Het grote Digitenne topic deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 141.383 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjirp
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-01-2023
heey mensen,

even door de vorige topics gezocht maar niet gevonden.

ik heb vandaag samen met me vriendin een mooie nieuwe Televiesie gekocht en daarbij gelijk digitenne genomen,

Nu proberen we samen (heus) de erotiek zender op te zoeken maar krijgen te zien dat er "geen zender actief is of gecodeerd is". Nu heb ik het boekje doorgekeken en de settings al op X gezet (waardoor ook erotiek zonder pincode bereikbaar is), nog steeds de zelfde melding, verder kan ik daarover hier, op kpn.nl en in de vorige topics niks over vinden,

weet iemand de oplossing?

[ Voor 0% gewijzigd door Tjirp op 22-12-2007 22:56 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:01
Tjirp schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 22:53:

Nu proberen we samen (heus) de erotiek zender op te zoeken maar krijgen te zien dat er "geen zender actief is of gecodeerd is".
Als hij om een pincode vraagt toets eens 1-2-3-4 in en kijk wat er gebeurt. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:42
.

[ Voor 101% gewijzigd door Dolan op 23-12-2007 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjirp
aart44 schreef op zondag 23 december 2007 @ 08:55:
[...]

Als hij om een pincode vraagt toets eens 1-2-3-4 in en kijk wat er gebeurt. :>
Zoals ik aangeef heb ik al de "Volwassenheidsinstelling" gewijzigd naar "X", waarvoor het invullen van deze pincode niet nodig is, voor het wijzigen v an deze instelling was wel een pincode nodig en daarna gaf hij aan de stand correct te hebben gewijzigd. ook voor het wijzigen van deze stand kreeg ik te horen dat er geen of een gecodeerde uitzending was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Tjirp schreef op zondag 23 december 2007 @ 12:13:
[...]

Zoals ik aangeef heb ik al de "Volwassenheidsinstelling" gewijzigd naar "X", waarvoor het invullen van deze pincode niet nodig is, voor het wijzigen v an deze instelling was wel een pincode nodig en daarna gaf hij aan de stand correct te hebben gewijzigd. ook voor het wijzigen van deze stand kreeg ik te horen dat er geen of een gecodeerde uitzending was
Dan is er geen uitzending. :+

Net even gekeken, alleen de commercielen wel maar spice niet. Geduld hebben of je zonder spice vervelen met je vriendin. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjirp
LCD_viewer schreef op zondag 23 december 2007 @ 12:18:
[...]

Dan is er geen uitzending. :+

Net even gekeken, alleen de commercielen wel maar spice niet. Geduld hebben of je zonder spice vervelen met je vriendin. ;)
vreemd, want volgens de kanaal informatie (PG of zoiets op de afstandsbediening) staat er dat er wel een uitzending zou moeten zijn. mja, vanavond maar weer eens proberen dan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:41

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Private Spice zend volgens mij 24/7 uit hoor.
Het is dus alleen bij Private Spice ? Je kan KPN eens bellen, want specifiek dit kanaal valt te blokkeren.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-07 23:48

Tuxie

En WeL nU!

Is er hier toevallig iemand uit de regio Enschede aanwezig die Digitenne heeft en zo ja, zijn de Duitse FTA zenders goed te ontvangen? Dan overweeg ik namelijk om zo'n DVB-T USB reciever voor de PC te kopen, kan ik lekker Sportschau kijken als mijn vriendin de TV weer 'geklaut' heeft :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
Tjirp schreef op zondag 23 december 2007 @ 12:54:
[...]

vreemd, want volgens de kanaal informatie (PG of zoiets op de afstandsbediening) staat er dat er wel een uitzending zou moeten zijn. mja, vanavond maar weer eens proberen dan :9
Toevallig ook een nieuw abonnement en nieuwe kaart ? Mijn kaartjes zijn nu geactiveerd, wel commercielen geen spice. Ik zit op de lopik mast, jij ook toevallig ?

Was het voorheen niet zo dat je spice pas kon krijgen als je een kaartje naar een bepaald antwoordnummer moest sturen. Ik kan me de stortvloed aan kaartjes wel voorstellen. :+
Maar de nieuwe kaarten en de daaraan gekoppelde abonnementen moeten het zo kunnen ontvangen als je de pincode gebruikt. In mijn geval ook alleen ik krijg ook de melding "geen uitzending of gecodeerd".

Zal straks dat boekje bij de smartcard nog eens doorspitten wie weet kom ik die "oude methode" antwoordkaart tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:01

franssie

Save the albatross

[...]

er was wel een uitzending ;) Code 1234zou moeten werken, als ie niet om een code vraagt staat je kaart mischien al op 'X' en dan zou je het gewoon moeten kunnen kijken.
Sowieso als je niet te vaak preuts bezoek of kinderen over de vloer krijgt is je kaart op X zetten natuurlijk makkelijker - ik haat het als je perongeluk op 23 zapt en dat de decoder een seconde moet nadenken voordat ie om de code vraagt en je dan pas kan doorzappen...

Dat had je al gedaan - sorry, overheen gelezen.
Dan kan het alleen bji KPN liggen, heb je een andere kaart om te proberen? Anders mag je er wel even eentje lenen tot het is opgelost ;)

[ Voor 33% gewijzigd door franssie op 23-12-2007 17:17 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
[...]

Inderdaad er is gewoon 24 uurs uitzending even getest en gewoon beeld hier.
Wat je precies gewijzigd heb weet ik niet maar hier vraagt hij gewoon de CA pincode en dat is 1234.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
Ander vraagje aan de topfield eigenaren. Ik heb gisteren zonder een geactiveerde kaart wat opgenomen en ik kan het perfect terugkijken maar moet wel de smartcard erinhebben.

Is het nu zo dat de topfield de codering altijd mee opneemt of alleen als er geen geldige smartcard gebruikt is. Met andere woorden, kan ik de opname later bekijken als de smartcard bijvoorbeeld stuk is ?

Ik dacht dat er in het begin problemen waren met het afspelen van oude opnames (dus van vorige maand of langer) omdat de keys in de smartcard geupdate waren. Is dit nou al opgelost ? Of komt dit met de aankomende software update ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjirp
er was wel een uitzending Code 1234zou moeten werken, als ie niet om een code vraagt staat je kaart mischien al op 'X' en dan zou je het gewoon moeten kunnen kijken.
Sowieso als je niet te vaak preuts bezoek of kinderen over de vloer krijgt is je kaart op X zetten natuurlijk makkelijker - ik haat het als je perongeluk op 23 zapt en dat de decoder een seconde moet nadenken voordat ie om de code vraagt en je dan pas kan doorzappen...
ik heb hier nu al 2 keer antwoord op gegeven en 1 keer aangegeven.

Ik heb hem zelf op "X" gezet, want hij werkte OOK niet met pincode 1234, ik heb zelfs de pincode gewijzigd om te proberen.

Ik denk dat die misschien nog bij kpn iets goed gezet moet worden, helaas hebben ze echt een bagger website, en de Q&A daar is onzinnig,

@Koffie
Ja alleen private Spice doet het niet

@LCD_Viewer
niet gekeken, hmm ff opzoeken dan maar,

@Tuxie
ik kom uit enschede en heb geen duitse zenders in de zend lijst staan, heb alleen optie "snelzoeken" geprobeerd, volgens mij geeft die echt alleen de zenders die ook in de reclame folder van KPN te zien zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zoals gezegd, bel ff de KPN.
Default heeft iedeeren PS, met een kaartje die om een default PIN vraagt. Aan de klant kant zelf kun je de PIN wijizigen en de adult types wijzigen. Aan de KPN kant kun je op de een of andere manier voor jou abo PS eraf laten halen.
Dat kan meen ik telefonisch, terugkrijgen kon alleen schriftelijk.

Enfin, ik zou dus ff met de KPN bellen en zeggen dat je met de broek op de enkels naar een zwart beeld zit te staren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjirp
Ik zal het ze vragen, anders vraag ik wel wat mooie fotos van de dames van de telefoonlijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
LCD_viewer schreef op zondag 23 december 2007 @ 13:54:
Is het nu zo dat de topfield de codering altijd mee opneemt of alleen als er geen geldige smartcard gebruikt is. Met andere woorden, kan ik de opname later bekijken als de smartcard bijvoorbeeld stuk is ?
Dat is typisch een probleem van een oude software-versie; in de nieuwere versie wordt de opname ongedeerd opgenomen, maar in een oude versie vaak niet.
Je hebt 1-2 maanden de tijd om de opname met smartcard te bekijken, als je hem dan meteen weer opneemt is de kopie ongecodeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dat van die 1-2 maanden is niet waar, ik heb vaak oude opnames (met $) langer erna nog kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
asmi schreef op zondag 23 december 2007 @ 18:17:
[...]

Dat is typisch een probleem van een oude software-versie; in de nieuwere versie wordt de opname ongedeerd opgenomen, maar in een oude versie vaak niet.
Je hebt 1-2 maanden de tijd om de opname met smartcard te bekijken, als je hem dan meteen weer opneemt is de kopie ongecodeerd.
Je bedoeld een opname heropnemen :? Vaag maar goed, ik zal dat eens in de handleiding opzoeken.

Ik heb het idee dat de activatie procedure van de smartcards een achterstand heeft, ik kreeg vanavond pas de update dat de kaart tot 31 dec. 2007 geldig is maar nog geen spice.
Dat zal pas morgenavond komen denk ik dan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Koffie schreef op zondag 23 december 2007 @ 18:36:
Dat van die 1-2 maanden is niet waar, ik heb vaak oude opnames (met $) langer erna nog kunnen kijken.
Dat is fijn voor je. Ik zou er niet op rekenen dat je dat altijd gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-07 21:32
Tjirp schreef op zondag 23 december 2007 @ 14:25:
[...]
ik heb hier nu al 2 keer antwoord op gegeven en 1 keer aangegeven.

Ik heb hem zelf op "X" gezet, want hij werkte OOK niet met pincode 1234, ik heb zelfs de pincode gewijzigd om te proberen.

Ik denk dat die misschien nog bij kpn iets goed gezet moet worden, helaas hebben ze echt een bagger website, en de Q&A daar is onzinnig,

@Koffie
Ja alleen private Spice doet het niet

@LCD_Viewer
niet gekeken, hmm ff opzoeken dan maar,

@Tuxie
ik kom uit enschede en heb geen duitse zenders in de zend lijst staan, heb alleen optie "snelzoeken" geprobeerd, volgens mij geeft die echt alleen de zenders die ook in de reclame folder van KPN te zien zijn.
Staat de smartcard bijgeschreven op je abonnement?

Op het moment dat je de kaart activeert via het 0800-nummer wordt het kanaal namelijk niet 'vrijgegeven' om het zo maar even te noemen. Pas als de kaart bijgeschreven is op het abonnement ontvang je die zender wel.

*smartcards kun je activeren zonder abonnement te hebben! Dan kijk je dus gewoon zonder abonnement, toch alle digitennezenders. Vraag is alleen hoe lang je kijkt voordat ie weer uit de lucht gehaald wordt. Kan een maand zijn, maar kan ook paar maanden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

asmi schreef op zondag 23 december 2007 @ 23:56:
[...]

Dat is fijn voor je. Ik zou er niet op rekenen dat je dat altijd gaat lukken.
Heel fijn voor mij ja ;)
Ik heb hier nog een TF PVR zonder de upate van 1 a 1.5 jaar geleden, en ik heb zojuist een uitzending van 20-08-2007 (met $ uiteraard) afgespeeld zonder een enkel probleem.
Ik neem behoorlijk veel op, en bewaar ook behoorlijk veel en heb nog nooit een probleem gehad met een oude opname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
Tjirp schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 22:53:
Nu proberen we samen (heus) de erotiek zender op te zoeken maar krijgen te zien dat er "geen zender actief is of gecodeerd is".
...
weet iemand de oplossing?
Tjirp schreef op zondag 23 december 2007 @ 15:14:
Ik zal het ze vragen, anders vraag ik wel wat mooie fotos van de dames van de telefoonlijn ;)
Is je vriendin zo lelijk dat je dergelijke foto's nodig hebt? Misschien hebben jullie nog de puberleeftijd dan kom je namelijk niet door het adult filter :(

[ Voor 55% gewijzigd door giant2000 op 24-12-2007 09:08 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjirp
koektrommeltje schreef op maandag 24 december 2007 @ 01:01:
[...]

Staat de smartcard bijgeschreven op je abonnement?

Op het moment dat je de kaart activeert via het 0800-nummer wordt het kanaal namelijk niet 'vrijgegeven' om het zo maar even te noemen. Pas als de kaart bijgeschreven is op het abonnement ontvang je die zender wel.

*smartcards kun je activeren zonder abonnement te hebben! Dan kijk je dus gewoon zonder abonnement, toch alle digitennezenders. Vraag is alleen hoe lang je kijkt voordat ie weer uit de lucht gehaald wordt. Kan een maand zijn, maar kan ook paar maanden zijn.
hmm, ik snap denk ik wel wat je bedoeld maar niet helemaal;)

Ik heb inderdaad de kaart geactiveerd via het 0800 nummer, dit duurde iets meer dan een uur omdat de 1e 2 keer dat ik belde er een technische storing was(wat je natuurlijk pas aan het einde van de rit te horen krijgt), maar bijgeschreven op het abbonoment...:S
Wij hebben digitenne bij een telefoonzaak gekocht, daar werd alles voor ons ingevuld adh. van paspoort en bank pas, daarna kregen wij de digitenne mee, dus wat hier allemaal precies is gebeurd weet ik niet.

moeten wij misschien wachten tot de eerste betaling of moeten wij zelf ergens aangeven dat smartcard nummer: xxx xxxx xxxx-x bij ons hoort?

ps. Koffie, heb nog niet met KPN gebeld, ik ben druk bezig met kerst en vraag mijn buurvrouw wel een keer (helpdesk medewerker digitenne)
Giant2000
Is je vriendin zo lelijk dat je dergelijke foto's nodig hebt? Misschien hebben jullie nog de puberleeftijd dan kom je namelijk niet door het adult filter
hmm, in de tijd dat ik je vorige comment las en deze heb ik alleen op quote geklikt, jammer, die andere vond ik namelijk nog schoftelijker.

[ Voor 46% gewijzigd door Tjirp op 24-12-2007 09:14 . Reden: foutje met inloggen, back, me text weg;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
... schoftelijker.
too much sex makes you...???

schof·te·rig (bn.)
1 gemeen
(bron: vandale)

exxuus voor mijn schofterige opmerking :)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-07 23:48

Tuxie

En WeL nU!

Tjirp schreef op zondag 23 december 2007 @ 14:25:
@Tuxie
En handmatig scannen / volledige zenderscan levert geen extra zenders op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjirp
Tuxie schreef op maandag 24 december 2007 @ 15:06:
[...]

En handmatig scannen / volledige zenderscan levert geen extra zenders op?
probeer ik vanmiddag voor je uit, ik edit deze post dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-06 12:48
giant2000 schreef op maandag 24 december 2007 @ 09:02:
[...]

[...]

Is je vriendin zo lelijk dat je dergelijke foto's nodig hebt? Misschien hebben jullie nog de puberleeftijd dan kom je namelijk niet door het adult filter :(
Doe even normaal :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjirp
mensen, laten we het topic schoonhouden, giant2000 heeft zijn hartje gelucht, laten we gewoon verder on-topic doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Tjirp schreef op maandag 24 december 2007 @ 20:53:
mensen, laten we het topic schoonhouden, giant2000 heeft zijn hartje gelucht, laten we gewoon verder on-topic doorgaan.
nee - ik vind het een heel vervelende opmerking van giant2000 (fietshandelaar?), ik heb er dan ook een topic report van gemaakt net na de post. Dit hoort niet op een forum als dit thuis, of ie z'n excuses heeft aangeboden of niet.

[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 25-12-2007 02:36 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197442

giant2000 schreef op maandag 24 december 2007 @ 09:02:
[...]
[...]
Ik ben 60+ en kan private spice erg waarderen en allerlei schuine opmerkingen ook, dat heeft niks met puberleeftijd te maken maar een vrije geest en plezier in t leven. Wat ik niet kan waarderen zijn negatieve persoonlijke opmerkingen of het oordelen van een ander.

--Misschien heeft "adult"eigenschappen wel met zelfkennis te maken inplaats van leeftijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197442

asmi schreef op zondag 23 december 2007 @ 18:17:
[...]
Klopt ! Ik copieer de opnames altijd voor de zekerheid, ik ben er n.l. eens een keer een heleboel kwijt geraakt. Allemaal zwart beeld van voor een bepaalde datum, dus ook met kaartje.. (behalve Ned 1,2,3 en regio) Raar is wel dat ik consequent één minuut verlies met t copieren.

Heeft iemand al de software update gezien, voor de Topfield ? Ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 03-07 10:52
Ik had laatst de helpdesk van Digitenne aan de lijn en die zeiden me tussen neus en lippen door dat de softwareupdate voor de Topfield in januari plaats zou vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
franssie schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 02:33:
[...]

nee - ik vind het een heel vervelende opmerking van giant2000 (fietshandelaar?), ik heb er dan ook een topic report van gemaakt net na de post. Dit hoort niet op een forum als dit thuis, of ie z'n excuses heeft aangeboden of niet.
Nou nou... :+

2,00 m. + begane grond

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-07 16:36
Digitenne werkt nu nog op MPEG2? Is er iets bekend over overstappen naar MPEG4? Ik word namelijk intussen nogal schijtziek van het achterlopende geluid en de matige beeldkwaliteit. (ontvangst van het signaal is prima)

• giant2000
OvdStelt schreef op donderdag 27 december 2007 @ 14:43:
Digitenne werkt nu nog op MPEG2? Is er iets bekend over overstappen naar MPEG4? Ik word namelijk intussen nogal schijtziek van het achterlopende geluid en de matige beeldkwaliteit. (ontvangst van het signaal is prima)
Ja, dat er dus niet (nooit?) wordt over gestapt (is in dit forum al eens uitgelegd: Het grote KPN Digitenne topic deel 3 ). Het is bekend dat Digitenne niet de kwaliteit heeft van DVB-S en DVB-C, toch ben ik uitermate tevreden met de kwaliteit en heb geen geluidsproblemen. Welke ontvanger heb je?

[ Voor 8% gewijzigd door giant2000 op 27-12-2007 15:13 ]

2,00 m. + begane grond

Anoniem: 31180

http://www.radiovisie.eu/nl/nieuws.rvsp?art=00072054

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06 22:28
Bloody.. Ik ga het in de topicstart zetten.

[edit]Zo. >:)

Ik krijg hier zo onderhand echt zo'n "Are we there yet?"-gevoel van.
Donkey: Are we there yet?
Shrek: No.
Shrek: No.
Shrek: Yes.
Donkey: Really?
Shrek: NO!
Shrek: No we are not!
Shrek and Fiona: NOOOOOOOO!!!

[ Voor 34% gewijzigd door Mentalist op 27-12-2007 15:30 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• jelle.
objectief2 schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 14:41:
Ik had laatst de helpdesk van Digitenne aan de lijn en die zeiden me tussen neus en lippen door dat de softwareupdate voor de Topfield in januari plaats zou vinden :)
Is daar niet 'n mail over rond gestuurd? Ik heb namelijk ergens gelezen (intern KPN) dat alle klanten een mail hebben ontvangen over de software-update van Topfield waarbij het audiosync probleem opgelost zou worden. Of misschien moet deze mail nog verstuurd worden :P

• drh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04 11:06

drh

Bl44t44p schreef op donderdag 27 december 2007 @ 16:50:
[...]
Is daar niet 'n mail over rond gestuurd? Ik heb namelijk ergens gelezen (intern KPN) dat alle klanten een mail hebben ontvangen over de software-update van Topfield waarbij het audiosync probleem opgelost zou worden. Of misschien moet deze mail nog verstuurd worden :P
Klopt als een bus, was de nieuwsbrief:
http://static.e-messenger.../topfield_ontvangers.html

drh

• objectief2
  • Laatst online: 03-07 10:52
Ter info: er bestaat een serie Topfield PVR160-recorders met een fabrieksfout. Ik heb er zelf vorige week 3 getest en alledrie kwamen ze niet in het menu. Mocht je overwegen er ook 1 aan te schaffen en er blijft 'run' staan nadat je hebt aangesloten dan weet je wat er aan de hand is. Vandaag kon ik de vierde ophalen, van een andere serie, en deze werkt gelukkig _/-\o_

• no11
  • Laatst online: 21-06 12:33
kort vraagje:

Is het mogelijk om Digitenne bij Primafoon te kopen en dan direct te activeren of gaan er alsnog enkele werkdagen overheen?

Bedankt!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als de KPN nou een waanzinnige campagna heeft met 'in 10 minuten TV kijken', denk je dat het bij de Primafoon zelf dan ineens niet kan :?

Sterker nog, als je het in de Primafoon shop koopt, wordt hij daar al geactiveerd waardoor de kans groot is dat je kaartje al werkt wanneer je met de zut thuis komt.

• no11
Koffie schreef op donderdag 27 december 2007 @ 21:30:
Als de KPN nou een waanzinnige campagna heeft met 'in 10 minuten TV kijken', denk je dat het bij de Primafoon zelf dan ineens niet kan :?

Sterker nog, als je het in de Primafoon shop koopt, wordt hij daar al geactiveerd waardoor de kans groot is dat je kaartje al werkt wanneer je met de zut thuis komt.
ok dom, maar ik heb dat hele internet afgestruimd naar antwoord |:( nergens kunnen vinden.

En dat van @home ook niet of dat in de winkel te koop is :( :(

}:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjirp
@Tuxie
sorry geen tijd gehad om even alle zenders door te zoeken, ik hoop daar vanmiddag aan toe te komen

@de rest
Vooralsnog geen erotiek, moet eerlijk zijn, heb niks gedaan in de tussentijd,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

't Is net als in het echte leven, erotiek komt niet vanzelf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkovic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-06 15:45
Hallo,

ik ben net vers van de pers wat betreft digitenne. Heb het op 2 tv's aangesloten en ben gematigd positief. Ik had natuurlijk al wat informatie verzameld van te voren en wist dat er door het 2,5 Mb signaal wat artifacts in zouden zitten. Al met al ben ik tevreden. Wel vreemd dat sommige zenders het wat meer hebben dan anderen. Wat uiteraard het ergste is als zenders 16:9 uitzenden maar MET zwarte balken door de lucht sturen. Als je breedbeeld tv'tje dat moet gaan zoomen dan is het toch maar heel matig allemaal! Hopen maar dat alle zenders ook 16:9 anamorf gaan uitzenden.

Voor de vraag die ik heb, heb ik al meerdere digitenne topics doorgespit maar niet echt een duidelijk antwoord kunnen vinden. Vandaar dat ik 'm toch nog even wil stellen.

1. Ik heb RGB ingesteld op mijn (topfield single) tuner. Als ik 'm nu in mijn RGB ingang insteek heb ik het idee dat ik wel scherper beeld heb, maar dat brengt ook met zich mee dat door deze scherpte de artifacts (blokjesvorming) duidelijker zichtbaar is. Klopt dit? Kan ik de tuner beter aanhangen op een ingang waar geen RGB bij wordt ondersteund en eventueel ook mijn tuner anders instellen?

2. Ik heb ook een ps3 en een wii; beide met een speciale RGB kabel (die zeker weten beter beeld geeft) en wil deze wel aan mijn rgb ingang hangen. Kan ik die aan mijn scart ingang van mijn tuner hangen of ondersteund die geen rgb? Maw moet ik als ik wil gamen en mijn tuner hangt aan mijn RGB gewoon even de kabels omwisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no11
Hier ook net Digitenne, nou ik moet zeggen: valt me vies tegen.

Bijv. RTL Z, Middelkoop e.d. in pak, artifacts alleen maar :(.

Terwijl signaalsterkte 98% is :(

Ik vind het heel erg jammer, ik kan alleen nergens kijken wat m'n beeldkwaliteit is.

Edit: Het lijkt dus wel of ik naar een slechte divx film aan het kijken ben.

Ik moet dan wel toegeven dat ik nog niet echt met de instellingen aan de gang ben geweest van mijn Samsung LE32R81 (oid).

Geef de moet dus ook nog niet op maar analoog van @home bevalt wel beter momenteel.

Daar ga ik natuuurlijk ook nog ff digitaal uitproberen :o :9

[ Voor 41% gewijzigd door no11 op 28-12-2007 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8374

Frenkovic schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 17:22:
Hallo,

ik ben net vers van de pers wat betreft digitenne. Heb het op 2 tv's aangesloten en ben gematigd positief. Ik had natuurlijk al wat informatie verzameld van te voren en wist dat er door het 2,5 Mb signaal wat artifacts in zouden zitten. Al met al ben ik tevreden. Wel vreemd dat sommige zenders het wat meer hebben dan anderen. Wat uiteraard het ergste is als zenders 16:9 uitzenden maar MET zwarte balken door de lucht sturen. Als je breedbeeld tv'tje dat moet gaan zoomen dan is het toch maar heel matig allemaal! Hopen maar dat alle zenders ook 16:9 anamorf gaan uitzenden.

Voor de vraag die ik heb, heb ik al meerdere digitenne topics doorgespit maar niet echt een duidelijk antwoord kunnen vinden. Vandaar dat ik 'm toch nog even wil stellen.

1. Ik heb RGB ingesteld op mijn (topfield single) tuner. Als ik 'm nu in mijn RGB ingang insteek heb ik het idee dat ik wel scherper beeld heb, maar dat brengt ook met zich mee dat door deze scherpte de artifacts (blokjesvorming) duidelijker zichtbaar is. Klopt dit? Kan ik de tuner beter aanhangen op een ingang waar geen RGB bij wordt ondersteund en eventueel ook mijn tuner anders instellen?

2. Ik heb ook een ps3 en een wii; beide met een speciale RGB kabel (die zeker weten beter beeld geeft) en wil deze wel aan mijn rgb ingang hangen. Kan ik die aan mijn scart ingang van mijn tuner hangen of ondersteund die geen rgb? Maw moet ik als ik wil gamen en mijn tuner hangt aan mijn RGB gewoon even de kabels omwisselen?
Een beetje scart ondersteund RGB, mischien dat door de afgeschermde apparte bekabeling en cinch aansluitingen je een iets betere signaal overdracht hebt. Hoe scherper het beeld hoe beter je alles ziet, dus ook artifacten. Sommigen zweren bij e cvbs instelling, maar ik vind het niks

Ik heb met breedbeeld geen probleem, heb je wel de juiste keuzen gemaakt?

Waar IK last van heb is juist bij niet 16:9 maar 4:3 uitzendingen dat het beeld te groot is, ondertiteling is veel groter en valt voor de helft buiten beeld. Mijn panasonic TV kan er niets mee, ook bij zoom of "juist" krijg ik het niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246716

Sinds december 2006 heb ik een Lemon 020T DVB-T. Deze ontvanger heeft af en toe enige problemen met de conax gecodeerde programma's en is af en toe de draad even kwijt maar verder OK.
Sinds december 2007 heb ik een Topfield TF5300k harddisk recorder. Ik kan nu 2 programma's opnemen terwijl ik naar een derde kijk. Beeldkwaliteit is veel beter dan van de Lemon. Het enige grote nadeel van deze recorder is dat ik het opgenomen programma niet digitaal kan overzetten naar de PC voor verdere bewerking. Dit moet altijd analooog via RGB of een RGB composit signaal.

Mijn ontvangst komt via de traditionele buiten antenne. 2x UHF en 1x FM.
Voor ontvangst van de Duitse zenders heb ik een 95 elements UHF antenne (horizontaal), voor de Nederlandse zenders heb ik een 27 elements UHF antenne (vertikaal) en voor FM-radio heb ik een eenvoudige FM antenne (vertikaal) op een hoogte van ongeveer 3 meter aan mijn tuinhuisje gemonteerd. De 3 kabels gaan het schuurtje binnen en worden gekoppeld door omgekeerd gebruikte standaard 1 --> 3 splitter (zo uit de bouwmarkt). Dit signaal gaat via een 30dB breedband antenne versterker (ook bouwmarkt) ondergronds het huis binnen en is gekoppeld aan het eigen CAI systeem naar de diverse ontvangers. Het ontvangst is bijzonder goed. De Duitse zenders vanaf Aurich 53km ontvang ik bijna altijd met 99% veldsterkte en 99% kwaliteit. De Nederlandse zenders Groningen 25km en Smilde 58km zijn iets minder maar heb eigenlijk nooit geen storingen. Mijn analoge FM signaal is ook goed. Een lokale omroep (35 watt vermogen en antenne op 44 meter hoogte) op een afstand van 38 km ontvang ik af en toe nog met een te lezen RDS signaal en kan het programma goed volgen.
Ik ben al met al zeer te vreden over de vervanger van het analoog TV signaal DVB-T.
Het analoge kabel signaal was al jarenlang bagger kwaliteit en heb het abbonement in maart 2007 opgezegd.
Groeten Willy Rijkens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

bromtol, spit dit Digitenne topic en de vorige delen even door want je kan wel degelijk de opnames van je topfield afhalen.
Makkelijk is het niet, maar het kan wel.

Kort stappenplan:

- Schroef je TF open
- Schroef je HDD eruit
- Hang de HDD in je windows PC
- Laat Windows de disk NIET zo'n initialize bit wegschrijven
- Download TFTool
- Haal de opnames met TFTool van je PC
- Converteer de .REC bestanden nnar .MPG met VideoReDo Plus (dit is geen nieuwe encode, dus behoud van kwaliteit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

giant2000 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 15:09:
[...]

Ja, dat er dus niet (nooit?) wordt over gestapt (is in dit forum al eens uitgelegd: Het grote KPN Digitenne topic deel 3 ). Het is bekend dat Digitenne niet de kwaliteit heeft van DVB-S en DVB-C, toch ben ik uitermate tevreden met de kwaliteit en heb geen geluidsproblemen. Welke ontvanger heb je?
Er zijn regelmatig synchronisatie problemen met beeld en geluid die niet te wijten zijn aan DVB-T.
Heb wel eens bij deze problemen dit vergeleken met het analoog kabel signaal maar daar was het ook.
(vooral de Duitse na-gesynchroniseerde programma's :X 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koffie schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 19:38:
bromtol, spit dit Digitenne topic en de vorige delen even door want je kan wel degelijk de opnames van je topfield afhalen.
Makkelijk is het niet, maar het kan wel.

Kort stappenplan:

- Schroef je TF open
- Schroef je HDD eruit
- Hang de HDD in je windows PC
- Laat Windows de disk NIET zo'n initialize bit wegschrijven
- Download TFTool
- Haal de opnames met TFTool van je PC
- Converteer de .REC bestanden nnar .MPG met VideoReDo Plus (dit is geen nieuwe encode, dus behoud van kwaliteit).
thnx voor de tip. Maar zover was ik nog niet. Ik ga zeker het Digitenne topic doorspitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjirp
Yes! De erotiek kanaal doet het, zonder uberhaupt iets te doen werkt die nu automatisch, vanmiddag leek die wel een reseteje tte hebben gehad, ik had 5 minuten op alle zenders "Geen of gecodeerde uitzending" nu werkt ook private spice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-06 20:45
Tjirp schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 21:32:
Yes! De erotiek kanaal doet het, zonder uberhaupt iets te doen werkt die nu automatisch, vanmiddag leek die wel een reseteje tte hebben gehad, ik had 5 minuten op alle zenders "Geen of gecodeerde uitzending" nu werkt ook private spice!
Wees er maar blij mee hoor ;) na een aantal weken dat wij nu digitenne hebben, kan ik wel betere erotisch getinte films vinden dan die van Private Spice. Alsof ze niet meer weten wat ze uit moeten zenden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-07 14:17
<Verwijderd>

Deze informatie is helaas confidentieel, en is dus verwijderd.

[ Voor 97% gewijzigd door Samopsa op 07-01-2008 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Dat is nog eens een binnenkomer op dit forum. Hulde voor je uitleg _/-\o_ Misschien iets voor de startpost?

Goedendag collega trouwens ;) (even kijkje genomen in de KPN Gids :+ )

[ Voor 14% gewijzigd door jelle. op 29-12-2007 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06 22:28
Bl44t44p schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 12:16:
[...]

Dat is nog eens een binnenkomer op dit forum.
Zeg dat wel. :)
Hulde voor je uitleg _/-\o_ Misschien iets voor de startpost?
Ik ga even kijken of ik een verkorte versie ervan in de TS kan zetten. :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
Nou iemand die een lijst heeft met compatible conax cams en LCD toestellen en dan is die TS wel een compleet lijstje. :)

Ik zit nog steeds met een philips die weigert de conax cam bij het opstarten te initialiseren. Alleen als ik mijn tv op standby zet en meteen weer aan, dan start het kreng wel op.... :(
Nieuwste firmware voor mijn toestel en een geschikte cam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Compatible CAM's is toch al eens genoemd ? :)

Conax Module Versie 4.00
TechniSat Technicrypt Conax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
Koffie schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 19:52:
Compatible CAM's is toch al eens genoemd ? :)

Conax Module Versie 4.00
TechniSat Technicrypt Conax
Klopt koffie, meerdere zelfs heb ze ook op het cardwriter forum gevonden waar jij ook zit. ;)

Maar mijn issue is toch de TV vermoed ik maar binnenkort komt er een monteur zal het gelijk eens vragen en alsnog een belletje naar philips voor een firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlijn85
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-12-2022
Ik heb al eventjes gezocht in deze draad en de vorige delen, maar nog niet helemaal een antwoord gevonden op wat ik wil weten.

Ik heb laatst een DVB-T setje gekregen van iemand die er niets mee deed, gaat om een TF6000COK met standaard actieve KPN antenne. Ik kijk eigenlijk thuis toch nooit tv, dus ik heb het idee om het geval in mn auto te bouwen en aan te sluiten op mn carpc. Ik heb al heel wat gelezen over dat de ontvangst slecht kan zijn wanneer je beweegd of de antenne niet in de goeie richting hebt staan. Ik weet ook dat er speciale auto ontvangers zijn, maar die zijn behoorlijk aan de prijs. Het gaat er voor mij om dat ik radio kan ontvangen via DVB-T en tv kwaliteit hoeft niet perfect te zijn, als het maar min of meer kijkbaar is.

Ik heb de volgende vragen over dit geheel:
- Zou die antenne die ik nu heb voldoende ontvangst geven voor wat ik wil?
- Wat zou de beste plek zijn om de antenne te plaatsen in de auto?
- Zijn de frequenties voor te ontvangen kanalen in het hele land hetzelfde, zodat ik niet steeds naar zenders hoef te zoeken?

Hou in je achterhoofd dat ik het meer wil omdat het kan, dan dat ik het echt nodig ga hebben. Ik wil dus dat het wel werkt, maar liefst geen of weinig geld eraan uitgeven.

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
merlijn85 schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 23:08:
Ik heb de volgende vragen over dit geheel:
- Zou die antenne die ik nu heb voldoende ontvangst geven voor wat ik wil?
- Wat zou de beste plek zijn om de antenne te plaatsen in de auto?
- Zijn de frequenties voor te ontvangen kanalen in het hele land hetzelfde, zodat ik niet steeds naar zenders hoef te zoeken?
Het is een vrij lang verhaal het antwoordt kan kort zijn NEE dat gaat niet.
Stilstaand zou het op zich kunnen als je harder gaat als 30 km is het afgelopen.
Er zouden dan twee antenne's op moeten die elkaar overlappen.
Ook de freqenties zijn landelijk niet hetzelfde.

Dan moet je een slimmer ding hebben die steeds de sterkste freqs zoekt en die zijn dus een stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:57
Ik krijg geen digitaal signaal op mijn sony receiver via een optisch kabel? er komt wel een rood lichtsignaal doorheen.
Indien ik de aansluiting van de tv-receiver afhaal en direct aansluit op de xbox dan herkent de sony receiver direct een digitaal signaal en brandt het blauwe lampje hierop.
Het geluid lijkt wel mono aangeleverd echter de instelling op de tv-receiver staat op stereo?
ik heb de TF6000COK is wat er op de behuizing staat

http://topfield.kr/eng/pr...te5=&mainmenu=Terrestrial

[ Voor 55% gewijzigd door marz01 op 30-12-2007 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

marz01 schreef op zondag 30 december 2007 @ 15:18:
Ik krijg geen digitaal signaal op mijn sony receiver via een optisch kabel? er komt wel een rood lichtsignaal doorheen.
Indien ik de aansluiting van de tv-receiver afhaal en direct aansluit op de xbox dan herkent de sony receiver direct een digitaal signaal en brandt het blauwe lampje hierop.
Het geluid lijkt wel mono aangeleverd echter de instelling op de tv-receiver staat op stereo?
ik heb de TF6000COK is wat er op de behuizing staat

http://topfield.kr/eng/pr...te5=&mainmenu=Terrestrial
Dus je kabel werkt - ik ben bang dat je TF dan gewoon kaduuk is? Bij mijn TF5300-d werkt het gewoon zodra ik de kabel aansluit dus er lijkt -bij jou- geen signaal op te staan.
Voor de zekerheid kan je het volume nog proberen, bij mij TF heeft het geen effect maar mijn DVB-S sat reciever pas het volume weer wel aan over de SPDIF optische kabel (ook sony reciever overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

LCD_viewer schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 21:15:
[...]

Klopt koffie, meerdere zelfs heb ze ook op het cardwriter forum gevonden waar jij ook zit. ;)
* Koffie zit helemaal niet op dat forum :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Anoniem: 8374 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 17:32:
[...]
Waar IK last van heb is juist bij niet 16:9 maar 4:3 uitzendingen dat het beeld te groot is, ondertiteling is veel groter en valt voor de helft buiten beeld. Mijn panasonic TV kan er niets mee, ook bij zoom of "juist" krijg ik het niet goed.
Waarschijnlijk heb je de ontvanger dan op 4;3 staan en de tv op "zoom".
Zet de ontvanger op 16:9 en de tv in een stand dat het hele beeld vol zichtbaar is (de stand "volbeeld" of iets in die trant, elk merk heeft zijn eigen naam hiervoor). Nu zal je zien dat bij 4:3 uitzendingen geswitched wordt en je twee balkjes links en rechts krijgt om de beeldverhouding te kompenseren.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

giant2000 schreef op maandag 31 december 2007 @ 12:09:
[...]

Waarschijnlijk heb je de ontvanger dan op 4;3 staan en de tv op "zoom".
Zet de ontvanger op 16:9 en de tv in een stand dat het hele beeld vol zichtbaar is (de stand "volbeeld" of iets in die trant, elk merk heeft zijn eigen naam hiervoor). Nu zal je zien dat bij 4:3 uitzendingen geswitched wordt en je twee balkjes links en rechts krijgt om de beeldverhouding te kompenseren.
Nou nee, dat stond goed maar ik heb de instellingen "heen en weer" veranderd en nu doet ie het met "panasonic auto" weer helemaal goed. Soms heeft ie wat moeite met logo's die vaak buiten het normale beeld vallen maar het gaat nu zoals het zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04 11:06

drh

Allemaal een goed en gezond 2008 toegewenst. Ook voor Digitenne hopen op wat meer bandbreedte en minder bromfiets storing.

drh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
Koffie schreef op maandag 31 december 2007 @ 08:18:
[...]

* Koffie zit helemaal niet op dat forum :?
Sat4all forum bedoelde ik maar dezelfde problemen kom ik tegen op met name het cardwriter forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173634

Tuxie had nog een vraag openstaan: Is er hier toevallig iemand uit de regio Enschede aanwezig die Digitenne heeft en zo ja, zijn de Duitse FTA zenders goed te ontvangen? Dan overweeg ik namelijk om zo'n DVB-T USB reciever voor de PC te kopen, kan ik lekker Sportschau kijken als mijn vriendin de TV weer 'geklaut' heeft :D

Ik woon zelf in regio Arnhem en gebruik de Anusee E30 Plus.
Ik heb gekozen voor handmatig scannen van kanaal 21 tot 45 en daarna 47 tot 69 en daarna op de button handmatig scannen gedrukt.
Ik kan bijna alles ontvangen, maar moet kanaal 46 uitsluiten van de scan. Ik krijg hier een vastloper in het pakket. Mogelijk door de wat rare indeling van dit kanaal met de diverse PID's. gebruik ik ProgDVB dan kan ik 46 wel inlezen.

Kortom duitse FTA zouden in Enschede ook ontvangen kunnen worden (uietraard afhankelijk van plaats antenne).

Frits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-07 10:00
Laat die firmware voor de topfield eens komen
zucht

wtf hebben ze met planet prime gedaan :S

[ Voor 29% gewijzigd door Mars18 op 03-01-2008 00:37 ]

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-07 22:56
Bij mij wordt er nu 2 maanden achtereenvolgens 9,95 ingevorderd ipv 6,95. Hebben meer mensen hier last van? (daarvoor hadden ze in een keer een bedrag geint).

Wat ik ook gemerkt heb is dat ik ook last heb van het 'brommer/scooter' probleem. Als er een brommer of scooter langsrijd gaat het beeld blokken. Ik heb de huurtuner van Topfield op een CRT Sony tv via Scart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:03
jozy schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 02:10:
Wat ik ook gemerkt heb is dat ik ook last heb van het 'brommer/scooter' probleem. Als er een brommer of scooter langsrijd gaat het beeld blokken. Ik heb de huurtuner van Topfield op een CRT Sony tv via Scart.
Tja, daarom heb ik mijn 2 antennes (één buiten- en één binnenantenne voor 2 TV's in huis) aan de achterkant van het huis geplaatst, met wat langere coax-kabels er tussen. Daar tenminste geen last van storing door langsrijdende brommers/scooters.

Overigens, vanaf vandaag eindelijk weer National Geographic Channel ! _/-\o_ Die zender heb ik echt wel gemist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iestyn99
  • Laatst online: 07:53
Ineens zie ik in plaats van BBC World een brei onbegrijpelijke cijfers over het scherm schuiven (CBNC)! Als je wilt dat mensen overstappen naar kabel-tv dan moet je uiteraard de kwaliteitszenders eraf gooien!

Is het trouwens gebruikelijk van KPN om dit soort aanpassingen aan het pakket door te voeren zonder enige mededelingen vooraf? Alsof men ervan uitgaan dat het ons als klanten niets kan schelen welke zenders worden doorgegeven!

Advies aan de afdeling marketing/klantenbinding: Stuur een simpel mailtje vooraf met de mededeling dat men (om reden van ....?) een wijziging willen doorvoeren in het overeengekomen pakket en dat men hoopt dat de klant nog steeds klant wilt blijven en zo niet dat de klant uiteraard het volste recht heeft om met onmiddellijke werking het contract op te zeggen. Dan geef je de klant de respect dat hij verdient en daar win je als bedrijf zelf respect en op de langere termijn meer klanten mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
iestyn99 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 08:51:
Ineens zie ik in plaats van BBC World een brei onbegrijpelijke cijfers over het scherm schuiven (CBNC)! Als je wilt dat mensen overstappen naar kabel-tv dan moet je uiteraard de kwaliteitszenders eraf gooien!

[…]
StefandeGroot in "Het grote Digitenne topic deel 5"

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
iestyn99 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 08:51:

Is het trouwens gebruikelijk van KPN om dit soort aanpassingen aan het pakket door te voeren zonder enige mededelingen vooraf? Alsof men ervan uitgaan dat het ons als klanten niets kan schelen welke zenders worden doorgegeven!

Advies aan de afdeling marketing/klantenbinding: Stuur een simpel mailtje vooraf met de mededeling dat men (om reden van ....?) een wijziging willen doorvoeren in het overeengekomen pakket en dat men hoopt dat de klant nog steeds klant wilt blijven en zo niet dat de klant uiteraard het volste recht heeft om met onmiddellijke werking het contract op te zeggen. Dan geef je de klant de respect dat hij verdient en daar win je als bedrijf zelf respect en op de langere termijn meer klanten mee.
Stond al eerder in dit topic en als je in de nieuwsbriefmailing zit dan krijg je het ook in je mailbox. Maar zeuren kan altijd nog. ;)

Ik ben harstikke blij met NGC in het pakket, nu nog even een actie opzetten dat TMF en MTV eruit gaan om meer bandbreedte te krijgen voor de interessantere zenders. :)

Iemand ook al de Topfield software update klaar staan in zijn topfield, deze wordt hopelijk ook verstuurd vandaag. _/-\o_

Update aanpassingen:
* Bij het (opnieuw) installeren werkt de functie "Snel Zoeken" nu correct.
* Tijdsaanduiding wordt voortaan automatisch gecorrigeerd voor zomer- en wintertijd.
* Mogelijke problemen met het gelijklopen van beeld en geluid worden verholpen.
* Opnames met de harddiskrecorder worden niet meer geblokkeerd.

[ Voor 10% gewijzigd door LCD_viewer op 03-01-2008 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
LCD_viewer schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 10:19:
Ik ben harstikke blij met NGC in het pakket, nu nog even een actie opzetten dat TMF en MTV eruit gaan om meer bandbreedte te krijgen voor de interessantere zenders. :)
Idem hier. Was destijds bepaald NIET blij dat NGC uit het pakket verdween en ben dus erg blij dat het weer terug is!

Voor wat betreft TMF en MTV... Mij persoonlijk kunnen die zenders gestolen worden, maar mijn vrouw kijkt er dagelijks naar (vooral de life-style programma's en de celebrity shows (braak)) en die wil die zenders zeker niet kwijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
LCD_viewer schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 10:19:
[...]
Ik weet NOG wel een zender die er van mij zo direct afgegooid mag worden ;)
Er wordt wel een punt aangehaald: in geval van schaarste moet er een beslissing genomen worden welk kanaal er wel en niet opkomt. Bij de oude gemeentelijke kabelnetten had je een soort commissie samengesteld uit een gemiddelde van inwoners, hoe pakt KPN in dit aan?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:42
Hmm, vanochtend kon ik nog wel naar BBC World kijken. Jammer dat die eruit gaat. Wat mij betreft mag Private Spice eruit. Wat een onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Ja maar juist dat porno kanaal is voor sommige mensen DE reden om over te stappen van kabel. Het is meer een overhaaltruuk dan pure porno vermaak geven aan digitenne klanten omdat 'deze het zo graag willen'.

Is mijn opinie.

Vraagje nog: Is de abbo prijs van 6.95 niet de huurtunerprijs inbegrepen?

[ Voor 14% gewijzigd door jozy op 03-01-2008 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

nee 6.95 is alleen tv-pakket. wel kan je (als je geen aankoopkorting kreeg op je eerste tuner) je eerste tuner gratis huren.

en porno om over te halen? voor die anderehalve mafkees die het internet nog niet ontdekt heeft?
daarbij is die private spice porno ook nog eens heel slecht. heel heel slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Anoniem: 70162 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 13:05:
nee 6.95 is alleen tv-pakket. wel kan je (als je geen aankoopkorting kreeg op je eerste tuner) je eerste tuner gratis huren.
Beetje krom geformuleerd, maar als je na de zomer je pakket bij de Primafoon hebt gehaald of online hebt besteld krijg je een huurtuner met 3 euro korting. Dus €6.95 is dan alles wat je betaalt ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 13:05:

en porno om over te halen? voor die anderehalve mafkees die het internet nog niet ontdekt heeft?
daarbij is die private spice porno ook nog eens heel slecht. heel heel slecht.
Eens!, als je p0rn kijkt, kijk dan iig wat lekkers....niet die budget ranszooi van spice.....weg met dat hok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-07 10:00
euh ik betaal 6 euro ofzo voor voetbal + planet prime

dan mag ik wel wat terugkrijgen nu er niets op is

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Ik had het inderdaad in de zomer afgesloten kort na de 6.95 prijs maar ik werd constant voor 9.95 gefactureeerd. Ik had hen gemaild maar de reply was dat het juist was maar nadat ik de klantenservice telefonisch benaderde is het verbeterd en kreeg ik 14.50 geretourneerd (had dat teveel betaald) en is verder in de toekomst rechtgezet naar 6.95.

Bedankt voor de info!

Over Private Spice: Ik kijk geen porno maar voor de gemiddelde huisman is elke pornokanaal beter dan de 0900 reclames waar ze op wachten... Voor een jonge tweaker die graag porno wil kijken zijn er betere bronnen te krijgen maar dat is denk ik niet de doelgroep van KPN. Mensen willen de moeite niet nemen om hun jarenlange probleemloos werkende kabelverbinding van 15 per maand omzetten naar iets nieuws met antennes en tuners voor de helft van de prijs. Dan is de porno soms net dat beetje extra die ze overstag kan halen. Zo zie ik het dan maar kan het ook totala fout hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
jozy schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 14:38:
[...] Dan is de porno soms net dat beetje extra die ze overstag kan halen. Zo zie ik het dan maar kan het ook totala fout hebben...
Marktstrategie staat boven principes. Destijds heeft het Video2000 systeem het loodje gelaten t.o.v. van Betamax en VHS omdat de ontwikkelaar geen porno in de verhuur wilde. En om dezelfde reden is ook CDi (comb. spelletje/film speler - beetje verre voorloper van de DVD) geflopt. Nadat met name Philips inzag dat men de strijd verloor kon zelfs Floddertje Tatjana het tij niet meer keren.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wlf
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-06 23:21

Wlf

Het is (in theorie) mogelijk om met maar één tuner toch verschillende zenders te bekijken of op te nemen zolang deze in hetzelfde multiplexed dvb signaal zitten.

Zijn er decoders die dit in de praktijk ook toepassen?

<PC specs>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wlf schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 16:04:
Het is (in theorie) mogelijk om met maar één tuner toch verschillende zenders te bekijken of op te nemen zolang deze in hetzelfde multiplexed dvb signaal zitten.

Zijn er decoders die dit in de praktijk ook toepassen?
Ken alleen de Topfield. Deze heeft twee tuners zodat je twee zenders uit verschillende bouquets kan opnemen. Het 3e kanaal dat je kijkt moet dan in één van de twee bouquets zitten.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Icelus schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 16:54:
Ken alleen de Topfield. Deze heeft twee tuners zodat je twee zenders uit verschillende bouquets kan opnemen. Het 3e kanaal dat je kijkt moet dan in één van de twee bouquets zitten.
Het gaat zelfs nog iets verder, je mag bijvoorbeeld ook twee zenders uit hetzelfde bouquet opnemen en kijken naar een zender uit een ander bouquet,en verder kun je de twee tuners ook gebruiken on via PIP (picture-in-picture) naar een tweede bouquet te kijken, al dan niet tijdens lopende opnames.
Vreemd genoeg zit er wel een beperking op de combinatie opnemen en PIP; neem Ned1 en Ned2 op en kijk direct naar RTL4, dan kun je via PIP alleen de zenders uit het publieke bouquet zien, en niet de zenders uit het RTL4-bouquet. Maar als je Ned1 en RTL4 opneemt kun je wel tegelijk voor hoofd-beeld en PIP kiezen tussen beide bouquetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

jozy schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 14:38:
Ik had het inderdaad in de zomer afgesloten kort na de 6.95 prijs maar ik werd
Over Private Spice: Ik kijk geen porno maar voor de gemiddelde huisman is elke pornokanaal beter dan de 0900 reclames waar ze op wachten... Voor een jonge tweaker die graag porno wil kijken zijn er betere bronnen te krijgen maar dat is denk ik niet de doelgroep van KPN. Mensen willen de moeite niet nemen om hun jarenlange probleemloos werkende kabelverbinding van 15 per maand omzetten naar iets nieuws met antennes en tuners voor de helft van de prijs. Dan is de porno soms net dat beetje extra die ze overstag kan halen. Zo zie ik het dan maar kan het ook totala fout hebben...
In bed ruk je makkelijker en prettiger dan op je kantoortje tussen de administratie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoei
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-11-2024
topfield 160 al voor de tweede keer defect (vastloper)

ben sinds de zomer gebruiker van de topfield en redelijk tevreden.
gebruik zou nog eenvoudiger kunnen maar alles went.

behalve fatale vastlopers ..

onaangekondigd loopt de software vast en komt er na het kpn opstartscherm alleen nog maar een zwartscherm met op het display 'run' ...

verder gebeurd er niets meer.

de 1e keer zo'n 2 maanden terug de recorder omgeruild bij de kpn-winkel.
goede service (winkel is gelukkig om de hoek).

vanvond weer hetzelfde probleem.
tijdens het kijken een opname gestart, en wil vervolgens een opname van het oude jaar afspelen, is de hele directorie leeg.
recorder uitgezet en geprobeerd weer te starten meer helaas kwam er niet meer in.

ben nu wel weer een hoop opnames kwijt waarschijnlijk.

iemand een idee of er een reset op het apparaat zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
stoei schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 00:11:
topfield 160 al voor de tweede keer defect (vastloper)
...
ben nu wel weer een hoop opnames kwijt waarschijnlijk.

iemand een idee of er een reset op het apparaat zit?
Zou dit de reden zijn dat KPN deze TF160 uit het assortiment heeft gehaald? Zolang er nog steeds nieuwe HDD recorders worden ontwikkeld vind ik eigenlijk dat ze de twin tuner maar weer moeten toevoegen, dit is en blijft een geweldig apparaat.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Nou ik toch bij apparatuur ben, wat doet de Draagbare DVD-speler met 7" scherm in het Digitenne overzicht?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Gisteravond een tijdje naar NGC gekeken, maar me enigszins ge-ergerd aan de foute aspect-ratio waarin het doorgegeven werd. Het programma waar ik naar keek was breedbeeld (van origine) maar horizontaal ingedrukt in een 4:3 beeld terwijl dat al als anamorphic doorgegeven werd!

Lastig uit te leggen, maar het was dus dubbel anamorphic in elkaar gedrukt. De TV pikte het "wide" signaal (anamorphic) op en maakte van het dubbel ingedrukte beeld een enkel ingedrukt 4:3 beeld. Pas toen ik op m'n TV koos voor 4:3 volledig (dus 4:3 uitrekken om beeldvullend te worden) was de aspect ratio wel correct.

Ter vergelijking, de breedbeeld uitzendingen van NL 1,2,3 en RTL4 enzo worden wel correct beeldvullend weergegeven in de Auto stand van de TV.

Ik hoop dat KPN-Digitenne dit snel fixed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easydone
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-07 11:47
Zal de Topfield 5300k door de aanstaande firmwareupdate ook de mogelijkheid krijgen FTA zenders te ontvangen? Het staat niet als 'verbetering' in de nieuwsbrief.
Beetje idioot dat het apparaat af winkel geblokkeerd is voor andere dan de KPN-bouquets. Verwacht men dat gebruikers voor deze zenders een tweede tuner kopen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
Haay schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 08:47:
Gisteravond een tijdje naar NGC gekeken, maar me enigszins ge-ergerd aan de foute aspect-ratio waarin het doorgegeven werd. Het programma waar ik naar keek was breedbeeld (van origine) maar horizontaal ingedrukt in een 4:3 beeld terwijl dat al als anamorphic doorgegeven werd!

Lastig uit te leggen, maar het was dus dubbel anamorphic in elkaar gedrukt. De TV pikte het "wide" signaal (anamorphic) op en maakte van het dubbel ingedrukte beeld een enkel ingedrukt 4:3 beeld. Pas toen ik op m'n TV koos voor 4:3 volledig (dus 4:3 uitrekken om beeldvullend te worden) was de aspect ratio wel correct.

Ter vergelijking, de breedbeeld uitzendingen van NL 1,2,3 en RTL4 enzo worden wel correct beeldvullend weergegeven in de Auto stand van de TV.

Ik hoop dat KPN-Digitenne dit snel fixed!
Ik had dat als ik je goed heb begrepen andersom. Mijn Topfield stond op 4:3 op deze zender maar toen viel het logo half uit beeld.
Even in het menu onder A/V settings het aangepast naar 16:9 en geen probleem meer, mooi strak beeld.

Op mijn TV tuner zelf heb ik niet echt gelet of hier ook het probleem zo was, daar lijkt het meteen goed te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
National Geographic Channel zal dagelijks van 12:00 tot 06.00 te zien zijn op Kanaal 20 via Digitenne. In de ochtend kunt u hier nieuwszender CNBC zien.
Daarnaast zal de zender Planet Prime per 1 januari komen te vervallen. Deze zender is het afgelopen jaar toegevoegd aan de Tele2 Voetbalzenders. Zodra wij weten hoe dit gat in de programmering wordt opgevuld, zullen we u daarover berichten.

Aha, dus NGC deelt het kanaal met CNBC, vandaar. :D
Dat Planet Prime, was dat die betaalzender met die goedkope versleten VHS band kwaliteit en dito mono uit 1 speaker geluid? Keek daar überhaupt nog iemand naar? :O
Volgens mij moet er in de lijn van tele2 een sportkanaal op, Eurosport 2 of MotorsTV. 8)

[ Voor 7% gewijzigd door giant2000 op 04-01-2008 10:55 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Eindelijk weer NGC..ik kijk daar (samen met Discovery) erg vaak naar, en was zacht uitgedrukt "not amused" toen KPN het uit het pakket liet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
LCD_viewer schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 09:56:
Ik had dat als ik je goed heb begrepen andersom. Mijn Topfield stond op 4:3 op deze zender maar toen viel het logo half uit beeld.
Even in het menu onder A/V settings het aangepast naar 16:9 en geen probleem meer, mooi strak beeld.

Op mijn TV tuner zelf heb ik niet echt gelet of hier ook het probleem zo was, daar lijkt het meteen goed te gaan.
Begrijp ik nou goed dat jouw Topfield Digitenne tuner PER ZENDER ingesteld moet worden of het 4:3 of 16:9 uitzendingen zijn? 8)7

Ik heb alleen twee Samsung single tuners en daarbij stel je alleen in wat voor TV er aan hangt, en verder moet hij de aspect-ratio voor alle zenders automatisch regelen. En zoals ik al zei, bij andere zenders die in 16:9 anamorphic uitzenden gaat het wel goed met de aspect ratio. Daarbij heeft KPN-Digitenne al vaker foutjes gemaakt met de verkeerde aspect-ratio instellen voor sommige zenders. Niet de eerste keer dus dat dit gebeurt.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.