Het grote Digitenne topic deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 141.190 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-03 22:57
scorpion303 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 13:43:
Ik heb zojuist via marktplaats een 2e single tuner en een nieuwe (verzegelde) smartcard gekocht. Ik was in de veronderstelling dat ik deze (via het gratis activatienummer van KPN) kon koppelen aan mijn eerste smartcard, maar alleen het intoetsen van het nummer van de 2e smartcard was voldoende om deze te activeren. Hoe krijg ik de boel nu gekoppeld? De digitenne site is hier vrij vaag in en ik kan nergens een web-form vinden...
Je moet dit telefonisch doen via 09000576 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Samopsa schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 13:45:
[...]

Je moet dit telefonisch doen via 09000576 :)
Ga ik doen.. hartelijk dank voor de snelle reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:39

nwagenaar

God, root. What's the differen

Zelf maak ik gebruik van het pakket DVBViewer Pro, die vervolgens een reguliere DVB-T USB ontvangertje van € 15,- aanstuurt voor Digitenne via zijn DBA driver. Vervolgens kan ik met de plugin Acamd mijn officiele Digitenne kaartje aanspreken via mijn seriele Phoenix compatible reader.

Ik heb een tijdje gedraait met de Digitenne USB ontvanger, maar dat ding is behoorlijk ruk. Drivers zijn zo onstabiel als wat en ik heb diverse BSOD's mogen verkrijgen. Bovendien, de Conax cam op de ontvanger doet het alleen met de originele software of vanuit ProgDVB. Alleen de ProgDVB oplossing is nog instabieler dan de originele software....

Wat dat betreft doet mijn HTPC het wel enorm goed met Digitenne. Alleen die lelijke strepen aan de bovenkant zijn soms irritant. Door gebruik te maken van een andere MPEG2 codec, heb ik dit behoorlijk kunnen minimaliseren.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
Misschien nog een tip voor opnemers onder ons:
Ik heb mijn oude Topfield 3000 (2e hands voor een habbekrats gekocht voor erbij) aan de computer gehangen als 2e videorecorder (gewoon analoog). Ik gebruik VirtualDub als (gratis) software, neem het op als divx avi (1st pass) en maak evt. na gemakkelijk reclames weggehaalt te hebben nog een 2nd pass om bijv. 400Mb per uur op te slaan. Ik heb de opnames getest door ze op dvd te branden en op een tv af te laten spelen mbc een dvd speler (divx ondersteunend) en het resultaat is verbluffend goed, eerlijk gezegt zie ik geen verschil met de live beelden en dat is met mijn HDD recorder wel anders.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256908

Sinds 7 uur vanavond heb ik voor de 2-de keer een crash met mijn topfield recorder 160.
Weer blijft er 'run' in het schermpje staan. Zo'n 2 maanden geleden is hij al eens omgeruild.
De helpdesk adviseerde 15 minuten de spanning er af te halen, dit bood geen soelaas.
Is er nog iemand met een truukje of wordt het weer omruilen voor een volgende (brakke?) tuner?

Ik herinner me dat de vorige keer het vlak na een update gebeurde. Was er weer een update in de lucht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

W3ird_N3rd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 01:18:
Je kaart zit dus ook nog goed in de ontvanger. De signaalkwaliteit is wel normaal neem ik aan? Dan zou ik de helpdesk maar eens bellen, mogelijk een foutje met je abo of een defecte smartcard oid. :).
Inmiddels doet ie het (zomaar) weer (na het zeker een aantal dagen niet gedaan te hebben). Hopen dat het niet elke maand zo gaat... (heb Digitenne vanaf 1 februari).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Anoniem: 241568 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 15:10:
[...]

Dat Bravia pakket bevat zo'n cam module, een power inserter met voeding en een standaard KPN actieve binnenantenne.
Dat pakket werkt ook gewoon op andere merken TV's die voor DVB-T geschikt zijn.
Het voordeel van een ingebouwde DVBT tuner is, dat er NIET terug gegaan wordt naar analoog.
Dus betere kwaliteit!
Ik heb sinds een aantal dagen een 40" Sony Bravia (Full HD) tv in mijn bezit i.c.m. Digitenne via de Topfield single tuner. Omdat ik de beeldkwaliteit vind tegen vallen (en ik heb een optimale ontvangst) wil ik mogelijk overstappen naar een Conax CAM module, omdat mijn tv over een DVB-T tuner beschikt.
Ik vraag mij daarom af in hoeverre de beeldkwaliteit beter is met een CAM module t.o.v. het gebruik van de bijgeleverde Digitenne decoder. Als het "een wereld van verschil" is dan blijf ik iig nog even bij Digitenne ;) Ik hoop dat iemand deze vraag kan beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-04 20:08
Edman schreef op maandag 31 maart 2008 @ 01:31:
[...]

Ik heb sinds een aantal dagen een 40" Sony Bravia (Full HD) tv in mijn bezit i.c.m. Digitenne via de Topfield single tuner. Omdat ik de beeldkwaliteit vind tegen vallen (en ik heb een optimale ontvangst) wil ik mogelijk overstappen naar een Conax CAM module, omdat mijn tv over een DVB-T tuner beschikt.
Ik vraag mij daarom af in hoeverre de beeldkwaliteit beter is met een CAM module t.o.v. het gebruik van de bijgeleverde Digitenne decoder. Als het "een wereld van verschil" is dan blijf ik iig nog even bij Digitenne ;) Ik hoop dat iemand deze vraag kan beantwoorden.
Als je al een antenne hebt (zonodig 5V inserter voor je TV) dan kan je het gratis proberen op Nederland 1, 2 en 3+regio. ;)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Edman schreef op maandag 31 maart 2008 @ 01:31:
[...]

Er zal wel wat verbetering zijn maar verwacht geen wonderen. Ik vind het perfect maarja, ik kijk ook niet tegen een 40 inch TV.
Bij mij heeft bedieningsgemak mede de doorslag gemaakt. Geen zin om bij een dure tv nog een rotkastje te moeten gebruiken en ditto ab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:10

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

giant2000 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 15:12:
Misschien nog een tip voor opnemers onder ons:
Ik heb mijn oude Topfield 3000 (2e hands voor een habbekrats gekocht voor erbij) aan de computer gehangen als 2e videorecorder (gewoon analoog). Ik gebruik VirtualDub als (gratis) software, neem het op als divx avi (1st pass) en maak evt. na gemakkelijk reclames weggehaalt te hebben nog een 2nd pass om bijv. 400Mb per uur op te slaan. Ik heb de opnames getest door ze op dvd te branden en op een tv af te laten spelen mbc een dvd speler (divx ondersteunend) en het resultaat is verbluffend goed, eerlijk gezegt zie ik geen verschil met de live beelden en dat is met mijn HDD recorder wel anders.
Kun je niet beter op een andere manier opnemen ?
Dit is behoorlijk bewerkelijk, en dat terwijl DVB-T puur digitaal (MPEG) is.
Een DVB-T HDD recorder doet niets anders dan de bitjes uit de lucht pakken en 1op1 wegschrijven naar je HDD.
Vervolgens de MPG stream even op frame niveau knippen/plakken om de reclame eruit te halen en je bent klaar.

Nu pak je een digitaal signaal, welke je analoog opneemt om er vervolgens weer een digitaal signaal van te maken?

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:15
Sinds enkele dagen verschijnt telkens wanneer ik de PVR- TF5300K opstart iedere keer de rode melding in een balkje:

SVP de ontvanger resetten naar fabrieksinstellingen, hierna de installatie opnieuw uit voeren.

Heeft iemand een idee waardoor dit komt, en/of het een fout in de ontvanger betreft. Ik heb recent mijn antenne centraal neergezet en via een inserter gevoed, maar het lijkt me sterk dat het daaraan ligt.

Overigens heeft het opnieuw uitvoeren van de installatie ook geen zin, want de melding blijft komen. Niet onoverkomelijk maar wel lastig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
objectief2 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 10:04:
Sinds enkele dagen verschijnt telkens wanneer ik de PVR- TF5300K opstart iedere keer de rode melding in een balkje:

SVP de ontvanger resetten naar fabrieksinstellingen, hierna de installatie opnieuw uit voeren.

Heeft iemand een idee waardoor dit komt, en/of het een fout in de ontvanger betreft. Ik heb recent mijn antenne centraal neergezet en via een inserter gevoed, maar het lijkt me sterk dat het daaraan ligt.
Daar ligt het volgens mij wel degelijk aan. Laatst had ik dit ook toen ik de plek van de antenne aan het optimaliseren was (passief/actief/richting). De Topfield ziet dan blijkbaar nieuwe zenders.
Overigens heeft het opnieuw uitvoeren van de installatie ook geen zin, want de melding blijft komen. Niet onoverkomelijk maar wel lastig :)
Denk er ook aan om de fabrieksinstellingen te herstellen. Let op: je bent dan ook alle opnameinstellingen kwijt. Schrijf die dus van tevoren op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Koffie schreef op maandag 31 maart 2008 @ 09:29:
[...]

Kun je niet beter op een andere manier opnemen ?
Dit is behoorlijk bewerkelijk, en dat terwijl DVB-T puur digitaal (MPEG) is.
Een DVB-T HDD recorder doet niets anders dan de bitjes uit de lucht pakken en 1op1 wegschrijven naar je HDD.
Vervolgens de MPG stream even op frame niveau knippen/plakken om de reclame eruit te halen en je bent klaar.

Nu pak je een digitaal signaal, welke je analoog opneemt om er vervolgens weer een digitaal signaal van te maken?
Op zich heb je gelijk. Bewerkelijk is het helemaal niet! VirtualDub neemt het al als avi file op en dat kan je gewoon afspelen, ook als je het op een dvd brand en afspeelt in je dvd speler (met divx ondersteuning natuurlijk). Het is alleen een tip om de te bewaren opnames nog even een 2e pass meen te geven, scheelt je nogal wat schijfruimte.
Het is bedoelt als een lowbudget manier om op te nemen. Vraag: hoe krijg je die digitale stroom lowbudget in de pc met de huidige tuners? Hier zitten volgens mij alleen maar analoge uitgangen SCART/Video-s/RGB) op.
Mijn bericht was inhakend op voorafgaande berichten. Ik maak op een goedkope manier (2e hands tunertje) van mijn pc een videorecorder.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-04 11:32
Er zijn gewoon digitale tuners voor in je pc hoor, die dus gewoon het mpeg2 signaal 1 op 1 wegschrijven. Helemaal niet duur. Zonder dat je dus eerst softwarematig de mpeg2 stroom omzet naar mpeg4 (en er later nog een 2pass overheen doet).
Als je ruimte wilt besparen kan je altijd achteraf een aantal opnames in een batch omzetten naar 2pass xvid/divx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Hageneis schreef op maandag 31 maart 2008 @ 11:07:
[...]

Daar ligt het volgens mij wel degelijk aan. Laatst had ik dit ook toen ik de plek van de antenne aan het optimaliseren was (passief/actief/richting). De Topfield ziet dan blijkbaar nieuwe zenders.

[...]

Denk er ook aan om de fabrieksinstellingen te herstellen. Let op: je bent dan ook alle opnameinstellingen kwijt. Schrijf die dus van tevoren op.
Hartelijk dank, het kan best zijn dat de Topfield nieuwe zenders ziet want die zijn er ook ;). Ik kan vanaf de locatie Noord-Groningen met de buitenantenne binnen in de nok van het dak zowel tv-drente, tv-fryslan en acht duitse zenders ontvangen, te weten zdf, ndr, iets met koln etc 8)

Ik zal me er verder maar niet aan storen dan :)

Als ik de fabrieksinstellingen herlaad dan blijven de opnames gelukkig bewaard, maar de ingeprogrammeerde opnamen zijn inderdaad wel verdwenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

giant2000 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 11:39:
[...]

Op zich heb je gelijk. Bewerkelijk is het helemaal niet! VirtualDub neemt het al als avi file op en dat kan je gewoon afspelen, ook als je het op een dvd brand en afspeelt in je dvd speler (met divx ondersteuning natuurlijk). Het is alleen een tip om de te bewaren opnames nog even een 2e pass meen te geven, scheelt je nogal wat schijfruimte.
Het is bedoelt als een lowbudget manier om op te nemen. Vraag: hoe krijg je die digitale stroom lowbudget in de pc met de huidige tuners? Hier zitten volgens mij alleen maar analoge uitgangen SCART/Video-s/RGB) op.
Mijn bericht was inhakend op voorafgaande berichten. Ik maak op een goedkope manier (2e hands tunertje) van mijn pc een videorecorder.
Ik kan het op 2 manieren:

- FireDTV (DVB-T decoder voor de PC met CI en firewire aansluiting)
- HDD uit mijn Topfield PVR peuteren en in de PC hangen (is idd wel bewerkelijker :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
@Jazco2nd en Koffie
Bedankt voor jullie reacties. Ik doelde eigenlijk op bestaand aanwezige hardware vs. PVR.
Overigens heb ik wel een DVB-T tuner in de pc zitten alleen is die slechts voor FTA.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210209

Dit is een bug in de software. Zodra de PVR een buitenlands signaal heeft gezien blijft deze melding terug komen.
Als je toch geen buitenlandse zenders bekijkt kan je je ontvanger terug zetten naar fabrieksinstellingen en de 4 bouquetten handmatig inlezen. dan ben je er wel vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Anoniem: 210209 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 07:34:
[...]

Dit is een bug in de software. Zodra de PVR een buitenlands signaal heeft gezien blijft deze melding terug komen.
Als je toch geen buitenlandse zenders bekijkt kan je je ontvanger terug zetten naar fabrieksinstellingen en de 4 bouquetten handmatig inlezen. dan ben je er wel vanaf.
Hartelijk dank voor deze aanvullende informatie. Ik denk dat ik het zomaar laat, maar het is toch handig om te weten als ik er later vanaf wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 15:23
Momenteel zit ik met een niet optimaal analoog ontvangst en gezien de aankoop van mijn nieuwe TV is digitenne van kpn misschien een optie. Digitaal via de kabel via UPC etc is geen optie. Uit de startpost maak ik op dat de beeldkwaliteit te wensen over laat, alhoewel de verkoper bij BCC (dollars en provisie tekens in de ogen natuurlijk) wel vrij overtuigd kon vertellen en laten zien dat de beeldkwaliteit toch een stuk beter is. Wie/wat moet ik nu geloven? Is het de aanschaf waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Oppie schreef op woensdag 02 april 2008 @ 19:38:
Momenteel zit ik met een niet optimaal analoog ontvangst en gezien de aankoop van mijn nieuwe TV is digitenne van kpn misschien een optie. Digitaal via de kabel via UPC etc is geen optie. Uit de startpost maak ik op dat de beeldkwaliteit te wensen over laat, alhoewel de verkoper bij BCC (dollars en provisie tekens in de ogen natuurlijk) wel vrij overtuigd kon vertellen en laten zien dat de beeldkwaliteit toch een stuk beter is. Wie/wat moet ik nu geloven? Is het de aanschaf waard?
Beeldkwaliteit is natuurlijk ook subjectief. Als ze een ontvanger hadden draaien in de winkel kan je het zelf zien.

Volgens mij kan je het ook een maand gratis uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Juist, je kan het 1 maand geheel kosteloos proberen (bij de primafoon kan je het zo meenemen, net als bij phone house, belcompany (telecomzaken)). Let wel op dat het coax signaal in de BCC meestal gesplit is over tientallen TV's, dit levert uiteraard signaalverlies op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Heb deze week m'n kamer verbouwd en dus stond mijn Samsung SMT-1000T even aan de andere kant van het huis. Daar opnieuw de zenders laten zoeken, maar die vond er niet zo veel. Ach ik dacht straks op mijn eigen kamer heb ik alle zenders wel weer. Nou mooi niet. De antenne staat op vrijwel dezelfde plek als eerst. Heb op kanaal 64 (Almere) Vrijwel 100% ontvangst. Wanneer ik automatisch naar de zenders zoek vind hij 21 tv zenders en vrijwel alle radio zenders. Maar als ik dat heb opgeslagen hou ik hooguit 10 zenders over. Alle RTL zenders (behalve RTL8) kan ik niet bekijken, en zo mis ik nog een hoop zenders, die wel gevonden werden tijdens het automatisch zoeken.

Er is voor de decoder geen software update en heb hem ook al volledig gereset en een nacht van het stroom afgehaald.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Dj-sannieboy schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 15:00:
Heb deze week m'n kamer verbouwd en dus stond mijn Samsung SMT-1000T even aan de andere kant van het huis. Daar opnieuw de zenders laten zoeken, maar die vond er niet zo veel. Ach ik dacht straks op mijn eigen kamer heb ik alle zenders wel weer. Nou mooi niet. De antenne staat op vrijwel dezelfde plek als eerst. Heb op kanaal 64 (Almere) Vrijwel 100% ontvangst. Wanneer ik automatisch naar de zenders zoek vind hij 21 tv zenders en vrijwel alle radio zenders. Maar als ik dat heb opgeslagen hou ik hooguit 10 zenders over. Alle RTL zenders (behalve RTL8) kan ik niet bekijken, en zo mis ik nog een hoop zenders, die wel gevonden werden tijdens het automatisch zoeken.

Er is voor de decoder geen software update en heb hem ook al volledig gereset en een nacht van het stroom afgehaald.

Iemand enig idee?
Standaard probleem met ALLE samsung tuners: Handmatig de blokken opzoeken die je mist.
RTL zenders op 64; veronica/rtl8 op 24, tmf/mtv etc op 57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:05

spaceboy

Op grote hoogte

Oppie schreef op woensdag 02 april 2008 @ 19:38:
Gewoon zelf proberen inderdaad. Het IS trouwens zeker wel zo dat er veel verschil zit tussen digitaal via de kabel of Digitenne. Helemaal op bigscreen tv's ga je dat zeker zien (let dan vooral op letters, je ziet dan vaak compressie-foutjes). Maar ja, 't is lekker goedkoop he? :)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-04 16:09

jelle.

Product Owner
Samopsa, klopt het dat de ingangsdatum van het abonnement bij klanten die Digitenne via internet bestellen de dagtekening van de bevestigingsbrief is, maar ze pas 2 weken later het pakket ontvangen? Heb je een argument om dit uit te leggen aan klanten (even afgezien van 1 of 3 maanden gratis)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
jelle. schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 17:53:
Samopsa, klopt het dat de ingangsdatum van het abonnement bij klanten die Digitenne via internet bestellen de dagtekening van de bevestigingsbrief is, maar ze pas 2 weken later het pakket ontvangen? Heb je een argument om dit uit te leggen aan klanten (even afgezien van 1 of 3 maanden gratis)?
Dat klopt. Het gaat alsvolgt:
-> pakket komt in KPN systeem --> brief wordt opgesteld & verstuurd op datum X
-> in brief staat datum X als ingangsdatum abbo, abbo staat op 'in behandeling' in het KPN systeem
-> Klant krijgt pakket thuis, via de TNT is geregeld dat abbo op 'afgehandeld' staat op leverdatum

-> Als klant wil opzeggen binnen de eerste maand wordt als begindatum datum X + 10 aangehouden. Binnen 40 dagen van datum X kan dus opgezegd worden.

-> Als klant wil opzeggen na een jaar wordt de leverdatum aangehouden, wat dus waarschijnlijk weer X+10 is maar ook een aantal dagen kan verschillen.

Uitleg:
Systeem moet een datum doen, doet maar invoerdatum, en zet erbij ingangsdatum. Dan wordt het abbo 'gepauzeerd' totdat het geleverd is, en incasso vindt pas plaats op datum X + 40. Indien geen gratis maand: X+10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
Samopsa schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 18:43:
[...]

Dat klopt. Het gaat alsvolgt:
-> pakket komt in KPN systeem --> brief wordt opgesteld & verstuurd op datum X
-> in brief staat datum X als ingangsdatum abbo, abbo staat op 'in behandeling' in het KPN systeem
-> Klant krijgt pakket thuis, via de TNT is geregeld dat abbo op 'afgehandeld' staat op leverdatum

-> Als klant wil opzeggen binnen de eerste maand wordt als begindatum datum X + 10 aangehouden. Binnen 40 dagen van datum X kan dus opgezegd worden.

-> Als klant wil opzeggen na een jaar wordt de leverdatum aangehouden, wat dus waarschijnlijk weer X+10 is maar ook een aantal dagen kan verschillen.

Uitleg:
Systeem moet een datum doen, doet maar invoerdatum, en zet erbij ingangsdatum. Dan wordt het abbo 'gepauzeerd' totdat het geleverd is, en incasso vindt pas plaats op datum X + 40. Indien geen gratis maand: X+10.
I get it :) Thanks. Jammer dat ik dat een beetje een boze vrouw vandaag niet kon uitleggen maar ze schreeuwde de hele winkel bij elkaar over "naar KPN bellen" dus als die het uitleggen zal het wel goedkomen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
jelle. schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 18:49:
[...]

I get it :) Thanks. Jammer dat ik dat een beetje een boze vrouw vandaag niet kon uitleggen maar ze schreeuwde de hele winkel bij elkaar over "naar KPN bellen" dus als die het uitleggen zal het wel goedkomen :+
Haha! Ik weet wel dat er nu een beetje actief gekeken wordt naar het aanpassen van die brieven, want er is geloof ik nog wel wat meer mis. Ik zie die brieven nooit dus zou 't eigenlijk niet weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitli
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-01-2020
Dj-sannieboy schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 15:00:

Iemand enig idee?
Naast het advies van Samopsa,
besef dat de actieve antenne van KPN geen rondom ontvangst geeft.
Bovenop de antenne staat een pijl die vrijwel iedereen over het hoofd ziet.
Deze geeft de voorkeursrichting aan. De achterkant van de pijl heeft een scherpe nul, dus geen ontvangst.
(cardioïde, hier gemeten met een meetzender en een veldsterkte meter)
Het draaien van de antenne met een kwart slag of 180 graden kan wonderen verrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-04 17:56
Ik heb op het moment een singletuner staan met een defecte voeding.

Naar het schijnt, is dit makkelijk zelf te repareren met het vervangen van twee elco's.
Deze elco's zouden niet zwaar genoeg zijn, waardoor de tuner op een gegeven moment de geest geven.

Op marktplaats zijn er inmiddels diverse reparateurtjes die het voor een euro of 20 oplossen.

Misschien dat iemand van hier ook eens zo;n ding heeft gesloopt of gerepareerd heeft? Het schijnt een bekend probleem te zijn bij de singletunersm dat van die defecte voeding ZOu na ca. 2 jaar optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

bitli schreef op zondag 06 april 2008 @ 14:12:
[...]

Deze geeft de voorkeursrichting aan. De achterkant van de pijl heeft een scherpe nul, dus geen ontvangst.
Het draaien van de antenne met een kwart slag of 180 graden kan wonderen verrichten.
Dan maar handmatig ff zoeken..
Dat van de antenne wist ik. Hij staat met het pijltje naar de zendmast gericht. De antenne staat tevens op de kast en voor het raam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Gaat KPN de tijd die op de tuner weergegeven wordt nog een keer aanpassen vanwege de zomertijd of moet je dat zelf doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
koektrommeltje schreef op zondag 06 april 2008 @ 17:41:
Ik heb op het moment een singletuner staan met een defecte voeding.

Naar het schijnt, is dit makkelijk zelf te repareren met het vervangen van twee elco's.
Deze elco's zouden niet zwaar genoeg zijn, waardoor de tuner op een gegeven moment de geest geven.

Op marktplaats zijn er inmiddels diverse reparateurtjes die het voor een euro of 20 oplossen.

Misschien dat iemand van hier ook eens zo;n ding heeft gesloopt of gerepareerd heeft? Het schijnt een bekend probleem te zijn bij de singletunersm dat van die defecte voeding Zou na ca. 2 jaar optreden.
Via het forum van het televisieprogramma radar de oplossing gevonden. Een reparatie lijkt redelijk eenvoudig zelf te doen en zou ongeveer 4 euro kosten.

De credits dienen toe te komen aan Jeroen Stok aka huskywoef op het Trosradar forum.
Onderstaand de letterlijke copy-past :
goede dag,

het repareren van de Samsung Single tuner is met een beetje electronica kennis erg makkelijk te doen. Er zitten op de voedingsprint twee elco's van 1000 uF / 10 V die onderbemeten zijn (meestal staan ze zelfs bol). wanneer je deze vervangt werkt je tuner in 99,99 % van de gevallen weer. ik vervang ze meestal door 1000uF/25 Volt exemplaren. Deze zijn iets groter (komt het probleem ook niet terug). Ik verleng dan de aansluiting op de print met een draadje en plak de Elco's met wat kit achter het Display .

Ik heb er ondertussen al 16 sucsesvol gerepareerd. De kosten zijn ongeveer 4 Euro aan onderdelen. In mijn kennisenkring kreeg iedereen met een Single tuner hier na verloop van tijd last van. Ik heb iedereen op deze manier kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,
Jeroen Stok
Misschien handig om dit ook in de openingspost te vermelden onder een kopje "Defecte voeding?" ofzo?

[ Voor 47% gewijzigd door koektrommeltje op 06-04-2008 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Anoniem: 9449 schreef op zondag 06 april 2008 @ 21:04:
Gaat KPN de tijd die op de tuner weergegeven wordt nog een keer aanpassen vanwege de zomertijd of moet je dat zelf doen?
Dit gaat normaliter automatisch. Als de tuner dit niet vanzelf doet even fabrieksinstellingen/opnieuw zenders zoeken, dit werkt meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Samopsa schreef op zondag 06 april 2008 @ 23:32:
[...]

Dit gaat normaliter automatisch. Als de tuner dit niet vanzelf doet even fabrieksinstellingen/opnieuw zenders zoeken, dit werkt meestal.
Welke tuner is dit? De twin tuner van Samsung heeft zo'n klok als hij in de stand-by stand staat, maar deze heb ik altijd aanstaan omdat in de stand-by stand de tijd door elkaar geschopt wordt (bug bekend bij KPN) en daarmee ook je opnames de mist in gaan. Tijd gaat automatisch via de zendmast en is op de seconde nauwkeurig. Zou kunnen dat je deze automatische tijd in een menu kan deactiveren, even zoeken.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bitli schreef op zondag 06 april 2008 @ 14:12:
[...]

Pff zit 5dB tussen voor en achter.Hoe heb je dit gemeten:P vraag anders een meetrapportje bij Funke op;)Niks geen scherpe nul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

scherpe nul of niet, de standaard antenne kan bij 180 graden draaien (op exacte dezelfde plek) idd een verschil maken van eerst 5% ontvangst naar 60%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Laatst online: 24-04 15:33

Pubbert

random gestoord

Even een vraagje:

Ik heb sinds zomer vorig jaar Digitenne van KPN, hier is namelijk geen kabel te krijgen, en het voetbal abo via de schotel was een stuk duurder. (Tele2)

Ik heb zo'n ontvanger van de KPN zelf, een huurontvanger is dat.

Ik ben eigenlijk zeer ontevreden over de beeldkwaliteit, nu verschilt het per zender, maar sommige zenders lijkt wel of ik een DivX van 6 jaar oud aan het kijken ben :{ Waar kan dit nu aan liggen? Mijn 28" LCDTV heeft 2 SCART ingangen, hier beide op aangesloten, maar geen verschil. Ook gebruik ik een dure Scart RGB kabel, maar dit verbeterd het beeld ook niet. Ligt het dan aan de ontvanger? Of is het signaal via de ether gewoon zo slecht? Het is een mpeg2 ontvanger als ik het goed heb, en mpeg4 ontvangers hebben nog geen zin?

Ik ga namelijk over 6 weken op mezelf wonen, waar wel kabel beschikbaar is, nu is kabel echter wel iets duurder, maar voor een beetje kwaliteit wil ik wel betalen.

Kan het ook niet aan het gebied liggen? Ik woon in een gebied wat volgens de postcodecheck geen dekking heeft voor Digitenne, maar kon toch via de telefoon bestellen, en heb alleen op de 1ste verdieping (en hoger) ontvangst.

Het ontvangst balkje in de ontvanger is trouwens bijna helemaal groen, ik heb ook nooit last van wegvallend beeld ofzo, dus de ontvangst lijkt me prima.

Ohja, als ik mijn satelietontvanger op de scartpoort 1 aansluit, en de KPN ontvanger op de 2de scartpoort, en dan op beide appartaten dezelfde zender zet, en als ik dan ga wisselen tussen de scartingangen, dan merk ik duidelijk het verschil, beeld via de satteliet is een stuk scherper.

Wat is nu wijsheid? Komen er nog betere ontvangers? Is het signaal " beter " in een iets grotere stad (Venlo) alwaar ik straks ga wonen?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
@Thund3r:

"Het ligt niet aan uw toestel" zou de omroepster gezegt hebben. *O*

Alles heeft te maken met de bitrate. De verschillende bouquetten hebben verschillende bitrates en dus kwaliteit. Digitenne kan je echt niet vergelijken met satelietuitzendingen: deze hebben een bitrate die wel 4x hoger kan liggen dan digitenne. De prijs is er dan ook naar.
Voor MPEG-4 verwijs ik je graag naar de openingspost. _O-

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Laatst online: 24-04 15:33

Pubbert

random gestoord

Hmm, nouja dan ga ik maar over op digitale TV van de kabel denk ik.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Het signaal is trouwens overal nagenoeg gelijk, en ontvangst heeft niet veel te maken met de beeldkwaliteit. Lage ontvangst zorgt voor ontbrekend beeld, niet voor lagere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Thund3r schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 11:37:
Hmm, nouja dan ga ik maar over op digitale TV van de kabel denk ik.
Het leven is te kort om te discussiëren, dus ik heb altijd gelijk
Je hebt helemaal gelijk.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258250

digitenne werkt niet op een lcd televisie?? hoe kan dat? word dit nog verbeterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Anoniem: 258250 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 17:07:
digitenne werkt niet op een lcd televisie?? hoe kan dat? word dit nog verbeterd?
Werkt wel. Alleen de resolutie van digitenne is erg laag, en als je het dus op een groot scherm aansluit ziet het er uit alsof je een lage kwaliteit DivX afspeelt. En dit wordt pas verbeterd als er meer bandbreedte beschikbaar is.

Uit startpost (altijd handig om te lezen..):
Q: Ik vind het beeld maar lelijk. Kan dat niet mooier?
A: Tuurlijk, likje verf erover, stukken artistieker. Maar even alle stokheid op een gekje; in de lucht is niet zo veel bandbreedte. Gemiddeld is er 2,5Mb/s gereserveerd voor een televisiekanaal. Dat beketent dat er een MPEG-2 stream van 2,5Mb/s naar je decoder gaat. Dit levert geen optimaal beeld. Kenmerk van dit gebrek is de opbouw in "blokjes" van het scherm. KPN kan de bandbreedte per zender opschroeven door minder zenders op een frequentie uit te zenden. Echter hebben ze effectief maar 4 frequenties, wat betekent dat er in het zenderaanbod zou moeten worden gesneden. Ik neem aan dat we dat ook liever niet hebben. Het schijnt dat de Topfield decoders een betere MPEG-2 decoder ingebouwt hebben, en dus voor beter beeld zorgen. Verwacht echter geen wonderen, het blijft een stream van 2,5Mb/s.

[ Voor 52% gewijzigd door Samopsa op 08-04-2008 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Inmiddels mn singletuner gerepareerd. Door de twee 1000uF / 10V elco's te vervangen is de tuner weer prima werkend.

De totaalkosten: 1,50 euro voor twee elco's en een paar minuten werk voor mn vader. Was zo gebeurd.

Let bij het vervangen van de elco's er wel op dat die dingen ook een (+) en (-)pool hebben en dat je ze dus wel op de juiste manier op het printplaatje terugzet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125609

kan ik digitenne ook gewoon in een winkel halen zoals de roxs electro of de mikro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Anoniem: 125609 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 14:06:
kan ik digitenne ook gewoon in een winkel halen zoals de roxs electro of de mikro?
Vaak wel. In ieder geval in de meeste telecomzaken (belcompany, t for telecom etc), en sowieso alle grote elektronicaketens als BCC, Mediamarkt. Ook wel een aantal kleinere ketens, maar zeker weten weet je pas in de winkel :) Let wel op dat je je abbo dan altijd even telefonisch aan moet maken. Duurt 2 uurtjes, en dan heb je beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Samopsa schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 20:36:
[...]

Werkt wel. Alleen de resolutie van digitenne is erg laag, en als je het dus op een groot scherm aansluit ziet het er uit alsof je een lage kwaliteit DivX afspeelt. En dit wordt pas verbeterd als er meer bandbreedte beschikbaar is.

Uit startpost (altijd handig om te lezen..):

[...]
daar moet toch wel iets op te verzinnen zijn? dit gaat kpn een hoop klanten kosten lijkt mij.....lcd/plasma is toch de toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Anoniem: 258250 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 16:33:
[...]

daar moet toch wel iets op te verzinnen zijn? dit gaat klanten een hoop klanten kosten lijkt mij.....lcd/plasma is toch de toekoms
Ja, via een kabel. Via de lucht gaat dit de komende tijd niet werken. Digitenne is een mobiel budgetproduct, geen hyper-kwaliteitsproduct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Zijn er meer Digitenne-gebruikers in de regio Groningen waarbij nu en rond dezelfde tijd gisteravond telkens het signaal een minuut weg is. Hierbij valt dan 'zoekt signaal' of in geval van de PVR 'geen signaal' te lezen. Na een minuut is het er weer, echter ook maar kort. Tijd waarin het probleem optreedt: tussen 21.30 en 23.00 ongeveer. Erg irritant. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Laatst online: 26-04 11:32
Samopsa schreef op woensdag 09 april 2008 @ 16:35:
[...]

Ja, via een kabel. Via de lucht gaat dit de komende tijd niet werken. Digitenne is een mobiel budgetproduct, geen hyper-kwaliteitsproduct.
Er is zeker wel een beter alternatief, maar KPN heeft nu geinvesteerd in Digitenne. Ze boycotten zelfs het betere alternatief:
MTVNL
Lees die site maar eens door.

KPN is niet de enige. In de UK is DVB-T (digitenne) nog veel populairder dan in NL, maar daar hebben ze allemaal een buiten antenne. De BBC schijnt een flinke vinger in de pap te hebben (flink geinvesteerd dus) en die wilt ook absoluut niet dat de DMB techniek op de (lees: hun) markt komt.

edit: DMB wordt over het algemeen gezien als alternatief voor DVB-H (ook hier heeft alléén KPN een licentie voor in NL) maar het kan ook gezien worden als alternatief voor DVB-T.

[ Voor 34% gewijzigd door Jazco2nd op 09-04-2008 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Jazco2nd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 22:34:
[...]

Er is zeker wel een beter alternatief, maar KPN heeft nu geinvesteerd in Digitenne. Ze boycotten zelfs het betere alternatief:
MTVNL
Lees die site maar eens door.

KPN is niet de enige. In de UK is DVB-T (digitenne) nog veel populairder dan in NL, maar daar hebben ze allemaal een buiten antenne. De BBC schijnt een flinke vinger in de pap te hebben (flink geinvesteerd dus) en die wilt ook absoluut niet dat de DMB techniek op de (lees: hun) markt komt.

edit: DMB wordt over het algemeen gezien als alternatief voor DVB-H (ook hier heeft alléén KPN een licentie voor in NL) maar het kan ook gezien worden als alternatief voor DVB-T.
Ik zie nergens staan dat dit betere beeldkwaliteit heeft.. sterker, zoals je zelf al aangeeft: dit is meer concurrent voor DVB-H, vanwelke de beeldkwaliteit lager is, aangezien de ontvangende apparatuur is berekend op kleine schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Anoniem: 258250 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 16:33:
[...]

daar moet toch wel iets op te verzinnen zijn? dit gaat kpn een hoop klanten kosten lijkt mij.....lcd/plasma is toch de toekomst
Volgens mij zijn (of is?) het Digitenne-publiek mensen die eenvoudig en overal willen kunnen kijken, zonder dat de kwalitiet meteen HD hoeft te zijn, zenders die ze willen en niks extra en voor een lage prijs. Zeg zelf: het beeld is minder dan sateliet of kabel, maar zeker niet slecht! KPN speelt daar juist heel goed op in.
Voor superieure kwaliteit moet je je heil zoeken bij dvb-s of- c. En er zijn meer alternatieven die een grote toekomst hebben, mits mensen van het idee af te halen zijn dat je zonder de BBC ook verder kan leven (ADSL II ?).

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nog een vraag...ik maak gebruik van een topfield 160 gb als ik opneem kan ik niet meer naar de andere zenders kijken????? weet iemand een oplossing hiervoor..bekend probleem?? het zou namelijk wel gewoon moeten kunnen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Anoniem: 258250 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 15:51:
nog een vraag...ik maak gebruik van een topfield 160 gb als ik opneem kan ik niet meer naar de andere zenders kijken????? weet iemand een oplossing hiervoor..bekend probleem?? het zou namelijk wel gewoon moeten kunnen |:(
Heb je je loop kabel goed aangesloten? Anders even helpdesk bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
giant2000 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 11:39:
mits mensen van het idee af te halen zijn dat je zonder de BBC ook verder kan leven (ADSL II ?).
Ik zou persoonlijk nog liever alle NL commerciëlen overboord gooien dan de BBC, als ik zou moeten kiezen. Gelukkig kan je een en ander ook combineren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koffie schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 08:04:
scherpe nul of niet, de standaard antenne kan bij 180 graden draaien (op exacte dezelfde plek) idd een verschil maken van eerst 5% ontvangst naar 60%
Klopt maar dit heeft niets met het antennediagram te maken. Het iets verplaatsen van de antenne kan het zelfde resultaat geven. Dit doe je trouwens door de antenne te draaien. Doordat het elementje dat het signaal oppikt niet in het midden zit verplaats je deze gewoon als je de antenne draait. Dit verplaatsen heeft meer effect dan het draaien van de antenne.
Die % waarden waar je over praat zijn dat waarden voor de sterkte of is dit voor de kwaliteit. De ontvangststerkte is niet echt boeiend, als de kwaliteit maar goed is. Dan weet je ook al zeker dat het ontvangstniveau voldoende is, anders kan de kwaliteit niet goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ben ik niet helemaal met je eens.
Als ik 'm van links naar rechts veprlaats, geeft dat een fluctuatie in het ontvangstsignaal - niet noemenswaardig.
Draai je echter de antenne 180 graden op dezelfde plaats, dan kan dit een effect hebben van 60% ontvangststerkte naar 5% ontvangststerkte.
Het is leuk dat je met 5% al 80% kwaliteit kan halen, echter bij het minste of geringste zal je stotters in je beeld krijgen omdat er net teveel bitjes omgevallen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258250 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 15:51:
Je moet wel het antenne doorlus kabeltje aanlsuiten zoals in de handleiding staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami
  • Laatst online: 06-04 23:17

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Ik ben al een tijdje opzoek naar een PCI of PCI-e kaart die DVB-T (digitenne) ondersteund. Ik heb goeie ervaringen met haupagge, maar hun site is zo wazig dat ik er niet uit kom. Voor de duidelijkheid; er moet dus een conax module in/aan kunnen. En het moet in XP/Vista MCE werken. Ik wil namelijk een HTPC bouwen zonder extra settop box. Iemand suggesties voor een kaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat dacht je van een FloppyDTV ? Welliswaar geen PCI slot, maar wel intern en met CI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami
  • Laatst online: 06-04 23:17

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Koffie schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 14:09:
Wat dacht je van een FloppyDTV ? Welliswaar geen PCI slot, maar wel intern en met CI
Hmm, ff snel gekeken en opzich voldoet het aan alle eisen die ik stel. Met PCI/e bedoele de ik eigelijk dat ie intern moest zijn idd. Dus dit is in orde.

Jammer is wel dat het alleen één soort DVB ondersteund. Mooier zou zijn als het DVB-T én C zou ondersteunen, ivm eventuele latere overstap op kabel ofzo... Ik ga nog ff verder zoeken, maar dit is een goeie optie :) thx daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik ken geen enkel apparaat wat DVB-T *en* DVB-C ondersteund - behalve dan duitse tuners welke gewoon beide hardware in 1 apparaat gemikt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
EVILSalami schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 14:08:
Ik ben al een tijdje opzoek naar een PCI of PCI-e kaart die DVB-T (digitenne) ondersteund. Ik heb goeie ervaringen met haupagge, maar hun site is zo wazig dat ik er niet uit kom. Voor de duidelijkheid; er moet dus een conax module in/aan kunnen. En het moet in XP/Vista MCE werken. Ik wil namelijk een HTPC bouwen zonder extra settop box. Iemand suggesties voor een kaartje?
Technotrend T-1500 met CI. :) Hauppauge verkoopt ook diverse Technotrend kaarten met hun eigen stickertje erop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-04 20:47
Ik vroeg me een paar dingen af:

Volgens KPN krijg je bij afname van een Digitenne abo 89,95 korting op je eerste tuner. Waardoor je de eerste tuner dus eigenlijk gratis krijgt.

Nu hebben we thuis 2 TV's en 1 PC waar TV opgekeken moet worden.

Volgens KPN website is de USB Tuner (voor die PC) 169 euro en 89,95 retour bij activatie van je Digitenne abo.

Krijg je zowel 89,95 korting op de USB tuner als op de eerste Tuner?

Dus.....
Aansluitkosten: 19,95 eenmalig
Eerste tuner: 0,00 eenmalig
Tweede tuner: 3 euro per maand
USB tuner: 169 - 89,95 = 79,05 eenmalig
Digitenne abo (max 3 smartcards): 6,95 per maand

Dat betekend dus:
eenmalig 19,95 + 79,05
en dan 9,95 per maand

Heb ik het juist?
Mocht die korting niet gelden voor 2 dingen, is het beter een andere USB tuner te vinden met Conax-smartcard ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
The Conman schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 21:25:
Ik vroeg me een paar dingen af:

Volgens KPN krijg je bij afname van een Digitenne abo 89,95 korting op je eerste tuner. Waardoor je de eerste tuner dus eigenlijk gratis krijgt.

Nu hebben we thuis 2 TV's en 1 PC waar TV opgekeken moet worden.

Volgens KPN website is de USB Tuner (voor die PC) 169 euro en 89,95 retour bij activatie van je Digitenne abo.

Krijg je zowel 89,95 korting op de USB tuner als op de eerste Tuner?

Dus.....
Aansluitkosten: 19,95 eenmalig
Eerste tuner: 0,00 eenmalig
Tweede tuner: 3 euro per maand
USB tuner: 169 - 89,95 = 79,05 eenmalig
Digitenne abo (max 3 smartcards): 6,95 per maand

Dat betekend dus:
eenmalig 19,95 + 79,05
en dan 9,95 per maand

Heb ik het juist?
Mocht die korting niet gelden voor 2 dingen, is het beter een andere USB tuner te vinden met Conax-smartcard ondersteuning?
Nee, je kan kiezen tussen of 89,95 korting, of een gratis tuner t.w.v. 89,95. Als je de 89,95 korting neemt moet je de 3 euro per maand huur betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200529

Mijn Samsung LE40F86 komt binnenkort binnen, en we hebben een abbo op digitenne. Mijn vraag is: Welke decoder (ik wil iig kunen recorden) kan ik het beste kopen voor de beste beeldkwaliteit en wat kan ik verwachten (ziet het er "prima" uit of wordt het echt lelijk op een Full HD tv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Anoniem: 200529 schreef op zondag 13 april 2008 @ 17:20:
Mijn Samsung LE40F86 komt binnenkort binnen, en we hebben een abbo op digitenne. Mijn vraag is: Welke decoder (ik wil iig kunen recorden) kan ik het beste kopen voor de beste beeldkwaliteit en wat kan ik verwachten (ziet het er "prima" uit of wordt het echt lelijk op een Full HD tv)
Is lelijk op Full HD, staat ook al meerdere malen aangegeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

das klote dan, aangezien me pa niet weer over wil gaan op de kabel :(
Ik doe het er vlp maar mee, koop m tog voor Blu-Ray en games.
Welke tuner raden jullie mij aan? Een Thompson 160gb? Of is er een betere twintuner/recorder?

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 200529 op 13-04-2008 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Samopsa schreef op zondag 13 april 2008 @ 18:12:
[...]

Is lelijk op Full HD, staat ook al meerdere malen aangegeven..
Is subjectief en de meningen verschillen, staat ook meerdere malen aangegeven.

Ik heb geen enkel probleem met mijn Topfield PVR op mijn 42" plasma scherm.
Je moet er gewoon niet op 50cm afstand op gaan zitten - dan is elk beeld op zo'n formaat ranzig.

Neem gewoon een abo en kijk het een maand gratis aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb al een abo, daarom was ik benieuwd, tv komt over 2 weken binnen, maar.....welke Recorder geeft de beste beeldkwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 19:08

xon

Anoniem: 200529 schreef op zondag 13 april 2008 @ 18:34:
heb al een abo, daarom was ik benieuwd, tv komt over 2 weken binnen, maar.....welke Recorder geeft de beste beeldkwaliteit?
Een standaard PVR (topfield)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is een HDMI tuner van enig belang? Of kan ik net zo goed eentje met Scart nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Anoniem: 200529 schreef op zondag 13 april 2008 @ 18:28:
das klote dan, aangezien me pa niet weer over wil gaan op de kabel :(
Ik doe het er vlp maar mee, koop m tog voor Blu-Ray en games.
Welke tuner raden jullie mij aan? Een Thompson 160gb? Of is er een betere twintuner/recorder?
Waar een wil is is een weg: je zal een deal moeten sluiten met je pa: jij betaald de kabelkosten in het vervolg en je pa betaald jou €6,95.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
En weer een vraagje over de personal recorder, de tf5300k.

Dat is een harddiskrecorder met digitennetuner ingebouwd eigenlijk (of andersom :P)

Kan ik als ik een tweede apparaat aan de topfield koppel, ook opnamen vanaf dit apparaat kopieren naar de HD van de topfield?

Dus, bijvoorbeeld dat ik een DVD afspeel, deze kopieer naar de harde schijf van de topfield?
Andersom kan het wel; dat je een kopie van de hd van de pvr naar een andere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
koektrommeltje schreef op woensdag 16 april 2008 @ 18:06:
En weer een vraagje over de personal recorder, de tf5300k.

Dat is een harddiskrecorder met digitennetuner ingebouwd eigenlijk (of andersom :P)

Kan ik als ik een tweede apparaat aan de topfield koppel, ook opnamen vanaf dit apparaat kopieren naar de HD van de topfield?

Dus, bijvoorbeeld dat ik een DVD afspeel, deze kopieer naar de harde schijf van de topfield?
Andersom kan het wel; dat je een kopie van de hd van de pvr naar een andere
Nee, de Topfield heeft geen A/D-convertor. Hij kan alleen uitgezonden streams opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62744

Hallo,

Ik heb nu ook een Digitenne set gekocht en bij werkt ie perfect, ook op de camping. Misschien een goede tip voor mensen die de set nog niet hebben aangeschaf: bij de webshop van www.euromaxx.nu zijn ze 77,50 en bij de eerste icm abonnement krijg je 89,95 terug. Dit heb ik dus gedaan, dus bij de aanschaf had ik 12,45 winst. ;) In ieder geval lekker goedkoop per maand en hier (oosten van Gelderland) is de ontvangst beter dan kabel van de UPC :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04 11:06

drh

Upc is idd brandhout ook hier in wezep 9 km west van Zwolle. Vandaar dat ik destijds ben overgestapt op digitenne. Op mijn 82 cm lcd is het nog goed te doen, beter als analoog bij upc op de kabel.
Mooiste kijkafstand is vanaf 3.5 meter.

mvg, drh
(Wezep 9 km west van Zwolle) TF6000COK, TF3000COT-d en de Finepass VTX 5000-CNX.

drh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225698

Dudes ik walg van die KPN losers. Dit is nog al wat zwakjes uitgedrukt :X ! Tevens heb ik wat dwazen ontmaskerd die claimde dat ze in mijn woonplaats Digitenne ontvangen! De zendmast bij Loon op Zand zou volgens die losers, KPN, vanaf het 3de kwartaal van 2007 alle inwoners van mij stad moeten voorzien van Digitenne en free to air kanalen.

Volgens mij komt die exta zendmast nooit never. Want ik heb het donkerbruine vermoeden, dat de losers, de mast nooit gaan plaatsen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:30
Anoniem: 225698 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 20:26:

Volgens mij komt die exta zendmast nooit never. Want ik heb het donkerbruine vermoeden, dat de losers, de mast nooit gaan plaatsen :X
Die mast staat er toch al vele jaren. Er moeten nog wel antennes voor digitenne in worden gehangen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Anoniem: 225698 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 20:26:
Dudes ik walg van die KPN losers. Dit is nog al wat zwakjes uitgedrukt :X ! Tevens heb ik wat dwazen ontmaskerd die claimde dat ze in mijn woonplaats Digitenne ontvangen! De zendmast bij Loon op Zand zou volgens die losers, KPN, vanaf het 3de kwartaal van 2007 alle inwoners van mij stad moeten voorzien van Digitenne en free to air kanalen.

En wie heeft er verloren...

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-04 22:14

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Moet zeggen dat ik dit weekend aangenaam verrast werd door de "kwaliteit" van Digitenne. Ik heb vrijdag een Toshiba 37C3502P televisie binnengekregen, en deze van het weekend aangesloten gehad op een Digitenne decoder (standaard Samsung ding) via RGB Scart. En dankzij de ingebouwde Faroudja scaler zag alles er best fatsoenlijk uit.

De kwaliteit die je krijgt is dus zeker ook afhankelijk van de kwaliteit van de scaler en MPEG NR in je TV. Hoe het in verhouding met digitale kabeltelevisie staat weet ik niet, maar beter dan analoog is het zeker. Je hebt in ieder geval geen last van ruis, iets wat veel kan schelen.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62744

--MeAngry-- schreef op maandag 21 april 2008 @ 13:38:

De kwaliteit die je krijgt is dus zeker ook afhankelijk van de kwaliteit van de scaler en MPEG NR in je TV. Hoe het in verhouding met digitale kabeltelevisie staat weet ik niet, maar beter dan analoog is het zeker. Je hebt in ieder geval geen last van ruis, iets wat veel kan schelen.
Digitale kabeltelevisie is de kwaliteit iets beter van, maar de kosten zijn veel hoger. En als je echt kwaliteit wil zou ik satelliet nemen. Als je tevreden bent met kabeltelevisie-kwaliteit neem dan Digitenne. Dit is goedkoper en een betere kwaliteit + dat je gelijk televisie hebt als je de smartcard activeert en niet eindeloos moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Je vergeet nog wat voordelen:
+ 3 decoders op 1 abonnement (dus ook op je slaapkamer, bij je buurman, bij je famile 250 km verderop)
+ tv kijken waar je maar wilt (in de tuin, boot, camping, buitenland)
+ in het grensgebied uitbreiding van vele zenders vanaf België en/of Duitsland
*O* -O- *O* -O- *O* -O- *O* -O- *O* -O- *O* -O- *O* -O-

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Goed nieuws voor de sportliefhebbers: Eurosport gaat 25 mei op HD over en alle andere signalen gaan naar 16:9!!
Of dit voor Digitenne automatisch op anamorphic (dus op full widescreen) gaat of dat we de eerste maanden nog 2 zwarte balken boven en onder krijgen is de vraag. Ik hoop op het eerste...

Bericht:
http://www.broadbandtvnews.com/?p=3976

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
Ik denk dat er met de huidige bandbreedte weinig overblijft van dat HD :P Of maken ze extra ruimte vrij voor bijvoorbeeld Eurosport?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
jelle. schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 12:57:
Ik denk dat er met de huidige bandbreedte weinig overblijft van dat HD :P Of maken ze extra ruimte vrij voor bijvoorbeeld Eurosport?
Bandbreedte is inderdaad een probleem bij Digitenne, maar belangrijker is dat KPN helemaal geen HD-ontvangers verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
HD is geen optie voor Digitenne, het zou zich qua bandbreedte tot 1 a 2 zenders beperken. Ik doelde eerder op de huidige Eurosport LQ uitzendingen in (anamorphic) 16:9.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
giant2000 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 13:26:
[...]

HD is geen optie voor Digitenne, het zou zich qua bandbreedte tot 1 a 2 zenders beperken. Ik doelde eerder op de huidige Eurosport LQ uitzendingen in (anamorphic) 16:9.
Dat dacht ik al wel, maar ik reageerde dan ook op Jelle (mét quote). Mijn verwachting is inderdaad anamorf SQ (standard quality), net als bijvoorbeeld bij National Geographic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Hageneis schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 15:31:
[...]

Dat dacht ik al wel, maar ik reageerde dan ook op Jelle (mét quote). Mijn verwachting is inderdaad anamorf SQ (standard quality), net als bijvoorbeeld bij National Geographic.
Ik heb in elk geval KPN even aangeschreven dat ze hier aandacht aan willen schenken.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Als KPN een extra frequentie voor DVB-T zou kunnen bemachtigen en die met DVB-T2 inzet kan je, met vergelijkbare instelling zoals nu gebruikt door bouquet 3 en 4, zo'n 33mbit/s halen. Met nog wat minder foutcorrectie is er misschien nog iets meer uit te persen. 3 HD zenders in h.264 kan je daar in principe net op kwijt. Dit is wat men in Engeland gaat doen (daar alleen FTA).

Iemand nog ideeën voor de volgende topicstart? Ik ben van plan om morgen een nieuw deel te starten (ben nu te moe, wil geen fouten maken daarmee. :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
giant2000 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 15:50:
[...]

Ik heb in elk geval KPN even aangeschreven dat ze hier aandacht aan willen schenken.
Het antwoord van KPN:
Naar aanleiding van uw vraag over het beeldformaat kunnen wij u als volgt
informeren:

De tuner is in altijd leidend en geeft het ontvangen beeld formaat door aan de TV. De tuner moet ingesteld worden naar het formaat van de
aangesloten TV. In geval van een 16:9 TV moet de tuner op 16:9 LETTERBOX
staan. De TV moet in de stand AUTO staan, deze volgt dan de tuner.

Een uitzending in 4:3 of 16:9 wordt nu ook weergegeven in respectievelijk
4:3 of 16:9.

Kiest u in de tuner voor 16:9 volledig, dan wordt er altijd op dit formaat
uitgezonden.

Kiest u in de tuner 16:9 gemengd, dan blijft het beeld 16:9, maar wordt een
4:3 beeld vergroot.

Overigens maakt de zender Eurosport geen deel uit van het zenderpakket van
Digitenne van KPN.

Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

Peter Borgers
KPN
Eurosport niet in het pakket... die man kent zijn eigen product niet eens (diepe, diep zucht). We hoeven geen hoogstaande acties van KPN te verwachten.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
giant2000 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 08:43:
[...]

Het antwoord van KPN:

[...]

Eurosport niet in het pakket... die man kent zijn eigen product niet eens (diepe, diep zucht). We hoeven geen hoogstaande acties van KPN te verwachten.
Ah, de gebruikelijke grammofoonplaat die blijft hangen |:(
. Precies de reden dat ik echt geen 45 ct / minuut uit ga geven om deze idioten die zich deskundig noemen (quote uit Nieuwsbrief maart over de tariefverhoging van de heldesk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 16:16:
Als KPN een extra frequentie voor DVB-T zou kunnen bemachtigen en die met DVB-T2 inzet kan je, met vergelijkbare instelling zoals nu gebruikt door bouquet 3 en 4, zo'n 33mbit/s halen. Met nog wat minder foutcorrectie is er misschien nog iets meer uit te persen. 3 HD zenders in h.264 kan je daar in principe net op kwijt. Dit is wat men in Engeland gaat doen (daar alleen FTA).
DVB-T2 is nog in de standaardisatiefase, dat hoef je niet voor 2010 te verwachten. In Engeland is het ook allemaal nog niet zeker, aangezien uitzenden in H.264 betekent dat het met bijna geen enkel huidig DVB-T kastje te ontvangen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Dreamvoid schreef op woensdag 23 april 2008 @ 14:23:
[...]

DVB-T2 is nog in de standaardisatiefase, dat hoef je niet voor 2010 te verwachten. In Engeland is het ook allemaal nog niet zeker, aangezien uitzenden in H.264 betekent dat het met bijna geen enkel huidig DVB-T kastje te ontvangen is.
Inderdaad niet voor nu, er is nu ook geen extra frequentie beschikbaar. Maar het kan dus ooit nog komen.

h.264 maakt niet uit als je het met DVB-T2 doet aangezien er op dit moment niet eens DVB-T2 ontvangers bestaan afaik, terwijl sommige ontvangers (voor de PC) wel met h.264 overweg kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Hageneis schreef op woensdag 23 april 2008 @ 12:22:
[...]

Ah, de gebruikelijke grammofoonplaat die blijft hangen |:(
. Precies de reden dat ik echt geen 45 ct / minuut uit ga geven om deze idioten die zich deskundig noemen (quote uit Nieuwsbrief maart over de tariefverhoging van de heldesk).
En dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Verplaatst naar deel 6

[ Voor 95% gewijzigd door Hageneis op 24-04-2008 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HamsterDance2
  • Laatst online: 08-03 22:36
Zal ondertussen wel opgelost zijn maar 7799 is alleen voor de ontvanger en niet voor de CA.
aart44 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 14:43:
[...]

De mastercode van de KPN ontvangers is 7799 je zou dat kunnen proberen misschien moet je alles resetten maar zo'n werk is dat niet.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.