Het grote Digitenne topic deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 123.771 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04
Exorcist schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 19:44:
[...]

Ah, dush et bereik van die zendmasten is erg goed. Dan zou ik inderdaad best weleens de Waalhaven kunnen bereiken...
Ik kijk nu naar Goes, 27km ver weg. Wel met een harkje en ik heb last van vonkbruggen maar verder goed te kijken. De toren in Rotterdam is veel hoger en je zit er een stuk dichterbij. En je hebt mogelijk meer vrij zicht..

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 17-08-2008 20:46 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
IJsbeer schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 19:30:
[...]

Ik woon in Doesburg, dat heeft officieel ook geen dekking. Binnenantenne op de zolder staan, ontvangst 70% met 90% sterkte. Sterker nog, ik heb ook nog een stuk of 10 free to air duitse kanalen, terwijl de grens toch echt een 30 km (direct) weg is. (geen idee waar de dichtsbijzijnde duitse zender staat).
Voor de dekking van de duitse masten kijkt u HIER.
In Doesburg pak je signalen van de mast Wesel als ik het goed zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zonekill schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 14:09:
[...]

Voor de dekking van de duitse masten kijkt u HIER.
In Doesburg pak je signalen van de mast Wesel als ik het goed zie.
Tnx. Dat is (via de weg) 60 km... Komt een aardig eind dus!
(ontvangst is wel 30% / 60% sterkte, maar prima kijkbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06-2023
Vandaag officieel bericht gekregen van de prijsstijging van KPN Digitenne:
Ook informeren wij u over de lage prijs van Digitenne. Klanten vertellen ons keer op keer dat ze dit enorm waarderen. Dat houden we graag zo, maar door stijgende inkoopkosten moeten we de prijs helaas iets verhogen. De nieuwe prijs wordt per 1 oktober 2008 € 7,50 per maand. Rond 25 september ziet u de nieuwe prijs voor het eerst op uw factuur. Goed nieuws is dat u jaarlijks nog steeds meer dan € 100,- bespaart ten opzichte van tv kijken via de kabel. Mooi toch?

Heeft u meer dan één digitale ontvanger die u huurt voor € 3,- per maand? Dan verandert er nog iets. Voor de 2e en/of 3e ontvanger betaalt u per 1 oktober 2008 € 3,50 per maand. Ook dit ziet u terug op uw nieuwe maandfactuur. Let op: de 1e ontvanger blijft natuurlijk gratis.

Vanwege de prijswijziging mag u uw Digitenne abonnement tot en met 30 september 2008 kosteloos opzeggen. U kunt dit doen door te bellen met onze klantenservice via 0900 - 0576 (45 cent per minuut en dagelijks geopend van 08.00 uur tot 22.00 uur). Onze klantenservice helpt u uiteraard ook graag met alle andere vragen over Digitenne. Of kijk voor meer informatie op kpn.com.

Met vriendelijke groet,

Jacob Middeldorp
Directeur Klantcontact
Dat wist ik nog niet, van die extra ontvangers, weer extra kosten :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, erg leuk inderdaad.
Kreeg hem net ook in mail.
Tijd om op te zeggen, de 3 gratis maanden die ze me beloofde werden leuk afgeschreven, beeld is best bagger op groot scherm.

Omdat ze voorlopig geen verbetering in beeld realiseren, en ik wel van plan ben een groot LCD/plasma te gaan halen.
Daaaag kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

50 cent extra is 6 euro per jaar... kan ik mee leven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
Prijsstijging valt idd mee, maar ik vind zo'n standaard smoes zoals "stijgende inkoopkosten " anders behoorlijk verzonnen overkomen.

Het is ook tactiek om de prijsstijging zo laag mogelijk te maken zodat mensen dat inderdaad denken en niet zullen overstappen.

[ Voor 33% gewijzigd door quicksilvernet op 18-08-2008 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quicksilvernet schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 15:52:
Prijsstijging valt idd mee, maar ik vind zo'n standaard smoes zoals "stijgende inkoopkosten " anders behoorlijk verzonnen overkomen.

Het is ook tactiek om de prijsstijging zo laag mogelijk te maken zodat mensen dat inderdaad denken en niet zullen overstappen.
Zal je zien dat ze elk jaar met 50 cent gaan verhogen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:23

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 15:58:
[...]
7.2% lijtk veel maar als het dan weer een paar jaar stabiel blijft valt het mee. Vergeet ook niet dat het eerst 9.95 kostte (maar als je toen nog geen klant was heb je daar niet veel te maken natuurlijk).

Een heel veel alternatief is er nog niet, een vergelijkbaar pakket bij canaldigitaal op de satelliet kost ook EUR 9,50 al kan je daar voor 4,50 bijna alle nederlandse zenders zien (plus alle ITV en BBC kanalen maar dat heeft een andere reden).

Ik vind 7,50 een mooie middenweg en zie me op vakantie niet zo slepen met een schotel (die ik thuis wel heb) maar neem lekker mijn (Lenco) digitenne tv-tje mee. Dat is natuurlijk ook niet iets wat je met een sat of kabel aansluiting kan doen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quicksilvernet schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 15:52:
nouja. ik neem aan dat al dat uitzenden een fikse lading elektrische energie (stroom) kost. en de kosten daarvan stijgen de pan uit de laatste tijd :P

niettemin heb je daar als klant natuurlijk geen sodemieter mee te maken. het wordt duurder en that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 15:58:
[...]

franssie schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 16:36:
Een heel veel alternatief is er nog niet, een vergelijkbaar pakket bij canaldigitaal op de satelliet kost ook EUR 9,50 al kan je daar voor 4,50 bijna alle nederlandse zenders zien (plus alle ITV en BBC kanalen maar dat heeft een andere reden).
Dat settopboxpakket waar je het nu over hebt kost €5/maand en gaat ieder jaar standaard met 83 cent omhoog. Daar kan je je klok ook echt op gelijkzetten. En maar klagen over 50 cent. _o-

Daarbij heb je voor CDS een smartcard nodig die inclusief activatie ongeveer 100 euro kost. Dan heb je nog geen ontvanger en denk ook maar niet dat je €89,95 terugkrijgt bij het afsluiten van een abo. :P

[ Voor 12% gewijzigd door Mentalist op 18-08-2008 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

W3ird_N3rd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 18:39:
[...]

[...]

Dat settopboxpakket waar je het nu over hebt kost €5/maand en gaat ieder jaar standaard met 83 cent omhoog. Daar kan je je klok ook echt op gelijkzetten. En maar klagen over 50 cent. _o-
My point exactly!
Daarbij heb je voor CDS een smartcard nodig die inclusief activatie ongeveer 100 euro kost. Dan heb je nog geen ontvanger en denk ook maar niet dat je €89,95 terugkrijgt bij het afsluiten van een abo. :P
plecies - maar die had ik er gemakshalve al uitgelaten, digitenne is gewoon nog steeds met afstand het aantrekkelijkst als je gewoon zo nu en dan wat TV kijkt (journaaltje en een aflevering house).

Of dat nou is omdat digitenne zo goedkoop is - of dat de anderen zo duur zijn is een andere discussie die wel evt in een ander topic kunnen voeren.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02:00
Erg lullig dat de prijs van de huurtuners ook weer omhoog gaan. Niet dat ik die heb, maar toch.
In combinatie met de huurtuners is digitenne helemaal niet meer goedkoper dan de kabel!

Abonnement: 7,50 euro
3 tuners: 7 euro maandhuur
Stroomverbruik: 240 W per dag x 30 x 3 = ca 22kW = minimaal 3 euro per maand.

Zit je dus aan hetzelfde bedrag als de kabel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
ben ik ff blij dat ze glasvezel gaan aanleggen bij ons in al almere >:)
met tot nu alleen maar aanbieder kpn met pakketten van 60 euro t/m 110 euro |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
Dat doe ik al jaren bij mijn dochters, niet de prijs maar het lawaai wat dit Amerikaans heerschap voortbrengt!

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

koektrommeltje schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 23:27:
Erg lullig dat de prijs van de huurtuners ook weer omhoog gaan. Niet dat ik die heb, maar toch.
In combinatie met de huurtuners is digitenne helemaal niet meer goedkoper dan de kabel!

Hoeveel verbruiken jouw tuners? 80W per stuk? En je hebt ze de hele dag alle drie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Exorcist schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 12:17:
[...]

Hoeveel verbruiken jouw tuners? 80W per stuk? En je hebt ze de hele dag alle drie aan?
wellicht in combinatie met de TV wel..

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik las verkeerd. Per dag staat er, dat is 10W idle x 3. Dan klopt het wel, excuus aan koektrommeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-04 22:41
koektrommeltje schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 23:27:

Erg mooi van KPN dat ze op hun TV pagina http://www.kpn.com/tv.htm nog steeds recalme maken met €6,95, maar voor de €17,50 uit jou berekening heb je bij UPC nog (net) geen digitale TV via de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Exorcist schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 12:17:
[...]

Hmm, ik heb verkeerde energieprijzen gebruikt en ben uitgegaan van het max. energiegebruik van die dingen inderdaad.

Verbruik singletuner. Standy vs. in gebruik: 5 - 7 W
Verbruik voor een personal recorder is 7 -23 W
Verbruik normale twintuner weet ik niet, maar laten we dat houden op 6-15W ?

En gemiddeld gezin heeft er toch wel 3 staan?

Doe je eigen rekensommetje: alleen al als ze enkel in standby staan kosten 3 singletuners dus minimaal 15W per uur. Per dag is dat dus 360W en per maand dus ruim 11kW.

Dag- en nachtstroom en energiebelasting erbij, dus laten een gemiddelde prijs aanhouden van 17 eurocent per kWh. Standby alleen dus 11kW a 0,18= euro 1.96 aan energie maandelijks in standby.

Ga je dan ook nog eens veel kijken, dan ben je dus al snel wat meer kwijt en helemaal als je als hoofdtuner een pvr heb staan die 23W verbruikt.

Dan tikt het toch wel aan en is digitenne opeens niet meer 100 euro per jaar besparen tov kabel, zoals kpn heel leuk beweert in dr advertenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Oh, kan er trouwens weer opgezegd worden? Dan kan ik weer een nieuwe aansluiting aanvragen en 89,95 cashen. (op mn ouders' adres natuurlijk). Kan ik weer een jaartje praktisch gratis kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Vanwege de prijswijziging mag u uw Digitenne abonnement tot en met 30 september 2008 kosteloos opzeggen. U kunt dit doen door te bellen met onze klantenservice via 0900 - 0576 (45 cent per minuut en dagelijks geopend van 08.00 uur tot 22.00 uur). Onze klantenservice helpt u uiteraard ook graag met alle andere vragen over Digitenne. Of kijk voor meer informatie op kpn.com.
Ja dus :)
Maar hoezo cash je dan weer 89,95?

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is de kwaliteit van digitenne op een 37" lcd scherm? Met de standaard box en aangesloten via scart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
koektrommeltje schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:20:

Dan tikt het toch wel aan en is digitenne opeens niet meer 100 euro per jaar besparen tov kabel, zoals kpn heel leuk beweert in dr advertenties.
Ligt er aan. Wij kijken weinig TV, en hebben alles dan ook aan een stekkerdoos met schakelaar. 's Avonds gaat gewoon de schakelaar om en weg is sluipverbruik. Dus wij besparen wel ongeveer 120 euro per jaar.
En als je het wilt vergelijke met digitale TV van de kabel, gaat deze berekening met stroom kosten weer niet op, dan heb je ook gewoon sluipverbruik (en blijft digitenne dus vorodeliger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankcsapda
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:07
Aiolos schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:39:
[...]

Ja dus :)
Maar hoezo cash je dan weer 89,95?
Je kan een nieuwe ontvanger aanvragen, wat je 89,95 zou kunnen besparen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:37:
Hoe is de kwaliteit van digitenne op een 37" lcd scherm? Met de standaard box en aangesloten via scart?
Verwacht geen wonderen, maar slecht is het ook weer niet. Sommige zenders (Ned 1/2/30 zijn een stuk scherper door (neem ik aan) een hogere bitrate in de MPEG2 stream.
Bevalt mij prima in ieder geval, en het is altijd beter dan kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 17:20:
[...]

Verwacht geen wonderen, maar slecht is het ook weer niet. Sommige zenders (Ned 1/2/30 zijn een stuk scherper door (neem ik aan) een hogere bitrate in de MPEG2 stream.
Bevalt mij prima in ieder geval, en het is altijd beter dan kabel.
Daar gaat het me om. En het is in vergelijking met andere digitv aanbieders een stuk goedkoper. Zeker met m'n 25% voordeel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
koektrommeltje schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:20:
De besparing is zelfs nog groter. :')

Die powersafer ziet er ook wel interessant uit trouwens. En bij KPN kan je sowieso zelf je tuner uitzoeken, dus kan je ook op zoek naar een tuner die zuinig is in standby.
giant2000 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:55:
[...]

Dat doe ik al jaren bij mijn dochters, niet de prijs maar het lawaai wat dit Amerikaans heerschap voortbrengt!
:D

[ Voor 29% gewijzigd door Mentalist op 19-08-2008 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
Heeft iemand een nummer naar de afdeling facturatie (0800 dacht ik)? Ik dacht dat ik alle mensen daar nu wel gesproken had voor mijn vakantie, zelfs terug gebeld door ze dat het geld (89,95) terug gestort werd maar nog steeds niets op de rekening. Ik ben een behoorlijk klaar met die sufferds achter dat 0900 nummer, en ga niet nog meer KPN a 45ct per minuut sponseren. 3 maanden bezig om dat geld van het gratis proberen weer terug te krijgen.

Ik had een nummer gekregen, maar ben die nu kwijt (ik dacht dat het nu wel geregeld was, en heb het niet bewaard).

Wat een bedrijf dat KPN.

[ Voor 4% gewijzigd door vectrex op 19-08-2008 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Vanwege de prijswijziging mag u uw Digitenne abonnement tot en met 30 september 2008 kosteloos opzeggen. U kunt dit doen door te bellen met onze klantenservice via 0900 - 0576 (45 cent per minuut en dagelijks geopend van 08.00 uur tot 22.00 uur).
De letter van de tekst volgend is de opzegging dus niet kostenloos. Afhankelijk van de wachttijd kost je dit toch een paar pegels gesprekskosten.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Vraagalex.nl vertelt mij het volgende:
0900-nummer: 0900 0576
Alternatief nummer: 0800 0115

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Is het mogelijk de topfield non PVR op een component aan te sluiten?
Ik wil graag een andere TV, maar nu zie ik ineens een HANSS-G 28" tft voor 300 euro, maar uiteraard geen tuner, maar wel HDMI en component!
EDIT:

Iets als dit dus: http://www.allekabels.nl/...M6_g-OLn5UCFQ5MQgod5CN2kQ

[ Voor 21% gewijzigd door Gumball op 21-08-2008 16:00 ]

Verwijderd

giant2000 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 08:55:
[...]

De letter van de tekst volgend is de opzegging dus niet kostenloos. Afhankelijk van de wachttijd kost je dit toch een paar pegels gesprekskosten.
breng het gewoon naar de primafoon dan bellen zij voor je het te dure service nummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:50

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Bij de Makro hebben ze de KPN starterskit met Samsung decoder in de aanbieding voor 53,50 incl.
Maak je nog winst ook met die voucher :P

Aanbieding loopt nog t/m de 25e

[ Voor 11% gewijzigd door Koffie op 22-08-2008 08:55 ]

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 16:01:
[...]

breng het gewoon naar de primafoon dan bellen zij voor je het te dure service nummer
Laat dat service maar weg. Service hoort gewoon gratis te zijn anders is het geen service maar een dienst op zich. Conclusie: in Nederland wordt er nauwelijks service verleend. Vergelijk maar eens met de VS, daar zijn ze weliswaar erg klef naar je, maar je krijgt als klant wel wat je wilt (en natuurlijk ook voor betaald).

Even nog wat anders: ik probeer al 4½ maand KPN per mail aan het verstand te peuteren dat de VRT-zenders niet goed door de multplxer heen komen: 4:3-uitzendingen blijven geflagd staan als 16:9 met verkracht beeld als gevolg. Heeft iemand nog ergens een ingang bij KPN waar dit gemeld kan worden zonder zo'n dodo die alleen maar onzin uitkraamt over ontvangers die ingeteld moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Hageneis schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 09:05:
[...]
Even nog wat anders: ik probeer al 4½ maand KPN per mail aan het verstand te peuteren dat de VRT-zenders niet goed door de multplxer heen komen: 4:3-uitzendingen blijven geflagd staan als 16:9 met verkracht beeld als gevolg. Heeft iemand nog ergens een ingang bij KPN waar dit gemeld kan worden zonder zo'n dodo die alleen maar onzin uitkraamt over ontvangers die ingeteld moeten worden?
Ligt dit niet gewoon aan de VRT? Het is mij nog niet opgevallen cq. als storend ervaren, maar je bedoelt dat je bij de switch van 16:9 naar 4:3 programma's de gezichten wat breed worden? Ik los dit op door de tv op 4:3 te zetten... Maar je hebt gelijk dit hoort gewoon goed te zijn.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
giant2000 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 12:19:
[...]
Ligt dit niet gewoon aan de VRT?
Dat weet ik niet, ik doe zaken met KPN. Als de VRT het verkeerd aanlevert moet KPN dat met de VRT regelen.
Het is mij nog niet opgevallen cq. als storend ervaren, maar je bedoelt dat je bij de switch van 16:9 naar 4:3 programma's de gezichten wat breed worden?
Precies!
Ik los dit op door de tv op 4:3 te zetten... Maar je hebt gelijk dit hoort gewoon goed te zijn.
Exactly my point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
giant2000 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 12:19:
[...]

Ligt dit niet gewoon aan de VRT?
Nee, want als ik naar de VRT zelf kijk via de masten in Schoten/Antwerpen dan is het beeld perfect. :X

[ Voor 22% gewijzigd door Mentalist op 22-08-2008 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net digitene aangeschaft. Signaalsterkte is tussen de 10 en 40 %. Alle kanalen zijn gevondeen. Mijn kaart in de winkel gekocht (zou aldaar al geactiveerd moeten zijn) en vervolgen nogmaals per foon geactiveerd.
Heb een 160 gb twin tuner. Nld 1 2 en 3 worden goed weergegeven. Bij de overige kanalen krijg ik de melding "incorrecte kaart". Kaart met chip naar beneden (volgens boekje) geeft deze melding; kaart naar boven werkt ook niet (andere fout die indiceert dat e kaart er niet goed inzit).

De 'helpdesk' a 45 cpm is enkel een wachtrij lijkt het. Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zjn? Heb al gegoogled maar kwam niet veel verder... anders morgen terug naar primafoon. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Kaart er goed instoppen, op RTL4 zetten en dan thee drinken/met kids naar de dierentuin/gamen/neuken/slapen/eten/etc voor een paar uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Nou zojuist dit tunertje besteld:

Afbeeldingslocatie: http://www.atlantic2u.com/store/images/big/Philips/DTR220.jpg

Philips DTR220, zit geen smartcardslot in dus kan er alleen Ned 1,2,3 mee ontvangen maar voor mij goed genoeg, ik kijk verder alleen maar dvd's. Wel geinig; zit een digitale coaxiale uitgang op, kan mooi het geluid via de receiver laten lopen dus.

Volgende week zal ik even mijn ervaringen posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
xabre16v schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 23:05:
Nou zojuist dit tunertje besteld:

[afbeelding]

Zit geen smartcardslot in dus kan er alleen Ned 1,2,3 mee ontvangen maar voor mij goed genoeg, ik kijk verder alleen maar dvd's. Wel geinig; zit een digitale coaxiale uitgang op, kan mooi het geluid via de receiver laten lopen dus.

Volgende week zal ik even mijn ervaringen posten :)
Wat heeft ie je gekost? Kan hij nog iets "bijzonders"? Want er zijn diverse FTA-ontvangers te koop voor <€50. :) Ik zag pas nog een aardige, SCART ontvanger voor €32,65: http://www.dvbshop.net/pr...DVB-T--Scart-RS-232-.html.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
heeft 49 euro gekost; het enige bijzondere is z'n digitale audio uitgang, dat leek me wel leuk gezien ik al het geluid altijd via m'n receiver laat lopen :) verder zijn al m'n andere spulletjes ook van philips dus past allemaal mooi bij elkaar en slechts 1 afstandsbediening nodig voor alle apparaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 19:44:
Heb net digitene aangeschaft. Signaalsterkte is tussen de 10 en 40 %. Alle kanalen zijn gevondeen. Mijn kaart in de winkel gekocht (zou aldaar al geactiveerd moeten zijn) en vervolgen nogmaals per foon geactiveerd.
Heb een 160 gb twin tuner. Nld 1 2 en 3 worden goed weergegeven. Bij de overige kanalen krijg ik de melding "incorrecte kaart". Kaart met chip naar beneden (volgens boekje) geeft deze melding; kaart naar boven werkt ook niet (andere fout die indiceert dat e kaart er niet goed inzit).

De 'helpdesk' a 45 cpm is enkel een wachtrij lijkt het. Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zjn? Heb al gegoogled maar kwam niet veel verder... anders morgen terug naar primafoon. :(
welke 160 Gig PVR heb je? Topfield moet met de chip naar boven en uiteraard naar achteren gericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 23:30:
[...]

Wat heeft ie je gekost? Kan hij nog iets "bijzonders"? Want er zijn diverse FTA-ontvangers te koop voor <€50. :) Ik zag pas nog een aardige, SCART ontvanger voor €32,65: http://www.dvbshop.net/pr...DVB-T--Scart-RS-232-.html.
Dat ding is er ook in een conax uitvoering. http://gigaset.siemens.co...151338_rArNrNrNrN,00.html

Hiermee kan je alle digitenne zenders bekijken. Ontvanger is beetje groot uitgevallen scartplug die je direct of met een kort kabeltje in je tv plugt. met afstandbediening;) leuk speeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Edje_Kroketje schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 00:07:
[...]

Dat ding is er ook in een conax uitvoering. http://gigaset.siemens.co...151338_rArNrNrNrN,00.html

Hiermee kan je alle digitenne zenders bekijken. Ontvanger is beetje groot uitgevallen scartplug die je direct of met een kort kabeltje in je tv plugt. met afstandbediening;) leuk speeltje
Die je linkt is nutteloos hier. http://gigaset.siemens.co...151340_rArNrNrNrN,00.html bedoel je, maar die zal wel geen €32,65 kosten. :P

Maar dit soort dingen zijn sowieso leuk als je geen settopbox in het zicht wilt, of als je om één of andere reden je ontvanger mee wilt nemen. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Mentalist op 23-08-2008 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 00:16:
[...]

Die je linkt is nutteloos hier. http://gigaset.siemens.co...151340_rArNrNrNrN,00.html bedoel je, maar die zal wel geen €32,65 kosten. :P

Maar dit soort dingen zijn sowieso leuk als je geen settopbox in het zicht wilt, of als je om één of andere reden je ontvanger mee wilt nemen. :)
Ja je hebt helemaal gelijk :$, met dank aan Dhr. Grolsch. Ik ga mijn bedje maar in :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb eindelijk eens m'n nieuwe antenne kunnen "proberen". Proberen tussen aanhalingstekens, omdat ik hier vrij zicht heb op de zendmast. Hij werkt iig, ook zonder antennevoeding. Bouwkwaliteit van het ding is ook gewoon goed; zwaar voetje (geen magneet) en een dikke coax kabel (+/- 1.5mtr lang, wel vast helaas). De versterker zit als een verdikking in de kabel verwerkt. En dat voor nog geen 10 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 20:29:
Heb eindelijk eens m'n nieuwe antenne kunnen "proberen". Proberen tussen aanhalingstekens, omdat ik hier vrij zicht heb op de zendmast. Hij werkt iig, ook zonder antennevoeding. Bouwkwaliteit van het ding is ook gewoon goed; zwaar voetje (geen magneet) en een dikke coax kabel (+/- 1.5mtr lang, wel vast helaas). De versterker zit als een verdikking in de kabel verwerkt. En dat voor nog geen 10 euro :)
dat is dus die omni die W_N aangaf? kabel verlengen kan missschien wel met F-connectors en vulvanisserende tape. Versterker zal bij de antenne moeten blijven zitten.
Is de voet afschroefbaar ivm mast montage? (Ik ben bang van niet aangezien je zegt dat de kabel vast zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Weet iemand of er veel verschil zit in de diverse buitenantennes? dan bedoel ik die kleinere buitenantennes (niet die gigantische hark richtantennes)

Wil namelijk een buitenantenne kopen maar weet niet welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Gumball schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 15:42:
Is het mogelijk de topfield non PVR op een component aan te sluiten?
Ik wil graag een andere TV, maar nu zie ik ineens een HANSS-G 28" tft voor 300 euro, maar uiteraard geen tuner, maar wel HDMI en component!
EDIT:

Iets als dit dus: http://www.allekabels.nl/...M6_g-OLn5UCFQ5MQgod5CN2kQ
Bedankt voor de tip, mijn Vantage blijkt ook component te ondersteunen. Op mijn Dell 2405FPW kan ik alleen kiezen tussen composiet, S-video en component (geen RGB-SCART), dus ik heb de kabel voor wat minder gekocht bij Elektronica-online. Van composiet naar component is een duidelijke verbetering. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een vreemd probleem, het overkomt me regelmatig dat wanneer ik TV aan het kijken ben, de decoder overspringt op kanaal 23, oftewel Private Spice. Het feit wil ook dat wanneer ik de decoder uitzet en de volgende dag weer aanzet, de decoder op kanaal 23 begint, en niet bijvoorbeeld op Comedy Central zoals ik het laatst had gekeken, alvorens ik de decoder uitzette.

Persoonlijk vind ik het niet heel storend, maar mijn vriendin heeft het gevoel dat ik constant naar porno zit te kijken, terwijl het toch echt alleen interessant was tijdens de eerste paar dagen dat ik Digitenne had. Ook toen ik met wat vrienden tv zat te kijken leidde het tot wat schuine blikken. Komt dit probleem vaker voor, en zo ja, hoe kan ik het oplossen? De search gaf geen soelaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je decoder resetten naar fabrieksinstellingen, dan zou ie in principe niet meer naar kanaal 23 overspringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
domme vraag misschien maar met dvb-t is het toch zo je hebt goed beeld of je hebt geen beeld? (omdat het digitaal is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Welke ontvanger heb je? Mogelijk interferentie met een andere afstandsbediening?
xabre16v schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 00:15:
domme vraag misschien maar met dvb-t is het toch zo je hebt goed beeld of je hebt geen beeld? (omdat het digitaal is)
Zo ongeveer wel ja. Als het signaal echt op het randje zit valt het misschien soms weg (beeld zwart of enorme blokken), maar dat is dan wel heel duidelijk. Verminderde beeldkwaliteit bij gebrek aan signaal bestaat niet.

[ Voor 73% gewijzigd door Mentalist op 25-08-2008 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Nouja ik vroeg het me zo af omdat ik voor de keuze sta welke antenne ik zal kopen, de ontvanger is een Philips DTR220; moet ik nog binnenkrijgen... nu nog de antenne, ik woon wel in een gebied waar volgens de postcodecheck digitenne leverbaar is; alhoewel als ik op het kaartje kijk zit ik net op de grens van donker op licht groen. Ik bedoel zal ik maar gelijk een buitenantenne nemen of volstaat een binnenantenne ook? heb geen zin om een kabel door de muur heen te gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tsja, daar is weinig zinnigs over te zeggen zonder het uit te proberen. het kan vriezen, het kan dooien :P

overigens bestaan er ook wel van die platte coax-strips die je door een hele smalle spleet kan halen, zoals een dicht klapraampje. ben alleen de naam ff kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 00:53:
overigens bestaan er ook wel van die platte coax-strips die je door een hele smalle spleet kan halen, zoals een dicht klapraampje. ben alleen de naam ff kwijt.
Ze staan in de startpost. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
xabre16v schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 00:49:
Nouja ik vroeg het me zo af omdat ik voor de keuze sta welke antenne ik zal kopen, de ontvanger is een Philips DTR220; moet ik nog binnenkrijgen... nu nog de antenne, ik woon wel in een gebied waar volgens de postcodecheck digitenne leverbaar is; alhoewel als ik op het kaartje kijk zit ik net op de grens van donker op licht groen. Ik bedoel zal ik maar gelijk een buitenantenne nemen of volstaat een binnenantenne ook? heb geen zin om een kabel door de muur heen te gaan doen.
Eerst uitproberen zou ik zeggen, quote van mezelf:
IJsbeer schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 19:30:
[...]

Ik woon in Doesburg, dat heeft officieel ook geen dekking. Binnenantenne op de zolder staan, ontvangst 70% met 90% sterkte. Sterker nog, ik heb ook nog een stuk of 10 free to air duitse kanalen, terwijl de grens toch echt een 30 km (direct) weg is. (geen idee waar de dichtsbijzijnde duitse zender staat).
Die duitse mast bleek 60 km verderop te staan in Wesel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
xabre16v schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 23:42:
heeft 49 euro gekost; het enige bijzondere is z'n digitale audio uitgang, dat leek me wel leuk gezien ik al het geluid altijd via m'n receiver laat lopen :)
Een digitale uitgang is niet bijzonder. Dat hebben de 2 Samsung's en de Topfield van mij ook! (standaard KPN tuners)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
IJsbeer schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 09:04:
[...]

Die duitse mast bleek 60 km verderop te staan in Wesel.
Zeker weten dat het Kleve niet is? (ARD, Arte, Phoenix, Eins Festival, 3x WDR, NDR, Südwest, MDR) Dat is maar 26 kilometer en dat zijn ook precies 10 zenders. Wesel is trouwens 52 kilometer. Wesel is daar vast ook prima te doen met een gerichte (hark)antenne, dan zou je ook nog een pak commerciëlen en ZDF moeten kunnen pakken. DVB-T in Düsseldorf/Ruhrgebiet (PDF).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Zouden de Eredivisie kanalen komend weekend weer gratis zijn, net als vorig jaar bij de start van het seizoen?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:28
Weet iemand of Tele2 gestopt is met digitenne?

Ik kan op hun site niks meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Zijn er nog aanbiedingen waarbij je de tuner in eigendom krijgt? Ik zie dat KPN de eerste tuner nu in bruikleen geeft

edit:
Mediamarkt Arena heeft nog koop tuners met geld terug

[ Voor 23% gewijzigd door jeanj op 27-08-2008 14:10 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
giant2000 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 09:07:
[...]

Een digitale uitgang is niet bijzonder. Dat hebben de 2 Samsung's en de Topfield van mij ook! (standaard KPN tuners)
klopt maar al me overige spul is ook van philips en dan kan ik mooi alles met 1 afstandsbediening regelen.. ik heb z'n hekel aan tig afstandsbedieningen :)

overigens zojuist deze binnenantenne maar besteld via sk tronic in duitsland:

Afbeeldingslocatie: http://www.srt-versand.de/out/1/html/0/dyn_images/z1/4030250.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door xabre16v op 25-08-2008 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
ik heb vandaag toch een vreemd probleem. ik heb een dvb CI card in mijn tv waar de smartcard van digitenne dus in zit.

nu kwam ik tijdens het zappen op tmf en toen flipte me hele tv ( samsung )
het beeld ging aan dan weer uit dan weer aan met strepen etc en hij liep gewoon vast weliswaar.

ik dacht ach jee me tv is stuk dus voor de zekerheid de xbox360 aan en naar component overgeschakeld wat nog gelukkig lukte maar ook daar deed ie zo raar.

dus ik alle stekkers eruit en opnieuw erin en tv aan en toen deed ie het weer totdat ik weer bij die klote tmf kwam... weer in de stress..

komt iemand zich dit bekend voor ? morgen maar weer eens proberen of ie het weer doet maar toch wel vreemd . Als ik eenmaal op tmf zit kan ik geeneen ander kanaal mee bekijken omdat ie in de stress schiet.

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cnsmr
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:22
Kzyto schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 22:15:
..nu kwam ik tijdens het zappen op tmf en toen flipte me hele tv ( samsung )
het beeld ging aan dan weer uit dan weer aan met strepen etc en hij liep gewoon vast weliswaar..
Ik had gisteren hetzelfde probleem met mijn Samsung en CI card. Op Animal Planet ging het mis, ik kon 'm er ook niet meer van af krijgen. Ik heb na veel prutsen de antenne ontkoppeld en kon toen naar een ander kanaal switchen. Op NED 1 ging het vervolgens wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

franssie schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 08:17:
[...]

dat is dus die omni die W_N aangaf? kabel verlengen kan missschien wel met F-connectors en vulvanisserende tape. Versterker zal bij de antenne moeten blijven zitten.
Is de voet afschroefbaar ivm mast montage? (Ik ben bang van niet aangezien je zegt dat de kabel vast zit).
Afbeeldingslocatie: http://vuurvliegje.ath.cx/filedumpshit/antennevoet.jpg
Het blokje waar de kabel aan vast zit, zit los op de schijf (is iig rond te draaien met wat kracht). Ik vermoed met een vrij groot schroefdraad, maar om daarbij te komen moet ik de anti-kras folie kapot maken, daar wacht ik liever nog even mee ;)
De antenne zelf zit overigens ook met schroefdraad op het blokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Heb eindelijk de knoop doorgehakt.
Heb vorige week deze en deze binnengekregen. En ik heb een scartkabeltje a 1euro29 gekocht bij de Action.
Woon een paar kilometer van een mast en ontvang zonder problemen (na een beetje draaien met de antenne) ned 1,2,3 en omroep brabant, met de antenne naast de TV (niet bij het raam).
Apparaatje is simpel en effectief, teletext, epg, timer, en er zit een paar spelletjes op.
Ik ben na een week gebruik nog steeds erg tevreden, en het ding heeft ondertussen al ruimschoots de onweer- en brommertests doorstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
noppus schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 13:36:
Weet iemand of Tele2 gestopt is met digitenne?

Ik kan op hun site niks meer vinden.
Dat is inderdaad vreemd. Die voetbalkanalen heten ook geen Tele2 meer maar Eredivisie Live. Dat zal de reden zijn, maar hoe zijn de abonnees hiervan in kennis gesteld?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
giant2000 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 12:08:
[...]

Dat is inderdaad vreemd. Die voetbalkanalen heten ook geen Tele2 meer maar Eredivisie Live. Dat zal de reden zijn, maar hoe zijn de abonnees hiervan in kennis gesteld?
http://www.tele2.nl/shop/TV/digitenne/zenderoverzicht.htm - idd, foetsie. Het zal voor Tele2 wel niet veel zin meer hebben om Digitenne aan te bieden als ze er geen voetbalkanalen goedkoop meer bij kunnen doen. Het lijkt me dat bestaande abonnees ook niet verder zullen kunnen, want Tele2 zal niet het Digitenne pakket+Eredivisie voor €9,95/maand aan bestaande abonnees geven.

Dat gaat lachen worden als je een ontvanger hebt die is gelockt om exclusief Tele2 smartcards te accepteren.. Die zal dan hiermee worden gereduceerd tot FTA-ontvanger. Waarschijnlijk ook met landlock zodat je er echt niets anders dan Nederland 1, 2, 3 en regiozender meer mee kan kijken :X

Dáárom koop ik dus nevernooit "branded" ontvangers. :X

[ Voor 19% gewijzigd door Mentalist op 27-08-2008 13:06 ]

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
zelf doe ik geen bal met digitenne maar voor een stage project willen we kijken als we Digitenne kunnen ontvangen op usb stikjes in de laptops van de leerkrachten, zodat dit op de beamerschermen weer gegeven kan worden,

echter nou hebben we een test stikje ( zolid ding ) alleen ontvangst is gewoon 0 hier in heerenveen..
nou heb ik het idee dat die stik en bijbehorende antenne gewoon 3x niks voorsteld..

alleen om nou in elk klaslokaal een dikke antenne te plaatsen zie ik ook niet zitten, de oplossing hiervoor is IPTV te gaan doen.. centrale antenne.. 3 decoders er aan, streaming PCtje etc.. dat gaat het probleem niet zijn..
probleem is het is weer ZONDE om voor tich euro aan apparatuur aan te schaffen en dan blijkt dat het gewoon niet gaat werken.. :)

mischien dat iemand hier wat ervaringen heeft met dekkings gebieden, PCI of USB ontvangers en t liefst ook een stukje streaming ( Windows media compatible )

404 Signature not found

Verwijderd

Die sticks hebben geen versterkte antenne (en geen power injector), dan houdt 't snel op met de ontvangst. Je hebt een antenne nodig met een versterker (zoals de standaard KPN antenne) + een power injector, of een antenne met netadapter zoiets bijvoorbeeld.

• Mentalist
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 16:44:
Die sticks hebben geen versterkte antenne (en geen power injector), dan houdt 't snel op met de ontvangst. Je hebt een antenne nodig met een versterker (zoals de standaard KPN antenne) + een power injector, of een antenne met netadapter zoiets bijvoorbeeld.
Slaat nergens op. Die versterker vangt alleen kabelverliezen op.

Ik "pwn" de standaard KPN antenne ernstig met mijn harkje met een paar meter Koka799 eraan. Zonder versterker!

In Friesland staat alleen een zender in Leeuwarden op 28,5 kilometer afstand van Heerenveen. Dan is er nog Smilde op 35 kilometer afstand. Dat is allebei behoorlijk ver, en een simpel sprietje, al zet je er 100 versterkers achter, zal dan niet snel wat ontvangen. Misschien als je ermee op een paal van 10 meter gaat zitten. Die ANT 100 die je linkt is trouwens wel goed, niet omdat er een versterker inzit maar omdat de antenne zelf gewoon meer gain heeft en richtingsgevoeliger is. Maar ook daarmee zal je minstens bij een raam met uitzicht op de zender moeten zitten, en liefst niet op de begane grond..

[ Voor 11% gewijzigd door Mentalist op 28-08-2008 19:28 ]

• stefan_ajax
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-08 19:35
Even een vraag, ik heb momenteel digitenne zonder voetbal.
Stel ik meld mij via internet aan voor het voetbal vanavond of morgenochtend, heb ik dan morgen avond meteen een geactiveerde zender? Of gaat hier weer een paar dagen overheen?

[ Voor 9% gewijzigd door stefan_ajax op 28-08-2008 19:32 ]

• Mentalist
Is KPN eigenlijk nog van plan klanten te informeren over de prijsverhoging? Dat ze de prijs verhogen op zich is niet zo'n ramp maar dan wil ik het wel graag weten.

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 22:28:
Is KPN eigenlijk nog van plan klanten te informeren over de prijsverhoging? Dat ze de prijs verhogen op zich is niet zo'n ramp maar dan wil ik het wel graag weten.
Ik heb vorige week een brief gekregen, ik neem aan dat deze maand wel alle betalende abonnees die brief zullen krijgen.

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Als het goed is zijn alle abonnees vanaf 18 augustus per post geïnformeerd...

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:06
Via de email in mijn geval; ik krijg ook de rekeningen van op de email.
Kwam van: publicatie@kpn.com en was verzonden op dinsdag 19 augustus 2008 13:13:04;

Ok, de prijsverhoging wordt verpakt in een leuk berichtje, a 4 alinea's, waarvan de 1e gaat over de ingang van t nieuwe tv seizoen, de 2e over t voetbal kanaal, en dan de 3e over de prijsverhoging.

Maargoed, onderaan staat:
indien u geen service mail meer wilt ontvangen van KPN Digitenne kunt u zich hier afmelden...

Blijkbaar moet je dus die service mail ontvangen om dat in je postvak te krijgen.

• Mentalist
jelle. schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 23:05:
[...]

Als het goed is zijn alle abonnees vanaf 18 augustus per post geïnformeerd...
Misschien komt het nog.. Maar tot nu toe weet ik officieel van niks. Nu ben ik nog niet zo lang abonnee, maar da's natuurlijk geen excuus. Bij het aangaan van het abo was er (zelfs hier) nog niets bekend over de prijsverhoging.

Def1ant: ik heb wel vandaag mijn eerste factuur in de mail gekregen. Misschien sta ik nu pas in hun systeem. Zou wel fraai zijn als ik daardoor nooit iets over de prijsverhoging te horen krijg, tot ik een factuur krijg.

[ Voor 21% gewijzigd door Mentalist op 28-08-2008 23:18 ]

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 19:18:
[...]

Slaat nergens op. Die versterker vangt alleen kabelverliezen op.

Ik "pwn" de standaard KPN antenne ernstig met mijn harkje met een paar meter Koka799 eraan. Zonder versterker!
Slaat wel ergens op, jouw hark heeft van zichzelf al een gigantische versterking (o.a. omdat het ding heel erg richtingsgevoelig is). Bij die stickjes zit een simpele omni spriet. Aangezien hij geen hark wil, zit je vast aan een beperkte binnenantenne. Dan heb je dus een versterker nodig.
18dB verlies in een kabel zou wel een prestatie zijn, da's ruim 30 meter (crap)kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 23:38:
[...]

Slaat wel ergens op, jouw hark heeft van zichzelf al een gigantische versterking (o.a. omdat het ding heel erg richtingsgevoelig is). Bij die stickjes zit een simpele omni spriet. Aangezien hij geen hark wil, zit je vast aan een beperkte binnenantenne. Dan heb je dus een versterker nodig.
Dus niet. Als je de versterker uit jouw binnenantenne zou slopen en je zet er een paar meter koka799 aan (die spaghettisliert aan de Funke DSC200 van KPN zal wèl veel verlies geven) dan zal je zo goed als geen verschil in signaalkwaliteit zien. En als je een versterker aan die spriet hangt dan gaat ie het daardoor echt niet opeens goed genoeg doen om binnenshuis zenders over 30 kilometer te ontvangen.

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 29-08-2008 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Nouja, het is wat onhandig om in elke ruimte een hark te hangen he :D

een usb stick ism een compacte binnen antenne evt WEL een optie..
alleen als dat werken gaat is vraag 2..

ik zal volgende week es kijken als ik een KPN tunertje kan lenen ergens..
of een betere antenne kan lenen.. als t enigsinds betaalbaar is en hier toch wat tegen vallen kan ik hem thuis nog gebruiken :D!

daar is het onofficieel iig mogelijk om met een single tuner + funke antenne smilde te ontvangen ( beter dan Leeuwarden iig :D )

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
SMSfreakie schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 15:07:
mischien dat iemand hier wat ervaringen heeft met dekkings gebieden, PCI of USB ontvangers en t liefst ook een stukje streaming ( Windows media compatible )
Heerenveen is een echte black-spot met de ligging tussen Leeuwarden en Smilde. Ik heb ooit een gerucht gehoord dat er een mast zou komen, dat zou voor ZW Friesland een enorme aanwinst zijn.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
giant2000 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 09:06:
[...]

Heerenveen is een echte black-spot met de ligging tussen Leeuwarden en Smilde. Ik heb ooit een gerucht gehoord dat er een mast zou komen, dat zou voor ZW Friesland een enorme aanwinst zijn.
mja thuis (= Joure = 10~12 km hier vandaan) is het met een binnen antenne mogelijk om zowel leeuwarden(~26KM) als smilde(~41KM) te ontvangen.. echter je hebt snel last van storing doordat het signaal gewoon zwak is :(

daarom zat ik me dus aftevragen als er mensen met ervaring waren in dit gat ;) alvorens bakken euro's weg te gooien voor iets wat niet zou werken :)

en van mij mag KPN op de mast in Tjerkgaast nog wel even een 10KW zendertje zetten voor de dekking in Z/O Fryslan :D

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
stefan_ajax schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 19:31:
Even een vraag, ik heb momenteel digitenne zonder voetbal.
Stel ik meld mij via internet aan voor het voetbal vanavond of morgenochtend, heb ik dan morgen avond meteen een geactiveerde zender? Of gaat hier weer een paar dagen overheen?
Abonnementswijziging: bel het 0900 nummer wat op je kaart staat en als je de telefoniste daarvoor opdracht geeft gaat dat binnen 30 minuten in lijkt mij.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Ik vind Joure een mooi dorpje met lekkere koffie! :)
en van mij mag KPN op de mast in Tjerkgaast nog wel even een 10KW zendertje zetten voor de dekking in Z/O Fryslan :D
Ik ontvang in Steenwijk de mast van Leeuwarden (is dat Tjerkgaast?), dat wil zeggen: alleen de namen komen in beeld, haha!!!

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
giant2000 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 09:29:
[...]

Ik vind Joure een mooi dorpje met lekkere koffie! :)

[...]

Ik ontvang in Steenwijk de mast van Leeuwarden (is dat Tjerkgaast?), dat wil zeggen: alleen de namen komen in beeld, haha!!!
nee :)
http://maps.google.nl/map...0.00166,0.004823&t=h&z=18

in tjerkgaast staat nu alleen een toren voor FM band en wat straal verbindingen geloof ik..
daar kan toch makkelijk wel even een DVB-T paaltje boven op ;)

hm url= tag werkt niet op google maps?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jazzaff
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09-2024
Iemand hier bekent met het volgende?

Normaal, als ik mijn tv aan doe (Sony 32D3000), krijg ik de balk in beeld waarop staat welke zender en welk programma er op is.

Soms krijg ik in die balk de boodschap, "gekozen programma is niet beschikbaar". Dan blijft het beeld zwart en kan ik de tv helemaal uit doen en dan weer op nieuw aan. Ik kijk tv middels de sony/KPN CAM-module achterin de tv.
Kabels zitten allemaal goed, kaart zit ook goed.

Het lijkt een beetje alsof er gewoon geen beeld wordt doorgegeven... Het gebeurt ook wel als de tv in de standby stand staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
SMSfreakie schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 09:33:
in tjerkgaast staat nu alleen een toren voor FM band en wat straal verbindingen geloof ik..
daar kan toch makkelijk wel even een DVB-T paaltje boven op ;)
Oooooh, de toren van Spannenburg. Heb ik al eens naar gevraagt. Die is niet (meer) van KPN/Nozema. Jammer.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
giant2000 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:46:
[...]

Oooooh, de toren van Spannenburg. Heb ik al eens naar gevraagt. Die is niet (meer) van KPN/Nozema. Jammer.
niet?

dan issie van BroadCast Partners zeker?

volgens mij is een leuke deal met de eigenaar goedkoper dan een nieuwe toren bouwen.. :P

mja als je ook op de dekkingskaart kijkt :/ deze hoek krijgt gewoon geen normale dekking :')
1 mastje voor de hele provincie :') en in de randstad staan er om de 3 km masten ofzo :+

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 00:29:
[...]

Dus niet. Als je de versterker uit jouw binnenantenne zou slopen en je zet er een paar meter koka799 aan (die spaghettisliert aan de Funke DSC200 van KPN zal wèl veel verlies geven) dan zal je zo goed als geen verschil in signaalkwaliteit zien. En als je een versterker aan die spriet hangt dan gaat ie het daardoor echt niet opeens goed genoeg doen om binnenshuis zenders over 30 kilometer te ontvangen.
Als je de versterker eruit haalt heb je een heel matig bereik, kan ik je uit ervaring vertellen :z Zelfs met 2 meter sat kabel eraan ipv die standaard dropveter. Die versterker is dus echt niet om alleen kabelverliezen te compenseren. Tuurlijk kan je niet magisch het ontvangstgebied 10x zo groot maken (je versterkt immers ook ruis en snr is minstens, zoniet belangrijker dan een luid signaal), maar het is de enige manier om met een kleine omni antenne nog wat te ontvangen op wat grotere afstand. Een yagi met reflector heeft een gain van +/- 10 tot 15 dBi, een omni +/- 2dBi. Dat zijn redelijk (*ahum*) wat kilometers winst voor de yagi (ook afhankelijk van de gevoeligheid van de ontvanger, maar ik heb niet het idee dat dat zo slecht is bij de dvb-t ontvangers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 13:00:
[...]

Als je de versterker eruit haalt heb je een heel matig bereik, kan ik je uit ervaring vertellen :z Zelfs met 2 meter sat kabel eraan ipv die standaard dropveter. Die versterker is dus echt niet om alleen kabelverliezen te compenseren.
Die is wel alleen om ontvangstverliezen te compenseren. Sterker nog, een versterker zal de SNR juist iets verminderen. Ik kan jou uit ervaring vertellen dat het zo goed als niets uitmaakt.

Jouw ervaring komt vermoedelijk door een "dove" ontvanger. Die ontvangers verstaan niks tenzij je tegen ze schreeuwt. Daarom heb je daarop nog een losse versterker nodig, maar een tuner die goed in elkaar zit zal het niet uitmaken of je bij gebruik van een goede korte kabel er nog wel of geen versterker bijhebt.

[ Voor 15% gewijzigd door Mentalist op 29-08-2008 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
nja ik heb maar ff een Afbeeldingslocatie: http://elektronica-online.nl/productimages/543.jpg besteld :)
voor 2 tientjes inc thuis bezorging geen geld :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

Meer mensen waarbij het voetbal kanaal het niet doet? Ik krijg de melding "geen of gecodeerde uitzending" te zien terwijl ik toch echt betaal voor het voetbal. Net zelfs nog even de digitale factuur erbij gepakt en heb weer betaald tot 29-09.

KPN net proberen te bellen maar vanwege grote drukte werd verbinding verbroken. :(

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 18:06:
[...]

Die is wel alleen om ontvangstverliezen te compenseren. Sterker nog, een versterker zal de SNR juist iets verminderen. Ik kan jou uit ervaring vertellen dat het zo goed als niets uitmaakt.

Jouw ervaring komt vermoedelijk door een "dove" ontvanger. Die ontvangers verstaan niks tenzij je tegen ze schreeuwt. Daarom heb je daarop nog een losse versterker nodig, maar een tuner die goed in elkaar zit zal het niet uitmaken of je bij gebruik van een goede korte kabel er nog wel of geen versterker bijhebt.
Dat is toch juist het hele probleem :? Die ontvangers zijn niet oneindig gevoelig. Je kan best een mooi signaal ontvangen met een goede snr, maar te zwak voor de ontvanger. Dan ben je dus niet alleen de kabelverliezen aan 't compenseren, maar het inkomende signaal aan het versterken tot een niveau waar de ontvanger wat mee kan. Ja, op een gegeven moment zal het signaal echt te zwak worden en werkt alleen een betere antenne nog. Logisch, wat er niet is kan je niet versterken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 23:05:
[...]

Dat is toch juist het hele probleem :? Die ontvangers zijn niet oneindig gevoelig. Je kan best een mooi signaal ontvangen met een goede snr, maar te zwak voor de ontvanger. Dan ben je dus niet alleen de kabelverliezen aan 't compenseren, maar het inkomende signaal aan het versterken tot een niveau waar de ontvanger wat mee kan. Ja, op een gegeven moment zal het signaal echt te zwak worden en werkt alleen een betere antenne nog. Logisch, wat er niet is kan je niet versterken.
Je spreekt over "die ontvangers", maar de meeste ontvangers hebben die externe versterker niet nodig en kunnen met het signaal overweg zoals het is. Je ontvanger heeft ook een ingebouwde versterker (op de Dreambox af te lezen, de AGC) om zwakke signalen te versterker tot een niveau waarmee het wat kan. Daar heb je dus geen externe versterker meer voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
vandaag mijn Philips FTA DVB-T tuner binnen gekregen, meteen installaren natuurlijk, ik moet zeggen perfect op mijn Philips CRT tv met PixelPlus2 :D valt me echt 100% mee.. ik heb wel alleen Ned 1, 2 en 3 natuurlijk en die schijnen met een iets hogere bitrate verstuurd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:25
Ik heb al enige tijd Digitenne, en had vorig jaar ook Tele2 voetbal (inmiddels opgezegd). Wat mij toen stoorde is dat zij voor mij kozen welke wedstrijden ik kon kijken (anders dan bij Tele2 via de decoder, waar je zelf kan kiezen).

Is dat dit jaar weer zo bij Eredivisie Live? Dat zij voor mij kiezen? Of is er tegenwoordig een manier om zelf je wedstrijd te kiezen, of bij het abonnement te zeggen dat ik bijv. altijd Ajax wil zien?

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
xabre16v schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 23:24:
vandaag mijn Philips FTA DVB-T tuner binnen gekregen, meteen installaren natuurlijk, ik moet zeggen perfect op mijn Philips CRT tv met PixelPlus2 :D valt me echt 100% mee.. ik heb wel alleen Ned 1, 2 en 3 natuurlijk en die schijnen met een iets hogere bitrate verstuurd te worden.
Mag ik vragen waar je hem gekocht hebt en voor hoeveel ? Pure interesse, ik heb zelf via een Duitse webwinkel en Strong Prima II aangeschaft, en die bevalt uitstekend.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.