Het grote Digitenne topic deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 123.766 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 23:20:
[...]

Je spreekt over "die ontvangers", maar de meeste ontvangers hebben die externe versterker niet nodig en kunnen met het signaal overweg zoals het is. Je ontvanger heeft ook een ingebouwde versterker (op de Dreambox af te lezen, de AGC) om zwakke signalen te versterker tot een niveau waarmee het wat kan. Daar heb je dus geen externe versterker meer voor nodig.
Die AGC zorgt ervoor dat de ontvanger gevoelig is tot wat op het stickertje staat (-90dB bijvoorbeeld). Dat ding kan zeker niet onbeperkt versterken, dat ding is zo gemaakt dat hij een zo groot mogelijke range met zo weinig mogelijk ruis kan versterken (en dan komt natuurlijk de prijs en kwaliteit om de hoek kijken, zo'n goedkope USB stick zal een kleinere range hebben dan een fatsoenlijke settop box). Het kan best zijn dat dat niet voldoende is als je zo'n klein sprietje gebruikt die nauwelijks gain heeft. Een extra versterkertje kan dan (tot op zekere hoogte uiteraard) helpen.
Een fatsoenlijke antenne is natuurlijk altijd beter, maar als je alleen zo'n klein sprietje wil is er verder weinig aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee van de kwaliteit van digitenne in Baarn? Ik krijg een nieuw huis en de architect is vergeten kabel aan te laten leggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
zacht schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 14:11:
[...]

Mag ik vragen waar je hem gekocht hebt en voor hoeveel ? Pure interesse, ik heb zelf via een Duitse webwinkel en Strong Prima II aangeschaft, en die bevalt uitstekend.
49 euro bij factoryprices.nl , lang niet de goedkoopste maar ik wou persee een philips ivm alles bedienen via 1 afstandsbediening

[ Voor 13% gewijzigd door xabre16v op 30-08-2008 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04
Speedener schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 10:15:
Is dat dit jaar weer zo bij Eredivisie Live? Dat zij voor mij kiezen?
Ja. Ze kiezen de meeste populaire volgens mij.
Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 17:51:
Iemand enig idee van de kwaliteit van digitenne in Baarn? Ik krijg een nieuw huis en de architect is vergeten kabel aan te laten leggen
Of het met een antenne naast de TV lukt is moeilijk te zeggen, maar Hilversum zou keihard binnen moeten komen (9km afstand). Mis je alleen Regio TV Utrecht, maar die pik je mogelijk nog op uit Amersfoort, zeker met een buitenantenne.

[ Voor 8% gewijzigd door Mentalist op 30-08-2008 19:17 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thnx W3ird_N3rd ik ga het uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Gelukkig heb ik 3 maanden terug al digitenne opgezegd, had het in augustus een jaar, alles opgestuurd, na veel moeite, want kreeg geen retournummer, hun fout. Ik moest daar veel voor bellen 10 euro belkosten.

En wat nu, hebben ze het geld voor september van me rekening gehaald, stelletje dieven.

ben zo blij dat ik upc heb, zoveel meer zenders zoveel beter kwaliteit beeld

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Ok maar is ook ruim 2x zo duur. Je moet niet vergeten dat Digitenne een alternatief is voor de analoge kabel. UPC Digital TV moet concureren met KPN Interactieve TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
xabre16v schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 18:31:
[...]

49 euro bij factoryprices.nl , lang niet de goedkoopste maar ik wou persee een philips ivm alles bedienen via 1 afstandsbediening
Die Philips is een leuk ding, heeft vooral ook erg goed geluid.
Heb zelf bij shoppingfever.de een Strong Prima II en een Strong actieve antenne gekocht voor 54 euro (inclusief maar liefst 13 euro verzendkosten). shoppingfever is een prima webwinkel trouwens.
Wel grappig dat ik in tegenstelling tot de KPN-bakken wel de zendervolgorde van mijn 4 zenders kan veranderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:01

Ankh

|true

Mars18 schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 12:21:
Gelukkig heb ik 3 maanden terug al digitenne opgezegd, had het in augustus een jaar, alles opgestuurd, na veel moeite, want kreeg geen retournummer, hun fout. Ik moest daar veel voor bellen 10 euro belkosten.

En wat nu, hebben ze het geld voor september van me rekening gehaald, stelletje dieven.

ben zo blij dat ik upc heb, zoveel meer zenders zoveel beter kwaliteit beeld
He, dat ken ik ergens van.
Ik wil mijn digitenne ook op zeggen, sinds maart dit jaar heb ik het. Maar het is echt een drama.
Door die brief heb ik meteen gebeld en gezegd dat ik het wilde opzeggen. Reden opgegeven dat ik terug wil naar de kabel. Nou dit vond hij eerst maar raar, want kwaliteit is beter bij digitenne. Toen maar even uitgelegd dat de kwaliteit niet beter is en zelfs slechter bij ons. Werd hij weer stil van en ging verder met het invoeren van de gegevens voor de opzegging. Duurt een tijdje, krijg ik te horen dat hij een storing heeft en dat we langs een primafoon winkel moeten! (Die zo'n half uur rijden hier vandaan zit). Nee lekker weer, de man kon er ook niets aan doen. We moesten anders maar over een uurtje terug bellen om het te regelen.... wat een prutsers bij KPN toch ook..

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Mijn vriendin kreeg in eerste instantie alleen een smartcard omdat de meneer aan de telefoon een vinkje verkeerd had gezet. Duurde twee weken voordat het juiste pakketje er was. Ik moet wel zeggen dat de enkele verhalen in mijn omgeving over fouten van KPN (mbt Digitenne) uiteindelijk wel allemaal goed afgelopen zijn.
Zelf ben ik erg tevreden over de kwaliteit van DVB-T, maar ook erg blij dat ik alleen FTA ontvang en onafhankelijk ben van KPN (op de zendmast na uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
vraagje, ik zag een Philips DTR2530 decoder; echter als ik in de specs kijk zie ik staan:

- Conditional access system: Mediaguard (card not supplied)

Gaat dit wel werken met een smartcard van KPN Digitenne omdat die Conax gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
xabre16v schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 20:10:
vraagje, ik zag een Philips DTR2530 decoder; echter als ik in de specs kijk zie ik staan:

- Conditional access system: Mediaguard (card not supplied)

Gaat dit wel werken met een smartcard van KPN Digitenne omdat die Conax gebruikt?
Mediaguard is volgens mij de codering van canal digitaal.
Gaat niet werken ljikt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
zacht schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 20:42:
[...]

Mediaguard is volgens mij de codering van canal digitaal.
Gaat niet werken ljikt me.
Klopt, CanalDigitaal (en andere providers, b.v. CanalSat) gebruiken Seca Mediaguard. Conax is wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Apart :) het is wel een DVB-T tuner, misschien is voor andere Europese landen Mediaguard de standaard voor DVB-T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
xabre16v schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 21:30:
Apart :) het is wel een DVB-T tuner, misschien is voor andere Europese landen Mediaguard de standaard voor DVB-T.
Groot-Britannië volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
zacht schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 22:17:
[...]

Groot-Britannië volgens mij.
Klopt: Wikipedia: Top Up TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
Speedener schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 10:15:
Ik heb al enige tijd Digitenne, en had vorig jaar ook Tele2 voetbal (inmiddels opgezegd). Wat mij toen stoorde is dat zij voor mij kozen welke wedstrijden ik kon kijken (anders dan bij Tele2 via de decoder, waar je zelf kan kiezen).

Is dat dit jaar weer zo bij Eredivisie Live? Dat zij voor mij kiezen? Of is er tegenwoordig een manier om zelf je wedstrijd te kiezen, of bij het abonnement te zeggen dat ik bijv. altijd Ajax wil zien?
Ik heb zelf geen EL, maar je kan wel de programmagids bekijken. Volgens mij doen ze de populaire wedstrijden live en een recap van de overige wedstrijden daarna. Je kan dus alle wedstrijden wel integraal kijken. Moet je niet stiekum gaan kijken op teletekst natuurlijk. ;)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand uit eigen ervaring hoe het ontvangst in Bergen op Zoom is (postcode check geeft aan dat het niet beschikbaar is), maar een collega zegt dat het vanaf 1 september ook in bergen op zoom te ontvangen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:01

Ankh

|true

Ankh schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 17:03:
[...]

He, dat ken ik ergens van.
Ik wil mijn digitenne ook op zeggen, sinds maart dit jaar heb ik het. Maar het is echt een drama.
Door die brief heb ik meteen gebeld en gezegd dat ik het wilde opzeggen. Reden opgegeven dat ik terug wil naar de kabel. Nou dit vond hij eerst maar raar, want kwaliteit is beter bij digitenne. Toen maar even uitgelegd dat de kwaliteit niet beter is en zelfs slechter bij ons. Werd hij weer stil van en ging verder met het invoeren van de gegevens voor de opzegging. Duurt een tijdje, krijg ik te horen dat hij een storing heeft en dat we langs een primafoon winkel moeten! (Die zo'n half uur rijden hier vandaan zit). Nee lekker weer, de man kon er ook niets aan doen. We moesten anders maar over een uurtje terug bellen om het te regelen.... wat een prutsers bij KPN toch ook..
The Story Continue:
Ik vandaag naar de Primafoon winkel om Digitenne op te zeggen. Sta vrolijk een kwartier in de wacht en ben eindelijk aan de buurt. Ik vertel me verhaal en de man begint met een heerlijke zin: "Helaas kunnen wij u niet helpen, wij mogen geen Digitenne stop zetten. Dit kan alleen via het nummer. Ik kan u wel direct doorverbinden zodat u geen kosten heeft?" Goed, daar ging mijn parkeergeld, de benzinekosten en mijn humeur... |:( Echt dit bedrijf spoort niet... nou ja vanmiddag maar weer eens bellen..

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Ankh schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 16:32:
The Story Continue:
Ik vandaag naar de Primafoon winkel om Digitenne op te zeggen. Sta vrolijk een kwartier in de wacht en ben eindelijk aan de buurt. Ik vertel me verhaal en de man begint met een heerlijke zin: "Helaas kunnen wij u niet helpen, wij mogen geen Digitenne stop zetten. Dit kan alleen via het nummer. Ik kan u wel direct doorverbinden zodat u geen kosten heeft?" Goed, daar ging mijn parkeergeld, de benzinekosten en mijn humeur... |:( Echt dit bedrijf spoort niet... nou ja vanmiddag maar weer eens bellen..
Mm dat had ik je ook wel kunnen vertellen... vervelend voor de klant inderdaad maar net zo goed irritant voor Primafoon-medewerkers dat de klantenservice telkens klanten naar ons toe stuurt omdat wij zogenaamd dit of dat kunnen |:(

Voordeel is dan wel dat je gratis in de Primafoon kunt bellen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door jelle. op 02-09-2008 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 11:43:
Weet iemand uit eigen ervaring hoe het ontvangst in Bergen op Zoom is (postcode check geeft aan dat het niet beschikbaar is), maar een collega zegt dat het vanaf 1 september ook in bergen op zoom te ontvangen is.
Roosendaal staat nog niet aan, komt later deze maand. Hoe de ontvangst hier zal zijn is nog afwachten.

Ik kijk nu via Goes, maar dat is met een hark op zolder en ook maar net genoeg ontvangst.

Het is niet alsof ik hier nooit eerder over geschreven heb (:X) dus met wat zoeken had je dat ook wel moeten kunnen vinden. :P

[ Voor 11% gewijzigd door Mentalist op 02-09-2008 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag!

Wij hebben digitenne met een buitenantenne en ontvangen bouqet 1,2,3 goed. Maar bouqet 4 krijgen we of geen signaal of vervormd signaal soms hebben we ca. 10 sec. beeld en dan is het weer vervormd. Wij wonen in de betuwe.

We hebben Samsung televisie met cam-module.

Kan iemand mij vertellen wat we moeten doen?

Destijds digitenne gewoon via internet aangevraagd en als ik nu de postcode check doe krijg ik helaas te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Dit heeft toch echt met de ontvangst te maken. B4 is net als B3 digitaal wat gevoeliger omdat de bitrate verdeeld moet worden over 8 tv kanalen. Probeer de antenne eens op een andere plaats of beter uit te richten.
Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 19:31:
Even een vraag!

Wij hebben digitenne met een buitenantenne en ontvangen bouqet 1,2,3 goed. Maar bouqet 4 krijgen we of geen signaal of vervormd signaal soms hebben we ca. 10 sec. beeld en dan is het weer vervormd. Wij wonen in de betuwe.

Destijds digitenne gewoon via internet aangevraagd en als ik nu de postcode check doe krijg ik helaas te zien.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 19:31:
Even een vraag!

Ik weet niet waar je woont in de Betuwe maar binnen een maand of 2 komt er een mast bij in Veenendaal. Misschien dat dat verbetering gaat geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hmm..

ik hoop dat iemand hier een beetje thuis is in antennes.. ik heb even een antenne te leen.. alleen volgens mij klopt de opbouw van de antenne niet helemaal ?

Afbeeldingslocatie: http://www.xepo.nl/antenneklein.jpg
( een grotere versie hier)

kan iemand mij de juiste correcte opstelling van de elementen reflector etc vertellen?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
Lijkt me een dualband oplossing voor de hoge VHF kanalen (5-12) en UHF. Antenne zit wel goed in elkaar hoor. 6 elements voor UHF en 2 elements voor VHF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Edje_Kroketje schreef op woensdag 03 september 2008 @ 20:56:
Lijkt me een dualband oplossing voor de hoge VHF kanalen (5-12) en UHF. Antenne zit wel goed in elkaar hoor. 6 elements voor UHF en 2 elements voor VHF.
hm.. raar dat ik dan totaal geen signaal er uit krijg?

404 Signature not found

• giant2000
SMSfreakie schreef op woensdag 03 september 2008 @ 21:23:
[...]

hm.. raar dat ik dan totaal geen signaal er uit krijg?
Verticale polarisatie?
De tuner instellen op passieve antenne?

2,00 m. + begane grond

• SMSfreakie
  • Niet online
giant2000 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 10:33:
[...]

Verticale polarisatie?
De tuner instellen op passieve antenne?
mijn tuner kent alleen passief.. :D dat scheelt

en had hem ook al vertikaal opgeknoopt even maar niks nakkes nada hoor :(

of is de richting waar dat ding heen moet wijzen ( de korte elementjes voorop toch? ) zo nauwkeurig?

404 Signature not found

Verwijderd

Vandaag is mijn Digitenne pakket binnengekomen. Echt geweldige ontvangst. Werkt prima!

Alleen even een vraagje, is het mogelijk om alleen de Topfield recorder aan te sluiten, of werken andere recorders ook?

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:44

franssie

Save the albatross

SMSfreakie schreef op donderdag 04 september 2008 @ 16:49:
[...]

mijn tuner kent alleen passief.. :D dat scheelt

en had hem ook al vertikaal opgeknoopt even maar niks nakkes nada hoor :(

of is de richting waar dat ding heen moet wijzen ( de korte elementjes voorop toch? ) zo nauwkeurig?
redelijk nauwkeurig dacht ik maar niet zo nauwkeurig als een sat schotel, toch is het uitrichten verrgelijkbaar - stel 'm in op een richting waar je een zend mast vermoedt (kompasje of iets anders als referentie, google maps bijvoorbeeld) en een zenderscan doen, bijstellen zodra je iets ontvangt. TV-tje bij de antenne in de buurt is dan handig of met twee PMR portofoons en een vriend werken.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• SMSfreakie
  • Niet online
hmm dan ga ik morgen ofzo wel even een pootje fabriceren wat iets stabieler staat dan mn huidige test opstelling :D

404 Signature not found

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 16:55:
Alleen even een vraagje, is het mogelijk om alleen de Topfield recorder aan te sluiten, of werken andere recorders ook?
Welke andere recorder had je in gedachte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 16:55:
Vandaag is mijn Digitenne pakket binnengekomen. Echt geweldige ontvangst. Werkt prima!

Gefeliciteerd! Welkom bij de club.
Als je een standaard tuner hebt dan zie je 2 scart uitgangen aan de achterkant. De ene (TV) gaat naar de tv, de andere (VCR) kan je op elke video/hdd/dvd recorder aansluiten die er maar is. Neem met deze recorder wel op met de AV stand want de analoge ingebouwde tuner werkt uiteraard niet met digitale ontfvangst, daar heb je de dvb-t (lees:digitenne) tuner voor.
Nadeel t.o.v. vroeger: je moet én de digitenne tuner programeren én de videorecorder.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwajoep
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-09 16:01
De datum op mijn kaart staat nu (5-9) nog op 31-08-2008.
Ik heb nog wel beeld maar ik vraag me af of ik nu de update heb gemist.
Weet iemand of de datum elke maand wordt aangepast zoals bij canaal digitaal ?

Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 23:37
Na veel lezen ga ik het toch maar vragen...

Ik heb 1 TV, ik heb nu een single tuner, maar ik wil graat een HDD recorder hebben.... dus dan heb ik een HDD recorder met 2 tuners nodig....

Heb ik dan ook 2 smartcards nodig?

Verder wil ik graag weten hoe het kan dat je 2 zenders opneemt, en een 3e bekijkt, zoals op de KPN site staat bij de topfield van 320 gb...
Dan heb je toch 3 tuners nodig....???
Het staat er toch echt letterlijk
2 zenders opnemen, derde zender live TV kijken

[ Voor 12% gewijzigd door Praetorian op 06-09-2008 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
Je hebt maar 1 Smartcard nodig.
Hij kan sowieso met 1 tuner 2 programma's uit 1 bouquet opnemen. Dus RTL4 en SBS6 tegelijk via 1 tuner/ Met de tweede tuner kan je dan alle 25 zenders bekijken. Maar neem je 2 programma's op uit 2 verschillende stromen dan kan je alleen een 3de programma bekijken die ook in die 2 bouquetten zit. Je kunt uiteraard wel altijd afspelen als er 2 tegelijk opgenomen worden. Net als dan dat de timeshift functie dan gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 23:37
Thanks!

Waar kan ik zien welke zenders in welk bouqet zitten?? Ik heb nu een Single tuner van KPN (TF6000COK)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Praetorian schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 15:54:
Thanks!

Waar kan ik zien welke zenders in welk bouqet zitten?? Ik heb nu een Single tuner van KPN (TF6000COK)...
hier en hier

[ Voor 9% gewijzigd door zacht op 06-09-2008 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laudit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09-2024
Nadat ik vanochtend opstond en mijn tv aan wou zetten bleek er een plasje water op mijn Digitenne-tuner te liggen. Ik heb geen flauw idee waar dat vandaan kwam. :?
De tuner reageerde nergens meer op dus heb ik maar even met KPN gebeld.
Zij gaven het als defect op en gaven me een retourneringsnummer. Ze beloofden mij dat ik binnen 2 á 3 werkdagen een nieuwe tuner krijg. Erg netjes.

Stuurt KPN de tuner pas op nadat ik het defecte exemplaar heb opgestuurd naar hen of kan ik hem beter pas opsturen als ik het nieuwe exemplaar heb ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Ajax power schreef op zondag 07 september 2008 @ 13:01:
Nadat ik vanochtend opstond en mijn tv aan wou zetten bleek er een plasje water op mijn Digitenne-tuner te liggen. Ik heb geen flauw idee waar dat vandaan kwam. :?
De tuner reageerde nergens meer op dus heb ik maar even met KPN gebeld.
Zij gaven het als defect op en gaven me een retourneringsnummer. Ze beloofden mij dat ik binnen 2 á 3 werkdagen een nieuwe tuner krijg. Erg netjes.

Stuurt KPN de tuner pas op nadat ik het defecte exemplaar heb opgestuurd naar hen of kan ik hem beter pas opsturen als ik het nieuwe exemplaar heb ontvangen?
Hebben ze je een adres gegeven waar ie naartoe moet? Dat is meestal wel een hint of je 'm al meteen op moet sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
W3ird_N3rd schreef op zondag 07 september 2008 @ 18:07:
Hebben ze je een adres gegeven waar ie naartoe moet? Dat is meestal wel een hint of je 'm al meteen op moet sturen.
Je moet gebruik maken van de retoursticker die bij het pakket zat, daar staat inderdaad al een adres op. Retournummer invullen en afgeven bij postkantoor, klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laudit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09-2024
jelle. schreef op zondag 07 september 2008 @ 18:24:
[...]

Je moet gebruik maken van de retoursticker die bij het pakket zat, daar staat inderdaad al een adres op. Retournummer invullen en afgeven bij postkantoor, klaar :)
Exact.
Maar is het de bedoeling dat ik hem eerst op stuur voordat zij een exemplaar opsturen?
Dus wat is de verzendvolgorde?
Ik en daarna de KPN of vice versa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
hmzz vandaag net als gister de hele dag zitten prutsen met mn antenne ( SMSfreakie in "Het grote Digitenne topic deel 6" )

overal wezen proberen met mn notebook... binnen. in de tuin op t grasveld op de hoek.. google maps er bij om de richting te bepalen..antenne toch ook nog eens horizontaal geprobeerd.. ipv vertikaal
maar niks nakkes nada :?

dacht mischien is de coax niet helemaal lekker.. ander stuk coax er aan gezet.. nog een rondje gedaan..

weer niks?
ik weer 100% zeker dat mijn PCI kaart als mede USB stikje werkt!

zou antenne dan toch niet goed in elkaar zitten :? gezien de elementen en alles er afgehaalt kunnen worden

* SMSfreakie wordt er een beetje wispelturig van intussen

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Wat is de lengte van dat hoofdelement? (inclusief krullen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaan_1992
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 22:44
Heb al een hele tijd tv van kpn met 3 ontvangers, bevalt prima en het signaal is goed. Dus nooit probleme gehad. Beetje jammer dat ze dan met zoon emailtje komen over een prjsverhoging |:( Die 50 cent kan ik begrijpen, maar 3 euro per ontvanger extra vind ik overdreven.

Alleen voor de gevallen waar er 2 of 3 ontvangers gaan ze dus automatisch naar 13,50?( of 10,50). omdat er nu 1 ontvanger niet in gebruik is zou ik er dus maar 2 willen gebruiken en daarvoor ook willen betalen.
Heeft iemand een idee hoe ik dat zou moeten regelen? 1 smartcard terugsturen?
(ik dacht dat de ontvangers + antennes gekocht waren erbij of zijn die in bruikleen, vergeten :+ )
Kan er niks over vinden op de website of in het mailtje..

[ Voor 4% gewijzigd door daaan_1992 op 07-09-2008 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
daaan_1992 schreef op zondag 07 september 2008 @ 22:05:
Heb al een hele tijd tv van kpn met 3 ontvangers, bevalt prima en het signaal is goed. Dus nooit probleme gehad. Beetje jammer dat ze dan met zoon emailtje komen over een prjsverhoging |:( Die 50 cent kan ik begrijpen, maar 3 euro per ontvanger extra vind ik overdreven.

Alleen voor de gevallen waar er 2 of 3 ontvangers gaan ze dus automatisch naar 13,50?( of 10,50). omdat er nu 1 ontvanger niet in gebruik is zou ik er dus maar 2 willen gebruiken en daarvoor ook willen betalen.
Heeft iemand een idee hoe ik dat zou moeten regelen? 1 smartcard terugsturen?
(ik dacht dat de ontvangers + antennes gekocht waren erbij of zijn die in bruikleen, vergeten :+ )
Kan er niks over vinden op de website of in het mailtje..
Nee. Ik begrijp dat je nu ook geen huur betaald, dan heeft de verhoging van de huur op jou geen invloed. Je kan voor €3,50 (vroeger €3,-) per maand standaard Topfield ontvangers huren. Ik doe dat niet, ik heb al mijn ontvangers in Duitsland gekocht. Ik betaal dus ook geen cent huur, alleen €7,50/maand voor het abo. Daarvoor heb ik gewoon 3 smartcards.

Als je voorheen geen €3,- betaalde hoef je nu dus ook geen €3,50 te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op zondag 07 september 2008 @ 23:54:
[...] Ik betaal dus ook geen cent huur, alleen €7,50/maand voor het abo. Daarvoor heb ik gewoon 3 smartcards.

Als je voorheen geen €3,- betaalde hoef je nu dus ook geen €3,50 te betalen.
Verrek, ik was in de veronderstelling dat je per extra smartcard 3 euro moet betalen, valt me al weer mee. Binnenkort ook maar een extra smarcard voor m'n tweede ontvanger scoren.

Is dat extra betalen ooit wel zo geweest of ben ik echt helemaal in de war?

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Aiolos schreef op maandag 08 september 2008 @ 01:10:
Is dat extra betalen ooit wel zo geweest of ben ik echt helemaal in de war?
Dat was bij het oude Digitenne, toen ze nog niet door KPN waren overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op zondag 07 september 2008 @ 21:45:
* SMSfreakie zal vanavond even de elementen meten :Y)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Praetorian schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 15:25:
Na veel lezen ga ik het toch maar vragen...

Ik heb 1 TV, ik heb nu een single tuner, maar ik wil graat een HDD recorder hebben.... dus dan heb ik een HDD recorder met 2 tuners nodig....

Heb ik dan ook 2 smartcards nodig?

Verder wil ik graag weten hoe het kan dat je 2 zenders opneemt, en een 3e bekijkt, zoals op de KPN site staat bij de topfield van 320 gb...
Dan heb je toch 3 tuners nodig....???
Het staat er toch echt letterlijk

[...]
Als je een HDD recorder zonder DVB-T wilt gebruiken, en dat zijn de reguliere HDD recorders, dan kan je deze via de 2e scart (VCR uitgang) aansluiten. Je neemt dan wel het kanaal op waar je naar kijkt. Wil je dit niet dan kan je ook via Marktplaats zien een Twin-tuner te kopen, deze is uit de handel, maar ideaal omdat je met 1 kaart onafhankelijk kan opnemen wat je wil. Mocht je dit niet lukken dan zit er inderdaad niks anders op dan een 2e tuner met een extra kaart aan te schaffen. Plak wel de IR ontvanger van deze tuner af opdat deze niet reageert op de andere afstandsbediening.
Óf je neemt de Topfield natuurlijk, ben je van alles af.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Ajax power schreef op zondag 07 september 2008 @ 20:29:
[...]

Exact.
Maar is het de bedoeling dat ik hem eerst op stuur voordat zij een exemplaar opsturen?
Dus wat is de verzendvolgorde?
Ik en daarna de KPN of vice versa?
Geen idee, als je hierover verder geen instructies hebt gehad kun -lijkt mij- ook gewoon een nieuw pakket afwachten en daarna pas je exemplaar retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op zondag 07 september 2008 @ 21:45:
rechte stuk is 60 dwars door.. 64 als je de bochtjes mee telt..

de kant van krullen is 48 aan elke kant inc de krul..

nou had ik het idee om de antenne eens te verbouwen naar deze indeling / opstelling
Afbeeldingslocatie: http://www.xepo.nl/antennenewklein.jpg en warrempel.. signaal! op bijde tuners ook nog :)

94% signaal / 100% Quality als ik op Leeuwarden (562mhz) mik ( op FTA boeket !)
mik ik op smilde (786mhz) krijg ik 87% signaal en 90% Quality!

en ja die maglite is mn tijdelijke voetje :D!

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

SMSfreakie schreef op maandag 08 september 2008 @ 21:36:
[...]

rechte stuk is 60 dwars door.. 64 als je de bochtjes mee telt..

de kant van krullen is 48 aan elke kant inc de krul..

nou had ik het idee om de antenne eens te verbouwen naar deze indeling / opstelling
[afbeelding] en warrempel.. signaal! op bijde tuners ook nog :)

94% signaal / 100% Quality als ik op Leeuwarden (562mhz) mik ( op FTA boeket !)
mik ik op smilde (786mhz) krijg ik 87% signaal en 90% Quality!

en ja die maglite is mn tijdelijke voetje :D!
puur op mijn gevoel kloppen beiden niet maar als je ontvangst hebt zegt dat natuurlijk meer dan mijn gevoel ;)
Jouw opstelling ziet er wel beter uit in elk geval, al lijken de krullen me dan wat buiten boord vallen. Maar het werkt!!!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
franssie schreef op maandag 08 september 2008 @ 21:58:
[...]

puur op mijn gevoel kloppen beiden niet maar als je ontvangst hebt zegt dat natuurlijk meer dan mijn gevoel ;)
Jouw opstelling ziet er wel beter uit in elk geval, al lijken de krullen me dan wat buiten boord vallen. Maar het werkt!!!
ja ik vraag me ook af waar die krullen voor zijn eigenlijks :?

denk dat ik morgen avond maar es dat ding ga proberen aan een kpn tuner :) kijken wie meer signaal vangt.. de standaard funke ( welke ik niet op mijn PCI en usb adapter ) kan gebruiken of deze hark :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 19:03
Hoe lang duurt 't eigenlijk voordat KPN een bestelling van Digitenne verstuurt (TV en starterskit)?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
SMSfreakie schreef op maandag 08 september 2008 @ 22:26:
[...]

ja ik vraag me ook af waar die krullen voor zijn eigenlijks :?
Impedantieverlaging gok ik. Wikipedia: Dipoolantenne

Roosendaal is op dit moment aan het testen. Signaal is hier tot nu toe niet veel soeps, hopelijk staat ie nog niet op vol vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik had al een digitenne met geactiveerde smartcard. Nu heb ik er een topfield recorder bij gekocht, maar moet ik nu die smartcard in die recorder stoppen en de tuner niet meer gebruiken? Want als ik dat doe heb ik alleen toegang tot NED 1,2,3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
shoombak schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 14:25:
Ik had al een digitenne met geactiveerde smartcard. Nu heb ik er een topfield recorder bij gekocht, maar moet ik nu die smartcard in die recorder stoppen en de tuner niet meer gebruiken? Want als ik dat doe heb ik alleen toegang tot NED 1,2,3?
Wat heb je precies gekocht? En heb je maar 1 tv waarop je Digitenne gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 03-07 10:52
Ik las zojuist op de website van KPN dat op 12,13 en 14 september a.s. gratis naar Eredivisie Live via Digitenne gekeken kan worden. Netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Zat er geen smartcard bij de recorder dan? Dan moet je nog een losse smartcard (€12,95) erbij zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online
jelle. schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 14:31:
[...]

Wat heb je precies gekocht? En heb je maar 1 tv waarop je Digitenne gebruikt?
Nevermind, de smartcard zat verkeerd in de reader 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 13:57:
[...]

Impedantieverlaging gok ik. Wikipedia: Dipoolantenne

Roosendaal is op dit moment aan het testen. Signaal is hier tot nu toe niet veel soeps, hopelijk staat ie nog niet op vol vermogen.
juistem! helder! harkantennes etc hebben me nooit veel geboeit :D jaren aan de kabel. en tegenwoordig primair aan de dakwok :+

404 Signature not found

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik heb een probleempje met mijn Panasonic 42PV70 i.c.m Digitenne. Als ik digitenne op 4:3 zet dan komen de 4:3 uitzendingen goed in beeld, maar bij de 16:9 vallen de zijkanten eraf. Als ik Digitenne op 16:9 zet, dan vallen de boven en onderkant van de 4:3 uitzendingen eraf.

Het maakt niet uit op welke stand ik mijn Pana zet.

Edit: Ik heb een reset gedaan en nu is het weer goed. Vreemd want hij staat nog steeds op 16:9 uitvullen. Enige wat verandert lijkt te zijn is multinorm i.p.v. pal.

[ Voor 19% gewijzigd door Philflow op 10-09-2008 16:19 ]

• franssie

franssie

Save the albatross

De kaart moet in de topfield en wel onderste boven vergeleken met sommige andere ontvangers. Vergeet ook niet de antenne busje achterop door te lussen het het hele korte coax kabeltje - staat in de handleiding hoe - want dat is de tweede veel gemaakte fout met de Topfield recorder. Jahaaa - ik spreek uit ervaring 8)7 ;)

• drh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04 11:06

drh

Philflow schreef op woensdag 10 september 2008 @ 16:06:
Ik heb een probleempje met mijn Panasonic 42PV70 i.c.m Digitenne. Als ik digitenne op 4:3 zet dan komen de 4:3 uitzendingen goed in beeld, maar bij de 16:9 vallen de zijkanten eraf. Als ik Digitenne op 16:9 zet, dan vallen de boven en onderkant van de 4:3 uitzendingen eraf.

Het maakt niet uit op welke stand ik mijn Pana zet.

Edit: Ik heb een reset gedaan en nu is het weer goed. Vreemd want hij staat nog steeds op 16:9 uitvullen. Enige wat verandert lijkt te zijn is multinorm i.p.v. pal.
Zet je tv op 16.9. Door de 0 te gebruiken op de afstandsbediening kan je snel schakelen tussen de verschillende modes, nu weet ik niet of dat met ingebouwde digitenne werkt.

drh

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

drh schreef op woensdag 10 september 2008 @ 19:49:
[...]
Zet je tv op 16.9. Door de 0 te gebruiken op de afstandsbediening kan je snel schakelen tussen de verschillende modes, nu weet ik niet of dat met ingebouwde digitenne werkt.
Thanks voor de tip. Het is inmiddels opgelost.

Verwijderd

Hey mensen, kan iemand mij vertellen hoe dat met eredivisie voetbal op digitenne werkt t.o.v. bijvoorbeeld ziggo ?? Bij ziggo krijg je 4 kanalen...(alles live) Hoe gaat dat dan bij digitenne......gaat eredivisie live op het eerste en het tweede kanaal de wedstrijden die op erdivisie 3 en 4 zijn live opgenomen uitzenden ofzo ?? Na de live wedstrijd op 1 en 2 ?? Ben benieuwd of iemand mij dit kan uitleggen. Want zoals hierboven vermeld kan je komend weekend als digitenne abbonee gratis naar eredivisie voetbal kijken. En mijn favo clubje twente wordt uitgezonden op 3. Maar digitenne abbonees hebben alleen 1 en 2. Hoe werkt dit dan ???

• Mentalist
Afaik worden de wedstrijden van 3 en 4 later herhaald op 1 en 2, maar je zou de programmering moeten bekijken als je het zeker wil weten.

• giant2000
Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 21:57:
Hey mensen, kan iemand mij vertellen hoe dat met eredivisie voetbal op digitenne werkt t.o.v. bijvoorbeeld ziggo ?? Bij ziggo krijg je 4 kanalen...(alles live) Hoe gaat dat dan bij digitenne......gaat eredivisie live op het eerste en het tweede kanaal de wedstrijden die op erdivisie 3 en 4 zijn live opgenomen uitzenden ofzo ?? Na de live wedstrijd op 1 en 2 ?? Ben benieuwd of iemand mij dit kan uitleggen. Want zoals hierboven vermeld kan je komend weekend als digitenne abbonee gratis naar eredivisie voetbal kijken. En mijn favo clubje twente wordt uitgezonden op 3. Maar digitenne abbonees hebben alleen 1 en 2. Hoe werkt dit dan ???
Tip: klik eens op de EPG van EdL1 cq. EdL2 en je weet wat erop komt... dit werkt ook als je geen abonnement hebt.

2,00 m. + begane grond

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-09 18:07
Weet iemand waar je voordelig een raamdoervoer kan kopen? Als ik erop zoek en ook in deze topics zoek kom ik alleen op Duitse sites/aanbieders uit welke meestal erg veel verzendkosten rekenen. Ik zou dus liever een Nederlandse aanbieder hebben.

Hebben mensen hier ook ervaring met zo'n ding? Blijft de kwaliteit en sterkte van het signaal intact? Als ik namelijk mijn antenne verleng met een dun/goedkope coax, dan halveert mijn signaalsterkte.

• shoombak
  • Niet online
Heeft iemand interesse in een TF5300k Recorder 160 GB?

Ik stap toch over op Ziggo omdat de kwaliteit me toch wat tegenvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
KarlMarX schreef op donderdag 11 september 2008 @ 20:13:
Weet iemand waar je voordelig een raamdoervoer kan kopen? Als ik erop zoek en ook in deze topics zoek kom ik alleen op Duitse sites/aanbieders uit welke meestal erg veel verzendkosten rekenen. Ik zou dus liever een Nederlandse aanbieder hebben.

Hebben mensen hier ook ervaring met zo'n ding? Blijft de kwaliteit en sterkte van het signaal intact? Als ik namelijk mijn antenne verleng met een dun/goedkope coax, dan halveert mijn signaalsterkte.
Hoeveel en met wat voor connectors verleng je dan? Ik heb een tijdje een raamdoorvoer met sat gebruikt, werkte toen goed genoeg voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 00:01:
[...]

Hoeveel en met wat voor connectors verleng je dan? Ik heb een tijdje een raamdoorvoer met sat gebruikt, werkte toen goed genoeg voor mij.
ik denk met onafgeschermden :D

ik heb op mijn hark gister ook even een afgeschermde gezet ipv zo`n plastic frutding en t signaal ging ook nog wat omhoog :)

( iets met mijn PC hok zit bam vol met storende elementen :+ )

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
shoombak schreef op donderdag 11 september 2008 @ 20:42:

Wat vraag je er voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online
175,-?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnvdSluis
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-08 17:08
Ik heb al een tijdje digitene, verder niets mis mee. Nu heb ik onlangs een nieuwe plasma TV gekocht. Nu vraag ik me af of de beeldkwaliteit afhankelijk is van de decoder. Ik heb nu zn standaard KPN samsung ding van vorig jaar. Die beschikt alleen over een SCART aansluiting. iemand ervaringen hiermee? En is het de moeite om een andere decoder te kopen (bv MET HDMI aansluiting?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Het viel m'n vader opeens op dat alleen de publieke zenders teletekst hebben. Hebben de commerciële zenders nooit teletekst gehad of is het kapot? Ik heb de zenders al opnieuw ingescand maar dat hielp niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
De commerciële zenders hebben ook gewoon teletekst, ook altijd gehad. Net even gecheckt voor je en op dit moment lijkt alles normaal te werken, dus ook teletekst van de commerciële zenders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Dan zal mijn ontvanger het op één of andere manier niet ontvangen. Zal wel komen doordat afaik de teletekst ook achter Conax zit. Waarom dat nou weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Erg merkwaardig dat teletekst achter de conax zit inderdaad :? Hier staan een Topfield TF5300 en Samsung 1000 die beiden gewoon probleemloos teletekst ontvangen en altijd ontvangen hebben. Misschien een defecte decoder of smartcard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
objectief2 schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 14:36:
Erg merkwaardig dat teletekst achter de conax zit inderdaad :? Hier staan een Topfield TF5300 en Samsung 1000 die beiden gewoon probleemloos teletekst ontvangen en altijd ontvangen hebben. Misschien een defecte decoder of smartcard?
Nee, ik heb 2 Vantage X221CXCI ontvangers met allebei hun eigen smartcard. Bij CanalDigitaal is de teletekst volgens mij ook FTA, dus ik gok dat de ontvanger de teletekst gewoon niet decrypt en er vanuit gaat dat teletekst altijd FTA is.

Heb een mailtje naar Vantage gestuurd, hopen dat daar iets uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
objectief2 schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 14:26:
De commerciële zenders hebben ook gewoon teletekst, ook altijd gehad. Net even gecheckt voor je en op dit moment lijkt alles normaal te werken, dus ook teletekst van de commerciële zenders :)
Overal teletekst:
-via de decoder (gestuurd via SCART)
-via de tv
-via de CAM op mijn computer

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Heb soms ook wel eens met de TV met ingebouwde decoder geen of slecht teletekst op de commerciele zenders. Stoor me daar niet zo aan maar vermoed dat het ook aan de ontvangst ligt van de bouqetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
SMSfreakie schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 08:29:
[...]

ik denk met onafgeschermden :D

ik heb op mijn hark gister ook even een afgeschermde gezet ipv zo`n plastic frutding en t signaal ging ook nog wat omhoog :)

( iets met mijn PC hok zit bam vol met storende elementen :+ )
Met de 10 meter afgeschermde kabel direct vanaf de buitenantenne naar de decoder heb ik 95% sterkte en 100% kwaliteit. Met nog eens 2x 10 en 1x 2 meter afgeschermde kabel (om het binnenhuis via vaste interne kabelbuizen (waar normaal het analoge door ging) te leiden) heb ik nog maar 45% sterkte en wel 99% kwaliteit over... Dus ik twijfel nog. Ik moet hoe dan ook de kabel van buiten naar binnen krijgen, wat dus zonder kabel raamdoorvoer bijna onmogelijk is.

Met onafgeschermde kabels neemt het signaal dus nog ene stuk verder af. En dan neemt ook de kwaliteit flink af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
KarlMarX schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 15:58:
[...]

Met de 10 meter afgeschermde kabel direct vanaf de buitenantenne naar de decoder heb ik 95% sterkte en 100% kwaliteit. Met nog eens 2x 10 en 1x 2 meter afgeschermde kabel (om het binnenhuis via vaste interne kabelbuizen (waar normaal het analoge door ging) te leiden) heb ik nog maar 45% sterkte en wel 99% kwaliteit over... Dus ik twijfel nog. Ik moet hoe dan ook de kabel van buiten naar binnen krijgen, wat dus zonder kabel raamdoorvoer bijna onmogelijk is.

Met onafgeschermde kabels neemt het signaal dus nog ene stuk verder af. En dan neemt ook de kwaliteit flink af.
Niet-afgeschermde kabel.. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Snoeren van de elektra ofzo? Connectors zonder afscherming bestaan wel. 32 meter kabel met een boel connectors (niet één stuk) is ook nogal wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Nouja, ik bedoel van die hele dunne coax met niet afgeschermde stekkertjes. Met afgeschermd bedoel ik van die hele dikke stugge kabels met metalen stekkers...
Tja, dat is ook wel veel. Voorlopig doe ik het dus maar buitenlangs met die ene kabel van tien meter direct op de buiten antenne die dus op de 2de etage aan de buitenkant van het raam in het kozijn is geschroeft. Echt elegant is deze oplossing niet...
Al met al is Digitenne nogal een flink gedoe vind ik. Ik had het al jaren geleden in mijn oude huis. Daar woonde ik langs een trambaan en bij iedere tram die langs kwam haperde het beeld en geluid, ondanks ik op de 5de etage woonde ofzo. Digitenne is goedkoop, maar daar is alles dan ook wel meegezegd. De kwaliteit is behoorlijk slecht, zeker op mijn nieuwe Philips 32PFL9603. Die heeft zulke goede beeldverbeteraars, dat zelfs het analoge signaal mooier is dan Digitenne, want die blokjes vna digitenne zijn er niet uit te halen. MEt normale tv gaat het wel, maar ik kijk veel voetbal en dat is één grote groene blokjes festijn (zelfs met bijna perfect signaal) en de mannetjes zijn allemaal jpegcompressie vage vlekjes. De bitrate is gewoon te laag. Zeker voor grotere schermen en zeker voor sport/snelle beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
KarlMarX schreef op donderdag 11 september 2008 @ 20:13:

Signaal sterkte is niet zo belangrijk als de kwaliteit. Als de kwaliteit niet achteruit gaat mag de signaalsterkte best verminderen, je hebt dan genoeg reserve. wel even op alle kanalen controleren.
KarlMarX schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 15:58:
[...]

Dat bedoelde ik dus;) kwaliteit van 99% dat betekent automatisch dat je ook voldoende signaal hebt he ;) anders kan de kwaliteit niet goed zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door Edje_Kroketje op 12-09-2008 19:17 ]

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Op dit moment kabel (alleen TV en radio) en overweeg nu digitenne.
Hoe zit dit met mijn audiset (reciever, DVD speler en Playstation) die nu op de kabel is aangesloten?
Kan ik de reciever nog gebruiken en dus bedienen als standalone radio of kan deze alleen nog maar functioneren als versterker?

• Mentalist
FM zit ook gewoon in de lucht natuurlijk. :)

• zacht
  • Niet online
Inderdaad, ik heb een simpel dipooltje gekocht voor een paar euro en ontvang FM via de ether. Werkt prima. Radio luisteren via mijn dvb-t receiver vind ik echt drie keer niks.

• SMSfreakie
  • Niet online
zacht schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 10:06:
Inderdaad, ik heb een simpel dipooltje gekocht voor een paar euro en ontvang FM via de ether. Werkt prima. Radio luisteren via mijn dvb-t receiver vind ik echt drie keer niks.
idem hier, hoewel via DVB-S het toch fijner is dan op de FM..

maar mijn open dipooltje heb ik zelf maar geknutseld en presteerd echt bovenverwachting goet ;)

waar het DVB-T signaal met 40KW eirp vanaf de zelfde zenderlokale amper te ontvangen is.. doet het open dipooltje een 4KW signaal op de FM band weet te vangen vanaf die zelfde mast in FM stereo en RDS :-)

en dan is die FM zender ook nog eens richting het oosten gericht en de DVB-T straalt gewoon alle kanten uit :-)

en ja je raad het al.. die mast staat tov mijn lokatie ook in het oosten ;)

404 Signature not found

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-08 18:53
shoombak schreef op donderdag 11 september 2008 @ 20:42:

Ideale dingen zijn het! En ze zijn gewild omdat ze behoorlijk prijzig zijn als je ze los moet aanschaffen.

[ Voor 16% gewijzigd door koektrommeltje op 13-09-2008 13:42 ]

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 19:32
Ik heb een raamdoorvoer laten bestellen bij de Plentyparts. Ze kenden het niet, maar vonden het wel interessant geloof ik! :) Over 2 weken heb ik hem in huis geloof ik. ;)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

• Mentalist
SMSfreakie schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 12:48:
[...]

idem hier, hoewel via DVB-S het toch fijner is dan op de FM..

maar mijn open dipooltje heb ik zelf maar geknutseld en presteerd echt bovenverwachting goet ;)

waar het DVB-T signaal met 40KW eirp vanaf de zelfde zenderlokale amper te ontvangen is.. doet het open dipooltje een 4KW signaal op de FM band weet te vangen vanaf die zelfde mast in FM stereo en RDS :-)

en dan is die FM zender ook nog eens richting het oosten gericht en de DVB-T straalt gewoon alle kanten uit :-)

en ja je raad het al.. die mast staat tov mijn lokatie ook in het oosten ;)
4kW.. Op mijn open dipool kan ik Stad FM luisteren uit Roosendaal over 12km+, en dat is een zender van 65W. Een PC gebruikt al snel meer dan dat. :P

De publieke radiozenders met 15W zijn ook verstaanbaar maar geen beste kwaliteit.

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 13-09-2008 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 20:43:
[...]

4kW.. Op mijn open dipool kan ik Stad FM luisteren uit Roosendaal over 12km+, en dat is een zender van 65W. Een PC gebruikt al snel meer dan dat. :P

De publieke radiozenders met 15W zijn ook verstaanbaar maar geen beste kwaliteit.
mja is Stad FM gericht? :) of niet? :D

Radio Drenthe is dus wel gericht richting t oost zuid oosten :)
dus aan mijnkant is het veld nog zwakker.. hoeveel weet ik niet ;-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
SMSfreakie schreef op zondag 14 september 2008 @ 00:07:
[...]

mja is Stad FM gericht? :) of niet? :D
Wel gericht, de vraag is waarop. De mast staat in het zuiden van Roosendaal, dus het signaal zou niet (alleen) op BoZ gericht moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SMSfreakie schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 12:48:
[...]

Maar je kunt een FM zender dan ook absoluut niet vergelijken met een een DVB zender. Ze zitten op een totaal andere frequentieband, met andere eigenschappen. En een FM zender heeft slechts één draaggolf en is maar 300 kHz breed. Een DVB zender moet z'n vermogen verdelen over 6817 draaggolven (dat is bij 40 kW dus maar 6 W per draaggolf) die je ontvanger ook nog allemaal tegelijkertijd moet ontvangen en is in totaal zo'n 8 MHz breed. Het is eigenlijk een wonder dat je zowiezo nog DVB ontvangt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jazzaff
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09-2024
Iemand een storing op de betaalzenders op dit moment? Hier wel namelijk, omgeving Apeldoorn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 14:44:
[...]

Maar je kunt een FM zender dan ook absoluut niet vergelijken met een een DVB zender. Ze zitten op een totaal andere frequentieband, met andere eigenschappen. En een FM zender heeft slechts één draaggolf en is maar 300 kHz breed. Een DVB zender moet z'n vermogen verdelen over 6817 draaggolven (dat is bij 40 kW dus maar 6 W per draaggolf) die je ontvanger ook nog allemaal tegelijkertijd moet ontvangen en is in totaal zo'n 8 MHz breed. Het is eigenlijk een wonder dat je zowiezo nog DVB ontvangt ;)
uhuh! :) bijde antennes zitten nu nog binnen ook :)
moet nog ff kijken hoe ik mijn open omni buiten ga monteren :') in zn huidige vorm issie alles behalve waterbestendig ;)
de hark.. tja.. die gaat maar aan een oude muurbeugel van mn schotel strax denk ik :)

404 Signature not found

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.