Het grote Digitenne topic deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 141.467 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Haay schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 11:03:
[...]

Begrijp ik nou goed dat jouw Topfield Digitenne tuner PER ZENDER ingesteld moet worden of het 4:3 of 16:9 uitzendingen zijn? 8)7

Ik heb alleen twee Samsung single tuners en daarbij stel je alleen in wat voor TV er aan hangt, en verder moet hij de aspect-ratio voor alle zenders automatisch regelen. En zoals ik al zei, bij andere zenders die in 16:9 anamorphic uitzenden gaat het wel goed met de aspect ratio. Daarbij heeft KPN-Digitenne al vaker foutjes gemaakt met de verkeerde aspect-ratio instellen voor sommige zenders. Niet de eerste keer dus dat dit gebeurt.
Ja dat is per zender heb ik ook het idee 8)7 , zal van het weekend nog eens kijken of dat vermoeden ook echt waar is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoei
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-11-2024
inmiddels weer de topfield opgehaald en geinstalleerd.

omruilen ging snel en zonder problemen. Hulde Prima foonwinkel _/-\o_

installeren in 10 minuten geen probleem.
alles ziet er weer goed uit,
heb nu wel tijd over nu alle opnames weg zijn.

over de radiostations ben ik eigenlijk het minst tevreden.
een beetje meer jazz zou wel mogen.
waarom wel arrow-classic en niet arrow-jazz overigens??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
stoei schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 12:35:
waarom wel arrow-classic en niet arrow-jazz overigens??
Daar is bandbreedte genoeg voor lijkt me.
Arrow Jazz is bij ons volgens mij wel op de FM. Ik gebruik het radio gedeelte van Digitenne zelden, draadje van 76 cm aan de receiver en klaar.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
stoei: wil je een beetje zender aanbod aan digitale tv en/of radiozenders dan zul je toch wat meer geld moeten uitgeven en voor digitale kabel tv, kpn iptv (interactieve tv, verplicht adsl via kpn nodig) ofwel schotel. Digitenne bied natuurlijk slecht een zeer beperkt aantal tv/radio zenders tegen lage prijs. Maar de kwaliteit (bitrate) ligt dan ook een stuk lager dan bij kabel of schotel tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04-2022
trolleystad schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 12:56:
Hmm, vanochtend kon ik nog wel naar BBC World kijken. Jammer dat die eruit gaat. Wat mij betreft mag Private Spice eruit. Wat een onzin.
Ik snap die beslissing om BBC World eruit te gooien echt niet. :(

• Het is zo'n beetje de hoogstgewaardeerde nieuwszender ter wereld
• Men laat een Amerikaanse nieuwszender, CNN, staan, en gooit een Europese eruit
• Er zijn nu 3 'natuurzenders': Discovery, Animal Planet én NGC. Hadden ze beter een van die eerste twee weg kunnen laten als NGC zo gewild is
• Inderdaad, Private Spice is een rukzender :P

Ik heb een klacht verstuurd, zal wel weinig uithalen. 'k Zit ook nog tot de zomer aan m'n abo vast. Misschien maar eens kijken of BBC World op de een of andere duistere manier via het web is binnen te hengelen.

Ik kijk weinig tv, maar misschien wel zowat de helft van de tijd keek ik BBC World.

computo ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mick schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 15:51:
[...]

is dat zo jah? hmmz da's minders dan. //edit: doh ja dus. zeker overheen gelezen gister :P
• Er zijn nu 3 'natuurzenders': Discovery, Animal Planet én NGC. Hadden ze beter een van die eerste twee weg kunnen laten als NGC zo gewild is
:N private spice is een 'natuurzender'

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2008 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Waarom is planet prime nou weg,

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
LCD_viewer schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 11:28:
Ja dat is per zender heb ik ook het idee 8)7 , zal van het weekend nog eens kijken of dat vermoeden ook echt waar is. :+
16:9 of 4:3 geldt niet per zender, maar is voor allemaal hetzelfde. Je kunt ook wisselen via de 0-toets, misschien zit je daarmee onbedoeld de instelling te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
asmi schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 17:22:
[...]

16:9 of 4:3 geldt niet per zender, maar is voor allemaal hetzelfde. Je kunt ook wisselen via de 0-toets, misschien zit je daarmee onbedoeld de instelling te veranderen.
Nee klopt, het bevreemde me al zo. :X

Die 0 toets dat heb ik wel eens een keer gelezen voordat ik de topfield had maar was het straal vergeten wel handig om snel het aspect te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartijn
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 18:19
giant2000 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 08:32:
[...]

Zou dit de reden zijn dat KPN deze TF160 uit het assortiment heeft gehaald? Zolang er nog steeds nieuwe HDD recorders worden ontwikkeld vind ik eigenlijk dat ze de twin tuner maar weer moeten toevoegen, dit is en blijft een geweldig apparaat.
ja, dat vroeg ik mij ook al af. ben ik nou gek of zie ik 'm niet meer staan op de site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:50

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Met de TF160 bedoelen jullie de Topfield met 160Gb HDD erin ? Die heb ik gisteren nog in een primafoon zien staan, dus denk dat die nog gewoon leverbaar is ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 22:06:
Tuxie had nog een vraag openstaan: Is er hier toevallig iemand uit de regio Enschede aanwezig die Digitenne heeft en zo ja, zijn de Duitse FTA zenders goed te ontvangen? Dan overweeg ik namelijk om zo'n DVB-T USB reciever voor de PC te kopen, kan ik lekker Sportschau kijken als mijn vriendin de TV weer 'geklaut' heeft :D

Ik woon zelf in regio Arnhem en gebruik de Anusee E30 Plus.
Ik heb gekozen voor handmatig scannen van kanaal 21 tot 45 en daarna 47 tot 69 en daarna op de button handmatig scannen gedrukt.
Ik kan bijna alles ontvangen, maar moet kanaal 46 uitsluiten van de scan. Ik krijg hier een vastloper in het pakket. Mogelijk door de wat rare indeling van dit kanaal met de diverse PID's. gebruik ik ProgDVB dan kan ik 46 wel inlezen.

Kortom duitse FTA zouden in Enschede ook ontvangen kunnen worden (uietraard afhankelijk van plaats antenne).

Frits
Hier een kaart met de ontvangstprognose.
http://www.ueberallfernsehen.de/empfangsprognose.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
djmartijn schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 21:15:
[...]

ja, dat vroeg ik mij ook al af. ben ik nou gek of zie ik 'm niet meer staan op de site...
Nee staat inderdaad niet meer op de site, had ook gezocht op de site maar hij stond er niet meer bij.

Navragen via het 0900-nummer of hij op voorraad is, is geen doen en ze weten het gewoon niet, de winkel krijg je nooit aan de lijn.

Dus het is gewoon een gok en je gaat naar de winkel, kun je hem meteen registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
LCD_viewer schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 22:07:
[...] de winkel krijg je nooit aan de lijn. [...]
Dat moest er nog eens bijkomen :P

De Topfield Personal Recorder staat om een of andere duistere reden inderdaad niet meer op de website, maar voor zover ik weet is hij nog steeds in het assortiment hoor. Ik zal morgen eens de vracht checken van afgelopen week :)

En inderdaad, doe 'n gok en loop de Primafoon binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoei
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-11-2024
lekker net een avondje lekker kijken, flikkeren alle zenders eruit.
alleen zeer traag en schokkerig beeld hier in amsterdam.

nog meer slachtoffers???

probleem inmiddels gevonden, antenne-connector niet 100%.

ga weer vrolijk verder,

[ Voor 22% gewijzigd door stoei op 04-01-2008 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Laatst online: 30-08 02:04
Mick schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 15:51:
[...]

• Het is zo'n beetje de hoogstgewaardeerde nieuwszender ter wereld
• Men laat een Amerikaanse nieuwszender, CNN, staan, en gooit een Europese eruit
Discovery eraf.. Dan overweeg ik Digitenne niet eens meer. Discovery is ook geen natuurzender, er is ook veel techniek op te zien. Misschien dat jij overdag de hele dag Vis & Vang zit te kijken..
Ik heb een klacht verstuurd, zal wel weinig uithalen. 'k Zit ook nog tot de zomer aan m'n abo vast. Misschien maar eens kijken of BBC World op de een of andere duistere manier via het web is binnen te hengelen.

Ik kijk weinig tv, maar misschien wel zowat de helft van de tijd keek ik BBC World.
Ik ontvang BBC World 4x, 1x gratis op Astra 19,2 oost en 3x gratis op Hotbird 13 oost. Ook via Thor 2 op 0,8 west en Hispasat 1C op 30 west moet je hem kunnen ontvangen. :P Hotbird en Astra kan je al met zo'n 40cm kampeerschotelprul op een statiefje ontvangen. :P

http://www.dishpointer.com/

Ik dacht ik draag maar wat alternatieven aan. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 05-01-2008 03:09 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:04

4POX

Everybody is wired

Ik snap er helemaal niets van. De nieuwsbrief praat over een update. Dat is niets voor een groot bedrijf. Om weken van te voren iets aankondigen. Nu wacht ik al weken op deze update. Maar hoe gaat dat in zijn werk. Moet ik de decoder nu dag en nacht aanhouden. Krijg ik zometeen op een dag met goed geluk dat 'new' icoontje te zien ?

Nu een andere vraag. Die stomme decoder van mijn ontvangt meerdere zenders. Digitenne heeft er maar 25. Toch ontvangt mijn decoder heel veel zenders dubbel. Maar ze doen het niet. Ze krijgen ook een 100? nummber. Hoe kan ik dat voorkomen dat hij deze zenders er ook inzet ?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04 11:06

drh

4POX schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 17:53:
Ik snap er helemaal niets van. De nieuwsbrief praat over een update. Dat is niets voor een groot bedrijf. Om weken van te voren iets aankondigen. Nu wacht ik al weken op deze update. Maar hoe gaat dat in zijn werk. Moet ik de decoder nu dag en nacht aanhouden. Krijg ik zometeen op een dag met goed geluk dat 'new' icoontje te zien ?

Nu een andere vraag. Die stomme decoder van mijn ontvangt meerdere zenders. Digitenne heeft er maar 25. Toch ontvangt mijn decoder heel veel zenders dubbel. Maar ze doen het niet. Ze krijgen ook een 100? nummber. Hoe kan ik dat voorkomen dat hij deze zenders er ook inzet ?
Ik meen iets gelezen te hebben dat de update alleen voor de huur tuners worden uitgezonden.
De update is nog niet uitgezonden. Waneer die komt is nog niet bekent.

Als je naar fabrieksinstelling gaat, alles wissen en dan handmatig laat zoeken op de voor jou bestemde regio kanalen heb je de minste kans op dubbele zenders.
Wees blij dat hij dubbele zenders wil opslaan, Ik bezit 3 tuners en daarvan 2 die gelockt zijn.
Dat betekend dat ik ook maar 1 regionale zender en geen Duitse zenders kan bekijken op de 2 gelockte tuners.

drh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24
Mensen,

Ik heb al enkele jaren digitenne en heb een ontvanger van panasonic. Werkt altijd goed, maar ik had gelezen dat per 3 januari NGC weer beschikbaar zou zijn dus wilde de kanalen opnieuw instellen. Dit kan alleen automatisch. Nu mis ik dus 6 kanalen elke keer. Heb de adapter er al een poosje uitgehad want er zit verder geen reset knop of iets dergelijks op. Zonder resultaat. Heb goede ontvangst verder.
Heb hem al een keer of 10 opnieuw ingesteld maar elke keer zonder resultaat.
Ik mis kanaal 14, was eerst geloof ik tmf, kanaal 15, was mtv, kanaal 17, was animal planet, en 19-20-21.

Dacht dus mooi ngc terug te hebben maar in plaats daarvan ben ik 6 zenders kwijt...

Heeft iemand dit vaker aan de hand gehad? Ik heb het welles vaker gehad maar toen deed ie het na een paar keer opnieuw instellen weer wel goed.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje ...

Vanmiddag een digitenne smartcard gekocht bij Primafoon. 12.95. De verkoper vroeg helemaal niks; pakte het pakket en ik betaalde en was binnen 30 sec. weer buiten.

Ik bel dat nummer; voer 12 nummers in; steek dat ding in de ontvanger en voila alles werkt.

Vraag 1
Hoe word deze kaart nu gekoppeld aan mijn digitenne abbo?

Vraag 2
Hoe kan KPN nu zien dat dit nu mijn derde kaart is? Het kan toch ook de vierde zijn?

Tof trouwens dat NGC nu in het zenderpakket zit :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 21:25:
Vraag 1
Hoe word deze kaart nu gekoppeld aan mijn digitenne abbo?

Vraag 2
Hoe kan KPN nu zien dat dit nu mijn derde kaart is? Het kan toch ook de vierde zijn?
Zit er geen formuliertje bij waarop je dat allemaal gaat invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
drh schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 18:32:
[...]

Ik meen iets gelezen te hebben dat de update alleen voor de huur tuners worden uitgezonden.
De update is nog niet uitgezonden. Waneer die komt is nog niet bekent.

Als je naar fabrieksinstelling gaat, alles wissen en dan handmatig laat zoeken op de voor jou bestemde regio kanalen heb je de minste kans op dubbele zenders.
Wees blij dat hij dubbele zenders wil opslaan, Ik bezit 3 tuners en daarvan 2 die gelockt zijn.
Dat betekend dat ik ook maar 1 regionale zender en geen Duitse zenders kan bekijken op de 2 gelockte tuners.
nou ik belde in november en ze zeiden tussen december en januari

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er geen formuliertje bij waarop je dat allemaal gaat invullen?
Er zit een pakket bij met papieren:
* retour papiertje indien niet goed;
* quick start manual;
* full manual digitenne;
* opzegkaart kabel TV;

Kort antwoord dus: nee!

Hoe weet KPN nu dat die kaart aan mijn abbo is verbonden? :Piet Snot uit lutjebroek had hetzelfde kunnen doen lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 23:48:
Hoe weet KPN nu dat die kaart aan mijn abbo is verbonden? :Piet Snot uit lutjebroek had hetzelfde kunnen doen lijkt me?
Als jij niets meldt is je kaart helemaal niet gekoppeld aan een abonnement en houdt hij er na een tijdje mee op. Terug dus naar de Primafoon om zo'n formulier te halen, of de klantenservice bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Dan gaat je kaart over een paar weken ofzo op zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02:00
Kan ook een paar maanden duren voor ie op zwart gaat...

Althans, dat was bij mij het geval. Ideaal dus voor mensen die 4 tv's hebben waarop ze digitenne willen ontvangen maar niet voor 2 abonnementen willen betalen.

Bijschrijven kun je doen via het 0900-nummer van. Geen idee eigenlijk waarom je niet direct via het 0800-nummer kan bijschrijven eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wacht wel totdat ie op zwart gaat .. het toch het derde kaartje dus er blijven er nog 2 over :-)

Ik loop straks ook wel even langs Primafoon om te vragen hoe het zit hoe en wat de procedure is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 13:37
Nou heb eindelijk Digitenne ogezegt en UPC Digital besteld. Ik werd echt helemaal gek van de slechte beeldkwaliteit en de storingen....
Ik heb UPC Digital gisteren bij iemand anders gezien met een zelfde 42" plasma als ik, en wat een verschil is kwaliteit zeg, en ook nog eens 90 kanalen ipv 22...

Dag Digitenne!

[ Voor 6% gewijzigd door Flyduck op 06-01-2008 13:12 ]

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En je punt is ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 11:45:
Ik loop straks ook wel even langs Primafoon om te vragen hoe het zit hoe en wat de procedure is
De procedure is eigenlijk dat de smartcard meteen aan je abonnement wordt gekoppeld in de Primafoon. Dat is namelijk ook 30 seconden werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag: Inmiddels heb ik drie tv's en tuners aangesloten op mijn Digitenne abonnement. Nu wil ik graag een vierde tv met tuner aansluiten.

Moet ik hiervoor weer een nieuw Digitenne abonnement afsluiten van 6,95e/maand of is er een soort uitbreidingsabonnement?
Iemand die hier ervaring mee heeft en weet hoe dit in de praktijk gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Je zult idd nog een abo moeten nemen (of delen met de buren als die digitenne hebben en niet zo veel kaartjes gebruiken, of een apparaat ala SmartWi gebruiken)

[ Voor 3% gewijzigd door Koffie op 06-01-2008 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Je zal inderdaad een tweede abonnement moeten afsluiten.

Of, zoals hierboven vermeld staat een kaartje kopen en deze enkel activeren via het 0800-nummer. Dan gaat ie van zwart af om over een tijdje weer op zwart tegaan. Dan weer activeren enz..enz..

Als het 7 euro per maand scheelt, zou ik die gok wel nemen en m gewoon elke keer dat ie op zwart gaat weer opnieuw activeren. Tenzij het om de twee weken is, dan schiet het niet op.

Zo en nu een vraag van mij: welke resellers van Digitenne zijn er? En, wat zijn de verschillen tussen deze resellers qua kanalen die ze doorgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

resellers genoeg (bcc, mediamarkt, etc), maar die bieden allemaal het KPN-pakket aan.

enige andere provider is tele2. en ook daar exact dezelfde zenders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
koektrommeltje schreef op zondag 06 januari 2008 @ 21:47:
Of, zoals hierboven vermeld staat een kaartje kopen en deze enkel activeren via het 0800-nummer. Dan gaat ie van zwart af om over een tijdje weer op zwart tegaan. Dan weer activeren enz..enz..
Als zo'n kaartje onbeperkt gereactiveerd kan worden dan is iedereen met een abonnement gek.
Ik neem aan dat je de kaart maar ongeveer 1x kunt activeren, verder is het koppelen aan een abonnement of €12.95 weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Ik ga het wel uitproberen of ze meerdere malen achter elkaar geactiveerd kunnen worden zonder ze bij te schrijven. Ik heb nog x-aantal kaartjes liggen en ben er eigenlijk wel benieuwd naar.

Het gebeurt automatisch allemaal via de telefoon en ik heb geen melding gehad toen ik een kaartje voor de tweede keer activeerde nadat ie het niet direct deed eerlijk gezegd. Dat zou je dan ook wel verwachten.

Scarlet, tele2, enz... resellers van digitenne. Toch hebben ze volgens mij andere tunertjes. Zijn deze kaartjes onderling dan niet uit te wisselen tussen de diverse tuners?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:49
Flyduck schreef op zondag 06 januari 2008 @ 13:10:
Nou heb eindelijk Digitenne ogezegt en UPC Digital besteld. Ik werd echt helemaal gek van de slechte beeldkwaliteit en de storingen....
Ik heb UPC Digital gisteren bij iemand anders gezien met een zelfde 42" plasma als ik, en wat een verschil is kwaliteit zeg, en ook nog eens 90 kanalen ipv 22...
Tja, als je TV kijken erg belangrijk vindt kun je beter digitale kabel of satelliet nemen. Maar alles heeft z'n prijs. En digitale kabel bij UPC is best aan de prijs!

Ik geef je helemaal gelijk dat UPC Digital mooier beeld geeft dan Digitenne. Maar ik heb daar geen EUR 16,37 (analoge aansluiting) + EUR 3,99 (Starter pakket) of EUR 8,99 (Royaal pakket), oftewel EUR 20,36 of EUR 25,36 per maand voor over (voor één TV), waar ik bij Digitenne voor 6,99 per maand op m'n 2 TVs digitaal kan kijken. Zoveel TV kijk ik gewoon niet om dat prijsverschil te rechtvaardigen. Maar iedereen heeft z'n eigen overweging natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Wat een slechte service zeg van KPN,
Ik bellen met een 0800 nummer van KPN, wat de reden is van de verdwijning van Planet Prime.

Ja dat gaan we hier niet geven, bel maar 0900 bla bla

Wat triest zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04-2022
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 03:06:
[...] Discovery eraf.. Dan overweeg ik Digitenne niet eens meer. Discovery is ook geen natuurzender, er is ook veel techniek op te zien. Misschien dat jij overdag de hele dag Vis & Vang zit te kijken.. [...]
Tussen Discovery en NGC is anders behoorlijk wat overlap. U get my drift, I presume. :P
Ik ontvang BBC World 4x, 1x gratis op Astra 19,2 oost en 3x gratis op Hotbird 13 oost. Ook via Thor 2 op 0,8 west en Hispasat 1C op 30 west moet je hem kunnen ontvangen. :P Hotbird en Astra kan je al met zo'n 40cm kampeerschotelprul op een statiefje ontvangen. :P

http://www.dishpointer.com/

Ik dacht ik draag maar wat alternatieven aan. :P
Daar ga'k es serieus naar kijken, tnx :)
Mars18 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 18:35:
Ik bellen met een 0800 nummer van KPN, wat de reden is van de verdwijning van Planet Prime.

Wat triest zeg.
Ik heb via de KPN-site een klacht verstuurd en inmiddels netjes antwoord gekregen. :)

computo ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
En wat is de reden dan dat Planet Prime weg is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Mick schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:05:
[...]
Tussen Discovery en NGC is anders behoorlijk wat overlap. U get my drift, I presume. :P
Qua genre, ja, maar NGC kan voor mij absoluut Discovery niet vervangen. Net zoals CNN voor jou BBC World niet kan vervangen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000

Wat triest zeg.
Dat 0800 nummer is toch alleen voor activeren van de smartcard? Even de juiste afdeling benaderen.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 07:02

Wat triest zeg.
Ja als ze de reden moeten geven dan begrijp ik dat maar het is vrij simpel.
Planet Prime is per 1 januari opgeheven. De zender is niet langer beschikbaar dus lijkt me moeilijk iets uit te zenden wat er niet meer is, ook de websites zijn uit de lucht.
Waarom Planet(KPN) tot die maatregel gekomen is???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Laatst online: 18:08
aart44 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 11:08:
[...]

Ja als ze de reden moeten geven dan begrijp ik dat maar het is vrij simpel.
Planet Prime is per 1 januari opgeheven. De zender is niet langer beschikbaar dus lijkt me moeilijk iets uit te zenden wat er niet meer is, ook de websites zijn uit de lucht.
Waarom Planet(KPN) tot die maatregel gekomen is???
Gok te weinig inkomsten en dergelijke. Lijkt mij de meest logische reden.

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Laatst online: 08-09 11:41

TweakBoy

---

iemand hier die in september/oktober die van de mediamarkt actie gebruikt heeft gemaakt waar je bij aankoop van een Samsung TV een gratis decoder met 1 jaar gratis digitenne krijgt?

ik heb tot dusver enkel de 89,00 euro van kpn terug gehad voor de decoder.
Volgens de helpdesk weten ze van niets van de mediamarkt actie, terwijl ik wel beide coupons heb opgestuurd. Proberen ze hierzo de boel op te lichten? Ben er eigenlijk niet zo blij mee dat MediaMarkt en KPN beide zogenaamd niets meer van weten.

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
TweakBoy schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 22:18:
iemand hier die in september/oktober die van de mediamarkt actie gebruikt heeft gemaakt waar je bij aankoop van een Samsung TV een gratis decoder met 1 jaar gratis digitenne krijgt?
http://www.mediamarkt.nl/...enne/Digitale-TV-week.pdf

Weet je ook (nog) wat de voorwaarden van de actie waren?

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy

TweakBoy

---

ik moest alles enkel opsturen voor 15 oktober samen met kopie van kassabon.
voor decoder van samsung moest ik 3 maanden wachten voor het geld, dat was ook toen gezegd in de winkel.
voor het abbonnementsgeld stond er niets iets vermeld voor zover ik het nog weet, dat was ook een coupon wat ik moest invullen en opsturen. ik heb helaas daar geen kopie van gemaakt.
voor de duidelijkheid: ik heb een samsung le32r81 gekocht welke met de actie meedeed

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Begint al bij die korting van €181,35:
1x€89,95+12x€6,95=€173,35
Wie kan er niet rekenen?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog 2 ontvangers van een paar jaar terug.

Een twintuner en een single. Beide Samsung. Zijn deze gelockt zodat ik alleen de bekende zenders kan ontvangen of is er een kans dat ik duitse/belgische zenders uit de lucht kan plukken?

Is het eigenlijk lastig om zelf zo'n antenne in elkaar te zetten? Een eigen antenne ergens rond de schoorsteen zou best cool zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 15:27:

Een twintuner en een single. Beide Samsung. Zijn deze gelockt zodat ik alleen de bekende zenders kan ontvangen of is er een kans dat ik duitse/belgische zenders uit de lucht kan plukken?
Ik dacht dat de Samsung tuners allesontvangers waren. Alleen de Topfields hebben problemen met buitenlandse zenders.
Is het eigenlijk lastig om zelf zo'n antenne in elkaar te zetten? Een eigen antenne ergens rond de schoorsteen zou best cool zijn.
Met een beetje technische kennis zal dit wel kunnen. Beetje solderen, plakken en vooral goed water-/windproof maken. Niks voor mij dat gepruts.
Maar waarom zou dat doen als je voor een paar centen vast wel een goede antennehark kan kopen?
Je moet volgens mij toch wel in de grensstreek wonen wil je storingvrij naar Duitsers en Belgen wil kijken, als je continue naar blokjes kijkt is het zin er gauw af lijkt me.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy

TweakBoy

---

giant2000 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 10:38:
[...]

Begint al bij die korting van €181,35:
1x€89,95+12x€6,95=€173,35
Wie kan er niet rekenen?
niet op zo'n manier, korting op de tv was er niet, het abbonnementsgeld zou terug gestort moeten worden binnen een korte termijn of wel een credit nota op het factuur elke maand wat dan effectief 0,00 euro per maand betaald had moeten worden.

Maar nu betaal ik nog steeds 6,95 per maand..

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04 11:06

drh

In de nacht van Donderdag 10 Jan. tussen 01 en 02 uur wordt er gewerkt aan de DVB-T Zenders.
Zou dat de beloofde update worden?

drh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 15:27:

Dat ligt eraan. Tot 1-2 jaar geleden waren ze gelocked, maar bij de laatste software-update is de lock er afgehaald. Als je ontvanger die update niet heeft gekregen zal hij dus nog wel gelocked zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s010706
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-06-2024

s010706

By

Yup het is een firmwareupdate

Hi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-03 23:32

Andre21

Inmiddels 39....

Hoi een paar vraagjes. Ik zit ook over Digitenne te denken. Via de site kan ik het niet bestellen omdat de postcodecheck uitwijst dat het niet beschikbaar is (Ede).
Onzin volgens mij want ik weet dat er mensen in mijn buurt het wel hebben..

1) Kan ik het in de primafoon ook kopen en wat moet ik dan betalen? Ik bedoel: Krijg je eventuele actiegeld gelijk terug zodat je niets hoeft te betalen? Of moet je in de winkel betalen en krijg je het later terug?

2) Wat is de opzegtermijn? Kan ik bijvoorbeeld na 2 weken het hele zaakje terug brengen als het niet bevalt?

3) Ik heb nu UPC (normaal).. Zenders zien er goed uit behalve Ned1,2,3 die zijn echt bagger. Iemand anders in Ede die dat ook heeft? Mijn hoop is dat het met Digitenne beter is. Zowieso goedkoper in ieder geval.

Alvast bedankt voor de antwoorden..

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Andre21 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 13:04:
1) Kan ik het in de primafoon ook kopen en wat moet ik dan betalen? Ik bedoel: Krijg je eventuele actiegeld gelijk terug zodat je niets hoeft te betalen? Of moet je in de winkel betalen en krijg je het later terug?
Als je kiets voor de kooptuner dan kun je het pakketje halen bij Primafoon, je betaald dan de volle mep en je kaart wordt geactiveerd. Tegen de tijd dat je thuis komt heb je alle zenders. Via een voucher die je op moet sturen krijg je het aankoop bedrag van de ontvanger terug.
3) Ik heb nu UPC (normaal).. Zenders zien er goed uit behalve Ned1,2,3 die zijn echt bagger. Iemand anders in Ede die dat ook heeft? Mijn hoop is dat het met Digitenne beter is. Zowieso goedkoper in ieder geval.
Oei dat is een lastige. Ik woon niet in Ede maar ook bij mij een negatieve postcodecheck, terwijl ik de toren van Smilde bij wijze van spreken kan zien! Ik heb dan ook een bijna 100% ontvangst.
Digitenne is een andere techniek dan analoge kabel, toch kan je wel zeggen dat de kwaliteit beter is dan kabel. Sneeuw en strepen horen bij analoog, in de digitale wereld zal dit een blokkerig beeld zijn. Tussen digitaal en digitaal zit wel een verschil. Ga je voor kwaliteit dan moet je zeker digitale kabel of sateliet nemen, ga je voor de prijs/kwaliteit dan is Digitenne een goede keuze. Ned. 1, 2 en 3 zullen in elk geval een stuk beter zijn dan wat je nu hebt.

Succes.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-03 23:32

Andre21

Inmiddels 39....

Ok dankje.. En hoeveel is 'de volle mep'?

[ Voor 12% gewijzigd door Andre21 op 10-01-2008 14:10 ]

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Andre21 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 14:10:
Ok dankje.. En hoeveel is 'de volle mep'?
Dat hangt van de tuner af die je koopt.
De standaardtuner is € 89,95.
2) Wat is de opzegtermijn? Kan ik bijvoorbeeld na 2 weken het hele zaakje terug brengen als het niet bevalt?
Je kunt binnen een maand alles terugbrengen waarbij je je geld terugkrijgt. Na een maand kun je de bon insturen waarbij je de korting teruggestort krijgt.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laudit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09-2024
Na firmwareupdate 1.48 nu eindelijk ook o.a. Eurosport gesynced. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de firmware update al gehad en geinstalleerd? Mijn grootste vraag is of de Duitse/Belgische FTA zenders nu wel functioneren op de TF6000COK?

Ik heb zelf de firmware update van de Topfield website geinstalleerd en dat loste dat probleem op, maar ik ben benieuwd of KPN die Unlock ook heeft meegenomen in de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 08-09 11:42
Dat zal hoogstwaarschijnlijk door je slechtere/oudere bekabeling in huis liggen. Het gebruik van ijzeren man/vrouwtjes en goede Hirschmann kabels is aan te raden zeker als je digitale kabel gaat nemen. Neem anders eens contact op met UPC of je plaatselijke tv boer. Of lees hier eens.

Digitenne zal t.o.v. je analoge kabel mindere kwaliteit zijn. Het heet dan wel Digitale tv maar zogeheten bitrate/kwaliteit is 2-2,5 Mbps dit is net genoeg maar kan gegeregeld voor blokjes in beeld zorgen afgezien nog van brommers/rolluiken die voor storing/steelstaand beeld kunnen zorgen. Voor de prijs van Digitenne hoe je het niet te laten maar heb je een LCD/Plasma thuis en wil je optimaal tv kijken dan moet je beter voor UPC Digital gaan maar dan ben je al snel 16 euro analoog + 3 euro digitaal kwijt. Ofwel kijk eens naar KPN Digitale tv (iptv) overigens mis je dan wel BBC 1-4 ook moet je dicht bij wijkkast zitten én verplicht KPN internet abo hebben (Hetnet,KPN Direct,Planet)

Ik heb het sinds eind 2005 UPC Digital en ben daarover zeer tevreden (al mogen enkel gebruiksvriendelijke zaken nog wel veranderen maar beeld is vrijwel altijd goed). Lees anders eens dit PDF artikel van de Consumentenbond (pagina 15,16 zijn interessant). Overigens worden bij de grotere kabelaars waaronder UPC Ned 1,2,3 en de RTL zenders allemaal in 8 Mbps doorgegeven dit is enorm hoge kwaliteit (bij Digitenne is dit 2-2,5 Mbps) overigens zou 5 al zal zijn hor ;)

Alvast bedankt voor de antwoorden..

[ Voor 13% gewijzigd door funrider op 10-01-2008 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
funrider schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 15:18:Digitenne zal t.o.v. je analoge kabel mindere kwaliteit zijn. Het heet dan wel Digitale tv maar zogeheten bitrate/kwaliteit is 2-2,5 Mbps dit is net genoeg maar kan gegeregeld voor blokjes in beeld zorgen afgezien nog van brommers/rolluiken die voor storing/steelstaand beeld kunnen zorgen.
Ik ben op Digitenne overgestapt omdat de analoge kabel bij ons erg slecht was: bepaalde zenders hadden een beeld te vergelijken met de mist van oud en nieuw. Volgens mij heeft de vragensteller (Andre) hier net zo'n last van. Kabelmaatschappijen investeren niet meer in het onderhoud van de analoge netten, dit is met een paar jaar toch verleden tijd.
Heb je een oude beeldbuis (ik heb een 32" breedbeeld) dan zal het je je verbazen over de kwaliteit! Bij TFT schermen valt Digitenne, maar zeker ook de analoge kabel ontzetten tegen. Vind ik.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Icelus schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 14:21:
[...]
Dat hangt van de tuner af die je koopt.
De standaardtuner is € 89,95.

[...]
Je kunt binnen een maand alles terugbrengen waarbij je je geld terugkrijgt. Na een maand kun je de bon insturen waarbij je de korting teruggestort krijgt.
Na die maand proef is het een jaarcontract en vervolgens maandelijks opzegbaar.

Bovendien krijg je in de Primafoon standaard een huurpakket; je hoeft in de winkel niets af te rekenen en je krijgt voor de eerste tuner van je abonnement 3 euro korting (dus de huur is 0 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synthetika
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-09 21:11
http://www.kpn.com/tv/digitenne/digitenne-upgrade.htm

"Deze upgrade geldt voor alle Topfield6000COK digitale (huur)ontvangers." en "De overige Digitenne ontvangers worden niet in deze upgrade meegenomen."

http://www.digitenne.nl/tsite.asp
(en dan naar 'Nieuwe software Topfield ontvangers')

"Binnenkort komt er automatisch nieuwe software beschikbaar voor het Digitenne Huurpakket (Topfield Single Tuner) en de Topfield Personal Recorder."

Komt er nou wel of niet nieuwe software voor de Topfield Personal Recorder (TF5300K) :? Straks misschien maar eens met de servicedesk bellen...

[ Voor 35% gewijzigd door Synthetika op 11-01-2008 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 03-07 10:52
Zoals ik het lees, en wat ik zelf ook recent heb gehoord toen ik belde met de Helpdesk, komt er een softwareupdate voor de TF5300K.

De instructies staan ook in hetzelfde bericht dus die zal ik voor het gemak even melden:

Topfield Personal Recorder:
De Personal Recorder van Topfield geeft links onderaan in de informatiebalk het woord "NEW" weer zodra de software beschikbaar is. Via het menu Installatie kunt u de ’Software Update’ vervolgens handmatig ophalen. De software wordt nu automatisch geïnstalleerd. Zet aan het einde van de installatie de digitale ontvanger even uit, en daarna weer aan. Dan kunt u direct weer TV-kijken.

Lijkt me verder duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synthetika
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-09 21:11
Dankje voor de info, ik wist niet dat jij de helpdesk al had benaderd. Ik vond alleen het bericht dat 'de overige Digitenne ontvangers niet in deze upgrade worden meegenomen' wat verwarrend. Geeft een beetje de indruk dat ze de upgrade voor de TF5300K hebben uitgesteld, vind je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Laatst online: 25-12-2024
'de overige Digitenne ontvangers niet in deze upgrade worden meegenomen' wat verwarrend.
Hoeft niet zo verwarrend te zijn, misschien komt de update voor de 5300 volgende week?
Maar ik geef toe dat de ervaring heeft mij heeft geleerd dat KPN niet erg duidelijk communiceert over firmware-updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickhansen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-09 12:02
Heeft iemand enig idee wanneer het gebied met de rode cirkel onder het dekkingsgebied gaat vallen?

Afbeeldingslocatie: http://i3.tinypic.com/6q1mcdl.jpg

Of weet iemand waar je dat bij kunt houden?

[ Voor 4% gewijzigd door rickhansen op 11-01-2008 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 03-07 10:52
Synthetika schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 10:50:
Dankje voor de info, ik wist niet dat jij de helpdesk al had benaderd. Ik vond alleen het bericht dat 'de overige Digitenne ontvangers niet in deze upgrade worden meegenomen' wat verwarrend. Geeft een beetje de indruk dat ze de upgrade voor de TF5300K hebben uitgesteld, vind je niet?
Ik gok dat ze met 'overige Digitenne ontvangers' de Samsung ontvangers bedoelen aangezien hier de totale range van Topfield een update krijgt. Maar honderd procent duidelijk is het inderdaad niet voor de onwetende lezer. Ik belde trouwens met iets anders naar de Helpdesk, maar kreeg toen wel de mededeling dat er in januari een update zou komen dus vandaar dat ik het weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
rickhansen schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 11:14:
Heeft iemand enig idee wanneer het gebied met de rode cirkel onder het dekkingsgebied gaat vallen?

[afbeelding]

Geen idee wanneer het gaat gebeuren, ik zou zeggen houd deze website in de gaten en stuur eventueel een mailtje naar dat mailadres wat onderaan de pagina stond. Mijn ervaring is dat zij over het algemeen zeer goed op de hoogte zijn van eventuele nieuwe DVB-T masten (oplevering enz.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 15:17:
Heeft iemand de firmware update al gehad en geinstalleerd? Mijn grootste vraag is of de Duitse/Belgische FTA zenders nu wel functioneren op de TF6000COK?

Ik heb zelf de firmware update van de Topfield website geinstalleerd en dat loste dat probleem op, maar ik ben benieuwd of KPN die Unlock ook heeft meegenomen in de firmware.
Ja ik kreeg gisteren de melding en heb de update maar meteen uitgevoerd. Het sync probleem is nu helemaal verleden tijd bij mij. Verder had ik een aantal zenders met een vrij zwak signaal. Op de een of andere manier is het signaal balkje nu bij alle zenders bijna vol tot helemaal vol. Weet iemand of de update hier wat mee te maken heeft?

Ik kan hier aleen Duitse zenders ontvangen maar deze zijn nog steeds gecodeerd en dus enkel zwart beeld hier. Helaas.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je wel, ik hou het dus maar bij mijn huidige firmware, die bevalt prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rickhansen schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 11:14:

[afbeelding]

Dit gebied valt volgens KPN Digitenne nog steeds niet onder het dekkingsgebied, maar er staat een mast in Dokkum en in Leeuwarden. En nu komt het, ik zelf woon in Blije en heb gewoon goed tot zeergoed Digitenne ontvangst met een standaard Digitenne binnen antenne.
Blije ligt ( 23 KM van Leeuwarden en 14 KM van Dokkum ) zo ongeveer in het midden van de rode cirkel die jij aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:23

franssie

Save the albatross

robbydw schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:36:
[...]
<...>
Ik kan hier aleen Duitse zenders ontvangen maar deze zijn nog steeds gecodeerd en dus enkel zwart beeld hier. Helaas.
Ik dacht dat de duitse zenders juist FTA worden uitgezonden? Dan helpt de firmware upgrade dus niet die KPN lock eraf te halen. (Wat jammer is want als het weer eens een keertje mist zoals een paar maanden geleden wil ik ook ZDF kunnen kijken in Muiden).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

franssie schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 14:57:
[...]

Ik dacht dat de duitse zenders juist FTA worden uitgezonden? Dan helpt de firmware upgrade dus niet die KPN lock eraf te halen. (Wat jammer is want als het weer eens een keertje mist zoals een paar maanden geleden wil ik ook ZDF kunnen kijken in Muiden).
Die duitsers zijn FTA ja. Met een samsung PVR kan ik ze zien na de software update van een aantal maanden geleden. Daarvoor lukte het om de oude software "voor de gek" te houden. Met een verzwakker het signaal terug draaien tot ongeveer 5% en na gemiddeld 3 keer handmatig scannen kon je ze ontvangen. (Ik denk dat er dan een paar bitjes zijn omgevallen die aangeven of ze FTA zijn of niet. Die truc werkt niet op de Topfield, ik denk omdat die elke keer bij het omschakelen van kanaal opnieuw naar die bitjes kijkt. Ik verwacht wel dat de nieuwe Topfield 3000 software de TFA vrijgeeft, waarom wel bij de Samsung en niet bij de Topfield?? Ik dacht ook dat het hier op het forum eens gezegd is een tijd geleden. Afwachten maar of de nieuwe TF3000 software komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

franssie schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 14:57:
[...]

Ik heb net ff t sevicenummer gebeld maar die weten niks van update voor TF5300 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dietmertan.com
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-03-2023

dietmertan.com

Less is more

Even een snelle vraag, gewoon uit nieuwsgierigheid ;)

Als ik lange tijd geen tv heb gekeken met digitenne en ik zet hem daarna weer aan duurt het zeker een paar minuten voordat ik de versleutelde zenders kan zien. Enig idee waarom dit is?

http://dietmertan.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 14:55:
[...]

Dit gebied valt volgens KPN Digitenne nog steeds niet onder het dekkingsgebied, maar er staat een mast in Dokkum en in Leeuwarden. En nu komt het, ik zelf woon in Blije en heb gewoon goed tot zeergoed Digitenne ontvangst met een standaard Digitenne binnen antenne.
Blije ligt ( 23 KM van Leeuwarden en 14 KM van Dokkum ) zo ongeveer in het midden van de rode cirkel die jij aangaf.
Dokkum staat geen zender. In het noorden is het Leeuwarden, Groningen en Smilde
robbydw schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:36:
[...]

Ja ik kreeg gisteren de melding en heb de update maar meteen uitgevoerd. Het sync probleem is nu helemaal verleden tijd bij mij. Verder had ik een aantal zenders met een vrij zwak signaal. Op de een of andere manier is het signaal balkje nu bij alle zenders bijna vol tot helemaal vol. Weet iemand of de update hier wat mee te maken heeft?

Wat een onzin, nu ik de update heb gedaan heb ik er 18 !!!! Duitse kanalen bij. HULDE voor de KPN, eindelijk
Teddie_ schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 19:36:
Even een snelle vraag, gewoon uit nieuwsgierigheid ;)

Als ik lange tijd geen tv heb gekeken met digitenne en ik zet hem daarna weer aan duurt het zeker een paar minuten voordat ik de versleutelde zenders kan zien. Enig idee waarom dit is?
Je abonnement wordt iedere maand verlengd zo tegen het einde van de maand. Als jij dus zeg voor het laatst 15 december hebt gekeken en nu weer gaat kijken dan staat de maand januari nog niet op de smartcard. Dit duurt max 10 minuten ofzo ligt eraan waar je instapt in de caroussel. het zou ook binnen 5 sec kunnen in theorie als je niet inschakeld en jouw abo langs komt. je kan die status ook altijd ergens in het conaxmenu terug vinden.
Hoi een paar vraagjes. Ik zit ook over Digitenne te denken. Via de site kan ik het niet bestellen omdat de postcodecheck uitwijst dat het niet beschikbaar is (Ede).
Onzin volgens mij want ik weet dat er mensen in mijn buurt het wel hebben..

Als je naar de primafoon gaat ( ik weet niet of Ede ze ook heeft om dat Ede geen dekking heeft, anders ga je naar Arnhem) dan kan je daar een huurtuner meekrijgen. Je hoeft geen geld te betalen en krijgt alles zo mee. Die huurtuner kost 3 euro per maand, maar die krijg je ook weer terug dus netto kost hij niets. Je betaald inclusief tuner slechts 6,95 per maand. Werkt het niet kan je alles binnen een maand kosteloos weer terugsturen en heeft het je dus niets gekost.
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 15:17:

Ja dat hebben ze

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2008 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ook in 1 post. Gebruik de edit knop!

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2008 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2008 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2008 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2008 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Eh, 16x16, je kunt al je antwoorden ook in één post stoppen (kwestie van knippen en plakken) en bovendien was zo'n beetje op elke vraag al antwoord gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 20:10:
[...]

Wat een onzin, nu ik de update heb gedaan heb ik er 18 !!!! Duitse kanalen bij. HULDE voor de KPN, eindelijk
Iets te voorbarig antwoord van mij. Heb de gevonden Duitse kanalen nog eens bekeken. (wat langer dan een paar secondes 8) ) en inderdaad, de lock is er toch af. Signaal bij mij beneden is gewoon ruk qua Duitse zenders, maar ze zijn dus inderdaad wel te bekijken nu.

offtopic: je reactie is misschien alleen een beetje ongenuanceerd ;)

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
  • Laatst online: 19-03 15:04
We hebben hier sinds kort voor 3 maanden gratis digitenne. Eerste indruk is behoorlijk bedroevend. Heb met de meegeleverde coax verlengkabel de antenne nu in de tuin staan op een container, zodat die precies door een spleet van de bomen richt, nog steeds is het beeld niet geweldig. Update binnenhalen lukt niet (blijft maar zoeken), alle commerciële zenders niet aanwezig kaart al 2x geactiveerd. Zou voor de commerciele zenders natuurlijk even kunnen bellen maar van mij hoeft het niet zo.

Om het goed te laten werken zal ik zodrekt het dak is opklimmen met een mega lange coax verlengkabel. Raad het dus echt iedereen aan om te gebruiken geweldig dat digitenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

maxjuh schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 12:45:
We hebben hier sinds kort voor 3 maanden gratis digitenne. Eerste indruk is behoorlijk bedroevend. Heb met de meegeleverde coax verlengkabel de antenne nu in de tuin staan op een container, zodat die precies door een spleet van de bomen richt, nog steeds is het beeld niet geweldig. Update binnenhalen lukt niet (blijft maar zoeken), alle commerciële zenders niet aanwezig kaart al 2x geactiveerd. Zou voor de commerciele zenders natuurlijk even kunnen bellen maar van mij hoeft het niet zo.

Om het goed te laten werken zal ik zodrekt het dak is opklimmen met een mega lange coax verlengkabel. Raad het dus echt iedereen aan om te gebruiken geweldig dat digitenne.
Woon je in een uithoek? Je raadt het men af, puur omdat jouw signaal daar zo zwak is? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
Exorcist schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 13:24:
[...]

Woon je in een uithoek? Je raadt het men af, puur omdat jouw signaal daar zo zwak is? |:(
Zit niet in een uit hoek. Maar het is toch te gek voor woorden dat je zoveel moeite moet doen om een beetje redelijk signaal te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een probleempje met Digitenne in relatie tot mijn Pioneer 545H-S.
Ik kan niet opnemen, ik blijf zwart beeld krijgen als ik ze op elkaar aansluit. Alle verschillende combi's al gebruikt/geprobeerd, maar niets werkt. Probleem lijkt hem te zitten in het feit dat in de Pioneer er geen DBV-T geen "TOPFIELD" te selecteren is en daarom ook de G-Link niet werkt. Weet iemand hier een oplossing voor??

Ik vind op veel plaatsen wel wat info.
HIER lees ik dat je kabel moet hebben om dit werkend te krijgen. Klopt dat?
En [url=]HIER[/url] lees ik ergens dat het te maken zou hebben met de setup van de Pioneer dat die op RGB moet staan ofzo... Ik word er geen wijs meer van... 8)7

Overigens volgende n00b-vraag, heb een Samsung met DTV / ruimte voor een CI-kaart (Common Interface/Conax oid). Welke kaart/omhulsel mag/kan ik daar voor aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

maxjuh schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 14:27:
[...]

Zit niet in een uit hoek. Maar het is toch te gek voor woorden dat je zoveel moeite moet doen om een beetje redelijk signaal te krijgen.
Dat jij er nu toevallig problemen mee hebt..Ik heb hier in Zuid-Holland al meerdere mensen op Digitenne gebracht, en nog nooit ook maar één probleem tegengekomen. Niet met het signaal, niet met de installatie. Om daarom gelijk het hele product af te schieten vind ik wat ver gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Weet iemand toevallig shops of producten voor Digitenne voor in de auto bij een beetje snelheid ?
Er zijn er zat te vinden, ook voor acceptabele bedragen, maar allemaal zonder smartcard ingang, en ik wil toch wel iets meer dan NL1,2,3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 16:28

spaceboy

Op grote hoogte

Ik heb sinds net Digitenne en ik wil weer iets wat waarschijnlijk niet kan, maar misschien kunnen jullie even meedenken? Ik kom van een situatie af waarbij ik UPC had.

Dit is de situatie:

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/tcls/tmp/digitenne.jpg

Nu werken TV(1) en RADIO(4) prima. Probleem is dat ik de overige 2 tv's (en als het kan ook de radio) wil aansluiten, ZONDER een extra tuner van Digitenne te huren/kopen.

Voorwaarden:
- ik hoef NIET te kunnen zappen op de andere 2 tv's en op de andere radio!!
- ik wil geen andere bekabeling trekken, overal ligt COAX!

Wat moet ik kopen om dit voor elkaar te krijgen? Ik zie in de handleiding dat ik de gele video tulp van de TV ontvanger kan gebruiken, maar dan moet ik dus van die tulp naar COAX. Kan dat? Hoe? Waarmee? Of zijn er andere / betere mogelijkheden?

Thanks!

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ondertussen gevonden hoe die hirschmann DVB-T ontvanger nou genoemd word : het is de CarTV van hirschmann. Met die term is het al een stuk makkelijker zoeken :P
Van deze decoder zijn er 3 versie's/generatie's uitgebracht, maar eigenlijk is alleen de 2e generatie te vinden op internet.
Prijzen beginnen vanaf ~ 370,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maxjuh schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 14:27:
[...]

Dan nog is je afbrand advies niet op zijn plaats, het is een goedkoop alternatief, dat pas een alternatief is als de ontvangst goed is. Ik bijvoorbeeld zie in het afstemmenu 0% ontvangst, maar alle zenders komen volle bak binnen. Dat de bandbreedte per kanaal beperkt is zie je weldegelijk maar dat is algemeen bekend met dito lage prijs.

Bevalt het niet? dan zeg je toch weer op? zat andere mogelijkheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spaceboy schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 16:37:
Ik heb sinds net Digitenne en ik wil weer iets wat waarschijnlijk niet kan, maar misschien kunnen jullie even meedenken? Ik kom van een situatie af waarbij ik UPC had.

Dit is de situatie:

[afbeelding]

Nu werken TV(1) en RADIO(4) prima. Probleem is dat ik de overige 2 tv's (en als het kan ook de radio) wil aansluiten, ZONDER een extra tuner van Digitenne te huren/kopen.

Voorwaarden:
- ik hoef NIET te kunnen zappen op de andere 2 tv's en op de andere radio!!
- ik wil geen andere bekabeling trekken, overal ligt COAX!

Wat moet ik kopen om dit voor elkaar te krijgen? Ik zie in de handleiding dat ik de gele video tulp van de TV ontvanger kan gebruiken, maar dan moet ik dus van die tulp naar COAX. Kan dat? Hoe? Waarmee? Of zijn er andere / betere mogelijkheden?

Thanks!
Zit er achter op die topfield een RF uit ? Als t goed is kan je daarop de coax aansluiten die naar de andere twee TV's gaat. Die twee TV's afstemmen op het kanaal van de RF uit. Je kan het kanaal nummer dat je op je interne coax net gebruikt instellen op je topfield met: systeeminstellingen, dan A/V instellingen en dan RF kanaal. Je hebt dan beeld en geluid van de topfield op alle drie de TV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 17:32:
[...]

Zit er achter op die topfield een RF uit ? Als t goed is kan je daarop de coax aansluiten die naar de andere twee TV's gaat. Die twee TV's afstemmen op het kanaal van de RF uit. Je kan het kanaal nummer dat je op je interne coax net gebruikt instellen op je topfield met: systeeminstellingen, dan A/V instellingen en dan RF kanaal. Je hebt dan beeld en geluid van de topfield op alle drie de TV's.
Eh, er zit wel een RF LOOP OUT op, maar daar staat bij "Aansluitpunt voor signaal naar andere TV-ontvanger"... Da's zeker niet goed? :(

Ik heb overigens die optie RF Kanaal niet bij m'n A/V Instellingen.

[ Voor 5% gewijzigd door spaceboy op 12-01-2008 17:53 ]

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
spaceboy schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 17:53:
Eh, er zit wel een RF LOOP OUT op, maar daar staat bij "Aansluitpunt voor signaal naar andere TV-ontvanger"... Da's zeker niet goed? :(

RF LOOP OUT dient om het antennesignaal door te lussen naar een andere ontvanger, niet om een TV aan te sluiten. Met deze apparatuur en bekabeling gaat dus niet lukken wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

asmi schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 18:42:
[...]

RF LOOP OUT dient om het antennesignaal door te lussen naar een andere ontvanger, niet om een TV aan te sluiten. Met deze apparatuur en bekabeling gaat dus niet lukken wat je wilt.
Nee ok. Maar wat wel? Ik heb net al even een oude VCR geprobeerd, daar lukt het op zich mee, ware het niet dat dat ding zichzelf uitschakelt na 5 minuten. Kennelijk zit er IN die VCR wel iets wat mijn probleem / vraagstuk oplost. Daar sluit ik namelijk de SCART vanaf de Topfield op aan om vervolgens met zo'n COAX kabel van VCR naar TV's te gaan. Gaat prima.

Maar goed, die VCR schakelt dus uit. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 17:05:
[...]

Dan nog is je afbrand advies niet op zijn plaats, het is een goedkoop alternatief, dat pas een alternatief is als de ontvangst goed is. Ik bijvoorbeeld zie in het afstemmenu 0% ontvangst, maar alle zenders komen volle bak binnen. Dat de bandbreedte per kanaal beperkt is zie je weldegelijk maar dat is algemeen bekend met dito lage prijs.

Bevalt het niet? dan zeg je toch weer op? zat andere mogelijkheden
We kregen het gratis voor 3 maanden aangeboden van KPN dus zit er dus ook niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spaceboy schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 17:53:
[...]

Dan heb je zeker een andere Topfield dan ik, ik heb op de achterkant ook wel RF loop out, maar ook nog extra RF in en RF uit, en die bedoelde ik.
Als je die niet hebt dan zou je een RF modulator moeten gebruiken, of uit een oude videorecorder slopen, maar dat is allemaal gedoe met voeding, kastje enzo.
Of je moet de video-rec kunnen instellen op stand-by, soms kan dat. Of met de klep open laten staan.
Het is eigenlijk een heel zwak zendertje die een analoog video signaal moduleert op een RF (radio frequentie) draaggolf. Dus precies zoals vroeger de analoge zenders deden op VHF en UHF kanalen. Niks bijzonders dus: het ziet er uit als een klein blikken doosjes vlak achter de plug. Als het wat ouder is zit er een gaatje in waar je de frequentie mee kan instellen (met een klein schroevendraaiertje) (dus het UHF nummer) iets moderner dan kan je dat digitaal instellen. (zoals in mijn Topfield)
even gezocht voor je:

http://www.bisco.nl/index...=viewProd&productId=27586

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2008 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Te veel om op te noemen. Maar dan zul je toch duidelijk moeten maken wat je randvoorwaarden zijn. Tot nu toe weten we alleen dat je "een" Topfield ontvanger en "een" oude videorecorder hebt en geen nieuwe bekabeling wilt leggen.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.