Zal ik dan maar even compenseren door mij aan te melden als kersverse Fiat eigenaar?
Ik heb gisteren een zwarte Fiat Cinquecento Sporting '97 opgehaald, met 139972 op de teller. Is verder recent voorzien van nieuwe distributieriem, hoofdremcilinder en APK. Tevens een vrijwel nieuwe radio en hij is voorzien van centrale deurvergrendeling en elektrische ramen. Die laatste twee waren voor mij een beetje een aangename verrassing
Gisteren van binnen voornamelijk schoon zitten maken en onder de motorkap de vloeistoffen nogmaals gecontroleerd, allen in orde. Beschermkap van de distributieriem heeft een afgebroken lipje, daarvoor viel hij van de mount af, dat heb ik aardig weten te fixen. Even afwachten of het goed blijft zitten.
Verder wat beschermkappen beter vast gezet in diezelfde omgeving.
Na het er uit pakken van de radio ontdekte ik een enorme kabelbrei van kroonsteentjes en conversieblokjes. Daar heb ik alle het overbodige spaghetti uit gehaald en samen met mijn vader de boel weer correct aangesloten.
Ook ontdekte ik dat de plastic bakkies aan de beide deuren beschadigd waren, beide een scheur, de rechter was zelfs doormidden. Dat heb ik inmiddels heel mooi kunnen lijmen met plasticlijm van mijn oude vergane hobby: modelbouw.
Wat er nog zoal moet gebeuren:
- Terug monteren van plastic bergvakjes aan de portieren
- 3e remlicht werkt niet, lijkt een gesprongen zekering in de unit te zijn...
- Verzetten slot chauffeurszijde. De deur staat enigszins naar buiten, zou te fixen zijn door het slot aan de autozijde verder naar binnen te plaatsen.
- Nogmaals schoonmaken, met name de ruiten
- Leerconditioner scoren voor mijn stuur en de pook
- Dashboard na schoonmaken misschien behandelen met plasticpoetsmeuk/"plastishine"(-achtige)
- Wassen
- Plekjes zoeken waar mogelijk de lak of bescherming van het metaal er af is en bijwerken.
Ben dus nog wel even bezig, maar hij ziet er al best netjes uit.
Twee van de foto's van de auto gemaakt door de verkoper:
En van mijn hand volgen ze nog wel een keer
[
Voor 11% gewijzigd door
Ultraman op 13-06-2010 10:46
]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.