Toon posts:

Het grote Nikonmount-objectieven-topic V7.0 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 25 26 Laatste
Acties:
  • 105.280 views sinds 30-01-2008

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:40

Pat-Juh

Patrick

introductrie prijs hè Joep...

Meeste lenzen worden ietsjes goedkoper naarmate tijd vordert. Tenzij ze niet aan te slepen blijven :P.

Ben om eerlijk te zijn het meest benieuwd naar de bokeh... hoe deze zal zijn vergeleken met de vorige versie en ook met name vergekelen met de sigma 1,4 en de nikkor 1,8...

[Voor 39% gewijzigd door Pat-Juh op 22-09-2008 13:08]

• jcvjcvjcvjcv
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-12-2018
Vind ik nog wel meevallen gezien alle horrorverhalen over € 650

De huidige AF-D 50mm f1.4 staat voor € 239 bij FK. Tel daarbij de lenshood* (€ 18), een fatsoenlijke rear-dop* (€ 6,50), de extra hoge prijs omdat het een nieuw product is en de recente prijsdaling van de AF-D en dan zit 'ie er niet heel ver vanaf. Hij zal vast nog wel een eindje zakken ( de SB900 is sinds introductie bij FK al gezakt van € 525 naar € 395), dus :)

*lenshood niet meegeleverd bij de AF-D 50mm en de rear-dop is zo'n vaag wit ding ipv de normale LF-1. Die moet je dus nog bij de prijs van de AF-D tellen. Bij de AF-S worden ze kennelijk meegeleverd, samen met een leuk tasje.

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-06 10:47
hars73 schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 13:44:
Nou.. bij CameraNU is de 18-105VR op voorraad zie ik! Nu zullen ze langzaam overal wel binnendruppelen, de prijs zal nog wel iets zakken en de reviews en ervaringen zullen langzaamaan wel verschijnen.
Heb 'm vanmorgen besteld, als het goed is, morgen binnen... ik ben benieuwd!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:44

qadn

Pinnacle of Perversion

Wij ook, dus laat weten hoe hij bevalt :)

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

• Shark.Bait
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-06 15:37

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

bouwfraude schreef op maandag 22 september 2008 @ 12:19:
€383 (EUR)

Dit bedrag lijkt gebaseerd op de Japanse adviesprijs van 60.000 yen (ex 5% btw in japan)
Da's een nette prijs, ik ga hem maar eens aanschaffen, zodra de prijs een beetje inzakt en het schip binnen is (schip met geld)

Nikon, Fujifilm en Apple zooi

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:04
Best een druk jaar geweest voor de mensen bij nikon.

PC-E NIKKOR 24mm f/3.5D ED
AF-S DX NIKKOR 16-85mm f/3.5-5.6G ED VR
AF-S Micro NIKKOR 60mm f/2.8G ED
PC-E Micro NIKKOR 45mm f/2.8D ED
PC-E Micro NIKKOR 85mm f/2.8D
AF-S DX NIKKOR 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR
AF-S NIKKOR 50mm f/1.4G

Digital SLR Camera Nikon D60
Digital SLR Camera Nikon D700
Digital SLR Camera Nikon D90

Nikon Speedlight SB-900

En het jaar is nog niet eens om....

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-06 11:02
Ik heb een Nikon D40. Ik begin me te storen aan het wisselen van mijn 18-55 en 55-200 lenzen. Ik zit te denken om deze te verkopen en de 18-200 VR aan te schaffen. Ik gebruik m'n camera nu eigenlijk voor alles: party foto's, dierentuinen, landschappen en kleine beestjes. Tot nu toe is de enige beperking van m'n huidige lenzen dat ik ze moet wisselen. De kwaliteit van de foto's ben ik tevreden mee en ook op de 55-200 mis ik niet de VR die wel op de 18-200 zit. Ik zie eigenlijk alleen maar positieve reviews, maar just to be sure gooi ik het nog even door de GoT molen, misschien zie ik iets over het hoofd..

Hallo met Tim

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:50
Als het wisselen van objectieven je echt tegen staat is het vervangen van jouw twee huidige objectieven door een 18-200 VR inderdaad de beste optie :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Pkunk
Abbadon schreef op maandag 22 september 2008 @ 18:25:
Als het wisselen van objectieven je echt tegen staat is het vervangen van jouw twee huidige objectieven door een 18-200 VR inderdaad de beste optie :)
Maar ik hoef dus niet bang te zijn dat ik inboet aan kwaliteit? Ik lees hier en daar ook wel dat een 18-200 nooit zo goed is als "losse lenzen", maar er staat dan niet bij of dat dan lenzen van €1000 betreft, of dat dat ook voor de simpele lenzen geld zoals die ik heb.

Hallo met Tim

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-06 22:59
tsja, 1 van de sterke punten van een DSLR is dat je lenze kan wisselen. Je gaat nu een compromis-lens op je camera gooien. Wel 1 van de betere superzooms, maartoch... het blijft een compromis-lens.

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:50
Timlog schreef op maandag 22 september 2008 @ 18:29:
[...]

Maar ik hoef dus niet bang te zijn dat ik inboet aan kwaliteit? Ik lees hier en daar ook wel dat een 18-200 nooit zo goed is als "losse lenzen", maar er staat dan niet bij of dat dan lenzen van €1000 betreft, of dat dat ook voor de simpele lenzen geld zoals die ik heb.
Als jij tevreden bent met de 18-55 en 55-200 zul je ook tevreden zijn met de 18-200. Dit is de beste superzoom die je kunt kopen :)

Dat verhaal over 'losse lenzen' geldt inderdaad voor de wat duurdere objectieven.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Pkunk
Abbadon schreef op maandag 22 september 2008 @ 18:39:
[...]

Als jij tevreden bent met de 18-55 en 55-200 zul je ook tevreden zijn met de 18-200. Dit is de beste superzoom die je kunt kopen :)

Dat verhaal over 'losse lenzen' geldt inderdaad voor de wat duurdere objectieven.
Dan ben ik bij deze over de streep. Vielen dank!

Hallo met Tim

• Wijnands
Alleen voor kleine beestjes kan die 18-200 nog wel 's tegenvallen. Verder brengt een 18-55 zo weinig op dat ik serieus zou overwegen om 'm te houden om later nog 's wat te doen met omkeerringen ofzo.

Anoniem: 176826

Nee, dat verhaal klopt ook voor goedkopere lenzen. Maar:
Ik zou (in navolging van Wijnands) je 18-55 ook niet verkopen. De kans is klein dat je er een redelijk bedrag voor krijgt. Kijk maar een keer op MP. Dat ding levert echt niet meer op dan een paar tientjes. Ik zou die bewaren voor als je nog een keer ligt wil reizen of bang bent dat je bijvoorbeeld je lens in een glas bier gaat dopen.

• Shark.Bait

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

Wijnands schreef op maandag 22 september 2008 @ 17:34:
Best een druk jaar geweest voor de mensen bij nikon.

PC-E NIKKOR 24mm f/3.5D ED
AF-S DX NIKKOR 16-85mm f/3.5-5.6G ED VR
AF-S Micro NIKKOR 60mm f/2.8G ED
PC-E Micro NIKKOR 45mm f/2.8D ED
PC-E Micro NIKKOR 85mm f/2.8D
AF-S DX NIKKOR 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR
AF-S NIKKOR 50mm f/1.4G

Digital SLR Camera Nikon D60
Digital SLR Camera Nikon D700
Digital SLR Camera Nikon D90

Nikon Speedlight SB-900

En het jaar is nog niet eens om....
nou, het feit dat de 50mm pas in november uitkomt geeft aan (met grote waarschijnlijkheid) dat dat de laatste SLR gerelateerde aankondiging zal zijn dit jaar.

Vorig jaar waren de D3, D300, 14-24 en de 24-70 aangekondigd eind augustus en kwamen ook pas uit in november.

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:57

Just_I

What did you just say?

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Anoniem: 163903

Nu nog een vergelijking met de sigma en dan weet ik welke lens de Goede Sint mag komen brengen :)

[Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 163903 op 23-09-2008 13:25]

• Shark.Bait

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

cameraland heeft em nu ook voor 349 euro staan. Ik denk dat ik de sint ook maar eens lief aan moet gaan kijken

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:57

Ankh

|true

Damn, ik zit met een zwaar dilemma...
Ik kan een bijna nieuwe tokina 11-16mm overnemen voor 350~400 euro...

Ik ben hier dan ook nog steeds op zoek naar, het objectief is nu 4 maanden oud en heeft nog 8 maanden garantie. Voor de rest de bon krijg ik er dan ook. Hij is van een professioneel fotograaf die naar een full frame camera over gaat.

Genoeg, het pakket is compleet. En ik wil toch graag met deze lens gaan werken. Alleen ik heb nog een aantal dingen die ik wil aanschaffen. En had mezelf voor gesteld om dit objectief pas rond begin volgend jaar te kopen. Misschien dat tegen die tijd weer een nieuwe objectief en/of de prijs is gezakt.

Heb afgesproken dat ik deze week laat weten, wat ik nu wil...Maar iemand nog een goeie idee of er nog nieuwe objectieven zijn aangekondigd (ik zie ze nergens staan).

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:05
Zoveel UWA verschijnen er niet hoor per gegeven tijdseenheid. 350-400 is een prachtdeal volgens mij. Op reviewsites is te zien dat deze lens op redelijk wat vlakken buitengewoon goed presteert. Wat mij betreft een no-brainer dus.

Hier staat tekst

• Wijnands
Over tokina gesproken, ik lees net op dpreview dat ze ook de nikon objectieven gaan motoriseren, te beginnen met de 12-24.

• ktart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-03 08:51
Ik ben inmiddels de trotse eigenaar van een Sigma 70-200mm f/2.8. Hij is behoorlijk zwaar, maar wel erg mooi! Hij focust verder prima, dus dat zit gelukkig helemaal goed.

• Anoniem: 159816
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Wijnands schreef op woensdag 24 september 2008 @ 15:24:
Over tokina gesproken, ik lees net op dpreview dat ze ook de nikon objectieven gaan motoriseren, te beginnen met de 12-24.
Dat is goed nieuws :) . Is er ook informatie over wat voor motor?

• Remy
  • Laatst online: 08-06 22:21

Remy

Moderator General Chat

I usually get 100% accuracy

Dat nog niet, waarschijnlijk wel vergelijkbaar met Sigma's HSM :)
Het nieuwe objectief is in Japan vanaf 7 november te koop in Nikonvariant. Voor de Canonversie zullen de Japanners moeten wachten tot 5 december. Wanneer Nederland volgt is nog niet bekend, maar volgens photoscale.de wist de Duitse importeur HapaTeam al te melden dat de 12-24 F4 Pro DX II waarschijnlijk nog dit jaar beschikbaar komt.

LinkedIn
Twitter

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:40

Pat-Juh

Patrick

Remy schreef op donderdag 25 september 2008 @ 20:43:
Dat nog niet, waarschijnlijk wel vergelijkbaar met Sigma's HSM :)

[...]
Denk eerder zo'n half brakke uitvoering die er in de goedkopere Sigma objectieven zit...

• fnoff
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-06 12:11
Pat-Skim schreef op donderdag 25 september 2008 @ 21:00:
[...]
Denk eerder zo'n half brakke uitvoering die er in de goedkopere Sigma objectieven zit...
Of zoiets als in de Canon variant?

• hars73
  • Laatst online: 09-06 14:51

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Iemand inmiddels zelf al wat ervaringen met de nieuwe 18-105VR? En dan bijvoorbeeld in vergelijking met de andere kitlenzen zoals de 18-55, 18-70 en 18-135?

Ondanks dat de lens al weer eventjes leverbaar is lees ik er op internet nog weinig gebruikerservaringen van.

• Sjaak_Afhaak
Ik zit zelf ook te denken aan deze lens als vervanger voor m'n kitlens, met als idee een meer walk-around lens ervoor terug te krijgen. In de PW staat ie voor 211 als ik me niet vergis, wat ik dan weer wel een aardige prijs vind. Ken Rockwell heeft hem simpeltjes gereviewed, maar is niet echt tevreden. Bovendien heeft het beestje een plastic mount, waar ik persoonlijk op afknap.
Ik denk dat ik nog even verder ga kijken naar alternatieven.

Hier staat tekst

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:37

Nomad

a.k.a. Martijn

hars73 schreef op maandag 29 september 2008 @ 09:42:
Iemand inmiddels zelf al wat ervaringen met de nieuwe 18-105VR? En dan bijvoorbeeld in vergelijking met de andere kitlenzen zoals de 18-55, 18-70 en 18-135?

Ondanks dat de lens al weer eventjes leverbaar is lees ik er op internet nog weinig gebruikerservaringen van.
De 18-105VR is niet "al weer eventjes leverbaar", dat ding is gewoon nèt nieuw.

Ik zou de kwaliteit op het niveau van de 18-135 leggen, het zal er niet veel vanaf zitten verwacht ik.

Sony A7 III te koop

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Sjaak_Afhaak schreef op maandag 29 september 2008 @ 11:00:
Ik zit zelf ook te denken aan deze lens als vervanger voor m'n kitlens, met als idee een meer walk-around lens ervoor terug te krijgen. In de PW staat ie voor 211 als ik me niet vergis, wat ik dan weer wel een aardige prijs vind. Ken Rockwell heeft hem simpeltjes gereviewed, maar is niet echt tevreden. Bovendien heeft het beestje een plastic mount, waar ik persoonlijk op afknap.
Ik denk dat ik nog even verder ga kijken naar alternatieven.
Hoezo niet tevreden?
I'd pass on this 18-105mm lens. It's too expensive for what you get. $400 for a plastic mount lens? Not from my wallet, but if you want a light, do-almost everything lens for a DX camera and don't mind the price, this could be your ticket.
Zeker als je dit als walkaround lens wilt gebruiken is de plastic mount al wat minder een bezwaar. En 400$ is wel wat anders dan 211 euro.

• Sjaak_Afhaak
Even verderop staat er:
I prefer both the 18-55mm and 18-55mm VR lenses, which are both sharper and a fraction of the price!
Nou schijnen de reviews van Ken met een korreltje zout genomen te moeten worden, maar hier schrik ik wel van.

btw: ben ik nu een zeikerd als ik afknap op een plastic mount? Of merk je er in de praktijk maar weinig van? Ik kan me voorstellen dat het zaakje zwakker is, en eerder kan afbreken.

[Voor 27% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 29-09-2008 11:51]

Hier staat tekst

Anoniem: 22659

Hmm, ja afbreken. Het hele web staat vol met afgebroken objectieven ;)

Het idee van een dergelijk objectief is walk around, kortom weinig wisselen. In dat geval lijkt het me niet echt een minpunt. Aan de andere kant, een metalen vatting is beter, evenals internal zoom, internal focus, weathersealing, vee en geronde diafragmabladen, een hoge vaste lichtsterkte, een snelle AF motor, kortom toch maar gelijk de 24-70/2.8? :+

• hars73

hars73

Nomad schreef op maandag 29 september 2008 @ 11:38:
[...]
De 18-105VR is niet "al weer eventjes leverbaar", dat ding is gewoon nèt nieuw.

Ik zou de kwaliteit op het niveau van de 18-135 leggen, het zal er niet veel vanaf zitten verwacht ik.
Ja okee, een paar weken is ie nu leverbaar. Maar als een nieuwe camera uit is, schieten de reviews vaak als paddestoelen uit de grond. Over deze nieuwe lens is nog niet zoveel beschikbaar, al gaat dat met lenzen misschien iets minder snel als bij camera's. Zit eigenlijk te wachten op een review van photozone.de, heb ik toch een beter gevoel bij dan die reviews van Ken. Die zweert bij elke review weer bij z'n 18-55 lenzen..

En juist zo'n 18-55 heb ik en optisch is ie best aardig, maar het focus hunten tijdens lowlight opnames en het te korte bereik soms, maakt het dat de 18-105 wel een goed alternatief lijkt. Zeker als walk around lens. Ik zit straks een week in Fins Lapland en daar wil ik zo min mogelijk lenzen wisselen vanwege de kou en er zullen veel schemerige momenten zijn, dus de VR kan misschien ook nog wel van pas komen.

[Voor 22% gewijzigd door hars73 op 29-09-2008 12:12]

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-05 10:27
hars73 schreef op maandag 29 september 2008 @ 12:03:
[...]

Ja okee, een paar weken is ie nu leverbaar. Maar als een nieuwe camera uit is, schieten de reviews vaak als paddestoelen uit de grond. Over deze nieuwe lens is nog niet zoveel beschikbaar, al gaat dat met lenzen misschien iets minder snel als bij camera's. Zit eigenlijk te wachten op een review van photozone.de, heb ik toch een beter gevoel bij dan die reviews van Ken. Die zweert bij elke review weer bij z'n 18-55 lenzen..
Je vergeet zijn 18-200 :')

Maar srsly... Ken is een dodo :P Natuurlijk als je het over bang-for-buck hebt, is een kitlens de beste aankoop, maar dat wil niet zeggen dat het een voor jou geschikte lens is. Dat is en blijft iets subjectiefs...

wijnands en ik bijvoorbeeld verschillen heel erg bij het idee van een 'standaardzoom' :P

• Exocet
  • Niet online
hars73 schreef op maandag 29 september 2008 @ 12:03:
[...]

..
Op slrgear.com is al een tijdje de review beschikbaar. Hier zijn ze positief, maar weet niet hoe betrouwbaar de site is.

• hars73

hars73

Henk schreef op maandag 29 september 2008 @ 12:15:
[...]

Maar srsly... Ken is een dodo :P
Eventjes kort offtopic: http://www.bahneman.com/l...?story=Ken_Rockwell_Facts

En weer ontopic: Hier nog wel een interessante discussie op Flickr met wat ervaringen van mensen die zelf de D90 en 18-105 al in gebruik hebben: http://flickr.com/groups/...iscuss/72157607188362755/

[Voor 29% gewijzigd door hars73 op 29-09-2008 12:45]

• neographikal
  • Niet online
:D _O_ kende hem nog niet :P
Henk schreef op maandag 29 september 2008 @ 12:15:
[...]

Maar srsly... Ken is een dodo :P Natuurlijk als je het over bang-for-buck hebt, is een kitlens de beste aankoop, maar dat wil niet zeggen dat het een voor jou geschikte lens is. Dat is en blijft iets subjectiefs...

wijnands en ik bijvoorbeeld verschillen heel erg bij het idee van een 'standaardzoom' :P
Eens :)

Op zoek naar software/integratie-architect?

• Sjaak_Afhaak
bah, ik wordt een beetje leip van alle keuze op het gebied van de vervanging van de kitlens. Ben binnenkort jarig, en mag van m'n vriendin voor 150 euro iets uitzoeken. Met dat bedrag red ik het niet, maar dan leg ik wel iets bij. Ik denk dat ik twee opties/scenario's heb:

- Nikkor 18-105 VR (PW: 217 euro), lekker bereik voor walkaround, VR is altijd een fijne toevoeging, en prima prijs. Daarentegen is hij niet zo snel (f/3,5 max) en heeft een plastic mount (ben er nog niet over uit of ik daar een probleem van ga maken bij het maken van de keuze).

Tamron 17-50 f/2,8 (PW: 319 euro). Een millimeter meer groothoek, 5 mm minder tele dan m'n huidige kitlens. Een stuk lichtsterker dan optie 1, maar minder bereik. Presteert ook uitstekend op scherpte, zelfs al op f/2,8. Bovendien een redelijk/prima bouwkwaliteit. nadeel: 100 euro duurder dan optie 1.

Intussen houd ik in gedachten: Ik doe niet moeilijk over het wisselen van lensen. Als het moet, dan moet het, en sta ik niet te zeuren dat ik voor één foto even moet wisselen. Dan duurt het maar langer. Persoonlijk denk ik dat voor mij lichtsterkte wel een issue is, aangezien ik op dit moment redelijk wat moeite heb om m'n katten binnenshuis op de plaat te zetten. VR helpt dan weinig, aangezien die beesten nooit stil willen zitten.

Hier staat tekst

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:20

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

En je kitlens verkopen op MP? Als je de 18-105 neemt zal je niet meer pakken. En als je de Tamron neemt zeker ook niet meer. Levert toch weer een paar duiten op.

Ik weet niet of je veel behoefte hebt aan medium tele? Ik hebt juist mijn 18-135 van Sigma de laan uit gestuurd omdat ik meestal toch niet verder dan 50 mm kwam, of juist te kort aan 135mm. Ik had wel vaak tekort licht, dus toen op de 17-50 2.8 overgestapt en die komt eigenlijk nooit meer eraf.

• hars73

hars73

littlejoannes schreef op maandag 29 september 2008 @ 13:49:
En je kitlens verkopen op MP? Als je de 18-105 neemt zal je niet meer pakken. En als je de Tamron neemt zeker ook niet meer. Levert toch weer een paar duiten op.

Ik weet niet of je veel behoefte hebt aan medium tele? Ik hebt juist mijn 18-135 van Sigma de laan uit gestuurd omdat ik meestal toch niet verder dan 50 mm kwam, of juist te kort aan 135mm. Ik had wel vaak tekort licht, dus toen op de 17-50 2.8 overgestapt en die komt eigenlijk nooit meer eraf.
De kitlens 18-55 zal ik zelf niet gaan verkopen. Altijd handig als backup, terwijl ie op mp bijna niks oplevert. Ik merk dat ik vaak net iets te kort kom boven de 55mm en het gebied 18-22 bijna niet gebruik. Dus de 24-120 zou voor mij ook een mooi bereik zijn.. maar ja.. die is nogal een stuk prijziger.. Een lens met een begin van 28mm vind ik dan net weer niet wijd genoeg en ben ik bang weer te vaak naar de 18-55 te moeten grijpen. De 18-135 heeft een mooi bereik, maar heb toch niet zo'n goed gevoel bij die lens. Maar ja bij elke lens is het belangrijk om z'n beperkingen te weten om er toch goed mee om te kunnen gaan. Dat zal bij de 18-105VR ook zo zijn.

• Shark.Bait

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

Sjaak_Afhaak schreef op maandag 29 september 2008 @ 11:44:
Nou schijnen de reviews van Ken met een korreltje zout genomen te moeten worden, maar hier schrik ik wel van.
Toen de 105 VR net uit was trapte Ken hem vierkant de grond in, hij kocht een andere, die trapte hij nog dieper de grond in.

Nu is hij er lyrisch over. :')
Bovendien heeft het beestje een plastic mount, waar ik persoonlijk op afknap.
TJa, dat was toenderijd 1 reden voor mij om van Canon FD naar Nikon over te stappen ipv naar EOS... :')

Het moraal: alle fabrikanten zijn kudt eigenlijk.

[Voor 25% gewijzigd door Shark.Bait op 29-09-2008 14:31]

• Sjaak_Afhaak
littlejoannes schreef op maandag 29 september 2008 @ 13:49:

Mocht ik een vervanger voor m'n kitlens kopen, dan zit ik met een nikkor 18-55 en een sigma 70-300 non apo opgescheept. Zelf denk ik dat ik daar praktisch geen geld meer voor ga krijgen, aangezien de goedkoopste DSLR kitjes van nikon (die geen schroefmotor hebben voor de Sigma telelens) tegenwoordig voor 270 van eigenaar wisselen. Ik denk er inderdaad aan om die twee lensen als backup te houden, of om weer als een kit met de D50 te verkopen, zodra ik besloten heb voor de D90 te gaan ;)

Hier staat tekst

• hars73

hars73

Sjaak_Afhaak schreef op maandag 29 september 2008 @ 14:37:
[...]
Mocht ik een vervanger voor m'n kitlens kopen, dan zit ik met een nikkor 18-55 en een sigma 70-300 non apo opgescheept.
De Sigma zit je sowieso niet echt mee opgescheept he. Die heeft toch wel een heel ander bereik dan de 18-105. Ik zelf heb de Sigma 70-300 APO, maar die zal ik zeker wel blijven gebruiken hoor ondanks eventuele aanschaf van de 18-105.

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-06 20:15
Sjaak_Afhaak schreef op maandag 29 september 2008 @ 11:44:
btw: ben ik nu een zeikerd als ik afknap op een plastic mount? Of merk je er in de praktijk maar weinig van? Ik kan me voorstellen dat het zaakje zwakker is, en eerder kan afbreken.
Bij de valpartij waardoor m'n KM 5D een retourtje bremen moest maken zat de kitlens (met plastic mount) er op. De kitlens is wel zichtbaar beschadigd maar functioneerd anderhalf jaar later ook nog steeds prima maar het AS spiegel en sluiter mechanisme hadden reparatie nodig.

Op het moment dat een metale mount een voordeel zou kunnen opleveren heb je over het algemeen wel andere/ grotere problemen.

Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-06 12:01
hars73 schreef op maandag 29 september 2008 @ 15:02:
[...]

De Sigma zit je sowieso niet echt mee opgescheept he. Die heeft toch wel een heel ander bereik dan de 18-105. Ik zelf heb de Sigma 70-300 APO, maar die zal ik zeker wel blijven gebruiken hoor ondanks eventuele aanschaf van de 18-105.
Inderdaad, het 105-300 (of 105-200 for that matter), is best een flink stuk zoom. En een beetje overlap (18-105 + 70-300) kan best fijn zijn, hoef je niet heel de tijd te wisselen :+.

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-06 20:15
Niky schreef op maandag 29 september 2008 @ 15:44:
Inderdaad, het 105-300 (of 105-200 for that matter), is best een flink stuk zoom. En een beetje overlap (18-105 + 70-300) kan best fijn zijn, hoef je niet heel de tijd te wisselen :+.
Lol ik heb laatst met alleen een geleende A200, Tamron 17-50 en Minolta 135 f/2.8 geschoten. Om nou te zeggen dat ik me heb gestoord aan het wisselen nou nee. Het enige wat ik er wel aan zou missen is een prettige portret lens (ergens in het 50-135 gaatje ;) ). Maar verder een erg prettige setup (scherp lichtsterk, compact, snelle AF en niet eens zo gek duur: Tamron 17-50 f/2.8 voor ~ €350, Minolta 135 f/2.8 ~ €200-250)

Maar dat was natuurlijk in een heel gecontroleerde omgeving (20 atletiek kids die door elkaar heen rennen) waar je overlap en de flexibiliteit van een zoom eigenlijk helemaal niet nodig hebt :X (kwestie van vooraf weten welke shots je wil maken en wat daarbij het gewenste resultaat op levert)

[Voor 17% gewijzigd door martijn_tje op 29-09-2008 16:01]

Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

• Sjaak_Afhaak
hars73 schreef op maandag 29 september 2008 @ 15:02:
[...]

Misschien had ik iets vollediger moeten zijn.. Ik heb onlangs ter vervanging van m'n sigma 70-300 non apo de nikkor 70-300VR gekocht (zie sig). Mocht ik de kitlens vervangen, zit ik met twee reserve objectieven, die beide - als ze los te koop worden aangeboden-, niet veel zullen opleveren. Ik ben serieus aan het overwegen over een kleine jaar te switchen naar een D90, zodat ik eventueel de D50 + kitlens + sigma 70-300 in één deal kan verkopen. Persoonlijk denk ik dat ik 'm dan een stuk makkelijker kwijt zal raken.

Hier staat tekst

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-06 22:33
Sjaak_Afhaak schreef op maandag 29 september 2008 @ 16:19:
[...]

Misschien had ik iets vollediger moeten zijn.. Ik heb onlangs ter vervanging van m'n sigma 70-300 non apo de nikkor 70-300VR gekocht (zie sig). Mocht ik de kitlens vervangen, zit ik met twee reserve objectieven, die beide - als ze los te koop worden aangeboden-, niet veel zullen opleveren. Ik ben serieus aan het overwegen over een kleine jaar te switchen naar een D90, zodat ik eventueel de D50 + kitlens + sigma 70-300 in één deal kan verkopen. Persoonlijk denk ik dat ik 'm dan een stuk makkelijker kwijt zal raken.
Wat jij beoogt, lijkt me het verstandigst. Wil je niet naar een D90, dan kun je de lenzen gebruiken voor inruil bij aankoop van een andere lens. De 70-300 zal dan rond de 50 euro doen en de kitlens zal wel weinig opleveren, maar alle beetjes helpen.

• jcvjcvjcvjcv
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-12-2018
Shark.Bait schreef op maandag 29 september 2008 @ 14:27:
[...]
Toen de 105 VR net uit was trapte Ken hem vierkant de grond in, hij kocht een andere, die trapte hij nog dieper de grond in.

Nu is hij er lyrisch over. :')

[...]

TJa, dat was toenderijd 1 reden voor mij om van Canon FD naar Nikon over te stappen ipv naar EOS... :')

Het moraal: alle fabrikanten zijn kudt eigenlijk.
Ja, dat viel me laatst ook al op. Hij zegt nu tussen de regeltjes door dat het aan de nieuwe bodies ligt. Mja, het zal wel ergens het midden houden, maar ik vind het ook wel komisch dat hij eerst met dikke rode letters erboven zet "NOT RECOMMENDED!" en dat hij hem nu aanprijst als zijnde perfect 8)7

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hars73 schreef op maandag 29 september 2008 @ 14:06:
[...]

De kitlens 18-55 zal ik zelf niet gaan verkopen. Altijd handig als backup, terwijl ie op mp bijna niks oplevert. Ik merk dat ik vaak net iets te kort kom boven de 55mm en het gebied 18-22 bijna niet gebruik.
Ondanks dat je het zelden/niet gebruikt zou ik zeker op crop nooit een lens nemen die boven de 18mm begint. Je kunt namelijk altijd nog croppen, maar je kunt nooit pixels erbij renderen/tekenen. Keep that in mind ;)

Ik denk zelf ook na over de 17-50 als vervanging van mijn 18-125 overigens, vooral vanwege de lichtsterkte :)

Website

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-06 18:42

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Pagina: 1 ... 24 25 26 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee