Je moet wel het antenne doorlus kabeltje aanlsuiten zoals in de handleiding staat.Anoniem: 258250 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 15:51:
nog een vraag...ik maak gebruik van een topfield 160 gb als ik opneem kan ik niet meer naar de andere zenders kijken????? weet iemand een oplossing hiervoor..bekend probleem?? het zou namelijk wel gewoon moeten kunnen
Ik ben al een tijdje opzoek naar een PCI of PCI-e kaart die DVB-T (digitenne) ondersteund. Ik heb goeie ervaringen met haupagge, maar hun site is zo wazig dat ik er niet uit kom. Voor de duidelijkheid; er moet dus een conax module in/aan kunnen. En het moet in XP/Vista MCE werken. Ik wil namelijk een HTPC bouwen zonder extra settop box. Iemand suggesties voor een kaartje?
Wat dacht je van een FloppyDTV ? Welliswaar geen PCI slot, maar wel intern en met CI
Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda
Hmm, ff snel gekeken en opzich voldoet het aan alle eisen die ik stel. Met PCI/e bedoele de ik eigelijk dat ie intern moest zijn idd. Dus dit is in orde.Koffie schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 14:09:
Wat dacht je van een FloppyDTV ? Welliswaar geen PCI slot, maar wel intern en met CI
Jammer is wel dat het alleen één soort DVB ondersteund. Mooier zou zijn als het DVB-T én C zou ondersteunen, ivm eventuele latere overstap op kabel ofzo... Ik ga nog ff verder zoeken, maar dit is een goeie optie
Ik ken geen enkel apparaat wat DVB-T *en* DVB-C ondersteund - behalve dan duitse tuners welke gewoon beide hardware in 1 apparaat gemikt hebben.
Technotrend T-1500 met CI.EVILSalami schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 14:08:
Ik ben al een tijdje opzoek naar een PCI of PCI-e kaart die DVB-T (digitenne) ondersteund. Ik heb goeie ervaringen met haupagge, maar hun site is zo wazig dat ik er niet uit kom. Voor de duidelijkheid; er moet dus een conax module in/aan kunnen. En het moet in XP/Vista MCE werken. Ik wil namelijk een HTPC bouwen zonder extra settop box. Iemand suggesties voor een kaartje?
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Ik vroeg me een paar dingen af:
Volgens KPN krijg je bij afname van een Digitenne abo 89,95 korting op je eerste tuner. Waardoor je de eerste tuner dus eigenlijk gratis krijgt.
Nu hebben we thuis 2 TV's en 1 PC waar TV opgekeken moet worden.
Volgens KPN website is de USB Tuner (voor die PC) 169 euro en 89,95 retour bij activatie van je Digitenne abo.
Krijg je zowel 89,95 korting op de USB tuner als op de eerste Tuner?
Dus.....
Aansluitkosten: 19,95 eenmalig
Eerste tuner: 0,00 eenmalig
Tweede tuner: 3 euro per maand
USB tuner: 169 - 89,95 = 79,05 eenmalig
Digitenne abo (max 3 smartcards): 6,95 per maand
Dat betekend dus:
eenmalig 19,95 + 79,05
en dan 9,95 per maand
Heb ik het juist?
Mocht die korting niet gelden voor 2 dingen, is het beter een andere USB tuner te vinden met Conax-smartcard ondersteuning?
Volgens KPN krijg je bij afname van een Digitenne abo 89,95 korting op je eerste tuner. Waardoor je de eerste tuner dus eigenlijk gratis krijgt.
Volgens KPN website is de USB Tuner (voor die PC) 169 euro en 89,95 retour bij activatie van je Digitenne abo.
Dus.....
Dat betekend dus:
eenmalig 19,95 + 79,05
en dan 9,95 per maand
Heb ik het juist?
Mocht die korting niet gelden voor 2 dingen, is het beter een andere USB tuner te vinden met Conax-smartcard ondersteuning?
Nee, je kan kiezen tussen of 89,95 korting, of een gratis tuner t.w.v. 89,95. Als je de 89,95 korting neemt moet je de 3 euro per maand huur betalen.The Conman schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 21:25:
Ik vroeg me een paar dingen af:
Dus.....
Dat betekend dus:
eenmalig 19,95 + 79,05
en dan 9,95 per maand
Heb ik het juist?
Anoniem: 200529
Mijn Samsung LE40F86 komt binnenkort binnen, en we hebben een abbo op digitenne. Mijn vraag is: Welke decoder (ik wil iig kunen recorden) kan ik het beste kopen voor de beste beeldkwaliteit en wat kan ik verwachten (ziet het er "prima" uit of wordt het echt lelijk op een Full HD tv)
Is lelijk op Full HD, staat ook al meerdere malen aangegeven..Anoniem: 200529 schreef op zondag 13 april 2008 @ 17:20:
Mijn Samsung LE40F86 komt binnenkort binnen, en we hebben een abbo op digitenne. Mijn vraag is: Welke decoder (ik wil iig kunen recorden) kan ik het beste kopen voor de beste beeldkwaliteit en wat kan ik verwachten (ziet het er "prima" uit of wordt het echt lelijk op een Full HD tv)
das klote dan, aangezien me pa niet weer over wil gaan op de kabel 
Ik doe het er vlp maar mee, koop m tog voor Blu-Ray en games.
Welke tuner raden jullie mij aan? Een Thompson 160gb? Of is er een betere twintuner/recorder?
Welke tuner raden jullie mij aan? Een Thompson 160gb? Of is er een betere twintuner/recorder?
[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 200529 op 13-04-2008 18:29 ]
Is subjectief en de meningen verschillen, staat ook meerdere malen aangegeven.Samopsa schreef op zondag 13 april 2008 @ 18:12:
[...]
Is lelijk op Full HD, staat ook al meerdere malen aangegeven..
Ik heb geen enkel probleem met mijn Topfield PVR op mijn 42" plasma scherm.
Je moet er gewoon niet op 50cm afstand op gaan zitten - dan is elk beeld op zo'n formaat ranzig.
Neem gewoon een abo en kijk het een maand gratis aan.
heb al een abo, daarom was ik benieuwd, tv komt over 2 weken binnen, maar.....welke Recorder geeft de beste beeldkwaliteit?
Een standaard PVR (topfield)Anoniem: 200529 schreef op zondag 13 april 2008 @ 18:34:
heb al een abo, daarom was ik benieuwd, tv komt over 2 weken binnen, maar.....welke Recorder geeft de beste beeldkwaliteit?
Waar een wil is is een weg: je zal een deal moeten sluiten met je pa: jij betaald de kabelkosten in het vervolg en je pa betaald jou €6,95.Anoniem: 200529 schreef op zondag 13 april 2008 @ 18:28:
das klote dan, aangezien me pa niet weer over wil gaan op de kabel
2,00 m. + begane grond
En weer een vraagje over de personal recorder, de tf5300k.
Dat is een harddiskrecorder met digitennetuner ingebouwd eigenlijk (of andersom
)
Kan ik als ik een tweede apparaat aan de topfield koppel, ook opnamen vanaf dit apparaat kopieren naar de HD van de topfield?
Dus, bijvoorbeeld dat ik een DVD afspeel, deze kopieer naar de harde schijf van de topfield?
Andersom kan het wel; dat je een kopie van de hd van de pvr naar een andere
Dat is een harddiskrecorder met digitennetuner ingebouwd eigenlijk (of andersom
Kan ik als ik een tweede apparaat aan de topfield koppel, ook opnamen vanaf dit apparaat kopieren naar de HD van de topfield?
Dus, bijvoorbeeld dat ik een DVD afspeel, deze kopieer naar de harde schijf van de topfield?
Nee, de Topfield heeft geen A/D-convertor. Hij kan alleen uitgezonden streams opnemen.koektrommeltje schreef op woensdag 16 april 2008 @ 18:06:
En weer een vraagje over de personal recorder, de tf5300k.
Dat is een harddiskrecorder met digitennetuner ingebouwd eigenlijk (of andersom)
Anoniem: 62744
Hallo,
Ik heb nu ook een Digitenne set gekocht en bij werkt ie perfect, ook op de camping. Misschien een goede tip voor mensen die de set nog niet hebben aangeschaf: bij de webshop van www.euromaxx.nu zijn ze 77,50 en bij de eerste icm abonnement krijg je 89,95 terug. Dit heb ik dus gedaan, dus bij de aanschaf had ik 12,45 winst.
In ieder geval lekker goedkoop per maand en hier (oosten van Gelderland) is de ontvangst beter dan kabel van de UPC
Ik heb nu ook een Digitenne set gekocht en bij werkt ie perfect, ook op de camping. Misschien een goede tip voor mensen die de set nog niet hebben aangeschaf: bij de webshop van www.euromaxx.nu zijn ze 77,50 en bij de eerste icm abonnement krijg je 89,95 terug. Dit heb ik dus gedaan, dus bij de aanschaf had ik 12,45 winst.
Upc is idd brandhout ook hier in wezep 9 km west van Zwolle. Vandaar dat ik destijds ben overgestapt op digitenne. Op mijn 82 cm lcd is het nog goed te doen, beter als analoog bij upc op de kabel.
Mooiste kijkafstand is vanaf 3.5 meter.
mvg, drh
(Wezep 9 km west van Zwolle) TF6000COK, TF3000COT-d en de Finepass VTX 5000-CNX.
Mooiste kijkafstand is vanaf 3.5 meter.
mvg, drh
(Wezep 9 km west van Zwolle) TF6000COK, TF3000COT-d en de Finepass VTX 5000-CNX.
drh
Anoniem: 225698
Dudes ik walg van die KPN losers. Dit is nog al wat zwakjes uitgedrukt
! Tevens heb ik wat dwazen ontmaskerd die claimde dat ze in mijn woonplaats Digitenne ontvangen! De zendmast bij Loon op Zand zou volgens die losers, KPN, vanaf het 3de kwartaal van 2007 alle inwoners van mij stad moeten voorzien van Digitenne en free to air kanalen.
Volgens mij komt die exta zendmast nooit never. Want ik heb het donkerbruine vermoeden, dat de losers, de mast nooit gaan plaatsen

Volgens mij komt die exta zendmast nooit never. Want ik heb het donkerbruine vermoeden, dat de losers, de mast nooit gaan plaatsen

Die mast staat er toch al vele jaren. Er moeten nog wel antennes voor digitenne in worden gehangen.Anoniem: 225698 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 20:26:
En wie heeft er verloren...Anoniem: 225698 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 20:26:
Dudes ik walg van die KPN losers. Dit is nog al wat zwakjes uitgedrukt! Tevens heb ik wat dwazen ontmaskerd die claimde dat ze in mijn woonplaats Digitenne ontvangen! De zendmast bij Loon op Zand zou volgens die losers, KPN, vanaf het 3de kwartaal van 2007 alle inwoners van mij stad moeten voorzien van Digitenne en free to air kanalen.
2,00 m. + begane grond
Moet zeggen dat ik dit weekend aangenaam verrast werd door de "kwaliteit" van Digitenne. Ik heb vrijdag een Toshiba 37C3502P televisie binnengekregen, en deze van het weekend aangesloten gehad op een Digitenne decoder (standaard Samsung ding) via RGB Scart. En dankzij de ingebouwde Faroudja scaler zag alles er best fatsoenlijk uit.
De kwaliteit die je krijgt is dus zeker ook afhankelijk van de kwaliteit van de scaler en MPEG NR in je TV. Hoe het in verhouding met digitale kabeltelevisie staat weet ik niet, maar beter dan analoog is het zeker. Je hebt in ieder geval geen last van ruis, iets wat veel kan schelen.
De kwaliteit die je krijgt is dus zeker ook afhankelijk van de kwaliteit van de scaler en MPEG NR in je TV. Hoe het in verhouding met digitale kabeltelevisie staat weet ik niet, maar beter dan analoog is het zeker. Je hebt in ieder geval geen last van ruis, iets wat veel kan schelen.
Tesla Model Y RWD (2024)
Anoniem: 62744
Digitale kabeltelevisie is de kwaliteit iets beter van, maar de kosten zijn veel hoger. En als je echt kwaliteit wil zou ik satelliet nemen. Als je tevreden bent met kabeltelevisie-kwaliteit neem dan Digitenne. Dit is goedkoper en een betere kwaliteit + dat je gelijk televisie hebt als je de smartcard activeert en niet eindeloos moet wachten.--MeAngry-- schreef op maandag 21 april 2008 @ 13:38:
Je vergeet nog wat voordelen:
+ 3 decoders op 1 abonnement (dus ook op je slaapkamer, bij je buurman, bij je famile 250 km verderop)
+ tv kijken waar je maar wilt (in de tuin, boot, camping, buitenland)
+ in het grensgebied uitbreiding van vele zenders vanaf België en/of Duitsland
+ 3 decoders op 1 abonnement (dus ook op je slaapkamer, bij je buurman, bij je famile 250 km verderop)
+ tv kijken waar je maar wilt (in de tuin, boot, camping, buitenland)
+ in het grensgebied uitbreiding van vele zenders vanaf België en/of Duitsland

2,00 m. + begane grond
Goed nieuws voor de sportliefhebbers: Eurosport gaat 25 mei op HD over en alle andere signalen gaan naar 16:9!!
Of dit voor Digitenne automatisch op anamorphic (dus op full widescreen) gaat of dat we de eerste maanden nog 2 zwarte balken boven en onder krijgen is de vraag. Ik hoop op het eerste...
Bericht:
http://www.broadbandtvnews.com/?p=3976
Of dit voor Digitenne automatisch op anamorphic (dus op full widescreen) gaat of dat we de eerste maanden nog 2 zwarte balken boven en onder krijgen is de vraag. Ik hoop op het eerste...
Bericht:
http://www.broadbandtvnews.com/?p=3976
2,00 m. + begane grond
Ik denk dat er met de huidige bandbreedte weinig overblijft van dat HD
Of maken ze extra ruimte vrij voor bijvoorbeeld Eurosport?
Bandbreedte is inderdaad een probleem bij Digitenne, maar belangrijker is dat KPN helemaal geen HD-ontvangers verkoopt.jelle. schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 12:57:
Ik denk dat er met de huidige bandbreedte weinig overblijft van dat HDOf maken ze extra ruimte vrij voor bijvoorbeeld Eurosport?
HD is geen optie voor Digitenne, het zou zich qua bandbreedte tot 1 a 2 zenders beperken. Ik doelde eerder op de huidige Eurosport LQ uitzendingen in (anamorphic) 16:9.jelle. schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 12:57:
Ik denk dat er met de huidige bandbreedte weinig overblijft van dat HDOf maken ze extra ruimte vrij voor bijvoorbeeld Eurosport?
2,00 m. + begane grond
Dat dacht ik al wel, maar ik reageerde dan ook op Jelle (mét quote). Mijn verwachting is inderdaad anamorf SQ (standard quality), net als bijvoorbeeld bij National Geographic.giant2000 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 13:26:
[...]
HD is geen optie voor Digitenne, het zou zich qua bandbreedte tot 1 a 2 zenders beperken. Ik doelde eerder op de huidige Eurosport LQ uitzendingen in (anamorphic) 16:9.
Ik heb in elk geval KPN even aangeschreven dat ze hier aandacht aan willen schenken.Hageneis schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 15:31:
[...]
Dat dacht ik al wel, maar ik reageerde dan ook op Jelle (mét quote). Mijn verwachting is inderdaad anamorf SQ (standard quality), net als bijvoorbeeld bij National Geographic.
2,00 m. + begane grond
Als KPN een extra frequentie voor DVB-T zou kunnen bemachtigen en die met DVB-T2 inzet kan je, met vergelijkbare instelling zoals nu gebruikt door bouquet 3 en 4, zo'n 33mbit/s halen. Met nog wat minder foutcorrectie is er misschien nog iets meer uit te persen. 3 HD zenders in h.264 kan je daar in principe net op kwijt. Dit is wat men in Engeland gaat doen (daar alleen FTA).jelle. schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 12:57:
Iemand nog ideeën voor de volgende topicstart? Ik ben van plan om morgen een nieuw deel te starten (ben nu te moe, wil geen fouten maken daarmee.
Het antwoord van KPN:giant2000 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 15:50:
[...]
Ik heb in elk geval KPN even aangeschreven dat ze hier aandacht aan willen schenken.
Eurosport niet in het pakket... die man kent zijn eigen product niet eens (diepe, diep zucht). We hoeven geen hoogstaande acties van KPN te verwachten.Naar aanleiding van uw vraag over het beeldformaat kunnen wij u als volgt
informeren:
De tuner is in altijd leidend en geeft het ontvangen beeld formaat door aan de TV. De tuner moet ingesteld worden naar het formaat van de
aangesloten TV. In geval van een 16:9 TV moet de tuner op 16:9 LETTERBOX
staan. De TV moet in de stand AUTO staan, deze volgt dan de tuner.
Een uitzending in 4:3 of 16:9 wordt nu ook weergegeven in respectievelijk
4:3 of 16:9.
Kiest u in de tuner voor 16:9 volledig, dan wordt er altijd op dit formaat
uitgezonden.
Kiest u in de tuner 16:9 gemengd, dan blijft het beeld 16:9, maar wordt een
4:3 beeld vergroot.
Overigens maakt de zender Eurosport geen deel uit van het zenderpakket van
Digitenne van KPN.
Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.
Met vriendelijke groet,
Peter Borgers
KPN
2,00 m. + begane grond
Ah, de gebruikelijke grammofoonplaat die blijft hangengiant2000 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 08:43:
[...]
Het antwoord van KPN:
[...]
Eurosport niet in het pakket... die man kent zijn eigen product niet eens (diepe, diep zucht). We hoeven geen hoogstaande acties van KPN te verwachten.

. Precies de reden dat ik echt geen 45 ct / minuut uit ga geven om deze idioten die zich deskundig noemen (quote uit Nieuwsbrief maart over de tariefverhoging van de heldesk).
DVB-T2 is nog in de standaardisatiefase, dat hoef je niet voor 2010 te verwachten. In Engeland is het ook allemaal nog niet zeker, aangezien uitzenden in H.264 betekent dat het met bijna geen enkel huidig DVB-T kastje te ontvangen is.W3ird_N3rd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 16:16:
Als KPN een extra frequentie voor DVB-T zou kunnen bemachtigen en die met DVB-T2 inzet kan je, met vergelijkbare instelling zoals nu gebruikt door bouquet 3 en 4, zo'n 33mbit/s halen. Met nog wat minder foutcorrectie is er misschien nog iets meer uit te persen. 3 HD zenders in h.264 kan je daar in principe net op kwijt. Dit is wat men in Engeland gaat doen (daar alleen FTA).
Inderdaad niet voor nu, er is nu ook geen extra frequentie beschikbaar. Maar het kan dus ooit nog komen.Dreamvoid schreef op woensdag 23 april 2008 @ 14:23:
[...]
DVB-T2 is nog in de standaardisatiefase, dat hoef je niet voor 2010 te verwachten. In Engeland is het ook allemaal nog niet zeker, aangezien uitzenden in H.264 betekent dat het met bijna geen enkel huidig DVB-T kastje te ontvangen is.
h.264 maakt niet uit als je het met DVB-T2 doet aangezien er op dit moment niet eens DVB-T2 ontvangers bestaan afaik, terwijl sommige ontvangers (voor de PC) wel met h.264 overweg kunnen.
En dankjewel!Hageneis schreef op woensdag 23 april 2008 @ 12:22:
[...]
Ah, de gebruikelijke grammofoonplaat die blijft hangen![]()
. Precies de reden dat ik echt geen 45 ct / minuut uit ga geven om deze idioten die zich deskundig noemen (quote uit Nieuwsbrief maart over de tariefverhoging van de heldesk).
Verplaatst naar deel 6
[ Voor 95% gewijzigd door Hageneis op 24-04-2008 13:45 ]
Zal ondertussen wel opgelost zijn maar 7799 is alleen voor de ontvanger en niet voor de CA.
aart44 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 14:43:
[...]
De mastercode van de KPN ontvangers is 7799 je zou dat kunnen proberen misschien moet je alles resetten maar zo'n werk is dat niet.
Dit topic is gesloten.