Het grote Digitenne topic deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 141.225 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-05 17:21
Het grote Digitenne topic deel 5
Vijfmaal is scheepsrecht.

Vorige delen:
- Het grote Digitenne topic deel 4
- Het grote KPN Digitenne topic deel 3
- Het grote Digitenne/KPN Digitale TV (DVB-T) topic deel 2
- KPN begint met Digitale TV
- Digitenne
Wat is KPN Digitenne
KPN Digitenne is de merknaam waaronder digitale tv via de ether wordt aangeboden. De achterliggende gebruikte standaard is DVB-T, Digital Video Broadcasting - Terrestrial. Het grote voordeel van deze nieuwe techniek is dat beelden digitaal kunnen worden gecomprimeerd, waardoor er meer zenders op een frequentie passen. De DVB-T standaard beschrijft dat hiervoor MPEG-2 encoding moet worden gebruikt. KPN Digitenne krijgt op deze manier 5 a 6 zenders op een frequentie, waar met een analoge uitzending slechts 1 zender op zou passen.
Om deze techniek commercieel rendabel te maken in Nederland wordt er abonnementsgeld gevraagd voor het bekijken van de commerciele zenders. In het buitenland (o.a. Frankrijk, Duitsland, UK) is dit vaak gratis, in Nederland is dat echter niet mogelijk omdat de commerciële zenders al voldoende "bereik" hebben via de kabel. Hierdoor hebben ze geen behoefte om voor DVB-T uitzendingen te betalen, waardoor dit niet anders is op te lossen dan met een abonnement. Veelal liggen de abonnementskosten lager dan van kabeltelevisie. Hier staat tegenover dat door de MPEG-2 compressie het beeld "blokkeriger" is (maar ook volledig vrij van ruis itt analoge kabel), en er minder zenders worden aangeboden.
Om er voor te zorgen dat de uitzendingen niet worden bekeken door mensen die niet hebben betaald, wordt het beeld gecodeerd. In de satellietwereld is dit een bekend begrip. Door middel van een smartcard, die door KPN moet worden geactiveerd, is het mogelijk de signalen te decrypten. Hiervoor is gekozen voor de Conax encryptie.
Omdat de uitzendingen door de ether gaan is het gebruik van KPN Digitenne niet beperkt tot thuis. Voorbeelden van toepassingen zijn televisie in de auto, of op de camping.
Benodigdheden
Decoder
Allereerst is er een apparaat nodig die de signalen opvangt en omzet in beeld en geluid, een decoder. Deze apparaten zijn er in verschillende soorten en maten. KPN biedt hiervoor een single tuner decoder aan van Samsung of KPN zelf (intern Topfield), en Tele2 een model van het merk FinePass. Single tuner wil zeggen dat er een decodeer-element in zit. Dit apparaat is dus voldoende om gewoon televisie te kunnen kijken op een televisie. Voor elke televisie is een aparte decoder nodig.
Ook heeft KPN de Topfield PVR in het assortiment. Dit apparaat heeft een harde schijf aan boord, en een zg. twin-tuner. Eigenlijk zit er dus niet een tuner in het apparaat, maar 2. In dit geval een om op te nemen, en een om tegelijk een andere zender te kunnen kijken.
Tevens heeft KPN een USB-decoder in het aanbod (Anysee E30 Plus), om televisie te kunnen kijken op de PC of laptop. De Anysee werkt op het moment van schrijven alleen op Windows-besturingssystemen. Er is ook een pocket-tv om ook onderweg Digitenne te kunnen kijken (TFT-711). De kosten van een decoder varieert van €49 tot €199. In principe is elke decoder met een Conax CAM (Conditional Access Module) geschikt. Voorbeelden hiervan zijn in televisies ingebouwde DVB-T tuners of een Technotrend T-1500 PCI met budget CI dochterbord.
Conax-Module
Sommige TV's hebben een ingebouwde DVB-T tuner. Onder andere Philips en Sony hebben zulke modellen in het assortiment. Hiermee zijn de publieke omroepen sowieso te ontvangen. Voor de extra kanalen is een losse Conax-module nodig. De Conax-module zorgt ervoor dat de beveiligde beelden kunnen worden gedecrypt (ontsleuteld). Welke hiervoor geschikt is is het best te bespreken met een lokale satteliet-winkel, over het algemeen wordt de officiele Conax-module (SCM Conax 4.00e) aangeraden. Andere modules die officieel Conax ondersteuning hebben (en door W3ird_N3rd getest met Digitenne) zijn de Technisat TechniCrypt CX en de Alphacrypt Classic (niet de light) van Mascom. Verder is er nog een grote verzameling van modules die zijn te herprogrammeren om Conax te ondersteunen (Matrix, Xcam en nog tientallen anderen) maar het gaat te ver om die hier allemaal te behandelen. Ze werken niet allemaal even goed. Mocht je op de Duitse eBay een Conax CAM voor 10 euro tegenkomen, soms aangegeven als een module van Telenor of een Conax 3.03, koop hem dan NIET. Ze werken NIET met Digitenne! Je kan ze ook NIET flashen om ze geschikt te maken voor Digitenne, de hardware van de betreffende CAMs is simpelweg niet capabel!
Antenne
Bijgeleverd bij de decoders van Tele2 en KPN zijn in de regel een antenne. In principe is elke antenne voor UHF kanaal 21-69 geschikt. Funke biedt speciale binnen- en buitenantenne's aan voor ontvangst van digitale televisie. Technisch gezien zijn deze hetzelfde, maar de buitenantenne is waterdicht en heeft een betere kabel die je erop moet schroeven en vervangbaar is ipv. aangegoten. Let er hierbij goed op dat veel tuners de mogelijkheid hebben 5 volt aan een antenne te leveren. Met een gewone onversterkte antenne (zoals de meeste "hark" antennes) is dit niet gewenst. Meestal is deze optie aan of uit te zetten in het systeemmenu van de decoder.
Abonnement
Tot slot is er nog de mogelijkheid tot het gebruik van een smartcard. Deze laatste is nodig als u meer zenders wilt bekijken dan de publieke en regionale omroepen. Tele2 en KPN stoppen deze smartcard normaal gesproken in de doos bij de decoder. Als u een losse Conax-module heeft aangeschaft is deze smartcard ook los te bestellen bij KPN. De smartcard dient in de decoder of Conax-module gestoken te worden. Door een abonnement te nemen wordt de smartcard geactiveerd. Dit abonnement kost €6,95 per maand bij KPN, en voor dat geld mogen 3 smartcards worden geactiveerd. Voor €6 euro per maand extra worden ook de voetbalkanalen vrijgegeven. Wanneer er maar 1 TV in huis is is Tele2 een goedkopere optie, voor €9,95 per maand kan daar een abonnement voor 1 TV worden afgesloten inclusief de voetbalkanalen. Vaak wordt er voor het activeren van de smartcard "aansluitkosten" in rekening gebracht.
Welke zenders kan ik met KPN Digitenne bekijken
Op het moment van schrijven zijn dat de volgende televisiezenders:
- Nederland 1, 2, 3 (ook zonder abonnement te bekijken)
- RTL 4, 5, 7, 8
- Net5, SBS6, Veronica/Jetix
- Nickelodeon/ComedyCentral
- één, Ketnet/Kanvas
- BBC Prime
- BBC World, CNN
- TMF,MTV
- Eurosport
- Discovery, Animal Planet, Private Spice
- De regionale zenders.
- Tele 2 voetbal (2 zenders, met apart premium-abonnement)
- AT5/Nostalgienet (kanaal is gedeeld met Tele2 Voetbal 2 dus alleen beschikbaar indien er geen voetbal wordt uitgezonden)

De volgende radiozenders zijn tevens te beluisteren:
- Radio 1, 2, 3, 4, 5, 6
- Concertzender
- Radio Veronica
- Sky Radio
- Radio 538
- Caz
- Q-Music
- Classic FM
- Radio 10 Gold
- Arrow Classic Rock
- Business Newsradio
- Slam! FM
- FunX
- evt. Regionale zender
Vraag en antwoord
Q: Ik heb net een abonnement afgesloten, maar ik zie alleen de publieke omroepen of mis bepaalde zenders. Hoe komt dat?
A: Waarschijnlijk moet de smartcard nog worden geactiveerd. Het exacte proces staat uitgelegd op de quick connect card (of iets in die trant), maar het komt er op neer dat de smartcard-code even moet worden doorgegeven aan KPN.

Het kan ook dat bepaalde zenders niet geactiveerd zijn. In de meeste ontvangers kan je dit controleren bij de optie Abonnementsstatus. Deze optie zit meestal onder ''CAM Module" / "Conax Module" / "Smartcard Instellen". Daar staat per maand de status van de smartcard. Standaard is 010000000, dit betekent niets is actief. Het laatste karakter geeft de status van spice, nostalgienet en het basispakket aan, het een na laatste de status van de voetbal en planet prime.

Het laatste karakter:

KarakterBasispakketSpiceNostalgie
1JaNeeNee
2NeeJaNee
3JaJaNee
8NeeNeeJa
9JaNeeJa
ANeeJaJa
BJaJaJa

En het een na laatste cijfer:

• 1 - Voetbal WEL, Prime NIET
• 2 - Voetbal NIET, Prime WEL
• 3 - Beiden zijn actief!

Voorbeelden:
0100000B - Basis, spice, nostalgie
01000029 - Basis, nostalgie, planet Prime

Q: Ik vind het beeld maar lelijk. Kan dat niet mooier?
A: Tuurlijk, likje verf erover, stukken artistieker. Maar even alle stokheid op een gekje; in de lucht is niet zo veel bandbreedte. Gemiddeld is er 2,5Mb/s gereserveerd voor een televisiekanaal. Dat beketent dat er een MPEG-2 stream van 2,5Mb/s naar je decoder gaat. Dit levert geen optimaal beeld. Kenmerk van dit gebrek is de opbouw in "blokjes" van het scherm. KPN kan de bandbreedte per zender opschroeven door minder zenders op een frequentie uit te zenden. Echter hebben ze effectief maar 4 frequenties, wat betekent dat er in het zenderaanbod zou moeten worden gesneden. Ik neem aan dat we dat ook liever niet hebben. Het schijnt dat de Topfield decoders een betere MPEG-2 decoder ingebouwt hebben, en dus voor beter beeld zorgen. Verwacht echter geen wonderen, het blijft een stream van 2,5Mb/s.

Q: Ik heb mijn setje staan, maar ik heb nergens bereik. HELP!?
A: Geen man overboord. Probeer allereerst eens de antenne te verplaatsen. DVB-T is erg gevoelig voor de positionering van de antenne. Vaak helpt het om het pijltje op de antenne richting de zendmast te richten, echter verschilt dit van huis tot huis. 0% in het zenderzoekmenu? Niets van aantrekken, gewoon scannen. Bekende bug bij sommige ontvangers.

Een paar algemene richtlijnen voor plaatsing van de antenne: zoek uit waar de zendmast staat (bijvoorbeeld op Google maps). Plaats de antenne dan bij een wand van het huis die "uitkijkt" op de zendmast. Stel de zendmast is in het noorden t.o.v. van je huis en je plaatst de antenne bij een raam dat uitkijkt op het zuiden, dan is er een kans dat je geen ontvangst hebt of slechtere ontvangst hebt dan mogelijk. Als je gewoon enkel glas hebt helpt het om de antenne bij een raam te plaatsen. Verder: hoe hoger, hoe beter. De zolder is vaak ook een goede plek voor de antenne, zelfs als de antenne "door de dakpannen" moet kijken kan dit een goede plek zijn omdat de hoogte zal compenseren.

Als er nou echt geen beeld komt met de binnenantenne terwijl je wel in het ontvangstgebied woont (bijvoorbeeld omdat je in een huis van gewapend beton, dubbel glas en stalen veiligheidsdeuren woont), kijk dan of je wel ontvangst hebt met de binnenantenne in de tuin of voor het huis (je kan hem verlengen met een standaard coax verlengkabel). Mogelijk is zelfs het openen van een raam al voldoende. Heb je dan wel goed beeld, neem dan eens contact op met KPN (in het geval van een KPN Digitenne abonnement). In een aantal gevallen geven zij een buitenantenne, waarmee alsnog een beter bereik kan worden behaald. Leg uit dat je in het ontvangstgebied woont en dat "ie het wel doet als ik de antenne in de tuin zet".

Q: Kan ik ook meerdere televisies/ontvangers/PC's/mediacenters/enzovoorts aansluiten?
Bij KPN kan je 3 smartcards op één abonnement nemen, zodat je voor €6,95/maand op 3 apparaten kan kijken. Ieder apparaat moet dan nog wel een signaal krijgen. Je kan hiervoor ieder apparaat een "eigen" antenne geven, maar je kan ook één antenne nemen (bijvoorbeeld een buitenantenne) en kabels naar alle apparaten trekken. Je kan dan de "loop" uitgang gebruiken zoals aanwezig op de meeste ontvangers, maar dan moet bij een actieve antenne (zoals de KPN/Funke binnen/buiten antennes) mogelijk één ontvanger permanent aanblijven. Een oplossing daarvoor is om een 5V inserter te kopen:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/W3ird_N3rd/pics/5v_inserter.jpg

Sluit dan de antenne op de 5V inserter aan en ga vanaf daar met splitters naar de ontvangers. Op de ontvangers kan je de 5V optie dan uitzetten, waardoor alle ontvangers onafhankelijk van elkaar aan/uit kunnen.

Q: Waar koop ik die inserterdinges dan, is zeker een heel duur ding?
Onder andere:

http://www.srt-versand.de...-einspeiseset-5-volt.html
http://www.dvbshop.net/pr...for-DVB-T--Strength-.html
https://www.cardwriter.nl/nl/pd1672866389.htm?categoryId=92

Q: Mijn Samsung single tuner is kapot, wat nu?
Dit schijnt vaker voor te komen. Hier een quote van het Trosradar forum:
goede dag,

het repareren van de Samsung Single tuner is met een beetje electronica kennis erg makkelijk te doen. Er zitten op de voedingsprint twee elco's van 1000 uF / 10 V die onderbemeten zijn (meestal staan ze zelfs bol). wanneer je deze vervangt werkt je tuner in 99,99 % van de gevallen weer. ik vervang ze meestal door 1000uF/25 Volt exemplaren. Deze zijn iets groter (komt het probleem ook niet terug). Ik verleng dan de aansluiting op de print met een draadje en plak de Elco's met wat kit achter het Display .

Ik heb er ondertussen al 16 sucsesvol gerepareerd. De kosten zijn ongeveer 4 Euro aan onderdelen. In mijn kennisenkring kreeg iedereen met een Single tuner hier na verloop van tijd last van. Ik heb iedereen op deze manier kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,
Jeroen Stok
toon volledige bericht
Je garantie gaat met deze prodecure waarschijnlijk wel verloren, maar als je dit wilt doen was die waarschijnlijk al verlopen.

Q: Is het zo goedkoop, hebben ze geen BBC. Hoe zit dat?
A: Jawel hoor... BBC Prime, BBC World. Het klopt dat er geen BBC 1,2,3,4 in het pakket zitten. De BBC schijnt tegenwoordig geen nieuwe licenties meer voor die zenders aan het buitenland te verkopen. In plaats daarvan verkopen ze veel liever de series die ze maken. Reken dus voorlopig ook maar niet op de BBC.
Over dit topic
Wat willen we wel in dit topic zien, en wat niet? Eigenlijk heel simpel. Bediscussieer hier alles dat met KPN Digitenne te maken heeft. De decoders, de DVB-T techniek, het bereik, het zenderaanbod, nieuwtjes, insider informatie, kortom; maak er wat leuks van.
Berichten in de trant van "jammer dat de BBC's er niet bij zitten" zijn echter niet gewenst. Dat deze zenders er niet bij zitten is bekend, dat dat jammer is ook, en het voegt weinig toe aan het topic. Houdt het dus leuk, maar ook nuttig.
Tevens is dit topic niet bedoeld om Mine van KPN te bespreken, gezien het hier om een hele andere techniek gaat met hele andere voor en nadelen. De discussie zal dan iets teveel door elkaar heen lopen.
En last but not least, de Conax encryptie die KPN hanteert zullen wij respecteren in dit topic, en op Tweakers in het algemeen. Geen posts dus die betrekking hebben op het kraken hiervan.
Links
- Website KPN Digitenne
- Website Tele2 Digitenne
- Frequenties Digitenne
- Weblog Dutch-media, waar regelmatig nieuwtjes te vinden zijn
- Het grote Anysee E30 Plus ism. Digitenne topic
Over MPEG4
Nee, KPN/Digitenne stapt de komende 5 jaar niet over op MPEG4!!

Er zijn teveel ontvangers in omloop die alleen MPEG2 aankunnen en dat kan niet met een firmwareupdate verholpen worden, en alle ontvangers vervangen is een dure aangelegenheid. Dit is tot in den treure besproken en uitgemolken, als je vragen hebt kan je de vorige delen doorzoeken.
Veel discussieplezier in dit vijfde deel!
Credits topicstart: Samopsa, Seven of Nine, W3ird_N3rd

[ Voor 26% gewijzigd door Mentalist op 06-04-2008 23:21 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Koffie schreef op zondag 16 december 2007 @ 16:10:
W_N had geloof ik een goedkoopie die zowel S als T aan kan.
Klopt: W3ird_N3rd in "Het grote Digitenne topic deel 4"

Ik ben alleen bang dat een shop me met een straight RS232 kabel heeft opgescheept.. Kan dus (nog) niks flashen om te testen of ik de A/V sync van de Opticum TSCR4000 kan fixen :(. De Vantage doet het verder wel prima.

Seven of Nine heeft aangegeven niet zoveel tijd meer te hebben, daarom start ik deel 5 nu. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 17-12-2007 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:25

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat heb je voor kabel nodig om dat wel te doen dan?
Dacht dat jij wel solder-skills had ? :P

Nog een puntje voor de OP : Anoniem: 8374 in "Het grote Digitenne topic deel 4"

De Topfield TF5300 geeft vrijwel geen bereik bij het 'zenders' zoeken, terwijl je ontvangst wel gewoon dik prima is.
Je ziet wel iets van een metertje wanneer je op knopje 'ROOD' drukt, maar nog steeds zoals je het verwacht.
Ook heeft afstemmen op deze balk geen enkel nut, bij mij werkte afstemmen op deze balk juist averechts.
Op de een of andere manier klopt deze meting niet, of hij kijkt naar een verkeerd kanaal.
Wanneer je je echte ontvangst wilt weten, ga je naar zenders zoeken, en dan handmatig zoeken. Zet 'm op een kanaal welke in jou regio uitgezonden word, je ziet nu 2 balkjes : ontvangst en kwaliteit.
Deze geven wel gewoon aan wat je werkelijke ontvangst is.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Koffie schreef op maandag 17 december 2007 @ 08:37:
Wat heb je voor kabel nodig om dat wel te doen dan?
Dacht dat jij wel solder-skills had ? :P
Een RS232 nullmodem female-female.

En zo ver gaan die skills nou ook weer niet :P. Ik zou misschien een van die kabels kunnen doorknippen en pogen hem correct te rewiren waarna ik eindig met een kabel die zo uit elkaar valt en het risico op een opgeblazen receiver :+. Dan geef ik liever €2,80 uit :P.
Nog een puntje voor de OP : Anoniem: 8374 in "Het grote Digitenne topic deel 4"

De Topfield TF5300 geeft vrijwel geen bereik bij het 'zenders' zoeken, terwijl je ontvangst wel gewoon dik prima is.
Je ziet wel iets van een metertje wanneer je op knopje 'ROOD' drukt, maar nog steeds zoals je het verwacht.
Ook heeft afstemmen op deze balk geen enkel nut, bij mij werkte afstemmen op deze balk juist averechts.
Op de een of andere manier klopt deze meting niet, of hij kijkt naar een verkeerd kanaal.
Wanneer je je echte ontvangst wilt weten, ga je naar zenders zoeken, en dan handmatig zoeken. Zet 'm op een kanaal welke in jou regio uitgezonden word, je ziet nu 2 balkjes : ontvangst en kwaliteit.
Deze geven wel gewoon aan wat je werkelijke ontvangst is.
Op welke ontvangers dit precies allemaal voorkomt is me niet duidelijk, dus ik heb een meer algemene notitie bij de FAQ over bereik gezet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

W3ird_N3rd schreef op maandag 17 december 2007 @ 08:47:
[...]

Een RS232 nullmodem female-female.

En zo ver gaan die skills nou ook weer niet :P. Ik zou misschien een van die kabels kunnen doorknippen en pogen hem correct te rewiren waarna ik eindig met een kabel die zo uit elkaar valt en het risico op een opgeblazen receiver :+. Dan geef ik liever €2,80 uit :P.
Gewoon de MacGuyver way doen joh.
Hoe vaak ik hier wel niet dat soort kabeltjes aan elkaar klus met kroonsteentjes, puur omdat ik niet kan solderen ... :+
Op welke ontvangers dit precies allemaal voorkomt is me niet duidelijk, dus ik heb een meer algemene notitie bij de FAQ over bereik gezet :).
De Topfield PVR (met HDD dus) die KPN gerelabeld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Koffie schreef op maandag 17 december 2007 @ 09:03:
[...]

Gewoon de MacGuyver way doen joh.
Hoe vaak ik hier wel niet dat soort kabeltjes aan elkaar klus met kroonsteentjes, puur omdat ik niet kan solderen ... :+

[...]

De Topfield PVR (met HDD dus) die KPN gerelabeld heeft.
Dat snap ik, maar dabuzzzzzzzzzzzzzzz geeft niet duidelijk aan welke Topfield hij precies heeft. De single tuner of oudere topfields (vroeger was er nog een andere single tuner van TF toch?) hebben er dus misschien ook "last" van :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8374

W3ird_N3rd schreef op maandag 17 december 2007 @ 09:09:
[...]

Dat snap ik, maar dabuzzzzzzzzzzzzzzz geeft niet duidelijk aan welke Topfield hij precies heeft. De single tuner of oudere topfields (vroeger was er nog een andere single tuner van TF toch?) hebben er dus misschien ook "last" van :).
Ik heb de singletuner, waarom zetten ze er niet gewoon een typenummer bij? 8)7

TF6000COK is wat er op de behuizing staat

Dit hok dus
http://topfield.kr/eng/pr...e5=&mainmenu=Terrestrial#

Bij handmatig zoeken is er in dit menu geen indicator van ontvangst, geen signaal sterkte en geen kwaliteit. Sterker nog handmatig zoeken zoekt specifiek naar 1 kanaal dat ik kan kiezen en dan vindt ie niets

Het rare is dat toen de set binnenkwam en ik dus 0% zag in het afstemmenu ook de KPN medewerker concludeerde dat er geen ontvangst was en een retournummer was al gegeven.
Het is dat ik zelf verder ben gaan pielen en nu is het gewoon prima. Wel rustige atmosfeer nu maar ik denk dat met lage druk en bewolking de ontvangst eerder beter wordt dan slechter, radiogolven houden van een stevig medium en natte lucht doet dat beter

De balk met de antenne bij mij dus steevast op 0%

Afbeeldingslocatie: http://www.tokkekview.com/images/thumbs/zhm2htzd5dmmjqynlhbu.jpg

De enige indicator is de groene balk (zonder schaal) die bij benadering ergens tussen de 85 en 95% zit bij het overschakelen van kanalen. Ik vind dit op zn zachts gezegd vreemd.

in dit plaatje is de balk echter leeg maar dit is de balk...overigens lekker ding en HDTV? :D

Afbeeldingslocatie: http://www.tokkekview.com/images/thumbs/nhkhzhygm2hyt4jzntdr.jpg

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 8374 op 17-12-2007 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Het menu is vrijwel gelijk aan het zender installatie menu van de TF PVR, ik heb ook daar steevast 0%
Druk ik op 'ROOD' krijg ik een 'overlay' schermpje erbij, met een balk voor niveau en kwaliteit.
Gemiddeld staat niveau bij mij op 49% en kwaliteit 0%
Zet ik de zoekmodus echter op handmatig, en ik pak een zender welke hier uitgezonden word, dan wordt het eerst balkje (uit jou screenshot) volledig groen (99%). Druk ik dan op 'ROOD' dan zijn beide balken volledig gevuld (99%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koffie schreef op maandag 17 december 2007 @ 21:06:
Het menu is vrijwel gelijk aan het zender installatie menu van de TF PVR, ik heb ook daar steevast 0%
Druk ik op 'ROOD' krijg ik een 'overlay' schermpje erbij, met een balk voor niveau en kwaliteit.
Gemiddeld staat niveau bij mij op 49% en kwaliteit 0%
Zet ik de zoekmodus echter op handmatig, en ik pak een zender welke hier uitgezonden word, dan wordt het eerst balkje (uit jou screenshot) volledig groen (99%). Druk ik dan op 'ROOD' dan zijn beide balken volledig gevuld (99%).
Vage poep, ROOD laat wel een menuutje zien maar dat heeft met de epg te maken.

Ik denk dat KPN heel wat klanten misloopt terwijl het dus wel kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33205

kun je digitenne ook bij primafoon kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:18
Anoniem: 33205 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 00:26:
kun je digitenne ook bij primafoon kopen?
Ja dat kan

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
Anoniem: 8374 schreef op maandag 17 december 2007 @ 18:20:
[...]
[De enige indicator is de groene balk (zonder schaal) die bij benadering ergens tussen de 85 en 95% zit bij het overschakelen van kanalen. Ik vind dit op zn zachts gezegd vreemd.

in dit plaatje is de balk echter leeg maar dit is de balk...overigens lekker ding en HDTV? :D

[afbeelding]
Is dit een screenshot van digitenne? Lijkt me niet.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

giant2000 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 12:22:
[...]

Is dit een screenshot van digitenne? Lijkt me niet.
Geen idee, het type decoder kent vele subtypes de COK is pecifiek voor Digitenne maar het medium zegt niet zoveel over de beeldkwaliteit. Digitenne zou prima HD content kunnen bieden als ze meer bandbreedte zouden gebruiken en meer kanalen. Dit komt uit de manual van de Topfield site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Iemand ervaring met het omruilen van de single tuner voor de topfield PVR ? Ik zit uiteraard nog in de proef periode.
Verleden week even contact gehad met de servicedesk van KPN, blijkt dat alles terug gestuurd kan worden maar vraag is of ik mijn smartcard dan blijf houden ?
Die kan ik dan namelijk wel in mijn TV gaan gebruiken als ik een LCD camsetje ga halen en de single tuner van samsung opstuur voor een topfield voor 149 euro. :)

[ Voor 9% gewijzigd door LCD_viewer op 18-12-2007 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207925

Is hier iemand uit de omgeving van doetinchem of 7021 die me kan vertellen of digitenne goed is te ontvangen met de nieuwe zendmast in doetinchem. BVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-04 21:01
Ik lees net dat National Geographic terug komt op Digitenne! :) Jippie.
Jammer dat er nog heel eventjes op gewacht moet worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Waar lees je dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-04 21:01
Dat staat in de nieuwste nieuwsbrief. Je kan hier er meer van lezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

StefandeGroot schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 16:13:
\0/ gewelding! Niet te geloven dat ik nog mee zou maken dat KPN echt en zo snel naar klantenwensen luistert - ze willen dit product blijkbaar echt tot een succes maken (en daar had ik in het verleden wel eens twijvels over).
/edit : vraag me dan altijd wel af hoe zo'n onderzoek gaat ...

[ Voor 5% gewijzigd door franssie op 18-12-2007 16:32 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lees daar ook dat de 1.46 firmware er aan komt voor de topfields, althans ze spreken over nieuwe software en "binnenkort" whatever that means

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241568

franssie schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 16:30:
[...]

\0/ gewelding! Niet te geloven dat ik nog mee zou maken dat KPN echt en zo snel naar klantenwensen luistert - ze willen dit product blijkbaar echt tot een succes maken (en daar had ik in het verleden wel eens twijvels over).
/edit : vraag me dan altijd wel af hoe zo'n onderzoek gaat ...
Je moet bedenken dat KPN ook afhankelijk is van de medewerking van de fabrikant van de setopbox.
Zij moeten tenslotte die software aanpassen.
Natuurlijk kunnen ze, als ze veel van die boxen omzetten, de leverancier onder grotere druk zetten .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Anoniem: 241568 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 22:33:
[...]

Je moet bedenken dat KPN ook afhankelijk is van de medewerking van de fabrikant van de setopbox.
Zij moeten tenslotte die software aanpassen.
Natuurlijk kunnen ze, als ze veel van die boxen omzetten, de leverancier onder grotere druk zetten .
ok, maar mijn reactie was meer op het zenderaanbod in diezelfde nieuwsbrief. Ik ben erg blij dat National Geographic (rare naam eigenlijk voor een zender die over de hele wereld filmt) weer terug is!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4417

Wow, goed nieuws dat National Geographic binnenkort weer terug komt in het Digitenne-aanbod!

Toen ze onlangs belde om een externe antenne aan te vragen en gelijk ook vroeg over National Geographic, hoorde ik al een geheimzinnig antwoord dat ze daar momenteel naar aan het kijken waren.

Nu nog overstappen op de H.264 codec, en dan wordt het toch nog wat met dat product. :)

Maar goed, ik heb een technisch vraagje voor jullie over mijn Topfield PVR-ontvanger.

Sinds ik op zolder een externe antenne buiten het raam heb gemonteerd, is de ontvangst zo goed, dat de ontvanger tijdens het scannen alle zenders dubbel tegenkomt, via verderop gelegen antennes. Ik woon zelf in Amsterdam, maar sinds ik zo'n externe antenne op zolder heb, komt de tuner tijdens het scannen naast TV Noord-Holland nu ook TV Utrecht en TV West tegen. Helaas worden die zenders na het scannen echter niet opgeslagen in de zenderlijst, waarschijnlijk omdat hij automatisch is ingesteld om het publieke (free-to-air) pakket niet dubbel op te slaan, maar alleen van de sterkste zender te nemen.

Hoewel ik niet vaak naar regionale zenders kijk, zou ik natuurlijk geen Tweaker zijn als ik me niet afvroeg hoe ik die andere regionale zenders toch kon bekijken. Weten jullie of dat mogelijk is, en zo ja, hoe?

Voor de duidelijkheid: tijdens het scannen komt de tuner die zenders dus wel tegen, maar hij slaat ze niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-03 09:17
Heeft iemand ervaring met digitenne van kpn icm. een dvd-recorder. Ik heb een single-tuner. Wat is mijn probleem. Ik wil bv. sbs6 kijken en rtl8 opnemen. Is dit mogelijk? Moet ik dan een twin-tuner hebben. Iemand ervaring mee? Het werkt alleemaal alleen kan ik dus niet opnemen en iets anders kijken.

En mijn andere vraag: Wie krijgt hier Guide+ aan de praat????? Ik heb een sony HXD-RDR 870B. Het staat er alleemaal zo simpel in het boekje, maar als je het moet uitvoeren lukt het me allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Anoniem: 4417 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 16:44:
Hoewel ik niet vaak naar regionale zenders kijk, zou ik natuurlijk geen Tweaker zijn als ik me niet afvroeg hoe ik die andere regionale zenders toch kon bekijken. Weten jullie of dat mogelijk is, en zo ja, hoe?
Handmatig scannen, zie starttopic voor een link naar de frequentielijst.
Op de meeste (niet alle) softwareversies van de Topfield-PVR kun je meerdere handmatig gescande frequenties ook opslaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Jeebo schreef op woensdag 19 december 2007 @ 17:59:
Heeft iemand ervaring met digitenne van kpn icm. een dvd-recorder. Ik heb een single-tuner. Wat is mijn probleem. Ik wil bv. sbs6 kijken en rtl8 opnemen. Is dit mogelijk?
Nee, dat is niet mogelijk. Daarvoor heb je meerdere tuners nodig, bijvoorbeeld een dual-tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deed met deze lekkere dikke mist over nederland even een scan. Ik woon aan de Kust!

Ik ontvang 16! duitse zenders en 4 lokale NL zenders extra....Dat moet toch wel aan de atmosferische toestand nu liggen? Ik gebruik vooralsnog de binnen antenne (die staat wel op de vensterbank buiten)

Maar dat kan toch niet normaal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Anoniem: 8374 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 18:58:
Deed met deze lekkere dikke mist over nederland even een scan. Ik woon aan de Kust!

Ik ontvang 16! duitse zenders en 4 lokale NL zenders extra....Dat moet toch wel aan de atmosferische toestand nu liggen? Ik gebruik vooralsnog de binnen antenne (die staat wel op de vensterbank buiten)

Maar dat kan toch niet normaal zijn?
De Groningse noord-oostelijke kust misschien? ;)
Maar als je het in Zeeland ziet lijkt me het wel opmerkelijk.
/edit: ik woon in Muiden en doe dan ook maar even een scan alhoewel een vreemd 1-april gevoel heb.
ik zie ze hier ook in de lijst staan bij de zenderscan :D

[ Voor 18% gewijzigd door franssie op 19-12-2007 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

franssie schreef op woensdag 19 december 2007 @ 19:18:
[...]

De Groningse noord-oostelijke kust misschien? ;)
Maar als je het in Zeeland ziet lijkt me het wel opmerkelijk.
/edit: ik woon in Muiden en doe dan ook maar even een scan alhoewel een vreemd 1-april gevoel heb.
Noordwijk ook goed?? :D echt vaag, RTL's, Keulen lokale oproep, de publieken, Arte, Phounix...alles was deutsch lult darauf, en met de antenne naar het noorden, ipv oosten gericht. Schiet mij maar lek. maar wel leuk. Kijken wat er morgen van over is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
StefandeGroot schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 16:13:
Waar kun je je op deze nieuwsbrief abonneren?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Anoniem: 8374 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 19:24:
[...]

Noordwijk ook goed?? :D echt vaag, RTL's, Keulen lokale oproep, de publieken, Arte, Phounix...alles was deutsch lult darauf, en met de antenne naar het noorden, ipv oosten gericht. Schiet mij maar lek. maar wel leuk. Kijken wat er morgen van over is
Maf, ontvangst is 70%, EPG komt wel goed door maar geen beeld... nou heb ik laatst een antennemastje gemaakt voor de schotel maar misschien moet ik daar dan ook maar eens een yagi aanhangen voor DVB-T met dit soort atmosferische omstandigheden! (moet ie wel wat hoger maar er zit nog wel wat pijp aan de onderkant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

franssie schreef op woensdag 19 december 2007 @ 19:33:
[...]

Maf, ontvangst is 70%, EPG komt wel goed door maar geen beeld... nou heb ik laatst een antennemastje gemaakt voor de schotel maar misschien moet ik daar dan ook maar eens een yagi aanhangen voor DVB-T met dit soort atmosferische omstandigheden! (moet ie wel wat hoger maar er zit nog wel wat pijp aan de onderkant).
Ik heb overal gewoon beeld hoor, doe wel een volledige scan en daarmee vindt ie heel veel dubbele zenders. Maar het is inderdaad erg grappig. Ben benieuwd hoe het is als het opklaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Anoniem: 8374 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 19:24:
[...]

Net even een scan gedaan in NO Overijssel, geen Duitsers, sterker nog, zelfs geen TV Oost (Zwolle), die ik normaal probleemloos ontvang.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
In Bergen op Zoom voorbij zien komen:

TV Noord-Holland
Regio TV Utrecht (normaal is de kwaliteit niet eens voldoende om zenders in te scannen)
ZDF bouquet op kanaal 35 *D over 180km uit Düsseldorf en omstreken. (beeld)
MDR/WDR bouquet op kanaal 45 *D uit Münster (?) over 236km (?) (niet genoeg voor beeld, wel zenderlijst)

Allemaal met KPN/Funke DSC200 binnnenantenne geplaatst onder de nok van het dak (moet dus nog door de dakpannen heenkijken).

[edit]Had net op MDR/WDR ook beeld :).

[ Voor 20% gewijzigd door Mentalist op 20-12-2007 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

giant2000 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 19:41:
[...]

Net even een scan gedaan in NO Overijssel, geen Duitsers, sterker nog, zelfs geen TV Oost (Zwolle), die ik normaal probleemloos ontvang.
Das toch vreemd?? ben net terug van de sportschool, even kijken nog:

Het is al een stuk minder, helft geeft geen signaal meer maar nog altijd 3 stuks RTL en nog wat vage andere, volgens mij commerciele duitsers. Geen regionalen en geen ard, wrd meer. Ik blijf het vreemd vinden, maar ook grappig. Als morgen de zon weer schijnt zal het wel over zijn

Anoniem: 245663

Ik heb zojuist mijn Samsung televisie met ingebouwde DVB-T ontvanger ook eens laten zoeken. De antenne is hierbij in de richting van Weeze gericht (vanuit Tiel).

Op dit moment kan ik buiten de normale nederlandse zenders ook de volgende duitse zenders ontvangen
- ZDFinfokanal
- ZDF
- WDR Wuppertal
- WDR Koln
- WDR Dusseldorf
- WDR Duisburg
- WDR Bonn
- WDR Aachen
- VOX
- SWR Fernsehen RP
- Super RTL
- RTL2
- RTL Television
- Phoenix
- NDR FS NDS
- MDR Fernsehen
- EinsExtra
- Doku/Kika
- DAS Erste
- Arte
- 3sat

En het is hier nu lekker mistig. Morgen nog eens proberen om te kijken wat ervan over is gebleven.

• Mentalist
Nog meer feest hier:

Kanaal 55 (746Mhz) uit Düsseldorf: Sat.1, Prosieben, Kabel 1, N24.
Kanaal 46 (674Mhz) uit Düsseldorf: WDR/MDR bouquet.

Toch grappig over 180km :P. Vanuit Tiel is het niet zo'n kunst, dat kan denk ik zelfs zonder condities, met een dakantenne dan wel :+.

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 20-12-2007 05:50 ]

Anoniem: 245707

Goedemiddag,

Ik heb een vraag die hier misschien al eerder voorbij is gekomen, maar ik heb me rot gezocht, en kon het antwoord erop niet vinden.

Ik wil Digitenne aanschaffen met de Topfield PVR. Het enige waar ik mee zit is hoe ik films / programma's van de HD kan afhalen om ze langer op te slaan op mijn computer. Zit er een USB poort op waarmee je de beelden op de PC kunt zetten?

Bij voorbaat dank,

Gr,

Evert

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

HDD uit de PVR halen en in je PC hangen en dan met TFTool van de HDD naar een normale HDD zetten.

Bedankt voor je antwoord,

Lijkt me een handeling die je niet even wekelijks doet, en ik als technisch leek al helemaal niet,
Is er geen eenvoudigere manier, via de scart aansluiting of zo?

Gr,

Evert

Anoniem: 245707 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 13:26:
Bedankt voor je antwoord,

Lijkt me een handeling die je niet even wekelijks doet, en ik als technisch leek al helemaal niet,

Gr,

Evert
Ik ken de decoder niet, maar als er geen interface naar de datadrager inzit dan zul je idd de hdd er uit moeten halen. De Scart interface doet alleen beeld natruurlijk, geen data.

Als de decoder van jou is kun je ook zelf een interface maken, dubbel lint of dubbel sata aansluiting op de hdd, bracketje inslijpen in de achterkan van de decoder. klaar :)

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Anoniem: 8374 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 13:39:
[...]
Ik ken de decoder niet, maar als er geen interface naar de datadrager inzit dan zul je idd de hdd er uit moeten halen. De Scart interface doet alleen beeld natruurlijk, geen data.

Als de decoder van jou is kun je ook zelf een interface maken, dubbel lint of dubbel sata aansluiting op de hdd, bracketje inslijpen in de achterkan van de decoder. klaar :)
Er zit een gewone (IDE) HD in - de meesten halen 'm er inderdaad uit want hoewerl de TF3000 origineel een USB interface heeft is die speciaal voor KPN verwijderd (net zoals de seriele poort).

Maar hoe werkt dat met een bracket inslijpen?
Ideaal zou zijn als je kon schakelen tussen USB adapter (zoals die in die externe HDs zitten) en tussen de Topfield zodat je je TF uitzet en dan gelijk een externe HD op je computer ziet.

franssie schreef op donderdag 20 december 2007 @ 13:53:
[...]

Er zit een gewone (IDE) HD in - de meesten halen 'm er inderdaad uit want hoewerl de TF3000 origineel een USB interface heeft is die speciaal voor KPN verwijderd (net zoals de seriele poort).

Maar hoe werkt dat met een bracket inslijpen?
Ideaal zou zijn als je kon schakelen tussen USB adapter (zoals die in die externe HDs zitten) en tussen de Topfield zodat je je TF uitzet en dan gelijk een externe HD op je computer ziet.
Als je de schematics kunt vinden of achterhalen moet het niet zo moeilijk zijn. Misschien zijn de usb voorzieningen er gewoon wel maar alleen de kabel en socket niet. Als er ruimte is in het achtrepaneel kun je vrijwel elke conector er aan vast schroeven. de vraag is of als je de ide schijf met een kabel naar buiten ontsluit of deze dan uitleesbaar is

• A_A_R
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-05 16:31

• giant2000
Was al even terug gemeld. Maar toch bedankt! Goed besluit: BBC World eraf, keek toch niemand naar :P , en NGC in 16:9 (?).
Waarom worden alle boquetten niet maximaal gevuld eigenlijk?
Bouquet 1 heeft 4 kanalen, 2 heeft er 5, terwijl 3 en 4 er maar liefst 8 hebben! Blijkbaar kunnen er nog best wat kanalen bij in de toekomst (7?).

2,00 m. + begane grond

Anoniem: 197442

_/-\o_ _/-\o_ *O* *O* *O* Hiep hiep Hoera :Y :Y :Y !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! d:)b *O* d:)b *O* d:)b d:)b *O* *O*

Ik zie de nieuwe software nog niet............ :S, als die maar een tijdje in de lucht blijft... ik ben t weekeind en met kerst niet thuis..... 8)7 8)7 8)7 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 197442 op 20-12-2007 15:25 ]

Ik heb geen zin om te gaan sleutelen, kan ik op de een of andere wijze niet het opgeslagen
programma afspelen op de TV, en dat vervolgens via de tulp stekker of S-video op mijn computer krijgen en opnemen?

Anoniem: 245707 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 15:24:
Ik heb geen zin om te gaan sleutelen, kan ik op de een of andere wijze niet het opgeslagen
programma afspelen op de TV, en dat vervolgens via de tulp stekker of S-video op mijn computer krijgen en opnemen?
Met een analoge video ingang op de PC.....

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Anoniem: 245663 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 02:25:
Ik heb zojuist mijn Samsung televisie met ingebouwde DVB-T ontvanger ook eens laten zoeken. De antenne is hierbij in de richting van Weeze gericht (vanuit Tiel).

Op dit moment kan ik buiten de normale nederlandse zenders ook de volgende duitse zenders ontvangen
- ZDFinfokanal
- ZDF
- WDR Wuppertal
- WDR Koln
- WDR Dusseldorf
- WDR Duisburg
- WDR Bonn
- WDR Aachen
- VOX
- SWR Fernsehen RP
- Super RTL
- RTL2
- RTL Television
- Phoenix
- NDR FS NDS
- MDR Fernsehen
- EinsExtra
- Doku/Kika
- DAS Erste
- Arte
- 3sat

En het is hier nu lekker mistig. Morgen nog eens proberen om te kijken wat ervan over is gebleven.
toon volledige bericht
Kun je ook iets vertellen over bitrates e.d.? Dat zou interessant zijn

Anoniem: 245663 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 02:25:

- ZDFinfokanal
-...............................................
- 3sat

Ik heb nu 37 extra TV "zenders"... ( behalve dus de digitenne "zenders") in zuid limburg...
Ik kan ze alleen nog niet zien omdat ik de nieuwe sofware nog niet heb.... :(

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Het is inderdaad waar, NGC komt terug! :D

National Geographic Channel via Digitenne
Vanaf 3 januari 2008 zal National Geographic Channel (NGC) opnieuw via Digtenne te bekijken zijn. De wijziging in de doorgifte van de zenders zal automatisch worden doorgevoerd. Hiervoor hoeft je dus niets te doen.

Ik ben BLIJ!

• Mentalist
giant2000 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 15:07:
[...]

Was al even terug gemeld. Maar toch bedankt! Goed besluit: BBC World eraf, keek toch niemand naar :P , en NGC in 16:9 (?).
Waarom worden alle boquetten niet maximaal gevuld eigenlijk?
Bouquet 1 heeft 4 kanalen, 2 heeft er 5, terwijl 3 en 4 er maar liefst 8 hebben! Blijkbaar kunnen er nog best wat kanalen bij in de toekomst (7?).
Niet helemaal. Bouquet 3 en 4 gebruiken een code rate van 2/3, bouquet 1 en 2 een code rate van 1/2.

KPN zou bouquet 2 op een code rate van 2/3 kunnen zetten waardoor ze 5mbit/s extra krijgen, ongeveer 2 zenders. Bouquet 2 heeft ook wat meer radiozenders dus of je daar nog een derde extra zender bijwil zodat die frequentie ook 8 TV-kanalen heeft betwijfel ik.

Bouquet 1 moet op een code rate van 1/2 blijven, anders hebben de publieken geen landelijke dekking meer. Daar valt dus geen winst te behalen.

Anoniem: 245744

Hallo,

Misschien is dit al ergens voorbij gekomen, maar ik kan het niet vinden...

Ik heb een Philips 37 PF 9731D tv (al een jaar geleden aangeschaft) en ik kijk al een jaar lang via een digitenne tuner. Nou is er een ingebouwde ontvanger en ik zou graag hulp willen hebben bij het aansluiten van mjin card zodat de tuner overbodig word.

Is het mogelijk om dit rechtstreeks via de tv te doen of moet er het één en ander worden omgezet zoals ik al gelezen heb?

groet
Dennis

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Anoniem: 245744 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 17:25:
Hallo,

Misschien is dit al ergens voorbij gekomen, maar ik kan het niet vinden...

Ik heb een Philips 37 PF 9731D tv (al een jaar geleden aangeschaft) en ik kijk al een jaar lang via een digitenne tuner. Nou is er een ingebouwde ontvanger en ik zou graag hulp willen hebben bij het aansluiten van mjin card zodat de tuner overbodig word.

Is het mogelijk om dit rechtstreeks via de tv te doen of moet er het één en ander worden omgezet zoals ik al gelezen heb?

groet
Dennis
Staat in de startpost (CAM heet het ding dat je nodig hebt). Of je TV het aankan staat vast wel in de gebruiksaanwijzing? (zoek op DVB - T)

• asmi
  • Niet online
Anoniem: 245707 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 13:26:
Kan wel, maar dan heb je een digitaal->analoog->digitaal conversie, dus kwaliteitsverlies.
Als ik het me goed herinner is pas bij de laatste software-update de Macrovision-beveiliging uitgeschakeld, als je oude software hebt zal het via de scart dus ook niet lukken.

Anoniem: 238464

hallo, ik heb een vraag:
ik heb momenteel digitenne thuis met 2 decoders en kreeg vandaag een mail dat je nu ook via de laptop tv kan kijken via usb tuner. Kan je dus nu ook als je in de trein zit tv kijken of moet je dan steeds zenders opnieuw installeren omdat je door ander plaatsen rijdt? Maw t is niet voor onderweg maar alleen voor vaste plekken?

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Anoniem: 238464 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 21:13:
hallo, ik heb een vraag:
ik heb momenteel digitenne thuis met 2 decoders en kreeg vandaag een mail dat je nu ook via de laptop tv kan kijken via usb tuner. Kan je dus nu ook als je in de trein zit tv kijken of moet je dan steeds zenders opnieuw installeren omdat je door ander plaatsen rijdt? Maw t is niet voor onderweg maar alleen voor vaste plekken?
In het vorige deel had iemand hierover gepost volgens mij. Als het rijdt werkt het niet goed tgv het doppler effect of zo - maar in een trein sta je genoeg stil, toch? :)

Hallo,

Mijn tv heeft een dvb-t functie. Maar als ik de kaart erin doe en de binnenantenne heb aangesloten op mijn tv krijg ik nergens beeld !

Iemand een oplossing?

Anoniem: 228207

Ik heb momenteel wat probleemjes met de ontvangst op bepaalde zenders. Straks was het discovery, nu zijn het RTL4 en Net5 waar ik vrijwel geen ontvangst bij heb, bij RTL5 bijvoorbeeld wel. Ik heb nu net met mijn antenne zitten draaien, waardoor ik nu weer een beetje beeld krijg op die kanalen. Toch gek. Hebben meer mensen hier last van? Vraag me af of dit door het weer komt, niet ideaal in ieder geval.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:54

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Anoniem: 228207 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 23:24:
Ik heb momenteel wat probleemjes met de ontvangst op bepaalde zenders. Straks was het discovery, nu zijn het RTL4 en Net5 waar ik vrijwel geen ontvangst bij heb, bij RTL5 bijvoorbeeld wel. Ik heb nu net met mijn antenne zitten draaien, waardoor ik nu weer een beetje beeld krijg op die kanalen. Toch gek. Hebben meer mensen hier last van? Vraag me af of dit door het weer komt, niet ideaal in ieder geval.
Ik ook heb het al drie weken. zit zelf in regio zaandam.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Hallo,

Mijn tv heeft een dvb-t functie. Maar als ik de kaart erin doe en de binnenantenne heb aangesloten op mijn tv krijg ik nergens beeld !

Iemand een oplossing?

Ps als ik de antenne in de tv doe brandt het lampje op de binnenantenne niet, als ik deze in de digitenne tuner doe brandt het lampje wel..

WIE O WIE?

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Anoniem: 245744 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 23:46:
Hallo,

Iemand een oplossing?

Ps als ik de antenne in de tv doe brandt het lampje op de binnenantenne niet, als ik deze in de digitenne tuner doe brandt het lampje wel..

WIE O WIE?
Je tv geeft dan geen voeding aan de actieve antenne, stop er een voeding tussen.

• LCD_viewer
  • Niet online
Vinnienerd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 23:50:
[...]

Je tv geeft dan geen voeding aan de actieve antenne, stop er een voeding tussen.
Een power-inserter moet hij hebben.

Zien er hier mensen die een LCD en een topfield PVR op 1 antenne hebben gekregen ?

Mijn idee is om een powerinserter op de buiten antenne te zetten en voor de pvr en tv een splitter te plaatsen. Deze splitter snoept zo'n beetje 3 db van het signaal af, is dit mogelijk of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228207

Hubert schreef op donderdag 20 december 2007 @ 23:33:
[...]

Ik ook heb het al drie weken. zit zelf in regio zaandam.
Al drie weken zelfs? Ik dus pas sinds vanavond, in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

okay.. waar kan ik zo een power-inserter krijgen en welke is aan te raden??? En is hiermee zeker het probleem opgelost?

Ik weet dus niet of mijn tv Philips 37pf9731/D die dus wel dvb-t ondersteund inderdaad digitenne gaat uitzenden zonder dat kastje.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 245744 op 21-12-2007 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245663

Vinnienerd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 15:28:
[...]

Kun je ook iets vertellen over bitrates e.d.? Dat zou interessant zijn
Kijk eens in deze pdf. Daar staat alles in denk ik.
http://www.digitalfernseh...uesseldorf-ruhrgebiet.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Anoniem: 245744 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 00:02:
okay.. waar kan ik zo een power-inserter krijgen en welke is aan te raden??? En is hiermee zeker het probleem opgelost?

Ik weet dus niet of mijn tv Philips 37pf9731/D die dus wel dvb-t ondersteund inderdaad digitenne gaat uitzenden zonder dat kastje.
1) Als je binnen een uur geen antwoord krijgt hoef je niet nog een keer hetzelfde te posten (22:59 & 23:46) - het wordt echt wel gelezen.
2) Zonder smartcard kan je kijken of je NL1,2,3 kan ontvangen via DVB-T want die zijn niet gecodeerd.
3) Als je niets ontvangt vraag ik me af welke antenne je gebruikt - met een ouderwetse dak-antenne of binnen-antenne (sprietje) moet je wel iets kunnen ontvangen. Anders weet ik niet of een power inserter je nou echt gaat helpen.
/edit: De KPN binnen-antenne die je noemde heeft inderdaad wel spanning nodig maar misschien heb je wel iets ouderwets liggen om in je TV te steken voordat je geld uitgeeft aan een power inserter? En weet je zeker dat je TV dat niet kan (goed mogelijk dat ze het niet ondersteunen trouwens).

[ Voor 16% gewijzigd door franssie op 21-12-2007 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi,

ik heb het nagezocht bij de reviews van mijn tv. het is dus wel mogelijk, maar ik heb een Conax 4.00 CI module en een 5 volt power inserter nodig.

Nou weet ik wel waar ik de inserter kan bestellen, maar de conax 4.00 CI module zegt me niet veel.

Wie kan me hier meer over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04 11:06

drh

Anoniem: 245744 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 00:54:
Hoi,

ik heb het nagezocht bij de reviews van mijn tv. het is dus wel mogelijk, maar ik heb een Conax 4.00 CI module en een 5 volt power inserter nodig.

Nou weet ik wel waar ik de inserter kan bestellen, maar de conax 4.00 CI module zegt me niet veel.

https://www.cardwriter.nl/nl/pi-1448136473.htm?categoryId=92

mvg, drh
(Wezep 9 km west van Zwolle) TF6000COK, TF3000COT-d en de Finepass VTX 5000-CNX.

drh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Anoniem: 8374 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 13:39:
[...]

Gaat niet werkend.
Tenzij je een IDE aansluiting EN power aansluiting maakt zodat de PVR zelf niet aan hoeft. Maar dan loop je of met je PC te zeulen, of met je PVR.
Het meest makkelijke en snelste data overdracht is toch echt de HDD rechtstreeks in je PC hangen.
Anoniem: 245707 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 15:24:
We zitten hier wel op tweakers he ...

Maar goed, als je zo graag het opgenomen spul op je PC wilt en dit soort fratsen overweegt kun je beter een TV kaart in je PC nemen (analoog of digitenne).
Anoniem: 245744 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 00:54:
Hoi,

Ik heb zelf een 'TechniCrypt CX Conax CAM' voor mijn digitenne en die werkt prima in mijn PC (FloppyDTV) en W_N had er ook weinig problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo,

Denk je dat als ik mijn tv aansluit via conax 4.00 en een inserter ik nog goed geluid zal kunnen krijgen via mijn bose 321 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hoe moeten wij dat nou weten :?
Pak de handleidingen en van je TV en geluidsset en kijk wat de doorlusmogelijkheden zijn.
Beetje zelf inzet tonen kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245744 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 10:04:
Hallo,

Denk je dat als ik mijn tv aansluit via conax 4.00 en een inserter ik nog goed geluid zal kunnen krijgen via mijn bose 321 ?
Bose 321 en goed geluid is sowieso een uitdaging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net langs de media markt geweest en de verkoper vertelde me dat op mijn philips 37pf een cam module van digitenne van KPN (bravia pakket) alles zou moeten werken.

IS er een wezenlijk verschil tussen dit pakket en de conax cam module 4.00 CI module?

Groet
Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
Heb je het ook gekocht bij die kerel ? Want zo blijf je ons spammen met dingen die keurig in de startpost vermeld staan en je ook prima zelf kunt ontdekken.

Ben net bij een primafoonwinkel geweest om een topfield pvr mee te nemen en deze vertelde me dat ik minimaal een weekje moet wachten voordat ik opnieuw aangesloten kan worden. Mijn single tuner met smartcard gaat vandaag per post retour, heb ook een retour code gekregen omdat ik het wilde annuleren in de previewperiode.

Wel vreemd want de digitenne medewerkster die ik aan de telefoon had zei dat dit absoluut geen probleem was om direct een nieuwe aanvraag te doen. Gozer in de winkel zei dat "ze" op de helpdesk wel meer zeggen.
Vanavond toch maar even bij een andere winkel proberen want me smartcard is gede-activeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Anoniem: 245744 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 14:26:
Net langs de media markt geweest en de verkoper vertelde me dat op mijn philips 37pf een cam module van digitenne van KPN (bravia pakket) alles zou moeten werken.

IS er een wezenlijk verschil tussen dit pakket en de conax cam module 4.00 CI module?

Groet
Dennis
http://telecom.tweedehand...uw-nergens-goedkoper.html http://www.bisco.nl/index...=viewProd&productId=27620

Zo, en nu wil ik je niet meer zien voordat je alle handleidingen van alle apparaten die je hebt uit je hoofd kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Groet
Dennis
Dat Bravia pakket bevat zo'n cam module, een power inserter met voeding en een standaard KPN actieve binnenantenne.
Dat pakket werkt ook gewoon op andere merken TV's die voor DVB-T geschikt zijn.
Het voordeel van een ingebouwde DVBT tuner is, dat er NIET terug gegaan wordt naar analoog.
Dus betere kwaliteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Anoniem: 245744 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 10:04:
Hallo,

Contradictio in terminis!
Koffie schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 08:40:
[...]

Ik heb zelf een 'TechniCrypt CX Conax CAM' voor mijn digitenne en die werkt prima in mijn PC (FloppyDTV) en W_N had er ook weinig problemen mee.
Je had dennis ook naar de startpost kunnen verwijzen, daar staat dat sinds deel 5 allemaal in :P.

Groet
Dennis
Als ik me niet vergis zit er een Conax 4.00e in dat Braviapakket. Dat pakket is gewoon een CAM, 5V-inserter, Funke DSC200 antenne en Digitenne smartcard bij elkaar voor één prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Nu online
Goedeavond,

Waarbij mag ik aannemen dat ik een goede ontvangstkwaliteit en sterkte heb? Ik heb momenteel 68% kwaliteit en rond de 85%sterkte. Is dit een gebruikelijke kwaliteit of kan ik dit eventueel nog opvijzelen met een buitenantenne? :) Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

objectief2 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 19:14:
Goedeavond,

Waarbij mag ik aannemen dat ik een goede ontvangstkwaliteit en sterkte heb? Ik heb momenteel 68% kwaliteit en rond de 85%sterkte. Is dit een gebruikelijke kwaliteit of kan ik dit eventueel nog opvijzelen met een buitenantenne? :) Bvd
Totdat het blokkerige beeld ophoudt, en je verder geen last hebt van haperingen of wegvallen van audio/video. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Nu online
Nu we toch bezig zijn: volgens mij is de TF5300K defect...oftewel DOA :'( Bij het opstarten zie ik op de TV keurig het KPN-logo in een wolkenveldje. Daarna kom ik echter nooit in een menu, ongeacht hoelang ik ook wacht en hoelang ik ook op menu druk. De melding op de PVR is eerst C4.36 (zal wel de softwareversie zijn) en daarna blijft hij op RUN draaien. Beeld op de tv is en blijft zwart.

Komt dit iemand bekend voor of heeft iemand tips :) ?

Edit: even gebeld met de Klantenservice. Als er run in beeld blijft staan is hij inderdaad defect |:( Morgen maar omruilen.

[ Voor 12% gewijzigd door objectief2 op 21-12-2007 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:19

jelle.

Product Owner
Als ie het wel heeft gedaan is het geen DOA :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

W3ird_N3rd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 18:44:
Je had dennis ook naar de startpost kunnen verwijzen, daar staat dat sinds deel 5 allemaal in :P.
:D Wist ik niet :P
Als ik me niet vergis zit er een Conax 4.00e in dat Braviapakket. Dat pakket is gewoon een CAM, 5V-inserter, Funke DSC200 antenne en Digitenne smartcard bij elkaar voor één prijs.
En ook behoorlijk goedkoop, ik heb voor mijn Technicrypt alleen al 74,- ofzo betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Nu online
Bl44t44p schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 22:35:
Als ie het wel heeft gedaan is het geen DOA :9
Nee de Topfield heeft het nooit gedaan, maar de Samsung singletuner wel en prima ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
LCD_viewer schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 14:43:
Ben net bij een primafoonwinkel geweest om een topfield pvr mee te nemen en deze vertelde me dat ik minimaal een weekje moet wachten voordat ik opnieuw aangesloten kan worden. Mijn single tuner met smartcard gaat vandaag per post retour, heb ook een retour code gekregen omdat ik het wilde annuleren in de previewperiode.

Wel vreemd want de digitenne medewerkster die ik aan de telefoon had zei dat dit absoluut geen probleem was om direct een nieuwe aanvraag te doen. Gozer in de winkel zei dat "ze" op de helpdesk wel meer zeggen.
Vanavond toch maar even bij een andere winkel proberen want me smartcard is gede-activeerd.
Vanavond even bij een andere primafoon binnengelopen en een abonnement afgesloten en 2 smartcards meegenomen. Dus het verhaal van de andere primafoon klopte niet. :+

Ik denk alleen niet dat ik vanavond mijn kaart geactiveerd krijg zodat ik ook daadwerkelijk de andere zenders dan ned1, 2 en 3 kan kijken.
Vorige keer met het telefonisch activeren van het starterspakketje had ik binnen een half uur beeld. Vanavond maar de topfield aanlaten staan op rtl4. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
objectief2 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 19:41:
De melding op de PVR is eerst C4.36 (zal wel de softwareversie zijn)
Dat is niet de softwareversie, lijkt meer op een combinatie van loader versie en systeem ID.

[ Voor 9% gewijzigd door asmi op 22-12-2007 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
W3ird_N3rd schreef op maandag 17 december 2007 @ 08:10:
Ik ben alleen bang dat een shop me met een straight RS232 kabel heeft opgescheept.. Kan dus (nog) niks flashen om te testen of ik de A/V sync van de Opticum TSCR4000 kan fixen :(. De Vantage doet het verder wel prima.
Ben er eindelijk achter. Hier dus nogmaals de link naar mijn mini-review van de Opticum TSCR4000 (en de Vantage): W3ird_N3rd in "Het grote Digitenne topic deel 4"

Het is me gelukt de nieuwe firmware erin te zetten. Dit was de truck: sluit de nullmodemkabel aan tussen PC en ontvanger. Start het upgradeproggel op de PC. Stel de COM-poort in, kies een optie, een bestand en klik op "start". Nu staat er "connecting". Vergeet het RS232 upgrademenu in de ontvanger!! Zet de ontvanger uit (als hij aanstond) en schakel hem weer in. Het maakt niet uit of je hem van de 230V haalt en weer erin stopt of dat je hem inschakelt vanuit standby, bij deze ontvanger is het effect hetzelfde. Tijdens het inschakelen zal de ontvanger de nieuwe firmware downloaden van de PC (of, als je dat hebt gekozen, zal zijn eigen firmware uploaden naar de PC). Nadat de firmware is overgezet (kan even duren, onderbreek dit niet, op de PC kan je de voortgangsindicator volgen) zal de ontvanger verder opstarten en een zender laten zien zoals normaal.

Dat moet je dus maar weten. Vanuit het RS232 upgrademenu lukte dit me domweg niet. Het lipsyncprobleem lijkt nu wel te zijn opgelost, ik ga er de komende dagen nog ff op letten maar volgens mij is het nu goed. Alleen de gecodeerde zenders kan ik nu ff niet controleren helaas..

De Opticum 4000TSCR is nog o.a. te koop bij Sathelden: http://stores.ebay.de/sathelden en Multimedial24: http://stores.ebay.de/MultiMedial24. Hij lijkt nu als Opticum 4000 TSCX bekend te staan, maar zo te zien is het hetzelfde bakje (en het is volgens de fabrikant ook gewoon een 4000TSCR). Het blijft een zeer geinig ding voor het geld, zeker nu de A/V sync goed is (of minstens heel veel beter dan eerst) en ik het DiSEqC probleem (dat mijn eigen fout was) heb opgelost :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Nu online
Dat heb ik weer. Vanochtend de TF5300 omgeruild voor een nieuwe. Zelfde probleem helaas 8)7 Maandag maar voor de derde naar Primafoon dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:48
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 06:44:
[...]

Ben er eindelijk achter. Hier dus nogmaals de link naar mijn mini-review van de Opticum TSCR4000 (en de Vantage): W3ird_N3rd in "Het grote Digitenne topic deel 4"
Je revieuw gelezen maar ik heb nog een vraag, je stelt dat de Opticum werkt met de Digitenne smartkaart heb je toevallig ook de CDS smartkaart getest??

Volgens Duitse sites is dat ding geschikt voor de zogenaamde "super software" maar daar gaat mijn interesse niet zo zeer naar uit, maar wel als de kaartlezer software matig geschikt is gemaakt voor meerdere kaartsoorten zoals ze dat vaak noemen Multicrypt of andere mooie namen.

Omdat ik namelijk lees op Marktplaats
De OPTICUM 4000 TSCX Satelliet receiver deze is combinatie met een Canal Digitaal
smartcard geschikt voor ontvangst van alle Nederlandse kanalen. (excl. kaart)
maar ook Gratis Ned1 , 2, 3 en de regionale kanalen te ontvangen.(via digitenne)
En omdat er geen ci gleuf in zit is de kaartlezer de enigste optie of je moet hem voor FTA kanalen houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
aart44 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 15:49:
[...]

Je revieuw gelezen maar ik heb nog een vraag, je stelt dat de Opticum werkt met de Digitenne smartkaart heb je toevallig ook de CDS smartkaart getest??
Zal standaard iig niet werken, alleen een Conax kaartlezer.
Volgens Duitse sites is dat ding geschikt voor de zogenaamde "super software" maar daar gaat mijn interesse niet zo zeer naar uit, maar wel als de kaartlezer software matig geschikt is gemaakt voor meerdere kaartsoorten zoals ze dat vaak noemen Multicrypt of andere mooie namen.
Ik weet 't, ik zat toevallig vandaag al aan hetzelfde te denken. Ik heb "4000TSCR firmware" in Google gestopt en kwam wel wat tegen, maar daar kan ik niet uit opmaken of dit mogelijk is. Ik flash die software er zelf eigenlijk liever niet in, de ontvanger doet het nu en doet wat ik wil namelijk. Met die firmware van niet-erg-officiële sites vrees ik er toch een beetje voor dat de ontvanger opeens niet meer opstart..
[...]

En omdat er geen ci gleuf in zit is de kaartlezer de enigste optie of je moet hem voor FTA kanalen houden. :)
Ik zag wel dat die niet-erg-officiële firmware wat kanalen open kon maken, en Digitenne kan ook, dus waarom "alleen FTA"? :)

Die op Marktplaats is wel belachelijk duur trouwens (€115).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98134

Sinds donderdag/vrijdag heb ik bij veel zenders geen signaal meer, en sinds vanochtend heb ik bij geen 1 zender nog signaal, geen beeld/geluid.

ik maak gebruik van een rebox ontvanger, en de kamer naast mij heeft een topfield en die mist ook veel zenders.
De antene is niet verplaats en er zijn ook geen andere apparaten bijgekomen,
ook het verplaatsen van de antene heeft geen nut gehad

Als ik zender ga zoeken vind ie helemaal niks,
ik woon in een gebied tussen de zendmasten in Lopik en Gorichem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:48
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 16:00:

Ik weet 't, ik zat toevallig vandaag al aan hetzelfde te denken. Ik heb "4000TSCR firmware" in Google gestopt en kwam wel wat tegen, maar daar kan ik niet uit opmaken of dit mogelijk is. Ik flash die software er zelf eigenlijk liever niet in, de ontvanger doet het nu en doet wat ik wil namelijk. Met die firmware van niet-erg-officiële sites vrees ik er toch een beetje voor dat de ontvanger opeens niet meer opstart..

Die op Marktplaats is wel belachelijk duur trouwens (€115).
Goed ik ben weer iets wijzer, na zelf een zoektocht denk ik dat het mogelijk is.
Ergens zag ik de "Globo 5119 cool mcas 2.3.92 all.zip" staan vermoedelijk heeft die man op marktplaats ook zoiets gezien en ze geschikt gemaakt voor de NL kaart.
Maar volgend jaar maar eens kijken of ik zo'n ding bestel, nu schiet het toch niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
Anoniem: 98134 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 16:37:
Sinds donderdag/vrijdag heb ik bij veel zenders geen signaal meer, en sinds vanochtend heb ik bij geen 1 zender nog signaal, geen beeld/geluid.

ik maak gebruik van een rebox ontvanger, en de kamer naast mij heeft een topfield en die mist ook veel zenders.
De antene is niet verplaats en er zijn ook geen andere apparaten bijgekomen,
ook het verplaatsen van de antene heeft geen nut gehad

Als ik zender ga zoeken vind ie helemaal niks,
ik woon in een gebied tussen de zendmasten in Lopik en Gorichem.
Alles behalve de FTA en regionale zenders toevallig ?

Ik zit eigenlijk te wachten op de activatie van mijn smartcards maar wegens een technische storing is dat vandaag iig niet mogelijk geweest, wellicht morgen dat mijn cards geopend worden.
Tot op heden nog maar eens de kabel aangesloten, die zit in een preview vanwege een nieuwbouw woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo,

Ik heb het sony bravia pakket gekocht en alles goed aangesloten. Nou krijg ik wel ned 1,2,3 en rtv kanaal, maar niet de kanalen zoals rtl 4 etc. Wie heeft hier een oplossing voor??

Gr. Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
Anoniem: 245744 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 21:35:
Hallo,

Ik heb het sony bravia pakket gekocht en alles goed aangesloten. Nou krijg ik wel ned 1,2,3 en rtv kanaal, maar niet de kanalen zoals rtl 4 etc. Wie heeft hier een oplossing voor??

Gr. Dennis
Ik neem maar even aan dat je de handleiding hebt gelezen en je smartcard telefonisch hebt geactiveerd, 0800-0576 voor de activatie en 0900-0576 om te registreren.

Als je dat gedaan hebt moet je op RTL4 blijven kijken en dan moet de smartcard geactiveerd worden. MAAR ik heb vandaag ook nog steeds geen beeld en dit is omdat er een storing is op het KPN netwerk waardoor er geen activatie mogelijk is.

Heel grappig is dat er al boodschap op het 0900-nummer is geplaatst waarin deze storing meegedeeld wordt met als verwijzing naar de website.
Maar nergens op de kpn.com website kan ik iets van storingsmeldingen vinden, weet iemand hier een goede site danwel link voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mijn smartcard is al geactiveerd al een aantal maanden.
Na het scannen vindt hij ook gewoon de kanalen, alleen krijg ik geen beeld te zien.

Ik heb een philips ambilight 32pf9731 en krijg te zien bij de kanalen de melding vervormd.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 245744 op 22-12-2007 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
Anoniem: 245744 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 21:43:
mijn smartcard is al geactiveerd al een aantal maanden.
Na het scannen vindt hij ook gewoon de kanalen, alleen krijg ik geen beeld te zien.
Smartcards werken standaard iets van 1 tot 2 maanden vooruit, tussen door stuurt men via het netwerk updates uit naar smartcards. Dus als jouw kaart een update nodig heeft aangezien je netjes een abonnement hebt, dan moet deze automatisch een update krijgen als de storing is opgelost.

Gewoon geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het ligt dus niet aan mijn smartcard, want wanneer ik dit in de decoder van digitenne doe, zie ik alle zenders, alleen via cam module krijg ik nu een melding vervormd programma te zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245744 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 21:54:
het ligt dus niet aan mijn smartcard, want wanneer ik dit in de decoder van digitenne doe, zie ik alle zenders, alleen via cam module krijg ik nu een melding vervormd programma te zien..
Het is misschien een overbodige vraag: smartcard niet verkeerd om ingestoken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sorry voor de posts, heb de vernieuwde software erop gedaan.. problem solved.

thnx
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.