Het grote Digitenne topic deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 141.468 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giant2000 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 09:00:
[...]

Vraagje: heb je op de 2e decoder de antenne op actief staan? Bij mij maakt dat namelijk geen verschil (geeft een even goed signaal), dus heb hem maar uit staan, maar wat is aan te raden?
Ik zou het niet weten ik zal morgen eens kijken. Ik dacht dat ze beide op actief staan, maar weet het dus niet zeker.

Maar het werkt goed en je bent van die lelijke antenne af uit de woonkamer en slaapkamers.

Trouwens 6 februari belt de technische dienst van kpn mij op over de problemen met mijn recoder, dus ik ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02:00
Jee, ik was al die tijd razend enthousiast over de topfeild recorders, maar dat enthousiasme is toch wel redelijk weg nu.

Ik heb weer een tuner te pakken met een mankement/bugje erin. Deze geeft nu weer strepen in het beeld als je 2 opnames maakt en nog even de infoknop indrukt. Die strepen blijven in het beeld staan tot het moment dat je de EPG bekijkt en deze weer uitzet.

Iemand zin om een lijstje te maken met bekende bugs van de topfield pvr's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal dat lijstje dan niet veel te lang worden? ;-)

Het zal ook wel te veel tijd kosten om zo'n lijstje te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Ik weet neit exact hoelang dat lijstje wordt. Ik heb wat bugs gezien, maar of dat alles is, of slechts een peuleschil kan ik helaas niet zeggen. Daar ben ik dus benieuwd naar.

Misschien kan Topfield met een lijstje wat bugs oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razzy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-09 10:52
Alle zenders liggen er hier in Rotterdam weer eens uit. "Geen signaal" geeft de decoder aan.
Maar ik zie wel de epg in beeld. Heel irritant!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:07
Razzy schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 00:40:
Alle zenders liggen er hier in Rotterdam weer eens uit. "Geen signaal" geeft de decoder aan.
Hier in utrecht ook geen beeld. Hij schokt en stopt elke keer, zal wel aan het weer liggen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04
Rotterdam wil hier ook niet, Goes en Breda wel beeld.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizZie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-05 16:07

BlizZie

Keep Moving Forward

Ben momenteel toch wel blij met de kabel als backup voor dit gedoe.
Vorige week was het namelijk ook al raak..

Two is always better than one..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Niet online
Oh dus blijkbaar begin ik met digitenne op een slecht moment. Paar dagen geen beeld en nu met geen mogelijkheid stabiel te krijgen. Is dit dan uitzonderlijk en is het normaal beter.

Ik wil de antenne namelijk gewoon in de buurt van me TV kunnen plaatsen want anders moet ik weer helemaal een kabel gaan weg werken. Maar bij me TV heb ik wel een ontvangst van 95% maar een kwaliteit van 50/60% en dat geeft erg veel storingen. Het valt me al met al aardig tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 16:28

spaceboy

Op grote hoogte

Hallo, ik heb een vrij simpel (hoop ik) vraagje over een 2e decoder. Ik heb zojuist op de website van KPN een tweede decoder besteld voor de tv op mijn slaapkamer. Op dit moment ben ik daar toch aan het klussen, dus wellicht moet ik nog een extra kabel trekken? Er staat in mijn handleiding (van de Topfield die ik al heb) dat ik de "RF LOOP OUT" kan gebruiken als "Aansluitpunt voor signaal naar andere TV-ontvanger".

Oftewel, zie plaatje (ph3ar my 1337 paint skillz ofzo). Is dat rode lijntje nodig? En zo ja: WHY!? ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/tcls/tmp/digit.jpg

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
gnauw schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 10:45:
Ik wil de antenne namelijk gewoon in de buurt van me TV kunnen plaatsen want anders moet ik weer helemaal een kabel gaan weg werken. Maar bij me TV heb ik wel een ontvangst van 95% maar een kwaliteit van 50/60% en dat geeft erg veel storingen. Het valt me al met al aardig tegen.
Dit is wel raar want meestal is de ontvangst sterkte slechter dan de ontvangstkwaliteit. Bij een ontvangst sterkte van 95 moet je normaal gesproken gewoon een heel goed beeld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
spaceboy schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 12:21:
Hallo, ik heb een vrij simpel (hoop ik) vraagje over een 2e decoder. Ik heb zojuist op de website van KPN een tweede decoder besteld voor de tv op mijn slaapkamer. Op dit moment ben ik daar toch aan het klussen, dus wellicht moet ik nog een extra kabel trekken? Er staat in mijn handleiding (van de Topfield die ik al heb) dat ik de "RF LOOP OUT" kan gebruiken als "Aansluitpunt voor signaal naar andere TV-ontvanger".

Oftewel, zie plaatje (ph3ar my 1337 paint skillz ofzo). Is dat rode lijntje nodig? En zo ja: WHY!? ;)

[afbeelding]
Als je al een 2de decoder hebt, dan hoef je geen draad meer te trekken, elke decoder heeft zijn eigen antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

raven22 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 12:24:
[...]

Als je al een 2de decoder hebt, dan hoef je geen draad meer te trekken, elke decoder heeft zijn eigen antenne.
Ok, tot zover snap ik het. Maar wat is dan de deal met die RF LOOP OUT op de decoder? Dus die 3 decoders die je maximaal op 1 abbo kunt krijgen staan compleet los van elkaar, right?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Niet online
raven22 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 12:23:
[...]

Dit is wel raar want meestal is de ontvangst sterkte slechter dan de ontvangstkwaliteit. Bij een ontvangst sterkte van 95 moet je normaal gesproken gewoon een heel goed beeld hebben.
verbaasde me ook dat ik bij zo sterk ontvangst geen goede kwaliteit haal. Gebruike een sharp 32xe20 met ingebouwde DVB-T ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spaceboy schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 12:26:
[...]

Ok, tot zover snap ik het. Maar wat is dan de deal met die RF LOOP OUT op de decoder? Dus die 3 decoders die je maximaal op 1 abbo kunt krijgen staan compleet los van elkaar, right?
Die drie decoders kunnen los van elkaar werken met elk hun eigen antenne, dat is right.
Als je wilt kun je ook met 1 (buiten) antenne uit de voeten door middel van de decoders door te lussen. (met de RF LOOP OUT dus)
Volgens mij moet het ook werken als je 1 antenne neerzet met power inserter (of op 1 decoder de spanning voor antenne aan laten staan, de rest uit), en hier een splitter achter en hiervandaan weer naar de decoders.
Je kunt dan je in huis ook de bestaande cai kabels gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
Vraag:

Morgen wil ik graag Ajax - Feyenoord en daarna Groningen - Roda kijken via kpn digitenne.

Is het mogelijk om deze wedstrijden ergens te kopen zodat ik die morgen kan bekijken?
Zo ja waar?

bij voorbaat dank.

[ Voor 3% gewijzigd door Zonekill op 02-02-2008 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobZw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-05 18:06
Razzy schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 00:40:
Het sneeuw-hagelde rond die tijd in Rotterdam. Bui weg, beeld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonekill schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 16:35:
Vraag:

Morgen wil ik graag Ajax - Feyenoord en daarna Groningen - Roda kijken via kpn digitenne.

Is het mogelijk om deze wedstrijden ergens te kopen zodat ik die morgen kan bekijken?
Zo ja waar?

bij voorbaat dank.
niet bij digitenne. kan wel bij planet voetbal, maar dan heb je een breedbandlijntje nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spaceboy schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 12:21:

[afbeelding]
Ik heb gewoon 2 decoders aangesloten op één antenne. En de antenne op zolder geplaatst. Scheelt je toch wel een paar atennes als je veel tv's hebt. Voor het aansluiten van de antennes heb ik gebruik gemaakt van de bestaande/liggende coax kabels.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 11-09 19:25
Jammer dat die kaart op de Digitenne site niet actueel is. Ik woon in een plaatsje vlakbij Grijpskerk en daar zou je volgens de postcode check geen ontvangst hebben. Ik heb echt voor m'n ouders een Digitenne stetje besteld en deze eerst ff bij mij thuis aangesloten gehad. In beeld gaf het kastje geen groene ontvangstbalk aan maar ik heb toch gescaned en hij vond de zenders gewoon.

Nu wil ik toch van @Home af, want die zijn mij te duur met hun 15,90 euro per maand. Ik weet alleen nog niet 100% zeker of het Digitenne gaat worden. Ik kan ook nog Canal Digitaal nemen. Maar ja, dan zit er wel zo'n lelijke schotel aan het huis.

Ik vraag me nu af of ik bij regen en sneeuw ook nog met Digitenne ontvangst heb. M'n ouders hadden namelijk schotel en met veel regen viel het beeld nog wel eens weg. Heeft Digitenne hier ook last van (en helemaal omdat ik ook in een gebied woon waar officieel geen ontvangst is)?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobZw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-05 18:06
rimave schreef op zondag 03 februari 2008 @ 00:13:
Ik vraag me nu af of ik bij regen en sneeuw ook nog met Digitenne ontvangst heb. M'n ouders hadden namelijk schotel en met veel regen viel het beeld nog wel eens weg. Heeft Digitenne hier ook last van (en helemaal omdat ik ook in een gebied woon waar officieel geen ontvangst is)?
Zie de hiervoor geplaatste opmerkingen over het wegvallen van Digitenne in Rotterdam vrijdagnacht 1 februari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

RobZw schreef op zondag 03 februari 2008 @ 13:48:
[...]

Zie de hiervoor geplaatste opmerkingen over het wegvallen van Digitenne in Rotterdam vrijdagnacht 1 februari
Kabel TV valt ook weg bij hevige regenval of sneeuw. Heb nu met Casema toch ook een aantal avonden per jaar zwart beeld op verschillende zenders door het weer.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
Zonekill schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 16:35:
Vraag:

Zo ja waar?

bij voorbaat dank.
Of topic, maar deze is vast wel als bittorrent file te krijgen. Goed zoeken.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

giant2000 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 17:40:
[...]

Of topic, maar deze is vast wel als bittorrent file te krijgen. Goed zoeken.
offtopic:
Je kan hem ook gewoon live kijken als je goed zoekt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 09:20
RobZw schreef op zondag 03 februari 2008 @ 13:48:
[...]

1 wie zit er nou op vrijdag avond thuis :+
2 wie zit er nou met sneeuw val nog binnen :+

Ik kwam om 5 uur thuis meestal is het ff nablussen. TV aan. fles water er bij en ff laten bezinken wat die avond wel niet alemaal gebeurd is.. maar deze nacht had ik idd geen beeld..

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een sony bravia tv met ingebouwde DVB C & Tuner.
Zit in een UPC verzorging gebied en met de juiste netwerk code kan je het basis paket van upc via dvb c kijken zonder upc box.
heb ook een box van digitenne voor voetbal, maar het beeld via digitenne is gewoon drastisch veel slechter dan dat van upc digitale tv is dat normaal, en dat bij volle ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Digitenne gebruikt wel lagere bitrates, maar wat ook meespeelt is dat je UPC direct op je TV kijkt terwijl Digitenne eerst D>A naar SCART gaat en dan je TV in die weer A>D doet om het op je LCD/plasma weer te geven. Twee conversies en analoog tussendoor, en mogelijk ook nog gare filters in je TV (ik ken die TV verder niet) kunnen een groot verschil maken.

Een ingebouwde DVB-T tuner zou waarschijnlijk beter presteren. En vwb. UPC, je hebt geen zekerheid dat dat basispakket zo te bekijken blijft. Ze coderen het ook soms, dan staat het weer even open, of alleen bepaalde zenders enzovoorts. Als je dat met een "mediabox" moet kijken zal de kwaliteit ook vrijwel zeker teruglopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gnauw schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 10:45:
Oh dus blijkbaar begin ik met digitenne op een slecht moment. Paar dagen geen beeld en nu met geen mogelijkheid stabiel te krijgen. Is dit dan uitzonderlijk en is het normaal beter.

Dit is op zich niet zo raar. Dit wordt veroorzaakt doordat je, óf meerdere digitennezenders tegelijk en ongeveer even sterk ontvangt, óf dat je veel reflecties hebt van gebouwen in de buurt. Als je weet waar de zenders staan zou je is aan die kant van de kamer je antenne kunnen zetten en kijken of de kwaliteit omhoog gaat. Bij dit soort experimenten hoef je niet op de sterkte te letten maar alleen op de kwaliteit. Als de kwaliteit goed is dan is de sterkte immers automatisch goed. Ik heb boxen gezien die bij 15% ontvangststerkte nog 90% kwaliteit konden geven bij een ongestoorde ontvangst.

Ook blijken er met dit soort problemen opeens grote verschillen tussen de boxen te zitten. probeer is een Topfield (huur) tuner te krijgen om te testen. Ik wil dan de resultaten hier wel lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hm, sinds gisteren doet mijn Topfield PVR 'het' niet meer. KPN opstartlogo verschijnt nog wel, de tekst 'run' verschijnt in het display maar daarna een zwart scherm. Iemand tips om hem tot leven te wekken of wordt het 'even' langs de Primafoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Als run in beeld blijft staan vergeet het dan maar. Je recorder is dan onherstelbaar defect. Omruilen voor een nieuwe bij Primafoon is het devies. Heb er in december drie gehad met hezelfde euvel dus heb er helaas ervaring mee ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
objectief2 schreef op maandag 04 februari 2008 @ 12:55:
Als run in beeld blijft staan vergeet het dan maar. Je recorder is dan onherstelbaar defect. Omruilen voor een nieuwe bij Primafoon is het devies. Heb er in december drie gehad met hezelfde euvel dus heb er helaas ervaring mee ;(
En je bent je opgenomen programma's zeker ook nog kwijt? Balen.
Zegt genoeg over de kwaliteit van Topfield tuners: mijn laatstelijk aangeschafte (nieuw uit de doos maar nog met blauwe Digitenne kaart) is in 1 maand 3 keer vastgelopen. Gelukkig met uit/aan weer op te starten, maar voelt niet echt lekker.
Ik heb ook 2 x een Siemens (twin en single) vanaf juli lopen zonder 1 enkel probleem... _/-\o_

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Die opgenomen programma's zijn niet meer te benaderen. Dus die ben je normaalgesproken dan kwijt inderdaad. Ik had drie PVR's met meteen het run-signaal. Te beschouwen als dead-on-arrival volgens de helpdesk. De vierde, en huidige, uit een andere serie deed het gelukkig wel. Net voordat ik het hele zaakje terug had willen draaien 8)7 Momenteel weinig tot geen klachten. Hij wil weleens freezen en vastlopen, maar een herstart is dan de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
objectief2 schreef op maandag 04 februari 2008 @ 12:55:
Blech, was er al bang voor. Bedankt iig!

Dit was trouwens geen DOA, de PVR heeft het ruim een half jaar probleemloos gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Hm, hij deed het gisteren, na een nachtje rust, weer zowaar. Op gevoel maar de HD geformateerd en een reset naar factory defualts gedaan en alles lijkt weer okay? Maf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Hmm... ik heb nu een maandje Digitenne. En zojuist (via www.digitenne.nl) mijn tweede ontvanger gekregen. Maar da's een andere. Ik ben er niet zo in thuis, maar heeft 1 van beide bepaalde "voordelen"? (oftewel: welke kan ik het beste als primary gebruiken?)

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/tcls/tmp/dig.jpg
(links de originele, rechts de nieuwe, Conax van Samsung?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
De Topfield (links) is de huurtuner die je standaard bij je proefpakket krijgt, de tweede Samsung heb je kennelijk aangeschaft omdat dat een kooptuner is.

Zit geloof ik heel weinig verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
spaceboy schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 17:47:
welke kan ik het beste als primary gebruiken?)
Kwaliteitsverschil zal wel meevallen. Probeer zelf welke afstandsbediening en welke EPG je het handigste vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DVB-T wordt in meer landen uitgerold.
O.a. in Spanje is men ermee bezig, staat daar bekend als TDT.

Heeft iemand al eens geprobeerd een nederlandse digitenne / DVB-T ontvanger buiten nederland aan de praat te krijgen, maw hoe standaard wordt de DVB-T standaard geimplementeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranja_Ranja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-12-2024
Vandaag wou ik nog mn proeftermijn opzeggen, moet ik morgen terugbellen omdat hun systeem eruit ligt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Didjee
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-09-2023
Ik heb vorige week een brief van KPN ontvangen dat er een update voor de Topfield PVR beschikbaar is, maar heb daarvan nog geen melding op mijn PVR gekregen. De update-optie via menu > installatie is ook niet geactiveerd. Zijn hier mensen die de update voor hun Topfield PVR wél hebben ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:50

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 19:28:

Heeft iemand al eens geprobeerd een nederlandse digitenne / DVB-T ontvanger buiten nederland aan de praat te krijgen, maw hoe standaard wordt de DVB-T standaard geimplementeerd?
De DVB-T wordt hier prima aangehouden.
Ik heb het namelijk andersom : een DVB-T tuner (geen NL model) via FireWire aan de PC, met een duitse CAM en een KPN smartcard.
Werkt als een tierelier :Y)

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Didjee schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 20:15:
Ik heb vorige week een brief van KPN ontvangen dat er een update voor de Topfield PVR beschikbaar is, maar heb daarvan nog geen melding op mijn PVR gekregen. De update-optie via menu > installatie is ook niet geactiveerd. Zijn hier mensen die de update voor hun Topfield PVR wél hebben ontvangen?
Ik heb gisteren nog een belletje gewaagd naar KPN. De update voor de Topfield TF5300k is tot nader te bepalen datum (pruimentijd) uitgesteld in verband met 'technische problemen bij de leverancier'.
We moeten dus nog even geduld hebben. Ik denk dat de brief iets te vroeg de deur uit gegaan is. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Didjee
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-09-2023
@Ralf: Aha, dat verklaart alles! Is overigens niet de eerste keer dat ze een update voor de Topfield PVR vroegtijdig terugtrekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
asmi schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 18:16:
[...]

Kwaliteitsverschil zal wel meevallen. Probeer zelf welke afstandsbediening en welke EPG je het handigste vindt.
Mijn er varing is dat de Topfields veel mooiere software hebben, maar helaas wel meer last heeft van storingen, de Samsungs zijn simpel maar wel degelijker.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 19:28:

In de uitzendingen of in de ontvangers?

In de uitzendingen: prima. In de ontvangers: een aantal tuners die je bij de Primafoon enzo koopt zijn zo ingesteld dat ze alleen Digitenne zenders ontvangen (vermoedelijk pikken ze alleen zenders op die "Digitenne" als providernaam hebben). Een aantal daarvan zijn later met een firmware upgrade ook weer unlocked. Dit verschilt per ontvanger.

In NL merk je het vooral als je wel/geen VRT of Duitse zenders kan ontvangen aan de grens. Maar dit zit dus in de ontvangers en heeft niets met de uitzendingen te maken. Ik heb hier nog 2 tuners uit Duitsland (Vantage X221-TSCI en Opticum TSCR4000) die zowel DVB-S als DVB-T hebben evenals een Conax kaartlezer, en die werken gewoon met Digitenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

******************GROOT NIEUWS**************

Ik heb net contact gehad met iemand van digitenne, en morgen wordt de update van de topfield recorder op het net gezet.

Volgens hem lost die update alle problemen op met ophangen van de recorder enz.

Dus ik ben benieuwd. Als de update te ontvangen is zie je dat links onderaan als je van zender wisselt daar zie je dan staan new.

Via menu installeren opnieuw opstarten en klaar.

Tevens krijg ik nog gratis een buiten-antenne i.v.m. storingen die ik heb van langsrijdende scooters.

Netjes van digitenne!!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geloof mij, die storing van scooters etc. heb je ook mét buitenantenne..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is toch wel een begin. Het storen zou wel minder worden volgens hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 13:24:
Het is toch wel een begin. Het storen zou wel minder worden volgens hem.
Hangt er vanaf waar je hem ophangt, als je hem aan de straatkant op zou hangen zal het vermoedelijk weinig helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar als ik hem aan de andere kant van mijn huis hang dan zit mijn huis nog tussen het signaal in. Maar klopt het wel dat het ontvangst signaal beter wordt? Of scheelt dat ook niet veel?

Eigenlijk moesten ze draadloze antennes maken, dat was helemaal ideaal.

Ik ben ook wel benieuwd hoe het gaat aflopen met die update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:42
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 12:53:
******************GROOT NIEUWS**************

Ik heb net contact gehad met iemand van digitenne, en morgen wordt de update van de topfield recorder op het net gezet.

Volgens hem lost die update alle problemen op met ophangen van de recorder enz.

Dus ik ben benieuwd. Als de update te ontvangen is zie je dat links onderaan als je van zender wisselt daar zie je dan staan new.

Via menu installeren opnieuw opstarten en klaar.

Tevens krijg ik nog gratis een buiten-antenne i.v.m. storingen die ik heb van langsrijdende scooters.

Netjes van digitenne!!!! _/-\o_
Ik ben benieuwd of de softwareupdate de problemen gaat verhelpen. Ik heb overigens ook wel eens last van storingen, voor mijn idee is dat begonnen met de uitrol van softwareupdates voor andere typen ontvangers aan het begin van dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 14:35:
Maar als ik hem aan de andere kant van mijn huis hang dan zit mijn huis nog tussen het signaal in. Maar klopt het wel dat het ontvangst signaal beter wordt? Of scheelt dat ook niet veel?
Hangt er vanaf. Je huis heeft misschien ook nog een zijgevel ofzo.

Het kan ook dat je dan het signaal van een andere mast oppikt. Als de zendmast dichtbij is dan kan je dat mogelijk ook door je huis heen ontvangen.
Eigenlijk moesten ze draadloze antennes maken, dat was helemaal ideaal.
Dat lijkt me technisch een beetje lastig. Zoveel bandbreedte is er niet om het lokaal weer door te sturen (binnen de 2,4Ghz past dat nooit en dat zit al vol WiFi). Je zou het interactief kunnen maken, dat je ontvanger de antenne laat weten welke frequentie hij moet hebben, maar dat maakt het systeem ingewikkelder en duurder. Als laatste optie kan je een antenne hebben die het signaal oppikt en lokaal gewoon versterkt weer de ether insmijt. Hoewel dat in theorie werkt is het wettelijk niet toegestaan en kan nog een hoop ellende geven ook.

Draadjes dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de buitenantenne heb ontvangen zal ik maar eens een rondje om het huis lopen.

Als het goed is word de recorder ook vrijgemaakt (unlocked) voor alle dvb-t signalen. Ik moet zeggen ik heb nu al een aantal duitse zenders hopelijk komen er ook nog belgische zenders bij. Ik heb nu in totaal al 40 tv zenders en 30 radio zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Software update 1.45 is beschikbaar. Nadat ik de update gedraaid had heb ik opnieuw zenders laten zoeken, Dit ging niet goed, melding van geen zender of gecodeerde zender op diverse kanalen.
Hierna heb ik het apparaat stroomloos gemaakt waarna alles weer goed werkte.
Wat de update gedaan heeft moet ik nog even checken.
Heeft de aandacht, kom ik op terug. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 12:13:
Software update 1.45 is beschikbaar.
Voor wat :?

Voor je furby, je koelkast, DVD-speler of je router ?

Wees eens volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
LCD_viewer schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 12:29:
[...]

Voor wat :?

Voor je furby, je koelkast, DVD-speler of je router ?

Wees eens volledig.
Wakker worden, dit is een Digitenne forum en niet bedoeld voor furby's, koelkasten, DVD spelers of routers. Als je dit forum een beetje hebt doorgelezen dan weet je dat hiermee de al weken beloofde update van de DIGITENNE Topfield tuners bedoelt wordt... 8)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
giant2000 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 12:51:
[...]

Wakker worden, dit is een Digitenne forum en niet bedoeld voor furby's, koelkasten, DVD spelers of routers. Als je dit forum een beetje hebt doorgelezen dan weet je dat hiermee de al weken beloofde update van de DIGITENNE Topfield tuners bedoelt wordt... 8)
Ja duuuh echt wel. |:(

Maar een PVR of een niet PVR topfield tuner, dat is nog wel een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synthetika
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-09 21:11
@LCD_viewer: je kunt het ook wel ieeetsje vriendelijker aan Kraantje94 vragen vind je niet? Bovendien had je ook zelf even op onderzoek uit kunnen gaan en ontdekken dat dit inmiddels op de website van KPN staat:

http://www.kpn.com/tv/dig...ield-software-upgrade.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-03 10:11
Ik heb de update uitgevoerd, ging probleemloos. Ik vraag me echter wel af wat ik er nu mee opgeschoten ben. :S De Guide laat nog steeds alleen maar de programmagids voor vandaag zien! Volgende dag en Vorige dag levert niets op ! }:|

Zoooo balen. Ik keek echt uit naar deze update, hopende dat ik eindelijk de Guide weer eens kon gebruiken voor het programmeren van onze opnames...waardeloos hoor.

Is er iemand die wél een werkende ProgramGuide op de TF5300K heeft?

Mijn huidige gegevens:
Systeemid 10436
Loaderversie: c5.15
Device versie: v.5.3.20
Software versie: TF-NPTk 1.45
Hardware versie: v1.10
Laatste update: Aug 29 2007

Dat laatste regeltje verbaasde me wel, 29 augustus 2007?! Waarom hebben we daar dan zo lang op moeten wachten? Zoiets test je toch in maximaal een maandje en dan uitrollen maar, tsss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
zenman schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 16:55:
Ik heb de update uitgevoerd, ging probleemloos. Ik vraag me echter wel af wat ik er nu mee opgeschoten ben. :S De Guide laat nog steeds alleen maar de programmagids voor vandaag zien! Volgende dag en Vorige dag levert niets op ! }:|

Zoooo balen. Ik keek echt uit naar deze update, hopende dat ik eindelijk de Guide weer eens kon gebruiken voor het programmeren van onze opnames...waardeloos hoor.

Is er iemand die wél een werkende ProgramGuide op de TF5300K heeft?

Mijn huidige gegevens:
Systeemid 10436
Loaderversie: c5.15
Device versie: v.5.3.20
Software versie: TF-NPTk 1.45
Laatste update: Aug 29 2007

Dat laatste regeltje verbaasde me wel, 29 augustus 2007?! Waarom hebben we daar dan zo lang op moeten wachten? Zoiets test je toch in maximaal een maandje en dan uitrollen maar, tsss.
Welke software versie had je "voor" de update, maw. is er een werkelijk verschil ?

Ik had het al eerder gepost maar mijn versie is:
Dit staat in mijn ontvanger status menu:

Loader versie : C5.15
Device versie : v5.3.20
Software versie : TF-NPTk 1.45
Hardware versie: V1.10

Laatste update : Aug 29 2007

En deze topfield 5300 K heb ik in december gescoord. Kennelijk is deze vrij recent. :)
En heb ik dus geen update nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Define volgende dag ?
Als je in de guide op 'geel' drukt, springt hij naar morgen en kun je zo verder scrollen naar de programma's die morgen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenman
Koffie schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 17:18:
Define volgende dag ?
Als je in de guide op 'geel' drukt, springt hij naar morgen en kun je zo verder scrollen naar de programma's die morgen komen.
Met Volgende dag bedoel ik inderdaad "druk op Geel", dat levert bij mij dus niets op. Bij jou springt ie dus echt naar morgen? Tot hoever vooruit kun je gaan met Geel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenman
Welke software versie had je "voor" de update, maw. is er een werkelijk verschil ?
Voor de update was de software versie 1.40 (ik meen van 2006) , er is dus wel degelijk iets gewijzigd! Ik merk er alleen dus niets van...

Kun jij wel met de gele toets vooruit bladeren in de Guide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen! Ik heb sinds twee dagen ook Digitenne, maaaar, het werkt niet. Misschien dat iemand mij kan helpen? Ik ben deze bagger software aardig zat aan het worden...

Ik heb de Anysee E30 Plus tuner aangesloten op mijn laptop (eerst de software geinstalleerd natuurlijk). Als ik de viewer probeer op te starten geeft hij een fout over een fotofilter en sluit af. Ik heb KPN opgebeld, en zei zeiden dat ik Clark Electronics moest bellen. Gedaan zoals gevraagd, en hun antwoord was: "De tuner zit niet in een USB 2.0 port". Ik heb twee laptops, een Dell en een Xxodd, beide met 4x USB 2.0 porten (gecontrolleerd bij de leverancier zelfs). Dat is het probleem in ieder geval niet.

Heb de anysee viewer geprobeerd onder WinXP SP2 (Dell laptop) en onder WinVista (Xxodd laptop). Beide geven dezelfde fout. Ik heb daarna geprobeerd de software te updaten op de engelse anysee site, en de finse! Ik zag een link in deel 3 van dit topic ofzo. Het werkt nog steeds niet. Het lampje op de tuner gaat niet eens branden.

Op de anysee site stond dat ik de computer opnieuw zou moeten opstarten, en een andere USB poort zou moeten proberen. Alle 4 poorten geprobeerd op beide laptops (dus 8 poorten), software geprobeerd opnieuw te installeren van de CD en van de website, niets helpt. Ik vroeg Clark Electronics of de tuner misschien kapot zou kunnen zijn, maar, zij verzekerden mij dat het de poort was.

Dus, iemand enig idee wat het probleem is? Twee laptops, acht poorten, twee operating systems, drie drivers. Allemaal geprobeerd. Na een hele dag dat ding te laten werken, geen resultaat!

Help! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

zenman schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 17:26:
[...]

Met Volgende dag bedoel ik inderdaad "druk op Geel", dat levert bij mij dus niets op. Bij jou springt ie dus echt naar morgen? Tot hoever vooruit kun je gaan met Geel?
Meestal toch wel tot ergens in de middag.
eigenlijk nooit zo op gelet, omdat ik meestal iets moet programmeren voor de volgende ochtend (kinderen :P)

edit : krijg je met deze update ook het moderne KPN logo ?

[ Voor 6% gewijzigd door Koffie op 07-02-2008 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
zenman schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 17:30:
[...]

Voor de update was de software versie 1.40 (ik meen van 2006) , er is dus wel degelijk iets gewijzigd! Ik merk er alleen dus niets van...

Kun jij wel met de gele toets vooruit bladeren in de Guide?
Ik gebruik gewoon de cursor toetsen in het midden van de afstandsbediening. :X Die gele knop of eigenlijk rode gebruik ik alleen als ik iets in de opnamelijst zet.

Zal straks eens even kijken.
Koffie schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 17:46:
[...]
edit : krijg je met deze update ook het moderne KPN logo ?
Ja, die zie je met het opstarten, wat voor logo was het oude dan?

Logo in mijn TF5300K software v. 1.45 heeft een blauwe achtergrond met wolken en daaroverheen het nieuwe KPN logo. :)

[ Voor 26% gewijzigd door LCD_viewer op 07-02-2008 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 00:18
Ja het nieuwe logo zit in de firmware update al zat het nieuwe logo ook al in de update van 1.41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easydone
  • Laatst online: 15-08 01:52
Kun je met de nieuwe firmware (1.45) ook naar de buitenlandse zenders kijken (die niet in het digitenne-pakket zitten) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Heb je wel een MPEG2 decoder geïnstalleerd letisha? :) Ik zou niet weten waar een "fotofilter" (babbelvis vertaling?) anders op kan slaan.

[ Voor 51% gewijzigd door Mentalist op 07-02-2008 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik snap er niets van, zoals bij velen van jullie knippert er bij de zendernummer het woordje "new" bij mij dus ook. Dan ga ik naar menu software update, dan gaat hij zoeken en dan zegt ie geen informatie beschikbaar.

Dus ik kan nog niet updaten. Ik heb trouwens de topfield TF5300K.

Iemand hier ervaring mee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu digitenne aan de telefoon lijn. Ik ben ff in de wacht gezet die mervouw is het even navragen hoe en wat met de update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kpn weet het ook niet. Ik moet volgende week nog maar eens opnieuw proberen.
Ze gaf wel aan als tip dat mocht het niet lukken zet de recorder dan op animal planet trek de stekker uit het stopcontact, en direct weer terug erin en probeer het dan nog eens opnieuw.

Hoe en waarom op deze manier weet ik ook niet.
Hopelijk hebben jullie hier iets aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenman
Meestal toch wel tot ergens in de middag.
eigenlijk nooit zo op gelet, omdat ik meestal iets moet programmeren voor de volgende ochtend (kinderen :P)

Krijg je met deze update ook het moderne KPN logo ?
Ik heb het moderne KPN logo maar dat had ik volgens mij ook al bij v1.40. Ik heb net nog even voor de zekerheid de TF-5300K teruggezet naar de fabrieksinstellingen, zenders opnieuw ingesteld, maar nog steeds is de EPG beperkt tot de huidige datum...

Met de EPG moet je toch wel zeker enkele dagen vooruit kunnen bladeren? Een week vooruit bladeren is toch niet teveel gevraagd?

Weet iemand hoeveel dagen de EPG op de TF-5300K 'officieel' vooruit kan 'kijken'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Ik kan 2 dagen vooruitkijken als ik het me goed herinner. Dus ik kan vandaag zien, vrijdag en zaterdag. En die firmware 1.45 had ik al sinds ik het apparaat in bezit heb trouwens, en dat is sinds dec. 2007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
objectief2 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 19:46:
Ik kan 2 dagen vooruitkijken als ik het me goed herinner. Dus ik kan vandaag zien, vrijdag en zaterdag. En die firmware 1.45 had ik al sinds ik het apparaat in bezit heb trouwens, en dat is sinds dec. 2007
Ik kan op de PC nu van dit moment tot 11 februari 00:55 kijken. 5 uur lang NOS journaal komt er dan op Nederland 1 (is dus de nachtprogrammering).

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 07-02-2008 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zenman schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 19:38:
[...]

.....
Met de EPG moet je toch wel zeker enkele dagen vooruit kunnen bladeren? Een week vooruit bladeren is toch niet teveel gevraagd?

Weet iemand hoeveel dagen de EPG op de TF-5300K 'officieel' vooruit kan 'kijken'?
Het aantal dagen dat je vooruit kunt kijken is afhankelijk van de zender:
NL1, 2, 3 en RTV-NH: 3 dagen
RTL 4 t/m 8: 1 dag
Eén (België): 1 dag

Ik denk dus dat niet iedere zender evenveel data aanbiedt voor de EPG. En wat er niet is, kun je ook niet zien ;)

Ps: ik heb nog niet geüpdate.
systeemID: 10436
Loader versie: C5.15
Device versie: v5.3.15
Software versie: TF-NPTk 1.40
Laatste update: Dec 23 2006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de update (prima en zonder problemen verlopen) is mijn versie:

systeemID: 10436
Loader versie: C5.15
Device versie: v5.3.20 (was v5.3.15)
Software versie: TF-NPTk 1.45 (was TF-NPTk 1.40)
Laatste update: Aug 29 2007 (was Dec 23 2006)

We hebben het hier over de Topfield TF5300k

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2008 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
zenman schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 19:38:
Hangt af van de zender. Momenteel (donderdag 20:20 uur) zie je Nederland 1 t/m zondagavond en SBS6 slechts t/m vrijdagavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:08
Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 19:37:
Kpn weet het ook niet. Ik moet volgende week nog maar eens opnieuw proberen.
Ze gaf wel aan als tip dat mocht het niet lukken zet de recorder dan op animal planet trek de stekker uit het stopcontact, en direct weer terug erin en probeer het dan nog eens opnieuw.

Hoe en waarom op deze manier weet ik ook niet.
Hopelijk hebben jullie hier iets aan
Ik had het zelfde probleem, bij instalatie zag ik dat ik de nieuwe firmware kon downloaden, maar bij zoeken werd niets gevonden.
Daarna heb ik mijn antenne 90 graden gedraait en nieuwe zenders gezocht.
Daarna kon ik met zoeken, ook wat vinden.

En ik kan de duitse zenders nu ontvangen !!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Goed nieuws van mijn kant! Een bekende bug uit mn toestel lijkt met de nieuwe software opgelost :)
De strepen in beeld die verschenen als ik de "i" indrukte en ook daarna bleven staan, zijn zo te zien verleden tijd.. Das mooier dan ik had verwacht.

Alleen krijg ik nu de melding 'geen signaal' of 'geen of gecodeerde uitzending" op kanaal 24, terwijl de andere commerciele zenders het wel gewoon doen.

Waarom is de updatedatum trouwens aug2007 ? Zou het echt 4 maanden moeten duren voordat een update de lucht in gestuurd kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

canonball schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 20:41:
[...]

Ik had het zelfde probleem, bij instalatie zag ik dat ik de nieuwe firmware kon downloaden, maar bij zoeken werd niets gevonden.
Daarna heb ik mijn antenne 90 graden gedraait en nieuwe zenders gezocht.
Daarna kon ik met zoeken, ook wat vinden.

En ik kan de duitse zenders nu ontvangen !!!!!!!!!
Ik heb ook mijn antenne gedraaid, maar helaas nog niets. Ik zak maar gewoon elke dag gaan proberen.

In welke provincie woon jij??

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2008 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 22:11:
Ik heb ook mijn antenne gedraaid, maar helaas nog niets.
Welke versie heb je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 22:11:
[...]

Ik heb ook mijn antenne gedraaid, maar helaas nog niets. Ik zak maar gewoon elke dag gaan proberen.

In welke provincie woon jij??
Betere vraag, in welke stad woon jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 19:20:
Heb je wel een MPEG2 decoder geïnstalleerd letisha? :) Ik zou niet weten waar een "fotofilter" (babbelvis vertaling?) anders op kan slaan.
Yup, da's het probleem niet. Inmiddels op 3 laptops geprobeerd (10 usb poorten in totaal nu), nogsteeds niet. Dat ding is gewoon kapot. Bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hier ook met succes de update gedaan :Y)
Eindelijke van dat ouderwetse KPN logo af, en de huidge gekleurde bolletjes als logo :)
Ik had nog een hele oude FW versie (getuige ook het oude logo), dus een nieuwe FW is wel fijn.
Ondanks dat de laatste tijd vrijwel geen enkele opname nog gecodeerd op de schijf komt, was dat voor mij de reden om te updaten.

Wel vreemd dat ik geen 'new' in het menu kreeg, en ook niet een groen ledje op de PVR zelf. Echter was de optie 'update' in het menu niet disabled :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 22:50:
[...]

Yup, da's het probleem niet. Inmiddels op 3 laptops geprobeerd (10 usb poorten in totaal nu), nogsteeds niet. Dat ding is gewoon kapot. Bah.
Welke decoder dan? Die van bijvoorbeeld VLC kan dat proggel niet gebruiken. Cyberlink werkt meestal wel, ffdshow in bepaalde gevallen waarschijnlijk ook maar niet altijd.

Ook fijn om niet precies te weten wat de foutmelding was.

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 07-02-2008 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 23:12:
[...]

Welke decoder dan? Die van bijvoorbeeld VLC kan dat proggel niet gebruiken. Cyberlink werkt meestal wel, ffdshow in bepaalde gevallen waarschijnlijk ook maar niet altijd.

Ook fijn om niet precies te weten wat de foutmelding was.
Ehmm, ik heb K-Lite codec pack geinstalleerd een tijdje terug op de ene laptop. Op de ander heb ik Nimo codec pack. K-Lite pack had ffdshow, Cyberlink heb ik niet. Het programma dat ik probeer op te starten is anysee viewer though, en dat crasht meteen. Er gaat ook geen lampje branden op de tuner.

Anysee en Clark Electronics zeggen dat het de usb poort is. Denk het ook, 10 poorten geprobeerd :P... "Fotofilter", volgens alles dat ik tot nu toe heb gelezen, een hardware probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon in Limburg, Born.

De versie die momenteel nog op de recorder staat is:

loader: C5.15
Software versie: TF.NTPk 1.40
Hardware versie: v 1.10
Laatste update: december 23 2006

Volgens mij draaien ze de update nog niet hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 23:17:
[...]

Ehmm, ik heb K-Lite codec pack geinstalleerd een tijdje terug op de ene laptop. Op de ander heb ik Nimo codec pack. K-Lite pack had ffdshow, Cyberlink heb ik niet. Het programma dat ik probeer op te starten is anysee viewer though, en dat crasht meteen. Er gaat ook geen lampje branden op de tuner.

Anysee en Clark Electronics zeggen dat het de usb poort is. Denk het ook, 10 poorten geprobeerd :P... "Fotofilter", volgens alles dat ik tot nu toe heb gelezen, een hardware probleem.
Ffdshow pakken die proggels ook niet altijd. Dan zou ik even een trial van Cyberlink PowerDVD installen.

[ Voor 74% gewijzigd door Mentalist op 08-02-2008 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 00:20:
Ik woon in Limburg, Born.

De versie die momenteel nog op de recorder staat is:

loader: C5.15
Software versie: TF.NTPk 1.40
Hardware versie: v 1.10
Laatste update: december 23 2006

Volgens mij draaien ze de update nog niet hier.
Stem af op animal planet en zorg dat die die goed ontvangt. laat de ontvanger op dit kanaal staan en doe doe update nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 09:14:
[...]

Stem af op animal planet en zorg dat die die goed ontvangt. laat de ontvanger op dit kanaal staan en doe doe update nog eens.
Dat zei die mevrouw van kpn Digitenne ook al gister. Heb ik live met haar geprobeert en nog enkele malen daarna. Vanmorgen ook nog getest, maar helaas nog niets!

Ik heb de antenne ook al een kwart slag gedraaid en geprobeert, niets!

Dus ik zal maar elke dag effen blijven proberen. Mocht het de komende week ook nog niet lukken moest ik maar weer opbellen naar digitenne.

Dus ja ik weet het ook niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Die update werkt overigens behoorlijk goed.
Het beeld is nu een stuk beter; veel meer detail en dieper zwart.
Het geluid wat ik via een optical interlink uitstuur gaat ook een stuk lager nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ik ben de brief van KPN eh, kwijt, is zenders opnieuw zoeken verplicht na de update? Zijn er nog meer stappen die ik moet doorlopen na of voor deze update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Pff, dat was net ff met het zweet tussen de bilnaad :X

Ik wilde even terugspoelen tijdens live TV kijken. Daar bleef hij helemaal op hangen (freeze).
Uiteindelijk kwam hij daaruit, en na enige tijd weer lopend beeld.
Dan maar iets van de HDD kijken (ik wilde terugspoelen voor de kleine).
Druk op HDD, en eerst gebeurt er niets. Daarna uiteindelijk de HDD lijst. Klik op een zojuist opgenome uitzending.
Hangen.
Uiteindelijk hard uitgezet. Weer aan, start netjes op.
Druk op HDD, krijg ik een lege lijst :X Ik kon er ook niet meer uit.
Na een minuut ofzo wilde hij er eindelijk uit. Weer uitgezet.
Ik had schroevendraaiers al klaarliggen, en een nieuwe HDD. Toch even de stroom eraf en weer aan.
Hij start weer opnieuw op, en bij het booten 'scannen naar bestanden en mappen'.
Daarna een 'klaar' melding. Ik druk op HDD, en warempel ... alle opnames staan er weer _O_
Het lijkt nu goed te gaan allemaal.

Het kunnen 2 dingen zijn : de update van gisteren, of een brakke sector op de HDD.
Servor schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 10:17:
Ik ben de brief van KPN eh, kwijt, is zenders opnieuw zoeken verplicht na de update? Zijn er nog meer stappen die ik moet doorlopen na of voor deze update?
http://static.e-messenger.../topfield_ontvangers.html

[ Voor 15% gewijzigd door Koffie op 08-02-2008 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenman
Het aantal dagen dat je vooruit kunt kijken is afhankelijk van de zender:
NL1, 2, 3 en RTV-NH: 3 dagen
RTL 4 t/m 8: 1 dag
Eén (België): 1 dag

Ik denk dus dat niet iedere zender evenveel data aanbiedt voor de EPG. En wat er niet is, kun je ook niet zien ;)
Ik heb het gechecked, hier (in Apeldoorn) komt blijkbaar alleen maar EPG informatie voor de huidige datum door. Op alle zenders is de EPG namelijk beperkt tot vandaag. (Hmmmm 't kan ook nog aan de ontvangst liggen misschien of aan de TF...toch maar weer eens bellen met Digitenne)

Vraagje: Is er iemand in de regio Apeldoorn die wél meer dan 1 dag EPG info ontvangt? Graag een reactie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

zenman schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 12:07:
[...]

Ik heb het gechecked, hier (in Apeldoorn) komt blijkbaar alleen maar EPG informatie voor de huidige datum door. Op alle zenders is de EPG namelijk beperkt tot vandaag. (Hmmmm 't kan ook nog aan de ontvangst liggen misschien of aan de TF...toch maar weer eens bellen met Digitenne)

Vraagje: Is er iemand in de regio Apeldoorn die wél meer dan 1 dag EPG info ontvangt? Graag een reactie! :)
Heel toevallig kan ik dat! Ik woon in Apeldoorn, heb 2 single tuners (1x KPN? 1x Samsung? in elk geval zonder harddisks ofzo). Heb precies net effe gecheckt, voor NED1 heb ik EPG informatie t/m maandag aanstaande (hij stopt dinsdag om 01:30 ofzo). Voor Animal Planet (die 2 heb ik ff gecheckt) gaat 't tot zondag aanstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Koffie schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 10:27:

Pff, dat was net ff met het zweet tussen de bilnaad :X
Let op, zo zijn mijn problemen vorige week (zie een paar posts terug) ook begonnen. Zag je op een gegeven moment ook een map 'Datafiles' (oid) staan?

Thanks voor de link btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenman
Heel toevallig kan ik dat! Ik woon in Apeldoorn, heb 2 single tuners (1x KPN? 1x Samsung? in elk geval zonder harddisks ofzo). Heb precies net effe gecheckt, voor NED1 heb ik EPG informatie t/m maandag aanstaande (hij stopt dinsdag om 01:30 ofzo). Voor Animal Planet (die 2 heb ik ff gecheckt) gaat 't tot zondag aanstaande.
Dank je, ik heb ook een Samsung single tuner en inderdaad, daar is meer EPG info te zien. De TF-5300k laat dus niet alles zien wat beschikbaar is aan EPG info...ligt dat nu aan mijn TF of hebben alle TF-5300k's dat?

Nieuwe vraag: Wie heeft een TF-5300k en kan wél meerdere dagen EPG-info zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
zenman schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 13:48:
[...]
ik heb ook een Samsung single tuner en inderdaad, daar is meer EPG info te zien. De TF-5300k laat dus niet alles zien wat beschikbaar is aan EPG info...ligt dat nu aan mijn TF of hebben alle TF-5300k's dat?
Ik gebruik de EPG op de Samsung nooit, alleen maar te zien in een tijdbalk en meer dan de helft van de tijd 'geen EPG'. Ook kan de twin tuner niet standaard een kwartiertje extra geprogrammeerd worden, want helaas helaas pindakaas loopt elk programma in Nederland nog altijd uit.
Op de Topfield echter (2e tv) heb ik die 'geen EPG' melding nog niet gehad, kan ik bovendien kiezen: standaard staat de layout net als een tvgids dus kijken wat er per zender komt. Ik vind dat heel prettig en hierop gebruik ik de EPG dan ook.
Gezocht: een decoder met de software van de Topfield en de stabiliteit van Samsung... _/-\o_

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenman
giant2000 schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 14:32:
[...]
Op de Topfield echter (2e tv) heb ik die 'geen EPG' melding nog niet gehad, kan ik bovendien kiezen: standaard staat de layout net als een tvgids dus kijken wat er per zender komt. Ik vind dat heel prettig en hierop gebruik ik de EPG dan ook.
Gezocht: een decoder met de software van de Topfield en de stabiliteit van Samsung... _/-\o_
Eh, kun je met de EPG op de Topfield dan ook meerdere dagen vooruit kijken? :|
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.