Het grote Digitenne topic deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 123.774 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat ligt eraan. zaken als ruis en slechte kleuren gaan helemaal verdwijnen. nu zit er nog een DA en AD conversie tussen, met een interne conax-cam niet meer.

compressie-artifacts (blokjes ed.) doe je niets aan. sterker nog: de decoder in de standaard topfield huurtuner (ik neem aan dat je die hebt) is zo'n beetje het beste dat er momenteel verkrijgbaar is (dwz: met de nieuwste firmware die de synchronisatieproblemen oplost :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 14:40

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik denk dat 46" ook wel erg groot is voor Digitenne. Ik kijk op een 37" HD-ready met Samsung tuner. (TV heeft wel een goede Faroudja scaler.) En dat is nog goed te doen.
Sinds gisteren kijk ik ook op een 40" FullHD (met eenzelfde Faroudja scaler) maar dan met interne tuner, en ik zie eigenlijk geen verschil qua decoding.

Als je dus vooral last hebt van pixels etc. dan ligt het aan je TV, en dan doe je er niet veel aan door een Conax te gebruiken. De beeldverwerking zal namelijk hetzelfde blijven, net als de lage resolutie van het TV-beeld.
De SCART kabel die ik bij m'n Samsung decoder kreeg was trouwens behoorlijk dik, dat is dus blijkbaar niet meer zo?

[edit]
Sinds gisteren kijk ik dus Digitenne op een Toshiba 40XF355 met ingebouwde decoder, en tot m'n verbazing is dit een van de weinige TV's die de antenne zelf van stroom voorziet. :) Het lampje op m'n antenne gaat niet branden, maar de ontvangst is net zo goed zonder power-inserter ertussen. En in het menu kan ik een optie aanzetten om aan te geven dat het om een actieve antenne gaat. Het lampje wil dus niet altijd iets zeggen!

[ Voor 25% gewijzigd door --MeAngry-- op 01-08-2008 09:36 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-02 16:34
bedankt voor jullie antwoord,

het is dus het beste om over te stappen naar een ander aanbieder
mijn buren hebben de zelfde tv met digitale tv van caiway en gewoon mooi beeld
maar ja zit nu een jaartje aan kpn vast dus even afwachten tot contract is afgelopen
nogmaals bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 19:32
Weet iemand of ook het lichte groene gedeelte van digitenne verbeterd is in zuid-Drenthe noord Overijssel? :) vorig jaar dus slecht ontvangst en zo, en vraag me af of dat in 1 jaar tijd verbeterd is! ;) Helaas kan je het niet even makkelijk testen. ;)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Hoezo niet? Ik weet niet of je een TV hebt met ingebouwde DVB-T tuner, maar dan plug je gewoon even een antenne erin, en je weet het zo. :)

Maargoed, de kans is groot dat je niet zo'n TV hebt natuurlijk. :P

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04
ronic1 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 10:09:
bedankt voor jullie antwoord,

het is dus het beste om over te stappen naar een ander aanbieder
mijn buren hebben de zelfde tv met digitale tv van caiway en gewoon mooi beeld
maar ja zit nu een jaartje aan kpn vast dus even afwachten tot contract is afgelopen
nogmaals bedankt.
Waarom probeer je het dan niet uit? Voor Nederland 1, 2 en 3+regiozender heb je geen Conax CAM nodig.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcvnes
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-09-2022
Ben vanmiddag weer eens naar een KPN winkel geweest voor wat informatie over de nieuwe personal recorder. Nou ja... informatie, vanaf de informatie welke ik van de website van KPN heb gehaald wist ik meer dan de verkoper helaas. Als trouwe gebruike van digitenne verwachte ik wel de ' introductie ' korting te krijgen van 90,-, helaas. helaas. ik zou de volle mep moeten betalen als ik hem bij kpn kocht.

Aangezien ik toch al niet zo'n fan ben vanwege KPN's service, zou ik graag dezelfde PVR via een andere leverancier willen kopen. Zover ik heb kunnen achterhalen is het gewoon de TF5800PVRt van Topfield.

Heeft iemand informatie of, en zo ja waar ik deze zou kunnen kopen en of er nog beperkingen aan een niet-kpn Topfield PVR zitten.

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGroninger
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 20:34
Heb m'n digitenne abonnement opgezegd. Nu vraag ik me af of die smartcards die ik heb weer door andere digitenne gebruikers te activeren zijn, of dat ze onbruikbaar zijn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
DaGroninger schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 13:10:
Heb m'n digitenne abonnement opgezegd. Nu vraag ik me af of die smartcards die ik heb weer door andere digitenne gebruikers te activeren zijn, of dat ze onbruikbaar zijn geworden.
Met de matige administratie van KPN lijkt me dat vragen om moeilijkheden. Dikke kans dat jij dan weer rekeningen gaat krijgen. Officieel moet zul je de smartcards wel moeten inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een rekening hangt nooit aan een smartcard, een rekening hangt alleen aan een abonnement.
KPN kan trouwens niet eens zien of een smartcard gebruikt wordt.

officieel mag je een smartcard niet opnieuw activeren op een ander abonnement (dat weigeren ze ook), maar als je gewoon belt dat je "een" smartcard hebt en deze wilt activeren gaat het prima.

je hoeft ze overigens niet in te leveren. smartcards zijn jouw eigendom waar je mee mag doen en laten wat je wilt (copyrightwetgeving daargelaten uiteraard :P )

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2008 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 14:12:
je hoeft ze overigens niet in te leveren. smartcards zijn jouw eigendom waar je mee mag doen en laten wat je wilt (copyrightwetgeving daargelaten uiteraard :P )
In de voorwaarden behorend bij abonnementen van voor 1-8-2007 (hier) staat in artikel 11 expliciet dat je de smartcard niet mag overdragen aan derden en na afloop van het abonnement moet retourneren. Daar werd overigens nooit de hand aan gehouden.
Of er voor nieuwere abonnementen ook nog dergelijke voorwaarden gelden is mij niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmz. ik ging even uit van de brief bij de huurtuner:
Gehuurde: Digitenne van KPN ontvanger met single tuner, met daarbij afstandsbediending en antenne, maar exclusief smartcard en kabels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGroninger
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 20:34
Die grapjas van digitenne zei gister eerst dat ik m'n kastje moest retourneren, aangezien ik vanaf juli lid was. juli 2007 was dat dus. Als je binnen 3 maand na ingang abonnement opzegt moet dat wel, en krijg je je geld terug zei die later.

Hij vroeg alleen of ik twee smartcards had, dat kon hij dus wel in het systeem zien. Maar over retourneren daarvan werd niet gesproken.

Het gaat mij erom of ik de gehele sets weer als starterskit kan verkopen via marktplaats/ebay. heb een set met standaardkastje en een set met Conax module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 14:12:
In principe wel, nadat je ze gekocht hebt zeker. In de algemene voorwaarden (die niet eerder van kracht kunnen zijn dan op het moment dat je een abonnement afsluit) staat echter "KPN behoudt zich het eigendom voor van de in de Startpakketten en Extra Startpakketten opgenomen smartcard(s)." en "KPN is te allen tijden gerechtigd om de zaken waarvan KPN eigenaar is, terug te halen.".

Dit is echter niet geldig zolang je geen abo neemt: gekocht is gekocht. Dat je zonder abo verder weinig hebt aan dat plastic kaartje maakt daarvoor niet uit.

[edit]Er staat wèl in dat je hem terug moet sturen. Echter, er staat:

"Na afloop van het DIGITALE TV VAN KPN abonnement wordt de smartcard per omgaande
door KPN gedeactiveerd en dient de smartcard te worden geretourneerd door Contractant op de
door KPN aangegeven wijze."

Ik weet niet of dat rechtsgeldig is.. Als KPN aan het einde van het abo mij zou vragen de smartcard te retouneren door hem persoonlijk met een ezeltje naar Uithuizerpolder te brengen met een tutu aan dan kunnen ze in de stront zakken.

[ Voor 28% gewijzigd door Mentalist op 02-08-2008 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 16:57:
Dit is echter niet geldig zolang je geen abo neemt: gekocht is gekocht.
Maar dat is hier niet van toepassing, want er was een abonnement waarvoor deze voorwaarden golden.
Die kaart kan KPN natuurlijk helemaal niets schelen, maar het is wel een handige clausule waarnaar ze kunnen verwijzen als de administratieve afhandeling fout loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
DaGroninger schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 15:58:
Die grapjas van digitenne zei gister eerst dat ik m'n kastje moest retourneren, aangezien ik vanaf juli lid was. juli 2007 was dat dus.
En de vraag is: zou diezelfde grapjas snappen wat hij moet doen als de nieuwe eigenaar van je kaart hem opbelt en om heractivatie vraagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Ziet et beeld van digitenne er goed uit op een 107cm F-HD LCD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
StealthyPeanut schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 16:24:
Ziet et beeld van digitenne er goed uit op een 107cm F-HD LCD?
Als je een beetje gelezen had in dit topic had je kunnen weten dat t niet echt best is. Als je dan een grote tv koopt moet er ook een digitaal kabel/schotel abo afkunnen zou je zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Tjah, ik gebruik het voor de overbruggingsperiode totdat er hier een glasvezellijn ligt. :) Als je niet al te veeleisend bent, en op een afstandje van de TV zit, is het nog wel te doen.
Verder is het erg afhankelijk van de capaciteiten van de TV, sommige TV's weten het beeld nog aardig op te kalefateren door een goede upscaler.
Maar als je een permanente oplossing wil, en écht goed TV wilt kijken, dan zou ik uitwijken naar satelliet of kabel.

[ Voor 15% gewijzigd door --MeAngry-- op 04-08-2008 10:28 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Cartman! schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 19:39:
[...]

Als je een beetje gelezen had in dit topic had je kunnen weten dat t niet echt best is. Als je dan een grote tv koopt moet er ook een digitaal kabel/schotel abo afkunnen zou je zeggen ;)
Weet ik ook wel, maar vrienden van me hebben een F-HD LCD tv gekocht en houden toch gewoon digitenne. "zo slecht kan het toch niet zijn?" denken ze.

De tv komt volgende week pas binnen, dus ben benieuwd naar hun ervaringen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:50

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

pcvnes schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 21:23:
Ben vanmiddag weer eens naar een KPN winkel geweest voor wat informatie over de nieuwe personal recorder. Nou ja... informatie, vanaf de informatie welke ik van de website van KPN heb gehaald wist ik meer dan de verkoper helaas. Als trouwe gebruike van digitenne verwachte ik wel de ' introductie ' korting te krijgen van 90,-, helaas. helaas. ik zou de volle mep moeten betalen als ik hem bij kpn kocht.
Hoezoe verwacht je dat dan ?
Die korting is eenmalig bij aanvang van een abo. als het goed is, heb je die korting dus al op je huidige tuner gekregen.
Aangezien ik toch al niet zo'n fan ben vanwege KPN's service, zou ik graag dezelfde PVR via een andere leverancier willen kopen. Zover ik heb kunnen achterhalen is het gewoon de TF5800PVRt van Topfield.

Heeft iemand informatie of, en zo ja waar ik deze zou kunnen kopen en of er nog beperkingen aan een niet-kpn Topfield PVR zitten.

Peter
Marktplaats of satelliet shops. Ik denk dat je een echte non-KPN versie nog moeilijk zal gaan vinden, zeker voor een lager bedrag dan de KPN.
Tegenwoordig kun je de KPN tuners (ook de PVR's) ook in niet Primafoon winkels kopen, echter dan wel tegen dezelfde prijs.

Je moet trouwens zoeken op TF5300D

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--MeAngry-- schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 09:34:

[edit]
Sinds gisteren kijk ik dus Digitenne op een Toshiba 40XF355 met ingebouwde decoder, en tot m'n verbazing is dit een van de weinige TV's die de antenne zelf van stroom voorziet. :) Het lampje op m'n antenne gaat niet branden, maar de ontvangst is net zo goed zonder power-inserter ertussen. En in het menu kan ik een optie aanzetten om aan te geven dat het om een actieve antenne gaat. Het lampje wil dus niet altijd iets zeggen!
verrrrrrhip zeg. hier exact hetzelfde.
ledje brandt niet, maar tv werkt prima. zelfs updaten (errug stroomintensief, vraag maar aan meneer anysee :P ) gaat helemaal prima.

ik heb alleen nergens een optie om aan te geven of de antenne actief is, mgoe het werkt.
samsung T260HD btw.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2008 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcvnes
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-09-2022
Koffie schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 10:45:
[...]

Hoezoe verwacht je dat dan ?
Die korting is eenmalig bij aanvang van een abo. als het goed is, heb je die korting dus al op je huidige tuner gekregen.

[...]
Nee, maar het is het proberen waard :*)
En nee heb geen korting gehad indertijd, heb alleen de tuner in bruikleen.
Je moet trouwens zoeken op TF5300D
Nee, dit is de oude twin tuner pvr. Huidige schijnt maar één tuner te hebben, dus opname via externe dvd is niet meer mogelijk, echter wel 2 opnames op hdd en 1 bekijken tegelijkertijd is wel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu in het donkergroene gebied, is dit een garantie voor goed beeld? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 08:23:
Ik zit nu in het donkergroene gebied, is dit een garantie voor goed beeld? :/
nee. garantie heb je nooit.
maar de kans dat je goed beeld hebt is wel heel groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 08:42:
[...]

nee. garantie heb je nooit.
maar de kans dat je goed beeld hebt is wel heel groot.
oke dankje :D
maar ik weet nu niet of ik het wel echt besteld heb.
Afbeeldingslocatie: http://i268.photobucket.com/albums/jj8/ajacied18/naamloos-5.jpg
dit is het laatste scherm dat ik heb gezien tijdens de bestelling, toen heb ik mijn browser afgesloten.
Nu twijfel ik of ik het nou echt heb besteld. :S
Bij betaalwijze staat overigens niks... en dat daarboven is privé.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2008 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
krijg nu bij de postcode:
Let op: beperkte ontvangst!

Let op! Op uw adres is alleen bevestigde ontvangst in combinatie met een buitenantenne. Bel na ontvangst van het startpakket 0900-0576 voor een gratis buitenantenne.
maar we hadden vroegah dus ook met de buitenantenne slecht ontvangst. Houdt dat "bevestigde ontvangst" in dat we sowieso dan goed ontvangst moeten hebben? En als we dus toch nog slecht ontvangst hebben er een mannetje van KPN komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaeger
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-04-2020
Ik heb een vraag, ik mijn afstandsbediening kwijt en nu wil ik met een universele afstandsbediening mijn topfield single tuner bedienen. Echter kan ik geen codes vinden. Het is me ooit al een keer gelukt om met een universele afstandsbediening hem te bedienen. Ik heb nu een goedkope van 5 euro van de marskramer. Maar in het boekje staat geen een code voor een topfield of KPN.
Ik neem aan dat ik codes moet zoeken onder het kopje SAT en niet onder TV of DVD of iets dergelijks.
Iemand enig idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:23

franssie

Save the albatross

Jaeger schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 16:48:
Ik heb een vraag, ik mijn afstandsbediening kwijt en nu wil ik met een universele afstandsbediening mijn topfield single tuner bedienen. Echter kan ik geen codes vinden. Het is me ooit al een keer gelukt om met een universele afstandsbediening hem te bedienen. Ik heb nu een goedkope van 5 euro van de marskramer. Maar in het boekje staat geen een code voor een topfield of KPN.
Ik neem aan dat ik codes moet zoeken onder het kopje SAT en niet onder TV of DVD of iets dergelijks.
Iemand enig idee
Ik heb 'm volgens mij als SAT of Cable geprogrameerd ooit (maar ik heb een oude digitenne topfield). Maar zou moeten werken ... anders alle codes afgaan geen optie? (dat je steeds op power moet drukken totdat ie uitgaat).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaeger
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-04-2020
franssie schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 16:52:
[...]

Ik heb 'm volgens mij als SAT of Cable geprogrameerd ooit (maar ik heb een oude digitenne topfield). Maar zou moeten werken ... anders alle codes afgaan geen optie? (dat je steeds op power moet drukken totdat ie uitgaat).
Ik heb al uren achter elkaar alle codes afgegaan maar geen succes. Ook heb ik zo'n beetje alle codes uit het boekje handmatig ingevoerd ( leuk werk )
Misschien nog een keer proberen? Hoelang kan dat duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Henkie-Jan schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 13:43:
krijg nu bij de postcode:

[...]

maar we hadden vroegah dus ook met de buitenantenne slecht ontvangst. Houdt dat "bevestigde ontvangst" in dat we sowieso dan goed ontvangst moeten hebben? En als we dus toch nog slecht ontvangst hebben er een mannetje van KPN komt?
Nou we hebben (weer) een ontvanger opgehaald. Nu getest en ontvangst is nog steeds matig tot slecht. Misschien ietsjes beter dan vorig jaar. Maar is de buitenantenne nou een totaal andere antenne of is het gewoon een veredelde binnenontvanger die water dicht is? Want dan test ik even het 1 en ander uit... We willen het graag maar, dat hutteren zitten we dus echt niet op te wachten. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 03-07 10:52
Technisch gezien zit er in die buiten-antenne een actieve versterker en in de binnenantenne niet. De rest weet ik verder niet. De binnenantenne staat hier op zolder en de kwaliteit is 99 procent, dus daar hoeft het niet aan te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 21:45

bitflusher

flushed die *** pc

ik kreeg net een melding dat er een nieuwe update was op mijn Topfield Personal Recorder 160, heb toen nee gedrukt (was net aan t kijken) maar kan nu de update niet binnen krijgen.

op kpn.com kan ik niets vinden over updates voor de topfield, iemand de update wel binnen? wat is er veranderd/verbeterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
objectief2 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 23:29:
Technisch gezien zit er in die buiten-antenne een actieve versterker en in de binnenantenne niet. De rest weet ik verder niet. De binnenantenne staat hier op zolder en de kwaliteit is 99 procent, dus daar hoeft het niet aan te liggen.
Eeeeeeeuhm de binnenantenne heeft ook een actieve versterker hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 03-07 10:52
Oke, dat verhaal van of er wel of geen actieve versterker in de buiten- of binnenantenne zit snap ik dan niet goed. Hier bij ons werd bij gebruik met de buitenantenne het signaal namelijk weggedrukt door een zendmast, pal achter het huis. Als deze zendamateur 'via de maan' aan het zenden was dan viel Digitenne via de buitenantenne een minuut weg. Met de binnenantenne is het geen enkel probleem. Wellicht de afscherming die het verschil maakt dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
objectief2 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 08:10:
Wellicht de afscherming die het verschil maakt dan ;)
De afscherming van je huis kan idd veel doen. Een muur vlak achter je antenne en tussen antenne en stoorzender kan dan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De binnenantenne en de buitenantenne van KPN zijn 'elektrisch' gezien exact hetzelfde. Alleen zit de buitenantenne in een weersbestendige behuizing, zodat hij buiten opgehangen kan worden. Als je antenne buiten zet dan is de ontvangst meestal stukker beter en stabieler dan binnen. De buitenantenne heeft nl geen last van dempingen en reflekties van muren, ramen, koelkasten, magnetrons, lopende mensen, enz, enz. Een binnenantenne op zolder geeft meestal ook goede resultaten,omdat je antenne dan hoger en rustiger hangt en zolders meestal van hout zijn, waardoor er veel minder demping is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATCO
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
-edit-

[ Voor 98% gewijzigd door ATCO op 07-08-2008 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Iemand trouwens ervaring met zo'n personal videorecorder voor €60,-?

http://www.satellitecity.nl/mvision-ready-p-316.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Henkie-Jan schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 19:27:
Ik niet, maar om van deze receiver van €60 een personal videorecorder te maken zul je er nog een harddisk bij moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Iemand nog tips voor het plaatsen van de buitenantenne? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Henkie-Jan schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 13:27:
Iemand nog tips voor het plaatsen van de buitenantenne? :)
De tips in de topicstart zijn grotendeels ook bruikbaar voor buitenantennes hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Mijn excuus. :X :)

[ Voor 11% gewijzigd door Henkie-Jan op 09-08-2008 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met compacte buitenantennes? M'n antenne is overleden dus ik zoek een nieuwe. De KPN buitenantenne is niet bepaald fatsoenlijk weatherproof dus ik zoek wat anders, maar ik kan maar weinig andere compacte buitenantennes vinden :? Een grote hark is geen optie, het ding moet in het mastje van een boot gehangen worden. Het moet ook een actieve zijn die gebruik maakt van de ingebouwde antennevoeding.
Als er echt niks te vinden is wat (voor een redelijke prijs) voldoet maak ik die standaard buitenantenne zelf wel goed waterdicht, maar liever iets wat out of the box goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 23:50:
Heeft iemand ervaring met compacte buitenantennes? M'n antenne is overleden dus ik zoek een nieuwe. De KPN buitenantenne is niet bepaald fatsoenlijk weatherproof dus ik zoek wat anders, maar ik kan maar weinig andere compacte buitenantennes vinden :? Een grote hark is geen optie, het ding moet in het mastje van een boot gehangen worden. Het moet ook een actieve zijn die gebruik maakt van de ingebouwde antennevoeding.
Als er echt niks te vinden is wat (voor een redelijke prijs) voldoet maak ik die standaard buitenantenne zelf wel goed waterdicht, maar liever iets wat out of the box goed is.
De standaard (dus ook de buiten-) antenne is richting gevoelig en dat is niet iets wat ik in de mast van een boot zou installeren.
Wat jij zoekt is een actieve omni en die zijn wat duurder maar met een mast van 10 meter kan het ook wel passief misschien). Op een motorboot blijft het richten.
Zelf gebruik ik de binnen antenne als ik zeil overigens onder de buiskap, even richten en dan kijken.

[ Voor 6% gewijzigd door franssie op 10-08-2008 00:46 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
franssie schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 00:39:
Wat jij zoekt is een actieve omni en die zijn wat duurder
http://www.srt-versand.de...it-18db-verstaerkung.html

Jep onbetaalbaar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

hee die is leuk! Alleen lijkt het mij niet de kwaliteit om op een mast te schroeven maar voor dat geld kan je het proberen natuurlijk.

Ik ken voornamleijk de ge-mariniseerde versies en die zijn duur (maar alles vor een boot lijkt soms 5x teveel te kosten).

//late edit maar dit soort versies dus (zelfde winkel: http://www.srt-versand.de...-ifmvhf-iiiuhf-40-db.html )

[ Voor 14% gewijzigd door franssie op 18-08-2008 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:38

Wallie

Herr

Even tussendoor: Zijn hier mensen die wel hun 89,95 hebben teruggekregen van KPN?

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Geinig dingetje.
Past gewoon een smartcard in, dus je kunt ook de commerciele kanalen zien.
Er zit geen HDD bij, die moet je aansluiten dmv USB. Ik lees zelfs dat een USB stick prima werkt.

Voor het geld een zeer leuke studenten PVR of extra voor de op slaapkamer ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Overheen gelezen - leuke tip!
Nadeel tov Topfield: Er zit maar één tuner in denk ik dus je kan alleen binnen je eigen boeket een andere zender kan bekijken dan je opneemt
Pluspunt tov Topfield: Je kan de opnamen makkelijk op je PC zetten - dus ook naar je mobiel converteren zodat je je opnames overal kan inzien. Ander pluspunt is de blijkbaar aan te passen software, misschien kan je 'mnog wel eens op afstand bedienen (heb ik nu met mijn DVB-S Dreambox - echt heerlijk om op je werk je PVR in te kunnen stellen).

Voor dat geld haal ik er denk ik binnenkort eentje om te proberen voor-inderdaad- de slaapkamer (ik heb daar geen timeshift en daar ben ik toch wel behoorlijk verslaafd aan geraakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen hoe Digitenne zich verhoudt ten opzichte van een goed analoog kabel signaal?

Mijn tv is een Philips 32PW9509, een van de laatste CRT tv's met pixelplus2, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Digitenne is draadloos, analoog kabel is bedraad.
Of bedoel je dat niet ? If not, meer info ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mvision is goede kwaliteit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Koffie schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 20:03:
Digitenne is draadloos, analoog kabel is bedraad.
Of bedoel je dat niet ? If not, meer info ..
Nee ik bedoel de beeldkwaliteit, ik kijk nu tv via upc, analoog. Nu wil ik upc de deur uit hebben maar nu moet ik nog een alternatief hebben, nu vroeg ik me af of de beeldkwaliteit van digitenne net zo goed is als dat van de traditionele analoge kabel.. ik vraag me dit af omdat je nogal veel verschillende geluiden hoord (van compleet bagger tot heel tevreden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
xabre16v schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 20:30:
[...]

Nee ik bedoel de beeldkwaliteit, ik kijk nu tv via upc, analoog. Nu wil ik upc de deur uit hebben maar nu moet ik nog een alternatief hebben, nu vroeg ik me af of de beeldkwaliteit van digitenne net zo goed is als dat van de traditionele analoge kabel.. ik vraag me dit af omdat je nogal veel verschillende geluiden hoord (van compleet bagger tot heel tevreden)
Juist door die verschillende berichten doe je er misschien verstandig aan het zelf eens uit te proberen middels 30 dagen op proef :) Ik kan namelijk wel zeggen dat ik utiermate tevreden ben over de beeldkwaliteit t.o.v. UPC analoog, maar andere zijn het hier weer totaal niet mee eens dus daar heb je dan ook niet zoveel aan ;)

[ Voor 16% gewijzigd door jelle. op 11-08-2008 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

franssie schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 00:39:
[...]

De standaard (dus ook de buiten-) antenne is richting gevoelig en dat is niet iets wat ik in de mast van een boot zou installeren.
Wat jij zoekt is een actieve omni en die zijn wat duurder maar met een mast van 10 meter kan het ook wel passief misschien). Op een motorboot blijft het richten.
Zelf gebruik ik de binnen antenne als ik zeil overigens onder de buiskap, even richten en dan kijken.
Merk niet veel van die richtingsgevoeligheid om eerlijk te zijn. Nu is het wel zo dat er over het algemeen wel een redelijke dekking is in het vaargebied waar ik kom. Probleem met die standaard buitenantenne is eigenlijk dat het ding niet echt waterdicht is (heeft zelfs geen IP rating). Voor gevelmontage is dat niet zo'n probleem, maar op de boot is het klimaat toch net iets te agressief.
Die ziet er wel leuk uit :) Zo'n ding kan ik misschien binnen nog wel kwijt. Leuke winkel ook trouwens, zie dat ze nog meer spullen hebben voor een mooie prijs :)
franssie schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 12:01:
[...]

hee die is leuk! Alleen lijkt het mij niet de kwaliteit om op een mast te schroeven maar voor dat geld kan je het proberen natuurlijk.

Ik ken voornamleijk de ge-mariniseerde versies en die zijn duur (maar alles vor een boot lijkt soms 5x teveel te kosten).
Dat ken ik ja :X LED navigatielichten voor 350 euro enzo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Bron? Dat zou wel extreem dom zijn. Ze komen net in september met betere dekking, in plaats van dan zo veel mogelijk mensen in die gebieden te trekken met de superlage prijs gaan ze dan net nu de prijs verhogen (ook al is het een schappelijke verhoging). Ze hadden beter tot januari ofzo kunnen wachten (dan heb je ook nog de feestperiode erbij waarin mensen wellicht wat PVR's cadeau doen aan elkaar).

Waar heb je dan op school gezeten..
Merk niet veel van die richtingsgevoeligheid om eerlijk te zijn. Nu is het wel zo dat er over het algemeen wel een redelijke dekking is in het vaargebied waar ik kom. Probleem met die standaard buitenantenne is eigenlijk dat het ding niet echt waterdicht is (heeft zelfs geen IP rating). Voor gevelmontage is dat niet zo'n probleem, maar op de boot is het klimaat toch net iets te agressief.
Kan die niet inclusief snoer in een tupperware doos? :P

[ Voor 34% gewijzigd door Wilbert de Vries op 11-08-2008 16:34 . Reden: Op verzoek geciteerde reactie bewerkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
.

[ Voor 119% gewijzigd door jelle. op 11-08-2008 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
.

[ Voor 227% gewijzigd door jelle. op 11-08-2008 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan me niet voorstellen dat er veel klanten wakker liggen van die 55 cent, maar handig is anders.

ik geloof dat digitenne iets van een half miljoen klanten heeft. dat levert ze per maand dus een paar ton op.
hoeveel reclame kan je daarvoor maken? twee krantenadvertenties en een radiospot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-09 12:47

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 15:45:
ik kan me niet voorstellen dat er veel klanten wakker liggen van die 55 cent, maar handig is anders.

ik geloof dat digitenne iets van een half miljoen klanten heeft. dat levert ze per maand dus een paar ton op.
hoeveel reclame kan je daarvoor maken? twee krantenadvertenties en een radiospot?
ik lig persoonlijk niet wakker van 55 cent, mits ik er voor geinformeerd wordt. Als kpn zonder aankondiging ineens meer geld van mijn rekening af zou schrijven dan krijgen ze een lichtelijk geirriteerd telefoontje :)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
volgens mij verdienen ze wel meer hoor, bruto dan.
Het is ook niet zo een duur systeem en ze kunnen de bestaande masten gebruiken en daar een dvb-t antenne op zetten. Als ze nou zouden switchen naar DMB zou ik zo 15 euro ervoor over hebben (HDTV mogelijkheden, veel meer zenders, ook in treinen/auto's nog goed beeld, zie http://mtvnl.nl/).

Maar 8% verhoging terwijl je er niks voor terugkrijgt vind ik maar raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuws: KPN bereidt prijsverhoging Digitenne voor

Telecombedrijf KPN bereidt momenteel in alle stilte een prijsverhoging voor van zijn digitale-televisiedienst Digitenne die voor zowel nieuwe als huidige klanten geldt. KPN zelf wil de geruchten bevestigen noch ontkennen.

Vanaf 1 oktober wordt het standaard Digitenne-abonnement met 23 zenders met enkele centen verhoogd tot 7,50 euro per maand. Het voetbalpakket wordt vier euro per maand duurder en zal na de prijswijziging tien euro per maand kosten. De tuners die gebruikers van de digitale tv-aanbieder huren gaan vanaf oktober 3,50 per maand kosten, vijftig cent meer dan nu voor extra ontvangers moet worden betaald.

KPN, eigenaar van Digitenne, wil de prijsverhoging niet bevestigen. Op zijn interne communicatienetwerk heeft het telecombedrijf de prijsverhoging echter al wel aangekondigd, waardoor retailwinkels als Primafoon en KPN Business Center al op de hoogte zijn van de prijsverhoging, zo blijkt uit navraag door Tweakers.net en een discussie op Gathering.tweakers.net.

De prijsverhoging zou niet alleen voor nieuwe klanten gelden, maar ook van toepassing zijn op reeds bestaande klanten. Het is nog niet bekend of en wanneer KPN zijn klanten hierover gaat informeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Wilbert de Vries op 11-08-2008 16:23 . Reden: Link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02:00
Met de aankomende prijsstijging in het hoofd: Opzeggen als je kan en zodra dat is gebeurd een nieuw abonnement afsluiten met een nieuwe gratis (koop)tuner ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

opzeggen mag na een jaar sowieso elke maand.
de vraag is alleen of je dan weer meteen een nieuw abo mag afsluiten, inclusief "welkomstcadeau".

ik ken niemand die het geprobeerd heeft, maar ik kan me zo voorstellen dat dat toch niet mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Dacht ik ook, echter ze zijn niet achterlijk bij kpn,
De eerste digitale ontvanger t.w.v. € 89,95 krijg je gratis in bruikleen.
[url]bron[/url]
Ik was ook aan het overwegen om digitenne te nemen ipv canaal digitaal

[ Voor 20% gewijzigd door jeanj op 11-08-2008 18:29 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
jeanj schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 18:27:
Dacht ik ook, echter ze zijn niet achterlijk bij kpn,

[...]

[url]bron[/url]
Dit geldt inderdaad voor de huurtuners (de standaardpakketten voor nieuwe Digitenne-klanten). Heb je echter een kooptuner (€89.95 in de winkel afrekenen en later teruggestort krijgen) dan zou je het wel kunnen proberen. Vraag me alleen af hoe snel je 'nieuwe' klant mag worden als je het hebt opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die grap met een gratis kooptuner gaat niet werken, als je al een digitenne abo hebt.

Wat wel werkt is het volgende: Stel je hebt in het verleden 89,95 teruggestort gekregen. Dan kun je wel per oktober opzeggen. En dan bij primafoon een nieuw abo aanvragen. Bij primafoon krijg je namelijk de huurtuner direct mee, zonder te betalen.
Het voordeel is, dat je dan 2 tuners hebt, zonder dat je tunerhuur hoeft te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
Ik kijk digitenne op een 42" lcd. Het verschilt heel sterk per kanaal. In mijn persoonlijke beleving zijn de publieken van hogere kwaliteit dan op de kabel, omdat er anamorf wordt uitgezonden in plaats van letterbox (dus meer beeldlijnen worden gebruikt) Maar een hoop kanalen krijgen een lagere bitrate, en dit zorgt voor artifacts bij drukkere scenes.

Op kijkafstand ( +/- 3 meter in mijn geval) heb je hier weinig tot geen last van. Je zou zeggen dat je er op een 32" crt nog minder last van zou hebben. Ik zou het inderdaad gewoon eens proberen als ik jou was. Misschien kun je anders van een kennis eens een tuner lenen. Ik denk dat het belangrijker is om te achterhalen hoe de ontvangst is (ook bij slecht weer, of scooters in de straat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 18:54:
Die grap met een gratis kooptuner gaat niet werken, als je al een digitenne abo hebt.

Wat wel werkt is het volgende: Stel je hebt in het verleden 89,95 teruggestort gekregen. Dan kun je wel per oktober opzeggen. En dan bij primafoon een nieuw abo aanvragen. Bij primafoon krijg je namelijk de huurtuner direct mee, zonder te betalen.
Het voordeel is, dat je dan 2 tuners hebt, zonder dat je tunerhuur hoeft te betalen.
Waarom niet ?

Stel je hebt nu een kooptuner, en dus ooit die 89,95 teruggehad. Dan kun je toch nu naar een winkel (gamma bijv.) stappen en daar het starterspakket meenemen en die voucher voor 89,95 invullen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen weekend bij Primafoon de Starterskit gekocht voor aansluiting middels CAM op in LCD ingebouwde DVB-T tuner. De TV/Kanalen werken prima maar ik vraag me af hoe ik nu ook nog mijn radiotuner aan kan sluiten? Lukt dat met een splitter voor of achter de Power inserter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Radiotuner ? Als het goed is kun je radio via je TV luisteren nu. Zal vast wel ergens een knop zitten om te switchen tussen DVB-T TV en radio. Vervolgens kun je de zenders kiezen alsof het TV kanalen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor je snelle reactie Koffie maar ik wil radio luisteren zonder de tv aan te hoeven zetten en dus vroeg ik me af of ik mijn radiotuner (uit mijn stereoset) kan aansluiten op de antenne of powerinserter van Digitenne. Nu hangt mijn radiotuner nog aan de kabel maar die ga ik opzeggen en met een gewone FM-antenne heb ik last van ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 08:32:
Dank voor je snelle reactie Koffie maar ik wil radio luisteren zonder de tv aan te hoeven zetten en dus vroeg ik me af of ik mijn radiotuner (uit mijn stereoset) kan aansluiten op de antenne of powerinserter van Digitenne. Nu hangt mijn radiotuner nog aan de kabel maar die ga ik opzeggen en met een gewone FM-antenne heb ik last van ruis.
Mijn topfield heeft een antenne uitgang - daar zou je een radio op kunnen aansluiten - je met dan echter wel even zelf het kabeltje maken wantr het is een televisie uitgang en die is gelijk aan een radio ingang (M/V zijn verwisseld). Of het geluid opleverd weet ik niet - probeer het eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de duidelijkheid: Ik heb dus niet de Topfield maar een CAM-module (via starterspakket KPN) direct in de LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Dan kun je dus ook geen radio aansluiten, tenzij je een radio met DVB-T tuner hebt. ;)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 00:58:
[...]

Waarom niet ?

Stel je hebt nu een kooptuner, en dus ooit die 89,95 teruggehad. Dan kun je toch nu naar een winkel (gamma bijv.) stappen en daar het starterspakket meenemen en die voucher voor 89,95 invullen ?
Denk niet dat ze bij KPN gek zijn. Dan zou je na elk contractsjaar, je abo op kunnen zeggen. En die voucher ieder jaar opnieuw kunnen invullen.
Na 5 jaar zou je dan 5 gratis tuners in je bezit hebben. :D Denk niet dat dat gaat werken.

Die 89.95 krijg je per adres maar 1 keer terug, als je een ander adres opgeeft bij je nieuw abo, dan werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
franssie schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 10:49:
[...]

Mijn topfield heeft een antenne uitgang - daar zou je een radio op kunnen aansluiten - je met dan echter wel even zelf het kabeltje maken wantr het is een televisie uitgang en die is gelijk aan een radio ingang (M/V zijn verwisseld). Of het geluid opleverd weet ik niet - probeer het eens.
Gaat niet werken, de Funke antenne is voor UHF (vanaf 470Mhz). FM is veel lager. Je kan wel een FM-antenna buiten/op je dak zetten en/of een richtantenne kopen: http://www.srt-versand.de...kw-6-db-verstaerkung.html.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 16:08:
[...]

Gaat niet werken, de Funke antenne is voor UHF (vanaf 470Mhz). FM is veel lager. Je kan wel een FM-antenna buiten/op je dak zetten en/of een richtantenne kopen: http://www.srt-versand.de...kw-6-db-verstaerkung.html.
Daar was ik al bang voor - wist aleen de freq band niet meer maar die zit er behoorlijk vanaf inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Wij hebben thuis problemen met zappen. We gebruiken een Conax kaartje in een Sony Bravia, dus niet de externe tuner van KPN. Het probleem is dat soms een zender geen beeld/geluid wil geven. Wegzappen naar een andere zender en terugzappen lost het probleem dan meestal de eerste keer gelijk op, soms is een tweede of derde poging nodig. Het gebeurt bij alle zenders behalve Nederland 1, 2 en 3 (typisch, die zijn niet gecodeerd).

Ligt dit aan de Conax kaart? Is hier nog verschil in? Iemand hier ervaring mee?

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
franssie schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 16:34:
[...]

Daar was ik al bang voor - wist aleen de freq band niet meer maar die zit er behoorlijk vanaf inderdaad.
Ik heb al eens een poging gedaan, ik kreeg geloof ik alleen ontvangst van het snoer wat eraan zit. Het klonk iig nergens naar.
TheLunatic schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:05:
Ligt dit aan de Conax kaart? Is hier nog verschil in?
Vermoedelijk wel en ja. Je kan een andere CAM proberen, b.v. een Xcam. 2dehands met Conax-geschikte software erin kan je die vaak wel voor een euro of 20-30 vinden. (tip: sat4all V&A) Nieuwe zal je zelf moeten programmeren. Er zijn ook nog wat andere Conax CAMs op de markt, zoals een h.264 geschikte en de Alphacrypt.

Als er initieel geen beeld/geluid komt helpt wachten idd ook. Dat heb ik zelfs op een Vantage standalone tuner met kaartlezer wel eens. Binnen 10 seconden komt er beeld.

[ Voor 33% gewijzigd door Mentalist op 12-08-2008 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou kunnen. ik heb een samsung tv met de standaard cam die kpn verkoopt, en ik heb het ook.
hij geeft bij mij dan een melding "versleuteld signaal" oid, zelfde als dat je er naar zou kijken zonder cam. gewoon even (1-5 sec) wachten helpt ook btw.

het gebeurt overigens vooral als je voor het eerst sinds de tv op dvb-t staat geselecteerd, naar een (kanaal uit een) bepaald bouqet schakelt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2008 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wallie schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 12:30:
Even tussendoor: Zijn hier mensen die wel hun 89,95 hebben teruggekregen van KPN?
Ja, ik. Hoewel ik er een tijdje een hard hoofd in heb gehad. 6 tot 8 weken werd geloof ik genoemd in de voorwaarden, waarna je het geld terug zou krijgen. Toen ik na een week of 9 nog niks gehoord had, ging ik maar eens bellen. Bij KPN wisten ze me toen te zeggen dat de proefmaand niet mee werd geteld, aangezien ik dan alles nog terug zou kunnen sturen. Pas na die maand zouden de 6 - 8 weken ingaan. Nou ja, nog een aantal weken gewacht, weer niks gehoord. Weer gebeld en na een paar dagen teruggebeld. In het systeem konden ze op dat moment zien dat de opdracht tot terugstorting van het geld was gegeven (al een week of drie voor ik werd gebeld), maar dat er een tijd overheen ging voor het dan daadwerkelijk was verwerkt door de banken onderling. Beetje vaag verhaal. Maar uiteindelijk heb ik het op mijn rekening gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Hmm, we hebben nu digitenne. Maar soms kunnen we kanaal 47niet ontvangen. Alle andere zenders draaien dan perfect, maar op de 47 geeft hij "geen singaal". En een poosje later floept hij dan in 1 x aan met een redelijk tot goed singaal. Dan valt ie soms zomaar op zwart weer "geen singaal". terwijl de andere zenders het wel doen.

Is dit een probleem in de decoder?

En moet de buiten antenne met de "platte" kant naar de zendmaast worden gericht? Er staat geen pijl op de buitenantenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Henkie-Jan schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 12:26:
En moet de buiten antenne met de "platte" kant naar de zendmaast worden gericht? Er staat geen pijl op de buitenantenne.
Volgens mij moet de antenne met de snoeraansluiting van de zender vandaan wijzen, aangezien dit een binnenantenne met andere verpakking betreft. Bij de binnenantenne is het in ioeder geval wel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
De pijl van de buitenantenne staat aan de zwarte onderkant. B)

[ Voor 1% gewijzigd door Joen op 16-08-2008 17:38 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een Buitenantenne koopt moet je die zeker met een gat door de muur aansluiten :( Dat is net wat m`n vader niet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 18:12:
Als je een Buitenantenne koopt moet je die zeker met een gat door de muur aansluiten :( Dat is net wat m`n vader niet wil.
Zoek maar eens naar "raamdoorvoer".. Vaak genoeg voorbij gekomen in de Digitenne topics. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 16:03:
nieuws: KPN bereidt prijsverhoging Digitenne voor

Telecombedrijf KPN bereidt momenteel in alle stilte een prijsverhoging voor van zijn digitale-televisiedienst Digitenne die voor zowel nieuwe als huidige klanten geldt. KPN zelf wil de geruchten bevestigen noch ontkennen.

Vanaf 1 oktober wordt het standaard Digitenne-abonnement met 23 zenders met enkele centen verhoogd tot 7,50 euro per maand. Het voetbalpakket wordt vier euro per maand duurder en zal na de prijswijziging tien euro per maand kosten. De tuners die gebruikers van de digitale tv-aanbieder huren gaan vanaf oktober 3,50 per maand kosten, vijftig cent meer dan nu voor extra ontvangers moet worden betaald.

KPN, eigenaar van Digitenne, wil de prijsverhoging niet bevestigen. Op zijn interne communicatienetwerk heeft het telecombedrijf de prijsverhoging echter al wel aangekondigd, waardoor retailwinkels als Primafoon en KPN Business Center al op de hoogte zijn van de prijsverhoging, zo blijkt uit navraag door Tweakers.net en een discussie op Gathering.tweakers.net.

De prijsverhoging zou niet alleen voor nieuwe klanten gelden, maar ook van toepassing zijn op reeds bestaande klanten. Het is nog niet bekend of en wanneer KPN zijn klanten hierover gaat informeren.
Die verhoging van Live voetbal staat ondertusen op de site. Die van het standaard abo niet, wellich tda thet alleen tot het voetbal beperkt blijft?

Zie http://www.kpn.com/tv/digitenne/digitenneabonnementen.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu dus digitenne inclusief eredivisie live voetbal, het kanaal Eredivisie live 2 geeft nu beeld van Nostalgienet en AT5 maar op Eredivisie live 1 staat er `Geen of gecodeerde uitzending`
Klopt dit en start die zender echt pas op 29 Augustus (Geen uitzending) of is die zender nog gecodeerd (Gecodeerde uitzending).
Ben trouwens tevreden over Digitenne tot zover, 99% ontvangst nadat ik de antenne op zolder heb gezet met verlengkabel, op mijn kamer had ik 10% maar dat kan komen door dubbelglas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is al wel beeld, volgens mij zo'n tekstje dat er straks voetbal op te zien is.

kan zijn dat je smartcard je voetbal-abo nog niet heeft opgepikt. alle subscripties (basispakket, nostalgienet, dat rukzendertje, voetbal, en nog iets) zitten apart in de carroussel.
in de startpost staan de statuscodes die daarbij horen, check die eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

0100000B - Basis, spice, nostalgie

Die heb ik nu dus. Maar hoe zit dat dan nu met het voetbal? heb ik dat nu dus niet of moet ik dat nog een keer nabestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de contracten die ik gekregen heb staat ook niks over eredivisie live voetbal. Is dit altijd zo of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je digitenne inclusief voetbal besteld hebt, staat dat ook in de papierwinkel.
het is natuurlijk doorgaans volstrekt onmogelijk, maar er is een hypothetische kans dat KPN dat niet helemaal goed gedaan heeft :P

daar mag je als klant dus fijn achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 15:32:
als je digitenne inclusief voetbal besteld hebt, staat dat ook in de papierwinkel.
het is natuurlijk doorgaans volstrekt onmogelijk, maar er is een hypothetische kans dat KPN dat niet helemaal goed gedaan heeft :P

daar mag je als klant dus fijn achteraan.
Haha ik voel een heel klein beetje sarcasme :P
Ik bestel het wel gewoon opnieuw via internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Iemand enig idee of er dekking is in het gebied Stad aan 't Haringvliet/Den Bommel/Middelharnis?

Officieeël volgens de site niet..maar je weet het maar nooit. Dit ivm een evt. verhuizing die er misschien aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Ik denk dat je daar, eventueel met buitenantenne, Rotterdam-Waalhaven wel moet kunnen ontvangen. Je zit daar maar ongeveer 21 kilometer vandaan, terwijl hier op 43 kilometer afstand bouquet 1 nog behoorlijk binnen komt denderen. (de rest is wel een stuk minder ivm. hogere frequenties, maar daar zal je op 21 kilometer afstand waarschijnlijk niet zo'n last meer van hebben).

[ Voor 24% gewijzigd door Mentalist op 17-08-2008 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

W3ird_N3rd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 18:46:
Ik denk dat je daar, eventueel met buitenantenne, Rotterdam-Waalhaven wel moet kunnen ontvangen. Je zit daar maar ongeveer 21 kilometer vandaan, terwijl hier op 43 kilometer afstand bouquet 1 nog behoorlijk binnen komt denderen. (de rest is wel een stuk minder ivm. hogere frequenties, maar daar zal je op 21 kilometer afstand waarschijnlijk niet zo'n last meer van hebben).
Hmm, zou mooi zijn. Voordeel is dat het aan het Haringvliet ligt, dus weinig obstakels. Maar dat zal dan uitproberen worden I guess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Exorcist schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 17:29:
Iemand enig idee of er dekking is in het gebied Stad aan 't Haringvliet/Den Bommel/Middelharnis?

Officieeël volgens de site niet..maar je weet het maar nooit. Dit ivm een evt. verhuizing die er misschien aankomt.
Ik woon in Doesburg, dat heeft officieel ook geen dekking. Binnenantenne op de zolder staan, ontvangst 70% met 90% sterkte. Sterker nog, ik heb ook nog een stuk of 10 free to air duitse kanalen, terwijl de grens toch echt een 30 km (direct) weg is. (geen idee waar de dichtsbijzijnde duitse zender staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

IJsbeer schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 19:30:
[...]

Ik woon in Doesburg, dat heeft officieel ook geen dekking. Binnenantenne op de zolder staan, ontvangst 70% met 90% sterkte. Sterker nog, ik heb ook nog een stuk of 10 free to air duitse kanalen, terwijl de grens toch echt een 30 km (direct) weg is. (geen idee waar de dichtsbijzijnde duitse zender staat).
Ah, dush et bereik van die zendmasten is erg goed. Dan zou ik inderdaad best weleens de Waalhaven kunnen bereiken...
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.