Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Fiat topic

Pagina: 1 2
Acties:
  • 83.269 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Sendy
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Mijn vriendin en ik hebben ongeveer twee weken een Fiat Palio Weekend gehad. Na die twee weken kregen we een ernstig ongeluk (frontale botsing door een jongen die een SMSje aan het lezen was) en was de wagen total-loss en mijn vriendin en ik in de kreukels.

We waren erg blij met de wagen, maar vonden/vinden het vreemd dat je 'm bijna nergens ziet rijden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 24-02 15:01

GWBoes

Rik B.

quote:
Daniel36 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 11:19:

edit: schiet me een vraag te binnen: hoe goed/slecht werkt bij jullie het Blue&me gebeuren?
Ik kan prima muziek van een usb stick luisteren, met de titel van het lied in de display tussen de tellers, maar het idee van mappen op de usb stick met verschillende albums gaat helemaal niet op helaas: hij ziet alles dan als 1 lange lijst liedjes.
Is daar een oplossing voor misschien?
:)
Ik neem aan dat alle nummers wel op de normale manier beschikken over id4 tags? Bij mijn Bravo kan ik gewoon selecteren op artiesten, albums of mappen.

In ander nieuws. Naast de beide Bravo's ('99 HGT en '09 2.0JTD) heb ik er nu een 3e Fiat bij in de vorm van een '68 124 sport coupé. Eerst dit jaar lekker rijden en daarna kijken of ik wat wijzigingen kan doen zonder de auto compleet te verbouwen.

Diablo3 - Flickr

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 24-02 17:20

Daniel36

Mr. Positivo himself

quote:
Snuffel schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:45:
Zo, sinds afgelopen vrijdag een tweede Fiat erbij. Naast mijn Punto Evo nu ook een trotse bezitter van een Fiat Barchetta.
Ondanks de leeftijd van 20 jaar is het een meer dan prima auto. Amper tot geen roest te bekennen, zeer weinig gebreken, en het rijdt als de brandweer :)

Leuk ding dus :)
Goede keus!
Jij hebt duidelijk smaak, ik wil der ook graag zo'n bootje bij eerlijk gezegd.

• GWBoes

GWBoes

Rik B.

Veel plezier, verwacht er echter niet teveel van, vooral van het verbruik op hogere snelheid o:) .
Het zal echter beter zijn dan de 1.2 die we als demonstratie model hadden toen de grande punto net uit was (~160 bij vol gas)

Diablo3 - Flickr

• GWBoes

GWBoes

Rik B.

Gezien de foutcode zou het waarschijnlijk wat anders zijn maar wat bij dualogics nog wel eens voorkomt is dat er vocht komt bij de as van de robot waardoor hij bij vorst in de storing gaat omdat de as vastvriest.

GWBoes wijzigde deze reactie 31-12-2016 14:07 (35%)

Diablo3 - Flickr

• GWBoes

GWBoes

Rik B.

Dan zou ik de blower met weerstand en de stekker laten controleren. Vooral de weerstand (zit bij de blower) is al een zwakker punt van de Punto. Als de stekker slecht verbinding maakt of de weestand smerig is gaat hij alleen maar sneller kapot

Diablo3 - Flickr

• Snuffel
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 08:21

Snuffel

Vroem!

quote:
Tot zover Italiaanse electronica zullen we maar zeggen
FIAT met SHIT technologie: Self Healing Italian Technology ;)

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• GWBoes

GWBoes

Rik B.

quote:
Daniel36 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 17:06:
GWBoes: weet je misschien waar ik het reservoir voor de hydraulische olie van het dualogic systeem kan vinden?
Het probleem met automatisch schakelen is er weer namelijk.
Een vaak voorkomende oorzaak is een te laag niveau van die olie blijkbaar.

Anders zal ik toch even naar een Fiat garage moeten.
Zit achter het hitteschild dat op de versnellingsbak zit, niet iets wat je zo even doet. Ik heb ook even de officiele procedure erbij gepakt en daarbij staat ook dat hij eerst met de tester het systeem drukloos moet maken.

Diablo3 - Flickr

• markiedeweert
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 27-11-2019
Wat versta je onder modderkap? De binnenkant van het spatbord? Dat kunstof gedeelte zeg maar? Dan moet je even kijken bij tuynder. Die verkopen fiat onderdelen. www.tuynder.nl

MSI GS40 6QE-036NL -Iphone 6 128GB-Ipad Pro 128Gb 4G+WiFi

• Bigs
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Die stabilisatorstangen heb zijn bij mijn Panda (2007) ook wel eens vervangen door de dealer. Zegt ie: 'Vond je niet dat de auto een hoop herrie maakte tijdens het rijden?' Ik dacht een beetje dat het bij een Fiat hoorde :P maar daarna reed de auto wel een stuk beter en stiller zeg :')

Acties:
  • +1Henk 'm!

• r_bleumer
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 07:17
quote:
2bmws schreef op zondag 12 maart 2017 @ 08:01:
[...]

Een 1.1 S

Eigenlijk dezelfde "pijnpunten" als bij de Lancia Y dus.
Hebben deze ook last van een bodemplaat die doorrot? Vooral net achter/rond de kriksteunen of is dat een Lancia kwaaltje?
Mijn barchetta had dit pijnpunt ook, maar dat kwam door een lekkage, hij was van binnen naar buiten geroest. Roestbescherming daar is niet geweldig. Maar uiteraard gewoon kijken. Dorpel loshalen en onder de vloerbedekking kijken.

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GWBoes

GWBoes

Rik B.

Met wel 1 optie: een airbag :)
Leuk hoor, zolang de bodem een beetje hard is/blijft best betrouwbare auto's.

Diablo3 - Flickr

• Duci
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
Hoi Fiatters! :W

Vorige week een Zwarte Grande Punto Emotion 2007 gekocht. Het lukt me alleen niet om muziek af te spelen via Bluetooth, en als ik het internet een beetje afstruin dan klopt dat; dat kan ie niet. :+

Ik wil graag de CD-speler vervangen voor een versie met Bluetooth er in. Heeft iemand daar ervaring mee? Blijft bijvoorbeeld je stuurbediening, telefoon etc werken als je hem vervangt? Aanraders qua merken/types?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
Heb nog een andere oplossing gevonden (lijkt het op tenminste).

Ik ga een aux kabel installeren en daaraan een bluetooth receiver hangen. Dan ben je er ook. Tegenwoordig kunnen android telefoons toch 2 bleutooth verbindingen tegelijk hebben, dus dan verlies ik de call functionaliteit niet eens. :)

Installeren van Aux kabel is doodsimpel:
YouTube: HIDDEN FEATURE | How to install AUX cable in Fiat / Alfa Romeo / Lan...

Helaas heb ik alleen de "blue & me" versie met USB, waardoor ik niet ook nog eens een Aux kan installeren (als ik 2x op CD tik dan gaat ie niet naar Aux, zoals bij de andere versie wel het geval is). Daarom moet ik nog een extra "hack" doen die hier beschreven is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GWBoes

GWBoes

Rik B.

Veerpootlagers is iets wat vaker voorkomt, is heel makkelijk te testen. auto opkrikken, hand op de veer leggen en stuur/wiel draaien. als de veer trilt is dat lager kapot.

De eerste serie grande punto's had trouwens wel een productiefout in het stuurhuis (het tandheugel gedeelte, niet de motor onder het dashboard) zitten waardoor hier speling op zat en lawaai maakte op slechte weg, maar die zijn allemaal onder garantie vervangen.

Diablo3 - Flickr

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

Mr. Positivo himself

De lendensteun heb ik ook en het verschil is duidelijk merkbaar. Ik zou eerst even de betreffende zekering nakijken

• Duci
  • Niet online
quote:
Daniel36 schreef op maandag 3 april 2017 @ 08:44:
De lendensteun heb ik ook en het verschil is duidelijk merkbaar. Ik zou eerst even de betreffende zekering nakijken
Dank voor de tip! Heb de zekering nagekeken (is een zekering in het zekeringenkastje in de kofferbak overigens, wie had dat gedacht), maar de zekering is in orde.

Als ik overigens het contact aanzet en het knopje indruk dan kan ik heel lichtjes horen dat een motortje in de stoel probeert te draaien. Je hoort een klein tikje. Zou dus kunnen dat er iets in vast gedraaid zit of dat het mechanisme vast zit.

Probleem is alleen dat ik die rits van de stoelhoes nog niet open kan krijgen als mijn leven er vanaf hangt 8)7. Is daar één of ander truukje voor, of kunnen die ritsen gewoon niet open (waarom zou er dan een rits zitten)? Heb het ook bij de passagiersstoel geprobeerd om te kijken of de rits niet gewoon stuk is, maar die wil ook niet.

Iemand hier wel eens de hoes van zijn stoel verwijderd?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Iuigi
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 23-02 15:48
quote:
Daniel36 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 20:10:
[...]

feli met de 500!
Geen tip helaas.
;)
Dankje, foto komt zodra we hem op hebben gehaald.
Puntootje ga ik ontzettend missen; mijn eerste autootje en in 6 jaar op een lekke band en kapotte accu probleemloos meer dan 100dkm mee gereden.

• M3rcury
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

quote:
Een blauwe 1.2 8v active, zeker niet de snelste, maar voor woon-werk verkeer is het prima. We hebben nog een lease-golf voor de deur staan van mijn vriendin.

Zal wel even een plaatje posten als hij binnen is :)

No signature required.

• Iuigi
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 23-02 15:48
Hij is er!!
500

Naast onze oude Punto.
De rit naar huis verliep voorspoedig, mijn vriendin heeft gereden, volgens haar rijdt ie super. vanavond zal ik eens gaan spelen en mijn ervaring delen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• GWBoes

GWBoes

Rik B.

SHIT -> Self Healing Italian Trouble :+

Diablo3 - Flickr

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GWBoes

GWBoes

Rik B.

Sproeier zit in het 3e remlicht, klein rood bolletje.

Diablo3 - Flickr

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

Mr. Positivo himself

Via een overnachting in Midden-Zuid Duitsland naar Tsjechië gereden met de GP.
900 km zonder problemen, twee keer lpg getankt in Dld. met de verschillende nippels.
Motortje mist natuurlijk vermogen en de auto wordt "los" in het stuur boven de pak hem beet 130 km/uur maar verder weinig klagen gehad.

Koelvloeistoftemperatuur mooi tussen de 88 en 95 graden gebleven, verbruik wederom zo'n 1 op 10.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 08:52

Mrjraider

De mannelijke zuster

*O* de Italiaan is weer thuis. Nieuwe gordelslot en ook de achterruit sproeier spuit weet op de ruit ipv in de auto :+

At the end of the line a survivor will be born

• Daniel36

Daniel36

Mr. Positivo himself

Self Healing Italian Technologie...

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

quote:
Daniel36 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 15:11:
Self Healing Italian Technologie...
Ik vermoed eerder een :F
Heb mijn "probleem" op GPC gezet, daar kwam de opmerking dat de boel ook kan gaan piepen als er wat zwaars op de stoel ligt. Dan wordt er een passagier geregistreerd, laat ik nu net mijn zware werktas op de bijrijder stoel leggen gedurende mijn dienst... Ik verwacht mijn oorzaak te hebben gevonden :p

• Bigs
  • Niet online
quote:
Mrjraider schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 19:03:
[...]

Ik vermoed eerder een :F
Heb mijn "probleem" op GPC gezet, daar kwam de opmerking dat de boel ook kan gaan piepen als er wat zwaars op de stoel ligt. Dan wordt er een passagier geregistreerd, laat ik nu net mijn zware werktas op de bijrijder stoel leggen gedurende mijn dienst... Ik verwacht mijn oorzaak te hebben gevonden :p
:+ ja dat had je er niet bij gezegd

• Bommes
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 24-02 16:42

Bommes

Capo del formaggio

* Bommes meld zich hier weer eens

Onze vorige Punto was helaas ergens in het voorjaar total-loss gereden (iemand achter op geklapt) en we hebben afgelopen 4 maanden geen auto nodig gehad (in Italië gewerkt en daarbij onze camper gebruikt als vervoer/huis)
Heb ik van de week dit Puntotje gekocht.
2004, 1.4 16v met airco en cruise control, verder gewoon een standaard punto. Oh wacht zo een fiat subwoofertje in de kofferbak, dat was het wel.
Helaas op de terug weg vanuit de auto handelaar begon het ding ineens te stotteren.
Heb die handelaar meteen gebeld, maar kreeg een hele tirade over me heen, ik had toch zonder garantie gekocht (niet om gevraagd maar ook niet expliciet zonder garantie gekocht)
Hij kon er niets mee, wat dacht ik wel niet, heel verhaal, hele tirade verder af gesproken dat ik naar huis zou rijden, het ding bij de fiat dealer zou laten uitlezen en met hem de vervolg stappen zou bespreken.

Halverwege thuis liep het ding nog maar op 3 pitten en bleef het motormanagment lampje continu knipperen.
Thuis aangekomen belde de handelaar mij op, bood zijn excuses aan en legde uit dat hij gewoon verbaasd was, niet kon voorstellen dat er iets mis mee was, hij had het ding nog laten uitlezen voor de verkoop en daar was niets uit gekomen.
Maandag ochtend belde hij weer of ik het al gevonden had/ uit had laten lezen.
Ondertussen was ik zelf al aan de gang gegaan, penbonine van de 3de cilinder was defect, die een nieuwe gehaald voor 40 tienen en het was weer opgelost.

Heel verhaal maar tot nu toe dus eind goed al goed :9
wel een heel verschil de vorige was een 1.2 met 8 kleppen en iets van 55 pk, dit zijn er 97 volgens het boekje. Loopt zo ver over de 160 op de snelweg >:)

life is what happens to you while you're busy making other plans ~ Lennon

• bouwfraude
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
quote:
Guillome schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 22:18:
Mijn Fiat Grande Punto uit 2007 is echt een wrak hoor. Alles gaat stuk. Meer mensen ervaring?

Dramatisch, erger me suf. Iemand tips?
Zoek een andere garage.

• Daniel36

Daniel36

Mr. Positivo himself

'Italiaanse electronica"... ;)

• Bigs
  • Niet online
quote:
Daniel36 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 08:42:
Vraagje: ik heb sinds gisteren een knipperende totaal km stand, weet iemand wat dat betekend misschien?
Ga ik ff online kijken bnaar de betekenis.
Een knipperende kilometerstand duidt op een (niet kritische) CANbus storing. Het gaat normaalgesproken vanzelf weg als je hem opnieuw start. Als het terug blijft keren zou ik wel een keer de garage bellen. Ik had het bij onze Fiat's ook regelmatig. Hoort denk ik een beetje bij een italiaanse auto O-)

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 23:50
@GAIAjohan zie je dan ook niet waar de stok "nat" is? Je wrijft hem wel eerst even schoon voordat je gaat peilen?

Als je echt geen verschil ziet dan zou ik denken dat er te weinig olie in zit (alsin, te weinig om überhaupt bij de peilstok te komen). Anders eens voelen waar de olie zit / kijken vanaf welk stuk van de peilstok je vieze vingers krijgt? :+

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

quote:
M3rcury schreef op maandag 25 september 2017 @ 09:41:
[...]

Heb je het peil gechecked toen je de auto kreeg? Koelvloeistof hoort gewoon op peil te blijven namelijk, en zou hij niet moeten gebruiken zoals bij olie wel eens het geval is.
Nee niet naar gekeken eigenlijk. Eveneens niet naar de leeftijd van de distributie, wijze les voor een volgende aanschaf :+

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

Staat al een maandje even laag zeg maar.

Edit: vandaag de benodigdheden besteld om mijn JVC auto radio in te bouwen, Kabel (canbus+ stuurbediening) en frontje voor een kleine 70 euro :)
Dit weekend inbouwen, komt het binnen als het goed is. En dan dinsdag erop onderhoud en dan kan ik er weer tegen aan met de italiaan :>

Mrjraider wijzigde deze reactie 25-09-2017 19:00 (78%)

• Daniel36

Daniel36

Mr. Positivo himself

quote:
M3rcury schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 18:48:
[...]

Super thx. Wij hebben hier niet echt een Formido in de buurt geloof ik. Welke adapterbubbel bedoel je?
Ik ga ervan uit dat je een Grande Punto hebt?
In dat geval heb je ze goedkoper bij mister Auto:

http://www.mister-auto.nl...1-4-78pk_v25909_g298.html

Was eerder niet zo btw.

Ik had eerder die van Bolk, maar die waren vrij vlot stuk.

Daniel36 wijzigde deze reactie 26-09-2017 20:32 (36%)

• GAIAjohan
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 08:39
Ik heb voor de Yp gewoon een officieel setje van Bosch. Zit je ook niet met de adapters.. €23 in Duitsland...

Ik weet 1 goedkope winkel in Nederland, 123autoparts. Maar daar hadden ze de specifieke set van de Yp toen niet..

Op de Volvo heb ik een officieel Bosch setje inmiddels 35k. Nog geen problemen..

Gewoon even de Bosch pdf als je het exacte Bosch setje wil zonder adapters
https://aa-boschap-de.res...sch_wischer_2016_2017.pdf

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || Het verbruik bijgehouden Volvo C30

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 23:50
quote:
Mrjraider schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:08:ik begin deze auto echt te haten.. hoe moeilijk is het nu om er een andere radio in te kunnen zetten? :(
Waarom geef je de auto hier nu weer de schuld van? 8)7 Iedere moderne auto van de laatste eeuw heeft een afwijkende vorm radio waar je een bracket voor nodig hebt.

En anders had je gewoon een uitvoering met Blue&Md moeten kopen dan had je fabrieksaf USB en bluetooth ondersteuning. :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

Wat is het hier rustig (sorrie modjes)

Zo zit de JVC dan in mijn Fiat:

Edit: ook de Italiaan weer terug van een ritje garage. Achterruit verwarming is gemaakt. Kapot relais/draadje in de klep. Alsook de distributie is vervangen. Laatste helaas niet onder garantie (want ik heb de auto net twee maanden) dus dat was weer 500 aftikken.. je gaat nog failliet aan autorijden :')

Mrjraider wijzigde deze reactie 03-10-2017 17:50 (49%)

• Rico
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 22:36

Rico

Wie dit leest is gek....

Even wat andere foto's van mijn barchetta.
Is nu 20,5 jaar oud en ik heb haar al 15,5 jaar in bezit.
Is net weer geschorst en komt in 2018 weer de weg op.....ze houdt niet van kou volgens mij..
Dit jaar een eibach stabi kit erop gezet. 4x nieuwe bridgestone banden en het normale onderhoud wat gedaan wordt door de Fiat dealer.

http://members.home.nl/rlinker/barc1.JPG
http://members.home.nl/rlinker/barc2.JPG
http://members.home.nl/rlinker/barc3.JPG
http://members.home.nl/rlinker/barc4.JPG
http://members.home.nl/rlinker/barc5.JPG
http://members.home.nl/rlinker/barc6.JPG
http://members.home.nl/rlinker/barc7.JPG
http://members.home.nl/rlinker/barc8.JPG
http://members.home.nl/rlinker/barc9.JPG

Zie hier ook mensen vragen over wisserbladen. Ik had er van die flat blades op zoals je hierboven ziet....ik vond dat toch niet staan en heb ze vervangen voor Denso Hybrid bladen. Staat veel mooier dan die platte dingen met die grote bobbel erop:

Flatblades
http://members.home.nl/rlinker/wisser1.JPG

Denso Hybrid:
http://members.home.nl/rlinker/wisser2.JPG

Dit jaar ook het voor logo vervangen...was erg verkleurd. Zat in het midden met een bout vast en daarvoor moet de hele voorbumper eraf...dan maar voorzichtig uitboren in het midden en dat ging perfect:

Nieuw en oud logo
http://members.home.nl/rlinker/logo1.JPG

Nieuw logo gemonteerd
http://members.home.nl/rlinker/logo3.JPG

Rico wijzigde deze reactie 06-10-2017 22:45 (31%)

• Rico
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 22:36

Rico

Wie dit leest is gek....

quote:
Daniel36 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 22:45:
Very Nice!
Alleen de coupé Fiat is mooier imho.
Is ook erg mooi maar grootse nadeel van de coupe vind ik dan weer dat het dak niet open kan >:)

Probeer maar eens een nog mooie coupe te vinden....zijn ook schaars....vooral zo'n parelmoer

• Dupje
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 31-01 17:08
Hier ook dan maar :)

Vandaag exact 10 jaar oud!

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

Weekend word mooi weer dat betekend stofzuigen en poetsen. Er zit al een week modder aan beide zijkanten, vogelpoep op de passagiers ruit en een rare vlek op de achterruit :+

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

Krasstraat noemen ze dat toch.. Ik ben heerlijk verkouden maar ga dit weekend toch echt even mijn auto wassen haha

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

quote:
Daniel36 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 11:10:
[...]

Ik weet het.
Het grote auto detailing topic al gezien?
Poetsen is leuk.
Sinds ik gestopt ben met mijn bedrijfje, ook niet echt meer in dat topic geweest. Had hiervoor een Corsa die minder waard is dan mijn poetsmeuk :P

No signature required.

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

Zo..... vanmorgen maar eens begonnen aan de schoonmaak. Eerst de binnenkant uit gezogen en schoongemaakt. Nu pauze en straks de buitenkant. :)

Edit: van binnen en buiten pico bello alleen nog in de wax. Maar de zon schijnt nog te veel en dan mag het eigenlijk niet :(

Maar ik ben eigenwijs en klaar:

Mrjraider wijzigde deze reactie 15-10-2017 14:45 (58%)

• Daniel36

Daniel36

Mr. Positivo himself

quote:
Mrjraider schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 11:52:
Zo..... vanmorgen maar eens begonnen aan de schoonmaak. Eerst de binnenkant uit gezogen en schoongemaakt. Nu pauze en straks de buitenkant. :)

Edit: van binnen en buiten pico bello alleen nog in de wax. Maar de zon schijnt nog te veel en dan mag het eigenlijk niet :(

Maar ik ben eigenwijs en klaar:
[afbeelding]
Very nice!

Zover ben ik niet gekomen, maar wel gewassen en de buitenkant afgezien van de delen onder de streep op de zijkanten in de speedwax...it's something :+

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

Van 10:30 tot 14:40 mee bezig geweest.. maar dan heb je ook een schone auto :Y

Mrjraider wijzigde deze reactie 15-10-2017 16:41 (35%)

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

quote:
Alfa90_Buttje schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 07:36:
[...]

Heej, ik ook :) nouja vluchtig schoongemaakt en uit gezogen. Vervolgens de bestuurders stoel eruit gehaald en de rugleuning blootgelegd om bij de ontgrendeling te komen. Deze ging al krakkemikkig maar is er vorige week mee opgehouden. Bij een 3 deurs best wel handig 8)7

Maar er loopt een dubbele staalkabel naar onder, links en rechts waar hij een hevel aantrekt. Nou je raadt het al, aan 1 kant de staalkabel geknapt. :'(

[afbeelding]

Even vluchtig een tie-wrap aan het heveltje geknoopt zodat ik die ook kan aantrekken. Het is gelukkig de deurzijde. Even kijken of ik een handremkabeltje voor de fiets kan scoren met een klein tonnetje aan het eind, dan kan ik die wel parallel klemmen aan de bestaande kabel. Hoeft maar een cm of 10 a 15 te zijn.

Trouwens, zo'n set doppen zoek ik ook nog, met het blauwe logo voor mijn 2007'er Grande Punto voor de winter velgen :P
Veel motorzaken hebben die kabels ook, die zijn misschien wat dikker dan bij de fietshandel :) Ik vind er toch best wel een hoop spanning op staan als ik hem losmaak.

No signature required.

• Daniel36

Daniel36

Mr. Positivo himself

Italiaanse kwaliteit: hangreepje van het dashboardkastje is afgebroken... -O-
Ik moet maar eens naar een sloperij, ik boedel autodemontage bedrijf.

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

Ach, het is een afgebroken hendeltje of een stanly mes in je achterwiel :+

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

quote:
Daniel36 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 20:09:
Italiaanse kwaliteit karakter: hangreepje van het dashboardkastje is afgebroken... -O-
Ik moet maar eens naar een sloperij, ik boedel autodemontage bedrijf.
FTFY

Pff, dat zand dat nu in al die regen zit is niet normaal. Auto is echt smerig nu :'(

No signature required.

• London
  • Registratie: oktober 2007
  • Niet online

London

Victoria Concordia Crescit

Fiat rijders, hoe boeiend is het gelopen aantal km's bij een Grande Punto? Ik wil er heel graag eentje als eerste auto aanschaffen. M'n budget is ongeveer 4000 euro. Zie dat ik er wel eentje kan scoren met 100.000 tot 130.000 km's op de teller voor dat geld.

Als ik er dan eentje vind met een nieuwe riem dan moet dat goed zitten toch?

Arsenal - Real Madrid - Mercedes AMG Petronas

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Motorkap is weer gespoten. Ziet er goed uit en geen steenslag meer! :D
quote:
Daniel36 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 14:51:
Ik geloof dat ik verliefd ben!
_/-\o_

[afbeelding]

disclaimer: sorry maar met opzet geen thumbnail omdat de magnifieke uitstraling van het wagentje dan niet tot zijn recht komt O-)
Ik heb zo'n ding een jaartje gehad. Rijdt echt geweldig!

En het loopt ook nog eens hard op de teller :P

M3rcury wijzigde deze reactie 10-11-2017 08:58 (4%)

No signature required.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

quote:
Daniel36 schreef op zondag 12 november 2017 @ 10:42:
Gisteren een setje stalen velgen met bandjes opgehaald en vandaag een wiel wisselen.
Ik wil de lmv schoonmaken, schuren en spuiten maar heb in elk geval 1 vraagje: kan ik de stalen velg vastzetten met de bouten van de lmv?
Als je originele lmv hebt kan het vaak wel, maar het is nooit helemaal zeker te zeggen. Als je aftermarket lmv hebt kan het over het algemeen niet.

No signature required.

• Pilovali
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 21:42
Zitten hier ook mensen bij met een Seicento? :+

• Awesomo4k
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 20-02 22:35
Vanaf net eigenaar van een 2013 Punto Evo 85pk Twinair! Hopelijk gaan we er een hoop geweldige kms mee maken!

XboxID: Joeske86

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

Dat wordt foto’s posten :Y

• Daniel36

Daniel36

Mr. Positivo himself

quote:
Pilovali schreef op zondag 12 november 2017 @ 18:21:
Zitten hier ook mensen bij met een Seicento? :+
Geen idee. Ben wel een liefhebber van de auto(otjes).
Ben eens gaan proefrijden maar a. paste de auto me slecht wegens lang en lomp ( en beetje dik tegenwoordig) en b. met stevige wind tegen wilde hij maar net boven de 100 km uitkomen helaas.
Ik kijk altijd met grote affectie naar de sporting uitvoeringen btw.

En @Awesomo4k twin air met 85 pk is leuk! Al 8 pk meer dan de mijne met 4 cilinders.
EN het geluid is ff wennen maar wel erg geinig.

Daniel36 wijzigde deze reactie 14-11-2017 08:37 (13%)

• Awesomo4k
Daar issie dan... Hij loopt stationair nog wel een beetje onrustig heb ik het idee maar verder bolt hij heerlijk. Het ''sportive'' 2 cilinder geluid is prima te doen en het bergje op bij het werk gaat helemaal soepeltjes! Dat zijn toch een goede 85pk!

Auto
https://tweakers.net/ext/f/KpE1USVpIpc4yNnestMi9gc2/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/zCF2VOxM45UixmCUtnaY6pBF/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/HMvxxjAPDQYrsEDzUKcQppGa/thumb.jpg

• drBunhead
  • Registratie: september 2010
  • Niet online
quote:
Daniel36 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:35:
[...]

Vrees ik ook, gisteren ook een knipperende km stand... garage blijft ook opvallend stil.
|:(
Dat is toevallig, gisteravond stond mijn kilometerstand van mijn Bravo ook te knipperen. Keertje auto uit/aan en het was weg.

• GWBoes

GWBoes

Rik B.

Klinkt niet best Daniel, zulke storingen heb ik ook niet eerder bij een Punto voorbij zien komen.

Knipperende km-stand is een storing in de telematica. Meestal een accuspanning die onder een bepaald niveau komt.

Diablo3 - Flickr

• GWBoes

GWBoes

Rik B.

quote:
drBunhead schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:55:
[...]
Zijn daar nog enige risico's aan verbonden? Of een reden om aan te nemen dat de accu slechter wordt? Het is namelijk niet weer voorgekomen.
Nee, geen risico's. Mogelijk wordt de accu wat minder maar hoeft niet. Een koude nacht en een koude ochtend waardoor hij net wat meer moeite heeft om te starten en een computer die net nog aan het opstarten was kan dit al veroorzaken.
Met mijn Bravo 2 jaar geleden ook een keer gehad maar rij nog steeds met dezelfde accu rond.

Diablo3 - Flickr

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Ik was me laatst aan het afvragen of de Punto ook aangaf welke lamp stuk is.

De dag erna gaf hij aan: Controleer parkeerlichten.... Zucht, had ik dat nou maar niet gevraagd :+

No signature required.

• KRGT
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

quote:
M3rcury schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:21:
[...]

Zou je een foto van de zijkant en/of schuin achter kunnen posten? Zit er ook aan te denken om mijn achterruiten met donkere folie te beplakken, maar ben bang dat de auto daar te zwart van wordt.

Een veraf telefoon (aardappel) foto...

Vindt het best goed staan bij de auto, van dichtbij ziet het er niet zo zwart uit als op de foto. (Van mij mogen de voorramen nog wel een tintje donkerder, dan past het beter bij elkaar, van afstand)

• KRGT
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

quote:
Daniel36 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 15:07:
Lijkt scherp geprijsd tot die 10€ verzendkosten eroverheen komen. Ik heb voor wissers van Bosch, gekocht bij de Formido (!) a 25 €.
Bevallen goed.
Achter zit een wisser van Bolk, huismerk van Mr auto.
Ja, maar was ook ter voorbeeld. Ik heb daar wel wat meer besteld tegelijkertijd.

• GWBoes

GWBoes

Rik B.

Sproeien is rechterstengel van je afduwen, staat als het goed wel een logotje op (vierkantje met sproeier en wisser). sproeier zelf zit in het 3e remlicht.

Diablo3 - Flickr

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

Naar je toe is voorruit en van je af is de achterruit ;)
Maar zei je een tijdje terug niet dat die defect was?

@Daniel36
quote:
Daniel36 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 07:52:
Die sproeier is misschien ook wel een dingetje: ik rijdt al een jaar(!) rond zonder dat die het doet.
Zodra de GP naar de garage moet zal ik hem laten fixen.
Hier zei je dat :+

Mrjraider wijzigde deze reactie 07-12-2017 14:58 (58%)

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

quote:
Daniel36 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 15:25:
[...]

I know, right?
Vergeetachtig, niet dement :+
Zeggen ze allemaal in het begin :+

• Bigs
  • Niet online
quote:
Mrjraider schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:15:
Een kapot lampje welke je cruise control sloopt? Ook nieuw. Bij mij is waarschijnlijk zo'n schakellaar ding onder de pedalen lam.
Dat is niet alleen bij Fiat zo, ik had een Ford C-Max waar ook regelmatig de cruise control het niet deed. Daar was het een soort beveiligingsstand bij een motorische/elektrische storing waar niet eens een lampje voor ging branden :/ die auto was qua techniek sowieso net een Italiaan, maar dat terzijde.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

quote:
Daniel36 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 09:36:
Mogguh, ik wilde ff melden dat de automaat wel weer eens zelf mag gaan schakelen wat mij betreft...dualogic 8)7

En ik heb een vraag: heeft iemand ervaring met het vervangen van de mistlampen voor DLR?
Het kan door de units te vervangen voor een setje met daarin 1 mistlampje per kant en vier ledjes heb ik gezien.
Of misschien de lampjes vervangen voor ledjes?

Eventueel ook overwogen de lampjes om te wisselen met ledlampjes die een betere lichtopbrengst hebben.
Geen DLR maar wel feller licht.
Ben van plan overdag te gaan rijden met de verlichting op stadslicht en de mistlampen voor aan.
Liefst met de stadslichtjes uit, maar dan werken de mistlampen niet natuurlijk...en hoe meer het eruit ziet als DLR hoe beter om oom agent niet aan te laten slaan. ;)
Heb er zelf inderdaad ook even naar gekeken en kwam toen dit topic tegen: http://forum.grandepuntoc...iewtopic.php?f=83&t=13456

Zelf geen ervaring mee overigens.

No signature required.

• Bigs
  • Niet online
In de Autovisie van vorige week werd aandacht besteed aan de Bravo als occasion, misschien kun je die nog opzoeken want er stonden wel wat leuke dingen in.

In dat artikel schreven ze wel dat de automaat een Selespeed afgeleide is, dus een gerobotiseerde handbak. Als dat voor alle uitvoeringen zo is dan zijn de flippers niet zo spectaculair :’) (omdat ze niet bekend staan om hun snelle schakelacties)

Blue&me biedt o.a. een Bluetooth carkit en de mogelijkheid om mp3 van USB af te spelen, maar volgens mij geen audio streaming over Bluetooth.

De 120pk T-Jet is echt een heerlijke motor voor deze auto en die is volgens mij best goed te vinden. 150pk zal nog leuker zijn en dat is ook degene die met automaat werd geleverd meen ik.

• alki
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22-02 23:06
Zou idd wel gaan voor een T-jet motor. Was laatst in de fiat/alfa garage en de monteur die drukte me op t hart koop een t-jet,. zeer robuuste motoren. Vroeg hem erna omdat ik opzoek was naar een Giulietta en wat de beste motor ervoor was. Multi-air schijnen veel turbo problemen te hebben

• GWBoes

GWBoes

Rik B.

Bravo's zijn echt heerlijke auto's en relatief probleem vrij. Er zijn eingelijk maar 3 problemen die echt kostbaar zijn en vaker voorkomen.
- Versnellingsbaklagers van 120-150pk benzine motoren. Deze (opel) bakken willen nog wel eens een lager opeten waardoor een bakrevisie nodig is
- Aandrijfassen van 150pk t-jet. De tripoide koppelingen kunnen uitslijten waardoor de auto begint te trillen bij het accelereren
- Multiair systeem van de 140pk. Vooral als in het verleden verkeerde olie is gebruikt kunnen deze defect raken, zal dus niet zo snel gebeuren bij een dealeronderhouden auto.

Automaat is gewoon de dualogic bak uit de kleinere auto's maar hernoemd naar selespeed om het nog een beetje jeux te geven. Niet echt soepel als je dubbele koppeling hebt gereden maar het went. M'n vader heeft een tijdje in één gereden en dat was best leuk rijden maar dan niet op automaat stand :P .

Blue en me moet je niet te veel hitech van verwachten. Werkt over het algemeen goed, usb sticks tot 16Gb met niet te veel nummers er op werken goed en bluetooth werkt goed. Maar muziek afspelen over bluetooth en andere bijzondere functies heeft hij niet.

Ik rij al 70k km met veel plezier in mijn Bravo (2.0m-jet) en staat sinds gisteren boven de 250k km en wat ik van de vorige eigenaar mag geloven zijn er, buiten slijtage, geen grote reparaties aan geweest.

GWBoes wijzigde deze reactie 22-02-2018 10:26 (12%)

Diablo3 - Flickr

• drBunhead
  • Niet online
Hier nog een Bravo rijder. Ik heb de 150pk T-jet Sport.

Een fantastische auto, comfortabel, verrassend ruim van binnen, goede long-distance cruiser, enorm vlot in het dagelijks verkeer en in mijn ogen prachtig om te zien.

Het blue en me systeem is inderdaad redelijk simplistisch. MP3 vanaf USB en bellen via bluetooth, that's it. Af en toe wat problemen dat de auto de MP3 speler niet ziet, maar 90% van de tijd gaat het goed.

Aandrijfas is een issue wat ik ook heb gehad, erg bijzondere gewaarwording :P. Kost een paar honderd euro om op te lossen. Verder, behalve dat de vorige eigenaar de boel heeft lopen verzieken met een andere turbo en een beunhaas de motor had laten chippen, heb ik tot op heden geen issues gehad.

De KM teller staat op 205k km en ik verwacht nog makkelijk 50k te kunnen rijden zonder issues.

• MadMarky
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
Die 0.9 blokjes zijn natuurlijk vooral bedoeld voor in de stad, maar het verbruik valt me wel tegen zeg!
De simpele 1.4 8v in onze '07 Grande Punto haalt 1 op 16 met vooral provinciale weg en af-en-toe wat stads- en snelwegkilometers. Rijstijl is redelijk normaal (meestal rustig, soms haast) en met CC.

PC | BMW Z3 Coupe

• Daniel36

Daniel36

Mr. Positivo himself

Selespeed/dualogic laten staan vanwege teveel electronica die te vaak roet in het eten gooit.

Ik ben een fan van het systeem maar dat is gewoon te onbetrouwbaar helaas.

De werking An sich is niet verkeerd imo.

Mooie auto verder ,de Bravo.

Mijn favoriet is toch wel de stilo drie deurs.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

quote:
MadMarky schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:47:
Die 0.9 blokjes zijn natuurlijk vooral bedoeld voor in de stad, maar het verbruik valt me wel tegen zeg!
De simpele 1.4 8v in onze '07 Grande Punto haalt 1 op 16 met vooral provinciale weg en af-en-toe wat stads- en snelwegkilometers. Rijstijl is redelijk normaal (meestal rustig, soms haast) en met CC.
Het is ook heel erg afhankelijk van je rijstijl. Ik haal met mijn '06 GP 1.4 8v maar net 1:15, gemiddelde ligt op 1:14. Maar ik rijd dan ook alleen maar korte stukjes (woon werk is 15km waarvan 10km snelweg en de rest met stoplichten)

No signature required.

• drBunhead
  • Niet online
quote:
Awesomo4k schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:37:
Even een vraag aan de Bravo benzine rijders. Wat is jullie verbruik(Welke motor) en rijstijl(Met zonder CC? Veel autobaan?)

Ik rij een 0.9 stofEvo Punto en ik haal 1L/12.5km als ik naar mijn werk(5km stad/40km autobaan) over de autobaan rijd maar zelfde binnendoor 1L/15.5km. Dat val me eigenlijk ontzettend tegen en ik rijd liever autobaan. Dus ben aan het kijken of het loont om voor een Bravo te kijken.
Ik heb een vrij vlotte rijstijl, met veel wisselend verkeer (autobahn vs stad). CC gebruik ik als het rustig is op de snelweg, anders nooit. Over het algemeen rij ik 1L/12-13km gecombineerd. Als ik naar mijn verbruik in Noorwegen kijk met voornamelijk 80km wegen was dit over de hele reis gezien 1 op 19. "Zuinig" rijden kan dus wel met deze auto (ik heb dus de T-jet 150pk versie).

• nielsgaastra
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 24-02 13:14
Autoblog heeft ook een aankoopadvies voor de Bravo gepubliceerd:
https://www.autoblog.nl/nieuws/fiat-bravo-2007-2014-occasion-video-aankoopadvies-92173

• GAIAjohan
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 08:39
Vriendin haalt met haar 0.9 twinair 85 1:17 ongeveer. Maar zij rijdt vrijwel niet op de snelweg. Is een Lancia Yp..

Iets anders:
Hoe goed is de 1.4 Multi-Air 140 op LPG?
Deze:
http://link.marktplaats.n...tm_campaign=socialbuttons

Ja sorry, moet maar in het Fiat topic :|
Fiat leverde in die tijd wel de 1.4 T-jet met 120pk op LPG..

GAIAjohan wijzigde deze reactie 22-02-2018 13:50 (67%)

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || Het verbruik bijgehouden Volvo C30

• ibothead
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 06:54
quote:
Pilovali schreef op zondag 25 februari 2018 @ 15:46:
Mensen, ik heb een vraagje.
Ik heb een auto op het ook, een Fiat Punto 1.3 diesel uit 2005 met 312d op de teller.

Weet iemand als er bij de Punto 1.3 uit 2005 veel voorkomende problemen zijn of waar je goed op moet letten?
312.000 kmter :o

"Denk dat die beste tijd heeft gehad met die kmterstand :X

Koppeling remmen lager rondom alles slijt wel flink met die kmterstand O-)

• Daniel36

Daniel36

Mr. Positivo himself

Gedoe! Roidmi bluetooth/fm dingetje voor streamen van muziek vanaf de foon in het stopcontact, maakt ie wel/niet contact...daardoor is blijkbaar de zekering eruit gesprongen dus nu geen stroom op de sigarettenaansteker.

Morgen maar eens kijken welke het is en wat we eraan kunnen doen...

• Pilovali
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 21:42
quote:
ibothead schreef op zondag 25 februari 2018 @ 19:57:
[...]

312.000 kmter :o

"Denk dat die beste tijd heeft gehad met die kmterstand :X

Koppeling remmen lager rondom alles slijt wel flink met die kmterstand O-)
Dan ga ik verder kijken :9
quote:
Daniel36 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 19:02:
Gedoe! Roidmi bluetooth/fm dingetje voor streamen van muziek vanaf de foon in het stopcontact, maakt ie wel/niet contact...daardoor is blijkbaar de zekering eruit gesprongen dus nu geen stroom op de sigarettenaansteker.

Zo'n ding heb ik ook gehad. Opzich prima ding, maar past niet zo lekker in de aansteker. Een oude USB-lader werkt wel.
Ik heb het gewoon zo gelaten en 3 zekeringen verspilt om de oorzaak te vinden :*)

• Awesomo4k
quote:
Daniel36 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 19:02:

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Het is een mini zekering van 15 bij mij(Punto Evo uit 2013). Het probleem is inderdaad dat hij kortsluiting maakt aan de zij/onderkant. Je kan het metaal isoleren met wat tape zodat het niet meer gemakkelijk tegen de zijkant kan komen. Elke keer als de onderste metalen bol(behalve het puntje) de zijkant raakt en de motor staat op contact, knapt een zekering.

Hoop dat dat helpt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GWBoes

GWBoes

Rik B.

quote:
Wackmack schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 16:15:
Morgen een proefrit maken in deze Fiat Panda. Iemand nog tips mbt dit model waar ik op moet letten?

Natuurlijk al een standaard lijstje klaar gelegd voor de controle. Heb een polo TDI als inruil.

https://www.autospijkerbo...inair_65_pop-1928061.html
Niet te veel verwachten qua snelheid :P . Verder kan ik geen veel voorkomende problemen bedenken bij dit type, vooral met een niet turbo. Maar is wel een hele kale auto, deelbare achterbank is de enige optie en was mogelijk ook nog standaard in dat jaar. En de kleur is gewoon wit niet metallic wit ;)
quote:
ibothead schreef op zondag 4 maart 2018 @ 19:10:
Iemand ook een punto mk2 met h1 lampen er in :X
wil net mijn lampjes vervangen ivm er ene stuk is gegaan gisteren.

heb de auto net 2 weken maar ja volgens mijn is dit niet orgineel al zag het er allemaal netjes en toch orgineel er uit maar in het boekje staat toch echt h7 lampne nodig

Zou er imitatie koplampen untis opzitten ?
De eerste punto's hadden h1 lampen, na een jaar of 2 zijn ze overgestapt op h7. Kan zijn dat jij net een overgangsmodel hebt of dat bij schade een keer andere koplampen erin zijn gezet.

GWBoes wijzigde deze reactie 06-03-2018 23:06 (6%)

Diablo3 - Flickr

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

quote:
Daniel36 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 21:41:
Jup. Zelf en door de plaatselijke garage.
Gebeld met een specialist in Alphen aan den Rijn en het zou gaan om de actuator van de gerobotiseerde bakbediening.

Ik geloof er niet zo in omdat het probleem zichzelf steeds weer oplost en het altijd speelt bij erg vochtig weer.

Al overwogen de electronica van de bakbediening na te lopen op slechte contacten en/ of in te spuiten met vochtverdrijvende spray oid.
Maar wel rete irritant dat het steeds terugkomt 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

quote:
Daniel36 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 06:49:
[...]

Eigenlijk kan dat schakelen me niet erg boeien eerlijk gezegd, zolang je maar kunt schakelen in ieder geval :)
Dat gezeik met die gordelwaarschuwing is wel vrij irritant onderweg.
En dan met haast en te eigenwijs zijn om ff te stoppen en het tijdelijk uit te zetten... |:(

Maar dit heb ik dus ook met de stekker van de blower.
Stekker even een duwtje geven en het is weer ok.
Stekker even insprayen met contact spray? Of de contacten weer even oxidatie vrij maken?

No signature required.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KRGT
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

@Melkunie dit lijkt precies op een accu die aan vervanging toe is. Die van mijn vrouw heb ik pas geleden om dezelfde reden (oke iets minder heftig) vervangen en nu schiet ie zo snel aan, dat had ie nog niet gedaan.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

quote:
Melkunie schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 09:40:
Mogelijk meer een vraag voor een algemeen topic, maar het gaat om een Fiat, dus here we go...

Vanmorgen had mijn Fiat Grande Punto (2007) wat moeite met starten (staat sinds november altijd buiten). Sloeg uiteindelijk wel aan, maar had moeite de startmotor rond te krijgen, zo leek het.

Als ik de sleutel in het contact steek en een stukje draai gaan alle lampjes natuurlijk even aan. Nadat alles uit is blijven echter de Accu (rood), Oliedruk (rood) en Motor (oranje) branden. Als ik de sleutel verder draai en de auto start gaan deze wel gewoon uit.

Nu heb ik er nooit zo op gelet, en een collega denkt dat dit mogelijk normaal gedrag is (maar weet dit niet zeker). De rit naar het werk verder (zo'n 30km) ging verder vlekkeloos.

Nu ben ik door het startprobleem vanmorgen wel even extra alert, dus als iemand weet of ik als de wiedeweerga naar de garage moet hiermee, dan hoor ik het graag :)

[afbeelding]
Dat is normaal.

Je olielampje brand, omdat je geen oliedruk hebt. Dat is logisch, want er wordt geen olie rondgepompt als je motor uitstaat.
Je dynamo lampje brand, omdat de accu niet wordt opgeladen. Ook logisch, want de dynamo draait nog niet.
Deze 2 lampjes gaan ook weer branden als je motor afslaat.
Het oranje lampje hoort ook aan te staan als je motor niet loopt. De ECU heeft op het het moment dat je motor niet loopt nog niet alle controles gedaan. :)

En je gordellampje brand omdat je de grondel niet vast hebt :+

No signature required.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Om de posts boven me samen te vatten:
- Het gedrag van de lampjes is normaal
- Je accu is zwak waardoor de auto moeilijk start
Dat laatste kan komen wanneer je alleen maar korte stukjes rijdt en de accu niet fatsoenlijk bijlaadt, of wanneer deze gewoon oud en aan vervanging toe is.

Daarover gesproken, heb pasgeleden de accu van de Grande Punto vervangen. Er kan veel gezegd worden over Italianen en electronica maar ik heb nooit eerder een auto gehad waar de accu zo goed vast zat 8)7
- Klem met een bout onderaan de accu
- Spanband aan die klem om de accu heen
- Enkele hoofdzekeringen op de pluspool die direct aan de accu vastgeschroefd zitten

Massapunten kunnen misschien een dingetje zijn, maar de accu gaat iig nergens heen :P

PC | BMW Z3 Coupe

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 22:17
Thanks allebei alledrie!

Ik ga het starten even goed in de gaten houden. APK uiterlijk in mei dus dan ga ik het sowieso meepakken, tenzij de accu misschien toch eerder vervangen dient te worden :)
Korte ritjes valt wel mee, m'n afstand tot werk is zo'n 30km. Dat lijkt me wel redelijk toch?

Ik heb nog een goedkope (Aldi) druppellader liggen, kan ik daar nog iets mee om te kijken hoe het staat met de spanning of is zo'n dingetje daar niet geschikt voor?
quote:
M3rcury schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 09:52:
[...]
En je gordellampje brand omdat je de grondel niet vast hebt :+
Klopt, dat ritmische gepiep de hele rit vind ik zo heerlijk rustgevend :+

Melkunie wijzigde deze reactie 13-03-2018 10:47 (9%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

Mr. Positivo himself

Punto particulier verkopen en andere auto kopen.
Eventueel inruilen op een andere auto.
Maar repareren inclusief distributie wissel is gezien de marktwaarde onrendabel naar mijn mening.
Tenzij je het zelf kunt/handige vriend hebt.

• Batsgeit
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 09:15
Dat is gewoon het lampje voor dimlicht. Hadden m'n Peugeots ook.

Je kan het ook eenvoudig zelf controleren door even te kijken naar de positie van de lichtschakelaar :+

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 04:52

Richh

HODL

Vervolg op mijn zoektocht naar een Fiat Bravo: Richh in "Het grote Fiat topic"

Kort gezegd: ik ben geslaagd :)

Uiteindelijk wel meer geld uit gegeven dan de bedoeling was...
Maar: daarvoor heb ik uiteindelijk wel een 150pk T-Jet Bravo kunnen vinden met minder dan 90k op de teller (Nederlandse auto met NAP).
Hij krijgt bij aflevering een verse distributieriem en remmen van een betrouwbare dealer, met garantie. Blijft altijd spannend met tweedehands auto's, maar bij deze heb ik wel een goed gevoel.

Verwacht 'm volgende week oOo over 2 weken

Toekomstplannen (op termijn):
  • Nieuwe headunit. De auto heeft gewoon de standaard radio, non-touch. Welke weet ik nog niet, iets met Android zou leuk zijn.
  • Achteruitrijcamera, de Bravo is buiten cruise/climate nog redelijk kaal.
  • De 'achterklep mod'; met sterkere veren kan je er voor zorgen dat je de klep op afstand kan openen :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 04:52

Richh

HODL

Zoals gezegd moest ik nog even wachten op mijn Bravo, maar afgelopen donderdag was het zo ver: Richh in "Het grote Fiat topic"

Ja, die 150pk T-Jet trekt écht als een malle op :) al veel plezier van gehad dit weekend :*) Motorisch is hij nog in topstaat. 9 jaartjes oud en 83.000 op de teller, net een nieuwe distributie en nieuwe remmen.

Elektrisch moet ik nog even wennen aan de Italiaanse kwaliteit denk ik :+ Bij de eerste proefrit deed het display van de radio het niet zo goed, maar daar kon de garage weinig aan ontdekken. Tweede rit leek het probleem opgelost. Maar dit weekend ben ik erachter gekomen dat snel geknoei met de lichten het display opnieuw laat uitschakelen. De radio werkt wel gewoon goed door; het is enkel het display van de unit.
Nu nog een 200km verder lijkt dat kwaaltje verholpen, maar zorgt enkel groot licht er nog voor dat de radio 0,2 seconden uit en aan gaat. Lijkt dus meer een accu/stroomprobleem dan een radio-probleem? Misschien dat de accu even bij moet komen van ~4 maanden stilstaan bij de dealer, en dat het zichzelf oplost?
De radio wil ik sowieso nog eens vervangen door een Android-unit, maar dan moet er natuurlijk geen gezeik met de stroomvoorziening zijn. Mochten jullie tips hebben, altijd welkom!

Nogmaals super bedankt voor alle occasion-tips (inmiddels alweer 2 maanden geleden) die ik van jullie heb gekregen. Heeft me enorm geholpen!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

Gave bak hoor.Je kan de accu eens (laten) doormeten dan weet je direct of daar je probleem ligt. Bij Kwikfit kan dat gratis weet ik uit ervaring :+

Mocht je de OEM unit willen verwisselen lees je dan goed in over het CANBUS systeem van je Fiat. Voorkomt frustratie ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• r_bleumer
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 07:17
Even wat leuke foto's van de onze:

Koppeling testen: Gas geven en tegelijk remmen in de 3. Zie je het toerental stijgen of gelijk blijven, dan slipt je koppeling. Evt. kun je bij een Punto nog wat stellen. Geeft je nog wat tijd.

r_bleumer wijzigde deze reactie 04-05-2018 23:03 (19%)

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GWBoes

GWBoes

Rik B.

quote:
r_bleumer schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 23:01:
Even wat leuke foto's van de onze:

[afbeelding]
Die spider Volumex :9~
Maar de b. mag er ook zeker zijn. Novitecs staan hem ook goed.

Diablo3 - Flickr

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Onze '07 Grande Punto 1.4 8v had al meer dan een jaar last van een irritante metalige rammel, die afhankelijk van belasting en motortoerental hoorbaar was. Alles aan de uitlaat gedubbelcheckt, doorgeroest ophangbeugeltje vervangen, alle hitteschilden gecontroleerd maar steeds niets te vinden. Tot ik afgelopen weekend de oorzaak vond: de luchtinlaat zit ook met een pen en een ophangrubber vast aan een metalen beugel. Rubber is uitgelubberd waardoor de bevestiging van de inlaat tegen de beugel rammelt. Tiewrap eromheen en de auto is eindelijk weer stil d:)b

PC | BMW Z3 Coupe

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Leer je vrouw dat ze niet aan het stuur loopt te hengsten terwijl de auto stilstaat, is voor de stuurinrichting van de auto ook wel zo fijn ;)

PC | BMW Z3 Coupe

Pagina: 1 2

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True