[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 76 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 8.820 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23009

omgwtfbbq schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 17:18:
Ik ben erg benieuwt wat je ervan maakt met die 3870 <-> 2900XT Crossfire opstelling. Ik hoop dat het kan, want dan weet ik wat ik binnenkort erbij koop ;)

Op de ATI site zelfs stond btw een schema waarin werd aangegeven dat het niet kon... Maar, we zullen zien!
Het kan zijn dat ze het nog niet geprobeerd hebben hehe ;)
Dan doe ik dat toch :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-04 17:28
Ik heb vandaag mijn Asus Maximus Extreme besteld, laat R680 CF (Quad CF) maar komen.

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

N0taFAma schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 18:11:
Ik heb vandaag mijn Asus Maximus Extreme besteld, laat R680 CF (Quad CF) maar komen.
heej dan heb ik een geweldige id haha

dat bord met het volgende:

HD 2900 XT 512
HD 3870 512
HD 2900XT 1024
HD 3870 X2 1024

Dat in CF mischien? :D Ik ben er gek genoeg voor iig :) ben toch bijna halve wegen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzz
Er zitten 3xPci-e sloten op 16x 16x 8x.

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

N0taFAma schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 18:29:
Er zitten 3xPci-e sloten op 16x 16x 8x.
ah oke ik dacht dat die een AMD 790FX bordje was hehe.

maargoed de HD 2900XT Auction heb ik al gewonnen :D
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...eName=STRK:MEWN:IT&ih=006

me huidige X1900XTX en X1950 XTX CFE is ook net verkocht naar een goede maat van me and man morgen maar es die HD 3870 maar gaan zoeken :D man zo blij beste mensen !!

Ik zal alles op zetten om dit id uit te laten komen, het gaat jullie HD 2900'ers veel geld schelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Anoniem: 23009 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 18:18:
[...]

heej dan heb ik een geweldige id haha

dat bord met het volgende:

HD 2900 XT 512
HD 3870 512
HD 2900XT 1024
HD 3870 X2 1024

Dat in CF mischien? :D Ik ben er gek genoeg voor iig :) ben toch bijna halve wegen :D
rofl je mag mijn 2900xt lenen_/-\o_ 8)7

ps. miss een goede optie voor mij om mn 2900xt op ebay te zetten? is daar nog veel vraag...

[ Voor 13% gewijzigd door peakaboo op 08-12-2007 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

peakaboo schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 20:24:
[...]

rofl je mag mijn 2900xt lenen, en volgende week heb ik een 3870 erbij _/-\o_ 8)7

ps. miss een goede optie voor mij om mn 2900xt op ebay te zetten? is daar nog veel vraag...
hmm 200 a 250 EU krijg je er makkelijk voor heh althans dat heb ik gezien van de meeste HD 2900XT links hehe :)

Neu ik heb al een originele ATi Radeon HD3870 op het oog , als de HD 2900XT Origineel is dan moet die HD 3870 zeker het zelfde hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-05 18:29
Ach ik blijf gewoon lekker op mn goeie ouwe Asus 9800XT 256mb doorpraggelen. Draait nog altijd magistraal dat kaartje, al maken de twee kleine loeiende fannetjes wel herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Iemand ook problemen met een 3850 512MB OC en 3DMark06?
Het start niet meer op en blijft op het intro-schermpje hangen...

Driverversie is 7.11 en 3dmark06 Prof is versie 1.1

R7 9700X / GB B650 Gaming X AX / RTX 5070 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzz
-nosysinfo voor de liefhebbers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:24

nFo

fvdn77 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 22:11:
Iemand ook problemen met een 3850 512MB OC en 3DMark06?
Het start niet meer op en blijft op het intro-schermpje hangen...

Driverversie is 7.11 en 3dmark06 Prof is versie 1.1
Deze Hotfix downloaden:
http://www.futuremark.com/download/hotfix_oct07/

The hotfix updates the following:
Updated GPU core/memory clock detection library for enhanced compatibility and support for new hardware

New files are:
Direcpll.dll (4.10.1.93)
Entech.sys (5.0.1.1)
Entech64.sys (5.0.1.1)

This hotfix applies for the following Futuremark benchmarks:
3DMark06 Build 1.1.0
3DMark05 Build 1.3.0
3DMark03 Build 3.6.0
PCMark05 Build 1.2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Niet online
Thanx voor de hulp, het werkt weer prima

Sorry voor het off-topic gaan:ik zag later pas het HD38xx topic :X

R7 9700X / GB B650 Gaming X AX / RTX 5070 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:01
Ik heb nu twee dagen met de HD3870 zitten spelen. Leuk kaartje echter voelt hij soms buggy aan vergeleken met de HD2900 XT. Alsof de drivers niet helemaal lekker zijn. COD4 draait er leuk op deze kaart. UT3 niet altijd dit is door een driver bug want de HD2900 XT deed het prima. Supreme commander was wel veel trager op de HD3870 vergeleken met de 8800 GT.

Dus een leuke kaart echter zal het helemaal af hangen van de drivers en hoe optimaal die gebruik gaan maken van die shaders van de HD2 en HD3xxx kaarten.

Crossfire werkte niet lekker performance was hier en daar niet echt beter ook hier drivers. Ik neem aan dat dit bij de release van de X2 kaarten gefixt zal zijn anders hebben ze wel een probleem.

Cooler is veel beter dan die van de 8800 GT maar de fan die op de cooler zit is wat goedkoop en gaat op een hogere fan speed best veel geluid maken. Dit is erg jammer want de cooler zelf is goed. Heatsink had ook wel iets groter gemogen. @ stock hoor je em niet. Maar als je die sapphire bios gebruikt vind ik dat hij op een te hoge fan speed begint. Tijdens gamen is het niet erg maar daar na is het wel wat te veel geluid. ( dit is alleen voor het OC werk anders is de stock bios prima ).

Kortom als AMD nog wat meer uit de drivers weet te persen en er voor kan zorgen dat hij wat regelmatiger presteert komt het goed. Want sommige games zoals Supreme commander draaien brak op die kaart vergeleken met de 8800 GT en dat is jammer want in COD4 doet hij niets onder voor de GT. Dus de snelheid is er wel.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

offtopic:
Verkeerde topic Astennu.
>>> Het ATi HD38xx Ervaringen Topic

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Weet ik echter was hier ook de vraag geweest of ik die info wou posten. Bij deze heb ik dat dus ook gedaan. Ga verder niet uitgebreid in discussie over die kaart. Want wat ik zeg over de drivers van de kaart gelden een beetje voor alle kaarten.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-05 10:21
Ik heb al vele Ati topic's doorgezocht maar geen antwoord op mijn vraag kunnen vinden.

Ik heb een 2900XT en wou vragen of de bug met AA al verholpen waren met driver updates?
Want ik had gelezen op verschillende site's dat die oppeens frame drops krijgt als je AA aanzet maar heb nergens kunnen lezen of dit al opgelost is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Tis geen echte bug. Het is gewoon zo dat shader based AA resolve niet echt snel is. Dus je krijgt in games waar je een FPS van boven de 100 haalt een grote dip. Op hoge resoluties met bv 50 FPS is de HD2900 XT vaak sneller met AA als een 8800 GT.

Dus je moet gewoon kijken naar de games die jij wilt spelen en met welke settings en wat de fps daar is. Alles boven de 60 is super 30-40 is nog goed te doen. Dus kijk even naar de min fps die de kaarten halen op de settings die jij wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Misschien interessant om te weten... Het Catalyst driverteam is bezig met een hack om AA mogelijk te maken in UT3.
If you force on AA , it will force on AA for the back buffer. Since most of the rendering in UT3 happens in off-screen buffers rather than the back buffer there would be no apparent AA on the image. The performance of any rendering that happened to the back buffer would still be affected by AA being enabled in the CP, so you might see some slowdown, but you wouldn't get any benefits. We are working on a method of forcing on AA (visible to the user), for the near future. – Terry Makedon
Bron: http://enthusiast.hardocp...yOSwzLCxoZW50aHVzaWFzdA==

Waarschijnlijk heeft Epic AMD verteld naar welke buffers de MSAA samples geschreven worden zodat er AA kan worden toegepast, net zoals ze dat al tegen NV gezeg hadden via het TWIMTBP programma.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ah nice !!!. Dit zou dan ook kunnen werken op alle andere games met die engine ?

Ben ook benieuwd of ze die slowdown in UT3 op hebben kunnen lossen. Want dat is de enige game met die engine die niet echt lekker loopt op ATi kaarten. En dan niet echt lekker in de zin van trager dan de nVidia kaarten. In de meeste van die games zitten de HD2900 en de HD3870 qua performance op het niveau van de 8800 GT en GTX kaarten.

[ Voor 52% gewijzigd door Astennu op 10-12-2007 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-05 20:51

edward2

Schieten op de beesten

CJ schreef op maandag 10 december 2007 @ 14:37:
Misschien interessant om te weten... Het Catalyst driverteam is bezig met een hack om AA mogelijk te maken in UT3.

[...]

Bron: http://enthusiast.hardocp...yOSwzLCxoZW50aHVzaWFzdA==

Waarschijnlijk heeft Epic AMD verteld naar welke buffers de MSAA samples geschreven worden zodat er AA kan worden toegepast, net zoals ze dat al tegen NV gezeg hadden via het TWIMTBP programma.
Hmm, had gehoopt dat de dx10 patch zou komen en AA op deze manier toegepast zou worden met misschien een lagere hit. Maar mooi dat het er aan zit te komen :)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Astennu schreef op maandag 10 december 2007 @ 15:10:
Ah nice !!!. Dit zou dan ook kunnen werken op alle andere games met die engine ?
Nee. Dat is geen garantie. Als de engine in andere games rendert naar andere framebuffers, dan werkt het alsnog niet. Dit soort hacks werken alleen als je per game precies weet welke framebuffers gebruikt worden. En dan nog is het enorm veel werk om het aan de praat te krijgen. Maar daarom is het ook een 'hack'. DX10 lost het probleem op. Maar dat wisten we al. :)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-05 17:18

Krizzie

Progressive Music \o/

Astennu schreef op maandag 10 december 2007 @ 15:10:

Ben ook benieuwd of ze die slowdown in UT3 op hebben kunnen lossen. Want dat is de enige game met die engine die niet echt lekker loopt op ATi kaarten. En dan niet echt lekker in de zin van trager dan de nVidia kaarten. In de meeste van die games zitten de HD2900 en de HD3870 qua performance op het niveau van de 8800 GT en GTX kaarten.
Welke slowdowns? Heb nergens last van in UT3, die hickups lijken iets van de 7.11 Drivers, ik draai 7.10 nog steeds en het draait als een zonnetje.

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Krizzie schreef op maandag 10 december 2007 @ 16:13:
[...]

Welke slowdowns? Heb nergens last van in UT3, die hickups lijken iets van de 7.11 Drivers, ik draai 7.10 nog steeds en het draait als een zonnetje.
Somige levels hebben een lage FPS zoals CTF Sandstrom de 8800 GT zit daar niet onder de 35 FPS in het begin bij de spawn 55-60 de HD3870 dropt daar meteen naar 35-45 en soms zelfs nog lager naar onder de 30. Volgens mij moet de performance makkelijk betere kunnen met iets van 10-15%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Newsflash: Eerste non-reference design HD38x0 kaart duikt op

Het gaat om de HD3850 van Unika. De HD3850 van Unika maakt gebruik van een korter PCB, heeft GDDR4 geheugen aan boord (wat zeer hoog te klokken is) en heeft een custom cooler. De prijs is hetzelfde als de reference HD3850.

Afbeeldingslocatie: http://www.expreview.com/img/news/071211/unika_3850_512mb_gddr4_01.jpg

http://en.expreview.com/?p=100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Laatst online: 19-07-2023
CJ schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 23:21:
Het gaat om de HD3850 van Unika.
Hmmmm....iets zegt mij dat dat merk nooit voet op europese grond zet.

Tenzij we het over zonweringen of kaassnijmachines hebben.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu

Het gaat om de HD3850 van Unika. De HD3850 van Unika maakt gebruik van een korter PCB, heeft GDDR4 geheugen aan boord (wat zeer hoog te klokken is) en heeft een custom cooler. De prijs is hetzelfde als de reference HD3850.

[afbeelding]

Wat is het voordeel dan voor zo'n bedrijf als je een eigen pcb maakt ? Want volgens mij is het ontwerpen van zo'n pcb ook wel kostbaar en als je het dan voor dezelfde prijs gaat verkopen:
-Of dit pcb is goedkoper dan stock pcb.
-Je kunt je eigen levering van pcb's regelen dus minder afhankelijk van andere bedrijven.
-Je kunt er dan bv GDDR 4 op plakken als je er zin in hebt

Maar veer meer voordelen kan ik even niet bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Astennu schreef op woensdag 12 december 2007 @ 09:03:
[...]

Wat is het voordeel dan voor zo'n bedrijf als je een eigen pcb maakt ? Want volgens mij is het ontwerpen van zo'n pcb ook wel kostbaar en als je het dan voor dezelfde prijs gaat verkopen:
-Of dit pcb is goedkoper dan stock pcb.
-Je kunt je eigen levering van pcb's regelen dus minder afhankelijk van andere bedrijven.
-Je kunt er dan bv GDDR 4 op plakken als je er zin in hebt

Maar veer meer voordelen kan ik even niet bedenken.
Even vet onderstreept wat belangrijk is. Het reference design PCB is simpel gezegd volgens veel AIBs een regelrechte ramp. AMD's sterkste punt is duidelijk niet het maken van PCBs. Het is inefficient en kan veel goedkoper. De custom PCBs die nu uit komen zijn dus veel goedkoper te maken, waardoor de AIBs kunnen kiezen... of ze verkopen het tegen dezelfde adviesprijs en maken meer winst, of ze laten de prijs zakken en hopen dat ze daardoor meer zullen verkopen.

Een ander bijkomend voordeel is dat er nu misschien nog meer OC versies komen van de HD38x0 serie met customcoolers etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146983

Zonwering of kaassnijmachines? lol.
Het lijkt toch erg veel op een koelblok van Zalman.
Of zie ik het verkeerd? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CJ schreef op woensdag 12 december 2007 @ 09:31:
[...]

Even vet onderstreept wat belangrijk is. Het reference design PCB is simpel gezegd volgens veel AIBs een regelrechte ramp. AMD's sterkste punt is duidelijk niet het maken van PCBs. Het is inefficient en kan veel goedkoper. De custom PCBs die nu uit komen zijn dus veel goedkoper te maken, waardoor de AIBs kunnen kiezen... of ze verkopen het tegen dezelfde adviesprijs en maken meer winst, of ze laten de prijs zakken en hopen dat ze daardoor meer zullen verkopen.

Een ander bijkomend voordeel is dat er nu misschien nog meer OC versies komen van de HD38x0 serie met customcoolers etc.
Bedoel je dat ATi niet goed is in het maken van PCB's of in het maken van goedkope PCB's ? want een PCB is ook belangrijk voor de prestaties van de product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

[afbeelding]

Zie ik daar een VF700??! :D

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Nope het is geen VF700 maar iets wat er op lijkt. Bij de VF700 zijn de vinnen recht bij deze gekronkeld waardoor het koel oppervlak groter wordt.

[ Voor 80% gewijzigd door Astennu op 12-12-2007 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Astennu schreef op woensdag 12 december 2007 @ 10:18:
[...]

Bedoel je dat ATi niet goed is in het maken van PCB's of in het maken van goedkope PCB's ? want een PCB is ook belangrijk voor de prestaties van de product.
AMD is goed in het maken van chips. PCBs maken is niet waar ze hun brood mee verdienen. Dus het komt wel eens voor dat een PCB niet efficient is of veel goedkoper gemaakt kan worden.

Dit is het geval dus bij de HD3800 serie. Waarschijnlijk is dit het gevolg van de launchdatum van de HD3800 serie die twee maanden eerder plaats vond dan gepland. Veel AIBs hadden hun eigen PCBs al klaar staan, maar moesten wachten op de GPUs zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Op die manier. Dit pcb lijkt wel veel op de pcb's van de X1950 Pro en de X1900 XT. Maar het zal best goedkoper kunnen ja. Zie je ook bij de nvidia kaarten. De Eerste kleinere 8800 GT kaarten zie je ook al komen.

Is er trouwens nog nieuws over de R680 en de R700 ?

[ Voor 11% gewijzigd door Astennu op 12-12-2007 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107626

[afbeelding]

Die koeler ziet er iig wat beter uit dan t gedrocht op deze kaart.

Afbeeldingslocatie: http://img266.imageshack.us/img266/9757/strangebrand3850up7.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:42

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Score valt erg tegen. En zo te zien is hij wel door iets van phase change gecooled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-01 13:50
Vraag me af hoe de 3870 het op lucht doet met deze mod t.o.v. de 8800GT.
Kan daar helaas nog niets over vinden.

Edit: op stock/lucht gevonden: http://forum.foxconnchann...00MHz+Core+w+just+Dry+Ice
post nr. 13: 14238 in 3DMark 06, 8800GT~10901, ik neem tenminste aan dat deze poster het niet met dry ice heeeft gedaan.

[ Voor 36% gewijzigd door FrankNLD op 12-12-2007 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Frank76NL schreef op woensdag 12 december 2007 @ 12:36:
[...]

Vraag me af hoe de 3870 het op lucht doet met deze mod t.o.v. de 8800GT.
Kan daar helaas nog niets over vinden.
Heb wel minder extreme mods gezien op 1.5v-1.6v die komen op air tot 950-1000 MHz. 8800 GTS GT op 1.3v doet ook een leuke 800-2100 (2100 is shader clock) MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-01 13:50
Astennu schreef op woensdag 12 december 2007 @ 12:44:
[...]

Heb wel minder extreme mods gezien op 1.5v-1.6v die komen op air tot 950-1000 MHz. 8800 GTS op 1.3v doet ook een leuke 800-2100 (2100 is shader clock) MHz.
Enig idee hoe dit zich vertaalt in prestatieverschil in games in een percentage?
En dankzij Nvidia's logica graag vermelden of je de 8800GTS of 8800GTS bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Frank76NL schreef op woensdag 12 december 2007 @ 12:50:
[...]

Enig idee hoe dit zich vertaalt in prestatieverschil in games in een percentage?
En dankzij Nvidia's logica graag vermelden of je de 8800GTS of 8800GTS bedoeld.
Typfoutje moest GT zijn. In games zal de 8800 GT soms net wat sneller zijn. Wat je stock eigenlijk ook al ziet. Maar het geheugen van de HD3870 is wel sneller daar heeft hij met AA en AF op hogere resoluties veel voordeel van. Dus ik denk dat het gat tussen de HD3870 en de 8800 GT wat kleiner is. De GT is namelijk behoorlijk limited door zijn memory bus ziet ook de nieuwe GTS die niet echt veel sneller is alleen in bepaalde zware shader applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:02
AMD says goodwill related to ATI Tech acquisition impaired
http://www.thestreet.com/...0394129.html?puc=googlefi
The company said Wednesday that it will take an impairment charge tied to the goodwill value of ATI Technologies, the Canadian graphics chipmaker it acquired in 2006.
The lower valuation of ATI's goodwill is based on an updated long-term financial outlook for the business, AMD said. The company made the determination after its annual strategic planning review.

[ Voor 6% gewijzigd door The Source op 12-12-2007 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174920

Kan van een collega een Asus HD2400XT 256MB kopen voor € 35,00

Is dit een goede kaart voor in m`n HTPC, omdat deze hardwarematige ondersteuning heeft voor VC1/H264?

Ik speel meestal 720P of 1080P op m`n HD-ready LCD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-05 14:45
The Source schreef op woensdag 12 december 2007 @ 21:10:
[...]
[...]
En wat betekent dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Dat Unika ding ziet er echt goed uit. Hij ziet er degelijk en simpel uit, wat hem ook gelijk een beetje een goedkoop uiterlijk geeft, maar alsnog dat daar een 3850 onder zit met ddr4 dan val je alsnog uit je stoel van de prestaties. Het is eigenlijk een gelijke aan een 3870 met een klein beetje moeite waarschijnlijk.

[ Voor 14% gewijzigd door Powrskin op 12-12-2007 22:26 ]

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Newsflash: FireGL V8650 verslaat Quadro FX 5600 tegen een veel lagere prijs

AMD is op volle toeren en het FireGL team heeft enorm zijn best gedaan op de workstation videokaarten van AMD. Daar waar vroeger de Quadro FX serie van nVidia heer en meester was, is het nu het omgekeerde plaatje. De R600 gebaseerde FireGL kaart verslaat in de meeste gevallen de op de G80 gebaseerde Quadro FX.

Afbeeldingslocatie: http://www.3dprofessor.org/images/reviewPics/FireGL8650/Card/Card-1.gif

Op workstationgebied is het FireGL driverteam er in geslaagd om datgene te doen waar het Catalyst desktop driverteam nog niet echt in geslaagd is. De R600 verslaat de G80 in de meeste tests. De FireGL V8650 is gebaseerd op de R600 en heeft 2GB GDDR4 geheugen aan boord. In de review op 3D Professor verslaat ongeveer €700 goedkopere V8650 de FX 5600 steevast in 5 van de 8 tests (prijs: €1800 vs €2500). En in de drie tests waar het verliest is het verschil zeer klein.

Tel daarbij op dat de uiteindelijke versie die in Januari te krijgen is zo'n 10% sneller geklokt is op zowel GPU als geheugen... dan is het wel duidelijk dat ze ook die laatste 3 tests willen winnen.
In the past NVIDIA just about always cleared the board here with the full remit of “Editors Choice” awards for their new Professional Graphic Cards. Now in just a short space of 3 months the AMD FireGL Team have successfully and completely dominated the whole remit. How the times have changed! It’s very difficult to believe this could ever happen, seeing the roles being completely reversed especially at these levels. Now all 4 levels now remain firmly within AMD’s FireGL grasp.

Finally, that every so precious diamond studded golden crown in the professional graphic card arena that was powerfully in the grasp of NVIDIA’s claw now has been ripped away. The AMD FireGL Team firmly hold the status of being the Dominate Force in all arenas.
Volledige review: http://www.3dprofessor.or...GLV8650/FireGLV8650P1.htm

Ook de entry-level FireGL die gebaseerd is op de RV630 staat z'n mannetje tegenover de gelijkgeprijsde QuadroFX 570: http://www.3dprofessor.or...evelHead/EntryLevelP1.htm En ook de midrange V5600 doet het prima: http://www.3dprofessor.or...LV5600/V5600&C2SBA+P1.htm

Toch grappig om te zien dat dit team er wel in geslaagd is om veel meer uit de architectuur van de R600 te halen dan het desktopteam. De gamers hebben er op dit moment weinig aan, maar de R600-architectuur presteert op professioneel gebied dus gelijk of beter dan de tegenhangers van het andere kamp voor een lagere prijs. :+

• ownage maxim
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-05 20:32
Leuk voor die paar mensen die van de in totaal miljoenen gamers. Het ziet er niet goed uit voor DAAMIT. Over een jaar is AMD weg. Kan ATI dan weer los komen te staan van AMD en weer op eigen pootjes verder? Zou wel zonde zijn dat ATI dan ook direct verloren gaat.

• SirNobax
CJ schreef op woensdag 12 december 2007 @ 23:58:
Op workstationgebied is het FireGL driverteam er in geslaagd om datgene te doen waar het Catalyst desktop driverteam nog niet echt in geslaagd is. De R600 verslaat de G80 in de meeste tests.
[...]
Toch grappig om te zien dat dit team er wel in geslaagd is om veel meer uit de architectuur van de R600 te halen dan het desktopteam.
Een verschil in drivers zal het echt niet zijn hoor, maar puur het type benchmark waarmee de kaarten getest worden.

Modelleer/CAD programma's staan niet bekend als "texture-fillrate" verslindende testjes.

M.a.w. de R600 word niet meer teruggehouden door de texture units (of beter gezegd, het gebrek daar aan), en gooit met volle kracht die 320 streamprocessors er tegenaan. Wat voor leuke scores zorgt. :)

Pentaxiaan

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Nu nog wat reclame he voor de FireGL, dan wordt het project nog wel eens wat. PR is nou niet bepaald ATi's sterkste punt, Spider is leuk maar heel veel mensen werden er niet warm of koud van.
Marktaandeel is echter wel belangrijk en daar gaat het nu beter in.

Kan het FireGL-team dan niks uitwisselen met het desktopteam? Daar moet toch meer uit te halen zijn dan dit? Of weet jij iets wat ik niet weet CJ? ;)

• CJ
  • Niet online
(overleden)
@ SirNobax: Klopt. Maar als het FireGL team de drivers niet op orde heeft, zal de R600 slechts als een 64 streamprocessor GPU fungeren ipv een 320 streamprocessor GPU. De workload wordt blijkbaar zeer efficient verdeeld, iets waar het op desktop gebied vaak nog aan schort. De software (modelleer/CAD programma's) is namelijk voor zover ik weet niet specifiek geschreven voor een 64x5 architectuur als de R600, dus zal de performance afhankelijk zijn van het driverteam van AMD.

Vergeet verder niet dat de G80 nog altijd 128 streamprocessors. In het slechtste geval werkt deze dus nog altijd met twee keer zo veel streamprocessors als de R600 (128 vs 64). Tel daarbij op de meer dan dubbele snelheid van de streamprocessors (theoretisch dus de kracht van meer dan 256 streamprocessors) en zoals je zei, veel meer texture fillrate... Dan is het vooralsnog niet verkeerd wat de FireGL lijn hier presteert.

• zzzzz
@CJ als ik jou mag geloven zal de R680 ook nog niet veel aan die 640 streamprocessoren hebben.

• CJ
  • Niet online
(overleden)
N0taFAma schreef op donderdag 13 december 2007 @ 00:37:
@CJ als ik jou mag geloven zal de R680 ook nog niet veel aan die 640 streamprocessoren hebben.
In hoeverre heeft een HD3870 in CrossFire wat aan die 640 streamprocessoren?

@ CJ

zou een HD 2900 XT 512MB GDDR3 ook zo goed doen in CAD aangezien die ook de R600 core gebruikt? als dat zo is dan zou een HD 3870 het ook niet verkeerd doen heh!

Ben ook benieuwd of deze Radeons ook om te modden zijn naar FireGL's heh. Als dat zo is dan kan men goedkoper een FireGL zelf maken :) men pkat een 512MB GDDR3 of 1024MB GDDR4 HD 2900 XT effe om modden naar FireGL en klaar het scheelt men vele Ecu's heh zou opzich wel een goede economische id zijn, als het werkt that is :+

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

ownage maxim schreef op donderdag 13 december 2007 @ 00:04:
Leuk voor die paar mensen die van de in totaal miljoenen gamers. Het ziet er niet goed uit voor DAAMIT. Over een jaar is AMD weg. Kan ATI dan weer los komen te staan van AMD en weer op eigen pootjes verder? Zou wel zonde zijn dat ATI dan ook direct verloren gaat.
Hier is juist enorm veel geld binnen te halen. Dit ziet er juist erg goed uit.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-05 17:18

Krizzie

Progressive Music \o/

Anoniem: 23009 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 02:52:
@ CJ

zou een HD 2900 XT 512MB GDDR3 ook zo goed doen in CAD aangezien die ook de R600 core gebruikt? als dat zo is dan zou een HD 3870 het ook niet verkeerd doen heh!

Ben ook benieuwd of deze Radeons ook om te modden zijn naar FireGL's heh. Als dat zo is dan kan men goedkoper een FireGL zelf maken :) men pkat een 512MB GDDR3 of 1024MB GDDR4 HD 2900 XT effe om modden naar FireGL en klaar het scheelt men vele Ecu's heh zou opzich wel een goede economische id zijn, als het werkt that is :+
Voor een tweaker is dat leuk, ik denk niet dat een bedrijf 10 2900XT's koopt en die gaat flashen, omdat het dan goedkoper is voor hun. ;)

Geluidswolk

Anoniem: 219166

En ik veronderstel ook dat heel wat grote bedrijven al jaaaren bij nvidia kopen.(net zoals velen bij intel doen/deden)) deze gewoon blijven verderkopen bij nvidia en amd links laten liggen.
En zoals gezegd het marktje hiervoor is te klein om amd te redden. Het ziet er niet echt goed uit voor hen vind ik. :s

• Astennu
N0taFAma schreef op donderdag 13 december 2007 @ 00:37:
Tuurlijk wel. Want je hebt toch twee cores dus 2x64x5. Ipv 1x64x5. Dus je bent altijd 2x zo snel. Maar als de drivers niet optimaal zijn kan het nog zijn dat je dus maar 128 van de totaal 640 shaders benut ( dit is dan wel in het ergste geval )
The Source schreef op woensdag 12 december 2007 @ 21:10:

[...]

[...]
Ik zou ook wel eens willen weten wat dit nu pressies inhoud.

[ Voor 29% gewijzigd door Astennu op 13-12-2007 09:01 ]

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Fudzilla meldt over de FireGL serie het volgende:
AMD's FireGL comeback will hurt Nvidia a lot

Attacks the margins

At least when it comes to graphics AMD knows what it’s doing. Nvidia had years of the easy life in a professional workstation market until now. Out of the blue, ATI has launched a new FireGL that is faster than any of Nvidia's Quadro cards. This was the most unexpected event of 2007.

Nvidia currently enjoys 45 percent + margins and it earns a lot of money on its Quadro graphics cards. At the same time, it earns just a bit on ultra low-end priced products such as G86 based 8500, 8400 and 8300; but when you add high and low margins you still end up at 45 percent+, which is a great profit margin. PNY QuadroFX 5600, GeForce 8800 GTX, 1.5GB GDDR3, 2x DVI, PCIe top Nvidia’s offerings and sell for €2600, and PNY QuadroFX 5500 SDI, GeForce 7900 GTX, 1024MB DDR2, 2x DVI, PCIe for an astronomical €6,050 (and this is not a mistake, it is six thousand and fifty Euros). This is how much these cards can cost.

All of a sudden, ATI has the fastest card for 3D professionals and after years of being the underdog it has come back with a bite to take over some of this ultra profitable market. ATI did capitulate in the high-end gaming market, but that is only temporary.

ATI FireGL V8650, 2048MB GDDR4 should start selling for about €1,800 which means it is less than Nvidia's card and should provide a faster card, as well. For ATI, it means the mountain top is well within reach for this ultra profitable market, and this will certainly hurt Nvidia’s margins. This is not something that the investors will take lightly or tolerate for long.
toon volledige bericht
http://www.fudzilla.com/i...ask=view&id=4679&Itemid=1

Ook 3D Professor schijnt het daar mee eens te zijn. @ ElMystic: De workstation markt is iets wat je niet moet onderschatten, ook al is het een gespecialiseerde markt. Mensen willen de beste performance voor hun geld en hebben veel minder last van tunnelvisie dan een aantal gamers/tweakers. Presteert de FireGL serie goed? Prima, dan gaan de centen naar de FireGL serie en niet naar de Quadro FX. Simpel zat.
The gauntlet which was thrown down from AMD’s FireGL Team to NVIDIA has been picked up they are still well behind! Major film studios, high-end architects, Gas & Oil Community, Medical & Ultra High-end Imaging Studios/ Life Sciences / Acquisition Modalities all alike have the raw power now from just the 1 card to achieve more than their wildest dreams - without spending an absolute fortune on something else. These specialist cards are not the standard cash cows for both AMD and NVIDIA and rely upon the major specialist organisations to pick up on these articles like these very quickly. Once more, with the results shown they have to seriously consider what has been displayed today.

• Astennu
Ik gun het AMD van harte ze hebben het geld hard nodig. En als hun winst maken hebben wij als consument daar ook baat bij omdat er dan een gezondere concurrentie ontstaat.

Edit:
AMD has finally admitted that it paid too much for ATI.

The company paid $5.6 billion for the graphics chip maker and got itself into deep financial problems.

In a filing with the Securities and Exchange Commission the company says it will have to write down the value of the goodwill estimate it attached to ATI when it bought the company in October 2006.

It does not know how much it overpaid. AMD said it does not currently know how big the charge will be. The ATI price included a $3.2 billion allocation for goodwill which was nearly three times the value of product technology that ATI had already developed and was working on in its laboratories.
Goodwill houd dat in dat ze dat zo maar gekregen hebben tot AMD dat kon betalen of hoe zit dit nu ?

[ Voor 69% gewijzigd door Astennu op 13-12-2007 10:12 ]

• Astennu
Eindelijk is het zo ver ?
Notebooks are a cycle thing. If you are ready with a good chip the big ODM's and OEMs will consider you for the next generation and ATI has a chance to return to notebook market with a style. ATI really slipped on notebooks and lost a massive part of market share in 2007 but we've learned that the company already scored a lot of design wins for 2008.

Most of the notebooks you’ve seen, especially the ones with Intel chips inside, had Nvidia graphics inside and Nvidia was really dominant this year with its discrete mobile parts.

So investors were right on this one, Nvidia will lost a market share in notebooks and we will be following this one closely as ATI still has to introduce its 55nm notebook parts.
Ik vind het al een hele tijd jammer dan ATi niet meer te zien was in het laptop segment waar ze eerst zo sterk waren. Nu lijkt dat weer beter te worden. 55nm in een laptop is natuurlijk interessant klein laag verbruik en goedkoop. Dingen dien OEM's wel aanspreken. Hopelijk komen ze ook snel met een RV670 voor laptops.

• hapSnap
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-04 19:23
Astennu schreef op donderdag 13 december 2007 @ 10:01:
Ik gun het AMD van harte ze hebben het geld hard nodig. En als hun winst maken hebben wij als consument daar ook baat bij omdat er dan een gezondere concurrentie ontstaat.

Edit:

[...]

Goodwill houd dat in dat ze dat zo maar gekregen hebben tot AMD dat kon betalen of hoe zit dit nu ?
Goodwill houdt simpel gezegd de meerwaarde van een bedrijf in. Elk bedrijf heeft een bepaalde marktwaarde. Als er bij een overname meer geld wordt geboden dan deze marktwaarde dan is dat deel de goodwill.

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Dat is dus zo'n 2,3 miljard euro wat ze eigenlijk teveel hebben betaald. Hadden ze op dit moment goed kunnen gebruiken. :/

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Goodwill is niet "het teveel betaalde bedrag" voor een bedrijf. Achteraf kun je wel concluderen dat de betaalde goodwill te hoog was.

Goodwill is een soort nettocontante waarde van de toekomstig verwachte winsten en wordt bij AMD blijkbaar geactiveerd op de balans. Echter als nu blijkt dat deze verwachte winst te hoog is ingeschat moet er deze geactiveerde waarde gecorrigeerd worden. Dit is wat nu gebeurt.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• Pedje-san
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:40
Heb je voor crossfire 1 of 2 crossfire kabels nodig? De ene opstelling zie ik met 1 kabel dan weer met 2... nergens echt duidelijk te vinden.

[ Voor 46% gewijzigd door Pedje-san op 13-12-2007 12:10 ]

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:24

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik zou graag willen weten of ik met een P35-DS4 flink wat winst kan halen met 2xHD3870.
Volgens mij heeft deze namelijk geen 2x pci-ex16 en kan er dus niet de max uithalen?

Kan er zo ook geen benches van vinden alleen die met de formular van Asus zijn gedaan

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

PCI-E 16x is nog steeds geen vereiste voor meer prestatie. Zowiezo dacht ik dat de nieuwe generatie de Crossfire bruggen nog steeds gebruiken waardoor er geen crosstalk via PCI-E gaat, onderling tussen de kaarten.

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:24

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ja heb namelijk een 8800GTS besteld, die vandaga binnen komt,.Ik zit er sterk over te twijfelen om maar 2x HD3870 te pakken, gezien mijn mobo toch Crossfire erop heeft zitten. Kost me dan 100 euro meer, maar wel veel betere prestaties geloof ik

• Astennu
Help!!!! schreef op donderdag 13 december 2007 @ 11:27:
Goodwill is niet "het teveel betaalde bedrag" voor een bedrijf. Achteraf kun je wel concluderen dat de betaalde goodwill te hoog was.

Goodwill is een soort nettocontante waarde van de toekomstig verwachte winsten en wordt bij AMD blijkbaar geactiveerd op de balans. Echter als nu blijkt dat deze verwachte winst te hoog is ingeschat moet er deze geactiveerde waarde gecorrigeerd worden. Dit is wat nu gebeurt.
Ah kijk nu snap ik het. Maar wat houd die correctie in ? dat hun winst verwachting nog verder naar beneden bijgesteld wordt ?

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:28
Astennu schreef op donderdag 13 december 2007 @ 13:54:
[...]

Ah kijk nu snap ik het. Maar wat houd die correctie in ? dat hun winst verwachting nog verder naar beneden bijgesteld wordt ?
Wat ik er van begrepen heb is dat het meer een informatief instrument is om de beurswaarde zo realistisch mogelijk te houden. Dit is een verplichting die is ingesteld nadat de .com zeepbel was geknapt.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Astennu schreef op donderdag 13 december 2007 @ 13:54:
[...]

In principe wel ja.

De betaalde goodwill ten tijde van aankoop kan op verschillende manieren verwerkt worden. Het is niet alleen cashout maar zijn ook kosten voor de kopende onderneming.
Men kan deze kosten gelijk nemen ten laste van het Eigen vermogen danwel de Verlies en Winst rekening. In dat geval verwerk je eea ineens in het jaar van aankoop en verlaag je eenmalig het EV of de Winst. Dan ben je er in 1 keer vanaf maar je hebt ook een 1malige grote swing in je EV of V&W en je volgt het matchingprincipe niet meer ( bijelkaar horende kosten en opbrengsten moeten gelijktijdig genomen worden)

Dus omdat het hier kosten betreft die die hopelijk in de toekomst terugverdiend worden is er ook iets voor te zeggen dat de goodwill aan de linkerkant van de balans wordt gezet en er jaarlijks een deel wordt afgeschreven (tlv de verlies en winst rekening) zodat de winst elk jaar een stukje wordt geraakt. (Als het goed is heb je ook elk jaar een stuk opbrengst zodat e.e.a. matcht)

Als echter de goodwill aantoonbaar te hoog is gewaardeerd moet er versneld op worden afgeschreven tlv de V & W rekening (of eigen vermogen).

Anyway de boodschap is kort en simpel aan de Analysten, aandeelhouders en vreemdvermogen verstrekkers is: we hebben X miljard goodwill betaald maar in hindsight is het maar X-y waard.

Dus (kort door de bocht) we hebben een "slechte" koop gedaan.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Anoniem: 167084

Wanneer prestaties van de HD3xxx vooruit zouden gaan door betere drivers in de toekomst, heeft een 2900 daar enige baat bij? Ik bedoel wordt er bij de ontwikkeling van ccc, etc hiervan uitsluitend aan de nieuwe chip gesleuteld of gaat de algemene 'ati' performance er telkens op vooruit? Misschien een onnozele vraag, maar ik las laatst dat de rv 600 eigenlijk nu gewoon omgezet naar een kleiner mm-proces en eigenlijk +/- dezelfde technieken gebruikt

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Anoniem: 167084 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 19:41:
Wanneer prestaties van de HD3xxx vooruit zouden gaan door betere drivers in de toekomst, heeft een 2900 daar enige baat bij? Ik bedoel wordt er bij de ontwikkeling van ccc, etc hiervan uitsluitend aan de nieuwe chip gesleuteld of gaat de algemene 'ati' performance er telkens op vooruit? Misschien een onnozele vraag, maar ik las laatst dat de rv 600 eigenlijk nu gewoon omgezet naar een kleiner mm-proces en eigenlijk +/- dezelfde technieken gebruikt
Klopt, zodra de HD3xxx een boost krijgt krijgt de R600 dat ook. Had CJ wel eens gemeld hier :)

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:02
R700 pas in 2009???

Afbeeldingslocatie: http://img99.imageshack.us/img99/9480/sshot1ry6.jpg

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik kan het jullie toch even niet onthouden:

Gigabyte HD3870 met UltraDurable2. Je leest het goed!
Besparing: 17W zuiniger onder zowel idle als load. Dat is nog eens leuk nieuws.
Is dit nou zo'n reworked PCB waar CJ het over had? Nee, dat waren HD3850's.

http://www.tweaktown.com/...ltra_durable_2/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Met een VF700 erop?!! Wat houdt dat Ultra Durable exact in? En gaat dit ten koste van de prestaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Xadeon schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 08:20:
Met een VF700 erop?!! Wat houdt dat Ultra Durable exact in? En gaat dit ten koste van de prestaties?
Een VF700 is niet zo super gaaf hoor :/ . Een VF1000 zou leuker zijn.

Ultra Durable betekend dat ze gebruik maken van solid condensatoren, iets betere kwaliteit, en mischien iets beter voor overclocken, maar geen dag/nacht verschil hoor.

En ja, dit is een custom PCB.

[ Voor 3% gewijzigd door SirNobax op 14-12-2007 09:04 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Ja, daarom ben ik ook een beetje verbaast dat er een VF700 op zit, en niet een VF1000 of een andere (nieuwere) koeler. Maar goed, bedankt voor de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Hm, hoe willen ze met de R600 door 2008 gaan dan :? nVidia komt met een heel nieuwe line-up.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Zijn er anderen berichten die anders beweren? Wel goed om te zien dat AMD nog dit jaar met de 45nm procedé komt, zolang deze roadmap klopt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
R700 FireGL staat ook op de roadmap voor 2009:

Afbeeldingslocatie: http://my.ocworkbench.com/bbs/attachment.php?attachmentid=709&stc=1&d=1197594501

Mobile roadmap:

Afbeeldingslocatie: http://my.ocworkbench.com/bbs/attachment.php?attachmentid=710&stc=1&d=1197594526

Misschien is het interessant om te speculeren wat ze met "TM" bedoelen achter de "R6xx". ;)

[ Voor 19% gewijzigd door CJ op 14-12-2007 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Misschien is het interessant om te speculeren wat ze met "TM" bedoelen achter de "R6xx".
Je verwacht toch niet dat het R600 architectuur nog iets gaat doen in 2008? Driver optimalisaties zullen er misschien nog wat rek uithalen, maar de GeForce 9 dan? Misschien kunnen ze gaan stuntelen zoals de triple core Phenom. Drie gpu's in een doos voor een goede prijs.

[ Voor 13% gewijzigd door XWB op 14-12-2007 10:16 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Hacku schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 10:15:
[...]

Je verwacht toch niet dat het R600 architectuur nog iets gaat doen in 2008? Driver optimalisaties zullen er misschien nog wat rek uithalen, maar de GeForce 9 dan? Misschien kunnen ze gaan stuntelen zoals de triple core Phenom. Drie gpu's in een doos voor een goede prijs.
Je weet maar nooit... meer texture units... meer streamprocessors.... de zwakke plekken van de R600 aanpakken.... Misschien staat de TM wel gewoon voor Trademark. :+

Of de R6xx echt gebruiken als opstapje richting R700.... zoiets als dit of als MCM package a la deze fake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is niet zo gek. Het is natuurlijk niet voor niets dat er aan crossfire (x) zoveel aandacht wordt besteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156281

't Lijkt er op dat ATi de high-end markt definitief de rug toekeert. Om moedeloos van te worden. En je kan er donder op zeggen dat nVidia zo hun G80 architectuur, of 'n refresh ervan, nog rekt tot Q4 08.

Weet iemand waarom deze vertraging is opgelopen? Tot voor kort was 't nog in de zomer, een uitstel van meer dan 6 maand is wel erg lang.

[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 156281 op 14-12-2007 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

CJ schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 11:25:
[...]

Je weet maar nooit... meer texture units... meer streamprocessors.... de zwakke plekken van de R600 aanpakken.... Misschien staat de TM wel gewoon voor Trademark. :+

Of de R6xx echt gebruiken als opstapje richting R700.... zoiets als dit of als MCM package a la deze fake.
Dus een multi-core GPU wat misschien de naam R690 zal krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Anoniem: 156281 schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 11:31:
R700 pas in 2009...zucht. 't Lijkt er op dat ATi de high-end markt definitief de rug toekeert.
Niet lullen als je geen idee hebt wat alles wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Anoniem: 156281 schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 11:31:
Weet iemand waarom deze vertraging is opgelopen? Tot voor kort was 't nog in de zomer, een uitstel van meer dan 6 maand is wel erg lang.
Er is geen uitstel, zomer 2008 was speculatie. Met die roadmap is het de eerste maal dat AMD over een introductiedatum spreekt.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phyxion schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 11:34:
[...]

Niet lullen als je geen idee hebt wat alles wordt :)
Hoe bedoel je? Het lijkt me sterk dat ATi met de R600 nog een concurrerende high-end kaart neerzet.

@Hacku: Dat kan zijn, maar 't blijft hoe dan ook een teleurstelling :). En zeker niet goed voor de concurrentie, tenzij Intel met iets verrassends uit de kast komt.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 156281 op 14-12-2007 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Waarom niet? Een multi-core versie op basis van de R600 zal toch op papier al heel erg snel moeten zijn. Ik weet niet wat exact de plannen zijn van Nvidia, maar als zij straks de D9E releasen en daar slechts 1tje van op een socket plakken. Dan zullen ze misschien nog een aardige kluif hebben aan een multi-core GPU van ATi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Hacku schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 11:39:
[...]

Er is geen uitstel, zomer 2008 was speculatie. Met die roadmap is het de eerste maal dat AMD over een introductiedatum spreekt.
Zomer 2008 was geen speculatie. Het stond ook op een officiele roadmap. Maar zoals we allemaal wel weten veranderen roadmaps om de haverklap.

Meer Hybrid CrossFire (IGP + HD3450) trouwens hier:

Afbeeldingslocatie: http://www.legitreviews.com/images/reviews/612/amd_test_system.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.legitreviews.com/images/reviews/612/ati_radeon_3450.jpg

http://www.legitreviews.com/article/612/1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xadeon schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 11:47:
Waarom niet? Een multi-core versie op basis van de R600 zal toch op papier al heel erg snel moeten zijn. Ik weet niet wat exact de plannen zijn van Nvidia, maar als zij straks de G92 releasen en daar slechts 1tje van op een socket plakken. Dan zullen ze misschien nog een aardige kluif hebben aan een multi-core GPU van ATi.
Euh, de G92 is er al een dikke maand hoor :).

Ik denk dat ATi, om de volgende generatie GeForces van repliek te dienen, minstens 4 RV670 cores op een kaart zal moeten integreren. Om dit mogelijk te maken zonder excessief stroomverbruik zou men nog een die shrink moeten uitvoeren, want een RV670 core verbruikt makkelijk 80-90W stressed. En iets doen aan de AA/AF performancehit, en meer texture power aan de core geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Ja klopt, sorry. Was even vergeten dat de nieuwe benaming "D9E" is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
AMD heeft tijdens haar Annual Analyst Meeting het volgende gezegd:
AMD executives said they hope to follow the example of Bergman's graphics division, which rebounded from a tough first quarter with an "action plan" to regain AMD's trust among its channel partners. AMD and its partner, TSMC, successfully transitioned its GPU line onto the finer 55-nm process, which will be the foundation of both the RV620 and the RV635. There is positive news in the consumer segment, too; ATI was named as a partner of Samsung for its 120-Hz LCD TVs, a technology which smooths motion artifacts.

In the mobile graphics segment, AMD expects to launch the M8X in the spring, a Direct X 10.1 part with the capability for HD Decoding and PowerPlay, which manages the power efficiency of the notebook. More importantly, that chip began sampling in the summer, allowing notebook manufacturers to build it into their 2008 designs. By its own estimates, AMD won 60 design wins in 2006; that number has increased to 100 in 2007, versus an estimated 80 for Intel, Bergman said.

"It is fully my expectation that ATI graphics will return to the top" of the graphics market after a one-year hiatus, Bergman said.
Bron: http://www.extremetech.com/article2/0,1697,2233958,00.asp

De ATI Graphics Division van AMD doet het dus best goed in vergelijking tot de CPU Division. Maar dat was geen nieuws. Het laat ook zien dat men nu de vruchten van de 55nm GPUs gaat plukken.

Stond laatst op de FP ook niet iets dat na herwaardering van alle divisies van AMD, de Graphics Division meer waard was dan de CPU Division van AMD? Ah hebbes:
De overname van ATi door AMD blijkt een vervelende nasleep te krijgen: het bedrijf moet een grote afschrijving doen op ATi. De processorfabrikant betaalde vorig jaar 5,4 miljard dollar voor ATi, maar zoveel blijkt de gpu-divisie niet meer waard te zijn.

In de boekhouding van AMD staat een bedrag van 4 miljard dollar genoteerd voor de non-fysieke zaken die ATi bezit, zoals naamsbekendheid, kennis en ervaring. Aangezien de beurs het complete bedrijf AMD waardeert op circa 5 miljard dollar, een opmerkelijk post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Begrijp ik nu goed, dat ATi chips gaat produceren of ontwerpen voor Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xadeon schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 12:05:
Begrijp ik nu goed, dat ATi chips gaat produceren of ontwerpen voor Samsung?
Ontwerpen waarschijnlijk. Dit is het meest logische vanuit kostperspectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
AMD heeft de techniek al in huis, of beter gezegd, de ATI Graphics Division heeft de techniek a in huis. Zie bv:

- Avivo
- Xilleon
- Theater
- Nxt
http://ati.amd.com/products/dtv.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Ok, maar gaat Samsung gebruik maken van de technieken door het zelf te implanteren in hun eigen chips, of gaat ATi toch chips voor Samsung produceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219166

dit ziet er slecht uit voor amd. nvidia kan denk ik nu al direct een nieuwe high-end kaart op de markt brengen die alles wegblaast.(het is al een stuk langer dan een jaar geleden dat de 8800gtx uitgekomen is) wat nu nog steeds zo goed als de beste kaart is. De releases van nieuwe kaarten laten gewoon te lang op zich wachten dan de laatste tien jaar ofzo? AMD kan precies totaal niet meer volgen.
Wat gaan we volgend jaar dan weer als high-end krijgen? weer wat aan elkaar geplakte G92 chips of wat r600's aan elkaar geplakt. klote klote klote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:43

XanderDrake

Build the future!

Als computerverkoper zeg ik: ge-ni-aal! _/-\o_ Door het efficient gebruiken van je IGP en een low-end kaartje ga je spontaan 60% vooruit kwa prestaties!
Er is niet zo leuk dan te kunnen zeggen tegen een klant: "hier, een kaart van 40€. In combinatie met je moederbord kan je nu crysis spelen."
(Dit is natuurlijk nádat ik goed heb afgetast wat ze maximaal hebben te besteden aan een videokaart. Het is soms deprimerend om te horen dat 70% van de klanten denken dat ze er al flink op vooruit gaan als ze er maar liefst 60€ voor uitgeven...)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Anoniem: 219166 schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 15:33:
dit ziet er slecht uit voor amd. nvidia kan denk ik nu al direct een nieuwe high-end kaart op de markt brengen die alles wegblaast.(het is al een stuk langer dan een jaar geleden dat de 8800gtx uitgekomen is) wat nu nog steeds zo goed als de beste kaart is. De releases van nieuwe kaarten laten gewoon te lang op zich wachten dan de laatste tien jaar ofzo? AMD kan precies totaal niet meer volgen.
Wat gaan we volgend jaar dan weer als high-end krijgen? weer wat aan elkaar geplakte G92 chips of wat r600's aan elkaar geplakt. klote klote klote
Je pessimisme is in mijn ogen een beetje ongegrond. Je weet nog niet namelijk hoe goed of hoe slecht de D9E straks gaat presteren. En verder kunnen we ook nog niet met zekerheid zeggen hoe of waarmee ATi straks komt aanzetten.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is GoT en geen kleuterschool... dus:

- geen basic vraagjes die makkelijk via (in-topic) search te vinden zijn
- geen gezever over winkels of levertijden
- post on-topic, onderbouwd en vriendelijk of post niet
- vergelijkingen met non-ATi kaarten mag altijd, maar ga daarbij ongeacht resultaten niet trollen
- als je een ander uitmaakt voor fanboy kun je direct een Officiele Waarschuwing verwachten