Weet iemand een goede dvd recorder met Conax module (dus werlkend voor digitenne) en die ook een dvdspeler heeft om losse dvd's af te spelen? En tevens moet het mogelijk zijn om een programma van de harde schijf naar de dvd te kopieren, zodat ik de dvd op een dvd speler elders in het huis kan afspelen.
Anoniem: 244693
Van de KPN site geplukt:El Jazzaff schreef op zondag 14 september 2008 @ 16:19:
Iemand een storing op de betaalzenders op dit moment? Hier wel namelijk, omgeving Apeldoorn...
Digitenne Storing
Storing ontvangst zenders via Digitenne (opgelost)
Als gevolg van een storing kon u in de regio Deventer problemen ervaren met de ontvangst van meerdere zenders via Digitenne. Onze excuses voor dit ongemak. De storing hebben wij inmiddels verholpen.
Starttijd: 2008-09-14 13:26 Eindtijd: 2008-09-14 15:15
Zo'n recorder zou een gat in de markt zijn, ze bestaan helaas niet.Anoniem: 156915 schreef op zondag 14 september 2008 @ 22:42:
Weet iemand een goede dvd recorder met Conax module (dus werlkend voor digitenne) en die ook een dvdspeler heeft om losse dvd's af te spelen? En tevens moet het mogelijk zijn om een programma van de harde schijf naar de dvd te kopieren, zodat ik de dvd op een dvd speler elders in het huis kan afspelen.
Wat je kan doen is een computer met 1 of 2 floppydtv kaarten aanschaffen: heb ik ook: ideaal!! Hiermee kan je alles wat je maar wenst en allemaal tegelijk.
2,00 m. + begane grond
In geval van COAX praat men over afgeschermde kabel als er een extra laag tussen de 'aarde' vlechtwerk en de binnenkabel'huls' zit. Meestal een laagje aluminium folie, en ja dat heeft alleen zin bij de dikkere kabels omdat dunne kabels teveel verlies hebben. En losse stekkers en splitters komen het signaal ook niet ten goede.KarlMarX schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 18:27:
Nouja, ik bedoel van die hele dunne coax met niet afgeschermde stekkertjes. Met afgeschermd bedoel ik van die hele dikke stugge kabels met metalen stekkers...
Waar op de KPN-site staat zoiets?Anoniem: 244693 schreef op maandag 15 september 2008 @ 01:10:
Van de KPN site geplukt:
Digitenne Storing
Bij Ziggo (DVB-C) zijn er ook een aantal zenders waarbij Teletext achter encryptie zit. De Alphacrypt CAM had hier geen moeite mee als ik de ingebouwde PMT-extraction op aan zette. Waneer de software/drivers voor decryptie moesten zorgen, werkte het niet. Is later gefixed. Kan dus zijn dat je ontvanger er niet goed mee om kan gaan, aangezien encryptie van TT niet heel vaak voorkomt (of inmiddels voorkwam?).W3ird_N3rd schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 14:34:
Dan zal mijn ontvanger het op één of andere manier niet ontvangen. Zal wel komen doordat afaik de teletekst ook achter Conax zit. Waarom dat nou weer..
[ Voor 11% gewijzigd door Klaus_1250 op 15-09-2008 17:53 ]
BUMP. iemand?MartijnvdSluis schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 14:07:
Ik heb al een tijdje digitene, verder niets mis mee. Nu heb ik onlangs een nieuwe plasma TV gekocht. Nu vraag ik me af of de beeldkwaliteit afhankelijk is van de decoder. Ik heb nu zn standaard KPN samsung ding van vorig jaar. Die beschikt alleen over een SCART aansluiting. iemand ervaringen hiermee? En is het de moeite om een andere decoder te kopen (bv MET HDMI aansluiting?)
Er reageert niemand omdat het er niet is. Welke decoder met HDMI aansluiting en CONAX (Digitenne) zou je willen aanschaffen? Graag hier melden want die zijn er helemaal niet!
Als je tv beschikt over een ingebouwde dvb-t tuner dan is dit digitaal zonder verlies, een decoder met SCART zet het digitale signaal altijd om naar analoog.
2,00 m. + begane grond
Ik heb sinds gisteren het starterspakket van KPN digitenne voor LCD TV in mijn bezit.
Alles op mijn Samsung LCD met DVB-T ontvanger geinstalleerd en ingesteld.
Alle zenders die in bouquet 3 zitten (O.a. Animal planet en NGC) kan ik niet ontvangen. Er verschijnt 'geen signaal' op de TV. Alle overige zenders doen het wel prima.
De smartkaart die ik gebruik heeft tot nu toe perfect gewerkt in mijn losse topfield reveiver.
Iemand enig idee? ben ik iets vergeten in te stellen, of moet de KPN nog iets doen?
Alles op mijn Samsung LCD met DVB-T ontvanger geinstalleerd en ingesteld.
Alle zenders die in bouquet 3 zitten (O.a. Animal planet en NGC) kan ik niet ontvangen. Er verschijnt 'geen signaal' op de TV. Alle overige zenders doen het wel prima.
De smartkaart die ik gebruik heeft tot nu toe perfect gewerkt in mijn losse topfield reveiver.
Iemand enig idee? ben ik iets vergeten in te stellen, of moet de KPN nog iets doen?
De KPN moet niks doen. Ik zou het zoeken in verbeteren van de ontvangst (verbeteren antenne-opstelling, controleren of de antenne-versterking aanstaat, nog eens handmatig afstellen etc.)graziemille schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 15:15:
ik gok antenneversterking, als de tv dat niet ondersteund of hark kopen of power inserter.asmi schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 18:30:
[...]
De KPN moet niks doen. Ik zou het zoeken in verbeteren van de ontvangst (verbeteren antenne-opstelling, controleren of de antenne-versterking aanstaat, nog eens handmatig afstellen etc.)
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Met trots
kondig ik een nieuw topic aan met opgefriste/bijgeschaafde topicstart. 
Het grote Digitenne topic deel 7
Het grote Digitenne topic deel 7
[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 20-09-2008 04:22 ]
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Dit topic is gesloten.