Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Fiat topic

Pagina: 1 2
Acties:
  • 83.282 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 19:26
Het grote Fiat topic

Het valt me al een tijdje op dat Fiat ontbreekt in de lijst van alle grote merktopics. Raar, want Fiat is met de introductie van de Grande Punto en de nieuwe Bravo een stuk populairder geworden, ook op GoT. Ik had geen zin meer om te blijven wachten tot er een Fiat topic geopend werd, dus heb ik zelf het initiatief maar genomen. :P

Dus: Welkom in het eerste deel van het (hopelijk) grote Fiat topic! Hier kun je terecht met al je vragen over Fiat's. Heb je een probleem met het vervangen van een lampje? Twijfel je over de aanschaf van een Fiat? Of rij je een Fiat en wil je gewoon eens gezellig kletsen met mede Fiat-eigenaren? Dan ben je hier op de juiste plek!

Huidige modellen

Op het moment van schrijven heeft Fiat de volgende auto's in zijn assortiment (exclusief de bedrijfsauto's):

Fiat Panda

Fiat 500

Fiat Punto Classic

Fiat Grande Punto

Fiat Bravo

Fiat Stilo Multi Wagon

Fiat Croma

Fiat Sedici

Fiat's van GoTters

BèR - Uno 999cc 45 Champ - 1989

Badeend - Panda 1000 CLX - 1994

Victor (was King_Louie) - Panda 100HP - 2008

Alfa_146 - 500 1.2 Pop - 2008

Meer foto's...

Xander - Punto 55SX - 1998

Meer foto's...

mystic - Fiat Punto 1.9 JTD ELX - 1999

scorpio - Stilo 1.6 16V Dynamic - 2002

Meer foto's...

Exorcist - Stilo 1.6 16V Dynamic - 2002

Meer foto's...

ikmattie - Stilo 1.8 16V Dynamic - 2003

Rico - Barchetta 1.8 16V - 1997

Dupje - Grande Punto 1.3 16v Multijet Dynamic - 2007

Korakal - Grande Punto 1.3 16v Multijet Dynamic, Dualogic- 2006

Meer foto's...

Zipsop - Grande Punto 1.3 16V Multijet Cool - 2008

AngelDust - Grande Punto 1.3 16v Multijet Sport - 2007

Meer foto's...

Lars - Bravo 1.9 16V Multijet Prima - 2007

Meer foto's...

majoh - Bravo 1.9 16V Multijet Sport 150 - 2007

Jouw auto hier?

http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/dm.gif Stuur een DM!
Foto's hier in het topic gepost komen niet automatisch in deze startpost. ;)

Fiat in het nieuws

Fiat roept 15.000 Stilo's terug
Fiat 500 car of the year 2008
Fiat Bravo wint triotest Autoweek
1.000.000 Fiat Panda's geproduceerd
Fiat 500 haalt 5 sterren in Euro NCAP crashtests
Fiat Bravo haalt 5 sterren in Euro NCAP crashtests
Abarth is terug! Grande Punto Abarth met 180 pk!
Fiat Grande Punto wint triotest Autoweek

Links

Fiat.nl
Dealers
Brochures aanvragen
Instructieboekjes
Fiat pers (met HQ foto's)
Fiat modellen op autoweek.nl
Fiat (geschiedenis) op Wikipedia.nl
GPC - Grande Punto Club
Fiat Panda Club

Xander wijzigde deze reactie 14-04-2008 19:42 (255%)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Xander
-gereserveerd voor eventuele uitbreidingen

• Xander
quote:
Piggen schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 18:42:
Laatst is dus bekende geworden dat de 500 Auto van het Jaar van 2008 is geworden.
http://www.caroftheyear.org/pages/Coty08.htm
Linkje ook maar toegevoegd in de TS. :)
quote:
Het zou niet mijn keus zijn geweest, maar een mooie opsteker voor het merk. Ze zijn wel goed bezig de afgelopen tijd. Dat ze op de rand van de afgrond stonden heeft wel het beste in ze naar boven gebracht.
Yeah, idd. Fiat is weer goed op weg. *O*

• Xander
De Stilo stamt uit 2001 iirc. 6 jaartjes dus. Geen rare leeftijd voor een model volgens mij hoor. :)

• Xander
quote:
D3NN1S schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 22:39:
[...]

Ik heb sinds vorige week dinsdag een Bravo 1,9 multijet Diesel 115pk Emotion en ik moet zeggen dat ie heeeeerlijk rijd :)
Het enige nadeel is dat ie qua verhouding best prijzig in de lease is maargoed ik heb het er voor over ;)
Dat vraagt om pics!

We hebben nog geen Bravo in de topicstart staan. :P
quote:
WHiZZi schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 22:29:
Ik heb sinds enkele jaren ook een Fiat. Een Fiat Palio Weekend 75. Inmiddels 80.000 km verder en nu rijdt mijn vrouw er voornamelijk in.

Ik vraag mij ook tot op de dag van vandaag af waarom de Fiat Palio Weekend in NL niet is aangeslagen en de Marea (die in principe gelijk is, op een kaler interieur na) wel. Maargoed, het ding rijdt nog steeds (wel 1 op 10 ofzo :| )
Vreemd, Palio Weekends zie ik nog best regelmatig rondrijden. Een Marea heb ik nog nooit gespot... 8)7 Ik vind het alleen nog steeds vreemd dat de Palio Weekend de enige in Nederland geleverde Palio is. Waarom is de Hatchback nooit deze kant op gekomen? :)

1:10 is best wel veel trouwens? Heeft ie dat altijd al gedaan?

• Xander
Leuke Panda! Zit zo te zien nog erg netjes in de lak, voor een rode auto van die leeftijd. ;)

Vanaf nu is ie ook te bewonderen in de startpost. :P

• Xander
Hmmz, ik geloof dat mijn Fiat niet zo blij is met fiat-topics. Accu is dood. :( :+

Hij startte de laatste weken (sinds het 's nachts tegen het vriespunt aankwam zeg maar) al moeizaam de eerste keer. Maar dan ook echt alleen de eerste keer, ook al zette ik de motor direct weer af en startte ik opnieuw.... dan sloeg ie direct entousiast aan. Vond ik een beetje een vreemd verschijnsel als het aan de accu zou liggen.

Nouja, de dealer is onderweg. Garantiewerk, ik heb de auto pas 1,5 maand en heb er 3 maanden garantie bijgekregen.

Wel stomtoevallig. Vanmiddag had ik een afspraak voor een gratis ANWB Ster Check Up. Waar ze onder andere de .... accu testen. :')

• Xander
quote:
majoh schreef op woensdag 21 november 2007 @ 09:57:
Nou twee phone foto's photo's uit ander topic, hij's een beetje smerig, en hoop een keer tijd te hebben om normale foto's te maken (heb zelf geen digitale camera :X )

[afbeelding]

[afbeelding]
Wil je dat ik deze ook toevoeg aan de topicstart? :)

Mijn Punto rijdt weer trouwens. 15 minuten nadat ik de dealer gebeld had zat er een nieuwe accu in. :+

• Xander
Jaj, kan meteen mijn eigen topic gebruiken voor vraagjes :+

Ik heb vanmiddag dus een gratis checkup laten doen bij Euromaster. Kreeg een opmerking over mijn achterbanden, volgens het formuliertje moet ik die 'direct' vervangen.

Die banden hebben nog 5mm profiel, geen bulten of andere rare beschadigingen en nog geen 2 maanden terug zijn ze door de APK gekomen. Het zijn alleen wel de eerste banden, uit 1998 met ondertussen 95k kilometers achter de rug. Je ziet dat het rubber wat uitgedroogd is en dat er wat miniscule scheurtjes (mwah, ik zou het eerder 'krasjes' noemen) in zitten.

Wil euromaster graag banden verkopen of zijn deze miniscule beschadigingen inderdaad reden om direct de banden te vervangen? En zo ja, waarom is het dan niet opgemerkt tijdens de afleveringsbeurt waarbij ze niet echt zuinig hebben gedaan met onderdelen? (Compleet nieuwe uitlaat erop gezet omdat er wat roest zat op het middenste deel bijvoorbeeld 8)7)

• Xander
Die DOT-code, staat die op de band? Kan ik die zelf lezen?

Als ze inderdaad over hun 'houdbaarheidsdatum' heen zijn denk ik dat ik toch eens met de dealer ga praten en nog een setje nieuwe achterbanden uit mijn garantie ga proberen te slepen. Dat ze nog goed zijn voor APK is mooi, maar hij heeft ook een beurt gekregen voor aflevering waarbij is afgesproken dat alles dat aan vervanging toe zou zijn vervangen zou worden... Daar vind ik banden die over de datum zijn ook wel bijhoren? :P

edit:
Volgens mij heb ik ze al gevonden :P

Heb ik het goed dat die 527 de DOT-code is? Week 52 uit 1997 dus?

Jammer dat er niet opstaat van 'ze zijn maar tot week 52 2003" goed o.i.d. De leeftijd had ik zelf ook al wel geweten. :P

Xander wijzigde deze reactie 21-11-2007 17:45 (24%)

• Xander
De Sedici is ondertussen toch gewoon te bestellen bij de dealer? :)

• Xander
quote:
[TAG]Speedy schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 08:58:
Leuk een central Fiat topic en zie hier nog GPC-ers terug ook :)
Wel even www.grandepuntoclub.nl opnemen in de topicstart aub ;)
Zat al te twijfelen of ik hem er tussen zou zetten, maargoed, op verzoek dan maar toegevoegd. :P
quote:
Nu is hij overigens niet meer zo schoon O-)
Dat probleem ken ik. :X

Ook maar toevoegen aan de TS? :) (je auto dus :P)

edit:
Oeps, dubbel :X

Xander wijzigde deze reactie 23-11-2007 14:56 (3%)

• Xander
Als ik dit lees:
De vlotter kun je meten,kom je aan door onder de achterbank een luikje open te maken(als het er zit en net dat weet ik niet meer) daar zit dan de vlotterunit op de tank gemonteerd.(denk aan een nieuwe pakking als je de vlotter zou uitbouwen !!!!)
De stekkerverbinding kun je meten en de vlotter meet je tussen 2 contacten een weerstand,die als je iemand met de auto laat schommelen,zal varieren,dit is dan de vlotter die dan ook werkt.
De andere 2 contacten zit een schakelaar op,die het lampje op je dashbord laat branden als de tank bijna leeg is,maar is alleen te meten als je tank(bijna) leeg is.
werkt het oranje lampje apart van de benzinemeter? Alsin, het lampje gaat niet aan als je metertje onder een bepaalde stand komt, maar het lampje krijgt een apart signaaltje? Dat zou dan ook betekenen dat het oranje lampje niet aan moest gaan als het probleem aan de bekabeling / aan het metertje ligt?

Dan zou de conclusie dat de vlotter kapot is / vast zit best wel eens kunnen kloppen. :)

• Xander
Feli. :) Ik ben benieuwd!

• Xander
Ik ben niet al te lang met 1,84, maar de ruimte voorin valt me in ieder geval totaal niet tegen. De stoelen kunnen vrij ver naar achteren, vrij ver omlaag en het stuur kun je ook nog een behoorlijk eind naar je toe trekken... Maak eens een proefrit, kun je jezelf overtuigen. ;)

Ik denk niet dat er al veel GP's lang genoeg rondrijden om serieuze problemen te krijgen met de lak, dus veel ervaringen op dat gebied zul je niet vinden ben ik bang. Ik kan je uit eigen ervaring alleen vertellen dat de lak op de rand van je portier het niet overleeft als je het tegen een muur aangooit... maar dat zijn niet de ervaringen die je zoekt gok ik. :+

• Xander
Leuk karretje, op verzoek ook in de TS erbij gezet! :)

Leuke Panda ook. Ik heb je ooit een Novitec set voor die Panda zien posten, nog concrete plannen in die richting? :)

edit:
Welke dealer is dat eigenlijk? Je woont hier in de buurt, jij hebt keuze uit Zevenbergen / Roosendaal / Etten-Leur gok ik? :P

Xander wijzigde deze reactie 08-12-2007 13:22 (28%)

• Xander
quote:
Aarsman! Da's mijn dealer ook. ;) :P

• Xander
Pas één keer een leenauto nodig gehad daar:

Mijn pa rijdt pas een half jaartje Fiat, en dat is ook ongeveer hoe lang ik Aarsman ken, maar tot nu toe niets dan lof. :) Persoonlijk contact (vnl met Corné), ze deden niet moeilijk toen ik in een maand tijd drie keer met wat kleine dingetjes lanskwam die ik onder mijn garantie gratis verholpen wilde hebben, die leenauto heb ik niet eens benzine voor betaald, toen ik een kapotte accu had had ik binnen een kwartiertje nadat ik belde een nieuwe erin (hier thuis, voor de deur!), enz...

Ze hebben tot nu toe een goede indruk op me achtergelaten iig. :)

Xander wijzigde deze reactie 08-12-2007 15:10 (68%)

• Xander
Vorige serie afgekapt op ZN? Dan hadden wij met onze vorige auto (ZN-BJ-24) echt 1 van de laatste. :P

Maargoed, nieuwe kentekenreeks hebben doet weinig voor je inruilwaarde. Ander afgiftejaar op je kentekenbewijs doet veel meer... ;)

• Xander
quote:
Hyp Hyper schreef op woensdag 19 december 2007 @ 14:20:
[...]

Klopt. Die wagens brengen toch echt (net zoals Januari van het volgend jaar ipv December van dit jaar) meer op. :)
Hmm, misschien bij particuliere verkoop... Bij inruil zal het toch niet echt uitmaken? Toen wij onze 306 (die met ZN- :P) inruilde is er even gevraagd naar het type en het bouwjaar en werd er een koerslijstje te voorschijn getrokken...

Maarja, zo'n nieuwe reeks is natuurlijk wel leuk. :+

Ik ben alleen bang dat King_Louie net te vroeg is toch. :P

• Xander
quote:
Korakal schreef op donderdag 27 december 2007 @ 17:47:
de portiervergrendeling inschakelt bij het wegrijden
da's een instelling, die kun je uitzetten in het menu. Misschien kon je het bij de Active ook wel aanzetten? Geen idee eigenlijk. :)

Maar: leuke vooruitgang! Ben benieuwd hoe die automaat je gaat bevallen. :)

• Xander
quote:
Zipsop schreef op donderdag 27 december 2007 @ 22:31:
[...]

Ok, de dealer wil namelijk 400 euro hebben voor een lederen en dan zit ie er nog niet eens in.
Je hebt toch een nieuwe in bestelling staan? Leren stuur + pookknop kost als optie maar 195 euro? Waarom heb je die niet meebesteld dan?

Xander wijzigde deze reactie 27-12-2007 22:38 (5%)

• Xander
Jups, die uitzending heb ik ook zitten kijken. Niet echt een slimme actie van FIAT NL om niet in de uitzending te willen verschijnen, ze waren toch bezig hun imago op te bouwen? :+

Ik vraag me af wat de redenen zijn geweest om in Nederland die terugroepactie niet te houden, misschien zijn daar namelijk wel goede redenen voor? Kan me ook niet voorstellen dat het bij alle Stilo's zo is, misschien zijn de probleemreeks-stilo's wel niet oorspronkelijk naar NL verscheept ofzo? * Xander zou het niet weten...

Ik heb (in Nederland!) fiat-terugroepacties gezien voor minder. Toch vreemd.

Er werd op het laatst nog even gemeld dat je je Stilo wel kon laten nakijken bij de fiat-dealer, dus...

King_Louie al enig idee wanneer je auto de dealer mag verlaten? *O*

• Xander
quote:
jmderonde schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:55:
* Is blij!

Ik heb net m'n definitieve bestelling geplaatst!
Fiat Bravo Edizione Prima 115PK in crossover Black met 17" velgen!
Aflevering volgende maand. foto's volgen snel!
Nice. :) Gaat tegenwoordig best vlot met die Bravo's? Als ze die maand halen. ;)
quote:
Rico schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 22:45:
Nou mijn Fiat dan ook maar even.
Bijna 6 jaar in bezit nu en gaat ook niet meer weg. Wordt gebruikt als mooi weer auto en staat nu dus tot april binnen in de garage.
Is elke keer weer heerlijk om erin te rijden.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Gaaf! :D Mooie Barchetta. Mooi kleurtje ook, staat zo'n auto wel! :)

_/-\o_

• Xander
quote:
King_Louie schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 13:04:
Mijn Punto mag trouwens uit de TS, die is inmiddels vervangen door de Panda 100HP:
[afbeelding]
I know, kwam je oude auto zelfs al weer tegen. :+

Ik zal het vanavond even bijwerken. :)

@Rico: mag je barchetta er ook bij? :) :P

• Xander
Nee, hij stond geparkeerd bij Aarsman. ;) (En hij staat weer te koop :P)

• Xander
quote:
King_Louie schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 15:17:
[...]

Zo, dat hebben ze snel gedaan! Zie op de foto's dat ze 'm toch nog schoon hebben gekregen (heb 'm niet gepoetst sinds ik de Panda heb besteld, was echt heel erg smerig)... Zal de poetser wel een flinke klus aan gehad hebben. :P
Waarschijnlijk hebben ze hem extern laten poetsen (Roosendaal)? Daar ging mijn auto iig naartoe voordat ze hem afleverde. :)
quote:
Rico schreef op zondag 20 januari 2008 @ 00:34:
Jahoor de barchetta mag er ook bij.
Startpost is weer bijgewerkt *O*

• Xander
Leuke auto inderdaad. Verrassend ruim ook nog, ik zou er zo 4x inpassen. Beenruimte achterin is er genoeg, alleen hoofdruimte wordt wat krap.

Maar ik ken inderdaad nog niemand die er een heeft hier. ;)

• Xander
quote:
Korakal schreef op maandag 21 januari 2008 @ 10:05:
Ik heb zowel met de 5 als 6-bak gereden met de Grande Punto (dit is m'n 2e) en het scheelt bij deze auto toch nog best wel een aardig stukje. Enige waarvan ik de invloed niet precies kan aangeven (maar volgens mij wel degelijk aanwezig) zijn de extra paarden onder de kap. M'n huidige auto heeft er een paar meer (90 t.o.v. 75). Met m'n vorige GP maakte 2500 rpm bij 120km in 5, de huidige doet het op 2300 in 6.
Is die dualogic bak qua verhoudingen enzo hetzelfde als een normale handgeschakelde 6bak?
quote:
King_Louie schreef op zondag 20 januari 2008 @ 22:51:
[...]

Ziet er goed, maar gruwelijk duur uit. Heb je er zelf ervaringen mee?
Er zijn wel meerdere van dit soort methodes. Aarsman heeft op zn balie ook foldertjes liggen van zoiets, ik geloof van Waxoyl?

edit:
Geloof dat ik het goed heb, ze staan op http://www.waxoyl.nl/ als dealer. :P

Mijn auto heeft ook een waxoyl behandeling gehad. Heb ik persoonlijk alleen weinig ervaring mee, de glansgarantie was al 6 jaar afgelopen toen ik hem kocht. :+

Xander wijzigde deze reactie 21-01-2008 11:24 (11%)

• Xander
Echte naam Rob Bethbeder
Geboortedatum 28 juni 1984

Ja? :P

• Xander
@Korokal: Nice! Gebruik jij nou serieus die city-stand? :P

@Zipsop: Ook nice! feli! :)

• Xander
Ik hoef er niet aan te wennen oid hoor als ik het aanzet... maar ik vind het redelijk zinloos, ook zonder citymode stuur ik met mijn pink? :+

Misschien is mijn pink sterker. :P

• Xander
Inderdaad!

Staat je rempedaal nu trouwens zo hoog? Of lijkt dat maar?

• Xander
Ik ben vandaag ook even lekker bezig geweest. :)

Mijn dakraampje lekte af en toe (nouja, lekken is een groot woord... er viel af en toe een druppel af aan de binnenkant). Paar weken terug 2x de rubbers ingespoten met siliconespray en het lijkt er op dat het weer helemaal waterdicht is nu. Ik had alleen nog waterkringen op mijn voorstoelen van waar de druppels gevallen waren.

Ik *geloof* dat ik die nu ook helemaal weg heb met Motip Textile Cleaner. Alleen nog even afwachten hoe het er uit ziet als alles helemaal opgedroogd is. :+

Best geinig spul. Ik heb een keer een kauwgompje platgetrapt op 1 van de matjes, die vlek is er ook helemaal mooi uit. :)

• Xander
Zou imo toch best accu kunnen zijn? Verlichting enzo vraagt heel wat minder stroom dan starten. Daarnaast is 'accu leeg' een redelijk normaal symptoon na een aantal weken stilstaan, startmotor stuk niet zo? :P

ANWB heeft idd van die acculaders...

Mocht het inderdaad een lege accu zijn is het trouwens nog maar de vraag of de accu stuk is of dat er een ander probleem is. Ik had iets soortgelijks, mijn radio bleef een hoop stroom gebruiken, ook al was ie uitgeschakeld...

• Xander
Je hebt toch een leaseauto? Wat is er mis met een setje startkabels? :+

• Xander
Dude, gepoetst? Na 6 dagen al?! :P

Anyway, toegevoegd aan de startpost zoals verzocht. :)

Die pedalen, zijn die standaard zo?
edit:
Ah, lijkt er wel op... je hebt meer aluminium dingetjes? Handgrepen, schuifjes op de ventilatierosters enzo? Volgens mij niet eerder gezien? :P
edit:
Hm, maar die heeft Dupje ook. Maar geen aparte pedalen. Ik geef op. :P

Xander wijzigde deze reactie 27-01-2008 18:44 (49%)

• Xander
Heb je je band op die laatste foto nou al zo beschadigd? Of is dat ook alleen vuil?

Xander wijzigde deze reactie 27-01-2008 18:51 (3%)

• Xander
quote:
Wil je er ook in? :P
quote:
Ik heb zelf de Stilo 1.6 Dynamic
[afbeelding]
Leuk! Maar je pics doen het niet.

Nu staat er 8x

:P

• Xander
quote:
AngelDust schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 13:04:
Misschien is het een idee om de auto's van GoT-ters in de TS op type bij mekaar te zetten (en mss zelfs een overzichtje van welke auto hoevaak binnen GoT te vinden is ;) )
Ik zal ze eens sorteren. :P
quote:
en daarnaast vind ik persoonljik, dat de GP van Xander's PA er nou niet in hoeft te staan... das geen tweaker tcoh?....
Mja, ik rij er ook in? Wil hem ook wel weghalen hoor, maakt mij weinig uit. Het gaf het topic in zijn prille stadium ietsje meer invulling. :+

Moet er trouwens nog een verhaaltje bij over de geschiedenis van Fiat enzo? Meer merktopics hebben het, maar volgens mij scrollt iedereen daar zo voorbij? :+

Xander wijzigde deze reactie 29-01-2008 14:12 (22%)

• Xander
quote:
Hm... serieus?

Vrijwilligers om zoiets te schrijven toevallig? :+

• Xander
quote:
AngelDust schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 13:04:
Misschien is het een idee om de auto's van GoT-ters in de TS op type bij mekaar te zetten (en mss zelfs een overzichtje van welke auto hoevaak binnen GoT te vinden is ;) )
Goed, ik heb het eens gesorteerd. Klein > Groot (Uno > Panda > Punto > Stilo > Grande Punto > Bravo), daarna oud model > nieuw model, daarna kleine motor > grote motor en daarna op uitvoering...

Maar is het nu logisch? :+ De Panda mag dan ooit onder de Punto gepositioneerd zijn, maar King_Louie's Panda is toch echt groter/luxer/nieuwer/duurder dan mijn Punto bijvoorbeeld... En wil ik beginnen met de oudste twee auto's uit het rijtje? * Xander is nog niet helemaal tevreden. :+
quote:
en daarnaast vind ik persoonljik, dat de GP van Xander's PA er nou niet in hoeft te staan... das geen tweaker tcoh?....
Die's weg.
quote:
AngelDust schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 14:57:
[...]

Nog een leuke link misschien Wikipedia: FIAT ;)

copy paste met bronverwijzing :Y) ;)
De link stond er al in. Maar vond het een beetje een te grote lap tekst om zo in het topic te mikken? Daarnaast houdt ie bij 2005 op, niet meer actueel. En het laatste stuk ziet er al uit alsof het er zomaar bijgelapt is... :P
quote:
Ik zag het gisteren bij kassa ja. :) Linkje added bij 'fiat in het nieuws'.
quote:
En komende week ben ik ook eigenaar van een Fiat :) Punto uit 2001
Leuk :) Pics! Specs!! :P

• Xander
quote:
majoh schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 10:40:
Maaruh, wat doet zo'n clip eigenlijk?
Die clip klem je in je dashboard. Vervolgens kun je er een (brodit) houder voor je navigatie/pda/telefoon aan vast maken.

Zet je zoiets op je dash:

En daar weer zoiets op:

zeg maar. :P

Zelf geen ervaring mee helaas. :)

• Xander
quote:
Alfa_146 schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 10:37:
[...]
Gisteren was ik de auto nog even aan het afspuiten in de wasbox, komt er een jochie aanlopen.
Jochie: "Meneer, hoelang bent u nog bezig?"
Ik: "Euhh,, 5-10 min hoezo?"
Jochie: "Nou, mijn moeder heeft nog nooit de nieuwe 500 gezien en die wil ik haar graag laten zien is dat goed?"
Ik: "Lol, ja best"

En zo kwam even later familie volvo voorrijden en kwamen ze even kijken haha.
LOL...

Als de hele familie dan toch al met de auto opgehaald moet worden, rij dan gewoon even naar de dichtstbijzijnde fiat-dealer? :+

Maar 't is weer eens wat anders dan "Kun je niet wat sneller werken, er staan hier meer mensen te wachten!" :P

edit:

Ik heb trouwens foto's uit je eerste serie in de TS staan, en linkjes naar beide series erbij. Mocht je iets van die 3 foto's omgeruild hebben moet je maar even een DM Doen :)

Oh, en wordt het geen tijd voor een nickchange? :P

Xander wijzigde deze reactie 01-03-2008 10:53 (13%)

• Xander
Ik vond zelf (1.84m) de 500 prima zitten trouwens? Zowel voorin als achterin, alleen achterin hield de hoofdruimte niet echt over...

• Xander
In hoogte én diepte verstelbaar stuur als ik het me goed herinner ja. En die stoel kan een behoorlijk eind naar achter. De eerste keer dat ik er bij de dealer in ging zitten kon ik met geen mogelijkheid bij de pedalen, het stuur of de versnellingspook. :X

(ging met de stoel wat naar voren uiteraard een stuk beter :+)

• Xander
Ziet er goed uit zo hoor. :)

• Xander
quote:
ikmattie schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 19:44:
Er werd net aangebeld bij mij, blijkt er een man met zo'n promotie-ouderwets-schoolbusje mijn rechterachterpaneel voorzien te hebben van een nieuwe vorm,
Hopelijk de dader zelf die aanbelde?

Ziet er idd niet helemaal goed uit zo. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xander
quote:
J0YR1D3R schreef op zondag 09 maart 2008 @ 00:24:
[...]

Fiat en xenonverlichting zijn nooit echt een goede combinatie geweest kan ik me herinneren. Op de Stilo is het destijds wel leverbaar geweest, maar je levertijd verdrievoudigde dan wel meteen. Er zijn dan ook weinig Stilo's met af-fabriek xenon. Het lichtbeeld was bij halogeen ook al dikke prima en als ik Alfa_146 zo hoor is dat bij de 500 ook zo :)
Sterker nog, volgens mij viel het lichtbeeld met de af-fabriek Xenon in de Stilo juist erg tegen? Alsin, slechter dan bij de halogeen? :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xander
quote:
Viper® schreef op zondag 09 maart 2008 @ 11:47:
Hey bedankt hè jongens
Net me bravo met xenon besteld ;(
:D sorry

Ik neem aan dat ze bij Fiat ook wel eens wat bijleren hoor. ;)

• Xander
Is de kras helemaal door de lak heen?

Anders iets van die anti-kras-dingen proberen. Werkt dan best goed. :)

• Xander
quote:
Nomis schreef op zondag 16 maart 2008 @ 12:47:
Ik heb vorige week een proefrit gemaakt in de nieuwe bravo 120 pk. Hij was snel genoeg, maar ik voelde me er niet veilig in. Het sturen gaat zo licht dat er gegarandeerd ongelukken van komen als er een kind aan je arm trekt op de snelweg. Je hebt totaal geen gevoel meer met de weg. Ik heb trouwens met en zonder de extra stuurbekrachtiging gereden, maar dat maakt geen verschil.

Is dit bij alle fiats zo? Dit is voor mijn in ieder geval de reden geweest om in ieder geval geen bravo te nemen.
Het is met alle moderne fiat's hetzelfde ja.

Maar ik blijf er bij dat het een kwestie van wennen is... Ja, het gaat licht. Maar geen gevoel met de weg? Misschien als de bandenspanning veel te laag is, anders toch echt wel...

Ik rij trouwens maar af en toe in een Grande Punto. Zelf heb ik helemaal geen stuurbekrachtiging. Boven de 30km/h stuurt de Grande Punto serieus zwaarder. Ok, ik hoef dan ook minder te draaien voor dezelfde wieluitslag, maar het draaien van het stuurwiel zelf gaat zwaarder. Gevaarlijk? Niet echt imo. :)

Ik weet niet, bij de eerste proefrit vond ik het ook maar vreemd. Zelfde met het rempedaal trouwens, ik vloog bijna door de ruit naar buiten toen ik de eerste keer probeerde af te remmen. :+ Maar ik vind het nu toch erg fijn sturen (en remmen)... :)

• Xander
quote:
[TAG]Speedy schreef op zondag 16 maart 2008 @ 17:01:
[...]

Als het geen verschil maakt is er duidelijk iets mis, want de citystand kan je praktisch met je pink het stuur rondkrijgen, dat lukt (mij) niet in de normale stand. Het verschil is in ieder geval zeer duidelijk merkbaar (maar volgens mij werkt de citystand niet boven "x" km/h ... beetje link op de snelweg :))
Boven de 30km/h maakt het geen verschil meer. Waarschijnlijk heeft Nomis het alleen rijdend geprobeerd dus? :P

• Xander
quote:
Viper® schreef op maandag 17 maart 2008 @ 09:50:
Hoe zit dat trouwens met de sport, die heeft een sportknop geen city?
Goede vraag, geen idee. :P Maar doet die sportknop niet ook iets met het stuur?
quote:
En ik ga sinds lange tijd weer benzine rijden ipv diesel. Hoe verschilt dat met inrijden, eerste 500 km rustig ?
Of gelijk autobahn snelheden >:)
Ik zou in het begin wel even rustig aan doen. Maar als hoort wat er in de fabriek al met nieuwe motorblokken gebeurt lijkt dat eigenlijk overbodig. :P Zo lang je maar eerst goed warm rijdt... (maar dat blijft altijd belangrijk natuurlijk ;))

• Xander
Feli. :) Pics? :P

Verschil benzine/diesel is inderdaad even wennen, maar alles is toch beter dan zo'n tractorgeluid? ;)

• Xander
quote:
Terminator_T100 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 13:26:
Dus: hoe sluit ik m'n MP3 speler aan? Er zit een CD-Wisselaar aansluiting op en via een bedrijf in Italie kan ik de juiste kabel bestellen, kosten 110 eypo. Als ik nou weet wat voor wisselaar er in gaat kan ik waarschijnlijk in Nederland een veel goedkoper kabeltje regelen. In de handleiding staat geen foto van de achterkant van de radio helaas. Iemand die dit wel heeft of weet wat voor aansluiting het is?
De radio (is gewoon een standaard Blaupunkt / Grundig afaik) heeft een AUX ingang (als je wel B&M had gekozen zou deze gebruikt worden voor je B&M). Er zijn wel goedkopere kabeltjes van deze ingang naar mini-jack (koptelefoonstekkertje) of 2x cinch ofzo te gaan. Geef Dupje anders eens een schop, die heeft het in zijn Grande Punto geloof ik.

edit:
Volgens mij (!) moet je zoiets hebben. :) Kabeltje kun je waarschijnlijk van achter de radio naar het dashboardkastje leiden (of even laten doen bij de dealer), dan is het meteen mooi afgewerkt. :)

Let op de dikgedrukte stukjes. Niet blindelings bestellen en mij de schuld geven als het niet past dus. :+

Xander wijzigde deze reactie 04-04-2008 14:55 (17%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xander
quote:
Terminator_T100 schreef op zondag 06 april 2008 @ 10:55:
[...]

Beroerde is dat Ice-Pod ook vraagt of het een Blaupunkt of Grundig is. Blaupunkt is soms een 13 pin DIN, soms een 8 pin standaard (Blauw):
[afbeelding]

Grundig is een 8 pin DIN (Linker):
[afbeelding]
Tjah, anders even wachten tot je auto bij de dealer staat? Kun je ze vast wel even laten kijken wat voor aansluiting er op zit, als je dan meteen een kabeltje besteld heb je het binnen voordat hij afgeleverd is? :P
quote:
Alfa_146 schreef op zondag 06 april 2008 @ 01:49:
Nee, is geen Xenon zijn de standaard koplampen en lampen die erin zitten vanaf fabriek.
Ik wil ook even achterhalen straks wat voor lampen erin zitten want ze zijn super!
Echt een prachtig wit licht dat eraf komt, plus het totale lichtbeeld van deze koplampen is echt geweldig.
Volgens mij spelen de koplampunits ook een vrij grote rol, een grotere dan de lampjes. Valt me met meer nieuwe fiat's op, dat ze een erg prettig lichtbeeld geven. Daar kan ik niet aan tippen met mijn strooilicht. :P

Xander wijzigde deze reactie 06-04-2008 11:37 (30%)

• Xander
quote:
Viper® schreef op maandag 14 april 2008 @ 15:10:
een 1.3 Jdti ?

die's nieuw voor me
1.3 JTD dan?

hap :P

Hij zal in de war zijn met de cdti van opel? Dat zijn in sommige modellen nog eens Fiat JTD's ook. :P

Maareh, feli avotar. :) Fijne auto lijkt me! :D

Ik heb vanaf morgen trouwens 3-4 weekjes geen beschikking over een internetverbinding, ik zal de startpost dus ook niet kunnen bijwerken. Lijkt me niet zo'n enorm probleem als ik zie hoe weinig verzoekjes ik de afgelopen maand gekregen heb. ;)

• Xander
echwel :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xander
quote:
ikmattie schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 11:13:
Iemand hier al eens een koplamp (links) van een Stilo vervangen?
Ik heb gegoogled en het lijkt erop dat dat niet zomaar even te doen is...

dat wordt een ritje naar de dealer denk ik
Bedoel je de hele unit (dan moet waarschijnlijk de bumper eraf, zoals Victor zegt) of alleen het lampje? Een lampje zou ik me best zelf aan durven wagen. Bij de fiat's die ik gezien heb (mijn Punto, mijn pa's Grande Punto en een Ducato) is het hooguit wat krap, maar prima te doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xander
Ik kan me haast niet voorstellen dat ze het nog krapper maken als in de ducato. :X Daar heb je links nauwelijks 3cm ruimte voor het luchtfilter en rechts een 4cm ruimte voor de accu.

Maar na 20 minuutjes prutsen heb ik ze alle twee vervangen. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xander
Oh. :X

Blijkt wel dat ik nooit goed onder de kap van een Stilo heb gekeken... :$ :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xander
quote:
Hé, daar zit een rood randje in de velg... Da's niet standaard toch? Niet echt het ideale voorbeeld dus. :P

Welke je moet kiezen is natuurlijk een kwestie van smaak. Ik zou persoonlijk 16" bicolor velgen willen. :+

Nee, even zonder gekheid, ik zou voor de 16" Diamond Finish gaan in dit geval, denk ik. Het oranje lijkt op die foto's vrij donker, die bicolor velgen zijn ook erg donker met dat zwart er in. Onder een witte 500 vind ik die bicolor velgen echt heel goed staan... maar onder een donkere kleur?

edit:
Al lijkt dat oranje irl weer veel lichter. Moeilijk... :)

Xander wijzigde deze reactie 12-05-2008 19:43 (9%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xander
En wat is dit dan voor velg? Vorm van de bicolor, maar dan niet in bicolor?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xander
quote:
BM schreef op maandag 19 mei 2008 @ 21:40:
Vandaag wat raars gehad met mijn Grande Punto :?

Vanochtend liep ik de deur uit naar mijn auto. Klik de auto open, sta op het punt de deur open te doen, en op dat moment valt me op..... dat alle ramen open staan :?

Ik weet zeker dat deze dicht waren toen ik de auto weggezet heb. Sowieso werken de ramen niet als de auto niet op contact staat. Natuurlijk gelijk gekeken of er niks weg is, maar dat is niet het geval. Nu heb ik het geluk dat ik in een akelig klein dorp woon, dus de kans dat er wat gebeurd is niet zo groot, maar het idee dat dit zomaar kan gebeuren bevalt me helemaal niks eigenlijk.

Iemand iets soortgelijks al eens meegemaakt (lijkt me stug)?
Anders kan een belletje naar de dealer ook geen kwaad lijkt me, ik vind dit vrij spooky....

Ja, dit is een crosspost met Het grote "kleine" mededelingentopic deel 163!
Wat voor uitvoering heb je?

Kun je niet toevallig met de afstandsbediening de portierraampjes openen? (Door de open-knop eventjes iets langer in te duwen oid?)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xander
Ik weet alleen niet zeker of dat bij de GP ook kan. Bij de meeste uitvoeringen kan het volgens mij niet, maar er stond me iets van bij dat de Emotion het had als extra. (net als een deadlock functie enzo)

Maargoed, als je raampjes open gaan door de open-knop ingedrukt te houden heb je waarschijnlijk iets raars gedaan met je sleutels in je broekzak? :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xander
quote:
BM schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 19:38:
[...]

Net even gekeken, het is dus inderdaad de afstandbediening.

Als dit een extra optie is.... bij deze de meest debiele optie ooit. Kan me niet voorstellen waarom mensen dit zouden willen.
Toch hardstikke handig als je op een hete zomerse dag alvast je auto wilt laten doorwaaien voordat je instapt?

Andersom zou het trouwens ook moeten werken, als je je auto op slot doet en ontdekt dat er nog een raampje openstaat kun je het met de afstandsbediening sluiten.
quote:
(wat bedoel je precies met die deadlock optie?)
Als je twee keer achter elkaar op de "sluiten" knop duwt kun je de auto alleen nog maar met de afstandsbediening openen, niet meer van binnenuit oid. Extra diefstalbeveiliging dus.

Ook een deadlock is optioneel op de Grande Punto, ik zou je zo even niet kunnen vertellen of die optie altijd samen komt met de mogelijkheid om je ruitjes met de afstandsbediening te openen.
quote:
Hopelijk gebeurd me dit toch niet nog een keer, niet zo tof als het regent.
Tja, da's imo een zwakheid van alle auto's met afstandsbediening... Je hoeft maar met je sleutels in je broekzak even tegen een tafel aan te leunen en je opent je auto (of je ruitjes). Daarom mik ik mijn sleutels tegenwoordig maar op een kastje als ik thuis ben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xander
@Alfa_146: De wielbasis moet voor die krik ook niet veel kleiner zijn geloof ik he? :+

Maar nice hoor! :) Waarom heb je gekozen voor die Dunlop bandjes? Zijn redelijk onbekend volgens mij?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xander
quote:
Alfa_146 schreef op zondag 01 juni 2008 @ 13:30:
Over de Dunlop banden deze zijn zeker niet onbekend, Ing._Buttje rijd er ook mee op z'n 156 en ik heb ze ook eens gehad op de 146.
Hm, nja, het zal wel. Ik hoor / lees altijd veel over Continental SportContact, Pirelli P Zero Nero, Bridgestone Turanza, Goodyear Eagle F1, etc. ;) Als Dunlop ter sprake komt gaat het vaak over tennisrackets. :+ Maar het zal wel goed zitten aan die tests te zien. :)

Mooie upgrade iig!

edit:
Irritante website trouwens, reifentest.com. Denk ik ook even een beoordeling van mijn nieuwe achterbanden in te voegen, moet ik per sé "Grip in sneeuw" invullen? How should I know? 8)7

Xander wijzigde deze reactie 01-06-2008 14:10 (15%)

• Xander
Volgens mij is het een algemene trend om achterruiten steeds kleiner te maken, en niet alleen bij Fiat.

Bij de Grande Punto wordt het zicht naar achteren echter erg goed aangevuld door de spiegels, ik heb echt nog nooit problemen gehad met achteruitrijden / inparkeren. Zeker met parkeersensoren mag het toch eigenlijk geen probleem zijn? Da's hooguit even wennen? :P

Voor wat betreft de lendesteun, die is bij jouw uitvoering toch verstelbaar? Waarschijnlijk een knopje onder de middenarmsteun oid?

• Xander
quote:
parawaus schreef op zondag 29 juni 2008 @ 22:12:
Vanaf aanstaande woensdag onze nieuwe punto classic cool:

[afbeelding]

12 km op de tellert
Voor het eerst een echt nieuwe auto na al 4 keer een 2dehands gekocht te hebben.
Laatste was een Alfa romeo 156 1.9jtd
Nu de apk en grote beurt prijs op 2500 euro kwam besloten een nieuwe te kopen bij de dealert.
1750euro korting gehad op de fiat :D

Was het maar al woensdag :9~
Uit maart 2008 en dan nog steeds blauwe logo's? Volgens mij weet Fiat echt niet meer waar en wanneer ze welke logo's moeten gebruiken. ;) Leuke auto wel, je ziet nauwelijks nieuwe Mk2B's rondrijden... :P
quote:
Proqzor schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 08:13:
mijn ouders hebben een fiat panda (nu 18000 km op de teller dus zal niet ouder zijn dan 1/2 jaar). Gister was ik even een eindje te rijden naar groningen van uit leeuwarden en hoorde ik tijdens het rijden ineens een harde tik. Als of er een steentje tegen het raam aan schoot. Echter bleek dit iets in de deur te zijn want elke keer wanneer ik nu het elektrische raam naar beneden doe hoor ik op bepaalde standen een schrapend geluid. Alsof er dus inderdaad een steentje in de deur is gekomen (wat natuurlijk niet mogelijk is).
Ik denk toch echt dat de dealer je hier het beste antwoord op kan geven. Klinkt haast alsof er in je portier iets met grote kracht is losgeschoten, maar dat lijkt me ook stug. :+

Of je kreeg toch een steentje op je voorruit en het portierraampje ging altijd al stroef? :P
quote:
Terminator_T100 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:41:
Eergisteren even bij de dealer langsgereden om de radio uit te bouwen. Met de juiste tools (2 zwarte strips die je in de radio drukt) trek je de radio in een paar seconden uit het dashboard. Blaupunkt kabeltje erin drukken en via een opening onder het dasboard naar buiten voeren... radio terug en klaar!
Radio pluk je er inderdaad zo uit met de juiste tools. Volgens mij stond ik vorige 2 weken terug ook op het punt om je dat te vertellen... :$ Geen idee waarom ik dat niet meer gedaan heb. Dit topic loopt te langzaam om het een dag later nog eens tegen te komen. :+
quote:
Werkt als een trein hoewel het volume een tikkie lager is al radio en CD. Dit kabeltje trouwens: http://www.conrad.nl/goto/?product=378292
Wat voor speler heb je er aanhangen? Zou me niets verbazen als het lagere volume gewoon door de speler komt...

• Xander
Gekke vraag, maarehm, doet B&M het beter als je je telefoon in de kofferbak legt?

• Xander
Mijn vader heeft ook nooit problemen met Blue&Me in zijn Grande Punto met Vodafone en een Motorola RAZR. Als ik het probeer te gebruiken met mijn SE W850i en T-Mobile stoort het echter als een dolle, tenzij ik mijn telefoon even naast de auto op straat leg en het portier dichttrek, dan klinkt alles kristalhelder... :P

Meest voor de hand liggende conclusie: Mijn telefoon stoort op B&M. Maar nee dus. Mijn pa's Vodafone simkaart in mijn SE werkt ook prima met B&M, andersom stoort mijn T-mobile simkaart in mijn pa's RAZR net zo hard. Conclusie: Het ligt aan T-mobile*? :X

* FIAT was iig erg snel met het trekken van die conclusie, ik ben zelf ietsje sceptischer. ;)

Nu gebruikt T-mobile (destijds iig) GSM1800, Vodafone doet op de meeste plaatsen ook GSM900. Ik heb me er niet echt in verdiept (niet mijn auto, ik gebruik B&M dus ook niet, als het voor mn pa werkt vind ik het best :P), maar ik *vermoed* dat die GSM1800 straling op de een of andere manier stoort op Blue&Me. Met de telefoon in de koffer wordt het een stuk minder, met de telefoon buiten de auto is het weg. Misschien dat bij de Bravo de B&M module beter afgeschermd is o.i.d? Maar dat zouden ze bij de GP dan ook moeten kunnen doen... :)

• Xander
Die bekerhouder zit in de Bravo heel wat praktischer dan in de GP trouwens. Heb een keer een paar dagen met een blauwe plek op mijn wijsvinger rondgelopen nadat ik een GP in 1 wilde zetten met een 0.5l flesje in de linker bekerhouder. :+

Maar misschien is het dan ook gewoon geen flesjeshouder...

• Xander
Haal je je iPod tussendoor los?

• Xander
Hij zal zo'n 12-13k nieuw gekost hebben... 't is "maar" een Active he. ;) Zeker met een bekrast portier vind ik die prijs niet zo schokkend...

Wel een leuke auto voor het geld. :)

• Xander
Ik heb geen idee van de gangbare prijzen, daarvoor zou je de ANWB/Bovag koerslijsten moeten raadplegen. Ik vind het alleen niet echt schokkend dat een auto 1500 euro per jaar afschrijft tijdens de eerste 2 jaren.

En bekrast, bekrast... eerst waren het krassen, nu krasje's, tsja, moeilijk om uit een stukje tekst te halen hoe ernstig het is. ;) Foto's kun je hier niet uploaden, je kunt er wel met een [img]-tag naar linken als je ze ergens anders geupload hebt.

• Xander
quote:
avotar schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 09:58:
[...]

Ja, die heb ik wel genomen.
Maar heb je hem ook gekregen?

Ik dacht dat er op de radio dan ook een mp3-logo moest staan.

• Xander
Even iets anders hoor, maare, waarom zou je uberhaupt mp3's op cd willen branden als je Blue&Me hebt? Blue&Me werkt toch een stuk fijner? Makkelijker muziek erop zetten, meer muziek erop zetten, prettigere navigatie, ... ? :P

• Xander
quote:
avotar schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 12:59:
[..]
omdat ik in mijn oude Polo een heerlijke mp3 cdspeler had zitten en ik een hoesje vol heb met allemaal fijne mp3 cd's..
Een weekje met Blue&Me werken en je vindt ze niet meer zo fijn... >:)
quote:
en omdat ik ondanks dat ik it'er ben, alleen maar een usb stickje heb van 512 mb.. en ik daar voor m'n werk ook gewoon spul op moet zetten..
Dan koop je een USB stickje bij. 16GB heb je tegenwoordig al voor 35-40 euro?
quote:
en omdat ik zeeuw ben en er gewoon voor betaald heb (okay.. betaal, want het is een leasebak)...
Ik snap dat je het er niet zomaar bij laat zitten en de speler of een compensatie wilt hebben van je dealer hoor. ;) Maar dat neemt niet weg dat geklooi met CD's een beetje outdated wordt. :+ Ik heb in mijn huidige radio/cd-speler welgeteld 1x een cd gehad. Om te proberen of dat werkte...

• Xander
quote:
woutur schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:23:
Corporate Bravo hoort dat te hebben.
Oja?

Maar even de prijslijst erbij gepakt (eigenlijk de enige bron op zulk gebied), en wat zie ik:

Niet alleen is de CD/MP3-speler niet standaard op de Corporate, hij is niet eens vanaf fabriek te leveren op de Corporate. Ik weet niet wat je dealer je verteld heeft, maar het lijkt onzin... 8)7

• Xander
Knippert je kilometerteller (alsin, totaalstand) toevallig?

• Xander
quote:
TheLunatic schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 08:41:
[...]

Wat betekent dat dan? Is bij mijn GP nu twee keer voorgekomen, heb geen idee wat het betekent.
Geen flauw idee, ik weet alleen dat de GP van mijn pa het deed toen Blue&Me niet werkte...

Was toen ie net terug kwam van de schadehersteller, kennelijk gaat de auto daar in een oven om te zorgen dat de lak sneller droogt en dan wordt de accu even losgekoppeld. Daarna had B&M geen zin meer, en knipperde het dashboard...

• Xander
Leuk. :) Welke kleur?
quote:
Ik ben niet al te lang geleden over de 100k heen gegaan. Eens kijken of ik de 300k ook ga redden... :P

(Nog zo'n 20 jaar op het huidige tempo :P)

Xander wijzigde deze reactie 27-09-2008 18:00 (6%)

• Xander
Laat die bedrading dan meteen fixen tijdens die beurt?

Hoe groot is de kans dat die bedrading daadwerkelijk kortsluiting gaat veroorzaken binnen de komende 3 maanden? :+ Je rijdt al wel langer rond met de 'foute' bedrading? En wat als het toch gebeurt? Een zekeringetje kapot en een airco die niet meer werkt? Kun je alsnog even langsgaan...

• Xander
Mijn pa had ook een keer dat zijn USB-stick spontaan niet meer herkend werd. Even in een PC (Vista) gestoken en die vond het nodig om het volume te herstellen. Daarna deed 'ie het ook weer in de auto...

Maarja, zou wel typisch zijn als je met 2 sticks tegelijkertijd problemen hebt? :? Heb je die tweede eerder gebruikt in je auto?

Je kunt ook even opzoeken welke zekering voor B&M is en die er even een half uurtje uitlaten. Equivalent van resetten. ;)

• Xander
Gheh, ik heb net eens Fiats EcoDrive geïnstalleerd op mijn pa's Grande Punto. Programmatje integreert met Blue&Me en houdt ritstatistieken bij op de USB-stick, zodat de software op de PC je specifieke tips kan geven om je verbruik te verminderen.

Grappig. Maar het wordt pas echt leuk als je leest dat het een vrij uitgebreide SQLite DB met statistieken opbouwt. Wil ik ook op mijn auto! :D

Meer mensen dit al geprobeerd? :)

• Xander
Op je Bravo?

Volgens de website werkt het alleen op de GP en de 500... :+ Misschien ook alleen maar omdat de PC-software de Bravo nog niet kent (en je dus niets kan vertellen over je CO2 uitstoot etc), de Blue&Me systemen zijn volgens mij wel hetzelfde.

Xander wijzigde deze reactie 04-11-2008 09:39 (54%)

• Xander
Het werkt op zich wel leuk, maar echt informatief is het niet...

Laat ik het zo zeggen: Het is een leuk hulpmiddel als je jezelf als doel wilt stellen om zuiniger te gaan rijden, niet meer. Als je weet welke data hij bijhoudt zou je er leukere dingen mee kunnen doen. ;)

• Xander
Klinkt niet bekend, dus dat ritje naar de dealer lijkt me sowieso een goed plan. Is het niet de radiateurventilator die aanspringt toevallig?

• Xander
Je motor kan ook met 6 graden wel warm lopen als je in de file staat hoor. De radiateurfan van mij pa's 1.4 8V springt vrij vlot aan, even stilstaan om de garagedeur open te doen kan al genoeg zijn. Klein blok, snel warm enzo. ;)

Maargoed, dat is een vrij beschaafd geluid (van binnenuit de auto nauwelijks hoorbaar) en het veroorzaakt verder geen trillingen ofzo. :P Het verband met de airco zie ik eigenlijk ook niet. :+

Maarja, ik moest toch iets zeggen om wat leven in dit topic te houden? :'(

• Xander
Dan moet je voor de grap eens wat meer verbruikers aanzetten (denk aan achterruitverwarming enzo), dat moet dan toch ook te merken zijn.

• Xander
quote:
AngelDust schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 09:15:
Meer mensen die "problemen" hebben met de airco? Mijn GP (1.3 mjtd Sport uit 2007) dropt nogal in vermogen lijkt/klinkt het als ik de airco inschakel als de motor stationair draait... daarbij ie de 1e pomp na 18k km al een vervangen.... heb het vermoeden dat de huidige pomp ook niet erg bijster goed meer is.. :s
Hij dropt in vermogen stationair? Ik zou het niet weten, als 'ie stationair draait betekent dat over het algemeen dat ik stil sta? :P Denk niet dat ik dan veel van het vermogen merk. ;)

Het toerental schommelt wel eventjes bij het inschakelen van de airco stationair, maar dat is binnen een seconde weer mooi stabiel.
quote:
En hij wil ook wel banden vreten.... bij 25k zijn de voorbanden vervangen (orig. Bridgestone Potenzas) door Michelin .... banden (weet type ff niet) en nu bij 56k ongeveer zijn ze al bijna weer aan vervanging toe... achter zijn ze nog wel prima :p
Dat doe je toch echt zelf denk ik. Mijn pa zit nu op de 32k, zowel zijn zomerbanden als zijn winterbanden hebben nog 6-7mm profiel, nauwelijks afgesleten dus...? :P
quote:
CSB schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 08:56:
Heeft iemand ervaring met dergelijke interfaces i.c.m. de standaard GP radio?
Ik ben bang dat je die ervaringen hier niet veel tegenkomt... Ik hoor nu pas voor het eerst van het bestaan. :P

• Xander
@Henry: Leuke auto, veel plezier ermee! :)

Gekocht bij een merkdealer zo te zien?

Xander wijzigde deze reactie 04-07-2009 00:22 (43%)

• Xander
Alle tweakers die met een nieuwe Panda rijden... hm... :P Victor rijdt er één en Joh@n heeft er een tijdje mee rondgereden, veel meer kom je er niet tegen volgens mij.

Maar volgens mij zit het met de betrouwbaarheid wel goed (2 van mijn buurvrouwen rijden een Panda en ik hoor ze nooit klagen?). Je loopt met een occasion altijd het risico een slecht exemplaar te kopen natuurlijk, maar ik verwacht niet dat die kans met een Panda groter is dan met andere auto's uit hetzelfde segment.

(Ik - met een '98 Punto MK1 - ken geen enkele wegenwachtchauffeur, mijn pa - met een '07 Grande Punto - kent er één, maar dat is omdat hij les gegeven heeft aan zijn kinderen.... :P)

• Xander
quote:
Wijnands schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 06:15:
Nou, dank! Ik rij zelf alweer een tijdje frans en daar komen veel gebreken in de eerste 30000km naar voren, daarna wordt 't minder. Dat stuk heeft bij een occasion iemand anders al gehad.
De meeste vooroordelen die je over Italiaanse auto's hoort hoor je ook over Franse auto's, dus wat dat betreft. ;)

• Xander
Zo'n multipla is ook al snel 100kg lichter dan een Mondeo...

Persoonlijk zou ik me denk ik prima kunnen redden met 100pk in zo'n auto. Ik weet niet wat er nu in die Palio ligt, maar de zwaartste benzinemotor die daarin geleverd werd is volgens mij dezelfde 1.6 met 103pk? De 1.9Tds levert een hoop minder vermogen (70pk) en voor een diesel toch ook niet echt een indrukwekkend koppel.

Zo'n multipla is hoger en heeft waarschijnlijk meer luchtweerstand. Dat merk je op de snelweg. Niet op een bergweggetje met de achterbak vol en een dakkoffer op het dak.

De vraag is denk ik: Voldoet die Palio nu? Indien ja: Dan zal de Multipla het toch ook wel doen? :)

• Xander
quote:
Tacoos schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 20:10:
Een Multipla is leeg al 200 kg zwaarder dan een Palio
Hmpf. Dat had ik ook even op mogen zoeken ja. :$
quote:
Niemand die me uit ervaring iets kan vertellen?
Ik ben bang van niet. Voor het geval je het nog niet door had: De Multipla is nooit echt populair geworden in Nederland. :+ Dat zal trouwens wel een leukere occasionprijs opleveren denk ik? :)

• Xander
quote:
PaddoSwam schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 11:01:
[...]

Ik kwam hier toevallig langs en schrok me rot.. dit gaan ze toch niet heel snel doorvoeren? Mag nog geen nieuwe auto uitkiezen namelijk.
Deze staat voor het einde van het jaar nog bij de dealer. ;(

Nu moet ik zeggen dat ik hem op recentere foto's, afhankelijk van de kleur, best wel mee vind vallen. Maar dat maakt het natuurlijk nog niet echt een vooruitgang. :P

Het interieur is dan weer wel :9.

Doe mij maar zo'n zwarte. :+

• Xander
quote:
PaddoSwam schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 16:45:
Edit 3: De lampen zijn ook niet meer hetzelfde is het niet? Beetje dezelfde rare vorm op aan het gaan als die van de Bravo?
Ze zijn wat puntiger. Hoezo, wilde je een oud model bumper op een nieuwe GP schroeven? :+

Pagina: 1 2

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True