Het grote Digitenne topic deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 141.437 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht nog steeds op de software update voor de Topfield HD TF5300k......
Ik kan geen FTA zenders uit t buitenland ontvangen en ik kan niet opnemen met video of DVD recorder...
Bij de digitenne-telefoon hadden ze me -zowel- beloofd dat de update de vorige week -als ook- deze week zou komen.... maar ik zie nog niks.... Het vreemde is dat ze me volgende week weer willen terugbellen of de update wel heeft plaats gevonden. Ze vertrouwen elkaar binnen KPN/digitenne blijkbaar niet.

Weet iemand of t nu wel of niet doorgaat voor de TF5300 ???? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Mijn vriendin en ik zijn vorig jaar overgeschakeld op digitenne. Tot zover bevalt het ons dat prima. Onze zoon is kortgeleden jarig geweest en heeft van ons een tv gekregen voor op de slaapkamer. Het jochie heeft zelf gespaard voor zo'n digitenne ontvanger. Mijn vriendin dus naar de Primafoon in Almelo voor een ontvanger. Wijzelf hebben dus zo'n Topfield ontvanger. Thuisgekomen met de ontvanger viel mij direct op dat de verzegeling van de doos verbroken was en ik was gelijk argwanend.... De doos uitgepakt en er zat een oude afgeleefde Samsung Single Tuner in. Duidelijk tweedehands en zwaar bekrast overal. Ik diezelfde dag nog naar de Primafoon terug om dat ding om te ruilen daar wij geen genoegen nemen met een tweedehands apparaat. Ze ruilden hem om voor, zo te zien, een nieuwe ontvanger. Welliswaar ook een Samsung oud model, maar zag er nog nieuw uit. Verhaal erbij was dat ik dus een nieuwe ontvanger kreeg met de smartkaart die bij de oude zat want anders moesten ze een nieuwe activeren en deze weer deactiveren.. blablabla... en hun "welgemeende" excuses erbij voor het leveren van een tweedehands. Wij weer naar huis..... Deze aangesloten maar ik zag gelijk al dat deze ook gebruikt was omdat er al tv kanalen in geprogrameerd stonden. Bovendien werkte de bediening via de afstandsbediening ook niet. Voor ons de vraag of dat aan de afstandsbediening of aan de ontvanger lag. Mijn zoontje hevig teleurgesteld..... En wij maar uitleggen dat het wel goed zo komen. Dat hij zijn tv zou krijgen. Dit allemaal speelde zich agelopen zaterdag af. Het was inmiddels te laat om nog een keer naar de Primafoon te gaan. Vandaag, dinsdag, had mijn vriendin dus tijd om weer naar de Primafoon te gaan en ik had haar op het hart gedrukt om nu te vragen om een nieuwe verzegelde doos incluis nieuwe smartkaart. Kreeg ze doodleuk te horen dat ze geen verzegelde dozen hadden en dat ze tweedehands troep verkochten voor 89 euro! Dat was dus niet gezegd. toen ze er 1 haalde. Wij wilden graag 1 kopen zodat die smartkaart op ons abonnement geactiveerd kon worden maar zo de huurkosten van 3 euro per maand uitsparen. Toen we vroegen naar die Topfield werd ons gezegd dat die dus niet voor de verkoop bestemd was. Mijn vriendin was goed pissig en heeft haar geld terug gevraagd! Daarmee ben ik het volledig eens. Op de site zelf van Primafoon maken ze notabene reclame met een starterset om je 2e of 3e tv aan te sluiten voor 89 euro. En bij de Primafoon scheept je dan notabene af met tweedehands rommel! We kunnen ook niet gelijk ons geld terug krijgen want dat moest het hoofdkantoor regelen. Ondertussen zitten wij met een hevig teleurgesteld jochie van 11 wat erg uitgekeken had naar Nickelodeon op zun eigen kamertje.....

Een aantal vragen:

Is dit normaal voor Primafoon dat ze tweedehands rommel leveren zonder dat erbij te vermelden? Is dit typisch voor alle Primafoon fillialen of alleen Almelo? Dit is toch geen reclame voor KPN?! Hebben hier meer mensen ervaring mee?

Nu willen wij liever geen zaken meer doen met Primafoon. Kunnen wij nu een starterpakket bij bv Mediamarkt kopen voor 89 euro en de bijbehorende smartkaart dan activeren op ons abonnement? Of moet je bij die winkels dan gelijk een nieuw abonnement afsluiten? Je krijgt bij zo'n pakket een voucher om dan 89 euro terug te ontvangen van KPN maar dat is dan niet van belang.

Wie kan onze vragen beantwoorden? We willen zo snel mogelijk ons jochie weer happy zien.

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:12

franssie

Save the albatross

Ik dacht dat je digitenne een maand op proef krijgt tegenwoordig? Dan gewoon afmelden.
Daarna bij media markt inderdaad nieuwe halen.

Kan trouwens wel dat er af KPN al kanalen instaan, dat weet ik niet meer.

en oh ja, pas je wel even de pincode van je smart card aan anders heeft je zoontje van 11 naast nickolodeon ook een hoop 'sexuele voorlichting' op zijn kamer ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-07 05:21
Geld terug eisen (dit is botweg wanprestatie > koop ongedaan maken, niks hoofdkantoor, als je hiermee naar de rijdende rechter zou gaan zou hij KPN vierkant uitlachen) en haal dan maar een 2dehands ontvanger voor +/- €40 van het sat4all.com aanbod-forum. Dan heb je wel een 2dehands maar dan betaal je ook de prijs van een 2dehands. Smartcard kan je zonodig ook voor €12,95 op de KPN-site bestellen.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-07 08:27
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 21:20:
Mijn vriendin en ik zijn vorig jaar overgeschakeld op digitenne.
[...]
Euhm, hartstikke leuk maar dat emotionele verhaal mocht je van mij wel weglaten :P

En om antwoord te geven; nee is geen normale gang van zaken voor Primafoon/KPN, in onze winkel gebeurt het in ieder geval niet. Vind het ook behoorlijk raar klinken eigenlijk.

Waarom neem je anders niet een huurtuner? Dan heb je wel een Topfield model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Eind december heb ik zelf ook een 'eigen' tuner gekocht voor 89,- bij Primafoon. Sindskort ben ik er achter dat de kooptuners van Samsung zijn en de huurtuners dus van Topfield. Ik kreeg trouwens een nieuwe dus wat dat betreft geen problemen. Hopelijk gewoon een pechgeval. Wat ik gewoon zou doen bij Primafoon is al in de winkel de inhoud van de doos checken ;)

Als je niet kunt zijn aan de ontvanger of deze al gebruikt is dan kun je de nieuwheid ook nog afleiden uit de handleiding die in plastic moet zitten. Of beter nog, de batterijen die per 2 ingeseald moeten zitten. Heb je alles gecheckt dan pas zou ik hem meenemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

franssie schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 21:29:
[...]

Ik dacht dat je digitenne een maand op proef krijgt tegenwoordig? Dan gewoon afmelden.
Daarna bij media markt inderdaad nieuwe halen.
Als je de huur ontvanger neemt met een abonnement wel ja. Maar wij willen gewoon een extra ontvanger met een extra smartkaart onder ons abonnement. Dan is de ontvanger dus niet gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bl44t44p schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 21:51:
[...]

Euhm, hartstikke leuk maar dat emotionele verhaal mocht je van mij wel weglaten :P

En om antwoord te geven; nee is geen normale gang van zaken voor Primafoon/KPN, in onze winkel gebeurt het in ieder geval niet. Vind het ook behoorlijk raar klinken eigenlijk.

Waarom neem je anders niet een huurtuner? Dan heb je wel een Topfield model.
Wij willen niet krenterig overkomen maar waarom 3 euro per maand extra betalen door te huren als je deze ontvanger ook terug kunt verdienen door te kopen? Zo redeneerden wij namelijk. Na smartkaart eraf gerekend te hebben blijft er nog 76 euro over wat je na 2 jaar gebruik dus terug verdiend kan hebben. En bovendien is dat ding dan je eigendom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

objectief2 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 21:54:
Eind december heb ik zelf ook een 'eigen' tuner gekocht voor 89,- bij Primafoon. Sindskort ben ik er achter dat de kooptuners van Samsung zijn en de huurtuners dus van Topfield. Ik kreeg trouwens een nieuwe dus wat dat betreft geen problemen. Hopelijk gewoon een pechgeval. Wat ik gewoon zou doen bij Primafoon is al in de winkel de inhoud van de doos checken ;)

Als je niet kunt zijn aan de ontvanger of deze al gebruikt is dan kun je de nieuwheid ook nog afleiden uit de handleiding die in plastic moet zitten. Of beter nog, de batterijen die per 2 ingeseald moeten zitten. Heb je alles gecheckt dan pas zou ik hem meenemen :)
Fijn om te lezen dat dit dus niet de normale gang van zaken is bij de Primafoon. Bij Primafoon in Almelo doen ze dus net of hun neus bloed en ze geen andere optie hebben dan tweedehandjes meegeven. Dit zouden dan ontvangers zijn die bij de 1 maand gratis actie weer geretourneerd zijn. Dit geloven wij dus niet daar het geen Topfield ontvangers zijn en deze al en tijdje ook niet meer uitgeleverd worden als huurpakket. We konden ook niet rechtstreeks ons geld terug krijgen Er moest een fax naar het hoofdkantoor gezonden worden om terugstorting te regelen. Daar hebben we een kopie van met nodige handtekeningen. Er staat notabene op vermeld dat we graag geld terug willen ontvangen omdat er geen verzegelde dozen waren en de klant (wij dus) op een nieuw apparat prijs stelden. Nou vraag ik je... Primafoon... Daar mag je toch net ff meer van verwachten? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 22:11:
We konden ook niet rechtstreeks ons geld terug krijgen Er moest een fax naar het hoofdkantoor gezonden worden om terugstorting te regelen.
Dat is gewoon de policy: retourbedragen boven de €50 mogen niet uit de kassa worden betaald. Dat kun je raar vinden maar het is gewoon zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Bl44t44p schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 22:23:
[...]

Dat is gewoon de policy: retourbedragen boven de €50 mogen niet uit de kassa worden betaald. Dat kun je raar vinden maar het is gewoon zo.
Op dit punt zou ik niet durven zeggen hoe het zit met de wet, maar ik vraag me af of het wettelijk gezien klopt.

Policy zal vast maar in die policy kunnen ze ook zetten dat klanten die niezen in de winkel geen korting krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 22:03:
[...]

Wij willen niet krenterig overkomen maar waarom 3 euro per maand extra betalen door te huren als je deze ontvanger ook terug kunt verdienen door te kopen? Zo redeneerden wij namelijk. Na smartkaart eraf gerekend te hebben blijft er nog 76 euro over wat je na 2 jaar gebruik dus terug verdiend kan hebben. En bovendien is dat ding dan je eigendom.
Als je "eigen" ontvanger of de afstandbediening kapot gaat buiten de garantie moet je het zelf betalen. Bij een huurtuner is alles eigendom van KPN en krijg je dus altijd gratis omgeruild. Tenzijn je natuurlijk de boel expres kapot maakt. Daarom zou je het kunnen overwegen. En ja, je komt wel krenterig over :D Verder krijg je voor de eerste huurtuner 3 euro terug zodat je netto niets betaald.

Overigens kan je 3 huurtuners op 1 abo zetten.
Met 1 huurtuner betaal je per maand 6,95
met 2 huurtuners betaal je per maand 9,95
met 3 huurtuners betaal je per maand 12,95
De smartcards van 12,95 per stuk hoef je dan ook niet aan te schaffen want die zitten bij die tuners

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2008 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:48

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Bij losse tuners zit ook gewoon een smartcard in de doos hoor ;)

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
Al met al is het een treurige zaak dat je in een winkel een 2e hands product meekrijgt maar wel het volle pond betaald.
Een goede raad is dus altijd in de winkel een demonstratie/uitleg te vragen. In dat geval wordt het apparaat uit de doos gehaald en kan je gelijk zien wat je in handen hebt. De verkoper zal dit ook zien en in dergelijk geval een ander exemplaar halen.
Primafoon... niet altijd zo prima dus :(

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
giant2000 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 09:57:
Al met al is het een treurige zaak dat je in een winkel een 2e hands product meekrijgt maar wel het volle pond betaald.
Een goede raad is dus altijd in de winkel een demonstratie/uitleg te vragen. In dat geval wordt het apparaat uit de doos gehaald en kan je gelijk zien wat je in handen hebt. De verkoper zal dit ook zien en in dergelijk geval een ander exemplaar halen.
Primafoon... niet altijd zo prima dus :(
Tja uuh wat wil je nou, iedereen kan en mag gratis een maand digitenne proberen. Als we jouw verhaal doortrekken dan zit kpn met een berg onverkoopbare tuners. :X
Da's ook niet helemaal de bedoeling. Ik heb digitenne ook een 2 weken geprobeerd en het pakket teruggestuurd omdat ik een pvr wil met korting ipv een tuner met een abbo.
Netjes en zo goed mogelijk weer opnieuw ingepakt maarja, uuh na 2 weken is het niet meer zo helder waar alles zat.
Ben trouwens ook vergeten de fabrieksinstellingen terug te zetten. :o

Zit alleen nog op me geld te wachten... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
LCD_viewer schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 10:08:
[...]

Tja uuh wat wil je nou, iedereen kan en mag gratis een maand digitenne proberen. Als we jouw verhaal doortrekken dan zit kpn met een berg onverkoopbare tuners. :X
KPN heeft dan 2 opties:

• Refurbishen. Tuner compleet reinigen en opnieuw inpakken.
• Verkopen met korting. Voor €70 zou je denk ik niemand horen klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
LCD_viewer schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 10:08:
[...]

Daar heb ik het ook niet over: ik zeg alleen dat als je om een uitleg vraagt je het apparaat kunt zien. Is dit een vies oud ding vol krassen dan wil je die toch niet? KPN moet juist toezien dat de apparaten onbeschadigt terug komen en in geval van beschadigingen het apparaat simpelweg weigeren.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
giant2000 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 11:11:
[...]

Daar heb ik het ook niet over: ik zeg alleen dat als je om een uitleg vraagt je het apparaat kunt zien. Is dit een vies oud ding vol krassen dan wil je die toch niet? KPN moet juist toezien dat de apparaten onbeschadigt terug komen en in geval van beschadigingen het apparaat simpelweg weigeren.
Ja maar dat lukt je nooit bij dergelijk grote bedrijven. Je hebt altijd personen in dienst, die zich er geen zak van aantrekken en denken dat een ander het wel pikt.

Refurbishen is natuurlijk wel een kostenpost maar het zou KPN zeker sieren. Desondanks is de hufterige mentaliteit van tegenwoordig gewoon geaccepteerd en denken mensen dat je een beschadigd apparaat op kunt sturen zonder problemen.
Probleem is dat ze er mee weg komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals, het gaat om een koopontvanger, geen huurontvanger. Wij kopen bij de Primafoon in Almelo voor het volle pond een koopontvanger + smartkaart (zoals ook aangeboden op de site van KPN) We krijgen daarvoor afgeleefde oude rommel. Vind ik het op zijn minst netjes om dat er even bij te vermelden als je zo,n apparaat koopt. Dan hadden wij kunnen besluiten het apparaat niet te kopen. Het gaat dan ook nog om een oud model dat KPN allang niet meer uitlevert als huurpakket. Dus dat het om apparaten gaat die geretourneerd zouden zijn door de 1 maand gratis actie gaat er bij ons ook niet in. En dan nog... Mensen die een koopontvanger willen moet je ook geen tweedehands (ook al zou hij gerefurbisht zijn) meegeven. Het gaat hier gewoon om een Primafoon die zo even makkelijk denkt van zijn oude rotzooi af te komen. De eerste ontvanger die we meekregen was totaal afgeleefd en vergeeld. De tabakstank kwam er nog vanaf. Dat ding heb ik dus niet eens aangesloten om uberhaupt te proberen. Gek is wel dat de documentatie nog netjes in folie zat, alsmede de batterijtjes nog gesealed waren en de afstandsbediening nog netjes verpakt. Alleen de antenne lag er ook nog los in. De tweede was uiterlijk niets aan te zien, maar bij aansluiten bleken de zenders al geprogrameerd. Bovendien bleek de bediening niet te werken via de afstandsbediening. Daar wij een Topfield hebben en geen Samsung konden wij dus niet controleren of dat aan het apparaat of aan de afstandsbediening lag. Vervolgens ga je dus weer naar de Primafoon en geven ze ruiterlijk toe dat ze je proberen te "naaien" met tweedehands rommel! Helaas was ik daar dus niet bij. Ondertussen zitten we met een hevig teleurgesteld jochie die hoge verwachtingen had van tv op zijn kamertje. En ik baal er gewoon een beetje van dat notabene een Primafoon zijn reputatie en naam zo te grabbel gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 21:20:
[ KNIP ]

Kunnen wij nu een starterpakket bij bv Mediamarkt kopen voor 89 euro en de bijbehorende smartkaart dan activeren op ons abonnement? Of moet je bij die winkels dan gelijk een nieuw abonnement afsluiten? Je krijgt bij zo'n pakket een voucher om dan 89 euro terug te ontvangen van KPN maar dat is dan niet van belang.
Ja, dat kan. Je belt dan KPN op en geeft het kaartnummer door van de nieuwe smartcard. Die wordt dan aan het bestaande abonnement gekoppeld.

Je kunt ook direct bij KPN een Single Tuner bestellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Icelus op 23-01-2008 11:50 ]

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icelus schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 11:47:
[...]
Ja, dat kan. Je belt dan KPN op en geeft het kaartnummer door van de nieuwe smartcard. Die wordt dan aan het bestaande abbonement gekoppeld.

We hebben overwogen om er 1 te online te bestellen, maar wie geeft ons dan de garantie dat dat ook geen tweedehands apparaat zal zijn? Zijn we wat huiverig voor nu..... Trouwens, dan zou je dus ook weer een Samsung krijgen. Als we nu zo'n pakket van KPN bij 1 of andere elektronicazaak kopen (bv MediaMarkt) krijgen we een Topfield waarvan wij zeker weten dat het fijn apparaat is omdat we die zelf ook gebruiken. Toch wel raar ook van KPN dat ze onderscheid maken tussen een huurontvanger en een koopontvanger terwijl je die Topfield dus schijnbaar zo kunt kopen bij de MediaMarkt. Begint bij mij steeds meer het vermoeden te leven dat KPN op die manier gewoon van hun oude apparaten af willen.

Maar als jij zegt dat dat kan halen wij er nu wel eentje bij de Mediamarkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 11:41:
Nogmaals, het gaat om een koopontvanger, geen huurontvanger. Wij kopen bij de Primafoon in Almelo voor het volle pond een koopontvanger + smartkaart (zoals ook aangeboden op de site van KPN) We krijgen daarvoor afgeleefde oude rommel. Vind ik het op zijn minst netjes om dat er even bij te vermelden als je zo,n apparaat koopt. Dan hadden wij kunnen besluiten het apparaat niet te kopen. Het gaat dan ook nog om een oud model dat KPN allang niet meer uitlevert als huurpakket. Dus dat het om apparaten gaat die geretourneerd zouden zijn door de 1 maand gratis actie gaat er bij ons ook niet in. En dan nog... Mensen die een koopontvanger willen moet je ook geen tweedehands (ook al zou hij gerefurbisht zijn) meegeven. Het gaat hier gewoon om een Primafoon die zo even makkelijk denkt van zijn oude rotzooi af te komen. De eerste ontvanger die we meekregen was totaal afgeleefd en vergeeld. De tabakstank kwam er nog vanaf. Dat ding heb ik dus niet eens aangesloten om uberhaupt te proberen. Gek is wel dat de documentatie nog netjes in folie zat, alsmede de batterijtjes nog gesealed waren en de afstandsbediening nog netjes verpakt. Alleen de antenne lag er ook nog los in. De tweede was uiterlijk niets aan te zien, maar bij aansluiten bleken de zenders al geprogrameerd. Bovendien bleek de bediening niet te werken via de afstandsbediening. Daar wij een Topfield hebben en geen Samsung konden wij dus niet controleren of dat aan het apparaat of aan de afstandsbediening lag. Vervolgens ga je dus weer naar de Primafoon en geven ze ruiterlijk toe dat ze je proberen te "naaien" met tweedehands rommel! Helaas was ik daar dus niet bij. Ondertussen zitten we met een hevig teleurgesteld jochie die hoge verwachtingen had van tv op zijn kamertje. En ik baal er gewoon een beetje van dat notabene een Primafoon zijn reputatie en naam zo te grabbel gooit.
Ik heb het idee dat iemand de nieuwe tuner dus zelf heeft gehouden en z'n oude viese beschadigte en inmiddels overjarige tuner in de doos heeft gestopt. Dat zou gewoon stelen zijn dus.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 11:55:
[...]
Trouwens, dan zou je dus ook weer een Samsung krijgen. Als we nu zo'n pakket van KPN bij 1 of andere elektronicazaak kopen (bv MediaMarkt) krijgen we een Topfield waarvan wij zeker weten dat het fijn apparaat is omdat we die zelf ook gebruiken. Maar als jij zegt dat dat kan halen wij er nu wel eentje bij de Mediamarkt ;)
Vrees niet: ook de Samsung is een prima apparaat.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 11:55:
[...]

Als we nu zo'n pakket van KPN bij 1 of andere elektronicazaak kopen (bv MediaMarkt) krijgen we een Topfield waarvan wij zeker weten dat het fijn apparaat is omdat we die zelf ook gebruiken. Toch wel raar ook van KPN dat ze onderscheid maken tussen een huurontvanger en een koopontvanger terwijl je die Topfield dus schijnbaar zo kunt kopen bij de MediaMarkt. Begint bij mij steeds meer het vermoeden te leven dat KPN op die manier gewoon van hun oude apparaten af willen.

Maar als jij zegt dat dat kan halen wij er nu wel eentje bij de Mediamarkt ;)
Ik heb bij de mediamarkt een koop tunertje gehaald en dat was een samsung en zover ik kon zien een nieuwe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s010706
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-06-2024

s010706

By

Bl44t44p schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 13:04:
[...]

Is dat toevallig Primafoon Eindhoven geweest? Zoja, bij deze mijn excuses voor mijn trieste collega's in Eindhoven (zelf werk ik in Veldhoven).

Het is voor jou misschien goed om te weten dat er intern nogal wat gedonder is geweest over deze klotestreek, typisch Eindhoven 8)7 Tegenwoordig doen ze het gelukkig niet meer, vervelend om te horen dat jij daar de dupe van bent geworden.
HAHA in 1 X goed geraden! _/-\o_

Hi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:57

spaceboy

Op grote hoogte

Icelus schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 11:47:
[...]
Ja, dat kan. Je belt dan KPN op en geeft het kaartnummer door van de nieuwe smartcard. Die wordt dan aan het bestaande abonnement gekoppeld.

Ik spring weer 's veel te laat in deze discussie in, maar ik heb (toch) ook wel interesse in een extra tuner. Wat kost dat ding bij de Mediamarkt? En is die beter dan die tuner die je bij de KPN kunt bijbestellen?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu al een maand of wat digitenne en dat werkte altijd prima.
ik woon in apeldoorn en heb een sterk signaal (standaard ontvanger)

nu heb ik sindskort regelmatig dat enkele zenders heel slecht zijn meestal MTV/discovery en animal planet. nu was ik law and order aan het kijken en die is al 3x even op zwart gegaan ik meteen naar andere zender en die is prima. meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
spaceboy schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 19:21:
[...]

Ik spring weer 's veel te laat in deze discussie in, maar ik heb (toch) ook wel interesse in een extra tuner. Wat kost dat ding bij de Mediamarkt? En is die beter dan die tuner die je bij de KPN kunt bijbestellen?
Verwijderd in "Het grote Digitenne topic deel 5" noemt een prijs van €89 wat even veel is als op KPN' site en exact dezelfde tuner is.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icelus schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 21:32:
[...]
Verwijderd in "Het grote Digitenne topic deel 5" noemt een prijs van €89 wat even veel is als op KPN' site en exact dezelfde tuner is.
Ze zijn ook online te bestellen. En dan nog goedkoper ook. Komen dan wel verzendkosten overheen.

http://www.satellitecity....ne-tunerpakket-p-124.html

http://www.hbshop.nl/product_info.php?products_id=254

De tweede is volgens mij de ontvanger die Tele2 uitlevert maar er staat bij dat er een KPN smartkaart bijzit. Ikzelf ga het komend weekend eerst ff bij de MediaMarkt neusen of ik daar 1 kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:57

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 19:32:

nu heb ik sindskort regelmatig dat enkele zenders heel slecht zijn meestal MTV/discovery en animal planet. nu was ik law and order aan het kijken en die is al 3x even op zwart gegaan ik meteen naar andere zender en die is prima. meer mensen last van?
Woon ook in Apeldoorn en heb bij vlagen storingen. Maar ik kijk niet naar MTV. :)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 22:14:
[...]

Ze zijn ook online te bestellen. En dan nog goedkoper ook. Komen dan wel verzendkosten overheen.

http://www.satellitecity....ne-tunerpakket-p-124.html

http://www.hbshop.nl/product_info.php?products_id=254

De tweede is volgens mij de ontvanger die Tele2 uitlevert maar er staat bij dat er een KPN smartkaart bijzit. Ikzelf ga het komend weekend eerst ff bij de MediaMarkt neusen of ik daar 1 kan krijgen.
Ik wel eens gehoord dat ze bij de Makro ook onder de 80 euro zijn. Maar dan moet je wel een klantenkaart (en een kvk nummer) hebben.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pronk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07 22:09

Pronk

Koffie?

Heeft iemand hier een idee of digitenne van KPN ooit in Hoorn (noord-holland) beschikbaar zal komen?

De helpdesk van digitenne geeft absoluut geen zinnig antwoord:
"misschien wel maar misschien ook niet". :?

Ja lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Pronk schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 09:12:
Heeft iemand hier een idee of digitenne van KPN ooit in Hoorn (noord-holland) beschikbaar zal komen?

Volgens mij is Digitenne, al dan niet met een flinke buitenantenne, in heel Nederland te ontvangen. Men garandeert alleen niet bouquetten 2 tm 4, maar bouquet 1 (NL 1/2/3 + regio) is zeker te ontvangen, dat is na het uitschakelen van de analoge zenders verplicht. Of heb ik dat mis?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier volgens de beschikbaarheidstest op de KPN site ook nog steeds niet te ontvangen (in de buurt van Almelo) Primafoon wist het ook niet te vertellen.... Wij hebben het gewoon uitgeprobeerd en het werkte gelijk. Goeie ontvangst! Ik zou zeggen.... probeer het gewoon een maandje. Je mag immers het 1 maand gratis uitproberen. Bevalt het niet, lever je de boel gewoon weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pronk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07 22:09

Pronk

Koffie?

Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 11:41:
[...]

Hier volgens de beschikbaarheidstest op de KPN site ook nog steeds niet te ontvangen (in de buurt van Almelo) Primafoon wist het ook niet te vertellen.... Wij hebben het gewoon uitgeprobeerd en het werkte gelijk. Goeie ontvangst! Ik zou zeggen.... probeer het gewoon een maandje. Je mag immers het 1 maand gratis uitproberen. Bevalt het niet, lever je de boel gewoon weer in.
Dan ga ik inderdaad maar eens een maandje proberen. Thx voor de info!

Ja lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranja_Ranja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik ben nu ook een maand gratis aan het proberen (Rotterdam). Zonet het pakket binnengekregen, vanavond maar eens aansluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Als ik het goed zie heb je de beste kans met Alkmaar, maar ik weet niet waar die op gericht is. Met een buitenantenne zal het zeker wel lukken denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-07 19:31
Hoorn werkt bij sommigen wel, ken iemand die boven de Huesmolen woont en waar het (met buitenantenne) te ontvangen is; ook bij het bejaardentehuis tegenover het politiebureau. Lelystad/almere werkt meestal het best; aangezien tussen hoorn en die steden alleen water zit ;-) Anders idd Alkmaar of wormer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Wat bcool zegt; die helpdesk en postcodechecks word je toch niet veel wijzer van, de enige manier om er echt achter te komen is door het gewoon een maand op proef te nemen! Zonder verdere verplichtingen of kosten. En dan blijkt het ineens in heel veel gebieden te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-07 22:28
Belachelijk dat je in een Primafoonwinkel een gebruikte tuner koopt
Ik heb er nog wel wat liggen, zowel nieuw als gebruikt.Voor 70 incl stuur ik je een gloednieuwe op, verzegeld en ook nog eens de laatste versie.

Maar goed, ik heb weer een vraagje. Mn topfield pvr heeft weer eens wat storingen gehad, waaronder eentje van het volume. Die kon ik opeens niet meer instellen. Het balkje verschoof wel, maar van een volumeverandering was niets te merken.

Daarnaast is ie wel eens in menu blijven hangen, wat alleen op te lossen was door stekker eruit te halen. Zijn dat bekende bugs, of niet?

Bij mn 80gb versie had ik er namelijk totaal geen last van en het is wel irritant.

[ Voor 62% gewijzigd door koektrommeltje op 26-01-2008 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
koektrommeltje schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 18:08:
Maar goed, ik heb weer een vraagje. Mn topfield pvr heeft weer eens wat storingen gehad, waaronder eentje van het volume. Die kon ik opeens niet meer instellen. Het balkje verschoof wel, maar van een volumeverandering was niets te merken.
Verkeerde SCART-aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koektrommeltje schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 18:08:
Belachelijk dat je in een Primafoonwinkel een gebruikte tuner koopt
Ik heb er nog wel wat liggen, zowel nieuw als gebruikt.Voor 70 incl stuur ik je een gloednieuwe op, verzegeld en ook nog eens de laatste versie.

Daarnaast is ie wel eens in menu blijven hangen, wat alleen op te lossen was door stekker eruit te halen. Zijn dat bekende bugs, of niet?

Bij mn 80gb versie had ik er namelijk totaal geen last van en het is wel irritant.
Hee koektrommeltje, dat is een leuk aanbod :) Ff met mijn vriendin nog overleggen want we zijn er nog niet aan toegekomen er 1tje te halen daar we allemaal grieperig zijn geworden :O :/ Wat vraag je eventueel voor een tweedehands dan? En hoe dacht je het te willen aanpakken? We horen graag van je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
@bcool
stuur maar even een mailtje of voeg me toe op msn: richard van h hotmail . com (alles aan elkaar)

@asmi

De tuner heeft wel vaker kuurtjes. Scartkabel haal ik nog wel eens los, maar dat is het probleem niet.
Ik ga binnenkort KPN maar eens bellen, en hopen dat ze aan de hand van de software en hardwaregegevens een andere kunnen sturen onder garantie. Verwacht namelijk niet dat de software-update (wanneer zou ie nu eindelijk eens komen?) daarmee in een oplossing voorziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ik heb nu bijna een jaar samsung ontvanger i.c.m. Tele2 digitenne abonnement. De ontvanger is helaas gelockt en ik kan daardoor geen Duitse FTA kanalen afspelen. Ik weet dat KPN met een softwareupdate (bijna) al haar ontvangers heeft gedeblokkeerd, maar Tele2 tot dusverre niet.

Is het mogelijk om net als bij een mobiele telefoon de lock na een jaar te laten verwijderen, zodat ik en buitenlandse free-to-air kanalen kan ontvangen en eventuele ook andere smartcards kan installeren?

En punt twee vraag ik me dan sterk of hoe zoiets technisch in z'n werk gaat? Krijg je wat codes, een andere ontvanger of kunnen ze de ontvanger over the air unlocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
koen schreef op zondag 27 januari 2008 @ 12:31:
Is het mogelijk om net als bij een mobiele telefoon de lock na een jaar te laten verwijderen, zodat ik en buitenlandse free-to-air kanalen kan ontvangen en eventuele ook andere smartcards kan installeren?
Nee
En punt twee vraag ik me dan sterk of hoe zoiets technisch in z'n werk gaat? Krijg je wat codes, een andere ontvanger of kunnen ze de ontvanger over the air unlocken?
De lock zit in de software. Unlocken kan door verspreiding van een nieuwe software-versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dit is nu het probleem, voor de samsung twin tuner (en waarschijnlijk de single) wordt geen update meer verzonden dus daar zit je dan met zoals ik een twintuner met een software versie van eind 2005 (ruim twee jaar in de kast gestaan vanwege de Sh*** kwaliteit toen.

Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 13:48:
(ruim twee jaar in de kast gestaan vanwege de Sh*** kwaliteit toen.
Toen? Is de kwaliteit sindsdien verbeterd dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik denk dat hij eerder op stabiliteit doelde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De tuners zijn na de updates sneller geworden, opbouw beeld bij zappen en hier in zeist kanaal 24 met de "oude" tuner bijna niet te ontvangen en op de nieuwere nu wel goed te ontvangen
Ik gebruik wel een kpn buiten antenne met 30 m kabel en een 10db versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 22:05:
De tuners zijn na de updates sneller geworden, opbouw beeld bij zappen en hier in zeist kanaal 24 met de "oude" tuner bijna niet te ontvangen en op de nieuwere nu wel goed te ontvangen
Ik gebruik wel een kpn buiten antenne met 30 m kabel en een 10db versterker.
Maar het is wel een punt: KPN/Digitenne stuurt gedurende een aantal weken een update. Als je die update nou net mist, hoe krijg je hem dan alsnog? Waarom doen ze die update bv. niet elke week op een bepaalde tijd. En waarom niet gewoon altijd, met de beperking tot hun eigen producten (Samsung/Topfield): zoveel bandbreedte vraagt dat toch niet?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giant2000 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 09:39:
[...]

Maar het is wel een punt: KPN/Digitenne stuurt gedurende een aantal weken een update. Als je die update nou net mist, hoe krijg je hem dan alsnog? Waarom doen ze die update bv. niet elke week op een bepaalde tijd. En waarom niet gewoon altijd, met de beperking tot hun eigen producten (Samsung/Topfield): zoveel bandbreedte vraagt dat toch niet?
En als je contact zoekt bij KPN wordt je teruggebeld door een technische dienst medewerker met het antwoord dat ze geen ruimte hebben om de update er op te houden en koop maar een nieuw apparaat bij de primafoon
Dank je wel KPN ,het geld groeit op mijn rug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 19:32:

Zelfde verhaal in Arnhem, de laatste tijd was de kwaliteit echt goed, overdag met veel verkeer ook. Maar sinds een weekje is het vooral 's avonds huilen met de pet op. Zomaar artifacts zonder een aanwijsbare reden. Ik hoorde dat ze wel bezig waren zendmasten te verplaatsen. Misschien dat de update teveel bandbreedte in beslag neemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 10:47:
Misschien dat de update teveel bandbreedte in beslag neemt?
lijkt me sterk. ik heb hem een tijdje terug van hun website gehaald, en dat hele .tfe bestand is een schokkende 844 kilobyte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 10:50:
[...]

lijkt me sterk. ik heb hem een tijdje terug van hun website gehaald, en dat hele .tfe bestand is een schokkende 844 kilobyte...
Maar dat moeten ze dan wel continu uitzenden.
Ik weet niet met welke snelheid het binnenkomt?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2008 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
Tot op heden geen update voor mijn TF5300K, dus ik geloof er niets van. De software die er nu op staat dateert uit augustus 2007.
Verder ook geen problemen ontdekt, wat zou de zogenaamde update allemaal moeten verbeteren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 10:47:
Misschien dat de update teveel bandbreedte in beslag neemt?
Hangt er vanaf hoe snel ie binnen moet komen. Sturen ze hem met 1KB/s, dan zal het ongeveer 844 seconden ofwel 14 minuten duren voor je hem hebt. Sturen ze hem met 16KB/s dan is hij er in een kleine minuut.

Het zal ook niet te lang mogen duren omdat gebruikers dan misschien ongeduldig worden, ook kan (ik ken de ontvangers van KPN niet echt) het problemen geven als de stroom tijdens de update uitvalt.

Ter vergelijk: een radiozender is 20KB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickhansen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07 14:57
Iemand enig idee of je ook eerst een brief krijgt van kpn dat je het besteld hebt?
Want ik zou hem binnen 10 werkdagen ontvangen stond er nadat ik het besteld had, maar daar zijn nu al een paar dagen over heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
rickhansen schreef op maandag 28 januari 2008 @ 17:14:
Iemand enig idee of je ook eerst een brief krijgt van kpn dat je het besteld hebt?
Want ik zou hem binnen 10 werkdagen ontvangen stond er nadat ik het besteld had, maar daar zijn nu al een paar dagen over heen.
Via internet besteld bedoel je? Volgens mij duurt dat wat langer dan de beloofde levertijd ja, maar de brief zou je wel moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickhansen
Bl44t44p schreef op maandag 28 januari 2008 @ 17:18:
[...]

Via internet besteld bedoel je? Volgens mij duurt dat wat langer dan de beloofde levertijd ja, maar de brief zou je wel moeten krijgen.
ja, via internet besteld. En nog geen brief gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
rickhansen schreef op maandag 28 januari 2008 @ 17:30:
[...]

ja, via internet besteld. En nog geen brief gekregen.
Euh, beetje krom verwoord maar ik bedoelde dat het dus ook langer dan 10 werkdagen kan duren dat je die brief krijgt.

Maar waarom haal je het niet gewoon in de winkel :? Heb je het meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickhansen
Bl44t44p schreef op maandag 28 januari 2008 @ 17:41:
[...]

Euh, beetje krom verwoord maar ik bedoelde dat het dus ook langer dan 10 werkdagen kan duren dat je die brief krijgt.

Maar waarom haal je het niet gewoon in de winkel :? Heb je het meteen.
ag ja, ik had het al besteld. Maar ja ik kan nu moeilijk nu nog dat ding in de winkel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
rickhansen schreef op maandag 28 januari 2008 @ 18:32:
[...]

ag ja, ik had het al besteld. Maar ja ik kan nu moeilijk nu nog dat ding in de winkel kopen.
Jawel hoor, gewoon doen en bij de bevestigingsbrief die je van KPN.com krijgt (waar je het besteld hebt) zit informatie over telefonisch annuleren (voor een bepaalde datum) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Bl44t44p schreef op maandag 28 januari 2008 @ 22:20:
[...]

Jawel hoor, gewoon doen en bij de bevestigingsbrief die je van KPN.com krijgt (waar je het besteld hebt) zit informatie over telefonisch annuleren (voor een bepaalde datum) :)
Gewoon geduld hebben, komt vanzelf binnen. In de winkel heb je bovendien de kans een vies 2e Hansje mee te krijgen (zie melding bcool een week geleden)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 16:18:
[...]

Hangt er vanaf hoe snel ie binnen moet komen. Sturen ze hem met 1KB/s, dan zal het ongeveer 844 seconden ofwel 14 minuten duren voor je hem hebt. Sturen ze hem met 16KB/s dan is hij er in een kleine minuut.

Het zal ook niet te lang mogen duren omdat gebruikers dan misschien ongeduldig worden, ook kan (ik ken de ontvangers van KPN niet echt) het problemen geven als de stroom tijdens de update uitvalt.

Ter vergelijk: een radiozender is 20KB/s.
een een televisiezender 2.5 megabits/s, die door de kpn rustig wat omhoog of omlaag gehaald wordt. je zou zeggen dan valt het allemaal wel in de marge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 09:20:
[...]
een een televisiezender 2.5 megabits/s, die door de kpn rustig wat omhoog of omlaag gehaald wordt. je zou zeggen dan valt het allemaal wel in de marge.
Ik dacht dat die bitrate automatisch wordt bepaald door de uitgezonden beelden (binnen bepaalde grenzen natuurlijk), dus die is inderdaad variabel.
Of er ruimte genoeg (over) is voor continu updates weet ik niet.
Voor welke decoders moeten er dan updates worden uitgezonden?
Alleen die KPN verhuurt/ verkoopt? (lijkt mij meest logisch)
Na verloop van tijd heeft het natuurlijk geen zin meer die updates uit te zenden.
Updaten zou voor de hobbyist natuurlijk ook nog via een website (b.v. van de fabrikant) kunnen, maar dan moet er wel een of andere interface (RS232, USB) op het apparaat zitten.
Bij sommige apparaten is soms alleen de connector weggelaten en kan het zo weer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synthetika
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-07 22:02
LCD_viewer schreef op maandag 28 januari 2008 @ 15:11:
Tot op heden geen update voor mijn TF5300K, dus ik geloof er niets van. De software die er nu op staat dateert uit augustus 2007.
Verder ook geen problemen ontdekt, wat zou de zogenaamde update allemaal moeten verbeteren :?
Ik heb de TF5300K ook sinds december en heb wel wat problemen ontdekt (die al in dit topic / voorgaande topics zijn genoemd). Maar dat je tijdens een enkele opname sommige zenders gewoon niet meer kan bekijken (terwijl hij 2 tuners heeft) is voor mij toch wel het meest vervelende probleem. Of het nou ligt aan het vastlopen van een van de tuners weet ik niet, kan me ook niet schelen, het hoort gewoon goed te werken. Elke week even de stekker eruit is sowieso onacceptabel, ik vraag me een beetje af wat ze aan duurtesten hebben gedaan (kan met mijn beroep te maken hebben... softwaretester O-) ).

Verder krijg ik constant na het opstarten een melding dat ik terug moet naar de fabrieksinstellingen. Die melding blijft dus komen nadat ik alles op fabrieksinstellingen heb gezet, zenders heb gezocht en opnieuw heb opgestart (automatisch of snel zoeken maakt niet uit). Ik zet wel altijd timeshift uit zodat de harddisk niet de hele tijd draait, zal eens kijken wat ie doet als ik 't aan laat staan. Net zoals LCD_viewer ook hier software erop van augustus 2007.

Voor de rest werkt het beestje helemaal niet slecht (zeker niet gezien de prijs van 149 euro). We wachten maar rustig op de beloofde update. Jan D, hebben ze je al teruggebeld of jij 'm wel hebt ontvangen? Of gaan ze je de 3e keer vertellen dat ie echt 'volgende week' eraan komt :P (vergeef mijn sarcasme. O-) )

[ Voor 26% gewijzigd door Synthetika op 29-01-2008 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaster
  • Laatst online: 15-01 12:36
Hallo,

Sinds een week heb ik een sony tv met ingebouwde cable tuner en digitenne tuner.

Via de kabel tuner kan ik kosteloos de analoge tv zenders digitaal ontvangen.

Is er ook zo`n (soortgelijk) mogelijkheid voor Digitenne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

analoge zenders digitaal ontvangen :? Kosteloos ?
Hoe je het went of keert, je zult moeten betalen.
JA, de kabelaars sluiten tegenwoordig amper af (ik heb ook nog steeds signaal na mijn opzegging bij UPC), maar je zult moeten betalen.
Digitenne zend wel Ned1,2,3 en de lokale omroep ongecodeerd uit - die kan je dan wel gratis bekijken ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na continue problemen met mijn ANYSEE E30 Plus een Topfield TF5300k aangeschaft. Kijken wat de toekomst brengt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
LCD_viewer schreef op maandag 28 januari 2008 @ 15:11:
Welke software versie is dat?

Ik heb in mijn topfield TF-KPTk 1.40 en die update is van 23 dec 2006.
Ik kan me ook geen update herinneren, terwijl ik toch al die tijd een Topfield pvr in gebruik had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Nog een andere vraag:

Zijn de updates noodzakelijk of is het soms beter om geen updates te doen?
Mn oude 80Gb deed het altijd perfect, maar mn nieuwere 160Gb et een andere softwareversie erop heeft wel problemen! De 80gb had nog software uit 2005 erop geloof ik, dus die heeft waarschijnlijk ooit een update gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Koffie schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 19:45:
JA, de kabelaars sluiten tegenwoordig amper af (ik heb ook nog steeds signaal na mijn opzegging bij UPC), maar je zult moeten betalen.
Als dat zou zijn dan zou het de moeite waard zijn om gewoon op te zeggen en te wachten met Digitenne tot het signaal eraf ging, en indien niet... heb je mooi gratis tv ontvangst, toch?
@home sloot mij binnen een week al af (had de hoop dat mijn radiotuner het nog wel een tijdje op de kabel deed, maar helaas)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-07 10:11
TheNiker schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 08:53:
[...]

Duitse kanalen in Arnhem?

Met welke decoder en antenne werk jij als ik vragen mag?
Oh dat standaard topfield geval met de bijgeleverde antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook veel problemen met de 160gb topfield recorder. Als er een brommer in de straat rijdt krijg ik vierkantjes in beeld. Regelmatig hangt de topfield zich op. En krijg ik de melding formateer harde schijf. Of het apparaat gaat vanzelf uit. Ik heb nu een boze mail gestuurd naar kpn.

Ik heb trouwens ook nog steeds niet de nieuwe update gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 10:18:
Ik heb ook veel problemen met de 160gb topfield recorder. Als er een brommer in de straat rijdt krijg ik vierkantjes in beeld.
Dat is geen Topfield maar een (DVB)-T probleem. Brommers met geen of slecht werkende dempers storen het signaal, analoog in de vorm van strpen/sneeuw, digitaal van die vierkante blokjes. het enige wat je kan doen is je antenne zo ver mogelijk van de storende factor, in het algemeen dus de straat, te plaatsen.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Ik heb ook veel problemen met de 160gb topfield recorder. Als er een brommer in de straat rijdt krijg ik vierkantjes in beeld. Regelmatig hangt de topfield zich op. En krijg ik de melding formateer harde schijf. Of het apparaat gaat vanzelf uit. Ik heb nu een boze mail gestuurd naar kpn.

Ik heb trouwens ook nog steeds niet de nieuwe update gehad.
Ik heb misschien een tip voor je voor wat betreft die storingen. Dat ophangen van de Topfield had ik niet, maar wel haperingen in het beeld van opnames en het wegvallen van het geluid. De oplossing voor mij was een Funke buitenantenne die ik op de plek in het huis heb geplaatst waar zo weinig mogelijk verkeer te verwachten is. Meestal aan de achterkant dus. De buitenantenne staat hier zelfs nog binnen ipv buiten en het signaal is nu al zeer stabiel en rond de 90%.

Waag er eens een telefoontje aan met de helpdesk en als ze je probleem serieus nemen kun je zelfs kosteloos een buitenantenne toegestuurd krijgen ;) Dat had ik tenminste wel, waardoor ik de service erg waardeer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan kan ik gewoon dat service nummer bellen van digitenne?? Wat ik aan het ophangen van die prul moet doen weet ik ook nog niet. Vanmorgen een klachten mailtje gestuurd en ze zouden binnen 2 dagen moeten reageren, dus ik ben benieuwd.

Ik heb die binnen antenne trouwens boven staan en daar heb ik alle 3 de ontvangers op aangesloten. Werkt goed. En je hebt nog maar 1 antenne nodig.

Ondanks dat ie boven staat toch nog last van brommers, als ik hem aan de anderekant van mijn woning plaats heb ik heel heel slecht ontvangst van mtv dicovery enz. Maar ik zal eens proberen om digitenne te bellen en kijken of ik zo'n buitenantenne kan krijgen.

Bedankt voor de tip alvast!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Ja je kunt gewoon het nummer van Digitenne bellen: 0900-0576. Overigens weet ik niet of het technisch wel handig en wenselijk is om 1 antenne op drie ontvangers te gebruiken, maar dat weet ik verder ook niet. Er staat toch spanning op die antenne en de antenne-uitgang en je weet nooit wat dat met de apparatuur doet ;) Misschien dat iemand anders dat beter weet.

Uitgangspunt voor de antenne is in ieder geval zo hoog mogelijk en zo weinig mogelijk obstakels. Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Regelmatig hangt de topfield zich op. En krijg ik de melding formateer harde schijf. Of het apparaat gaat vanzelf uit.
Dat is een hardware-probleem. Breng hem maar terug naar de winkel want een software-update gaat dit niet oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
koektrommeltje schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 00:51:
[...]

Welke software versie is dat?

Ik heb in mijn topfield TF-KPTk 1.40 en die update is van 23 dec 2006.
Ik kan me ook geen update herinneren, terwijl ik toch al die tijd een Topfield pvr in gebruik had?
Dit staat in mijn ontvanger status menu:

Loader versie : C5.15
Device versie : v5.3.20
Software versie : TF-NPTk 1.45
Hardware versie: V1.10

Laatste update : Aug 29 2007

Het is de TF5300 met 160 GB van KPN , in december gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
giant2000 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 08:49:
[...]

Als dat zou zijn dan zou het de moeite waard zijn om gewoon op te zeggen en te wachten met Digitenne tot het signaal eraf ging, en indien niet... heb je mooi gratis tv ontvangst, toch?
@home sloot mij binnen een week al af (had de hoop dat mijn radiotuner het nog wel een tijdje op de kabel deed, maar helaas)
Ik heb een sterk vermoeden dat dit afhankelijk van de apparatuur is. Als de handel op afstand met een druk op de knop uitgezet kan worden zullen ze dit wel doen. Als er een mannetje voor naar een wijkkast ofzo moet, dan zullen ze er wel mee wachten.

Ze kunnen het trouwens, iig in een aantal gevallen, wel zien als je de aansluiting blijft gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Iemand trouwens ervaring met de Finepass VTX7000 digitenne tuner? Dat is er ook een met ingebouwde harde schijf erin.

Klopt het dat deze eigenlijk alleen voor een blauwe kaart is? En dat ie dus gelocked is voor de huidige digitennekaartjes?

Zijn de blauwe digitennekaartjes op het huidige abonnement bij te schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
koektrommeltje schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 18:35:
Iemand trouwens ervaring met de Finepass VTX7000 digitenne tuner? Dat is er ook een met ingebouwde harde schijf erin.
Een kennis van me had er zoeen. Matige functionaliteit; harddisk vrij snel na afloop garantie defect.
Klopt het dat deze eigenlijk alleen voor een blauwe kaart is? En dat ie dus gelocked is voor de huidige digitennekaartjes?
Dat was-ie inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
koektrommeltje schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 18:35:
Zijn de blauwe digitennekaartjes op het huidige abonnement bij te schrijven?
Ik heb er een paar weken geleden nog 1 kunnen activeren via 0900-.... (KPN) en dat ging prima.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Bij de postcodecheck op www.kpn.com is een Google Earth kaartje van Nederland te zien waarop met groen is aangegeven wat de kansen zijn op goede ontvangst. Deze is veel betrouwbaarder dan de genoemde postcodecheck. Ik val bijvoorbeeld in het groene gebied en de check zegt dat ik geen ontvangst heb. Misschien iets om in de starttopic op te nemen?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
giant2000 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 13:32:
Bij de postcodecheck op www.kpn.com is een Google Earth kaartje van Nederland te zien waarop met groen is aangegeven wat de kansen zijn op goede ontvangst. Deze is veel betrouwbaarder dan de genoemde postcodecheck. Ik val bijvoorbeeld in het groene gebied en de check zegt dat ik geen ontvangst heb. Misschien iets om in de starttopic op te nemen?
Hé dat is cool :) Alleen vind ik dat ze wel erg optimistisch zijn.. neem ik de mast uit Eindhoven-west als voorbeeld, dan zou deze nog voorbij Valkenwaard moeten dekken. Uit ervaring weet ik echter dat Valkenwaard voor de helft gedekt is, en daaronder dus echt niet...

Of zouden ze uitgaan van een 'sterkere' buitenantenne :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is kpn mij terugbellen een dezer dagen. Ik wacht dus nog even af.

Wat ik vergeten was te melden is dat als de recoder vast loopt dan geeft hij alleen maar puntje op het scherm. De ene keer 4 puntjes en de andere keer maar 1 puntje. De puntjes knipperen dan.

Misschien dat hier iemand meer over weet.

Het aansluiten van 2 tuners op een antenne werkt perfect. Heb ik nu al zeker 4 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2frankie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-02-2024
Vandaag kreeg ik een bericht dat er een nieuwe update beschikbaar is voor m'n tuner.
Nu is het zo dat ik m'n tuner pas 1x heb geupdate en dit was gelijk een ramp vanwege het niet synchroom lopen van beeld en geluid.
Gelukkig heb ik toen een andere tuner meegekregen en tot op heden bewust m'n tuner niet meer geupdate.

Nu er weer een nieuwe update beschikbaar is waarin wordt beweert dat o.a dit probleem is verholpen, wil ik wel weer een nieuwe poging wagen.

Mijn vraag is echter of de update waar om wordt gevraagd in m'n tuner wel de nieuwste update
is.
Zo niet, is het dan een kwestie van 2x updaten ?

Ik heb overigens een TF 6000 COK tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04 11:06

drh

2frankie schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 17:57:

Mijn vraag is echter of de update waar om wordt gevraagd in m'n tuner wel de nieuwste update
is.

Nee hoor je kan gewoon updaten, de vorige versie hoeft je eerst niet te installeren.
Ik heb de update van de Topfield site gehaald met de loader voor de TF6000COK.
Het syn probleem en de lock zijn verholpen met de nieuwe software.

drh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
2frankie schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 17:57:
Vandaag kreeg ik een bericht dat er een nieuwe update beschikbaar is voor m'n tuner.
Nu is het zo dat ik m'n tuner pas 1x heb geupdate en dit was gelijk een ramp vanwege het niet synchroom lopen van beeld en geluid.
Gelukkig heb ik toen een andere tuner meegekregen en tot op heden bewust m'n tuner niet meer geupdate.

Nu er weer een nieuwe update beschikbaar is waarin wordt beweert dat o.a dit probleem is verholpen, wil ik wel weer een nieuwe poging wagen.

is.

Ik heb dat mailtje ook gekregen vandaag, jammer dat ze de type nummers er niet bij zetten.
Nieuwe software voor Topfield Digitenne ontvanger beschikbaar
Er is momenteel nieuwe software beschikbaar voor alle Digitenne ontvangers van
Topfield (zowel de Single Tuner als de Personal Recorder). Met deze software worden
de volgende zaken verbeterd:

• Bij het (opnieuw) installeren werkt de functie “Snel Zoeken” nu correct.

• De tijdsaanduiding wordt voortaan automatisch gecorrigeerd in de zomer- of
wintertijd.

• Mogelijke problemen met het gelijk lopen van beeld en geluid worden hiermee
verholpen.

• Opnames met de harddiskrecorder worden niet meer geblokkeerd.

• Ontvangst van (gratis) kanalen in en vanuit het buitenland worden mogelijk.
toon volledige bericht
Bedoelen ze met de personal recorder de TF5300K ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Ik heb zelf meteen even gecheckt bij Software in mijn TF5300. Maar helaas nog geen update te zien. Zal morgen of overmorgen wel komen denk ik. Bij de PVR ga ik er tenminste vanuit dat de 5300 bedoeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2frankie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-02-2024
Thanks.

Heb 'm even geupdate en inderdaad, beeld en geluid blijven synchroom.
Gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil alleen maar even zeggen dat ik nu een paar maanden digitenne heb, en het beeld er alleen goed uit ziet op een oude CTR televisie.
Op HDTV's ziet het er heel slecht uit, veel slechter dan kabel. Wel kan ik de free to air zenders goed zien, maar de zender achter de decoder zijn heel en heel slecht!
Ik raad digitenne alleen aan als je echt geen schotel kan plaatsen, of je moet weer terug naar je oude tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnneman
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-06 08:58

johnneman

rofl de bofl

Toevallig het blad Elsevier gekocht deze week (of niet natuurlijk, kuch)
dan vind je daarin een actie voor Digitenne: de eerste drie maand gratis. Niet gek toch?
http://www.kpn.com/elsevier ik dacht ik meld het even :)
je hebt uiteraard geen Elsevier blad nodig om aan deze actie mee te mogen doen

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 18:54:
Ik wil alleen maar even zeggen dat ik nu een paar maanden digitenne heb, en het beeld er alleen goed uit ziet op een oude CTR televisie.
Op HDTV's ziet het er heel slecht uit, veel slechter dan kabel. Wel kan ik de free to air zenders goed zien, maar de zender achter de decoder zijn heel en heel slecht!
Ik raad digitenne alleen aan als je echt geen schotel kan plaatsen, of je moet weer terug naar je oude tv.
Je melding is vaag. Praat je nu over jouw tv alleen of over ALLE HD tv's? Je meldt er niet bij welk merk, type en grootte je hebt. En dan is er nog het verschil tussen een HD ready of een Full HD tv. En je kunt heel veel aan je tv bijstellen om een goed beeld te krijgen. Ik heb een CTR en een LCD en op beide heb ik een prima beeld. Het is bekend dat DVB-T een lagere bitrate heeft dan DVB-C en DVB-S, maar als ik in de electronica winkels kijk wat de analoge kabel op die "HDTV's" biedt ben ik daar echt niet van onder de indruk.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 17:48:Het aansluiten van 2 tuners op een antenne werkt perfect. Heb ik nu al zeker 4 maanden.
Vraagje: heb je op de 2e decoder de antenne op actief staan? Bij mij maakt dat namelijk geen verschil (geeft een even goed signaal), dus heb hem maar uit staan, maar wat is aan te raden?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Laatst online: 08:19
Weet iemand of de ca-pincode van de smartcard te resetten is? Ik heb nl een smartcard overgenomen maar weet de ca pincode niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
raven22 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 10:18:
Weet iemand of de ca-pincode van de smartcard te resetten is? Ik heb nl een smartcard overgenomen maar weet de ca pincode niet.
Bedoel je de 0000 van instellingen wijzigen of de 1234 voor de natuurfilms?
Een pincode is en blijft een pincode en die zit er op zodat anderen die de pincode niet weten er niet bij kunnen. Ik vrees het ergste voor je...

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:19
raven22 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 10:18:
De mastercode van de KPN ontvangers is 7799 je zou dat kunnen proberen misschien moet je alles resetten maar zo'n werk is dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:38
Digitenne (cadeaupakket) Bezitters,

Ik ben in het bezit van een cadeaupakket (1 jaar digitenne, voetbal en gratis ontvanger) Deze zou 1 januari 2008 aflopen. Nu kreeg ik een melding reageer voor 1 februari 2008 om te verlengen anders gaat de stekker eruit. Nu loopt ie nog steeds door (vind ik helemaal niet erg). Meer mensen bij wie het cadeaupakket nog steeds actief is. Heb KPN gebeld (ik ben een eerlijke klant :P) die zeiden dat ze geen gegevens van mij hadden en het ook niet konden blokkeren en dat ik gewoon door mag kijken todat 'digitenne' ooit een keer stopt. Nu zie ik bij abonnement status dat ie gewoon weer verlengd is.

Meer mensen waarbij het nog 'steeds' werkt?
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.