Het grote Digitenne topic deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 141.469 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 16:28

spaceboy

Op grote hoogte

asmi schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 19:19:
[...]

Te veel om op te noemen. Maar dan zul je toch duidelijk moeten maken wat je randvoorwaarden zijn. Tot nu toe weten we alleen dat je "een" Topfield ontvanger en "een" oude videorecorder hebt en geen nieuwe bekabeling wilt leggen.
Maar (zoals Jan D ook al zegt), er zijn misschien modulators (ik ben geen techneut) te koop ofzo? Dat bedoelde ik. Anyway, bedankt beiden. Ik ga 's even rondkijken. Heb de handleiding van m'n VCR al gedownload, maar helaas, daar wordt niets over gerept hoe ik dat ding NIET in standby kan laten springen. :S

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spaceboy schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 19:38:
[...]

Maar (zoals Jan D ook al zegt), er zijn misschien modulators (ik ben geen techneut) te koop ofzo? Dat bedoelde ik. Anyway, bedankt beiden. Ik ga 's even rondkijken. Heb de handleiding van m'n VCR al gedownload, maar helaas, daar wordt niets over gerept hoe ik dat ding NIET in standby kan laten springen. :S
ik had mijn post al geedit, lees maar terug:
http://www.bisco.nl/index...=viewProd&productId=27586
er zijn er in alle soorten en maten en prijzen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spaceboy schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 19:38:
[...]

Bijvoorbeeld deze modulator:
https://www.cardwriter.nl/nl/pd1175028819.htm?categoryId=99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Thanks Jan D en escape! Die op de pagina die escape roept ziet er wel netjes uit. Ik ga maandag even bij de locale electronica-boer langs, als die 'm niet heeft ga ik die bestellen. Thanks!

P.S. Digitenne heb ik nu een halve dag, maar ik ben er wel blij mee geloof ik. Bizar ook dat Spice kanaal. :)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04
Die Maximum RF-3000 heb ik ook, die zoek je inderdaad. Is wel mono geluid geloof ik (niet dat dat zoveel uitmaakt..).

De radio's kan je eventueel ook voorzien van een FM-antenne.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

slaay

Natuurbeleven.com

Ik doe gisteren een nieuwe kanaalscan en waarrempel.. 5 duitse zenders erbij :)
En dat in Eindhoven-Strijp.. Is er in Duitsland een nieuwe zender gekomen die even flink aan het uitzenden is?

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:51

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik heb van het weekend even verder zitten zoeken naar DVB-T voor in de auto.
Tot nu toe ben ik 3 modellen tegengekomen welke in Nederland verkrijgbaar zijn, een Smartcard aan kunnen en geschikt zijn voor Digitenne.

Hirschmann CarTV ~ € 370,-
Afbeeldingslocatie: http://www.elektro.be/images/Reports/DossierCar_hirschmann.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.coolsound.nl/images/products/4658_l.png

Bullit DVB-T ~ € 240,-
Afbeeldingslocatie: http://www.menke.nl/webshop/image.php?productid=16469 Afbeeldingslocatie: http://www.mbcaraudio.nl/article150029.jpg

Eastern SE863-T ~ € 399,-
Afbeeldingslocatie: http://www.autoshopdetijger.nl/website/images/SE-863.jpg

Allen zijn DVB-T tuners welke expliciet voor in de auto gemaakt zijn, en dus alledrie bij snelheden van 120 km en hoger een goede ontvangst claimen.
Dergelijk tuners werken met 2 actieve antennes, waarbij het systeem kijkt welke het sterkste is. Op wat korte happeringen na, zou je ook weinig moeten merken wanneer je van de ene regio naar de andere regio rijd.

Ik heb helaas nog weinig echte gebruikerservaringen kunnen vinden.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spaceboy schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 18:55:
[...]

Nee ok. Maar wat wel? Ik heb net al even een oude VCR geprobeerd, daar lukt het op zich mee, ware het niet dat dat ding zichzelf uitschakelt na 5 minuten. Kennelijk zit er IN die VCR wel iets wat mijn probleem / vraagstuk oplost. Daar sluit ik namelijk de SCART vanaf de Topfield op aan om vervolgens met zo'n COAX kabel van VCR naar TV's te gaan. Gaat prima.

Maar goed, die VCR schakelt dus uit. Helaas.
Misschien als je dezelfde soort vcr hebt als ik had in het verleden, dan kan je door een paar seconden op stop te drukken of door op het knopje tuner te drukken, de vcr in tunerstand zetten, waardoor hij niet na vijf minuten uitgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
spaceboy schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 18:55:
[...]

Nee ok. Maar wat wel? Ik heb net al even een oude VCR geprobeerd, daar lukt het op zich mee, ware het niet dat dat ding zichzelf uitschakelt na 5 minuten. Kennelijk zit er IN die VCR wel iets wat mijn probleem / vraagstuk oplost. Daar sluit ik namelijk de SCART vanaf de Topfield op aan om vervolgens met zo'n COAX kabel van VCR naar TV's te gaan. Gaat prima.

Maar goed, die VCR schakelt dus uit. Helaas.
Philips zeker... de latere versies bleven de 2e keer aan.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De DVB-T tunner geeft echt heel slecht beeld (KPN DVB-T->scart Box), veel slechter dan de eigen dDVB-T tuner van mijn Samsung tv 37m86 bdx. Ik kan nu gewoon digitenne opnemen, alle free to air vanuit mijn tv, met Vista Media Center of VCR. (Jammer genoeg geen HDMI out)
Heeft iemand ervaring met de conax pcmcia kaart module met een Digitenne kaartje? Zodat je met je eigen tunner naar de gecodeerde kanalen kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

giant2000 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 23:02:
[...]

Philips zeker... de latere versies bleven de 2e keer aan.
Wat bedoel je met 2e keer? Ik heb namelijk een "latere Philips" denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
spaceboy schreef op maandag 14 januari 2008 @ 06:50:
[...]

Wat bedoel je met 2e keer? Ik heb namelijk een "latere Philips" denk ik.
De oude VCR (jaren '80) hebben er voor gezorgt dat Philips video's deze storende stand hadden. Bij die oude VCR's (met die dikke vierkante banden) bleef de tape namelijk om de kop zitten, wat nogal slijtage veroorzaakte aan kop en band. Toen Philips noodgedwongen over moest stappen VHS bleef men toch deze verveldende functie handhaven. Tot zover deze geschiedenisles.
Een later Philips kun je volgens mij op een tuner stand zetten, dan gaat hij niet na 5 min. op stand-by. De eerder versies gingen de eerste keer na 5 min. op stand-by, maar zette je hem meteen weer aan dan bleef hij aan.
Is er geen gebruiksaanwijzing te vinden op het internet, welke type heb je?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 02:15:
De DVB-T tunner geeft echt heel slecht beeld (KPN DVB-T->scart Box), veel slechter dan de eigen dDVB-T tuner van mijn Samsung tv 37m86 bdx. Ik kan nu gewoon digitenne opnemen, alle free to air vanuit mijn tv, met Vista Media Center of VCR. (Jammer genoeg geen HDMI out)
Heeft iemand ervaring met de conax pcmcia kaart module met een Digitenne kaartje? Zodat je met je eigen tunner naar de gecodeerde kanalen kan kijken.
Define 'de conax pcmcia kaart' ?
Ik heb een Technicrypt CONAX Cam met een KPN kaartje voor in mijn PC en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-05-2024
Afbeeldingslocatie: http://www.komplett.nl/img/p/200/319485.jpg
ik weet alleen niet of je ze met CI krijgt, anders een extern readertje eraan hangen.
Define 'de conax pcmcia kaart' ?
Ik heb een Technicrypt CONAX Cam met een KPN kaartje voor in mijn PC en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verkoop mijn digitenne tuner via marktplaats, weet iemand of ik mijn smartcard daarbij kan geven of kan de koper dan op mijn rekening digitenne aanvragen :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 14:20:
Ik verkoop mijn digitenne tuner via marktplaats, weet iemand of ik mijn smartcard daarbij kan geven of kan de koper dan op mijn rekening digitenne aanvragen :s
Niet doen, die dingen zijn gekoppeld aan jouw gegevens. Als hij zelf Digitenne wilt kan hij dit zelf afsluiten, en krijgt hij zijn eigen SmartCard(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 14:20:
Ik zoek nog een tuner erbij! Die card wil ik er wel bij. Stuur even PM.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry had m al verkocht ;p en dus niet met kaart }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

giant2000 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 08:48:
[...]

De oude VCR (jaren '80) hebben er voor gezorgt dat Philips video's deze storende stand hadden. Bij die oude VCR's (met die dikke vierkante banden) bleef de tape namelijk om de kop zitten, wat nogal slijtage veroorzaakte aan kop en band. Toen Philips noodgedwongen over moest stappen VHS bleef men toch deze verveldende functie handhaven. Tot zover deze geschiedenisles.
Een later Philips kun je volgens mij op een tuner stand zetten, dan gaat hij niet na 5 min. op stand-by. De eerder versies gingen de eerste keer na 5 min. op stand-by, maar zette je hem meteen weer aan dan bleef hij aan.
Is er geen gebruiksaanwijzing te vinden op het internet, welke type heb je?
Ik heb de VR 675. Ik heb al een handleiding gedownload, maar daarin wordt niet gerept over het automatisch uitgaan. Behalve dat er een vage melding staat dat "bij sommige functies het apparaat bij enkele minuten geen-gebruik op standby springt". Als jij mij hier meer over kunt vertellen... would be great!

Edit: heb jouw truc net geprobeerd, maar dat werkt niet. Hij springt rustig na de 2e keer weer in standby. Weet iemand of dat makkelijk met een soldeer-actie is op te lossen? Ik vind het eigenlijk best zonde om zo'n apparaatje van 30E te moeten kopen als ik hier eigenlijk iets werkends heb.

[ Voor 11% gewijzigd door spaceboy op 14-01-2008 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Een VRC die "bij sommige functies het apparaat bij enkele minuten geen-gebruik op standby springt" is toch zo klaar als een klontje ?
VRC's die bij niets doen (lees puur over de tuner/SCART 'kijken') na enkele minuten uit gaan is niets nieuws.
Tenzij het een setting is, zul je daar niets aan kunnen veranderen (tenzij je weet waar je het overhebt en gaat solderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-08 22:12
Exorcist schreef op maandag 14 januari 2008 @ 14:29:
[...]

Niet doen, die dingen zijn gekoppeld aan jouw gegevens. Als hij zelf Digitenne wilt kan hij dit zelf afsluiten, en krijgt hij zijn eigen SmartCard(s).
Kan je zeker wel doen. Gewoon eerst met KPN bellen en de SC laten verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hardstikke leuk allemaal,
maar wie kan mij vertellen hoe de kwaliteit is van digitenne (van KPN) op een 42" Plasma.
En dan ook nog eens in Amsterdam!???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 20:53:
Hardstikke leuk allemaal,
maar wie kan mij vertellen hoe de kwaliteit is van digitenne (van KPN) op een 42" Plasma.
En dan ook nog eens in Amsterdam!???
Dat valt niet te zeggen aangezien dat van plek tot plek kan verschillen. Maar ik zou zeggen probeer het zelf. Bevalt het niet breng het dan binnen een maand terug en het kost je verder niks en je zit nergens aan vast. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hier geen enkele probleem met Digitenne @ 42" plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
objectief2 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 21:12:
[...]

Dat valt niet te zeggen aangezien dat van plek tot plek kan verschillen. Maar ik zou zeggen probeer het zelf. Bevalt het niet breng het dan binnen een maand terug en het kost je verder niks en je zit nergens aan vast. ;)
De nationale muxen zouden niets moeten verschillen door het land heen. De publieke mux met eigen regionale zender kan in theorie iets verschillen, maar die ene regionale zender die nog een lagere resolutie heeft ook, en waarop relatief weinig actieshots te zien zijn.. Veel zal het niet uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op maandag 14 januari 2008 @ 21:15:
Hier geen enkele probleem met Digitenne @ 42" plasma.
Ik kijk al een tijdjenaar digitenne op 40 inch LCD enne geen probleem hoor;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2008 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
spaceboy schreef op maandag 14 januari 2008 @ 17:30:
[...]

Ik heb de VR 675. Ik heb al een handleiding gedownload, maar daarin wordt niet gerept over het automatisch uitgaan. Behalve dat er een vage melding staat dat "bij sommige functies het apparaat bij enkele minuten geen-gebruik op standby springt". Als jij mij hier meer over kunt vertellen... would be great!

Edit: heb jouw truc net geprobeerd, maar dat werkt niet. Hij springt rustig na de 2e keer weer in standby. Weet iemand of dat makkelijk met een soldeer-actie is op te lossen? Ik vind het eigenlijk best zonde om zo'n apparaatje van 30E te moeten kopen als ik hier eigenlijk iets werkends heb.
http://www.p4c.philips.co...5_02/vr675_02_dfu_nld.pdf
Op blz 10 van de gebruiksaanwijzing staat je oplossing:

U kunt uw videorecorder ook als televisie-ontvanger (tuner) gebruiken.
1. Houd de STOP toets ingedrukt, tot in het display [ ] verschijnt.
2. Kies het gewenste programmanummer met de P- of de P+, of met de 0-9 toetsen.
3. Schakel de videorecorder met de STANDBY toets uit, als u niet meer naar de televisie wilt kijken.

B)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net het info nr van KPN digitenne gebeld: de softwareupdate voor de TF5300 komt volgende week.
En nu maar hopen dat t waar is..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:52
De rf-out uitgang op mijn samsung single tuner werkt niet meer. Is volgens mij bij een firmware update er door de kpn uitgehaald. Hoe sluit ik nu een 2de tv aan, zonder een nieuw kastje te kopen? Ik kijk weining naar die 2de en zappen hoef ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Is het kanaal ervan niet gewoon gereset samen met de nieuwe firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
raven22 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 15:05:
De rf-out uitgang op mijn samsung single tuner werkt niet meer. Is volgens mij bij een firmware update er door de kpn uitgehaald. Hoe sluit ik nu een 2de tv aan, zonder een nieuw kastje te kopen? Ik kijk weining naar die 2de en zappen hoef ik niet.
Dit is naar mijn weten nooit weggehaald met behulp van een update ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

giant2000 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 08:55:
[...]

http://www.p4c.philips.co...5_02/vr675_02_dfu_nld.pdf
Op blz 10 van de gebruiksaanwijzing staat je oplossing:

U kunt uw videorecorder ook als televisie-ontvanger (tuner) gebruiken.
1. Houd de STOP toets ingedrukt, tot in het display [ ] verschijnt.
2. Kies het gewenste programmanummer met de P- of de P+, of met de 0-9 toetsen.
3. Schakel de videorecorder met de STANDBY toets uit, als u niet meer naar de televisie wilt kijken.

B)
Ik vind het echt super dat je mee helpt zoeken man, serieus! Had over die regels echt heengelezen (had dat document toch wel 3x gelezen voor mijn gevoel). Maar helaas... ik heb 't net getest (dat ding staat hier voor me), die [ ] verschijnt inderdaad netjes in het display. Maar na een paar minuten gaat hij toch vrolijk in standby... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Samopsa schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 17:17:
[...]

Dit is naar mijn weten nooit weggehaald met behulp van een update ;-)
ga maar eens naar het menu en de optie om het kanaal in te stellen is er niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 16:53:
Is het kanaal ervan niet gewoon gereset samen met de nieuwe firmware?
nee, de hele optie is weg, schijnt op de topfield ook zo te zijn. ik heb nog met de klantenservice gebeld maar je kunt de rf uitgang niet meer gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Wel erg vreemd, er is namelijk nog een tijd geweest dat de primafoon de oude apparaten met RF out speciaal op voorraad had om aan mensen te geven die enkel een RF ingang op hun TV hadden.

De klantenservice zegt dat omdat de huidige apparatuur (vanaf 1,5 jaar oud ongeveer) geen RF out meer heeft maar RF loop out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Topfield 5300 heeft sowieso RF out dus dat alle apparatuur geen RF out meer hebben klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
spaceboy schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 18:21:
[...]

Ik vind het echt super dat je mee helpt zoeken man, serieus! Had over die regels echt heengelezen (had dat document toch wel 3x gelezen voor mijn gevoel). Maar helaas... ik heb 't net getest (dat ding staat hier voor me), die [ ] verschijnt inderdaad netjes in het display. Maar na een paar minuten gaat hij toch vrolijk in standby... :(
Daar zijn tweakers toch voor? ;)
Wat raar... en heb je ook P+ of P- gedaan?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fostar82
  • Laatst online: 07-07 14:57
Wij hebben net digitenne (op proef) met zo'n topfield huur tuner.
Nou hebben we ook een panasonic dvd recorder welke we willen blijven gebruiken. Dus er moet een twintuner komen en het liefst met een record modus. In mijn panasonic gebruiksaanwijzing heb ik gelezen dat hij een stuursignaal kan ontvangen waarna hij begint op te nemen, of dat hij de scart kan monitoren en kan gaan opnemen zodra de twintuner aanspringt.
Weet iemand iets van een twintuner die deze functies ondersteund?

Ik heb ook met KPN aan de lijn gehangen en die zeggen dat ze bezig zijn met een nieuwe twintuner, maar ze konden niet zeggen waarneer deze beschikbaar zijn, dus hier wil ik eigenlijk niet op wachten.

if it smells its chemistry, if it moves its biology, if it does not work its computer science

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Fostar82 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 13:02:
Wij hebben net digitenne (op proef) met zo'n topfield huur tuner.
Nou hebben we ook een panasonic dvd recorder welke we willen blijven gebruiken. Dus er moet een twintuner komen en het liefst met een record modus. In mijn panasonic gebruiksaanwijzing heb ik gelezen dat hij een stuursignaal kan ontvangen waarna hij begint op te nemen, of dat hij de scart kan monitoren en kan gaan opnemen zodra de twintuner aanspringt.
Weet iemand iets van een twintuner die deze functies ondersteund?

Ik heb ook met KPN aan de lijn gehangen en die zeggen dat ze bezig zijn met een nieuwe twintuner, maar ze konden niet zeggen waarneer deze beschikbaar zijn, dus hier wil ik eigenlijk niet op wachten.
Hé, dat zou handig zijn! Mijn HDD recorder (Lite-On) ondersteunt dit niet i.s.m. de (oude) twin tuner, dus moet ik nog dubbel programmeren. Is trouwens ook zo gebeurd hoor, ik heb een tv met zo'n split screen (picture and picture). Oude twin tuners worden legio aangeboden op Marktplaats (waarde is ca. 100 euro), hiervan kun je €89,95 terug krijgen d.m.v. het afsluiten van een abonnement.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

giant2000 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 11:48:
[...]

Daar zijn tweakers toch voor? ;)
Wat raar... en heb je ook P+ of P- gedaan?
Yep. En ook op E1 of E2 (beide Extends werken qua modulatie). Geen verschil. Ook al geprobeerd "vanuit standby", of juist "als 'ie aanstaat die STOP knop lang indrukken". Maar dat alles maakt geen verschil.

Het voelt zo machteloos. Je wilt tegen dat apparaat zeggen: TOE MAAR! BLIJF MAAR AAN! HET MAG VAN MIJ!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spaceboy schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 16:42:
Het voelt zo machteloos. Je wilt tegen dat apparaat zeggen: TOE MAAR! BLIJF MAAR AAN! HET MAG VAN MIJ!! :P
Emoties zijn voor mietjes :)
Kan je er niet een videoband half instoppen ? Dat ie denkt: "Ik mag niet uit". Heb ik wel eens gedaan met een camcorder als webcam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je wilt tegen dat apparaat zeggen: TOE MAAR! BLIJF MAAR AAN! HET MAG VAN MIJ!! :P
Ik zat te denken: misschien wordt in de handleiding wel echt bedoelt als TUNER, en dat hij de SCART in niet ziet als een tunerkanaal. Heb je al geprobeerd of die aanblijft, als je op een gewoon kanaal afstemt en dan op tuner-standby zet ? Dan weet je in ieder geval dat dat het probleem is. Het is wel vreemd als de handleiding niet zou kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fostar82
  • Laatst online: 07-07 14:57
giant2000 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:03:
[...]

Hé, dat zou handig zijn! Mijn HDD recorder (Lite-On) ondersteunt dit niet i.s.m. de (oude) twin tuner, dus moet ik nog dubbel programmeren. Is trouwens ook zo gebeurd hoor, ik heb een tv met zo'n split screen (picture and picture). Oude twin tuners worden legio aangeboden op Marktplaats (waarde is ca. 100 euro), hiervan kun je €89,95 terug krijgen d.m.v. het afsluiten van een abonnement.
Dubbel programmeren. Dus die (oude) twin tuner waar je het over hebt is dus idd in te programmeren? Is dat niet een samsung? Zal eens gaan googlen.

if it smells its chemistry, if it moves its biology, if it does not work its computer science

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Fostar82 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 10:24:
[...]

Dubbel programmeren. Dus die (oude) twin tuner waar je het over hebt is dus idd in te programmeren? Is dat niet een samsung? Zal eens gaan googlen.
Ja, de Samsung. Werkt perfect. Via de EPG en via het menu. De gebruiksaanwijzing is duidelijk hierover. Succes!
Let wel even op: De tuner heeft een automatische klok die wordt aangestuurt door Digitenne, je hoeft hem dus nooit op tijd te zetten. Echter in de gebruiksaanwijzing staat dat je de tuner uit moet zetten, doe dit NIET! De twin tuner ALTIJD aanlaten, de automatische klok werkt namelijk niet 100% als de tuner uit staat.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Yep. En ook op E1 of E2 (beide Extends werken qua modulatie). Geen verschil. Ook al geprobeerd "vanuit standby", of juist "als 'ie aanstaat die STOP knop lang indrukken". Maar dat alles maakt geen verschil.

Ik heb hier ook een VR675/02 staan.
Het werkt zo wel !!
Maar je moet er wel antenne signaal op zetten.
Dus wel even de antenne kabel er in.

Als je er geen signaal in stopt gaat hij vanzelf weer uit ook met [ ] op het display.

succes.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2008 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 11:13:
[...]

Het werkt zo wel !!

Als je er geen signaal in stopt gaat hij vanzelf weer uit ook met [ ] op het display.

succes.
Spaceboy, je zit er dicht bij, ik voel het! Je video ZAL aanblijven nu. ;)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 20:37
Ik woon op dit moment in een gebied waar nog geen digitenne is. Eind 2006 werd op de site van digitenne keurig aangeven (tijdens de uitbouw van digitenne) wanneer ik welk kwartaal digitenne beschikbaar was. Inmiddels is het 2008 en op de site is niet te vinden of er in 2008 nog meer uitgebreid gaat worden. Is hier iemand die hier iets over weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 11:13:
[...]

Het werkt zo wel !!

succes.
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Oke dan. Het kost effe wat moeite en tijd (had die modulator al bijna besteld op internet), maar het werkt gewoon!! Gran-di-oos! Thanks a lot iedereen die mee heeft gedacht!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

slaay

Natuurbeleven.com

kielkiel schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 09:32:
Ik woon op dit moment in een gebied waar nog geen digitenne is. Eind 2006 werd op de site van digitenne keurig aangeven (tijdens de uitbouw van digitenne) wanneer ik welk kwartaal digitenne beschikbaar was. Inmiddels is het 2008 en op de site is niet te vinden of er in 2008 nog meer uitgebreid gaat worden. Is hier iemand die hier iets over weet?
Geeft de postcodecheck geen indicatie weer? Anders even KPN bellen, mogelijk dat ze kunnen aangeven wanneer je gebied voorzien gaat worden. Daarnaast kan het zijn dat ze geen ontvangst garanderen en je nu toch al ontvangst hebt.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
spaceboy schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 10:25:
[...]

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Oke dan. Het kost effe wat moeite en tijd (had die modulator al bijna besteld op internet), maar het werkt gewoon!! Gran-di-oos! Thanks a lot iedereen die mee heeft gedacht!! :)
Ook hier een hoera-stemming! We hebben de laatste dagen echt met je meegeleeft. Zelfs de hond drukte zo nu en dan even op de F5 toets om te kijken of er al nieuws was. Goed weekend!!!

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

giant2000 schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 16:11:
[...]

Ook hier een hoera-stemming! We hebben de laatste dagen echt met je meegeleeft. Zelfs de hond drukte zo nu en dan even op de F5 toets om te kijken of er al nieuws was. Goed weekend!!!
:P jij ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik heb net even de HDD van mijn Topfield PVR verwisseld met een oude schijf die eerder uit de TF is gekomen.
Na het starten meteen de HD list opgeroepen en de oudste encrypted opname opgestart. Deze was van mei 2007. De opname begon meteen zonder problemen te spelen, dus ik denk dat men niet meer bang hoeft te zijn dat oude opnames na verloop van tijd niet meer goed afspelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 22:17:
Ik heb net even de HDD van mijn Topfield PVR verwisseld met een oude schijf die eerder uit de TF is gekomen.
Na het starten meteen de HD list opgeroepen en de oudste encrypted opname opgestart. Deze was van mei 2007. De opname begon meteen zonder problemen te spelen, dus ik denk dat men niet meer bang hoeft te zijn dat oude opnames na verloop van tijd niet meer goed afspelen :)
Waren die van ned1-2-3 of van zenders die $ beveiligd waren of misschien extra wegens leeftijd ?
Ik vraag me dat af omdat ik in het verleden wel ned 1-2-3 kon blijven zien maar die dubbele beveiligde niet. Die waren zwart geworden. Of t moet een andere reden hebben.. :?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2008 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Ik heb 2de hands nog een oude Samsung single tuner gekocht voor de slaapkamer. Hier staat echter oude firmware op. Is die te updaten? Of moet ik wachten tot KPN ooit met nieuwe software komt. Wat waarschijnlijk niet meer gebeurt omdat ze vervangen worden door de topfields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 15:53:
[...]

Waren die van ned1-2-3 of van zenders die $ beveiligd waren of misschien extra wegens leeftijd ?
Ik vraag me dat af omdat ik in het verleden wel ned 1-2-3 kon blijven zien maar die dubbele beveiligde niet. Die waren zwart geworden. Of t moet een andere reden hebben.. :?
Ik weet niet meer welke zender, maar iig niet Ned1,2,3
Ze waren, zoals ik al poste, dus ook 'gewoon' encrypted (een $ bij de opname dus).
raven22 schreef op zondag 20 januari 2008 @ 21:57:
Ik heb 2de hands nog een oude Samsung single tuner gekocht voor de slaapkamer. Hier staat echter oude firmware op. Is die te updaten? Of moet ik wachten tot KPN ooit met nieuwe software komt. Wat waarschijnlijk niet meer gebeurt omdat ze vervangen worden door de topfields.
Ik heb van de zomer een Samsung single tuner bij de primafoon gehaald en deze vond meteen een update op het netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Koffie schreef op zondag 20 januari 2008 @ 22:02:

Ik heb van de zomer een Samsung single tuner bij de primafoon gehaald en deze vond meteen een update op het netwerk?
Ik zie op de KPN site dat er een nieuwe update is voor de topfield decoders, deze blijven 28 dagen staan, als je zo'n update net mist kun je hem dus niet zomaar weer ophalen, althans zo lijkt het. Misschien weet iemand een truc om toch een update te bemachtigen. Ik zal ook de klantenservice eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Jongens, ik heb een Topfield 3000 voor "erbij" gekocht (via via). Als ik echter mijn smartcard erin druk krijg ik een foutmeling, verkeerd CONAX kaart. Ik heb de kaart er op de juiste manier in gedaan want anders krijg je een geen kaart melding. Wat nu?
Bij de Topfield zit ook een blauwe Digitenne kaart. Kan ik deze zondermeer activeren bij KPN?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Volgens mij heb je een 'oude' decoder uit het tijdperk dat Digitennen een los project was (met de blauwe kaart, zelfde kleurstelling als digitenne.nl).
Later heeft KPN de boel op zich genomen en kwamen er nieuwe kaarten. voor zover ik in de Digitenne topics gelezen heb, kunnen dergelijke oude tunders niet de nieuwe kaarten lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Koffie schreef op zondag 20 januari 2008 @ 22:02:
Waarschijnlijk toeval. Er werd in juni/juli vorig jaar een update voor de Samsung-tuners uitgezonden.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Koffie schreef op maandag 21 januari 2008 @ 09:54:
Volgens mij heb je een 'oude' decoder uit het tijdperk dat Digitennen een los project was (met de blauwe kaart, zelfde kleurstelling als digitenne.nl).
Later heeft KPN de boel op zich genomen en kwamen er nieuwe kaarten. voor zover ik in de Digitenne topics gelezen heb, kunnen dergelijke oude tunders niet de nieuwe kaarten lezen.
Damn, draait deze dan ook niet met de nieuwe Topfield update mee?

Edit:
Even zoeken in oude fora kwam ik het volgende tegen:

--------------------------------------------------------------------------------
Geplaatst op dinsdag 18 september 2007 08:19
Acties:

--------------------------------------------------------------------------------
Door: tvdoc
Bekijk myReact van tvdocBekijk de gallery van tvdocBerichten: 40
Reg. datum: 07 maart 2007Matched: blauw
quote:
koektrommeltje schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 00:08:
Iemand enig idee waar ik de oude blauwe smartcard nog kan vinden voor digitenne van voor het kpn-tijdperk? Ik ben er naar op zoek voor iemand die zn abo wil uitbreiden maar de huidige kaartjes slikken de nieuwe niet (of zoiets?)

Wellicht dat iemand een shop weer waar ze (al dan niet online) verkrijgbaar zijn?
Ik ken het probleem, er zijn ontvangers geweest met een cam-lock, die dus alleeen op een blauwe Digitenne kaart werken ,niet op een groene KPN , dit in de tijd dat het nog "concurenten" van elkaar waren. Zo'n blauwe kaart kan je nog gewoon als extra kaart aanmelden bij KPN als je erbij zegt dat je een ontvanger hebt met een camlock.
Ik heb ze hier nog op voorraad liggen , nieuw , ongebruikt , voor als je er belang bij hebt, kun je me bereiken via mijn site tvreparaties.nl
Of dit nog steeds van kracht is zal ik vanavond proberen. _/-\o_

[ Voor 59% gewijzigd door giant2000 op 21-01-2008 11:25 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een technisch probleem (we konden een oplossing niet zo snel in vorige forums vinden):
Sinds kort hebben wij een Philips 42pfl9632 en met wat gesleutel en een antenne hebben we ook de FTA zenders Ned 1,2 en 3 via de ingebouwde DVB-tuner aan de praat gekregen. Het beeld is duidelijk beter dan het analoge signaal van OnsNet dat we standaard ontvangen. Digitenne komt niet in aanmerking want we kijken vaak naar BBC en ARD en OnsNet heeft nog geen digitale TV.
Is er nu een mogelijkheid om de signalen te mengen, dwz dat we zonder omprikken over kunnen schakelen van analoog naar DVB-T voor de Nederlandse zenders? Uiteraard zijn de FTA zenders al geïnstalleerd op de TV onder verschillend programmanummer. Dat is het probleem niet.
Welke stekkertjes, versterkers(?) moeten dan waarin? Als het zou lukken dan zouden we via de input knop op de RC van signaal kunnen wisselen.
Iemand een idee of kan dit gewoon niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 14:45:
Een technisch probleem (we konden een oplossing niet zo snel in vorige forums vinden):
Sinds kort hebben wij een Philips 42pfl9632 en met wat gesleutel en een antenne hebben we ook de FTA zenders Ned 1,2 en 3 via de ingebouwde DVB-tuner aan de praat gekregen. Het beeld is duidelijk beter dan het analoge signaal van OnsNet dat we standaard ontvangen. Digitenne komt niet in aanmerking want we kijken vaak naar BBC en ARD en OnsNet heeft nog geen digitale TV.
Is er nu een mogelijkheid om de signalen te mengen, dwz dat we zonder omprikken over kunnen schakelen van analoog naar DVB-T voor de Nederlandse zenders? Uiteraard zijn de FTA zenders al geïnstalleerd op de TV onder verschillend programmanummer. Dat is het probleem niet.
Welke stekkertjes, versterkers(?) moeten dan waarin? Als het zou lukken dan zouden we via de input knop op de RC van signaal kunnen wisselen.
Iemand een idee of kan dit gewoon niet?
Ik neem aan dat voor DVBT ontvangst een aparte (actieve of passieve?) antenne aangesloten was.

Kun je wel aparte instellingen (kanaalnummers) instellen voor zowel de analoge als de digitale tuner?

Het probleem is dat er bij de CAI en bij DVBT dezelfde frequenties in gebruik kunnen zijn.
Antennes koppelen gaat dan niet, wel omschakelen (met de hand of een externe schakelaar).
Hoewel je bij een schakelaar last van overspraak kunt hebben (signaal straalt door).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
giant2000 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 09:27:
Bij de Topfield zit ook een blauwe Digitenne kaart. Kan ik deze zondermeer activeren bij KPN?
Volgens posters op een ander forum: ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ff een vraag.
Vanavond waait het heel hard.. en mijn buitenantenne was omlaag gaan hangen..

Nu heb ik hem weer recht gehangen alleen nu loopt het beeld heel de tijd vast op rtl8.
Dus geen storing net zoals wanneer een auto voorbij rijdt, of dat ie 'geen uitzending' weergeeft.
Gewoon vastlopen.. net als een pc.. hij reageert dan ook nergens meer op behalve uit en aan zetten.
Dan doet ie het weer ff, en daarna kapt ie er weer mee.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvanmidden
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-09 13:48
Goedenavond,

kan je ook die digitenne kijken via die ant out (rechts naat de ant in poort) en een ether ontvanger? Of moet het per se via die scart???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

eh, hier lijkt alles uit de lucht te zijn? (Tussen Hsm en Ams in)... normaal krijg ik een mailtje en een brief maar dit heb ik nog niet meegemaakt (en ik zat midden in een serie)
/edit: dus echt geen enkele transponder... (1398)

//edit: [01:28]
op digitenne staat dit "Wijziging voor Digitenne kijkers in Limburg

In de nacht van 21 op 22 januari zal er in Limburg een frequentie wijziging plaats vinden. Kanaal 51 (714 MHz) zal vervangen worden door kanaal 24 (498 MHz). Deze wijziging is nodig in verband met internationale frequentie afspraken."

Is wel een eind weg ... waarschijnlijk een operator die CRTL-A ergens heeft kunnen doen?
Dan maar even sat kijken, of slapen natuurlijk.

[ Voor 62% gewijzigd door franssie op 22-01-2008 01:32 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
franssie schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 01:06:
eh, hier lijkt alles uit de lucht te zijn? (Tussen Hsm en Ams in)... normaal krijg ik een mailtje en een brief maar dit heb ik nog niet meegemaakt (en ik zat midden in een serie)
/edit: dus echt geen enkele transponder...
Hier is het ook totaal uit de lucht (PC1035).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04-2022
Join the club, hier in A'dam ligt 't ook op z'n gat. :(

computo ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brewer
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 23:42
Zwolle ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep hier in Blije (omgeving Leeuwarden) ligt het er ook uit!
Was net tennis aan het kijken... en plop alles weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami
  • Laatst online: 03-07 09:20

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Hmm ik was net bezig met installatie, ik dacht dat het aan mij lag. Vanmiddag werkte alles prima, was nu bezig MCE te configureren. Naja morgen maar weer verder. Groningen stad, btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizZie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-05 16:07

BlizZie

Keep Moving Forward

Rotterdam heeft het ook een tijd al begeven.
So much for family guy 8)7

Two is always better than one..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Goes ook eruit, Rotterdam wel signaal geen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

Tiel hier... geen ontbijtnieuws voor mij. Alles ligt eruit. Bij iemand al een oorzaak bekend?

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
robbydw schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 06:50:
Tiel hier... geen ontbijtnieuws voor mij. Alles ligt eruit. Bij iemand al een oorzaak bekend?
Zou het zo even niet weten, maar toen er eerder onderhoud was zag ik hetzelfde (Goes eruit en Rotterdam wel signaal/geen beeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sontax
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ligt er hier in Amsterdam ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er waren vannacht werkzaamheden aan de MUX las ik op sat4all, die zijn vast uitgelopen.
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 06:54:
[...]

Zou het zo even niet weten, maar toen er eerder onderhoud was zag ik hetzelfde (Goes eruit en Rotterdam wel signaal/geen beeld).
De "oude" zenders blijven aan als ze geen data aangeboden krijgen. De nieuwe gaan wel uit. Daarom staat in de randstad alles aan en in de rest van Nederland alles uit.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2008 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Groningen werkt het inmiddels weer. ( vanacht/vanochtend vroeg nog niet )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

Ik hoor zojuist van mijn vriendin dat we weer signaal hebben.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 09:34
Arnhem was vanochtend ook niets te ontvangen. Alleen de duitse kanalen. Maar aangezien bij de rest het weer werkt zal dat bij mij nu ook wel het geval zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Dolan op 22-01-2008 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Toen JelleZwollenaar over Groningen schreef nog niet, maar nu doen Goes en Rotterdam het ook weer. Ik zie zo even geen verschil volgens mij? Als het geen verschil maakt waarom dan onderhoud? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNiker
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-12-2020
trolleystad schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 08:34:
Arnhem was vanochtend ook niets te ontvangen. Alleen de duitse kanalen. Maar aangezien bij de rest het weer werkt zal dat bij mij nu ook wel het geval zijn.
Duitse kanalen in Arnhem?

Met welke decoder en antenne werk jij als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 08:44:
Toen JelleZwollenaar over Groningen schreef nog niet, maar nu doen Goes en Rotterdam het ook weer. Ik zie zo even geen verschil volgens mij? Als het geen verschil maakt waarom dan onderhoud? :P
Ik denk dat ze aan de centrale multiplexer gewerkt hebben i.v.m. de kanaalwijziging in Limburg.
Hierdoor lag de programma aanvoer er uit en daar hebben alle zenders last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 08:56:
[...]

Ik denk dat ze aan de centrale multiplexer gewerkt hebben i.v.m. de kanaalwijziging in Limburg.
Hierdoor lag de programma aanvoer er uit en daar hebben alle zenders last van.
Dat klinkt behoorlijk onwaarschijnlijk. Ik zie compleet niet in waarom de centrale multiplexer ook maar aangeraakt zou moeten worden om de frequentie in Limburg te wijzigen.

Bovendien heeft men een commercieel bouquet in Limburg aangepast, van de publieken is men daar afgebleven.

Koffie zit komende nacht wel even in het donker.

[ Voor 14% gewijzigd door Mentalist op 22-01-2008 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 09:16:
[...]

Dat klinkt behoorlijk onwaarschijnlijk. Ik zie compleet niet in waarom de centrale multiplexer ook maar aangeraakt zou moeten worden om de frequentie in Limburg te wijzigen.
Wat denk je van aanpassen van de kanaalgegevens?
Bovendien heeft men een commercieel bouquet in Limburg aangepast, van de publieken is men daar afgebleven.
Publiek en commerciëel lopen via dezelfde centrale mux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die aanpassing is toch niets meer dan een aanpasssing in de NIT tabel, daar hoef de MUX toch niet voor op zijn kop? Maar op sat4all was deze actie van afgelopen nacht al vantevoren aangekondigd en had betrekking op een MUX upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Even een update: gisteren de blauwe Digitenne kaart geactiveerd bij KPN, geen probleem, alles te ontvangen. Moet er natuurlijk geen storing zijn zoals vanochtend (Smilde in blokjes) B)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
trolleystad schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 08:34:
Duitse kanalen?
Welke decoder heb je?
Ik zit in oostelijk Z-Limburg en mijn Topfield decoder ziet de duitse zenders wel ik kan teletekst kijken en EPG maar geen tv. 'Service not Available'
Ik vermoed dat de ontvangst te slecht is, ik gebruik binnen antenne.
Soms is het signaal redelijk tot goed en de volgende keer weer zeer slecht tot niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 09:16:
[...]
Koffie zit komende nacht wel even in het donker.
Oh ? :P
* Koffie slaapt 's nachts meestal :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonekill schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 10:59:
[...]

Duitse kanalen?
Welke decoder heb je?
Ik zit in oostelijk Z-Limburg en mijn Topfield decoder ziet de duitse zenders wel ik kan teletekst kijken en EPG maar geen tv. 'Service not Available'
Ik vermoed dat de ontvangst te slecht is, ik gebruik binnen antenne.
Soms is het signaal redelijk tot goed en de volgende keer weer zeer slecht tot niet.
Welke Topfield heb je de 6000 of de 5300? De 6000 moet na de laatste upgrade alle buitenlandse zenders laten zien. Voor de 5300 zit de update er aan te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinominie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-08 21:20
Vandaag ga ik Digitenne aanschaffen, ik heb het in mijn nieuwe huis al getest met de ontvanger van mijn ouders en als ik de antenne op een specifieke plek plaats ontvang ik alle zenders. Nu twijfel ik over de aan te schaffen ontvanger (single tuner).

Voor mijn gevoel koop ik liever dan dat ik iets in bruikleen krijg, maar voor verkoop is alleen de Samsung beschikbaar. Bij een bruikleen pakket ontvang je de Topfield. Nu meen ik dat de Topfield enkele voordelen had, maar is dat ook zo? In andere woorden, welke ontvanger is aan te bevelen? Misschien is dit ook wel een vraag om in de startpost op te nemen trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topfield is gewoon nieuwere ontvanger, dus laatste stand van de techniek. Ik zou voor Topfield gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
pinominie schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 11:26:
Vandaag ga ik Digitenne aanschaffen, ik heb het in mijn nieuwe huis al getest met de ontvanger van mijn ouders en als ik de antenne op een specifieke plek plaats ontvang ik alle zenders. Nu twijfel ik over de aan te schaffen ontvanger (single tuner).

Voor mijn gevoel koop ik liever dan dat ik iets in bruikleen krijg, maar voor verkoop is alleen de Samsung beschikbaar. Bij een bruikleen pakket ontvang je de Topfield. Nu meen ik dat de Topfield enkele voordelen had, maar is dat ook zo? In andere woorden, welke ontvanger is aan te bevelen? Misschien is dit ook wel een vraag om in de startpost op te nemen trouwens...
Ze doen het allebei waarvoor ze bedoelt zijn goed. De bediening is verschillend, het resultaat is hetzelfde. De Samsung is mijn belevenis wat gemakkelijker te bedienen, de Topfield heeft weer mooiere software.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 11:03:
[...]

Welke Topfield heb je de 6000 of de 5300? De 6000 moet na de laatste upgrade alle buitenlandse zenders laten zien. Voor de 5300 zit de update er aan te komen
Afbeeldingslocatie: http://www.topfield.co.kr/data/product/TF6000COK_Front_500.png
5300 ziet er anders uit, toch? Straks thuis ff kijken.

Wanneer was die laatste update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s010706
  • Laatst online: 17-06-2024

s010706

By

He,

Ik had een vraagje. Enkele maanden geleden ben ik overgestapt op digitenne. Ik heb thuis 2 TV's en de verkoper raadde me aan om daarvoor 2 losse abonnementen te nemen ipv 1 abonnement met 2 tuners.

Hij zei dat ik na 1 jaar 1 abonnement kon opzeggen, de tuner van dat abonnement kon houden en een 2e smartcard voor het andere abonnement kon aanvragen. Zodat ik daarna 2 tuners kon gebruiken en 1 abo betalen

Klopt deze info, of ben ik verkeerd voorgelicht en had ik beter (goedkoper) een 2e tuner bij kunnen huren of kopen?

Groeten,
Rutger

Hi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 17:23
12 keer 7 euro is 84 euro... dus zoveel bespaar je er niet echt mee aangezien een nieuwe tuner 90 kost... als je op marktplaats had gekeken kostte het je miss 50 euro 1malig en had je na een jaar geen gedonder met overzetten....

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s010706
  • Laatst online: 17-06-2024

s010706

By

muppet99 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 12:12:
12 keer 7 euro is 84 euro... dus zoveel bespaar je er niet echt mee aangezien een nieuwe tuner 90 kost... als je op marktplaats had gekeken kostte het je miss 50 euro 1malig en had je na een jaar geen gedonder met overzetten....
Ben iig blij dat ik uiteindelijk verder kan met 1 abonnement en 2 tuners. Dat gedonder neem ik dan maar voor lief.

Hi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
s010706 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 12:09:
He,

Ik had een vraagje. Enkele maanden geleden ben ik overgestapt op digitenne. Ik heb thuis 2 TV's en de verkoper raadde me aan om daarvoor 2 losse abonnementen te nemen ipv 1 abonnement met 2 tuners.

Hij zei dat ik na 1 jaar 1 abonnement kon opzeggen, de tuner van dat abonnement kon houden en een 2e smartcard voor het andere abonnement kon aanvragen. Zodat ik daarna 2 tuners kon gebruiken en 1 abo betalen

Klopt deze info, of ben ik verkeerd voorgelicht en had ik beter (goedkoper) een 2e tuner bij kunnen huren of kopen?

Groeten,
Rutger
Is dat toevallig Primafoon Eindhoven geweest? Zoja, bij deze mijn excuses voor mijn trieste collega's in Eindhoven (zelf werk ik in Veldhoven).

Het is voor jou misschien goed om te weten dat er intern nogal wat gedonder is geweest over deze klotestreek, typisch Eindhoven 8)7 Tegenwoordig doen ze het gelukkig niet meer, vervelend om te horen dat jij daar de dupe van bent geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
edit: niet meer van toepassing

[ Voor 93% gewijzigd door giant2000 op 22-01-2008 13:15 ]

2,00 m. + begane grond

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.