Wanneer prestaties van de HD3xxx vooruit zouden gaan door betere drivers in de toekomst, heeft een 2900 daar enige baat bij? Ik bedoel wordt er bij de ontwikkeling van ccc, etc hiervan uitsluitend aan de nieuwe chip gesleuteld of gaat de algemene 'ati' performance er telkens op vooruit? Misschien een onnozele vraag, maar ik las laatst dat de rv 600 eigenlijk nu gewoon omgezet naar een kleiner mm-proces en eigenlijk +/- dezelfde technieken gebruikt
Klopt, zodra de HD3xxx een boost krijgt krijgt de R600 dat ook. Had CJ wel eens gemeld hierAnoniem: 167084 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 19:41:
Wanneer prestaties van de HD3xxx vooruit zouden gaan door betere drivers in de toekomst, heeft een 2900 daar enige baat bij? Ik bedoel wordt er bij de ontwikkeling van ccc, etc hiervan uitsluitend aan de nieuwe chip gesleuteld of gaat de algemene 'ati' performance er telkens op vooruit? Misschien een onnozele vraag, maar ik las laatst dat de rv 600 eigenlijk nu gewoon omgezet naar een kleiner mm-proces en eigenlijk +/- dezelfde technieken gebruikt
Ik kan het jullie toch even niet onthouden:
Gigabyte HD3870 met UltraDurable2. Je leest het goed!
Besparing: 17W zuiniger onder zowel idle als load. Dat is nog eens leuk nieuws.
Is dit nou zo'n reworked PCB waar CJ het over had? Nee, dat waren HD3850's.
http://www.tweaktown.com/...ltra_durable_2/index.html
Gigabyte HD3870 met UltraDurable2. Je leest het goed!
Besparing: 17W zuiniger onder zowel idle als load. Dat is nog eens leuk nieuws.
Is dit nou zo'n reworked PCB waar CJ het over had? Nee, dat waren HD3850's.
http://www.tweaktown.com/...ltra_durable_2/index.html
Met een VF700 erop?!! Wat houdt dat Ultra Durable exact in? En gaat dit ten koste van de prestaties?
Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21
Een VF700 is niet zo super gaaf hoorXadeon schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 08:20:
Met een VF700 erop?!! Wat houdt dat Ultra Durable exact in? En gaat dit ten koste van de prestaties?

Ultra Durable betekend dat ze gebruik maken van solid condensatoren, iets betere kwaliteit, en mischien iets beter voor overclocken, maar geen dag/nacht verschil hoor.
En ja, dit is een custom PCB.
[ Voor 3% gewijzigd door SirNobax op 14-12-2007 09:04 ]
Pentaxiaan
Ja, daarom ben ik ook een beetje verbaast dat er een VF700 op zit, en niet een VF1000 of een andere (nieuwere) koeler. Maar goed, bedankt voor de uitleg.
Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21
Zijn er anderen berichten die anders beweren? Wel goed om te zien dat AMD nog dit jaar met de 45nm procedé komt, zolang deze roadmap klopt dan.
R700 FireGL staat ook op de roadmap voor 2009:

Mobile roadmap:

Misschien is het interessant om te speculeren wat ze met "TM" bedoelen achter de "R6xx".
Mobile roadmap:
Misschien is het interessant om te speculeren wat ze met "TM" bedoelen achter de "R6xx".
[ Voor 19% gewijzigd door CJ op 14-12-2007 10:14 ]
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Je verwacht toch niet dat het R600 architectuur nog iets gaat doen in 2008? Driver optimalisaties zullen er misschien nog wat rek uithalen, maar de GeForce 9 dan? Misschien kunnen ze gaan stuntelen zoals de triple core Phenom. Drie gpu's in een doos voor een goede prijs.Misschien is het interessant om te speculeren wat ze met "TM" bedoelen achter de "R6xx".
[ Voor 13% gewijzigd door XWB op 14-12-2007 10:16 ]
Je weet maar nooit... meer texture units... meer streamprocessors.... de zwakke plekken van de R600 aanpakken.... Misschien staat de TM wel gewoon voor Trademark.Hacku schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 10:15:
[...]
Je verwacht toch niet dat het R600 architectuur nog iets gaat doen in 2008? Driver optimalisaties zullen er misschien nog wat rek uithalen, maar de GeForce 9 dan? Misschien kunnen ze gaan stuntelen zoals de triple core Phenom. Drie gpu's in een doos voor een goede prijs.
Of de R6xx echt gebruiken als opstapje richting R700.... zoiets als dit of als MCM package a la deze fake.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Anoniem: 107626
Dat is niet zo gek. Het is natuurlijk niet voor niets dat er aan crossfire (x) zoveel aandacht wordt besteed.
Anoniem: 156281
't Lijkt er op dat ATi de high-end markt definitief de rug toekeert. Om moedeloos van te worden. En je kan er donder op zeggen dat nVidia zo hun G80 architectuur, of 'n refresh ervan, nog rekt tot Q4 08.
Weet iemand waarom deze vertraging is opgelopen? Tot voor kort was 't nog in de zomer, een uitstel van meer dan 6 maand is wel erg lang.
Weet iemand waarom deze vertraging is opgelopen? Tot voor kort was 't nog in de zomer, een uitstel van meer dan 6 maand is wel erg lang.
[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 156281 op 14-12-2007 11:37 ]
Dus een multi-core GPU wat misschien de naam R690 zal krijgen?CJ schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 11:25:
[...]
Je weet maar nooit... meer texture units... meer streamprocessors.... de zwakke plekken van de R600 aanpakken.... Misschien staat de TM wel gewoon voor Trademark.
Of de R6xx echt gebruiken als opstapje richting R700.... zoiets als dit of als MCM package a la deze fake.
Niet lullen als je geen idee hebt wat alles wordtAnoniem: 156281 schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 11:31:
R700 pas in 2009...zucht. 't Lijkt er op dat ATi de high-end markt definitief de rug toekeert.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Er is geen uitstel, zomer 2008 was speculatie. Met die roadmap is het de eerste maal dat AMD over een introductiedatum spreekt.Anoniem: 156281 schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 11:31:
Hoe bedoel je? Het lijkt me sterk dat ATi met de R600 nog een concurrerende high-end kaart neerzet.Phyxion schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 11:34:
[...]
Niet lullen als je geen idee hebt wat alles wordt
@Hacku: Dat kan zijn, maar 't blijft hoe dan ook een teleurstelling
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 156281 op 14-12-2007 11:41 ]
Waarom niet? Een multi-core versie op basis van de R600 zal toch op papier al heel erg snel moeten zijn. Ik weet niet wat exact de plannen zijn van Nvidia, maar als zij straks de D9E releasen en daar slechts 1tje van op een socket plakken. Dan zullen ze misschien nog een aardige kluif hebben aan een multi-core GPU van ATi.
Zomer 2008 was geen speculatie. Het stond ook op een officiele roadmap. Maar zoals we allemaal wel weten veranderen roadmaps om de haverklap.Hacku schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 11:39:
[...]
Er is geen uitstel, zomer 2008 was speculatie. Met die roadmap is het de eerste maal dat AMD over een introductiedatum spreekt.
Meer Hybrid CrossFire (IGP + HD3450) trouwens hier:

http://www.legitreviews.com/article/612/1/
Euh, de G92 is er al een dikke maand hoorXadeon schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 11:47:
Waarom niet? Een multi-core versie op basis van de R600 zal toch op papier al heel erg snel moeten zijn. Ik weet niet wat exact de plannen zijn van Nvidia, maar als zij straks de G92 releasen en daar slechts 1tje van op een socket plakken. Dan zullen ze misschien nog een aardige kluif hebben aan een multi-core GPU van ATi.
Ik denk dat ATi, om de volgende generatie GeForces van repliek te dienen, minstens 4 RV670 cores op een kaart zal moeten integreren. Om dit mogelijk te maken zonder excessief stroomverbruik zou men nog een die shrink moeten uitvoeren, want een RV670 core verbruikt makkelijk 80-90W stressed. En iets doen aan de AA/AF performancehit, en meer texture power aan de core geven.
Ja klopt, sorry. Was even vergeten dat de nieuwe benaming "D9E" is.
AMD heeft tijdens haar Annual Analyst Meeting het volgende gezegd:
De ATI Graphics Division van AMD doet het dus best goed in vergelijking tot de CPU Division. Maar dat was geen nieuws. Het laat ook zien dat men nu de vruchten van de 55nm GPUs gaat plukken.
Stond laatst op de FP ook niet iets dat na herwaardering van alle divisies van AMD, de Graphics Division meer waard was dan de CPU Division van AMD? Ah hebbes:
Bron: http://www.extremetech.com/article2/0,1697,2233958,00.aspAMD executives said they hope to follow the example of Bergman's graphics division, which rebounded from a tough first quarter with an "action plan" to regain AMD's trust among its channel partners. AMD and its partner, TSMC, successfully transitioned its GPU line onto the finer 55-nm process, which will be the foundation of both the RV620 and the RV635. There is positive news in the consumer segment, too; ATI was named as a partner of Samsung for its 120-Hz LCD TVs, a technology which smooths motion artifacts.
In the mobile graphics segment, AMD expects to launch the M8X in the spring, a Direct X 10.1 part with the capability for HD Decoding and PowerPlay, which manages the power efficiency of the notebook. More importantly, that chip began sampling in the summer, allowing notebook manufacturers to build it into their 2008 designs. By its own estimates, AMD won 60 design wins in 2006; that number has increased to 100 in 2007, versus an estimated 80 for Intel, Bergman said.
"It is fully my expectation that ATI graphics will return to the top" of the graphics market after a one-year hiatus, Bergman said.
De ATI Graphics Division van AMD doet het dus best goed in vergelijking tot de CPU Division. Maar dat was geen nieuws. Het laat ook zien dat men nu de vruchten van de 55nm GPUs gaat plukken.
Stond laatst op de FP ook niet iets dat na herwaardering van alle divisies van AMD, de Graphics Division meer waard was dan de CPU Division van AMD? Ah hebbes:
De overname van ATi door AMD blijkt een vervelende nasleep te krijgen: het bedrijf moet een grote afschrijving doen op ATi. De processorfabrikant betaalde vorig jaar 5,4 miljard dollar voor ATi, maar zoveel blijkt de gpu-divisie niet meer waard te zijn.
In de boekhouding van AMD staat een bedrag van 4 miljard dollar genoteerd voor de non-fysieke zaken die ATi bezit, zoals naamsbekendheid, kennis en ervaring. Aangezien de beurs het complete bedrijf AMD waardeert op circa 5 miljard dollar, een opmerkelijk post.
Begrijp ik nu goed, dat ATi chips gaat produceren of ontwerpen voor Samsung?
Ontwerpen waarschijnlijk. Dit is het meest logische vanuit kostperspectief.Xadeon schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 12:05:
Begrijp ik nu goed, dat ATi chips gaat produceren of ontwerpen voor Samsung?
AMD heeft de techniek al in huis, of beter gezegd, de ATI Graphics Division heeft de techniek a in huis. Zie bv:
- Avivo
- Xilleon
- Theater
- Nxt
http://ati.amd.com/products/dtv.html
- Avivo
- Xilleon
- Theater
- Nxt
http://ati.amd.com/products/dtv.html
Ok, maar gaat Samsung gebruik maken van de technieken door het zelf te implanteren in hun eigen chips, of gaat ATi toch chips voor Samsung produceren?
Anoniem: 219166
dit ziet er slecht uit voor amd. nvidia kan denk ik nu al direct een nieuwe high-end kaart op de markt brengen die alles wegblaast.(het is al een stuk langer dan een jaar geleden dat de 8800gtx uitgekomen is) wat nu nog steeds zo goed als de beste kaart is. De releases van nieuwe kaarten laten gewoon te lang op zich wachten dan de laatste tien jaar ofzo? AMD kan precies totaal niet meer volgen.
Wat gaan we volgend jaar dan weer als high-end krijgen? weer wat aan elkaar geplakte G92 chips of wat r600's aan elkaar geplakt. klote klote klote
Wat gaan we volgend jaar dan weer als high-end krijgen? weer wat aan elkaar geplakte G92 chips of wat r600's aan elkaar geplakt. klote klote klote
Als computerverkoper zeg ik: ge-ni-aal!CJ schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 11:51:
Meer Hybrid CrossFire (IGP + HD3450) trouwens hier:
http://www.legitreviews.com/article/612/1/
Er is niet zo leuk dan te kunnen zeggen tegen een klant: "hier, een kaart van 40€. In combinatie met je moederbord kan je nu crysis spelen."
(Dit is natuurlijk nádat ik goed heb afgetast wat ze maximaal hebben te besteden aan een videokaart. Het is soms deprimerend om te horen dat 70% van de klanten denken dat ze er al flink op vooruit gaan als ze er maar liefst 60€ voor uitgeven...)
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Je pessimisme is in mijn ogen een beetje ongegrond. Je weet nog niet namelijk hoe goed of hoe slecht de D9E straks gaat presteren. En verder kunnen we ook nog niet met zekerheid zeggen hoe of waarmee ATi straks komt aanzetten.Anoniem: 219166 schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 15:33:
dit ziet er slecht uit voor amd. nvidia kan denk ik nu al direct een nieuwe high-end kaart op de markt brengen die alles wegblaast.(het is al een stuk langer dan een jaar geleden dat de 8800gtx uitgekomen is) wat nu nog steeds zo goed als de beste kaart is. De releases van nieuwe kaarten laten gewoon te lang op zich wachten dan de laatste tien jaar ofzo? AMD kan precies totaal niet meer volgen.
Hybrid CF ziet er goed uit. Hopelijk komt die low power mode dat de Discrete kaart uit gaat en de onboard kaart alleen aanblijft ook snel.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Mensen vergeten dat er in de slides niet R600 staat, maar R6xxTM. Dit betekent niet dat ze nog gaan voortborduren op de RV670, maar misschien een R690/695 gaan maken die nog niet naar buiten is gekomen in de planning. Ik weet trouwens niet waar die TM op slaat in die slides, dit is nog nooit eerder vertoond in Ati codenames of wel? Die 55nm techniek lijkt me wel ideaal om daar iets nieuws op te bakken wat net de tussenstap is tussen R6xx en R7xx.
[ Voor 16% gewijzigd door Flowmo op 15-12-2007 00:55 ]
Tja, alleen denk ik niet dat ze met een eventuele Rx6xx gebaseerde chip nog in de buurt kunnen komen van de D9E. Dat zou betekenen dat nVidia weer 3 kwart jaar alleenheerser is in het Ultra high end segment. Wat weer slecht voor ons, de consument is, omdat we allemaal de hoofdprijs moeten betalen.
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Ultra High End is en blijft maar een heel klein percentage van de markt. Waarom zou je je daar op concentreren aangezien er veel meer te verdienen valt in de andere markten.RappieRappie schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 07:58:
Tja, alleen denk ik niet dat ze met een eventuele Rx6xx gebaseerde chip nog in de buurt kunnen komen van de D9E. Dat zou betekenen dat nVidia weer 3 kwart jaar alleenheerser is in het Ultra high end segment. Wat weer slecht voor ons, de consument is, omdat we allemaal de hoofdprijs moeten betalen.
Is zo.
Alleen gaat het een hoop mensen HIER daar wel om
Mid end en low end boeien mij echt niet. En wat daar op verdiend wordt, of niet, boeit mij ook niet. Het enige wat mij boeit is een mega hoge framerate.
Mid end en low end boeien mij echt niet. En wat daar op verdiend wordt, of niet, boeit mij ook niet. Het enige wat mij boeit is een mega hoge framerate.

[ Voor 56% gewijzigd door Format-C op 15-12-2007 08:33 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Nogal een voorbarige conclusie.RappieRappie schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 07:58:
Xadeon schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 16:27:
[...]
Je pessimisme is in mijn ogen een beetje ongegrond. Je weet nog niet namelijk hoe goed of hoe slecht de D9E straks gaat presteren. En verder kunnen we ook nog niet met zekerheid zeggen hoe of waarmee ATi straks komt aanzetten.
De toekomst zal het uitwijzen, maar ik denk dat dat wel meevalt.
[ Voor 14% gewijzigd door Format-C op 15-12-2007 09:31 ]
Omdat je klanten in het lage en midrange segment aantrekt als je ook het Ultra segment beheerstPhyxion schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 08:07:
[...]
Ultra High End is en blijft maar een heel klein percentage van de markt. Waarom zou je je daar op concentreren aangezien er veel meer te verdienen valt in de andere markten.
Zo van; als ze de allersnelste kaart van dit moment in handen hebben, dan zal dat kaartje van 80E ook wel ok zijn.
Dus daarom moet je je ook daarop concentreren; het is een etalage voor het merk; je laat zien waar je toe in staat bent.
Als een klant een winkel binnenloopt en ze zien een Ultra te koop voor 650E van nV, dan zullen ze sneller de 80E kaart van nV kopen ipv de 80E kaart van ATi.
Don't ask, snap de gemiddelde consument ook niet, maar zo werkt het wel.
Dus het is voor ATi wel degelijk commercieel van belang met een echte High End te komen; word on the street is namelijk dat ze er weinig meer van kunnen tegenwoordig, en dat is in deze wereld dodelijk.
Je ziet het ook bij moederbedrijf AMD ; hun budget en CPU procs zijn zo slecht nog niet, zeker gezien prijs/kwaliteit. Maar ja, als je de echte snelheidskroon niet in handen hebt kiezen mensen ook in het lagere segment massaal voor de tegenpartij.
Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802
Dat klinkt niet geheel logisch. De snelste kaart hebben in het high-end segment is leuk als kroonjuweel, dus voor reclames. Maar voor de gemiddelde consument is het eer van belang wat hij/zij het beste kan kopen wat binnen haar/zijn budget past. Zonder zich blind te staren op 1 merk omdat die de snelste high-endkaart heeft.
Bovendien zou je de gemiddelde consument er een beetje mee kortaf doen.
Bovendien zou je de gemiddelde consument er een beetje mee kortaf doen.
Ik denk wel dat hij gelijk heeft. Ik vind het juist wel logisch. Als de NAAM van iets (een merk) goed is door een bepaald produkt dat erg bekend is, en alle lijsten aanvoert, heb je al een half (ander) produkt verkocht.
En idd gebruiken ze dat voor reklames, waardoor ze weer meer kunnen verkopen omdat mensen het merk dan kennen.
En idd gebruiken ze dat voor reklames, waardoor ze weer meer kunnen verkopen omdat mensen het merk dan kennen.
Idd.RappieRappie schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 08:15:
Is zo.
Ik baal er wel van dat op die roadmap van ATI de R700 pas 2009 materiaal lijkt te zijn.
Zelf denk ik dat ATI er nog wel degelijk wat van kan maar dat in deze zeer hoogwaardig technologische competetieve markt het verschil tussen winst en verlies erg klein is.
De R600 is immers echt geen complete baggerchip die door een paar onkundige dronken technici is gemaakt.
In hindsight had een klein beetje meer geluk en een iets andere designkeuze voor de AA geresulteerd in een chip die competetiever was en voor meer verkocht had kunnen worden.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Xedeon, das nou precies het punt; ze willen het beste binnen hun budget; ze WETEN alleen heel vaak niet welk product beter is dan het ander. Dus ga je naar andere zooi lopen kijken; zoals de checklist item van ATi; DX10.1; erg slim bedacht van ATi. Heb zelf in de marketing gewerkt; checklijstjes zijn erg belangrijk, maar meer nog high end producten. Als BlackBerry morgen met een toestel van 89euro op de markt komt wordt dat gegarandeerd een hit. Mercedes die een paar jaar geleden met een crappy A serie op de markt is gekomen, die kaal nog duurder is dan een full loaded Toyota; mensen kiezen nou eenmaal vaak voor een merk, die reden van die keuze is uiteenlopend, van ervaringen in het verleden, checklijstjes, tot de kroonjuwelen van het merk. Reclame is verschrikkelijk belangrijk, en een ultiem product op de markt neerzetten is uit zichzelf al een ultieme marketing stunt.
Dus mensen die het belang van een echte High End kaart bagataliseren of zelfs ontkennen snappen nog niet helemaal hoe die markt werkt
Dus mensen die het belang van een echte High End kaart bagataliseren of zelfs ontkennen snappen nog niet helemaal hoe die markt werkt
[ Voor 8% gewijzigd door Illidan op 15-12-2007 11:21 ]
Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802
Ik bagatelliseer ook de invloed van marketing niet. Maar ik stel alleen hier de hoeveelheid invloed van het hebben van de snelste kaart in het high-end segment aan de kaak. Sowieso als je het onderspit delft in het midrange segment.
Met wat kleine aanpassingen en wat getweak zou er nog iets heel snels uit kunnen rollen idd. De geheugenbandbreedte van bijvoorbeeld de Radeon 2900XT is mega hoog, alleen moeten ze die bandbreedte op de 1 of andere manier goed weten te benutten. Mocht dat ze lukken en ze kunnen zo'n chip samen met een andere chip op 1 PCB zien te krijgen zonder dat het ding t heet wordt of teveel stroom zuipt, dan zou het best een heel aardig performend ding kunnen zijn.Help!!!! schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 11:03:
[...]
Idd.
Ik baal er wel van dat op die roadmap van ATI de R700 pas 2009 materiaal lijkt te zijn.
Zelf denk ik dat ATI er nog wel degelijk wat van kan maar dat in deze zeer hoogwaardig technologische competetieve markt het verschil tussen winst en verlies erg klein is.
De R600 is immers echt geen complete baggerchip die door een paar onkundige dronken technici is gemaakt.
In hindsight had een klein beetje meer geluk en een iets andere designkeuze voor de AA geresulteerd in een chip die competetiever was en voor meer verkocht had kunnen worden.
De techniek van de R600 moeten ze gewoon weten om te zetten in performance. De techniek is namelijk zeer vooruitstrevend, alleen blijkt in de praktijk dat die misschien wel té vooruitstrevend was op het moment dat ie uitkwam.
Misschien zou een dual RV670 met hogere clocks en 512 bits(de R600 bus) bus iets zijn?
[ Voor 3% gewijzigd door Format-C op 15-12-2007 11:30 ]
Yep, ben ik het wel mee eens. Vraag me alleen nog steeds af waar die "TM" voor staat? 
edit: 512bit lijkt me niet goed voor de prijs.
edit: 512bit lijkt me niet goed voor de prijs.
[ Voor 21% gewijzigd door Xadeon op 15-12-2007 11:32 ]
Wel voor de prestaties op high res en met veel AA en AF.
Bij ATI gaat de 2600XT EOL, deze wordt vervangen door de HD3830 (RV635PRO) en de HD3650 (RV635PRO). Onder de 2600XT zit de 2600PRO, deze blijft doorgaan aangezien de HD3650 ongeveer 15% meer performance geeft. De RV635PRO wordt op 23 jan gelanceerd.
HD3830
RV635PRO
725 / 800
512MB DDR3
3D06 ~4400
HD3650
RV635PRO
725 / 500
256MB DDR2
3D06 ~ 3900
In het entry level segment gaat de 2400XT EOL, een kaart die niet veel vendors voerde omdat de perfromance te dicht tussen de 2400PRO en de 2600PRO lag. Deze kaart heeft dus ook helemaal niet goed verkocht. Voor het segment van de 2400XT komen 2 nieuwe producten terug, de HD3470 (RV620PRO) en de HD3450 (RV620LE). De zeer populaire 2400PRO zakt naar het prijssegment van 29$ en de 1550 die nu het laagste segment bedient zal EOL gaan. De RV620 wordt op 23 jan gelanceerd.
HD3470
RV620PRO
700 / 700
256MB DDR3
3D06 ~ 2200
HD3450
RV620LE
600 / 800
256MB DDR2
3D06 ~ 1500
Tja dan nog het high-end segment, de R680, de marketing naam HD3870 X2 had ik al eerder gehint, er komen 2 verschillende versies van. een 1G versie en een 512MB versie. De launchdate is 28 januari. Alle producten zullen op de CES in de USA getoont worden maar onder zeer strikte voorwaardes van ATI.
Dit alles zal het op mogen nemen tegen het nieuwe NV segment, hierover heb ik gepost in The Source in "[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Top..."
HD3830
RV635PRO
725 / 800
512MB DDR3
3D06 ~4400
HD3650
RV635PRO
725 / 500
256MB DDR2
3D06 ~ 3900
In het entry level segment gaat de 2400XT EOL, een kaart die niet veel vendors voerde omdat de perfromance te dicht tussen de 2400PRO en de 2600PRO lag. Deze kaart heeft dus ook helemaal niet goed verkocht. Voor het segment van de 2400XT komen 2 nieuwe producten terug, de HD3470 (RV620PRO) en de HD3450 (RV620LE). De zeer populaire 2400PRO zakt naar het prijssegment van 29$ en de 1550 die nu het laagste segment bedient zal EOL gaan. De RV620 wordt op 23 jan gelanceerd.
HD3470
RV620PRO
700 / 700
256MB DDR3
3D06 ~ 2200
HD3450
RV620LE
600 / 800
256MB DDR2
3D06 ~ 1500
Tja dan nog het high-end segment, de R680, de marketing naam HD3870 X2 had ik al eerder gehint, er komen 2 verschillende versies van. een 1G versie en een 512MB versie. De launchdate is 28 januari. Alle producten zullen op de CES in de USA getoont worden maar onder zeer strikte voorwaardes van ATI.
Dit alles zal het op mogen nemen tegen het nieuwe NV segment, hierover heb ik gepost in The Source in "[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Top..."
[ Voor 5% gewijzigd door The Source op 15-12-2007 12:24 ]
Anoniem: 109640
wil namkelijk een Asus EAH3870 gaan halen maar daar kon ik de lengte niet van vinden.
De HD3870 is slechts 9 inch(22,5cm) lang.
Dat maakt echt niks uit, het is maar net waar je focus op ligt.Illidan schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 10:40:
[...]
Omdat je klanten in het lage en midrange segment aantrekt als je ook het Ultra segment beheerst
Zo van; als ze de allersnelste kaart van dit moment in handen hebben, dan zal dat kaartje van 80E ook wel ok zijn.
Dus daarom moet je je ook daarop concentreren; het is een etalage voor het merk; je laat zien waar je toe in staat bent.
Als een klant een winkel binnenloopt en ze zien een Ultra te koop voor 650E van nV, dan zullen ze sneller de 80E kaart van nV kopen ipv de 80E kaart van ATi.
Don't ask, snap de gemiddelde consument ook niet, maar zo werkt het wel.
Dus het is voor ATi wel degelijk commercieel van belang met een echte High End te komen; word on the street is namelijk dat ze er weinig meer van kunnen tegenwoordig, en dat is in deze wereld dodelijk.
Je ziet het ook bij moederbedrijf AMD ; hun budget en CPU procs zijn zo slecht nog niet, zeker gezien prijs/kwaliteit. Maar ja, als je de echte snelheidskroon niet in handen hebt kiezen mensen ook in het lagere segment massaal voor de tegenpartij.
Anoniem: 109640
Jah dat las ik ook maar ook weer 29 cm... dat vond ik wel extreem langXadeon schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 17:04:
De HD3870 is slechts 9 inch(22,5cm) lang.
Bedankt
De HD3870 X2 (ofwel R680) wordt toch 29cm lang? De HD3870 is inderdaad een stukje minder lang
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Idd, hij is even lang als een X1900XT en past zonder problemen in een Antec Sonata III of Solo...Sp!tF!re schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 18:40:
De HD3870 X2 (ofwel R680) wordt toch 29cm lang? De HD3870 is inderdaad een stukje minder lang
iPhone 12 | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD
De R680 word waarschijnlijk 24,5 cm (HD2900XT size) + 6,5 cm = 31Sp!tF!re schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 18:40:
Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K
Ik ben wel benieuwd naar die HD3870 X2 kaart. Hopelijk krijgen ze die drivers op orden. Ben ook nieuwsgierig naar de final clocks en hoe het presteert tov 2x HD3870 in CF.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !
Holy shit wat een complicated PCB zeg! Moet je de achterkant zien zeg!
[ Voor 32% gewijzigd door Format-C op 16-12-2007 11:10 ]
Ze zijn het geheugen vergeten?
Die plaatjes zijn drie weken geleden ook al voorbij gekomenPassieWassie schreef op zondag 16 december 2007 @ 11:02:
Techpowerup showt details R680.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bron
Niet met bloot PCB geloof ik ?Phyxion schreef op zondag 16 december 2007 @ 12:00:
[...]
Die plaatjes zijn drie weken geleden ook al voorbij gekomen
Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !
Slecht nieuws van onze eigen frontpage. Kleine quote:
R700 naar 2009... Dat betekent weer een heel jaar nVidia die overheerst in het high-end segment. De nieuwe high-end Geforce 9 wordt al in maart gelanceerd... Hopen dat AMD/ATI in de mainstream-markt wel kan blijven concureren, anders wordt het een lastig verhaal.
linkjeOp zijn jaarlijkse Financial Analyst Day heeft AMD deze week voor het eerst openlijk toegegeven dat het fouten heeft gemaakt bij de introductie van zijn quadcores. Het bedrijf beloofde tegenover enkele honderden analisten verbetering.
Oplettende toeschouwers merkten echter dat in de daarop volgende slides alweer een aantal uitgestelde producten te vinden was. De Radeon R700-gpu is nu bijvoorbeeld een product voor 2009 geworden en de in juli aangekondigde cpu-cores Bulldozer en Bobcat waren zelfs helemaal niet meer terug te vinden op de roadmap.
R700 naar 2009... Dat betekent weer een heel jaar nVidia die overheerst in het high-end segment. De nieuwe high-end Geforce 9 wordt al in maart gelanceerd... Hopen dat AMD/ATI in de mainstream-markt wel kan blijven concureren, anders wordt het een lastig verhaal.
Anoniem: 219166
mja tegen dat ATI hun volgende high-end kaart uitbrengt kan nvidia de Geforce 10 uitbrengen eh :d zitten ze weer met gelijke launches. hehe
Gewoon weer tweakers.net frontpage stemmingmakerij. R700 is nooit voor 2008 aangekondigd, ik denk dat er officieel zelfs nog nooit over is gesproken. Hoe kan dit dan een product zijn dat uitgesteld is?Gurneyhck schreef op zondag 16 december 2007 @ 13:10:
Slecht nieuws van onze eigen frontpage. Kleine quote:
[...]
linkje
Maar buiten dat betekent het toch concreet dat ATI geen high-end kaart tegen over de "geforce 9800" kan zetten? De R680 zou dan het beste van ATI zijn in 2008 en iedereen weet dat die kaart niet tegen de 9-serie van nVidia kan opboksen.The Source schreef op zondag 16 december 2007 @ 14:11:
[...]
Gewoon weer tweakers.net frontpage stemmingmakerij. R700 is nooit voor 2008 aangekondigd, ik denk dat er officieel zelfs nog nooit over is gesproken. Hoe kan dit dan een product zijn dat uitgesteld is?
Wel slecht dan dat betekend dat AMD nooit een concurent meer is voor nVidia want de G100 zal een stuk sneller zijn dan de huidige kaarten van nVidia en die maken de AMD kaarten al met de grond gelijk.... Ziet er dus weer bagger uit.
Idd, erg jammer dat ATi na één 'mislukte' reeks graka's al de handdoek in de ring moet gooien. In de vorige generaties hadden ze toch altijd net dat ietsje meer dan nVidia vond ik, helaas is deze periode nu blijkbaar - toch voor 1,5 jaar - voorbij. En zelfs als ATi daarna nog weet terug te komen zal het zeer moeilijk worden om aan de tegen dan nog dominantere marketingnaam van nVidia het hoofd te bieden.Astennu schreef op zondag 16 december 2007 @ 15:11:
Wel slecht dan dat betekend dat AMD nooit een concurent meer is voor nVidia want de G100 zal een stuk sneller zijn dan de huidige kaarten van nVidia en die maken de AMD kaarten al met de grond gelijk.... Ziet er dus weer bagger uit.
De overname door AMD heeft er ook mee te maken denk ik. De slechte financiële situatie van 't bedrijf heeft z'n weerslag op de GPU divisie, en ik misschien spendeert AMD iets teveel R&D geld aan - weliswaar revolutionaire - concepten als Fusion ipv een spetter van een high-end kaart te produceren.
Weet iemand of er al meer nieuws is omtrent de HD38xx AGP? Meen me te herinneren dat er wat gezegd in de diverse nieuwsitems dat ie "just in time voor xmas" er zou zijn, maar heb hem eigenlijk nog nergens te koop zien staan, ook niet in pre-order
Tja wat is teveel... Als dat concept heel goed werkt en dus zijn vruchten afwerpt. Dan kan AMD daarmee veel geld binnenharken en dat geld gebruiken om goede videokaarten te makenAnoniem: 156281 schreef op zondag 16 december 2007 @ 15:24:
[...]
Idd, erg jammer dat ATi na één 'mislukte' reeks graka's al de handdoek in de ring moet gooien. In de vorige generaties hadden ze toch altijd net dat ietsje meer dan nVidia vond ik, helaas is deze periode nu blijkbaar - toch voor 1,5 jaar - voorbij. En zelfs als ATi daarna nog weet terug te komen zal het zeer moeilijk worden om aan de tegen dan nog dominantere marketingnaam van nVidia het hoofd te bieden.
De overname door AMD heeft er ook mee te maken denk ik. De slechte financiële situatie van 't bedrijf heeft z'n weerslag op de GPU divisie, en ik misschien spendeert AMD iets teveel R&D geld aan - weliswaar revolutionaire - concepten als Fusion ipv een spetter van een high-end kaart te produceren.
Ik denk dat ze nu gokken op de gulden middenweg processor+videokaart in één. En hopen dat dit concept aanslaat.
Anoniem: 23009
well een grapig ontwerp laat me aan de Voodoo5 5500 denken die layout hehe, alleen deze PCB mist het geheugen als de VPU;s zijn 180 graden omgedraaidPassieWassie schreef op zondag 16 december 2007 @ 11:02:
Techpowerup showt details R680.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bron
Well een goed ontwerp alleen als 1 VPU sterft dan kan dat wel een nadeel opvormen, dan moet men de gehelekaart opsturen voor vervanging of reparratie.
Maar dfe kans dat dit gebeurd zal klein blijven.
ik denk dat de R680 tegen de nieuwe van het groenekamp wel aan kan, ook wel bekend van ATi ze doen meer met veel minder was met de R420 XT PE ook zo die had maar 160 Mil transistors maar trok wel de 222Mil tellende NV 45 UE's d'r uit in de meeste apps vooral met max FSAA en AF dus wie weet wordt de R680 die nieuwe R420?
Dat dacht ik ook al, maar volgens CJ stond deze op een eerdere roadmap voor zomer 2008?The Source schreef op zondag 16 december 2007 @ 14:11:
[...]
Gewoon weer tweakers.net frontpage stemmingmakerij. R700 is nooit voor 2008 aangekondigd, ik denk dat er officieel zelfs nog nooit over is gesproken. Hoe kan dit dan een product zijn dat uitgesteld is?
Anoniem: 38733
Diegene die nog dacht dat de overname van Ati door AMD iets goeds op zou brengenAstennu schreef op zondag 16 december 2007 @ 15:11:
zal nu wel wakker zijn geworden neem ik aan...
Ik ben er vanaf dag één fel tegenstander van geweest. Het is gewoon over en uit in het hi-end segment. De enige die er wat mee opgeschoten zijn zijn Dave Orton en consorten, die zijn met flink gevulde zakken via de achterdeur weg gegaan...
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 16-12-2007 17:23 ]
Die R600 stond toch allang op de planning en is een ATI only ontwikkeling dus zonder AMD was het precies zo gegaan mss nog wel erger.Anoniem: 38733 schreef op zondag 16 december 2007 @ 17:19:
[...]
Diegene die nog dacht dat de overname van Ati door AMD iets goeds op zou brengen
zal nu wel wakker zijn geworden neem ik aan...
Ik ben er vanaf dag één fel tegenstander van geweest. Het is gewoon over en uit in het hi-end segment. De enige die er wat mee opgeschoten zijn zijn Dave Orton en consorten, die zijn met flink gevulde zakken via de achterdeur weg gegaan...
Denk dat als ATI nog alleen was dat de R700 er echt niet eerder zou zijn. (helaas)
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Volgens mij moet dit zijn: sommige menen te weten dat de 98xx sneller zal zijn dan de R680.Gurneyhck schreef op zondag 16 december 2007 @ 14:54:
[...]
....
De R680 zou dan het beste van ATI zijn in 2008 en iedereen weet dat die kaart niet tegen de 9-serie van nVidia kan opboksen.
Heb je inside info over de defnitieve snelheden van de R680 of 98xx om deze conclusie te kunnen trekken? Please enlighten us.
AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65
R680 komt tegenover G92 X2 te staan. Dat is de D8E. Aangezien de 98xx uit de D9x serie zal bestaan kunnen we aannemen dat deze sneller zal zijn.Indy91 schreef op zondag 16 december 2007 @ 23:41:
[...]
Volgens mij moet dit zijn: sommige menen te weten dat de 98xx sneller zal zijn dan de R680.
Heb je inside info over de defnitieve snelheden van de R680 of 98xx om deze conclusie te kunnen trekken? Please enlighten us.
Dat weet ik nog zo net niet, HD3850 staat tegenover de 8600GTS, maar deze haalt ook 8800GTS320 niveau. Ik hoop dat R680 ons aangenaam gaat verrassen.Hacku schreef op zondag 16 december 2007 @ 23:50:
[...]
R680 komt tegenover G92 X2 te staan. Dat is de D8E. Aangezien de 98xx uit de D9x serie zal bestaan kunnen we aannemen dat deze sneller zal zijn.
Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K
mja als CF goed ondersteund wordt dan zal de R680 het goed doen maar als CF niet ondersteund wordt in wat bepaalde apps dan kan het best tegenvallen, het is daarom beter om 1 mega VPU te hebben dan twee kleintjes.
Wat G100 gaat doen wordt dat net als R680 twee kleinere VPu's op 1 kaart of of toch 1 hels geval net als R580 en R600 als G80 waren?
Ben ik ook wel benieuwd naar heh. Het is te hopen dat het idd goed uitpakt voor R680, laten we hopen dat ie niet de zelfde probs heeft mety drivers die R600 wel had heh, dat kan ook een gevaar uitbrengen.
Het heeft zo'n 6 maanden geduurd voordat de R600 uiteindelijk vooruit kwam met goede drivers, mischien was R600 wel iets te complex, wat R680 betreft heh dat zal wel anders liggen maybe.
Wat G100 gaat doen wordt dat net als R680 twee kleinere VPu's op 1 kaart of of toch 1 hels geval net als R580 en R600 als G80 waren?
Ben ik ook wel benieuwd naar heh. Het is te hopen dat het idd goed uitpakt voor R680, laten we hopen dat ie niet de zelfde probs heeft mety drivers die R600 wel had heh, dat kan ook een gevaar uitbrengen.
Het heeft zo'n 6 maanden geduurd voordat de R600 uiteindelijk vooruit kwam met goede drivers, mischien was R600 wel iets te complex, wat R680 betreft heh dat zal wel anders liggen maybe.
[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 17-12-2007 00:46 ]
Nja als je het mij vraagt kan er nog wel meer uit de R600 gehaald worden qua drivers. Ik denk dat je de HD3870 X2 beter kan vergelijken met de 7950 GX2. We weten allemaal hoe die het toen heeft gedaan. Soms was het super soms was het niets. En zo i zo waren 2x 7900 GTX kaarten sneller.
Das AMD weet nu wat er van ze verwacht wordt. nVidia weet dat ook voor hun nieuwe GX2. Nu is het de vraag of ze de verwachtingen waar kunnen maken en de Dual gpu kaarten echt nuttig kunnen maken.
Das AMD weet nu wat er van ze verwacht wordt. nVidia weet dat ook voor hun nieuwe GX2. Nu is het de vraag of ze de verwachtingen waar kunnen maken en de Dual gpu kaarten echt nuttig kunnen maken.
Dit is wel even wat anders he.Astennu schreef op maandag 17 december 2007 @ 09:11:
Nja als je het mij vraagt kan er nog wel meer uit de R600 gehaald worden qua drivers. Ik denk dat je de HD3870 X2 beter kan vergelijken met de 7950 GX2. We weten allemaal hoe die het toen heeft gedaan. Soms was het super soms was het niets. En zo i zo waren 2x 7900 GTX kaarten sneller.
De 7950GX2 waren gewoon 2 kaarten aan elkaar geplakt, met een interne SLI connector ertussen.
Zodat er eigenlijk 2 kaarten in 1 slot konden.
Deze was trager dan 2x 7900GTX in SLI omdat er mobile gpu's op de kaarten zaten, deze werden niet zo heet als de desktop gpu's.
Deze kaart heeft echt 2 cores op 1 kaart zitten, zonder Crossfire oid.
Het lijkt mij dat dit toch wel een stuk beter gaat werken dan de 7950GX2, maarja, dat zullen we pas zien als er benches zijn
Ga daar maar niet van uit. CF zal hier gebruikt voor worden imo. Nieuw protocol ontwikkelen doe je niet zo even 1-2-3. Misschien dat voor de R700 wel wat nieuws komt zodat de hardware transparant oogt voor de software.tjtristan schreef op maandag 17 december 2007 @ 10:42:
Het lijkt mij dat dit toch wel een stuk beter gaat werken dan de 7950GX2, maarja, dat zullen we pas zien als er benches zijn.
Het is en blijft Fudzilla, maar het zou mooi zijn als het waar is 
R700 is 2008
No delays
We got a confirmation that R7xx generation is on schedule for 2008 and it won't be shifted to 2009 as many journalist believes. Many journos made the assumption based on Mario Rivas presentation at Investor days and Mario was talking about platforms and showed the slide with R7xx based platform in 2009.
According to current plans R7xx parts in a platform are scheduled for 2009. This doesn’t mean that the discrete products will be late, but at least toady it looks that ATI can delved them on time, at least at some point of 2008.
Huishoudelijke mededeling: Nieuw topic komt er later in de middag aan.
Ik gok dat die ATi kaart ook gewoon intern CF gebruikt Dus het iets anders maar komt wel op hetzelfde neer. En ze hadden ook twee G71 cores kunnen pakken maar hadden ze die ook gewoon lager moeten clocken. Maar goed je snapt opzig wel wat ik bedoel. De hudige G92 wordt ook gebruikt in laptops. De RV670 heeft ook alle powernow technieken dus zie deze ook wel 1:1 overgezet worden in een laptop.tjtristan schreef op maandag 17 december 2007 @ 10:42:
[...]
Dit is wel even wat anders he.
De 7950GX2 waren gewoon 2 kaarten aan elkaar geplakt, met een interne SLI connector ertussen.
Deze was trager dan 2x 7900GTX in SLI omdat er mobile gpu's op de kaarten zaten, deze werden niet zo heet als de desktop gpu's.
Het lijkt mij dat dit toch wel een stuk beter gaat werken dan de 7950GX2, maarja, dat zullen we pas zien als er benches zijn.
En over die R700 misschien heeft AMD de planning gewoon aangepast zodat het niet tegen kan vallen. Als ze em klaar hebben brengen ze em vast wel uit. Dus misschien streven ze wel naar half 08 maar voor het geval dat het weer tegenzit hebben ze em officieel voor 09 staan zodat je niet nog een keer hetzelfde gedonder krijgt wat we met Phenom zagen wel belooft maar niet leveren.
RV670 Mobile in 08 H1 hummm tijd voor een nieuwe laptopWe had a chance to talk with John Byrne, AMD’s Vice President of Worldwide GPU & Chipsets at AMD and to ask him a five question that will touch the current graphic situation.
Fudo: Is AMD happy with the success of HD3800 series?
AMD John: Hi Fudo, we are delighted with the reception of the ATI Radeon HD 3800 series in the market. The ATI Radeon HD 3850 is looked upon as the best sub-$200 GPU in the marketplace and the ATI Radeon HD 3870 is a tremendous follow-on to the ATI Radeon HD 2900XT. All of our customers are seeing extremely strong demand for these new products in both standalone and CrossFire configurations. We have shipped significant volumes of these products into the market and they continue to sell out around the globe.
With feature sets including DX10.1, DisplayPort, PCIe 2.0, built in HDMI with 5.1 Audio, HDCP, UVD and produced on 55nm….it’s clear to see why 3800 is a winner.
Fudo: How is the customers response on FireGL V8650 with a new driver?
AMD John: The FireGL V8650 (2GB) will ship in volume from mid January.
Response to the new lineup has been extremely favorable. In turn, we are winning most of the benchmarks and reviews. 2008 will be a big year for our Workstation products..
Fudo: Does AMD think that graphic future is multicore R680 in mind ?
AMD John: We’re focused on delivering the best combination of price, performance and power efficiency leadership for our customers. The unbelievable performance-per-watt of the ATI Radeon HD 3800 series allows us to look at single-board and multi-GPU designs such as R680.
Fudo: Any plans to introduce RV670 as a mobile chip part
AMD John: We will deliver mobile derivatives of RV670 into the market in 1H 2008. As Rick Bergman mentioned to you previously, 2008 will be a big year in notebook discrete graphics with AMD nailing key platform transitions.
Fudo: Is the availability of 3870 going to get better shortly?
AMD John: The ATI Radeon HD 3870 has seen tremendous demand so far, surpassing even our own expectations. We have already shipped a significant amount of these cards and are taking steps to further adjust our mix to ensure an even broader availability of the ATI Radeon HD 3870. Demand for these cards is huge!
And Fudo, best wishes for the festive period to you and your readers!
[ Voor 46% gewijzigd door Astennu op 17-12-2007 11:55 ]
Kijk eens drie posts omhoog
Advocatus ineptias | Free Speech Online
de RV670 idd een stap in de goede richting en idd die is best gevraagd, aangezien de low cost qua price pet watt als price per performance, is het een goede zet geweest.
Als het zo uit komt dat de R700 Mid Q2/Q3 2K8 haalt dan zou het volt ATi heel anders aan kijken maar het enige wat altijd bleek te storen waren de drivers met een new release vielen de drivers altijd tegen, laten we hopen dat dit minder gaat opterden, dat is iets wat ook aangescherpt moet worden want wat we mee hebben gemaakt met de HD 2900 XT was ook niet excht geweldig hij presteerd nu als een beest maar toen ie net uit was heeft het te lang geduurd.
Ik hoop dat het met R680 als R700 heel anders uit gaat pakken.
Ook wel een leuke van Sapphire een Passive versie van de HD 3850
http://www.geforce9.com/index.php?news=117

Die koeler ziet er echt netjes uit hehe
Als het zo uit komt dat de R700 Mid Q2/Q3 2K8 haalt dan zou het volt ATi heel anders aan kijken maar het enige wat altijd bleek te storen waren de drivers met een new release vielen de drivers altijd tegen, laten we hopen dat dit minder gaat opterden, dat is iets wat ook aangescherpt moet worden want wat we mee hebben gemaakt met de HD 2900 XT was ook niet excht geweldig hij presteerd nu als een beest maar toen ie net uit was heeft het te lang geduurd.
Ik hoop dat het met R680 als R700 heel anders uit gaat pakken.
Ook wel een leuke van Sapphire een Passive versie van de HD 3850
http://www.geforce9.com/index.php?news=117

Die koeler ziet er echt netjes uit hehe
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 17-12-2007 17:18 ]
dus omdat de 7950gx2 in sli z'n werk deed, ga je er gemakshalve vanuit dat dit met 2 gpu's op één kaart niet het geval is ?tjtristan schreef op maandag 17 december 2007 @ 10:42:
[...]
Dit is wel even wat anders he.
zeker nog nooit van een 7800gt dual gehoord ?
dat zijn nl. ook 2 gpu's op één pcb...alleen moet je er wel een sli mobo voor hebben, en draaien ze ook in sli volgens het control panel..
ik weet eigenlijk wel bijna zeker dat de r680 in crossfire modus gaat werken......
LOL!
http://www.hardware.info/...php?p=1199147#post1199147

http://www.hardware.info/...php?p=1199147#post1199147
[ Voor 3% gewijzigd door Format-C op 17-12-2007 19:12 ]
Hmm, jammer.Mr. Detonator schreef op maandag 17 december 2007 @ 19:04:
[...]
dus omdat de 7950gx2 in sli z'n werk deed, ga je er gemakshalve vanuit dat dit met 2 gpu's op één kaart niet het geval is ?
zeker nog nooit van een 7800gt dual gehoord ?
dat zijn nl. ook 2 gpu's op één pcb...alleen moet je er wel een sli mobo voor hebben, en draaien ze ook in sli volgens het control panel..
ik weet eigenlijk wel bijna zeker dat de r680 in crossfire modus gaat werken......
Ik hoopte eigenlijk dat ze die dingen is intern samen konde laten werken, maar nee, er moeten weer oude technieken gebruikt worden.
Ik hoop toch dat ze een keer met een echt revolutionair ontwerp komen, maarja, hopen helpt niet echt veel
offtopic:
herinnert zich weer de 7900GX2, wat was dat een jukel van een kaart hee
, super lang 
herinnert zich weer de 7900GX2, wat was dat een jukel van een kaart hee
[ Voor 6% gewijzigd door tjtristan op 17-12-2007 19:16 ]
Nog even over het onderstreepte... die naam klopt niet. Straight from the horses mouth.The Source schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 12:23:
HD3830
RV635PRO
725 / 800
512MB DDR3
3D06 ~4400
HD3650
RV635PRO
725 / 500
256MB DDR2
3D06 ~ 3900
Die naam was gereserveerd voor een derde RV670 kaart, maar die komt voorlopig niet uit.
Nieuw topic vanavond trouwens.
[ Voor 4% gewijzigd door CJ op 17-12-2007 20:18 ]
HD3670 dan?
Ik vond de HD3830 al een rare naam aangezien het 'maar' een HD3650 is maar dan met DDR3, zou wel een groot verschil in naam zijn zeg maar
HD3670 lijkt mij dan logisch!
Ik vond de HD3830 al een rare naam aangezien het 'maar' een HD3650 is maar dan met DDR3, zou wel een groot verschil in naam zijn zeg maar
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Uhm, weet niet wat hier zo lollig aan moet zijn. Het is allang bekend dat CoH een Nvidia-optimized spel is. Daarnaast is niet ATi diegene die bepaald of en welk spel erbij een retailpack wordt toegevoegd, maar de PCB fabrikanten(klanten) van ATi. Van CoH weet ik dat deze inclusief wordt meegeleverd met ASUS Radeon HD3870's.
13-jarigen moeten ook ergens kunnen posten nietwaar?wat een hoog niveau daar
Rare community, die .info'ers, ...
[/understatement]
[/offtopic]
[ Voor 4% gewijzigd door SirNobax op 17-12-2007 22:40 ]
Pentaxiaan
Dat is een maand geleden al bevestigd, hier te zien: (4 gpu units)Mr. Detonator schreef op maandag 17 december 2007 @ 19:04:
[...]

Nu nog afwachten of de prijs/performance beter zal zijn dan 2 losse 3870 kaarten in crossfire.
De 3870X2 lijkt een enorm lange kaart, maar is toch gelijk als een 8800 gtx/ultra.

Kom op, als je een beetje gevoel voor humor hebt moet je de lol hier wel van inzien; koop je een ATi kaart, krijg je een nV optimized spel erbij.Xadeon schreef op maandag 17 december 2007 @ 21:39:
[...]
Uhm, weet niet wat hier zo lollig aan moet zijn. Het is allang bekend dat CoH een Nvidia-optimized spel is. Daarnaast is niet ATi diegene die bepaald of en welk spel erbij een retailpack wordt toegevoegd, maar de PCB fabrikanten(klanten) van ATi. Van CoH weet ik dat deze inclusief wordt meegeleverd met ASUS Radeon HD3870's.
Dat niet ATi bepaald welke game erbij wordt geleverd, amehoela. Je kiest bij aankoop in eerste instantie voor ATi, de fabrikant komt vaak pas daarna aan bod. Dus ja, ook al is het verklaarbaar, het blijft grappig
Dan hebben we een duidelijke verschil van humor. Tegenwoordig zijn een behoorlijk wat games met name de "toppers" die voor Nvidia graka's zijn geoptimaliseerd. Dus dan moet je ook niet verbaast zijn als je een game bij ATi graka mee krijgt waar een dikke nvidia logo opgeplakt zit. Verder meen ik dat alleen ASUS, Gigabyte en MSI de enigen zijn die altijd games meeleveren.
Deze zit vol en mag dicht. Deeltje 77 is that way ----> [Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 77
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit is GoT en geen kleuterschool... dus:
- geen basic vraagjes die makkelijk via (in-topic) search te vinden zijn
- geen gezever over winkels of levertijden
- post on-topic, onderbouwd en vriendelijk of post niet
- vergelijkingen met non-ATi kaarten mag altijd, maar ga daarbij ongeacht resultaten niet trollen
- als je een ander uitmaakt voor fanboy kun je direct een Officiele Waarschuwing verwachten
Dit is GoT en geen kleuterschool... dus:
- geen basic vraagjes die makkelijk via (in-topic) search te vinden zijn
- geen gezever over winkels of levertijden
- post on-topic, onderbouwd en vriendelijk of post niet
- vergelijkingen met non-ATi kaarten mag altijd, maar ga daarbij ongeacht resultaten niet trollen
- als je een ander uitmaakt voor fanboy kun je direct een Officiele Waarschuwing verwachten