Het grote Digitenne topic deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 141.466 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
zenman schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 15:02:
[...]

Eh, kun je met de EPG op de Topfield dan ook meerdere dagen vooruit kijken? :|
Ik heb een Topfield 3000 van nog uit de tijd dat Digitenne los stond van KPN (dus met blauwe kaart)maar volgens mij is de software nagenoeg hetzelfde. Ik kan per zender met het pijltje naar beneden scrollen. Aangezien ik gewoon als 2e tv kijk gebruik ik de EPG voor wat er op dat moment op is of komt. Maar ik dacht wel dat dit ook voor de dagen erna is, zolang als Digitenne de EPG geeft. Maar ik zal eens kijken vanavond.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
zenman schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 15:02:
[...]

Eh, kun je met de EPG op de Topfield dan ook meerdere dagen vooruit kijken? :|
Even gekeken: het is nu vrijdag 17:20 en ik kan tot dinsdag 1:10 kijken (Nederland 1)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-03 10:11
giant2000 schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 17:20:
[...]

Even gekeken: het is nu vrijdag 17:20 en ik kan tot dinsdag 1:10 kijken (Nederland 1)
Dank je. Op een Topfield 3000 werkt het dus wel. Nog iemand online met een TF-5300k? Ben wel benieuwd of het aan het type ligt of dat er alleen iets met de mijne aan de hand is (een TF-5300k).

Alvast bedankt voor je reactie! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Ik heb ook even gekeken op RTL7....De EPG op de TF5300K geeft informatie tot morgennacht. 30 uur vooruit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 21:45

bitflusher

flushed die *** pc

ik heb de update van 1.40 naar 1.45 voot tf5300 binnen gehengeld, met gigantische cijfers wordt er afgeteld en dan staat er end

geen melding druk nu de decoder uit of zoiets, na 3 minuten op "ok" op afstandsbediening gedrukt en hij deed een reboot.

ik had al het logo met de 3kleur, daar is niets veranderd.

ok update sucessvol geinstalleerd, zenders werden gewoon onthouden maar ik wilde de "nu wel goed werkende" snelzoek functie wel bekijken. software resetten > decoder uit > stekker uit stopcontact en er weer in > en booten.

zoeken van zenders is voor mij niet sneller geworden..

na het zoeken en vinden van evenveel zenders kreeg ik keurig nederland 1 te zien
ik druk guide
--CRASH--
whoops, niet lekker een nieuwe verbeterde update, binnen een minuut al dood.

reboot, alle zenders weer weg, opnieuw zoeken, na vinden weer guide, meteen weer vast en alle zenders weg. guide is zo'n standaard knop dat ik dit nog een keer heb herhaald :P

na 3 crashes in 3 minuten vermoed ik dat dit een goed reproduceerbare bug is ;)

workaround:
zoeken > als je bij ned1 uit komt decoder uitzetten > aanzetten > en het werkt wel redelijk.

tot zo ver mijn eerste 5 minuten met firmware 1.45

p.s. ik heb een uitenantenne op leeuwarden met 98% bereik
p.s.2 ik kon met de vorige firmware altijd ongeveer 48 uur vooruit kijken in epg

[ Voor 3% gewijzigd door bitflusher op 08-02-2008 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zowel voor als na de update de mogelijkheid om voor de Nederlandse zenders de EPG van vandaag, morgen, overmorgen en overovermorgen te bekijken. Dus zoals al eerder vermeld:

Het aantal dagen dat je vooruit kunt kijken is afhankelijk van de zender:
NL1, 2, 3 en RTV-NH: 3 dagen
RTL 4 t/m 8: 1 dag
Eén (België): 1 dag

En dat is met een TF5300k

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2008 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitflusher

bitflusher

flushed die *** pc

ok nu een paar uur verder...

ik wordt er alleen steeds minder gelukkig van.

mijn net weer opnieuw ingestelde wekelijkse automatische opname van topgear startte niet.
ik begin meestal een half uurtje later met kijken om zo alle reklames door te kunnen spoelen
pas toen ik (een half uur te laat) de topfield aanzette begon hij opeens op te nemen.

heb eerst topgear maar afgekeken, het stukje wat ik nog kon kijken.

later kijkend naar de reservering voor topgear in het opname menu kom ik mijn 2e bug tegen, de decoder crashed op het bekijken van de reserveringen, nog 2x geprobeerd goed reproduceerbaar.

nog even gekeken naar de opname die te laat begonnen is, deze wil ook niet afspelen, een leeg invalid file van 0mb.

problemen tot zo ver met deze nieuwe "verbeterde" firmware:
1. lockup bij guide vlak na zender installatie
2. niet uit standby voor opnames
3. lockup bij bekijken van reserveringen in opname menu
4. een lege invalid opname van 0mb

niet slecht voor een avondje..... morgen telefoontje naar kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02:00
Uit de nieuwsbrief (per post binnengekomen)

0900 0576: Digitenne helpdesk, voor deskundig advies (ik heb er mn twijfels bij!)
Vanaf 1 maart 2008 kost het bellen naar de helpdesk €0,45 per minuut. Als u bezwaar hebt tegen het nieuwe helpdesktarief, kun je je Digitenne contract voor 1 maart 2008 kosteloos beeindigen.

Voor degenen die dus problemen hebben en het leuk vinden om de helpdesk te bellen: Dit gaat stukken duurder worden!

Voor degenen die dr 89,95 retour hebben gekregen en goedkoop willen uitbreiden: even opzeggen en opnieuw aanvragen :) en je hebt een gratis extra tuner!

En dan mn ervaring met de update van de TF5300k. Mn tweede recorder had wat moeite met het binnenhalen van de update. Dat heeft een pokketijd geduurd en ging in eerste instantie niet helemaal goed... En nu is het voor mij hier in Rotterdam mogelijk om ook TV-NH te ontvangen. Geen superbeeld, maar hij is er.

En, ik heb geconstateerd dat er soms radiozenders vermeld worden in het tv gedeelte.. Overigens heb ik deze recorder pas een week ofzo, dus ik weet niet wta ie daarvoor deed. Maar tv-nh heb ik nooit eerder kunnen ontvangen eigenlijk.

Ik hoop niet dat ik probeem 2. van hierboven krijg trouwens...die is wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff een vraagje tussendoor over de ontvangstkwaliteit.

Heb pas geleden een buitenantenne geplaatst waardoor zowel de ontvangststerkte als de kwaliteit op 99% procent staat.
Nu is sinds vanavond zo dat onvangststerkte nog steeds 99% staat, maar de kwaliteit gekeldert is tussen de 20 en 35% zodat er op de meeste kanalen vrijwel niet meer te kijken is, alleen de publieke omroepen zitten beide "balkjes"nog vol.
Iemand mee bekend of heeft sinds vanavond hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitflusher

bitflusher

flushed die *** pc

koektrommeltje schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 01:04:

... Als u bezwaar hebt tegen het nieuwe helpdesktarief, kun je je Digitenne contract voor 1 maart 2008 kosteloos beeindigen.

...
Ik hoop niet dat ik probeem 2. van hierboven krijg trouwens...die is wel irritant.
ik denk dat ik maar een rondje opzeggen en mijn ouders weer laten aanvragen ga doen, abbo staat nu op mijn naam maar mijn ouders hebben ook een smartcard.

over de problemen, na een nieuwe reset naar fabrieksinstellingen en zorgvuldig uit en aan zetten na zenderinstellingen kan ik weer opnames reserveren, ik zal vanmiddag kijken of de opname uit standby modus eenmalig mis ging of dat het mis blijft gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-08 22:12
Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 02:00:
Ff een vraagje tussendoor over de ontvangstkwaliteit.

Heb pas geleden een buitenantenne geplaatst waardoor zowel de ontvangststerkte als de kwaliteit op 99% procent staat.
Nu is sinds vanavond zo dat onvangststerkte nog steeds 99% staat, maar de kwaliteit gekeldert is tussen de 20 en 35% zodat er op de meeste kanalen vrijwel niet meer te kijken is, alleen de publieke omroepen zitten beide "balkjes"nog vol.
Iemand mee bekend of heeft sinds vanavond hetzelfde probleem?
Er is een flinke storing geweest vannacht, waarschijnlijk ligt het daar aan. Probeer een keer de fabrieksinstellingen te herstellen en opnieuw handmatig te zoeken; zie Kaart Zendmasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samopsa schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 19:05:
[...]

Er is een flinke storing geweest vannacht, waarschijnlijk ligt het daar aan. Probeer een keer de fabrieksinstellingen te herstellen en opnieuw handmatig te zoeken; zie Kaart Zendmasten.
Sinds vanmiddag alls weer *O*

Kreeg gisteren behoorlijk de p*st erin, vorige week met gevaar voor eigen leven :X een buiten antenne aan de gevel gehangen en gisteren bijna niets meer te ontvangen.
Vandaag ff een primafoonwinkel ingelopen om 1 en ander te vragen, er was idd een storing geweest.
Ook wilde ik een overgenomen smartcart waarvan het abbo was verlopen op mijn eigen abbo laten activeren, maar dat schijnt niet te gaan, ik moest een nieuwe aanschaffen }:| l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 20:34:
[...]

.
Ook wilde ik een overgenomen smartcart waarvan het abbo was verlopen op mijn eigen abbo laten activeren, maar dat schijnt niet te gaan, ik moest een nieuwe aanschaffen }:| l
Dat is wel degelijk mogelijk! Ik heb een stuk of 20 gebruikte smartcards doorverkocht en geen enkele klacht gehad. Je moet alleen niet vertellen als je m gaat activeren bij de helpdesk dat ie al keer gebruikt is geweest.]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook zulke problemen om je 89,95 terug te krijgen? Ik heb op 13 november een Topfield gekocht en op 14 november de voucher meteen op de bus gedaan. Binnen 6 tot 8 weken zou het op mijn rekening staan werd gezegd. Nog steeds niets ontvangen. Twee weken geleden gebeld met kpn waar men mij wist te vertellen dat er op 7 januari opdracht zou zijn gegeven aan de bank en dat er meestal een paar weken overheen gingen. Maar dat ik dus eind januari of begin februari het op mijn rekening zou hebben. Vind het sowieso al raar dat dat zolang zou duren. Maar inmiddels nog steeds niets ontvangen. Ik word er vrijdag opnieuw over gebeld, na een nieuwe vraag van mijn kant afgelopen donderdag. Maar begin er een beetje moe van te worden. Zijn er meer die deze problemen ondervinden of heb ik pech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 18:13:
Hebben jullie ook zulke problemen om je 89,95 terug te krijgen? Ik heb op 13 november een Topfield gekocht en op 14 november de voucher meteen op de bus gedaan. Binnen 6 tot 8 weken zou het op mijn rekening staan werd gezegd. Nog steeds niets ontvangen. Twee weken geleden gebeld met kpn waar men mij wist te vertellen dat er op 7 januari opdracht zou zijn gegeven aan de bank en dat er meestal een paar weken overheen gingen. Maar dat ik dus eind januari of begin februari het op mijn rekening zou hebben. Vind het sowieso al raar dat dat zolang zou duren. Maar inmiddels nog steeds niets ontvangen. Ik word er vrijdag opnieuw over gebeld, na een nieuwe vraag van mijn kant afgelopen donderdag. Maar begin er een beetje moe van te worden. Zijn er meer die deze problemen ondervinden of heb ik pech?
Wat jij beschrijft is inderdaad wel lang, maar houd wel even rekening met dat ze het 'proces' pas na 30 dagen in werking zetten omdat de proeftijd dan voorbij is (anders zou je kunnen frauderen). Maargoed, neemt niet weg dat het vervelend is om zo lang te moeten wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, dat hebben ze mij dus niet verteld bij kpn. Als het pas na 30 dagen in werking wordt gesteld, zou ik dus van 14 december uit kunnen gaan. Dan wordt het een iets meer normale termijn, dan zijn de 8 weken afgelopen week net gepasseerd. Maar dan wordt het langzamerhand toch tijd dat het op mijn rekening begint te komen. Nou ja, hopelijk zeer binnenkort.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2008 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gek, ik heb vandaag mijn Digitenne setje geinstalleerd en als ik bij abonnementstatus kijk staat er voor februari de code "0100000B". Dit zou volgens de SP moeten betekenen dat alle (standaard) kanalen vrijgegeven zijn. Ik had een paar dagen geleden ook al gebeld met KPN en zij zeiden dat de kaart al geactiveerd was.

Maar hij doet het dus niet (alleen NL 1 -3 en Lokaal kanaal). Iemand enig idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 02:25:
Gek, ik heb vandaag mijn Digitenne setje geinstalleerd en als ik bij abonnementstatus kijk staat er voor februari de code "0100000B". Dit zou volgens de SP moeten betekenen dat alle (standaard) kanalen vrijgegeven zijn. Ik had een paar dagen geleden ook al gebeld met KPN en zij zeiden dat de kaart al geactiveerd was.

Maar hij doet het dus niet (alleen NL 1 -3 en Lokaal kanaal). Iemand enig idee hoe dit kan?
Zenders opnieuw scannen, staan de overige zenders wel in je lijst? Welke melding of wat zie je gebeuren als je die poogt te bekijken?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Of even je kaart omdraaien...

Topfield: chip naar boven.
Samsung: chip naar beneden.

Als dat het niet is, terug naar fabrieksinstellingen zetten en opnieuw de kanalen zoeken. Dan staat ie mogelijk op verkeerde zendmast ofzo uitgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 02:25:
Gek, ik heb vandaag mijn Digitenne setje geinstalleerd en als ik bij abonnementstatus kijk staat er voor februari de code "0100000B".
Dat betekent dat de ontvanger je kaart wel kan zien, dus de kaart zit goed in de ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 09:24:
Zenders opnieuw scannen, staan de overige zenders wel in je lijst? Welke melding of wat zie je gebeuren als je die poogt te bekijken?
Ontvangst staat op 99%. Firmware/software update gedraaid naar 1.46. Zenders heb ik opnieuw gescand (46 TV zenders, onafhankelijk van of kaart er wel of niet in zit). Kaart zit volgens mij goed want als dat niet zo is krijg ik de melding "geen kaart".

Ik zal trouwens vanavond nog even de kaart proberen te activeren, KPN heeft mondeling aangegeven dat de kaart al geactiveerd was (automatisch) maar misschien klopt dit niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2008 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 10:36:
[...]

Ontvangst staat op 99%. Firmware/software update gedraaid naar 1.46.
Ik neem aan dat je 1.45 bedoelt ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe ik heb mijn update ook eindelijk binnen. Nu ben ik benieuwd of ie zomaar uitvalt, ophangt o.i.d.

De update installeren werkte goed, alle zender opnieuw gevonden. Vaste opname planningen stonden nog in de recorder dus alles naar wens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koektrommeltje schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 22:23:
[...]

Dat is wel degelijk mogelijk! Ik heb een stuk of 20 gebruikte smartcards doorverkocht en geen enkele klacht gehad. Je moet alleen niet vertellen als je m gaat activeren bij de helpdesk dat ie al keer gebruikt is geweest.]
De helpdesk heb ik wel vermeld dat het kaartje al gebruikt was, maar dat maakte niet uit.
Ze kunnen wel zien dat hij al gebruikt is en of er nog een abbo op zit, aan het kaartnummer dat je door moet geven om deze bij jouw abbo te laten bijzetten kunnen ze het zien.
Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000

0900 0576: Digitenne helpdesk, voor deskundig advies (ik heb er mn twijfels bij!)
Vanaf 1 maart 2008 kost het bellen naar de helpdesk €0,45 per minuut. Als u bezwaar hebt tegen het nieuwe helpdesktarief, kun je je Digitenne contract voor 1 maart 2008 kosteloos beeindigen.
Probeer deze link eens voor alternatieve gratis telefoonnummers:
http://www.vraagalex.nl/V...ntact&view=contact&id=333
Desnoods vragen of je kan worden doorverbonden met de Digitenne helpdesk.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
Weet iemand hoe je de kabel van antennne van Topfield kunt verlengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:50

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Met elke willekeurige coax kabel.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, hij zegt echt 1.46 bij mij (gisternacht geupdate).

Verder doen de gecodeerde kanalen het inmiddels wel, kaart was waarschijnlijk toch niet geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:42
Koffie schreef op maandag 11 februari 2008 @ 18:33:
Met elke willekeurige coax kabel.
Dat ging bij mij niet goed, ik heb de coaxkabel er weer tussenuit gehaald. Ik zou ook wel willen weten hoe dat het beste kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
A_A_R schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:37:
[...]

Dat ging bij mij niet goed, ik heb de coaxkabel er weer tussenuit gehaald. Ik zou ook wel willen weten hoe dat het beste kan...
Moet wel kunnen hoor, ik heb er wel 10 m coax tussen antenne en tuner zitten en daarna nog zeker wel 15 m doorgelust naar een 2e tuner. Beiden hebben zeer goede ontvangst. Weet je zeker dat je geen breuk in de kabel hebt en maken de stekkers wel goed contact?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:33
giant2000 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 16:46:
[...]

Moet wel kunnen hoor, ik heb er wel 10 m coax tussen antenne en tuner zitten en daarna nog zeker wel 15 m doorgelust naar een 2e tuner. Beiden hebben zeer goede ontvangst. Weet je zeker dat je geen breuk in de kabel hebt en maken de stekkers wel goed contact?
Dat doorlussen, laat je beide ontvangers de 5volt leveren? Of 1 van de 2 en laat je die dan altijd aanstaan? Hoe werkt dat? Kan het kwaad om beide 5V te laten leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Ik heb vandaag ook Digitenne aangeschaft. Dit vooral om te kijken hoe de kwaliteit en zenderaanbod is. Daarnaast een stukje interesse in de techniek en apparatuur.
Ik heb zelf nu de Topfield TF6000COK / Single Tuner huurpakket.

Ik woon zelf aan de rand van het dekkingsgebied van de provincie Groningen. Volgens de postcodecheck zou ik Digitenne niet kunnen ontvangen. Ik heb echter toch de bestelling vanmorgen bij de Primafoon gedaan. Na wat kleine probleempjes mbt de activatie van de smartcard vond ik het grootste gehannes toch wel het goed richten van de antenne. Vooral "boetiek 4" op kanaal 33 / 570 mhz (zie http://www.digitenne.nl/t...49&TSTMP=4267427984&DLG=1) had een zeer zwak bereik. Na veel richten, hoger/lager plaatsen, tegen metalen oppervlakten aan zetten of juist niet, etc. Heb ik nu op alle kanalen voldoende bereik. :)

Om toch wat minder gehannes te hebben met de ontvangstkwaliteit vroeg ik me een paar dingen af over de buitenantenne van KPN:
- Hoe groot is hij ongeveer?
- Is het iets wat je ook prima zou kunnen zetten of zit er net zo'n antenne in als de binnenantenne (dit vraag ik omdat je als het mogelijk is natuurlijk liever niet in muren wilt boren)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Joen schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 22:15:

Om toch wat minder gehannes te hebben met de ontvangstkwaliteit vroeg ik me een paar dingen af over de buitenantenne van KPN:
- Hoe groot is hij ongeveer?
- Is het iets wat je ook prima zou kunnen zetten of zit er net zo'n antenne in als de binnenantenne (dit vraag ik omdat je als het mogelijk is natuurlijk liever niet in muren wilt boren)?
De buitenantenne zal je signaal altijd verbeteren zelfs al gebruik je hem binnen voor het raam. De hoogte is ongeveer 20 cm. Het dubbele van je binnenantenne. Als je hem buiten plaatst dan zal je een gat in je muur moeten boren voor de kabel. Maar volgens mij bedoel je of je hem ook ergens op vast kunt zetten. Er zit een bevestigingsstuk op voor staande montage. Het ding zonder schroeven buiten laten staan is niet aan te raden want dan weet je wat er gebeurt wanneer het stormt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Haha. Vastzetten is met dat soort dingen sowieso wel aan te raden inderdaad. Dat snapte ik al wel.
Nee, ik bedoelde echt het gat boren voor de coax-kabel van de buitenantenne: het liefste hoef ik dat niet te doen. Een gaatje in de muur boren om er een bevestigingsschroef in te doen vind ik nog geen grote ramp.
Wat is de dikte en breedte van die buitenantenne ongeveer? Ik wil hem wel bij mijn raam op de vensterbank plaatsen, maar deze vensterbank is van het raam af niet zo breed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Hij is op zijn smalst gezien niet enorm breed hoor. En het punt waarmee je hem bevestigt is een soort van plastic cirkeltje met de diameter van een sjoelschijf oid. Als je hem buiten wil hebben dan zul je toch wel de kabel door een gat in je muur moeten doen, maar buiten kun je hem dan wel op de vensterbank monteren gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ach ik zie dan ook wel tegen die tijd dat ik hem heb ontvangen...
Ik bedoelde overigens een binnen vensterbank. B) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Als je nog een raam hebt dat wel open kan, maar dat je niet zo vaak open doet, dan kan je ook kijken naar een zogenaamde "vensterdoorvoer", ook wel bekend als raamdoorvoer of Fensterdurchführung. Al voor een euro te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
giant2000 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 13:26:
[...]

Probeer deze link eens voor alternatieve gratis telefoonnummers:
http://www.vraagalex.nl/V...ntact&view=contact&id=333
Desnoods vragen of je kan worden doorverbonden met de Digitenne helpdesk.
Ik bel wel via de primafoonwinkel als ik problemen heb. Het ging me er meer om om even te wijzen dat je je abonnement vroegtijdig kan opzeggen. Daarna kun je het opnieuw aanvragen, waarna je dus 'gratis' een extra singletuner kan scoren!

Ik ga nog even opzeggen denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 16:28

spaceboy

Op grote hoogte

<knip>
Heb je hier ook een digitale link van? En weet iemand of er geen beperkingen zitten aan dan weer opnieuw lid worden? Anders doe ik dat ook even. Ik wil een derde tuner...

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
raven22 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 19:38:
[...]

Dat doorlussen, laat je beide ontvangers de 5volt leveren? Of 1 van de 2 en laat je die dan altijd aanstaan? Hoe werkt dat? Kan het kwaad om beide 5V te laten leveren?
De 1e ontvanger (waar de antenne op zit) zet je op 5V, de doorgeluste 2e zet je uit, althans, bij mij maakt dit geen verschil kwa ontvangst. Ik heb de vraag hier al eens gesteld of het kwaad kan om ook de 2e op 5V te laten, maar vooralsnog heb ik daar nog geen reactie op gehad.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
objectief2 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 22:23:
[...]
De buitenantenne zal je signaal altijd verbeteren zelfs al gebruik je hem binnen voor het raam.
Dit vraag ik mij af. De buitenantenne is volgens mijn informatie (dit forum dus) een binnenantenne alleen dan "voor buiten geschikt gemaakt", dus waterdicht, dikkere kabel, bevestigbaar, enz.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
giant2000 schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 08:29:
[...]

De 1e ontvanger (waar de antenne op zit) zet je op 5V, de doorgeluste 2e zet je uit, althans, bij mij maakt dit geen verschil kwa ontvangst. Ik heb de vraag hier al eens gesteld of het kwaad kan om ook de 2e op 5V te laten, maar vooralsnog heb ik daar nog geen reactie op gehad.
Het zal vast goed gaan, maar ik zou het toch echt afraden. Je zet 5V op de uitgang van je eerste tuner, terwijl die helemaal niet om 5V vraagt. Als het goed is blijft er 5V opstaan met bijna-0 ampère en zal er weinig gebeuren, maar toch. Het is nergens goed voor, zet het dan uit.

Persoonlijk geef ik nog altijd de voorkeur aan een 5V inserter en splitter trouwens. Dan kunnen de tuners ook onafhankelijk van elkaar aan en uit.
giant2000 schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 12:12:
[...]

Dit vraag ik mij af. De buitenantenne is volgens mijn informatie (dit forum dus) een binnenantenne alleen dan "voor buiten geschikt gemaakt", dus waterdicht, dikkere kabel, bevestigbaar, enz.
Klopt. Ik heb zelf ook zowel een binnen- als een buitenantenne in mijn handen gehad.

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 13-02-2008 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
W3ird_N3rd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 13:06:
[...]

Persoonlijk geef ik nog altijd de voorkeur aan een 5V inserter en splitter trouwens. Dan kunnen de tuners ook onafhankelijk van elkaar aan en uit.

[...]
Hoe bedoel je dat en waar kan ik meer info vinden over zo'n 5v inserter en splitter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
raven22 schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 14:38:
[...]

Hoe bedoel je dat en waar kan ik meer info vinden over zo'n 5v inserter en splitter?
http://www.srt-versand.de...-einspeiseset-5-volt.html
http://www.dvbshop.net/pr...for-DVB-T--Strength-.html
https://www.cardwriter.nl/nl/pd1672866389.htm?categoryId=92

Splitter mag je zelf gokken waar je die kan kopen..

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 13-02-2008 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
W3ird_N3rd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 13:06:
[...]
Helemaal eens. Alleen heb ik mijn eerste ontvanger, de ouderwetse Samsung Twin Tuner, altijd aanstaan wegens de bekende Twin Tuner buck die de tijd niet altijd goed laat lopen als deze wordt uitgeschakeld.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
spaceboy schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 06:37:
[...]

Heb je hier ook een digitale link van? En weet iemand of er geen beperkingen zitten aan dan weer opnieuw lid worden? Anders doe ik dat ook even. Ik wil een derde tuner...
Nee, die stond in de brief die ik per post binnen heb gekregen. Weet niet of die ergens op het grote wereldwijde web te vinden is.

Ik ga opzeggen om vervolgens 'm op een ander adres aan te vragen. Denk dat ik nu voor de huurtuner ga, om het risico op problemen ('u heeft al een keer 89.95 teruggehad;) te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 09:34
Zoveel reclame, en dan kom je erachter dat Digitenne niet eens in TIlburg te ontvangen is.
Is er iemand die me kan vertellen of, en zoja, wanneer, dit ontvangst er komt? :)

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 07:02
Johnvh schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 23:56:
Zoveel reclame, en dan kom je erachter dat Digitenne niet eens in TIlburg te ontvangen is.
Is er iemand die me kan vertellen of, en zoja, wanneer, dit ontvangst er komt? :)
Zeker alleen de postcodecheck gedaan??

Er staat een zendtoren in Breda die met 20 kw aan het zenden is ook Eindhoven heeft twee torens die met 10 kw zenden dus dat je in Tilburg niets ontvangt geloof ik niet.
Maar misschien komt er iemand uit je woonplaats die vertelt dat hij ontvangst heeft.

• Mentalist
aart44 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 08:51:
[...]

Zeker alleen de postcodecheck gedaan??

Er staat een zendtoren in Breda die met 20 kw aan het zenden is ook Eindhoven heeft twee torens die met 10 kw zenden dus dat je in Tilburg niets ontvangt geloof ik niet.
Maar misschien komt er iemand uit je woonplaats die vertelt dat hij ontvangst heeft.
Dan zou je het van Breda moeten hebben, en dat is nog altijd krap met 20km+. Dan mag je wel aan een buitenantenne gaan denken. Er zijn wel plannen voor een zender in Loon op Zand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A_A_R schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:37:
[...]

Je moet wel zorgen dat je de juiste impendantie hebt met die extra Coax. Je hebt ze in 50 Ohm en 60 Ohm en nog veel meer. Die waarden moet gelijk zijn, anders krijg je reflexties. En de overgangen netjes maken niet zomaar met twee draadjes maar met zo'n coax koppelaar. Het eind moet altijd karakteristiek worden afgesloten dus op een kabel van 60 Ohm een ingang of uitgang die ook 60 Ohm is. Wat in de praktijk ook rot is, als er zo'n enorm dun draadje (dat je bijna niet kan zien) kortsluiting maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onlangs Digitenne besteld en gisteren m'n ontvanger binnen gekregen.
Ik heb hiervoor gekozen om:

1: UPC de deur uit te doen
2: Intresse in de techniek
3: Goedkoop

M'n eerste ervaring met DVB-T is niet slecht.
De ontvanger aangesloten en uitgericht om een zo hoog mogelijk ontvangs te hebben.
Als ik de antenne voor het raam houd is het rond de 90%
Nu staat hij op de grond en is het rond de 75 á 80%
Dit valt me niet tegen omdat het allemaal betonnen muren zijn er HR++ glas is.
Ik had wat verwacht wat storing te ontvangen van de langsrijdende randstadrail, maar dit is niet het geval.
Tot op heden heb ik geen blokjes of andere haperingen gezien.

De beeldkwaliteit (op mijn beeldbuis TV) is op NL 1,2,3 beter dan de analoge UPC uitzendingen.
De kwaliteit van de commerciële zenders vind ik iets minder maar zeker niet slecht.
Het zappen met mijn topfield ontvanger gaat redelijk snel.

Binnenkort misschien een LCD tv aanschaffen met een CI-Slot en CAM module, dan heb ik de topfield ontvanger niet meer nodig (scheelt weer een kastje + ab).

Tot zover een tevreden gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook Digitenne sinds een paar weken en ben er ook erg tevreden mee.

Ik vind het concept ook mooi. Alles zit in een kastje dus je kan een oude TV zonder teletext e.d. aansluiten en je beschikt toch over alle moderne features. Ook extra's (TV gids, kalender, etc.) zijn erg handig. En het kost echt helemaal niets. Bovendien ontving ik met UPC een aantal zenders (waaronder Discovery) slecht, da's nu ook opgelost.

En wat ook een groot voordeel is voor veel mensen (denk ik) is dat zenders automatisch in goede volgorde staan.

Alleen als je meerdere TV's in huis hebt dan zal de kabel relatief beter scoren in de vergelijking. Maar voor iedereen met 1 TV is er volgens mij maar 1 serieuze optie (Digitenne dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 12:55:
Ik heb ook Digitenne sinds een paar weken en ben er ook erg tevreden mee.

Ik vind het concept ook mooi. Alles zit in een kastje dus je kan een oude TV zonder teletext e.d. aansluiten en je beschikt toch over alle moderne features. Ook extra's (TV gids, kalender, etc.) zijn erg handig. En het kost echt helemaal niets. Bovendien ontving ik met UPC een aantal zenders (waaronder Discovery) slecht, da's nu ook opgelost.

En wat ook een groot voordeel is voor veel mensen (denk ik) is dat zenders automatisch in goede volgorde staan.

Alleen als je meerdere TV's in huis hebt dan zal de kabel relatief beter scoren in de vergelijking. Maar voor iedereen met 1 TV is er volgens mij maar 1 serieuze optie (Digitenne dus).
Hmm... ben ik toch niet met je eens. Ik ben recent overgestapt, van UPC Digital naar Digitenne. Heb zelfs een 2e decoder gekocht. Maar de kwaliteit van het beeld vind ik toch ECHT wel slechter. En dat ligt niet aan mijn ontvangst, maar gewoon aan de bandbreedte. Ik zou zeggen: als je een tv hebt van 81cm of minder is Digitenne prima te overwegen. Heb je echter een goeie grote plasma of LCD (ik heb sinds kort de 42" Panasonci plasma) dan is Digitenne geen goede optie. Voor mezelf kan ik het goedpraten dat ik weinig tv kijk, dus ik vind de kostenbesparing van 10E per maand t.o.v. de kabel het wel waard, maar als je tv kijken belangrijk vindt zou ik echt digitale kabeltv aanraden...

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 12:55:
Voor een paar tientjes koop je op Marktplaats zo een 2e handsje met kaart. Je kan tot 3 ontvangers op 1 abonnement. dat kan met digitale kabel niet. En analoge kabel gaat er zowiezo binnen 5 jaar uit voorspel ik. Als je leest hoeveel mensen klagen over slecht beeld... en er wordt niks aan gedaan. Aflopende zaak.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahahaha, die kwaliteit van digitenne is belabberd als je op een LCD/Plasma kijkt > 32 inch.
Bitrate is ook maar 3 Mb/sec. Kabel bied een bitrate > 8 Mb/sec. en als je dan het verschil niet ziet dan wordt het tijd woor de opticien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 09:51:
Kabel bied een bitrate > 8 Mb/sec. en als je dan het verschil niet ziet dan wordt het tijd woor de opticien.
Zet je leesbrilletje eens op, dan zie je dat niet iedereen vergelijkt met digitale maar soms ook analoge kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

asmi schreef op maandag 18 februari 2008 @ 17:22:
[...]

Zet je leesbrilletje eens op, dan zie je dat niet iedereen vergelijkt met digitale maar soms ook analoge kabel.
Een ander voordeel van (analoge) kabel kan trouwens ook zijn dat je niet met een extra decoderkastje zit. Dat je niet (in geval van single tuner) loopt te kloten als je dingen wilt opnemen.

Maar ook in dat geval (ik zit een UPC-gebied) vond ik Digitenne voor mij goed genoeg (ja, ik kijk dus in bad quality Digitenne op 42" op een kijk-afstand van ruim 2 meter). Maar da's omdat ik weet dat ik vrijwel geen tv kijk. Dan is het kosten-aspect doorslaggevend. Maar als je enigszins serieus tv kijkt (zeg een uur per dag ofzo) en je hebt een bigscreen, dan moet je je wel achter je oren krabben of Digitenne ee verstandige keus is.

Neemt niet weg dat IK er blij mee ben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook van plan om Digitenne te nemen, mede omdat ik waarschijnlijk binnenkort een nieuwe LCD ga nemen met een ingebouwde DVB-T tuner.
Nou woon ik in Sittard waar volgens de dekkingskaart wel dekking is, maar volgens de postcodecheck niet. Ik heb KPN een mail over gestuurd met het volgende antwoord van hun:

Naar aanleiding van uw vraag over het dekkingsgebied van Digitenne van KPN kunnen wij u als volgt informeren:

U kunt in heel Nederland via Digitenne van KPN kijken naar de zenders Nederland 1,2 en 3. De overige zenders zijn alleen te ontvangen als u een gunstige positie heeft ten opzichte van de TV zendmasten. Bij het bepalen van het dekkingsgebied van Digitenne van KPN is de Postcodecheck doorslaggevend, het kaartje geeft slechts een globale indruk. De Postcodecheck geeft een positief resultaat, wanneer het signaal in uw huis voor 80% ontvangen kan worden. Door externe factoren (grote staalconstructies, damwanden en dergelijke) kan het gebeuren dat het signaal plaatselijk niet of minder goed ontvangen kan worden. Het kan dus voorkomen dat adressen in het 'groene gebied' toch buiten de dekking vallen.

Ondanks het feit dat uw postcode/huisnummer combinatie buiten het dekkingsgebied ligt, kunt u toch redelijk tot goed ontvangst hebben. Wij moeten er wel bij vermelden, dat op het moment dat u last heeft van storingen, wij u geen technische ondersteuning kunnen bieden omdat u buiten het dekkingsgebied woont.

Elke nieuwe klant van Digitenne van KPN ontvangt een gratis Single Tuner. Indien u de Single Tuner bij een nieuw abonnement van Digitenne van KPN heeft gekocht, ontvangt u bij de bevestigingsbrief van de aanvraag een voucher, waarmee u het aankoopbedrag kunt terugvragen.
Na ontvangst van de ingevulde voucher ontvangt u het aankoopbedrag retour op uw bankrekening.

U kunt Digitenne van KPN een maand lang proberen. Als Digitenne van KPN om welke reden dan ook niet naar wens functioneert dient u het pakket binnen die periode te retourneren.

Indien u besluit Digitenne van KPN te behouden, wordt de proefperiode automatisch omgezet in een jaarabonnement. U dient dan wel de aansluitkosten te voldoen.

KPN streeft een landelijke dekking na middels een gefaseerde uitbreiding van het dekkingsgebied. Actuele informatie hierover is verkrijgbaar via www.kpn.com.

Helaas is het voor ons niet mogelijk om u een exacte datum te geven of en wanneer uw postcode/huisnummer-combinatie in het dekkingsgebied zal vallen.

Wij kunnen u het volgende adviseren:

U kunt zich inschrijven voor onze nieuwsbrief op onze website.

Na het uitvoeren van de postcodecheck op http://www.kpn.com/tv/digitenne.htm treft u een link aan naar de pagina waar u zich kunt inschrijven.

Het kan overigens zo zijn dat u in een gebied woont, waar ook in de toekomst geen ontvangst mogelijk zal zijn. Op het kaartje van de postcodecheck, kunt u dit zien door na te gaan of uw adres zich in het witte gebied bevindt. Indien dit het geval is, zal ontvangst van Digitenne van KPN hoogstwaarschijnlijk niet mogelijk zijn. Kijkt u hiervoor op de volgende pagina: http://www.kpn.com/tv/dig...eck-Digitenne-van-KPN.htm

Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

Mijn vraag: iemand ervaring met Digitenne in Sittard (om precies de zijn Park de Baandert)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 21:12:
Ik ben ook van plan om Digitenne te nemen, mede omdat ik waarschijnlijk binnenkort een nieuwe LCD ga nemen met een ingebouwde DVB-T tuner.
<knip>
Jij LEEST ook niet he!? ;) Nee serieus man. Helemaal met LCD, dan komt "kwaliteit van signaal" nog preciezer. Als ik je mag aanraden, neem dan op z'n minst EERST Digitenne en ga met je kastje naar de winkel om het signaal/beeld te testen. Misschien schrik je wel zo erg...

En nee, ik wil je echt niets uit je hoofd praten, wil je alleen behoeden voor een foute koop/keuze. Dan kun je wellicht iets besparen door niet zo'n ingebouwde tuner te nemen...

Hoe dan ook, succes met je koop. Met de echte vraag kan ik je niet helpen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
spaceboy schreef op maandag 18 februari 2008 @ 21:42:
[...]

Jij LEEST ook niet he!? ;) Nee serieus man. Helemaal met LCD, dan komt "kwaliteit van signaal" nog preciezer. Als ik je mag aanraden, neem dan op z'n minst EERST Digitenne en ga met je kastje naar de winkel om het signaal/beeld te testen. Misschien schrik je wel zo erg...

En nee, ik wil je echt niets uit je hoofd praten, wil je alleen behoeden voor een foute koop/keuze. Dan kun je wellicht iets besparen door niet zo'n ingebouwde tuner te nemen...

Overweeg dit ook nog even mee: digitenne hoort thuis in het rijtje ALDI, ACTION, etc.: niks mis mee, het werkt goed, je krijgt best veel voor een prijs die superlaag is. Maar verwacht niet een uitmuntende kwaliteit beeld, het is "low budget tv". :)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spaceboy schreef op maandag 18 februari 2008 @ 21:42:
[...]

Het nadeel van een losse box is dat het signaal weer analoog gemaakt wordt; dit gaat ten koste van de kwaliteit.
In ingebouwde DVB-T tuner/decoder en ook een USB-ontvanger werken digitaal. Dat scheelt wel iets in kwaliteit.
Natuurlijk blijft Digitenne minder dan de digitale tegenhangers van de kabel en satelliet, maar dit komt alleen dat er (te) veel programma's worden uitgezonden i.v.h.met de beschikbare capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de info en advies. Denk dat ik dan maar ga voor een LCD zonder DVB-T en @home digitale TV. Hoef ik naast de abo kosten die ik nu voor de analoog betaal niets meer bij te betalen, behalve de het kastje en smartcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
  • Laatst online: 20-06-2023
Ik heb sinds 1 maand ook digitenne in mijn net opgeleverde huis. Ik ben van plan om later schotel te nemen, maar dit is een perfecte tijdelijke keuze, en was snel geinstalleerd. Ik heb nog geen lcd scherm, maar voordat ik dat heb ben ik al overgestapt naar schotel (canal digitaal).

Het beeld van digitenne is redelijk, zeker wel beter dan analoge kabel tv van upc. Dus is zeker een een goede vervanging van analoge tv voor een goede prijs. Dus beter (niet perfect) beeld voor minder geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahh nice, merk net ook dat NGC terug is! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:50

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Toch vreemd dat Digitenne hier uitstekend bevalt op een 42" plasma scherm. Op normale kijkafstand kan ik geen enkele vorm van comporessie terugzien ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie eigenlijk ook zelden compressie. normaal kijk ik tegenwoordig op m'n pc via de anysee, maar als ik een 40-ofzo-inch monitor aan m'n pc hang heb ik nog steeds prima beeld. idemdito voor de topfield huurtuner.

enige wanneer ik wel eens compressie zie is met het live voetballen in het weekend. maar dan moet je ook wel verdraaide dicht op het scherm willen zitten.

moet wel zeggen dat ik vlakbij de zendmast woon, maar dat zou weinig uit moeten maken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een halfjaar digitenne (altijd op een ouderwetse glasbak gekeken) en woon in Eindhoven.
In het begin veel problemen met ontvangst (omdat ik in een flat woon en het paraplu effect mij dus parten speelt, ontvangst is er namelijk genoeg midden in Eindhoven met 2 masten) maar nu gaat het beter met een buitenantenne.

Sinds vandaag echter een LCD gekocht (philips 32pfl7762) en in mijn huidige opstelling is het beeld toch erg blokkerig..
De instellingen op de televisie heb ik als eerste geprobeerd maar dat heeft niet veel opgeleverd...
Nu zit ik er aan te denken het DVB-T slot op mn philips te gebruiken (kan dat kpn kastje er ook uit).
Daarvoor dacht ik het volgende aan te schaffen, 1x Conax CI module CAM (van technisat) tbv de Smartcard die nu in mijn KPN kastje zit.
Ik zal dan ook ergens stroom vandaan moeten trekken omdat mijn KPN buitenantenne passief is (?) dus dacht ik aan de König DVB-T power inserter.

Ga ik het met mijn nieuwe opstelling redden (en levert het me ook nog eens kwaliteits winst op, want dat zou meegenomen zijn) of zijn er andere (betere) alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Als je een powerinserter of een passieve antenne hebt kan je het vast proberen op Nederland 1, 2 en 3+regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik daar niet zowiezo de conax module voor nodig? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 22:19:
Ik heb sinds een halfjaar digitenne (altijd op een ouderwetse glasbak gekeken) en woon in Eindhoven.
In het begin veel problemen met ontvangst (omdat ik in een flat woon en het paraplu effect mij dus parten speelt, ontvangst is er namelijk genoeg midden in Eindhoven met 2 masten) maar nu gaat het beter met een buitenantenne.

Sinds vandaag echter een LCD gekocht (philips 32pfl7762) en in mijn huidige opstelling is het beeld toch erg blokkerig..
De instellingen op de televisie heb ik als eerste geprobeerd maar dat heeft niet veel opgeleverd...
Nu zit ik er aan te denken het DVB-T slot op mn philips te gebruiken (kan dat kpn kastje er ook uit).
Daarvoor dacht ik het volgende aan te schaffen, 1x Conax CI module CAM (van technisat) tbv de Smartcard die nu in mijn KPN kastje zit.
Ik zal dan ook ergens stroom vandaan moeten trekken omdat mijn KPN buitenantenne passief is (?) dus dacht ik aan de König DVB-T power inserter.

Ga ik het met mijn nieuwe opstelling redden (en levert het me ook nog eens kwaliteits winst op, want dat zou meegenomen zijn) of zijn er andere (betere) alternatieven?
Koop dan de Sony digitenne pakket, zit een plug bij met adapter voor de antenne en een cam convertor, mijn ouders gebruiken die al een tijd in hun Samsung.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 23:23:
Heb ik daar niet zowiezo de conax module voor nodig? :)
Zet je KPN kastje op Nederland 1, trek je smartcard eruit en trek zelf maar een conclusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe had ik je in twijfel kunnen trekken!
Werkt iig.. Ik zie trouwens geen kwaliteits verschil.. niet beter en niet slechter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 23:42:
Hoe had ik je in twijfel kunnen trekken!
Werkt iig.. Ik zie trouwens geen kwaliteits verschil.. niet beter en niet slechter..
Met de in je TV ingebouwde tuner bedoel je? Met of zonder smartcard zal natuurlijk geen kwaliteitsverschil inzitten, die smartcard is alleen nodig voor RTL/SBS/Discovery/etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat bedoelde ik ja..
De vraag is eigenlijk zowiezo of de kwaliteit beter kan worden als ik de ingebouwde tuner gebruik ipv het standaard kpn kastje.. (mits de juiste benodigdheden aangeschaft en in gebruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 23:51:
Dat bedoelde ik ja..
De vraag is eigenlijk zowiezo of de kwaliteit beter kan worden als ik de ingebouwde tuner gebruik ipv het standaard kpn kastje.. (mits de juiste benodigdheden aangeschaft en in gebruik)
De kwaliteit kan beter zijn ja, omdat je de analoge SCART stap overslaat. In de praktijk zal een en ander natuurlijk ook afhangen van de kwaliteit van de spullen in de TV, kijkafstand enzovoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzokphp
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:08
Weet iemand of er een universele afstandsbediening bestaat waar ik in ieder geval mijn single tuner en mijn Samsung tv mee kan bedienen? Wordt er namelijk gek van om zoveel afstandsbedieningen te hebben!

Ik zag er wel 1 op de website van KPN, maar die is alleen voor Philips apparaten, of werkt die wel met Samsung tv's?

[ Voor 23% gewijzigd door dbzokphp op 20-02-2008 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dbzokphp schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 09:49:
Weet iemand of er een universele afstandsbediening bestaat waar ik in ieder geval mijn single tuner en mijn Samsung tv mee kan bedienen? Wordt er namelijk gek van om zoveel afstandsbedieningen te hebben!

Ik zag er wel 1 op de website van KPN, maar die is alleen voor Philips apparaten, of werkt die wel met Samsung tv's?
Die universele afstandsbediening is van het MERK Philips, dat wil nog niet zeggen dat er alleen Philips apparaten mee bestuurd kunnen worden.
Zelf heb ik een Samsung box (voor digitale kabel), een Denon tuner/versterker en die werken prima i.c.m. de universele afst.bediening.
Dus dat zal ook wel gelden een Samsung TV
Je kunt met die univ. afst. bediening via de "learning"mode de functies van de orginele afst.bediening kopieren.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2008 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
dbzokphp schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 09:49:

Ik heb een iets duurdere versie van Philips, die werkt gewoon op alle apparaten die ik heb, vooringesteld zijn heel veel merken en types, maar let vooral op dat er een LEER functie op zit.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Koffie schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 21:41:
Toch vreemd dat Digitenne hier uitstekend bevalt op een 42" plasma scherm. Op normale kijkafstand kan ik geen enkele vorm van comporessie terugzien ;)
Tuurlijk is dat zo. Waar heb je nou een 42" scherm voor nodig als als je een kamer van 2 bij 3 hebt (bij wijze van). Ik sluit me helemaal bij jou aan, heb ook geen enkele klacht over de kwaliteit, maar misschien ben ik niet kritisch genoeg?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 21:12:
Nou woon ik in Sittard waar volgens de dekkingskaart wel dekking is, maar volgens de postcodecheck niet. Ik heb KPN een mail over gestuurd met het volgende antwoord van hun:

Naar aanleiding van uw vraag over het dekkingsgebied van Digitenne van KPN kunnen wij u als volgt informeren:

....

Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

Mijn vraag: iemand ervaring met Digitenne in Sittard (om precies de zijn Park de Baandert)?
Mij lijkt het zeer onwaarschijnlijk dat je in Sittard geen of slecht ontvangst hebt. Ik heb digitenne nu een maand of 5.

Ik zou zeker een LCD met ingebouwde DVB-T tuner nemen bespaar je weer wat kabels. Maar informeer wel goed of die tuner ook future proof is software updates enz. en of die een goede ontvangst mogelijk maakt.
Over de beeldkwaliteit op een LCD tv 32" kan ik het volgende zeggen, die is bij veel zenders matig tot zeer matig maar bij een aantal zenders ook goed tot zeer goed (lees scherp beeld.) Het hangt er vanaf hoeveel bandbreedte een zender krijgt. Het ligt er ook aan hoe dicht je op de tv zit natuurlijk.

Deze duitse zenders ontvang ik altijd goed van de mast in aken (D).

Deze duitse zenders ontvang ik met storing overdag maar laat s'avonds en vooral s'nachts vrijwel zonder storing. Van mast Keulen en/of Düsseldorf.
Wie weet hoe dit komt? bandbreedte mast?

Ik ontvang zelfs une, deux, trois dit zijn waalse zenders volgens mij!?

Ik ben nu wel nieuwsgierig of ik met een buitenantenne wel altijd goed al die duitse zenders kan ontvangen, dan zal het aantal zenders wat ik dan ontvang op ongeveer 50 komen. voor 6,95 per maand is dat geen geld natuurlijk zeker als je niet zo heel vaak tv kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ontvangst van sommige zenders is altijd onderhevig aan atmosferische omstandigheden.

Ik kon nabij utrecht met veel mist ook de duitse zenders ontvangen, na te hebben gescand. Ontvangst was net te slecht om het ook echt te kunnen bekijken. Maar dat was ook met een binnen-antenne.

Straks als er meer gaat groeien en bloeien in de parken en bossen of je tuin dan kun je mogelijk ook een achteruitgang van signaal opmerken. Was destijds ook in de aanloop fase van orange, ben en andere gsm providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
  • Laatst online: 29-05-2024
Ik krijg hier in Heerlen continu de duitse zenders vanuit Dusseldorf (en aken overbodig) door, mijn antenne staat wel hoger.
La une/Deux/Trios en Euronews komen van Bol d'air in Luik.
Een en Ketnet/canvas komen hier ook sterk door vanuit Genk
Al met al 34 FTA zenders :) zonder condities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Hebben jullie ook last van een verkeerd beeld op NGC? Bij anamorfe uitzendingen wordt dit nu niet als zodanig gemarkeerd. Erg leuk voor afslankproducten, maar verder vind ik het wel erg storend. Weet iemand waar ik dit serieus kan melden? Bij 0800-0407 wordt verwezen naar 0900-0576 en daar heb ik slechte ervaringen met technische kwesties (het zou me al verbazen als ze daar weten wat anamorf is). Daarnaast wil ik niet een betaald nummer bellen om een storing te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
franssie schreef op donderdag 20 december 2007 @ 13:53:
[...]

Er zit een gewone (IDE) HD in - de meesten halen 'm er inderdaad uit want hoewerl de TF3000 origineel een USB interface heeft is die speciaal voor KPN verwijderd (net zoals de seriele poort).

Maar hoe werkt dat met een bracket inslijpen?
Ideaal zou zijn als je kon schakelen tussen USB adapter (zoals die in die externe HDs zitten) en tussen de Topfield zodat je je TF uitzet en dan gelijk een externe HD op je computer ziet.
Ik las elders ook dat de Topfield PVR USB zou hebben, nu zoek ik een winkel die de Topfield (niet KPN branded) verkoopt... geen succes tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

giant2000 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 12:26:
[...]

Tuurlijk is dat zo. Waar heb je nou een 42" scherm voor nodig als als je een kamer van 2 bij 3 hebt (bij wijze van). Ik sluit me helemaal bij jou aan, heb ook geen enkele klacht over de kwaliteit, maar misschien ben ik niet kritisch genoeg?
Bij mij is de beleving ook wisselend hoor. Ik zit er dan wel dichtbij (2m voor een 42" plasma), maar ik vind het heerlijk. Uitzendingen met "letters" in beeld, bijvoorbeeld ondertitels, of een logo, die zijn toch meestal echt niet scherp.

Maar wellicht is het persoonlijk. Iedereen die Digitenne gaat aanschaffen, veel tv kijkt EN een groot scherm heeft raad ik gewoon geheel vrijblijvend :P aan om gewoon 's in de winkel te vragen hoe dat eruit ziet. Of gewoon effe zo'n proefperiode van een maand (is dat nog?) te doen en kritisch te kijken.

Nogmaals: ik ben echt wel tevreden over Digitenne. Maar ik kijk dan ook niet elke dag Goudkust (bestaat dat nog?), Onderweg naar Morgen (bestaat dat nog?), Bold and the Beautiful (bestaat dat nog?), etc... hooguit een keertje Sacha de B... eh... Het Journaal. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
spaceboy schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 17:42:
Nogmaals: ik ben echt wel tevreden over Digitenne. Maar ik kijk dan ook niet elke dag Goudkust (bestaat dat nog?), Onderweg naar Morgen (bestaat dat nog?), Bold and the Beautiful (bestaat dat nog?), etc... hooguit een keertje Sacha de B... eh... Het Journaal. ;)
Juist voor al die series lijkt het me dat de kwaliteit weinig uitmaakt. GTST is nog weet ik het hoelang 4:3 geweest zelfs. En voor de zooi op TMF/MTV is de beeldkwaliteit ook ruimschoots voldoende. Als je nou speelfilms op RTL of SBS kijkt is betere kwaliteit nuttig misschien. Discovery kan ook beter, maar dat zit voor een groot deel ook in de bron die niet perfect is. Bepaalde sporten dan nog misschien, maar ik kijk nooit sport. ONM is van de publieke omroep en die ziet er sowieso eigenlijk wel goed uit via DVB-T. Is nu trouwens dagelijks op BVN via de satelliet te zien, geen idee wanneer het op 1/2/3 komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Laatst online: 10-09 11:14
http://www.alleenopeen.tv...opeen/Gratis_kijkperiode/

hebben we dit nu ook komend weekend met digitenne ?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Is er Film1 op Digitenne?

Daar is je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Laatst online: 10-09 11:14
W3ird_N3rd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 21:48:
[...]

Is er Film1 op Digitenne?

Daar is je antwoord.
waar staat dat dat nodig is ?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mars18 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 21:52:
[...]

waar staat dat dat nodig is ?
Staat toch duidelijk Film1 en Sport1.1, en helaas dat hebben we niet.... :N

Verwijderd

Ik heb een topfield TF5300k , ik krijg in t schempje links onderin "new" ik ga naar installatie.. software, (die is nu niet grijs) ik druk OK en dan gaat hij software zoeken... en dan geeft hij de melding: software niet gevonden ! :( wie weet wat te doen ?

• raven22
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 08:40:
Ik heb een topfield TF5300k , ik krijg in t schempje links onderin "new" ik ga naar installatie.. software, (die is nu niet grijs) ik druk OK en dan gaat hij software zoeken... en dan geeft hij de melding: software niet gevonden ! :( wie weet wat te doen ?
blijven proberen, tune in op animal planet kanaal en zorg voor een zo sterk mogelijke ontvangst door eventueel je antenne te verdraaien. Bij mij ging het na de 15 de keer ofzo goed.

Verwijderd

raven22 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 09:02:
[.software update TF5300..]
blijven proberen, tune in op animal planet kanaal en zorg voor een zo sterk mogelijke ontvangst door eventueel je antenne te verdraaien. Bij mij ging het na de 15 de keer ofzo goed.
Na tientallen malen niet gelukt: signaal stijf 99% en 99% al zet ik de antenne in een metalen doos t blijft 99% en 99 % alleen als ik de spanning uitzet gaat ie naar 70% en blijft de kwal 99% dus de sterkte is t niet. bah :(

Verwijderd

Jan D, in welke stad woon je?

• cojones81
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:24
Ik heb hier al enige tijd een Topfield en Samsung decoder staan voor mijn Digitenne kaartjes. Zoals bekend produceert de Topfield een aanmerkelijk mooier beeld op het scherm vergeleken met de Samsung. Nu heb ik onlangs een 42 inch LCD scherm gehaald van Philips met de mogenlijkheid de Digitenne kaartjes in me tv te schuiven, icm een CI module natuurlijk. Zo op voorhand is het moeilijk in te schatten wat dit aan beeldkwaliteit gaa meebrengen. Zijn er mensen hier die ook van een Topfield (typenummer weet ik even niet, heeftin ieder geval 80 Gb interne schijf)zijn overgestapt naar een CI module, en dit als positief of negatief hebben ervaren??

• tvdoc
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:54
cojones81 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 12:13:
Ik heb hier al enige tijd een Topfield en Samsung decoder staan voor mijn Digitenne kaartjes. Zoals bekend produceert de Topfield een aanmerkelijk mooier beeld op het scherm vergeleken met de Samsung. Nu heb ik onlangs een 42 inch LCD scherm gehaald van Philips met de mogenlijkheid de Digitenne kaartjes in me tv te schuiven, icm een CI module natuurlijk. Zo op voorhand is het moeilijk in te schatten wat dit aan beeldkwaliteit gaa meebrengen. Zijn er mensen hier die ook van een Topfield (typenummer weet ik even niet, heeftin ieder geval 80 Gb interne schijf)zijn overgestapt naar een CI module, en dit als positief of negatief hebben ervaren??
Je kan het zelf uitproberen. Sluit je tv met een coaxkabel aan op de loop-out uitgang van je digitennedecoder , laat je tv de zenders zoeken en je kan Ned1,2,3 en regiotv bekijken. Die module is alleen maar nodig voor de gecodeerde kanalen , dus om je kpn kaart uit te lezen

• LCD_viewer
  • Niet online
cojones81 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 12:13:
Ja. zowel positief als negatief.

De philips pakt niet altijd even lekker de CI module van het merk conax. Ik heb nu een dragon -conax cam. Daarvan wordt de software niet ondersteund in mijn philips maar spelen doet hij wel zonder problemen. En updaten doet hij ook goed.

Wellicht bij een volgende philips update dat de bekende "Conax CI module voor KPN-TV" beter herkent wordt bij het opstarten.

De topfield 5300k heb ik puur voor opnames van programma's die ik niet wil missen als ik niet thuis ben of er even geen tijd voor heb.

• cojones81
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:24
tvdoc schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 12:24:
[...]

Je kan het zelf uitproberen. Sluit je tv met een coaxkabel aan op de loop-out uitgang van je digitennedecoder , laat je tv de zenders zoeken en je kan Ned1,2,3 en regiotv bekijken. Die module is alleen maar nodig voor de gecodeerde kanalen , dus om je kpn kaart uit te lezen
Goeie tip, dan kan ik eerst eens testen of er een beetje verschil in tuners te bevinden is van Philips en Topfield. Ik wil best de opnamemogenlijkheid missen van die Topfield (vrouwtje + soap series :X , zet dat ding wel in de slaapkamer dan O-) ) maar dan moet de kwaliteit wel beetje vergelijkbaar of beter zijn.... De ruimte in me tv kast die dan over is kan ik mooi opvullen met mijn PS3 8)

Verwijderd

Ik heb sinds kort een Philips 37pfl9732 en gebruik de interne tuner (via een Conax 4.00 module) om het signaal te decoderen. Ik gebruik een KPN-buitenantenne (die nu nog binnenstaat om te voorkomen dat ik onnodig moet gaan boren) en een Digiality powerinserter voor de ontvangst.

Met m'n Samsung-tunertje kwam het signaal goed (volle balkjes voor zowel kwaliteit als ontvangst)binnen, maar nu ik de ingebouwde tuner gebruik is het gewoon slecht en sinds gisteren worden zelfs zenders als Veronica e.d. niet meer 'gevonden'... De kwaliteit van het signaal is volgens de TV nog wel goed, maar de ontvangststerkte is net 60%. Had ik met de Samsung alleen last van passerende brommers, nu is het permanent een slecht beeld (blokjes, stukken stilstaand beeld etc.)

Weet een van jullie of deze Philips een (veel) sterker signaal nodig heeft dan de gewone Samsung tuner of is de ingebouwde tuner gewoon niet goed of zie ik iets over het hoofd? En hebben jullie suggesties wat ik er aan zou kunnen doen?

Alvast bedankt!
Martijn

• Mentalist
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 15:22:
Ik heb sinds kort een Philips 37pfl9732 en gebruik de interne tuner (via een Conax 4.00 module) om het signaal te decoderen. Ik gebruik een KPN-buitenantenne (die nu nog binnenstaat om te voorkomen dat ik onnodig moet gaan boren) en een Digiality powerinserter voor de ontvangst.

Met m'n Samsung-tunertje kwam het signaal goed (volle balkjes voor zowel kwaliteit als ontvangst)binnen, maar nu ik de ingebouwde tuner gebruik is het gewoon slecht en sinds gisteren worden zelfs zenders als Veronica e.d. niet meer 'gevonden'... De kwaliteit van het signaal is volgens de TV nog wel goed, maar de ontvangststerkte is net 60%. Had ik met de Samsung alleen last van passerende brommers, nu is het permanent een slecht beeld (blokjes, stukken stilstaand beeld etc.)

Weet een van jullie of deze Philips een (veel) sterker signaal nodig heeft dan de gewone Samsung tuner of is de ingebouwde tuner gewoon niet goed of zie ik iets over het hoofd? En hebben jullie suggesties wat ik er aan zou kunnen doen?

Alvast bedankt!
Martijn
Misschien is je 5V inserter brakjes. Stop de antenne eens in je losse kastje en sluit via de loop dat kastje op je TV aan om signaal te krijgen. Ik heb hier ook een 5V inserter liggen die sort-of uit elkaar valt.

Het kan natuurlijk dat je TV de foutcorrectie e.d. minder goed uit kan voeren, maar dat kan ik zo moeilijk zeggen. Een sterker signaal is in ieder geval niet nodig: er zit al een 18dB versterker in de binnenantenne, dat is meer dan zat. Maar niet alle tuners hebben dezelfde kwaliteit.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.