Het grote Digitenne topic deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 141.461 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Escape bedankt voor de duidelijke uitleg.
Maar nu heb ik nog een bijkomende vraag, wat is de goedkoopste webshop voor zo'n conax cam kaart of is dat sony bravia pakket interessanter?

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom net terug van de Primafoon en werd me verteld dat je alleen gebruik kan maken van de ingebouwde dvb-t tuner, als een Bravia hebt....
Gezien ik dus een Toshiba heb, zal ik dus nog dat extra kasje/tuner moeten gebruiken (heb het het liefst zo "clean" mogelijk). Plus het feit dat ik officieel geen dekking heb (mag het van KPN 1 maandje proberen, verwacht geen super beeld) en dat ik daarnaast nog zo'n pakketje nodig heb om uberhaupt boven tv te kunnen kijken, blijf ik maar bij mijn kabel of ga ik heel misschien dan toch voor @home digitaal...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2008 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 13:53:
Escape bedankt voor de duidelijke uitleg.
Maar nu heb ik nog een bijkomende vraag, wat is de goedkoopste webshop voor zo'n conax cam kaart of is dat sony bravia pakket interessanter?

Groeten
www.kieskeurig.nl
www.elcheapo.nl
www.google.nl

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 14:25:
Kom net terug van de Primafoon en werd me verteld dat je alleen gebruik kan maken van de ingebouwde dvb-t tuner, als een Bravia hebt....
Gezien ik dus een Toshiba heb, zal ik dus nog dat extra kasje/tuner moeten gebruiken (heb het het liefst zo "clean" mogelijk). Plus het feit dat ik officieel geen dekking heb (mag het van KPN 1 maandje proberen, verwacht geen super beeld) en dat ik daarnaast nog zo'n pakketje nodig heb om uberhaupt boven tv te kunnen kijken, blijf ik maar bij mijn kabel of ga ik heel misschien dan toch voor @home digitaal...
Dat "Bravia" pakket werkt natuurlijk ook bij andere merken dan Sony.
Het is goedkoper dat pakket te kopen dan de losse componenten afzonderlijk.
Even Googlen voor de prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 14:25:
Onzin natuurlijk. Als je een conax kaartlezer of een common interface slot op je TV hebt (soms ook aangegeven als PCMCIA slot), dan kan je gewoon Digitenne kijken erop.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen, ik heb een vraagje over digitenne. Ik begrijp dat de eerste ontvanger inclusief smartcard en antenne gratis is. Dus geen 3 euro per maand. Dus netto 6,95 per maand. Een tweede (weer inclusief antenne en smartcard) kost 3 euro per maand huur of is te koop voor 89,95. Nu heeft mijn buurman digitenne met 1 ontvanger. Nu had ik het zo bedacht, ik geef hem 89,95 en hij besteld een ontvanger inclusief antenne en smartcard. Die zet ik bij mij thuis neer en ik kijk voor de rest van mijn leven voor niets tv.........klopt dit ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:54
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 21:11:
mensen, ik heb een vraagje over digitenne. Ik begrijp dat de eerste ontvanger inclusief smartcard en antenne gratis is. Dus geen 3 euro per maand. Dus netto 6,95 per maand. Een tweede (weer inclusief antenne en smartcard) kost 3 euro per maand huur of is te koop voor 89,95. Nu heeft mijn buurman digitenne met 1 ontvanger. Nu had ik het zo bedacht, ik geef hem 89,95 en hij besteld een ontvanger inclusief antenne en smartcard. Die zet ik bij mij thuis neer en ik kijk voor de rest van mijn leven voor niets tv.........klopt dit ???
Klopt bijna. Je kan zelf ook zo'n pakket aanschaffen , hoeft je buurman niet te doen ( kijk bijv. eens op Marktplaats , worden ze ook nieuw aangeboden voor minder dan 89,95) Als je het pakket binnen hebt laat je je buurman naar KPN bellen en zeggen dat hij een tweede kaart aan wilt melden, kost hem niets extra's , hij geeft jouw smartcardnummer door en je kan kijken totdat je buurman zijn abonnement opzegt. (of dat voor de rest van jou leven is weet ik natuurlijk niet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okay nu heb ik al gezien dat die setjes idd op marktplaats worden aangeboden voor rond de 65 euro.......maar er is zelfs een smartcard bij ???? Hoe zit dat dan ? Want die is niet gekoppeld aan een abbo....dus hiermee ontvang ik toch niet de zenders ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 16:28

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 23:41:
okay nu heb ik al gezien dat die setjes idd op marktplaats worden aangeboden voor rond de 65 euro.......maar er is zelfs een smartcard bij ???? Hoe zit dat dan ? Want die is niet gekoppeld aan een abbo....dus hiermee ontvang ik toch niet de zenders ??
Nee precies. Daarom zegt jouw voorganger ook dat je buurman dan moet bellen om die smartcard (die jij via Marktplaats op de kop kunt tikken) te activeren op ZIJN account.
Een smartcard zelf is nutteloos zonder dat hij aan een abbo hangt. Maar je buurman kan gratis die extra smartcard laten activeren (omdat je 3 tv's per huishouden mag).

Wel balen dat ik hier nu pas aan denk. Had ik eerder met wat buren moeten kortsluiten...

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okay dan, ben een hoop wijzer geworden bedankt en ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag dus bij de Primafoon zo'n starterskit gehaald voor €89,95. Via de postcodecheck werd aangegeven dat ik geen dekking zou hebben. Echter de klantenservice had mij een mail gestuurd dat ik toch nog een matig tot goed signaal zou kunnen hebben, wat nog eens werd beaamd door de Primafoonmedewerkster. En omdat je het nu toch een maand gratis mag proberen dacht ik "waarom niet".

Omdat de smartcard al geactiveerd was in de winkel kon ik bij thuiskomst direct aan de slag. Ik woon in Sittard en ontving na het het automatisch zoeken alleen wat Duitse zenders (antenne op verschillende plaatsen gezet).
Houdt dit dan in dat ik (I) dus daadwerkelijk geen/zeer slecht signaal hebt (Ik ontvang bijv Ned 1, 2 en 3 niet eens)? Of (II) moet ik dan toch nog de smartcard activeren (medewerkster van de Primafoon gaf aan dat dit niet meer hoefde).

Ik denk zelf dat het optie I is. Ben dan ook van plan om maandag het pakketje te retourneren bij de Primafoon (hopelijk geven ze dan meteen het geld terug ipv maanden wachten voordat het geld op de rekening wordt teruggestort).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2008 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Zet je antenne eens buiten richting Heerlen. Zoals je op http://www.electronicbude...%20NL/Heerlen/Heerlen.htm ziet is er geen afscherming naar Sittard en daar stralen ze 40kW.. Dat moet je toch ècht wel kunnen ontvangen hoor, over een kilometer of 15.

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 09-03-2008 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richting Heerlen is bij mij thuis vanuit de tuin het beste bereikbaar. Ik zou dan de antenne door de hele kamer moeten trekken, wat overigens niet lukt ivm de korte kabel.

Update: zojuist de antenne via een verlengkabel in de tuin gezet. Kan nu wel meer TV/radio zenders ontvangen, maar de meeste normale zenders (TMF, MTV, NGC, Radio 538 etc) zijn "not accessible", ik kan alleen wat Duitse zenders bekijken. Ned 1,2 en 3 staan er ook niet tussen. Betekent dit dat m'n smartcard nog geactiveerd dient te worden (was volgens Primafoon al door hun gedaan)? Of dat ik geen dekking heb? :?

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2008 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04 11:06

drh

Zoek eens handmatig op de voor jou bestemde kanalen.

drh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@thewongandonly:

Je smartcard is waarschijnlijk WEL geactiveerd. Ned 1,2,3 moet je altijd kunnen ontvangen, zelfs zonder smartcard (=free to air).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmp
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-09 09:50
ik heb de samsung plasma 42Q92H, nu wil ik digitenne hierop, maar ik hoor verhalen dat digitenne helemaal niet goed werkt op een hdready tv en ook verhalen dat het prima is en veel scherper dan gewoon analoog, waar ik op dit moment ook echt niet tevreden over ben!

edit: ik begrijp dat het sowieso scherper en beter is dan analoog, maar het gaat mij dus specifiek om op deze hd ready tv! of 1 in deze serie :)

edit 2: ik neem aan dat er genoeg mensen in het bezit zijn van een hd / hdready tv. ervaring met digitenne hierop ben ik ook benieuwd naar :) want als daar geen klachten over zijn moet het bij mij tenslotte ok wel werken, en ik heb een maand proef natuurlijk :)

iemand ervaring?

gr

[ Voor 43% gewijzigd door paulmp op 09-03-2008 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 12:09:
@thewongandonly:

Je smartcard is waarschijnlijk WEL geactiveerd. Ned 1,2,3 moet je altijd kunnen ontvangen, zelfs zonder smartcard (=free to air).
Meaning dat ik dus geen dekking heb...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-08 22:12
1) Wat is de exacte melding?
2) Heb je een TF6000COK? Zo ja, NIET op Zoekmodus: 'snel' laten staan; doe het handmatig met behulp van de kanaalnummers (zie: http://www.digitenne.nl/pagina_49.html ) of probeer automatisch. Snel zoeken werkt NIET.

3) Je smartcard heeft helemaal niets te maken met het al dan niet ontvangen van de zenders; pas als de zenders erop zitten heb je een geactiveerde smartcard nodig om ze te kunnen zien.

[ Voor 27% gewijzigd door Samopsa op 09-03-2008 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is een "TF6000COK"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Model van de tuner; staat op de voorkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-05-2024
Tis mij zelfs gelukt om in Nuth DVB-T uit Eindhoven te ontvangen laat staan dat Heerlen dan niet lukt in Sittard.
Scan eens handmatig K54 (ned123,L1), K34 (rtl457 ect), K24 (tmf/mtv,ngc,animal), en 64 (rtl8,disc,priv spice)

Die duitsers wat je door krijgt komen hoogstwaarschijnlijk uit Aken K26, K37 en K50 (ard/zdf/kika/ect als er pro7 kabel 1 bij zit komt het uit dusseldorf)

Als je harder probeert en uitricht naar het westen krijg je nog zelfs 2x FTA vrt binnen uit Genk.
Richt je meer zuidelijk komen er 4 fta zenders uit Luik van RTBF binnen, dus proberen er zit genoeg hier in de lugt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Samopsa: Ik heb een ingebouwde tuner.

@ WC-juf: ik ga nu proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 12:53:
@ Samopsa: Ik heb een ingebouwde tuner.

@ WC-juf: ik ga nu proberen.
Ingebouwde tuner... wat voor antenne gebruik je? en gebruik je ook een power inserter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zo'n starterskit voor TV's met ingebouwde tuners en daar zit deze antenne bij. Verder volgens mij geen power inserter.

@ WC-juf: ok, een stukje verder. Kan nu wel op K34 RTL etc vinden en de programma's op K24 ook, echter kan ik ze niet bekijken > "No Access". Signaal is trouwens weak tot average....

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2008 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 13:17:
ik heb zo'n starterskit voor TV's met ingebouwde tuners en daar zit deze antenne bij. Verder volgens mij geen power inserter.
Deze antenne heeft 5 volt nodig om te kunnen werken.
Dit komt naar alle waarschijnlijkheid niet uit je ingebouwde tuner.
Dit is eenvoudig te controleren.
Op de antenne zit een geel ledje. Deze hoort te branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, deze brand.

Zie vorieg post. Kan nu wel sommige zenders vinden, alleen bekijken wil niet lukken: TV geeft "no access" aan.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2008 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
No acces is meestal de smartcard. Laat hem even handmatig activeren via 0900-0576 ;-) Met een ingebouwde tuner is het soms lastig te activeren, hou rekening met een wat langere activatietijd dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samopsa schreef op zondag 09 maart 2008 @ 13:23:
No acces is meestal de smartcard. Laat hem even handmatig activeren via 0900-0576 ;-) Met een ingebouwde tuner is het soms lastig te activeren, hou rekening met een wat langere activatietijd dan normaal.
En heel misschien zit die smartcard verkeerd om in de Cam ?
Ik heb die fout ook gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen bedankt voor jullie hulp!

Ik heb de antenne van buiten (stond dmv een verlengkabel midden in de tuin) terug naar binnen gehaald en omdat het signaal buiten gericht naar Heerlen al weak tot average was, was het natuurlijk te verwachten dat binnen helemaal geen signaal was.
Ik was van plan om voor boven nog een decoder aan te schaffen (indien alles na behoren zou werken). Maar gezien de problemen beneden en het feit dat ik vanuit mijn slaapkamer geen raam heb richting Heerlen, zal het zeer lastig worden om daar ook ontvangst te hebben.

Ik heb dan maar besloten om het starterspakket morgen terug te brengen naar de Primafoon. Ik ga dan waarschijnlijk toch voor @home Digitale TV. Maar ik moet zeggen dat de zenders die ik ontving en kon bekijken (Duitse zenders) wel betere kwaliteit had dan ik had verwacht. Deze werden beter weergeven dan analoge zenders op m'n 42" LCD.

Nogmaals bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
  • Laatst online: 29-05-2024
thewongandonly ik weet dat je een kort kabeltje aan de antenne hebt maar hoe hoger die staat hoe beter.
Misschien kan je hem nog eens verlengen .??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ WC-juf: ik heb helaas geen trek om een kabel van de woonkamer voor naar de tuin achter te gaan trekken voor kwalitatief iets beter signaal dan analoog. Laat staan dat het krijgen van een signaal op de slaapkamer nog lastiger zal zijn.

Ik blijf dus bij kabel analoog of mss @home digitaal. Maar dan heb ik weer zo'n decoder erbij (heb 't het liefst zo clean mogelijk) die ik waarschijnlijk niet in de TV meubel kan plaatsen (heeft lades), omdat ik dan waarschijnlijk niet meer kan zappen... :( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24
Misschien is de vraag al eens voorbij gekomen, maar ik kan hem nergens vinden in elk geval:

Ik heb gister een samsung 26" lcd gekocht. Mijn digitenne ontvanger is ook van samsung. Ik zou graag gewoon met de tv ab willen kunnen zappen. Volgens mij moet dit op een of andere manier mogelijk zijn.
Als ik de tv aanzet en de digitenne ontvanger stond al aan dan krijg ik op de tv te zien op welk kanaal hij staat. Vanuit de tv zelf dus, en niet vanuit het menu van de ontvanger.

Iemand ening idee hoe dit kan?

Ik heb die ontvanger van dat pakket van 89,95.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EvoII schreef op zondag 09 maart 2008 @ 14:18:
Misschien is de vraag al eens voorbij gekomen, maar ik kan hem nergens vinden in elk geval:

Ik heb gister een samsung 26" lcd gekocht. Mijn digitenne ontvanger is ook van samsung. Ik zou graag gewoon met de tv ab willen kunnen zappen. Volgens mij moet dit op een of andere manier mogelijk zijn.
Als ik de tv aanzet en de digitenne ontvanger stond al aan dan krijg ik op de tv te zien op welk kanaal hij staat. Vanuit de tv zelf dus, en niet vanuit het menu van de ontvanger.

Dat kan niet tenzij je een universele/programmeerbare afstandsbediening hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 13:27:
[...]

En heel misschien zit die smartcard verkeerd om in de Cam ?
Ik heb die fout ook gemaakt.
Dan geeft hij meestal iets anders; als in incorrecte kaart oid. De meeste apparaten geven pas no acces als de kaart er goed in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EvoII schreef op zondag 09 maart 2008 @ 14:18:

Als je ontvanger al aanstaat, dan springt de tv vanzelf naar de scart ingang en zodoende zie je dus het laatst bekeken beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:50

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Voor de duidelijkheid : wanneer je ontvanger 5v op de antenne kan zetten, gaat het lampje op de antenne branden.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samopsa schreef op zondag 09 maart 2008 @ 14:59:
[...]

Dan geeft hij meestal iets anders; als in incorrecte kaart oid. De meeste apparaten geven pas no acces als de kaart er goed in zit.
Bij zoonlief z'n Philips gaf hij netjes de FTA kanalen door en de andere kanalen geen toegang. Toen de kaart gedraaid en daar waren ze. Dus no acces met kaart verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 23:42:
Ik denk zelf dat het optie I is. Ben dan ook van plan om maandag het pakketje te retourneren bij de Primafoon (hopelijk geven ze dan meteen het geld terug ipv maanden wachten voordat het geld op de rekening wordt teruggestort).
Bedragen boven de €50 (en PIN) gaan altijd terug via bank- of girorekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wace
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-06-2024
Heeft er iemand vergelijkende screenshots van de beeldkwaliteit van digitenne tov analoge TV? Ben benieuwd naar het kwaliteitsverschil op een computerscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024
Hallo,

ik heb hier nog de samsung PR80 staan van kpn , die via scart het geluid en beeld doorgeeft aan de tv en de tv via tullipkabel aan de versterker .... echter loopt de spraak niet sync met beeld

weet iemand hier een oplossing voor ? ik heb de laatste sw erin staan ..

of is dit een ander probleem , ik had dit niet met de standaard decoder en die was op dezelfde manier verbonden zoals nu de pr80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
UPC signaal is sinds vandaag van de kabel, maar had nog geen KPN smartcard aangevraagd. Weet iemand de levertijd van die webshop van hen? Kan momenteel nl alleen genieten van publieke omroepen en das erste/phoenix/wdr duisburg/wuppertal etc :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
koen schreef op maandag 10 maart 2008 @ 19:29:
UPC signaal is sinds vandaag van de kabel, maar had nog geen KPN smartcard aangevraagd. Weet iemand de levertijd van die webshop van hen? Kan momenteel nl alleen genieten van publieke omroepen en das erste/phoenix/wdr duisburg/wuppertal etc :P
Je kunt beter even langs een Primafoon gaan... de levertijd van een smartcard weet ik niet maar bij de Single tuner pakketten duurt dit enkele (!!) weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

idd, even langs de primafoon en het is in 10 minuten geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
jelle. schreef op maandag 10 maart 2008 @ 19:54:
[...]

Je kunt beter even langs een Primafoon gaan... de levertijd van een smartcard weet ik niet maar bij de Single tuner pakketten duurt dit enkele (!!) weken.
10 dagen. Vooral ivm wettelijke verplichting dat je binnen X dagen op je besluit terug mag komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Introductie Topfield PVR 320 GB

Binnenkort wordt de Topfield Personal Recorder 320 GB geïntroduceerd. De Topfield Personal Recorder 320 GB is geschikt voor gebruik in combinatie met Digitenne; dus incl CAM module etc zoals de andere KPN-branded PVR's.
De prijs wordt waarschijnlijk 339,- inc BTW.
De kleur van dit apparaat is zwart, itt tot bijna alle andere KPN DVB-T tuners.

Bij de specificaties staat vermeld:
1 zender opnemen, Picture in Picture gebruiken.
1 zender opnemen, andere zender live tv pauzeren.
2 zenders opnemen, opgenomen programma’s bekijken.
2 zenders opnemen, derde zender live tv kijken

Dit is dus een verbetering t.o.v. de vroegere versies als ik het goed heb, zelf geen persoonlijke ervaring met de PVR's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Ik heb het even uitgeprobeerd op mijn PVR 160 en het is nu ook al mogelijk om twee zenders op te nemen, een derde zender te kijken en dan zelfs met Picture in Picture (vier zenders dus), mits deze uit hetzelfde bouqet komen.

Voorbeeld: je neemt NL1 en RTL4 op, je kunt dan alleen de zenders én Picture in Picture bekijken uit bouqet 1 en 3 (NL1, 2, 3, regionale zender, RTL4, 5, 7, SBS6 en Net 5).

Als ze met die PVR 320 dus bedoelen dat alle bouqetten mogelijk zijn tijdens het opnemen dan is het inderdaad een verbetering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
jelle. schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 18:33:
Ik heb het even uitgeprobeerd op mijn PVR 160 en het is nu ook al mogelijk om twee zenders op te nemen, een derde zender te kijken en dan zelfs met Picture in Picture (vier zenders dus), mits deze uit hetzelfde bouqet komen.

Voorbeeld: je neemt NL1 en RTL4 op, je kunt dan alleen de zenders én Picture in Picture bekijken uit bouqet 1 en 3 (NL1, 2, 3, regionale zender, RTL4, 5, 7, SBS6 en Net 5).

Als ze met die PVR 320 dus bedoelen dat alle bouqetten mogelijk zijn tijdens het opnemen dan is het inderdaad een verbetering :)
Juistem, lijkt er dus op alsof er een 3e tuner inzit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmp
even een update, ik heb even digitenne geleen van een vriend van me om te kijken hoe het lijkt op een plasma hd ready van 107 cm! maar dat lijkt dus nergens op!! je kan nog beter analoog nemen. voor mensen die dus twijfelen hierover... NIET DOEN. belachelijk.
Ik ga even verder kijken want ik hoor over digitale tv van @home wel goeie verhalen op hd tv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
paulmp schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 19:21:
even een update, ik heb even digitenne geleen van een vriend van me om te kijken hoe het lijkt op een plasma hd ready van 107 cm! maar dat lijkt dus nergens op!! je kan nog beter analoog nemen. voor mensen die dus twijfelen hierover... NIET DOEN. belachelijk.
Ik ga even verder kijken want ik hoor over digitale tv van @home wel goeie verhalen op hd tv's.
Digitenne ziet er inderdaad niet uit op grote schermen. Dat staat als het goed is ook gewoon in de startpost, via de ether is er gewoon niet veel bandbreedte beschikbaar om hoogwaardig signaal uit te zenden. De resolutie van digitenne is gewoon zeer laag en de MPEG codering is vrij hoog (veel verlies).

EDIT:
Uit startpost:
Q: Ik vind het beeld maar lelijk. Kan dat niet mooier?
A: Tuurlijk, likje verf erover, stukken artistieker. Maar even alle stokheid op een gekje; in de lucht is niet zo veel bandbreedte. Gemiddeld is er 2,5Mb/s gereserveerd voor een televisiekanaal. Dat beketent dat er een MPEG-2 stream van 2,5Mb/s naar je decoder gaat. Dit levert geen optimaal beeld. Kenmerk van dit gebrek is de opbouw in "blokjes" van het scherm. KPN kan de bandbreedte per zender opschroeven door minder zenders op een frequentie uit te zenden. Echter hebben ze effectief maar 4 frequenties, wat betekent dat er in het zenderaanbod zou moeten worden gesneden. Ik neem aan dat we dat ook liever niet hebben. Het schijnt dat de Topfield decoders een betere MPEG-2 decoder ingebouwt hebben, en dus voor beter beeld zorgen. Verwacht echter geen wonderen, het blijft een stream van 2,5Mb/s.
Ter vergelijking: ik geloof dat IPTV van KPN op rond de 4 Mb/s ligt.

[ Voor 38% gewijzigd door Samopsa op 11-03-2008 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmp
Samopsa schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 19:35:
[...]

Digitenne ziet er inderdaad niet uit op grote schermen. Dat staat als het goed is ook gewoon in de startpost, via de ether is er gewoon niet veel bandbreedte beschikbaar om hoogwaardig signaal uit te zenden. De resolutie van digitenne is gewoon zeer laag en de MPEG codering is vrij hoog (veel verlies).

EDIT:
Uit startpost:

[...]

Ter vergelijking: ik geloof dat IPTV van KPN op rond de 4 Mb/s ligt.
je hebt gelijk, dat stuk heb ik ook gelezen. maar omdat er nogal wat verschillende meningen waren van mensen over of het wel of niet beter was, heb ik de proef maar op de som genomen en het zelf gecheckt. vandaar even een update.

dat iptv is idd wel beter, ik werk zelf bij kpn op een afdeling waar dit ook behandeld word. maar je moet ook een adsl verbinding van kpn hebben of een internetplusbellen abbo om van iptv gebruik te maken. En dat heb ik beide niet en wil ik ook niet dus dat is geen optie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
jelle. schreef op maandag 10 maart 2008 @ 19:54:
[...]

Nog geen tijd gehad om langs de primafoon te gaan, maar kreeg vandaag mailtje dat de smartcard is verzonden. Dus alleen kaartjes zonder tuner gaat snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paulmp schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 19:21:
Even een update.. Ik kijk al een half jaar naar digitenne op een philips 42 inch scherm. Ik zit daar een meter of 5 vanaf, dat lijkt mij ook een redelijke afstand en ben zéér tevreden over het beeld. zeker als je je bedenkt dat het maar 6,96 kost. Ik kijk met een Topfield PVR van KPN en het is echt een verrukkelijk ding. 2 programma's opnemen en ook nog een 3de kijken en dat alles tegelijk. Nee digitenne zwart makenis makkelijk maar ik heb zeer goede ervaringen. Ik ga eerder twijfelen aan de schermen die gebruikt worden. Van winkeliers verwacht ik wel dat ze digitenne afkeuren die smeren de mensen liever een schotelsetje aan, daar verdienen ze nog wat extra op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 07:19:
[...]

Even een update.. Ik kijk al een half jaar naar digitenne op een philips 42 inch scherm. Ik zit daar een meter of 5 vanaf, dat lijkt mij ook een redelijke afstand en ben zéér tevreden over het beeld. zeker als je je bedenkt dat het maar 6,96 kost. Ik kijk met een Topfield PVR van KPN en het is echt een verrukkelijk ding. 2 programma's opnemen en ook nog een 3de kijken en dat alles tegelijk. Nee digitenne zwart makenis makkelijk maar ik heb zeer goede ervaringen. Ik ga eerder twijfelen aan de schermen die gebruikt worden. Van winkeliers verwacht ik wel dat ze digitenne afkeuren die smeren de mensen liever een schotelsetje aan, daar verdienen ze nog wat extra op.
Daar heb je een punt 16x16, ik twijvel ook sterk aan die tv's waarover gesproken word. Hoe kan het nou dat mijn 10 jaar oude 28" Sony 16:9 beeldbuis een PERFECT digitenne beeld geeft en die waardeloze HDReady platen een blokkentroep laten zien? Hoe zullen we dat noemen? Net als je pc die vervangen moet worden bij elke Windows update: volksverlakkerij, verkooppraat, enz.
Advies: laat je niet verleiden door die HDReady platen (waar slaat dat "ready" op: het IS helemaal geen HD) maar koop gewoon een fatsoenlijke tv!

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

giant2000 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 08:58:
[...]

Daar heb je een punt 16x16, ik twijvel ook sterk aan die tv's waarover gesproken word. Hoe kan het nou dat mijn 10 jaar oude 28" Sony 16:9 beeldbuis een PERFECT digitenne beeld geeft en die waardeloze HDReady platen een blokkentroep laten zien? Hoe zullen we dat noemen? Net als je pc die vervangen moet worden bij elke Windows update: volksverlakkerij, verkooppraat, enz.
Advies: laat je niet verleiden door die HDReady platen (waar slaat dat "ready" op: het IS helemaal geen HD) maar koop gewoon een fatsoenlijke tv!
Op een 28" lcd ziet het er hetzelfde uit, echter op een 50" niet meer, digitenne geeft ook aan dat het eigenlijk maar geschikt is tot 32" (staat tegenwordig zelfs op de doos). Vind het op mijn 28" crt al niet mooi, op mijn slaapkamer op de 20" lcd ook niet. Maar goedkoper tv kijken gaat me niet lukken (zeker niet met voetbal erbij).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
giant2000 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 08:58:
[...]

Daar heb je een punt 16x16, ik twijvel ook sterk aan die tv's waarover gesproken word. Hoe kan het nou dat mijn 10 jaar oude 28" Sony 16:9 beeldbuis een PERFECT digitenne beeld geeft en die waardeloze HDReady platen een blokkentroep laten zien?
Misschien extreem hoge contrast of scherpte-instellingen?

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
Meer mensen problemen met ontvangst vandaag :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
koen schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 14:06:
Digitenne heeft tegenwoordig nauwelijks regelmatige storingen, wat voor problemen heb je precies, wat voor melding krijg je in beeld, op welke zenders, is je kaart geactiveerd, wat voor tuner gebruik je, wat voor antenne, waar gebruik je het apparaat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben sinds een maand op vier een topfield harddisk recorder.
Bijna wekelijks gebeurd het dat een opgenomen programma in de programmalijst 'kapot' is. Het opgenomen programma staat nog wel in de lijst, maar duurt nul minuten en is 0 mb groot; of andersom is gigagiga groot... in ieder geval niet te starten om te kijken.
Het bestand is eerst heel geweest, en gaat dus 'opeens' kapot.

KPN en leverancier houden zich van de domme en doen alsof de klacht niet bestaat.
Op Tros radar lees ik iets over opgenomen programma's met $ teken (alle programma's van de commerciele zenders hebben bij ons een $) die maar een maand of korter blijven staan.

Kent iemand de klacht? En een eventuele oplossing?? We worden erg 'moe' van te denken dat we iets opgenomen hebben en dat je tegen de tijd dat je wilt kijken het bestand weer eens 'kapot' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
koen schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 14:06:
Ja, slecht Digitenne-weer vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 19:33:
Welke software-versie heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-08 18:53
Leuk dat er een pvr met 320Gb harddisk komt; ben benieuwd of dat ook weer een tf5300k is, of dat het een ander model is?

Wat ik me afvroeg eigenlijk is of er nu die andere komt, ook weer een twintuner in het assortiment komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa

KPN en leverancier houden zich van de domme en doen alsof de klacht niet bestaat.
Op Tros radar lees ik iets over opgenomen programma's met $ teken (alle programma's van de commerciele zenders hebben bij ons een $) die maar een maand of korter blijven staan.
Alle commerciele zenders zijn conax gecodeerd, en hebben daarom een $.
Iedere maand / 2 maanden veranderd de sleutel op een Conax kaart, dit wordt automatisch aangepast. Echter de bepaalde programmas die zijn opgenomen met de vorige sleutel zijn niet met de huidige sleutel te bekijken. Hierdoor ontstaat dit probleem, maar dit heeft dus niets met jouw huidige probleem te maken. :)
koektrommeltje schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 20:08:
Leuk dat er een pvr met 320Gb harddisk komt; ben benieuwd of dat ook weer een tf5300k is, of dat het een ander model is?

Wat ik me afvroeg eigenlijk is of er nu die andere komt, ook weer een twintuner in het assortiment komt?
Geen twin tuners (helaas). Is op dit moment bij KPN nog helemaal niets over bekend..

[ Voor 22% gewijzigd door Samopsa op 12-03-2008 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
-dubbel-

[ Voor 98% gewijzigd door Samopsa op 12-03-2008 20:12 . Reden: per abuis dubbelpost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bijna wekelijks gebeurd het dat een opgenomen programma in de programmalijst 'kapot' is. Het opgenomen programma staat nog wel in de lijst, maar duurt nul minuten en is 0 mb groot; of andersom is gigagiga groot... in ieder geval niet te starten om te kijken.
Het bestand is eerst heel geweest, en gaat dus 'opeens' kapot.

Je hebt toch gewoon garantie op je box? Het klinkt als een harde schijf probleem en heb nog nooit gehoord dat KPN daar moeilijk over doet met ruilen. Je zou nog eens kunnen proberen om je harde schijf is te formatteren. Deze optie kan je vinden in het installatie menu. Overigens ben je dan wel al je programma's kwijt die op de schijf staan, maar die ben je ook kwijt als je een andere toegestuurd krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Samopsa schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 20:10:
[...]

Alle commerciele zenders zijn conax gecodeerd, en hebben daarom een $.
Iedere maand / 2 maanden veranderd de sleutel op een Conax kaart, dit wordt automatisch aangepast. Echter de bepaalde programmas die zijn opgenomen met de vorige sleutel zijn niet met de huidige sleutel te bekijken. Hierdoor ontstaat dit probleem, maar dit heeft dus niets met jouw huidige probleem te maken. :)
Ik heb al diverse malen aangegeven dat ik zonder problemen gecodeerde opnames van maanden oud zonder problemen en/of vertraging kan kijken vanaf mijn TF PVR. Waar dat dus vandaan komt snap ik niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Koffie schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 08:23:
[...]

Ik heb al diverse malen aangegeven dat ik zonder problemen gecodeerde opnames van maanden oud zonder problemen en/of vertraging kan kijken vanaf mijn TF PVR. Waar dat dus vandaan komt snap ik niet helemaal.
Dan slaat de decoder de codering dus mee op; dan werkt het prima. Waarschijnlijk is het zo dat enkele oudere softwareversies dit dus niet doen, maar standaard hoort het dus wel te werken, heb ook nooit ergens anders beweerd ;)

De fout dat er bestanden van 0 mb / veel aantal GB ontstaan is gewoon echt een defect in het apparaat, in principe valt dat binnen garantie naar mijn weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 23:21
Mijn Topfield PVR maakt aardig wat herrie. Eerst dacht ik dat dit zo hoorde, maar na bij iemand te zijn geweest die dezelfde PVR heeft was dat een verademing tov de mijne.
Hij is ongeveer 1,5 jaar oud, dus garantie is waarschijnlijk geen optie. Heeft iemand een tip om het gezoem (van de HD ongetwijfeld) te verlichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
A_A_R schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 18:17:
Mijn Topfield PVR maakt aardig wat herrie. Eerst dacht ik dat dit zo hoorde, maar na bij iemand te zijn geweest die dezelfde PVR heeft was dat een verademing tov de mijne.
Hij is ongeveer 1,5 jaar oud, dus garantie is waarschijnlijk geen optie. Heeft iemand een tip om het gezoem (van de HD ongetwijfeld) te verlichten?
Garantie is 2 jaar bij alles van kpn digitenne. :)
De smartcard overigens levenslange garantie, evenzo de huurtuners (uiteraard).

[ Voor 8% gewijzigd door Samopsa op 13-03-2008 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 23:21
Samopsa schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 18:26:
[...]

Garantie is 2 jaar bij alles van kpn digitenne. :)
De smartcard overigens levenslange garantie, evenzo de huurtuners (uiteraard).
Thanx! d:)b Ik dan ff bellen om te kijken of ze er wat aan kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als de garantie verlopen is, kun je de HDD in je PC hangen en de accoustic management een slager zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 03-07 10:52
A_A_R schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 18:17:
Er is vast iets anders met je HD aan de hand, maar om overbodig gezoem te voorkomen heb ik wel een andere tip. Standaard staat timeshift aan bij de instelling. Hierdoor draait je HD continu. Ik heb hem zelf handmatig op uit gezet waardoor je geen extra gezoem meer hoort. Vanzelfsprekend werkt timeshift hiermee niet meer, maar dat gebruikte ik toch nauwelijks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
Heb hier in de regio utrecht steeds het terugkerende probleem dat ik mijn lokale TV utrecht vervangen zie worden door omroep brabant of gelderland.
Mijn philips tv met digitenne tuner en smart card doet s'nachts volgens de handleiding een update van alle beschikbare kanalen.
Is het mogelijk dat een smartcard de programmalijst en de indeling daarvan kan beinvloeden ? Als ik een nieuwe scan doe, dan krijg ik nog steeds maar 1 regionaal kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
LCD_viewer schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 11:41:
Is het mogelijk dat een smartcard de programmalijst en de indeling daarvan kan beinvloeden ?
Dat zit niet op de smartcard, blijkbaar is om 3 uur 's nachts de ontvangstkwaliteit van die andere zenders beter.
Misschien kun je de antenne beter uitrichten op een zender van TV Utrecht of anders de automatische update uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 16:28

spaceboy

Op grote hoogte

Ik weet trouwens dat het hier niet 100% hoort, maar mochten mensen een (extra) buitenantenne nodig hebben, ik heb degene die ik heb aangevraagd te koop (ongebruikt). (ik wil toch liever niet gaan boren in m'n huis)

Ben trouwens niet overtuigd (misschien weet iemand dat?) of het mijn problemen op ZOU lossen om toch die antenne te gebruiken. Ik heb namelijk soms bij radio dat ik een halve seconde geen geluid hebt. Soort hapering. Of staat dat los van binnen/buiten antenne gebruik? Ik heb namelijk verder wel 'n goed signaal met die gewone binnen-antenne.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spaceboy schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 13:34:Ben trouwens niet overtuigd (misschien weet iemand dat?) of het mijn problemen op ZOU lossen om toch die antenne te gebruiken. Ik heb namelijk soms bij radio dat ik een halve seconde geen geluid hebt. Soort hapering. Of staat dat los van binnen/buiten antenne gebruik? Ik heb namelijk verder wel 'n goed signaal met die gewone binnen-antenne.
Haperingen in beeld/geluid duiden meestal op storing die vooroorzaakt wordt door externe elektr.apparatuur, brommers ed. Wanneer de ontvangststerkte niet geweldig is hebben deze storingen meer invloed dan bij een goed signaal. Het is dus een goede zaak om een zo hoog mogelijk signaal binnen te krijgen. Bij het richten van de antenne kun je gebruik maken van de indicaties van de ontvanger mbt. sterkte en kwaliteit. Kwaliteit is dan het belangrijkst; het zegt iets over het aantal ontvangen foute bitjes.
Een andere plaats kan ook helpen, omdat je dan mogelijk buiten het bereik van de storingsbron komt.
Overigens is de standaard KPN buiten-antenne technisch gelijk aan de binnen-antenne (alleen de behuizing is anders). Je kunt dus even met de binnen-antenne buiten testen of het dan wel goed gaat voordat je zo'n antenne aanvraagt. (maar jij hebt er dus al één).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2008 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een korte vraagje, bij het aansluiten van mijn tuner dan heb je toch alleen ned 1,2, 3 en lokale zenders. en dan bij het activeren heb je toch weer alle kanalen? En hoelang moet je wachten als je 'm geactiveerd hebt?

/edit ik heb 'm rond 16:00 uur geactiveerd en 18:00 weer maar hij doet het nog steeds niet (19:30)
/edit 2 moest gewoon opnieuw scannen :P

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2008 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:09
Koffie schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 08:23:
[...]Ik heb al diverse malen aangegeven dat ik zonder problemen gecodeerde opnames van maanden oud zonder problemen en/of vertraging kan kijken vanaf mijn TF PVR. Waar dat dus vandaan komt snap ik niet helemaal.
Hetzelfde is met Canal Digital via de satteliet.
Na een maand krijg je andere codes, dus kan je de opnames niet meer kijken.
Ikzelf heb een Topfield TF5000PVR.

Even "gepikt" van een ander forum:
Iedere Topfield PVR gebruiker loopt er (tot nu toe) vroeg of laat tegenaan. Bekijk je een oude opname (die je uiteraard gedecodeerd op je schijf hebt staan) en opeens kun je daarna alleen nog maar FTA (Free To Air) zenders ontvangen.

Wat is er gebeurd? Heel simpel. De opname die je op je harde schijf hebt staan is exact dezelfde stream zoals deze destijds is uitgezonden. Dus inclusief teletekst, als dat door de zender ondersteund wordt, en ook inclusief de toentertijd uitgezonden update code, die kennelijk om de zoveel minuten met de stream wordt meegezonden. De update code zorgt ervoor dat je een key op je smartcard krijgt waarmee je naar de gecodeerd uitgezonden programma’s kunt kijken.

Deze code wordt iedere maand gewijzigd. Met de code van deze maand ben je in staat naar de programma’s van deze maand te kijken, en naar de programma’s van de vorige maand. Bovendien is de code geldig tot eind volgende maand. Dus als het deze maand juli is, dan kun je oude opnames (die nog gecodeerd zijn dus) van juni bekijken, of als je nu de satellietontvanger uit zet, en pas eind volgende maand (augustus in dit geval) weer aan, dan is je code nog steeds dusdanig geldig dat hij én het kijken naar de uitgezonden porgramma’s toestaat, én de nieuwe update code accepteert. Zou je hem echter pas in september weer aanzetten, dan is de code zodanig vervallen dat je Canal+ moet bellen om een signaal toegezonden te krijgen dat je card weer activeert.

En dat laatste is eigenlijk exact hetzelfde wat je doet als je een opname van je harde schijf afspeelt die al een aantal maanden oud is. De update code die ergens in de stream verpakt zit wordt weer in je smartcard gezet, en nadat je je opname bekeken hebt accepteert je smartcard geen nieuwe code meer, en staat hij ook niet meer toe dat je uitzendingen die gecodeerd zijn, ontvangt.

Dit probleem heb ik een aantal maanden geleden aan Topfield Korea voorgelegd, en ik heb een heel vriendelijke reactie gekregen die aangeeft dat ze nu op de hoogte zijn van dit probleem. Kennelijk is het niet zo eenvoudig om hier een trucje op te vinden, anders was dat vast al opgelost.

Tot die tijd moeten wij er zelf op bedacht zijn. Wat kunnen wij er zelf aan doen? Ten eerste is het gewoon het beste wanneer je een opname van je harde schijf afspeelt die ouder is dan de vorige maand, dat je dan gewoon eerst even je smartcard uit de ontvanger trekt. Dan kun je gewoon je opname bekijken (die je uiteraard wel eerst gedecodeerd moet hebben, doe dat dus meteen de volgende dag nadat je de opname gemaakt hebt als die eventueel niet meteen bij het recorden is gedecodeerd). Daarna stop je de smartcard weer in de ontvanger.

Wanneer je dit vergeet te doen, en de smartcard is dus ‘teruggezet in de tijd’, én je hebt nog opnames op je harddisk staan die de tussenliggende tijd overbruggen, dan kun je je smartcard zelf wellicht weer in orde brengen. Een voorbeeldje:
Het is nu juli, en je hebt een opname van april afgekeken. Helaas is daarmee de ‘verloopdatum’ op je smartcard op 31 mei gezet (controleer maar via het menu, CI module, enz.) Wanneer je nu een opname gaat afdraaien die je in mei gemaakt hebt, meestal heb je daar iets van 15 – 30 minuten voor nodig, dan zal die opname de updatecode bevatten waarmee je de key op je card naar 30 juni zet. Vervolgens speel je een opname gemaakt in juni af, en je key gaat naar 31 juli. Even weer naar een rechtstreekse uitzending kijken en je key staat weer op 31 augustus. Overigens mag je de opnames ook versneld afspelen, ook dan wordt de update geaccepteerd.
Als je een opname "voor later" wilt bewaren, en hij is gescrambled (je hebt dus je CAM en eventueel kaart nodig om hem af te spelen), dan moet je een kopie maken. Dit gaat als volgt:

* In de lijst met opnames, selecteer de juiste en druk OK
* Afspelen begint
* Druk nu op de RECORD toets
* Om de kopie sneller te laten lopen, druk op de FFWD toets [>>]. Je CAM moet het wel aankunnen, meestal lukt dat wel.

Hierna heb je een bestand met "-(COPY)" (of iets dergelijks) erachter. Dit is de ge-descramblede versie. De originele kun je (na controle van je kopie) verwijderen.

Op de 5000 zou het dollarteken voor deze opname groen moeten worden, om aan te geven dat hij gedescrambled is.
Op de 4000 zie je geen verschil.
En met RecCopy er op kan je het automatisch laten decoderen:
http://www.topfield-europe.com/forum/showthread.php?t=9332

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer vanavond een zender <> Ned 1-3 te kijken en zie de melding "gecodeerde uitzending". Maar e.e.a. heeft bij mij al 2 maanden goed gewerkt.

Kan dit een storing zijn ofzo?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2008 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 21:28:
Ik probeer vanavond een zender <> Ned 1-3 te kijken en zie de melding "gecodeerde uitzending". Maar e.e.a. heeft bij mij al 2 maanden goed gewerkt.

Kan dit een storing zijn ofzo?
Heb je wel een abo genomen, of alleen geactiveerd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt.

Ik heb "gewoon" een standaard KPN Digitenne abo (6,95 euro per maand). +/- 2 maanden geleden is dit geactiveerd. Ik kon vanaf toen alle zenders bekijken.

Nu doet ie het dus niet meer (alleen Ned 1-3 nog wel). Maandelijkse kosten worden gewoon afgeschreven, dus daar kan het niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 22:10:
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt.

Ik heb "gewoon" een standaard KPN Digitenne abo (6,95 euro per maand). +/- 2 maanden geleden is dit geactiveerd. Ik kon vanaf toen alle zenders bekijken.

Nu doet ie het dus niet meer (alleen Ned 1-3 nog wel). Maandelijkse kosten worden gewoon afgeschreven, dus daar kan het niet aan liggen.
Ok. :) Je moet je smartcard activeren via de telefoon afaik, daarna heb je direct beeld maar moet je een formulier oid sturen met je rekeningnummer e.d. omdat anders de smartcard weer op zwart gaat. Gezien er wel geld van je rekening afgaat heb je dat dus gedaan.

Welke datum staat er in de kaart? Zie ook de startpost, de codes geven aan wat voor abonnement je hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 22:50:
Ok. :) Je moet je smartcard activeren via de telefoon afaik, daarna heb je direct beeld maar moet je een formulier oid sturen met je rekeningnummer e.d. omdat anders de smartcard weer op zwart gaat. Gezien er wel geld van je rekening afgaat heb je dat dus gedaan.
Nou, dat geld werd al afgeschreven voordat ik het formulier verstuurd had. Maar ik heb het formulier uiteindelijk dus wel verstuurd. (vaag trouwens dat formulier, heb je alles via internet geregeld (en ben je al voor andere zaken klant bij KPN) moet je ook nog eens dat formulier opsturen, bovendien zei een KPN medewerker dat het formulier helemaal niet nodig is)
Welke datum staat er in de kaart? Zie ook de startpost, de codes geven aan wat voor abonnement je hebt. :)
1 t/m 31 maart: 01000009

Dus volgens de SP alles behalve Spice. Maar goed dat je het zegt, eerst had ik namelijk een andere code (B op het eind dus alles toegankelijk). Ik vraag me af waarom dit veranderd is.

Maar met 9 op het eind zou ik dus nog steeds alle commerciele knalen moeten zien. Dat lukt dus echter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 23:48:
[...]

Nou, dat geld werd al afgeschreven voordat ik het formulier verstuurd had. Maar ik heb het formulier uiteindelijk dus wel verstuurd. (vaag trouwens dat formulier, heb je alles via internet geregeld (en ben je al voor andere zaken klant bij KPN) moet je ook nog eens dat formulier opsturen, bovendien zei een KPN medewerker dat het formulier helemaal niet nodig is)
Ik denk dat ze dat nodig hebben voor je handtekening, die kan je niet via internet versturen. :)
[...]

1 t/m 31 maart: 01000009

Dus volgens de SP alles behalve Spice. Maar goed dat je het zegt, eerst had ik namelijk een andere code (B op het eind dus alles toegankelijk). Ik vraag me af waarom dit veranderd is.

Maar met 9 op het eind zou ik dus nog steeds alle commerciele knalen moeten zien. Dat lukt dus echter niet.
Je kaart zit dus ook nog goed in de ontvanger. De signaalkwaliteit is wel normaal neem ik aan? Dan zou ik de helpdesk maar eens bellen, mogelijk een foutje met je abo of een defecte smartcard oid. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Iedere maand wordt de smartcard opnieuw geactiveerd (automatisch); soms mislukt dat automatisch, dan gebeurt dit: bel met 0900-0576 (over 45 minuten :+ ) en je kaart wordt handmatig geactiveerd: binnen 1 uur heb je beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag digitenne waar ik mijn oude kleuren-tv op wil aansluiten. Hij heeft gewoon een scart-aansluiting en dus gebruik ik de scart-kabel. Als ik de ontvanger en de tv aanzet zie ik helemaal niks. Ik heb het al op de tv van mijn kamergenoot geprobeerd en daar deed hij het prima. Weet iemand hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Laatst online: 21:38

Wallie

Herr

Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 18:20:
Ik heb sinds vandaag digitenne waar ik mijn oude kleuren-tv op wil aansluiten. Hij heeft gewoon een scart-aansluiting en dus gebruik ik de scart-kabel. Als ik de ontvanger en de tv aanzet zie ik helemaal niks. Ik heb het al op de tv van mijn kamergenoot geprobeerd en daar deed hij het prima. Weet iemand hoe dit komt?
Die oude kleurentv van jou heeft geen RGB-scart en die decoder kan dat als enigste over scart uitzenden...? Ofzoiets... welkom in de analoge scartwereld, de ene aansluiting is de andere niet... :P

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Dat zal dan aan je TV liggen lijkt me?

Staat de TV op de SCART-ingang (ja domme vraag, maar ik zie het niet in je post?). Als dat zo is, kijk dan of je de ontvanger op composite of CVBS kan instellen. Misschien dat je oude TV geen RGB SCART snapt oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04 11:06

drh

Kan ook nog wezen dat je niet op het juiste video kanaal zit. Oude TV's met scart schakelen niet altijd automatisch over op het videokanaal.

mvg, drh
(Wezep 9 km west van Zwolle) TF6000COK, TF3000COT-d en de Finepass VTX 5000-CNX.

drh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
*O* Er komen als het goed is nieuwe zendmasten bij, volgens www.radio.nl/fmtv :

(zie: http://home.planet.nl/~pl...ders%20in%20Nederland.pdf )

-Hoorn
-Enkhuizen
-Den Burg (Texel)
-Zoetermeer
-Den Haag Zuid
-Venendaal
-Deventer
-Roosendaal
-Loon op Zand
-Helmond
-Roermond
-Sittard

Alleen het gebied tussen goes - rotterdam en smilde - zwolle blijft slecht gedekt; verder zal dan bijna heel nederland complete dekking hebben!

UPDATE: Juiste namen :)

[ Voor 20% gewijzigd door Samopsa op 17-03-2008 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Laatst online: 21:38

Wallie

Herr

Samopsa schreef op maandag 17 maart 2008 @ 20:18:
-LoZ (??) in brabant (boven tilburg)
Doet me denken aan Loon op Zand... ;)

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
VnD lijkt me Veenendaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Samopsa schreef op maandag 17 maart 2008 @ 20:18:
Alleen het gebied tussen goes - rotterdam en smilde - zwolle blijft slecht gedekt; verder zal dan bijna heel nederland complete dekking hebben!
Een aantal zenders worden wel directioneel dus het is maar afwachten waar er precies dekking komt. Maar we zullen het wel zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
W3ird_N3rd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 20:41:
[...]

Een aantal zenders worden wel directioneel dus het is maar afwachten waar er precies dekking komt. Maar we zullen het wel zien. :)
Ja dat klopt, er zullen wel weer plekken 'binnen dekking' slecht bereik hebben; en sommige plekken blijven uiteraard buiten bereik. Maar het is wel een aanzienelijke vergroting van het dekkingsgebied als deze masten allemaal in de lucht gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Inderdaad, Veendam ligt zeg maar bij Groningen :P

Ey maar goed nieuws zeg :o !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 14:40

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik hoop voor al de mensen die in de buurt van zo'n aankomende antenne wonen serieus dat ze niet hetzelfde doen als ze hier in zuid-west Eindhoven geflikt hebben. Want dan staat er binnenkort een mooie kermistoren in je achtertuin. :P
(Overigens wel goede ontvangst hier sinds die lichtmast hier staat. :+ )

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de zomer vakantie moet Digitenne beschikbaar zijn in Hoorn en Enkhuizen.
Dus even een tip voor de mensen die kabel hebben hou de rekening mee met storing moree door het beeld, het kan zijn dat sommige zenders worden gestoord.
Dit worden de frequenties, en de antennes worden hopelijk niet geplaats in Hoorn 80 mast er staat al genoeg shit op!!!!

K Freq
39 618 - - 1 NH Hoorn
45 666 - - 2 NH Hoorn
34 578 - - 3 NH Hoorn
35 586 - - 4 NH Hoorn
39 618 - - 1 NH Enkhuizen
45 666 - - 2 NH Enkhuizen
34 578 - - 3 NH Enkhuizen
35 586 - - 4 NH Enkhuizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:23

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 11:33:
Voor de zomer vakantie moet Digitenne beschikbaar zijn in Hoorn en Enkhuizen.
<snip>
Grappig - ik heb vorig jaar probleemloos digitenne gekeken op mijn zeilboot in zowel Hoorn als Enkhuizen maar met een extra mast zal de ontvangst binnen wel beter zijn dan.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
@franssie: Dat kwam dan van de mast van lelystad. Op 't ijsselmeer moet dat wel te ontvangen zijn.

@freaks: inderdaad, de autoradio werkt al niet bij hoorn 80 in de buurt, haha. Er staat ook nog een kleinere mast bij de van aalstweg naast de provinciale weg geloof ik, maar ik denk niet dat ze die gaan gebruiken.. weet ook niet zeker of die er meer staat, ben er al tijdje niet meer geweest ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-08 18:53
Een vraag over de werking van de twintuner:

De naam zegt het al; de tuner bevat twee tuners ingebouwd en kan dus twee kanalen tegelijk decoderen. Een die je kijkt, een ander die het signaal doorstuurt naar de recorder.

Alleen een ding snap ik niet. Ik neem aan dat de tuner het signaal naar de recorder doorstuurt en dat het signaal opgenomen wordt zoals het binnenkomt daar; gedecodeerd dus.

Dat zou dus betekenen dat je in plaats van de recorder ook een tweede televisie erop kan aansluiten. Echter, dat is me nog niet gelukt terwijl het volgens mij wel moet kunnen als mijn redenatie juist is. De tweede tuner decodeert het signaal toch en dan zou het niet uit moeten maken of het naar een recorder of een tweede televisie gaat?

Iemand die mij hier enig inzicht in kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het Duitse devolo AG zal tijdens CeBIT de dLAN NAS en dLAN NAT introduceren. De dLAN NAS (Network Attached Storage) is een harde schijf die via het stroomnet in het netwerk kan worden opgenomen. Dankzij HomePlus AV is de maximale toegangssnelheid zo'n 200 Mbit/s. U hoeft alleen de stekker in een willekeurig stopcontact te steken. De harde schijf hoeft dus niet naast een computer te staan. Pas in het laatste kwartaal van 2007 komt het product op de markt.
Bij de meeste NAS-oplossingsen, bijvoorbeeld van fabrikanten als Synology, Buffalo en Thecus, hebben de opslagsystemen gewoon een netwerkaansluiting, veelal Gigabit (1.000 Mbit/s). Er moet daarom nog wel een netwerkkabeltje naar het opslagsysteem worden gelegd. Er zijn oplossingen met één harde schijf, maar ook zwaardere oplossingen met meerdere harde schijven, meestal met RAID voor extra hoge capaciteit of grotere bedrijfszekerheid.

Netwerken via het stopcontact

Televisie over het stroomnet
Op CeBIT presenteert devolo ook de dLAN NAT, een oplossing met dezelfde HomePlug AV technologie maar een ander doel, namelijk de transmissie van satelliettelevisie over het stroomnet. Daarmee moet digitale televisie overal in iedere kamer te ontvangen zijn. De dLAN NAT kan een DVB-S signaal in hoge kwaliteit (ook HDTV) verdelen over het stroomnet, zonder dat coaxkabels nodig zijn.

De dLAN NAT beschikt over een geïntegreerde dLAN 200 AV adapter, die het satellietsignaal in het stroomnet brengt. De door devolo ontwikkelde technologie zal behalve voor DVB-S (satelliettelevisie) ook voor DVB-T (ethertelevisie ofwel Digitenne) en DVB-C (kabeltelevisie) geschikt zijn.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.