Nee, het ging echt om mensen die aangaven dat hun D200 bijna twee jaar oud was en 2-3K sluiterbewegingen had gehad, dus nog bijna nieuw. Mijn punt is dat als je zo weinig fotografeert, dat een D3 of een D300 dan eigenlijk hardstikke overkill is. Maar als je na die twee jaar je D200 met 2-3K sluiterbewegingen voor iets minder dan 1000 euro aan mij wil overdoen, dan wordt ik daar natuurlijk niet ongelukkig van.
Oh, ja en ook van het feit dat deze mensen zo vriendelijk zijn om Nikon zo te sponsoren en daarmee feitelijk de prijs van dit soort camera's omlaag te brengen, vind ik ook helemaal niet vervelend.
Echter als ik nu "veel" geld uit ga geven, dan ga ik geen D200 kopen, maar een 70-200 f2.8 VR.
Van die 16-85 wordt ik niet warm of koud overigens. Ik heb al een 24-120 VR en ik vind die VR pas handig worden zo rond de 80-90 mm. Met mijn 18-70 heb ik nog nooit het idee gehad dat ik een shot verprutst heb dat ik met VR wel had gemaakt.
Dat het een goed verkoop argument is, ja dat ben ik met je eens, maar ik denk dat het voor het grootste deel van de mensen hier eigenlijk niets toevoegd.
Van de pas uitgebrachte lenzen vind ik met name de 24-70 f2.8 wel heel erg gaaf, maar ik hik nog wat tegen de prijs aan.
Glas kopen blijft toch heel erg leuk en de verlanglijst bevat naast dit soort lenzen van bijna 2K euro ook nog wel wat goedkopers, zoals een paar primes. Maar eerst maar eens een vervanger voor mijn 70-200 f2.8, want mijn 24-120 is zo een fijne walkaround.
[
Voor 7% gewijzigd door
Anoniem: 176826 op 17-01-2008 14:50
]