Het grote Fiat topic

Pagina: 1 ... 6 ... 19 Laatste
Acties:
  • 107.827 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 13:39

avotar

P0werd by Black Coffee

Exorcist schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 12:53:
[...]

Er moet idd een logo opstaan. Is je dealer zo louche dan?
oh nee helemaal niet.. maar ik kan me indenken dat ze misschien nu zoiets hebben van ... oh kut.. verkeerd ingebouwd.. oid..
Xander schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 12:55:
Even iets anders hoor, maare, waarom zou je uberhaupt mp3's op cd willen branden als je Blue&Me hebt? Blue&Me werkt toch een stuk fijner? Makkelijker muziek erop zetten, meer muziek erop zetten, prettigere navigatie, ... ? :P
omdat ik in mijn oude Polo een heerlijke mp3 cdspeler had zitten en ik een hoesje vol heb met allemaal fijne mp3 cd's..
en omdat ik ondanks dat ik it'er ben, alleen maar een usb stickje heb van 512 mb.. en ik daar voor m'n werk ook gewoon spul op moet zetten..
en omdat ik zeeuw ben en er gewoon voor betaald heb (okay.. betaal, want het is een leasebak)...

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:41
avotar schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 12:59:
[..]
omdat ik in mijn oude Polo een heerlijke mp3 cdspeler had zitten en ik een hoesje vol heb met allemaal fijne mp3 cd's..
Een weekje met Blue&Me werken en je vindt ze niet meer zo fijn... >:)
en omdat ik ondanks dat ik it'er ben, alleen maar een usb stickje heb van 512 mb.. en ik daar voor m'n werk ook gewoon spul op moet zetten..
Dan koop je een USB stickje bij. 16GB heb je tegenwoordig al voor 35-40 euro?
en omdat ik zeeuw ben en er gewoon voor betaald heb (okay.. betaal, want het is een leasebak)...
Ik snap dat je het er niet zomaar bij laat zitten en de speler of een compensatie wilt hebben van je dealer hoor. ;) Maar dat neemt niet weg dat geklooi met CD's een beetje outdated wordt. :+ Ik heb in mijn huidige radio/cd-speler welgeteld 1x een cd gehad. Om te proberen of dat werkte...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 20:30

BM

Moderator Spielerij
Heb in mijn Punto in anderhalf jaar tijd nog nooit een cd gehad, zou serieus niet weten of het ding werkt :D

Blue & Me FTW!! :9~

Enige probleem wat ik met mijn auto heb is dat er in de laatste 3 à 4 weken 4 lampen gesneuveld zijn, en ik gister weer een melding kreeg dat m'n parkeerlicht kapot was. Die bleek alleen magisch gerepareerd te zijn toen ik 's avond bij m'n werk wegreed.
Heeft ie sowieso wel vaker. Eerst een storing aangeven, en na een keer opnieuw starten is het weg.

(Weten ze bij Fiat zeker dat ze alleen Microsoft techniek gebruiken voor Blue&Me? Ik begin Windows trekjes te herkennen in mijn auto :P)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Avotar, de radio met MP3 CD functie is een extra accesoire. Dit ging bij mij ook bijna fout, kost geloof ik 90 euro extra t.o.v. de standaard radio. Staat dit op je offerte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb dat altijd met mn kenteken-verlichting. Als ik mn klep dichtgooi geeft mijn auto standaard aan dat dat lampje niet werkt. Motor de volgende keer aan/uit en het werkt weer. Magisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:02:
@Avotar, de radio met MP3 CD functie is een extra accesoire. Dit ging bij mij ook bijna fout, kost geloof ik 90 euro extra t.o.v. de standaard radio. Staat dit op je offerte?
Hey tanx.. en kut.. dat staat er niet op, terwijl ik het heel expliciet had aangegeven. Volgens de verkoper was het standaard op de corporate. Nu hoop ik maar dat we geen spraakverwarring hebben gehad.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@avotar: op de corporate weet ik het niet zeker, op de editione sport is het zeker een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 09:43

woutur

Klauwtjes uit!

Corporate Bravo hoort dat te hebben. Al helemaal icm Blue & Me. Ik heb het in ieder geval.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Laatst online: 09:10

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

woutur schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:23:
Corporate Bravo hoort dat te hebben. Al helemaal icm Blue & Me. Ik heb het in ieder geval.
blue&me != mp3 cd's. Zijn afzonderlijke componenten, waarbij MP3 cd dacht ik op geen standaard was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
woutur schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:23:
Corporate Bravo hoort dat te hebben.
Oja?

Maar even de prijslijst erbij gepakt (eigenlijk de enige bron op zulk gebied), en wat zie ik:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DunZ26zER07mnN3bUqoS3MZ6/full.png

Niet alleen is de CD/MP3-speler niet standaard op de Corporate, hij is niet eens vanaf fabriek te leveren op de Corporate. Ik weet niet wat je dealer je verteld heeft, maar het lijkt onzin... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Hmm je hebt gelijk. Ik ben in de war met mijn vorige auto, daar stond op de cd speler sleuf dat ie mp3' s ondersteund. Dat staat inderdaad niet op deze.

Mijn smoes: ik heb de auto nog geen twee weken :)

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Weet iemand hoe je ervoor kan zorgen dat het Blue & Me systeem mijn muziekcollectie van mijn USB stick onthoudt? Ook al laat ik de stick erin zitten, hij bouwt telkens toch opnieuw de collectie op. Ik had begrepen dat wanneer er niets op de stick veranderd, de collectie onthouden werd...

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 13:36

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Ik kreeg gister een brief in de deur van mijn lease-maatschappij dat er voor mijn auto een terugroepactie is met betrekking tot de bedrading van de airco/verwarming...

Iemand van jullie enig idee waar dit voor is? Ik kon uit de brief verder niks halen.

Nu heb ik volgende week toch al een afspraak bij de garage staan :s , dus kunnen ze dit meteen meenemen...
(afspraak is voor een 'storing' aan de raambediening (als ik aan bestuurderskant het passagiersraam open/dicht wil doen, reageert de schakelaar soms niet) en een 'dip' tijdens het stationair draaien (vermogen zakt weg en de lampen+dashboardverlichting dimmen...)

het gaat om een GP 1.3 16v mJTD Sport van April 2007 (toen op kenteken gezet iig) :)

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

woutur schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 15:36:
Weet iemand hoe je ervoor kan zorgen dat het Blue & Me systeem mijn muziekcollectie van mijn USB stick onthoudt? Ook al laat ik de stick erin zitten, hij bouwt telkens toch opnieuw de collectie op. Ik had begrepen dat wanneer er niets op de stick veranderd, de collectie onthouden werd...
Ik haal mn stick er practisch nooit uit, en werkt altijd goed zonder op te bouwen, begint gewoon netjes waar die was.

• BM

BM

Moderator Spielerij
AngelDust schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 12:00:
Ik kreeg gister een brief in de deur van mijn lease-maatschappij dat er voor mijn auto een terugroepactie is met betrekking tot de bedrading van de airco/verwarming...

Iemand van jullie enig idee waar dit voor is? Ik kon uit de brief verder niks halen.

Nu heb ik volgende week toch al een afspraak bij de garage staan :s , dus kunnen ze dit meteen meenemen...
(afspraak is voor een 'storing' aan de raambediening (als ik aan bestuurderskant het passagiersraam open/dicht wil doen, reageert de schakelaar soms niet) en een 'dip' tijdens het stationair draaien (vermogen zakt weg en de lampen+dashboardverlichting dimmen...)

het gaat om een GP 1.3 16v mJTD Sport van April 2007 (toen op kenteken gezet iig) :)
Dan verwacht ik ook nog een brief eigenlijk. Zelfde uitvoering (nahja, B&M ipv Sport), maar dan van maart 2007.
Nahja, zien we wel verschijnlijk, tot nu toe niets gemerkt aan de airco.

Morgen wel even een bandencentrum opzoeken, zag vanavond toen ik naar huis wilde gaan dat er een schroef in m'n band steekt :o Geen idee of het er helemaal door is, maar daar mogen voor de zekerheid toch wel ff een paar nieuwe op (waren sowieso onderhand wel aan vervanging toe).

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

majoh schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 13:30:
[...]
Ik haal mn stick er practisch nooit uit, en werkt altijd goed zonder op te bouwen, begint gewoon netjes waar die was.
Dat werkt dus niet bij mij. Ik heb wisselend succes met:
- auto uit, sleutel uit het contact
- usb stick eruit
- auto aan
- wachten tot de radio aangaat
- usb stick erin.

Ik kan zien dat als de auto helemaal uitstaat de usb stick aangesproken wordt (knipperend licht op de stick).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

woutur schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 09:07:
[...]

Dat werkt dus niet bij mij. Ik heb wisselend succes met:
- auto uit, sleutel uit het contact
- usb stick eruit
- auto aan
- wachten tot de radio aangaat
- usb stick erin.

Ik kan zien dat als de auto helemaal uitstaat de usb stick aangesproken wordt (knipperend licht op de stick).
Als bij mij contact eraf is, dan krijg usb ook geen stroom meer, iig geen knipperende lichtjes hier... Heb jij toevallig een GP? Want weet dat er daar wat probleemjes met Blue&Me waren. Ik heb een Bravo, en dus nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Heb ook een Bravo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Iemand hier ooit meegemaakt dat het complete Blue & Me systeem het niet meer lijkt te doen?

Sinds ik gisteravond naar huis reed doet ie niet veel meer. Knoppen op m'n stuur (om menu te openen, en spraakherkenning te starten) werken niet meer. Kan wel prima door de radiozenders heen bladeren, en volume veranderen enzo. Ook als ik MP3 speler in dashboardkastje aanzet, gaat ie gewoon spelen, maar ik kan dus niet veranderen wat, en in welke volgorde (beetje saai als je in een loopje van 3 nummers zit ;)) Tevens werkt mijn carkit dus niet. Althans, in zoverre... als ik een gesprek initieer vanaf mijn eigen telefoon, pakt B&M het wel direct over.

Al aantal keer geprobeerd auto te starten en weer uit te zetten, maar zelfs na een nachtje rust heeft ie er geen zin meer in. Zodadelijk de garage ff bellen, maar vroeg me af of het een vaker voorkomend probleem is?

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

BM schreef op woensdag 03 september 2008 @ 08:17:
Iemand hier ooit meegemaakt dat het complete Blue & Me systeem het niet meer lijkt te doen?

Sinds ik gisteravond naar huis reed doet ie niet veel meer. Knoppen op m'n stuur (om menu te openen, en spraakherkenning te starten) werken niet meer. Kan wel prima door de radiozenders heen bladeren, en volume veranderen enzo. Ook als ik MP3 speler in dashboardkastje aanzet, gaat ie gewoon spelen, maar ik kan dus niet veranderen wat, en in welke volgorde (beetje saai als je in een loopje van 3 nummers zit ;)) Tevens werkt mijn carkit dus niet. Althans, in zoverre... als ik een gesprek initieer vanaf mijn eigen telefoon, pakt B&M het wel direct over.

Al aantal keer geprobeerd auto te starten en weer uit te zetten, maar zelfs na een nachtje rust heeft ie er geen zin meer in. Zodadelijk de garage ff bellen, maar vroeg me af of het een vaker voorkomend probleem is?
Inkoppertje, maar ctrl-alt-del (blijft windows natuurlijk >:) )

Hoor af en toe wel eens van dat soort dingen over blue&me, maar verder is het absoluut 1 van de betere systemen in de markt. Het verdient ook mijn voorkeur boven een losse houder en bt headset/oortje... Al komt die houder met lader voor mij toch wel ivm de gps op mijn telefoon (htc touch diamond)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
djidee schreef op woensdag 03 september 2008 @ 11:33:
[...]

Inkoppertje, maar ctrl-alt-del (blijft windows natuurlijk >:) )
Die was te makkelijk ;)
Maar zal vanavond thuis eerst ff de auto variant van die combinatie uitvoeren (accukabels loshalen). Las dat dat nog wel eens wat problemen wil verhelpen.
Hoor af en toe wel eens van dat soort dingen over blue&me, maar verder is het absoluut 1 van de betere systemen in de markt. Het verdient ook mijn voorkeur boven een losse houder en bt headset/oortje... Al komt die houder met lader voor mij toch wel ivm de gps op mijn telefoon (htc touch diamond)
Het is inderdaad een prima systeem. Al geloof ik dat sinds een tijdje wat minder goed te verstaan ben dan ik in het begin was. Ben vooral erg blij met de USB aansluiting in het dashboardkastje ;)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Knippert je kilometerteller (alsin, totaalstand) toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Gewoon de zekering van blue & me er eens uithalen, zo reset je die trut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Xander schreef op woensdag 03 september 2008 @ 12:45:
Nope, dat heeft ie wel ooit gedaan (like... 40K km terug ofzo), maar daarbij was een keer opnieuw starten voldoende.
Dupje schreef op woensdag 03 september 2008 @ 18:20:
Gewoon de zekering van blue & me er eens uithalen, zo reset je die trut.
Heb d'r net ff paar minuten van hart-long machine afgehaald, dat hielp ook. (Accu ff losgehaald).

Doet het nu dus weer. Wel vreemd dat dat zo out of the blue (haha....) ineens 'weg' kan zijn. Nahja, Windows' wegen zijn ondoorgrondelijk.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 16:26
Afbeeldingslocatie: http://xs231.xs.to/xs231/08363/100_1994293.jpg.xs.jpg
O+ O+

Eindelijk klaar met de totale revisie, na wat probleempjes doet hij het nu vrijwel probleemloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Xander schreef op woensdag 03 september 2008 @ 12:45:
Wat betekent dat dan? Is bij mijn GP nu twee keer voorgekomen, heb geen idee wat het betekent.

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
TheLunatic schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 08:41:
[...]

Wat betekent dat dan? Is bij mijn GP nu twee keer voorgekomen, heb geen idee wat het betekent.
Kijk voor de grap dan eens naar de service interval in je menu :)
Die knipperd dan ook, totdat deze gereset word door de dealer.

Heb het ook een tweetal keren gehad met mijn GP, en als ik het me goed herinner betekend dat een storing op de CAN bus van je auto. Geen idee verder wat dat precies betekend, maar volgens mij kwam het er op neer dan 1 van de aangesloten apparaten een foutcode terug gaf. Na een keer opnieuw starten was het bij mij altijd weg, en heb er ook nooit wat van gehoord van de dealer.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
TheLunatic schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 08:41:
[...]

Geen flauw idee, ik weet alleen dat de GP van mijn pa het deed toen Blue&Me niet werkte...

Was toen ie net terug kwam van de schadehersteller, kennelijk gaat de auto daar in een oven om te zorgen dat de lak sneller droogt en dan wordt de accu even losgekoppeld. Daarna had B&M geen zin meer, en knipperde het dashboard...

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Heeft iemand nog aanraders qua telefoon en Blue & Me? Ik gebruik nu een Nokia 6300 en die stoort vaak bijzonder. Denk aan het geluid alsof je met een raam open rijdt. Nu heb ik met deze telefoon altijd al ellende gehad wat betreft handsfree bellen (drie headsets die het heel slecht deden) en een nokia carkit die eigenlijk niet al te best klonk. Dus: mocht iemand een telefoon hebben die echt goed werkt, ik houd me aanbevolen!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 16:09
woutur schreef op donderdag 11 september 2008 @ 10:16:
Heeft iemand nog aanraders qua telefoon en Blue & Me? Ik gebruik nu een Nokia 6300 en die stoort vaak bijzonder. Denk aan het geluid alsof je met een raam open rijdt. Nu heb ik met deze telefoon altijd al ellende gehad wat betreft handsfree bellen (drie headsets die het heel slecht deden) en een nokia carkit die eigenlijk niet al te best klonk. Dus: mocht iemand een telefoon hebben die echt goed werkt, ik houd me aanbevolen!
Geen probleem hier met een nokis 6230 en een qtek S100.

Waar ik wel eens last van heb is dat het ventilatiekanaal midden op je dashboard omhoog gericht is. de lucht stroomt dan langs de microfoon die bij de binnenverlichting zit. dit zorgt voor de storing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

woutur schreef op donderdag 11 september 2008 @ 10:16:
ik heb een 6500 slide en schijnbaar klink ik in de auto alsof ik hem gewoon aan m'n oor heb.
Overigens heb ik inderdaad ook last van de ventilatie soms, hoewel de full auto instellng van de climat control er voor zorgt dat ie weinig langs de voorruit blaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Mijn oude Sony Ericsson k700i werkt ook al een stuk beter. Contacten met een thuis en werk adres worden wel herkend (tegenover de nokia 6300 niet) en de geluidskwaliteit is een stuk beter.

Misschien moet ik op zoek naar een modernere variant op de SE.

[ Voor 0% gewijzigd door woutur op 12-09-2008 20:39 . Reden: dt ]

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Afbeeldingslocatie: http://i72.photobucket.com/albums/i162/richardenrooijen/3ton.jpg

*O*

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Zozo, jij woont niet ver van de snelweg vandaan.

Mother, will they like this song?

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

TheLunatic schreef op donderdag 25 september 2008 @ 15:39:
Zozo, jij woont niet ver van de snelweg vandaan.
Koude motor en dan al 120 KM/u? 8)

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001

-Sander-

///M Powerrrrrr

Als ik dat zo zie draait hij ook maar 2500rpm dus daar moet hij echt wel tegen kunnen hoor. Hij heeft niet voor niks de 3ton gehaald ;)

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

hmm, nee, maar dat is meer dat ik een kapotte thermostaat heb. die staat waarschijnlijk altijd open. voordat ik op de snelweg zat heb ik eerst 20km gereden op b-wegen. rustig aan. hij word alleen niet warm. van de zomer was dat niet zo'n punt, want dan word ie sowieso warmer, en komt de naald netjes tot halverwege, alleen zakt de temperatuur ook weer vrij snel als je de snelweg afgaat. scheelt dat 80% snelweg is van mn woon werkverkeer.

maar nu de winter komt, ga ik er es aan denken hem te vervangen. maar alleen het onderdeel kost toch weer 60 euro oid. dus ;)

maar nee, ik rijd altijd vrij normaal. wel door, maar niet absurt. maar dat kan ook niet met een 80pk diesel :p

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Heuj, ik mag me hier nu ook melden. Zojuist een bestelling geplaatst voor een Bravo in Corporate uitvoering met de 120 pk T-jet. Vanmiddag proefgereden; wat een heerlijke motor! Als extraatjes nog het HiFi-systeem, Blue&Me (zonder navigatie, ik háát navigatie-systemen) en de 17" velgen. Nog geen flauw idee over levertijd (gaat via lease-maatschappij), maar ik kan echt niet wachten. Heb het echt gehad met de Leon waar ik nu in rijd.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

• Xander
Leuk. :) Welke kleur?
Ik ben niet al te lang geleden over de 100k heen gegaan. Eens kijken of ik de 300k ook ga redden... :P

(Nog zo'n 20 jaar op het huidige tempo :P)

[ Voor 6% gewijzigd door Xander op 27-09-2008 18:00 ]

• FL!PNEUS

FL!PNEUS

Let's rawk!

Techno Grey. In die kleur komen de lijnen van de Bravo erg mooi uit, en het past mooi bij het antraciet grijze interieur.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Mijn Stilo staat nu op 96k..nog een maand of twee/drie doorrijden dus :)

• BM

BM

Moderator Spielerij
Gister brief van de leasemaatschappij binnen dat mijn auto voor een terugroepactie naar de garage moet. Kennelijk een probleem met de bekabeling van de airco, die kortsluiting kan veroorzaken. Geloof dat dat hier een tijd terug ook al gemeld is. Wel vreemd, want leasemaatschappij heeft pas op 17-09 bericht gehad van Fiat, apart dat daar dan nog zoveel tijd tussen zit :)
Maandag dus garage maar eens bellen voor een afspraak. Begin daar vaste klant te worden momenteel :p
2 maanden terug geweest voor een beurt, daarna voor een hele zwik lampen die kapot waren, nu voor deze actie, en over een maand of 3 mag ie z'n volgende beurt hebben :P

Xbox

• Xander
Laat die bedrading dan meteen fixen tijdens die beurt?

Hoe groot is de kans dat die bedrading daadwerkelijk kortsluiting gaat veroorzaken binnen de komende 3 maanden? :+ Je rijdt al wel langer rond met de 'foute' bedrading? En wat als het toch gebeurt? Een zekeringetje kapot en een airco die niet meer werkt? Kun je alsnog even langsgaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Xander schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 22:40:
Laat die bedrading dan meteen fixen tijdens die beurt?

Hoe groot is de kans dat die bedrading daadwerkelijk kortsluiting gaat veroorzaken binnen de komende 3 maanden? :+ Je rijdt al wel langer rond met de 'foute' bedrading? En wat als het toch gebeurt? Een zekeringetje kapot en een airco die niet meer werkt? Kun je alsnog even langsgaan...
Mja, geloof dat er wel gevraagd werd om het asap te laten fixen, en denk niet dat de leasemaatschappij het grappig vind mocht er toch wat gebeuren ;)
Maakt me ook niet zoveel uit, rijd in m;n pauze wel naar de garage, en haal 'm na m'n werk weer op, no problem :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Heb nu vanochtend met m'n bravo ineens iets raars.
Heb al een paar dagen geen usb stick in mijn auto zitten, maar gewoon los liggen. Nu steek ik hem vanochtend er toch maar weer eens in om wat mp3's te beluisteren, herkent ie ineens geen mp3 bestanden meer... tenminste dat is wat dat blikkerige vrouwtje ineens riep.

Een andere stick geprobeert waar ook bestanden opstaan. Nog steeds niets.

Iemand een idee wat ik kan doen voor ik langs de dealer rij?

auto is nu 2 maanden oud overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Mijn pa had ook een keer dat zijn USB-stick spontaan niet meer herkend werd. Even in een PC (Vista) gestoken en die vond het nodig om het volume te herstellen. Daarna deed 'ie het ook weer in de auto...

Maarja, zou wel typisch zijn als je met 2 sticks tegelijkertijd problemen hebt? :? Heb je die tweede eerder gebruikt in je auto?

Je kunt ook even opzoeken welke zekering voor B&M is en die er even een half uurtje uitlaten. Equivalent van resetten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Xander schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 10:37:
Mijn pa had ook een keer dat zijn USB-stick spontaan niet meer herkend werd. Even in een PC (Vista) gestoken en die vond het nodig om het volume te herstellen. Daarna deed 'ie het ook weer in de auto...

Maarja, zou wel typisch zijn als je met 2 sticks tegelijkertijd problemen hebt? :? Heb je die tweede eerder gebruikt in je auto?

Je kunt ook even opzoeken welke zekering voor B&M is en die er even een half uurtje uitlaten. Equivalent van resetten. ;)
Ik had het zelfs met nog een andere stick ook. Alle 3 had ik ze al gebruikt.
Maar goed.. Het blijft windows natuurlijk denk ik dan maar.

Inmiddels werkt het overigens weer. Toen ik 's middags van m'n werk terug naar huis ging, pakte m'n auto de sticks ineens weer.
Hoewel wat wel gek was, ik had ingesteld om de RDS via m'n display bij mijn stuur te tonen, en die instelling is dan weer verdwenen.

Ik heb nog niet geprobeerd om het terug in te stellen trouwens, op de een of andere manier denk ik daar altijd alleen maar aan als ik aan het rijden ben en niet als ik stil sta, en dan gaat dat niet he. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Gheh, ik heb net eens Fiats EcoDrive geïnstalleerd op mijn pa's Grande Punto. Programmatje integreert met Blue&Me en houdt ritstatistieken bij op de USB-stick, zodat de software op de PC je specifieke tips kan geven om je verbruik te verminderen.

Grappig. Maar het wordt pas echt leuk als je leest dat het een vrij uitgebreide SQLite DB met statistieken opbouwt. Wil ik ook op mijn auto! :D

Meer mensen dit al geprobeerd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Xander schreef op maandag 03 november 2008 @ 22:18:
Gheh, ik heb net eens Fiats EcoDrive geïnstalleerd op mijn pa's Grande Punto. Programmatje integreert met Blue&Me en houdt ritstatistieken bij op de USB-stick, zodat de software op de PC je specifieke tips kan geven om je verbruik te verminderen.

Grappig. Maar het wordt pas echt leuk als je leest dat het een vrij uitgebreide SQLite DB met statistieken opbouwt. Wil ik ook op mijn auto! :D

Meer mensen dit al geprobeerd? :)
installing now..... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Op je Bravo?

Volgens de website werkt het alleen op de GP en de 500... :+ Misschien ook alleen maar omdat de PC-software de Bravo nog niet kent (en je dus niets kan vertellen over je CO2 uitstoot etc), de Blue&Me systemen zijn volgens mij wel hetzelfde.

[ Voor 54% gewijzigd door Xander op 04-11-2008 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Xander schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 09:36:
Op je Bravo?

Volgens de website werkt het alleen op de GP en de 500... :+ Misschien ook alleen maar omdat de PC-software de Bravo nog niet kent (en je dus niets kan vertellen over je CO2 uitstoot etc), de Blue&Me systemen zijn volgens mij wel hetzelfde.
Dat was wel m'n plan, alleen krijg ik het op m'n werk niet geinstalleerd, dus moet ik het thuis even doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS

FL!PNEUS

Let's rawk!

Afbeeldingslocatie: http://s3.amazonaws.com/twitpic/photos/large/1106818.jpg?AWSAccessKeyId=0ZRYP5X5F6FSMBCCSE82&Expires=1227535847&Signature=VTTpXfvT4PB1CdXGeVsEoO%2FG7H0%3D

O+.

Brakke telefoonfoto omdat ik hem toevallig bij de dealer al klaar zag staan. Ga hem woensdag halen, dit weekend leukere foto's :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05:41

SuBBaSS

-has Ryzen

Waha, had ik nooit gedacht dat ik ooit in een fiat 500 zou rijden, maar sinds vanavond is dat voorlopig wel zo. :D

Een knalrode 500 1.2 :O Sport, met redelijk wat plastic op het dashboard.
Hij heeft wel een dik stuur met een hoop knoppen.
Dit motortje is met z'n 51 KW echt onvoldoende wat mij betreft.
Hij mist echt power vanuit de kelder, moet hem flink op toeren houden dus. :P

Hij ligt wel ontzettend strak op de weg en is echt leuk speelgoed.
Ik zou er echt wel eens eentje willen rijden met een sterkere motor, volgens mij gaat deze met zijn 830 kilo al als de brandweer met een pk of 100.

Verder best onder de indruk van het wagentje, die klok is op het eerste gezicht heel druk, maar dat went snel en ik vind het een genot om te zien hoe die naaldjes van de toerenteller en die van de snelheidsmeter langs elkaar vliegen.
Ik heb dat model radio met mp3-ondersteuning en ik vond al een usb-aansluiting.
Toen ik hem net parkeerde na een rit van 200+ kilometer zag ik ineens een windows mobile logo, waar ik mijn mcdonalds servetje vakkundig in had weten te vrotten. :P
Heb helaas geen windows mobile device, maar die usb poort alleen al is ideaal.
Daar ga ik flink plezier aan beleven.

edit:
En dat doe ik na een week dan ook! 8)
Ik vond deze foto bij het zoeken naar foto's van uitvoeringen zoals die van mij en deze lijkt wel aardig.
De kleur is wel hetzelfde en de wielen ook, van het interieur is weinig te zien.
Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/_L-XlgbsEZfg/SLerXWnIZJI/AAAAAAAAFbs/q17geysvL5g/s1600/NewFiat500_JCR1.gif

Die dikke intake en het feit dat het hier zeker niet over een 1,2tje gaat moet je maar even door de vingers zien. :+

[ Voor 16% gewijzigd door SuBBaSS op 02-12-2008 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Exorcist schreef op donderdag 25 september 2008 @ 15:44:
[...]

Koude motor en dan al 120 KM/u? 8)
keiharde kick, maar met reden :p

de kapotte thermostaat is aangepakt, en vandaag dus vervangen :) en hij word weer op en top warm! wonderbar!

verder draait mn puntotje nog als een zonnetje :) inmiddels met bijna 320.000 op de teller. vandaag een klein beurtje en dus de thermostaat, en binnenkort even 2 nieuwe voorbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS

FL!PNEUS

Let's rawk!

Mijn Techno Grey Bravo tijdens een reisje naar Zuid-Frankrijk.

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_BpOlxFHheoQ/SXwockcRyrI/AAAAAAAADVs/R1UVexeG8rI/s400/IMG_3033.JPG

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_BpOlxFHheoQ/SXwogeGkmHI/AAAAAAAADWI/fvmlVEThutI/s400/IMG_3044.JPG

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_BpOlxFHheoQ/SXwolCiGLdI/AAAAAAAADWM/QpdRgzaCRjI/s400/IMG_3155.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:56

Harrie

NederVlaming

avotar schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 10:50:
[...]

Dat was wel m'n plan, alleen krijg ik het op m'n werk niet geinstalleerd, dus moet ik het thuis even doen.
En is het wat? * Harrie heeft hopelijk aan het eind van de maand ook een bravo, en ben wel benieuwd naar ervaringen met eco-drive... Hiet ziet er wel een beetje kiddy uit op de screenshots...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Het werkt op zich wel leuk, maar echt informatief is het niet...

Laat ik het zo zeggen: Het is een leuk hulpmiddel als je jezelf als doel wilt stellen om zuiniger te gaan rijden, niet meer. Als je weet welke data hij bijhoudt zou je er leukere dingen mee kunnen doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Even vraagje :)

Sinds een paar weken merk ik wat vreemds aan mijn auto (Grande Punto 1.3JTD uit 2007). Als ik wat langzamer rijd (file ofzo), dan begint na een tijdje mijn motor harder te draaien. Dit is duidelijk hoorbaar, en ook de trillingen in het dashboard nemen toe. Dit gaat in 2 fases zo'n beetje. Van normaal stationair naar iets harder, en dan naar 'vrij hard' (qua geluid en trillingen). Ik zie op deze momenten het toerental niet oplopen. Wel zie ik mijn koplampen minder fel branden op het moment dat dit plaats vind.
Op het moment dat ik de airco (climat control) uitschakel, is het probleem weg.

Nu snap ik best dat een aircopomp ook energie nodig heeft, maar tot de 100.000 km heb ik nergens last van gehad, en de afgelopen paar weken begint dit ineens te spelen.

Zal binnenkort sowieso de dealer wel even bellen, maar heeft hier misschien iemand een idee wat het kan zijn (en of het kwaad kan?)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Klinkt niet bekend, dus dat ritje naar de dealer lijkt me sowieso een goed plan. Is het niet de radiateurventilator die aanspringt toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Xander schreef op maandag 20 april 2009 @ 17:25:
Klinkt niet bekend, dus dat ritje naar de dealer lijkt me sowieso een goed plan. Is het niet de radiateurventilator die aanspringt toevallig?
Dat dacht ik in 1e instantie ook. Zou ook logisch zijn als je in de file staat, maar het gebeurde een tijd terug niet, toen het 20 graden was ofzo, en vanmorgen weer wel, met 6 graden ofzo. Sowieso zou dat (voor mij) niet verklaren waarom het stopt als ik de airco uitzet :)

Zal morgen dealer wel eens bellen, bedankt voor je reactie :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Je motor kan ook met 6 graden wel warm lopen als je in de file staat hoor. De radiateurfan van mij pa's 1.4 8V springt vrij vlot aan, even stilstaan om de garagedeur open te doen kan al genoeg zijn. Klein blok, snel warm enzo. ;)

Maargoed, dat is een vrij beschaafd geluid (van binnenuit de auto nauwelijks hoorbaar) en het veroorzaakt verder geen trillingen ofzo. :P Het verband met de airco zie ik eigenlijk ook niet. :+

Maarja, ik moest toch iets zeggen om wat leven in dit topic te houden? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Of misschien iets aan de dynamo die harder moet werken als er een extra verbruiker inschakelt (zoals de ventilator)? Als die meer vermogen moet leveren gaat hij de motor iets zwaarder belasten natuurlijk, maar normaal gezien is dat nauwelijks merkbaar? Het is natuurlijk vreemd dat je lampen minder fel gaan branden, dat is een teken dat de dynamo spanning zakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Dan moet je voor de grap eens wat meer verbruikers aanzetten (denk aan achterruitverwarming enzo), dat moet dan toch ook te merken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Xander schreef op maandag 20 april 2009 @ 20:36:
Dan moet je voor de grap eens wat meer verbruikers aanzetten (denk aan achterruitverwarming enzo), dat moet dan toch ook te merken zijn.
Achterruit verwarming gebruik ik 's ochtends veelvuldig, en heb ik nog nooit een rare reactie op gemerkt.

Zal morgen de dealer wel eens bellen, want lijkt erop dat er toch iets niet goed zit.

Kan ie gelijk kentekenlampje vervangen :+

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05:56
Ik meld me hier ook even :) mag een leaseauto uitzoeken...en de 500 is het meeste waar voor mn geld + 14% :D
Dus dat wordt een 1.2 lounge of sport. Echter ben ik wel benieuwd naar de stoelen want de meeste kleine auto;tjes hebben echt waardeloze stoelen(ford fiesta). Mijn huidige auto (kia cee'd sw) heeft namelijk wel goede stoelen maar ik moet m binnenkort inleveren.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

spyros schreef op donderdag 30 april 2009 @ 21:11:
Ik meld me hier ook even :) mag een leaseauto uitzoeken...en de 500 is het meeste waar voor mn geld + 14% :D
Dus dat wordt een 1.2 lounge of sport. Echter ben ik wel benieuwd naar de stoelen want de meeste kleine auto;tjes hebben echt waardeloze stoelen(ford fiesta). Mijn huidige auto (kia cee'd sw) heeft namelijk wel goede stoelen maar ik moet m binnenkort inleveren.
Fiesta waardeloze stoelen? Welke Fiesta heb jij in gereden dan? Vorige model misschien, want ja, die lieten iets wat te wensen over (ik reed een 2006 Ford Fiesta Futura), maar het nieuwe model (rij nu een 2009 Ford Fiesta Titanium) heeft uitstekende stoelen die mij (met mijn 2.06 lengte, en zeer zwakke rug) meer dan voldoende steun en comfort bieden.

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
was een Ford Fiesta 2006 sportpack...Nu verschillende tests gezien van de nieuwe fiesta, die ziet er erg mooi uit maarja geen 14% he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

spyros schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 09:08:
was een Ford Fiesta 2006 sportpack...Nu verschillende tests gezien van de nieuwe fiesta, die ziet er erg mooi uit maarja geen 14% he ;)
Wel 20% (de diesel in elk geval (ik zit vast aan diesel/hybride)) :) Scheelt al een hoop, maar de 500 is ook een leuke keus. In elk geval beter dan een Prius/Civic Hybrid (laatste wou ik eerst leasen, maar viel af op interieur en zitcomfort)

[ Voor 6% gewijzigd door djidee op 01-05-2009 09:29 ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
djidee schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 09:29:
[...]

Wel 20% (de diesel in elk geval (ik zit vast aan diesel/hybride)) :) Scheelt al een hoop, maar de 500 is ook een leuke keus. In elk geval beter dan een Prius/Civic Hybrid (laatste wou ik eerst leasen, maar viel af op interieur en zitcomfort)
die honda en toyota zijn echt lelijk van zowel binnen als buiten. De 500 is klein maar wel netjes afgewerkt imo. Binnenkort maar is een proefrit maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

spyros schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 10:24:
[...]

die honda en toyota zijn echt lelijk van zowel binnen als buiten. De 500 is klein maar wel netjes afgewerkt imo. Binnenkort maar is een proefrit maken.
Hoeveel km moet je per jaar? Ben wel benieuwd naar het weggedrag op lange ritten (bij de Panda schijnt dat redelijk ok te zijn)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
djidee schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 11:05:
[...]

Hoeveel km moet je per jaar? Ben wel benieuwd naar het weggedrag op lange ritten (bij de Panda schijnt dat redelijk ok te zijn)
ik heb m nog niet he ;) moet m zelfs nog bestellen heheh. Zal een km of 25k-35k zijn, dat is nog niet helemaal zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:07

CSB

:D

Er is hier al een tijdje niet gepost zie ik.
Ik meldt mij even als nieuwe Fiat rijder. Een Fiat Grande Punto Ed. prima uit 2007.
Prima autootje. Alleen zit ik met 1 ding:

Ik heb de standaard Blaupunkt radio van de GP er nog inzitten, zonder MP3 ondersteuning. Nu heb ik van Blaupunkt de USB / Bluetooth interface gekocht en aangesloten, alleen werkt deze niet geheel naar behoren. Ik kan nl. de MP3's op een USB stick niet bedienen of selecteren via de radio. Ik zie zelfs de informatie niet op het display. Ook mijn telefoonboek van mijn telefoon is niet uit te lezen.

Heeft iemand ervaring met dergelijke interfaces i.c.m. de standaard GP radio?

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

CSB schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 08:56:
Er is hier al een tijdje niet gepost zie ik.
Ik meldt mij even als nieuwe Fiat rijder. Een Fiat Grande Punto Ed. prima uit 2007.
Prima autootje. Alleen zit ik met 1 ding:

Ik heb de standaard Blaupunkt radio van de GP er nog inzitten, zonder MP3 ondersteuning. Nu heb ik van Blaupunkt de USB / Bluetooth interface gekocht en aangesloten, alleen werkt deze niet geheel naar behoren. Ik kan nl. de MP3's op een USB stick niet bedienen of selecteren via de radio. Ik zie zelfs de informatie niet op het display. Ook mijn telefoonboek van mijn telefoon is niet uit te lezen.

Ik kan in m'n bravo die interface alleen via m'n stuurbediening gebruiken.
De display gaat via m'n dashboard display. Op m'n radio staat alleen "voice" of "mediaplayer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ik vermoed dat CSB geen Blue & Me heeft, waar jij volgens mij op doelt.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Meer mensen die "problemen" hebben met de airco? Mijn GP (1.3 mjtd Sport uit 2007) dropt nogal in vermogen lijkt/klinkt het als ik de airco inschakel als de motor stationair draait... daarbij ie de 1e pomp na 18k km al een vervangen.... heb het vermoeden dat de huidige pomp ook niet erg bijster goed meer is.. :s

En hij wil ook wel banden vreten.... bij 25k zijn de voorbanden vervangen (orig. Bridgestone Potenzas) door Michelin .... banden (weet type ff niet) en nu bij 56k ongeveer zijn ze al bijna weer aan vervanging toe... achter zijn ze nog wel prima :p

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

AngelDust schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 09:15:
Meer mensen die "problemen" hebben met de airco? Mijn GP (1.3 mjtd Sport uit 2007) dropt nogal in vermogen lijkt/klinkt het als ik de airco inschakel als de motor stationair draait... daarbij ie de 1e pomp na 18k km al een vervangen.... heb het vermoeden dat de huidige pomp ook niet erg bijster goed meer is.. :s

En hij wil ook wel banden vreten.... bij 25k zijn de voorbanden vervangen (orig. Bridgestone Potenzas) door Michelin .... banden (weet type ff niet) en nu bij 56k ongeveer zijn ze al bijna weer aan vervanging toe... achter zijn ze nog wel prima :p
Ligt dat niet aan jou rijgedrag? O-) Zal de collega's met een GP eens vragen hoe dat bij hun zit

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

avotar schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 09:10:
[...]

Ik kan in m'n bravo die interface alleen via m'n stuurbediening gebruiken.
De display gaat via m'n dashboard display. Op m'n radio staat alleen "voice" of "mediaplayer"
Ik heb inderdaad geen B&M. Het enige wat ik in mijn dashboard display zie is CD1 Track 1 bij het afspelen van bijv. mp3 via een usb stick, maar zelfs dat kan ik niet besturen met mijn stuurbediening.
Dit is de fabrieksradio die ik heb: http://www.ipoint.altervista.org/imm/foto/ipodsugpunto/1.jpg (niet mijn foto trouwens, maar wel dezelfde.
Hier de pagina van Blaupunkt over de interface: http://www.blaupunkt.com/nl/infoservices_7_5.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Hij dropt in vermogen stationair? Ik zou het niet weten, als 'ie stationair draait betekent dat over het algemeen dat ik stil sta? :P Denk niet dat ik dan veel van het vermogen merk. ;)

Het toerental schommelt wel eventjes bij het inschakelen van de airco stationair, maar dat is binnen een seconde weer mooi stabiel.
Dat doe je toch echt zelf denk ik. Mijn pa zit nu op de 32k, zowel zijn zomerbanden als zijn winterbanden hebben nog 6-7mm profiel, nauwelijks afgesleten dus...? :P
CSB schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 08:56:
Ik ben bang dat je die ervaringen hier niet veel tegenkomt... Ik hoor nu pas voor het eerst van het bestaan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Klinkt beetje als hetgeen ik ook heb. Als ik in de file sta ofzo hoor ik 'iets' meer vermogen vragen. Dat iets is vermoedelijk de aircopomp, want als ik de airco uit zet is het weg. Rare is dat de toerenteller op dat moment gewoon stabiel blijft, daar zie ik niks aan. Heb ook het idee dat de airco niet zo heeeel best meer werkt. Mocht wel wat kouder eigenlijk :)
Zoals al gezegt, ligt dat niet aan jezelf? :)
BIj mij zijn bij 60K alle 4 de banden vervangen, en nu (114K) is volgens mij alles nog wel in orde :)

Dus, die burnouts achterwege laten, of je auto/wielen laten afstellen ;)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:07
Maken je voorbanden toevallig meer kilometers als je achterbanden? ;)

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

BM schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 18:31:
[...]

Klinkt beetje als hetgeen ik ook heb. Als ik in de file sta ofzo hoor ik 'iets' meer vermogen vragen. Dat iets is vermoedelijk de aircopomp, want als ik de airco uit zet is het weg. Rare is dat de toerenteller op dat moment gewoon stabiel blijft, daar zie ik niks aan. Heb ook het idee dat de airco niet zo heeeel best meer werkt. Mocht wel wat kouder eigenlijk :)

[...]
Mja, precies.. dat had ik dus voor deze pomp vervangen werd.. en nu begint het langzaam weer op te spelen lijkt het wel... erg apart :s
Zoals al gezegt, ligt dat niet aan jezelf? :)
BIj mij zijn bij 60K alle 4 de banden vervangen, en nu (114K) is volgens mij alles nog wel in orde :)

Dus, die burnouts achterwege laten, of je auto/wielen laten afstellen ;)
Wehehe.. burn-outs met een diesel is sowieso al moeilijk om te doen.. en daar ligt het ook echt niet aan... ik houd wel van een beetje sportief rijden... maar om dan met 25k al een paar banden af te rijden, vind ik wel erg snel...

kan natuurlijk ook door de maat komen... 205/45R17 .. :p

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf dinsdag ben ik de gelukkige eigenaar van onze 1e fiat:

Afbeeldingslocatie: http://94.100.113.23/635950001-636000000/635961101-635961200/635961137_5_1MZS.jpeg

Een Punto 1.2ELX uit 2000 met 80 000 op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Over de banden op de GP: mijn GP heeft 32k intussen met eerste set banden, nog ruim profiel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
@Henry: Leuke auto, veel plezier ermee! :)

Gekocht bij een merkdealer zo te zien?

[ Voor 43% gewijzigd door Xander op 04-07-2009 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xander schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 00:22:
@Henry: Leuke auto, veel plezier ermee! :)

Gekocht bij een merkdealer zo te zien?
Nee bij een van-alles-en-nogwat dealer, maar ik ben tot nu toe keurig geholpen en de prijs was echt heel scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 14:17
Ook al is dit topic iets ouder ik haal 't toch maar naar boven. Naar aanleiding van Opvolger Mazda 121? ben ik serieus aan het kijken naar een Fiat Panda van 't huidige model. Ik heb verschillende occasions gezien met km standen tussen de 40k en 70k voor nette prijzen.

Bij mij op 't werk zijn er een aantal collega's waarvan de vrouw in een Panda rondrijd en volgens hen is dit een nette betrouwbare auto. Volgens mijn vader is een fiat kopen vragen om (dure) problemen.

Dus, aan de tweakers hier die met de "nieuwe" panda rijden. Hoe betrouwbaar is die wagen? Sta je alleen voor de beurt bij de dealer? Of ken je inmiddels alle wegenwacht chauffeurs in je regio bij naam?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Alle tweakers die met een nieuwe Panda rijden... hm... :P Victor rijdt er één en Joh@n heeft er een tijdje mee rondgereden, veel meer kom je er niet tegen volgens mij.

Maar volgens mij zit het met de betrouwbaarheid wel goed (2 van mijn buurvrouwen rijden een Panda en ik hoor ze nooit klagen?). Je loopt met een occasion altijd het risico een slecht exemplaar te kopen natuurlijk, maar ik verwacht niet dat die kans met een Panda groter is dan met andere auto's uit hetzelfde segment.

(Ik - met een '98 Punto MK1 - ken geen enkele wegenwachtchauffeur, mijn pa - met een '07 Grande Punto - kent er één, maar dat is omdat hij les gegeven heeft aan zijn kinderen.... :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Niet online
Wijnands schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 21:20:
Ook al is dit topic iets ouder ik haal 't toch maar naar boven. Naar aanleiding van Opvolger Mazda 121? ben ik serieus aan het kijken naar een Fiat Panda van 't huidige model. Ik heb verschillende occasions gezien met km standen tussen de 40k en 70k voor nette prijzen.

Bij mij op 't werk zijn er een aantal collega's waarvan de vrouw in een Panda rondrijd en volgens hen is dit een nette betrouwbare auto. Volgens mijn vader is een fiat kopen vragen om (dure) problemen.

Dus, aan de tweakers hier die met de "nieuwe" panda rijden. Hoe betrouwbaar is die wagen? Sta je alleen voor de beurt bij de dealer? Of ken je inmiddels alle wegenwacht chauffeurs in je regio bij naam?
Mijn Panda 100HP heeft er inmiddels meer dan 44.000km op zitten en is tot nu toe alleen bij de dealer geweest voor een beurt (bij 20 en 40 duizend km). Daarbij is mijn Panda bloodgesteld aan dit soort fratsen:

Powerrrr

Panda am Ring

Panda @ Midland

Krijgt dus redelijk wat te verduren, maar geeft geen krimp. Ik kan ze zeker aanbevelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Victor schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 21:46:
[...]
Krijgt dus redelijk wat te verduren, maar geeft geen krimp. Ik kan ze zeker aanbevelen :)
Afkloppen. ;)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 14:17
Nou, dank! Ik rij zelf alweer een tijdje frans en daar komen veel gebreken in de eerste 30000km naar voren, daarna wordt 't minder. Dat stuk heeft bij een occasion iemand anders al gehad.

[ Voor 89% gewijzigd door Wijnands op 09-08-2009 06:16 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Nou, dan meld ik me toch maar even, als er zo weinig tweakers in een nieuwe Panda rijden :)

Ik heb anderhalf jaar geleden een drie jaar oude Panda van mijn ouders overgenomen met toen een kleine 40K op de teller. Zij hebben er in vier jaar eigenlijk nooit iets mee gehad, ik intussen wel wat dingetjes. Op zich voelt hij gewoon heel betrouwbaar, maar bij de apk vorig jaar was ik toch wel tweehonderd euro kwijt aan reparaties, dat viel me een beetje tegen. Maar goed, ik ga er niet vanuit dat bij iedere Panda de koplampkast vervangen moet worden na die periode... Verder rijd ik nu een paar maanden met een wat oncomfortabel rechtervoorwiel, met name over drempels lijkt de schokdemper niet zo mee te werken (doffe tik bij het drempel afrijden), maar daar merk ik buiten de drempels weinig van.

Ik ben in feite gewoon tevreden, de auto rijdt prima en een paar honderd euro per jaar voor onderhoud hou je altijd wel achter de hand. Ik heb nog nooit aan de kant gestaan met dat ding, blijven rijden doet hij volgens mij altijd wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Wijnands schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 06:15:
Nou, dank! Ik rij zelf alweer een tijdje frans en daar komen veel gebreken in de eerste 30000km naar voren, daarna wordt 't minder. Dat stuk heeft bij een occasion iemand anders al gehad.
De meeste vooroordelen die je over Italiaanse auto's hoort hoor je ook over Franse auto's, dus wat dat betreft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb er vanaf feb '04 t/m sept '06 een kilometer of 38000 mee gereden. Achteraf een stuk meer dan verwacht, maar dat terzijde.

Afbeeldingslocatie: http://img145.imageshack.us/img145/1967/zijkantzh2.jpg

Wat het grootste verschil tussen de Panda en bijvoorbeeld een 107/Aygo is dat er een viercilinder in zit en veel Punto onderdelen. Het rijdt dus heel volwassen, het is alleen geen scheurmonster met de 1.2 60pk motor. Bij 160 houdt het toch echt wel op ;) Aan de andere kant, ik heb er gedurende die 2 jaar denk ik gemiddeld 1:17 mee gereden met uitschieters naar 1:20 en ook wel eens 1:15. Qua onderhoud ben ik niet verder gekomen dan de twee reguliere onderhoudsbeurtjes. Toen we hem verkochtten waren de remmen nog zo goed als nieuw, de banden konden nog minimaal hetzelfde aantal km's mee en er was geen enkele vorm van lakschade of iets dergelijks. Er zijn wel een aantal zaken vervangen onder garantie, het was tenslotte een van de eerste en daar zitten toch altijd iets meer foutjes in..
  • Slechte afdichting tussen bak en motorblok waardoor er olielekkage was
  • Kachelmotor vervangen ivm piepend/zingend geluid
  • Sluiting achterklep vervangen, hield er gewoon mee op :P
Verder zijn het gewoon behoorlijk uitontwikkelde auto's, zoals ik al zei veel Punto onderdelen en die loopt al mee vanaf '99. Het i seen ruime en voor zijn formaat volwassen auto :) Denk dat je er geen miskoop aan kunt doen als je je gezond verstand gebruikt bij aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:17

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Dit is vast wel leuk voor hier :)

Geregeld staat er namelijk een Fiat 500 Abarth hier bij ons voor de deur. Zoals zaterdag j.l. Even een paar plaatjes van geschoten..

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90register.nl/overig/GoT/Fiat500/IMG_4018.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90register.nl/overig/GoT/Fiat500/IMG_4019.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90register.nl/overig/GoT/Fiat500/IMG_4020.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90register.nl/overig/GoT/Fiat500/IMG_4021.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90register.nl/overig/GoT/Fiat500/IMG_4023.JPG

erg leuk d:)b

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Verwijderd

Wat vinden we hier trouwens van de opkomende GP facelift?

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/2e55v1k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pctunerup.com/up/results/_200907/20090727211310_1175_dsc_2140_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pctunerup.com/up/results/_200907/20090727211323_1175_dsc_2139_1.jpg

• CSB

CSB

Zo zonde... Ik ben blij dat ik mijn GP al heb. Die nieuwe neus is wat mij betreft z'n charme kwijt. Het enige wat er m.i. nog wel redelijk uitziet is het vernieuwde dashboard...

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 16:09
Het interieur is erg veel bravo ( goede ontwikkeling)
De achterkant is mooi opgefrist!
De voorkant zal ik een oordeel over uitlaten als ik meerdere foto's in meerdere kleuren heb gezien. Het standpunt is namelijk ook een beetje apart om het design te kunnen beoordelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:27

Tacoos

i am i

Mijn vrouw rijdt nu met een Fiat Palio
Afbeeldingslocatie: http://foto.autozone.be/fotosauto/FIA/web450x300/Fiat-Palio_9293934.jpg
, maar deze is wel erg klein met drie kinderen. In de verplichte zitjes, waaronder een maxi cosi, passen ze niet op de achterbank.
Dit weekend hebben daarom eens rond gekeken voor een Multipla
Afbeeldingslocatie: http://www.channel4.com/4car/media/100-greatest/03-large/40-fiat-multipla.jpg
En op zich voldoet dat aan de meeste van onze wensen (en wij vinden em niet lelijk :P )
Wij hebben er een stuk mee kunnen rijden en dat rijdt op zich best prettig.
Maar omdat ie in benzine uitvoering alleen verkrijgbaar is als 1.6, vraag ik me af of dit een auto is om als gezin van 5 personen (drie kinderen) mee op vakantie te gaan. Heeft iemand hier ervaring mee?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Ik heb er geen ervaring mee, maar als ik die foto zie denk ik dat je in die multipla haast geen kofferruimte hebt? Met 3 kinderen lijkt mij een grote koffer wel handig. Zeker voor op vakantie met het hele gezin. Maar als je er al mee gereden hebt, kan je wss zelf het beste oordelen over de ruimte in die wagen?

edit: hmm, volgens autoweek is de koffer met 430 liter slechts 30 liter kleiner dan in de palio..

[ Voor 13% gewijzigd door Harrie op 01-09-2009 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:27

Tacoos

i am i

Het gaat me niet over de ruimte, die is goed.
Ik vraag me af of die 1.6 een volgeladen auto nog wel een beetje over de bergen krijgt gezeuld.
Op zich voelde de motor soepel aan, maar da's met z'n tween erin en zonder bagage.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Pagina: 1 ... 6 ... 19 Laatste