[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 76 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 8.920 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Zeker interessant.
Ben vooral benieuwd in hoeverre dit efficienter is tov de R680 en Crossfire zoals we het nu hebben.
Daarnaast snap ik het "pcie" streepje in de R700 niet. Met mijn beperkte logica moet dan 1 van de chips een soort "master" chip incl router zijn. Of er moet nog een aparte routerchip ondie zijn :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Eén core zal vast het verkeer tussen chipset (of cpu, in geval van Nehalem of Fusion met hun onboard pci-e controller) en gpu regelen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Overigens moet je je uitspraak wel nuanceren. Dat er geen "hardware AA" in de R600 zit is onjuist. Deze uitspraak doet impliceren dat alles via software gebeurt en dat is niet zo. Compression en evaluation van subpixels wordt nog altijd in de render backends gedaan. Alleen het resolve gedeelte wordt via een fastpath vanaf de RBEs naar de shaders gevoed om het daar te laten uit te voeren.
Ik neem aan dat we elkaar begrijpen ;) We spreken over hardware en shaderbased AA om het verschil duidelijk te maken.
Volgens AMD moet je het 'probleem' elders zoeken dan op het gebied van bandbreedte.
Zolang die uitspraak maar niet van Hector komt, want wat die de laatste tijd allemaal niet lult :+
Ik had het wel over de HD2400 en HD2600 serie. Jij ook?
Sorry, ik las RV320 en RV325.
Modbreak:De edit-knop is er niet voor niets... gelieve niet 2x achter elkaar te postne

[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 06-12-2007 01:24 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Ik vraag me ook nog even af hoe de R700 dan met 4 gpu's gaat werken. Dat wordt dan weer een R700 X2 ? Want in dat geval vraag ik me ook af hoe snel een core is. Die die vergelijkbaar met de RV670 ? of zijn ze langzamer.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Waarschijnlijk (zeker) langzamer. Het voordeel van een tragere core is dat deze minder verbruiken. 4x RV670 krijg je niet bij elkaar. 100W de chip = 400W.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Astennu

heh nope ik denk gewoon een echte quadrant aka quad core, net als AMD met de Barcelona's heeft gedaan , heh why not als het met twee apparte kan als met CPU's the tech hebben ze al, dus infeite is het theoretisch wel mogelijk, maar aan de andere kant kan het idd ook om twee Dual Core's gaan en dat op 1 PCB prikken, het meer op de manier wat Quantum3D heeft gedaan alleen heh dat was al in 1996 - 2000 met 3Dfx chips, dat heete toen Parrallel Rendering wat op de zelfde manier komt.

het plakken van meerdere van de zelfde chip op 1 PCB.
Het leuke daaraan dat zien we nu allemaal terug, heh History repeats it's seld I guess :+ Eigenlijk allemaal oude tech wat gewoon weer terug komt heh ,wel lache eigenlijk. :D

De tech hebben ze al nu alleen nog maar uitvoeren :) Ik dat wel gebeuren hoor ooit is, en R700 zal iigzo'n soort geval worden 8) man dit wordt weer een gave tijd. :9~

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2007 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Hacku schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 09:28:
Waarschijnlijk (zeker) langzamer. Het voordeel van een tragere core is dat deze minder verbruiken. 4x RV670 krijg je niet bij elkaar. 100W de chip = 400W.
Ja dat is het em dus. Maar als ze veel langzamer zijn zou de performance nog wel eens tegen kunnen vallen tov een HD3870 X2. En ik hoop voor AMD dat ze nu weer een keer een knaller hebben want ze hebben dat hard nodig.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Astennu schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 10:07:
[...]

Ja dat is het em dus. Maar als ze veel langzamer zijn zou de performance nog wel eens tegen kunnen vallen tov een HD3870 X2. En ik hoop voor AMD dat ze nu weer een keer een knaller hebben want ze hebben dat hard nodig.
Ik stel mijn verwachtingen van R700 niet te hoog in. Ik hoop dat ATI haar trots even inslikt en gewoon op de markt brengt wat we nu nodig hebben, en geen technologie dat pas over twee jaar nuttig kan zijn.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Inderdaad de R600 is vooruitstrevend genoeg. Ik hoop zelfs dat ze een stapje terug doen en zelfs wat features die nu gewoon nog veel worden gebruikt ( zoals AA en Textures ) ook wat beter laten presteren op de R700. Maar vooruitkijken is zeker niet slecht moeten ze ook zeker blijven doen. Dus als ik hun was zou ik ook voor de Shader based resolve wat maatregelen treffen dat het nog wat sneller wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Performance moet gewoon goed zijn op alle vlakken. Kunnen ze er ook meer voor vragen. Of de prijs nu 199, 249 of zelf 299 is maakt weinig uit, de mensen kopen hem toch als ze hem echt willen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
True. Zo iets als de 9700 Pro maken ze niet snel meer. Maar ze moeten nu iets hebben wat goed presteert.

Ik vraag me ook af wat er was gebeurt als nVidia de R600 had gehad. Volgens mij had hij dan wel goed gelopen door het TWIMTBP programma. AMD kan daar echt wat van leren. Maar ik moet zeggen ik haat die reclame nog steeds ook al heb ik nu een C2D en nVidia kaart had liever meteen het spel gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hacku schreef op maandag 03 december 2007 @ 23:16:
Eén core zal vast het verkeer tussen chipset (of cpu, in geval van Nehalem of Fusion met hun onboard pci-e controller) en gpu regelen.
Oh? De gedistribueerde R600 wijst daar anders niet op. Het delen van het geheugen bij de R700 is wel in de lijn der verwachtingen. Dus waarom niet de pci-e/HT link?!?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2007 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Euhm, jongens hebben jullie ook nog steeds texturing problemen met de Cat. 7.11 drivers i.c.m. Crysis.

7.11 zou het verhelpen, maar ik heb nog redelijk vaak last van knipperende muren/tonnen/kereltjes met mijn 2900Pro.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
SirNobax schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 11:38:
Euhm, jongens hebben jullie ook nog steeds texturing problemen met de Cat. 7.11 drivers i.c.m. Crysis.

7.11 zou het verhelpen, maar ik heb nog redelijk vaak last van knipperende muren/tonnen/kereltjes met mijn 2900Pro.
7.11 verhelpt dit niet. Daarvoor moet je de hotfix gebruiken. Staat zelfs op de AMD site vermeld bij de downloads:
Crysis players should continue using the Crysis hotfix driver.
http://game.amd.com/us-en/latest_news.aspx?id=AMD000000016

En kom op... dit topic is niet voor dat soort vragen... Dat staat in de topicregels en ook in de topic-waarschuwing... Dit is iets dat je simpel zelf had kunnen vinden door bv de forumsearch te gebruiken, google te gebruiken, even te kijken op het forum http://game.amd.com of nog gemakkelijker in de releasenotes te kijken van de drivers.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
CJ schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 12:52:
7.11 verhelpt dit niet. Daarvoor moet je de hotfix gebruiken. Staat zelfs op de AMD site vermeld bij de downloads:

En kom op... dit topic is niet voor dat soort vragen...
Oeps, sorry, ik was er heilig van overtuigd dat die 7.11 het probleem zou verhelpen 8)7 , my bad.

Nog bedankt trouwens :) !

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06-2023
onder het mom: "even apeldoorn bellen"

fudzilla: *Plenty RV670 chips around, but not enough cards*
link

tis niet echt een probleem maar vond het wel geinig!
gelukkig heb ik m'n RV670 chip + card hier al liggen! :) moet trouwens zeggen dat die HD38xx serie meer bekend is dan ik dacht, (stond in de rij bij de lokale pc-boer.. joggie van 13: "hebben jullie mijn 3870 al binnen?" toch grappig om te zien/horen :)
Hacku schreef 10:09:
Ik stel mijn verwachtingen van R700 niet te hoog in.
Precies Hacku gewoon denken dat die R700 als de R600 / RV670 presteert dan kan het altijd mee vallen ;) :P pffff kom OP hey...! waarom zo somber? die R700 gaat gewoon knallen! ik voel het...dit "moet" de klapper worden! :*)

vind dat ze met de RV670 een zeer interessante chip hebben neergezet... tuurlijk is het meer een gepimpte R600 maar toch! voor het geld en de features top kaartje! (x1950 gevoel)
(of heb ik dat al is gezegd? ...... :9~ )

[ Voor 36% gewijzigd door MauSS op 04-12-2007 14:55 ]

A world without gadgets is no world ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

MauSS schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 14:52:
onder het mom: "even apeldoorn bellen"
:?
fudzilla: *Plenty RV670 chips around, but not enough cards*
link

tis niet echt een probleem maar vond het wel geinig!
Wat is er grappig aan? Dit gebeurt vaker hoor?
vind dat ze met de RV670 een zeer interessante chip hebben neergezet... tuurlijk is het meer een gepimpte R600 maar toch! voor het geld en de features top kaartje! (x1950 gevoel)
Qua energieverbruik ja, maar qua prestaties vind ik het zwaar tegenvallen, zoveel beter is hij nou ook weer niet, hij is zelfs soms trager dan de HD2900XT.
(of heb ik dat al is gezegd? ...... :9~ )
Vast wel, jou kennende... :P

[ Voor 9% gewijzigd door MensionXL op 04-12-2007 15:00 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Het zou me niets verbazen als de roadmap weer verandert is en R700 iets anders is dan wat iedereen verwacht. Op zich zou een opgepimpte R600 helemaal geen gek idee zijn, net zoals ATI toendertijd de originele R400 van de roadmap haalde en daar R420 voor in de plaats zette.

En dan heb ik het over een opgepimpte R600 met:
- met meer texture units (bv 8x4 ipv 4x4)
- meer RBEs (24 ipv 16)
- meer shaderunits of hoger geklokte shaderunits (bv 64x5 op 1500Mhz of 128x5 op 750Mhz)
- fallback path naar hardware AA resolve (voor de gevallen waar dit nodig/handig is)

Volgens mij zijn dit wel de gebieden die de grootste performancewinst zouden boeken als dit zou worden aangepakt.

R600 had 720M transistoren. Zo'n 200M zaten in die 512-bit memory interface. Na het veranderen in een 256-bit memory interface en toevoegen van DX10.1 en UVD bleven hier nog 666M van over op een superkleine die-size (meer dan 2x zo klein als R600).

In het highend segment kan de die-size wel twee keer zo groot worden... Een chip van 1 Miljoen transistoren op 55nm zou dat allemaal wel moeten kunnen herbergen en tevens goedkoper uitvallen dan een R600. Oh en daarnaast ook veel sneller zijn. De architectuur is goed van de R600, alleen heeft-ie superbenzine nodig... en een opgepimpte R600 zou wat dat betreft niet misstaan. Weinig R&D kosten en snel te produceren. Net zoals R420 eigenlijk een verdubbeling van R300 was. Maar goed, dat is wel heel erg simplistisch gedacht. :+

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Precies Hacku gewoon denken dat die R700 als de R600 / RV670 presteert dan kan het altijd mee vallen ;) :P pffff kom OP hey...! waarom zo somber? die R700 gaat gewoon knallen! ik voel het...dit "moet" de klapper worden! :*)
Ik herinner me de discussie dat iedereen verwachtte dat R600 20%+ performance over de G80 zou presteren. Eerst zien ;) Overigens denk ik niet negatief, het is sowieso altijd goed om je verwachtingen niet te hoog te zetten. Mocht het dan inderdaad tegenvallen, wat altijd kan, dan zal je niet zo teleurgesteld zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door XWB op 04-12-2007 15:17 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Het probleem van de R600 is puur het feit dat hij geen texture rendering power heeft. Bekijk maar eens wat synthetische benchmarks, shaders renderen is enorm capped en net onder de 8800GTX, maar zodra textures niet meer 'nodig' zijn (vertex processing) gaat de R600 als een speer (ver boven de G80).
ATI heeft duidelijk gedacht dat shaders de toekomst waren, maar die textures units verpesten de potentie enorm.
Op papier is de R600 namelijk een beest, met zijn geheugen interface als hoogtepunt.

Ik had namelijk wel verwacht dat met 105GB/s, 2x AA "gratis" zou zijn.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
SirNobax schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 15:48:
Het probleem van de R600 is puur het feit dat hij geen texture rendering power heeft. Bekijk maar eens wat synthetische benchmarks, shaders renderen is enorm capped en net onder de 8800GTX, maar zodra textures niet meer 'nodig' zijn (vertex processing) gaat de R600 als een speer (ver boven de G80).
ATI heeft duidelijk gedacht dat shaders de toekomst waren, maar die textures units verpesten de potentie enorm.
Op papier is de R600 namelijk een beest, met zijn geheugen interface als hoogtepunt.

Er is denk ik ook weinig kans dat hier nog wat aan kan worden gedaan, softwarematig, lijkt mij of niet? Denk ook niet dat ATI er tijd in gaat stoppen en zich gewoon richt op de nieuwe modellen.

Die vertex processing, zit dat toevallig in de unreal engine? Aangezien ik altijd merk dat die games die daarop draaien een mega boost hebben ineens qua FPS, wanneer ik ze speelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

MensionXL schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 15:00:
[...]

:?

[...]

[...]

Qua energieverbruik ja, maar qua prestaties vind ik het zwaar tegenvallen, zoveel beter is hij nou ook weer niet, hij is zelfs soms trager dan de HD2900XT.

[...]

Vast wel, jou kennende... :P
Maar wel de helft van de prijs, dus tegenvallen? Hij doet het juist ontzettend goed voor het geld dat ie kost.

[ Voor 8% gewijzigd door Phyxion op 04-12-2007 17:03 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ik heb nog drie kartonnen Ruby's, iemand interesse? Ik moet zondag richting Voorburg, als je huis op mijn baan is spring ik even binnen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu

Tja AMD heeft sinds de X1k serie al veel minder texture units als de nVidia tegenhangers. Ze dachten gewoon dat textures sneller minder belangrijk zouden zijn en dat is dus flink tegen gevallen. Zelfde geld voor de Hardware AA resolve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06-2023
MensionXL schreef:
ieder zijn humor Mension
MensionXL schreef:
Volgens mij begrijp je het nog steeds niet het he? }:O
Tegenvallen ? wat verwacht je van een V chip? R1000 prestaties ofzo??
tis een R-V chip geen R only... voor het geld wat het kaartje kost doet hij het juist erg goed!
zoals Phyxion dus al aangaf.
(niet voor niets scoort deze kaart 100% bij Hardwareinfo's prijs/prestatie shizzle)

[ Voor 4% gewijzigd door MauSS op 04-12-2007 19:10 ]

A world without gadgets is no world ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Hacku schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 17:38:
Ik heb nog drie kartonnen Ruby's, iemand interesse? Ik moet zondag richting Voorburg, als je huis op mijn baan is spring ik even binnen.
Nou! :P Ik woon in Delft dus als je daar langs komt hou ik me aanbevolen! :)

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Delft moet lukken, stuur maar even een mail met je adres ;)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Hacku schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 17:38:
Ik heb ook belangstelling voor eentje Hacku. Zit alleen wel in het oosten van het land. Op zondag heb ik alleen geen OV dus heel erg ver bij mij uit de buurt kan ik niet komen.

Ze hebben op 55nm goede yields, althans dat lees ik. Ze weten nu waar de bottleneck zit, dus dan zou een opgepimpte R600 inderdaad geen gek idee zijn. Laat maar komen, het is wellicht moeilijk maar zéker niet onmogelijk om die extra texture-units erin te plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Even een kort vraagje tussendoor; als je je BIOS flashed met nieuwe core/mem speeds, behoud je dan je automatische 2D/3D switch settings via je CCC of zal je kaart continu op deze nieuwe speeds draaien?

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat hangt er denk ik vanaf of de BIOS die je flashed dat ondersteund en of CCC die BIOS ondersteund.
Dus welke BIOS wil je op welke kaart flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Weet ik nog niet, was meer een algemene vraag. :) Wacht nl. nog steeds op goede beschikbaarheid van een Asus of Sapphire 3870 plus een hopelijk goede 7.12 driver set.

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
peakaboo schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 15:56:
[...]
Er is denk ik ook weinig kans dat hier nog wat aan kan worden gedaan, softwarematig, lijkt mij of niet? Denk ook niet dat ATI er tijd in gaat stoppen en zich gewoon richt op de nieuwe modellen.
Spellen kunnen geoptimaliseerd worden voor de R600 kaarten, echter denk ik niet dat dit gaat gebeuren. Wel zullen truukjes zoals Parallax mapping, Bumpmaps, Displacement mapping en vertex texturing (bv. kleding die meewaait met de wind, vegetatie wat beweegd (crysis), etc etc) vrijwel zonder performance hit geactiveerd worden.

Nu de games nog!
Crysis gebruikt als een van de eerste op grote schaal parallax mapping (fear gebruikte het alleen maar voor kogelgaten en Oblivion zou origineel ook op grote schaal (lees: overal) parallax mapping gebruiken, maar dit is eruit gehaald, wel terug te krijgen via een modje, UT3 gebruikt het wel, maar het is niet echt super IMO.). Displacement mapping zullen we de eerste tijd niet zien.
peakaboo schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 15:56:
Die vertex processing, zit dat toevallig in de unreal engine?
UT '03 / '04 en UT3 gebruiken allen het (zwaar verouderde) vertex lightning voor 'enviroment shadows', dus dat zal allemaal wel lekker lopen :) .

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Even tussendoor, weet iemand voor wanneer de 7.12 driver verwacht staat? Heb na een biosflash veel meer last gekregen van flikkerende textures in crysis, kan wel de hotfix installeren maar anders wacht ik gewoon nog heel even tot 7.12 er is.

Ik hoop overigens echt dat ze nagedacht hebben over designchanges mbt tot texture units en hardware AA resolve..zou in ieder geval al een behoorlijke performance boost met zich meebrengen als het op HD38xx kaarten geimplementeerd was denk ik zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:38

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Er wordt van alles in de wereld gegooit, wat betreft drivers.

Het gerucht gaat:

Wanneer Crytek hun eerste patch, met de performance updates uitbrengt. Gooit ATi ook een hotfix van 7.11 de deur uit. Die verbeterde Crossfire en nog meer zaken voor Crysis biedt.

En over 7.12 is niets bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMD to lower Radeon HD 3800 series GPU pricing
AMD has recently notified its partners of plans to drop the price of its Radeon HD 3850 and 3870 GPUs by around US$20, according to sources at graphics card makers.

The original official Radeon HD 3850 (RV670 Pro) and 3870 (RV670 XT) prices were US$179 and US$219. After the reduction, the new prices will be set between US$159-179 and US$199-219, respectively.

In response to AMD's plans, Nvidia also notified its partners that it will consider following up with price reductions of its own, causing several makers to delay mass orders to prevent themselves from absorbing the price damage, according to the sources.

AMD and Nvidia were invited to comment on this report but had not responded by the time of publication.
Een 3870 voor $199-$219? Binnenkort kunnen we dus een 3870 voor zo'n 150 euro kopen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-06 09:59
Leuke Review (Legit Reviews) van vandaag over de 3870CF

Afbeeldingslocatie: http://www.legitreviews.com/images/reviews/605/cod4_1280.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.legitreviews.com/images/reviews/605/bioshock_1600.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.legitreviews.com/images/reviews/605/crysis_1600.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Illidan op 05-12-2007 21:18 ]

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 17:07

Krizzie

Progressive Music \o/

Beetje vreemde score's op 1920 1200 alles max haal ik in Bioshock een hogere fps dan ze daar hebben met de 2900XT. :X

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Illidan schreef op woensdag 05 december 2007 @ 21:14:
Leuke Review (Legit Reviews) van vandaag over de 3870CF
Beetje jammer dat ze 8800GT SLI niet mee hebben genomen in de test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
Ik vind de HD3850 scores voor CoD4 ook aan de lage kant.

Met een AMD X2 4200+ en een X1950Pro haal ik op dezelfde reso en settings: CoD4: 35+ outdoor, 50+ indoor :?

[ Voor 30% gewijzigd door Indy91 op 05-12-2007 22:26 ]

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:10
OMG het aandeel AMD blijft maar zakken op de beurs. Market cap is nu 4.94B tegenover 18.68B voor NV. AMD zit in een neergaande trend en NV in een opwaardse. Als dit de komende dagen zich voortzet is NV 4x meer waard als AMD. Hiermee wordt AMD ook een erg goedkope overname prooi, om een voorbeeld te geven, AMD heeft meer betaald voor ATI (5.4B) dan dat het bedrijf nu (AMD + ATI) nu waard is. Wie o wie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDukemaster
  • Laatst online: 03-08 22:21
Hulde aan driver sweeper, Windows doet het weer! :D Echter nu zit ik wel met een klein dillema, is er nog een andere manier om de fanspeed van mijn 3850 pro te verhogen dan met Atitool?

Edit: Kwam net tegen dat Rivatuner ook geschikt is. Zojuist geinstalleerd en werkt tot nog toe perfect. Wat maakt die fan trouwens een herrie als je hem op 100% zet. :P

[ Voor 31% gewijzigd door TheDukemaster op 06-12-2007 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWolf666
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-06-2022

BlackWolf666

Dawn's Moonlight

Hm het klinkt niet zo best voor AMD... Maar ja gewoon afwachten denk ik..

Over de R700, er gaan geruchten rond dat deze 45nm is ipv 55nm. Iemand die dit kan bevestigen?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met CoD is het niet zo vreemd, aangezien OpenGL altijd beter draait bij Nvidia kaarten, maar crossfire weer uitmuntend scoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 04:17:
[...]

Met CoD is het niet zo vreemd, aangezien OpenGL altijd beter draait bij Nvidia kaarten, maar crossfire weer uitmuntend scoort :)
Ja crossfire doet het goed he? Spijtig van die dure X38 borden die eigenlijk de enige zijn die het deftig ondersteunen.

Denk als er nu een goedkope versie van dat uitkomt die CF ondersteunt (desnoods 8X+8X) die heel populair zou zijn. 100euro extra uitgeven(X38 tegen P35) om 50euro te besparen in CF is nu niet de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
The Source schreef op donderdag 06 december 2007 @ 00:08:
OMG het aandeel AMD blijft maar zakken op de beurs. Market cap is nu 4.94B tegenover 18.68B voor NV. AMD zit in een neergaande trend en NV in een opwaardse. Als dit de komende dagen zich voortzet is NV 4x meer waard als AMD. Hiermee wordt AMD ook een erg goedkope overname prooi, om een voorbeeld te geven, AMD heeft meer betaald voor ATI (5.4B) dan dat het bedrijf nu (AMD + ATI) nu waard is. Wie o wie?
Tja vind je het raar. Zie Phenom.... Het is gewoon niet veel soeps. Alleen het ATi deel doet het wel redelijk. Nu met de HD3xxx serie hebben ze weer een wat betere kaart in handen. Nog steeds niet super maar ze kunnen er volgens mij wel winst op maken. Het erge is nog dat Phenom nog jaren mee moet en nu al niet tegen de Intel cpu's op kan. Er ook nog bugs in zitten waardoor de server cpu's terug geroepen zijn. Een complete ramp dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-09 00:05
Is er al iets bekend over die Ati Beta 7.12 drivers? Waar zouden die te downloaden zijn wannee ze uitkomen?

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik hoop dat ze de UT3 bug oplossen die in cat 7.11 is ontstaan. Cat 7.10 werkt goed met UT3 maar 7.11 zorgt voor een stotterende gamplay ook al is de FPS hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Source schreef op donderdag 06 december 2007 @ 00:08:
Overnames van de zijde van Intel of nV hoef je sowieso niet te verwachten. Anders krijgen ze t hele monopolie verhaal op hun dak. En wie zijn er nog meer? Samsung? IBM? Die voelen er ook weinig voor. Waarschijnlijk komen er wel weer investeringen uit de Arabische wereld en uit China. Die lui hebben ook zoveel dollars te besteden. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 10:31:
[...]

Overnames van de zijde van Intel of nV hoef je sowieso niet te verwachten. Anders krijgen ze t hele monopolie verhaal op hun dak. En wie zijn er nog meer? Samsung? IBM? Die voelen er ook weinig voor. Waarschijnlijk komen er wel weer investeringen uit de Arabische wereld en uit China. Die lui hebben ook zoveel dollars te besteden. :z
Tja ik denk dat als AMD overgenomen gaat worden het nog slechter zal zijn voor de consument. Ik verwacht namelijk niet dat het bedrijf dat AMD overneemt de concurrentie met Intel aan durft en zig ergens anders op zal richten. Dus hoop dat AMD gewoon kan blijven bestaan zoals het nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 11:10
[...]

Vergeet niet dat ze AMD ook kunnen opdelen he. Zo kan nVidia bijvoorbeeld de AMD-processor tak overnemen en het ATI deel verkopen. En Intel kan dat natuurlijk andersom doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Woeps...knip*

[ Voor 96% gewijzigd door Xadeon op 06-12-2007 12:35 ]

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
lijkt erop dat nu eindelijk crossfire volwassen aan het worden is. Bina 2x zo veel performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

Astennu schreef op donderdag 06 december 2007 @ 09:42:
Ik hoop dat ze de UT3 bug oplossen die in cat 7.11 is ontstaan. Cat 7.10 werkt goed met UT3 maar 7.11 zorgt voor een stotterende gamplay ook al is de FPS hoog.
Ik ga vanavond 7.10 eens testen met UT3. Had gehoopt dat 7.12 beta uit zo komen na eerdere berichten van planet 64, maar daar wacht ik nu niet meer op.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Daar hoopte ik ook op. Ik kijk anders vanavond nog wel ff, misschien dat het dan wel ergens te downloaden is.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
edward2 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 12:42:
[...]

Ik ga vanavond 7.10 eens testen met UT3. Had gehoopt dat 7.12 beta uit zo komen na eerdere berichten van planet 64, maar daar wacht ik nu niet meer op.
Met de HD3870 kaartjes moet je een handmatige install doen. Want 7.10 kent de HD3870 niet. En dan je kaarten even als HD2900 XT installeren werkt goed heb ik gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:11

defiant

Moderator General Chat
Overnames van de zijde van Intel of nV hoef je sowieso niet te verwachten. Anders krijgen ze t hele monopolie verhaal op hun dak.
Een overname door nvidia is echt geen probleem qua monopoliepositie, want als nvidia amd zou overnemen heeft intel nog steeds het grootste marktaandeel van cpu's en chipsets, en ook nog een zeer groot marktaandeel in graphics. Alleen op high-end graphics komt er een monopolie. Je zou kunnen zeggen dat met een overname door nvidia er juist monopolievorming van intel wordt voorkomen.

Het slechtste scenario imho is als een hedge fund AMD opkoopt en daarna de boel opknipt en los verkoopt. Dan is het exit AMD/ATI.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Een doorstart van ATI als aparte graphics fabrikant zou ook nog kunnen. Die graphics en chipset division is nu zo'n beetje de enige divisie die winst draait. En dan zijn we weer terug bij af. Wat er gebeurt als AMD wordt overgenomen dat zien we dan wel weer. :) Ik kan me er niet echt druk om maken. :+

[ Voor 7% gewijzigd door CJ op 06-12-2007 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 10:21

boesOne

meuh

AMD heeft er veel slechter voor gestaan dan nu, dus niet zoals op de FP gaan gillen dat AMD kapot gaat oid.

Aangezien de chipsets en vga divisie nog winst maken en er nog redelijk wat volume cpu's de deur uit gaat is er weinig aan de hand vooralsnog.

Pas als de OEMs AMD laten vallen is er reden tot zorg.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
boesOne schreef op donderdag 06 december 2007 @ 13:46:
AMD heeft er veel slechter voor gestaan dan nu, dus niet zoals op de FP gaan gillen dat AMD kapot gaat oid.

Aangezien de chipsets en vga divisie nog winst maken en er nog redelijk wat volume cpu's de deur uit gaat is er weinig aan de hand vooralsnog.

Pas als de OEMs AMD laten vallen is er reden tot zorg.
Waar en niet waar. Het gaat nu wel echt erg slecht met ze en inderdaad het is nog niet helemaal voorbij zolang oems vertrouwen hebben is het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

Astennu schreef op donderdag 06 december 2007 @ 12:51:
[...]

Met de HD3870 kaartjes moet je een handmatige install doen. Want 7.10 kent de HD3870 niet. En dan je kaarten even als HD2900 XT installeren werkt goed heb ik gehoord.
Kan je CCC wel inst. dan? (ik moet CF aanvinken bv)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
edward2 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 13:51:
[...]

Kan je CCC wel inst. dan? (ik moet CF aanvinken bv)
Ja je start eerst de driver een keer. Dan krijg je de melding dat hij je kaarten niet kan vinden. Maar dan staan de files allemaal in c:\Ati\cat 7.10. Daar kun je ook CCC los installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
HIS IceQ HD3850:

Afbeeldingslocatie: http://www.fudzilla.com/images/stories/2007/December/General_News/his_hd3850_iceq3_card.jpg

Loopt op 735-980 512 MB GDDR3. Door dat laatste zou hij hier en daar nog wel eens sneller kunnen zijn dan een stock HD3870.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDukemaster
Heeft een van jullie ook problemen met een HD3850 en 3DMark? Geen een doet het bij mij, kan ze wel gewoon installeren alleen als ik 03 of 05 opstart gebeurt er verder niks en met 06 loopt zelfs de hele PC vast. Denk dat het iets te maken heeft met de hardware herkenning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 05:25

Pubbert

random gestoord

-nosysinfo achter je snelkoppelingsdoel (wel via eigenschappen doen)

anders moet je ff die .dll in je futuremark mapje vervanen met een nieuwe, moet je ff op googlen welke dat is.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDukemaster
Bedankt, werkt inderdaad. Maar herkent 3DMark de HD38 reeks dan soms nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08 21:19
Jawel, je moet effe op futuremark de laatste patch voor 3dmark06 downen. Dan herkent ie je kaarten en kan je -nosysinfo weglaten :)

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op donderdag 06 december 2007 @ 15:06:
HIS IceQ HD3850:

Loopt op 735-980 512 MB GDDR3. Door dat laatste zou hij hier en daar nog wel eens sneller kunnen zijn dan een stock HD3870.
Club3d komt ook met een OC 3850:

http://www.alternate.nl/h...1066817&showTechData=true

Loopt op 720 MHz / 1800 MHz, maar klopt het dat deze ook 512 MB heeft? Zou wel eens een heeeeel mooi prijs / kwaliteit kaartje kunnen zijn dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey GoT's,

Ik wil binnenkort ook de HD3870 gaan bestellen alleen zit ik met de vraag of het uberhaupt werkt op mijn moederbord. Er wordt aangegeven dat deze PCI-Express 2.0 ondersteund maar naar mijn idee ondersteund mijn moederbord dit nog niet (Asus M2NPV-VM). Ga ik dit verschil merken, moet ik hier nog een nieuw moederbord bij kopen, of maakt het nog niet uit tot ik CF ga gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDukemaster
Geen idee wat er aan de hand is maar mijn 3Dmark06 score lijkt me aan de lage kant. Heb een Amd64 X2 4200+@2750mhz en een HD3850@750/2000 en mijn score is 7800 punten. Als ik rondkijk op internet zie ik dat een niet overgeklokte 3850 9000-10000 haalt. Ik gebruik overigens Catalyst 7.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

ikie2001:
maakt geen fluit uit, je zal het bandbreedteverschil niet merken. Gewoon kopen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheDukemaster schreef op donderdag 06 december 2007 @ 17:07:
Geen idee wat er aan de hand is maar mijn 3Dmark06 score lijkt me aan de lage kant. Heb een Amd64 X2 4200+@2750mhz en een HD3850@750/2000 en mijn score is 7800 punten. Als ik rondkijk op internet zie ik dat een niet overgeklokte 3850 9000-10000 haalt. Ik gebruik overigens Catalyst 7.11
Omegadrivers al geprobeerd ??

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2007 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op donderdag 06 december 2007 @ 17:10:
ikie2001:
maakt geen fluit uit, je zal het bandbreedteverschil niet merken. Gewoon kopen dus!
Supahhh Tnx dat wilde ik horen, wanneer is die 2.0 dan nodig ? bij CF ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

De exacte uitleg over PCIe 1.0/1.1/2.0 prestaties staat ergens in deze thread, of het vorige deel. Ik weet het niet exact, dus je moet even zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:38
Heb je de drivers op Performance staan ipv quality ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDukemaster
Gebruikte eerst alleen de Catalyst drivers(dus zonder CCC). Heb net de hele driver suite geinstalleerd alleen nu doet Control Center het niet? Staat ook nergens bij geavanceerde beeldscherminstellingen en als ik erop klik via rechtermuisknop gebeurt er niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-09 00:05
Als die Catalyst 7.12 beta drivers gereleased zijn, waar zijn ze dan te vinden? Ik zit nu wel steeds dit topic te checken, maar voor de rest weet ik niet waar ik kijken moet voor beta drivers.

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
dat klopt ook wel ongeveer....

een amd64 x2 scoort nou eenmaal een stuk lager in 3dmark..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miorob
  • Laatst online: 28-07-2020
Ik had gister even mijn kaarten getest in 3dmark06 en was in eerste instantie teleurgesteld door de score maar nu had ik hier ergens een link van een review bekeken ( http://www.legitreviews.com/article/605/1/ ) en zag dat ze met een qx9650 en 4GB ram een score van NET geen 16K haalde, dus ben ik best opgelucht dat ik een score haalde van NET boven de 16K!!! SUPER. Met een Q6600@3,2 en 2GB Ram PC8500

Maar nu lees ik ook over verschillende drivers, ik heb getest met de 7.11 driver maar zie ook dat er mensen zijn die de 7.10 of de omega drivers gebruiken. misschien een onodige vraag maar welke zou beter presteren??

asus p5kc - Q6600@3,25 Ghz - corsair 1066Mhz - 2X Jetway HD3870 - zm600hp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Omega drivers zijn niet geschikt voor de beste performance voor 3D Mark, die zijn gemaakt om de beste Image Quallity als beste performance in je games te geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDukemaster
Mr. Detonator schreef op donderdag 06 december 2007 @ 19:18:
[...]

dat klopt ook wel ongeveer....

een amd64 x2 scoort nou eenmaal een stuk lager in 3dmark..
Dat is juist het interessante, had net even rondgesnuffeld op de projectcompare van Futuremark:

http://service.futuremark...pe=14&XLID=0&UID=12520593

Mijn score was 7836

Toen vond ik iemand met een iets hogere score dan mij, 8200 echter dat kan want zijn kaart was hoger geklockt:

Maar toen vond ik iemand anders, met praktisch hetzelfde systeem als mij(X2 3800+@2700, dus ook dual core) en die haalt ruim 9300 punten:

Aan de driver versie ligt het niet want beide hadden dezelfde versie, echt heel apart allemaal.

[ Voor 16% gewijzigd door TheDukemaster op 06-12-2007 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Na het nogmaals bekijken van wat reviews merk ik iets op waar ik helemaal niet aan gedacht had, de core kloksnelheid van de 3870 is meer dan 75mhz hoger dan die van de 2900XT. Ik dacht dat ze gelijk geclockt waren en dat de keren dat de score van de hd3870 hoger was puur door 'optimalisatie' kwam.

Heeft iemand hier een idee hoeveel het prestatie verschil is tussen een 2900XT en een 3870 met gelijke core-clocksnelheden.
Eerlijk gezegd denk ik dat de 2900XT dan keer op keer sneller zal zijn.

Ik heb trouwens 13124 3Dmark06 puntjes gehaald met mijn 2900Pro, zonder aangepaste voltages.
....eerst me eens laten 'voorlichten' (lees: op google rondsnuffelen) voordat ik daar aan begin, zijn hier ook tweakers die ervaring met R600 voltages hebben?

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op techpowerup staat een review van de Gecube en Powercolor OC HD3850:
http://www.techpowerup.co...deon_HD_3850_X-Turbo-III/

Hoop dat in het geval van de Gecube het aan de sample chip ligt en niet aan bijv de koeler.
(namelijk 2x de 3870 variant besteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:10
http://www.hothardware.co...ming_AMDs_RV635_Unveiled/
DisplayPort Cards Coming, AMD's RV635 Unveiled
CJ schreef op donderdag 06 december 2007 @ 13:29:
Een doorstart van ATI als aparte graphics fabrikant zou ook nog kunnen. Die graphics en chipset division is nu zo'n beetje de enige divisie die winst draait. En dan zijn we weer terug bij af. Wat er gebeurt als AMD wordt overgenomen dat zien we dan wel weer. :) Ik kan me er niet echt druk om maken. :+
Een doorstart als apart bedrijf voor ATI acht ik erg klein. ATI maakt qua omzet maar een klein deel uit van AMD, daarbij is het ook een verliesgevende divisie, ik weet niet welk jaar verslag jij leest? Belangrijkste is dat heel de sales / marketing / pr onderdelen ontmanteld zijn en voor een deel geintegreerd in AMD. De overige ATI mensen hebben ergens anders onderdak gezocht. Een soortgelijk sales en marketing netwerk opbouwen kost enorm veel geld en jaren tijd. Ik denk dat ze op dit moment als onderdeel van AMD beter af zijn en daarbij zitten.

De volgende generatie Intel (Nehalem) zal de onboard VGA niet meer in het chipset stoppen maar in de CPU. Bij AMD zal dit niet anders zijn (Fusion). Dus dat wil zeggen dat het onboard VGA gedeelte niet meer in het chipset ondergebracht zal worden. Dit is een groot probleem als je geen CPU's maakt want dan moet je speciale mainboards laten maken die onboard VGA supporten via een chipset waar dan een CPU inpast die geen on-die VGA heeft. Dus NV zal voor deze generatie (2009) met een slimme cost effectieve oplossing moeten komen om te kunnen concurreren met de onboard CPU VGA oplossingen. We weten allemaal dat dit een enorm grote markt is (immers, Intel is enkel door onboard VGA toch een van de grootste VGA producenten).

Daarnaast worden powersaving features als Hybrid SLI / CF in de toekomst ook steeds belangrijker. Nu zul je dit als 'extra' feature gaan zien op entry level mainboards die VGA onboard hebben. Zet er een VGA kaart bij en je hebt een klein beetje extra performance en kost voordeel (althans zo gaat NV het marketen). Doordat de add-in discreet VGA kaart kan worden uitgeschakelt als er geen game gespeeld gaat worden bespaar je een heleboel stroom (150 tot 200W op een high-end kaart). Als deze kaart uitgeschakeld is dan is deze ook erg stil en veroorzaakt hij geen hitte :) . Deze kaarten zullen ook op high-end ATX mainboarden gebruikt worden dus het is niet meer dan logisch dat Hybrid SLI / CF ook op deze mainboarden mogelijk wordt. De kosten van onboard VGA zijn erg klein, het is gewoon een stukje silicon dat deze functie verzorgd, zeker als dit in de CPU integrated wordt. Dus ik denk dat we wel kunnen stellen dat alle mainboards in de toekomst onboard VGA krijgen. Met de trend om dit onboard te doen lijkt het met voor ATI ook verstandig om het nog even bij AMD uit te zingen :) NV zal denk ik dus op zoek moeten gaan naar CPU's of een andere mogelijkheid om VGA in de CPU te integreren. Dit is wel pas in 2010 en later, maar dat is erg dichtbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Goed punt. AMD doet het nog steeds best aardig in het budget segment, mede door de goedkope mobo's. Een eigen geintegreerde VGA oplosiing zal het marktaandeel mogelijk aanzienlijk vergroten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Edmin schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 00:16:
Goed punt. AMD doet het nog steeds best aardig in het budget segment, mede door de goedkope mobo's. Een eigen geintegreerde VGA oplosiing zal het marktaandeel mogelijk aanzienlijk vergroten.
Misschien. Maar aangezien de 690 bordjes erg goed lopen maakt het eigenlijk weinig uit of de graphics nu in de chipset of in de cpu zit; beide producten zijn sowieso van AMD.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
The Source schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 00:09:
http://www.hothardware.co...ming_AMDs_RV635_Unveiled/
DisplayPort Cards Coming, AMD's RV635 Unveiled

[...]

Een doorstart als apart bedrijf voor ATI acht ik erg klein. ATI maakt qua omzet maar een klein deel uit van AMD, daarbij is het ook een verliesgevende divisie, ik weet niet welk jaar verslag jij leest?
Het verslag waaruit blijkt dat de graphics division op de weg terug is en maar 3M verlies leidt itt het veel grotere bedrag in de periode er voor... of in vergelijking tot de CPU division. De verwachting is dat de GPU division vanaf nu weer in de plus gaat draaien. De chipset division deed dat al. :)

Net zoals de special projects afdeling (eigenlijk onderdeel van de GPU division, maar dit wordt altijd apart gehouden bij de eindafrekening) die het ook goed deed (Xenox/Hollywood) waar alleen maar revenues van binnen komen. Ten tijde van de Flipperchip stelde het niet veel voor omdat de GameCube geen succes was, maar nu zijn in de twee populairste consoles ATI GPUs te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheebster
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-05-2023
Wellicht een echte noob question, maar vraag het me toch af. Als je CF draait, haalt het dan uit aan welke grafische kaart je de monitor hangt? Is dat gewoon de kaart in de eerste PCIe slot, of is het juist de 2e extra kaart? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe zo binnenkort heb ik een originele HD 2900XT binnen en een HD 3870XT hehe time to do some ATi mythbusting! :D

Als het goed is werken deze twee samen volgens dat artikel die wij gezien hebben, maar of het nou echt kan? dat ga ik voor jullie onraffelen :)

Anngezien ik ook ATi kaarten verzzamel, is een ATi Radeon HD2900XT van ATi zelf altijd een pronkstuk die ik er graag bij wilde hebben als die HD 3870XT well die is nodig om dit raadsel op te lossen :)

hier me originele ATi HD 2900XT 512MB GDDR3 alvast :)
Afbeeldingslocatie: http://quickload.hostingvision.com/uploads/8019a380f4c0eca16ceaeaea8b26ac60.jpg
Afbeeldingslocatie: http://quickload.hostingvision.com/uploads/bf5f6f1b33d2e18f3f8ef0fcf8fcfa1d.jpg

Ain't she sweet! :D heh love it people O+

Zaterdag aanstaande ben ik jarig dus die HD 3870XT is niet ver weg :9
Ik hou jullie op de hoogte :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2007 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 07:56:
Alvast gefeliciteerd. :)

Maar uhm... het is HD3870.... de HD3870XT bestaat niet. AMD heeft zo haar best gedaan om met die 70 aan te geven dat het om de XT gaat en met de 50 dat het om de Pro gaat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
hehe zo binnenkort heb ik een originele HD 2900XT binnen en een HD 3870XT hehe time to do some ATi mythbusting!
Hey, zou je mijn vorige vraag kunnen testen, ben wel erg benieuwd naar de resultaten.
Heeft iemand hier een idee hoeveel het prestatie verschil is tussen een 2900XT en een 3870 met gelijke core-clocksnelheden.
Eerlijk gezegd denk ik dat de 2900XT dan keer op keer sneller zal zijn.
Trouwens, niet een beetje dure business, GPU's sparen ? :X

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
hehe zo binnenkort heb ik een originele HD 2900XT binnen en een HD 3870XT hehe time to do some ATi mythbusting! :D

Als het goed is werken deze twee samen volgens dat artikel die wij gezien hebben, maar of het nou echt kan? dat ga ik voor jullie onraffelen :)

Anngezien ik ook ATi kaarten verzzamel, is een ATi Radeon HD2900XT van ATi zelf altijd een pronkstuk die ik er graag bij wilde hebben als die HD 3870XT well die is nodig om dit raadsel op te lossen :)

hier me originele ATi HD 2900XT 512MB GDDR3 alvast :)
[afbeelding]
[afbeelding]

Ain't she sweet! :D heh love it people O+

Vette doos man :) Waar heb je deze gekocht/gehaald? Dit is dus echt de originele Ati/amd kaart... Nog nooit gezien die doos (alleen die merken van asus, sapphire etc.).

Ik wacht in spanning af of het jou gaat lukken, ik had hetzelfde idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

SirNobax schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 09:27:
[...]

Hey, zou je mijn vorige vraag kunnen testen, ben wel erg benieuwd naar de resultaten.

[...]

Trouwens, niet een beetje dure business, GPU's sparen ? :X
Alle hobby's kosten geld ;)

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
Ik zag een keer een foto van iemand die zijn hele muur vol had hangen met 3d kaarten. Dat kost pas veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Laatst online: 23:23
tomcatha schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 12:13:
Ik zag een keer een foto van iemand die zijn hele muur vol had hangen met 3d kaarten. Dat kost pas veel geld.
Ik wil niet veel zeggen, dat waren vrijwel zeker allemaal kapotte videokaarten en die kosten niet zo veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-05 21:59
Nice Obi-Wan!

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
tomcatha schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 12:13:
die-hard oc-er ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Of een hele slechte oc-er :X :+ .

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ CJ en de rest

Bedankt voor jullie reacties hehe :) en ja ik word 31 morgen and man ik voel alles al kraken haha *O* If it cracks it ain't broken right?

Heh op ebay heb ik die gekocht, om deze te kunnen kopen raad ik jullie aan om op ebay.com te kijken en voor worldwide sales, er zijn er nu nog genoeg te vinden.

Originele HD 3850's als 3870's ben ik helaas nog niet tegen gekomen :)
btw die Black Box is infeite net als The Orange Box met alleen Half-Life2 Episode Two, Portal & Team Fortress II in een gratis activation pakket :) de enige games die er niet bij zitten zijn Peggel Xtreme, Half-Life 2 en Half-Life2 Episode One.

Ik ga vele pics maken van deze originele 2900XT, heh heb die altijd erg gewild voor me ATi collectie als vergelijkings foto's er van met de X1900 XTX, X1950 XTX CFE en HD 3870 :) VGA kaarten van 3dfx en ATi dat verzamel ik graag :) en er mee spelen als experimenteren is ook erg leuk :)

Pas nog een prototype van de R600 tegen gekomen voor omgerekend 365 EU maar die was al snel weg helaas :S, dat had helemaal bruut geweest heh! die 31,5CM prototype met VPU @ 700Mhz en 1GB GDDR4 @ 2000Mhz DDR.

Ik wou die nog linken hiero maar was helaas net te laat daar mee. :/

Om die tests to doen met de R600 en RV670 op de zelfde speeds kijk ik ook naar uit, ben zelfs benieuwd of dat met CF ook nut heeft dat ze parrallel lopen, is ook wel een id.

de HD 3870 op 740 / 1650 net als de HD 2900XT :)

En ja wat me ook dit id gaf is dat het me ook is gelukt met een X1900 XTX en een X1950 XTX CFE :) aangezien dat de VPU's eigenlijk het zelfde zijn qua standaard ondersteuningen als layout.

een RV670 is infeite een 55nm uitvoering van de R600, ze hebben beide het volgende:

16 ROPs
64 +1 x4 Stream Processors --> Physically 320 in totaal
ze kunnen beide DX10.0
ze kunnen beide OpenGL 2.0+
de Ringbus memory controller werkt op de zelfde manier alleen heeft de R600 een 1024 Bit Ringbus memory COntroller met 512Bit GDDR3 geheugen interface en de RV670 is dat gehalveerd maar over het algemeen zijn ze voor de rest exact het zelfde, het geheugen verschill hoeft het niet te gaan bepalen dat het bevoorbeeld niet gaat werken, was dit het geval dan had me X1900XTX en X1950 XTX CFE ook niet samen kunnen werken vanwegen dat de X1900XTX 512MB 256Bit GDDR3 @ 1550Mhz DDR heeft en die X1950 XTX CFE 512MB 256Bit GDDR4 @ 2000Mhz DDR heeft, dan had dat verschil ook een probleem moeten veroorzaken.

Dus ik dacht van waarom niet uitproberen sinds dien dat ik ze toch graag allebij wilt hebben ;) ga ik het voor jullie zeker uit proberen ! d:)b

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2007 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 15:39
Ik ben erg benieuwt wat je ervan maakt met die 3870 <-> 2900XT Crossfire opstelling. Ik hoop dat het kan, want dan weet ik wat ik binnenkort erbij koop ;)

Op de ATI site zelfs stond btw een schema waarin werd aangegeven dat het niet kon... Maar, we zullen zien!

[ Voor 0% gewijzigd door omgwtfbbq op 07-12-2007 17:19 . Reden: Typo ]

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is GoT en geen kleuterschool... dus:

- geen basic vraagjes die makkelijk via (in-topic) search te vinden zijn
- geen gezever over winkels of levertijden
- post on-topic, onderbouwd en vriendelijk of post niet
- vergelijkingen met non-ATi kaarten mag altijd, maar ga daarbij ongeacht resultaten niet trollen
- als je een ander uitmaakt voor fanboy kun je direct een Officiele Waarschuwing verwachten