Het grote Fiat topic

Pagina: 1 ... 7 ... 19 Laatste
Acties:
  • 107.828 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:42

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Harrie schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 17:21:
Ik heb er geen ervaring mee, maar als ik die foto zie denk ik dat je in die multipla haast geen kofferruimte hebt? Met 3 kinderen lijkt mij een grote koffer wel handig. Zeker voor op vakantie met het hele gezin. Maar als je er al mee gereden hebt, kan je wss zelf het beste oordelen over de ruimte in die wagen?

edit: hmm, volgens autoweek is de koffer met 430 liter slechts 30 liter kleiner dan in de palio..
Verschil is dat je met de Multipla sneller de hoogte inwerkt omdat de ruimte zelf hoger is. Dus gemiddeld kom je wel daarop ja. Nadeel is dat je de hoogt inwerkt dus sneller je zicht weg hebt. Zelf zou ik sneller een stationwagon adviseren in dit geval en dan niet eentje formaat Palio ;) Eerder richting station wagon formaat Mondeo of Passat.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:27

Tacoos

i am i

Een multipla is 20 cm breder op de achterbank dan een Mondeo. Met de achterstoelen in de voorste stand is de kofferruimte in een Multipla ongeveer net zo groot als in een mondeo (550 liter ofzow).
Nogmaals: het gaat me niet om de ruimte, die lijkt ons voldoende, maar of een volgeladen auto + bergen niet wat teveel is voor een 1.6 l motor.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Zo'n multipla is ook al snel 100kg lichter dan een Mondeo...

Persoonlijk zou ik me denk ik prima kunnen redden met 100pk in zo'n auto. Ik weet niet wat er nu in die Palio ligt, maar de zwaartste benzinemotor die daarin geleverd werd is volgens mij dezelfde 1.6 met 103pk? De 1.9Tds levert een hoop minder vermogen (70pk) en voor een diesel toch ook niet echt een indrukwekkend koppel.

Zo'n multipla is hoger en heeft waarschijnlijk meer luchtweerstand. Dat merk je op de snelweg. Niet op een bergweggetje met de achterbak vol en een dakkoffer op het dak.

De vraag is denk ik: Voldoet die Palio nu? Indien ja: Dan zal de Multipla het toch ook wel doen? :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

Tot nog toe 'deden' we de vakantie met een 130 pk diesel (mijn Mondeo), maar die gaat er op termijn uit, want die rijd ik vrijwel altijd alleen.
De Palio was alleen voor rondjes om de kerk voor vrouw + kinderen.
Een Multipla is leeg al 200 kg zwaarder dan een Palio, wel hetzelfde vermogen en zelfs bijna dezelfde motor, alleen is die in een Multipla een multipoint injectie en in de Palio niet. Maar dat levert vooral een soepelere motor op.
Niemand die me uit ervaring iets kan vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Tacoos schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 20:10:
Een Multipla is leeg al 200 kg zwaarder dan een Palio
Hmpf. Dat had ik ook even op mogen zoeken ja. :$
Niemand die me uit ervaring iets kan vertellen?
Ik ben bang van niet. Voor het geval je het nog niet door had: De Multipla is nooit echt populair geworden in Nederland. :+ Dat zal trouwens wel een leukere occasionprijs opleveren denk ik? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

Xander schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 20:15:

Ik ben bang van niet. Voor het geval je het nog niet door had: De Multipla is nooit echt populair geworden in Nederland. :+ Dat zal trouwens wel een leukere occasionprijs opleveren denk ik? :)
Ach, je hebt voor- en tegenstanders van de Multipla, maar als je door de buitenkant heen kunt kijken (en tegen wat kritiek op verjaardagen kunt...), is t schijnbaar een hele prima auto. Wij vinden em leuk en zoals gezegd: tijdens een eerste proefrit beviel t ons best.
Uiteindelijk mag t ook niet teveel kosten, anders zochten we wel naar een toyota verso ofzow ;)
Helaas is de Palio trouwens nog veel minder geliefd dan een Multipla, een paar keer heb ik al te horen gekregen dat de handelaren em gewoonweg niet willen inruilen, dat maakt t totaalsommetje weer wat minder gunstig :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 08:51:
Wat vinden we hier trouwens van de opkomende GP facelift?

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik kwam hier toevallig langs en schrok me rot.. dit gaan ze toch niet heel snel doorvoeren? Mag nog geen nieuwe auto uitkiezen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 11:01:
[...]

Ik kwam hier toevallig langs en schrok me rot.. dit gaan ze toch niet heel snel doorvoeren? Mag nog geen nieuwe auto uitkiezen namelijk.
Deze staat voor het einde van het jaar nog bij de dealer. ;(

Nu moet ik zeggen dat ik hem op recentere foto's, afhankelijk van de kleur, best wel mee vind vallen. Maar dat maakt het natuurlijk nog niet echt een vooruitgang. :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/az47932ERYenjIiSUWV572gD/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QVbn0CYnvCzgaWCVUW5rZHhi/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Bxb2nhOyXNiaPKCRMN0EAhUa/full.jpg

Het interieur is dan weer wel :9.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1p57u7frJNcBsqPwnmnjmO9S/full.jpg

Doe mij maar zo'n zwarte. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 23:56

Harrie

NederVlaming

Dat is het interieur wat ook in mijn bravo zit. Ik vind het persoonlijk ook erg mooi! Wat betreft uiterlijk moet ik het denk ik met de meeste mensen eens zijn, ik vind het huidige/vorige model mooier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar de oude nog een soort van schattig neusje had met een semi aggressieve overgang naar de achterkant toe is dit gewoon een dikke brul brek geworden in mijn ogen.

Ik zat te denken aan een GP 1.6 Sport (diesel) maar met zo'n neus hoef ik hem echt niet meer ;(

Edit: ik ga morgen gewoon eens langs een dealer karren en even vragen hoe of wat, I'll keep you posted!

Edit 2: Ja interieur is wel leuk(er) maar 't was ook niet slecht?

Edit 3: De lampen zijn ook niet meer hetzelfde is het niet? Beetje dezelfde rare vorm op aan het gaan als die van de Bravo?

Edit 4: Afbeeldingslocatie: http://www.fiat.nl/FIAT_HOLLAND/uploads/PB_TMPL_SHOWROOM/1074294269/20080805/pic_2_big_1.jpg

Grande Punto 1.6 (Diesel)
  • Cruise control
  • Take Off velgen
  • - Zwarte spiegels
Maar dat is dan denk een mooi idee uit vervlogen tijden ben ik bang.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2009 16:55 . Reden: Jaja ik hou al op met editten :X ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 16:45:
Edit 3: De lampen zijn ook niet meer hetzelfde is het niet? Beetje dezelfde rare vorm op aan het gaan als die van de Bravo?
Ze zijn wat puntiger. Hoezo, wilde je een oud model bumper op een nieuwe GP schroeven? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xander schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 16:53:
wilde je een oud model bumper op een nieuwe GP schroeven? :+
Het lijkt vooralsnog dat het echt bumper wijzigingen zijn en ik zou dat dus wel gaan proberen voorelkaar te boksen, want ik vind die nieuwe echt niks :*)

Edit: Dit is eigenlijk net zo'n Fiat fail als met de gewone Punto van de strakke rechte lampen naar de koeienlampen op de huidige Punto Classic. History repeats it self in a bad kinda way. ;(

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2009 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
Om dit topic maar weer even leven in te blazen:

Heb zelf een baby blauwe Fiat Stilo 3d 1.6 uit 2002, tot nu toe alleen maar gezeik mee gehad, 2 bobines en 4 injectoren vervangen, computer vervangen... kabelboom vervangen... Maar momenteel rijd hij perfect, alleen heb het gevoel dat hij niet goed koppelt.

Ik vind het werkelijkwaar de meest prachtige auto die ik gezien, gereden heb. Ik kan soms echt naar die auto kijken en dan zoiets hebben van 'wat ene mooie auto is het toch' :o . Daar tegenover staat het gezeik, ik had ene jaar garantie en in february houd deze op, ik twijfel of ik de auto nu wel moet houden met al dat gedoe. Overigens rijd de auto nu ongeveer een maand probleem vrij, alleen sóchtends vroeg heb ik nu 2x een storing gekregen, haalde ik de sleutel er weer uit end eed ik opnieuw en gaf hij check ok aan.

Al met al, ik vind het nog steeds een geweldige auto, alleen zou ik het niet over doen en twijfel ik of ik hem van de hand moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Tja, de oudere Stilo's staan helaas niet bekend om hun betrouwbaarheid...

Je zou kunnen overwegen om een zogenaamde "einde garantie keuring" te laten uitvoeren, dat geeft je in ieder geval een idee over de huidige staat van de auto. Ik vrees alleen dat de elektronische problemen die je gehad hebt niet echt te voorspellen zijn...

Verder zou ik dat koppelingsprobleem en die storing die je 's morgens krijgt zeker even melden nu je nog in de garantie zit, ook al heb je die storing pas 2x gehad. Als het dan net na je garantietermijn ineens erger wordt sta je een stuk sterker. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Xander op 18-11-2009 23:14 ]

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 23:08
Ik heb ook een Stilo, een rode 1.4 en heb nog helemaal geen technische problemen gehad *O*
Wel al het gekut gehad met koplampjes vervangen :/

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:57
Kick!

Wie van jullie heeft er nog meer ecoDrive op het Blue&Me systeem geïnstalleerd? Ik vind de resultaten niet heel betrouwbaar. Ik sta bijna elke dag wel in de file en mijn rijstijl verschilt niet heel veel tijdens het file rijden. Toch zitten er af en uitschieters bij die ik niet kan verklaren. Zo heb ik een paar keer scores gehad van boven de 90 en een paar keer scores gehad van onder de 30 op hetzelfde traject.

Sowieso vind ik de schakelmomenten die het programma aangeeft voor een Bravo 1.9 115PK vreemd. Het programma geeft aan om onder de 1900 toeren te schakelen. Dit is net het moment dat de turbo erbij springt en in de volgende versnelling zak je terug op 1100-1200 toeren. Omdat dat niet vlot optrekt trap je het gaspedaal in en krijg je weer de opmerking dat je teveel gas geeft.

In het begin probeer je een zo hoog mogelijke score te halen, maar als het nieuwe eraf is verval je weer in het oude patroon en dan haal je je ecoTarget ook niet :+

Afbeeldingslocatie: http://meuk.sjaaktrekhaak.nl/got/ecotarget.png

Het gemiddelde verbruik is ook te laag ingeschat volgens het programma. Dit is volgens de auto zelf zo'n 5,6L/100KM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

* mystic klopt even heel erg hard af op een stuk hout.

mijn inmiddels 10 jaar oude punto rijd eigenlijk nog steeds goed. start wat moeilijker nu het wat kouder word... maar mag het na bijna 360.000 km :X

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
MortalPiso schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 18:38:
Wie van jullie heeft er nog meer ecoDrive op het Blue&Me systeem geïnstalleerd? I
Ik wil geen windowsknop op mijn stuurwiel :)
Mijn boordcomputer is wel optimistisch over het verbruik:
Gemiddeld over meerdere tankbeurten volgens boordcomputer 1:15,1
In het echt afgelegde afstand/getankte liters 1:13,7

[ Voor 3% gewijzigd door bouwfraude op 05-12-2009 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Ik heb ook een bravo, met 105pk, ik kan die eco drive ook wel eens installeren, maar iedereen die ik er over hoor zegt, mjah, tis grappig maar werkt niet echt....

Over die windows knop op je stuurwiel... Ik heb dus serieus laatst de kabel van het blue&me moeten los trekken om het systeem te rebooten 8)7
Maar nu werkt alles weer zoals het hoor B-)

[ Voor 37% gewijzigd door Harrie op 06-12-2009 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

gelukkig werkt me hero goed met de blue and me carkit van me fiat bravo

alleen krijg ik niet voorelkaar dat de carkit ook de naam laat weer geven als er iemand belt

dit was wel zo bij mijn e71. iemand een oplossing?

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
MortalPiso schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 18:38:
Wie van jullie heeft er nog meer ecoDrive op het Blue&Me systeem geïnstalleerd?
Ja, mijn pa heeft dat ook geinstalleerd staan op zijn Grande Punto. Leuk om mee te spelen, niet heel erg nuttig verder. ;)

Helaas doet 'ie het nu niet meer, de laatst ingelezen data krijgt geen score. In de Blue&Me applicatie zie je wel netjes alle ritten staan als je inzoomed, maar ze houden een EcoIndex van 0. Even geen idee waardoor dat kan komen, er zijn te veel variabelen atm. :P

- Blue&Me update naar 5.4
- Nieuwe Windows-installaitie op mijn pa's PC (win7 ipv Vista)
- De vorige keer was de USB-stick corrupt geraakt en ik heb een tijdje lopen klooien om de resterende data toch geïmporteerd te krijgen (inhoud van het iFiat mapje van de USB-stick af verplaatst, en de bestanden in kleine groepjes teruggezet en vervolgens laten inlezen). Dat leek goed te gaan, maar wellicht heb ik het gesloopt? :P

Heeft iemand het al draaien op Win7 x64? Dan zou ik dat uit mijn lijstje kunnen schrappen. Oh, en kan iemand me vertellen of de grafiek al hoort te updaten als 'ie nog data aan het analyseren is (groen balkje rechtsonderin met dat draaiende cirkeltje)? Of update 'ie de grafiek pas als dat helemaal klaar is? (ik zit nu steeds 10 minuten te wachten als ik iets uitgeprobeerd heb, misschien is dat overbodig ;))
DancePlaza schreef op maandag 14 december 2009 @ 16:28:
gelukkig werkt me hero goed met de blue and me carkit van me fiat bravo

alleen krijg ik niet voorelkaar dat de carkit ook de naam laat weer geven als er iemand belt

dit was wel zo bij mijn e71. iemand een oplossing?
Je zou een firmware-update op zowel de telefoon als op het Blue&Me systeem kunnen proberen. Let wel op: Blue&Me versie 5.4 wijzigt een hoop voor wat betreft de bluetoothfuncties, maar ik lees heel veel mensen die problemen hebben met de mediaspeler na die update (en je kunt niet terug!). Fiat zelf raadt ook niet aan om te updaten als het niet strict noodzakelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:11

BM

Moderator Spielerij
Xander schreef op maandag 14 december 2009 @ 16:50:
Je zou een firmware-update op zowel de telefoon als op het Blue&Me systeem kunnen proberen. Let wel op: Blue&Me versie 5.4 wijzigt een hoop voor wat betreft de bluetoothfuncties, maar ik lees heel veel mensen die problemen hebben met de mediaspeler na die update (en je kunt niet terug!). Fiat zelf raadt ook niet aan om te updaten als het niet strict noodzakelijk is...
* BM meldt zich....
Mediaspeler is bagger geworden. Shuffle compleet naar de klote...

Herkend iemand het volgende probleem?
Nu het redelijk stevig vriest zit 's ochtends van mijn auto (Grande Punto) de versnellingsbak 's ochtends compleet vastgevroren. Na voorzichtig 'forceren' komt ie wel los, maar schakelt ie de 1e paar minuten alsof ik in een bak stroop aan het roeren ben, daarna gaat het weer prima. Vorig jaar ook al aantal keer last van gehad, maar lijkt nu wat consequenter te worden. Toentertijd de garage voor gebeld, en die meldden dat het wat water was, maar niks ernstigs. Maar begin nu toch beetje te twijfelen :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
BM schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 11:29:
[...]

* BM meldt zich....
Mediaspeler is bagger geworden. Shuffle compleet naar de klote...
Hm. Het eerste nummer is sinds die update hier altijd hetzelfde nummer (8)7), maar verder shuffelt 'ie nog goed. Even op next duwen na het starten, het is al haast een automatisme geworden...
Herkend iemand het volgende probleem?
Nu het redelijk stevig vriest zit 's ochtends van mijn auto (Grande Punto) de versnellingsbak 's ochtends compleet vastgevroren. Na voorzichtig 'forceren' komt ie wel los, maar schakelt ie de 1e paar minuten alsof ik in een bak stroop aan het roeren ben, daarna gaat het weer prima. Vorig jaar ook al aantal keer last van gehad, maar lijkt nu wat consequenter te worden. Toentertijd de garage voor gebeld, en die meldden dat het wat water was, maar niks ernstigs. Maar begin nu toch beetje te twijfelen :)
Dat klinkt niet erg gezond iig. Wellicht dat iets meer dan een telefonische diagnose handig is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalPiso
Xander,

dat ecoDrive heeft er een tijdje uit gelegen. Als het goed is moet je nu weer scores krijgen met terugwerkende kracht.

De Blue&Me update geldt alleen voor mensen die niet de navigatie functie hebben. Ikzelf heb zo'n Blue&Me Nav geval en er valt niets te updaten. De shuffle functie werkt niet mega goed want ik heb het idee dat ik naar dezelfde willekeurige volgorde luister van een kleine selectie van wat er op de iPod staat.

Hoe vaak loopt het Blue&Me systeem bij jullie vast? Ik heb hem na 3,5 maand weer een reset moeten geven (-pool loshalen van de accu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Vastlopen doet ie amper (denk 1 keer in 2,5 jaar nu). Wel zonde dat shuffle niet werkt. Als ik willekeurig doe, kiest ie 1 keer een random nummer, en speelt vanaf daar gewoon door.
Xander schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 19:37:
Dat klinkt niet erg gezond iig. Wellicht dat iets meer dan een telefonische diagnose handig is. ;)
Ja, denk het ook. Heb alleen komende tijd eigenlijk niet zoveel tijd om naar garage te gaan.... :X

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:25

sebasd

loopt op espresso

Mijn Blue&Me wil nog wel eens vervelend doen na een tijdje, ik heb er een simpele USB-stick in hangen (8GB) met een x aantal folders en subfolders. Soms geeft ie maar een klein deel van de folders weer (terwijl het de dag ervoor nog prima ging en ik de USB er niet uit heb gehad). Het enige dat dan helpt is zoveel folders verplaatsen / renamen / USB formatteren dat ie de hele audio bibliotheek opnieuw gaat opbouwen..

Klinkt dit iemand bekend in de oren? Kun je op een of andere manier Blue&Me pushen om de bibliotheek opnieuw te gaan inlezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
BM schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 11:29:
[...]
Nu het redelijk stevig vriest zit 's ochtends van mijn auto (Grande Punto) de versnellingsbak 's ochtends compleet vastgevroren.
Nooit last van maar ik zet hem ook niet in de versnelling als ik parkeer dan kan het opwarmen
worden als ik sta te krabben.
Als er echt vocht in zit zou je de versnellingsbak olie kunnen vervangen als het weer lekker warm weer is.
Tenzij het mechnisme aan de buitenkant bevriest geen idee hoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
sebasd schreef op zondag 20 december 2009 @ 13:36:
Mijn Blue&Me wil nog wel eens vervelend doen na een tijdje, ik heb er een simpele USB-stick in hangen (8GB) met een x aantal folders en subfolders. Soms geeft ie maar een klein deel van de folders weer (terwijl het de dag ervoor nog prima ging en ik de USB er niet uit heb gehad). Het enige dat dan helpt is zoveel folders verplaatsen / renamen / USB formatteren dat ie de hele audio bibliotheek opnieuw gaat opbouwen..

Klinkt dit iemand bekend in de oren? Kun je op een of andere manier Blue&Me pushen om de bibliotheek opnieuw te gaan inlezen?
Begint eentonig te worden, maar ook dit herken ik. Soms 1, soms maar 2 mappen. "Iets" wijzigen aan de usb stick is vaak voldoende. Dan ziet ie dat als een nieuwe stick, en krijg je een nieuwe bibliotheek. Helaas is er volgens mij weinig aan te doen :/

Toch zonde dat zo'n mooi systeem, toch zoveel storingen heeft, en heb niet het idee dat Fiat vaak met updates uitkomt.

[ Voor 6% gewijzigd door BM op 21-12-2009 10:31 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Het is voldoende gewoon even een andere usb stick erin te steken met bijvoorbeeld 1 liedje erop, en dan je oude weer terug. Hij zal dan de bibliotheek opnieuw genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:25

sebasd

loopt op espresso

Die workaround had ik inmiddels ook ontdekt, maar bedankt :) Ik vind het een suboptimale oplossing, maar goed, ik heb nog wel ergens een oude USB-stick liggen, die dan maar daarvoor misbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit nieuwsgierigheid, weet iemand of een t-jet turbo ook los verkrijgbaar is (of een andere turbo) voor 1.4 16v Punto (geen Grande Punto maar volgensmij wel dezelfde 95 pk 1.4 motor) uit 2004.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:44
Het kan natuurlijk wel, maar het is niet even een pci kaart die je er zo bij in drukt natuurlijk.
Ik zou dan eerder uitkijken naar een andere (Grande) Punto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eddos schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 08:29:
Het kan natuurlijk wel, maar het is niet even een pci kaart die je er zo bij in drukt natuurlijk.
Ik zou dan eerder uitkijken naar een andere (Grande) Punto :)
Da snap ik, maar wil gewoon weten if er uberhaupt (t-jet) kits zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:34

Investig8or

What goes up, could come down

MewBie schreef op donderdag 19 november 2009 @ 19:17:
Ik heb ook een Stilo, een rode 1.4 en heb nog helemaal geen technische problemen gehad *O*
Wel al het gekut gehad met koplampjes vervangen :/
Die koplampen vervangen heb ik ook gedaan. Het is te doen maar je moet er wel wat geduld voor hebben. Ik heb trouwens ook wel eens wat vage dingen, zoals esp failure of een waarschuwing over het rechter voorraam als de radio wat hard staat. Gelukkig geen grote dingen (afkloppen). Wel moet ie in maart (staat nu in de garage wegens stage in het buitenland) naar de APK en gekeken worden naar de katalysator want die lekt. Gelijk de service melding eruit laten halen en de versnellingsbak/koppeling opnieuw laten inleren (Abarth uit 2002).

Ik mis de Abarth wel, ik zit nu in Amerika en rij dus alleen maar grote logge rechtdoorgaande bakken. Door de bochten gaan is stiekum best leuk :+

Oja, de deurschakelaar blijft een beetje plakken als de deur opengaat. Daardoor komt de melding "deur open" niet op het dashboard maar, belangrijker, wordt de selespeed pomp niet op druk gebracht. Wat voor middel kan ik het beste gebruiken om die schakelaar schoon en functioneel te krijgen? WD40 heb ik er al een bus van ingespoten, dat helpt heel tijdelijk.

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
Mijn vriendin neemt vanavond mijn Stilo mee naar de korfbal want ze moet rijden en haar eigen citroën AX-je voldoet helaas niet. Hoop dat ze weer heel terugkomt maar mijn grootste zorg is toch nog wel de deuren. Heb de laatste tijd erg veel last van niet meerwerkende deurklinken en 'volgens mij' zijn de deurrubbers een paar keer bevroren geweest want kon de hele deur niet meer openkrijgen en moest via de kofferbak.

Meer mensen die hier last van hebben? Ik heb een stilo uit 2003.

Ook een probleem is dat ik sochtends soms de deur wel open kan doen maar dan niet meer dicht, hij valt dus niet meer in het slot. Dit ook bekend bij iemand? (zet inmiddels al een paar weken de auto maar weer trouw in de schuut om dit probleem te voorkomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
wildcardxl schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 16:40:
Mijn vriendin neemt vanavond mijn Stilo mee naar de korfbal want ze moet rijden en haar eigen citroën AX-je voldoet helaas niet. Hoop dat ze weer heel terugkomt maar mijn grootste zorg is toch nog wel de deuren. Heb de laatste tijd erg veel last van niet meerwerkende deurklinken en 'volgens mij' zijn de deurrubbers een paar keer bevroren geweest want kon de hele deur niet meer openkrijgen en moest via de kofferbak.

Meer mensen die hier last van hebben? Ik heb een stilo uit 2003.

Ook een probleem is dat ik sochtends soms de deur wel open kan doen maar dan niet meer dicht, hij valt dus niet meer in het slot. Dit ook bekend bij iemand? (zet inmiddels al een paar weken de auto maar weer trouw in de schuut om dit probleem te voorkomen)
Bekend probleem, is de kabel die aan de greep zit. De mijne is voor de 2de keer in een week afgebroken.
Valt gelukkig onder de garantie.

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
wildcardxl schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 16:40:
'volgens mij' zijn de deurrubbers een paar keer bevroren geweest want kon de hele deur niet meer openkrijgen en moest via de kofferbak.
Rubbers behandelen dan! Er zijn speciale producten voor te krijgen, maar een beetje talkpoeder werkt ook prima.
Slot bevroren? Smeren of wat van dat slot-ontdooi-spul erin spuiten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
MewBie schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 20:05:
[...]

Bekend probleem, is de kabel die aan de greep zit. De mijne is voor de 2de keer in een week afgebroken.
Valt gelukkig onder de garantie.
Ik neem aan dat je Garantie bedoeld van jouw dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 13:39

avotar

P0werd by Black Coffee

Heeft er iemand ervaringen met de Blue&Me uit de (bv) Bravo icm een Samsung Star?

Ik lees op kieskeurig nogal wat problemen met bluetooth verbindingen met Nissan en Ford, maar graag hoor ik het voor de bravo :)

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Laatst online: 09:10

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Als je op www.fiat.nl op Bleu&Me links onder clicked, krijg je een overzicht van alle compatible toestellen.

Ik zie de Star er niet bij staan, maar aangezien andere nieuwere modellen (Jet en Corby) er wel bij staan, verwacht ik weinig problemen hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

avotar schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 15:00:
Heeft er iemand ervaringen met de Blue&Me uit de (bv) Bravo icm een Samsung Star?

Ik lees op kieskeurig nogal wat problemen met bluetooth verbindingen met Nissan en Ford, maar graag hoor ik het voor de bravo :)
probeer het even bij de dealer :P die kan het demonsteren of het werkt. heb ik ook gedaan met me e71 toendertijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
wildcardxl schreef op maandag 11 januari 2010 @ 12:00:
[...]

Ik neem aan dat je Garantie bedoeld van jouw dealer?
Ja, heb autoexpert garantie gekregen bij aanschaf van de auto.
De komende 2 jaar is de dealer dus de spreekwoordelijke lul als er iets kapot gaat :+

Autoexpert garantie bestaat o.a. uit 2 jaar volledige garantie en 2 jaar mobiliteitshulp. :)

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:30
Vandaag mijn punto terug gekregen van de garage. Door een stom foutje was mijn koppakking na reparatie, naar 1 week alweer kapot.

Hadden ze water in koelsysteem gedaan om te kijken of het nog lekte en vervolgens 'vergeten' te vervangen voor koelvloeistof. Resultaat kapot gevroren waterpomp, verscheidene slangen, radiator en koppakking wederom kapot.

Nu hebben ze dus dubbel werk gehad en ik mijn auto te lang kwijt geweest omdat ze precies moesten achterhalen waar de fout was gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalPiso
Over die mobiliteitshulp... zorg ervoor dat je dealer deze voor je verlengt na 2 jaar of dat je dat via de ANWB of ietsdergelijks laat lopen. Ik had 2 weken geleden op de snelweg dat de motor in het noodprogramma schoot en ik met veel moeite 60KM/H kon rijden. Ik de vluchtstrook op en die Fiat "mobiliteitshulp" gebeld. De auto is van september 2007 en ze konden hem "niet vinden" en werd simpelweg afgewimpeld met "ik kan je niet helpen, bel de dealer maar". (dealer kon me niet helpen, stuurt me naar de lease maatschappij, lease maatschappij wilde me weer doorverwijzen naar de fiat mobiliteitshulp enz.) Uiteindelijk weggesleept naar een Fiat garage en achteraf bleek de brandstofpomp defect te zijn.

@avotar: die blue&me systemen zijn volgens mij allemaal hetzelfde. Ik heb een Blue&Me Nav en dat display ziet er precies hetzelfde uit als bijvoorbeeld het blue&me systeem in een Alfa Romeo. Ik heb geen Samsung Star maar zelfs een iPhone 2G werkt er naar behoren op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
gfo schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 22:03:
Vandaag mijn punto terug gekregen van de garage. Door een stom foutje was mijn koppakking na reparatie, naar 1 week alweer kapot.

Hadden ze water in koelsysteem gedaan om te kijken of het nog lekte en vervolgens 'vergeten' te vervangen voor koelvloeistof. Resultaat kapot gevroren waterpomp, verscheidene slangen, radiator en koppakking wederom kapot.
Zo. :X Zeker in een periode als deze zou je verwachten dat ze de vorstbestendigdheid van de koelvloeistof even goed controleren. :X

Maar ja. Je hebt nu wel op kosten van de garage een aantal dingen vernieuwd (radiator, waterpomp). Altijd leuk, toch?

[ Voor 9% gewijzigd door Xander op 27-01-2010 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
MortalPiso schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 23:54:
Over die mobiliteitshulp... zorg ervoor dat je dealer deze voor je verlengt na 2 jaar of dat je dat via de ANWB of ietsdergelijks laat lopen. Ik had 2 weken geleden op de snelweg dat de motor in het noodprogramma schoot en ik met veel moeite 60KM/H kon rijden. Ik de vluchtstrook op en die Fiat "mobiliteitshulp" gebeld. De auto is van september 2007 en ze konden hem "niet vinden" en werd simpelweg afgewimpeld met "ik kan je niet helpen, bel de dealer maar". (dealer kon me niet helpen, stuurt me naar de lease maatschappij, lease maatschappij wilde me weer doorverwijzen naar de fiat mobiliteitshulp enz.) Uiteindelijk weggesleept naar een Fiat garage en achteraf bleek de brandstofpomp defect te zijn.

@avotar: die blue&me systemen zijn volgens mij allemaal hetzelfde. Ik heb een Blue&Me Nav en dat display ziet er precies hetzelfde uit als bijvoorbeeld het blue&me systeem in een Alfa Romeo. Ik heb geen Samsung Star maar zelfs een iPhone 2G werkt er naar behoren op.
Ik ben ook gewoon lid van de ANWB, met de Volvo kom ik niet ver met de mobiliteitshulp van Fiat. En ik ben bang dat ik in het buitenland ook niet op Fiat hoef te rekenen voor hulp.

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:36
Kersverse Fiat-eigenaar meldt :p

Afbeeldingslocatie: http://images.carpento.net/puntootje.jpg

Eerste autootje, uit 08-1994 :p Eens kijken hoe lang ie het volhoudt :p (M'n vriendin gaat er overigens het meeste in rijden, wel handig, een autootje onder je gat als je de thuiszorg in gaat :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

*schupke*

maar wel voor de laatste keer door mij :p * mystic mag namelijk uit de TS geschrapt worden.

mijn ouwe trouwe punto heb ik na bijna 4 jaar ingeruild voor een nieuwe en frisser model. in eerste instantie keek ik naar een Stilo, maar daar kwam ik niet de goede van tegen.

dus... wat is het nu geworden? een ford focus. bj 2006. 1.6 TDCI met 80kw. het absolute basismodel, maar wel met airco en cruisecontrol. en bij aanschaf met 'maar' 135.000 op de teller. voor mij is dat weinig, want zie hier de kilometerstand waarmee ik mijn punto heb achtergelaten:

Afbeeldingslocatie: http://www.meatstick.nl/upload/punto.jpg

ik bedank hem voor zijn absolute zuinigheid, en in verhouding weinig mankementen. maar als je +1000km/week doet, was het gewoon niet ideaal meer. en er kwam een pak onderhoud, waar je u tegen moest zeggen. het is goed zo.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

mystic schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 14:22:
*schupke*

maar wel voor de laatste keer door mij :p * mystic mag namelijk uit de TS geschrapt worden.

mijn ouwe trouwe punto heb ik na bijna 4 jaar ingeruild voor een nieuwe en frisser model. in eerste instantie keek ik naar een Stilo, maar daar kwam ik niet de goede van tegen.

dus... wat is het nu geworden? een ford focus. bj 2006. 1.6 TDCI met 80kw. het absolute basismodel, maar wel met airco en cruisecontrol. en bij aanschaf met 'maar' 135.000 op de teller. voor mij is dat weinig, want zie hier de kilometerstand waarmee ik mijn punto heb achtergelaten:

[afbeelding]

ik bedank hem voor zijn absolute zuinigheid, en in verhouding weinig mankementen. maar als je +1000km/week doet, was het gewoon niet ideaal meer. en er kwam een pak onderhoud, waar je u tegen moest zeggen. het is goed zo.
Hehe, ik heb toen mijn Stilo ook ingeruild tegen een 1.6 TDCi Focus II. Kom je naar het Grote Ford topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Exorcist schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 15:10:
[...]

Hehe, ik heb toen mijn Stilo ook ingeruild tegen een 1.6 TDCi Focus II. Kom je naar het Grote Ford topic?
die kans is groot. alleen nog even wat foto's maken van mn 'nieuwe' aanwinst. afschuwelijke wieldoppen zitten er op trouwens... brr....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

mystic schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 15:15:
[...]

die kans is groot. alleen nog even wat foto's maken van mn 'nieuwe' aanwinst. afschuwelijke wieldoppen zitten er op trouwens... brr....
Welke editie heb je dan? De Futura en Titanium hebben LM velgen, de Trend niet dacht ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Exorcist schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 15:17:
[...]

Welke editie heb je dan? De Futura en Titanium hebben LM velgen, de Trend niet dacht ik :)
ik zei al, de goedkoopste uitvoering. de trend dus :+
* mystic zal het ford topic es opduiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Zal ik dan maar even compenseren door mij aan te melden als kersverse Fiat eigenaar?

Ik heb gisteren een zwarte Fiat Cinquecento Sporting '97 opgehaald, met 139972 op de teller. Is verder recent voorzien van nieuwe distributieriem, hoofdremcilinder en APK. Tevens een vrijwel nieuwe radio en hij is voorzien van centrale deurvergrendeling en elektrische ramen. Die laatste twee waren voor mij een beetje een aangename verrassing :D

Gisteren van binnen voornamelijk schoon zitten maken en onder de motorkap de vloeistoffen nogmaals gecontroleerd, allen in orde. Beschermkap van de distributieriem heeft een afgebroken lipje, daarvoor viel hij van de mount af, dat heb ik aardig weten te fixen. Even afwachten of het goed blijft zitten.
Verder wat beschermkappen beter vast gezet in diezelfde omgeving.
Na het er uit pakken van de radio ontdekte ik een enorme kabelbrei van kroonsteentjes en conversieblokjes. Daar heb ik alle het overbodige spaghetti uit gehaald en samen met mijn vader de boel weer correct aangesloten.
Ook ontdekte ik dat de plastic bakkies aan de beide deuren beschadigd waren, beide een scheur, de rechter was zelfs doormidden. Dat heb ik inmiddels heel mooi kunnen lijmen met plasticlijm van mijn oude vergane hobby: modelbouw.

Wat er nog zoal moet gebeuren:
- Terug monteren van plastic bergvakjes aan de portieren
- 3e remlicht werkt niet, lijkt een gesprongen zekering in de unit te zijn...
- Verzetten slot chauffeurszijde. De deur staat enigszins naar buiten, zou te fixen zijn door het slot aan de autozijde verder naar binnen te plaatsen.
- Nogmaals schoonmaken, met name de ruiten
- Leerconditioner scoren voor mijn stuur en de pook
- Dashboard na schoonmaken misschien behandelen met plasticpoetsmeuk/"plastishine"(-achtige)
- Wassen
- Plekjes zoeken waar mogelijk de lak of bescherming van het metaal er af is en bijwerken.

Ben dus nog wel even bezig, maar hij ziet er al best netjes uit.
Twee van de foto's van de auto gemaakt door de verkoper:
Fiat Cinquecento Sporting Fiat Cinquecento Sporting - achter

En van mijn hand volgen ze nog wel een keer :)

[ Voor 11% gewijzigd door Ultraman op 13-06-2010 10:46 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 10:05

Ikke!

aka Netfinity

Erg gave autotjes die Cinquecento's, heb er zelf ook een gehad (ook een zwarte Sporting). Niet snel, wel een leuke snelheidsbeleving en je voelt tenminste contact met de weg, kan ik van mijn Punto uit 2001 niet zeggen...

Check wel even de achterste hoeken van de kofferbak op roest en ook de binnenkant van de achterwielkasten. Had 2 kleine gaatjes in de kofferbak en die zijn in 1 winter enorm gegroeid.

Mocht je nog een keer een nieuwe achterste motorsteun nodig hebben, kun je er eentje in Hengelo komen afhalen. Heb ook nog wel goede gasveren voor de achterklep.

Klik mee voor GoT!........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ikke! schreef op zondag 13 juni 2010 @ 15:51:
Check wel even de achterste hoeken van de kofferbak op roest en ook de binnenkant van de achterwielkasten. Had 2 kleine gaatjes in de kofferbak en die zijn in 1 winter enorm gegroeid.
Ik had een kenner bij me met het bezichtigen en de wielkassen hebben we inderdaad bekeken, zien er nog perfect uit. Heb gisteren met wassen er nog een hoop zooi uit weten te halen, kleiachtig spul... is nu dus weer schoon. Hoeken van de kofferbak, is mij niets aan opgevallen, maar ik ga zo even de lak onder de achterklep in de was zetten zodat het water beter wegloopt, zal ik er gelijk nog even naar kijken.
Mocht je nog een keer een nieuwe achterste motorsteun nodig hebben, kun je er eentje in Hengelo komen afhalen. Heb ook nog wel goede gasveren voor de achterklep.
Fijn om te horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Alles op het eerder gepostte lijstje gedaan, behalve 3e remlicht.
En verder ook nog wat meer dingen, niet zo super interessant denk ik om hier allemaal te vermelden.

Vandaag een grotere klusdag. Namelijk de Cinquecento voorzien van:
  • Nieuwe einddemper
  • Nieuw luchtfilter
  • Nieuw kleppendekselpakking
Zelf gedaan met hulp van kennis en de vader. Kosten: 100 euro. En hij loopt soepeler (krijgt duidelijk nu wel lucht), geen rammel meer (uitlaat) en geen olie meer zweten bij z'n kop. Prima :)

Verder in Arnhem bij de man waar ik hem gekocht heb nog langs geweest. Hij had nog een aantal onderdelen liggen, want hij werkte vaker met deze auto's en hij had ook nog een sloopkarretje staan.
Van hem afgenomen:
  • Dashboardklokje
  • Luchtroosters midden en rechts (mijn vinnen is wat afgebroken, daarvoor draaien ze niet lekker)
  • Fitting zijknipperlicht, eentje van mij heeft een afgebroken pootje, werkt nu nog wel prima
  • Rubbertje voor de achterklephouder
  • Rubbertje voor een kabelgeleider
  • Afdekplaatje wat ik miste in dashboard
  • Actief koolfilter incl beugel (kost nieuw zo'n 70 euro bij dealer zonder beugel)
voor 5 euro. :)

Goede vangst. Koolfilter inmiddels schoongemaakt en staat netjes klaar. Beugel een keer goed schoonmaken (ontdoen van roest en wat schuren) en dan voorzien van nieuwe verf. En voor de rest geldt eigenlijk hetzelfde, testen, schoonmaken en monteren wanneer er weer tijd is.

[ Voor 6% gewijzigd door Ultraman op 03-07-2010 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Ik heb een vraag over mijn punto uit 97.
Ik ben de laatste tijd aan het mountainbiken en moet steeds de fiets in de kofferbak leggen.
Dit is natuurlijk niet heel handig, dus ben ik gaan kijken voor een tweedehands trekhaak voor onder mijn auto.

Ik heb er nu een op de sloop bij mij in de buurt gevonden en zelf eronder de wagen afgehaald. Thuis heb ik hem van ontroest ontdaan en in de anti roest middel gezet.

Nu ging ik vandaag even kijken in mijn kofferbak na de bevestigingspunten, maar die zijn er niet.

Dit zijn twee foto's van mijn trekhaak.
Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/2akdb7t.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/2zemtmp.jpg

Kan niet onder elke punto een trekhaak of moet ik dan een ander model trekhaak hebben? Of moet je zelf de gaten nog in de bodem boren.

Er staat trouwens ook niet in mijn auto papieren hoeveel kilo ik met mijn auto mag trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Kent iemand de Fiat 500 TwinAir al? Ben benieuwd of andere fabrikanten ook van die motor gebruik gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Laatst online: 10-09 10:03
begintmeta schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 19:32:
Kent iemand de Fiat 500 TwinAir al? Ben benieuwd of andere fabrikanten ook van die motor gebruik gaan maken.
Misschien Piaggio? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

denk dat lancia en alfa er gebruik van gaan maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 10:05

Ikke!

aka Netfinity

Nico111 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 20:37:
Kan niet onder elke punto een trekhaak of moet ik dan een ander model trekhaak hebben? Of moet je zelf de gaten nog in de bodem boren.
Misschien even vragen bij een Fiat dealer? Denk dat je de gaten nog moet boren. Je kunt hem er onder houden op dezelfde manier als bij de sloper en dan kijken waar de gaten zouden moeten zitten?

Klik mee voor GoT!........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

begintmeta schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 19:32:
Die twin-air is mooi stukje techniek als ik het zo zie. Twee cylinders, 900cc, en 105pk (in de uitvoering met Turbo). Ik heb zelf een Bravo, maar die heeft 1600cc's nodig voor hetzelfde vermogen (diesel)..
Een 500 met 105pk is volgens mij garantie voor een erg leuk wagentje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:10
Even een vraagje, we hebben hier thuis een Fiat Panda 1.1 (2008) met de standaard Blaupunkt radio er in.

Het vervelende bij deze radio is dat hij aan blijft staan als je het contact hebt uitgezet. Volgens mij gaat hij na een kwartier ofzo wel uit (tenminste zoiets zag ik in het boekje), maar de meeste radio's gaan gewoon direct uit als je de sleutel uit het contact haalt.

Is dit bij andere Panda's ook zo, of ligt dit aan de bedrading? Er zit namelijk ook een Parrot carkit in, en die zat er al in toen wij hem 2e hands kochten, dus misschien dat zij hebben zitten rommelen met de voeding van de radio.

Het is deze radio: Afbeeldingslocatie: http://img.archiwumallegro.pl/?1015977200
Kon helaas geen groter plaatje vinden, want ik weet het typenummer niet |:(

[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 17-10-2010 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Da's waarschijnlijk een instelling, je kunt instellen dat 'ie meteen of pas na 20 minuten uitschakelt. Blader eens door het menu heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Oke, dan zal ik nog wel even kijken, heb dat een tijdje geleden ook al gedaan maar kon het toen niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Dit is in een Grande Punto:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1U4i9e4FhsOglNwOFczS4hjI/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Net nog even geprobeerd, het ligt duidelijk aan de bedrading.

Het gaat om "Autoradio Fun" en ik heb in de handleiding nog even gekeken (handleiding bespreekt meerdere types, en bij dat type wat jij hebt kun je wel kiezen ja).

Bij deze radio heb je die optie niet.

Het menu heeft ook maar 3 opties :X , TA, AF en nog eentje (iig niks wat met contactslot gebeuren te maken heeft).

De parrot schakelt overigens wel uit als je contact afzet, dus er zal waarschijnlijk gewoon iets niet goed zitten met die geschakelde voeding en permanente voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:12

Bommes

Capo del formaggio

zal ook maar even mijn fiat posten..:)

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/images/IMG_3864_800x600.JPG
Okay het is een campertje maar de basis is een fiat ducato uit 1997
2.5 TDI verdie met slechts 100.000km op de klok gekocht.
Ondertussen al 2 keer meer naar het zuiden van Europa gereden en nu dus wat meer kilometertjes op de teller.

Overigens is dit niet mijn eerste fiat.
Mijn eerste autotje was een fiatje 127, totalloss gereden op weg naar een sollicitatie bij een Fiat dealer... |:(
(wel aangenomen dus en dat ondakns dat ik de krom gereden 127 door het sleep bedrijf na het ongeluk liet afleveren bij de dealer..anders was ik helemaal te laat gekomen voor het gesprek.
Tussen door nog ff een tijdelijk gebakje gereden, moest vervoer hebben.

Daarna een Uno 75 I.E zilver grijs, originele abarth velgen en een beetje verlaagd verder gewoon standaard.
Erg fijne auto, die voor zijn bouwjaar (89) zijn tijd ver vooruit was.
Alles elekrisch, centrale vergrendeling, ramen, enz.
En zo een grappig digitaal dashboard.
Super autotje dat ik nooit had moeten verkopen.
Volgens mij moet ik er nog ergens een foto van hebben zal die eens opzoeken en inscannen.

even goed mijn bijdrage aan het grote fiat topic is dus onze camper, zie ook mijn eigen site.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ben ik weer met vragen over de radio :+

Hoe krijg je de standaard radio in een Panda eruit? Aan de zijkant van de radio zitten aan beide kanten 2 ronde gaatjes.

Ik las op internet dat je daar een soort van U-beugel voor nodig bent. Ik heb wat geprobeerd met sateprikkers, maar er gebeurde niks.

Hoe krijg ik dat ding los?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Met die U-beugels. :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DYoqfihOLchrBrOo5SCJsrGj/full.jpg

Met het naar binnen steken van die beugeltjes duw je een palletje weg, waardoor de radio los komt te zitten. Dit zou inderdaad ook wel moeten lukken met satéprikkers.

Maar: Die beugeltjes klikken zich vervolgens vast aan de radio, waardoor je met die beugeltjes meteen de radio naar voren kunt trekken. Dat lukt met je satéprikkers niet.

Als je het toch nog met satéprikkers gaat proberen moet je dus die satéprikkers erin prikken (om de palletjes los te maken) en vervolgens als alle vier de prikkers op hun plek zitten de radio naar voren trekken. Ik ben alleen bang dat je niet echt lekker houvast krijgt op de radio (want aan die prikkers kun je dus niet gaan trekken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Om het mechanisme even te begrijpen:

Die beugels duw je erin, en dan trek je eraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Ja. Die beugels duw je erin, totdat ze vastklikken, en dan trek je eraan.

Je satéprikkers klikken niet vast, dus die duw je er alleen maar in en laat je zitten totdat je de radio met de hand naar voren gehaald hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Oke.

Ik heb ook nog wel installatiedraad (dat wat in de leidingen in je huis zit) liggen, daarmee freubel ik wel wat in elkaar dan.

En anders rijd ik wel even langs de Automat om die beugeltjes even 2 minuten te lenen :P

[ Voor 25% gewijzigd door ThinkPad op 07-11-2010 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
edit:

Dubbelpost. :X

[ Voor 94% gewijzigd door Xander op 07-11-2010 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Ik ken de Panda niet goed genoeg, maar... kun je toevallig via het dashboardkastje je hand achter de radio steken ofzo? Dan kun je duwen als die draadjes op hun plek zitten.

edit:
Ah, kijk, een foto van de zijkant van een soortgelijk bevestigingssysteem gevonden...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MKXmZt3NFykRsMCL1PSbTpAA/full.jpg

De radio klikt vast in een frame met deze pinnetjes:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Bdv8BcSSEkUuEeQW3I3ENAXn/full.jpg

Dat U-ding steek je hiertussen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xGbdagpOlokffggHfyGpdVpZ/full.jpg
Daardoor buigen die palletjes naar binnen toe en trek je die weerhaakjes uit het radioframe, dan kan de radio in principe naar voren schuiven. Dat lukt ook allemaal nog met home-made-tooltjes.

Het voordeel van de juiste tools is dat die hier achter vasthaken:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kWZMT7QmBRGcldy6wfF2kFNc/full.jpg
Waardoor je de radio met hetzelfde stuk gereedschap naar buiten geschoven krijgt.

Ik durf niet uit m'n hoofd te zeggen of de radio in de Panda precies hetzelfde is maar qua basisgedachte zijn al die dingen gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Bedankt voor de foto's!

Ik ga morgen nog wel even prutsen en dan laat ik het weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een klein schoevendraaiertje/priempje gaat het ook. Onlangs nog gedaan zonder beugels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Vandaag verdergeklust en het is gelukt :)

Eerst nog met sateprikkers geprobeerd, absoluut NIET aan te raden wat bij mij brak er een stukje af en die kreeg ik er eerst met geen mogelijkheid uit, totdat ik een heel klein puntbek tangetje vond.

Daarna doorgereden naar de Automat en daar even die beugeltjes geleend. Daarmee ging het alsnog wel behoorlijk lastig.

Daarna het metalen framepje uit het dashboard gehaald, die van de andere radio (Sony CDX-F5500) erin gezet, radio erin en klaar!

Hij schakelt nu ook netjes mee met het contact, terwijl ik niks aan de bedrading heb veranderd. Dat probleem wat ik eerder had ( ThinkPadd in "Het grote Fiat topic" ) lag dus puur aan de radio, en niet aan de bedrading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:28

The Legend

*Plop*

Kan iemand mij vertellen of een Fiat Stilo geschikt is voor lange mensen? :P Ik ben 2 meter met lange benen en een lang bovenlijf (die verhouding is bij sommige mensen nog wel eens anders, alleen lange benen of alleen een lang lijf). Probleem is dat m'n vriendin 1.60 is en ook goed in de auto moet passen. Een stuur in hoogte én diepte verstelbaar is eigenlijk een must. Hoe is de binnenruimte bij de benen ivm stuur en dashboard en bij het hoofd?

Dit zou onze eerste 'echte' auto worden (rij nu een Xantia die voor 400 euro van Marktplaats is gehaald :P). Nu lees ik wel regelmatig spookverhalen over de Stilo, erg onderhoudsgevoelig etc. Als we een auto voor 4-5k kopen hebben we niet direct geld om een grote beurt van 1500 euro er over heen te knallen. Zijn er types/bouwjaren die gemeden moeten worden of is de hele lijn niet zo betrouwbaar?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Laatst online: 10:19
Ik heb zelf een Stilo (2003, 1.8 16V), ben alleen niet zo heel erg lang (182), maar alles is wel aardig in hoogte e.d. verstelbaar.

Over de onderhoudsgevoeligheid: gewoon goed bijhouden, in de tijd dat we hem nu hebben (jaar of 3) nog geen echt hele grote problemen gehad, houd wel goed het oliepeil in de gaten, want daar houd de Stilo wel van, olie...
Maar misschien hebben wij ook wel gewoon geluk gehad..

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:28

The Legend

*Plop*

Bedankt voor je reactie. Mag ik vragen wat voor uitvoering je hebt? Voor zover ik nu heb kunnen vinden heeft de Dynamic uitvoering een stuur dat in hoogte én diepte verstelbaar is. Maar ik weet niet of dat voor elk bouwjaar geldt. Misschien dat iemand hier meer info over heeft?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Laatst online: 10-09 10:03
Door het opsplitsen van de auto afdeling en de industriële tak van de Fiat group vonden ze het geen slecht idee om de 2 aparte bedrijven elk een eigen logo te geven. Dit zijn de logo's:

Afbeeldingslocatie: http://www.autoevolution.com/images/news/fiat-splits-gets-two-new-logos-thumb-27254_1.jpg

Links de auto afdeling, rechts industriële tak.
Dit wil niet zeggen dat Fiat als automerk een nieuw logo krijgt! Enkel de overkoepelende organisatie krijgt dit nieuwe logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
Nou, morgen krijgt onze '94-er Punto een beurtje + winterbandjes. Ben benieuwd eerlijk gezegd.

Belangrijkste mankement is dat de remvloeistof om de vier maanden een beetje bijgevuld moet worden, daar lekt dus kennelijk iets van weg, maar wel heel langzaam. Ben benieuwd wat dat gaat worden.

Verder moet er ff naar het sproeiertje van de achterruitenwisser gekeken worden, dat doet het nu niet. Dit model Punto heeft alleen als nare eigenschap dat 'ie z'n eigen achterkant volspettert. Met die pekelwegen van nu is dat niet zo handig allemaal.

En verder weten we al heel lang dat 'ie een beetje olie lekt. Waarschijnlijk een lullig keerringetje, maar kost veel tijd om het te fixen. No fix dus :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Carpento schreef op donderdag 02 december 2010 @ 00:49:
Verder moet er ff naar het sproeiertje van de achterruitenwisser gekeken worden, dat doet het nu niet. Dit model Punto heeft alleen als nare eigenschap dat 'ie z'n eigen achterkant volspettert. Met die pekelwegen van nu is dat niet zo handig allemaal.
Die eigenschap is vrij normaal voor hatchbacks zonder spatlappen volgens mij. :P

Zo lang er niet ergens ruitensproeiervloeistof in je interieur spuit als je de achterruit probeert te sproeien zal het wel simpel op te lossen zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
Of het simpel was of niet, geen idee, maar het werkt nu weer :P

Andere dingetjes: de accu was aan de matige kant (was mij ook opgevallen al, met name starten ging wat moeizaam), die is dus vervangen. Een remcilindertje vervangen (die zorgde voor dat lekken van de remvloeistof), en verder eigenlijk niks schokkends.

En winterbanden natuurlijk, bevalt me wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Zo, het was nog even zweten, maar ik heb alle papieren van mijn huidige auto weergevonden.
Morgen ga ik mijn Xantia inruilen voor een Stilo 1.9 JTD MultiWagon 80 Active Plus uit begin 2003.

Plaatjes (mogen in de TS?)

Fiat Stilo MultiWagon 1.9 JTD

Fiat Stilo MultiWagon Schuin vooraanzicht

Een stuk nieuwer, vol met opties die ik eerst niet had (airco, cruise control, abs, esp enz). Ik ben benieuwd hoe hij gaat bevallen!

Ik heb al twee fora gevonden waar ik informatie kan vinden, Stilogroup.net en Fiat Forum en een online parts catalogus.

Zijn er nog meer handige sites die ik zeker moet raadplegen of voor vragen terecht kan? Ik ga het uiteraard ook hier proberen......

Alvast de eerste vraag: is het handig om winterbanden om de huidige 16" lichtmetalen velgen te leggen of kan ik beter 15" stalen velgen nemen? En welke maat banden zou ik dan nodig hebben? Ik geloof dat er nu 195/55/16 omheen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
gwystyl schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 23:19:
Alvast de eerste vraag: is het handig om winterbanden om de huidige 16" lichtmetalen velgen te leggen of kan ik beter 15" stalen velgen nemen? En welke maat banden zou ik dan nodig hebben? Ik geloof dat er nu 195/55/16 omheen zit.
Tja, da's een kwestie van persoonlijke voorkeur... zit je er op te wachten om 2x per jaar andere banden op je velgen te laten leggen à €15 per band? Of investeer je liever in een setje stalen velgen?

De bandenmaat zou volgens het instructieboekje 195/65R15 moeten worden., op een 6.5J velg Die bandenmaat die jij voor 16" noemt is strict gezien iets te smal, origineel was het 205/55R16. Niet dat je veel last zult hebben van die 2% tellerafwijking die dat veroorzaakt...

De TS zal ik binnenkort weer eens wat bijwerken, da's lang geleden, zelfs mijn eigen vervoersmiddel klopt niet meer :X Als iemand mede-auteur wil worden ontvang ik graag een DM. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Weet iemand hoe je de lampjes in het dashboard kunt verwisselen bij een Panda?

Bij ons zijn de draaiknoppen van de verwarming (op deze: http://www.pd1evl.nl/panda/PICT0151.JPG foto rechts die 2 knoppen) niet meer verlicht, denk dat de lampjes kapot zijn.

Hoe kun je daarvan de lampjes verwisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
ThinkPadd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 23:43:
Weet iemand hoe je de lampjes in het dashboard kunt verwisselen bij een Panda?

Bij ons zijn de draaiknoppen van de verwarming (op deze: http://www.pd1evl.nl/panda/PICT0151.JPG foto rechts die 2 knoppen) niet meer verlicht, denk dat de lampjes kapot zijn.

Hoe kun je daarvan de lampjes verwisselen?
Ik ben bang dat je daar veel voor moet demonteren... Ik denk dat ik wel een how-to tevoorschijn kan toveren, daar zal ik morgen eens naar kijken als ik tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Xander schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 23:40:
[...]

Tja, da's een kwestie van persoonlijke voorkeur... zit je er op te wachten om 2x per jaar andere banden op je velgen te laten leggen à €15 per band? Of investeer je liever in een setje stalen velgen?

De bandenmaat zou volgens het instructieboekje 195/65R15 moeten worden., op een 6.5J velg Die bandenmaat die jij voor 16" noemt is strict gezien iets te smal, origineel was het 205/55R16. Niet dat je veel last zult hebben van die 2% tellerafwijking die dat veroorzaakt...

De TS zal ik binnenkort weer eens wat bijwerken, da's lang geleden, zelfs mijn eigen vervoersmiddel klopt niet meer :X Als iemand mede-auteur wil worden ontvang ik graag een DM. :)
De bandenmaat was uit mijn hoofd, ik zal vanmiddag kijken welke breedte het is. Ik zat al te twijfelen tussen 205 of 195. Qua winterbanden ligt het voor mij ook aan de kosten en ruimte.

Ik rijd ruim 50000 km per jaar, dus misschien is het handig om in het najaar een setje winter of zomer/winterbanden om de lmv te leggen en daar dan het hele jaar mee te rijden. Ik heb ook geen idee van de invloed op de rij-eigenschappen van een winterband in 195 of 205/55/16 op de lmv of 195/65/15 op een stalen velg, en ik weet niet wat de prijsverschillen per band zijn.

Ik zag in de ANWB test van 2009 dat de Michelin PA3 winterband er goed uit komt. Heeft iemand hier ervaring mee?

Als ik ruimte heb (ben aan het kijken naar een ander huis), dan sla ik liever zelf wat velgen op, anders is wisselen misschien handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
gwystyl schreef op woensdag 22 december 2010 @ 08:21:
[...]
Ik rijd ruim 50000 km per jaar, dus misschien is het handig om in het najaar een setje winter of zomer/winterbanden om de lmv te leggen en daar dan het hele jaar mee te rijden.
Het hele jaar door op winterbanden rijden zou ik niet doen, volgens mij gaan die in de zomer érg hard afslijten.

Zo'n set banden gaat ook echt wel langer dan 25k km mee, dus iedere keer pas wisselen als je banden 'op' zijn zal ook niet echt werken.
Als ik ruimte heb (ben aan het kijken naar een ander huis), dan sla ik liever zelf wat velgen op, anders is wisselen misschien handiger.
Losse banden opslaan kost evenveel ruimte als complete wielen opslaan. ;)
Xander schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 23:46:
[...]

Ik ben bang dat je daar veel voor moet demonteren... Ik denk dat ik wel een how-to tevoorschijn kan toveren, daar zal ik morgen eens naar kijken als ik tijd heb.
Hm ik dacht dat ik een eLearn CD van de Panda had. Niet dus. :'(

[ Voor 19% gewijzigd door Xander op 22-12-2010 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Xander schreef op woensdag 22 december 2010 @ 13:40:
[...]

Losse banden opslaan kost evenveel ruimte als complete wielen opslaan. ;)
Nee hoor, van 4 op-elkaar-gestapelde banden kun je een grote paraplubak maken, als er velgen tussen zitten gaat dat wat lastiger.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Hoe kan ik erachter komen welke maat speakers er standaard in onze Fiat Panda zit?

Graag zonder de boel los te trekken :P Want volgens mij moet je dan de hele deurpanelen eraf halen :/

Heb namelijk nog wat speakers in de kast liggen uit vorige auto's dus misschien passen die wel in de Panda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

ThinkPadd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 21:08:
Hoe kan ik erachter komen welke maat speakers er standaard in onze Fiat Panda zit?

Graag zonder de boel los te trekken :P Want volgens mij moet je dan de hele deurpanelen eraf halen :/

Heb namelijk nog wat speakers in de kast liggen uit vorige auto's dus misschien passen die wel in de Panda.
Misschien in de onderdelen database of in de handleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 13:36

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Goed.. na 4 jaar trouwe dienst is mijn Grande Punto 1.3 mJTD 90pk (bijna) aan vervanging toe ;(
(lang leve de lease :+ )

Ik denk dat de opvolger een Bravo 1.4 16v T-jet 140pk S&S Business gaat worden :9

Ben alleen nog niet helemaal uit over de kleur.. vind de Maserati Blue wel erg leuk :D

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Dat is inderdaad geen verkeerde keuze :) Heb er ook naar gekeken maar was toch niet helemaal 100% eruit of dat hem ging worden. De kleur vind ik wel erg mooi, stukken beter dan het zwarte van je huidige auto :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 13:36

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

M'n vriendin vindt het overdreven om zo'n 'grote' auto te nemen terwijl we toch maar met z'n tweeën zijn... is iets voor te zeggen, maar ik moet er elke dag in rijden, zij niet... en dan kunnen we ook eens fatsoenlijk mijn/haar ouders meenemen.. en die worden er ook niet jonger op..

Die laat je ook niet meer achterin een Fiat 500 of een Peugeot 107 kruipen :+

Zie net dat de Bravo Business tijdelijke met gratis navigatie geleverd wordt :D

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Tsja, zo heel veel groter als je huidige auto is hij volgens mij ook niet? Ik heb ook een kleiner gekeken maar dat ging hem toch echt niet worden. De Polo en Ibiza zijn toch echt een maatje te klein als ik nog fatsoenlijk iemand achterin mee wil nemen wat ik toch regelmatig doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalPiso
De Grande Punto is van het formaat Polo, Ibiza, Corsa. De Bravo van het formaat Golf, Leon, Astra en is 30CM langer dan een GP. Ikzelf rij in een Bravo 1.9 Multi-jet (120PK) en de beenruimte bij de achterpassagier aan de bestuurderskant is niet echt royaal te noemen. Is natuurlijk ook afhankelijk van hoe lang je zelf bent.

De Blue&Me Nav (navigatie dmv pijlen tussen de klokken) is niet geheel bug vrij te noemen. Bij het invoeren van de plaatsnaam of straatnaam wil het apparaat ipv de keuze tonen uit minder dan 20 plaats-/straatnamen de eerste resultaat pakken. Zo kan ik niet naar Doetinchem navigeren omdat ie automatisch Doesburg voor me kiest. Misschien is dat opgelost bij nieuwere software versies en/of kaarten.

Voor de rest is het echt een erg fijne auto die je niet veel tegen komt in het verkeer. Komt denk ik ook omdat de leasemij's aardig forse prijzen rekenen voor deze auto t.o.v. een Astra of Golf.

Maserati Blue en Maranello Red zijn imho de mooiste kleuren, de mijne is "Epic Grey". De kleuren moet je eigenlijk in de showroom of op de parkeerplaats bekijken want op de Fiat site of folder komt het toch iets anders over. Zie hier de mijne in smerige toestand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

AngelDust schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:40:
Goed.. na 4 jaar trouwe dienst is mijn Grande Punto 1.3 mJTD 90pk (bijna) aan vervanging toe ;(
(lang leve de lease :+ )

Ik denk dat de opvolger een Bravo 1.4 16v T-jet 140pk S&S Business gaat worden :9

Ben alleen nog niet helemaal uit over de kleur.. vind de Maserati Blue wel erg leuk :D
Pssst... Focus... 182pk ecoboost :+

"Mekker, blaat"

Pagina: 1 ... 7 ... 19 Laatste