nu heb ik de Samsung tuner aangesloten op me tv. Maar als ik de zenders wil zoeken zegt hij dat de ontvangststerkte rond de 80% is en de ontvanstkwaliteit 0 is. Hierdoor vind de tuner geen zenders. Wel heb ik hier beeld op me laptop met een dvb-t usb stickje.
Heeft iemand hier ook last van? En heeft iemand een oplossing?
Verwijderd
Wat is trouwens het verschil tussen ontvangststerkte en ontvanstkwaliteit?
Doordat de kwaliteit 0 is heb je geen ontvangst. Ga met de antenne stoeien en let daarbij alleen op de kwaliteit en laat de sterkte voor wat die is. Als de kwaliteit goed is dan is de sterkte automatisch voldoende.Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 17:21:
Hallo mensen.
Ik heb even een vraagje die ik nergens kon terug vinden. Ik heb nu een Digitenne paket aangeschaft met een abonnement van 6,95 de maand. Nu heb ik de Samsung tuner aangesloten op me tv. Maar als ik de zenders wil zoeken zegt hij dat de ontvangststerkte rond de 80% is en de ontvanstkwaliteit 0 is. Hierdoor vind de tuner geen zenders. Wel heb ik hier beeld op me laptop met een dvb-t usb stickje.
Heeft iemand hier ook last van? En heeft iemand een oplossing?
Het probleem komt waarschijnlijk omdat je signalen van 2 zenders ongeveer even sterk ontvangt. De antenne is naar een andere kant van het huis verplaatsen zou je ook is kunnen proberen. De kabel kan je eventueel verlengen met een standaard tv kabel met dito pluggen. Overigens wel opvallend dat je dit op alle kanalen zou hebben.
Wat voor hardware versie heb je van de samsung? meestel staat dit onderop, anders kan je het in de menu's ergens vinden.
Nou, niet dus.. Heb m'n ontvanger dik een kwartier op SBS6 laten staan, en vonkbruggen zijn hier vrij zeldzaam 's nachts. Misschien toch pech gehad maar die kans is natuurlijk klein. Ik zit al langer te wachten, maar toen had ik nog gezapt en de kaartstatus bekeken. En de ontvangstkwaliteit is ongeveer hetzelfde als van Nederland 1, 2 en 3, dus ik kan wel zien of de kwaliteit goed is.Edje_Kroketje schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 08:05:
Als je slechte of geen ontvangst hebt dan komt de kaart activatie natuurlijk ook niet goed binnen. Aangezien die 1 keer per 10 minuten langs komt kan het wel even duren.
Volgens mij moet je gewoon 2 uur wachten. Ik had ook eens een kaart van iemand geleend die was verlopen en ik moest iets van anderhalf uur wachten tot die z'n update weer had. Of ik moet echt tig Murphies in mijn ontvanger hebben die steeds voor een vonkbrug zorgen wanneer er een update voor een kaart die ik heb langskomt.
Bij CanalDigitaal krijg je volgens mij bijna direct na het activeren je update (bij heractiveren vaak ook), bij @home kreeg je een smartcard die het "out of the box" meteen deed. Dat laatste had KPN beter ook kunnen doen om de "we konden al na 10 minuten kijken!" slogan waar te maken.
Ook zit er, ondanks wat asmi een tijdje terug zei, géén aanvraagformulier bij de smartcards. Mijn smartcards zijn in mei 2007 gemaakt (sales lopen niet zo goed als verwacht?). Ik heb het 0800 nummer dus al een belletje gegeven om de kaart te activeren (in de folder stond een 0900 en op de smartcard zelf een 0800, dan bel ik de 0800 wel) en daar zeggen ze dat ik voor registratie de 0900 moet bellen. Mij een raadsel hoe ik telefonisch een handtekening door moet geven. Of dat ze een formulier op gaan sturen, maar waarom hebben ze dat dan niet meteen bij de smartcards gedaan? Of zouden ze dan meteen het 90 euro retourformulier opsturen..
We zijn ondertussen 40 minuten verder, maar nog geen werkende smartcard..
[ Voor 32% gewijzigd door Edje_Kroketje op 13-07-2008 08:04 ]
1) de key wordt elke 10minuten uitgezonden > ik heb meerdere kaarten en ontvangers dus verloopt er wel eens eentje - ze zijn alllen binnen 10 minuten weer op (ik 'luister' dan uit op NED1).
2) hoe snel KPN het kaartje activeert in hun systeem > dat systeem schijnt niet zo stabiel te zijn dus kan het wel eens duren. dit verklaart de 2 uur die genoemd is.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Verwijderd
Edje_Kroketje schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 08:05:
franssie schreef op zondag 13 juli 2008 @ 08:32:
1) de key wordt elke 10minuten uitgezonden > ik heb meerdere kaarten en ontvangers dus verloopt er wel eens eentje - ze zijn alllen binnen 10 minuten weer op (ik 'luister' dan uit op NED1).
Ondanks dat iedereen roept dat je de ontvanger op een publieke zender moet zetten, omdat je daarop kan zien of je een ongestoorde ontvangst hebt, klaag je dat je na 45 minuten op SBS6 nog geen activatie binnen hebt. Ik zou zeggen, probeer NED1 eensW3ird_N3rd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 01:43:
[...]
Nou, niet dus.. Heb m'n ontvanger dik een kwartier op SBS6 laten staan, en vonkbruggen zijn hier vrij zeldzaam 's nachts. Misschien toch pech gehad maar die kans is natuurlijk klein. Ik zit al langer te wachten, maar toen had ik nog gezapt en de kaartstatus bekeken. En de ontvangstkwaliteit is ongeveer hetzelfde als van Nederland 1, 2 en 3, dus ik kan wel zien of de kwaliteit goed is.
We zijn ondertussen 40 minuten verder, maar nog geen werkende smartcard..
Het is wat kort door de bocht om, als het bij jouw niet binnen de 10 minuten lukt en bij anderen wel, het systeem maar gelijk de schuld te geven. Blijkbaar werkt het bij anderen wel goed.
Trouwens, hoe kan je de productie datum van een kaart bekijken. Ik kan die nergens op de kaart vinden. Ik zie alleen bij de statussen een datum staan, maar dat is dus niet de productie datum.W3ird_N3rd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 01:43:
[...]
Mijn smartcards zijn in mei 2007 gemaakt (sales lopen niet zo goed als verwacht?).
Mijn ontvangst van SBS is prima (afgezien van vonkbruggen overdag, 's nachts zijn die zeldzaam. en die heb ik op alle zenders). En ja, ik kan dat zien. Zowel aan de signaalkwaliteitsmeter op de ontvanger als aan femon als aan het feit dat ik een tijdje terug met een geleende smartcard wel beeld had op SBS6.Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 23:08:
[...]
Ondanks dat iedereen roept dat je de ontvanger op een publieke zender moet zetten, omdat je daarop kan zien of je een ongestoorde ontvangst hebt, klaag je dat je na 45 minuten op SBS6 nog geen activatie binnen hebt. Ik zou zeggen, probeer NED1 eens.
Ontvanger heeft ook de hele nacht aangestaan, maar niets.
Ik heb de ontvanger ook al veel te lang op Nederland 1 gehad en heb het smartcardnummer nòg maar een keer ingetypt bij de activatielijn. Ondertussen heb ik nog steeds geen actieve smartcard.Ik heb vorige week ook 2 kaartjes, bij kennissen, geactiveerd en die waren allebei, zelfs binnen 5 minuten, volledig geactiveerd.
Het is wat kort door de bocht om, als het bij jouw niet binnen de 10 minuten lukt en bij anderen wel, het systeem maar gelijk de schuld te geven. Blijkbaar werkt het bij anderen wel goed.
0900 nummer moet ik nog bellen, 0800 schijnt soms niet goed te werken.
Staat op de sticker die op het plastic seal van de "DVD doos" zit waar de smartcard, algemene voorwaarden etc inzitten. Zit er dik in dat je dat al weggemikt hebt.Trouwens, hoe kan je de productie datum van een kaart bekijken. Ik kan die nergens op de kaart vinden. Ik zie alleen bij de statussen een datum staan, maar dat is dus niet de productie datum.
[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 14-07-2008 00:09 ]
Gebruik je wel een door de KPN ondersteunde ontvanger? En heb je een verse nieuwe kaart?W3ird_N3rd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 00:02:
Ik heb de ontvanger ook al veel te lang op Nederland 1 gehad en heb het smartcardnummer nòg maar een keer ingetypt bij de activatielijn. Ondertussen heb ik nog steeds geen actieve smartcard.
Natuurlijk niet.asmi schreef op maandag 14 juli 2008 @ 17:41:
[...]
Gebruik je wel een door de KPN ondersteunde ontvanger?
Ja. Nouja productiedatum 2007 maar wel nieuw gekocht, die dingen liggen schijnbaar erg lang in een magazijn.En heb je een verse nieuwe kaart?
[ Voor 18% gewijzigd door Mentalist op 14-07-2008 21:16 ]
Heb je al kunnen uitsluiten dat dat je probleem is? Kan je ontvanger wel smartcards updaten?
Waarschijnlijk dus geen probleem van een al eerder geactiveerde smartcard.Ja. Nouja productiedatum 2007 maar wel nieuw gekocht, die dingen liggen schijnbaar erg lang in een magazijn.
Ik heb een Vantage met Conax kaartlezer. Dat is gewoon een officiële Conax-implementatie. Daarnaast heb ik nog een officiële Conax 4.00e CAM (die veel mensen ook in TV's steken) maar dat maakt ook niet uit.asmi schreef op maandag 14 juli 2008 @ 21:45:
[...]
Heb je al kunnen uitsluiten dat dat je probleem is? Kan je ontvanger wel smartcards updaten?
Nope, hij was gewoon gesealed. Ik denk dat het 0800 nummer niet echt werkt.[...]
Waarschijnlijk dus geen probleem van een al eerder geactiveerde smartcard.
Verwijderd
ik kan de hele maand al geen encrypted kanalen kijken, hij blijft maar op mei/juni staan, wat ik ook probeer
weet iemand of er toevallig (naast gewoon updaten
//edit: nouja met dat ranzige anysee-onding werkt het nog steeds niet, maar ik heb de kaart even in een tuner van iemand anders gestopt, en ik kan weer twee weken tv kijken
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2008 14:55 ]

2,00 m. + begane grond
Verwijderd
Wie heeft er ervaring met Digitenne wanneer je ong. 100 m vanaf het spoor woont?
Mijn ouders hebben al jaren Digitenne (nog met een oude topfield decoder), en dat kijkt echt super en super goedkoop.
Mijn zus heb ik het ook aangesmeerd een jaar geleden (woont hemelsbreed een km verder van mijn ouders van de zendmast af), maar met de binnenantenne is het beeld nou niet echt lekker soepeltjes zeg maar... al hoor je de trein niet, ze woont er dichterbij dan mijn ouders... buitenantenne nog niet geprobeerd.
Maar goed, ik denk, ik ga maar eerst hier ff vragen voordat we het straks een maand uitproberen, er achter komen dat het zo dicht bij het spoor echt niet werkt, en dan een tijd zonder tv moeten doen
en mijn dagelijkse soaps die niet op i-net staan!
Verwijderd
ik heb digitenne en ik woon een meter of 100 van het spoor.Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 14:56:
Wie heeft er ervaring met Digitenne wanneer je ong. 100 m vanaf het spoor woont?
maar ik heb daar eigenlijk nog nooit over nagedacht
m'n ontvangst is prima, al woon ik wel midden in de stad, op een paar kilometer van twee zenders.
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Verwijderd
Misschien die van mn zus even maar jatten van het weekend (die hebben er toch 2
Ouders wonen trouwens afgelegen in het westen, tussen weilanden... Met goed weer kan de de zendmast van Lopik zien
Zus daarentegen, woont haast op de rand van een ander dorpje...
Het beoogde appartementje is trouwens ook zo goed als centrum van Hengelo Ov. Dus... ben benieuwd! Keep you posted!
waar kan ik een overzicht (kaart/lijst) vinden van alle zenders - ik zoek me kapot en dacht dat ik het wel eens voorbij had zien komen maar kan het niet vindenEdje_Kroketje schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 17:25:
Aan de rand van Hengelo staat een levensgrote mast van Digitenne en iets verderop staat een iets kleinere in Enschede
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
De lijst en de kaartfranssie schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 18:39:
waar kan ik een overzicht (kaart/lijst) vinden van alle zenders - ik zoek me kapot en dacht dat ik het wel eens voorbij had zien komen maar kan het niet vinden
Ik las een tijdje terug van iemand in België die inderdaad problemen daarmee had. Ik denk dat je het inderdaad het beste uit kan proberen, want ik zie hier ook dat veel mensen er geen problemen mee hebben. Ik denk dat het er vanaf hangt wat er allemaal over dat spoor gaat.Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 14:56:
Aangezien mijn vriend en ik waarschijnlijk een huisje hebben over 2 weken, de volgende vraag:
Ze zou kunnen proberen een ouderwetse hark te installeren. Als ze dicht genoeg bij de zendmast zit (moet wel als ze nu met een binnenantenne kijkt) kan die ook binnen geplaatst worden (zolder is meestal perfect, maar elders kan ook). Een hark is richtingsgevoeliger en zal de storing van de trein mogelijk beter weg kunnen filteren. Dit werkt uiteraard alleen als de zendmast niet "achter" het spoor staat gezien vanuit het huis, want dan richt je alsnog op het spoor.Mijn zus heb ik het ook aangesmeerd een jaar geleden (woont hemelsbreed een km verder van mijn ouders van de zendmast af), maar met de binnenantenne is het beeld nou niet echt lekker soepeltjes zeg maar... al hoor je de trein niet, ze woont er dichterbij dan mijn ouders... buitenantenne nog niet geprobeerd.
@W_N misschien iets voor in de TS (en als ik dat gemist heb pak ik zo een hamer

Stond er al, onder links: "Frequenties Digitenne".franssie schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 20:46:
[...]
grote dank! Ik woon precies tussen HSM, AMD en Almere haven in, vandaar dat ik alle kanten op ontvangst heb (was ik benieuwd naar).
@W_N misschien iets voor in de TS (en als ik dat gemist heb pak ik zo een hamer).
Do commence.
sorry W_N - maar frequenties is toch even iets anders. Dat het er staat ok, maar ik ga niet alle links volgen in de hoop dat er iets anders onder zitW3ird_N3rd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 00:27:
[...]
Stond er al, onder links: "Frequenties Digitenne".
Do commence.
Dus niet de informatie aan TS toevoegen maar wel de beschrijving wellicht?
[ Voor 10% gewijzigd door franssie op 18-07-2008 01:03 ]
"De lijst" is informatiever naar jouw mening?franssie schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 01:03:
[...]
sorry W_N - maar frequenties is toch even iets anders. Dat het er staat ok, maar ik ga niet alle links volgen in de hoop dat er iets anders onder zit
Dus niet de informatie aan TS toevoegen maar wel de beschrijving wellicht?
Dat bij frequenties ook plaatsnamen zitten lijkt me eigenlijk nogal voor de hand liggend?
[edit]Ik ben erin getrapt.
[ Voor 18% gewijzigd door Mentalist op 18-07-2008 05:16 ]
Dat is natuurlijk net zo'n verhouding als een reisprogramma op tv vs. het met eigen ogen zien.objectief2 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 14:48:
Ik vind 10 euro per maand helemaal niet zo achterlijk eigenlijk hoor. Als je bedenkt dat je voor dat bedrag elke wedstrijd van je favoriete club kan zien dan is dat slecht 2,50 euro per wedstrijd over een maand gezien. De toppers krijg je er dan als bonus bij. Het zal wel typisch Nederlands zijn om erover te klagen, maar een kaartje voor 1 wedstrijd kost bijna altijd al meer als 1 hele maand abonnement

Ik vind 10 euro dus wel duur, zeker in verhouding tot iTV van KPN, daar heb je namelijk 4 kanalen ipv. 2.
2,00 m. + begane grond
Van mij mag het opgetrokken worden naar nog meergiant2000 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 12:17:
Let op: de Tele2 Eredivisie kanalen worden per oktober verhoogt van €6 naar €10 per maand.Voor opzeggen: http://www.kpn.com/tv/digitenne/Live-Eredivisie-Voetbal.htm
Ik kijk het toch gratis...
Maar ik heb weer een vraagje. Mijn personal recorder (Topfield 5300k) heeft een irritant probleem waarvan ik graag zou weten of het een bekend verschijnsel is bij anderen.
1) Als ik teletekst wil kijken en direct naar bijv. pagina 101 doorschakel met het pijltje naar boven, duurt het enorm lang voordat ie de pagina vind en soms pakt ie m dan helemaal niet.
2) Soms worden opnames uit de lijst gewoon zonder mijn toestemming gewist
Bekende bugs, of zou dat niet mogen en is er wat mis met mn recorder?
Dat is wel herkenbaarobjectief2 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 14:09:
De bugs komen mij bekend voor. Dat van die 0 MB komt gelukkig de laatste tijd niet meer zoveel, maar kan zeer irritant zijn inderdaadIk heb zelf recent nog een nieuwe bug ontdekt bij het opnemen van dagelijkse programma's. In de EPG komt dan voor of na het programma dat staat ingeprogrammeerd de code "Rt" te staan in plaats van bij het programma zelf. In de opnamelijst staat het gelukkig wel goed en het wordt ook juist opgenomen.
Verwijderd
weet iemand eigenlijk wat het kost als je na afloop van je abonnement (of eerder: bijv bij omruil oid) je huurtuner niet in kan leveren?
we zien die dingen regelmatig op marktplaats staan, maar er staat wel zo'n sticker op dattie eigendom van KPN is.
die van mij ligt namelijk ook maar stof te happen, ergens op zolder geloof ik, en zou toch leuk wezen als ik er nog een paar tientjes voor kon vangen.
Verwijderd
Ik merkte gisteren dat mijn topfield ontvanger alleen nog maar de publieke zenders kon ontvangen.
Na wat rondlezen hier blijkt dat dan de abbo status niet meer up-to-date is. Ik heb het ding bar weinig aanstaan, inderdaad...
Nu heb ik de ontvanger op Ned 2 staan, maar wordt die abbo status dan automatisch weer geupdate? Of moet ik daarvoor dat 0800 nummer eerst bellen om (weer) te activeren? De betalingen zijn op tijd, dat gaat automatisch, btw.
En hoe vaak moet ik de ontvanger aanzetten om in de toekomst dit gedoe te voorkomen? 1x per week, maand?
Edit:
Werkt weer, had de ontvanger een half uurtje op Nederland 2 gezet...
[ Voor 19% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 19-07-2008 18:18 ]
Verwijderd
allicht (vzv dat niet administratief per ongeluk mis gaatEdje_Kroketje schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 07:15:
Hij staat op jouw naam dus ik denk dat KPN gewoon een factuurtje stuurt en die via automatische incasso int.
ik vraag me alleen hoeveel. als de boete 50 euro is gaatie vandaag nog op marktplaats. is de boete 100 euro dan laat ik hem lekker op zolder liggen
dan was het geen huurtunerkoektrommeltje schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 13:26:
Ik heb er eentje maanden geleden gekocht , waar geen sticker opzat?
en als het toch een topfield was: wel een huurtuner, maar iemand die het stickertje eraf gehaald heeft
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2008 21:05 ]
Verwijderd
Even een vraagje. Stel je wil een extra tv voorzien van digitenne en je hebt al een ontvanger, wat is dan de procedure?
Moet ik gewoon een pasje bij kpn halen ofzo? Dit pasje moet wel op het bestaande abonnement erbij.
Weet iemand hoe dit werkt?
Hoe zijn hier de meningen over verdeeld?
Learn something new every day.
Verwijderd
Weet je wat het meest belachelijke is?giant2000 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 12:17:
Let op: de Tele2 Eredivisie kanalen worden per oktober verhoogt van €6 naar €10 per maand.Voor opzeggen: http://www.kpn.com/tv/digitenne/Live-Eredivisie-Voetbal.htm
Dat je in de zomermaanden (wanneer er geen voetbal is) ook moet betalen.

Bij upc enzo, kun je namelijk gewoon per maand opzeggen.
Ben trouwens wel benieuwd wat de kijkers van tele2 moeten betalen voor voetbal. Als die ook 10 euro per maand extra moeten betalen, dan wordt het voor hun, een dure grap.
Zeker met een ingebouwde tuner zal het beeld vrijwel zeker beter zijn.Bal0n schreef op zondag 20 juli 2008 @ 01:08:
Een simpele vraag eigenlijk, ik heb sinds kort een Samsung LE32A656. Prima tv, ben er dik tevreden mee, alleen de kwaliteit van analoge televisie laat is nou niet echt om over naar huis te schrijven. Nu zit er in die televisie een ingebouwde DVB-T tuner, dus ideaal om digitenne op aan te sluiten. Echter vraag ik me af of ik de MPEG-2 gecompresseerde beelden beter vind dan analoge (SD) uitzendingen.
Hoe zijn hier de meningen over verdeeld?
Het hangt er ook vanaf waar je je aan ergert. Ruis of blokjes. Ik heb een hekel aan ruis terwijl een paar blokjes me niet zo boeien. Bij blokjes neem ik desnoods iets meer afstand en ze zijn weg, ruis blijft altijd en overal.
Ik zou het eens proberen met Nederland 1, 2 en 3 en de regiozender. Die zijn FTA (gratis), dus je hoeft alleen een antenne in je TV te steken (let op dat de meeste televisies standaard geen 5V kunnen leveren voor een actieve antenne). Als je erg dicht bij de zender zit kan je mogelijk wat improviseren met een gestript stukje coax, paperclip of iets anders.
[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 20-07-2008 01:53 ]
Verwijderd
dat pasje heet een heuse "smartcard"Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 22:29:
Hallo
Even een vraagje. Stel je wil een extra tv voorzien van digitenne en je hebt al een ontvanger, wat is dan de procedure?
Moet ik gewoon een pasje bij kpn halen ofzo? Dit pasje moet wel op het bestaande abonnement erbij.
Weet iemand hoe dit werkt?
maar tis een pasje ja
die dus kopen; kan bij KPN, kan ook ergens anders
zit een mooie handleiding bij met hoe het werkt. in het kort: telefoonnummer bellen, laten activeren, klaar
max drie pasjes per abo btw.
Wel een omslachtige registratie. Je krijgt dus helemaal geen formulier thuisgestuurd, NAW, nummer van je ID-kaart, alles moet via de telefoon. Of er nu nog een formulier voor een handtekening komt vraag ik me af, maar het voucher voor €89,95 terug zou iig nog moeten komen.
In de zomermaanden is het pure geldklopperij, extra betalen voor kanalen die iedereen kan zien met een standaard abo. Wat echt de kroon spant is die 2e zender met 24 uur per dag de mededeling dat hier de eredivisie wedstrijden op komen. Gooi er dan een paar goede films tegenaan, of gooi het afgelopen seizoen nog eens in de herhaling.Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 01:19:
[...]
Weet je wat het meest belachelijke is?
Dat je in de zomermaanden (wanneer er geen voetbal is) ook moet betalen.![]()
Bij upc enzo, kun je namelijk gewoon per maand opzeggen.
Ben trouwens wel benieuwd wat de kijkers van tele2 moeten betalen voor voetbal. Als die ook 10 euro per maand extra moeten betalen, dan wordt het voor hun, een dure grap.
2,00 m. + begane grond
Het was wel een tegenvaller dat er een externe antenne bij zat, die ook nog eens voeding nodig heeft. Ik had verwacht dat die antenne wel in de TV zou zitten (geen voorstudie verricht). Gelukkig hangt de TV vlak bij het raam en kan de antenne op de vensterbank staan.
Ik weet niet of het al in eerdere posts in deze topics is gevraagd, maar is het ook mogelijk om een antenne zonder extra voeding te gebruiken? Ik vind het zo iritant dat ik nog een adapter (met lampje erop) moet aansluiten.
Verder viel het mij op dat de Sony TV het EPG-scherm een beetje wazig laat zien, terwijl z'n normale menu's heel scherp zijn. Weet iemand hoe dat kan?
What's the speed of Dark?
Verwijderd
makkelijk zatlzandman schreef op maandag 21 juli 2008 @ 11:49:
Ik weet niet of het al in eerdere posts in deze topics is gevraagd, maar is het ook mogelijk om een antenne zonder extra voeding te gebruiken? Ik vind het zo iritant dat ik nog een adapter (met lampje erop) moet aansluiten.
sommige antennes zijn actief (en hebben voeding nodig), en sommigen niet.
alleen zijn de echt goede passieve antennes vaak best prijzig.
woon je een beetje in de buurt van een mast dan kan je gewoon zo'n telescoop-prikker van anderhalve euro bij de gamma scoren
Of als je verder weg woont een hark.Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 11:51:
[...]
makkelijk zat
sommige antennes zijn actief (en hebben voeding nodig), en sommigen niet.
alleen zijn de echt goede passieve antennes vaak best prijzig.
woon je een beetje in de buurt van een mast dan kan je gewoon zo'n telescoop-prikker van anderhalve euro bij de gamma scoren
/edit: maar die past niet in de vensterbank natuurlijk dus moet je alsnog een kabeltje trekken maar is wel energie zuiniger.
[ Voor 12% gewijzigd door franssie op 21-07-2008 12:51 ]
What's the speed of Dark?
Oh, google er maar eens op los, er zijn heel veel modellen te koop, van kunstwerken tot fotolijstjes, allemaal met een actieve antenne ingebouwd. Maar mocht je ontvangst hebben nasst je tv prijs jezelf dan gelukkig, over het algemeen ontkom je er niet aan om de antenne ergens neer te zetten waar je hem net niet wil...lzandman schreef op maandag 21 juli 2008 @ 13:17:
OK, maar het is dus in principe een gewone antenne die je eraan moet hangen? Dat standaard KPN antennetje lijkt wel een beetje op een trofee i.p.v. een antenne. Ik dacht dat dat misschien iets speciaals was, speciaal voor DVB-T.
2,00 m. + begane grond
We hebben toen een buitenantenne geprobeerd, en een andere ontvanger. Allemaal het zelde probleem. We zitten hier vlakbij de A28 snelweg, en ze zeiden bij de primafoon dat dat waarschijnlijk de oorzaak is. Wel balen hoor... We willen best wat besparen.giant2000 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 15:59:
[...]
Vreemd, jouw lokatie omschrijving komt in de buurt van Steenwijk. Ik heb in deze stad Smilde op 100% ontvangst met een binnenantenne en met iets minder (~70%) Zwolle en zelfs Leeuwarden komt hier door, echter niet meer dan de namen van de zenders (dat is toch ietsie te ver weg).
Heb hem nog niet laten activeren. Mijn vraag. Krijg je na activering voor deze starterskid ook de in de winkel betaalde € 89 retour van de KPN of geld dat alleen voor de andere Samsung en Topfield ontvangers.?
lzandman schreef op maandag 21 juli 2008 @ 11:49:
Zaterdag een Sony KDL-32P3000 LCD-tv gekocht met een Digitenne Starterskit (insteekkaart voor ingebouwde DVB-T). Werkt allemaal prima. Het was nog wel even wat uitzoekwerk, want de handleiding van de Sony was niet geheel duidelijk over hoe die CAM-module er nu in moest. Maar uiteindelijk alles werkend gekregen. Ook het activeren van de kaart ging heel snel en kon zelfs op zondagmiddag.
Het was wel een tegenvaller dat er een externe antenne bij zat, die ook nog eens voeding nodig heeft. Ik had verwacht dat die antenne wel in de TV zou zitten (geen voorstudie verricht). Gelukkig hangt de TV vlak bij het raam en kan de antenne op de vensterbank staan.
Verder viel het mij op dat de Sony TV het EPG-scherm een beetje wazig laat zien, terwijl z'n normale menu's heel scherp zijn. Weet iemand hoe dat kan?
Da's leuk, daarmee oefen je tot je zelf kinderen neemt?pd0amn schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 00:06:
Ik heb ook pas de starterskit gekocht voor de Sony KDL32D3000.
Heb hem nog niet laten activeren. Mijn vraag. Krijg je na activering voor deze starterskid
De helpdesk zal je bij het aanmelden vragen of je een koop- of huurtuner hebt. Dan geef je aan koop en zou je een voucher moeten krijgen om geld terug te vragen. Dit is geldig voor alle kooptuners. Ik heb niet eens een KPN branded tuner en ik krijg ook een voucher.ook de in de winkel betaalde € 89 retour van de KPN of geld dat alleen voor de andere Samsung en Topfield ontvangers.?
Wel vreemd dat ze het moeten vragen. Hierdoor vraag ik me af of je ergens gratis een huurtuner op kan pikken en dan liegen dat je een kooptuner hebt en €89,95 terug. Nogal illegaal (dus niet doen) maar omdat ze het moeten vragen vraag ik me af of ze het wel controleren? Ik ben het niet van plan en wil het niemand aanraden, maar ik vraag me af hoe ze het dan wel controleren. Of dat ze iedereen geloven op hun mooie blauwe ogen.
[ Voor 8% gewijzigd door Mentalist op 23-07-2008 02:09 ]
Uitgezonden wordt er op kanaal 24, 34, 54 en 64.
Tevens staat er een DVB-H signaal aan op kanaal 27.
[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 23-07-2008 23:12 ]
Verwijderd
ik heb m'n huurtuner (TF6000COK) weer uit de kast gehaald omdat ik een klein tv'tje gekocht heb.
van de week heb ik die tuner even getest, en toen deed alles het nog.
vandaag doet de conaxmodule het ineens niet meer. de conax-optie in het menu is grijs (ik kan er dus niet in), en ik kan ook geen gecodeerde zenders bekijken.
reset naar fabrieksinstellingen helpt niet.
ik heb het met een paar smartcards geprobeerd (die overigens prima zijn, gecheckt met andere tuner), maar nix werkt. en ja, pijl naar voren, chip naar beneden
iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?
edit: hij doet het alweer. even de stekker eruit/erin did the trick
/me nepnerd
was bij mij ook.W3ird_N3rd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 21:17:
Ik heb nu een welkomstbrief van KPN, maar hier staat maar één smartcardnummer op. Ik hoop dat de rest toch ook in het systeem zit, is dit normaal?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2008 14:53 ]
Met een nieuwprijs van € 50,- lijkt mij dit een leuk ding voor de slaapkamer.
Frank
Verwijderd
weet niet precies waar je woont, maar ik zit iets ten noorden van Steenwijk en heb net genoeg ontvangst. Pak enkele zenders vanuit Zwolle en enkele vanuit Smilde. Beeld is goed hoewel ik de standaard antenne niet moet verplaatsen, dan werkt het meteen niet meer........ Misschien kun eerst scannen met de antenne buiten (ivm zenderlijst) en dan binnen proberen wat het beste resultaat geeft. Het kan dus !Henkie-Jan schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 12:32:
[...]
We hebben toen een buitenantenne geprobeerd, en een andere ontvanger. Allemaal het zelde probleem. We zitten hier vlakbij de A28 snelweg, en ze zeiden bij de primafoon dat dat waarschijnlijk de oorzaak is. Wel balen hoor... We willen best wat besparen.
hier kan je kijken voor het bericht http://www.sat4all.com/fo...umber/1533571#Post1533571
Op dat forum staat trouwens ook veel info over Digitenne en is een waardevolle aanvulling van wat hier te vinden is.
[ Voor 18% gewijzigd door Edje_Kroketje op 25-07-2008 17:16 ]
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Tijd voor een nieuwe sig..
Dat is al wat. Maar ik wil vooral weten of Media Center het goed doet icm met deze setup. Media Portal is me te moeilijk om ook maar werkend te krijgen.Koffie schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 20:42:
FireDTV werkt prima met een Conax CAM en een KPN kaartje. Ik heb overigens alleen getest met de bijgelverde software (brak) en MediaPortal.
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Heb vandaag het 0800 gebeld en kreeg te horen dat mijn kaart nu was geregistreerd.
Heb na een aantal uren nog steeds geen beeld op de gecodeerde zenders. Wat is het verschil tussen registreren en activeren via 0800 en 0900. Of zijn er geen verschillen.
Verwijderd
If it aint fixed, it's broken.
Het verschil wat ik merkte is dat 0800-0576 puur een activeringslijn met een computer is (wat ook bij mij niet werkte) en 0900-0576 een complete klantenservice (met een helpdesk die wel een smartcard voor me kon activeren, verkoopafdeling, factuurafdeling, etc.).pd0amn schreef op zondag 27 juli 2008 @ 19:35:
Wat is nu het verschil van dienstverlening tussen de 0800-0576 en het nummer 0900-0576.
Heb vandaag het 0800 gebeld en kreeg te horen dat mijn kaart nu was geregistreerd.
Heb na een aantal uren nog steeds geen beeld op de gecodeerde zenders. Wat is het verschil tussen registreren en activeren via 0800 en 0900. Of zijn er geen verschillen.
Even teruglezen en je had het gevonden: W3ird_N3rd in "Het grote Digitenne topic deel 6"pd0amn schreef op zondag 27 juli 2008 @ 19:35:
Wat is nu het verschil van dienstverlening tussen de 0800-0576 en het nummer 0900-0576.
0800 werkt dus in het geheel niet. Alleen de Private Spice instelling daar werkt misschien, maar die ga ik niet uittesten (en waarom zou je die willen gebruiken?).
Nee, dat werkt er dus juist niet mee.Edje_Kroketje schreef op maandag 28 juli 2008 @ 22:53:
Volgens mij is 0800 alleen bedoeld als je net je kaartje hebt gekocht en dus nog maagdelijk is om snel te kunnen kijken.
Toch heb ik er meerdere malen smartcards mee geactiveerd...
Een tijdje geleden? Ik heb meerdere pogingen gedaan met 2 spiksplinternieuwe kaarten en het lukt gewoon niet. Aanmelden bij 0900 en het werkte in één keer.jelle. schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 09:42:
[...]
Toch heb ik er meerdere malen smartcards mee geactiveerd...
Mm, laatste keer denk ik april/mei bij een klant... wel raar dat het bij jou niet werkte inderdaad.W3ird_N3rd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 21:42:
Een tijdje geleden? Ik heb meerdere pogingen gedaan met 2 spiksplinternieuwe kaarten en het lukt gewoon niet. Aanmelden bij 0900 en het werkte in één keer.
Zit in een gebied waar het met een buitenantenne zou moeten kunnen. Maar hij deed het vorig jaar hier dus niet!
En als ik check geeft ie aan "niet beschikbaar".

[ Voor 7% gewijzigd door Henkie-Jan op 31-07-2008 13:39 ]
ik heb een samsung le46 a656 samen met digitenne,
ik vindt het beeld echt zwaar klote gewoon mischien komt dat ook door de goedkope scartkabel,
als ik nou een conax module er op aan sluit zou ik dan veel beter beeld hebben om valt dat ook wel mee.
mvg ron
Dit topic is gesloten.